abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94819434
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

_O-
Wat is daar _O- aan :? Tijdens mijn mindfulnesscursus gebruiken we aan het begin en het eind van een meditatie ook een klankschaal en ik voel dat ook door mijn hele lichaam en vind dat erg ontspannend :Y
pi_94819529
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:54 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat is daar _O- aan :? Tijdens mijn mindfulnesscursus gebruiken we aan het begin en het eind van een meditatie ook een klankschaal en ik voel dat ook door mijn hele lichaam en vind dat erg ontspannend :Y
Dit

quote:
De werking van een klankschaal volgt natuurkundige principes. Water geleidt goed en ons lichaam bestaat voor circa 70% uit water. Zoals een steen in het water kringen maakt, zo kan de trilling van een klankschaal tot diep in ons lichaam doordringen en onze cellen in beweging zetten.
Klankschalen brengen subtiele, maar toch krachtige trillingen voort die elke cel van ons lichaam kunnen doen meetrillen. Hierdoor kan het lichaam spanning loslaten en meer in balans komen
Het resultaat is een diepe lichamelijke en geestelijke ontspanning. Na een sessie voelt men zich zowel ontspannen als energiek.
Van het niveautje Biostabil en homeopathie
pi_94820701
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dit

[..]

Van het niveautje Biostabil en homeopathie
dat kan zijn. desondanks siert het je niet om op die manier dan een oordeel te vellen. iedereen mag het gewoon lekker zelf weten tenslotte.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_94820730
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:15 schreef simmu het volgende:

[..]

dat kan zijn. desondanks siert het je niet om op die manier dan een oordeel te vellen. iedereen mag het gewoon lekker zelf weten tenslotte.
+1
pi_94820919
Ik ben normaal ook niet zo van dat zweverig. Kan mij er alleen geen voorstelling bij maken en dat maakt mij wel nieuwsgierig. Niet per se qua werking, maar qua sfeer enzo. Dat waterverhaal maakt mij overigens extra nieuwsgierig, omdat ik nog steeds een logische, nuchtere verklaring zoek voor het niet goed kunnen slapen bij volle man en daar nog geen wetenschappelijke verklaring voor heb gevonden. Denk dat dat samen mijn interesse extra heeft gewekt.

Overigens meer mensen die standaard een pot honing meenemen? Is hier wel eens wat van gezegd? Ik zie het namelijk amper voorkomen of doet iedereen zoals mij en loopt er niet open en bloot (beetje dubbelzinnig zie ik nu.. :) ) mee rond? Is er wel eens wat van gezegd?
pi_94821125
edit: laten we maar ontopic gaan :P

[ Bericht 86% gewijzigd door tjoptjop op 30-03-2011 19:33:05 ]
pi_94821398
Maar dit gaat nu wat offtopic.

Laten we het weer gewoon over sauna's gaan hebben
pi_94821636
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:19 schreef Kabolter het volgende:

Overigens meer mensen die standaard een pot honing meenemen? Is hier wel eens wat van gezegd? Ik zie het namelijk amper voorkomen of doet iedereen zoals mij en loopt er niet open en bloot (beetje dubbelzinnig zie ik nu.. :) ) mee rond? Is er wel eens wat van gezegd?

Ik neem het niet zelf mee, maar als er een speciale honingopgieting is doe ik er wel graag aan mee :)
pi_94821671
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:22 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Nee hoor, dit soort misleiding mag je gewoon stevig aanpakken.

Prima dat het ontspannend is, kan ik me prima voorstellen. maar kom niet aan met onzin als natuurkundige processen en vibrerende cellen. Als een bedrijf als KPN of wat dan ook zulke onwaarheden verspreid staat half Nederland (Kassa) op de achterste poten, en dit moet maar gewoon kunnen.
Het is meestal gratis, zo'n opgieting.. ;)

De verklaring die vanuit bijvoorbeeld een sauna wordt gegeven hoeft overigens niet direct de correcte verklaring te zijn. Vergelijk het met meditatie en yoga. Ondanks dat dit niks voor mij is, ben er niet rustig genoeg voor, zijn er vanuit de wetenschap toch verklaring en bevestigingen gevonden dat dit een positieve uitwerking op het lichaam kan hebben. Volgens mij is zelfs de ademhaling bij een bevalling hier deels op gebaseerd.

Maar goed, ik ben bang dat dit het topic negatief zal beïnvloeden. Ik hoef er overigens niet over te praten, ben gewoon benieuwd naar de ervaringen. Misschien zijn er wel een paar waarbij het geluid pijn aan de oren deed. Of dat je er alles behalve rustig van wordt. Of misschien is het wel een toevoeging aan de opgieting. Ik ben voornamelijk op zoek naar gewone gebruikerservaringen, al mogen er van mij ook genoeg zweverige reacties komen.. ;)
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:36:26 #260
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_94822068
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:30 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Het is meestal gratis, zo'n opgieting.. ;)

De verklaring die vanuit bijvoorbeeld een sauna wordt gegeven hoeft overigens niet direct de correcte verklaring te zijn. Vergelijk het met meditatie en yoga. Ondanks dat dit niks voor mij is, ben er niet rustig genoeg voor, zijn er vanuit de wetenschap toch verklaring en bevestigingen gevonden dat dit een positieve uitwerking op het lichaam kan hebben. Volgens mij is zelfs de ademhaling bij een bevalling hier deels op gebaseerd.

Maar goed, ik ben bang dat dit het topic negatief zal beïnvloeden. Ik hoef er overigens niet over te praten, ben gewoon benieuwd naar de ervaringen. Misschien zijn er wel een paar waarbij het geluid pijn aan de oren deed. Of dat je er alles behalve rustig van wordt. Of misschien is het wel een toevoeging aan de opgieting. Ik ben voornamelijk op zoek naar gewone gebruikerservaringen, al mogen er van mij ook genoeg zweverige reacties komen.. ;)
Ik heb bij thermen bussloo een keer zo'n klankschalen sessie meegemaakt. Vond het wel erg ontspannend omdat je een tijd stil moet zijn en daar rustig moet zitten met je ogen dicht. Ik kwam er wel ontspannen uit, werd er rustig van. Mijn vriend kon daarentegen de 20 min lang alleen maar denken aan wat een onzin het was dus voor hem was het niet ontspannend. Ik geloof ook niet in de 'werking' maar vond het een prettig geluid en een fijne sfeer die er hing.
pi_94822201
psies kabolter! goed omschreven O+
zo kan ik je vertellen dat die ademhalingdingen mbt de bevalling ook helemaal niks voor mij zijn :X :% ieder zn ding, wat voor de een fijn is en werkt is niks voor een ander. ik ken ook mensen die niks aan het hele saunagebeuren vinden. dat kan toch
pi_94838066
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:38 schreef simmu het volgende:
psies kabolter! goed omschreven O+
zo kan ik je vertellen dat die ademhalingdingen mbt de bevalling ook helemaal niks voor mij zijn :X :% ieder zn ding, wat voor de een fijn is en werkt is niks voor een ander. ik ken ook mensen die niks aan het hele saunagebeuren vinden. dat kan toch
Laatste opmerking. Het ging me niet om of het wel of niet ontspannend is. Het gaat me om de claim met vibrerende cellen, dat waterverhaal e.d waardoor ze een zweem van wetenschap en onderbouwing opwerken. Iets wat het dus gewoon niet is.
pi_94848803
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:36 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ik heb bij thermen bussloo een keer zo'n klankschalen sessie meegemaakt. Vond het wel erg ontspannend omdat je een tijd stil moet zijn en daar rustig moet zitten met je ogen dicht. Ik kwam er wel ontspannen uit, werd er rustig van. Mijn vriend kon daarentegen de 20 min lang alleen maar denken aan wat een onzin het was dus voor hem was het niet ontspannend. Ik geloof ook niet in de 'werking' maar vond het een prettig geluid en een fijne sfeer die er hing.
Lijkt me ook meer een 'vrouwen-ding' . Ik ben meer van de heftige opgiet-sessies.
pi_94851039
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 23:58 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Laatste opmerking. Het ging me niet om of het wel of niet ontspannend is. Het gaat me om de claim met vibrerende cellen, dat waterverhaal e.d waardoor ze een zweem van wetenschap en onderbouwing opwerken. Iets wat het dus gewoon niet is.
dan start je daar leuk elders je eigen topic over
pi_94852500
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 13:10 schreef simmu het volgende:

[..]

dan start je daar leuk elders je eigen topic over
Tja, jij bleef er over doorjengelen
pi_94853253
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 12:06 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Lijkt me ook meer een 'vrouwen-ding' . Ik ben meer van de heftige opgiet-sessies.
het lijkt mij ook echt helemaal niks, maar ieder zijn ding..

Heftige opgiet-sessies zijn ook echt mijn favoriet O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_94858381
Wow :o

Ik dacht dat het hier een gezellig topic was. Maar zodra je hier zegt dat je een bepaald onderdeel van de sauna (klankschaalsessie) onzin vindt, dan bok je maar een heel eind op.

Tjoptjop heeft gewoon gelijk. De reclame klopt van geen kant. En aangezien hier wel geld in wordt gestoken door de saunawereld, is dat jammer.
pi_94858590
De reclame is misschien nonsens, maar als iemand er nou oprecht door ontspant en het prettig vindt :? Wat een non-issue.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_94858656
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:08 schreef Isabeau het volgende:
De reclame is misschien nonsens, maar als iemand er nou oprecht door ontspant en het prettig vindt :? Wat een non-issue.
Ja, dat kan wel, maar daarom mag flopflop (en ik) toch nog wel krom liggen om wat ze beweren?
pi_94858775
quote:
99s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:10 schreef stbabylon het volgende:

Ja, dat kan wel, maar daarom mag flopflop (en ik) toch nog wel krom liggen om wat ze beweren?
:Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_94895024
Ik ben dinsdag met met mijn moeder voor het eerst naar Sauna Beautyfarm Midwolda (in Groningen) geweest nog voor haar verjaardag.We hadden een arrangement geboekt met saunabezoek, lunch, gezichtsbehandeling en massage. :*

Nadat we ons hadden omgekleed (gemengde kleedkamer) en onze spul in de aanwezige kluisjes hadden gedumpt kregen we een rondleiding. De beautyfarm telde in totaal 3 sauna's; een combi sauna op 60 graden met 35% luchtvochtigheid, een stiltesauna op 80 graden en de opgieting sauna op 90 graden. Daarnaast was er een Turks stoombad met leuke lichtjes en een bandje waarop Mozart te horen was en een zwembad met een tegenvallend bubbel gedeelte.

Hierna kregen we een voetenbadje aangeboden in de rustruimte met een scrub erbij. De rustruimte bestond uit meerdere leren hoekbanken met fijne kussens, voetenzakjes en dekentjes waardoor het er heerlijk uitrusten was.
Ondanks dat het rustig was (misschien omdat het badkledingdag was?) zat de rustruimte vrijwel de hele dag vol, en dat terwijl er sauna's leeg waren en dat er niemand aan het zwemmen was.

De sauna's zelf vond ik wat tegenvallen. De stiltesauna was niet op temperatuur en in de combisauna was niks te merken van de luchtvochtigheid waardoor het eerder leek op een malfunctionerende sauna . De 90graden sauna vond ik als enige wel de moeite waard.
Het Turkse stoombad zag er goed uit en was mooi ruim al had deze van mij nog wel aardig wat heter gemogen (mijn maatstaaf: ik kon er vrolijk rondhuppelen zonder las te krijgen van de warmte).
Om af te koelen waren er naast de verschillende douches en een dompelbad ook een nog wat rommelige buitenplaats met ligstoelen.

Voor de lunch had ik een broodje met brie besteld, maar die pipo's daar vonden het een goed idee om er joppiesaus bij op te doen (dat deden ze ook op een simpel broodje met kaas). Ik heb nog nooit zo'n vies broodje brie gehad. ;(
Daarnaast was de bediening vreselijk traag, zo hebben we wel dik een kwartier moeten wachten op een simpel ijsje.

De behandelingen bevielen gelukkig beter.

Even op een rijtje:
+ rustruimte was erg chill
+ was lekker rustig in het zwembad / sauna's
+ fijne massage+gezichtsbehandeling

- mijn broodje joppie-brie ;(
- sauna's niet goed op temperatuur
- stoombad kon heter
- falend bubbelbad in zwembad
- langezame bediening (de gasten moeten chillen, niet het personeel)

Voor mijn moeder was dit de eerste keer sauna, maar direct de avond dat we terugkwamen zat ze achter de laptop andere sauna's op te zoeken :*

Ondanks een nog wel geslaagde dag zal ik hier niet snel terugkomen. Ik geef ze een 6.
pi_94897869
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:12 schreef VGA4xZoom het volgende:

Even op een rijtje:
+ rustruimte was erg chill
+ was lekker rustig in het zwembad / sauna's
+ fijne massage+gezichtsbehandeling

- mijn broodje joppie-brie ;(
- sauna's niet goed op temperatuur
- stoombad kon heter
- falend bubbelbad in zwembad
- langezame bediening (de gasten moeten chillen, niet het personeel)
Dank je wel voor je uitgebreide review! Ik moest lachen om het broodje brie met joppie-saus :@ Hoe komen ze er op?! Heb je het wel opgegeten? Ik was gaan klagen!

Wij zijn onlangs in Weesp geweest, maar ik heb nog geen tijd gehad om een uitgebreide review te schrijven. Is daar nog behoefte aan? Laatste review van Weesp is van 2006 volgens mij.
pi_94897901
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:12 schreef VGA4xZoom het volgende:
en een bandje waarop Mozart te horen was
Ik wist dat ze achterliepen in Groningen ;)
  vrijdag 1 april 2011 @ 13:37:18 #274
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_94900183
Ben een tijdje terug met m'n vriendin een middagje naar de Mist City Spa in Tilburg geweest, arrangementje (massage, flesje champagne, hapjes etc.) alles erop en eraan. Wellness studio-ruimte inclusief zwembad helemaal voor jezelf. Was echt super, ga zeker nog een keer terug *O*
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_94901683
Weesp staat nog op onze lijst dus een review is altijd welkom :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')