abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2009 @ 09:30:04 #26
63722 z80
I fink you freaky
pi_75604308
zondag naar Devarana geweest.
dit is niet echt bevallen.
laat ik beginnen met de plus punten.
het is er schoon en overzichtelijk.
er is veel aandacht voor detail, zowel in de sauna als in de tuin.
alleen is de lijst minpunten een stuk langer, en nog afgezien van het hoge entree geld.
bijna alle sauna ruimtes zijn groot, heel groot en hoog.
hierdoor is de ruimte niet echt warm.
slechts 1 sauna kunnen vinden van 80 graden, en dan alleen helemaal boven in.
de zoutgrot was zelfs koud met een temp van net 50 graden en een kurk droge lucht.
de damp sauna is een grote echoput, een grote halfronde koepel van mozaiek steentjes.
zelfs de stoom die in de ruimte geblazen maakte een kabaal.
tussen tijds even iets gegeten.
een bediening die eerst een fles azijn heeft leeg gedronken en niet meer dan 2 woorden kan zeggen.
een dameblanche (volgens de kaart met echte chocolade) en een bak vers fruit.
de chocolade was een zure moes die naast de cacao heeft gestaan.
en het fruit (klein schaaltje voor de hoofdprijs) kwam uit blik.
hier zien ze me niet meer terug.
liever een kleine sauna met weinig keuze maar die wel warm is,
dan veel verschillende ruimtes vwb de aankleding,maar met een veel te lage temp. (tussen de 65 en 75 graden).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_75642042
Klinkt niet zo best dan bij Deverana!

Hebben ze nog opgietingen daar?
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:55:42 #28
63722 z80
I fink you freaky
pi_75643329
ja. er waren die dag 3 opgietingen.
waarbij eerst de kachel flink werd aan gezet om het een beetje warm te krijgen in de ruimte. standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
en tijdens/begin van de opgiet 80 graden en na afloop 75 graden met 30% lucht vocht. (zat bovenin naast een termo/hydro meter).
en de sauna die hiervoor gebruikt wordt zit ook een installatie die om de zoveel tijd automatisch een opgiet doet.
dwv aan het plafon zit een grote fan boven de verwarming/stenen in het midden van de ruimte.
uit het midden van de fan komt water en de fan gaat draaien.
je voet de lucht stroom wel, maar het is meer van ik wil wel maar kan niet.
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:15:49 #29
16874 creno
born this way
pi_75647743
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef z80 het volgende:
ja. er waren die dag 3 opgietingen.
waarbij eerst de kachel flink werd aan gezet om het een beetje warm te krijgen in de ruimte. standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
en tijdens/begin van de opgiet 80 graden en na afloop 75 graden met 30% lucht vocht. (zat bovenin naast een termo/hydro meter).
en de sauna die hiervoor gebruikt wordt zit ook een installatie die om de zoveel tijd automatisch een opgiet doet.
dwv aan het plafon zit een grote fan boven de verwarming/stenen in het midden van de ruimte.
uit het midden van de fan komt water en de fan gaat draaien.
je voet de lucht stroom wel, maar het is meer van ik wil wel maar kan niet.
Ben je niet in de Maa grot sauna of de Tuli sauna geweest ? Dat waren de twee houten sauna's buiten, vlakbij de 2 whirlpools, deze zijn wel heet ( 90 graden de keren dat ik ben geweest)
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:18:35 #30
63722 z80
I fink you freaky
pi_75649608
beide geweest.
de achterste met de haard in het midden was tegen de 80 graden.
de ander met de haard in/tegen de muur was amper 70 graden,deze had 100 graden moeten zijn volgens de dame bij de receptie.(maakte ook meteen een aantekening in het systeem).
pi_75677864
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef z80 het volgende:
standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
Dat is toch behoorlijk vochtig. Ik was laatst bij de opgieting in Bussloo, daar hadden ze ook digitale meters, erg leuk om af te lezen. De opgieting begon daar met 85 graden en 10% vochtigheid, de temperatuur ging langzaam naar beneden richting 80 graden, en de vochtigheid omhoog naar 15%. Dat lijkt weinig verschil maar je kon het behoorlijk voelen.

Als je van een hete sauna houdt is Bussloo wel een aanrader, de Finse 'aardsauna' daar is zo'n 95 graden. Ook in De Heuvelrug in Veenendaal, en Veluwse Bron in Emst hebben ze goed hete sauna's van tegen de 100 graden.
pi_75715522
Jammer dat devarana je tegenviel. Ik herken je kritiek deels. Ik vond de sauna's ook niet super warm. Dat vond ik inderdaad minder. Ik vond de panorama sauna binnen ook goed van temperatuur trouwens.
Ik weet niet waarom ze er inderdaad niet een paar warmer maken, snap best dat ze ook aanbod voor minder ervaren sauna ganger willen hebben maar jah een paar hete is toch wel prettig.
Het eten vond ik persoonlijk wel goed.

Laat ik zo maar concluderen, het zal niet mijn favoriete sauna worden maar vond wel leuk om er een keer naar toe te gaan..
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
  donderdag 17 december 2009 @ 09:52:06 #33
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75718768
Wat is eigenlijk een goede temperatuur sauna om mee te 'beginnen'?
pi_75718905
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef morgane het volgende:
Ik vind het altijd wel lekker om met een niet zo warme te beginnen. De zoutgrotsauna of een Finse van 70 graden bijv.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:08:01 #35
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75719264
Ah, de zoutgrot hebben ze in de Veluwse Bron ook. Ik ben benieuwd! Ik ga er dinsdagochtend heen en zal mijn bevindingen hier wel posten het wordt mn eerste keer sauna, dus als jullie niks meer van me horen is het me te veel geworden
pi_75719748
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:08 schreef morgane het volgende:
Ah, de zoutgrot hebben ze in de Veluwse Bron ook. Ik ben benieuwd! Ik ga er dinsdagochtend heen en zal mijn bevindingen hier wel posten het wordt mn eerste keer sauna, dus als jullie niks meer van me horen is het me te veel geworden
Ik ga vrijwel altijd naar de VB, en daar is hij zeker aan te raden als inkomer.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:34:52 #37
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75720256
Ok, dankjewel!!
pi_75758977
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef morgane het volgende:
Met de huidige temperaturen buiten duik ik niet zo liefst gelijk in de heetste
pi_75892800
Heeft hier iemand ervaringen met de sauna in Rijswijk? Ik ben er van plan om volgende week er heen te gaan.
pi_75956921
http://www.saunagids.nl/?(...)7d4e735348bcab705768

Zie bovenstaande link, hier staat ie bij.
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_75977278
Iemand weleens de sauna in Domburg (Zeeland) bezocht?

Staat niet in de OP, daarom vraag ik het even.

LInkje
I got soul, but I'm not a soldier
  woensdag 23 december 2009 @ 18:27:45 #42
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_75979197
Na Veluwse bron vind ik dit wsl de beste sauna van Nederland: http://www.ridderrode.nl/index2.html

Hij is wel een beetje apart en niet zo heel erg groot, maar het is er zo waanzinnig mooi ingericht, ook de rustruimtes.

Aangezien er nog nauwelijks sauna's in Noord-Holland erbij staan, moet deze echt even genoemd worden
pi_76027957
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:27 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Iemand weleens de sauna in Domburg (Zeeland) bezocht?

Staat niet in de OP, daarom vraag ik het even.

LInkje
Ben er twee keer geweest, best wel aardig maar niet echt wat je voor die prijs mag verwachten hoor......wel leuke omgeving dat dan weer wel maar geen buiten om te lopen alleen klein buitenzwembadje, sauna's waren wel superwarm dus dat is weer wel leuk!

Heb er ook een hotstone gedaan die was niet slecht maar ik ga tegenwoordig liever naar Roosendaal, de Thermen daar is stukken beter en ook de keuken is daar stukken beter dan Domburg, want die was er toen niet echt geweldig, dus mocht het niet uitmaken dan zou ik eerder kiezen voor Roosendaal dan voor Domburg......
pi_76048458
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:27 schreef Mirri het volgende:
Na Veluwse bron vind ik dit wsl de beste sauna van Nederland: http://www.ridderrode.nl/index2.html

Hij is wel een beetje apart en niet zo heel erg groot, maar het is er zo waanzinnig mooi ingericht, ook de rustruimtes.

Aangezien er nog nauwelijks sauna's in Noord-Holland erbij staan, moet deze echt even genoemd worden
Ik heb gister daar een waardebon van gekregen. Ben er nog nooit geweest, maar mijn zusje is enthousiast.
pi_76135284
Gisteren ben ik voor de eerste keer naar de Thermen Geldrop geweest. Het was de zondag na Kerstmis dus zoals verwacht behoorlijk druk. Maar omdat ze niet met reserveringen werken kon ik om half twaalf 's ochtends gewoon naar binnen.

Het bleek een mooie sauna. Modern/ luxe qua stijl, middelgroot qua formaat, en mooi ingericht. Een ruim aanbod van sauna's, en twee zwembaden. Het zwembad buiten was behoorlijk koud dus meer geschikt om af te koelen, dan om lekker in te blijven hangen, daarvoor kon je prima terecht in het binnenbad.

Ook hadden ze opgietingen, 4 keer verspreid op de dag en ik heb ze allemaal meegemaakt. Ze waren behoorlijk pittig, duurde telkens 15 min. zonder pauze, dus na afloop kon ik wel wat frisse lucht gebruiken. Helaas deelden ze geen honing uit zoals ik dat in Putten gewend was, maar wel ijs (schaarse hoeveelheden, dat wel) en fruit.

Het publiek was grotendeels van middelbare leeftijd, wat minder jongeren als bij de grote sauna's centraal in het land. Verder hadden ze ook geen houtgestookte sauna's wat ik altijd heel erg lekker vind.

Het restaurant gedeelte was ruim en mooi opgezet, al waren er maar weinig ligbedden om uit te rusten.

Sauna aanbod was prima, een paar hete finse sauna's (95 graden) en enkele met lage temperaturen.

Kortom, een aanrader als je in de buurt woont/ verblijft. Maar de sauna's rond de Veluwe (Saunadrome, Thermen Bussloo, Veluwse Bron) hebben toch mijn voorkeur.
pi_76158026
Heeft iemand ervaring met Tropisauna? Dus de sauna naast Tropicana in Rotterdam?
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_76172584
Ben er niet geweest maar over het algemeen zijn sauna's naast een zwemparadijs niet al te best. Veel mannen die even willen gluren.
pi_76183471
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:08 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ben er niet geweest maar over het algemeen zijn sauna's naast een zwemparadijs niet al te best. Veel mannen die even willen gluren.
Mijn ervaringen daarin zijn heel anders. Ik ben tot nu toe bij slechts 2 zwembadsauna's geweest: zwembad de Kolk in Wierden en Zwembad Tropiquana in Veendam en over beiden ben ik zeer tevreden als lekkere simpele goedkope sauna
blub blub
pi_76335956
Afgelopen week ben ik weer eens naar de Veluwse Bron geweest. Toch een supermooie sauna hoor!

Ik was er begin 2009 voor de eerste keer geweest en t.o.v. die keer viel me op dat de opgietingen duidelijk een tikje heftiger waren. Was heerlijk. Ze doen alle opgietingen met muziek maar gelukkig geen Hollands Cafe meer. Vond het wel leuk dat ze de laatste ronde een 'Australische' opgieting deden met Thunderstruck van AC/ DC als afsluiter.

En morgen weer lekker relaxend de kerstvakantie afsluiten in de Saunadrome!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:45:18 #50
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_76343158
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:08 schreef bigfoot1972 het volgende:
Bahia in Bocholt heeft naast een zwembad een uitgebreide en onlangs geheel vernieuwd saunacomplex.

(tip: zet je geluid ff uit als je klikt)
Jaartje geleden naar toe geweest, en het is prima te doen. Mooi, goedkoop en doelmatige sauna.
kloep kloep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')