abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75474721
vorig topic:
Sauna Reviews #6 - Genieten van de warmte

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Isa's reviews op FOK!
Sauna en Thermen De Brug - Oosterhesselen (Drenthe)
Sauna De Linderbrink Thermen Holiday Zuidwolde - Zuidwolde (Drenthe)
Sauna Elysium - Bleiswijk (Zuid-Holland)
Sauna Drôme - Putten (Gelderland)
Thermen Ridderkerk - Ridderkerk (Zuid-Holland)
Sauna Thermen Peize - Peize (Drenthe)

Sylvana's reviews op FOK!
Sauna Saré Oldenzaal
Sauna de Thermen Nijmegen
De Veluwse Bron (1e keer)
Sauna Apeldoorn
Ryokan Zutphen
Thermen Holiday Zuidwolde (1e keer)
Thermen Bussloo
Thermen Holilday Zuidwolde (2e keer)
De Veluwse Bron (2e keer)
Sauna Thermen Swoll
Thermen Holiday Zuidwolde (3e keer)

Verder staan er op mijn weblog nog reviews over De Zwaluwhoeve en Saunadrome in Putten

Sauna's website + globaal cijfer:
* Sauna Bistro Velp te Velp (Gelderland) (8,5)
* Sauna Thermen Peize te Peize (Drenthe) (8)
* Sauna en Thermen De Brug te Oosterhesselen (Drenthe) (8)
* Elysium te Bleiswijk (Zuid-Holland) (7,5)
* Sauna de Linderbrink te Zuidwolde (Drenthe) (7,5)
* Sauna en Beauty De Zwaluwhoeve te Hierden (Gelderland) (7,5)
* Thermen Holiday te Schiedam (Zuid-Holland) (7)
* Sauna Soesterberg te Soesterberg (Utrecht) (7)
* Sauna Drome te Putten (Gelderland) (6,5)
* Thermen Ridderkerk te Ridderkerk (Zuid-Holland) (6)
** Vitalizee te Scheveningen (Zuid-Holland) (6)
* Sauna Palazio te Hoogeveen (Drenthe) (5,5) sauna bestaat niet meer
* Scandic Sanadome te Nijmegen (Gelderland) (5)
* Sauna De Smelt te Assen (Drenthe) (4)

* Vitalizee te Scheveningen (Zuid-Holland) sauna bestaat niet meer
* Sauna en Beauty De Zwaluwhoeve te Hierden (Gelderland)
* Sauna en Beauty De Thermen te Nijmegen (Gelderland)
pi_75475327
Ik wil eigenlijk aankomend of het weekend daarop naar Thermen 5 mei in Leiden.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_75476555
Ik ga zaterdag weer met een maat naar de Saunadrome in Putten! Ben er een maand niet geweest vanwege de gratis tickets van de Zwaluwhoeve in November, maarnu weer terug naar mijn stamsauna.
  donderdag 10 december 2009 @ 12:27:15 #4
63722 z80
I fink you freaky
pi_75478193
Aangezien ik een week zonder internet zit thuis,
ga ik zondag ook weer eens naar de sauna.
weet alleen nog niet of ik de moeite neem om naar denbosch te rijden of dat het toch weer Nijmegen wordt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_75478254
Is er trouwens nergens een review over de thermen 5 mei?
pi_75478641
Ik kom eigenlijk alleen maar in Thermen Holiday in schiedam. Is dit 1 van de betere of zijn er veel beteren volgens jullie? Ik vind het eigenlijk wel een goede, maar gebrek aan vergelijkingsmateriaal.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75479208
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:28 schreef Tamashii het volgende:
Is er trouwens nergens een review over de thermen 5 mei?
2 jaar terug zijn wij er geweest en toen vonden we het een erg fijne sauna. deed erg jaren 70 aan met veel bruin en hout enzo, maar alles was wel goed verzorgd, personeel was aardig en we hebben gewoon een fijne dag gehad.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_75480754
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:55 schreef simmu het volgende:

[..]

2 jaar terug zijn wij er geweest en toen vonden we het een erg fijne sauna. deed erg jaren 70 aan met veel bruin en hout enzo, maar alles was wel goed verzorgd, personeel was aardig en we hebben gewoon een fijne dag gehad.
Nog even over die camera's: ik weet zelf maar van 1 sauna, die in Nijmegen, en daar hangen ze alleen in de kleedruimtes, ter opsporing van dieven. Met de bijbehorende waarschuwing. En met een zeker succes, zoals de baas wist te vertellen.
Overigens zou het me niet zo veel kunnen schelen, geloof ik. Maar voor mannen ligt dat misschien anders dan voor vrouwen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75483708
Wat een toffe avatar Kees22. Maar goed, ik zou camera's niet fijn vinden, en ik ben toch echt een vrouw. In kleedkamers, prima. Maar ook in de sauna, nee, maar ik geloof dat dat niet kan.
pi_75484311
terug vind sauna
pi_75486458
waarschijnlijk gaan we morgen weer naar de sauna. Waar weten we nog niet, hangt even af van wat familieleden doen... Dan gaan wij naar de andere
*poef* nu is het weg
  donderdag 10 december 2009 @ 18:37:24 #12
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75490642
Ik lees weer even mee. In de kerstvakantie ga ik naar de Veluwse Bron, op badkledingdag om even rustig te beginnen ik neem aan dat het beter is om een bikini aan te trekken dan een badpak, i.v.m. warmte-afvoer?
pi_75494439
Van het weekend eens bekijken waar we de optimelpunten gaan besteden

@Morgane: ja een bikini lijkt me fijner dan een badpak dan.
  donderdag 10 december 2009 @ 21:52:14 #14
16874 creno
born this way
pi_75498195
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:27 schreef z80 het volgende:
Aangezien ik een week zonder internet zit thuis,
ga ik zondag ook weer eens naar de sauna.
weet alleen nog niet of ik de moeite neem om naar denbosch te rijden of dat het toch weer Nijmegen wordt.
ik zou zeggen probeer Devarana, ik vind dit nog steeds een sauna die de rit en het geld echt waard is !
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_75502724
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:37 schreef morgane het volgende:
Ik lees weer even mee. In de kerstvakantie ga ik naar de Veluwse Bron, op badkledingdag om even rustig te beginnen ik neem aan dat het beter is om een bikini aan te trekken dan een badpak, i.v.m. warmte-afvoer?
Hoe minder kleding, hoe beter. Vandaar dat de echte sauna gangers naakt gaan
pi_75506907
quote:
Op donderdag 10 december 2009 21:52 schreef creno het volgende:

[..]

ik zou zeggen probeer Devarana, ik vind dit nog steeds een sauna die de rit en het geld echt waard is !
Bij deze nogmaal mn verslagje van bezoek aan devarana afgelopen dinsdag:

Nou ben gisteren naar Devarana geweest.

De ontvangst was in orde. Ik werd vlot geholpen, door iemand die wist waar ze het over had. Uitleg was duidelijk en zinvol. Polsbandje om en naar kleedkamers.
Even uitvogelen hoe het sluiten van je kluisje in elkaar steekte (je kan zelf een willekeurig kastje kiezen wat je "personaliseerd" door met je polsbandje het sluiten van het kastje te bevestigen.

Vervolgens de sauna ruimte in. Erg fijne luxe douches, van alles is er veel, heel veel haakjes voor handdoeken, badjassen etc, veel douches, grote bak met scrubzout. Komt overal eigenlijk terug. Toch viel het wat tegen wat betreft bezoekersaantal. Nu was het dinsdag en daarom wel begrijpelijk dat het niet stampvol was maar toch viel het me op. Personeel beaamde dit.

De afwerking van het complex is inderdaad super. De gebruikte materialen zijn top en tot in de kleinste details goed. Toch deed een en ander het nog niet zoals de rasul en die onderwater-waterstralers in het zwembad. Ook waren diverse sauna's niet echt warm te noemen. zoals de etage sauna en zout sauna.

De bediening in de restaurants/cafe was prima in orde. Heb hier speciaal op gelet gezien de wisselende beoordelingen, ook op dit forum. De bediening was snel/op tijd en voldoende deskundig. Het eten was ook goed van kwaliteit, maar zeker niet goedkoop. ~15 euro voor salade is veel geld.

Ten slotte vond ik de opgietingen zeer goed. Ben naar 2 opgietingen geweest en "Toontje" deed het super. Eerste was met berkentakken wat voor mij eerste keer was, indrukwekkend en erg prettig. Tweede was met honing, geheel insmeren enzovoorts, ook erg leuk en goed.

Ik kan het al met al zeker aanraden een naar devarana te gaan. Door het ontbreken van veel mensen was er nu minder sfeer in het complex dat was jammer, maar de afwerking, goed eten, mooie sauna's en erg goede opgietingen maken dat meer dan goed.

Wat betreft de camera's nog... Jah er hangen er best veel als je er bewust op let. Maar wat mij betreft niet storend. Zijn allemaal van die bolletjes.
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_75516627
Klinkt goed die Deverana..... maar wel vrij prijzig.... misschien interessant als er een keer een goede aktie is?
pi_75526960
De prijzen schuiven over de hele linie omhoog.
pi_75539546
Dat klopt wel ja.
Toen ik een paar jaar gelden door mijn maatje uitgenodigd werd, lag de prijs rond de ¤ 17,50. Nu ligt de toegang vaak al tegen de ¤ 30, zeker bij de grotere sauna's. Maar ja, een bedrijf kan wel 20 verschillende sauna's hebben, maar je kunt toch maar pakweg 5 rondjes doen. Dus wat heb ik aan de 15 andere sauna's? En waarom zou ik daarvoor betalen?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75543502
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 00:56 schreef Kees22 het volgende:
Dat klopt wel ja.
Toen ik een paar jaar gelden door mijn maatje uitgenodigd werd, lag de prijs rond de ¤ 17,50. Nu ligt de toegang vaak al tegen de ¤ 30, zeker bij de grotere sauna's. Maar ja, een bedrijf kan wel 20 verschillende sauna's hebben, maar je kunt toch maar pakweg 5 rondjes doen. Dus wat heb ik aan de 15 andere sauna's? En waarom zou ik daarvoor betalen?
Je betaald voor alle keuzevrijheid die je hebt... zelf ben ik meer van de kleinere sauna's. Ik ga soms nog niet eens 5 rondjes en hoe groter, hoe meer lawaai en drukte.

Centre Du Lac is helaas wel al naar 28 euro gegaan, maar met een badenkaart betaal je vaak 23 euro of zelfs minder.
pi_75546938
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:13 schreef Sylvana het volgende:
Van het weekend eens bekijken waar we de optimelpunten gaan besteden

@Morgane: ja een bikini lijkt me fijner dan een badpak dan.
Ik heb al drie prints liggen voor arrangementen en saunadagjes want moest voor 31 december je kan ze wel besteden natuurlijk tot eind mei
Gaat weer goed komen ....... heb er zin in maar deze maand zal niet meer lukken ben ik bang dan maar weer het nieuwe jaar!
pi_75547030
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:22 schreef kahlie het volgende:

[..]

Je betaald voor alle keuzevrijheid die je hebt... zelf ben ik meer van de kleinere sauna's. Ik ga soms nog niet eens 5 rondjes en hoe groter, hoe meer lawaai en drukte.

Centre Du Lac is helaas wel al naar 28 euro gegaan, maar met een badenkaart betaal je vaak 23 euro of zelfs minder.
Ja, maar om een badenkaart goed te gebruiken moet je vaak gaan en dan moet je weer dicht bij een sauna wonen.
pi_75547253
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, maar om een badenkaart goed te gebruiken moet je vaak gaan en dan moet je weer dicht bij een sauna wonen.
Ze hebben een 3 badenkaart voor 69 euro. Dus als je met z'n tweetjes komt, heb je d'r nog 1 openstaan die je binnen 1 jaar moet gebruiken? Nou moet ik zeggen, ik woon niet op de hoek, maar veel zit het er niet van af 20 minuten met de auto schat ik.
pi_75550808
Aanbod van mijn 2 keer kortingsbon van 7,50 euro op de dagentree in sauna Peize staat nog steeds! Iemand zin om er heen te gaan of die ze van mij wil hebben?
blub blub
pi_75557264
A.s woensdag gaan vriendlief en ik voor de 2e keer naar Sauna 'Het Friese Woud' te Boijl, we hebben een arrangement met o.a hotstonemassage, heerlijk! We hebben er nu al zin in!

In de kerstvakantie willen we een nachtje naar Sandton Hotel Bad Boekelo, bij Enschede. Bij de overnachting zit sauna gratis bij in. Het ziet er wel leuk uit, iemand hier al eens geweest?
  maandag 14 december 2009 @ 09:30:04 #26
63722 z80
I fink you freaky
pi_75604308
zondag naar Devarana geweest.
dit is niet echt bevallen.
laat ik beginnen met de plus punten.
het is er schoon en overzichtelijk.
er is veel aandacht voor detail, zowel in de sauna als in de tuin.
alleen is de lijst minpunten een stuk langer, en nog afgezien van het hoge entree geld.
bijna alle sauna ruimtes zijn groot, heel groot en hoog.
hierdoor is de ruimte niet echt warm.
slechts 1 sauna kunnen vinden van 80 graden, en dan alleen helemaal boven in.
de zoutgrot was zelfs koud met een temp van net 50 graden en een kurk droge lucht.
de damp sauna is een grote echoput, een grote halfronde koepel van mozaiek steentjes.
zelfs de stoom die in de ruimte geblazen maakte een kabaal.
tussen tijds even iets gegeten.
een bediening die eerst een fles azijn heeft leeg gedronken en niet meer dan 2 woorden kan zeggen.
een dameblanche (volgens de kaart met echte chocolade) en een bak vers fruit.
de chocolade was een zure moes die naast de cacao heeft gestaan.
en het fruit (klein schaaltje voor de hoofdprijs) kwam uit blik.
hier zien ze me niet meer terug.
liever een kleine sauna met weinig keuze maar die wel warm is,
dan veel verschillende ruimtes vwb de aankleding,maar met een veel te lage temp. (tussen de 65 en 75 graden).
pi_75642042
Klinkt niet zo best dan bij Deverana!

Hebben ze nog opgietingen daar?
  dinsdag 15 december 2009 @ 10:55:42 #28
63722 z80
I fink you freaky
pi_75643329
ja. er waren die dag 3 opgietingen.
waarbij eerst de kachel flink werd aan gezet om het een beetje warm te krijgen in de ruimte. standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
en tijdens/begin van de opgiet 80 graden en na afloop 75 graden met 30% lucht vocht. (zat bovenin naast een termo/hydro meter).
en de sauna die hiervoor gebruikt wordt zit ook een installatie die om de zoveel tijd automatisch een opgiet doet.
dwv aan het plafon zit een grote fan boven de verwarming/stenen in het midden van de ruimte.
uit het midden van de fan komt water en de fan gaat draaien.
je voet de lucht stroom wel, maar het is meer van ik wil wel maar kan niet.
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:15:49 #29
16874 creno
born this way
pi_75647743
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef z80 het volgende:
ja. er waren die dag 3 opgietingen.
waarbij eerst de kachel flink werd aan gezet om het een beetje warm te krijgen in de ruimte. standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
en tijdens/begin van de opgiet 80 graden en na afloop 75 graden met 30% lucht vocht. (zat bovenin naast een termo/hydro meter).
en de sauna die hiervoor gebruikt wordt zit ook een installatie die om de zoveel tijd automatisch een opgiet doet.
dwv aan het plafon zit een grote fan boven de verwarming/stenen in het midden van de ruimte.
uit het midden van de fan komt water en de fan gaat draaien.
je voet de lucht stroom wel, maar het is meer van ik wil wel maar kan niet.
Ben je niet in de Maa grot sauna of de Tuli sauna geweest ? Dat waren de twee houten sauna's buiten, vlakbij de 2 whirlpools, deze zijn wel heet ( 90 graden de keren dat ik ben geweest)
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
  dinsdag 15 december 2009 @ 14:18:35 #30
63722 z80
I fink you freaky
pi_75649608
beide geweest.
de achterste met de haard in het midden was tegen de 80 graden.
de ander met de haard in/tegen de muur was amper 70 graden,deze had 100 graden moeten zijn volgens de dame bij de receptie.(maakte ook meteen een aantekening in het systeem).
pi_75677864
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef z80 het volgende:
standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
Dat is toch behoorlijk vochtig. Ik was laatst bij de opgieting in Bussloo, daar hadden ze ook digitale meters, erg leuk om af te lezen. De opgieting begon daar met 85 graden en 10% vochtigheid, de temperatuur ging langzaam naar beneden richting 80 graden, en de vochtigheid omhoog naar 15%. Dat lijkt weinig verschil maar je kon het behoorlijk voelen.

Als je van een hete sauna houdt is Bussloo wel een aanrader, de Finse 'aardsauna' daar is zo'n 95 graden. Ook in De Heuvelrug in Veenendaal, en Veluwse Bron in Emst hebben ze goed hete sauna's van tegen de 100 graden.
pi_75715522
Jammer dat devarana je tegenviel. Ik herken je kritiek deels. Ik vond de sauna's ook niet super warm. Dat vond ik inderdaad minder. Ik vond de panorama sauna binnen ook goed van temperatuur trouwens.
Ik weet niet waarom ze er inderdaad niet een paar warmer maken, snap best dat ze ook aanbod voor minder ervaren sauna ganger willen hebben maar jah een paar hete is toch wel prettig.
Het eten vond ik persoonlijk wel goed.

Laat ik zo maar concluderen, het zal niet mijn favoriete sauna worden maar vond wel leuk om er een keer naar toe te gaan..
Leuk gratis spelletje
  donderdag 17 december 2009 @ 09:52:06 #33
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75718768
Wat is eigenlijk een goede temperatuur sauna om mee te 'beginnen'?
pi_75718905
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef morgane het volgende:
Ik vind het altijd wel lekker om met een niet zo warme te beginnen. De zoutgrotsauna of een Finse van 70 graden bijv.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:08:01 #35
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75719264
Ah, de zoutgrot hebben ze in de Veluwse Bron ook. Ik ben benieuwd! Ik ga er dinsdagochtend heen en zal mijn bevindingen hier wel posten het wordt mn eerste keer sauna, dus als jullie niks meer van me horen is het me te veel geworden
pi_75719748
quote:
Op donderdag 17 december 2009 10:08 schreef morgane het volgende:
Ah, de zoutgrot hebben ze in de Veluwse Bron ook. Ik ben benieuwd! Ik ga er dinsdagochtend heen en zal mijn bevindingen hier wel posten het wordt mn eerste keer sauna, dus als jullie niks meer van me horen is het me te veel geworden
Ik ga vrijwel altijd naar de VB, en daar is hij zeker aan te raden als inkomer.
  donderdag 17 december 2009 @ 10:34:52 #37
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_75720256
Ok, dankjewel!!
pi_75758977
quote:
Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef morgane het volgende:
Met de huidige temperaturen buiten duik ik niet zo liefst gelijk in de heetste
pi_75892800
Heeft hier iemand ervaringen met de sauna in Rijswijk? Ik ben er van plan om volgende week er heen te gaan.
pi_75956921
http://www.saunagids.nl/?(...)7d4e735348bcab705768

Zie bovenstaande link, hier staat ie bij.
Leuk gratis spelletje
pi_75977278
Iemand weleens de sauna in Domburg (Zeeland) bezocht?

Staat niet in de OP, daarom vraag ik het even.

LInkje
I got soul, but I'm not a soldier
  woensdag 23 december 2009 @ 18:27:45 #42
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_75979197
Na Veluwse bron vind ik dit wsl de beste sauna van Nederland: http://www.ridderrode.nl/index2.html

Hij is wel een beetje apart en niet zo heel erg groot, maar het is er zo waanzinnig mooi ingericht, ook de rustruimtes.

Aangezien er nog nauwelijks sauna's in Noord-Holland erbij staan, moet deze echt even genoemd worden
pi_76027957
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:27 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Iemand weleens de sauna in Domburg (Zeeland) bezocht?

Staat niet in de OP, daarom vraag ik het even.

LInkje
Ben er twee keer geweest, best wel aardig maar niet echt wat je voor die prijs mag verwachten hoor......wel leuke omgeving dat dan weer wel maar geen buiten om te lopen alleen klein buitenzwembadje, sauna's waren wel superwarm dus dat is weer wel leuk!

Heb er ook een hotstone gedaan die was niet slecht maar ik ga tegenwoordig liever naar Roosendaal, de Thermen daar is stukken beter en ook de keuken is daar stukken beter dan Domburg, want die was er toen niet echt geweldig, dus mocht het niet uitmaken dan zou ik eerder kiezen voor Roosendaal dan voor Domburg......
pi_76048458
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:27 schreef Mirri het volgende:
Na Veluwse bron vind ik dit wsl de beste sauna van Nederland: http://www.ridderrode.nl/index2.html

Hij is wel een beetje apart en niet zo heel erg groot, maar het is er zo waanzinnig mooi ingericht, ook de rustruimtes.

Aangezien er nog nauwelijks sauna's in Noord-Holland erbij staan, moet deze echt even genoemd worden
Ik heb gister daar een waardebon van gekregen. Ben er nog nooit geweest, maar mijn zusje is enthousiast.
pi_76135284
Gisteren ben ik voor de eerste keer naar de Thermen Geldrop geweest. Het was de zondag na Kerstmis dus zoals verwacht behoorlijk druk. Maar omdat ze niet met reserveringen werken kon ik om half twaalf 's ochtends gewoon naar binnen.

Het bleek een mooie sauna. Modern/ luxe qua stijl, middelgroot qua formaat, en mooi ingericht. Een ruim aanbod van sauna's, en twee zwembaden. Het zwembad buiten was behoorlijk koud dus meer geschikt om af te koelen, dan om lekker in te blijven hangen, daarvoor kon je prima terecht in het binnenbad.

Ook hadden ze opgietingen, 4 keer verspreid op de dag en ik heb ze allemaal meegemaakt. Ze waren behoorlijk pittig, duurde telkens 15 min. zonder pauze, dus na afloop kon ik wel wat frisse lucht gebruiken. Helaas deelden ze geen honing uit zoals ik dat in Putten gewend was, maar wel ijs (schaarse hoeveelheden, dat wel) en fruit.

Het publiek was grotendeels van middelbare leeftijd, wat minder jongeren als bij de grote sauna's centraal in het land. Verder hadden ze ook geen houtgestookte sauna's wat ik altijd heel erg lekker vind.

Het restaurant gedeelte was ruim en mooi opgezet, al waren er maar weinig ligbedden om uit te rusten.

Sauna aanbod was prima, een paar hete finse sauna's (95 graden) en enkele met lage temperaturen.

Kortom, een aanrader als je in de buurt woont/ verblijft. Maar de sauna's rond de Veluwe (Saunadrome, Thermen Bussloo, Veluwse Bron) hebben toch mijn voorkeur.
pi_76158026
Heeft iemand ervaring met Tropisauna? Dus de sauna naast Tropicana in Rotterdam?
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_76172584
Ben er niet geweest maar over het algemeen zijn sauna's naast een zwemparadijs niet al te best. Veel mannen die even willen gluren.
pi_76183471
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:08 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ben er niet geweest maar over het algemeen zijn sauna's naast een zwemparadijs niet al te best. Veel mannen die even willen gluren.
Mijn ervaringen daarin zijn heel anders. Ik ben tot nu toe bij slechts 2 zwembadsauna's geweest: zwembad de Kolk in Wierden en Zwembad Tropiquana in Veendam en over beiden ben ik zeer tevreden als lekkere simpele goedkope sauna
blub blub
pi_76335956
Afgelopen week ben ik weer eens naar de Veluwse Bron geweest. Toch een supermooie sauna hoor!

Ik was er begin 2009 voor de eerste keer geweest en t.o.v. die keer viel me op dat de opgietingen duidelijk een tikje heftiger waren. Was heerlijk. Ze doen alle opgietingen met muziek maar gelukkig geen Hollands Cafe meer. Vond het wel leuk dat ze de laatste ronde een 'Australische' opgieting deden met Thunderstruck van AC/ DC als afsluiter.

En morgen weer lekker relaxend de kerstvakantie afsluiten in de Saunadrome!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 23:45:18 #50
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_76343158
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:08 schreef bigfoot1972 het volgende:
Bahia in Bocholt heeft naast een zwembad een uitgebreide en onlangs geheel vernieuwd saunacomplex.

(tip: zet je geluid ff uit als je klikt)
Jaartje geleden naar toe geweest, en het is prima te doen. Mooi, goedkoop en doelmatige sauna.
kloep kloep
pi_76343629
Ik ben van de week voor het eerst naar een saunacomplex geweest. De keus was gevallen op van Egmond in Haarlem. Eerste indruk: erg gemoedelijk. Het is een kleinschalige sauna op een aparte plaats (midden in een woonwijk ). Ik vond het er erg schoon. Het was die avond helemaal vol (-> vakantie) maar ik had helemaal niet het gevoel dat het druk was. Ze hebben er uit mijn hoofd iets van 6 verschillende sauna's. Daarnaast ook een klein zwembad en een fijn restaurantje. Ik heb er niks gegeten, maar schijnt goed te zijn! Ik betaald voor de hele avond van 1900 tot 2400 17 euro nogwat, dus niet erg duur. Ik ga daar zeker nog een keer heen.
pi_76671343
Afgelopen vrijdagavond was ik weer eens in de Saunadrome. Heerlijk met die sneeuw! Zag wel veel mensen verbaasd en lachend naar mij kijken omdat ik na afloop van elke saunagang door de sneeuw bij het meertje ging rollen. Echt een weldaad hoor, veel lekkerder dan een dompelbad, omdat in eerste instantie alleen je huid gekoeld wordt.
  maandag 11 januari 2010 @ 12:05:24 #53
63722 z80
I fink you freaky
pi_76672870
binnen kort eens naar de Veluwse Bron.
blijkt dat ik met mijn kerst pakket toch als 1 persoon ergens naar een sauna kan. (alle andere dingen is zoals gewoonlijk weer eens voor 2 personen)
pi_76674684
Andere dingen uit je pakket bedoel je, zoals fles wijn en wildragout enzo?
pi_76675069
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:05 schreef z80 het volgende:
binnen kort eens naar de Veluwse Bron.
blijkt dat ik met mijn kerst pakket toch als 1 persoon ergens naar een sauna kan. (alle andere dingen is zoals gewoonlijk weer eens voor 2 personen)
had je toevallig ook zo'n kadokaart?
  maandag 11 januari 2010 @ 13:21:37 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_76675527
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:57 schreef bigfoot1972 het volgende:
Andere dingen uit je pakket bedoel je, zoals fles wijn en wildragout enzo?
nee.
ik heb een pluim gekregen.
dit is een soort kado bon.
en kun je uitzoeken op de site van pluim wat je wil hebben. ja ik weet het iets met een paard en bek.
maar alle leuke dingen zijn of aan de andere kant van Nederland, of voor 2 personen.
maar nu toch wat gevonden wat me wat lijkt.
binnenkort even bellen voor een reservering.
pi_76685092
Alles beter dan die meuk die je normaal vind in kerstpakketten!
pi_76689568
Ja heb het al meer gelezen kon je kiezen tussen een sauna arrangement.....nou beter dan een sporttas en een kookboek wat ik heb gehad.....al moet ik naar groningen (vanuit zeeland) dan koos ik nog voor de saunabon hoor
pi_76716952
Ik ben naar Hezemeer geweest een sauna in belgie. Echt een super fijne sauna
Echt de moeite waard.
Tsubasa o hirake..
pi_76718137
Van de optimelpunten gaan we 1 keer naar Thermen Holiday Zuidwolde en 1 keer naar Sauna Ommen Bij die laatste nog nooit geweest, maar is in de buurt en website zag er wel goed uit

Nu nog kijken waar we naar toe gaan met het weekendje weg.
pi_76718934
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:35 schreef Sylvana het volgende:
Van de optimelpunten gaan we 1 keer naar Thermen Holiday Zuidwolde en 1 keer naar Sauna Ommen Bij die laatste nog nooit geweest, maar is in de buurt en website zag er wel goed uit

Nu nog kijken waar we naar toe gaan met het weekendje weg.
Ik dacht dat die maar tot 31 december geldig waren??
pi_76721142
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik dacht dat die maar tot 31 december geldig waren??
De actie is verlengd tot 15 maart ( zoals elk jaar )
pi_76745645
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:49 schreef Sylvana het volgende:

[..]

De actie is verlengd tot 15 maart ( zoals elk jaar )
Goed voor jou!
Ik ben mijn saunamaatje kwijt, die heeft even wat anders aan haar hoofd.
Ben wel blij dat ik niet te veel van de Optimel-spullen heb gegeten om punten te verzamelen.
pi_76841766
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:00 schreef Blizzie het volgende:
Ik ben naar Hezemeer geweest een sauna in belgie. Echt een super fijne sauna
Echt de moeite waard.
Lijkt me ook wel een keer leuk om naar Belgie te gaan! Maar zijn ze daar niet heel preuts enzo, of valt het wel mee?
pi_76842547
Gisteren overleg met mijn endocrinoloog of ik nog de sauna in mag. De andere dag ben ik volledig out gegaan op een vrij rare manier. Flink geschrokken toen ook

Ik was zoals gebruikelijk bij de opgieting, geen problemen, niet te heet, niet duizelig, nada noppes. Daarna loop ik naar buiten. Ik praat nog gezellig terwijl ik m'n bril opzet en opeens voel ik me enorm misselijk worden. Ik ging gelijk even zitten, maar ik wilde na 5 minuten weglopen vanwege de misselijkheid dus stond ik op en toen ging ik out. Ik ben ook vrij lang out geweest en daarna ben ik nog zeker 25 minuten enorm warm geweest terwijl de arme mensen die bij me stonden ijs en ijs koud waren geworden. Ik koelde helemaal niet af, al lag ik met m'n benen omhoog bij 0 graden buiten, zwabberde uiteindelijk naar binnen en ben uren nog misselijk geweest.

Endocrinoloog vond dat het klonk alsof mijn vaten te wijd open stonden en dat dat niet helemaal goed ging. In het gewone leven ben ik de afgelopen weken ook 'warmer' geweest, ik krijg regelmatig de klacht dat ik zo warm aanvoel (geen koorts).

Ik mag wel weer maar ik moet voorzichtig doen en gelijk na de saunagang gaan zitten, ook al voel ik me prima. En niet gelijk weer een buitensauna pakken met een 'shock' effect als ik dan naar buiten loop, maar eerst binnen sauna-en.

Gelukkig mag ik weer
pi_76843049
Dat klinkt best wel eng Kahlie!

Was dit de eerste keer dat zoiets gebeurde? Hoe vaak ga je normaal naar de sauna?

Ik zie het af en toe wel vaker, dat mensen na een opgieting even out gaan, meestal zijn dat onervaren sauna gangers. Of het komt doordat je ligt ipv zit, de laatste 5 min van een saunagang moet je altijd gaan zitten heb ik me laten vertellen.

Bij welke sauna was je geweest?
pi_76843219
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:01 schreef bigfoot1972 het volgende:
Dat klinkt best wel eng Kahlie!
Was het ook. De opgieter had zoiets ook nog nooit meegemaakt en is daarna nog een paar keer bij me komen kijken. Er is zelfs nog voorgesteld dat ik naar huis gereden zou worden.
quote:
Was dit de eerste keer dat zoiets gebeurde? Hoe vaak ga je normaal naar de sauna?
Yup, eerste keer, nog nooit zoiets meegemaakt, vandaar dat de schrik er goed in zat. Normaal probeer ik elke 2-3 maanden naar de sauna te gaan en ik doe het al jaren. Vandaar ook dat de opgieter zoiets had van: "uh, maar... jij zit altijd zo en er gaat nooit wat fout?"
quote:
Ik zie het af en toe wel vaker, dat mensen na een opgieting even out gaan, meestal zijn dat onervaren sauna gangers. Of het komt doordat je ligt ipv zit, de laatste 5 min van een saunagang moet je altijd gaan zitten heb ik me laten vertellen.

Bij welke sauna was je geweest?
Bij Centre Du Lac waar ze gelijk heel goed voor me hebben gezorgd. Laten liggen buiten zodat ik verder kon afkoelen, AA-drankje voor extra power boost, daarna op de ligstoel met de benen omhoog, daarna naar binnen brengen om weer wat bij te komen met nog een extra sapje, daarna nog 2x langs geweest om te kijken of ik het wel trok.

Iedereen was erg geschrokken. Normaal zie je weleens dat mensen duizelig worden, dat kan gebeuren, maar iemand die op zich ok praat en er normaal uit ziet en dan gewoon opeens *flats* tegen de vlakte gaat... dat was nogal een spektakel.
pi_76844149
Had je verder wel goed gegegeten en gedronken? Of juist teveel gegeten?

Of misschien kwam het door de grote temperatuurverschillen, omdat het nu zo koud is buiten.
pi_76844526
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:30 schreef bigfoot1972 het volgende:
Had je verder wel goed gegegeten en gedronken? Of juist teveel gegeten?
Goed gegeten en gedronken. Niet anders gedaan dan normaal. Lunch gehad en na de lunch naar de sauna. Het gaat al jaren goed zo.
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:30 schreef bigfoot1972 het volgende:
Of misschien kwam het door de grote temperatuurverschillen, omdat het nu zo koud is buiten.
Ik denk dat het een combinatie is van temperatuurverschil en de reden waarom ik bij de endocrinoloog loop Vandaar dat ik het de volgende keer bij binnensauna's hou en dan eerst maar een paar keer zonder problemen van ga genieten voordat ik zoiets weer doe. Misschien is het gewoon een 'fluke', eenmalig iets wat even fout ging, maar vanwege de heftigheid, wil ik het liever niet meer meemaken.
pi_76846253
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:28 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Lijkt me ook wel een keer leuk om naar Belgie te gaan! Maar zijn ze daar niet heel preuts enzo, of valt het wel mee?
Valt wel mee hoor vind ik. Het is er iig niet stervensdruk ^^
Tsubasa o hirake..
pi_76847959
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:39 schreef kahlie het volgende:

[..]

Goed gegeten en gedronken. Niet anders gedaan dan normaal. Lunch gehad en na de lunch naar de sauna. Het gaat al jaren goed zo.
[..]

Ik denk dat het een combinatie is van temperatuurverschil en de reden waarom ik bij de endocrinoloog loop Vandaar dat ik het de volgende keer bij binnensauna's hou en dan eerst maar een paar keer zonder problemen van ga genieten voordat ik zoiets weer doe. Misschien is het gewoon een 'fluke', eenmalig iets wat even fout ging, maar vanwege de heftigheid, wil ik het liever niet meer meemaken.
klinkt idd wel alsof daar een verband zou kunnen zijn ja. anders je voorlopig ff gedragen als een zwangere? gewoon lekker rustig aan doen, en eventjes liever niet alleen naar de sauna wellicht. misschien dat dat ook rust geeft. zulke dingen als waar een endocrinoloog goed voor is kunnen heel heftig zijn voelen, zelfs al is het eventueel niks ernstigs!
pi_76857334
Gaat iemand dit weekend nog? Ik ga zo weer naar de Saunadrome....
pi_76857508
ik wil wel, maar het gaat niet wegens way te druk. en mijn weekenden hebben tegenwoordig maar 1 dag, die andere dag slaap ik
pi_76958928
Het liefst ga ik ook een hele dag in het weekend maar dat is vaak lastig te plannen. Dus tegenwoordig ga ik dan vaak op vrijdag direct na het werk. Dan heb je van 17.30 tot 23.30 toch nog 6 uur 'sauna-tijd' wat toch nog krap is, maar het voldoet
pi_76961048
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:48 schreef bigfoot1972 het volgende:
Het liefst ga ik ook een hele dag in het weekend maar dat is vaak lastig te plannen. Dus tegenwoordig ga ik dan vaak op vrijdag direct na het werk. Dan heb je van 17.30 tot 23.30 toch nog 6 uur 'sauna-tijd' wat toch nog krap is, maar het voldoet
dat gaat in mijn geval ook al niet, ik lig doorgaans om half 9 al uitgeput op de bank de laatste tijd
volgende week donderdag gaan we een dagje, mijn schoonmoeder komt oppassen op het draakje thuis!
pi_76962516
nou nou die moeders van tegenwoordig ook.....
pi_76973066
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:26 schreef bigfoot1972 het volgende:
nou nou die moeders van tegenwoordig ook.....
niet plagen na een week als dit

auto total loss, gyn, boodschappen, huishouden, draakkind wat geen tukkies meer wil doen maar wel de hele dag op schoot wenst te hangen, kleding regelen voor sangdrax zn promotie (!) volgende week, minimaal 3 uur heen en 3 uur terug voor die promotie. gedoegedoegedoe. en ondetussen val ik enkel maar af terwijl de guppies groeien. ik eindig als een wandelende buik en verder niks. ik ben toe aan een dagje sauna
pi_76973158
eigen schuld, dan had je je benen maar bij elkaar moeten houden!

grapje hoor, sterkte!
pi_76973212
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:17 schreef bigfoot1972 het volgende:
eigen schuld, dan had je je benen maar bij elkaar moeten houden!

grapje hoor, sterkte!
dank. ik ben benieuwd of ze al op sauna reageren. selene deed dat altijd wel. da's leuk. zit je in de sauna met een gigantische heen en weer golvende buik!
pi_76974164
Oh een tip voor beginners: neem je eigen slippers, handdoek & badjas mee ( )
Ik was zo gewend dat normale hotels dat altijd hadden dat ik dacht dat een als zeeeeer luxe omschreven Zwaluwhoeve dat sowieso zou hebben!

Ja die hebben ze wel, maar die mag je huren !
pi_76998284
meestal mag je de slippers houden.

Is wel beetje beginners tip hoor, de meeste fokkers hier weten wel hoe en wat Maar toch alle tips zijn natuurlijk gewenst.

Voor mij zelf binnenkort weer eens thermae son!
Leuk gratis spelletje
pi_76999683
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 07:21 schreef MartjinBrabant het volgende:

Op zich wel een leuke sauna maar jammer dat ze geen opgieting hebben. Als ik in brabant naar de sauna ga kies ik daarom liever voor Geldrop.
pi_77035661
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 07:21 schreef MartjinBrabant het volgende:
meestal mag je de slippers houden.

Is wel beetje beginners tip hoor, de meeste fokkers hier weten wel hoe en wat Maar toch alle tips zijn natuurlijk gewenst.

Ik heb mijn slippers inmiddels versierd met bloemetjes. Idee van mijn maatje, die dacht dat ik niet voor gek durfde te lopen. Een extra prikkel was dat iemand me vroeg om zijn slippers met rust te laten. Zonder bril zie ik slecht, maar de bloemetjes zijn nu goed herkenbaar.
pi_77040601
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 09:25 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Op zich wel een leuke sauna maar jammer dat ze geen opgieting hebben. Als ik in brabant naar de sauna ga kies ik daarom liever voor Geldrop.

Ook naar geldrop ga ik graag, maar wissel beetje af. Inderdaad het is jammer van gebrek aan opgietingen. In de nieuwe buitensauna zou dat prima kunnen lijkt me.

Overigens, jullie ook al ervaring met die HaLu saunakussens?

Kwam ze bij devarana tegen en moet zeggen ik was echt positief verrast. Ligt echt erg prettig. Beter dan de gebruikelijke houten rekjes/kussens.

Leuk gratis spelletje
pi_77042312
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:06 schreef MartjinBrabant het volgende:

[..]

Ook naar geldrop ga ik graag, maar wissel beetje af. Inderdaad het is jammer van gebrek aan opgietingen. In de nieuwe buitensauna zou dat prima kunnen lijkt me.
Is die groter dan die ze vroeger buiten hadden? Die vond ik echt klein, en was ook de enige buiten.
pi_77049135
ik denk toch zeker 3 keer zo groot.

nou moet ik gokken maar zo 6 bij 8 meter of zo?

Hier de foto's van de sauna.... link naar de leverancier:
http://www.aquahealth.be/referenties_hersitalos.htm
Leuk gratis spelletje
pi_77052853
Die ziet er idd mooit uit, lijkt wel wat op de Kelo- sauna van Thermen Bussloo
pi_77053486
Vriendlief en ik willen 20 febr naar de Zwaluwhoeve, bel ik daar naartoe, na 3 pogingen met 2x 10 minuten wachten, werd ik de 3e keer heel onvriendelijk geholpen. Ik heb een inpakken en wegwezen arrangement en moest perse via de website reserveren wat mij niet lukte. Na dit 3x uitgelegd te hebben krijg ik te horen dat ze op 20 febr volgeboekt zijn. Jeetje, een maand van te voren reserveren en de boel is al vol. Het is dat we een arrangement hebben, maar dat zal ook de laatste keer zijn in de Zwaluwhoeve.

We zitten nu rond te kijken en horen goede verhalen over de Veluwse Bron. Nu willen we hier naartoe gaan. Hebben jullie nog tips?
Zijn er ook nog kortingsbonnen / leuke betaalbare arrangementen?
pi_77054752
Over de Zwaluwhoeve hoor je veel slechte verhalen. Ik ben er in november een aantal keren geweest omdat ik een gratis ticket had en ik vond het best ok, maar het is duidelijk minder t.o.v. de echte topsauna's De Veluwse bron behoort daar inderdaad bij, ik denk dat het de meest uitgebreide sauna van Nederland is. Alleen veel kortingsacties zoals de Zwaluwhoeve die hebben ze niet. De arrangementen staan op hun site, en ik geloof dat er een paar euro korting te behalen is als je het kaartje bij de ANWB koopt.

Wel kun je een gratis chocoladebehandeling krijgen via deze bon:

http://web.veronicamagazi(...)1-09/print.php?id=10
pi_77084160
op de veronica magazine pagina zijn nog 2 andere acties met betrekking tot sauna.

thermen la mer
thermen ridderkerk

http://www.veronicamagazi(...)ess-megakorting.html
Leuk gratis spelletje
pi_77102130
Wordt het niet eens tijd voor de grote Fok Sauna meeting ?
pi_77102262
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:22 schreef bigfoot1972 het volgende:
Wordt het niet eens tijd voor de grote Fok Sauna meeting ?
lijkt me leuk, wanneer en waar ergens had je dat in gedachten? want naar ik in kan schatten zitten we over het hele land verspreid
pi_77132998
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:24 schreef simmu het volgende:

[..]

lijkt me leuk, wanneer en waar ergens had je dat in gedachten? want naar ik in kan schatten zitten we over het hele land verspreid
Ja inderdaad. Zo ongeveer van Groningen tot Leiden, hehe
Als ik kan en locatie is niet Zwaluwhoeve ben ik er bij.
blub blub
pi_77133062
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:24 schreef simmu het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen de Veluwse Bron tof vindt en het niet erg vind om misschien wat verder te fietsen
pi_77133844
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:09 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen de Veluwse Bron tof vindt en het niet erg vind om misschien wat verder te fietsen
Ben er nooit geweest maar ik vind het prima (om die eens te proberen)
blub blub
pi_77167660
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:33 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Ben er nooit geweest maar ik vind het prima (om die eens te proberen)
Als je de site bekijkt, ben je verkocht

Wij hebben inmiddels gereserveerd; 55 euro entree (27,50 p.persoon) en daarbij beide een gratis chocolade-rasul behandeling van Veronica Gids, t.w.v 19,50 p.persoon. Moet vooral de bon niet vergeten staat in de reserveringsbrief, anders zijn ze genoodzaakt de kosten alsnog in rekening te brengen
Voor ons de 1e keer in de Veluwse Bron, we hebben er nu al zin in!
pi_77170726
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:54 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Als je de site bekijkt, ben je verkocht

Wij hebben inmiddels gereserveerd; 55 euro entree (27,50 p.persoon) en daarbij beide een gratis chocolade-rasul behandeling van Veronica Gids, t.w.v 19,50 p.persoon. Moet vooral de bon niet vergeten staat in de reserveringsbrief, anders zijn ze genoodzaakt de kosten alsnog in rekening te brengen
Voor ons de 1e keer in de Veluwse Bron, we hebben er nu al zin in!
Leuk! Komen jullie ook op de meet?
blub blub
pi_77176666
mbt die meet; kan er wel op tijd een (vaste!) datum gezet worden? dit ivm bollie hier die en moet bevallen en aanverwante onzin en een oppas moet regelen voor de al aanwezige koter?
pi_77185288
Veluwse Bron lijkt me ook het beste voor een meeting.

Laten we eens een datum prikken, weekend van zaterdag 20 of zondag 21 februari?
pi_77185531
is mij best, sangdrax komt ook mee als ik kom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')