2 jaar terug zijn wij er geweest en toen vonden we het een erg fijne sauna. deed erg jaren 70 aan met veel bruin en hout enzo, maar alles was wel goed verzorgd, personeel was aardig en we hebben gewoon een fijne dag gehad.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:28 schreef Tamashii het volgende:
Is er trouwens nergens een review over de thermen 5 mei?
Nog even over die camera's: ik weet zelf maar van 1 sauna, die in Nijmegen, en daar hangen ze alleen in de kleedruimtes, ter opsporing van dieven. Met de bijbehorende waarschuwing. En met een zeker succes, zoals de baas wist te vertellen.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:55 schreef simmu het volgende:
[..]
2 jaar terug zijn wij er geweest en toen vonden we het een erg fijne sauna. deed erg jaren 70 aan met veel bruin en hout enzo, maar alles was wel goed verzorgd, personeel was aardig en we hebben gewoon een fijne dag gehad.
ik zou zeggen probeer Devarana, ik vind dit nog steeds een sauna die de rit en het geld echt waard is !quote:Op donderdag 10 december 2009 12:27 schreef z80 het volgende:
Aangezien ik een week zonder internet zit thuis,
ga ik zondag ook weer eens naar de sauna.
weet alleen nog niet of ik de moeite neem om naar denbosch te rijden of dat het toch weer Nijmegen wordt.
Hoe minder kleding, hoe beter. Vandaar dat de echte sauna gangers naakt gaanquote:Op donderdag 10 december 2009 18:37 schreef morgane het volgende:
Ik lees weer even mee. In de kerstvakantie ga ik naar de Veluwse Bron, op badkledingdag om even rustig te beginnenik neem aan dat het beter is om een bikini aan te trekken dan een badpak, i.v.m. warmte-afvoer?
Bij deze nogmaal mn verslagje van bezoek aan devarana afgelopen dinsdag:quote:Op donderdag 10 december 2009 21:52 schreef creno het volgende:
[..]
ik zou zeggen probeer Devarana, ik vind dit nog steeds een sauna die de rit en het geld echt waard is !
Je betaald voor alle keuzevrijheid die je hebt... zelf ben ik meer van de kleinere sauna's. Ik ga soms nog niet eens 5 rondjes en hoe groter, hoe meer lawaai en drukte.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:56 schreef Kees22 het volgende:
Dat klopt wel ja.
Toen ik een paar jaar gelden door mijn maatje uitgenodigd werd, lag de prijs rond de ¤ 17,50. Nu ligt de toegang vaak al tegen de ¤ 30, zeker bij de grotere sauna's. Maar ja, een bedrijf kan wel 20 verschillende sauna's hebben, maar je kunt toch maar pakweg 5 rondjes doen. Dus wat heb ik aan de 15 andere sauna's? En waarom zou ik daarvoor betalen?
Ik heb al drie prints liggen voor arrangementen en saunadagjes want moest voor 31 december je kan ze wel besteden natuurlijk tot eind meiquote:Op donderdag 10 december 2009 20:13 schreef Sylvana het volgende:
Van het weekend eens bekijken waar we de optimelpunten gaan besteden
@Morgane: ja een bikini lijkt me fijner dan een badpak dan.
Ja, maar om een badenkaart goed te gebruiken moet je vaak gaan en dan moet je weer dicht bij een sauna wonen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:22 schreef kahlie het volgende:
[..]
Je betaald voor alle keuzevrijheid die je hebt... zelf ben ik meer van de kleinere sauna's. Ik ga soms nog niet eens 5 rondjes en hoe groter, hoe meer lawaai en drukte.
Centre Du Lac is helaas wel al naar 28 euro gegaan, maar met een badenkaart betaal je vaak 23 euro of zelfs minder.
Ze hebben een 3 badenkaart voor 69 euro. Dus als je met z'n tweetjes komt, heb je d'r nog 1 openstaan die je binnen 1 jaar moet gebruiken? Nou moet ik zeggen, ik woon niet op de hoek, maar veel zit het er niet van afquote:Op zaterdag 12 december 2009 13:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, maar om een badenkaart goed te gebruiken moet je vaak gaan en dan moet je weer dicht bij een sauna wonen.
Ben je niet in de Maa grot sauna of de Tuli sauna geweest ? Dat waren de twee houten sauna's buiten, vlakbij de 2 whirlpools, deze zijn wel heet ( 90 graden de keren dat ik ben geweest)quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef z80 het volgende:
ja. er waren die dag 3 opgietingen.
waarbij eerst de kachel flink werd aan gezet om het een beetje warm te krijgen in de ruimte. standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
en tijdens/begin van de opgiet 80 graden en na afloop 75 graden met 30% lucht vocht. (zat bovenin naast een termo/hydro meter).
en de sauna die hiervoor gebruikt wordt zit ook een installatie die om de zoveel tijd automatisch een opgiet doet.
dwv aan het plafon zit een grote fan boven de verwarming/stenen in het midden van de ruimte.
uit het midden van de fan komt water en de fan gaat draaien.
je voet de lucht stroom wel, maar het is meer van ik wil wel maar kan niet.
Dat is toch behoorlijk vochtig. Ik was laatst bij de opgieting in Bussloo, daar hadden ze ook digitale meters, erg leuk om af te lezen. De opgieting begon daar met 85 graden en 10% vochtigheid, de temperatuur ging langzaam naar beneden richting 80 graden, en de vochtigheid omhoog naar 15%. Dat lijkt weinig verschil maar je kon het behoorlijk voelen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef z80 het volgende:
standaard is het daar bovenin 70/75 graden bij 20% vocht,
en tijdens/begin van de opgiet 80 graden en na afloop 75 graden met 30% lucht vocht. (zat bovenin naast een termo/hydro meter).
Ik vind het altijd wel lekker om met een niet zo warme te beginnen. De zoutgrotsauna of een Finse van 70 graden bijv.quote:Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef morgane het volgende:
Wat is eigenlijk een goede temperatuur sauna om mee te 'beginnen'?
Ik ga vrijwel altijd naar de VB, en daar is hij zeker aan te raden als inkomer.quote:Op donderdag 17 december 2009 10:08 schreef morgane het volgende:
Ah, de zoutgrot hebben ze in de Veluwse Bron ook. Ik ben benieuwd! Ik ga er dinsdagochtend heen en zal mijn bevindingen hier wel postenhet wordt mn eerste keer sauna, dus als jullie niks meer van me horen is het me te veel geworden
![]()
Met de huidige temperaturen buiten duik ik niet zo liefst gelijk in de heetstequote:Op donderdag 17 december 2009 09:52 schreef morgane het volgende:
Wat is eigenlijk een goede temperatuur sauna om mee te 'beginnen'?
Ben er twee keer geweest, best wel aardig maar niet echt wat je voor die prijs mag verwachten hoor......wel leuke omgeving dat dan weer wel maar geen buiten om te lopen alleen klein buitenzwembadje, sauna's waren wel superwarm dus dat is weer wel leuk!quote:Op woensdag 23 december 2009 17:27 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Iemand weleens de sauna in Domburg (Zeeland) bezocht?
Staat niet in de OP, daarom vraag ik het even.
LInkje
Ik heb gister daar een waardebon van gekregen.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:27 schreef Mirri het volgende:
Na Veluwse bron vind ik dit wsl de beste sauna van Nederland: http://www.ridderrode.nl/index2.html
Hij is wel een beetje apart en niet zo heel erg groot, maar het is er zo waanzinnig mooi ingericht, ook de rustruimtes.
Aangezien er nog nauwelijks sauna's in Noord-Holland erbij staan, moet deze echt even genoemd worden
Mijn ervaringen daarin zijn heel anders. Ik ben tot nu toe bij slechts 2 zwembadsauna's geweest: zwembad de Kolk in Wierden en Zwembad Tropiquana in Veendam en over beiden ben ik zeer tevreden als lekkere simpele goedkope saunaquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:08 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ben er niet geweest maar over het algemeen zijn sauna's naast een zwemparadijs niet al te best. Veel mannen die even willen gluren.
Bahia in Bocholt heeft naast een zwembad een uitgebreide en onlangs geheel vernieuwd saunacomplex.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:08 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ben er niet geweest maar over het algemeen zijn sauna's naast een zwemparadijs niet al te best. Veel mannen die even willen gluren.
had je toevallig ook zo'n kadokaart?quote:Op maandag 11 januari 2010 12:05 schreef z80 het volgende:
binnen kort eens naar de Veluwse Bron.
blijkt dat ik met mijn kerst pakket toch als 1 persoon ergens naar een sauna kan. (alle andere dingen is zoals gewoonlijk weer eens voor 2 personen)
nee.quote:Op maandag 11 januari 2010 12:57 schreef bigfoot1972 het volgende:
Andere dingen uit je pakket bedoel je, zoals fles wijn en wildragout enzo?
Ik dacht dat die maar tot 31 december geldig waren??quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:35 schreef Sylvana het volgende:
Van de optimelpunten gaan we 1 keer naar Thermen Holiday Zuidwolde en 1 keer naar Sauna OmmenBij die laatste nog nooit geweest, maar is in de buurt en website zag er wel goed uit
Nu nog kijken waar we naar toe gaan met het weekendje weg.
De actie is verlengd tot 15 maart ( zoals elk jaarquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik dacht dat die maar tot 31 december geldig waren??
Goed voor jou!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:49 schreef Sylvana het volgende:
[..]
De actie is verlengd tot 15 maart ( zoals elk jaar)
Lijkt me ook wel een keer leuk om naar Belgie te gaan! Maar zijn ze daar niet heel preuts enzo, of valt het wel mee?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:00 schreef Blizzie het volgende:
Ik ben naar Hezemeer geweest een sauna in belgie. Echt een super fijne sauna
Echt de moeite waard.
Was het ook. De opgieter had zoiets ook nog nooit meegemaakt en is daarna nog een paar keer bij me komen kijken. Er is zelfs nog voorgesteld dat ik naar huis gereden zou worden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:01 schreef bigfoot1972 het volgende:
Dat klinkt best wel eng Kahlie!
Yup, eerste keer, nog nooit zoiets meegemaakt, vandaar dat de schrik er goed in zat. Normaal probeer ik elke 2-3 maanden naar de sauna te gaan en ik doe het al jaren. Vandaar ook dat de opgieter zoiets had van: "uh, maar... jij zit altijd zo en er gaat nooit wat fout?"quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:01 schreef bigfoot1972 het volgende:
Was dit de eerste keer dat zoiets gebeurde? Hoe vaak ga je normaal naar de sauna?
Bij Centre Du Lac waar ze gelijk heel goed voor me hebben gezorgd. Laten liggen buiten zodat ik verder kon afkoelen, AA-drankje voor extra power boost, daarna op de ligstoel met de benen omhoog, daarna naar binnen brengen om weer wat bij te komen met nog een extra sapje, daarna nog 2x langs geweest om te kijken of ik het wel trok.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:01 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ik zie het af en toe wel vaker, dat mensen na een opgieting even out gaan, meestal zijn dat onervaren sauna gangers. Of het komt doordat je ligt ipv zit, de laatste 5 min van een saunagang moet je altijd gaan zitten heb ik me laten vertellen.
Bij welke sauna was je geweest?
Goed gegeten en gedronken. Niet anders gedaan dan normaal. Lunch gehad en na de lunch naar de sauna. Het gaat al jaren goed zo.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:30 schreef bigfoot1972 het volgende:
Had je verder wel goed gegegeten en gedronken? Of juist teveel gegeten?
Ik denk dat het een combinatie is van temperatuurverschil en de reden waarom ik bij de endocrinoloog loopquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:30 schreef bigfoot1972 het volgende:
Of misschien kwam het door de grote temperatuurverschillen, omdat het nu zo koud is buiten.
Valt wel mee hoor vind ik. Het is er iig niet stervensdruk ^^quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:28 schreef bigfoot1972 het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel een keer leuk om naar Belgie te gaan! Maar zijn ze daar niet heel preuts enzo, of valt het wel mee?
klinkt idd wel alsof daar een verband zou kunnen zijn ja. anders je voorlopig ff gedragen als een zwangere? gewoon lekker rustig aan doen, en eventjes liever niet alleen naar de sauna wellicht. misschien dat dat ook rust geeft. zulke dingen als waar een endocrinoloog goed voor is kunnen heel heftig zijn voelen, zelfs al is het eventueel niks ernstigs!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:39 schreef kahlie het volgende:
[..]
Goed gegeten en gedronken. Niet anders gedaan dan normaal. Lunch gehad en na de lunch naar de sauna. Het gaat al jaren goed zo.
[..]
Ik denk dat het een combinatie is van temperatuurverschil en de reden waarom ik bij de endocrinoloog loopVandaar dat ik het de volgende keer bij binnensauna's hou en dan eerst maar een paar keer zonder problemen van ga genieten voordat ik zoiets weer doe. Misschien is het gewoon een 'fluke', eenmalig iets wat even fout ging, maar vanwege de heftigheid, wil ik het liever niet meer meemaken.
dat gaat in mijn geval ook al niet, ik lig doorgaans om half 9 al uitgeput op de bank de laatste tijdquote:Op maandag 18 januari 2010 11:48 schreef bigfoot1972 het volgende:
Het liefst ga ik ook een hele dag in het weekend maar dat is vaak lastig te plannen. Dus tegenwoordig ga ik dan vaak op vrijdag direct na het werk. Dan heb je van 17.30 tot 23.30 toch nog 6 uur 'sauna-tijd' wat toch nog krap is, maar het voldoet
niet plagen na een week als ditquote:Op maandag 18 januari 2010 13:26 schreef bigfoot1972 het volgende:
nou nou die moeders van tegenwoordig ook.....
dank. ik ben benieuwd of ze al op sauna reageren. selene deed dat altijd wel. da's leuk. zit je in de sauna met een gigantische heen en weer golvende buik!quote:Op maandag 18 januari 2010 17:17 schreef bigfoot1972 het volgende:
eigen schuld, dan had je je benen maar bij elkaar moeten houden!
grapje hoor, sterkte!
Op zich wel een leuke sauna maar jammer dat ze geen opgieting hebben. Als ik in brabant naar de sauna ga kies ik daarom liever voor Geldrop.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 07:21 schreef MartjinBrabant het volgende:
Voor mij zelf binnenkort weer eens thermae son!
Ik heb mijn slippers inmiddels versierd met bloemetjes. Idee van mijn maatje, die dacht dat ik niet voor gek durfde te lopen. Een extra prikkel was dat iemand me vroeg om zijn slippers met rust te laten. Zonder bril zie ik slecht, maar de bloemetjes zijn nu goed herkenbaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 07:21 schreef MartjinBrabant het volgende:
meestal mag je de slippers houden.
Is wel beetje beginners tip hoor, de meeste fokkers hier weten wel hoe en watMaar toch alle tips zijn natuurlijk gewenst.
Voor mij zelf binnenkort weer eens thermae son!
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 09:25 schreef bigfoot1972 het volgende:
[..]
Op zich wel een leuke sauna maar jammer dat ze geen opgieting hebben. Als ik in brabant naar de sauna ga kies ik daarom liever voor Geldrop.
Is die groter dan die ze vroeger buiten hadden? Die vond ik echt klein, en was ook de enige buiten.quote:Op woensdag 20 januari 2010 07:06 schreef MartjinBrabant het volgende:
[..]
Ook naar geldrop ga ik graag, maar wissel beetje af. Inderdaad het is jammer van gebrek aan opgietingen. In de nieuwe buitensauna zou dat prima kunnen lijkt me.
lijkt me leuk, wanneer en waar ergens had je dat in gedachten? want naar ik in kan schatten zitten we over het hele land verspreidquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:22 schreef bigfoot1972 het volgende:
Wordt het niet eens tijd voor de grote Fok Sauna meeting ?
Ja inderdaad. Zo ongeveer van Groningen tot Leiden, hehequote:Op donderdag 21 januari 2010 16:24 schreef simmu het volgende:
[..]
lijkt me leuk, wanneer en waar ergens had je dat in gedachten? want naar ik in kan schatten zitten we over het hele land verspreid
Ik denk dat iedereen de Veluwse Bron tof vindt en het niet erg vind om misschien wat verder te fietsenquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:24 schreef simmu het volgende:
[..]
lijkt me leuk, wanneer en waar ergens had je dat in gedachten? want naar ik in kan schatten zitten we over het hele land verspreid
Ben er nooit geweest maar ik vind het prima (om die eens te proberen)quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:09 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen de Veluwse Bron tof vindt en het niet erg vind om misschien wat verder te fietsen
Als je de site bekijkt, ben je verkochtquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:33 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ben er nooit geweest maar ik vind het prima (om die eens te proberen)
Leuk! Komen jullie ook op de meet?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 01:54 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Als je de site bekijkt, ben je verkocht![]()
Wij hebben inmiddels gereserveerd; 55 euro entree (27,50 p.persoon) en daarbij beide een gratis chocolade-rasul behandeling van Veronica Gids, t.w.v 19,50 p.persoon. Moet vooral de bon niet vergeten staat in de reserveringsbrief, anders zijn ze genoodzaakt de kosten alsnog in rekening te brengen![]()
Voor ons de 1e keer in de Veluwse Bron, we hebben er nu al zin in!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |