abonnement Unibet Coolblue
pi_66579009
Vorig topic:

Sauna reviews #4.

Laatste post:
quote:
Op zondag 1 maart 2009 08:53 schreef simmu het volgende:
hehe, poehpoeh, nounou. *eindelijk* kunnen we dan ook weer eens

we gaan deze week naar Thermen Holiday Zuidwolde en sauna peize (eenmaal met pa en eenmaal met sangdrax mijn man). zijn daar al reviews van of zal ik gewoon? over anderhalve maand doen we het duo hammam arrangement in schiedam
Ik heb pas een review van Thermen Holiday Zuidwolde gepost, dus moet je maar even terugijken Gisteren naar Thermen Bussloo geweest, was weer erg lekker, verslag komt morgen ofzo wel

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Isa's reviews op Fok:
Sauna en Thermen De Brug - Oosterhesselen (Drenthe)
Sauna De Linderbrink Thermen Holiday Zuidwolde - Zuidwolde (Drenthe)
Sauna Elysium - Bleiswijk (Zuid-Holland)
Sauna Drôme - Putten (Gelderland)
Thermen Ridderkerk - Ridderkerk (Zuid-Holland)
Sauna Thermen Peize - Peize (Drenthe)

Sauna's waar ik ben geweest + website + globaal cijfer:
* Sauna Bistro Velp te Velp (Gelderland) (8,5)
jaren geleden, kan niet garanderen dat het nu nog steeds zo goed is
* Sauna Thermen Peize te Peize (Drenthe) (8)
* Sauna en Thermen De Brug te Oosterhesselen (Drenthe) (8)
* Elysium te Bleiswijk (Zuid-Holland) (7,5)
* Sauna de Linderbrink te Zuidwolde (Drenthe) (7,5)
* Sauna en Beauty De Zwaluwhoeve te Hierden (Gelderland) (7,5)
* Thermen Holiday te Schiedam (Zuid-Holland) (7)
* Sauna Soesterberg te Soesterberg (Utrecht) (7)
* Sauna Drome te Putten (Gelderland) (6,5)
* Thermen Ridderkerk te Ridderkerk (Zuid-Holland) (6)
** Vitalizee te Scheveningen (Zuid-Holland) (6)
* Sauna Palazio te Hoogeveen (Drenthe) (5,5) sauna bestaat niet meer
* Scandic Sanadome te Nijmegen (Gelderland) (5)
* Sauna De Smelt te Assen (Drenthe) (4)

Wel geweest, review komt nog:
* Vitalizee te Scheveningen (Zuid-Holland)
* Sauna en Beauty De Zwaluwhoeve te Hierden (Gelderland)

Op mijn verlanglijstje staat:
* Sauna en Beauty De Thermen te Nijmegen (Gelderland)

[ Bericht 28% gewijzigd door Mirjam op 01-03-2009 15:42:24 ]
pi_66579104
Ik geloof dat Isabeau zowel Zuidwolde als Peize gereviewd heeft..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_66579219
Mijn verslag van Zuidwolde nog maar even opgezocht ( net zo makkelijk)
quote:
Vrijdag zijn we naar Thermen Holiday Zuidwolde geweest. We waren er rond half 1, en nadat we ons gemeld hadden bij de receptie en de badjas gekregen hadden, kregen we onze sleuteltjes en werd ons verteld waar de kleedkamer was. We gingen de trap af naar beneden, en daar was een erg ruime kleedruimte, met banken en kledingkastjes. De kledingkastjes waren groot genoeg, en omdat iedereen gewoon een eigen kastje krijgt, ipv dat je als stel 1 kastje moet delen, had je dus ruimte genoeg. Nadat we omgekleed waren, liepen we naar boven, waar we in het restaurantgedeelte onze sleuteltjes af konden geven. Hierna kregen we een rondleiding, en werd verteld hoe warm elke sauna was en dergelijke.

Hierna hebben we lekker gedouched en gescrubd, en toen zijn we in het stoombad gaan zitten. Een erg grote ruimte, met verschillende kleuren lichtjes, dus het was ook nog eens een kleurentherapie-sauna. De luchtvochtigheid was lekker hoog, en er lagen plastic hoofdsteuntjes, zodat je ook lekker kon liggen.

Na het stoombad hebben we even in het zwembad gezwommen, dat lekker op temperatuur was, en waar ook nog een bruisbank in zat. Het nadeel van die bruisbank was alleen, dat het knopje om het aan te zetten niet bij de bruisbank zelf zat, maar aan de overkant van het zwembad. Nadat we lekker gebubbeld hadden, zijn we wat gaan eten. Het is een erg rustige sauna, die niet heel erg bekend staat, en we hoefden dan ook niet lang te wachten. Ze hadden verschillende pistoletjes, salades en tosti's. Ik had een pistoletje met kruidenkaas en gebakken spekjes, en Peter had een pistoletje met Noorse garnalen, creme freche en bieslook. Ook zat er bij de pistoletjes salade. Het smaakte erg lekker, en het vulde best goed.

Na het eten hebben we lekker op de ligweide in het zonnetje liggen lezen. De tuin is erg groot, en er zijn echt heel veel ligbedden. Aangezien het geen grote sauna is, was er dus plek genoeg. We hebben ongeveer 1,5 uur in het zonnetje gelegen, en daarna zijn we ons gaan klaarmaken voor de opgieting van 16 uur. We zijn allebei erg fan van opgietingen, dus deze wilden we natuurlijk ook graag meemaken. Er zaten zo'n 10-15 mensen in de sauna, en voor de pauze kregen we een emmer met lavendel-geur en 1 met sinaasappelgeur. Vooral de sinaasappelgeur was erg pittig, het werd wel erg heet op een gegeven moment, maar we hebben het allebei volgehouden tot de pauze. In de pauze eventjes buiten weer wat afkoelen, en er stond een schaal met partjes sinaasappel. Ik ben alleen allergisch voor sinaasappel, dus voor mij geen lekker stukje fruit. Na de pauze kregen we de geuren berken en euca-mint, die allebei goed te doen waren. De opgieting duurde inclusief pauze zo'n 20-25 minuten, en was erg lekker om mee te maken.

Na de opgieting hebben we weer even gezwommen en in het bubbelbad gezeten, en toen hebben we binnen nog even wat gedronken en een stokbroodje met kruidenboter gegeten. Daarna zijn we in de grotsauna geweest, en die was echt enorm groot en superlekker. Er werd rustgevende muziek gedraaid, en de temperatuur was erg aangenaam. Deze sauna was echt super ontspannend, en we vielen dan ook zowat in slaap. In de grotsauna konden we het wel een tijdje volhouden, het was niet zo dat je na 12 minuten ofzo het niet meer kon volhouden, je kan er wel een half uur of langer in liggen.

Na de sauna natuurlijk lekker afkoelen, en er waren ook genoeg koelmogelijkheden. Je had natuurlijk een dompelbad, maar ook een tuinslang, koude douches en een stortemmer. Ik was altijd eerst wat bang voor de stortemmer, dus had het nog nooit gebruikt, maar nou toch eens geprobeerd, en het was echt heerlijk. Daarna natuurlijk weer opwarmen in het zwembad en bubbelbad, en toen zijn we gaan eten.

Het restaurant zat nou wat voller, maar nog was het niet heel erg druk ofzo. Peter bestelde als voorgerecht zalm, en ik had kip in bladerdeegrolletjes, wat echt ontzettend lekker was. Ik had als hoofdgerecht een ontzettend lekkere vleesspies met kip, rund- en varkensvlees, en grote stukken paprika en ui. Peter had een Hollandse biefstuk. Het eten werd geserveerd met gefrituurde aardappelringetjes, en een bakje met sla, 1 met tuinbonen en een 1 met gekookte groente. Aangezien Peter niet zo van de groenten/sla is, heb ik de sla en gekookte groenten opgegeten, van tuinbonen hou ik zelf ook niet. Er was iig overal ruim voldoende van, en na het eten zat ik ook best vol.

We waren rond kwart voor 8 klaar met eten, en om 20 uur wilden we toch wel graag weer naar de opgieting. Dus geen nagerecht genomen, maar lekker gaan douchen en in het voetenbadje gaan zitten, en toen voor de tweede keer naar de opgieting. Dit keer kregen we voor de pauze rode-appeltjes en berken, en na de pauze 2 keer euca-mint. Ik had na de opgieting van 's middags tegen de vrouw die die opgieting deed verteld dat ik allergisch ben voor sinaasappels, en dus geen fruit had gehad 's middags. Ik had ze de tip gegeven om ook eens ander fruit op te dienen, zoals ananas, meloen, appel of peer. Na de opgieting 's avonds lag er een schaal met groene appels, die ik wel mag hebben, dus daar was ik erg blij mee. En ze staan dus goed open voor suggesties.

Na de opgieting hebben we nog even een kopje koffie/thee gedronken en wat bij de open haard zitten lezen. Daarna zijn we nog in de houtgestookte sauna geweest, maar daar hield ik het niet zo lang in vol, aangezien ik het wel erg droog vond binnen. Nadat we weer afgekoeld en opgewarmd waren, zijn we voor de tweede keer in de grotsauna geweest. Rond half 11 vonden we het wel mooi geweest, en hebben we nog wat gedronken, gedouched en daarna weer aangekleed. De badjas ingeleverd, betaald, en toen nog een uur terug naar huis rijden.

We zijn niet in de infraroodsauna en de binnensauna van 95 graden geweest, maar in totaal hebben ze dus 5 sauna's. Niet echt superveel, maar je kunt je er prima de hele dag vermaken, zeker als het mooi weer is en je ook nog in de tuin kunt liggen.

Het was dus een erg lekkere dag, het was allemaal erg schoon, het personeel was vriendelijk, het was lekker rustig, waardoor je niet lang hoefde te wachten op je bestellingen, en het eten was echt ontzettend lekker. Het enige minpuntje was dus die knop van de bruisbank, maar verder was alles echt super goed.
  zondag 1 maart 2009 @ 13:51:21 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_66579454
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:43 schreef Isabeau het volgende:
* Sauna Bistro Velp te Velp (Gelderland) (8,5)
jaren geleden, kan niet garanderen dat het nu nog steeds zo goed is
Ik wel, ben er de afgelopen maanden een paar keer geweest. Het is nog steeds een keurige, leuke, kleine sauna en het restaurant erbij is gewoon super, goedkoop, veel keus en erg lekker
pi_66579506
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:51 schreef remlof het volgende:

Ik wel, ben er de afgelopen maanden een paar keer geweest. Het is nog steeds een keurige, leuke, kleine sauna en het restaurant erbij is gewoon super, goedkoop, veel keus en erg lekker
Ik wil dolgraag een keer terug Dat restaurant was gewoon van top kwaliteit (en ik ben aardig wat gewend) en de sauna is gewoon lekker knus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 1 maart 2009 @ 14:43:23 #7
63722 z80
I fink you freaky
pi_66581401
even een tvp
hoop binnenkort weer eens een sauna te gaan bezoeken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66581917
tvp. ik meld wel gewoon als er iets opvalt aan die sauna's
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 1 maart 2009 @ 15:42:40 #9
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_66583414
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_66584611
Terug vind post
pi_66585857
En toch vraag ik me af of er sauna's zijn waar alles perfect zijn? Overal is het wel iets lees je dan toch weer...... nou ja het belangrijkste is natuurlijk dat je gewoon een relaxte dag kan hebben zonder ergenissen!
  zondag 1 maart 2009 @ 17:37:52 #12
63722 z80
I fink you freaky
pi_66587436
Ach wat voor de een een min puntje is, maakt voor de ander totaal niets uit.
zo kwam in het vorige deeltje iemand met de opmerking dat de douches te dicht op elkaar zaten,
en er geen nevel was bij de koude douche.
dit was me nog niet opgevallen, en stoor me er ook niet aan.
het grote voordeel van een review door meerder personen is dat je een redelijk beeld krijgt van een bepaalde sauna.
waardoor je er voor kunt kiezen of het de moeite waard is om er naartoe te gaan (zeker als de sauna verder weg is)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66589379
in die zin is dan toch juist een korte review indicidueel missch wel handig, ook al is een bepaalde sauna al gereviewed. of zie ik dat verkeerd?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 1 maart 2009 @ 18:43:06 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_66589661
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wil dolgraag een keer terug Dat restaurant was gewoon van top kwaliteit (en ik ben aardig wat gewend) en de sauna is gewoon lekker knus.
Ik kan weinig minpuntjes bedenken voor Sauna-Beauty Velp, alleen wellicht dat het misschien wat te klein is om een hele dag door te brengen, maar voor een avondje, van 7 tot 12 met tussendoor eten is het prima te doen
pi_66596547
Waauw die Veluwse Bron ziet er wel heeel mooi uit zeg! En hoera! Badpakkendagen! Ik dacht dat echte grote mensen sauna's daar niet aan deden, dus aangename verrassing dat deze wel die mogelijkheid biedt!

Misschien binnenkort eens een dagje naar toe!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_66602833
De Veluwse Bron heeft, naar verluidt, ook een afdeling voor bekende Nederlanders.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66603390
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:43 schreef remlof het volgende:

Ik kan weinig minpuntjes bedenken voor Sauna-Beauty Velp, alleen wellicht dat het misschien wat te klein is om een hele dag door te brengen, maar voor een avondje, van 7 tot 12 met tussendoor eten is het prima te doen
het is juist zo'n mooie tegenhanger van al die saunapretparken Ik ben er 2x geweest en alleen 's avonds met eten er bij.

En Mirjam, mijn reviews en cijfers zijn toch niet representatief voor iedereen! Muts!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66605485
quote:
Op maandag 2 maart 2009 00:11 schreef Kees22 het volgende:
De Veluwse Bron heeft, naar verluidt, ook een afdeling voor bekende Nederlanders.
Ze hebben sowieso Prive ruimtes, die iedereen kan boeken. Dan heb je dus alles voor jou en de mensen die je mee wil alleen. Ook personeel kom je alleen tegen als jij dat wil. Kost wel 160 t/m 199 euro per persoon inclusief eten en behandelingen.
  maandag 2 maart 2009 @ 08:57:13 #19
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_66606532
tvp
  maandag 2 maart 2009 @ 13:26:46 #20
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_66614471
quote:
Op maandag 2 maart 2009 00:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

het is juist zo'n mooie tegenhanger van al die saunapretparken Ik ben er 2x geweest en alleen 's avonds met eten er bij.

En Mirjam, mijn reviews en cijfers zijn toch niet representatief voor iedereen! Muts!
maar wel leuk om te lezen?
of moeten ze er weer uit?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_66616255
Thermen Bussloo

Zaterdag zijn we naar Thermen Bussloo geweest. We zijn hier al eens eerder geweest, maar het is een erg mooie sauna, die in de buurt is en we konden er 4 Optimelpunten kwijt, zodat we 1 gratis entree hadden. We waren er om iets over 11 uur en nadat we ingescheckt en omgekleed waren hebben we eerst gescrubd en in het stoom- en kruidenbad gezeten. Daarna was het tijd voor de lunch. Ik had een Italiaanse bol gezond en Peter had een open tosti. Het smaakte erg goed en het was ook best veel.

Na de lunch gingen we eerst in het voetenbad en daarna binnen in de Finse sauna. Deze sauna is 80 graden en elk kwartier wordt er automatisch water met essentiële oliën over de steenoven verspreid, waardoor de luchtvochtigheid toeneemt. Nadat we de sauna uitwaren hebben we in het Hamambad gezeten en daarna zijn we naar de opgieting gegaan in de Panoramasauna buiten. Normaal is de sauna 85 graden, maar tijdens zo'n opgieting daalt de werkelijke temperatuur naar ongeveer 75 graden, terwijl de gevoelstemperatuur sterk toeneemt. Er waren 4 opgietingsrondes, met 2 verschillende geuren en tijdens deze opgieting bleven we de hele tijd in de sauna zelf, terwijl het bij andere sauna's vaak zo is dat je met zn allen even naar buiten gaat na 2 rondes. In de pauze kregen we wel lekker fruit om op te eten en voor de vochtbalans. Aan het eind kregen we ijs om mee af te koelen, wat erg lekker is.

Na de opgieting hebben we even wat gedronken en gezwommen en daarna zijn we in de houtgestookte aardesauna gegaan. Deze sauna is 90 graden en erg droog, waardoor we het er allebei niet zo lang in vol hielden.

Ook zijn we nog in de rozensauna geweest, die rond de 70 graden is en erg romantisch is met rozen en kaarsen en romantische muziek.

Hierna gingen we weer zwemmen en in het stoombad en daarna zijn we gaan eten. Als voorgerecht hadden we verschillende warme bolletjes met tapenade en kruidenboter. Peter had als hoofdgerecht een kipspies met satésaus, kroepoek, aardappeltjes en rauwkost en ik had een spies met varkenshaasmedaillons in spek gewikkeld, aardappeltjes en rauwkost. Het was erg lekker en ik had mn buik goed vol. Ik hoefde geen nagerecht meer, Peter nam nog wel een kopje koffie.

Na het eten weer even wat gezwommen en in het stoombad gezeten en om 20 uur gingen we weer naar de opgieting. Na de opgieting zijn we nog even in de sauna blijven zitten, waar we wat met andere bezoekers hebben zitten kletsen. Daarna gingen we in de zoutkristalgrot, maar daar vond ik weinig aan. Ik ben er vrij snel weer uit gegaan en in de kleurentherapie-sauna gegaan, terwijl Peter in de zoutkristalgrot bleef. De kleurentherapie-sauna is 70 graden en elke kleur heeft een ander erffect op je lichaam. Toen ik uit de sauna kwam zat Peter al in het zwembad en hebben we weer even wat gezwommen.

Om half 10 zijn we voor de derde keer naar de opgieting geweest en daarna zijn we nog even in het stoombad en kruidenbad geweest. Toen was het tijd om te douchen, nog even wat te eten (heerlijke bitterballen) en te drinken en rond 23 uur gingen we weer naar huis. Het was dus weer een heerlijk ontspannend dagje.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 02-03-2009 14:25:59 ]
pi_66616502
Die kleurentherapiesauna heb ik dus niet zo heel veel mee. Vind dat net iets te zweverig.
pi_66616550
Ik merk het echt wel aan mijn lichaam wat de verschillende kleuren voor effect hebben. Vooral rood heeft een erg groot effect bij mij
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2009 @ 14:32:01 #24
163650 Greys
pi_66616856
Onlangs samen met Conleche voor de tweede keer Centre du Lac te Pijnacker bezocht en dit was wederom een prima ervaring!
Een kleinschalig complex met toch veel faciliteiten. Ruime parkeergelegenheid, schoon, gemoedelijk, vrij modern (geen achterstallig onderhoud), prettig personeel en héérlijke hapjes, broodjes, smoothies e.d.

Echt een aanrader! Ik woon zelf in Bleiswijk maar vanwege de grootschaligheid ben ik zelf nog nooit ( ) in Elysium te Bleiswijk geweest maar rij in graag tien minuten verder voor Centre du Lac.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 2 maart 2009 @ 17:24:19 #25
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_66623339
goede actie hoor, ben in Bleiswijk geweest maar dat is echt eens en nooit meer....wat een drukte, en wat een hoog center-parcs gehalte , neej, de rust en de ontspannenheid ga ik daar echt niet vinden...
pi_66623463
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:32 schreef Greys het volgende:
Onlangs samen met Conleche voor de tweede keer Centre du Lac te Pijnacker bezocht en dit was wederom een prima ervaring!
Een kleinschalig complex met toch veel faciliteiten. Ruime parkeergelegenheid, schoon, gemoedelijk, vrij modern (geen achterstallig onderhoud), prettig personeel en héérlijke hapjes, broodjes, smoothies e.d.

Echt een aanrader! Ik woon zelf in Bleiswijk maar vanwege de grootschaligheid ben ik zelf nog nooit ( ) in Elysium te Bleiswijk geweest maar rij in graag tien minuten verder voor Centre du Lac.
en op je verjaardag mag je gratis naar binnen (op vertoon van paspoort of rijbewijs)
wij waren er ook erg tevreden mee
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 2 maart 2009 @ 19:22:48 #27
163650 Greys
pi_66627174
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:24 schreef Grumpey het volgende:
goede actie hoor, ben in Bleiswijk geweest maar dat is echt eens en nooit meer....wat een drukte, en wat een hoog center-parcs gehalte , neej, de rust en de ontspannenheid ga ik daar echt niet vinden...
Heb je die in Pijnacker al eens geprobeerd dan? Da's écht een aanrader!
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:27 schreef simmu het volgende:

[..]

en op je verjaardag mag je gratis naar binnen (op vertoon van paspoort of rijbewijs)
wij waren er ook erg tevreden mee
Oh wat leuk, dat wist ik niet! Sympathieke actie is dat
Vond jij er nog iets minder? Ik vond toen ik de eerste keer binnenkwam bij die douches en dat voetenbad de eerste aanblik een beetje karig. Dat je denkt 'oh god, is dit het nou??'. Maar dan ontdek je steeds meer binnen en buiten en beneden en dan blijkt er toch meer dan genoeg te zijn om je een hele dag te vermaken en ontspannen. Vond jij de dingen in het restaurant ook zo lekker? Ik had me er wel heel de dag willen volstoppen met lekkere sapjes en hapjes
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66629166
het restaurant was fijn idd wel vond ik het een beetje flauw dat we zo'n klein potje thee niet mochten delen. zo'n merkthee. zo'n hele bekende

verder viel me niks op, het komt iid klein over, maar dat vond ik juist fijn. ik had een keertje dat die kruidenrustruimte stuk was, en een keertje een sauna in verbouwing. dat stond allemaal goed aangegeven. maar tis wel een beetje spijkers op laag water zoeken hoor! ik heb het er steeds naar mijn zin gehad! bleijswijk was leuk hoor, maar niet heel bijzonder. vitalizee vond ik erg tegenvallen. 5 mei was was ook erg leuk. oh, en in beil . dat was ook heel leuk. komende woensdag dus naar peize, en vrijdag naar zuidwolde (kan geen kwaad toch zo vlak op elkaar? we kunnen maar beperkt oppas krijgen en sangdrax kan ook niet vaak).
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66629292
ik kan dat van gratis naar binnen op je verjaardag niet meer vinden
9 juli vorig jaar mocht het nog wel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66640222
quote:
Op maandag 2 maart 2009 17:27 schreef simmu het volgende:

[..]

en op je verjaardag mag je gratis naar binnen (op vertoon van paspoort of rijbewijs)
wij waren er ook erg tevreden mee
Bedoel je nou Elysium of Centre du Lac waar je op je verjaardag gratis naar binnen mag?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66640256
quote:
Op maandag 2 maart 2009 20:17 schreef simmu het volgende:
het restaurant was fijn idd wel vond ik het een beetje flauw dat we zo'n klein potje thee niet mochten delen. zo'n merkthee. zo'n hele bekende

verder viel me niks op, het komt iid klein over, maar dat vond ik juist fijn. ik had een keertje dat die kruidenrustruimte stuk was, en een keertje een sauna in verbouwing. dat stond allemaal goed aangegeven. maar tis wel een beetje spijkers op laag water zoeken hoor! ik heb het er steeds naar mijn zin gehad! bleijswijk was leuk hoor, maar niet heel bijzonder. vitalizee vond ik erg tegenvallen. 5 mei was was ook erg leuk. oh, en in beil . dat was ook heel leuk. komende woensdag dus naar peize, en vrijdag naar zuidwolde (kan geen kwaad toch zo vlak op elkaar? we kunnen maar beperkt oppas krijgen en sangdrax kan ook niet vaak).
Eh? Waar woon je eigenlijk? Ik bedoel: van Bleiswijk naar Peize is toch een behoorlijk eind reizen. (Wat een ei's!) En in het gebied daartussen, en binnen dezelfde afstanden naar andere richtingen, zijn er ook nog wel andere sauna's.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66641040
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 01:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Bedoel je nou Elysium of Centre du Lac waar je op je verjaardag gratis naar binnen mag?
quote:
De Veluwse Bron trakteert

Kan de jarige op de dag dat de Veluwse Bron bezocht wordt aan de hand van het identiteitsbewijs zijn/haar verjaardag aantonen, dan trakteren wij. De entree is die dag voor de jarige gratis en bij het diner zorgt de Veluwse Bron voor een verrassingsdessert, voor het hele gezelschap. En wanneer u huiswaarts keert krijgt de jarige een leuk geschenk mee. Een ontspannender verjaardag is niet voor te stellen!

En ik heb het meer gehoord, dus ik vermoed dat het bij elk sauna complex zo is.
pi_66642680
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 01:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Bedoel je nou Elysium of Centre du Lac waar je op je verjaardag gratis naar binnen mag?
centre du lac
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66642694
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 01:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Eh? Waar woon je eigenlijk? Ik bedoel: van Bleiswijk naar Peize is toch een behoorlijk eind reizen. (Wat een ei's!) En in het gebied daartussen, en binnen dezelfde afstanden naar andere richtingen, zijn er ook nog wel andere sauna's.
we zijn net verhuisd van den haag naar diever
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 3 maart 2009 @ 11:58:25 #35
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_66647353
bij sauna houten mag je op je verjaardag ook gratis naar binenn
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_66649772
kent iemand de krentenbloesem in dwingeloo?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:18:34 #37
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_66649799
ik ken Dwingeloo niet eens
pi_66650142
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:18 schreef Grumpey het volgende:
ik ken Dwingeloo niet eens
tis drenthe lieverd.

hier in onze gemeente hebben we bijvoorbeeld geen enkel verkeerslicht. geen 1! wel een kleine sauna dus ooit he, dan maak ik zelf een sauna in de schuur. maat van me heeft dat gedaan in zn badkamer. dat lijkt me gewoon ook zo fijn!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66650222
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:28 schreef simmu het volgende:

[..]

tis drenthe lieverd.

hier in onze gemeente hebben we bijvoorbeeld geen enkel verkeerslicht. geen 1! wel een kleine sauna dus ooit he, dan maak ik zelf een sauna in de schuur. maat van me heeft dat gedaan in zn badkamer. dat lijkt me gewoon ook zo fijn!
En flink prijzig (in gebruik)
pi_66687153
Gisteren ben ik met mijn vriendin weer naar de Veluwse Bron (VB) geweest. Om 17:30 waren we binnen, maar er stond een flinke rij, dus we gingen even naar het restaurant naast de ingang om daar een kop thee te drinken. Omdat we nog niet aangemeld waren, hadden we nog geen bandje. Maar dat werd makkelijk geregeld met een tijdelijk bandje. De thee kon later worden bijgeschreven op het officieele bandje. De VB heeft een ruime keuze in thee, dus daar werd mijn vriendin erg blij van.

Na de thee zijn we ons gaan omkleden en meteen naar buiten om een sigaret te roken. Dat valt me een beetje tegen, VB is een heel groot complex, daar moet het toch mogelijk zijn om een binnen rookruimte in te richten. Het buitengedeelte is wel uit de wind en heeft drie branders, maar daarvan stonden er twee uit, en ook al staan ze aan, is dat niet genoeg om het hele plein te verhitten. Voor ons rokers duidelijk een minpunt (hoewel dit in de zomer veel minder mee speelt).

Weer naar binnen, lekker douchen, en lekker vissen kijken tijdens het voeten warmen. We begonnen in de 80 graden panorama sauna, een mooi uitzicht op buiten, hoewel het er nu nog niet helemaal het seizoen voor is (veel kale bomen). Heerlijk liggen zweten daar. Voor het afkoelen vind ik het prettig om een lauwe douche te nemen en ben ik niet echt van de dompelbaden. Daarna gingen we een ruimte in met een moeilijke naam die ik niet meer weet. In ieder geval was het er 40 graden en hing er een sterke eucalyptisch geur. Er hing geen stoom. Het was wel heerlijk genieten.

Een verdieping lager hebben we even gezwommen. Wat mij tegenvalt aan VB is dat de drie zwembaden (binnen, buiten en buiten met zoutwater), vrij koud zijn. Ik had het lekkerder gevonden als die een paar graden warmer waren. Het bubbelbad was wel lekker warm, maar de bubbels stonden wat hard. Ik vind dat wel lekker (behalve als ze tegen bepaalde delen aanbubbelen..), maar mijn vriendin kon het niet echt bekoren.

Na nog een rookpauze zijn we wat gaan eten. Allebei de kipsate, met voor mij een frambozensmoothie (lekker!) en voor haar een grapefruitsap. Het eten was lekker, naar mijn mening beter dan het buffet dat ik nu twee keer heb gehad en beide keren wat vond tegen vallen in vergelijking met de prijs.

Na het eten hebben we eerst even in de 90 graden normale sauna gezetten, maar dat hielden we zo met volle buik niet echt vol. Dus we zijn naar buiten gegaan om de zoutsteenmijn te proberen. Heel mooi ingericht met overal zout en in het midden een mijnwagen gevuld met zoutblokken. In de 70 graden hielden we het daar makkelijk 20~25 minuten vol. Het buitengedeelte in VB is heel mooi en ruim, maar is wel gevoellig voor wind. Dat merkten we erg goed toen we het buiten bubbelbad uit kwamen. Er stond een harde wind en met een nat lichaam is dat niet echt leuk.

Wederom een sigaret later, gingen we kijken in een sauna van 90 graden op het bordje in het buitengedeelte. Deze zit half in de grond en ziet er van buiten EN van binnen erg mooi uit. Binnen wees de termometer 95 graden aan, en toch hebben we er 15 minuten in doorgebracht. We vonden deze sauna echt geweldig. Mooi, gezellig, erg warm, maar toch goed vol te houden. Zeker een aanrader.

Na een kop thee voor mijn vriendin en een Leffe Triple voor mij bij de open haard hebben we de avond afgesloten met een 90 graden hout sauna, een koud bad voor mijn vriendin en een kwartier in het enorme kruidenbad. Eerder moest je eerst naar beneden om een schone handdoek te pakken en weer naar boven om te douchen, maar er zitten nu ook douches bij de kleedkamers, wel zo prettig, want dan hoef je niet weer je badjas aan te doen.

De avond was zeer relaxed en vanochtend voelden we ons allebei nog heerlijk uitgerust. Over twee weken naar Ameland, een huisje met eigen sauna en buiten jaccuzi, dat wordt nog meer genieten
pi_66721794
zo, wij zijn gisteren naar de sauna in peize geweest. de voorzieningen kloppen helemaal met de reviews die er al zijn dus die mogen jullie zelluf lezen .

het restaurant viel alleen wel erg tegen. de buffetlunch was lekker, maar het voorgerecht van het diner was het restje van het buffet. de bediening was erg traag. het diner (3 gangen) duurde 2 uur waarin we de meeste tijd enkel zaten te wachten. er lag een hele tijd glas op de grond wat maar niet opgeruimd werd. meer mensen vonden het tegenvallen, je zag ook veel volle borden terug naar de keuken gaan.

ah well: we hebben zeker een fijne dag gehad.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66776008
Mooi dat jullie een fijne dag hebben gehad. Dat is idd vervelend als het allemaal zo lang duurt met eten en dat dat glas niet werd opgeruimd, niet echt netjes nee.
pi_66778368
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:31 schreef stbabylon het volgende:

[..]

En flink prijzig (in gebruik)
niet in een studentenflat
maar sociaal is anders, toegegeven...

en we zijn terug van thermen holiday zuidwolde. die grotsauna is me daar lekker! hier gaan we zeker terugkomen. hier in de omgeving is het tot nu toe de fijnste waar ik geweest ben! alles was netjes, genoeg sauna-variatie, prima restaurant en vriendelijk personeel. wat wil een mens nog meer dan. pa emmerde dat het zulk lelijk weer was, ik zei hen dattie niet zo moest miepen over het kado van moeder natuur: een prachtige neveltuin, heel groot!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66779695
Mooi dat je Zuidwolde ook zo fijn vond en die grotsauna is echt geweldig ja

En idd, met dit weer in de sauna en dan erna afkoelen in de regen is echt heerlijk
pi_66786298
Iemand wel eens in sauna van Egmond in Haarlem geweest? Ziet er op de site heel mooi uit, maar volgens mij niet zo groot.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 23:19:50 #46
3185 Adelante
To let it go now
pi_66786536
Terug vind sauna's.

Ik ben al aan het kijken voor een eigen houten buitensauna voor bij ons nieuwe huis.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_66955937
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 06:35 schreef stbabylon het volgende:

[..]


[..]


En ik heb het meer gehoord, dus ik vermoed dat het bij elk sauna complex zo is.
Ik wist het tot nu toe alleen van Houten.
Houten is lid van een club met een pareloester als symbool, misschien dat het daartoe beperkt is. ??
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66955967
Om nog even terug te komen op die Optimel-actie: ik heb een gratis toegang in de aanbieding. Stuur maar een pm.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66959509
ik kom net 1 zegeltje tekort nog voor een gratis toegang, iemand missch nog 1 zegeltje over?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66965927
Ik heb nog 6 zegeltjes over, dus als je je adres pmt kun je er wel 1 van mij krijgen

En dan kan iemand anders nog 1 volle kaart krijgen als ie wil, of 1-5 zegeltjes
  donderdag 12 maart 2009 @ 13:47:37 #51
63722 z80
I fink you freaky
pi_66968833
kun je met een volle kaart ook alleen gratis naar de sauna?
zo ja dan heb ik wel interesse.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66969964
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 13:47 schreef z80 het volgende:
kun je met een volle kaart ook alleen gratis naar de sauna?
zo ja dan heb ik wel interesse.
nope, dat mag dan weer niet (heel flauw). je moet met zn tweeen. misschien dat ik dinsdag voor het eerst heel in mijn eentje ga! (schoonpa komt langs, dus ik maak dat ik wegkom en mijn man neemt een dag vrij )
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66971952
simmu, de envelop met het zegeltje ligt klaar, zal het morgen in de bus doen
pi_66973285
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 15:19 schreef Sylvana het volgende:
simmu, de envelop met het zegeltje ligt klaar, zal het morgen in de bus doen
dank je wel
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_67516091
Gisteren weer naar Zuidwolde geweest Ze hebben nu een speciaal drinkarrangement, dan betaal je per persoon 9.95 en dan kun je de hele dag onbeperkt drinken ( fris/koffie/thee/water) Wij hadden allebei dus zo'n arrangement erbij en we hebben hem er echt goed uitgehaald

Morgen komt wel een uitgebreider verslag
pi_67532217
is het daar in de weekenden extra druk? ik ben enkel doordeweeks geweest.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_67541492
Vrijdag dan toch ook een keer naar Thermen Prinsejagt in Eindhoven geweest. Als vergelijking heb ik ervaring met Thermen Geldrop en Thermae Son Hoe vond ik het?

Nou eigenlijk viel het me helemaal niet tegen. Dat wil zeggen, ik had best veel toch wel wat negatievere dingen gelezen maar ik ben het daar toch niet helemaal mee eens. Ik kan het eigenlijk het beste samenvatten als: "het ging wel"

Er zijn best wat voorzieningen voor toch een vrij compact sauna complex. Diverse saunacabines, stoombad, infrarood cabine, caldarium, zwembad binnen buiten.

De cabines:
kleine cabine 90 graden, wat grotere cabine 80 graden, blokhut sauna 50 graden (vond ik mooi maar doet niet zoveel), kleuren sauna 70 graden (fijne beginner), ten slotte 2 cabines buiten; 1 muziek cabine 70 graden, en een stilte cabine 80 graden. Met name de laatste twee zijn wat moderner, de andere zijn al duidelijk wat ouder (muv blokhut).

Stoombaden:
1 wat kleinere, pittig stoombad flink stoom, lekker warm. De andere is de stoomgrot, ik vond dit eigenlijk helemaal niks . Komt niet hygienisch over en jah zit ook niet prettig.

Infrarood cabine:
Erg prettig waren de ligbedden waar je onder een plafond lamp ligt , daarnaast ook de bekende zitbankjes met lamp voor en achter.

Zwembaden:
Ze zijn ok, beetje oud met name binnenbad.

Caldarium:
Erg lekker, redelijk warm, stomend maar muziek was kapot. Speaker met plastic zakje eromheen gaat niet lang goed.

Spoelhoeken:
In orde, zowel koud als warm diverse mogelijkheden als nevel, stort en gewone douches en dompelbad. Ook fijne grote bubbelbaden.

Hygiene:
Vond het niet slecht of zo. Het lijkt misschien wat minder schoon omdat het wat je kan zien dat het een en ander wat ouder is. Dus bijvoorbeeld de voegen in de douches zijn niet helemaal wit en plafonds zijn wat verkleurd op plekken. Diverse keren mensen de vloeren zien reinigen.

Eten:
Prima, maar service kon wat sneller en wat professioneler.

Rustruimtes:
Goed, veel verschillende plekjes om lekker een blad te lezen of lekker te liggen.

Kleedruimtes:
Schoon, netjes met voldoende stoelen en kastjes.
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_67542589
quote:
Op zondag 29 maart 2009 22:50 schreef simmu het volgende:
is het daar in de weekenden extra druk? ik ben enkel doordeweeks geweest.
Ja, in het weekend is het wel extra druk ja. Vorige keer waren wij ook doordeweeks en toen was het een stuk rustiger.
pi_67545860
Zaterdag voor de tweede keer naar Thermen Zuidwolde geweest. We hadden nog een Optimelkaartje en aangezien het de vorige keer zo goed bevallen was, gingen we nog maar een keer. We waren er rond een uur of 11 en omdat het weekend was, was het een stuk drukker dan de vorige keer. We moesten dus eventjes wachten voor we ingecheckt waren. Ze hebben nu een arrangement dat je voor 9.95 onbeperkt kunt drinken ( water/fris/koffie/thee/zuivel) dus daar hebben we allebei gebruik van gemaakt, dat halen we er zo uit.

Nadat we omgekleed waren eerst maar even een kopje koffie en thee in het restaurant gedronken. Daarna gedouched en gescrubd, in het voetenbadje gezeten en toen binnen in de 95 graden sauna gegaan. Hier waren we de vorige keer niet in geweest. Deze sauna is best heet en droog, we hielden het er net geen 10 minuten in vol. Nadat we afgekoeld waren en buiten even wat hadden gezwommen gingen we om 13 uur wat eten. Nadat we een tijdje aan een tafeltje hadden gezeten, was er nog geen serveerster langs geweest. Achter ons hoorden we een gesprek achter de bar, waarin 2 mensen het erover hadden dat er een serveerster was ingepland, die helemaal niet op zaterdag kan werken en ze nu dus alleen was. Daardoor duurde het dus zo lang. We hebben toen maar gewoon aan de bar besteld en na een tijdje kwam ze het brengen. Ik had een pistolet gezond en Peter had een uitsmijter met kaas, ham en rosbief. Het smaakte wel weer erg lekker, dus het wachten werd wel beloond.

Na het eten zijn we even het stoombad in gegaan en om 15 uur gingen we naar de eerste opgieting. De sauna zat helemaal vol, zo druk was het. Er werden 4 verschillende geuren opgegoten, met daar tussenin een pauze. Voor de pauze werden de geuren honing-meloen en mango opgegoten en vooral de mango was erg sterk. Na de pauze was het tijd voor groente appel ( erg lekker) en eucalyptus ( erg goed voor de luchtwegen)

Na de opgieting weer even wat gezwommen en gebubbeld en wat gedronken. Daarna zijn we lekker de zoutgrot in gegaan. Deze keer was hij wel een stuk warmer dan de vorige keer, maar nog was hij erg lekker. Om 17 uur gingen we voor de tweede keer naar een opgieting. Het meisje dat nu de opgieting deed, deed het voor het eerst alleen en ze zei dus van te voren al dat het kon zijn dat ze het niet 4 rondes vol zou houden. Voor de pauze deed ze de geuren groene appel en sinaasappel en het ging haar goed af voor een eerste keer alleen. Na de pauze heeft ze alleen nog eucalyptus gedaan, een vierde ronde hield ze nog niet vol, maar ik vond dat ze het toch al knap deed.

Na de opgieting zijn we een hapje wezen eten. Als voorgerecht had ik kippensoep en Peter Chinese tomatensoep. Als hoofdgerecht had ik een spies van kipsaté met kroepoek, geroerbakte groenten en patat en Peter had hetzelfde, alleen dan een spies van varkenshaas. Het eten was erg lekker, alleen we hadden er ook drinken bij besteld, dat maar niet kwam. Op de bar stond al wel een hele tijd een dienblad met daarop 2 flesjes cola, wat wij bestelden hadden. Op een gegeven moment ben ik zelf dus maar even naar de bar gelopen en toen bleek dat ze niet meer wisten van wie het was. Het staat namelijk niet op tafelnummer, maar op naam. Het eten was erg goed en ook genoeg, na het eten zat ik aardig vol.

's Avonds zijn we eerst nog even in de houtgestookte sauna buiten geweest. De vorige keer mocht je zelf hout in het vuur gooien, maar dat was nou verboden, ivm de veiligheid. Daarna gingen we binnen even in de rustruimte zitten en bestelden we een portie bitterballen. Na weer een tijd gewacht te hebben en nog niks gehad te hebben, maar weer eens gaan vragen waar het bleef. De bitterballen bleken mislukt te zijn en moesten opnieuw gemaakt worden. Ik bestelde nog maar wat drinken. Na een tijdje kregen we wel de bitterballen, maar kregen we ons drinken weer niet. Dus nog maar weer een keer gezegd en toen kwam eindelijk ook het drinken.

Nadat we lekker uitgerust waren zijn we nog in de sauna geweest waar de opgieting plaats vindt, hebben we nog een keer in de zoutgrot gelegen en als laatste hebben we nog in de infraroodsauna gelegen. Deze infraroodsauna vind ik erg lekker, omdat je er gewoon in kunt liggen en de lamp dan boven je hangt. Meestal moet je gewoon zitten en hangt de lamp achter je rug, maar hier kun je dus ook op je rug liggen, zodat de lamp op de voorkant van je lichaam schijnt.

Rond 22.30 uur gingen we douchen, hebben we nog even wat gedronken en om 23 uur gingen we weer weg.

Op zich was het dus een lekkere dag, alleen doordat het zo druk was en die ene serveerster er niet was, ging het qua bediening en eten niet echt helemaal goed. Dat was wel jammer, want de vorige keer hadden we eigenlijk helemaal niks op te merken en nu dus wel. Maar al met al toch wel een relaxte dag gehad en dat drink arrangement hebben we er goed uitgehaald.
pi_67822989
Mijn favoriete sauna is toch wel de Saunadrome in Putten. Het is inderdaad vaak wel erg druk, en er zijn wat krappe gangetjes binnen, maar het buitengebeuren maakt voor mij alles goed. Heerlijk om na de houtgestookte sauna lekker een dompelbad in het meertje te nemen, en daarna op het bankje te rusten. Je voelt je echt midden in de natuur.
pi_67984483
Vorige week voor de derde keer naar Thermen Roosendaal geweest, wederom weer een groot succes.....soms zou je echt alleen voor de keuken gaan. Misschien al is verteld maar die is gewoon super!
Sauna blijven ook heerlijk en ze hadden toch wel wat klusjes gedaan dat merkte je gelijk alles was schoon en netjes!
En wat een weer heerlijk buiten kunnen zonnen wat wil je nog meer gelijk alles bruin worden

Nee was zeker voor herhaling vatbaar hoor en denk snel weer richting Roosendaal te gaan ook al zijn de optimel bonnen op, nou ja hopelijk volgend jaar weer

Mocht je vragen hebben mailen mag altijd hoor
pi_67986053
Wat is nou een goede sauna in het gebied Utrecht-Arnhem-Eindhoven-Breda?
Met goed bedoel ik:
- niet te druk
- groot genoeg om je lang te kunnen vermaken
- ik wil er echt tot rust kunnen komen
- goed en gezond eten verkrijgbaar
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_67986082
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:06 schreef Videopac het volgende:
Wat is nou een goede sauna in het gebied Utrecht-Arnhem-Eindhoven-Breda?
Met goed bedoel ik:
- niet te druk
- groot genoeg om je lang te kunnen vermaken
- ik wil er echt tot rust kunnen komen
- goed en gezond eten verkrijgbaar
Niet groot, maar die in Velp is echt fantastisch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_67986137
quote:
Ik ben 2 weken geleden nog naar die in Velp geweest en het was nog steeds fantastisch. Alleen vond ik dit keer het eten een beetje...nou ja, niet zo goed als de keer daarvoor. Maar ik kan ook te hoog gespannen verwachtingen hebben gehad. Ik zal er een review over schrijven als ik vannacht tijd heb.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_68037367
Klinkt goed dan, die sauna in Velp. Hebben ze nog een beetje leuke buitensauna's daar?
pi_68065142
Hoe zijn jullie ervaringen/aanraders voor omg. eindhoven?

Tilburg
Son
Geldrop
Den Bosch
???
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_68067094
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:08 schreef bigfoot1972 het volgende:
Klinkt goed dan, die sauna in Velp. Hebben ze nog een beetje leuke buitensauna's daar?
Het is heel klein, er zijn 2 kleine buitensauna's. Vergis je dus niet hoe klein het is
Het is alleen helemaal top qua aankleding (bloemen, kaarsen etc etc) en sfeer. Dus als je lekker tot rust wilt komen is het echt ideaal. Het is dus geen modern saunapretpark.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_68067415
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is heel klein, er zijn 2 kleine buitensauna's. Vergis je dus niet hoe klein het is
Het is alleen helemaal top qua aankleding (bloemen, kaarsen etc etc) en sfeer. Dus als je lekker tot rust wilt komen is het echt ideaal. Het is dus geen modern saunapretpark.
O dat boeit me allemaal vrij weinig. Ik geniet meer van goede opgietingen en houtgestookte sauna's
  donderdag 16 april 2009 @ 17:27:09 #69
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_68078750
Sauna de Hofstede - Rijswijk

Vorige week geweest. Een leuke sauna met alle basisvoorzieningen. Het was er heerlijk rustig, ondanks dat het Goede Vrijdag was. Toen we dat opmerkten aan het personeel zeiden ze dat het 'druk' was . Maar we zaten steeds met zijn drietjes (ons groepje dus) in de sauna, in het bubbelbad en de andere baden. Super relaxt dus!

Voordelen:
De rustruimte. Mooie grote bedden met heerlijke kussens.
Groot warmwaterbad, daarnaast nog een bubbelbad (heel gaaf, met water dat continu over de rand valt) en een zwembad. Genoeg badkeuze dus. En heerlijk voor iemand zoals ik die van lekkere warme baden houdt.
De gezichtsbehandelingen en de bijbehorende producten. Je krijgt een intakeformulier, deze bespreek je met de schoonheidsspecialiste en dan stemt ze de behandeling ter plekke af. Lekkere producten van Vagheggi, een plantaardig merk.
Alle typen sauna's zijn er. Een infrarood, een 95 graden, een 80 graden, een stoomsauna, een buitensauna (maar die werkte niet toen wij er waren).
Mooi en modern ingericht. Strakke tegels en mooie meubelen. De sauna's zelf zijn nieuw, heel eenvoudig en licht ingericht, mooi hoe de gekleurde lampen zijn weggewerkt.
Veel bladen en kranten beschikbaar.
Heel veel toiletten (handig, ik moet van sauna-bezoek altijd erg veel plassen).
De geuren! Die zijn heerlijk, lekkereder dan in de sauna 's die ik onlangs heb bezocht. Kon het niet eens allemaal thuisbrengen, volgens mij in 1 sauna oranjebloesem. Anders dan de obligate luchtjes die je meestal ruikt.

Nadelen:
De keuken. De lunchkaart is oké, maar dineren kun je er beter laten. Ik had de kogelbiefstuk en had daarmee de beste keuze gemaakt. Zus had de kipsaté, waarvan ze de helft liet liggen. De kip was niet lekker. Vriendin met Ceasarsalade had dezelfde klacht, geen goede kip.De frietjes zijn dun en slap. Verder vonden we de kaart best aan de prijs, met 16-17 euro per hoofdgerecht. Jammer is ook dat je de keukenluchten in bepaalde delen van het complex ruikt. Niet erg fijn.
Het dompelbad is niet heel koud, maar dat is persoonlijk.
De 'filmsauna'. Waarom zou je in een sauna tv willen kijken? Er weren concerten uitgezonden van bv. Robbie Williams en Golden Earring, en dat alles keihard.
Het buitengedeelte is niet erg groot. Geen buitenbaden.
Er zijn veel verschillende niveaus dus het is vaak trapje-op trapje af. Als je slecht ter been bent is deze sauna daarom een echte afrader.
In de kleedruimte staan geen bankjes, lastig met omkleden. En het lockersysteem is ouderwets en een tikje onveilig (bandje om pols = sleutel). Vooral NIET in je badjas stoppen, ze hebben al eens eerder dieven gehad.Als je he om je pols laat is er niets aan de hand.
pi_68091916
vandaag voor het eerst sinds 15 jaar weer bij een sauna geweest dus weet niet of deze review 100% eerlijk is zonder vergelijking maar ga toch een poging wagen.

Thermen & Beauty De Leeuwerikhoeve

's morgens konden we niet dus het zou pas half 2 worden. Officieel moeten we dan om 6 uur weg maar dat hoefde niet Half 2 binnen, half uurtje zwemmen, 2 uur lunch die prima (verzorgd) was. Om half 4 en 4 uur heb ik de infraroodcabine en massage gehad. Er was te kiezen uit infraroodcabine / zonnebank en lichaamsmassage / gezichtsmassage.

Het complex telt een aantal sauna's:

Droge 100 graden sauna
Droge 90 graden panorama sauna
60 en 80 graden sauna met kruidengeuren
50 graden turks stoombad

Verder is er een mooi zwembad, dompelbad, bubbelbad en zijn er warme en koude douches aanwezig.
Het personeel is vriendelijk en beantwoord netjes alle vragen en helpt bij onduidelijkheden. Er zijn hier en daar brilvakjes aanwezig maar ik heb mijn bril gewoon in een koker in mn badjas gedaan. Als ik dat met mijn sterkte (-12) kan dan kan iedereen dat dus dat is geen probleem.

De sauna's hebben we allemaal geprobeerd en ik denk dat ik tot nu toe de 60 en 80 graden cabine's het lekkerst vind. De andere sauna's zijn me (tot nu toe) wel erg warm maar dat kan ook gewenning zijn natuurlijk.

Er vindt twee keer per dag (half 5 en half 10 's avonds) een opgieting plaats maar omdat we massage hadden op dat tijdstip hebben we dat helaas moeten missen. We gaan zeker nog een keer vaker en dan doen we hopelijk wel een opgieting.

Al met al ben ik over deze sauna zeer tevreden en het bezoek is zéker voor herhaling vatbaar. Als globaal cijfer zou ik toch zeker een 8 of 8,5 geven.

[ Bericht 14% gewijzigd door nielsgeode op 17-04-2009 07:17:05 ]
blub blub
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:20:35 #71
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_68097210
fijn he, sauna
pi_68120731
tvp
pi_68120849
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:20 schreef Grumpey het volgende:
fijn he, sauna
echt wel. Alleen zou ik niet snel in mn eentje gaan, das zo saai. Dan is het weer jammer dat de meeste van mijn vrienden er niets van moeten weten waardoor ik veel minder vaak ga dan ik zou willen.
blub blub
pi_68120861
tvp, want lekker! en dat moeten we ook weer eens doen!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_68121503
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:35 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

echt wel. Alleen zou ik niet snel in mn eentje gaan, das zo saai. Dan is het weer jammer dat de meeste van mijn vrienden er niets van moeten weten waardoor ik veel minder vaak ga dan ik zou willen.
ik ga zondag juist weer in mijn eentje. ik ga liever met sangdrax (mijn geregistreerd partner) maar da's vaak lastig te organiseren ivm oppas enzo. ik ga zondag alleen naar zuidwolde. eens kijken hoe druk het dan is. ik heb er onbeperkt drinken en een massage bij geboekt. mijn eerste massage
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68121921
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:52 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ga zondag juist weer in mijn eentje. ik ga liever met sangdrax (mijn geregistreerd partner) maar da's vaak lastig te organiseren ivm oppas enzo. ik ga zondag alleen naar zuidwolde. eens kijken hoe druk het dan is. ik heb er onbeperkt drinken en een massage bij geboekt. mijn eerste massage
Laat me even weten hoe druk het op zondag is, want op zaterdag was het bij ons de vorige keer erg druk. Je hebt zo te lezen iig wel plezier van mn Optimelpunt gehad die ik had opgestuurd Wij hebben nog 1 kaartje liggen, dus misschien dat we volgende week nog ergens heen gaan. Maar is nog niet zeker, want misschien gaan we nog uit eten met mn vader.
pi_68121995
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:52 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ga zondag juist weer in mijn eentje. ik ga liever met sangdrax (mijn geregistreerd partner) maar da's vaak lastig te organiseren ivm oppas enzo. ik ga zondag alleen naar zuidwolde. eens kijken hoe druk het dan is. ik heb er onbeperkt drinken en een massage bij geboekt. mijn eerste massage
ik zou me snel gaan vervelen denk ik. Ik mis de gezelligheid die je met 2 (of meer) hebt en het kunnen kletsen.
blub blub
pi_68122105
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:04 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

ik zou me snel gaan vervelen denk ik. Ik mis de gezelligheid die je met 2 (of meer) hebt en het kunnen kletsen.
Ik vind het ook heerlijk om in mn eentje naar de sauna te gaan. Maar dan niet naar zo'n grote sauna als de Zwaluwhoeve of de Veluwse Bron ofzo. Maar die in Apeldoorn of Zuidwolde zou ik ook rustig heen gaan. En kletsen kun je ook met andere bezoekers Als ik alleen ben vind ik het juist ideaal dat ik nergens rekening mee hoef te houden, kan doen wat en wanneer ik wil doen en kan kiezen of ik met mensen wil kletsen of niet.
pi_68126536
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:06 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik vind het ook heerlijk om in mn eentje naar de sauna te gaan. Maar dan niet naar zo'n grote sauna als de Zwaluwhoeve of de Veluwse Bron ofzo. Maar die in Apeldoorn of Zuidwolde zou ik ook rustig heen gaan. En kletsen kun je ook met andere bezoekers Als ik alleen ben vind ik het juist ideaal dat ik nergens rekening mee hoef te houden, kan doen wat en wanneer ik wil doen en kan kiezen of ik met mensen wil kletsen of niet.
blijkbaar is dat iets persoonlijks dus
blub blub
pi_68130053
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:43 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

blijkbaar is dat iets persoonlijks dus
Grappig, we hadden het er over tijdens ons bezoek aan Bussloo.
Alleen naar de sauna gaan zou ik er niet voor over hebben. Ik vind het samenzijn en bijpraten wel belangrijk. Daarom vind ik absolute stiltesauna's ook niet leuk. En ik kijk graag naar mijn aantrekkelijke maatje.
Mijn maatje gaat wel alleen naar de sauna in de sportschool.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 18 april 2009 @ 09:43:46 #81
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_68133739
Ik vind alleen gaan helemaal niet erg, leuker met mijn vriendin natuurlijk, maar ik doe het om te ontspannen en dat kan ik ook heel goed in mijn eentje
pi_68184308
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:02 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Laat me even weten hoe druk het op zondag is, want op zaterdag was het bij ons de vorige keer erg druk. Je hebt zo te lezen iig wel plezier van mn Optimelpunt gehad die ik had opgestuurd Wij hebben nog 1 kaartje liggen, dus misschien dat we volgende week nog ergens heen gaan. Maar is nog niet zeker, want misschien gaan we nog uit eten met mn vader.
ho! de optimelzegeltjes zijn dierbaar bewaard (en het bezoek is al gereserveerd! al een tijdje) voor 30 mei. dan is de actie nog net geldig in thermen roosendaal, waar mijn ouders bij in de buurt wonen, die dan mooi als oppas kunnen fingeren!) ik weet al een tijdje dat we dat weekend daarnaartoe gaan (oma viert de 31ste haar verjaardag) en ik weet ook dat de actie vaak verlengd wordt dus ik had een tijdje terug er al voor gemaild ik heb niet vaak de kans om samen met sangdrax te gaan (ivm oppas voor selene) dus ik zag mijn kans schoon

maar goed: vandaag dus zuidwolde. ik vind het lastig omschrijven. er waren relatief veel mensen. driekwart van de zonnebedjes bezet totaal qua hoeveelheid denk ik. staat tegenover dat het allemaal heel mooi verliep. zo was er bv regelmatig plek op de bedjes direct bij het terras en in de sauna's/douches was het ook echt niet druk. ik heb niet een keer hoeven te wachten om te douchen. ik heb diverse malen alleen in een sauna gezeten en ook bij de lekkere koude douche buiten (ik douche alleen buiten koud. binnen vind ik het maar niks) hoefde ik niet een keer te wachten. ik denk wel dat het een boel scheelt dat het zulk mooi weer was

als je graag rust & stilte wilde kon dat. achterin de tuin was er plek zat op de zonnebedjes nog. er waren ook wat kindertjes. die waren duidelijk sauna gewend. sure, af en toe beetje rennen en gillen maar zeker niet vervelend, in de weg of erg lawaaierig.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68234135
Ik ga ook regelmatig alleen, nooit zo'n moeite mee gehad en inderdaad je kan lekker je eigen gang gaan. Rusten wanneer je rusten wilt, en gesprekje is zo gevonden als je dat toch zoekt zijn er altijd wel andere mensen om mee te praten.
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_68234804
@simmu: Mooi dat het zo mooi verliep ook al waren er veel mensen Verliep dus een stuk beter dan op die drukke zaterdag van ons pas.

Is de hele actie trouwens tot eind mei verlengt, of alleen bij bepaalde sauna's? Want wij hebben nog 1 kaart liggen, maar komend weekend kunnen we niet omdat we etentje hebben. Dus zou mooi zijn als we dan in mei nog een keer kunnen
pi_68235066
ik weet niet of de hele actie verlengd is, maar iig wel bij meerdere sauna's.

het friese woud is tot 31 mei (eerlijk gezegd is dat hier in de omgeving mijn favoriete sauna, nog boven zuidwolde) en zuidwolde ook. dus het zou best kunnen dat de hele actie verlengd is
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68238101
Hhm, op de site van de Optimel staat nog gewoon 30 april. Maar als Zuidwolde verlengt dan gaan we daar misschien nog wel een keer heen ( maar dan niet op zaterdag)
pi_68238452
ik heb sinds kort contactlenzen: moet ik nog ergens rekening mee houden als ik de sauna in ga? (kan ik ze bijvoorbeeld maar beter uit laten die dag? )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_68238933
Mijn vriend laat ze altijd gewoon in als we naar de sauna gaat en heeft nergens last van.
pi_68239097
ik heb harde lenzen en da's niks om in te houden. zachte kunnen wel heb ik begrepen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68260306
Hebben jullie wel eens last van uitgedroogd haar. Ik heb da dus vaak dat je haar zo droog aanvoeld na paar sauna gangen. Pff klink nou wel als een vrouw maar jah. Tips?
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_68261786
quote:
Op woensdag 22 april 2009 07:56 schreef MartjinBrabant het volgende:
Hebben jullie wel eens last van uitgedroogd haar. Ik heb da dus vaak dat je haar zo droog aanvoeld na paar sauna gangen. Pff klink nou wel als een vrouw maar jah. Tips?
helemaal aan het eind met een vers handdoekje (ik ben een wijf dus ik piep over stinkende handdoekjes) lekker eventjes met shampoo en cremespoeling nadouchen. en als je dan toch bezig bent: lekker nog je huid insmeren met wat huidolie
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68270534
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:54 schreef Leipo666 het volgende:
ik heb sinds kort contactlenzen: moet ik nog ergens rekening mee houden als ik de sauna in ga? (kan ik ze bijvoorbeeld maar beter uit laten die dag? )
Ik heb zachte lenzen en hou ze eigelijk altijd in ook in de sauna dus.
Heb nooit last van terwijl ik 2 a 3 keer per week in de sauna zit. (sportschool)
............................
pi_68277829
Ik was aan het eind van de dag ook altijd mn haar met shampoo en cremespoeling en was mn lichaam en smeer me daarna in met bodylotion, zodat het allemaal niet droog aanvoelt
pi_68278888
Wil toch ook een keertje naar de sauna in de buurt van Eindhoven. Welke zouden jullie aanraden? Prinsejagt, Son of Geldrop?
(:
pi_68359010
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:44 schreef Sylvana het volgende:
Hhm, op de site van de Optimel staat nog gewoon 30 april. Maar als Zuidwolde verlengt dan gaan we daar misschien nog wel een keer heen ( maar dan niet op zaterdag)

Roosendaal is ook langer is ook tot 31 mei, dus misschien nog een keertje, moet alleen nog ergens bonnetjes zien te vinden :S
pi_68362194
Ik heb gisteren 2 kortingsbonnen van sauna zuidwolde gekocht Kostten 15 euro per stuk en daarvoor krijg je 1x gratis sauna + massage en 4x 50% korting Nou, dat krijg ik er dik uit natuurlijk haha.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_68413153
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:46 schreef nein het volgende:
Wil toch ook een keertje naar de sauna in de buurt van Eindhoven. Welke zouden jullie aanraden? Prinsejagt, Son of Geldrop?
Ik ben onlangs bij prinsejagt geweest en vond deze in ieder geval van die 3 zeker de minste. Son en Geldrop hebben allebei wat. Hangt beetje van je voorkeur af, strak modern of toch wat traditioneler/kleinschaliger. Alle 2 hebben ze goede beoordelingen. Ik heb volgens mij op pagina 3 van deze discussie wat meer verteld over mijn bezoek aan prinsejagt. Kijk anders ook eens op saunagids. nl daar is ook veel informatie te vinden over deze sauna's en ook veel bezoekerservaringen. Ik vind zelf Son erg fijn maar Geldrop is ook top hoor.
http://martijnnb.mybrute.com
Leuk gratis spelletje
pi_68413805
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb gisteren 2 kortingsbonnen van sauna zuidwolde gekocht Kostten 15 euro per stuk en daarvoor krijg je 1x gratis sauna + massage en 4x 50% korting Nou, dat krijg ik er dik uit natuurlijk haha.
waar heb je die vandaan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68414544
quote:
Op maandag 27 april 2009 08:51 schreef simmu het volgende:

waar heb je die vandaan?
Er kwam in Zuidwolde iemand aan de deur bij mijn ouders met die bonnen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_68421216
Ik ga al jaren standaard naar de Thermen in Nijmegen. Top sauna!
Alles aanwezig en goede massages!

Eten vind ik ook, voor sauna's, van erg goed niveau! Publiek is gelukkig allemaal "volwassen" maar niet 70. Dus ook een prettige sfeer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')