Gisteren ben ik voor de eerste keer naar de Thermen Geldrop geweest. Het was de zondag na Kerstmis dus zoals verwacht behoorlijk druk. Maar omdat ze niet met reserveringen werken kon ik om half twaalf 's ochtends gewoon naar binnen.
Het bleek een mooie sauna. Modern/ luxe qua stijl, middelgroot qua formaat, en mooi ingericht. Een ruim aanbod van sauna's, en twee zwembaden. Het zwembad buiten was behoorlijk koud dus meer geschikt om af te koelen, dan om lekker in te blijven hangen, daarvoor kon je prima terecht in het binnenbad.
Ook hadden ze opgietingen, 4 keer verspreid op de dag en ik heb ze allemaal meegemaakt. Ze waren behoorlijk pittig, duurde telkens 15 min. zonder pauze, dus na afloop kon ik wel wat frisse lucht gebruiken. Helaas deelden ze geen honing uit zoals ik dat in Putten gewend was, maar wel ijs (schaarse hoeveelheden, dat wel) en fruit.
Het publiek was grotendeels van middelbare leeftijd, wat minder jongeren als bij de grote sauna's centraal in het land. Verder hadden ze ook geen houtgestookte sauna's wat ik altijd heel erg lekker vind.
Het restaurant gedeelte was ruim en mooi opgezet, al waren er maar weinig ligbedden om uit te rusten.
Sauna aanbod was prima, een paar hete finse sauna's (95 graden) en enkele met lage temperaturen.
Kortom, een aanrader als je in de buurt woont/ verblijft. Maar de sauna's rond de Veluwe (Saunadrome, Thermen Bussloo, Veluwse Bron) hebben toch mijn voorkeur.