abonnement Unibet Coolblue
pi_82992768
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:10 schreef Mirjam het volgende:
ik heb besloten dat ik vanavond naar de sauna ga, zelf, met de bus
aangezien ik al anderhalf jaar lichamelijk beperkt ben, moeilijk loop enzo, vind ik dat rete-spannend, om alleen en op eigen gelegenheid te gaan
Dat kan ik me voorstellen, veel succes en plezier!
pi_82995557
quote:
Op maandag 17 mei 2010 16:35 schreef Ferdii het volgende:
Ik ga aankomende zaterdag (dag voor pinksteren) naar de zwaluwhoeve, als er een dag is dat het druk is zal dat em wel zijn, eens kijken of die recenties op verschillende websites over de zwaluwhoeve kloppen

ben erg benieuwd
was dit topic helemaal vergeten, zou nog iets over mijn bezoek aan de zwaluwhoeve vertellen.

Bij binnenkomst had ik veel drukte verwacht aangezien veel arrangementen om 9:00 aanwezig zijn betekend. stipt om 9 uur liepen wij het sauna complet in. Zag er allemaal netjes uit en geen rijen dik voor de kassa Maar 1 iemand voor ons, al snel waren we dan ook aan de beurt. Bij de kassa vriendelijk geholpen en in overleg de tijden voor diner, lunch en behandelingen afgesproken. Minpuntje was dat er bij de kassa al erg werd aangedrongen op het kopen van flesjes water. Iets wat wij al bij ons hadden, maar dan nog hoeft dit niet zo gepust te worden. Daarnaast waren de flesjes voorzien van zwaluwhoeve etiket nog mega duur ook

Vervolgens naar de louche zaal (oid) gelopen om het welkomst kopje koffie op te halen Hier liepen ook diverse gastvrouwen rond die tips gaven en hielpen indien je vragen had. Kwamen in mijn ogen te nep vriendelijk over, maar dat kan aan mij liggen

Vervolgens het terrein maar eens verkend. Zag er groot en verzorgd uit. Opvallend was dat het nog erg rustig was. Het complex was dan ook net open. Direct maar een rondje sauna gedaan. Daarna richting de dr fish behandeling met voet massage gegaan. De visjes waren wel grappig, maar nou niet iets om naar huis over te schrijven. De voetmassage leek meer op een voet aai sessie Mijn vriendin vond mijn voetmassages 10 keer beter tegenvaller dus. Beide massage meisjes waren ook zeer ongeïnteresseerd aan het werk.

Na onder de voeten gekieteld te zijn lekker in het zonnetje gaan liggen. Was prima uit te houden, zonnetje scheen die dag ook super Drukte op dat moment nog niets van te merken In de tuin dan ook heerlijk gelegen. Sauna's waren er voldoende deze afwisselend bezocht.

Lunchbuffet was prima verzorgd. Diverse salades/groentes/fruit en broodjes met divers beleg te krijgen.

Ook nog een opgieting meegemaakt. Werden erg leuk aan elkaar gekletst door de sauna meester, een dikke meneer die het op het zicht zeer zwaar had in de hete sauna Toch bleef deze man proffesioneel, aardig en grappig (ookal zal hij die grapjes elke sessie wel maken ) Complimenten

Aan het eind van de middag was het een stuk drukker geworden. Nog weinig lig bedjes waren vrij en helaas ook mensen die hun handdoek neergooide en deze de hele dag lieten liggen. Doe je helaas niks aan dat soort mensen Alsnog waren de sauna's en opgietingen goed te bezoeken. Nergens wacht rijen gezien

Diner buffet was een tegenvaller. Weinig keuze en met weinig fantasie bereidt. De wijn was wel erg lekker die zat alleen niet bij het buffet in

Al met al dus een erg leuke en relaxe dag gehad. Bij de kassa 180 euro afgerekend en voldaan naar huis gegaan Toch zijn er een aantal puntjes die verbeterd kunnen worden, zoals het dinnerbuffet en de kwaliteit van de massage. Die was werkelijk om te huilen

Drukte weinig last van gehad.
hardcoholic
pi_83009711
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 18:10 schreef Mirjam het volgende:
ik heb besloten dat ik vanavond naar de sauna ga, zelf, met de bus
aangezien ik al anderhalf jaar lichamelijk beperkt ben, moeilijk loop enzo, vind ik dat rete-spannend, om alleen en op eigen gelegenheid te gaan
Dapper!
Hoe was het?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_83054756
Kende jullie deze al?
http://zwaluwhoeve.nl/sms
  zondag 20 juni 2010 @ 15:58:33 #130
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_83057618
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dapper!
Hoe was het?
lekker wel, ik denk dat ik wel weer vaker ga (ik ging altijd heel regelmatig)
maar dan wel een andere tas halen, 1 met wieltjes, tas tillen kan ik kennelijk niet meer.
en beter de tijd inschatten die ik nodig heb om aan te kleden/afrekenen/naar de bushalte lopen, ik was een half uur te vroeg voor de bus, dus heb een half uur in een tochtig bushokje gezeten waardoor ik kou heb gevat
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_83104776
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:42 schreef P.F het volgende:
Kende jullie deze al?
http://zwaluwhoeve.nl/sms
Ik heb dat wel eens geprobeerd maar als je dan SMS't krijg je een melding dat de actie niet geldig is. Misschien soms weer wel.

Hier kun je een gratis ticket krijgen voor de Zwaluwhoeve (geldig op maandag t/m donderdag)

http://www.zwaluwhoeve.nl/crystalclear
pi_83104809
Mij is het gelukt?
pi_83104998
quote:
Op maandag 21 juni 2010 16:44 schreef P.F het volgende:
Mij is het gelukt?
Ik zie het nu ook, is inderdaad weer een nieuwe actie.

Lees ik de voorwaarden nu goed dat het alleen geldig is bij aankomst tussen 13.30 en 14.30? (en niet op zaterdagen)
pi_83295517
Vinden jullie het een aanrader om met dit weer een sauna te bezoeken, kan ze hier thuis niet echt overtuigen dat het in de zomer ook super moet zijn......wat zijn jullie ervaringen???
pi_83295911
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:06 schreef kluivie het volgende:
Vinden jullie het een aanrader om met dit weer een sauna te bezoeken, kan ze hier thuis niet echt overtuigen dat het in de zomer ook super moet zijn......wat zijn jullie ervaringen???
Het saunacomplex waar ik vaak heen ga heeft een enorme tuin, dus dan is heerlijk weer ook echt erg leuk. Je mag namelijk ook in de tuin eten, dus heerlijk in de zon op de ligbedden, in de hangmat of gewoon in het gras vind ik geweldig. Daarnaast hebben ze 3 sauna's in het buitengedeelte waar je nu veel relaxter heen kan dan als d'r sneeuw ligt

Met warmer weer verlang ik dus meer naar een tuin/buitengebied, groot zwembad en sauna's in het buitengedeelte. Ik blijf de sauna zelf heerlijk vinden, hoe warm/koud het ook wordt.

Ik heb een leuk arrangement in Hunzebergen op de planning staan:

Hunzebergen Verwendag voor 2
• Ontvangst met koffie/thee en Drentse Passie
• Gebruik van badjas, badlaken en slippers
• Rondleiding
• Gehele dag gebruik van de wellness faciliteiten: zwembad, sauna, Turks stoombad en whirlpools
• Zeezoutscrub van rug, nek & schouders
• "Drentse Veenpakking" van rug, nek en schouders
• Een lunchgerecht naar keuze geserveerd met een glas vruchtensap
• Gebruik van de snelbruiner
• 10% korting op eventuele extra behandelingen

Is iemand hier al geweest? Gekozen omdat vriendlief hier in badkleding mag en ik zonder En omdat ze een zeer groot buitenzwembad hebben zodat hij kan zwemmen als hij de sauna's niks vind. We betalen 70 euro hiervoor.
pi_83300977
WE? of p.p.??? = 145 guldens voor hoelang?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_83301550
zal wel 35 pp zijn, redelijk normale prijs als ik het zo bekijk.

Zelf ga ik tegenwoordig naar de sauna / turk stoombad van de sportschool. Zit een klein zwembad bij. Kost me 5 euro voor een uur en het is helemaal voor mij alleen (bizar gewoon).

Een echte sauna zit niet in de buurt en heb geen zin om eerst een half uur in de auto te zitten, de sauna van de sportschool is trouwens wel lekker 95 graden.
pi_83302877
Heeft iemand hier ervaring met de nieuwe sauna van Den Bosch, Deverana?
Ik vind hem best duur, maar ben benieuwd naar andermans mening.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_83306782
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 20:39 schreef willempjewever het volgende:
zal wel 35 pp zijn, redelijk normale prijs als ik het zo bekijk.

Totaal 70 euro (dus 2 personen). Ik vind het wel een goede prijs. Vooral aangezien er dus ook lunch bij zit, en 2x een behandeling. Dat zie je niet vaak

Tja, de sportscholen hebben altijd prijzen waar je blij van wordt, maar hier in de randstad betaal ik voor een dagje thermen al gewoon 28 euro entree. Dan komen daar nog drankjes, eten en behandelingen bovenop.

Vandaar dat ik het wel leuk vind om het eens ergens anders in het land te beleven voor een klein beetje meer en dan met alles erop en eraan.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 22:31:18 #140
63722 z80
I fink you freaky
pi_83307504
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 21:05 schreef Tamashii het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de nieuwe sauna van Den Bosch, Deverana?
Ik vind hem best duur, maar ben benieuwd naar andermans mening.
ik ben er geweest.
ziet er mooi uit, er is veel aandacht voor het oog.
maar persoonlijk vond ik de sauna cabines te koud.
er waren maar 2 cabines die boven de 80graden kwamen.
en ik hou van heet, heel heet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_83313448
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:06 schreef kluivie het volgende:
Vinden jullie het een aanrader om met dit weer een sauna te bezoeken, kan ze hier thuis niet echt overtuigen dat het in de zomer ook super moet zijn......wat zijn jullie ervaringen???
Ja!
Een van de leuke dingen van een saunacomplex vind ik de buitenruimte. Waar je lekker in je blote velletje buiten in de zon kunt liggen. En een beetje bijpraten of zo.
In de winter kun je amper buiten zijn, maar in de zomer kun je gewoon lekker buiten liggen en buiten wat eten of drinken. De sauna en het afkoelen in het dompelbad kunnen ook nog en maken het zelfs nog luxer.

Ik hoop over een paar jaar, als de heggen dicht genoeg zijn, zelf in mijn tuin te kunnen liggen. Maar ja, dan heb ik weer geen sauna en geen dompelbad.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 26 juni 2010 @ 01:31:39 #142
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_83314954
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 18:06 schreef kluivie het volgende:
Vinden jullie het een aanrader om met dit weer een sauna te bezoeken, kan ze hier thuis niet echt overtuigen dat het in de zomer ook super moet zijn......wat zijn jullie ervaringen???
Ik ga in de zomer ook wel een paar keer, maar voor mij is de sauna toch vooral iets voor de winter, dan verlang ik er ook meer naar.
pi_83323180
Ik vind het ook heerlijk om in de zomer naar de sauna te gaan. Heerlijk om gewoon lekker buiten te zonnen en als je dan uit de sauna komt is het heerlijk om een koud meer of dompelbad in te springen
  zondag 27 juni 2010 @ 21:52:22 #144
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_83375443
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 13:22 schreef Sylvana het volgende:
Ik vind het ook heerlijk om in de zomer naar de sauna te gaan. Heerlijk om gewoon lekker buiten te zonnen en als je dan uit de sauna komt is het heerlijk om een koud meer of dompelbad in te springen
Op zich heb je gelijk. Het is alleen zo'n gedoe met zonnebrandcreme elke saunagang. Geloof me, als ik me niet insmeer met factor 40 of hoger word ik niet blij
blub blub
  zondag 27 juni 2010 @ 22:16:38 #145
63722 z80
I fink you freaky
pi_83376769
in de zomer ga ik niet naar een sauna.
ik hoe van een zo groot mogelijk temp. verschil.
en ben in de winter dan ook voornamelijk buiten te vinden.
eerst opwarmen in een zo heet mogelijke sauna, om daarna af te koelen in de koude wind.

de Gletsjergrot in de veluwsebron was dan ook helemaal
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_83379574
Hoi mensen,
Ik hoop dat het niet al te erg is dat ik dit in een review topic post.

ik ga over een weekje met een vriendin voor het eerst naar een sauna (beauty sauna Peize), maar gezien wij allebei nog nooit eerder naar een sauna zijn geweest hebben we wat vraagjes;
1. Ik las dat het dragen van slippers verplicht is, ook zijn er handdoeken en badjassen te huur, maar mag je deze ook zelf van huis meenemen?
2. Loopt/zwemt iedereen daar in de sauna's en in de zwembaden geheel naakt rond?

Hmm dat waren ze al.
Als jullie verder nog aanraders oid hebben hoor ik het ook graag.
  zondag 27 juni 2010 @ 23:20:10 #147
153377 Jurk
Plurk!
pi_83380019
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:11 schreef VGA4xZoom het volgende:
Hoi mensen,
Ik hoop dat het niet al te erg is dat ik dit in een review topic post.

ik ga over een weekje met een vriendin voor het eerst naar een sauna (beauty sauna Peize), maar gezien wij allebei nog nooit eerder naar een sauna zijn geweest hebben we wat vraagjes;
1. Ik las dat het dragen van slippers verplicht is, ook zijn er handdoeken en badjassen te huur, maar mag je deze ook zelf van huis meenemen?
2. Loopt/zwemt iedereen daar in de sauna's en in de zwembaden geheel naakt rond?

Hmm dat waren ze al.
Als jullie verder nog aanraders oid hebben hoor ik het ook graag.
Je mag je handdoek en badjas meenemen van huis. Ik zelf vind het fijn om er een te huren omdat je dan niet met een vochtige badjas naar huis hoeft, maar veel mensen vinden hun eigen badjas prettiger.
En iedereen (behalve het personeel natuurlijk) loopt er naakt rond. In de sauna's, baden en stoomcabines enzo in ieder geval. Als je een stukje loopt (bijvoorbeeld om naar een sauna toe te lopen) draag je meestal een badjas, maar dat hoeft niet. Als je wat gaat eten of drinken is een badjas verplicht.

Als je nog nooit naar de sauna bent geweest is de eerste keer naakt misschien best een beetje vreemd, maar geloof me, daar ben je binnen no time vanaf. Iedereen loopt naakt en er zijn mensen van alle leeftijden en vormen en maten. Er heerst absoluut geen "kijken en bekeken worden" mentaliteit.

Veel plezier
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
  zondag 27 juni 2010 @ 23:43:41 #148
52003 nielsgeode
buckyball!
pi_83380983
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:11 schreef VGA4xZoom het volgende:
Hoi mensen,
Ik hoop dat het niet al te erg is dat ik dit in een review topic post.

ik ga over een weekje met een vriendin voor het eerst naar een sauna (beauty sauna Peize), maar gezien wij allebei nog nooit eerder naar een sauna zijn geweest hebben we wat vraagjes;
1. Ik las dat het dragen van slippers verplicht is, ook zijn er handdoeken en badjassen te huur, maar mag je deze ook zelf van huis meenemen?
2. Loopt/zwemt iedereen daar in de sauna's en in de zwembaden geheel naakt rond?

Hmm dat waren ze al.
Als jullie verder nog aanraders oid hebben hoor ik het ook graag.
Zie het antwoord van Jurk
Nog een extra tip: neem een plastic flesje mee, die kan je dan steeds daar vullen met kraanwater zodat je makkelijk voldoende kan drinken. Veel mensen vinden het ook fijn om een boek mee te nemen zodat ze kunnen lezen tussen de saunaronde's door.
blub blub
pi_83384270
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:11 schreef VGA4xZoom het volgende:
Hoi mensen,
Ik hoop dat het niet al te erg is dat ik dit in een review topic post.

ik ga over een weekje met een vriendin voor het eerst naar een sauna (beauty sauna Peize), maar gezien wij allebei nog nooit eerder naar een sauna zijn geweest hebben we wat vraagjes;
1. Ik las dat het dragen van slippers verplicht is, ook zijn er handdoeken en badjassen te huur, maar mag je deze ook zelf van huis meenemen?
2. Loopt/zwemt iedereen daar in de sauna's en in de zwembaden geheel naakt rond?

Hmm dat waren ze al.
Als jullie verder nog aanraders oid hebben hoor ik het ook graag.
Slippers zijn verplicht buiten de sauna's en baden, en die mag je ook van huis meenemen.
Handdoeken zijn nodig in de droge sauna's om op te zitten of om je af te drogen na een douche. Sommige mensen hebben daar verschillende handdoeken voor. Een badjas heb je nodig als je in de restauratieruimte bent: daar vindt men blote mensen niet aantrekkelijk.
Ikzelf neem altijd slippers, badjas en twee handdoeken mee.
2. In de sauna's, zwembaden, stoombaden, neveldouches, afspoeldouches, scrubruimtes zijn mensen naakt. In de restauratieruimtes is een badjas verplicht.
Dat ligt ook wel voor de hand! Spreekt bijna vanzelf.
Twijfelgebieden zijn de ligweiden buiten, de terrassen en de rustruimten. Een handdoek of badjas tussen lijf en meubel wordt zeer op prijs gesteld, maar in hoeverre je je bloot wilt geven, wordt aan jezelf overgelaten.

Het is wat zoeken naar wat je zelf prettig vindt.

Oh ja: een fles water: de ene sauna vindt dat goed, de andere niet. Ikzelf vind uit een flesje drinken wel handiger dan uit een fonteintje, maar het is ook een gewicht in je jas.

Maak je niet druk: er is begrip voor nieuwkomers: dat zijn we allemaal ooit geweest.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_83399976
Bedankt allemaal .
Het zal dan wel even wennen worden maar heb er al wel erg veel zin in!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')