abonnement Unibet Coolblue
pi_113673772


Vorige topics
sauna reviews #1
Sauna reviews #2
Sauna reviews #3
Sauna reviews #4
Sauna reviews #5
Sauna reviews #6
Sauna reviews #7
Sauna reviews #8
Sauna reviews #9
Sauna reviews #10
Sauna reviews #11

Brabant
dethermen.nl

verslag van Joene
verslag van SunChaser
verslag van Cat22

saunadevarana.nl
verslag van zesje
verslag van creno
verslag van MartjinBrabant
verslag van z80
verslag van tinny

thermaeson.nl
verslag van kluivie
thermenprinsejagt.nl
verslag van miss_sly
verslag van Ikook
verslag van MartjinBrabant

thermentilburg.nl
verslag van creno
xfakt.nl
verslag van kluivie
Drenthe
beautysaunapeize.nl

verslag van Isabeau
hofvansaksen.nl
verslag van Locusta
verslag van Tamashii

hunzebergen.nl
verslag van kahlie
sauna-hesselerbrug.nl
verslag van Isabeau
thermenholiday.nl
verslag van Sinkwanee
verslag van Sylvana
verslag van Sylvana

Friesland
thermendewaterlelie.nl

verslag van simmu
dewoudfennen.nl
verslag van homage
verslag van Joene

saunastate.nl
verslag van homage
leeuwerikhoeve.nl
verslag van homage
verslag van nielsgeode

fryskesauna.nl
verslag van homage
fontananieuweschans.nl
verslag van _Floddertje_
Molline

saunabeautyfarmmidwolda.nl
verslag van VGA4xZoom
saunahetfriesewoud.nl
verslag van AnnekeM
Gelderland
ryokan.nl

verslag van Sylvana
saunadeveluwe.nl
verslag van Tamashii
verslag van Tamashii
verslag van Tamashii

saunadrome.nl
verslag van Freecell
verslag van Isabeau

thermenbussloo.nl
verslag van Sylvana
verslag van 3st
verslag van MaLo
verslag van Sylvana
verslag van kaputwiehund

thermennijmegen.nl
verslag van Sylvana
verslag van Ikook

veluwsebron.nl
verslag van Sylvana
verslag van Coalho
verslag van Sylvana
verslag van stbabylon
verslag van Jurk
verslag van Little_Acorn
verslag van harley
verslag van kaputwiehund
verslag van Jurk
verslag van Sylvana
verslag van Sylvana

zwaluwhoeve.nl
verslag van Merisse
verslag van Malo
verslag van Zana
verslag van nielsgeode
verslag van AnnekeM
verslag van hetismijrobbert
verslag van bigfoot1972
verslag van Malo
verslag van Ferdii

Limburg
saunapark.nl

verslag van kaputwiehund
saunadennenmarken.nl
verslag van doctor.starbucks
thermae.nl
verslag van Barb
thermenborn.nl
verslag van tjoptjop
Noord Holland
allsports.nl

verslag van T_R_I_P
saunaridderrode.nl
verslag van tessie
verslag van Chell

spawellness-weesp.nl
verslag van Lempicka
verslag van Chell
verslag van kahlie
spazuiver.nl
verslag van Ooi86
saunacentre.nl
verslag van zweety
saunathermen5mei.nl
verslag van piepkuiken21
thermengeldrop.nl
verslag van bigfoot1972
verslag van PiperMaru

Zuid Holland
centredulac.nl

verslag van Tamashii
verslag van Eelco-tjuh

elysium.nl
verslag van Jessie
verslag van Mirjam
verslag van agter
verslag van Jurk
verslag van Jurk

thermenholiday.nl
verslag van As_33
verslag van DarkElf
verslag van lady-wrb

thermenridderkerk.nl
verslag van Suuz_
verslag van octopussy
verslag van Isabeau

termenromana.nl
verslag van Mixende_match
Overijssel
huizeholterhof.nl

verslag van kahlie
sare.nl
verslag van Sylvana
sauna-keizer.nl
verslag van DrMarten
saunathermenswoll.nl
verslag van Sylvana
Utrecht
houtensauna.nl

verslag van Merisse
saunadeheuvelrug.nl
verslag van Merisse
verslag van Nieners
pi_113673806
Hai :@

Sorry voor le kick maar ik ben op zoek naar een leuke sauna! Wil graag een weekendje boeken (inclusief hotel dus)maar zie door de bomen het bos niet meer. Wil het liefst een leuke stad waar we ook naar de sauna kunnen. Dacht aan bijvoorbeeld Maastricht (Thermae 2000), heeft iemand daar ervaring mee? Liefst enigszins goed te bereiken met OV wegen gebrek aan auto ... :)

Iemand nog andere tips?
  maandag 2 juli 2012 @ 15:25:36 #3
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113674043
Thermae is prima, maar wel prijzig en het zwemgedeelte is met badkleding wat ik persoonlijk wel eens vervelend kan vinden... Maar mooie omgeving en buiten grote ligweide op de Limburgse heuvels. Het ligt bovenop de Cauberg in Valkenburg en dat is toch wel een (übertoeristisch, maar) gezellig plaatsje. Valkenburg heeft een station, maar ligt aan de andere kant van die plaats, naar Thermae moet je wel de steilste berg van Nederland op dus ;)

Je kunt ook naar Maastricht gaan en voor een dagje de trein of bus naar Valkenburg pakken. Ik noem maar iets :P
Don't let my username fool you...
pi_113674204
Thanks metalfreak :)

Dat was inderdaad mijn idee, hotel boeken voor 2 nachten in Maastricht en dan 1 dag naar de sauna.

Maar thermea2000 is dus wel ok? Badkleding maakt mij niet super veel uit, ga met iemand die nog niet zo vaak is geweest. Vind het wel belangrijk dat er een goed aanbod is, je lekker kan lunchen enzo en dat het schoon is. En dat er nette mensen komen, als ik google op Thermea2000 krijg ik allemaal seks-gerelateerde dingen te zien :')
  maandag 2 juli 2012 @ 16:12:19 #5
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113676023
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:30 schreef Perruche het volgende:
Thanks metalfreak :)

Dat was inderdaad mijn idee, hotel boeken voor 2 nachten in Maastricht en dan 1 dag naar de sauna.

Maar thermea2000 is dus wel ok? Badkleding maakt mij niet super veel uit, ga met iemand die nog niet zo vaak is geweest. Vind het wel belangrijk dat er een goed aanbod is, je lekker kan lunchen enzo en dat het schoon is. En dat er nette mensen komen, als ik google op Thermea2000 krijg ik allemaal seks-gerelateerde dingen te zien :')
Hmmm, dat heb ik daar nog nooit meegemaakt en ben er toch al een aantal keren geweest... Misschien moet je bij de zoekopdracht de a en de e eens omdraaien ;) Ja, het is wel prima daar hoor, alleen tijdens de populaire opgietingen kan het wel eens té druk zijn in een bepaalde sauna. Schoon is het wel en er zijn voldoende sauna's. Lunchen kan zeker, maar is wel duur (ik weiger echt principieel om 9 euro voor een broodje te betalen, dus ik pak altijd maar een stukje vlaai...)
Don't let my username fool you...
pi_113685087
Mijn aanstaande vaste sauna is open *O* www.fortresortbeemster.nl
Ein-de-lijk een fijne sauna in de buurt. Ik ben er een ruime week geleden geweest en nog niet alles was operationeel, maar het zag er allemaal veelbelovend uit.
De infraroodsauna was erg fijn. Hokje was een beetje krap, maar dat had ook wel iets knus.
je kan zelf de temperatuur regelen en hij warmt heel fijn in een paar minuten op. Ook is het "houten rekje" ervoor gevormd naar je lichaam zodat je er lekker tegen aan kan hangen.
De kelo sauna is buiten en heel ruim, net als de rest van de sauna's trouwens (muv de infrarood dus) en ik vermoed dat er opgietingen gehouden gaan worden. Er naast was nog een sauna maar die was nog niet open. Verder is er buiten een dompelbad, een zwembad, een zonneterras en een bubbelbad. Het was nogal fris, dus behalve het bubbelbad zijn we verder niet buiten geweest. Ik ben in nog 2 sauna's geweest maar omdat er nog nergens bordjes hingen, weet ik niet welke het zijn.
Eentje keek uit over het zwembad en was prettig warm, heel licht omdat hij glazen wanden heeft en lekker ruim. De ander was heter en keek uit over het terrein en een landweggetje. Deze is helemaal in oude fort stijl en was erg fijn. Het binnenzwembad is ruim, maar was wel wat frisjes. Ook was er een kruidenbad in een soort van nis. Hopelijk trekt deze sauna geen sauna sexers want dit was er een uitgelezen hoekje voor :X . Het stoombad was goed heet, ruim en voorzien van een douche. Alleen de wissers lagen er niet, maar die zouden ze meteen regelen.
We hebben ook wat gegeten. Het resort heeft 2 restaurants, eentje voor de sauna en een bij het hotel. Ze hebben ook een fijne kaart. Ik had een salade met zalm, die was echt heerlijk.
Ook nog even geborreld met huisgemaakte garnalen kroketjes die :9~ waren.
Het complex is echt prachtig. Een honderd jaar oud fort dat van binnen prachtig is vormgegeven maar wel met behoud van oude details. Fijne, ruime sauna's, genoeg doucheruimte en een ruime kleedkamer (waar alleen bankjes ontbreken). Goed restaurant en op een steenworp afstand. Ik ben er blij mee. Het is alleen jammer dat de entree nogal aan de prijs is. Het gaat rond de dertig euro kosten voor een hele dag. Prijzig voor een kleinere sauna, vind ik. Hopelijk gaat daar nog wat aan gedaan worden.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_113685527
Vrijdag weer naar sauna De Heuvelrug in Veenendaal! En dan 10 juli naar Thermen Bussloo :@. Ik heb er zo'n zin in!
pi_113699643
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:46 schreef Jurk het volgende:
Mijn aanstaande vaste sauna is open *O* www.fortresortbeemster.nl
Ein-de-lijk een fijne sauna in de buurt. Ik ben er een ruime week geleden geweest en nog niet alles was operationeel, maar het zag er allemaal veelbelovend uit.
De infraroodsauna was erg fijn. Hokje was een beetje krap, maar dat had ook wel iets knus.
je kan zelf de temperatuur regelen en hij warmt heel fijn in een paar minuten op. Ook is het "houten rekje" ervoor gevormd naar je lichaam zodat je er lekker tegen aan kan hangen.
De kelo sauna is buiten en heel ruim, net als de rest van de sauna's trouwens (muv de infrarood dus) en ik vermoed dat er opgietingen gehouden gaan worden. Er naast was nog een sauna maar die was nog niet open. Verder is er buiten een dompelbad, een zwembad, een zonneterras en een bubbelbad. Het was nogal fris, dus behalve het bubbelbad zijn we verder niet buiten geweest. Ik ben in nog 2 sauna's geweest maar omdat er nog nergens bordjes hingen, weet ik niet welke het zijn.
Eentje keek uit over het zwembad en was prettig warm, heel licht omdat hij glazen wanden heeft en lekker ruim. De ander was heter en keek uit over het terrein en een landweggetje. Deze is helemaal in oude fort stijl en was erg fijn. Het binnenzwembad is ruim, maar was wel wat frisjes. Ook was er een kruidenbad in een soort van nis. Hopelijk trekt deze sauna geen sauna sexers want dit was er een uitgelezen hoekje voor :X . Het stoombad was goed heet, ruim en voorzien van een douche. Alleen de wissers lagen er niet, maar die zouden ze meteen regelen.
We hebben ook wat gegeten. Het resort heeft 2 restaurants, eentje voor de sauna en een bij het hotel. Ze hebben ook een fijne kaart. Ik had een salade met zalm, die was echt heerlijk.
Ook nog even geborreld met huisgemaakte garnalen kroketjes die :9~ waren.
Het complex is echt prachtig. Een honderd jaar oud fort dat van binnen prachtig is vormgegeven maar wel met behoud van oude details. Fijne, ruime sauna's, genoeg doucheruimte en een ruime kleedkamer (waar alleen bankjes ontbreken). Goed restaurant en op een steenworp afstand. Ik ben er blij mee. Het is alleen jammer dat de entree nogal aan de prijs is. Het gaat rond de dertig euro kosten voor een hele dag. Prijzig voor een kleinere sauna, vind ik. Hopelijk gaat daar nog wat aan gedaan worden.
Ik ben ook erg benieuwd naar deze sauna. Binnenkort eens langs
pi_113699740
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:20 schreef Perruche het volgende:
Hai :@

Sorry voor le kick maar ik ben op zoek naar een leuke sauna! Wil graag een weekendje boeken (inclusief hotel dus)maar zie door de bomen het bos niet meer. Wil het liefst een leuke stad waar we ook naar de sauna kunnen. Dacht aan bijvoorbeeld Maastricht (Thermae 2000), heeft iemand daar ervaring mee? Liefst enigszins goed te bereiken met OV wegen gebrek aan auto ... :)

Iemand nog andere tips?
Ipv 20 minuten naar Valkenburg rijden kun je ook 20 minuten naar Thermen Born rijden. Vind ik zelf een erg prettige sauna.

edit: lol, laatste zin niet gelezen. Met OV kun je vergeten vermoed ik en om nou een hotel in Born te nemen :')
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:22:18 #10
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_113815848
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 00:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ipv 20 minuten naar Valkenburg rijden kun je ook 20 minuten naar Thermen Born rijden. Vind ik zelf een erg prettige sauna.

edit: lol, laatste zin niet gelezen. Met OV kun je vergeten vermoed ik en om nou een hotel in Born te nemen :')
of even doorrijden naar Maaseik -> Aquadroom
Starbucks, waar blijf je
pi_113816572
Volgende week lang weekendje weg (hotel) + Sauna Mill. Kon 2 voor de prijs van 1 naar de Wellnessboot dus ik ben wel benieuwd. Zal t.z.t review hier neerzetten.

quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:30 schreef Perruche het volgende:
Thanks metalfreak :)

Dat was inderdaad mijn idee, hotel boeken voor 2 nachten in Maastricht en dan 1 dag naar de sauna.

Sauna + Hotel kan bij veel Sauna's, dus als je er eentje vindt die met het OV bereikbaar is, moet het toch haast wel lukken? Wat is het budget zo'n beetje? En wil je graag een grote sauna of maakt niet uit? Sommige hotels hebben een middelgrote sauna in het hotel, dat zou ook nog kunnen.
pi_113817335
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:30 schreef Perruche het volgende:
Thanks metalfreak :)

Dat was inderdaad mijn idee, hotel boeken voor 2 nachten in Maastricht en dan 1 dag naar de sauna.

Maar thermea2000 is dus wel ok? Badkleding maakt mij niet super veel uit, ga met iemand die nog niet zo vaak is geweest. Vind het wel belangrijk dat er een goed aanbod is, je lekker kan lunchen enzo en dat het schoon is. En dat er nette mensen komen, als ik google op Thermea2000 krijg ik allemaal seks-gerelateerde dingen te zien :')
met de busvanaf maastricht cs ben je zo bij thermae, stopt voor de deur :) beter dan de trein en thermae is heel netjes, seks is niet iets dat ik er ooit tegen ben gekomen
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:48:37 #13
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_113824868
Via vakantieveilingen een goedkoop dagje Hölterhof 'gewonnen'. 19 euro voor twee personen. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen. De sauna is voor ons een klein halfuurtje rijden, dus lekker dichtbij. Lees er op diverse websites nogal verschillende recensies over, dus ik ben heel benieuwd. Voor het bedrag kunnen we ons in ieder geval geen buil vallen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_113825382
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:48 schreef MaLo het volgende:
Via vakantieveilingen een goedkoop dagje Hölterhof 'gewonnen'. 19 euro voor twee personen. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen. De sauna is voor ons een klein halfuurtje rijden, dus lekker dichtbij. Lees er op diverse websites nogal verschillende recensies over, dus ik ben heel benieuwd. Voor het bedrag kunnen we ons in ieder geval geen buil vallen.
Laat even weten hoe het was. Ik ben er vorig jaar 2x geweest (zie reviews). Wat wij zagen is dat er echt problemen kwamen met het onderhoud. Ik hoop dat dat misschien verbeterd is aangezien ze toch meer geld aan het vragen zijn.
pi_114195886
Twaalf opgietingen op een dag, elk uur 1, is dat gezond voor een mens? Zou ik dat volhouden? Op vrijdag de dertiende?

Toen ik de aankondiging van Saunadrome op hun website las, dat ze op vrijdag 13 juli een opgietmarathon zouden organiseren had ik niet gedacht dat het fysiek mogelijk zou zijn om alle 12 opgietingen bij te kunnen wonen. Ik dacht, ik doe er eentje per 2 uur zodat ik dan genoeg tijd heb om rust te nemen tussendoor. Maar eenmaal aangekomen leek het me wel een uitdaging om te proberen ze allemaal mee te maken.

Allereerst: complimenten voor de Saunadrome en het team van vrijwillers dat als aufgussmeisters optrad! Het was een unieke ervaring.

De marathon begon om 1 uur in de middag met een 'Chinese wapper' opgieting, en elk uur was er een nieuwe opgieting. Het was erg goed georganiseerd en bij zowat elke opgieting waren er extra's zoals fruit (heerlijke meloenen en aardbeien), een waterijsje, een shot ouzo na afloop, en nachos met guacacmole- en salsa dip.

Wel verschilden de opgietingen behoorlijk in lengte, enkele waren al binnen 10 min afgelopen waar andere opgietingen pas na een half uur klaar waren. Dan zat er wel een pauze in uiteraard. Bij zo'n lange opgieting had je wel erg weinig tijd om bij te komen en weer uitgerust aan de volgende ronde te beginnen. Maar ja, je kunt er natuurlijk ook gewoon eentje overslaan.

Alles 'aufgussen' hadden een eigen thema, ik heb ze niet allemaal onthouden maar de volgende wil ik nog even noemen:

- Chinese wapper opgieting: heerlijk om mee te beginnen, met mooie chinese waaiers en lekkere geurtjes. Na afloop kregen we een klein glaasje koude chinese thee, erg lekker

- fruit opgieting: met een heerlijke een feestelijk aangeklede schaal fruit als extraatje

- Banja opgieting: Russische stijl waarbij de aufgussmeisters alle deelnemers onze ruggen met in water geweekte bladertakken 'sloegen' (het was vrij zachtjes hoor)

- Fiesta Mexicana opgieting: de nacho's met saus na afloop bij de bar vergoedden veel maar hier ging het even mis doordat de aufgussmeisters wat te enthousiast water met gieters over de stenen gooiden. De sauna zat stampvol en de mensen opde bovenste rijen moesten er uitvluchten, dat was even stressen.

- Afsluitende opgieting om 12 uur: dit was de feestelijke afsluiting van de dag en er werd nog even alles uit de kast gehaald: honing, banja stijl (bladertakken) , traktatie met aardbeien , een extra hete ronde met gieters , en een heerlijke cocktail om het af te sluiten.

En ja, ik heb ze alle twaalf volgehouden, meestal op de 4e verdieping (van de 5) maar een paar keer wel iets lager gaan zitten. Wel was het lastig om het met avondeten zou te timen dat het net tussendoor kon, maar ging precies. Ook moet je er echt op let genoeg te eten (kleine hapjes) en te drinken tussendoor. Denk dat ik zeker wel 8 liter gedronken heb in totaal (water, cola light en alcoholvrij bier).

Enige domper op deze mooie dag was de bedrijfleider die terwijl iedereen nog buiten stond uit de dampen om 00.30 uur naar de aufgussmeister(een vrijwilliger notabene!) schreeuwde dat iedereen binnen 10 min het pand diende te verlaten omdat de beveiliging de boel 'zou komen afsluiten'. Als je zo'n dag organiseert waarbij vantevoren bekend is dat de laatste aufguss om middernacht plaats gaat vinden, zorg ervoor dat er dan ook nog even tijd is om bij te komen na afloop.

Maar ik heb genoten van deze unieke marathon en hoop dat het volgend jaar weer wordt georganiseerd!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:03:45 #16
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114196790
Hmm, als ik het zo lees, komt het op mij niet echt over als een ontspannen dag in de sauna zoals ik ze het liefst heb... Als je al strak moet gaan timen om te gaan eten, heb ik er al geen zin meer in. Maar ieder zijn ding natuurlijk :)
Don't let my username fool you...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 14 juli 2012 @ 16:12:17 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_114197062
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:20 schreef Perruche het volgende:
Hai :@

Sorry voor le kick maar ik ben op zoek naar een leuke sauna! Wil graag een weekendje boeken (inclusief hotel dus)maar zie door de bomen het bos niet meer. Wil het liefst een leuke stad waar we ook naar de sauna kunnen. Dacht aan bijvoorbeeld Maastricht (Thermae 2000), heeft iemand daar ervaring mee? Liefst enigszins goed te bereiken met OV wegen gebrek aan auto ... :)

Iemand nog andere tips?
je bent ook zo met het ov in aken
Daar heb je de Carolus thermen, heerlijk, schoon en prettig in gebruik
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_114197879
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 16:03 schreef Metalfreak het volgende:
Hmm, als ik het zo lees, komt het op mij niet echt over als een ontspannen dag in de sauna zoals ik ze het liefst heb... Als je al strak moet gaan timen om te gaan eten, heb ik er al geen zin meer in. Maar ieder zijn ding natuurlijk :)
Ach ik ga wekelijks naar de sauna en meestal doe ik het idd wat relaxter. En het is natuurlijk ook niet verplicht om alle sessies mee te maken. Sterker nog, ik heb niemand anders gezien die dat deed. Normale mensen slaan idd een paar opgietingen over. Maar ik vond het wel leuk om het een keertje mee te doen.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:49:31 #19
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_114198434
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:58 schreef kahlie het volgende:

[..]

Laat even weten hoe het was. Ik ben er vorig jaar 2x geweest (zie reviews). Wat wij zagen is dat er echt problemen kwamen met het onderhoud. Ik hoop dat dat misschien verbeterd is aangezien ze toch meer geld aan het vragen zijn.
We moeten nog een datum plannen, maar als we geweest zijn laat ik het zeker hier weten :). Het is dat het zo goedkoop is en vrij dicht bij huis, er kan ons dus weinig gebeuren ;)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_114199026
Zo'n opgietdag is zeker leuk om een keer mee te maken, maar denk toch dat ik ze niet alle 12 had gedaan. Wil tussendoor wel gewoon rustig kunnen eten bijvoorbeeld :Y
pi_114199181
Ik heb ook niet gehaast gegeten hoor, gewoon een salade met kip en toen ik klaar was kon ik gelijk aanschuiven. Bij een zwaardere maaltijd was dat niet verstandig maar verder had ik wat broodjes tussendoor.
pi_114229818
Ik had via vakantieveilingen een waardebon voor thermen bussloo gekocht, kan ik helaas niet meer gaan ;(. Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Hij staat op MP maar ben bang dat dat niet zo veel opschiet.
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2012 @ 15:37:16 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_114230549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:48 schreef MaLo het volgende:
Via vakantieveilingen een goedkoop dagje Hölterhof 'gewonnen'. 19 euro voor twee personen. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen. De sauna is voor ons een klein halfuurtje rijden, dus lekker dichtbij. Lees er op diverse websites nogal verschillende recensies over, dus ik ben heel benieuwd. Voor het bedrag kunnen we ons in ieder geval geen buil vallen.
voor zo'n bedrag is het wel aardig ja. en als het in de buurt is helemaal.
wij zijn er ook geweest, maar wij moesten er een flink eind voor reizen.
het is geen groot complex en de sauna's vonden we wat aan de kleine kant. en de hut waar de opgieting werd gehouden, was erg klein en men zat er hutjemutje op elkaar gepakt.

het eten was er wel erg goed en lekker, alleen moesten we er wel heel lang op wachten.

net wat je zegt, je zult er geen buil aan vallen. ons zien ze niet meer terug in elk geval. wij vonden het de lange rit niet waard om nog eens te gaan. als het dichterbij was geweest waarschijnlijk wel.
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2012 @ 15:40:39 #24
37843 lady-wrb
kortaf
pi_114230681
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:17 schreef Fiorellino het volgende:
Ik had via vakantieveilingen een waardebon voor thermen bussloo gekocht, kan ik helaas niet meer gaan ;(. Wat zouden jullie in zo'n geval doen? Hij staat op MP maar ben bang dat dat niet zo veel opschiet.
tot wanneer istie geldig dan?
pi_114233349
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 15:40 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

tot wanneer istie geldig dan?
26 aug. Ik zou met iemand gaan die alleen op badkledingdagen wil maar dan ben je al zo beperkt. Mijn vakantie komt er ook nog eens tussen en m'n vriend gaat onverwachts volgende week op vakantie (anders gingen wij, en deze week lukt ook niet meer). Verder is het ook niet gelukt om iemand anders mee te krijgen :{. Baal daar zo van.
pi_114236396
Is toch altijd wel vraag naar lijkt me, een bon voor Bussloo?

Hoeveel wil je ervoor hebben?
pi_114237664
Ik kijk net even in de OP, maar ik zie dat de Oase er niet bij staat?
Ik had daar wel een review over geschreven en het is ook echt een hele fijne sauna!

http://www.sauna-oase.nl/
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_114237726
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:55 schreef Fiorellino het volgende:
Vrijdag weer naar sauna De Heuvelrug in Veenendaal! En dan 10 juli naar Thermen Bussloo :@. Ik heb er zo'n zin in!
Daar ben ik ook geweest, die eerste. Echt supermooi! Vooral het rookhok buiten, de verwarmde stoelen binnen en de zoutsauna. O+ In willekeurige volgorde trouwens, dat waren de dingen die me opvielen, het rookhok buiten, kon je ook gewoon wat drinken maar er was een vuurkorf. Lekker warm. O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 15 juli 2012 @ 19:54:19 #29
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_114240774
quote:
17s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:28 schreef Tamashii het volgende:
Ik kijk net even in de OP, maar ik zie dat de Oase er niet bij staat?
Ik had daar wel een review over geschreven en het is ook echt een hele fijne sauna!

http://www.sauna-oase.nl/
Jaaa daar wil ik weer heen O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_114246332
Wellnessboot in Mill review:

Hoe kwamen we op de Wellnessboot, ik had hem al verschillende keren gezien op vakantieveilingen, maar vond het inclusief overnachting aan de prijzige kant. Toen kwam er een leuk arrangement voorbij met daarin 2 overnachtingen + ontbijt + internet + parkeren bij de zusterhotel (De Vrije Teugel iets buiten Uden) en dan voor 15 euro pp naar de Wellnessboot. Dat klonk als een superdeal, want wij houden ook van wandelen (hotel ligt in het mooie natuurgebied de Maashorst), fietsen (te huur bij het hotel) en er was ook nog Mega-Kermis in Uden.

Na een heerlijk ontbijtbuffet (met champagne) rijden we om 11.00 het terrein op. De boot is vanaf de weg niet zo goed te zien, totdat we er voorbij reden, toen zagen we hem. Ze hebben een ruime parkeergarage dus daar hebben we de auto maar neergezet. Het regent, maar dat kan ons niet schelen.

Binnengekomen staan we in de rij, er staan zeker 6 personen voor ons. Maar al gauw zijn we aan de buurt. Ze vragen of we nog wat noding hebben (nee) en of we een rondleiding willen (nee, lekker zelf kijken). Achteraf kan ik een rondleiding wel aanraden, want het is groot en heel handig ingericht!

De kluizen zien er mooi uit en zijn ruim genoeg. Ze werken met een bandje, wat je op de deurknopje drukt, en dan kan hij op slot. Er is genoeg omkleed ruimte, die andere mensen zijn we al weer kwijt. Er is ook een haardroger.

Na de kleedruimte kom je direct binnen, met aan je linkerhand de toiletten (van vele) en aan de rechterhand douches. Oooooh, zelf in te stellen, en super grote regendouches! Wat wil een mens nog meer! Oh, en douchegel is er ook.

Voor ons is het binnen/buitenzwembad en daarnaast een kruidenbad (lekker warm) en dan kan je links de gang in met daarin cocoonruimtes (heerlijk liggen/slapen met een muziekje), de hammam (alleen behandelingen) en nog meer kluisjes + douches en het schoonheidssalon.

Loop je rechtsaf naar boven, dan kom je op het saunaplein. Hier zitten zo'n beetje alle sauna's, behalve de opgietsauna. Panorama-sauna, infrarood sauna, anijs-sauna, kleurensauna en stoombad etc. Nog meer naar boven vindt je het restaurant en ook verschillende rustruimtes.

Buiten ligt ook nogal wat, veel ruimte om te liggen (buitentuin met bar) wat er wat troosteloos uitzag vanwege de regen. Een hottub en een whirlpool, nog een whirlpool, warm/koud loopbaden en binnen een extra rustruimte (met flowee-matjes). Ook een klein gebouwtje met een binnenzwembad en nog een extra gebouw met rasul-ruimte, zout-stoombad, douches en kruidentempel bad.

Wij hebben hebben een heerlijke dag gehad wat betreft de sauna's en de mogelijkheden. Er was echt heel veel te doen en het complex zit er mooi en schoon uit. Af en toe zag je wel wat liggen, ondanks de prullenbakken. Het leuke is dat alle sauna's geuren hebben, het minder leuke is dat ik het allemaal niet zo warm vond. Kom je op het verkeerde moment het stoombad in, dan zit je makkelijk 15 minuten voordat het weer warm wordt omdat hij opnieuw gaat stomen. Er is ook geen echt heel hete sauna (100C), dus het is een beetje tam.

De opgieting was ongeveer een kwartiertje. Je kunt daarvoor een kaartje halen (15 mins van te voren), zodat je zeker plek hebt, maar volgens mij was er voor iedereen plek deze zaterdag. Ipv water, wordt er ijs opgegoten. Er kwam een beetje wazig verhaaltje over de ijstijd e.d. om te geuren aan elkaar te knopen (vond onnodig). Het werd nauwelijks heet wat wel jammer was, want er was niet echt een opbouw en het meisje zelf kon het niet volhouden. Dus die ging naar buiten. Beetje sloom en ik kon ook niet blijven zitten, want ze was buiten op mij aan het wachten. Er wordt wel 4x per dag opgegoten. (misschien dat de rest beter is).

Het eten was erg goed. De prijzen waren heel fijn (¤6,50 voor een zeer grote coup ijs) en de porties waren redelijk ruim. De tosti kwam bijv. ook met chips en rauwkost. Het avondeten was wat minder ruim, maar ze vroeg me wel netjes hoe ik mijn kalfsentrecote wilde. Graag rood, maar hij was vreselijk doorbakken. Toen ze mijn gezicht zag (Ik had niets gezegd), vroeg ze of het naar wens was. Ik heb het toen gezegd en toen heeft ze het gewoon mee teruggenomen. Ze zei wel dat het door de warmtelamp kwam, maar die gaart niet door van rood-rose-naar doorbakken bij mijn weten. Even later kreeg ik mijn hoofdgerecht. Was smakelijk!

Mijn behandeling was super. Ik deed mijn eerste rasul die volgens mij 2x op een dag gegeven wordt. Ook hier was de medewerker wat laat, maar ja, dat kan de pret niet drukken. Warme ruimte specifiek voor de rasul en je krijgt 2x klei (wit voor gezicht), groen voor je lijf. Lekker smeren in de warmte en met elkaar lachen. We waren met 9 mensen en er was nog voldoende ruimte. De medewerker was hem gesmeerd. Toen hij na 10-15 minuten terugkwam ging hij de douches (in de ruimte zelf) aanzetten en mochten we afspoelen en scrubben (zout bracht hij). Daarna stond buiten olie klaar om je mee in te wrijven (moest ook afgespoeld worden) en een kopje thee. Ik vond het superontspannend en leuk en het duurde ongeveer 50 minuten. Kosten: 9,75!

Extra info:

Er zijn echt heel veel plekken om te rusten (super) en we zijn ook nog bij de bovenrustruimte geweest. Daar liggen flowee-matjes (van die spijkermatjes) om te proberen. Ik vond het wel erg lekker, mijn saunamaatje vond het niet zo bijzonder. Ik heb gelijk een vergelijkbaar matje besteld voor het werk.

Nog meer goede extra's: 2x een waterfontein. Alle douches kunnen warm/koud en ze zijn er bijna overal. Bovendien zijn er nog extra speciale douches in het complex en scrubzout is aanwezig bij de rasulruimte. Gratis water in het restaurant (met daarin niets, appeltjes + munt en citroen en citroengras) wat je ook echt kan proeven. Op meerdere plekken dropjes en pepermunt!

Pluspunten:
+ Ruim buiten
+ Goede horeca
+ Ruime keuzes aan sauna's
+ Hygiene
+ Gratis water/dropjes/pepermuntjes
+ Regendouches

Minpunten:
- Mindere opgieting
- niet zo warme sauna's en stoombad
- douches gaan snel uit
- armbandjes

Al met al: Supersauna en het bezoeken waard. Nadeel voor ons is alleen de afstand, dus misschien dat we 1 op de 5 keren de trip wel willen maken. Als je wil overnachten hebben ze nu een actie t/m december van zondag op maandag slapen voor ¤49,95 pp bij het hotel aan de overkant.

[ Bericht 0% gewijzigd door kahlie op 16-07-2012 09:36:19 ]
pi_114260027
Waarom zijn de armbandjes een minpunt? Ik vind dat zelf veel prettiger dan dat je een sleutel krijgt die je vervolgens weer moet afgeven.

Alle moderne sauna's werken trouwens met zulke systemen.

Jammer van de slechte opgieting op de wellnessboot, en de lauwe sauna's. Voor mij zou dat al een reden zijn om nooit meer te komen, maar gelukkig heb je je verder wel vermaakt daar.
pi_114260165
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:25 schreef bigfoot1972 het volgende:
Waarom zijn de armbandjes een minpunt? Ik vind dat zelf veel prettiger dan dat je een sleutel krijgt die je vervolgens weer moet afgeven.

Alle moderne sauna's werken trouwens met zulke systemen.
Mijn huissauna werkt met een lockersysteem met daarin geen sleutels of armbandjes. Je mag zelf een code verzinnen en krijgt dan een locker toegewezen. Harstikke handig, nergens last van en super veilig. (Hoe groot is de kans dat ze A) raden welke locker je hebt en B) je 4 cijferige code?!)

Ik hou niet van dingen om mijn polsen, aangezien die redelijk klein zijn en ik zo'n ding soms ook bijna verlies. Bovendien moest hij af bij het Rasul-ritueel. Dan zit hij buiten in je badjas... iemand kan hem dan gewoon pakken. (Al staan er dus geen kluisnummers op). Ik vind het dus zeker geen modern systeem.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:25 schreef bigfoot1972 het volgende:
Jammer van de slechte opgieting op de wellnessboot, en de lauwe sauna's. Voor mij zou dat al een reden zijn om nooit meer te komen, maar gelukkig heb je je verder wel vermaakt daar.
Tja, niet zo warme sauna's ligt natuurlijk ook aan wat je gewend bent. Ik vind het jammer dat de warmste sauna 95 Graden is en het niet hoger gaat. Voor sommige mensen is dit al ruim warm genoeg.

Opgieting was bij een andere medewerker misschien wel beter geweest (hoop van wel).

Genoeg om je te vermaken hoor :Y Reden voor ons om niet meer terug te komen zijn hygiene en te weinig faciliteiten. Daar was van beide absoluut geen sprake van. Redenen om terug te komen zijn voor ons prettige schone sfeer, voldoende buitenruimte en fijne faciliteiten.

[ Bericht 5% gewijzigd door kahlie op 16-07-2012 09:39:33 ]
  maandag 16 juli 2012 @ 10:33:53 #33
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114261307
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:25 schreef bigfoot1972 het volgende:
Waarom zijn de armbandjes een minpunt? Ik vind dat zelf veel prettiger dan dat je een sleutel krijgt die je vervolgens weer moet afgeven.

Alle moderne sauna's werken trouwens met zulke systemen.

Jammer van de slechte opgieting op de wellnessboot, en de lauwe sauna's. Voor mij zou dat al een reden zijn om nooit meer te komen, maar gelukkig heb je je verder wel vermaakt daar.
De echt moderne sauna's werken niet meer met bandjes, maar werken met een pincode, wel zo handig :)
  maandag 16 juli 2012 @ 13:46:54 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114267593
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:33 schreef Grumpey het volgende:

[..]

De echt moderne sauna's werken niet meer met bandjes, maar werken met een pincode, wel zo handig :)
Dat heb ik nog nooit ergens gezien, ook niet bij een behoorlijk nieuwe sauna... Hoe doe je dat dan bij het eten?
Don't let my username fool you...
pi_114268056
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:46 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat heb ik nog nooit ergens gezien, ook niet bij een behoorlijk nieuwe sauna... Hoe doe je dat dan bij het eten?
Centre du lac werkt dus zo (zoals ik al eerder schreef). Bij het eten werken ze met je achternaam die in het systeem staat (opgeven bij inchecken). Als je vaker komt herkennen ze je ook, dus dan hoef ik helemaal niets meer te zeggen :)
  maandag 16 juli 2012 @ 14:03:35 #36
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114268188
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:59 schreef kahlie het volgende:

[..]

Centre du lac werkt dus zo (zoals ik al eerder schreef). Bij het eten werken ze met je achternaam die in het systeem staat (opgeven bij inchecken). Als je vaker komt herkennen ze je ook, dus dan hoef ik helemaal niets meer te zeggen :)
Dus als je de naam van je voorganger hebt meegekregen kun je gratis eten?
Don't let my username fool you...
  maandag 16 juli 2012 @ 14:22:13 #37
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114268959
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:03 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dus als je de naam van je voorganger hebt meegekregen kun je gratis eten?
Het is gewoon je eigen naam, hoezo zou je je een naam van je voorganger meekrijgen?
pi_114270419
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:03 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dus als je de naam van je voorganger hebt meegekregen kun je gratis eten?
Als je op zo'n manier wil gaan stelen hoef je nooit je gezicht meer te laten zien bij desbetreffende sauna. Bovendien moet je er dan ook zeker van zijn dat jij eerder weggaat, anders merkt de ander bij het uitchecken dat de bon niet klopt. En het moet geen bekende zijn, want dan ben je bij het noemen van een verkeerde naam al de sjaak.

Mijn bonnen zijn al een jaar of 5 correct. Ik heb ooit weleens een gast een grapje horen maken tegen de nieuwe restaurantmedewerkster (wij zijn jansen en jansen), maar dat snapte ze niet. Beetje flauw vond ik het.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:52:44 #39
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114270537
Het zelfde systeem komt ook wel voor met gewoon het kluisnummer. Dan is het risico dat je twee mensen met dezelfde naam in je sauna hebt ook gelijk geweken.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:56:05 #40
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_114270712
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:22 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Het is gewoon je eigen naam, hoezo zou je je een naam van je voorganger meekrijgen?
Wat dacht je van achter iemand in de rij staan, je hoort hoe zij heten en vervolgens geef je die naam op bij het eten. Zij komen er pas achter bij het naar buiten gaan.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:50 schreef kahlie het volgende:

[..]

Als je op zo'n manier wil gaan stelen hoef je nooit je gezicht meer te laten zien bij desbetreffende sauna. Bovendien moet je er dan ook zeker van zijn dat jij eerder weggaat, anders merkt de ander bij het uitchecken dat de bon niet klopt. En het moet geen bekende zijn, want dan ben je bij het noemen van een verkeerde naam al de sjaak.

Mijn bonnen zijn al een jaar of 5 correct. Ik heb ooit weleens een gast een grapje horen maken tegen de nieuwe restaurantmedewerkster (wij zijn jansen en jansen), maar dat snapte ze niet. Beetje flauw vond ik het.
Kijk, ik zou het zelf ook nooit doen, maar het werkt wel fraude in de hand. Een waterdicht systeem is het in elk geval zeker niet. Je moet ze de kost geven die het wel zouden proberen... Mensen die zoiets doen zullen het echt aan hun reet roesten of ze er bij het betrapt worden er niet meer hoeven te komen.
Don't let my username fool you...
  maandag 16 juli 2012 @ 14:57:03 #41
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114270774
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:56 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat dacht je van achter iemand in de rij staan, je hoort hoe zij heten en vervolgens geef je die naam op bij het eten. Zij komen er pas achter bij het naar buiten gaan.

[..]

Kijk, ik zou het zelf ook nooit doen, maar het werkt wel fraude in de hand. Een waterdicht systeem is het in elk geval zeker niet. Je moet ze de kost geven die het wel zouden proberen... Mensen die zoiets doen zullen het echt aan hun reet roesten of ze er bij het betrapt worden er niet meer hoeven te komen.
Dat soort mensen gaan echt niet naakt naar een sauna toe, dat filtert zichzelf wel uit.
pi_114272740
Daarom werkt zo'n systeem alleen bij de wat kleinere sauna's. Bij grote complexen zoals Zwaluhoeve of Veluwse Bron hebben ze polsbandjes die zowel voor de kluisjes als voor het bestellen van eten gebruikt worden.

Bij de bestelling wordt dan het bandje gescand en tevens wordt vaak ter controle gevraagd wat je naam is.

Verder vind ik het persoonlijk handig dat je op die manier sneller je kluisje open hebt. Je hoeft dan niet eerst codes in te voeren bij 1 centraal apparaat waarbij je soms nog moet wachten ook. Zelf ga ik regelmatig naar de kluisjes.
pi_115379965
Thermen Ryokan review:

Hoe kwamen we bij Ryokan, dat in Zupthen ligt. Ik zag een goedkope aanbieding bij Groupon (2 personen binnen, inclusief koffie + delicatesse voor ¤24) en ik was al eerder nieuwsgierig. Oosterse Sfeer, dat klinkt goed.

's Ochtends rond 11.30 rijden we het terrein op. Er is voldoende parkeerplaats, zowel met gravel, als verderop gewoon met asfalt. (Doorrijden dus!!)

Binnengekomen staan we in de rij, er staan 4 personen voor ons. Maar al gauw zijn we aan de beurt. We geven aan dat we hebben gereserveerd en horen dat dit niet helemaal goed is gegaan (in het systeem staat niet via Groupon), maar dit zet ze gelijk goed. We krijgen 2 bonnen voor onze koffie of thee en te horen dat we moeten reserveren voor het eten. We vragen om een rondleiding, maar dat doen ze niet meer. Wel hebben ze een plattegrond.

De kluizen zien er prima uit, maar zijn voor mijn tas net iets te kort. Ze werken met een bandje, wat je op een centrale plek met activeren. Op de band staat een nummer van de kluis en deze band moet gescant worden voor bestellingen. Er is genoeg omkleed ruimte, maar die is wel erg smal. Mensen na ons komen nauwelijks langs ons heen. Er is verder wel een haardroger.

Na de kleedruimte kom je direct binnen, met aan je linkerhand de toiletten en er is ook een plek waar je gratis tasjes kan pakken (voor m'n zonnebrand en andere spullen). Daarna zie je gelijk een grote scrubruimte die Japans is ingericht met emmers en krukjes. SUPER!

Ryokan heeft verder ook een fijne infraroodsauna (zelf knopjes drukken), 2 whirlpools (helaas alleen binnen), een groot warm voetenbad, een stoombad (met muziek!), 70 graden rozensauna (met muziek) en Kelo Sauna (waarschijnlijk ook met muziek, niet ingezeten). Er is ook een rustruimte met leren ligstoelen, mogelijkheid tot afkoelen aan de wand (neveldouche, koude douche, emmer), warme douches en een doorgang naar het restaurant. En dompelbad!

Vervolgens loop je buiten de mooie tuin in, daar hebben zij een groot en lekker warm zwembad (hier kun je in hangen), een meditatie/rustruimte (met van die Japanse matjes en helaas geen dekentjes), een ochtendzon sauna met uitzicht op het meer en een avondzonsauna. Een zwemvijver (met KOI's), verschillende ligweides en ook een doorgang naar het restaurant.

Wij hebben hebben een heerlijke dag gehad wat betreft de sauna's en de mogelijkheden. Ryokan is niet zo groot, maar wel heel rustig en mooi opgezet. Je zit echt in een natuurgebied en de Japanse Tuin sluit daar heel mooi op aan. Omdat de sauna's uit elkaar liggen, heb je voldoende rust en ontspanning.

Het stoombad was een beetje donker, maar wel goed warm (niet heet!) en het was leuk dat er een muziekje speelde. Buiten heb je ook gelijk zakdoekjes (Super plus!) en een waterfonteintje.

Wat betreft Opgietingen: ABSOLUTE MUST! Ik dacht dat ik door de grond ging toen ze weer ging zeggen dat ze een 'verhaaltje' hadden... Ik dacht aan het zweverige gedicht toen in Sauna Hot Stones. Nee, helemaal niet. Ze hebben een opgieting met 4-6 geurtjes en ze maken er een reisje van. Onze eerste opgieting was de Ierland reis. Ze begint dan in Cork, vertelt iets korts, je ruikt gras en bloemen en vervolgens loop je verder naar andere plekken met andere luchtjes. Heel leuk gedaan en je gaat ook echt helemaal mee. Bovendien mag je dan naar buiten, waar je alvast een lekkere smoothie krijgt. Heel slim, loop je om de sauna (Pagode-achtig huisje), waar zij dan in de hoek je wat geeft en je dan lekker even afkoelt. Geen opstoppingen dus! Na de tweede ronde krijg je fruit en is er de mogelijkheid om via een tuinslang af te koelen. De sauna meester begint ver weg (Nevel achtig) en daarna vol op je hoofd (goed afkoelen)
De derde en laatste ronde gooit hij plensen met water op de kachel en gaat het super super hard! Leuk als je van heet houdt en ff dat kippenvel moment.

Aan de ene kant jammer dat ze niet langzaam opvoeren en je langere tijd heet houden. Ik hou wel van een beetje hart-actie en een kippenvelletje. Aan de andere kant, SUPER ontspannend, heel gezellig, veel nadruk op goed koelen en ja.. het duurt een UUR!

's avonds zijn we nog terug gegaan voor de Italie-Reis met o.a. Limoncello geuren, Rozen geur en Rozenmarijn. Ook de Kaneel en Appeltaart in Ierland waren erg leuk. Ze gieten 3x per dag op.

Het eten was fantastisch. Je moet dus wel reserveren, anders kun je dus ruim een uur wachten op een simpel soepje of 35 minuten op je salade. Ietwat onhandig vonden wij. Als lunch kregen wij een goed broodje voor een prima bedrag (¤6-¤7,50). Ook de sapjes waren lekker.

Als middaghapjes aten we 6 Dim Sum Hapjes (¤8-¤9) en die waren ook erg goed.

's Avonds echter, gingen alle registers open! Wij kozen voor het 3 Gangen verrassingsmenu. Er stond namelijk maar 1 vlees en 1 vis gerecht op de kaart en daar had ik geen zin in. Ook in het vega gerecht niet. Je kan wel iets van 5 maaltijdsalades eten en ook Sushi (maar na mijn narige rauwe-vis ervaring wilde ik ff rust). We betaalden ¤33,50 pp.

Nou, geloof me, ik eet graag met korting bij Michelin-restaurants en dit was aardig dicht in de buurt. Overal zo'n lief likje puree of saus, verschillende mooie bereidingen (zelfgemaakte schuimpjes), heel zacht vlees en een fantastisch dessert. Vooral wat subtielere smaken, maar echt heel goed. Alleen duurden die 3 gangen dus 2! uur. :X Meestal doe ik liever wat anders met mijn tijd dan eten in de sauna...

We dronken er speciale thee bij die in wijnglazen wordt geserveerd. Echt een aanrader, want het smaakt heel bijzonder. Wel jammer dat het zo snel afkoelt!

We hebben geen behandeling gehad.

Pluspunten:
++ Opgieting!
+ Ruim buiten
+ Fantastische horeca (maar LANGZAAM)
+ Hygiene (water zien testen + zien opruimen)
+ Leuke scrub ruimte
+ Goede faciliteiten

Minpunten:
- armbandjes
- weinig toiletten (4 dames en 4 heren, op maar 2 plekken)
- reserveren voor lunch/diner
- Overal erg glad/trapjes op-trapjes af

Al met al: Heel mooie, schone en fijne sauna. Niet super veel faciliteiten, maar voldoende om je te vermaken. Heel fijne horeca, met best redelijke prijzen. Jammer dat hij 2!! uur rijden van ons af ligt. Anders had ik het wel geweten.

Toen ik bij het weggaan aangaf dat het e.e.a. fout was gegaan bij de horeca (verkeerd broodje, vergeten drinken te brengen) heeft de dame achter de toonbank mij extra spaarpunten gegeven (vroeger waren het parels, weet niet meer van de Wellness groep hoe ze nu heetten). Super deal vond ik het. *O*

Ik heb nog voor de liefhebbers wat kortingsbonnen gekregen. Er waren namelijk van de door hun geprintte bonnen voor Bedrijven bonnen over en die deelden ze uit.

Wil je ook naar Ryokan? Voor ¤9,95 kan het! Geldig tot en met 12 Oktober. Ze gaan in principe eerst via FHF eruit, maar is er geen belangstelling daar of wil je mee loten, post dan in dat Topic: [Aangeboden] Kuuroord Ryokan Sauna Bonnen (Zutphen)

[ Bericht 0% gewijzigd door kahlie op 10-08-2012 14:32:21 ]
pi_115380229
Let op, die opgieters (Don en Jolanda) zijn er niet elke dag! Je kunt je inschrijven op hun nieuwsbrief voor wanneer zij opgieten.
pi_115380300
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 14:30 schreef stbabylon het volgende:
Let op, die opgieters (Don en Jolanda) zijn er niet elke dag! Je kunt je inschrijven op hun nieuwsbrief voor wanneer zij opgieten.
Ja, dat is waar. Enkel dinsdag en donderdag en eind Augustus en begin September alleen op donderdag. Ik weet niet of er op andere dagen wel opgietingen zijn of niet.

Oh ja, wil je in de buurt slapen. Doe het niet bij Inntel. Wij hadden daar goedkoop een overnachting geregeld, maar echt... zelfs voor een paar uurtjes slapen vond ik het ... rotzooi! En dat voor 4 sterren!
pi_115553058
Ola, gisteren in Sauna van Egmond geweest en bij deze een review.

Van buiten denk je niet meteen dat daar zich een sauna bevindt, het zit gewoon in een oude straat op de hoek met weinig parkeergelegenheid (dit is dan ook het enige minpunt).

Wanneer je binnenkomt ziet het er wat oud uit maar dat is ook de stijl die zij willen. Je wordt goed ontvangen door enthousiaste werknemers. Daarna de kleedruimte ingegaan die gemengd is. Vervolgens loop je door een oud uitziend restaurant waar je lekker kunt eten door naar het saunagedeelte. De douches zijn heerlijk warm, en er staan verschillende soorten scrubzouten. Aan de muur hangen verschillende soorten zeepen en shampoo's. Het oogt er Romeins. Rechts van je heb je dan een Marokkaanse Sauna, daarnaast een zwembad gevuld met bronwater. Jammer wel dat er toch een klein beetje chloor in het water zat maar ook wel weer begrijpelijk. Ernaast zit een koud dompelbad. Naast de douches vind je een Turks stoombad waarin ze ontspannende geluiden afspelen. Er is daar veel ruimte. In het begin doet het mint wat pijn aan je ogen maar dat went. In het plafond zitten mooie tegels waar licht doorheen valt. In de stoomcabine zit ook een koude douche. Naast de cabine vind je een voetenbad en weer terug in de hal een Romeins bad.

Naar buiten toe oogt het wat klein, en dat was het ook maar het stoort niet. Het is heel huiselijk. Eerst heb je buiten een put met koud water en wat emmers, daarnaast een neveldouche en daarnaast inham in de muur waaruit je mist, Jungle of normale regen kunt krijgen met allen warm met koud gemengd water. Daarnaast vind je een infrarood sauna, links een Caldarium Maximus, ben ik niet in geweest. Rechts een kleurensauna met ledlamphjes in het plafond. Dit had heel leuk kunnen zijn ware het niet dat ze 2 nisjes met felle ledverlichting in de muur hebben die het effect van de kleurlampjes erg verminderen.

'Verder' de tuin in heb je links toiletten, een relaxruimte met infraroodlampen en een massagestoel. Ook staat er een drinkfontijntje. Verder de tuin in heb je een 'vijver' (gebouwd muurtje uit de muur met karpers erin), daarachter kun je roken. Boven heb je een dakterras, een bioscoop en de massage voorzieningen. Bioscoop is wel sterk verouderd ingericht, daar moet je van houden.

Achterin het zwembad heb je nog een bubbelbad met daarboven een soort toog met kleurlampen erin. Onde rhet water kun je ook muziek horen al staan er geen bubbels aan. Het is wel heel minimaal, maar ach, een leuke extra. Het water is wel ontzettend helder en vol sfeer.

Al met al heb ik een heerlijke dag gehad. Het was de eerste keer voor mij dus ik kan niet vergelijken met andere sauna's, het krijgt van mij een 8.

Het was er erg schoon, nergens barsten o.i.d. in de muren, geen zand in het zwembad en de toiletten zagen eruit alsof je op de bril kon zitten (niet gedaan tho). Echt het enige minpunt vond ik de parkeergelegeheid die er niet was
Volgende keer naar Groningen toe!

[ Bericht 2% gewijzigd door Phantomesse op 14-08-2012 13:20:40 ]
pi_115563669
Prima stadssauna idd die van Egmond
  woensdag 15 augustus 2012 @ 08:58:17 #48
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_115586427
Ik ben dan wel heel erg fan van Ridderrhode in die omgeving (Santpoort-Noord is dat)
pi_115690855
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:14 schreef Phantomesse het volgende:
Ola, gisteren in Sauna van Egmond geweest en bij deze een review.

Dank voor de review. Klinkt als een fijne stadssauna.
pi_116066379
Afgelopen vrijdag ben ik naar de Wellnessboot in Mill geweest, hierbij een korte review.

Vantevoren had ik niet echt grote verwachtingen van deze wellnessboot, maar het is me in eigenlijk alle opzichten meegevallen. Het is een mooi opgezet en modern complex, met buiten de 'boot' ook nog een mooie ruime tuin waar je op bedjes kan liggen, met een buitenbar, en ook zowel een buiten als een overdekt zwembad. Er was ruim voldoende keuze in sauna's, veel rustruimtes, en een uitstekende keuken.

De prijzen liggen er behoorlijk lager dan bijv. de Zwaluwhoeve, een grote maaltijdsalade met gamba's en zalm kostte hier bijv 13 euro tegen een 17 euro bij de Zwaluwhoeve.

Op de dag dat wij er waren hadden ze drie opgietingen, om 14 uur , 18 uur en 20.30 uur. Dit waren opgietingen van telkens 1 sessie van ca. 15-20 min , zonder pauze. Zelf heb ik liever twee kortere sessies met een pauze ertussen, en dan wat pittiger, maar deze waren zeker niet onaardig. Al was het niet echt heet en met name niet vochtig genoeg om mij echt goed te laten zweten.Na afloop kreeg je 1 klein stukje sinaasappel. Er was ook geen honing tijdens de sessie om je mee in te smeren.

Al met al een sauna die de moeite waard is, het is zeker een aanrader, en ik zou er best nog eens terugkomen, zeker als er weer een aktie is (nu met Optimel 2 voor 1). Maar het is wel net een niveau lager dan bijv Veluwse Bron of Thermen Bussloo.

Van alle sauna's in Noord-Brabant die ik bezocht heb (Geldrop, Prinsejagt Eindhoven, Oss, Rosmalen) vond ik deze wel de beste, al is Geldrop ook prima.

[ Bericht 1% gewijzigd door bigfoot1972 op 27-08-2012 14:38:38 ]
pi_116075241
wat is de zwaluwhoeve vreselijk zeg :') een en al sbs6 niveautje bezoekers, kakelende huiswijven in alle stilteruimtes, te weinig afkoelpunten ( wel ontzettend veel warme douches :? ), een lauw dompelbad en zo kan ik nog veel even doorgaan. nog nooit zo gefrustreerd uit een saunacomplex gekomen... eens maar nooit weer.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_116076848
Mag een internationale review ook?

Wij zijn enkele weken terug in Centralbadet in Stockholm geweest. Waarvan wij gehoopt hadden dat het in de buurt van een saunacomplex zou komen..

We konden eerst de ingang niet vinden :') Uiteindelijk moest je via een restaurant naar binnen ofzo en na allerlei bordjes bij de receptie. Het viel qua kosten tegen aangezien wij aanbiedingen enzo in NL gewend waren :P Omgerekend zo'n ¤27,- pp en op vrij, za en zondagen zelfs ¤39,- pp en daar zit verder niks bij.

Vrouwen en mannen moeten gescheiden omkleden. Oude meuk! Heel schoon vond ik het allemaal niet en vervelend dat ik gescheiden moest van mn vriend ivm shampoo in de ene tas, drinken in de ander etc.

Ze hebben een aantal verdiepingen, het oudste gedeelte is het zwembad zelf met het interieur van de Titanic (stamt ook uit 1904), dat was wel gaaf op zich maar wederom geen schoon en prettig gevoel. Er was een toilet maar ik kreeg spontane claustrofobie toen ik die deur opendeed.



4 fokking trappen op was een 'zonterras', denk je gewoon een dakterras middenin het centrum van een drukke stad in, niks bijzonders, nog geen voetenbadje te bekennen.

Andere verdieping zou HET moeten zijn met de sauna's en warmwaterbaden. Dat was ook een stuk nieuwer en wel schoon. 1 heerlijk warm buddelbad en 1 warm bad zonder bubbels en 2 koude dompelbaden. Wat ligbedjes erbij maar geen sfeer verder. En het allerergste, de sauna's zijn gescheiden :'( Nee leuk in je eentje! Ze hebben 1 gezamelijke stoomsauna maar mijn god wat een dode hondenlucht kwam daaruit, bah bah, niet ingeweest dus. Verder dus 2 mini gescheiden sauna's en wat douches wat allemaal vies was (soort schaamhaar op de douchemuur ofzo :X) en ze hadden 2 soorten shampoo/douchespul wat mn haar als touw liet aanvoelen en nog vies rook ook :'(

Ohja wat ik nog het allervervelends vond is dat je in de zwembaden mét zwemkleding moest en in de sauna's zonder maar wel op een handdoek en met handdoek om je lijf :{ Preuts land!

Oh de foto's lijken zo mooi:


Damn wat een dag, we hebben het 2.5 uur volgehouden en daarna nooit meer heen dus!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2012 19:19:34 ]
pi_116077735
Hmmm dat klinkt idd niet als een geslaagd uitje nee :X

Lijkt mij ook niks om alles gescheiden te moeten doen. En steeds wisselen van badkleding naar naakt lijkt me ook niet echt fijn.
pi_116079397
Nope het was vreselijk irritant! Heb zeker 4 keer mn bikini aan en uit moeten trekken en dan daar op een haakje moeten hangen :{

In december komen we weer naar NL dus nu weer op zoek naar bonnen voor Elysium O+
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:12:45 #55
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116079619
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:07 schreef heaven7 het volgende:
Nope het was vreselijk irritant! Heb zeker 4 keer mn bikini aan en uit moeten trekken en dan daar op een haakje moeten hangen :{

In december komen we weer naar NL dus nu weer op zoek naar bonnen voor Elysium O+
Er is/was een leuke actie met een overnachting, maar zoiets zoek je misschien niet :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116079647
Oh heerlijk hoor! Als het tot in december geldig is? :P Heb je een link of iets?
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:15:11 #57
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116079713
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:13 schreef heaven7 het volgende:
Oh heerlijk hoor! Als het tot in december geldig is? :P Heb je een link of iets?
Ik ga even zoeken, momentje!
Helaas... 31-10-2012 ;(
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116079778
Jammer maar toch bedankt :* Hou me aanbevolen voor 2e gratis ofzo O-)
pi_116081494
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:12 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Er is/was een leuke actie met een overnachting, maar zoiets zoek je misschien niet :)
linkje? :)
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:50:46 #60
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116081609
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116082492
thanks
pi_116298162
Er is nu ook een leuke aanbieding voor Ryokan inclusief overnachting (4* op 30 autominuten) en ontbijt ¤39 pp. Wij hebben geboekt voor November. Lekker weer ff weg na m'n tentamens :Y
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 2 september 2012 @ 11:31:07 #63
163650 Greys
pi_116298281
Gisteren weer in Centre du Lac geweest. Het was er super rustig, helemaal voor op een zaterdag.
Zalig!
En de anijs smoothies O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116341839
Voor de liefhebbers:

Saunadrome Putten zal op vrijdag 28 september opnieuw een aufgussmarathon organiseren, met vanaf 12 uur elk uur een opgieting. Ik ben van plan er weer bij te zijn, al zal ik er nu wellicht wel af en toe een rondje overslaan.

http://www.saunadrome.nl/(...)en/aufguss-marathon/
pi_116346021
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:07 schreef heaven7 het volgende:
Nope het was vreselijk irritant! Heb zeker 4 keer mn bikini aan en uit moeten trekken en dan daar op een haakje moeten hangen :{

In december komen we weer naar NL dus nu weer op zoek naar bonnen voor Elysium O+
Elysium, 1x, noooooooooooooit weer.
pi_116346035
quote:
99s.gif Op maandag 3 september 2012 15:19 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Elysium, 1x, noooooooooooooit weer.
Ik vond het geweldig!
pi_116346078
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:20 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik vond het geweldig!
Ik vond de mensen veel te vrijpostig, het personeel te laks in het optreden daartegen, en de accenten/het gedrag van de bezoekers om van te gruwelen. Goed die laatste is persoonlijk, maar toch.
  maandag 3 september 2012 @ 16:02:13 #68
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_116347421
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 15:20 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik vond het geweldig!
Ben er zelf onlangs voor het eerst geweest en vond het een leuke sauna. O+ Alleen die weg er naartoe omg.. heb een vrij lage auto (sportief noemen ze dat :') ) en dat is echt rijden.. remmen.. rijden.. remmen.. pff..

quote:
99s.gif Op maandag 3 september 2012 15:21 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik vond de mensen veel te vrijpostig, het personeel te laks in het optreden daartegen, en de accenten/het gedrag van de bezoekers om van te gruwelen. Goed die laatste is persoonlijk, maar toch.
Vrijpostig? Waar moet ik dan aan denken? :)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_116347539
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Ik ben er 1 keer geweest en kan me überhaupt geen andere mensen herinneren :+ Alleen de heerlijke relaxte sauna's, mooi weer, ontspannend gevoel hmmmmmmmmmz O+
  maandag 3 september 2012 @ 16:07:17 #70
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_116347596
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:05 schreef heaven7 het volgende:
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Ik ben er 1 keer geweest en kan me überhaupt geen andere mensen herinneren :+ Alleen de heerlijke relaxte sauna's, mooi weer, ontspannend gevoel hmmmmmmmmmz O+
Vond het wel jammer dat het niet stil was in de stiltesauna (of stiltebad was het meer). Maar om dan als een schooljuf te vragen of iedereen zijn mond wilde houden leek me ook niet echt wat :') Ook wel jammer dat die schermen steeds vastliepen -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_116347945
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:02 schreef Maraca het volgende:

Vrijpostig? Waar moet ik dan aan denken? :)
Ik heb in 2 sauna's 'last' gehad van vrijpostige mannen, maar nooit in Elysium. Als je elke sauna waar iemand ongewenst gedrag heeft vertoond afdoet als een 'nare sauna' dan vrees ik dat elke sauna wel eens zo'n kerel binnen haar muren heeft gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 03-09-2012 17:30:34 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_116348417
Er zal wel gedoeld worden op stelletjes die te close met elkaar zijn, innige omhelzingen en tongzoenen enzo ;)
pi_116349897
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:28 schreef bigfoot1972 het volgende:
Er zal wel gedoeld worden op stelletjes die te close met elkaar zijn, innige omhelzingen en tongzoenen enzo ;)
En bij elkaar op schoot zitten rijden ja. Meerdere.

Daarnaast was het dus nergens stil, en dan niet luisterend, maar hard pratend.

Als je bij De Bron iets te lang omhelst in het zwembad krijg je al personeel op je daf. En zo hoort het.
pi_116362454
Boeit mij verder niet zoveel wat de anderen doen, zolang er maar geen sperma in de rondte vliegt......
pi_116575371
Gisteren ben ik naar de Ryokan geweest, met dank aan Kahlie voor die kortingsbonnen!

Het was de eerste keer dat ik in deze sauna was en het beviel ons erg goed. Wel wat verder rijden dan normaal, je rijdt zelfs precies langs Thermen Bussloo en dan moet je nog 20 min verder.

De sauna is gebouwd in Japanse stijl, vrij klein maar met voldoende faciliteiten. Vrij rustig maar mooi. Er werden drie opgietingen gedaan, om 14.30, 16.30 en 19.30 uur, deze hebben we alle drie meegemaakt. Het waren sessie van een kleine 30 min, met halverwege een korte pauze om naar buiten te gaan. Na afloop waren er stukjes fruit.

In de avond hebben we nog een sushi menu (10 stuks voor 15 euro) en een Sashimi menu (6 stuks voor 7,50) gehad, deze was lekker en vers.

Bij het afscheid kreeg ik ook nog 2 kortingsbonnen mee (toegang voor 9,95, geldig t/m 12 oktober)

Als iemand daar belangstelling voor heeft laat het me dan hier weten, dan stuur ik ze op.
pi_116602895
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 20:23 schreef bigfoot1972 het volgende:
Gisteren ben ik naar de Ryokan geweest, met dank aan Kahlie voor die kortingsbonnen!

Het was de eerste keer dat ik in deze sauna was en het beviel ons erg goed.
Fijn dat je het naar je zin hebt gehad :) en dank voor de review.
  maandag 10 september 2012 @ 23:02:08 #77
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_116626708
Hallo, ik ben bijna jarig en mijn vriend trakteert ons op een saunadagje. Ik lees dubieuze reviews over Elysium, hoe staat het er momenteel voor?
Bay of Plenty
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:10:34 #78
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_116637077
Zelf zou ik nooit naar een grote sauna zoals het Elysium gaan, omdat ik daar het center-parcs gevoel te hoog vind, maar als je dat wel leuk en 'gezellig' vindt, dan is het een prima plek om heen te gaan hoor!
pi_116637266
Ik vind de diversiteit van de grote complexen wel fijn, lekker veel afwisseling.
pi_116637358
Ik zou ook nooit naar Elysium gaan. Ik ga voor mijn rust en hou er niet van als er wachtrijen staan. Liever minder afwisseling, maar wel m'n eten en drinken op tijd en stilte in de sauna's.

Mijn favo in de buurt is Centre du Lac.
pi_116638335
Wachtrijen? Nooit meegemaakt.
pi_116638425
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:00 schreef heaven7 het volgende:
Wachtrijen? Nooit meegemaakt.
Vaak genoeg gehoord van mensen die heel lang op hun eten moesten wachten in Elysium, dat het niet mogelijk was om de sauna van hun keuze te betreden omdat deze vol zat, dat de opgieting vol zat en/of dat men in de rij moest staan voor de opgieting.

Zaterdagen schijnt het ook behoorlijk wat drukker te zijn dan doordeweeks. Over doordeweeks hoor ik betere verhalen.
pi_116638449
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:03 schreef kahlie het volgende:

[..]

Vaak genoeg gehoord van mensen die heel lang op hun eten moesten wachten in Elysium, dat het niet mogelijk was om de sauna van hun keuze te betreden omdat deze vol zat, dat de opgieting vol zat en/of dat men in de rij moest staan voor de opgieting.

Zaterdagen schijnt het ook behoorlijk wat drukker te zijn dan doordeweeks. Over doordeweeks hoor ik betere verhalen.
je moet toch overal in de rij staan voordat een opgieting begint?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_116638643
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

je moet toch overal in de rij staan voordat een opgieting begint?
Ik zal het wat duidelijker omschrijven.

Er zijn plekken waar:
• Je minimaal 10 minuten van te voren moet staan wachten voor de sauna, anders is het mogelijk vol en heb je geen plek (dan koel je dus al enorm af ipv warm te blijven).
• Je minimaal nog een minuut of 5-10 staat te wachten voordat iedereen zit, aangezien er veel mensen zijn en/of medewerkers te laat beginnen

Er zijn ook plekken waar:
• De medewerkers op tijd beginnen en er altijd wel plek is, dus daar kan je binnen een minuut of 2-3 binnen zijn.

Ik hou van het laatste en hoorde verhalen zoals de eerste over Elysium.

Nogmaals, zoals ik aangaf, *ik* ben er nog nooit geweest, maar heb er ook geen behoefte aan, gezien de verhalen die ik gehoord heb en reviews die ik op het internet (en bijv. ook in dit topic) gelezen heb.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 september 2012 @ 12:14:43 #85
163650 Greys
pi_116638721
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

je moet toch overal in de rij staan voordat een opgieting begint?
Bij Elysium moet je er op sommige dagen ruim (!) van te voren gaan staan anders is het gewoon vol en pas je niet meer bij de opgieting.
Bij Centre du Lac ga je er 3 minuten van te voren staan (geen rij, gewoon een klein groepje) en past het altijd. Da's lang niet zo massaal.

Overigens zie ik bij Elysium ook wel eens rijen staan bij de ingang bij de kassa's (ik woon er bijna om de hoek) en dan zou ik al niet meer hoeven :@
Er zijn echter ook dagen dat dat niet zo is natuurlijk! Ik ga zelf dan alleen liever voor een kleiner complex waar ze ook alles hebben maar waar ik nergens hoef te wachten of in de rij hoef.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116638835
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:04 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

je moet toch overal in de rij staan voordat een opgieting begint?
Wat ik bij opgietingen al vaak heb gezien is dat de mensen al 10 minuten voor de opgieting in de sauna gaan zitten 8)7 Maar als je wacht tot de opgieter er is, zit alles al vol...
Don't let my username fool you...
pi_116639059
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:03 schreef kahlie het volgende:

[..]

Vaak genoeg gehoord van mensen die heel lang op hun eten moesten wachten in Elysium, dat het niet mogelijk was om de sauna van hun keuze te betreden omdat deze vol zat, dat de opgieting vol zat en/of dat men in de rij moest staan voor de opgieting.

Zaterdagen schijnt het ook behoorlijk wat drukker te zijn dan doordeweeks. Over doordeweeks hoor ik betere verhalen.
Dan hadden wij mazzel denk ik want heb nooit in een rij hoeven staan daar :)
pi_116639188
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:28 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dan hadden wij mazzel denk ik want heb nooit in een rij hoeven staan daar :)
het zal wel gewoon aan de dag liggen lijkt me, dat is overal wel zo :) als je op zaterdag of zondagmiddag gaat is het overal wel drukker ( althans in de complexen waar ik ben geweest) doordeweeks zit je overal wel beter denk ik qua drukte.

maar dat je ruim voor de opgieting al IN de sauna moet zitten is niet lekker, dan wil je er al zowat weer uit voor het hele circus begonnen is :N
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_116639208
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:28 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dan hadden wij mazzel denk ik want heb nooit in een rij hoeven staan daar :)
Die ene keer dat ik er was ben ik ook niet bij een opgieting geweest ivm de lange wachttijd.
pi_116639234
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:33 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

het zal wel gewoon aan de dag liggen lijkt me, dat is overal wel zo :) als je op zaterdag of zondagmiddag gaat is het overal wel drukker ( althans in de complexen waar ik ben geweest) doordeweeks zit je overal wel beter denk ik qua drukte.

maar dat je ruim voor de opgieting al IN de sauna moet zitten is niet lekker, dan wil je er al zowat weer uit voor het hele circus begonnen is :N
Veluwse Bron wordt hij leeggemaakt ruim voor een opgieting begint.
pi_116639372
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:20 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat ik bij opgietingen al vaak heb gezien is dat de mensen al 10 minuten voor de opgieting in de sauna gaan zitten 8)7 Maar als je wacht tot de opgieter er is, zit alles al vol...
Yikes. Dat lijkt me echt niet tof.

In Centre Du Lac wordt je (net zoals kennelijk bij Veluwe Bron) vriendelijk verzocht uit de sauna te komen. Het is niet de bedoeling dat je er al in zit, dan wordt het veel te lang.
pi_116639381
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:34 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Veluwse Bron wordt hij leeggemaakt ruim voor een opgieting begint.
bij thermen holliday in schiedam ook :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_116639469
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:33 schreef littledrummergirl het volgende:

het zal wel gewoon aan de dag liggen lijkt me, dat is overal wel zo :) als je op zaterdag of zondagmiddag gaat is het overal wel drukker ( althans in de complexen waar ik ben geweest) doordeweeks zit je overal wel beter denk ik qua drukte.

Ja, maar ik vind het een verschil of het 'wel wat drukker is' of dat er een rij staat voor de ingang, de parkeerplaats vol is of dat er zelfs reviews online staan dat het 'zo overvol was dat mensen maar weer weg zijn gegaan'.

Aangezien ik vaak van de zaterdag afhankelijk ben, vind ik het wel belangrijk om te weten hoe druk het kan zijn. Sommige complexen hebben een maximum aantal mensen dat ze binnen laten of zijn gewoon rustiger vanwege de hoeveelheid faciliteiten.

De een houdt van veel keuze en groot, de ander van rust, de derde van veel groen en de vierde van goede horeca. Prima toch? Daarom review ik ook altijd duidelijk met wat mijn argumenten zijn.
pi_116639702
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:43 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind het een verschil of het 'wel wat drukker is' of dat er een rij staat voor de ingang, de parkeerplaats vol is of dat er zelfs reviews online staan dat het 'zo overvol was dat mensen maar weer weg zijn gegaan'.

Aangezien ik vaak van de zaterdag afhankelijk ben, vind ik het wel belangrijk om te weten hoe druk het kan zijn. Sommige complexen hebben een maximum aantal mensen dat ze binnen laten of zijn gewoon rustiger vanwege de hoeveelheid faciliteiten.

je zou van tevoren kunnen bellen om te vragen hoeveel drukte ze verwachten op de dag dat je wilt? dat is denk ik de enige manier om er van te voren achter te komen of t overvol gaat zijn of niet.

ik was laatst bij de zwaluwhoeve :r daar was de helft van de ligbedjes maar vol maar het voelde al zo vreselijk druk dat het helemaal niet ontspannen was. Terwijl ik die ervaring met een ander groot complex, de veluwse bron, helemaal niet had. Daar was het ook druk toen ik er was maar lang niet zo storend. Gek eigenlijk...
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_116640099
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:39 schreef kahlie het volgende:

[..]

Yikes. Dat lijkt me echt niet tof.

In Centre Du Lac wordt je (net zoals kennelijk bij Veluwe Bron) vriendelijk verzocht uit de sauna te komen. Het is niet de bedoeling dat je er al in zit, dan wordt het veel te lang.
Bij Thermae2000 is het meer regel dan uitzondering...
Don't let my username fool you...
pi_116640719
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

je zou van tevoren kunnen bellen om te vragen hoeveel drukte ze verwachten op de dag dat je wilt? dat is denk ik de enige manier om er van te voren achter te komen of t overvol gaat zijn of niet.
Ik ga nu gewoon naar een sauna waarvan ik weet dat het nooit overvol is. Alles is daar top ^O^ wat betreft hygiene, rust, groen en horeca. Meer kan ik me niet wensen. Daarnaast gaan we af en toe een sauna-weekend weg naar mooie sauna's wat verder weg. O+

quote:
99s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:50 schreef littledrummergirl het volgende:

ik was laatst bij de zwaluwhoeve :r daar was de helft van de ligbedjes maar vol maar het voelde al zo vreselijk druk dat het helemaal niet ontspannen was. Terwijl ik die ervaring met een ander groot complex, de veluwse bron, helemaal niet had. Daar was het ook druk toen ik er was maar lang niet zo storend. Gek eigenlijk...
Indeling is erg belangrijk. Als er meerdere rustplekken zijn of de sauna's verspreid over het complex zitten, dan lopen mensen meer en is het meer verspreid. Ook helpt het als er meer dan 1 horeca gelegenheid is.
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:09:56 #97
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_116653788
Okay dan ga ik maar bellen naar Elysium wanneer het een beetje rustig is, ik kan sowieso alleen in de avond na school. Ik kijk wel even als het niet bevalt ga ik lekker weer naar Egmond toe, die beviel mij prima.

Centre du Lac lijkt me ook erg goed, nog nooit een slechte review over gelezen eigenlijk maar op de foto's lijkt het een beetje verouderd klopt dat?
Bay of Plenty
pi_116661834
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:09 schreef oLexie het volgende:
Okay dan ga ik maar bellen naar Elysium wanneer het een beetje rustig is, ik kan sowieso alleen in de avond na school. Ik kijk wel even als het niet bevalt ga ik lekker weer naar Egmond toe, die beviel mij prima.

Centre du Lac lijkt me ook erg goed, nog nooit een slechte review over gelezen eigenlijk maar op de foto's lijkt het een beetje verouderd klopt dat?
Het is inderdaad niet de meest moderne sauna.
Ik ben er een keer geweest en vond het een sauna met een fijne sfeer, lekker relaxed, geen "zien en gezien worden" sfeer.
Ik vond persoonlijk de Maa sauna super. Heet en een prettige rook geur. De opgiet sauna vond ik nogal stinken :@ . Daar ben ik dus snel uit gegaan.
De horeca is heel goed in Centre du Lac. Eten is top en de bediening ook ^O^
In vergelijk met Elysium is het klein. Ik vind Elysium een fijne sauna voor een hele dag, maar ik kan me voorstellen dat anderen het te massaal vinden. Het grote nadeel aan Elysium vind ik de restaurants, zowel de kaart als het personeel.

Centre du Lac en Elysium zijn voor mij best een eind weg. Als ik dan toch een hele dag naar de sauna ga, kies ik dan toch voor Elysium. Ik was na een paar uur uit wel uitgekeken in Pijnacker.
Veluwse bron is ook fijn, daar al naar gekeken?
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_116665816
Door een groot aantal SPA-flesjes op mijn werk nu al 2 bonnen voor een gratis dagje sauna voor 1 persoon gewoon voor Thermen & Beautygroep Sauna's.. Raadt iemand er een aan? Ben van plan doordeweeks te gaan met gratis reizen, dus afstand maakt niet uit. ^^
pi_116676457
Ik zou er toch eentje kiezen die een beetje in de buurt zit. Ik heb ervaring met Son, Zevenhuizen, Houten en Zutphen. Die zijn allemaal wel ok eigenlijk. Son vond ik de minste omdat er geen opgietingen waren.

Waar woon je ergens en wat vind je belangrijk in een sauna?

Veel sauna's zijn vrij lastig te bereiken met het OV dus ik weet niet of je met vrij reizen een OV kaart of een lease-auto bedoelt?
pi_116700518
Ik woon in Gouda, en heb maar 1 sauna-ervaring in schiedam dus ik weet niet wat ik belangrijk vind. :P

En ik gebruik het OV, het lijkt me dat bussen toch redelijk dichtbij sauna's stoppen?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 september 2012 @ 20:17:27 #102
163650 Greys
pi_116702391
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:16 schreef zoldernerd het volgende:
Door een groot aantal SPA-flesjes op mijn werk nu al 2 bonnen voor een gratis dagje sauna voor 1 persoon gewoon voor Thermen & Beautygroep Sauna's.. Raadt iemand er een aan? Ben van plan doordeweeks te gaan met gratis reizen, dus afstand maakt niet uit. ^^
Zit Centre du Lac Pijnacker daarbij, bij die bonnen? :)
Want Pijnacker-Gouda is maar een kwartiertje trein naar Zoetermeer en daarna nog 5 minuutjes bus geloof ik. De bushalte is er niet voor de deur maar mensen die tegen de chauffeur zeggen dat ze naar de sauna gaan zet ie meestal pal voor de deur af :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 12-09-2012 22:07:57 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116709141
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:46 schreef zoldernerd het volgende:
Ik woon in Gouda, en heb maar 1 sauna-ervaring in schiedam dus ik weet niet wat ik belangrijk vind. :P

En ik gebruik het OV, het lijkt me dat bussen toch redelijk dichtbij sauna's stoppen?
Nee de meeste sauna's zijn erg slecht met het openbaar vervoer te bereiken, omdat ze vaak in buitengebieden zitten (daar is mooi de ruimte)
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2012 @ 07:40:31 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116730199
sauna de veluwe ligt naast een station.
handig als je met de trein bent, maar iedere keer als daar een trein langskomt heb je het gevoel dat het ding zowat over je heen dendert

misschien is ov-fiets een optie?
pi_116730525
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Zit Centre du Lac Pijnacker daarbij, bij die bonnen? :)
Want Pijnacker-Gouda is maar een kwartiertje trein naar Zoetermeer en daarna nog 5 minuutjes bus geloof ik. De bushalte is er niet voor de deur maar mensen die tegen de chauffeur zeggen dat ze naar de sauna gaan zet ie meestal pal voor de deur af :D
Klopt ja! Vet lief.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_116731552
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 07:40 schreef lady-wrb het volgende:
sauna de veluwe ligt naast een station.
handig als je met de trein bent, maar iedere keer als daar een trein langskomt heb je het gevoel dat het ding zowat over je heen dendert

Klopt maar die sauna vind ik nou niet echt een aanrader, vrij klein en oud. Sowieso zit het dan wel naast het station maar Lunteren ligt wel aan een kippe-spoorlijntje.

De sauna's in Oss en Rosmalen zitten ook naast een station trouwens.Beide wel aardig maar ik zou er niet nog een keer heen gaan.
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2012 @ 09:46:57 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116732014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 09:28 schreef bigfoot1972 het volgende:

[..]

Klopt maar die sauna vind ik nou niet echt een aanrader, vrij klein en oud. Sowieso zit het dan wel naast het station maar Lunteren ligt wel aan een kippe-spoorlijntje.

nou idd. ik ben er één keer geweest en ik vond het er helemaal niks. klein, saai en waardeloze bediening. en idd dat station ernaast :')
leuk voor een middagje ofzo maar niet om er de hele dag rond te hobbelen.

maar ja, dat geldt ook voor de holterhof, vind ik. maar daar kan je wel heel lekker eten :9
pi_116750704
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:09 schreef oLexie het volgende:
Centre du Lac lijkt me ook erg goed, nog nooit een slechte review over gelezen eigenlijk maar op de foto's lijkt het een beetje verouderd klopt dat?
Er is redelijk wat verbouwd, dus ik weet niet van wanneer de foto's zijn. Het oude zwembad-achtige sfeertje (met witte tegels) is omgetoverd naar een sjieker sfeertje met zwarte tegels + kleine blauwe tegeltjes. Er zijn nu automatische schuifdeuren ipv deuren die je zelf open moet doen. Slaapbanken achterin bij de horeca, schommelstoelen in de "zandbak" etc. etc.

Ook tof (was er dinsdagavond) is dat er een groter gedeelte neveltuin is. Dat stukje buiten wat al tijden buiten gebruik was (weet niet meer wat er eerst was) is nu ook neveltuin. :)
pi_116750875
Er is een bushalte naast de sauna's Soesterberg en Thermen Holiday Zuidwolde. Bereikbaar via respectievelijk station Amersfoort en Hoogeveen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_116754871
Thermen Nijmegen is ook redelijk te bereiken met bus en trein. Echte stadssauna. Niet megagroot, niet modern (soms zelfs wat achterstallig onderhoud), maar wel goede sfeer.
Zu hause ist alles besser
pi_116809449
Ola, ik moest hier zijn voor eventuele antwoorden op mijn volgende vraag.

Ik zoek een sauna, keiharde masseur die mijn schouder/spieren/botten kan
'kraken' daar ik al een tijdje last van een stijve nek en schouderblad heb
waarbij bepaalde spieren net onder het schouderblad pijn doen en mijn
huidige fysio weinig resultaat boekt met zijn zacht gewrijf en wat mij
alleen maar geld kost maar niet van het probleem afhelpt.

Ik kan natuurlijk bij wijze van een reis naar Turkije boeken en daar in
zo een Hamman? mij onder handen laten nemen en dan weet ik zeker
dat ik fris terugkom maar probeer het liefst eerst hier in Nederland een
oplossing ervoor te vinden.

Wie?
pi_116809537
Waarom moet zoiets per se in een sauna, Iwanius :?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_116809836
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 september 2012 11:01 schreef Iwanius het volgende:
Ola, ik moest hier zijn voor eventuele antwoorden op mijn volgende vraag.

Ik zoek een sauna, keiharde masseur die mijn schouder/spieren/botten kan
'kraken' daar ik al een tijdje last van een stijve nek en schouderblad heb
waarbij bepaalde spieren net onder het schouderblad pijn doen en mijn
huidige fysio weinig resultaat boekt met zijn zacht gewrijf en wat mij
alleen maar geld kost maar niet van het probleem afhelpt.

Ik kan natuurlijk bij wijze van een reis naar Turkije boeken en daar in
zo een Hamman? mij onder handen laten nemen en dan weet ik zeker
dat ik fris terugkom maar probeer het liefst eerst hier in Nederland een
oplossing ervoor te vinden.

Wie?
denk dat als je "gekraakt"wil worden je eerder bij een chriropractor op zijn plaats bent dan in een sauna.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chiropraxie
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_116820152
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 september 2012 11:01 schreef Iwanius het volgende:
Ola, ik moest hier zijn voor eventuele antwoorden op mijn volgende vraag.

Ik zoek een sauna, keiharde masseur die mijn schouder/spieren/botten kan
'kraken' daar ik al een tijdje last van een stijve nek en schouderblad heb
waarbij bepaalde spieren net onder het schouderblad pijn doen en mijn
huidige fysio weinig resultaat boekt met zijn zacht gewrijf en wat mij
alleen maar geld kost maar niet van het probleem afhelpt.

Ik kan natuurlijk bij wijze van een reis naar Turkije boeken en daar in
zo een Hamman? mij onder handen laten nemen en dan weet ik zeker
dat ik fris terugkom maar probeer het liefst eerst hier in Nederland een
oplossing ervoor te vinden.

Wie?
Geen enkele masseur werkt op de botten, slechts op spieren en indien er ook gebruik gemaakt wordt van trek en bewegingstechnieken ook op gewrichten.

Hammam vond ik nou geen massage waarbij er erg diep op de spieren/gewrichten wordt gewerkt. Er wordt wel fiks hard gemasseerd, maar als je helemaal vast zit, dan heb je daar niet zoveel aan. Hard betekend namelijk niet diep.

Goede massagevormen kunnen dan zijn: sportmassage (diep in de spieren en vooral goed bij blessureleed), Thaise massage (maar lastig aan te komen in NL op een goed niveau, waar ook veel gewerkt wordt op gewrichten) en Tuina (medische Chinese massage met veel rollende en trekkende technieken). Tuina heeft in NL een goede vereniging en wordt daarom ook door verschillende verzekeraars vergoed.

Het valt me op dat veel mensen denken dat als je maar hard genoeg masseert, je iemand 'los kan trekken', terwijl het echt losmaken van vastzittende spieren of knopen gebeurd met gebruik van kloppende bewegingen (bloedtoevoer op gang brengen) of lichtjes trekken/draaien (spier rekken of gewricht losmaken).

Chiropraxie werkt ook met plotselinge trekbewegingen en niet met heftige wrijfbewegingen. Ook dit wordt bij veel verzekeraars vergoed, maar vind ik dat weer geen massagevorm.
pi_116829987
Ik heb wel eens een paar keer massage gehad, altijd wel lekker, maar ik heb nooit het idee gehad dat er echt een blijvend effect aan zat.

Dus doe dan maar gewoon een ouderwetse met happy end ;)
pi_116832052
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:48 schreef kahlie het volgende:

[..]

Geen enkele masseur werkt op de botten, slechts op spieren en indien er ook gebruik gemaakt wordt van trek en bewegingstechnieken ook op gewrichten.

Hammam vond ik nou geen massage waarbij er erg diep op de spieren/gewrichten wordt gewerkt. Er wordt wel fiks hard gemasseerd, maar als je helemaal vast zit, dan heb je daar niet zoveel aan. Hard betekend namelijk niet diep.

Goede massagevormen kunnen dan zijn: sportmassage (diep in de spieren en vooral goed bij blessureleed), Thaise massage (maar lastig aan te komen in NL op een goed niveau, waar ook veel gewerkt wordt op gewrichten) en Tuina (medische Chinese massage met veel rollende en trekkende technieken). Tuina heeft in NL een goede vereniging en wordt daarom ook door verschillende verzekeraars vergoed.

Het valt me op dat veel mensen denken dat als je maar hard genoeg masseert, je iemand 'los kan trekken', terwijl het echt losmaken van vastzittende spieren of knopen gebeurd met gebruik van kloppende bewegingen (bloedtoevoer op gang brengen) of lichtjes trekken/draaien (spier rekken of gewricht losmaken).

Chiropraxie werkt ook met plotselinge trekbewegingen en niet met heftige wrijfbewegingen. Ook dit wordt bij veel verzekeraars vergoed, maar vind ik dat weer geen massagevorm.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb ook een tijd bij een chiropractor gelopen en dat is heel anders dan een massage. Dus ik zou Iwanius ook aanraden om daar heen te gaan (meestal wordt 200 euro aan alternatieve geneeswijzen vergoed vanuit de aanvullende verzekering) Met een massage bij de sauna ga je iig geen (blijvend) resultaat halen.
pi_116838670
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:06 schreef bigfoot1972 het volgende:
Ik heb wel eens een paar keer massage gehad, altijd wel lekker, maar ik heb nooit het idee gehad dat er echt een blijvend effect aan zat.

Blijvend effect van massage is afhankelijk van de klacht en de massagevorm. In het westen kiezen de meeste mensen massage als ze veel stress hebben, maar als je de aard van het beestje niet aanpakt, dan komen vastzittende nek en schouderspieren gewoon terug bij de volgende stress-bui. In het oosten is massage een helende vorm en wordt medisch toegepast bij bijvoorbeeld hoofdpijn (ipv paracetamol), buikklachten (ipv laxeermiddelen) en als ondersteuning bij ziektes. Dan is er zeker wel een blijvend effect te behalen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:00 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb ook een tijd bij een chiropractor gelopen en dat is heel anders dan een massage. Dus ik zou Iwanius ook aanraden om daar heen te gaan (meestal wordt 200 euro aan alternatieve geneeswijzen vergoed vanuit de aanvullende verzekering) Met een massage bij de sauna ga je iig geen (blijvend) resultaat halen.
Massage in de sauna is meestal ook een ondergeschoven kindje. De meeste masseurs hebben geen enkele certificering of slechts een cursus van een paar weken gevolgd. Ik laat me daarom ook nooit masseren in de sauna, want dan erger ik me aan de kwaliteit.

Meest stuitende vind ik dat veel sauna's ook voetreflex aanbieden. Een echte voetreflex-therapeute heeft een 4-jarige HBO-opleiding achter de rug. Je kan ook overal een certificaat halen als je een workshop volgt, maar dat zegt dus vrij weinig. Veel mensen weten dat niet en krijgen dus absoluut geen waar voor hun geld. Zonde!
  † In Memoriam † dinsdag 9 oktober 2012 @ 21:02:13 #118
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117791268
heeft er iemand ervaring met sauna warmond?
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:51:32 #119
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118259062
Zo, ik heb vanaf vandaag een nieuwe ergernis nummer 1 in de sauna: Kinderen! :r

Vandaag met mijn vriendin naar Prinsejagt in Eindhoven geweest en blijkbaar mogen daar op zondag ook kinderen binnen. Nou, het leek op momenten wel een subtropisch zwemparadijs. Ik kom daar om eens lekker een dag tot rust te komen en niet om schreeuwende kinderen (er waren er zeker 8 aanwezig) aan te treffen die rennen langs de baden, rennen door het restaurant, staan te schreeuwen onder de koude douche, keer op keer met een plons in het zwembad springen enz. Ik neem de kinderen het niet kwalijk, maar de ouders wel heel erg }:| Sowieso snap ik niet wat een kind in een sauna te zoeken heeft. Het heeft meer met een "kijk ons een lekker vrij zijn en onze kinderen meenemen naar de sauna" mentaliteit van die ouders te maken en ze grepen ook echt niet in bij vervelend gedrag... Wat mij betreft weer een voorbeeld dat er een minimumleeftijd van 16 of 18 jaar moet gelden in de sauna.

Wat een oase van rust was het toen al die kinderen rond etenstijd weg waren O+ Ondanks momenten van ergernis door die vervelende kutkinderen toch nog een heerlijke dag gehad. Alleen beetje jammer dat ze onze bestelling van de lunch kwijt waren en we dus twee keer zo lang moesten wachten.
Don't let my username fool you...
pi_118259324
Ik geloof niet dat mijn ouders een "kijk ons eens lekker vrij blah" mentaliteit hadden en die ene keer per jaar dat we meegingen naar de sauna was een waar feestje en daar keek ik lange tijd reikhalzend naar uit. Heeft ook echt mijn liefde voor de sauna ingeprent. Minimumleeftijd 16 jaar? Absoluut niet. Kinderen in de sauna? Ja, vooral doen! Maar dan wel als opvoedend ouder en ze niet laten rennen, schreeuwen en vervelend zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_118259478
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof niet dat mijn ouders een "kijk ons eens lekker vrij blah" mentaliteit hadden en die ene keer per jaar dat we meegingen naar de sauna was een waar feestje en daar keek ik lange tijd reikhalzend naar uit. Heeft ook echt mijn liefde voor de sauna ingeprent. Minimumleeftijd 16 jaar? Absoluut niet. Kinderen in de sauna? Ja, vooral doen! Maar dan wel als opvoedend ouder en ze niet laten rennen, schreeuwen en vervelend zijn.
dit.

zodra mijnessen oud genoeg zijn (zindelijk + kunnen zwemmen) mogen ze het proberen op een dag en sauna waar het mag. heb al vaker kinderen aangetroffen en er eerlijk gezegd nooit problemen mee gehad. die kinderen waren ook niet druk. dat hoort gewoon niet. drukke volwassenen kan ik evenmin uitstaan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118259483
quote:
Minimumleeftijd 16 jaar? Absoluut niet. Kinderen in de sauna? Ja, vooral doen! Maar dan wel als opvoedend ouder en ze niet laten rennen, schreeuwen en vervelend zijn.
Eens met Isabeau!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 oktober 2012 @ 21:57:30 #123
163650 Greys
pi_118259491
Oh daar zou ik me ook wel aan storen ja, aan gillende kids. Heel soms is er in Centre du Lac wel eens een kind, maar dan eentje die je de hele dag niet opmerkt, zich keurig gedraagt en hooguit even een gilletje slaakt onder de koude emmer (maar dat doen sommige volwassenen ook :D ).

Zusje en ik mochten als kind ook al met mijn ouders mee naar de sauna, maar mooi niet dat we mochten rennen of gillen hoor. Gedraag je en als je je verveelt ga je maar in de rustruimte met je mond dicht met een koude chocomel de Donald Duck lezen. Zo ging dat. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:51:47 #124
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_118265239
Ik werd vorige week ZO erg aangekeken in de Sauna.. Echt belachelijk.. Ze keken van: "Wat moet een 18 jarige jongen in hemelsnaam in de sauna!!!!?????"
pi_118265272
quote:
7s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:51 schreef Grijsbaard het volgende:
Ik werd vorige week ZO erg aangekeken in de Sauna.. Echt belachelijk.. Ze keken van: "Wat moet een 18 jarige jongen in hemelsnaam in de sauna!!!!?????"
Vreemd, zijn vaak zat jongens van jouw leeftijd in de sauna. Waar was dat dan?
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:52:56 #126
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_118265303
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:52 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Vreemd, zijn vaak zat jongens van jouw leeftijd in de sauna. Waar was dat dan?
In Egmond... Naja.. ik zie juist eigenlijk alleen maar oudere mensen.. Maja..
pi_118265503
In mijn huissauna is het zowel op zaterdag en maandag toegestaan om kinderen mee te nemen. Ik kan me er niet aan storen eerlijk gezegd. De meeste kinderen gedragen zich prima en voor mijn part springen ze een keer in het water of gillen in het dompelbad.

Totale afrader trouwens het saunagedeelte van het Thermaalbad in Arcen. Het grootste gedeelte van het publiek komt daar om aapjes te kijken. Met name in het weekend zou ik er wegbijven.
Zu hause ist alles besser
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:59:00 #128
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_118265575
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:57 schreef kaputwiehund het volgende:
In mijn huissauna is het zowel op zaterdag en maandag toegestaan om kinderen mee te nemen. Ik kan me er niet aan storen eerlijk gezegd. De meeste kinderen gedragen zich prima en voor mijn part springen ze een keer in het water of gillen in het dompelbad.

Totale afrader trouwens het saunagedeelte van het Thermaalbad in Arcen. Het grootste gedeelte van het publiek komt daar om aapjes te kijken. Met name in het weekend zou ik er wegbijven.
Dat is zeker waar! In arcen ben ik ook een keer geweest (op vakantie).. en er gebeurden rare dingen.. Ze zaten me telkens aan te kijken en vooral je weetwel.. echt beschamend..
  † In Memoriam † maandag 22 oktober 2012 @ 08:43:12 #129
37843 lady-wrb
kortaf
pi_118270430
ik heb mijn zoon (hij is nu 13) al een paar keer meegenomen naar thermen holiday in schiedam. ik heb hem bij de eerste keer verteld dat het daar geen speeltuin is, het zwembad niet voor bommetjes is en dat er niet geschreeuwd en gerend mag worden omdat men daar komt voor rust.
het was duidelijk en hij heeft zich keurig gedragen en ook echt genoten. hij gaat deze vakantie waarschijnlijk weer lekker mee :)
ik moet er ook niet aan denken dat ik tussen gillende en rennende kinderen terechtkom.
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:15:28 #130
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118270874
Ga toch lekker met die kinderen naar de Tongelreep, nee, voor mij werkt het niet. Ik heb sowieso al niks met kinderen en in een sauna heb ik er al helemáál geen behoefte aan. Ik vond het altijd juist fijn dat dat nog een van de weinige plaatsen was waar je geen kinderen tegenkwam, maar dat was gisteren dus absoluut niet het geval.

Wat moeten kinderen in een sauna? Je kunt ze misschien wel even rustig houden, maar een kind houdt dat geen hele dag vol, daar zijn ze dan ook kinderen voor. Val mij niet lastig met andermans kinderen, ik heb het in elk geval als zeer storend ervaren. Maar het was ook duidelijk dat die ouders geen enkel besef hadden over hoe storend het was, die zaten erbij en keken ernaar. En natuurlijk, een gilletje onder de koude douche kan altijd, maar het was dus echt een kwartier lang schreeuwen, roepen en krijsen.

Ik bedenk me de volgende keer nog wel twee keer voor ik op zo'n dag ga.
Don't let my username fool you...
pi_118271550
wat moeten kinderen in de sauna? nou, hetzelfde als volwassenen. ik ben het zeker met je eens dat ze zich wel dienen te gedragen hoor, maar om nou elk kind maar te bannen vind ik veel te ver gaan, aangezien er zat kinderen zijn die sauna wel prettig vinden en zich ook weten te gedragen.

ik voor mij heb meer last van ouwe isegrimmen die constant tegen je aan zeuren. zullen we die dan ook de toegang tot de sauna ontzeggen dan? nu we toch bezig zijn; kwebbelende huismoeders met hun valse roddels kan ik ook missen als kiespijn. en zo vind je altijd wel iets of iemand om op te mekkeren.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:51:26 #132
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118271671
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 08:43 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb mijn zoon (hij is nu 13) al een paar keer meegenomen naar thermen holiday in schiedam. ik heb hem bij de eerste keer verteld dat het daar geen speeltuin is, het zwembad niet voor bommetjes is en dat er niet geschreeuwd en gerend mag worden omdat men daar komt voor rust.
het was duidelijk en hij heeft zich keurig gedragen en ook echt genoten. hij gaat deze vakantie waarschijnlijk weer lekker mee :)
ik moet er ook niet aan denken dat ik tussen gillende en rennende kinderen terechtkom.
Ja, maar een 13-jarige (1e jaar middelbare?) moet zich ook wel kunnen gedragen :D Het zijn met name de zes-jarigen die als een dolle zitten te rennen etc :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:54:11 #133
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_118271731
Ik vond het als kind geweldig, dus als een huidig kind dat ook wil kan ik me dat prima voorstellen. Alleen houd je je aan de regels, net als overal :) En dat er specifieke dagen zijn dat kinderen zijn toegestaan en dagen dat dat niet zo is lijkt me prima :)
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:01:21 #134
37295 Luigi
mario pls
pi_118271862
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:45 schreef simmu het volgende:
wat moeten kinderen in de sauna? nou, hetzelfde als volwassenen. ik ben het zeker met je eens dat ze zich wel dienen te gedragen hoor, maar om nou elk kind maar te bannen vind ik veel te ver gaan, aangezien er zat kinderen zijn die sauna wel prettig vinden en zich ook weten te gedragen.

ik voor mij heb meer last van ouwe isegrimmen die constant tegen je aan zeuren. zullen we die dan ook de toegang tot de sauna ontzeggen dan? nu we toch bezig zijn; kwebbelende huismoeders met hun valse roddels kan ik ook missen als kiespijn. en zo vind je altijd wel iets of iemand om op te mekkeren.
Dat.

Sommige mensen moeten gewoon in een cocon leven ofzo zodat ze van niemand of niks lastig hebben. Last van bejaarden in de supermarkt, last van de muziek van de buren, last van linksrijders terwijl je zelf rechts rijdt, last van kinderen in de sauna... Een keer je schouders ophalen en doorgaan met ademhalen is een zeldzame kunst geworden in dit klaaggrage land.

Als je wilt kun je je echt de hele dag lopen ergeren aan van alles en nog wat, maar vooral in de sauna lijkt me dat écht zonde van je tijd. Zoek een stil hoekje op, spreek iemand er op aan, maar ga niet achteraf op een anoniem forum van de toren lopen blazen.

En kies je sauna's een beetje zorgvuldig uit. Ik snap niet dat mensen naar die platgelopen megadingen gaan.
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:06:40 #135
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_118271972
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:01 schreef Luigi het volgende:
En kies je sauna's een beetje zorgvuldig uit. Ik snap niet dat mensen naar die platgelopen megadingen gaan.
Inderdaad, genoeg sauna's waar echt nog nooit een kind is geweest, laat staan dat ik er 1 gezien heb.
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:08:28 #136
37295 Luigi
mario pls
pi_118272032
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:06 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Inderdaad, genoeg sauna's waar echt nog nooit een kind is geweest, laat staan dat ik er 1 gezien heb.
Spa Sereen of Saré, bij voorkeur geen sauna's die meedoen aan Optimel acties of gekkigheden als badkledingdagen kennen.
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:14:17 #137
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118272158
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:01 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat.

Sommige mensen moeten gewoon in een cocon leven ofzo zodat ze van niemand of niks lastig hebben. Last van bejaarden in de supermarkt, last van de muziek van de buren, last van linksrijders terwijl je zelf rechts rijdt, last van kinderen in de sauna... Een keer je schouders ophalen en doorgaan met ademhalen is een zeldzame kunst geworden in dit klaaggrage land.
Ik kan altijd veel hebben, maar dit heb ik gewoon als storend ervaren. Of mag ik die mening niet meer hebben en werkt die tolerantie maar één kant op? Ik snap sowieso dat helemaal ophemelen van kinderen overal en nergens nooit.

In die sauna had ik ook nog nooit een kind gezien, pas toen we binnen waren werd het duidelijk. Op de menukaart zagen we dat het inderdaad op zondagmiddag werd toegestaan. Maar bijvoorbeeld rennen in een restaurant is gewoon overal vervelend, of het nu in een sauna is, of in een gewoon restaurant.

Ik vond het gewoon vervelend, dat is mijn mening en als ik de reacties bij http://www.saunaenthermen.nl/blog/ontspannen-met-kinderen zie, ben ik zeker niet de enige.
Don't let my username fool you...
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:16:46 #138
37295 Luigi
mario pls
pi_118272209
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik kan altijd veel hebben, maar dit heb ik gewoon als storend ervaren. Of mag ik die mening niet meer hebben en werkt die tolerantie maar één kant op? Ik snap sowieso dat helemaal ophemelen van kinderen overal en nergens nooit.

In die sauna had ik ook nog nooit een kind gezien, pas toen we binnen waren werd het duidelijk. Op de menukaart zagen we dat het inderdaad op zondagmiddag werd toegestaan. Maar bijvoorbeeld rennen in een restaurant is gewoon overal vervelend, of het nu in een sauna is, of in een gewoon restaurant.

Ik vond het gewoon vervelend, dat is mijn mening en als ik de reacties bij http://www.saunaenthermen.nl/blog/ontspannen-met-kinderen zie, ben ik zeker niet de enige.
Maar wat heb je er aan gedáán?

Het minste is wel dat je het personeel er op wijst dat een sauna een rustige plek zou moeten zijn. Als je zelf mensen aanspreken eng vind, dus.
pi_118272348
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik kan altijd veel hebben, maar dit heb ik gewoon als storend ervaren. Of mag ik die mening niet meer hebben en werkt die tolerantie maar één kant op? Ik snap sowieso dat helemaal ophemelen van kinderen overal en nergens nooit.

In die sauna had ik ook nog nooit een kind gezien, pas toen we binnen waren werd het duidelijk. Op de menukaart zagen we dat het inderdaad op zondagmiddag werd toegestaan. Maar bijvoorbeeld rennen in een restaurant is gewoon overal vervelend, of het nu in een sauna is, of in een gewoon restaurant.

Ik vond het gewoon vervelend, dat is mijn mening en als ik de reacties bij http://www.saunaenthermen.nl/blog/ontspannen-met-kinderen zie, ben ik zeker niet de enige.
ik zie hier niemand kinderen ophemelen hoor :)

en je aangehaalde artikel stelt:
quote:
De conclusie lijkt mij dan ook dat het reserveren van dagen en tijden voor ouders met kinderen, zoals een familiemiddag op woensdag of familiedag op twee zaterdagen in de maand, een prima oplossing is. Op die manier weet de saunabezoeker die tijdens kinderuren gaat zitten zweten dat zijn rust eventueel wreed verstoord kan worden, maar dat hij dit maar heeft te accepteren. Bovendien hoeft de saunabezoeker met kind zich op die dagen niet bezwaard te voelen als de kinderen de boel op stelten zetten. Iedereen tevreden, toch?
volgende keer dus gewoon vooraf informeren of er kinderen welkom zijn wanneer jij naar die sauna wil. en als mensen zich misdragen mag je daar natuurlijk altijd iets van zeggen, of dat nou kinderen of volwassenen zijn.

maar je post nu wel erg isegrimmerig. als je zo tegen mij zou praten in een sauna zou ik me groen en geel aan je ergeren en je de rest van de dag mijden alsof je de enge ziekte "zuurheid" hebt :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:26:46 #140
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118272409
isewat?
Don't let my username fool you...
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:37:48 #141
37295 Luigi
mario pls
pi_118272655
Maar goed, spelende vrouw, wat heb je nu geleerd? Volgende keer even kijken op de site van [betreffende sauna] of en hoe ze aan kinderdagen doen en wat hun kinderbeleid in het algemeen is en bij tegenvallende resultaten een andere sauna bezoeken.

Isse simpel.
pi_118272692
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:26 schreef Metalfreak het volgende:
isewat?
een isegrim:
quote:
An ill-tempered and frequently old person full of stubborn ideas or opinions.
klikkerdeklik
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118274720
Ik ben ook nog wel benieuwd naar wat je gedaan hebt toen je er was. Heb je die ouders of het personeel er over aangesproken? Want als je dat niet hebt gedaan weten ze ook niet dat je het storend vond. En dan is anoniem op internet klagen wel erg simpel...
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:53:46 #144
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118275162
Ow god, volgens mij heb ik wat moedertjes op hun teen getrapt :')

Maar goed, met mensen die in OUD posten valt toch geen discussie te voeren, dat is algemeen bekend op Fok!.
Don't let my username fool you...
  maandag 22 oktober 2012 @ 11:58:01 #145
37295 Luigi
mario pls
pi_118275309
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:53 schreef Metalfreak het volgende:
Ow god, volgens mij heb ik wat moedertjes op hun teen getrapt :')

Maar goed, met mensen die in OUD posten valt toch geen discussie te voeren, dat is algemeen bekend op Fok!.
Nee, kinderhatende metalfans zijn fijn volk. :'). Als we zo beginnen... Maar goed joh, jij je zin. Erger je maar rot, post het heldhaftig op een forum en de hele wereld is tegen je, right? Good busy. ^O^ .
pi_118275627
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:53 schreef Metalfreak het volgende:
Ow god, volgens mij heb ik wat moedertjes op hun teen getrapt :')

Maar goed, met mensen die in OUD posten valt toch geen discussie te voeren, dat is algemeen bekend op Fok!.
goede argumentatie!
^O^
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118276142
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:53 schreef Metalfreak het volgende:
Ow god, volgens mij heb ik wat moedertjes op hun teen getrapt :')

Maar goed, met mensen die in OUD posten valt toch geen discussie te voeren, dat is algemeen bekend op Fok!.
Nee hoor, ik heb geen kinderen :) Maar vind het gewoon makkelijk, anoniem klagen op een internetforum als je er irl niks van gezegd hebt.

Ik heb hier ook wel eens geklaagd over een dessert waar citroenijs bij zat terwijl ik daar allergisch voor ben en dat van te voren had aangegeven. Maar daar heb ik toen ook meteen wat van tegen het personeel gezegd.

[ Bericht 11% gewijzigd door _Hestia_ op 22-10-2012 12:28:37 ]
pi_118279032
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:08 schreef simmu het volgende:

[..]

goede argumentatie!
^O^
Dat laatste klopt wel, met OUD valt alleen te discussiëren op hun manier.
pi_118287974
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 11:53 schreef Metalfreak het volgende:
Ow god, volgens mij heb ik wat moedertjes op hun teen getrapt :')

Maar goed, met mensen die in OUD posten valt toch geen discussie te voeren, dat is algemeen bekend op Fok!.
Ik post niet in OUD en ik heb geen kinderen en kan me kapot ergeren aan kinderen. Toch vind ik dat kinderen prima in een sauna kunnen zijn. Heel veel kunnen zich namelijk wel gedragen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_118292738
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:40 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Dat laatste klopt wel, met OUD valt alleen te discussiëren op hun manier.
dat vind ik nogal een forse opmerking waar ik me niet in kan vinden. aangezien ik hier de enige ben *met* kinderen en in oud actief vind ik het vooral nogal een kutopmerking. zonder enig fundament, maar wel een kutopmerking.

en in oud mekkeren ze dan weer over mijn manier van discussieren. met rede en argumentatie enzo :') altijd lollig zo. zullen we het weer over sauna's gaan hebben? niet dat ik daar ooit kom. ik ben ouder en mijnessen vind ik nog te klein voor de sauna ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118293260
ik zou het persoonlijk niet prettig vinden als er kinderen van onder de 16 rond zouden lopen als ik in de sauna ben. Niet alleen door eventuele geluidsoverlast, maar gewoon omdat ik me er een beetje vreemd onder zou voelen. gelukkig ben ik ze nog niet tegen gekomen in de sauna's waar ik vaker kom :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_118294970
quote:
99s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zou het persoonlijk niet prettig vinden als er kinderen van onder de 16 rond zouden lopen als ik in de sauna ben. Niet alleen door eventuele geluidsoverlast, maar gewoon omdat ik me er een beetje vreemd onder zou voelen. gelukkig ben ik ze nog niet tegen gekomen in de sauna's waar ik vaker kom :)
Waarom zou je je er vreemd over voelen dan? Ik ben in Thermen Holiday Zuidwolde wel eens kinderen tegen gekomen en daar had ik helemaal geen last van, je merkte ze amper op. Ik zou niet weten waarom ik me daar vreemd over zou moeten voelen.
pi_118295041
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:53 schreef simmu het volgende:

[..]

dat vind ik nogal een forse opmerking waar ik me niet in kan vinden. aangezien ik hier de enige ben *met* kinderen en in oud actief vind ik het vooral nogal een kutopmerking. zonder enig fundament, maar wel een kutopmerking.

en in oud mekkeren ze dan weer over mijn manier van discussieren. met rede en argumentatie enzo :') altijd lollig zo. zullen we het weer over sauna's gaan hebben? niet dat ik daar ooit kom. ik ben ouder en mijnessen vind ik nog te klein voor de sauna ;(
Huh, jij en je man gingen toch omstebeurt naar de sauna, ene week hij, andere week jij? Dacht dat ik dat keer gelezen had? Of ben ik nu in de war :?
pi_118295146
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:39 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Huh, jij en je man gingen toch omstebeurt naar de sauna, ene week hij, andere week jij? Dacht dat ik dat keer gelezen had? Of ben ik nu in de war :?
klopt, dat hebben we een hele tijd gedaan :Y
maar dat was financieel toch ff een beetje te belastend en hij heeft ook al geen vrije dagen 'vrij' zeg maar, omdat zijn vader ziek is. dus dan kan het enkel in de weekenden, en dat bleek toch echt een beetje te druk. als je meerdere argumenten hebt voor iets, dan zit er doorgaans wel een grond in. dus we doen het ff niet meer.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118295683
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:41 schreef simmu het volgende:

[..]

klopt, dat hebben we een hele tijd gedaan :Y
maar dat was financieel toch ff een beetje te belastend en hij heeft ook al geen vrije dagen 'vrij' zeg maar, omdat zijn vader ziek is. dus dan kan het enkel in de weekenden, en dat bleek toch echt een beetje te druk. als je meerdere argumenten hebt voor iets, dan zit er doorgaans wel een grond in. dus we doen het ff niet meer.
Aha op die manier. Dan had ik het iig wel goed onthouden. Jammer hoor dat het ff niet meer lukt ;(
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:09:37 #156
63722 z80
I fink you freaky
pi_118296711
quote:
99s.gif Op maandag 22 oktober 2012 19:04 schreef littledrummergirl het volgende:
ik zou het persoonlijk niet prettig vinden als er kinderen van onder de 16 rond zouden lopen als ik in de sauna ben. Niet alleen door eventuele geluidsoverlast, maar gewoon omdat ik me er een beetje vreemd onder zou voelen. gelukkig ben ik ze nog niet tegen gekomen in de sauna's waar ik vaker kom :)
van kinderen heb ik nog nooit last gehad in een sauna. dat ze rond een zwembad wat spelen merk je bijna niet.
meer last heb ik van die kwebbel trutten. niet 5 minuten de kop dicht kunnen houden. zelfs niet in de stilte ruimte.
en als je vraagt of het even stil mag zijn wordt je aangekeken met een blik van "rot op".
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_118298472
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:09 schreef z80 het volgende:

[..]

van kinderen heb ik nog nooit last gehad in een sauna. dat ze rond een zwembad wat spelen merk je bijna niet.
meer last heb ik van die kwebbel trutten. niet 5 minuten de kop dicht kunnen houden. zelfs niet in de stilte ruimte.
en als je vraagt of het even stil mag zijn wordt je aangekeken met een blik van "rot op".
+1
pi_118298713
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:09 schreef z80 het volgende:

[..]

van kinderen heb ik nog nooit last gehad in een sauna. dat ze rond een zwembad wat spelen merk je bijna niet.
meer last heb ik van die kwebbel trutten. niet 5 minuten de kop dicht kunnen houden. zelfs niet in de stilte ruimte.
en als je vraagt of het even stil mag zijn wordt je aangekeken met een blik van "rot op".
dat ze dan vals gaan roddelen over iemand die er niet bij is en je je gewoon plaatsvervangend je ogen uit je kop schaamt omdat je het hoort ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118301496
Het was vandaag trouwens heerlijk sauna weer! Ik heb gelukkig nog een paar uurtjes mogen genieten in de sauna waar ik vaker kom (Gochness). Voor het eerst was ik op een maandag en het bleek dat er ook kinderen worden toegelaten op maandag. Op zich geen probleem want er waren er maar een paar en ik heb er verder niet veel van gemerkt, om maar even aan te sluiten op de kinderen discussie ;-)

Zeer merkwaardig: er was een stel met een baby! Dit had ik nog niet eerder megemaakt... Deze baby (trouwens met luier) ging zelfs gewoon mee de sauna cabine in met papa en mama. Tevens kreeg ik de indruk dat hij het niet zo prettig vond (kermen, luid ademen, stevig zweten) maar zijn ouders dachten daar toch anders over.

Ik dacht altijd dat "niet echt verstandig" is om met zeer jonge kinderen in de sauna te komen?
pi_118302393
bij mijn weten kunnen kinderen veilig in de sauna wanneer ze er zelf in kunnen lopen :) ervoor dus niet. erna vind ik persoonlijk "zindelijk" ook vereist ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_118304630
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:09 schreef z80 het volgende:

[..]

van kinderen heb ik nog nooit last gehad in een sauna. dat ze rond een zwembad wat spelen merk je bijna niet.
meer last heb ik van die kwebbel trutten. niet 5 minuten de kop dicht kunnen houden. zelfs niet in de stilte ruimte.
en als je vraagt of het even stil mag zijn wordt je aangekeken met een blik van "rot op".
Dit inderdaad. Of van die mensen die toch niet van elkaar af kunnen blijven in de sauna. Laatst liep ik een ruimte in en toen was een man zijn vrouw oraal aan het bevredigen :?. Ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen daarna.
I would date the hell out of me.
pi_118304835
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:17 schreef Wanderlust. het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Of van die mensen die toch niet van elkaar af kunnen blijven in de sauna. Laatst liep ik een ruimte in en toen was een man zijn vrouw oraal aan het bevredigen :?. Ze wisten niet hoe snel ze weg moesten komen daarna.
Oké dat gaat wel echt te ver ja -O-
pi_118304975
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 22:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Oké dat gaat wel echt te ver ja -O-
Ik wist niet zo goed wat ik ermee moest ook. Daarna ben ik ze nog een paar keer tegen gekomen en echt, wat was dat ongemakkelijk zeg :@.
I would date the hell out of me.
pi_118307393
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:53 schreef simmu het volgende:

[..]

dat vind ik nogal een forse opmerking waar ik me niet in kan vinden. aangezien ik hier de enige ben *met* kinderen en in oud actief vind ik het vooral nogal een kutopmerking. zonder enig fundament, maar wel een kutopmerking.

en in oud mekkeren ze dan weer over mijn manier van discussieren. met rede en argumentatie enzo :') altijd lollig zo. zullen we het weer over sauna's gaan hebben? niet dat ik daar ooit kom. ik ben ouder en mijnessen vind ik nog te klein voor de sauna ;(
Zonder enig fundament? OUD is het fundament. Zoveel dat daar direct wordt dichtgegooid omdat het niet in het plaatje past come on.

En ja, sauna's *G*

Moet nog iets inplannen met mrs. en met een vriend, te druk -O-
  maandag 22 oktober 2012 @ 23:25:12 #165
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118308790
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 20:09 schreef z80 het volgende:

[..]

van kinderen heb ik nog nooit last gehad in een sauna. dat ze rond een zwembad wat spelen merk je bijna niet.
meer last heb ik van die kwebbel trutten. niet 5 minuten de kop dicht kunnen houden. zelfs niet in de stilte ruimte.
en als je vraagt of het even stil mag zijn wordt je aangekeken met een blik van "rot op".
Die kwebbeltrutten zoals jij het noemt heb ik ook gehoord ja, toen we lekker relaxed in de sauna zaten hoorde je ze buiten op de gang nog in detail en raad eens waar die schreeuwende en rennende kinderen bij hoorden...
Don't let my username fool you...
pi_118633042
Zaterdag gaan we weer lekker naar de sauna in Zuidwolde, al een tijd niet geweest. 2e Entree gratis met Optimel en allebei een massage voor 25 euro bijbetaling (hebben geen Optimel arrangement omdat we niet van rasul houden)
pi_118729193
Jeetje, één van de buitensauna's van Thermen Bussloo staat in brand. Geen gewonden, maar wel groot materieel.

http://www.destentor.nl/r(...)-Thermen-Bussloo.ece
pi_118729349
Dan sta je daar mooi in je blootje op de parkeerplaats

Hopenlijk is het de geisersauna, want dat is helemaal niets. Ik had constant het idee dat er iemand met zware maagkrampen in de sauna zat.
Zu hause ist alles besser
pi_118729494
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:36 schreef angelfish het volgende:
Jeetje, één van de buitensauna's van Thermen Bussloo staat in brand. Geen gewonden, maar wel groot materieel.

http://www.destentor.nl/r(...)-Thermen-Bussloo.ece
vanmorgen ook al een brand in een sauna, in goes geloof ik. nooit over nagedacht dat die dingen in brand konden vliegen eigenlijk 8)7 . je zou zeggen dat die heel goed geïmpregneerd zijn enzo
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_118729919
Ik zag op Facebook dat het waarschijnlijk de opgietsauna is. Brandmelding rond 22.15 uur. Opgieting is iets voor 22 uur afgelopen.
pi_118732186
In het krantenbericht staat ook dat het de opgietsauna is. Hoor het de laatste tijd steeds vaker dat er een sauna in de brand vliegt. Gelukkig zat er niemand meer in en zijn er geen gewonden gevallen. En natuurlijk gaan ze vandaag gewoon open, trekt extra bezoekers aan die het met eigen ogen willen zien. Net als bij de dierentuin in Emmen waar van de week brand was.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 02-11-2012 07:29:32 ]
pi_118732398
Bericht is later nog bijgewerkt idd. Stond er om half 12 nog niet.
pi_118733103
quote:
99s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:43 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

vanmorgen ook al een brand in een sauna, in goes geloof ik. nooit over nagedacht dat die dingen in brand konden vliegen eigenlijk 8)7 . je zou zeggen dat die heel goed geïmpregneerd zijn enzo
Maar het blijft wel voornamelijk hout. Je kunt het nooit helemaal tegen houden.
pi_118735026
Zou de brandverzekering voor sauna's nu ook behoorlijk hoog zijn? :D
Sauna waar ik vroeger altijd naar toe ging was ook ooit al een keer helemaal afgebrand.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_118735432
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:39 schreef Isabeau het volgende:
Zou de brandverzekering voor sauna's nu ook behoorlijk hoog zijn? :D
Sauna waar ik vroeger altijd naar toe ging was ook ooit al een keer helemaal afgebrand.
De houten gebouwen zorgen al voor extra, dus ja, plekken als de Veluwse Bron mogen best wel wat afdragen lijkt me.
pi_118737694
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:39 schreef kaputwiehund het volgende:
Dan sta je daar mooi in je blootje op de parkeerplaats

Hopenlijk is het de geisersauna, want dat is helemaal niets. Ik had constant het idee dat er iemand met zware maagkrampen in de sauna zat.
Ik vond dat de meest hilarische sauna op aarde! :D Werkelijk waar hoe verzin je het, het was net de efteling 8-)

Ben wel benieuwd welke sauna het is want de laatste keer dat wij er waren twee weken geleden hadden ze in twee sauna's opgietingen. De grote zou wel het ergst zijn want die zit erg centraal en had ook een infrarood ruimte. De kleinere was de panorama sauna bij het meer, zou voor het blussen wel praktisch zijn geweest :P

Was verder wel weer een geweldig dagje trouwens. Nu ook met verwenrituelen wat inhield dat je een potje creme kreeg om je mee in te smeren en daarna nog 10-15 minuten te zweten.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 november 2012 @ 14:06:35 #177
163650 Greys
pi_118741115
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:14 schreef Zo-is-dat het volgende:

Was verder wel weer een geweldig dagje trouwens. Nu ook met verwenrituelen wat inhield dat je een potje creme kreeg om je mee in te smeren en daarna nog 10-15 minuten te zweten.
Oeh dat doen ze in Pijnacker in Centre du Lac ook regelmatig, dan gaat er in de sauna tijdens de wappersessie een grote knijpfles honing rond waar je je dan mee insmeert :9
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:19:37 #178
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_119772647
We zijn gisteren naar De Veluwe in Lunteren geweest, maar ik denk niet dat we daar nogmaals naartoe zullen gaan :N
We hadden gereserveerd en werden bij binnenkomst keurig ontvangen, waarna we de sleutels van de kluisjes kregen. De kleedruimte zag er keurig uit, maar was erg klein. We hadden een arrangement, dus na het omkleden zouden we koffie met gebak krijgen, maar er was alleen de mogelijkheid om een stuk fruitvlaai te krijgen, maar aangezien ik allergisch ben voor kiwi's, heb ik dit aan me voorbij laten gaan. De cappuccino was wel lekker. Tijdens de koffie konden we uitzoeken wat we wilden voor de lunch. Deze stond al om 12.00 uur gepland, maar omdat we pas om 11 uur aan de koffie zaten, is deze in overleg naar 13.30 uur verplaatst. Na de koffie zijn we naar het personeel toegelopen voor de beloofde rondleiding (we waren voor het eerst in deze sauna), maar er werd ons na tien minuten wachten gezegd dat we gewoon ons eigen gang konden gaan.
Het formaat van het complex vonden we erg tegenvallen, maar het zag er over het algemeen netjes uit.
We zijn gestart met de infraroodsauna, waarvan de helft van de lampen het niet bleek te doen. Op het informatiebordje bij deze sauna stond dat er aangeraden werd om hierna warm te douchen, maar voor de dichtstbijzijndste warme douche, moest de hele tuin doorkruist worden. Na het douchen hebben we wat baantjes getrokken in het buitenzwembad, wat van mij een stuk warmer had mogen zijn. Hierna zijn we naar het kruidenbad gegaan, wat heerlijk warm was, maar de kruiden waren ver te zoeken. Na een tijdje in het bubbelbad gezeten te hebben, was het tijd voor de lunch.
Helaas hebben we hier nog wel een tijd op moeten wachten en ging het ook niet goed met de gevraagde drankjes. De lunch zelf (salade geitenkaas voor mij en salade paddestoelen voor mijn vriend) was ontzettend lekker :9 Een goede hoeveelheid sla, mooi opgemaakte borden, lekkere noten erbij. Alleen het brood was in enorme hompen gesneden, wat minder prettig was.
Na de lunch zijn we nog wat gaan zwemmen, maar helaas was het zwembad verder afgekoeld. De overige gasten werden steeds luidruchtiger, maar er was geen personeel te bekennen. Na netjes vragen of het stil mocht zijn in de sauna heeft dit heel even geholpen, maar niet voor lang.
Na een rondje stoombad (erg lekker O+ ) hebben we het dus voor gezien gehouden -O-
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_119772980
Dat klinkt een beetje alsof het merendeel van je klachten voorkombaar/zelf veroorzaakt is :)

-Vruchtenvlaai is gebak, dat jij dat niet mag, tsja, dat kunnen zij niet van te voren weten.
-Een rondleiding is voor iemand die vaker na de sauna gaat, zeker in een klein complex helemaal niet nodig
-Uiteraard is het buitenbad koud als je net daarvoor warm hebt gedoucht.
-Hompen brood kun je zelf weer kleiner maken/snijden.

Voor de rest ben je vrij positief, dus ik zie niet in wat er nou zo extreem slecht aan was... eigenlijk...
pi_119772996
Zelf zondag naar de Veluwse Bron geweest. Enige aanmerking die ik had, is over de vaste opgietklanten. Wat een stelletje aso's. Er werd gevraagd of er nieuwe mensen waren en een groepje ging heel hard roepen dat dat niet zo was en we best naar binnen konden. Uiteraard waren er wel nieuwe mensen en dus werd het praatje gedaan. Daar kwam commentaar op en er werd hard doorheen gepraat. Kon ik me best aan ergeren zeg maar.
pi_119773365
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:39 schreef stbabylon het volgende:
Zelf zondag naar de Veluwse Bron geweest. Enige aanmerking die ik had, is over de vaste opgietklanten. Wat een stelletje aso's. Er werd gevraagd of er nieuwe mensen waren en een groepje ging heel hard roepen dat dat niet zo was en we best naar binnen konden. Uiteraard waren er wel nieuwe mensen en dus werd het praatje gedaan. Daar kwam commentaar op en er werd hard doorheen gepraat. Kon ik me best aan ergeren zeg maar.
Owh dat is wel jammer ja, ik heb er nog nooit echt last van gehad van de vaste klanten, heb wel altijd het idee dat ze graag op een of andere manier wel even willen laten weten dat ze het zijn. Even een opmerking of iets zodat het opvalt dat ze de opgieter kennen. Vind dat altijd wel grappig ;)
pi_119773944
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:14 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ik vond dat de meest hilarische sauna op aarde! :D Werkelijk waar hoe verzin je het, het was net de efteling 8-)

wij hadden dat laatst bij van egmond in haarlem. daar heb je een sauna met een apparaat dat zelf opgietingen doet. dat laatste houdt in dat met veel geweld de houten ventilatoren aanspringen, er een lampje van kleur veranderd en een groot apparaat in beweging komt. ik kwam niet meer bij zo grappig vond ik het. het voelde alsof het gebouwtje ter plekke kon opstijgen, terwijl het enige wat er gebeurde een plensje water op de kolen was _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_120003128
Nadat we al heel veel goede verhalen over Centre du Lac lazen op FOK! toch maar eens gegaan. Elysium vinden we mooi, maar toch ook wel erg massaal met dat welbekende 'zien en gezien willen worden'sfeertje. We kozen een paar keer achter elkaar voor de veilige 'wel ok'-formule van Elysium (die watervalhoek is ook zo lekker O+ ), maar voor ik verder ga kan ik nu alvast zeggen dat ons volgende saunabezoek naar Centre du Lac zal zijn en niet weer naar Elysium.

Centre de Lac blinkt wat mij betreft uit in klantvriendelijkheid en ook het publiek was bijzonder aangenaam. Nu weet ik wel dat je als sauna niet bijzonder veel te zeggen hebt over het type mens wat je aantrekt, maar er waren opvallend veel vriendelijke en leuke mensen aanwezig gisteren. Als je niet van gezellig met vreemden kletsen houdt dan is Elysium misschien meer wat voor je. Ook opvallend weinig mensen met een grote tatoeage.

Het was overal schoon, terwijl ik eigenlijk geen schoonmakers kan herinneren.
Er zijn veel hoekjes waar je kan douchen en de temperatuur van de meeste douches kan je zelf van ijskoud tot veel te heet instellen. Perfect! Ook de neveldouche is een enorme aanrader, groot en met echte nevel (geen druppeltjes dus). Heerlijk gewoon.
Er is een ruim aanbod van verschillende sauna's die goed op temperatuur waren (de Maa-sauna was erg lekker). In de Kelo-sauna wordt 3x per dag een opgieting gehouden waarbij veel wordt uitgelegd en er ook ruimte is voor grapjes over en weer. Er werd zelfs zoveel uitgelegd dat ik in de 2e helft van de opgieting op een gegeven moment 'hou nu je mond maar' dacht, want ik had het best zwaar en luisterde al helemaal niet meer. Erg goede opgieting al met al. Ook druk bezocht, maar iedereen paste er in.
Bij de Hamman is een kruidenbad. Geweldige temperatuur, Oosterse sfeer, lekker duister...maar mijn vriendin vroeg zich al af of chloor ook een kruid was, want verder zat er geen geur in het bad. Niet storend verder.
Het Turks Stoombad was heet, vol damp, maar wel erg muf. Het is me wel vaker opgevallen dat het toch erg moeilijk lijkt te zijn om een stoombad fris te laten ruiken. Sauna Beauty Farm Midwolda had dat het beste voor elkaar (incl. verlichting met echte kaarsen in het stoombad :o ), daar rook het echt fris en kon je lange tijd in de prettige damp blijven. Hier zijn we vrij snel weer weg gegaan.
Infra rood: zitten op nep boomstammetjes met een lamp voor en achter je. Niks op aan te merken. In de sauna in Zuidwolde kan je liggen, dat is toch wel het lekkerst (en het meest luie uiteraard).
Zwembad was lekker, misschien iets te fris, maar dat is wel prettig bij het afkoelen. Fijne jetstraal in een hoek. Buiten (en binnen) een heet bubbelbad die op een timer aan en uit gaat. Ik hou bijv. helemaal niet echt van bubbelen, dus bubbelen vind ik dan de minst fijne fase. Maar het bad was verder echt lekker heet. En mocht de meneer die ons in het bubbelbad zijn hele levensverhaal vertelde denken dat we het niet interessant vonden: ik vond het reuze interessant! Nog bedankt voor de verhalen O+
In de kelder ziten nog een paar sauna's waaronder een kleurensauna, maar daar zijn we verder niet geweest. Er is daar ook nog een bad voor drijfsessies en onderwaterconcerten,
Er zijn heel veel afkoelmogelijkheden in het complex: douchehoekjes, emmers, koude dompelbaden en een ijsgrot. De ijsgrot is echt koud met een bak slushpuppyachtig ijs wat je over je heen kan wrijven. Verder ruikt de ijsgrot fris itt die in Elysium die ik muf schimmelig vind.

Het horeca deel bestaat uit verschillende hoekjes. We hebben geluncht bij de open haard waar ze heel briljant kleine kussentjes hebben waar je je voeten op kan leggen vlak bij de open haard. De kaart is erg uitgebreid met allerlei lekker klinkende hapjes en drankjes. We kozen voor een pistoletje met kip op aanraden van de serveerster, maar ik vond hem helaas tegenvallend droog. De warme chocolademelk maakte veel goed. We hebben er ook 's avonds nog gegeten en namen allebei een maaltijdsalade (ca. 15 euro). Grote borden vol! Salade smaakte me prima (ik had met vis) en mijn vriendin's enige klacht was dat haar salade te veel kip bevatte. De kip was nu wel lekker mals trouwens. De bediening is goed, wel wat gehaast, maar het was ook best druk in het restaurant.

Last but not least zijn de kleedruimtes lekker ruim met zeer ruime kluisjes voor je kleren. Het was er niet druk, maar dat kan ook aan Sinterklaasavond hebben gelegen natuurlijk. Oh, en iemand dacht dat het allemaal wat verouderd was: niets van gemerkt! Alles zag er best nieuw en modern uit en er werd terwijl wij er waren ook aan een groep toiletten gewerkt (geen last van gehad).

kahlie en de anderen: bedankt voor jullie enthousiasme over Centr du Lac, want dat heeft er toch voor gezorgd dat wij er ook maar eens zijn gaan kijken en ook zeker terug gaan komen ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120079419
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:41 schreef Isabeau het volgende:
kahlie en de anderen: bedankt voor jullie enthousiasme over Centr du Lac, want dat heeft er toch voor gezorgd dat wij er ook maar eens zijn gaan kijken en ook zeker terug gaan komen ^O^
Np. Fijn dat je genoten hebt! Wij zijn gisteren nog ff snel langsgepiept in de avond. Als je tijd hebt moet je eens zo'n drijfsessie doen. Echt heel prettig en ontspannen :) Had je de bedjes achterin bij het restaurant nog geprobeerd? Daar lag ik gisteren ff te tukken :)

Stoombad ruikt soms heel erg naar menthol en op andere momenten weer niet. Zelfde geldt voor de hammam. Soms vraag ik me af wat ze met die verstuiver doen :P Gisterenavond vond ik het dus weer heftig ruiken.
pi_120079936
We hebben de bedjes wel gezien, maar er geen gebruik van gemaakt Zijn het gewone matrassen of waterbedden (Peize heeft waterbedden :o )? En zo'n drijfsessie, hoe lang duurt dat en wat houdt het precies in? Is dat met andere mensen en muziek?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120080195
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:07 schreef Isabeau het volgende:
We hebben de bedjes wel gezien, maar er geen gebruik van gemaakt Zijn het gewone matrassen of waterbedden (Peize heeft waterbedden :o )? En zo'n drijfsessie, hoe lang duurt dat en wat houdt het precies in? Is dat met andere mensen en muziek?
Gewone matrassen. Vind ik persoonlijk prettig. Waterbed en ik gaan niet zo goed samen.

Je hebt 2x op een dag een drijfsessie waar je je voor kan inschrijven en waar je een klein bedrag voor betaald. Meestal zit je met 3-4 mensen en de max is volgens mij 8. Het bad is lichaamstemp (38 graden volgens mij) dus je koelt niet af en voelt heel prettig. Je krijgt een kussen voor onder je hoofd en een drijf-ding voor onder je knieen. Je mag lekker comfy gaan liggen en je hoort dan idd muziek uit de speakers die onderwater zitten. Er is een medewerker aanwezig die zorgt dat je tegen niemand op knalt en die zal ook iedereen een stukje door het water heen trekken en ze gaan onder je langs met hun armen, zodat ze een soort van stroming veroorzaken, daardoor lijkt het net alsof je heel hard beweegt/door het water heen stroomt.

Het is super relaxed. Er zijn mensen in slaap bij gevallen. Er is ook iemand die toen wilde draaien en die dus bijna verzoop van de schrik, maar de medewerker stond er gelijk naast. Ik vind het echt ultiem ontspannen. Nog meer dan een floating sessie (die baden vind ik vaak te heet!) en omdat je dus geen last hebt van zout (aaah aaah, waaaarom wreef ik nu in mijn oog!) :)
pi_120080247
Klinkt leuk :Y En de prijs viel volgens mij wel mee. Ik zal het onthouden!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120080260
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:17 schreef kahlie het volgende:

[..]

Gewone matrassen. Vind ik persoonlijk prettig. Waterbed en ik gaan niet zo goed samen.

Je hebt 2x op een dag een drijfsessie waar je je voor kan inschrijven en waar je een klein bedrag voor betaald. Meestal zit je met 3-4 mensen en de max is volgens mij 8. Het bad is lichaamstemp (38 graden volgens mij) dus je koelt niet af en voelt heel prettig. Je krijgt een kussen voor onder je hoofd en een drijf-ding voor onder je knieen. Je mag lekker comfy gaan liggen en je hoort dan idd muziek uit de speakers die onderwater zitten. Er is een medewerker aanwezig die zorgt dat je tegen niemand op knalt en die zal ook iedereen een stukje door het water heen trekken en ze gaan onder je langs met hun armen, zodat ze een soort van stroming veroorzaken, daardoor lijkt het net alsof je heel hard beweegt/door het water heen stroomt.

Het is super relaxed. Er zijn mensen in slaap bij gevallen. Er is ook iemand die toen wilde draaien en die dus bijna verzoop van de schrik, maar de medewerker stond er gelijk naast. Ik vind het echt ultiem ontspannen. Nog meer dan een floating sessie (die baden vind ik vaak te heet!) en omdat je dus geen last hebt van zout (aaah aaah, waaaarom wreef ik nu in mijn oog!) :)
Klinkt enorm fijn!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120080472
Oeh dat klinkt idd relaxed kahlie! :Y
pi_120080557
Yes, dames, dat is idd erg fijn.

Vroegah, was het gratis, maar ja, als je dan na 11.00 aankwam, zat het altijd al vol. En dan was ik vrij sip. Soms ging ik wel tot 4x toe in het restaurant kijken of mensen toevallig al eerder naar huis gingen (en zich afmeldden). Toen is het betaald geworden, maar was het ¤3, maar dan ging het alleen door als je minimaal met z'n 4tjes was. Dus werd er in het restaurant regelmatig aan gasten gevraagd of ze wilden drijven door andere gasten, die graag wilden :P

Nu is het zo dat het ¤6,50 kost en het gaat altijd door, maar het is rond 15.00 en rond 19.00. Wij hebben dus weleens met z'n tweetjes het hele bad voor ons zelf gehad. Hi hi.
pi_120080658
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:17 schreef kahlie het volgende:

[..]

Gewone matrassen. Vind ik persoonlijk prettig. Waterbed en ik gaan niet zo goed samen.

Je hebt 2x op een dag een drijfsessie waar je je voor kan inschrijven en waar je een klein bedrag voor betaald. Meestal zit je met 3-4 mensen en de max is volgens mij 8. Het bad is lichaamstemp (38 graden volgens mij) dus je koelt niet af en voelt heel prettig. Je krijgt een kussen voor onder je hoofd en een drijf-ding voor onder je knieen. Je mag lekker comfy gaan liggen en je hoort dan idd muziek uit de speakers die onderwater zitten. Er is een medewerker aanwezig die zorgt dat je tegen niemand op knalt en die zal ook iedereen een stukje door het water heen trekken en ze gaan onder je langs met hun armen, zodat ze een soort van stroming veroorzaken, daardoor lijkt het net alsof je heel hard beweegt/door het water heen stroomt.

Het is super relaxed. Er zijn mensen in slaap bij gevallen. Er is ook iemand die toen wilde draaien en die dus bijna verzoop van de schrik, maar de medewerker stond er gelijk naast. Ik vind het echt ultiem ontspannen. Nog meer dan een floating sessie (die baden vind ik vaak te heet!) en omdat je dus geen last hebt van zout (aaah aaah, waaaarom wreef ik nu in mijn oog!) :)
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa heerlijk is dat he _O_ O+

Ik had op een gegeven moment halfslapend iets van "zit niet aan mijn hoofd }:| " maar toen probeerde de medewerker me wakker te maken omdat het voorbij was :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_120080677
:D tombola :D Hoelang duurt het dan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120080741
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:33 schreef Isabeau het volgende:
:D tombola :D Hoelang duurt het dan?
Ergens tussen de 20 en 30 minuten volgens mij. Ik kan de tijd echt niet bij houden. :@
Ik ben ook echt weg ja.

Tombola, bij mij zitten ze altijd aan m'n voet of schouder. Bij m'n voet viel ik een keertje bijna van m'n hoofdkussen af omdat ik schrok. Dat was beetje zielig voor de medewerker.
pi_120080753
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:33 schreef Isabeau het volgende:
:D tombola :D Hoelang duurt het dan?
Ik zou het je werkelijk waar niet kunnen zeggen :D

20-30 minuten gok ik?

Te kort iig :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_120080767
Laten we het maar op 20-30 min houden 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120080779
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:35 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ergens tussen de 20 en 30 minuten volgens mij. Ik kan de tijd echt niet bij houden. :@
Ik ben ook echt weg ja.

Tombola, bij mij zitten ze altijd aan m'n voet of schouder. Bij m'n voet viel ik een keertje bijna van m'n hoofdkussen af omdat ik schrok. Dat was beetje zielig voor de medewerker.
_O-

Zou heel goed kunnen dat ze dat al hadden geprobeerd maar dat ik niet wakker werd :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_120080890
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

_O-

Zou heel goed kunnen dat ze dat al hadden geprobeerd maar dat ik niet wakker werd :@
Nou ja, ik heb dus ook al eerder iemand bijna horen verzuipen dus het is fijn dat je niet de enige bent die zo relaxed is dat je echt ff zoiets hebt van... wtf.. wat... ah, *plons* oh shit, ik lag in een bad! >:O
pi_120080972
Het is gewoon echt heerlijk O+

Ik wil weer eens heen, eens kijken of het in de kerstvakantie kan :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_120081002
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:41 schreef tombolafan het volgende:
Het is gewoon echt heerlijk O+

Ik wil weer eens heen, eens kijken of het in de kerstvakantie kan :7
Als je vaak samen gaat en je hebt niets met 'kerstavond', dan kan je de 24ste 2 voor de prijs van 1.
Misschien de moeite waard.
pi_120081084
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:41 schreef tombolafan het volgende:
Het is gewoon echt heerlijk O+

Ik wil weer eens heen, eens kijken of het in de kerstvakantie kan :7
Op 24 december was het 2 voor de prijs van 1 zag ik 8-)

Spuit 11
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120081275
Oooooooooooh dat is een goede :D

Ik moet misschien op mn neefje passen maar als dat niet zo is lijkt het me ideaal _O_
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_120083894
Ik wil ook wel eens naar een sauna maar mijn vriendin trekt het echt niet, die krijgt het benauwd.
Zelf vind ik het wel relaxt, sauna in en daarna lekker een beetje chillen in een bubbelbad.
Lekker de hele dag niks doen.

Ik ben door een vrouwlijke collega meegevraagd om met haar mee te gaan, volgens mij naar de Thermen oid.

Maar eens goed over nadenken :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_120088895
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:12 schreef junkiexp het volgende:
Ik wil ook wel eens naar een sauna maar mijn vriendin trekt het echt niet, die krijgt het benauwd.
Zelf vind ik het wel relaxt, sauna in en daarna lekker een beetje chillen in een bubbelbad.
Lekker de hele dag niks doen.

Ik ben door een vrouwlijke collega meegevraagd om met haar mee te gaan, volgens mij naar de Thermen oid.

Maar eens goed over nadenken :P
Als ze het benauwd krijgt, laat haar dan eens wat andere soort sauna's proberen. De combinatie luchtvochtheid + warmte is iets wat de een heel fijn vindt en de ander niet. Ik ken mensen die het in een 100 C sauna met 5% luchtvochtigheid prima 20 minuten uithouden, maar in een 70 C sauna met 25% luchtvochtigheid na 30 seconden voor gezien houden. Infrarood kunnen de meeste mensen ook hebben, want de warmte in de ruimte is minder.

Daarnaast is het zo dat een ruime saunagelegenheid voldoende te bieden heeft behalve sauna's. Zwembaden, stoombaden, rustruimte's, kruidenbaden, hammam etc. etc. Als ze het echt niets vindt, np, maar ik ken genoeg mensen die niet van de sauna zelf houden, maar dan dus de andere dingen doen en er gewoon een massage bij boeken. Beide partijen blij.
pi_120089005
ja idd, zwemmen, bubbelen en in de rustruimte liggen is ook al heel lekker O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_120266037
Is er iemand weleens naar Sauna Ridderrode geweest (bij Bloemendaal?)
Ik zocht op FOK! maar vond alleen een korte opmerking van iemand over sauna Ridderrode bij Haarlem. Daar zitten ze 20 mins van af, dus het kan zijn dat dezelfde is.

Mijn ouders hadden een folder in de bus en het zag er wel mooi uit, maar goed, dat ziet elke brochure/website. Je weet nooit hoe het van binnen echt is.

Dusse... kent iemand hem hier?
pi_120267062
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:46 schreef kahlie het volgende:
Is er iemand weleens naar Sauna Ridderrode geweest (bij Bloemendaal?)
Ik zocht op FOK! maar vond alleen een korte opmerking van iemand over sauna Ridderrode bij Haarlem. Daar zitten ze 20 mins van af, dus het kan zijn dat dezelfde is.

Mijn ouders hadden een folder in de bus en het zag er wel mooi uit, maar goed, dat ziet elke brochure/website. Je weet nooit hoe het van binnen echt is.

Dusse... kent iemand hem hier?
Ja, mooie sauna. Staan volgens mij ook wat reviews in de OP
pi_120267103
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:14 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ja, mooie sauna. Staan volgens mij ook wat reviews in de OP
Ja, uit 2007. Dat is 5 jaar geleden. Dat vond ik niet meer zoveel zeggen, zeker aangezien ze aangeven verbouwt te hebben in de folder :)

Maar thx voor de input, hoe zit het met het publiek? Erg druk en kletsen of juist rustig?
pi_120267202
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:15 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ja, uit 2007. Dat is 5 jaar geleden. Dat vond ik niet meer zoveel zeggen, zeker aangezien ze aangeven verbouwt te hebben in de folder :)
Gewoon gaan, en even een up-to-date review schrijven dan ;)

Voor mij is het ook alweer een tijd geleden dat ik er geweest ben, maar vond het toen wel een meer dan prima sauna

Edit: Publiek was de keren dat ik er was prima, gewoon normaal volk. Maar ik ben er te weinig geweest om daar iets nuttigs over te zeggen
pi_120267511
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 14:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Gewoon gaan, en even een up-to-date review schrijven dan ;)

Voor mij is het ook alweer een tijd geleden dat ik er geweest ben, maar vond het toen wel een meer dan prima sauna

Edit: Publiek was de keren dat ik er was prima, gewoon normaal volk. Maar ik ben er te weinig geweest om daar iets nuttigs over te zeggen
Ja, het is net iets meer dan een uurtje rijden, dus dat vind ik wel jammer als het toch een kleine sauna is of niet zo schoon ofzo. Vandaar eerst ff onderzoek ;)

Als ik zal gaan, zal ik zeker reviewen :)
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:34:01 #210
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_120300034
Ik ga heel vaak naar Ridderrhode, ben er groot fan van. Pluspunten vooral: het is niet zo extreem te druk en het is lekker overzichtelijk qua formaat, terwijl ze toch alle faciliteiten hebben. Aankleding is kitsch, maar tot in de perfectie uitgevoerd, en daarmee erg sfeervol. Mooie nieuwe tuin hebben ze. Kijk alleen wel even of er een opgieting is, de opgieting die er is is heel goed, maar hij is er zeker niet elke dag.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 december 2012 @ 13:00:48 #211
163650 Greys
pi_120300717
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:36 schreef Isabeau het volgende:
Laten we het maar op 20-30 min houden 8-)
30 minuten volgens mij :Y

Beetje late reactie en spuit 11, maar toch.
Wat leuk dat je er geweest bent! Ik ben er eergister nog geweest met een vriendin en vorige week ook al, toen durfde ik voor het eerst alleen. Want nu je er geweest bent kan je je misschien voorstellen dat dat daar makkelijk kan :)

Je had McWapper als het goed is op de woensdag? Een mannelijke wapperaar dus? :P

En de drijfsessies... ik dacht altijd 'Yeah right, alsof je daar in slaap valt IN het water'. Nou, mooi wel dus. Met die rustgevende muziek en dat heerlijk warme water en het feit dat je een beetje zachtjes door het water wordt 'gesleurd' heb je het idee dat je eh... in de lucht zweeft ofzo :D Ik werd wakker aan de andere kant van het bad en dacht 'huh hoe kom ik hier nou' _O-

Fijn personeel ook he? Lekker gezellig bij het inchecken al, de kleedkamer is trouwens echt bijna altijd rustig en haast uitgestorven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_120301884
Fantastisch personeel, leuk publiek en we hadden niet 1, maar 2 mannelijke wapperaars :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 december 2012 @ 14:13:02 #213
163650 Greys
pi_120302860
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:40 schreef Isabeau het volgende:
Fantastisch personeel, leuk publiek en we hadden niet 1, maar 2 mannelijke wapperaars :o
Ah, Mario en Nard :D
De jongste van de twee (niet met die krullen maar die andere) is McWapper.
Eentje lijkt er op Bert Visscher een beetje (vind ik :D :@ ) en die andere dus.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 14 december 2012 @ 16:18:12 #214
63722 z80
I fink you freaky
pi_120307597
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:40 schreef Isabeau het volgende:
Fantastisch personeel, leuk publiek en we hadden niet 1, maar 2 mannelijke wapperaars :o
tot nu toe nog nooit een vrouwelijke wapperaar tegen gekomen.
een collega van me wapperd in de veluwse bron en doet ook mee met wedstrijden.
blijkt dus een NL, EU en wereld kampioenschappen te worden gehouden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 december 2012 @ 16:22:53 #215
163650 Greys
pi_120307766
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:18 schreef z80 het volgende:

[..]

tot nu toe nog nooit een vrouwelijke wapperaar tegen gekomen.
een collega van me wapperd in de veluwse bron en doet ook mee met wedstrijden.
blijkt dus een NL, EU en wereld kampioenschappen te worden gehouden.
Klopt. Werd woensdag nog verteld tijdens de Centre du Lac wapper.
Er schijnt een Nederlander/se 4e te zijn geworden op de wereldkampioenschappen? Uit Groningen geloof ik. Dan worden er zelfs lasershows enzo bij gehouden ( :') ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_120308996
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:22 schreef Greys het volgende:

Klopt. Werd woensdag nog verteld tijdens de Centre du Lac wapper.
Er schijnt een Nederlander/se 4e te zijn geworden op de wereldkampioenschappen? Uit Groningen geloof ik. Dan worden er zelfs lasershows enzo bij gehouden ( :') ).
Nou, ik heb ooit met enorm veel plezier een vrouwelijke wapperaarster uit Groningen gade geslagen. Tot nu toe de beste 'show' in mijn wapperervaringen :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 december 2012 @ 17:04:43 #217
163650 Greys
pi_120309131
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, ik heb ooit met enorm veel plezier een vrouwelijke wapperaarster uit Groningen gade geslagen. Tot nu toe de beste 'show' in mijn wapperervaringen :D
Oh het lijkt mij ook tof om een keer mee te maken hoor!
En de wapperaars van CdL gaan ook regelmatig in andere sauna's kijken hoe daar het wapperen gaat, altijd leerzaam. Dat van die lasershow daar moest ik alleen zelf gewoon persoonlijk een beetje om gniffelen, ik zag meer een soort hippe club voor me dan een sauna :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_120309376
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 13:00 schreef Greys het volgende:

[..]

30 minuten volgens mij :Y

Beetje late reactie en spuit 11, maar toch.
Wat leuk dat je er geweest bent! Ik ben er eergister nog geweest met een vriendin en vorige week ook al, toen durfde ik voor het eerst alleen. Want nu je er geweest bent kan je je misschien voorstellen dat dat daar makkelijk kan :)

Je had McWapper als het goed is op de woensdag? Een mannelijke wapperaar dus? :P

En de drijfsessies... ik dacht altijd 'Yeah right, alsof je daar in slaap valt IN het water'. Nou, mooi wel dus. Met die rustgevende muziek en dat heerlijk warme water en het feit dat je een beetje zachtjes door het water wordt 'gesleurd' heb je het idee dat je eh... in de lucht zweeft ofzo :D Ik werd wakker aan de andere kant van het bad en dacht 'huh hoe kom ik hier nou' _O-

Fijn personeel ook he? Lekker gezellig bij het inchecken al, de kleedkamer is trouwens echt bijna altijd rustig en haast uitgestorven.
Ik wil ook slapen drijven. O+ Wanneer gaan we? *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 december 2012 @ 17:12:59 #219
163650 Greys
pi_120309398
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:12 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik wil ook slapen drijven. O+ Wanneer gaan we? *O*
Zat. 29e *O*
En ik twijfel of ik morgenavond niet nog even zal gaan :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_121538380
En weer brand in Peize -O-

Zelfde buitensauna als in november is afgebrand en die net weer opgebouwd was...

Het is al de 3e brand in nog geen 1.5 jaar tijd :o

[ Bericht 26% gewijzigd door _Hestia_ op 14-01-2013 11:34:55 ]
pi_121539077
volgende week dinsdag gaan we naar Den Ilp, ik ben benieuwd
pi_121539353
ik ga donderdag weer lekker een middagje naar schiedam O+ hopen dat het dan nog zo vriest. Vorig jaar ook een keer geweest toen er sneeuw lag, was echt nice buiten, van de sauna in de sneeuw *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_121539884
quote:
99s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:15 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ga donderdag weer lekker een middagje naar schiedam O+ hopen dat het dan nog zo vriest. Vorig jaar ook een keer geweest toen er sneeuw lag, was echt nice buiten, van de sauna in de sneeuw *O*
Dat is idd heerlijk ja! O+
pi_121549385
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:38 schreef Sylvana het volgende:
En weer brand in Peize -O-

Zelfde buitensauna als in november is afgebrand en die net weer opgebouwd was...

Het is al de 3e brand in nog geen 1.5 jaar tijd :o
Damn.... het is wel telkens buiten openingstijden geloof ik?

@littledrummergirl Geniet ervan!
pi_121549460
quote:
99s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:15 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ga donderdag weer lekker een middagje naar schiedam O+ hopen dat het dan nog zo vriest. Vorig jaar ook een keer geweest toen er sneeuw lag, was echt nice buiten, van de sauna in de sneeuw *O*
Ik hoorde een keer van een medewerker van de Veluwse Bron dat hij na de opgieting het meer in was gegaan. Dat was voor een deel ijsvrij gemaakt. Maar het ging bijna mis toen hij langzaam op blote, natte voeten door een flinke laag sneeuw weer terug liep. Hij moest rennen, anders was hij vast gevroren :o
pi_121555463
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:05 schreef piepkuiken21 het volgende:
volgende week dinsdag gaan we naar Den Ilp, ik ben benieuwd
Als je daar in de buurt bent, zou ik even tien minuten doorrijden naar de sauna in de Beemster. Veel mooier, nieuwer en meer faciliteiten. Bovendien is het veel ruimer van opzet. Ik vind sauna den Ilp een typische jaren zeventig sauna :{ krappe sauna's, veel verouderd en een vrij donkere inrichting.
.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_121555485
mijn moeder had iets via Groupon....
pi_121559577
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:41 schreef kahlie het volgende:

[..]

Damn.... het is wel telkens buiten openingstijden geloof ik?

@littledrummergirl Geniet ervan!
Ja volgens mij wel ja.

Hier krantenberichtje:

http://nos.nl/artikel/461459-weer-brand-in-sauna-in-peize.html
  dinsdag 15 januari 2013 @ 09:20:51 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121581367
Afgelopen weekend naar Sauna Hilversum geweest. Leuk ding met een prima sfeer, maar wel erg klein en met veel achterstallig onderhoud. Wij hadden dit cadeau gekregen, maar ik zou er niet snel zelf voor de volledige prijs naar terug gaan.
Volgende week gaan we weer naar de veluwse bron.
KuikenGuppy
pi_121586410
Ik ga binnenkort ook naar Hilversum, ik wist al dat ik niet al te veel moet verwachten, maar voor de ¤12 die ik betaald heb voor 2 personen vind ik het wel best.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 11:54:13 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_121586538
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga binnenkort ook naar Hilversum, ik wist al dat ik niet al te veel moet verwachten, maar voor de ¤12 die ik betaald heb voor 2 personen vind ik het wel best.
Oh, dat zou ik er zo voor betalen :) .
Het eten was er trouwens erg goed :).
KuikenGuppy
pi_121625289
HELP ;), ik moet van een vriendin in Hengelo (ov) mee naar de sauna, wie weet er een goede sauna met veel korting?
pi_121626756
Heel goede sauna daar in de buurt: www.sare.nl
Ze hebben een Christmas arrangement dat nog tot 31 januari te gebruiken is maar ook als je alleen een dagje sauna wilt en dus de volle prijs moet betalen is die het helemaal waard imho.

Ze zijn aangesloten bij dezelfde sauna groep als de Waterlelie in Zevenhuizen en hoewel ik die ook best wel ok vind is een belangrijke reden voor ons om naar Zevenhuizen te gaan ook dat wij daar punten kunnen sparen om met korting naar Sare te gaan. Dat, en de waterlelie ligt op kruipafstand van ons huis. :P Waar andere sauna's een lekker verwen- en ontspandagje zijn is Sare een dagje paradijs.

Had ik al gezegd dat ik fan ben? :')

Wij gaan vandaag lekker naar de Waterlelie en wat een perfecte dag ervoor. Het vriest dat het kraakt en het zonnetje schijnt, wat wil een mens nog meer? *O*
Alleen sneeuw had het nog beter gemaakt maar hier is dus niks gevallen. -O-
There is no love sincerer than the love of food.
pi_121627030
ik kan geen 50 euro missen dus zodoende was ik op zoek naar een budgettip ;)
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:18:21 #235
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_121628034
Sare is wel echt een geweldige sauna, die tuin is heerlijk :) Maar goed, 50 euro is ook wel prijzig idd.
pi_122150119
Ik wil graag een keer naar de Veluwse bron, maar weet iemand of het daar op een donderdag (in januari of februari) ook erg druk is? Of is het vnl in de weekenden erg (te) druk en valt het doordeweeks wel mee? ('Te druk' als in: geen kluisjes meer vrij, geen plek meer in de baden, wachten op een vrij plekje in de sauna's, weinig eten meer over bij lopend buffet en lange wachtrijen voor de ingang)

En is dit een sauna die jullie aanraden in de winter, of is het in de zomer leuker ivm dat de tuin dan er mooier uitziet en het er fijner toeven is (maar misschien is het dan ook wel veel drukker?)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122150737
Nou ik herken die klachten écht niet hoor! Wij gaan altijd op zaterdag, maar hebben dat nog nooit meegemaakt! Ben je niet in de war met de Zwaluwhoeve? Daar komen dat soort dingen juist wel voor!

En voordeel van in de winter naar de Veluwse Bron gaan vind ik dat er een groot binnencomplex is en je dus niet zo vaak door de kou moet. En zomers is de tuin heerlijk om in te liggen.

Ik ben erg benieuwd van wie je die verhalen hebt, want wij gaan regelmatig op zaterdag en herkennen die verhalen écht niet. En als je de reviews hier in het topic leest ook niet!

Dus op een donderdag zou ik al helemaal geen problemen verwachten. Ik denk dus dat je in de war bent met de Zwaluwhoeve in Hierden. Daar komen veel mensen op af met van die veilingtickets en daar hebben we idd wel op zaterdag zulke taferelen meegemaakt.
pi_122185422
Wij zijn ook laatst nog in het weekend naar de Veluwse bron geweest en ik herken de klachten ook echt niet. Ik vind t ook prima geschikt voor de winter. Tuin ook nu mooi, met het uitzicht Over het meer en binnen inderdaad ook veel mogelijkheden.

Ik zou het gerust doen!
pi_122199826
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 06:24 schreef Sylvana het volgende:
Nou ik herken die klachten écht niet hoor! Wij gaan altijd op zaterdag, maar hebben dat nog nooit meegemaakt! Ben je niet in de war met de Zwaluwhoeve? Daar komen dat soort dingen juist wel voor!

En voordeel van in de winter naar de Veluwse Bron gaan vind ik dat er een groot binnencomplex is en je dus niet zo vaak door de kou moet. En zomers is de tuin heerlijk om in te liggen.

Ik ben erg benieuwd van wie je die verhalen hebt, want wij gaan regelmatig op zaterdag en herkennen die verhalen écht niet. En als je de reviews hier in het topic leest ook niet!

Dus op een donderdag zou ik al helemaal geen problemen verwachten. Ik denk dus dat je in de war bent met de Zwaluwhoeve in Hierden. Daar komen veel mensen op af met van die veilingtickets en daar hebben we idd wel op zaterdag zulke taferelen meegemaakt.
Had die negatieve dingen die ik noemde (geen kluisjes meer vrij, geen haken meer vrij, nauwelijks plek in de sauna's etc.) van een review op sauna-review.nl. Dit was een recente review, van iemand die op zaterdag 19 januari was geweest geloof ik. Maar vreemd genoeg zie ik die recensie nu nergens meer staan :{ Wel een andere (beetje zeikerige) review over de drukte: http://www.sauna-review.n(...).html?reviews_id=943
pi_122203885
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 01:57 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Had die negatieve dingen die ik noemde (geen kluisjes meer vrij, geen haken meer vrij, nauwelijks plek in de sauna's etc.) van een review op sauna-review.nl. Dit was een recente review, van iemand die op zaterdag 19 januari was geweest geloof ik. Maar vreemd genoeg zie ik die recensie nu nergens meer staan :{ Wel een andere (beetje zeikerige) review over de drukte: http://www.sauna-review.n(...).html?reviews_id=943
Ik denk dat ze hem weg hebben gehaald omdat mensen zich vergissen tussen Zwaluwhoeve en Veluwse Bron. Ook in deze review staat "De Efteling onder de sauna's" en "commercieel". Dat zijn keywords die je telkens tegen komt als het gaat om Zwaluwhoeve en niet Veluwse bron.

Veluwse bron is wel groot, maar ik hoor juist altijd dat het gemoedelijk, rustig en prettig toeven is. Helemaal niet dat het te druk is of dat er problemen zijn bij het restaurant.

Let op: Ik ben er zelf nog nooit geweest. Ik weet ook niet of ze polsbandjes hebben, maar zo niet, dan is helemaal zeker dat de review niet klopt.
pi_122208065
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:34 schreef kahlie het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hem weg hebben gehaald omdat mensen zich vergissen tussen Zwaluwhoeve en Veluwse Bron. Ook in deze review staat "De Efteling onder de sauna's" en "commercieel". Dat zijn keywords die je telkens tegen komt als het gaat om Zwaluwhoeve en niet Veluwse bron.

Veluwse bron is wel groot, maar ik hoor juist altijd dat het gemoedelijk, rustig en prettig toeven is. Helemaal niet dat het te druk is of dat er problemen zijn bij het restaurant.

Let op: Ik ben er zelf nog nooit geweest. Ik weet ook niet of ze polsbandjes hebben, maar zo niet, dan is helemaal zeker dat de review niet klopt.
Idd! Bij de Zwaluwhoeve komt 80% van de mensen binnen met zo'n kortingspasje van ticketveiling ofzo. Dat is echt commercieel idd. De Veluwse Bron is ook erg groot, maar daar heb je juist helemaal geen last van de drukte en is alles wel goed geregeld ^O^
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:11:04 #242
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_122208818
Wij gaan altijd met veel plezier naar de Veluwse bron, vorige week zei ik nog tegen mijn vriend dat ik het zo goed vond dat je er, ondanks dat het een groot complex is en er echt veel mensen zijn, nooit een 'massaal' gevoel hebt.

Vorige week lag er sneeuw, helemaal leuk om er dan te zijn O+. Alleen was echt heel koud, mijn badjas was bevroren :').
KuikenGuppy
pi_122212651
Ik heb altijd stellig de indruk dat mensen sneller een negatieve recensie schrijven dan een positieve. daarnaast zie ik heel veel recensies die erop neerkomen dat de sauna niet aan de verwachtingen voldeed.

Dan is er vaak iets heel anders aan de hand dan een slechte sauna. Ik zie bijvoorbeeld vaak dat mensen het druk en massaal vinden. Volgens mij gaan die mensen dan normaal gesproken naar een kleine sauna met een oud-bruine kroeg erbij zegmaar. En dan is de Veluwse Bron wel heel anders idd.

Ik ben zelf een keer gillend weggelopen bij de saunadrome in Putten. Veel te klein, bruine kroeg idee en een opgieting die echt helemaal nergens over ging. Er kreeg een nieuwe jongen opleiding. Opgietsauna zat ramvol gepakt, er hing een jolige sfeer en de opleiding ging niet veel verder dan: gooi daar maar water op. Wat die jongen dus ook deed. Heel veel. Tot grote hilariteit van de aanwezigen, die elkaar allemaal schenen te kennen. Toen ik halverwege opstond omdat ik er genoeg van had, vond de opgietingopleidmevrouw mij een watje. Een nogal aparte reactie, als je het mij vraagt.

De rest van de aanwezigen had het duidelijk heel goed naar z'n zin. Ik ben direct naar huis gegaan en zag tot mijn stomme verbazing een hele positieve recensie over die dag verschijnen.

Ik heb de conclusie getrokken dat Saunadrome niet echt mijn ding is en ga in het vervolg weer naar 'grote steriele onpersoonlijke sauna's'.
pi_122212911
angelfish, ik hou ook echt niet van die ons kent ons sauna's. ik vind het vaak maar ongemakkelijk als mensen uit het niks ineens gaan praten tegen me :@ . ik vind het supergezellig om met mn partner of met een vriendin te gaan, maar ik heb niet zo'n behoefte aan anderen in.mn aura ofzo :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_122213327
Precies dat.
pi_122214117
Ik heb op zich geen moeite met vaste gasten en mensen die me aanspreken. Maar zo'n ervaring als jij had bij Saunadrome dat is ook niks voor mij nee :N
pi_122215776
Wat onprofessioneel angelfish! Daar zou ik dan bij het uitchecken wel wat van gezegd hebben.

Tja... ik vind ons-kent-ons sauna's op zich niet zo erg, als mensen zich maar gewoon gedragen. Dus niet uitbundig gaan lopen joelen of wat dan ook. Zo'n lacherig sfeertje hou ik niet van. Als het personeel dan ook nog gaat mee doen of beledigend gaat doen ("watje") dan zou ik daar echt wat van zeggen.

Ik hou niet zo van drukte, dus dan zit je sowieso al sneller bij middelgrote sauna's en die hebben vaak vaste gasten en personeel wat je gaat herkennen.
pi_122219696
Vond ik ook. Ik heb heb destijds wel aangestipt bij het uitchecken, maar ik had niet de indruk dat ze het heel belangrijk vonden.

Tegenwoordig ga ik weer naar de Veluwse Bron of Thermen Bussloo. :-)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:39:21 #249
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_122222565
Eerlijk gezegd moet ik er ook niets van hebben als zomaar iedereen tegen elkaar aan begint te lullen in een sauna. Ik kom daar voor mijn rust en dan is mijn personal space ineens een stuk groter. Als het te druk is tijdens een opgieting heb je dat ook al gauw.
Don't let my username fool you...
pi_122222752
En hoe zit het met eten&drinken in de Veluwse bron? Uit een review maak ik op dat ze niet echt plekken hebben waar je kan liggen/ onderuit gezakt zitten en dan eten bestellen, klopt dit?
(http://www.sauna-review.n(...).html?reviews_id=932)

En wat is ongeveer de prijs van het eten? Normaal of aan dure kant? Hebben ze een beetje een uitgebreide kaart, ook qua hapjes en eenvoudige broodjes enzo?
Op de site staat dat ze meerdere eetplekken hebben maar ik kan maar 1 restaurant vinden op de site. En er staat ook geen kaart online. (of kijk ik verkeerd?)

En hebben ze bij Veluwse bron ook -beetje ruim aanbod aan- tijdschriften liggen? (dat je kan liggen, eten en tijdschrift lezen tegelijk).

[ Bericht 35% gewijzigd door bulbjes op 29-01-2013 19:03:29 ]
  dinsdag 29 januari 2013 @ 19:45:58 #251
37295 Luigi
mario pls
pi_122225530
Ik hou ook meer van strak, modern en design als het op sauna's aankomt. Wat sommigen dus misschien zullen ervaren als groot en steriel en onpersoonlijk. Iemand nog aanraders op dat vlak? Vond Spa Sereen in Maarssen dus erg fijn en ik begreep dat Sare ook zoiets is? Nog meer?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:00:04 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_122226426
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:44 schreef bulbjes het volgende:
En hoe zit het met eten&drinken in de Veluwse bron? Uit een review maak ik op dat ze niet echt plekken hebben waar je kan liggen/ onderuit gezakt zitten en dan eten bestellen, klopt dit?
(http://www.sauna-review.n(...).html?reviews_id=932)

En wat is ongeveer de prijs van het eten? Normaal of aan dure kant? Hebben ze een beetje een uitgebreide kaart, ook qua hapjes en eenvoudige broodjes enzo?
Op de site staat dat ze meerdere eetplekken hebben maar ik kan maar 1 restaurant vinden op de site. En er staat ook geen kaart online. (of kijk ik verkeerd?)

En hebben ze bij Veluwse bron ook -beetje ruim aanbod aan- tijdschriften liggen? (dat je kan liggen, eten en tijdschrift lezen tegelijk).

Ze hebben er een aparte lounge, twee restaurants en twee plekken waar je op grote fateuils rond het haardvuur kunt zitten.

Het eten is er wat aan de prijs, maar niet belachelijk duur (8 euro voor een salade dacht ik, tot 20 euro voor een steak).

Tijdschriften weet ik niet, ik neem altijd zelf wat mee (maar kom er zelden aan toe om ze te lezen).
KuikenGuppy
pi_122226433
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:44 schreef bulbjes het volgende:
En hoe zit het met eten&drinken in de Veluwse bron? Uit een review maak ik op dat ze niet echt plekken hebben waar je kan liggen/ onderuit gezakt zitten en dan eten bestellen, klopt dit?
(http://www.sauna-review.n(...).html?reviews_id=932)

En wat is ongeveer de prijs van het eten? Normaal of aan dure kant? Hebben ze een beetje een uitgebreide kaart, ook qua hapjes en eenvoudige broodjes enzo?
Op de site staat dat ze meerdere eetplekken hebben maar ik kan maar 1 restaurant vinden op de site. En er staat ook geen kaart online. (of kijk ik verkeerd?)

En hebben ze bij Veluwse bron ook -beetje ruim aanbod aan- tijdschriften liggen? (dat je kan liggen, eten en tijdschrift lezen tegelijk).

qua prijzen.. ik ben nog geen sauna tegen gekomen waar het eten niet duur was -O- voor n simpel broodje ben je minimaal 5 ¤ kwijt als je mazzel hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 29 januari 2013 @ 20:49:58 #254
63722 z80
I fink you freaky
pi_122229639
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:45 schreef Luigi het volgende:
Ik hou ook meer van strak, modern en design als het op sauna's aankomt. Wat sommigen dus misschien zullen ervaren als groot en steriel en onpersoonlijk. Iemand nog aanraders op dat vlak? Vond Spa Sereen in Maarssen dus erg fijn en ik begreep dat Sare ook zoiets is? Nog meer?
als je van een mooi afgewerkte sauna met oog voor detail houd moet je een keer Devarana in naar Den Bosch.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_122233763
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 19:45 schreef Luigi het volgende:
Ik hou ook meer van strak, modern en design als het op sauna's aankomt. Wat sommigen dus misschien zullen ervaren als groot en steriel en onpersoonlijk. Iemand nog aanraders op dat vlak? Vond Spa Sereen in Maarssen dus erg fijn en ik begreep dat Sare ook zoiets is? Nog meer?
Thermen Born
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:05:42 #256
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_122238927
Strak: die in weesp en die bij maarssen. Met allerlei tirelantijnen: deverana/ridderrhode :)
pi_122245693
Die in Den ilp was wel een leuke sauna, we hadden een lunchbuffet ook erg lekker maar wel erg basic.
Voor de prijs die we via Groupon hadden betaald was het ook prima maar de volle mep zou ik niet nog een keer gaan, dan is Weesp en Leiden net zo duur en dichter bij.
pi_122260806
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 20:49 schreef z80 het volgende:

[..]

als je van een mooi afgewerkte sauna met oog voor detail houd moet je een keer Devarana in naar Den Bosch.
Eens! Die is geweldig! De eigenaar is over de hele wereld naar sauna's geweest en heeft overal de mooiste elementen uitgekozen en in zijn eigen sauna verwerkt.
pi_122265495
ik vind van egmond en de veluwse bron allebei op hun eigen manier prachtig O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:37:45 #260
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_122962623
We willen binnenkort een keer naar Carolus Thermen in Aachen gaan. Iemand ervaring daar? Ziet er zo ontzettend mooi uit op de website.

Ow, en als iemand nog kortingsacties daarvoor weet, houd ik me aanbevolen ;)
Don't let my username fool you...
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:45:31 #261
63722 z80
I fink you freaky
pi_122963135
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:37 schreef Metalfreak het volgende:
We willen binnenkort een keer naar Carolus Thermen in Aachen gaan. Iemand ervaring daar? Ziet er zo ontzettend mooi uit op de website.

Ow, en als iemand nog kortingsacties daarvoor weet, houd ik me aanbevolen ;)
dit is een mooie en ruime sauna. zeker een aanrader.
maar neem wel badkleding mee. je moet namelijk door het zwembad om bij de sauna te komen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:46:30 #262
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_122963186
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:45 schreef z80 het volgende:

[..]

dit is een mooie en ruime sauna. zeker een aanrader.
maar neem wel badkleding mee. je moet namelijk door het zwembad om bij de sauna te komen.
Dat had ik al gelezen. Op de een of andere manier neem ik toch altijd een zwembroek mee naar de sauna, voor het geval ik iets over het hoofd heb gezien :')
Don't let my username fool you...
  zaterdag 16 februari 2013 @ 21:22:19 #263
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_122965455
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:15 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Eens! Die is geweldig! De eigenaar is over de hele wereld naar sauna's geweest en heeft overal de mooiste elementen uitgekozen en in zijn eigen sauna verwerkt.
Zelfde eigenaar als Ridderrhode overigens, hij heeft twee mooie sauna'd daardoor :)
  zondag 17 februari 2013 @ 15:59:55 #264
11682 Moonah
Jolie femme
pi_122990696
Iemand interesse in V&A / [TK] Saunabon Devarana Den Bosch twv 75 euro?
Graag reageren in betreffende topic of per PM. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_123403917
Zondag ff een paar uurtjes sauna gehad. Heerlijk :)

Net trouwens nog ff Optimel-Voucher gescoord. Ooit eens gratis 20 optimel-euro's-code gehad. Ik kan niet zo goed tegen melkproducten dus ik drink het nooit.

Nu gauw sauna voucher besteld. Bestellen kan nog tot en met morgen. Inleveren t/m Augustus.

2e persoon gratis is altijd een fijne meevaller :)
pi_123405157
Ja alleen jammer dat die arrangementen zo fucking duur zijn! We willen met ons jubileum in april een weekendje weg. Maar je betaald bij de meeste sauna's alsnog meer dan 200 euro pp.

Nu gaan we maar gewoon via een aanbieding van het dagblad. Ws 3 dagen naar de Eiffel voor ¤75,- pp ^O^
pi_123408350
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 12:21 schreef Sylvana het volgende:
Ja alleen jammer dat die arrangementen zo fucking duur zijn! We willen met ons jubileum in april een weekendje weg. Maar je betaald bij de meeste sauna's alsnog meer dan 200 euro pp.

Nu gaan we maar gewoon via een aanbieding van het dagblad. Ws 3 dagen naar de Eiffel voor ¤75,- pp ^O^
Ligt er een beetje aan wat je wil. Zodra je gaat kijken naar ook behandelingen wordt het stikduur.

Wij zijn 3 dagen Brabant gaan doen (4* +ontbijt) + wellnessboot en dat was ¤90 pp.
Dat vond ik best mooie prijs.
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:04:00 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_123408696
Komende zaterdag naar de Ryokan in Zutphen. Ben benieuwd naar m.n. de sfeer en het eten
pi_123408829
Even volgen :) Ben in november voor het eerst naar de sauna geweest (Veluwse Bron). Jaren gedacht dat ik het niks zou vinden, omdat ik niet zo héél erg goed kan tegen de warmte en het me niks leek om in je blootje rond te lopen. Dankzij twee gratis bon die ik had gekregen (en mijn zus die er op stond dat ik zelf mee zou gaan, toen ik de bonnen aan haar en haar vriend wilde geven) toch uitgeprobeerd en...ik vond het eigenlijk heerlijk :@ :P. Zeker om buiten af te koelen terwijl het sneeuwt/vriest O+.

Eens kijken of ik binnenkort weer ergens anders zal gaan om weer lekker te ontspannen. Nu het nog koud is lijkt me dat wel extra lekker, in de zomer naar de sauna lijkt me dan weer minder.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_123416236
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:04 schreef Blik het volgende:
Komende zaterdag naar de Ryokan in Zutphen. Ben benieuwd naar m.n. de sfeer en het eten
Wij vonden het er tof. Reviews staan eerder in het topic. Of het vorige topic.
Het 3 gangen verassingsmenu is de moeite waard.

Sushi heb ik daar ook gegeten, maar was er niet super kapot van. Kan ook liggen aan het feit dat ik nauwelijks sushi eet.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 februari 2013 @ 18:10:06 #271
163650 Greys
pi_123417917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:07 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Eens kijken of ik binnenkort weer ergens anders zal gaan om weer lekker te ontspannen. Nu het nog koud is lijkt me dat wel extra lekker, in de zomer naar de sauna lijkt me dan weer minder.
Nee joh, lekker in je blootje zwemmen O+
En in het koude bad :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_123418683
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee joh, lekker in je blootje zwemmen O+
En in het koude bad :D
En zonnen in de blote kont! Je gaat misschien wat minder vaak een sauna in, zeker als het heet is, maar het koude bad en bubbelbad en diverse douches... >:) :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_123433482
In de zomer is ook heerlijk idd. Als het echt warm is ga ik gewoon even voor de sauna in het koude dompelbad om niet te heet de sauna in te gaan.
pi_123434187
Hmm...misschien komt het er nog wel een keer van dan om uit te proberen, maar alles buiten de zomer om lijkt me toch fijner ;)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_123699031
Deze vrijdag (8 maart) is er weer een aufguss-marathon bij de Saunadrome in Putten.

Meer info hier:

http://www.saunadrome.nl/(...)een_aufguss_marathon!
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:02:52 #276
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_123700949
Afgelopen zaterdag bij Carolus Thermen in Aachen (Deutschland) geweest. Heerlijke sauna! Apart zwemgedeelte (met badkleding), maar daar zijn we eigenlijk maar heel even in het begin geweest. Op de tweede verdieping vind je de ingang voor de sauna. Boven de ingang hangt een teller met aantal gasten in de sauna, maar ondanks dat er bijna 200 man binnen zouden zijn volgens dat ding, heb ik geen enkel moment het gevoel gehad dat het er écht druk was. Er zijn regelmatig opgietingen of er wordt gebakken in de Backofensauna. Wij hebben de Atem-Frei Aufguss gedaan, met Menthol, echt lekker. Je voelt de menthol overal tintelen. Er zijn twee verdiepingen saunagedeelte, met een zwembad binnen in het midden. Daarnaast is er buiten ook nog een (warm) zwembad.

Van tevoren hadden we al op de website gezien dat het (externe) restaurant vanaf 16:00 gesloten zou zijn, maar voor ons geen probleem. We hebben gegeten in het restaurant in het saunagedeelte. De prijzen waren zeer schappelijk, voor een kleine saté (3 stokjes) met nasi en wat groente betaalde ik slechts 7,95. Vriendin had de gewokte gemberkipschotel voor 9,95. Dat zijn pas prijzen, als je naar Thermae 2000 gaat (voor ons op dezelfde afstand) ben je minimaal 3x zoveel kwijt en kan niet zeggen dat ik daar nu zo blij word van het eten...

Al met al een heerlijk geslaagde dag. Zag wel op een gegeven moment toen we uit de rustruimte kwamen een man gestrekt op een bankje liggen met de ambulance-arts ernaast (in Duitsland zit er altijd een echte arts op een ambulance). Volgens mij was die man out gegaan, zag ook bloed op zijn hoofd. Maar goed dat we het niet mee hadden gekregen, mijn vriendin had anders nog moeten gaan helpen (= arts, dus verplichting), maar als er al hulp bij is, hoeft dat niet meer. We liepen dus maar verder en zagen ook nog twee mensen van de Feuerwehr aan komen lopen, wat die nog kwamen doen was me een raadsel.

Zal er zeker nog eens terug gaan, ook het personeel was erg vriendelijk. En als je er toch bent, kun je ook nog eens even tanken voor 1,559 per liter bij de Shell ;)
Don't let my username fool you...
pi_123701112
In Duitsland runt de Feuerwehr de ambulance dienst, misschien is dat het geweest.
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:43:42 #278
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_123702208
quote:
99s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:08 schreef stbabylon het volgende:
In Duitsland runt de Feuerwehr de ambulance dienst, misschien is dat het geweest.
Tja, de Notruf arts zat al bij de man en was al de bloedsuikerspiegel aan het meten en zo, maar de Feuerwehr kwam later binnen. Vond het een beetje veel, drie man voor één omgevallen man.
Don't let my username fool you...
pi_123702355
Ze kwamen binnen om te vragen of het nog lang ging duren, en of ze anders niet even een euroknaller konden gaan halen bij de McAachen :D
pi_123703222
Carolus is echt mooi. Hier staat de wellnessboot op de planning, een bongo gekregen voor sauna voor 2 en zij doen mee. Erg benieuwd naar. Daarna eens kijken of mn vriend eens naar aachen wil :)
pi_124990154
Beste saunabezoekers,

Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar de Nederlandse saunabezoeker. Door middel van een korte vragenlijst probeer ik hier inzicht in te krijgen.

Dit is de link naar de enquête: www.thesistools.com/sauna

Wanneer u de vragenlijst invult maakt u kans op een gratis saunabezoek voor twee personen!

Alvast bedankt!
  zondag 7 april 2013 @ 16:41:43 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_124992041
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 15:12 schreef Memento-Mori het volgende:
Carolus is echt mooi. Hier staat de wellnessboot op de planning, een bongo gekregen voor sauna voor 2 en zij doen mee. Erg benieuwd naar. Daarna eens kijken of mn vriend eens naar aachen wil :)
Wanneer ga je? Hier ligt ook diezelfde bongo en we moeten nog kiezen :).
KuikenGuppy
pi_124997955
Voor mensen met een kruidvat voordeelpas (of zonder die hem nu ff snel aanvragen) er is nu een actie in combinatie met weekendjeweg.

2 personen 1 nacht overnachten + sauna entree + ontbijt ¤89
sommige hotels doen 2 nachten: ¤129.
Exclusief reserveringskosten (¤7,50 pp)

Er doen verschillende sauna's mee (Zwaluwhoeve, Busseloo, Ryokan, wellnessboot) etc.

Geldt alleen vandaag of je activeert de aanbieding vandaag en dan is hij een week houdbaar ofzo.

Wij gaan in Juli 2 nachtjes op de Veluwe zitten en dan naar Putten. Ziet er mooi uit en Veluwe in de zomer is altijd tof :)
pi_124998581
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:53 schreef natascha11 het volgende:
Beste saunabezoekers,

Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar de Nederlandse saunabezoeker. Door middel van een korte vragenlijst probeer ik hier inzicht in te krijgen.

Dit is de link naar de enquête: www.thesistools.com/sauna

Wanneer u de vragenlijst invult maakt u kans op een gratis saunabezoek voor twee personen!

Alvast bedankt!
Ingevuld. Kort onderzoek van ongeveer 5-10 mins.
Zonde dat je alleen 1 beslissende factor kan neerzetten, zoals vele mensen kies ik vanwege een mix van factoren voor een bepaalde sauna.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 19:27:06 #285
163650 Greys
pi_124999663
Ik ga nu nog vaker naar Pijnacker naar de sauna sinds ik de tip kreeg over de Hema Lekker Weg Club waarmee je voor 15 eu toegang hebt de hele dag ipv 28 euro :o

Wilde het eerst niet doen omdat je dan die Hema kaart moet kopen, totdat bleek dat je hem ook kunt 'kopen' voor ING rentepunten waar ik toch geen ene fuck mee doe. Zonder bijbetalen.

Kan het onbeperkt gebruiken en geldt ook voor de tweede persoon met wie ik ga. Dus 2x15 euro voor hele dag+ avond toegang ipv 2x28, daar kunnen we nogal wat smoothies voor nemen :+ Je betaalt de entree dan wel vooruit per ideal via die Hema club (kan zelfs nog tot een uur voordat je gaat...) en dan betaal je in de sauna de entree niet meer. Moet je wel de bevestigingsmail van Hema ff uitprinten of doorsturen aan de sauna. Heb het al keer of zes gebruikt, ging altijd goed.

Geldt ook in diverse andere sauna's.
Enige grote nadeel van die Hema kaart is dat je pas kunt zien waar hij allemaal geldig is als je hem al gekocht hebt :') Dus ik zal straks ff inloggen en het rijtje hier neerzetten. Als het allemaal al in het topic staat dus dubbelop, dan sorry, heb tijdje niet teruggelezen :@

Je krijgt er ook 25% korting mee in veel restaurants enzo. Maar tis dus wel idioot dat je pas kunt zien waar het geldig is als je hem al hebt :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_125000549
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:27 schreef Greys het volgende:
Ik ga nu nog vaker naar Pijnacker naar de sauna sinds ik de tip kreeg over de Hema Lekker Weg Club waarmee je voor 15 eu toegang hebt de hele dag ipv 28 euro :o

Wilde het eerst niet doen omdat je dan die Hema kaart moet kopen, totdat bleek dat je hem ook kunt 'kopen' voor ING rentepunten waar ik toch geen ene fuck mee doe. Zonder bijbetalen.

Kan het onbeperkt gebruiken en geldt ook voor de tweede persoon met wie ik ga. Dus 2x15 euro voor hele dag+ avond toegang ipv 2x28, daar kunnen we nogal wat smoothies voor nemen :+ Je betaalt de entree dan wel vooruit per ideal via die Hema club (kan zelfs nog tot een uur voordat je gaat...) en dan betaal je in de sauna de entree niet meer. Moet je wel de bevestigingsmail van Hema ff uitprinten of doorsturen aan de sauna. Heb het al keer of zes gebruikt, ging altijd goed.

Geldt ook in diverse andere sauna's.
Enige grote nadeel van die Hema kaart is dat je pas kunt zien waar hij allemaal geldig is als je hem al gekocht hebt :') Dus ik zal straks ff inloggen en het rijtje hier neerzetten. Als het allemaal al in het topic staat dus dubbelop, dan sorry, heb tijdje niet teruggelezen :@

Je krijgt er ook 25% korting mee in veel restaurants enzo. Maar tis dus wel idioot dat je pas kunt zien waar het geldig is als je hem al hebt :D
Tweede persoon meldt. O+

Zo jammer dat er geen leuke aanbiedingen in mijn buurt zitten, dan zou ik die kaart zo kopen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 7 april 2013 @ 19:48:55 #287
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125000666
Oh ik zou zo graag weer naar de sauna willen O+ Maar probeer maar eens iemand mee te krijgen.. }:|
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 7 april 2013 @ 20:00:50 #288
63722 z80
I fink you freaky
pi_125001210
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 19:48 schreef Maraca het volgende:
Oh ik zou zo graag weer naar de sauna willen O+ Maar probeer maar eens iemand mee te krijgen.. }:|
waarom ga je niet alleen? buiten het feit dat alle korting acties een cadeaubonnen voor 2 personen zijn is er geen reden om alleen te gaan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 7 april 2013 @ 20:04:57 #289
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125001437
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:00 schreef z80 het volgende:

[..]

waarom ga je niet alleen? buiten het feit dat alle korting acties een cadeaubonnen voor 2 personen zijn is er geen reden om alleen te gaan.
Ik heb dat 1x gedaan, maar vond het toch niet zo leuk. Was wel lekker want ik had toen ook een massage erbij geboekt O+ Maar voelde me toch een beetje ongemakkelijk.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 20:05:06 #290
163650 Greys
pi_125001450
Ik ben ook wel eens alleen gegaan. Had met een vriendin afgesproken te gaan, vriendin werd ziek dus kon niet meer en ik zat heel de ochtend te pruilen omdat ik me er zo op had verheugd. Toen ben ik 's avonds een aantal uur alleen gegaan en het was heerlijk en was blij dat ik toch gegaan was :D
Moest er wel even doorheen, eerlijk gezegd. En samen blijft gezelliger.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 april 2013 @ 20:06:52 #291
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125001548
Hmmm.. misschien zit het dan meer tussen mijn oren. Misschien dat ik dan toch maar eens moet kijken of ik dinsdag ergens naartoe kan gaan O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 20:10:04 #292
163650 Greys
pi_125001725
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:06 schreef Maraca het volgende:
Hmmm.. misschien zit het dan meer tussen mijn oren. Misschien dat ik dan toch maar eens moet kijken of ik dinsdag ergens naartoe kan gaan O+
Ik had gewoon heel erg zin in lekker warme baden en warmte van de sauna en ik wist al dat ze in die sauna waar ik graag kom een hele wand met tijdschriften enzo hebben, dus ik ging lekker bubbelen en sauna en af en toe dook ik ergens in een stoel met een stapel tijdschriften en een anijssmoothie. Heerlijk O+ Is er een sauna bij je in de buurt? Want dan kan je dus bv ook kiezen om een avondje te gaan ipv een hele dag, als je dat te lang vindt in je eentje.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 april 2013 @ 20:14:54 #293
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125001972
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 20:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik had gewoon heel erg zin in lekker warme baden en warmte van de sauna en ik wist al dat ze in die sauna waar ik graag kom een hele wand met tijdschriften enzo hebben, dus ik ging lekker bubbelen en sauna en af en toe dook ik ergens in een stoel met een stapel tijdschriften en een anijssmoothie. Heerlijk O+ Is er een sauna bij je in de buurt? Want dan kan je dus bv ook kiezen om een avondje te gaan ipv een hele dag, als je dat te lang vindt in je eentje.
Woon in de buurt van Rotterdam, dus dat moet geen probleem zijn O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 20:15:38 #294
163650 Greys
pi_125002004
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:14 schreef Maraca het volgende:

[..]

Woon in de buurt van Rotterdam, dus dat moet geen probleem zijn O+
Oh ben je al eens in Centre du Lac in Pijnacker geweest? :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 april 2013 @ 20:16:59 #295
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_125002066
goeie tip van die hema kaart greys :D doen daar altijd dezelfde aan mee of wisselt het aanbod?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 20:19:21 #296
163650 Greys
pi_125002162
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:16 schreef littledrummergirl het volgende:
goeie tip van die hema kaart greys :D doen daar altijd dezelfde aan mee of wisselt het aanbod?
Geen dank, ik kreeg de tip van een saunaganger die ik daar vaak tegenkom, die die kaart ook elke keer gebruikt (zij gaan meerdere keren per week... dus die sparen echt een bak geld uit zo). En over het wisselen: Geen idee :D
Volgens mij wisselt het niet, er komen er hooguit bij... anders worden de mensen boos die de kaart wel met geld hebben gekocht (ipv ING punten ingewisseld) als ze er ineens niet meer mee naar hun sauna kunnen, dus denk het niet ;)

Ik ga even kijken welke er sowieso bij zitten, moment...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 20:26:45 #297
163650 Greys
pi_125002584
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 7 april 2013 @ 20:34:34 #298
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125003085
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh ben je al eens in Centre du Lac in Pijnacker geweest? :o
Nee :o Ziet er goed uit. En het is ook nog eens vrouwendag maandag *O* Vind ik toch wel iets fijner.. ging voorheen altijd met een vriend van me, dus dan kon het niet :+

edit: maandagavond kan ik helemaal niet }:|
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 april 2013 @ 20:37:02 #299
163650 Greys
pi_125003250
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:34 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nee :o Ziet er goed uit. En het is ook nog eens vrouwendag maandag *O* Vind ik toch wel iets fijner.. ging voorheen altijd met een vriend van me, dus dan kon het niet :+
Het lijkt heel klein en knus. Maar ze hebben er echt alles (kleurensauna, Finse sauna, open haard sauna, rozenkwartssauna en nog eentje, oh ja infrarood), stoomhokdinges, calendarium, jacuzzi's, zwembad, je mist er niks. En lekkere leren ligstoelen om de open haard in het restaurant enzo en dus de wand met tijdschriften daar. Je hebt alleen daar altijd het idee dat er geen hond is, omdat het allemaal 'verborgen' is in gangetjes en in de 'kelder' en overal hoekjes en bochten enzo. Dus je ziet nooit veel mensen tegelijk en ik vind dat fijn :D

(Nee ik heb geen aandelen :@ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_125003263
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:26 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, ook Centre du Lac! :o

En ik heb ook geen aandelen 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 7 april 2013 @ 20:38:09 #301
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_125003315
quote:
14s.gif Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Het lijkt heel klein en knus. Maar ze hebben er echt alles (kleurensauna, Finse sauna, open haard sauna, rozenkwartssauna en nog eentje, oh ja infrarood), stoomhokdinges, calendarium, jacuzzi's, zwembad, je mist er niks. En lekkere leren ligstoelen om de open haard in het restaurant enzo en dus de wand met tijdschriften daar. Je hebt alleen daar altijd het idee dat er geen hond is, omdat het allemaal 'verborgen' is in gangetjes en in de 'kelder' en overal hoekjes en bochten enzo. Dus je ziet nooit veel mensen tegelijk en ik vind dat fijn :D

(Nee ik heb geen aandelen :@ )
Oh wauw O+ Dan ga ik dinsdag er naartoe.. dan zijn er maar mannen :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')