quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:50 schreef Doc__Zenith het volgende:
Haarlem - Luxemburg, nooit geweten dat dat 30 jaar geleden reed (in de weekenden van de zomermaanden).
[ afbeelding ]
Koele foto!quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:50 schreef Doc__Zenith het volgende:
Haarlem - Luxemburg, nooit geweten dat dat 30 jaar geleden reed (in de weekenden van de zomermaanden).
[ afbeelding ]
15 jaar geleden ook nog.quote:Op woensdag 16 mei 2012 21:50 schreef Doc__Zenith het volgende:
Haarlem - Luxemburg, nooit geweten dat dat 30 jaar geleden reed (in de weekenden van de zomermaanden).
[ afbeelding ]
thx, ditquote:
Allez, comme ce train est braque meuque!quote:
Tu peux expliquer en Néerlandais que tu as dit sil vous plâit? Je ne comprend pas.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Allez, comme ce train est braque meuque!
Ça n'est pas mon problème. Mélanger le néerlandais et le français, et il est clair.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:47 schreef DrNick het volgende:
[..]
Tu peux expliquer en Néerlandais que tu as dit sil vous plâit? Je ne comprend pas.
Mais dans ton post il n'y as pas l'anglais.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ça n'est pas mon problème. Mélanger le néerlandais et le français, et il est clair.
leuke repo, maar dat hoofd uit het raampje kan echt niet he ...quote:
ik denk dat ik die fix ja.quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
leuke repo, maar dat hoofd uit het raampje kan echt niet he ...
Ik heb daar al een keer een balletje over opgegooid in #416 of #417, schijnen 25 jaar oud te zijn.quote:
Denk er aan dat er werkzaamheden zijn tussen Utrecht en Rotterdam. Ik zou zeggen, probeer ergens een taxi te regelen door NS Hispeed betaald.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:14 schreef greavy het volgende:
GODGODETERINGTYFUSKUTJOSTI'S. Sta je in Bentheim rond 19:50, denk je: Loop even naar de Friettent, en met de Berlijner naar Amersfoort...
Kom ik om 20:15 terug, zie ik op het bord staan, IC140 +90
Even later werd het +110..... Trein had aanrijding gehad bij Bad Oeyenhausen ofzo.
Had ik die Grensland maar genomen ....
Ben nu onderweg, en zit bij Hengelo inmiddels, +130 ofzo. Eens kijken wat NS-personeel kan fixen, kan niet meer thuis komen...
Oh, volgens de TBP zijn wij de Stoptrein Zutphen, want wij staan opgeheven hiero. Spooktrein!
Is een Réseau uit 1992.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:17 schreef Duvel het volgende:
Dit zijn Atlantiques toch? De tweede serie, dus ergens eind jaren '80 schat ik?
Volgens deze tabel is het afgebeelde treinstel 552 (was 528) in 1993 in dienst gekomen. Dat spul is dus wel toe aan een revisie. Dat spul heeft in 2007 een revisie gehad, en ziet er dan zo uit?quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:17 schreef Duvel het volgende:
Dit zijn Atlantiques toch? De tweede serie, dus ergens eind jaren '80 schat ik?
Probeer in Amersfoort goed uit te komen bij de trappen, zodat je als eerste naar de taxi's kan lopen. Zoveel zijn er niet op dat moment daar en anders sta je alsnog een uur te wachten. De taxi's staan hoofduitgang en dan naar links.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:19 schreef greavy het volgende:
NSH-personeel is nu aan het inventariseren waar wie heen moet, en gaat ons spoedig helpen. Ik heb gezegd dat ik niet via Schiphol naar Rotterdam wil, en dan met de taxi, terwijl vanaf Amersfoort ik veel sneller thuis ben... Scheelt zo 2-3 uur!
Is het wel verf of zijn het stickers?quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens deze tabel is het afgebeelde treinstel 552 (was 528) in 1993 in dienst gekomen. Dat spul is dus wel toe aan een revisie. Dat spul heeft in 2007 een revisie gehad, en ziet er dan zo uit?
Dat viel me bij de Thalys-treinstellen ook op: hoewel ze een paar jaar terug zijn gereviseerd, ziet de verf er behoorlijk afgebladderd uit. Dat zie ik bij een ICE of een NSR-trein niet gebeuren... 't lijkt erop dat 't de Technicentres van de SNCF niet zoveel boeit.
Ikke van 1988 tot 1993. Win ik nu?quote:
Als je in Hengelo blijft, kun je morgen nog op tijd in Meppen zijnquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:19 schreef greavy het volgende:
NSH-personeel is nu aan het inventariseren waar wie heen moet, en gaat ons spoedig helpen. Ik heb gezegd dat ik niet via Schiphol naar Rotterdam wil, en dan met de taxi, terwijl vanaf Amersfoort ik veel sneller thuis ben... Scheelt zo 2-3 uur!
Daar waren wij al achter.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En ik ben niet eens de enige reiziger...
Jij, jij wint. Examen in gedaan?quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ikke van 1988 tot 1993. Win ik nu?
Moi du 1988 bis 1993. Victorez-moi maintenaint?
Zo'n 2u10 eerder.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Komt er ineens nog een Pimpel binnenrijden!![]()
Hoe laat hoort de IC 140 normaal te rijden eigenlijk?
Nee klopt, greavy zit er ook inquote:Hij werd ook niet aangekondigd, was ook zo weer weg, maar ik ben maar wel ingestapt, vast sneller thuis dan met de (kan niet anders) vertraagde stoptrein...
En ik ben niet eens de enige reiziger...
Ah ja, die trein dus...quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:14 schreef greavy het volgende:
GODGODETERINGTYFUSKUTJOSTI'S. Sta je in Bentheim rond 19:50, denk je: Loop even naar de Friettent, en met de Berlijner naar Amersfoort...
Kom ik om 20:15 terug, zie ik op het bord staan, IC140 +90
Even later werd het +110..... Trein had aanrijding gehad bij Bad Oeyenhausen ofzo.
Had ik die Grensland maar genomen ....
Ben nu onderweg, en zit bij Hengelo inmiddels, +130 ofzo. Eens kijken wat NS-personeel kan fixen, kan niet meer thuis komen...
Oh, volgens de TBP zijn wij de Stoptrein Zutphen, want wij staan opgeheven hiero. Spooktrein!
je trein is opgeheven, maar rijdt toch nogquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:33 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ah ja, die trein dus...greavy! Sorry, ik blijf even zitten waar ik zit (achterin) ergens, heb cello bij me, en moet er toch in Deventer weer uit...
Nee joh. Bejjegek. Gewoon vaak blijven zitten.quote:
Je dois faire une exam finalement au terminale.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ikke van 1988 tot 1993. Win ik nu?
Moi du 1988 bis 1993. Victorez-moi maintenaint?
Welnee, staat gewoon op de actuele vertrektijden hoor!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je trein is opgeheven, maar rijdt toch nog
maar niet aangegeven op de borden. Zo bedoelde ik hetquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Welnee, staat gewoon op de actuele vertrektijden hoor!![]()
[ link | afbeelding ]
Ik zit daar in. Met +130.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Uhm, wat!?
Sta je in Almelo rustig te wachten op de stoptren richting Deventer en Apeldoorn van 23:33, de laatste intercity die kant op is immers al lang vertrokken. Komt er ineens nog een Pimpel binnenrijden!![]()
Hoe laat hoort de IC 140 normaal te rijden eigenlijk? Hij werd ook niet aangekondigd, was ook zo weer weg, maar ik ben maar wel ingestapt, vast sneller thuis dan met de (kan niet anders) vertraagde stoptrein...
En ik ben niet eens de enige reiziger...
Volgens de informatie die het personeel heeft, is de trein ook opgeheven, maar er waren teveel reizigers gestrand, dus laten ze hem doorrijden, zonder omroepen ed. Is theoretisch "alleen" voor afvoer van de gestrande reizigers in DE. Maarja, word toch niet gecontroleerd.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je trein is opgeheven, maar rijdt toch nog
twitter:NSHispeed_info twitterde op woensdag 16-05-2012 om 21:35:20#ICBerlijn 140: #ICBerlijn (Schiphol a. 23:09 uur) heeft een vertraging van ongeveer 130 minuten en komt met minimaal deze vertraging (1/2) reageer retweet
twitter:NSHispeed_info twitterde op woensdag 16-05-2012 om 21:01:10aan op de bestemmingstations (2/2) reageer retweet
Op de gewone website van NS ziet het er goed uit. De lijstopsommingstekens vallen weg.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Interpunctie anyone?
[ afbeelding ]
Ik lig hier al half te pitten.. Heb toch nog ff te gaan.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Succes nog met verder thuiskomen greavy, ik stap hier uit! Bedtijd...
De applicatiebouwers zijn bij deze gezakt voor de Android-test. Ze hebben niet alles uit Android gehaald (o.a. een XML-uitleesmethode) en dat vind ik zonde.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de gewone website van NS ziet het er goed uit. De lijstopsommingstekens vallen weg.
De NS API geeft het als een blok tekst, zonder lijstopsommingstekens, linebreaks of wat dan ook, doorquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De applicatiebouwers zijn bij deze gezakt voor de Android-test. Ze hebben niet alles uit Android gehaald (o.a. een XML-uitleesmethode) en dat vind ik zonde.
Jup. Ik stoor me daar ook al enige tijd aan. Beetje jammer, want voor de rest is het een prima applicatie.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
De NS API geeft het als een blok tekst, zonder lijstopsommingstekens, linebreaks of wat dan ook, door
Ik heb 'm niet gezien trouwens. Stond een trein richting Zwolle en een trein richting Enschede aan de overkant van het perronquote:Op woensdag 16 mei 2012 23:46 schreef greavy het volgende:
Te Deventer word er gekozen om de IC naar Arnhem en Nijmegen te laten wachten. Wij rollen nu binnen. Reizigers kunnen hier nog overstappen.
Werd ook weer verbeterd even later... Je moest die van 0:14 ofzo hebben :pquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb 'm niet gezien trouwens. Stond een trein richting Zwolle en een trein richting Enschede aan de overkant van het perron
quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:00 schreef greavy het volgende:
WEL GODVERTERINGTYFUSGODMONGOLENZOOITJE.
Moet via Schiphol naar Rotterdam, en krijg pas daar een taxi. Verwachte aankomsttijd: Rond 3:30. Vanaf Amersfoort had het rond 1:30 geweest... "Want er rijden nog treinen vanaf Schiphol naar Rotterdam, dus daar krijg je een taxi aangeboden"
Bad Oeyenhausen!quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:14 schreef greavy het volgende: Trein had aanrijding gehad bij Bad Oeyenhausen ofzo.
verder een goede reis gehad?quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:13 schreef Monopoly het volgende:
Zo te lezen had ik niets te klagen met maar een vertraging van 15 minuten met mijn dienst
Kort maar krachtig. Havendienst.quote:
beetje rangeren dus?quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Kort maar krachtig. Havendienst.
Rangeren op emplacement Waalhaven Zuid, containertrein uitrijden bij RSC, nieuwe containertrein binnenrijden op RSC, Kolentrein uitrijden bij Europoort West.
Daar ging het mis, Class'66 gaf wat storingen en schoot telkens na een meter of 20 in de snelremming.
Hele systeem een rotschop gegeven (lees, opnieuw opgestart) en toen werkte het wel gelukkig
Ja, wie niet...quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Bad Oeyenhausen!
Ooit nog 1,5 uur in de file gestaan daar met de auto.
quote:'HSL moet echt langzamer!'
De hogesnelheidstrein moet nu echt langzamer gaan rijden door Lansingerland. Dat staat in een brandbrief van het gemeentebestuur aan minister Schultz van Haegen en de Tweede Kamer.
Als de trein met 120 km per uur passeert in plaats van de huidige 160 km zou dit al twee decibel aan geluid kunnen schelen. Het gemeentebestuur is vanmening dat de tijdelijke maatregel snel kan worden ingevoerd zonder de dienstregeling aan te hoeven passen.
Al jaren lang strijden de inwoners van Lansingerland over de geluidsoverlast op de HSL. Er zijn al diverse onderzoeken naar geweest.
Er loopt nu al een proef met een structurele oplossing van de geluidsoverlast, maar Lansingerland kan daar niet op wachten. De uitkomsten van die proef zijn pas eind van het jaar bekend.
Bron: http://www.treinenweb.nl/(...)web+%28Treinenweb%29
Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Kort maar krachtig. Havendienst.
Kolentrein uitrijden bij Europoort West.
is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossingquote:
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is op zich een stevige geluidsreductie, maar ipv te miepen hadden ze die tijd ook kunnen gebruiken om mee te werken aan een oplossing
Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:
[..]
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:58 schreef DrNick het volgende:
[..]
2 dB valt toch wel mee? Stel de trein maakt 80 dB, dan wordt het 78.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is een logaritmische schaal. 3 dB reductie is een halvering van de geluidssterkte.
Ah, duidelijk zo.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
dittoquote:
3 dB is een verdubbeling van de geluidsintensiteit, nauwelijks een hoorbaar verschil. Bij 6 dB heb je het over een verdubbeling van de geluidsdruk en pas bij een verschil van 10 dB is het volume van geluid 'twee keer zo hard'.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de schaal van dB loopt anders dan je denkt. Ongeveer 3 dB extra is een verdubbeling van het geluid, dus dan kan het veel schelen als je aan geluidsreductie doet.
Vooral mooi dat de gemeente, in weerwil van iedereen die er wel verstand van heeft, bepaalt dat 120 km/u ook wel kan.quote:
Dat maakt zeker uit. Bij dB(A) is er een correctie uitgevoerd voor de gevoeligheid van het menselijk oor, want die varieert per frequentie. De luidheid van een (zuivere) toon wordt uitgedrukt in foon (phon). Bij een A-weging wordt 40 phon gehanteerd. Het geluidsniveau bij 40 phon wordt afgetrokken van het gemeten geluidsniveau om de dB(A) waarde te vinden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:32 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Het hangt er toch vanaf of je het over dB hebt of over dB(A)? Want dB(A) is toch het geluid wat mensen beleven/horen?
Al een tijdje. Ze halen 3 á 4x per week Kolentrein uit in Amsterdam, die rijden we naar Emmerich.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Heh cool, sinds wanneer rijdt RTB kolentreinen?
Ja. Want de HGK kolenboer naar de Westhaven rijdt (bij mijn weten) ook in opdracht van TXL.quote:Op donderdag 17 mei 2012 18:15 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dacht ik al, RRF rijdt het overigens ook alleen maar in opdracht van TXL. Zal wel gaan over de TXL kolentreinen tussen Amsterdam/Rotterdam en Oberhausen Osterfeld en door naar Duisburg Wanheim.
Oftewel RTB personeel op RRF loks met een TXL trein
Oh. Oja. Je hebt gelijk. Haal wat dingen door elkaar heen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens mij niet. TXL rijdt op Duisburg Wanheim terwijl HGK (en CT) naar Möllen (Voerde) gaan.
Staat in het boekje dat:quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:05 schreef GlenSpey het volgende:
Eentje voor de kenners:
Vriendinlief en ik willen morgen een rondje Nederland doen met de trein. Zij heeft haar studenten week-OV en ik heb een meereiskaartje van de spoordeelweken. In principe reizen we dus gratis en voor niets. Nu dachten we het nóg leuker te kunnen maken door ook de 2->1 kaartjes van de spoordeelweken te gebruiken. Oftewel waar je een geldig 2e klas vervoersbewijs hebt wordt dit voor nop een 1e klas kaartje. Maar gaat dit ook werken icm het studenten-ov en mijn meereiskaartje? Of wordt dit niet toegestaan?
even een aanvulling: de meereiskaart mag je zo te zien doordeweek na 9.00 uur gebruiken en in het weekend, terwijl de 2-1 overgangskaart alleen in het weekend geldig is. Een combi van beide kaarten is niet toegestaan.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
de verschillende kaartjes van de spoordeelweken mag je niet met elkaar combineren. bovendien waren ze toch alleen in het weekend geldig?
Waarschijnlijk omdat er geen hond woont, maar die hond (die er niet woont) toch af en toe wel ergens heen wil.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Hej!
Waarom bouwen ze hier een spoornet, en rijden er like vijf treinen per dag, alle richtingen samen?
In Veurne vertrok er toch elk uur een trein naar Brussel, en dat op een feestdag. Viel me eerlijk gezegd nog niet tegen, ik zag de bui al hangen dat we daar twee uur zouden moeten wachten of zoquote:
Ah. Geloof het graag dat het daar ook zo is.quote:Op donderdag 17 mei 2012 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier in Noorwegen is dat zo
Over België verbaas ik me niet zo snel meer
Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:49 schreef James1988 het volgende:
Waarom rijdt de Grenslandexpress eigenlijk met een dieseltrein? Het hele stuk wordt onder 1500 V afgelegd, had men niet beter een SGMm kunnen huren van NS?
Als ik de gedetailleerde tekeningen op www.sporenplan.nl goed interpreteer zijn sporen 1 t/m 5 voorzien van een omschakelbare bovenleiding. Dat zou dus geen probleem hoeven te zijn.quote:Op donderdag 17 mei 2012 21:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet niet of op spoor 3 gewisseld kan worden van spanning. Heb daar nog niet eerder treinen met Nederlandse spanning gezien.
Goed punt. Dan is een DM'90 wel een stuk moderner (en dus voor reizigers aantrekkelijker) dan een Plan Vquote:En NSR zal geen SGMm verhuren, eerder een Plan V
quote:07:11 + Zwijndrecht 2 Rotterdam Centraal Sprinter (NS)
08:03 + Den Haag Centraal 1
08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1
09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
Ja, had ook om 7:21 pas uit Dordrecht kunnen gaan. Morgen even in Emmerich kijkenquote:06:58 + Dordrecht 1b Rotterdam Centraal Intercity (NS)
07:38 + Den Haag Centraal 2
08:08 + Den Haag Centraal 5 Gouda Intercity (NS)
09:05 + Amersfoort 1
09:14 + Amersfoort 2b Zwolle Sprinter (NS)
09:18 + Amersfoort Schothorst 3
Wat gaan ze met de assen doen dan?quote:Op vrijdag 18 mei 2012 14:18 schreef Bitlord het volgende:
Wat een leuke verassing; de 1251 op Utrecht Centraal net!
[ afbeelding ]
Hij bedoelt dat je Bitlord 'verrasing' fout hebt heeft geschreven.quote:
dat was ik nietquote:Op vrijdag 18 mei 2012 17:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat je 'verrasing' fout hebt geschreven.
Dan zou je met een overstap ook in de problemen kunnen komen. Sowieso zou die 3 minuten-grens eerder een 10 seconden-grens moeten worden, maar ook niet moeten gelden voor een andere in-/uitcheckpunt op hetzelfde station.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 20:11 schreef zponz het volgende:
Ik denk dat hij eerder doelt op het feit dat je 3 minuten moet wachten voordat je kan inchecken (na uitgecheckt te zijn). In het voorbeeld dat hij gaf, stel je staat op perron 2 -> spoorwijziging naar spoor 1 -> je moet 3min wachten voordat je weer kan inchecken.
Leuk filmpje iddquote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:22 schreef hemarookworst het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Leuk gedaan, wel grappig
Overstappen had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Overstap van spoor 1 naar 2/3/4 is heel normaal. Ik ga eens vragen hoe ze dat bij de NS denken op te gaan lossen.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan zou je met een overstap ook in de problemen kunnen komen. Sowieso zou die 3 minuten-grens eerder een 10 seconden-grens moeten worden, maar ook niet moeten gelden voor een andere in-/uitcheckpunt op hetzelfde station.
Een van die digitale geintjes doet me altijd hieraan denken:quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:22 schreef hemarookworst het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Leuk gedaan, wel grappig
Bron: De Morgenquote:Tot eind 2012 minder Thalys-treinen wegens werkzaamheden
Bewerkt door: Astrid Snoeys − 15/05/12, 17u12 − Bron: belga.be
Van midden juli tot eind 2012 vermindert het aanbod van de hogesnelheidstrein Thalys. Op de trajecten richting Oostende en Namen rijden er in die periode geen Thalystreinen, tot het einde rijden er minder trein op de verbindingen Brussel-Parijs. Van september tot december vermindert het aanbod ook op het traject Parijs-Amsterdam. Aan de oorzaak liggen werkzaamheden.
Reizigers die tijdens de zomermaanden vertrekken vanuit een van de stations op de trajecten richting Oostende of Namen (Oostende, Brugge, Gent en Namen, Charleroi en Bergen) kunnen gebruik maken van een alternatief. Zij kunnen via het Belgische binnenlandse net van de NMBS naar Brussel-Zuid reizen met een ticket voor "Elk Belgisch Station" (EBS).
Van Parijs naar Brussel vermindert het aanbod tot het eind van het jaar van 25 treinen per dag naar 22. En op het traject Parijs-Brussel-Amsterdam rijden er vanaf september negen in plaats van tien treinen per dag.
Onderhoud
De onderhoudswerkzaamheden beginnen in juli en lopen tot eind april 2013. Ze moeten "de stiptheid, de dienstverlening en het comfort van de reizigers blijvend verbeteren", aldus Thalys in een persbericht. "Of er ook begin 2013 nog steeds minder Thalys-treinen rijden, is voorlopig nog niet duidelijk", aldus Thalys-woordvoerster Charlotte De Thaeye.
Franck Gervais, CEO van Thalys International, vraagt de reizigers om begrip. "We weten dat dit grote onderhoudsprogramma tot ongemakken kan leiden voor onze klanten. Door dit onderhoud in de zomer te laten doorgaan, trachten we de impact voor onze klanten zo klein mogelijk te houden."
De 3-minutenregel geldt alleen bij paaltjes, niet bij poortjes. Richting perron kan je alleen inchecken, richting uitgang kan je alleen uitchecken. Je kan er dus in, je omdraaien en er meteen weer uit. Zonder drie minuten te wachten.quote:Op vrijdag 18 mei 2012 21:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Overstappen had ik zelf nog niet eens aan gedacht. Overstap van spoor 1 naar 2/3/4 is heel normaal. Ik ga eens vragen hoe ze dat bij de NS denken op te gaan lossen.
Edit.... ik moet ze een brief sturen.Die chatclient snapt er de ballen van, en als je eenmaal zover bent dat je ergens komt dan heb je te weinig ruimte om je vraag uit te leggen. Een gewoon klantenservice@ns.nl was zeker te duur? makkelijk te vinden.
Wanneer?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:28 schreef b2py het volgende:
Trein den haag - venlo rijdt ook rond met minimaal 10 bakken, zowel virm als icm
Maar betaal je dan niet tweemaal het opstaptarief?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:57 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
De 3-minutenregel geldt alleen bij paaltjes, niet bij poortjes. Richting perron kan je alleen inchecken, richting uitgang kan je alleen uitchecken. Je kan er dus in, je omdraaien en er meteen weer uit. Zonder drie minuten te wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |