Peterselieman | zondag 8 april 2012 @ 19:44 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
| |
Peterselieman | zondag 8 april 2012 @ 19:45 |
Om de TT kracht bij te zetten:
| |
BELASTING | zondag 8 april 2012 @ 20:10 |
Waar is dat precies? Want volgens mij geeft die beschrijving dat niet echt aan. | |
greavy | zondag 8 april 2012 @ 20:12 |
Staat in de titel van filmpje, Bergisch Gladbach | |
BELASTING | zondag 8 april 2012 @ 20:15 |
Bergisch Gladbach is ook meer dan alleen een straat. Zover was ik ook al namelijk. | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 20:19 |
Zoek dan op Google Earth, luie tekkel ![]() | |
BELASTING | zondag 8 april 2012 @ 20:22 |
Daar was ik mee bezig dikke. ![]() Bergisch Gladbach is zodanig groot dat je dat niet zo vindt. Maar dat schijnen sommigen dus niet te begrijpen. En tevens heb ik het al gevonden. Maar denk niet dat ik dat nu nog ga delen ![]() | |
greavy | zondag 8 april 2012 @ 20:25 |
In de titel: Driescher Kreisel ... BÜ is Bahn Übergang ... | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 20:30 |
Goed bezig jij, lekker vrienden aan het maken. Iedereen had het trouwens al gevonden na een kwart seconde rondkijken bij het station, maar bedankt voor het delen. | |
BELASTING | zondag 8 april 2012 @ 20:33 |
Dat ik soms stom ben/overkom betekent ook niet gelijk dat ik achterlijk ben. Goed, Bergisch Gladbach had ik overheen kunnen kijken, daar dank ik jullie voor. Alleen op Driescher Kreisel vind ik niks. Ook dat BÜ Bahn Übergang betekent wist ik ook niet. Maar alleen met Bergisch Gladbach kom je geen steek verder. En om mij dan gelijk voor luie tekkel uit te maken vind ik ook helemaal niks. | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 20:38 |
Als jouw tweede post ooit hier meteen met een duim omlaag begint en je komt een beetje verongelijkt doen dat niet iedereen meteen voor je gaat rennen, laat je zeg maar wel een eerste indruk achter. Overigens heb ik nergens gezegd dat je achterlijk bent, alleen dat je lui bent. En dat ben je ![]() | |
BELASTING | zondag 8 april 2012 @ 20:40 |
Bedankt. Soms moet je niet alle PI's zo serieus nemen. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 20:42 |
Maar goed, zand erover. Hoe bedoel je
![]() Je weet "rotonde", je weet "spoorwegovergang". Je gaat naar Google Earth, je zet de layer "Spoorwegen" aan en je klopt "Bergisch Gladbach" in. Hoef je alleen nog maar op enter te drukken en er wordt keurig ingezoomd. Dan zie je vanzelf een rond iets verschijnen bij een spoorlijn in de buurt. Niet? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 20:42 |
Soms moet je een imago opbouwen voordat mensen dat weten ![]() | |
twiFight | zondag 8 april 2012 @ 20:46 |
Soms moet je niet zo mekkeren en het gewoon weer lekker over treinen gaan hebben ![]() | |
BELASTING | zondag 8 april 2012 @ 20:46 |
Weet ik. Maar ik kom al een tijdje op FOK!. Alleen toegegeven, niet tot weinig in PTA. Dus ja, mijn excuus bij deze. | |
BELASTING | zondag 8 april 2012 @ 20:47 |
Google Maps zegt niks. Weet niet hoe dat met Earth zit? | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 20:53 |
in Earth kan je allerlei dingen zoals spoorlijnen apart aan en uit zetten. Earth is wat dat betreft wel beter dan Maps. In Maps krijg je een kaart van de hele gemeente plus de wijde omgeving idd, daar schiet je niet veel mee op. In Earth zie je dan al die ikoontjes van stations, paar keer overheen muizen, ah de tweede of derde is Bergisch Gladbach en dan daar een beetje inzoomen, dan doemt het gebeuren vanzelf op ![]() | |
Peterselieman | zondag 8 april 2012 @ 20:55 |
![]() | |
Guus Muisarm | zondag 8 april 2012 @ 20:57 |
Soms moet je gewoon je bakkes houden als je iemand niet wil helpen. Hij mag het vragen op Fok, het is een openbaar forum. Als een retard naar google earth verwijzen en "zoek het zelf maar" komt een beetje over als een autistje die in nerdrage schiet. | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 20:57 |
" 1 april grap of niet" ![]() Nee, een reclamespotje. Denk ik hoor ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 20:58 |
Och jee, het blik relkevers is gebarsten ![]() | |
Guus Muisarm | zondag 8 april 2012 @ 21:01 |
Neu, ik lees deze reeks mee, leuke foto's, het gezever kan me niet zoveel schelen. Totdat iemand meent dat hij kan bepalen hoe een ander fok moet gebruiken (of niet in dit geval) | |
Peterselieman | zondag 8 april 2012 @ 21:04 |
was eigenlijk op zoek naar deze: Is op een beruchte overweg in Helmond. | |
remcoP | zondag 8 april 2012 @ 21:04 |
Bitte schön | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 21:13 |
Maar ondertussen maak je jezelf vrolijk aan datgene schuldig waar je mij van beticht ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 21:16 |
Levensgevaarlijk punt is dat gewoon. Die overweg ligt soms ook gewoon 10 minuten dicht begreep ik. Tsja, dan gaan mensen echt wel rare dingen doen op een goed moment. Wel gaar ook dat die bomen alweer open gaan terwijl die trein voorbij rijdt ![]() | |
Peter | zondag 8 april 2012 @ 21:17 |
En het is FOK!, geen 'fok' ![]() | |
Duvel | zondag 8 april 2012 @ 22:30 |
Hou eens op met dat gezeik. Ga paaseieren zoeken in plaats van spijkers op laag water... | |
James1988 | zondag 8 april 2012 @ 22:58 |
www.raildude.com ziet eruit als een best wel nuttige site voor treinreizen binnen Europa. Er staat ook veel op over InterRail, zo te zien ![]() | |
Dr_Flash | zondag 8 april 2012 @ 23:09 |
Kan nooit kwaad. Wie weet kunnen die ook hetzelfde als de Treinreiswinkel ![]() Oh wacht, dat is niet helemaal de bedoeling geloof ik. Hooguit advies, geen verkoop. | |
James1988 | zondag 8 april 2012 @ 23:12 |
Ik overweeg InterRail te gaan gebruiken voor een TGV-rondreisje door Europa. Ik denk dat dat al redelijk snel goedkoper kan zijn dan losse kaartjes... een TGV reserveren zou ook vrij goedkoop zijn, met uitzondering van Thalys en Eurostar. Zijn er hier ervaringen met InterRail icm TGV's? | |
Ireyon | zondag 8 april 2012 @ 23:31 |
Kan me herinneren dat wij destijds Frankrijk maar geschrapt hebben met Interrailen omdat TGV reserveringen alsnog achterlijk duur zouden zijn. Hmm maar ben blijkbaar toch in de war met Thalys dan, volgens Interrailnet is het maar 6 euro.. | |
Sandrvich | zondag 8 april 2012 @ 23:38 |
TGV Interrail reservering is normaalgezien ¤6, maar in spits TGV's en met dat soort grappen kan het ook ¤18,- zijn. | |
b2py | maandag 9 april 2012 @ 11:24 |
Hollandsche rading, wat een kutgat is dat zeg.. | |
Kentekenplaat | maandag 9 april 2012 @ 12:51 |
In dit geval is de grootste prutser die chauffeur van die Bavaria auto. ![]() ![]() | |
Ireyon | maandag 9 april 2012 @ 12:57 |
Nee, die kneus in de auto links had gewoon achter die vrachtwagen moeten wachten. | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 13:00 |
http://www.durkhoutsma.nl/ovgrensovergangen/ Ik ben deze website aan het ontwerpen, met alle (nuttige) informatie voor de grensovergangen met het OV. Begin is de trein, en volg dat later op met bussen. Let nog niet op de layout, maar zoiets zal [lijkt mij] wel handig zijn, informatie zo centraal vermelden. | |
Surveillance-Fiets | maandag 9 april 2012 @ 13:01 |
De internetproblemen in de trein: IP-ban zoals ik al dacht. ![]()
| |
ZwartmetSuiker | maandag 9 april 2012 @ 13:11 |
Is die overgang handbediend ofzo? Het gaat allemaal zo langzaam. | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 13:14 |
Wat ik een keer gelezen heb op Drehscheibe was dat hier voor gekozen is, omdat er nogal eens een automobilist vast komt te zitten anders. Voorheen moest alles handmatig naar beneden gedaan worden, maar nu is het een sleuteltje omdraaien bij begin overweg, dacht ik | |
Kentekenplaat | maandag 9 april 2012 @ 13:54 |
![]() | |
Ireyon | maandag 9 april 2012 @ 15:04 |
Nadat-ie nog even een stukje verdrijvingsvlak meepakte om gauw voor die vrachtwagen te komen ja. Ongeduldige mongol krijgt wat-ie verdient. | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 april 2012 @ 15:52 |
Ik zit trouwens niet in dat Arrivafilmpje. | |
Dr_Flash | maandag 9 april 2012 @ 16:58 |
Oh wacht. Iedereen die vanuit een trein connect krijgt het IP van de NS-proxy? En dat IP was geband? | |
Surveillance-Fiets | maandag 9 april 2012 @ 17:14 |
jup, één van die IP's was gebanned omdat iemand tig nieuwe kloons aanmaakte in de trein om mee te kloten op FOK!. IP is unbanned. Als je nog een witte pagina krijgt moet je je IP even doorgeven. Kan zijn dat er nog meer ip's gebanned zijn. | |
Dr_Flash | maandag 9 april 2012 @ 17:22 |
De tering, ik dacht echt dat NS op ons aan het haten was ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 april 2012 @ 17:24 |
Heerlijk weer vandaag jongen ![]() ![]() Straks meer ![]() | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 17:31 |
Ik zit nu op T-mobile in de ICMm op Fok! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 april 2012 @ 17:45 |
Papa kijk daar komt de tein!!!!![]() Uitstekend bordjesweer. Nee het raam kon niet open, was het te koud voor ![]() ![]() Horsies van de kook door de eerste stoomtrein sinds de vorige herfstvakantie ![]() ![]() Mooie quasi-oudheid: Sticker die een emaille bordje moet voorstellen. Compleet met nepschroef ![]() ![]() De hele trein in Apeldoorn, na afloop. ![]() En de oogst ![]() ![]() Het was een leuk ritje ![]() | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 17:59 |
Opvallende omroep: "Dames en heren, welkom aan boord van deze interrrcity. Wij gaan eerst naar het stationneke Amersfoort, en rijden dan door naar het station van Utrecht. In utrecht gaan er 2 treintjes naar Den Haag en de andere 2 overgebleven treintjes gaan naar Rotterdam, maar daarover zal ik nog wel een berichtje melden voor Utrecht. Vanwege de studentenstroom meld ik deze aanvulling: Reist u met een WeekOV, dan dient u in het bezit te zijn van een los kaartje met korting. Reist u met de ov-chipkaart, word het juiste tarief automatisch berekend. Studenten met een WeekendOV reizen vandaag gratis. In het voorste treinstel is de voorste toilet defect, aan de andere zijde van hetzelfde treinstel is een ander toilet die wel werkt. Dit is inmiddels gemeld. Onze excuses voor dit ongemak." | |
Peterselieman | maandag 9 april 2012 @ 18:06 |
Nice, Fles | |
Dr_Flash | maandag 9 april 2012 @ 18:08 |
Thx ![]() ![]() | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 18:11 |
Leuke foto;s Fles. Ondanks het weer. Leuke score ook. | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 18:13 |
Was hier al bekend dat het DB NiedersachsenTicket, SchonesWochende of SchonesTag Ticket geldig is vanaf Groningen naar Leer vv? Arriva accepteert deze kaarten ook, om extra reizigers te trekken ![]() | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 18:21 |
"Dames en heren, het volgende stationneke is Amersfoort. Deze TsjoekTsjoek rijdt door naar Utrecht, waarna de trein gesplitst word en een deel van de TsjoekTsjoek naar Den Haag gaat, en het andere deel van deze TsjoekTsjoek gaat naar Rotterdam. Aan de overzijde van het perron vertrekt een TsjoekTsjoek naar Schiphol via Hilversum, Duivendrecht en Amsterdam Zuid. Na deze komt er een TsjoekTsjoek binnen die naar Hilversum, Amsterdam en Enkhuizen gaat." | |
Dr_Flash | maandag 9 april 2012 @ 18:29 |
Die vogel heeft goeie shit ouwe | |
MPG | maandag 9 april 2012 @ 18:37 |
Ziet er goed uit, Fles ![]() | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 18:39 |
Inderdaad ![]() Nu bij Utrecht:
| |
MaxMark | maandag 9 april 2012 @ 18:44 |
Dat is voor mij persoonlijk wel interessant. Heb je een linkje waar ik (meer) kan lezen? | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 18:49 |
Werd mij vandaag door de medewerker bij de Arriva Store verteld in Leeuwarden. Is ook al eens door een controleur opgemerkt. In het 'Geltungsbereich(PDF)' van Niedersachsen Ticket staat ook bij Arriva onder Strecken 'Alle' | |
MaxMark | maandag 9 april 2012 @ 18:53 |
Ah tof. Punt is alleen dat de Arriva store in Groningen geen NDS-tickets verkoopt. Dus alleen op de terugweg is dat dan te gebruiken. | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 18:54 |
Of je koop 'm online via Bahn.de, dat kan ook Dan is het Homeprint. Weet niet wat de betalingsmogelijkheden zijn uit mijn hoofd. | |
MaxMark | maandag 9 april 2012 @ 18:59 |
Ik ga zo eens kijken. Met de NDS-ticket regel ik altijd mensen via mitfahrgelegenheit.de, dus meestal is het pas op het laatste moment duidelijk hoeveel mensen er mee gaan. En dan vraag ik me ook af of het ticket wel geldig is over de grens. Het is tenslotte een ticket voor Niedersachsen, en dat gaat dan tot aan station Weener. Zodra je in Bad Nieuweschans bent, ben je niet meer in Niedersachsen, dus waarom zou het ticket dan nog geldig zijn ![]() En ja, ik heb slechte ervaringen gehad met Arriva-stewards over het wel of niet geldig zijn van bepaalde kaartjes over de grens ![]() | |
Dr_Flash | maandag 9 april 2012 @ 19:03 |
Arriva zegt het NDS te accepteren, sommige stewards zijn daar blijkbaar nog niet van op de hoogte. Wat wil je dan van een Fok!gebruiker horen? Het Definitieve Antwoord? ![]() | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 19:04 |
Arriva accepteert het, maar enkele stewards wisten(of weten) het nog niet. | |
MaxMark | maandag 9 april 2012 @ 19:08 |
Hoi Fles. Slechts een mening, hoopte ik te horen. Dag Fles. | |
Dr_Flash | maandag 9 april 2012 @ 19:10 |
Kan je even normaal doen anders? Dat doe ik ook. | |
Peter | maandag 9 april 2012 @ 19:21 |
Wat zitten er een hoop keutels dwars in dit topic ![]() Je zou dan maar in een WC-loze sprinter zitten ![]() | |
b2py | maandag 9 april 2012 @ 19:48 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 9 april 2012 @ 19:51 |
Zuurpruimen werken toch juist laxerend? | |
Dr_Flash | maandag 9 april 2012 @ 19:59 |
Nog een filmpje van vanmiddag ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 9 april 2012 @ 20:36 |
Waarom zijn er SLT's van 2 verschillende leveranciers, welke, en waarom gaat dat niet samen, dat is toch ruk geregeld? ![]() | |
James1988 | maandag 9 april 2012 @ 20:37 |
Waarschijnlijk heeft dat met de grootte van de order te maken, en hebben Bombardier en Siemens besloten om samen te werken om zo sneller de gevraagde hoeveelheid treinen te kunnen leveren. Samenwerken kan prima, zolang de specificaties helder zijn. Dat werd wel duidelijk toen men in 2008/2009 probeerde om een viertje (Bombardier) met een zesje (Siemens) te combineren - de boordcomputers van beide treinen crashten omdat ze elkaar niet begrepen. Dat is later met softwareupdates verholpen. | |
Ireyon | maandag 9 april 2012 @ 20:37 |
Niet echt geloofwaardig zonder treinstelnummers, alsof jij die niet zou onthouden ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 9 april 2012 @ 20:40 |
Misschien heb ik een tunnelvisie, maar was de bedoeling ooit niet van het spoor dat het allemaal een beetje universeel is? ooit eens? Ik bedoel, dat is begonnen met verschillende spanningen, profielen, veiligheidsnormen e.d. Waarom rijd een tram uberhaubt op normale spoorbreedte als verder toch niks overeenkomt, en nu is het zelfs al zo dat gelijkwaardig materieel uit verschillende fabrieken al niet samenkan... Ik geloof alleen dan kqua profiel en spanning Nederland en Frankrijk op een lijn zitten, en voor de rest heeft iedereen in europa verder zijn eigen plan getrokken destijds... | |
James1988 | maandag 9 april 2012 @ 20:46 |
Vroeger, toen de ontwikkeling van de spoorwegen begon, waren de landen nog niet zulke vrienden van elkaar als nu. Landen kozen hun eigen spoorbreedte, bovenleidingsspanning, beveiligingssystemen, enzovoorts. Dit vaak onder initiatief van de lokale industrie. In Duitsland had men bijvoorbeeld bepaalde problemen bij een bovenleiding op 15 kV 50 Hz, die bij 15 kV 16,7 niet optraden. Daarom heeft men daar toen gekozen voor die afwijkende frequentie. In Portugal en Spanje heeft men gekozen voor breedspoor om het een eventuele bezetter zo moeilijker te maken, net als in Rusland. Hetzelfde geldt voor beveiligingssystemen: MEMOR is een product van Belgische industrie, LZB/PZB komt uit Duitsland en Integra-Signum komt uit het land waar het wordt toegepast: Zwitserland. De drang om alles te standaardiseren op normaalspoor, 25 kV 50 Hz, met ERTMS als beveiligingssysteem is iets van de Europese Unie. Voor oprichting van de Europese Unie was "universeel" helemaal geen doelstelling van de EU, omdat spoor vooral een nationale aangelegenheid was. Dit zie je ook de beperkte hoeveelheid grensovergangen. | |
Darkwing_Duck | maandag 9 april 2012 @ 20:54 |
Je punt is helder, en duidelijk en snap het. Maar waarom is een tram dan op standaard spoor gebouwd. als er verder toch niks gelijkwaardig is. Je gaat me toch niet vertellen dat dat alleen handig is om het van de fabriek naar de stad van herkomst te rollen. Dus destijds van de Duewag fabriek naar Rotterdam. ( en dan nog zou die verklaring logisch zijn bij de metro), of dat er in de toekomst gedacht is dat we wellicht nog eens die Weense trams gaan inzetten op Prorailspoor in Utrecht, dus laten we die Weense tram ook maar normaalspoor maken. Ik hoop dat je me vraag snapt, resumé: Ondaks dat het wat handige toepassingen kent die nu van pas komen ( Weense trams op prorailspoor in Utrecht/Van en naar fabriek brengen) Waarom is er destijds ook voor normaalspoor gekozen voor metros en trams..... terwijl er verder niets overeenkomt met het spoorwegnet... | |
Peter | maandag 9 april 2012 @ 21:00 |
Waarom niet? Als je de wielen dan op dezelfde draaibanken kunt onderhouden, de overgangen met standaardzaken gelegd kunnen worden etc.? | |
James1988 | maandag 9 april 2012 @ 21:00 |
Goede vraag, ik heb er geen duidelijk antwoord op, slechts vermoedens. Mijn vermoeden is dat er destijds al vakbeurzen waren zoals we die heden ten dage ook kennen. Seminaria waar de top-ingenieurs samenkomen om de laatste technologische ontwikkelingen te bespreken. Eén van die ontwikkelingen zal ongetwijfeld de spoorbreedte zijn geweest. 1435 mm komt ongeveer overeen met twee paarden naast elkaar. Om voor trams dezelfde spoorbreedte te gebruiken als voor treinen zal dan meer te maken hebben met schaalvoordeel: ook vroeger waren de fabrikanten van rollend materieel relatief schaars, door te standaardiseren op één spoorbreedte voor al je producten kun je wat goedkoper werken omdat je sommige ontwerpen maar één keer hoeft te doen. De pagina Standard gauge op de Engelstalige Wikipedia vertelt er wat meer over: de 1435 mm lijkt vooral te komen door de invloed van George Stephenson, een vrij bekende naam in de spoorwegindustrie. | |
Pinnenmutske | maandag 9 april 2012 @ 21:07 |
Is er dit jaar een Lentetoer? | |
James1988 | maandag 9 april 2012 @ 21:09 |
Als ik het aan die muts op NS.nl vraag krijg ik dit antwoord:Wanneer dat antwoord voor het laatst is bijgewerkt weet ik niet. Of er dus in 2012 een Lentetoer gaat komen... geen idee. Ik had al wel verwacht dat NS daarmee zou adverteren. Ik kan me voorstellen dat NS daar niet meer aan gaat beginnen: in samenwerking met verschillende winkels worden er al regelmatig treinkaartjes aangeboden (HEMA, Kruidvat, Jumbo, enz.) en ook via de Spoordeelwinkel is een hoop te krijgen. | |
hemarookworst | maandag 9 april 2012 @ 21:12 |
Kwam deze documentaire tegen, geen idee of het bij jullie bekend is. Je ziet de V250 in de klimaatkamer in Wenen uitgetest worden op extreme temperaturen. | |
dennistd | maandag 9 april 2012 @ 21:25 |
Dat is dan ook meteen de enige test die ie goed doorstaan heeft volgens mij ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 9 april 2012 @ 21:26 |
Bedankt voor de antwoorden, en de logica. Destijds had je de NS en de RET onderhoudswerkplaatsen ook op 1 terrein, dus dat verklaart het een en ander... Verder zat ik hier de laatste weken in intecities met exact dezelfde locs als in Nederland, maar ik weet noch de naam in Nederland, noch de Franse versie op wikipedia te vinden ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 9 april 2012 @ 21:30 |
Ik heb 3 types locs gevonden die spreken op de Nederlandse locs lijken qua uiterlijk... Maar de vraag is of er ergens een exacte kopie tussen zit, daarvoor ontbreekt mij de technische kennis http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_22200 http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_7200 http://fr.wikipedia.org/wiki/BB_15000 | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 21:34 |
Het was treinnummer 10566/566/20566. Uit Leeuwarden kwamen de 4248(Voor)+4071(Achter). Vanaf Groningen kwamen ook 7 bakken, waarvan ik de stelnummers niet meer exact weet. Wel kwam uit Groningen voorop een drietje en achterop een viertje. | |
remcoP | maandag 9 april 2012 @ 21:35 |
1600 is volgens mij afgeleid van de BB 7200 | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 21:37 |
Exacte kopie niet. Nederland heeft ooit de BB 7200 als voorbeeld genomen. Technisch is er wel genoeg op aangepast. | |
James1988 | maandag 9 april 2012 @ 21:39 |
De 1600 is afgeleid van de BB 7200, de 1700 is op z'n beurt weer afgeleid van de 1600. NS heeft een BB 7200 naar Nederland laten komen om een proefritje te maken. | |
greavy | maandag 9 april 2012 @ 21:40 |
MIVB roept chauffeurs op morgen weer te rijden Controleurs krijgen begeleiding bij elke interventie Er worden vierhonderd extra politieagenten aangeworven om de veiligheid in het Brusselse openbaar vervoer te verhogen. Dat zijn de vakbonden van de MIVB vanavond overeengekomen met de bevoegde ministers. Minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet tijdens het overleg. De vakbonden gaan het voorstel nu voorleggen aan hun achterban. Volgens de directie van de MIVB is er alvast geen reden meer om morgen niet uit te rijden. "In juni beginnen we met de aanwerving van vierhonderd nieuwe agenten", zei minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet na afloop van het overleg. "In tussentijd wordt de reserve van de federale politie verdubbeld." Overleg Elke supervisor van de MIVB krijgt voortaan bijstand van een veiligheidsagent van de vervoersmaatschappij. Die agenten krijgen bovendien de uitgebreide bevoegdheden waar ze al lang om vragen. De vakbonden gaven vanvond niet onmiddellijk een reactie op de overeengekomen tekst. Zij gaan de maatregelen eerst voorleggen aan hun achterban, waarna er wellicht ten vroegste morgenmiddag opnieuw zal worden gewerkt. De chauffeurs van de Brusselse metro's, bussen en trams hadden besloten het werk neer te leggen nadat hun collega zaterdag overleed bij een aanval door een agressieveling. Foto van de stille tocht vanochtend: ![]() ==== En nu eens kijken wat er van waar word. Donderdag word het OV in Brussel weer stil gelegd, gezien de begrafenis dan is. | |
Pinnenmutske | maandag 9 april 2012 @ 22:01 |
Joëlle Milquet ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 9 april 2012 @ 22:05 |
Voor de bestelling van de 1700 is volgens mij nog een andere Alsthom proefloc naar Nederland gekomen. | |
James1988 | maandag 9 april 2012 @ 22:18 |
Dat zou best kunnen, er zijn wel vaker Alstom-proeflocs in Nederland geweest. Zo is de Prima 6000 op de Betuweroute geweest om de aldaar aanwezige ERTMS te testen. | |
Duvel | maandag 9 april 2012 @ 22:20 |
Ja, maar dan een BB7200 variant, ff zoeken. | |
Duvel | maandag 9 april 2012 @ 22:23 |
Gevonden, de BB 20011! http://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_BB_20011_and_20012 | |
Peter | maandag 9 april 2012 @ 22:27 |
Over vreemde overwegen gesproken.. Een slecht werkende: | |
Dr_Flash | maandag 9 april 2012 @ 22:42 |
Die bel klinkt wel zielig ![]() | |
James1988 | maandag 9 april 2012 @ 22:50 |
Mooi spul ![]() | |
Duvel | maandag 9 april 2012 @ 22:58 |
Ja, gaaf! Een Sybic-prototype in Arzens-jasje. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 april 2012 @ 08:45 |
Ik heb _eindelijk_ een spoorwegmuseumpje gevonden een beetje in de buurt wat open is. Had al 2 keer eerder wat gevonden maar dat was dicht door diverse redenen (vooral subsidie of gebrek aan belangstelling) en ik geloof zelfs dat hun 1 keer per jaar een stoomweekendje houden ![]() Was er zelfs al een aantal keer aan voorbijgereden. 't is in Longueville bij provins Ook met Fles ben ik er een keer aan voorbij gereden en toen vroegen we ons af wat die oude zooi was langs het spoor ![]() ![]() Ook de website is een beetje houtjetoutje http://www.ajecta.org/page_accueil2.htm Maar ik ga er zeker eens langs binnenkort eens langs voor een bezoekje ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 10-04-2012 08:53:55 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 10 april 2012 @ 08:53 |
Dit rommeltje ja ![]() ![]() Als ze slim zijn hebben ze ook dat shuntertje uit Nangis even opgehaald en rijvaardig gemaakt. Zou handig zijn ![]() ![]() Overigens hoop ik dat DIT rijtuig een beetje in goede staat is, dat is echt oud spul. Van voor de Eerste Wereldoorlog zeg maar. Sowieso een wonder dat daar nog iets van bestaat in Frankrijk ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 april 2012 @ 08:57 |
Fijn Fles, je hebt direct de fotos erbij ![]() Voor dat Rommeltje betaal je anders wel ¤4,-. ![]() De catalogus van het winkeltje bien vrij weinig, behalve een paar postkaarten.... en een pruik ![]() http://www.ajecta.org/HTMDEP/CATALOGUE%20AJECTA%202011.pdf edit:Denk niet dat het emplacement zo toegankelijk is ivm met veiligheid (Alhoewel Frankrijk) , maar mischien is het hun voorraad museumspul voor de toekomst. Overigens, een poosje geleden heb ik nog eens gemaild voor een rondleiding (al dan niet in groepsverband, en al dan niet met fokkers die intresse haden) bij de RER D in het engels, ik heb ze waarschijnlijk zwaar beledigd met een Engelstalige mail, want nooit meer wat teruggehad.. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 april 2012 @ 09:00 |
dubbel | |
Dr_Flash | dinsdag 10 april 2012 @ 09:02 |
Zitten toch wel leuke dingen bij in dat winkeltje, die placemats bijvoorbeeld ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 10 april 2012 @ 09:03 |
Ik ken mezelf, als ik daar ben voel ik me ook altijd wat verplicht om te kopen... zeker omdat dat soort clubs het ook daarvan moeten hebben enzo... ![]() | |
Duvel | dinsdag 10 april 2012 @ 09:28 |
Klinkt bekend. Ik zou de Mug hebben gekocht, met 8¤ een goede steun. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 april 2012 @ 12:26 |
da's toch prima dan? ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 10 april 2012 @ 15:09 |
Kreeg een mailtje van ILT binnen, wel interessant dat het nu echt gaat beginnen met de vergunning ![]() Bron | |
Dr_Flash | dinsdag 10 april 2012 @ 16:20 |
Ik vond bij het doorakkeren van wat oude foto's o.a. dit plaatje van een tekening die op een niet al te prominente plaats in het museum van de Köln-Bonner Eisenbahnfreunde te vinden is. Ik heb eerder of later eigenlijk nooit van zoiets gehoord. Was iemand hier bekend mee? Is er meer over bekend misschien? ![]() ![]() | |
V2 | dinsdag 10 april 2012 @ 16:26 |
Ik kwam laatst toevalligerwijs wel dit tegen...:![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 10 april 2012 @ 20:44 |
Totaal iets anders: sfeerplaatje vanaf de post.![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 10 april 2012 @ 21:30 |
Leuk! | |
b2py | dinsdag 10 april 2012 @ 21:33 |
Gaaf plaatje! | |
greavy | dinsdag 10 april 2012 @ 21:38 |
Fraai Ziggt³! En weer iets offtopic: De Socialistische en Liberale vakbonden in Brussel hebben aangegeven pas weer te gaan rijden na de begrafenis van de overleden medewerker zaterdagochtend. De begrafenis is donderdag. Dit omdat zij hard op papier willen hebben hoe en wat. En dat is er nog niet. Morgen gaan zij weer met de minister om tafel. De ACV vakbond gaat morgen wel weer werken. | |
Dr_Flash | dinsdag 10 april 2012 @ 21:53 |
Nou, dat lijkt me een nogal duidelijke eis. Inwilligen maar. ![]() | |
greavy | dinsdag 10 april 2012 @ 21:54 |
Dat word morgen besproken met de vakbonden, de MIVB en de minister, of dat mogelijk is ![]() | |
b2py | dinsdag 10 april 2012 @ 21:56 |
Hebben ze alweer ministers daar? | |
Peterselieman | dinsdag 10 april 2012 @ 21:57 |
ze hebben zelfs alweer een hele tijd een nieuwe regering | |
greavy | woensdag 11 april 2012 @ 09:39 |
Gaat lekker in Brussel:Bron en lees meer: http://www.demorgen.be/dm(...)chterban-kwijt.dhtml Er is momenteel zeer beperkt tram- en metroverkeer mogelijk: Huidige situatie : metro : lijnen 1, 5 en 6 rijden met een frequentie van een metro om de 8 minuten. tram : lijnen 3, 4, 39 en 82 rijden normaal. Lijnen 7 en 44 rijden met zware hinder. De pendeldienst tram 82 rijdt niet. Andere lijnen rijden niet. Bus : zwaar gehinderd verkeer op de lijnen 13 en 14. Er is geen busverkeer op alle andere lijnen. | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2012 @ 09:47 |
Oh? Teletekst meldt anders vrolijk:
![]() | |
greavy | woensdag 11 april 2012 @ 09:51 |
Ja, de christelijke vakbond rijdt wel. De socialistische en liberale vakbonden staken nog. Enkel ACV gaat woensdag weer aan de slag DM UPDATE Enkel bij de christelijke vakbond zouden werknemers van MIVB morgen het werk hervatten. Voor de socialistische en liberale vakbonden volstaat het plan dat op tafel ligt nog niet. De liberale vakbond zal zijn achterban niet oproepen om voor de begrafenis van de overleden MIVB-medewerker op donderdag weer aan de slag te gaan. http://www.demorgen.be/dm(...)er-aan-de-slag.dhtml Op mivb.be staat ook: erstoord verkeer Woensdag 11 april 2012 - 9u00 Door een vakbondsactie zijn er vele storingen op ons metro-, tram- en busnet. Huidige situatie : metro : lijnen 1, 5 en 6 rijden met een frequentie van een metro om de 8 minuten. tram : lijnen 3, 4, 39 en 82 rijden normaal. Lijnen 7 en 44 rijden met zware hinder. De pendeldienst tram 82 rijdt niet. Bus : zwaar gehinderd verkeer op de lijnen 13 en 14. Er is geen busverkeer op alle andere lijnen. | |
b2py | woensdag 11 april 2012 @ 17:01 |
Best stil de laatste dagen.. ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 11 april 2012 @ 18:26 |
Denk het niet ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 11 april 2012 @ 18:28 |
Ik heb gisteren én vandaag niet in de trein gezeten.. ![]() | |
greavy | woensdag 11 april 2012 @ 18:36 |
Ik heb gisteren even in de trein gezeten voor de Spoorwensdag, enkele trammetjes op de foto zetten, en de EETC 1254 met nachttrein te Amsterdam. Vandaag alleen even Utrecht op en neer voor mijn nieuwe werk (en ben aangenomen) | |
Surveillance-Fiets | woensdag 11 april 2012 @ 18:36 |
wat voor werk ga je doen! | |
greavy | woensdag 11 april 2012 @ 18:38 |
Evenementencrew. Daar kan bardiensten, toegangscontrole, kluisjesbeheer ed bij horen. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 11 april 2012 @ 18:51 |
Ik was koophuizen aan het zoeken. In de buurt van een spoorlijn, I might add. | |
greavy | woensdag 11 april 2012 @ 18:54 |
Deze een optie? ![]() Mag je wel een geldboom in de achtertuin hebben staan... | |
b2py | woensdag 11 april 2012 @ 18:54 |
Kan je ook flexwerken als trdl? Alsin, thuis werken? | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2012 @ 18:56 |
Ja strakkies ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 11 april 2012 @ 19:02 |
![]() Verbreding van perrons bij sporen 1/2/3 Vanwege de zeer drukke treinen die op sporen 1, 2 en 3 halteren te Utrecht, is er besloten om deze perrons te verbreden. Er kon ruimte weggesnoept worden bij busstation Noord. Hier is een kraan druk in de weer met de werkzaamheden. Helemaal rechts, ter hoogte van de houten schotten/balken komt spoor 1 te liggen. Het huidige perron langs spoor 1/2 gaat daarom gesloopt worden, en zal herbouwd worden langs het nieuwe spoor 1. Hier wordt ook spoor 2 opnieuw aangelegd. Als laatste word spoor 3 opgebroken en verplaatst, waarna dit smalle perron verbreed word. Uiteindelijk moeten deze 2 smalle perrons straks zo'n 5 meter per perron breder zijn. | |
b2py | woensdag 11 april 2012 @ 19:09 |
Goed bezig! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2012 @ 19:32 |
Dus. Vandaag een rondje gereden voor wat seinhuizen en ander opveegwerk. Het ging niet helemaal goed ![]() ![]() Daar rij je dan 100+ km voor. Druk 1/100ste vroeger of later af en er is niets aan de hand ![]() Voorts is het maar goed dat is deze in maart al geschoten had: ![]() Want een maand later ziet het er inmiddels zo uit ![]() ![]() Voorts nog mooie donkerheid qua wolken over oud spoormeubilair (de meesten weten wel waar dit is denk ik ![]() ![]() En een fraaie wandschildering tegen het Kapitalisme in Ahaus, ook erg leuk om te zien ![]() ![]() Ruim 400 km, misschien wel 10 nieuwe bordjes, en een goeie smoes om nogeens terug te gaan want er is niet alleen van alles mislukt, maar ook nog van alles nieuw bij ontdekt ![]() Enjoy ![]() | |
b2py | woensdag 11 april 2012 @ 19:37 |
Flinke blunder van Rheine ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2012 @ 19:39 |
blunder ![]() Dat hoort erbij, zulke dingen gebeuren. Blunder zou zijn als ik in volle afwachting aan de andere kant van de trein uit het raam had staan kijken of zo. | |
b2py | woensdag 11 april 2012 @ 19:41 |
Dat is waar, je hebt gelijk ![]() | |
greavy | woensdag 11 april 2012 @ 19:48 |
![]() EETC 1254+LM-EN70447 Eindelijk is dit ding van die lelijke NVBS-stickers af ![]() ![]() NSR 1741+EN447 naar Warschau Wschnodnia ![]() NSR DDM-1 stam "olifant" + 1774 ![]() NSR 1741+EN447 naar Warschau Wschnodnia | |
Yreal | woensdag 11 april 2012 @ 19:49 |
Scheelt een bak centen ![]() http://www.funda.nl/koop/(...)28-middelzeelaan-42/ ![]() | |
b2py | woensdag 11 april 2012 @ 19:50 |
Wat ziet die 1741 er schoon uit! nette foto's Greavy! | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2012 @ 19:54 |
Dat zou tijd worden ![]() ![]() Warszawa Wschodnia ![]() | |
greavy | woensdag 11 april 2012 @ 19:54 |
Ik verbaasde mij er ook over. Dát ding moet wel recentelijk stevig gewassen zijn. Ghehe, veel mensen klaagden over die stickers. Heeft nu voor de Autoslaaptrein stickers, erg bescheiden. Dank voor de verbetering. | |
Peterselieman | woensdag 11 april 2012 @ 19:57 |
Oxaal gewassen? Dat kon vroegah altijd op Utrecht Opstelterrein Zuid, maar daar is de boel wat gesloopt nu. | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2012 @ 20:05 |
Mooiste bordjes van de dag: ![]() ![]() ![]() | |
Xetran | woensdag 11 april 2012 @ 20:17 |
Ha, zag ik toevallig precies op hetzelfde moment dat ik hem op de foto bekeek langsrijden. ![]() | |
Yreal | woensdag 11 april 2012 @ 20:56 |
@ ziggy http://www.funda.nl/koop/(...)73-marwertsterdyk-6/ Dit is wel gaaf hoor ![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 11 april 2012 @ 21:00 |
Eh, heren... Ik verdien niet genoeg voor een huis van drie ton, hoor. ![]() | |
b2py | woensdag 11 april 2012 @ 21:01 |
Is TRDL niet zo'n duurtbetaalde baan? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2012 @ 21:02 |
Wirdum is sowieso niet zo handig denk ik ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 april 2012 @ 21:27 |
je moet dan wel een auto hebben. De omgeving daar gaat de komende twee jaren flink op de schop. Spoorwegovergang daar verdwijnt daar en wordt vervangen door enkele tunnels. | |
Ou-Tannu | woensdag 11 april 2012 @ 22:27 |
ze hebben ook weer geld teveel geloof ik? | |
mrbob19 | woensdag 11 april 2012 @ 22:30 |
Hey mensen, Ik schiet geen foto's maar filmpjes. Dit is opgenomen tijdens mijn weekendje Luxemburg (2 weken geleden) enjoy! | |
Peterselieman | woensdag 11 april 2012 @ 22:32 |
het wordt in het project Haak om Leeuwarden meegenomen | |
Ou-Tannu | woensdag 11 april 2012 @ 22:39 |
nee dat ze t lokaaltsje weer willen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 11 april 2012 @ 22:41 |
Leuk hoor ![]() ![]() Alleen ehm, zet er ook eens bij waar het is en wat we zien? "RegionalBahn naar Wiltz bij Michelau" heb ik wel gezien bijvoorbeeld, verder wat Frans spul tussen denk ik Bettembourg en Zoufftgen in of...? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 april 2012 @ 22:41 |
oh dat. Mooi toch? Beter dan die stoomfluit op biobrandstof | |
Ou-Tannu | woensdag 11 april 2012 @ 22:49 |
![]() uh hallo? dr ligt toch geen spoor meer? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 april 2012 @ 22:53 |
er is behoorlijk wat opgebroken ja | |
mrbob19 | woensdag 11 april 2012 @ 22:54 |
euh.. Dat is het leuke, dat franse spul is ergens in Frankrijk opgenomen (zou niet precies weten waar), Belgiesche treintjes bij Athus en de 1e br181 bij Wasserbillig, waar het duitse spul is opgenomen weet ik ook niet, eigenlijk gewoon domweg zo veel mogelijk de spoorlijn gevolgd, omdat we zo snel mogelijk een nieuwe spotplek moesten vinden voor de volgende Luxemburg IC... | |
ziggyziggyziggy | donderdag 12 april 2012 @ 00:28 |
Het betaalt genoeg, maar niet zó veel. | |
Yreal | donderdag 12 april 2012 @ 00:33 |
Oh sorry ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 00:53 |
te weinig om van te leven, te veel om van dood te gaan. | |
TeringHenkie | donderdag 12 april 2012 @ 01:49 |
Nog meer gave Deense trein(geluiden): Hopelijk gaat men bij de NS ooit ook zo lekker scheuren met SLT. | |
greavy | donderdag 12 april 2012 @ 14:33 |
Momenteel worden alle treinen in België stil gezet voor 2 tot 15 minuten ter nagedachtenis van het geweld afgelopen zaterdag in Brussel. De MIVB/STIB en De Lijn leggen het werk ook tijdelijk neer. Medewerkers die bij de uitvaart willen zijn, mogen gaan. De uitvaart is nu bezig (14:30). | |
greavy | donderdag 12 april 2012 @ 16:59 |
Wisselstoring legt treinverkeer Utrecht-Arnhem plat Een wisselstoring zorgt donderdag voor grote problemen op het spoor Arnhem-Utrecht. foto ANP EDE - Een hardnekkige wisselstoring legt donderdag het treinverkeer op de lijn Utrecht- Arnhem lang stil. Spoorbeheerder ProRail meldt donderdagmiddag dat het nog niet te zeggen is wanneer er weer treinen zullen rijden tussen de stations Ede-Wageningen en Driebergen- Zeist. De problemen begonnen even na elf uur 's morgens. Spoorbeheerder ProRail stelde de prognose twee keer tussentijds bij, eerst tot zes uur 's middags, later werd dat bijgesteld tot 'onbekend'. Er rijden al die tijd bussen tussen de stations Ede- Wageningen en Driebergen- Zeist. Reizigers krijgen te maken met vertragingen oplopend tot een uur. Doorgaande reizigers krijgen het advies om te rijden via Den Bosch. Vanuit Arnhem is het ook mogelijk naar Ede- Wageningen te reizen en daar met de Valleilijn naar Amersfoort te gaan. Ook de stoptreinen vanuit Utrecht van en naar Veenendaal-Centrum en Rhenen rijden niet vanaf Driebergen-Zeist. Het spoorvervoer kampt donderdag ook elders in het land met storingen in wissels. Tussen Schiphol en Amsterdam, Utrecht Centraal en Amersfoort rijden tot naar verwachting zes uur minder treinen door een defect wissel. Inmiddels twitterde ProRail: Exacte oorzaak storing Utrecht - Arnhem/Rhenen nog niet gevonden, prognose daarom nog onbekend. Houd tot vanavond rekening met vertraging | |
Guppy | donderdag 12 april 2012 @ 17:57 |
Zeg dat wel... Haringen in een ton hier, in de intercity naar Den Bosch... | |
Fixers | donderdag 12 april 2012 @ 18:06 |
De stopper naar Den Bosch zit ook lekker vol. En staat vooral stil. Utrecht CS - Utrecht Lunetten in 21 minuten. ;') We zijn al te laat vertrokken wegens logische problemen. | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 18:06 |
Mijn eerste dagje forenzen sinds de vissen aan land kropen, wat denk je? Het is weer een puinhoop ![]() | |
b2py | donderdag 12 april 2012 @ 18:07 |
Het spijt me! kusje erop! | |
bork | donderdag 12 april 2012 @ 18:09 |
Dan is zelfs de 8 sneller, hoewel in spits ![]() | |
bork | donderdag 12 april 2012 @ 18:21 |
![]() | |
fotostarter | donderdag 12 april 2012 @ 18:30 |
Ik zag vanmiddag rond half 5 een ICE trein in wijchen. Nooit eerder gezien. Was wel erg tof | |
JochemP | donderdag 12 april 2012 @ 18:53 |
Hoezo overdreven ![]() | |
b2py | donderdag 12 april 2012 @ 18:54 |
Hoezo overdreven ![]() [/quote] Nee De Telegraaf vanochtend: "TREINVERKEER SCHIPHOL WEER PLAT Spoorbeheerder ProRail meldt dat door een defect er minder treinen rijden naar Schiphol, reizigers moeten rekening houden met 15 minuten vertraging" stelletje lutsers daar [ Bericht 65% gewijzigd door b2py op 12-04-2012 19:09:31 ] | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 19:28 |
19:55 op NL 2: Rail Away, met deel 2 van de NIEUWE reportage over de Bernina Express ![]() | |
greavy | donderdag 12 april 2012 @ 19:37 |
Connexxion heeft vandaag de pendel Amersfoort-Barneveld Centrum eruit geknikkerd om met 2x Protos op Amersfoort-Ede Wageningen te kunnen reizen. Er zijn erg veel omreizende reizigers. | |
b2py | donderdag 12 april 2012 @ 19:40 |
Was de vorige keer ook al zo toch? | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 19:40 |
NS stuurt je ook gewoon die kant op in Utrecht Centraal ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2012 @ 19:40 |
doen ze goed, alleen jammer dat ze dan geen zesde protos hebben die er helaas ook niet meer komt. | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 19:44 |
Paunhaufen ![]() ![]() die van 17:51 naar Enschede is er tussenuit gevallen, maar bleek uiteindelijk toch wel te rijden. Informatie? Personeel? Niet gezien ![]() | |
James1988 | donderdag 12 april 2012 @ 19:46 |
In Breda zag ik vandaag op perron 7 staan "Intercity 19:39 Den Haag C rijdt niet i.v.m. blikseminslag" (klopt, was bij Boxtel). Netjes ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2012 @ 19:47 |
mja, die van 17:51 zal wel op tijd gereden hebben. Daarom stond ie niet meer op de borden om 17.54 uur ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 19:48 |
Nee pik die had ook +10. Ik DACHT dat het die van 18:02 was naar Dv maar er ging ook nog een stuk door naar Es ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2012 @ 19:50 |
zat trouwens te denken. Ze willen een extra verbindingsboog bouwen op de Betuweroute net onder Elst om zo aan te kunnen takken op het spoor richting Arnhem. Mocht dit voor reizigersverkeer ook opengesteld worden dan zou een ICE er bij een verstoring overheen kunnen crossen, mits voorzien van ERTMS en een installatie die ook 25 KV lust. scheelt een keer kopmaken onderweg en veel tijd, omdat je niet via Den Bosch hoeft en er bij Meteren alweer af kunt | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2012 @ 19:51 |
dan is het vreemd ![]() | |
Guppy | donderdag 12 april 2012 @ 19:51 |
In Den Bosch was het ook gezellig ![]() ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 12 april 2012 @ 19:51 |
Afkortingenpolitie meldt zich! ![]() | |
b2py | donderdag 12 april 2012 @ 19:52 |
TERING @ foto den bosch ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 19:52 |
Ga weg man verveelie | |
greavy | donderdag 12 april 2012 @ 19:52 |
Lekker druk... Inmiddels word het treinverkeer weer hervat ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2012 @ 19:53 |
Japanse toestanden ![]() | |
b2py | donderdag 12 april 2012 @ 19:53 |
Was maar geintje hoor ![]() | |
Guppy | donderdag 12 april 2012 @ 19:54 |
Zal wel. Ik ben inmiddels thuis, dus dan mag t ![]() Volgens de site niet trouwens? | |
James1988 | donderdag 12 april 2012 @ 19:57 |
Mag niet, de lijn is gebouwd exclusief voor goederenvervoer. Voor personenvervoer zullen er aanpassingen gedaan moeten worden voor o.a. vluchtroutes. Het zou wel mooi zijn: de ICE-3M is al 25 kV-geschikt en ERTMS wordt/is ingebouwd, de 4610 rijdt soms i.i.g. ERTMS-proefritten in Nederland. | |
Aether | donderdag 12 april 2012 @ 19:58 |
Rechts staan, links lopen ![]() | |
greavy | donderdag 12 april 2012 @ 19:58 |
Inmiddels is er een proefrit bezig op Driebergen-Ede voor herindienststelling. | |
Aether | donderdag 12 april 2012 @ 19:59 |
![]() | |
b2py | donderdag 12 april 2012 @ 20:02 |
Hoezo proefrit? | |
Guppy | donderdag 12 april 2012 @ 20:03 |
Om te kijken of de trein goed over de wissels gaat? | |
b2py | donderdag 12 april 2012 @ 20:08 |
Ik denk om te kijken of er niet weer storingen optreden, maar heb je daar een hele trein bij nodig? | |
greavy | donderdag 12 april 2012 @ 20:17 |
Leegmat rit met een VIRM. Kijken of er wissels en seinen in storing gaan bij passeren trein. | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 20:20 |
Omdat ze dus eigenlijk nog steeds niet weten wat er nou aan de hand was dus ![]() | |
greavy | donderdag 12 april 2012 @ 20:21 |
Ehm, parkeer je trein daar maar:![]() Ravage door ontspoorde goederentrein Op de spoorlijn tussen Gent-Sint-Pieters en Antwerpen-Centraal is donderdagavond een goederentrein ontspoord in Melsele. Het treinverkeer is onderbroken en de hinder zal nog enige tijd aanhouden, zegt spoorwegbeheerder Infrabel. De ravage is enorm. De goederentrein ontspoorde rond 18.15 uur op het traject tussen Beveren en Zwijndrecht, ter hoogte van Melsele. De trein was niet geladen met gevaarlijke producten en niemand raakte gewond, zegt Infrabel. De oorzaak en de schade aan de sporen wordt nog onderzocht. Volgens ooggetuigen zijn wel tien wagons gekanteld en zijn de sporen metershoog opgetild. Er rijden voorlopig geen treinen tussen Antwerpen-Centraal en Gent-Sint-Pieters. Verschillende treinen zijn afgeschaft. Reizigers tussen de twee steden worden gevraagd via Brussel-Zuid te sporen. Er zijn ook pendelbussen ingeschakeld. Het is niet duidelijk hoe lang het spoorverkeer onderbroken zal zijn. | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2012 @ 20:25 |
Ik weet dat het op de Betuweroute niet mag, maar het zou wel mooi zijn ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2012 @ 20:26 |
Kijk, dat is tenminste een duidelijke verstoring ![]() | |
greavy | donderdag 12 april 2012 @ 20:29 |
De rit is Driebergen-Ede-Maarn Goederen-Veenendaal Centrum-Driebergen-Utrecht. Als dat goed verloopt word treinverkeer hervat. | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 20:31 |
Zonder dat duidelijk is wat er nou eigenlijk aan de hand ws, maar de toegepaste workaround werkt dan blijkbaar ![]() | |
Peter | donderdag 12 april 2012 @ 20:36 |
Als je passagiers nu geen mensen maar 'haringen' noemt... valt het dan onder goederen? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 20:40 |
Alleen als ze dood en ingevroren zijn ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 12 april 2012 @ 20:47 |
Gezouten mag ook, maar ik denk dat je heul veul zout nodig hebt om te compenseren voor al die ongezouten kritiek van die passagiers ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 12 april 2012 @ 20:48 |
Deze kwam ik tegen:![]() Zijn onderweg naar Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen, waar morgen een fotodag is. Stoom, maar ook E-loks vertegenwoordigd. Jammer dat ik niet kon... Wou al gaan, maarja... school ![]() | |
greavy | donderdag 12 april 2012 @ 21:03 |
Meer foto's in dit topic op 3Rail: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36346.msg654898#msg654898 Die woont daar vlakbij en heeft al wat foto's gepost. | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2012 @ 21:07 |
Nice zeg ![]() Mooie meuk | |
TeringHenkie | donderdag 12 april 2012 @ 21:09 |
Raar, je zou zeggen dat als de koppeling breekt en daarmee de treinleiding, de wagens meteen zouden remmen. | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 21:12 |
Ik denk dat die afgebroken koppeling eerder het gevolg dan de oorzaak is ![]() | |
Duvel | donderdag 12 april 2012 @ 21:17 |
Wat een dodelijk saaie aflevering... ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 12 april 2012 @ 21:17 |
Of iedereen trekt badslippers aan, om Fles maar eens te parafraseren. | |
James1988 | donderdag 12 april 2012 @ 21:39 |
Ik ga kijken ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 21:45 |
Ik vond het gaaf om te zien ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2012 @ 21:51 |
idd. Ze hadden er zoveel meer uit kunnen halen ... | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 21:59 |
Nog meer ja? ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2012 @ 22:02 |
ja, het werd zo saai gebracht. Beetje levendiger kan wel. Het was net alsof de voice-over nog naar een begrafenis moest. | |
Dr_Flash | donderdag 12 april 2012 @ 22:06 |
Ik was allang blij dat niet eerst uitvoerig het barokke houtsnijwerk en het neogothische middenschip van alle honderdveertien kerken in de startplaats van de aflevering behandeld werden ![]() Er is ook een tijd geweest dat het eerder Hail Away was ![]() | |
MTL | vrijdag 13 april 2012 @ 09:17 |
![]() | |
Duvel | vrijdag 13 april 2012 @ 09:22 |
W.T.F... dubbeldekker contra kraantje = zo'n puinhoop...?! | |
Duvel | vrijdag 13 april 2012 @ 09:23 |
Ik was trouwens niet zo gelukkig met DD-AR in de IC Rotterdam - Deventer vanmorgen. Dus Fles: als je nog een keer een DD-AR op Dv wilt fotograferen: je kans is onderweg. | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 10:13 |
lekker .... Op mijn thuistraject ligt het nu ook plat. Auto geschept. Wel veel schade, maar gelukkig geen doden, omdat het op een punt gebeurd is waar de snelheid nog niet erg hoog ligt. | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 10:18 |
Voor dienstregeling 2013 is de NS nu druk bezig om de materieelplanning op orde te krijgen. De revisie van het DD-AR heeft wel de nodige gevolgen voor de inzet, want je komt her en der stellen tekort. Daarom zullen er in DRGL 2013 constant 9 stammen DDM-1 ingezet gaan worden ipv de 2 nu: http://somda.nl/forum/6358/p386834/Ontwikkelingen+DDM-1/ Onderhoud van stam+loc op de Zaanstraat Verder keert het ICRm minder snel dan verwacht terug van NSH, omdat het grotendeels nog een revisie moet ondergaan voor het weer in binnenlandse dienst ingezet kan worden. Eén en ander heeft tot gevolg dat er van de in Maastricht stilstaande V'tjes waarschijnlijk weer veel ingezet moeten gaan worden. http://somda.nl/forum/2078/p386839/Ontwikkelingen+Mat%2764/ | |
Duvel | vrijdag 13 april 2012 @ 10:43 |
Interessant! Staat er niet nog ergens ICK weg te rotten? Eigenlijk komt alles door het gekut met AnsaldoBreda, toch? | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 10:54 |
Ja, maar dat is verre van snel inzetbaar. Moet geloof ik een draaistelrevisie ondergaan en de bakken zelf kunnen na de stilstand ook wel weer een opknapbeurt gebruiken. Niet alles. Door de opening van de Hanzelijn is er meer materieel nodig. Dit is er niet voldoende ingestroomd, terwijl aan de andere kant er wel veel verdwenen is, zoals een groot deel van de V'tjes en het ICRm dat nu voor NSH rijdt. De Darretjes worden nu van stop/sneltrein materieel omgebouwd tot IC's, waardoor ook uit die hoek veel stellen verdwijnen, terwijl het SLeT dit verre van op kan vangen. Er zijn namelijk nog maar 10 stellen te leveren. De Benelux verdwijnt pas als het op de HSL goed rijdt, dus dat kan nog wel even duren. Aan de andere kant speelt de NS per december nog wel een 14 V'tjes vrij omdat Zwolle - Emmen naar Arriva gaat. Als de nood echt aan de man komt dan kan er altijd nog besloten worden om een tijdje te dieselen onder draad, al word je daar met de huidige dieselprijzen ook niet vrolijk van. | |
Duvel | vrijdag 13 april 2012 @ 11:04 |
Ja maar als Ansaldo tijdig had geleverd, had het hele NSH ICRm-park voor NSR beschikbaar geweest, inclusief ex-Benelux. Grove schatting: een bak of 80/100? Precies de Mat'64 carrousel! DDM1 is dan de tijdelijke DD-AR vervanger totdat die revisie helemaal af is (incl. 4tjes naar 6jes verlengen). | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 11:09 |
dan hadden ze eventueel die revisie nog uit kunnen voeren ja, maar het kan best zijn dat ze dan weer ander materieel al terzijde hadden gesteld, waardoor we met hetzelfde probleem zaten als nu. Voorlopig is het ook nog wachten op de definitieve gunning van de concessie aan de NS. Pas dan zal duidelijk worden hoe de materieelplanning er in de toekomst uit zal gaan zien. Wel duidelijk is dat de V'tjes en het DDM-1 dan het veld moeten gaan ruimen en niet lang daarna het eerste SGMm en het eerste ICRm. | |
Duvel | vrijdag 13 april 2012 @ 11:36 |
De eerste SGMm'etjes zijn idd al bijna veertig, ouder dan de jongste V'tjes! ![]() DDM1 doet het in 2015 al dertig jaar zonder grote revisie. ![]() Je zou zeggen dat ICRm nog wel even mee moet kunnen, revisie is toch gestart in 2000 o.i.d.? Aan de andere kant: oudste bakken zijn geleverd in 1980/81? Zo langzamerhand komt dan ook aan het einde van het decennium de afvoer van ICMm op het programma te staan, en de vervanging daarvan. | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 11:38 |
even hierop terugkomend: bestuurder van de auto is overleden. Volgens een getuige waren de bomen op de overweg Oostergoweg niet naar beneden gegaan ... | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 13 april 2012 @ 11:41 |
Lijkt me sterk, maar goed, theoretisch is het mogelijk. Er staat ook nog wel eens een file daar, dus misschien dat het daar wel mee te maken heeft... | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 11:43 |
http://www.lc.nl/frieslan(...)Leeuwarden-overleden Zie video hier. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 13 april 2012 @ 11:57 |
Ik geloof je wel dat een getuige dat zei, hoor. Het gebeurt alleen niet zo vaak dat een overweg open blijft bij het passeren van een trein. | |
James1988 | vrijdag 13 april 2012 @ 12:22 |
Leuk dagje: ophef omdat de railcatering op de binnenlandse Fyra-trajecten per 1-6 gaat verdwijnen, en bij Schiphol wederom een wisselstoring. ![]() | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 13 april 2012 @ 12:23 |
Wie kan er nou wakker liggen van de railcatering? ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 april 2012 @ 12:34 |
Je moet al extra betalen voor die trein, dan mag je ook meer service verwachten. Vind ik. Vindt Voor Beter OV ook. Zie www.voorbeterov.nl. | |
TeringHenkie | vrijdag 13 april 2012 @ 12:47 |
Waarom zou ICRm er uit moeten? Dat is toch prima materieel? ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 13 april 2012 @ 12:49 |
Maak me maar wakker als er een dag geen storing is bij Schiphol... ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 12:54 |
mja, ik kan me voorstellen dat het ergens per 2017 wel deels zal gaan gebeuren. Materieel is dan 35 jaar oud ongeveer. De locs zijn dan toe aan een revisie en dan kan vervangen door een treinstel voor de NS handiger zijn. | |
TeringHenkie | vrijdag 13 april 2012 @ 12:59 |
Als ze nou er draaistellen onder zetten die geschikt zijn voor 320 km/h, en de locs geven ze een gestroomlijnde neus, etc. etc. ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 april 2012 @ 12:59 |
Je bedoelt: goedkoper. Bij treinstellen met een automatische koppeling heb je geen rangeerders nodig. Die hoef je dan dus niet in dienst te hebben, dus spaar je geld uit. | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 13:15 |
Mja, de NS ziet tegenwoordig zelfs het DDM-1 al als treinstel, waar het vroeger bij ICR, DD-AR, DDM-1, etc op bakniveau ging. Rangeerders daar kun je het denk ik niet op besparen, wel op onderhoud, omdat je bij bijvoorbeeld ICRm onderhoud van de stam hebt en onderhoud van de loc. Twee verschillende schema's, waardoor de combi langer buiten dienst kan zijn dan als het een gewoon treinstel betrof. | |
Duvel | vrijdag 13 april 2012 @ 14:36 |
DDM werd toch vanaf het begin als treinstam gezien? De rijtuigen in een stam werden alleen in de werkplaatsen gewijzigd, anders dan getrokken treinen, waar nog wel eens rijtuigen werden bijgeplaatst of afgenomen. | |
TeringHenkie | vrijdag 13 april 2012 @ 15:32 |
In een ICM richting Tilburg, moet volgens mij elke overweg stapvoets bereden worden met typhoon. | |
Duvel | vrijdag 13 april 2012 @ 15:58 |
Oeps... http://www.flashphoto.nl/(...)t-na-aanrijding.html | |
Fiorano | vrijdag 13 april 2012 @ 16:10 |
Gaat lekker op de sporen, zowel België, Nederland en Duitsland hebben ongelukken binnen 24u... | |
Ireyon | vrijdag 13 april 2012 @ 16:47 |
'k Vind die railcatering niet bepaald extra service, strontirritante rammelkar die altijd net in de weg staat als je eruit wilt. En inderdaad compleet overbodig ook op een ritje van nog geen uur. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 13 april 2012 @ 16:59 |
En na onderzoek blijkt dat de bomen gewoon dicht waren, volgens LC. | |
James1988 | vrijdag 13 april 2012 @ 17:02 |
Heerlijk, die Europese eenwording. 60 gloednieuwe Traxx-locomotieven, bestemd voor de Betuweroute, zijn zowat nutteloos geworden vanwege hun softwareversie. Ze draaien nog op release SW6 en IL&T wil dat niet meer hebben. De software moet geüpgrade worden naar SW7, die gebaseerd is op ERTMS-specificatie 2.3.0d. Echter, de EBA van de oosterburen wil SW7 alleen maar goedkeuren als er aan extra eisen wordt voldaan. Zonder dat weigert EBA om de SW7-versie goed te keuren. Bij wijze van geste mogen locs met SW7 doorrijden tot Emmerich. Lekker weer ![]() Bron: IRJ | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2012 @ 17:42 |
Tweede werkdag nieuwe baan: tweede keer gezeik met de trein ![]() Ik wist niet dat er zo veel overwegen lagen tussen Apeldoorn en Deventer ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 17:46 |
hmm, dat spreekt de getuigenverklaringen tegen die zeiden dat de bomen pas zakten toen de trein al op de overweg was en de botsing had ... | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 17:46 |
Gefeliciteerd ![]() Eén voordeel: er komen geen nieuwe overwegen meer bij | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2012 @ 17:49 |
Prorail moet daar nog maar eens langs met een afsluitrondje en een kar vol hekken of zo. Echt ELK boeren modderpad kruist het spoor gewoon ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 13 april 2012 @ 18:18 |
Over die wisselstoring even dit: http://www.voorbeterov.nl/120413b.php 't Is wel mooi gweest nu. | |
Duvel | vrijdag 13 april 2012 @ 18:22 |
Schopje TRU. | |
Luco | vrijdag 13 april 2012 @ 18:23 |
Doe jij nou niks beters dan elke dag iets vinden in het OV om op te vloeken en te kankeren? Ga het anders lekker zelf op poten zetten, start je eigen bedrijf, doe een concessie en laat zien hoe het kan (of solliciteer bij de NS/ProRail) | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2012 @ 18:25 |
Hoe werkt dat trouwens eigenlijk? "Ja, 8 storingen in 3 weken, sorry" MAAR! ![]() ![]() ![]() Zo van "Oh okee dan geeft het niet"? ![]() | |
Duvel | vrijdag 13 april 2012 @ 18:26 |
Ha, een ProRailer! Welkom. | |
Luco | vrijdag 13 april 2012 @ 18:28 |
Nee, ik hoef niet bij ProRail te werken, maar bedankt. Alleen het enige wat ik die Rikus zie doen is vloeken en kankeren en suffe voorstellen te doen. Volgens mij wordt hij onderhand als de dorpsgek van het Openbaar Vervoer gezien. No offence | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2012 @ 18:30 |
Partner? ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 13 april 2012 @ 18:33 |
En dan zijn er vast nog storingen die wij niet merken ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 18:33 |
mja, kan Driek geen ongelijk geven. De infrastructuur op cruciale punten laat zo nu en dan ernstig te wensen over. Gelukkig wordt aan de oostzijde van Schiphol er in de komende jaren al wat aan gedaan door Riekerpolder aansluiting (splitsing sporen richting Amsterdam CS en Duivendrecht) een dubbele vork te geven, zodat aan die zijde de capaciteit van het spoor al toeneemt. Nu nog een oplossing vinden voor Hoofddorp, waar één defecte wissel de boel al in het honderd kan laten lopen. | |
b2py | vrijdag 13 april 2012 @ 18:34 |
Meer wissels naar opstel? ;P | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 13 april 2012 @ 18:35 |
Klinkt als: "De lol is er nu wel af". Sorry, we zullen het knopje "Storing Schiphol" weer op UIT zetten. Wilde Schultz trouwens niet gaan bezuinigen op infraonderhoud? | |
DriekOplopers | vrijdag 13 april 2012 @ 18:35 |
Of onze club en/of ikzelf voor dorpsgek worden versleten, dat laat ik graag aan anderen over. Qua klagen (of zoals jij noemt "vloeken en kankeren"): over veel onderwerpen bereiken we achter de schermen overeenstemming met vervoerders en/of hun opdrachtgevers. Pas als dat niet lukt, maken we lawaai. je doet de MVBOV echt te kort als je stelt dat het alleen maar zeiken is, wat we doen. [ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 13-04-2012 18:47:45 ] | |
DriekOplopers | vrijdag 13 april 2012 @ 18:36 |
Daarom vragen we ook, de wisselsanering op te schorten. Dat doen we niet zomaar. | |
b2py | vrijdag 13 april 2012 @ 18:36 |
Vertel | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2012 @ 18:37 |
Of dat die mooie glimmende tunnelontheven diesel-afsleeploc van Driek precies op dat ene wissel op hoofddorp ontspoort ![]() En zeg niet dat het niet kan ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 13 april 2012 @ 18:38 |
Ze zijn vast ook wel in de niet-kritieke wissels gevallen hoor! ![]() Alleen hoor je daar niks van, omdat .... die wissels niet kritiek zijn! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2012 @ 18:39 |
Oh ja, natuurlijk. Wat stel ik me ook aan idd ![]() | |
b2py | vrijdag 13 april 2012 @ 18:40 |
Categorie C en D zal je idd weinig over horen.. ![]() A zeker weten en B mss ook wel | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 18:41 |
beetje belachelijk met die sneeuw ja. als je bij de kritieke wissels iets meer kunt verwarmen heb je daar al veel minder last van. | |
DriekOplopers | vrijdag 13 april 2012 @ 18:42 |
Even kort en versimpeld samengevat: MVBOV is een maatschap. Zoals ook bijvoorbeeld artsen en notarissen binnen een maatschap kunnen samenwerken. De bestuurders van een maatschap (of in ouderwetser Nederlands een Maatschappij) worden partners genoemd. Feitelijk is een maatschap gewoon een groep mensen die een bepaald doel nastreven. Dat kan zijn "geld verdienen" (maatschap van notarissen vooral), "efficiente zorg verlenen door gezamenlijke huisvesting, administratie en apparatuur" (zoals artsen) of "een idealistisch doel nastreven" (zoals De Maatschappij Tot Nut Van Het Algemeen als oudste vertegenwoordiger daarvan, en dus ook MVBOV). Voor Beter OV kent partners, vaste adviseurs en sympathisanten. | |
DriekOplopers | vrijdag 13 april 2012 @ 18:45 |
Juist bij het achter de schermen sluiten van deals doe je dat dus niet. Juist als je slechte voorstellen van tafel krijgt, moet je niet na afloop triomfantelijk gana lopen doen, met als gevolg gonnodig gezichtsverlies van de andere partij. Ik wil niet mijzelf op mijn borst slaan, maar ik ben daar zeer integer in. Ook al omdat anders bepaalde deuren voor mij terecht niet meer open gaan. | |
b2py | vrijdag 13 april 2012 @ 18:46 |
Vermeldt dan ook 'de achter de schermen" deals hier niet, krijg je sowieso dit soort vragen. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2012 @ 19:04 |
Ah zo, okee. En waarom hebben jullie voor deze vorm gekozen? En niet bijv een Stichting, Vereniging of Vennootschap? ![]() | |
DriekOplopers | vrijdag 13 april 2012 @ 19:05 |
Dat had ik onontkoombaar nodig om even uit te leggen dat we dus meer doen dan alleen maar zeiken, zoals hier werd gesuggereerd. Vandaar. | |
DriekOplopers | vrijdag 13 april 2012 @ 19:07 |
Kom ik op terug. Eerst effe koken en eten met mijn lieve Zonnetje40. Ook belangrijk. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2012 @ 19:10 |
WAT?! ![]() BRANDBRIEF! ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 13 april 2012 @ 19:23 |
Het ging erom dat MVBOV snel werd opgericht, zonder financiële rompslomp. Ik heb om dezelfde redenen een eenmanszaak opgericht. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2012 @ 19:26 |
Wat je noemt een NOGAL slechte reden. Ik wacht wel even tot de afwas in huize Oplopers klaar is ![]() | |
TeringHenkie | vrijdag 13 april 2012 @ 19:33 |
![]() Halverwege het perron, spoor 4 Den Bosch. See it, shit bricks etc. | |
b2py | vrijdag 13 april 2012 @ 19:35 |
Zwarte vlek in spoor? Of? | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2012 @ 19:36 |
Er mag (groen sein) met 80 km/h langs een perronspoor gescheurd worden? Wat is daar boeiend aan? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 19:45 |
Aangebrande aardappels zul je bedoelen ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 13 april 2012 @ 19:49 |
VERTEL HET ONS!! | |
James1988 | vrijdag 13 april 2012 @ 19:54 |
Ik zie 'm niet. Nee, gewoon nee. MVBOV zit echt wel iets anders in elkaar, de doelstelling is niet "kankeren om het kankeren", de insteek is positief-kritisch. Positief waar het kan, kritisch wanneer het moet, maar altijd met doel dat de reiziger er beter van wordt. De reiziger, de persoon wiens naam volgens minister Schultz met een hoofdletter R geschreven moet worden. | |
Ireyon | vrijdag 13 april 2012 @ 19:56 |
Is 't een neger? | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2012 @ 20:00 |
Ja, want DAT helpt wat ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 april 2012 @ 20:03 |
Het zou wel moeten ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 13 april 2012 @ 20:05 |
ze wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, wat dat betreft, | |
James1988 | vrijdag 13 april 2012 @ 20:07 |
Minister van niks. | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2012 @ 20:08 |
Dit wordt trouwens de Zwitserse inzending voor het ESF dit jaar, hoor ik net ![]() | |
James1988 | vrijdag 13 april 2012 @ 20:13 |
Serieus? Dat is wel heel erg awesome. Ik denk dat het een kanshebber is om ver te komen. | |
Watertornado | vrijdag 13 april 2012 @ 20:14 |
Doet me erg denken aan | |
Dr_Flash | vrijdag 13 april 2012 @ 20:15 |
Yep, serieus ![]() |