Peterselieman | donderdag 29 december 2011 @ 13:06 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> NS Dienstregeling 2011 Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
| |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2011 @ 13:06 |
Waarom huurt de RET een trein naar Heerenveen? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 29 december 2011 @ 13:06 |
Zoals ik had verteld: telecommunicatiestoring van KPN in een ochtendspits. Daardoor was het niet meer veilig metro's te rijden. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 29 december 2011 @ 13:08 |
metro Rotterdam, Heerenveen, NS-trein, storing, RET, ![]() | |
Peterselieman | donderdag 29 december 2011 @ 13:11 |
De RET heeft wat mensen een goedmakertje beloofd en hierdoor een gezelschapstrein bij de NS gehuurd. En dat ding laten ze naar het NK sprint in Heerenveen rijden. | |
Ofyles2 | donderdag 29 december 2011 @ 13:11 |
Abonnees die getroffen werden door die grote metrostoring konden zich recentelijk aanmelden voor het NK sprint. Dat was de compensatieregeling... | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 29 december 2011 @ 13:11 |
Kijk, daar is de missing link! Tnx beiden ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2011 @ 13:12 |
okee, het slaat gewoon nergens op. Ik dacht even dat ik wat miste ![]() Oh, dus gratis een dagje thialf en gratis ernaartoe? Tof ![]() | |
Bitlord | donderdag 29 december 2011 @ 14:37 |
De blauwe Spurts voor Zwolle-Emmen zijn in aanbouw:![]() | |
Ofyles2 | donderdag 29 december 2011 @ 14:40 |
Ik weet niet of Stadler Rail het dusdanig druk heeft dat ook een fabriek in Polen aangesproken moet worden. Stadler Rail wordt doodgegooid met orders uit eigen land (Zwitserland, red.), Duitsland en Luxemburg. | |
Peterselieman | donderdag 29 december 2011 @ 14:43 |
en ook rode uit de achterhoek zo te zien. | |
greavy | donderdag 29 december 2011 @ 16:32 |
Ja, dat klopt. DRGL 2010 en 2011 ook al. Maar is nu niet meer in de dienstregeling opgenomen als zijnde station/stop. | |
greavy | donderdag 29 december 2011 @ 16:44 |
Waar ik eerder nog sprak van een extra sein tussen Dordrecht en Dordrecht Stadspolders om de vertragingen te beperken, worden er nu al meerdere oplossingen bekeken, en hoogstwaarschijnlijk tot uitvoer gebracht. Onder andere: Snelheid op een aantal stukken waar mogelijk van 100 naar 120 verhogen. Daarbij nog een aantal wijzigingen in de Dienstregeling. Voor de overvolle treinen word gekeken naar extra treinstellen(en desnoods de perrons verlengen!), gezien het met de kwartiersdienst nog problematisch is. | |
Beardslasher | donderdag 29 december 2011 @ 17:00 |
Wat is een goede reisplanner voor treinreizen binnen europa? want die reisplanner van NS hispeed kent alleen maar west europa en ik moet/wil naar kroatië. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 29 december 2011 @ 17:02 |
bahn.de is meestal wel vrij compleet, ook buiten de Duitse landsgrenzen | |
Beardslasher | donderdag 29 december 2011 @ 17:07 |
thanks ![]() | |
bork | donderdag 29 december 2011 @ 17:26 |
Deze stond vanmiddag in Leeuwarden, is deze de gezelschapstrein, ik zie wel vlaggetjes ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 29 december 2011 @ 17:30 |
Extra: de storing was de schuld van KPN, en laat die nou net hoofdsponsor zijn van de KNSB. Die hebben dus 1000 kaarten beschikbaar gesteld van het NK sprint aan de RET als goedmakertje. | |
Hugo__Boss | donderdag 29 december 2011 @ 17:44 |
Krijgen ze dat in een jaar nog af? Wordt wel tijd voor wat beters, die lijn is echt een drama zo hobbelig. | |
Peterselieman | donderdag 29 december 2011 @ 17:53 |
die treinstellen krijgen ze makkelijk af. Stadler kan zeker een stel per week leveren aan Arriva en dan ook nog andere klanten bedienen. | |
greavy | donderdag 29 december 2011 @ 18:17 |
En straks weer retour: ca 19:10 uit Heerenveen, 19:54 uit Zwolle, Amersfoort 20:47 (dus achter de stoptrein aan). Daar vertrek 20:57 (wachten tot de IC naar Rotterdam/Den Haag weg is), 21:12 aan in Utrecht C. Daar vertrek om 21:20 (dus achter de IC aan), Woerden v. 21:32, en a. Rotterdam pas om 22:07, want vanaf Woerden zit de trein achter de stoptrein Rotterdam aan. Betreffen inderdaad dezelfde stellen weer. [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 29-12-2011 18:23:02 ] | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 29 december 2011 @ 18:18 |
Maar dan zit je wel superfijn in een met vlaggetjes versierde schommelboot! ![]() Wie wil dat nou niet ![]() ![]() | |
greavy | donderdag 29 december 2011 @ 18:19 |
Ik. Wil. Dat. Niet. Waarom rijdt EETC de trein niet met rijtuigen of wat dan ook? Dan ging ik wel even richting IJsstadion of elders langs de lijn. [ Bericht 41% gewijzigd door greavy op 29-12-2011 18:31:54 ] | |
Peterselieman | donderdag 29 december 2011 @ 19:34 |
Zonde dat ze m achter de stopper aangooien. De stopper iets vertragen, dan had ie er makkelijk voorlangs gekund. Als ie echt om 19.10 vertrokken is vanaf Hry dan kan ie volgas echt wel direct achter de IC richting Amersfoort. | |
Peterselieman | donderdag 29 december 2011 @ 19:45 |
12 bakken VIRM in die trein laten rijden was ook wat onhandig trouwens, want Hry is maar geschikt voor 8 bakken ![]() | |
greavy | donderdag 29 december 2011 @ 19:56 |
En daarom rijdt de trein in tweeën: Ééntje vertrekt 19:13 en de ander 19:18. In Zwolle koppelen. Achter de boemel aan vanaf Zwolle. Te Amersfoort de IC voor laten (nut zie ik nog niet daar van in), en dan bij Woerden weer de stopper voor laten. Zou theoretisch gezien geen probleem hoeven opleveren. | |
Peterselieman | donderdag 29 december 2011 @ 20:43 |
Duitsers met humor: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,5700846
| |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 29 december 2011 @ 20:49 |
Whahaha ![]() Die geloven zelf zeker ook niet dat wij Hollanders dat echt als hispeed-materieel willen gebruiken ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2011 @ 21:38 |
Jullie weten niet dat ET 403 (Frankfurt Airport Express) de bijnaam "Donald Duck" heeft? ![]() | |
Ascendancy | donderdag 29 december 2011 @ 21:42 |
Wat een prachtig komsiche trein ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 29 december 2011 @ 21:44 |
Niet zo raar he, die bijnaam ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 29 december 2011 @ 21:48 |
Daar kan Ansaldo nog wat van leren. Als het zo door gaat rijdt de tram in Groningen straks nog eerder dan die bladblazer. | |
Kentekenplaat | donderdag 29 december 2011 @ 21:49 |
Dat ding is goed lelijk. ![]() | |
daanski82 | vrijdag 30 december 2011 @ 08:31 |
Stel, ik kom vanuit Lax aan op Paris CDG. Is het mogelijk om dan naar Gare du nort te gaan en daar zo los een enkeltje te kopen voor de thaly's naar Amsterdam? | |
daanski82 | vrijdag 30 december 2011 @ 08:33 |
Trein vlak na vertrek 2x op de nood rem gegaan:-(. Er bleken problemen te zijn met de deuren. | |
greavy | vrijdag 30 december 2011 @ 11:40 |
Dat zal vast mogelijk zijn, als er plaats is in de Thalys. | |
LWD-Godius | vrijdag 30 december 2011 @ 11:43 |
![]() | |
Brembo | vrijdag 30 december 2011 @ 14:25 |
Ik gok dat het pad gereserveerd is, het pad van de extra ic moet maar toevallig ergens goed vallen en blijkbaar is dat vaak achter een stoptrein. | |
James1988 | vrijdag 30 december 2011 @ 17:02 |
Schrik dan alleen niet van de prijs... die is namelijk niet misselijk bij een last-minute. Vanaf CDG vertrekken er rechtstreekse TGVs naar Brussel-Zuid, je zou daar kunnen overstappen op een Thalys of IC Brussel naar Amsterdam. Sowieso geldt: vlak voor vertrek een ticket voor een TGV willen kopen = hoofdprijs betalen. Vooraf boeken is veel goedkoper. | |
Guppy | vrijdag 30 december 2011 @ 17:04 |
Met een maandtrajectabonnement Arnhem - Utrecht mag ik toch nog steeds zonder toeslag in de ICE tussen Arnhem en Utrecht? | |
hemarookworst | vrijdag 30 december 2011 @ 17:05 |
2 euro toeslag volgens mij. iig met mijn studentenkaart. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 30 december 2011 @ 17:06 |
Ja, aan die voorwaarden is volgens mij niet zomaar wat veranderd met de komst van al die nieuwe abonnementen | |
James1988 | vrijdag 30 december 2011 @ 17:06 |
Voor zover mij bekend wel. | |
Guppy | vrijdag 30 december 2011 @ 17:07 |
Thanks ![]() | |
greavy | vrijdag 30 december 2011 @ 17:07 |
Mag nog steeds zonder NS: http://www.ns.nl/reiziger(...)oeslag-ice-fyra.html | |
daanski82 | vrijdag 30 december 2011 @ 19:12 |
Thanks, dan word het denk ik toch een enkeltje schiphol :-P | |
greavy | vrijdag 30 december 2011 @ 23:30 |
Deze is natuurlijk wel leuk.... ![]() | |
JJdJ1984 | vrijdag 30 december 2011 @ 23:51 |
was erg gezellig in die trein weet ik uit ervaring :-P Alleen best een lange rit ![]() | |
Meteoric | zaterdag 31 december 2011 @ 00:34 |
Beetje random vraag misschien, maar is het weekendretour zaterdag en zondag gewoon geldig in verband met de feestdagen? Kon verder niet echt duidelijke informatie vinden op de site van de NS. | |
dennistd | zaterdag 31 december 2011 @ 06:08 |
Bestaat dat nog? Het heeft in elk geval niet veel zin, aangezien twee enkeltjes tegenwoordig net zo duur zijn.. | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 06:32 |
Op de vertrekstaten te Leeuwarden staat juist expleciet vermeld welke treinen stoppen te Leeuwarden Achter de Hoven. | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 06:38 |
Jahoor. Je kan gewoon vandaag een weekendretour kopen en deze vandaag en morgen gebruiken. Ja, het weekendretour is nog steeds te koop. | |
greavy | zaterdag 31 december 2011 @ 08:32 |
ICE 123 rijdt tussen Amsterdam en Emmerich met vervangend materieel (2x ICMm-III). Vanaf Emmerich rijdt er weer een ICE. Het is mogelijk dat deze ICMm'en langer blijven doorrijden, en er dus vandaag vaker overgestapt moet worden in Emmerich in beide richtingen. Venlo-Kaldenkirchen ligt plat. Geen machinisten beschikbaar. Rijden alweer bussen... [ Bericht 15% gewijzigd door greavy op 31-12-2011 08:38:46 ] | |
b2py | zaterdag 31 december 2011 @ 10:16 |
Veel ijzer op de baan. In afgelopen 20 min voornamelijk 6 bakken IRM zien rijden en 6 bakken slt.. :s (r'dam - woerden ongeveer) | |
Zug-Chef | zaterdag 31 december 2011 @ 10:23 |
Alleen waarom zou je dat kopen? 2x een enkeltje is zelfde prijs als retour. | |
b2py | zaterdag 31 december 2011 @ 10:34 |
Hoef je maar 1x naar de automaat ![]() Wat overkomt me nu trouwens, 3G ipv GPRS op Utrecht C! | |
Meteoric | zaterdag 31 december 2011 @ 11:08 |
Bedankt voor de antwoorden! Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat het goedkoper was, maar nu jullie het zeggen zie ik dat het geen drol uitmaakt ![]() | |
ReisT | zaterdag 31 december 2011 @ 11:24 |
Ja, het was inderdaad altijd goedkoper maar dat prijsverschil is bijna 1 jaar geleden afgeschaft. | |
Guppy | zaterdag 31 december 2011 @ 11:43 |
OMG ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 31 december 2011 @ 13:06 |
weekendretour bestaat nog ja. Het mag dan even duur zijn, het scheelt wel weer een tochtje naar de kaartautomaat | |
Peter | zaterdag 31 december 2011 @ 15:12 |
Je kan toch met 1 trip naar de automaat ook gewoon twee enkeltjes voor heen en terug halen? Of is dat te simpel gedacht? | |
b2py | zaterdag 31 december 2011 @ 15:16 |
Dat is te simpel ja | |
Peter | zaterdag 31 december 2011 @ 15:35 |
Want...? | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 15:41 |
want je kan geen kaartjes zonder datum meer uit de automaat krijgen? Dagkaarten niet iig ![]() | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 15:54 |
Zeker wel, hoor. ![]() Al koop ik ze ook weleens met 10 tegelijk aan het loket. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 15:56 |
die foto is oud. | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 15:56 |
Paar minuten geleden gemaakt. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 15:57 |
Leugens. 19 oktober 2010 staat er in de exif ![]() | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 15:57 |
Bullshit. | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 15:58 |
Zeg maar hoe je de kaartjes wil hebben liggen, maak ik er nog één. | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 16:01 |
Wel snel zeggen, anders denk je nog dat ik in de tussentijd naar het station gegaan ben om nieuwe kaartjes te kopen. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 16:04 |
een scherpe foto zou handig zijn ![]() Dat zou jou gewoon gelijk geven ![]() Maar ik kan ook wel even naar het station lopen en kijken als ik dat graag wil hoor ![]() | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 16:04 |
De letter T van trein? De letter F van FOK!? Zeg het maar. Een geschreven briefje erbij? Kan allemaal. | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 16:06 |
Dat lukt niet... | |
Guppy | zaterdag 31 december 2011 @ 16:07 |
Maar van gewone kaartjes wel, neem ik aan. Anders zou het mooi irritant zijn | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 16:09 |
Jahaaaa. Zie foto. Negen dagretouren zonder datum. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 16:09 |
Kom maar weer van die kast af hoor ![]() Waarom staat er trouwens 19 oktober 2010 in de exif dan eigenlijk? ![]() | |
Guppy | zaterdag 31 december 2011 @ 16:09 |
![]() | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 16:11 |
Geen idee waar je het over hebt. Dit krijg ik te zien: ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 16:15 |
Het zal wel de laatste bewerkingsdatum van het HTML framepje van Fok zijn dan ![]() | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 16:16 |
Kusje voor jou. ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 16:30 |
Iemand nog spoordoelen voor volgend jaar? Mijne: • Parowozownia Wolsztyn (laatste stoomrfeservaat in Europa) • Narvik (noordelijkste station ter wereld waar je enigszins fatsoenlijk kunt komen) • Alle bordjes van Nordrhein-Westfalen compleet | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 16:36 |
- De nog openstaande (binnenlandse) ICE-strecken in Duitsland voltooien. Internationale verbindingen naar onder meer Wenen en Marseille staan dan nog wel open. - Na 9 jaar weer eens het traject Coevorden - Emmen afleggen (destijds in ICM), volgend jaar in Plan V. - Met de trein naar Barvaux (B) | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 16:39 |
Wat is er speciaal zo bijzonder in Barvaux? | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 16:41 |
Ooit geweest met een schoolreisje. ![]() Ik was toen onder de indruk van het spoor en in het bijzonder een spoortunneltje waar we met de bus ( ![]() Graag zou ik na meer dan ca. 13 jaar weer eens een kijkje nemen. Uiteraard nu per trein. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 17:12 |
Hmm okee ![]() Wel een goed idee, al dat soort schoolreisplekken nogeens gaan bezoeken, maar dan per trein ![]() ![]() Maar Barvaux is een leuk ritje ja ![]() | |
James1988 | zaterdag 31 december 2011 @ 17:27 |
(Alvast) Gelukkig nieuwjaar iedereen ![]() | |
bork | zaterdag 31 december 2011 @ 17:49 |
Neuh niet echt, misschien wel een idee, we gaan wel definitief voor 2 Bahn 25 kortingskaarten voor een heel jaar. Planning Februari 2x Thalys In mei naar Freiburg (ICE) Juli/augustus Hamburg/Molly/Berlijn/Sczcecin (zit ritje Berlijn-Duisburg met ICE in) rest? | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 17:53 |
Ik sluit 2011 af met 73.664 treinkilometers. Wel een record, maar nog steeds geen six figures... | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 17:54 |
Jezus ![]() ![]() Ik vond 42.736 al best netjes ![]() | |
James1988 | zaterdag 31 december 2011 @ 18:11 |
Er is een kans dat ik daar nog wel overheen kom ook ![]() Ik zou eigenlijk het OV-chipkaart-transactieoverzicht eens moeten uitprinten en narekenen ![]() | |
greavy | zaterdag 31 december 2011 @ 18:20 |
Ik zit alleen al op binnenlandse KM op 106.387 km. Denk ca 25.000 buitenlandse kilometers. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 18:22 |
WTF dit meen je niet ![]() | |
James1988 | zaterdag 31 december 2011 @ 18:23 |
• Breda - Utrecht Centraal, 161 keer in totaal. Gemiddeld 95 km enkele reis (soms via Rotterdam, soms via Den Bosch) = 15.295 km • Breda - Amsterdam Zuid via Schiphol (Fyra), 98 reizen in totaal. Gemiddeld 100 km voor een rit? = 9.800 km • Ritje Nederland een paar maanden terug, 650 km? Opgeteld: 25.745 km En dan mis ik nog een aantal reizen. Ik zit dus wel een stuk lager dan ik dacht. ![]() Kosten (volgens transactie-overzicht): ¤ 3.317,60 | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 18:26 |
Ik kom voor het hele jaar op 10,894 cent per kilometer trouwens. Duurste maand was maart met 13,11 ct, goedkoopste juni met precies 8 cent. | |
Yreal | zaterdag 31 december 2011 @ 18:30 |
356 km / dag gemiddeld ! DUDE ! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 18:30 |
Ik heb dit jaar trouwens nog wel 1 PR verbeterd: het aantal dagen met minimaal 100 spoorkilometers was 101 in 2011 (stond op 94 van 2007, alle andere jaren blijven onder de 70) | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 18:32 |
en hij zal niet ELKE dag van het jaar op de baan gezeten hebben lijkt me ![]() Ik ben nog nooit verder gekomen dan 29 dagen in 1 maand op de baan. En de laatste 2 jaar niet verder dan 21 ![]() | |
Ascendancy | zaterdag 31 december 2011 @ 19:05 |
sorry hoor, maat dat jij last krijgt van je rug ligt aan jou, niet aan virm ![]() | |
Yreal | zaterdag 31 december 2011 @ 19:07 |
dat maakt het alleen maar erger ![]() Dan komt het er op neer dat hij ruim 3x per week even een slagje rotterdam -> leeuwarden maakt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 19:26 |
106k binnenland dat kan natuurlijk als je voor de railcatering werkt. maar die 25k buitenland wil ik nog weleens zien. | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 19:32 |
Af en toe een kutrondje met het Nahverkehr door NRW tikt nooit zo hard aan inderdaad. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 19:38 |
Ik kom over 2011 tot 15.495 km buitenland. En dan reken ik alles vanaf het Nederlandse vertrekstation van een internationale rit tot buitenland. Dus heel utrecht - Zevenaar, heel Deventer - Oldenzaal etc zitten daar ook een aantal keer bij. Ik zie greavy geen 25.000 km in het buitenland rijden. Bij lange niet. | |
Hugo__Boss | zaterdag 31 december 2011 @ 19:55 |
Waarom rijden de treinen op oudejaarsdag altijd maar tot een uur of 9? Geen reizigers? | |
Peter | zaterdag 31 december 2011 @ 19:59 |
Personeel wil vrij. Trams en bussen van de HTM rijden ook niet. Laatste vertrekken om 20:30u vanaf beginpunt. | |
Hugo__Boss | zaterdag 31 december 2011 @ 20:00 |
Uitstappen bij het schitterende emmen-zuid waar ik vlakbij zit tegenwoordig? Ik vind het een lijn van niks, zeer omconfortabel. Arriva wordt een stuk beter hoop ik, helaas ook duurder door chipkaart ben ik bang. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 20:01 |
Emmen Zuid ben ik 1 keer geweest dit jaar, heb er verder geen ene barst te zoeken ![]() | |
Socios | zaterdag 31 december 2011 @ 20:26 |
Koploper! ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 31 december 2011 @ 20:31 |
Die zie niet zoveel meer bij Emmen Zuid hoor! ![]() Vooral Plan V en af en toe een verdwaalde V-IRM de laatste paar jaar... | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 20:32 |
Ehm, nee ![]() ![]() | |
Hugo__Boss | zaterdag 31 december 2011 @ 22:26 |
Van wanneer is die foto? Ik snap niet hoe ze dat station zo hebben kunnen aanleggen, het is echt vanaf een kant bereikbaar. Hemelsbreed is het 3 min lopen voor mij denk ik, maar je moet gigantisch ver omlopen voor je onder het spoor door kan. Uiteindelijk ruim 10 min lopen of je moet illegaal het spoor oversteken daar bij het begin van dat muurtje in de verte op die foto. | |
Dr_Flash | zaterdag 31 december 2011 @ 22:28 |
van toen het nog mooi weer was. 9 april 2011 geloof ik. | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 31 december 2011 @ 22:40 |
Die goeie ouwe tijd... ![]() ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 31 december 2011 @ 22:41 |
Maar treindienstleiders zijn wel aan het werk. ![]() | |
stavromulabeta | zaterdag 31 december 2011 @ 22:41 |
In het kader van oud&nieuw, nog wat meer plan-V.... | |
#ANONIEM | zondag 1 januari 2012 @ 02:07 |
Kan het je aanraden. Ik heb eerder dit jaar een rondwandeling van station Barvaux naar Durbuy gemaakt. Leuke wandeling en een leuk treinritje. ![]() | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 12:08 |
Excuses. 2.5k buitenlandse kilometers ![]() 106k binnenlandse kilometers is makkelijk te doen. Ik had met de railcatering alleen al ruim 850-900 kilometer dagelijks(waren soms nog meer!). Dat doen we dan keer 14, dus dan zit je op een kilometertje of 11.000-12.000 met de railcatering. Afgelopen jaar heb ik 49 ritten Zwijndrecht-Leeuwarden gemaakt van 256,4 kilometer. Ook alweer 12.563,4 kilometer. Dan staan er nog 23 ritten Zwijndrecht-Groningen op het programma van elk 266,3 kilometer. Weer 6137,7 kilometer. En dan komt de rest er nog bij... | |
Zug-Chef | zondag 1 januari 2012 @ 12:20 |
Dat lijkt er meer op idd ![]() En de beste wensen aan allen hier! | |
James1988 | zondag 1 januari 2012 @ 12:29 |
Beste wensen iedereen! Groeten vanuit de Fyra waar ik for the fun of it aan het pingpongen ben tussen Breda en Amsterdam. ![]() | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 12:37 |
![]() ![]() Iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar ![]() Ik ga zo maar naar station Blaak. Eens kijken of ik mijn scooter thuis krijg ![]() Dronken Klapjosti met vuurwerk gooide naar achterband vannacht: Lek... ![]() Als ik geen mogelijkheid zie, dan maar een rondje toeren ![]() | |
Yreal | zondag 1 januari 2012 @ 13:12 |
Tja, je komt nergens aan een band nu.. Je kan proberen hem een trein in te krijgen maar dan moet je geluk hebben met de conducteur. | |
Peterselieman | zondag 1 januari 2012 @ 14:21 |
Gelukkig nieuwjaar allemaal | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 1 januari 2012 @ 14:38 |
Inderdaad, allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst!![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2012 @ 15:45 |
Zo, 1 januari. 1e spoordag 1e 100+ km dag 1e buitenlandritje 1e GtbV claim Het jaar is begonnen ![]() | |
James1988 | zondag 1 januari 2012 @ 16:10 |
1 januari, ik heb geFyrapingpongd. Breda - Rotterdam - Breda - Rotterdam (pauze) - Amsterdam (pauze) - Breda. Goed voor de kilometertjes ![]() | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 16:25 |
Staat nu aan een tweede ketting, ga dinsdag naar een toko in Rotterdam hiervoor.. En Een ritje Rotterdam-Breda gemaakt met Fyra met James ![]() Nu in Roosendaal, weer naar huis. | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2012 @ 16:26 |
Ik ben even naar Bad Bentheim op en neer geweest, had nog een niet gestempeld retourtje liggen dat tot morgen geldig was. Op de terugweg in Almelo 20 minuten opgelopen omdat er op het perron iemand onwel geworden was waar het personeel bij moest blijven. Later in Deventer werd de trein opgeheven. | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2012 @ 17:03 |
Nieuwjaarsrondje ![]() 1. Deventer. De beste wensen van NS en Prorail. ![]() 2. Je kan natuurlijk niet zonder vandalisme het jaar beginnen... ![]() 3. De eerste trein van het jaar op het eerste station van het jaar. ![]() 4. Liebe ![]() ![]() ![]() ![]() 5. Grensland-Express en WestFalenBahn in Bad Bentheim ![]() 6. De Grensland-Express is een VITALE schakel in de verbindingen tussen Schiphol, Frankfurt en Berlin, moet u weten ![]() ![]() 7. Helaas was de Kiosk dicht (in Nederland is wel alles gewoon open) ![]() 8. Hoe is het mogelijk, nog een nieuw bordje ook ![]() ![]() Enjoy ![]() | |
Duvel | zondag 1 januari 2012 @ 17:34 |
De andere kant: ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2012 @ 17:51 |
Ja, ik zag die armseinen staan, dacht al dat het zoiets was ![]() | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 18:05 |
Fok! PTA TreinenTopic Rondje Datum: 22 Januari 2011 De deelnemers: - Fles - Greavy - Peter - Scarlet Dragonfly - RubenK - Dennistd - James (althans, vandaag zei hij dat hij wel dacht mee te gaan, stapt in Eindhoven op) PSM, ga jij ook mee? Yreal, ga jij ook mee? Het rondje: Wij kunnen er ook voor kiezen om in Bad Bentheim direct de Pimpel in te stappen. Vertrek Bentheim wordt dan 16:44, zelfde aankomsttijd Amersfoort. Er moet dan een los kaartje Bentheim->Oldenzaal Grens/Hengelo gekocht worden. Kosten kaartje Nederland: Voor Nederland dien je je eigen kaartje te verzorgen. Kosten kaartje Duitsland (NRW-ticket): 5 Personen: ¤7,20 pp 6 personen: ¤10,33 pp 7 personen: ¤10,29 pp 8 personen: ¤9,00 pp 9 personen: ¤8,00 pp 10 personen: ¤7,20 pp Verzamelen Op Utrecht kunnen wij het beste verzamelen in de hal, onder het grote "blauwe" bord, lijkt mij. Een andere optie is op spoor 15. Opmerkingen, toevoegingen of verbeteringen: Meld ze! [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 01-01-2012 18:13:18 ] | |
dennistd | zondag 1 januari 2012 @ 18:11 |
Je vergeet mij ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2012 @ 18:13 |
We kunnen er zelfs voor kiezen om in Rheine al die Pimpel in te duiken. Dan hebben we in Rheine voldoende McSchranstijd een eetstop. Alleen moet er dan wel weer een enkeltje Rheine - BBH Normalpreis per persoon bij komen ( ¤ 7,50, min eventuele BahnCard korting). Het is maar een idee ![]() | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 18:13 |
Ahja, toegevoegd | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2012 @ 18:15 |
Oh ik heb geen zin om op mijn vrije zondag om 7 bloody 44 de trein te moeten pakken. Ik kom wel naar Den Bosch. Of naar Venlo ![]() | |
dennistd | zondag 1 januari 2012 @ 18:17 |
Ik kan zelfs niet eens anders dan rechtstreeks naar Venlo reizen via de maaslijn ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2012 @ 18:18 |
Oh schuimende pompvoeg ![]() ![]() Ik kom wel naar Utrecht. | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2012 @ 18:26 |
Lamaar, we hebben in Rheine toch tijd zat. Kunnen een half uur eerder uit Münster weg namelijk. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 1 januari 2012 @ 18:37 |
Ja? Lukt dat denk je, in 3 minuten van spoor 14 naar spoor 2 ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2012 @ 18:40 |
in 13 wel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2012 @ 18:41 |
Overigens, ALS ik in Amersfoort om 8:24 de overstap mis dan kan ik er pas in Haltern am See weer bij komen ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 1 januari 2012 @ 18:42 |
O ja.. sorry, ik kan niet rekenen ![]() ![]() | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 18:44 |
Venlo mag ook ![]() Kunnen we uit Münster eerder naar Rheine dan ja? Doen we dat ![]() En pakken we vanaf Rheine de Pimpel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2012 @ 18:56 |
Kan, maar kost wel extra knaken dan he. Plus dat we dan wel onnodig lang in Rheine zitten (15:08 x 16:20) | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 19:13 |
Owhja. Niet aan gedacht ![]() Mij maakt het niet uit. Jullie mogen het zeggen ![]() | |
Guppy | zondag 1 januari 2012 @ 19:13 |
Psst greavy, je hebt een PM | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 19:13 |
Weet ik, heb 'm gelezen. Ben even bezig met wat foto's van het vuurwerk vannacht in Rotterdam. Zal 'm zometeen opsturen. | |
Guppy | zondag 1 januari 2012 @ 19:14 |
OK no problem. Ik dacht dat ik de PM weer eens niet goed verstuurd had ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 1 januari 2012 @ 19:19 |
Wat? Wat? ![]() Guppyfriend krijgt een nieuwjaarscadeautje van greavy? ![]() Wat voor leuks bloeit daar op? ![]() | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 19:21 |
Verzonden ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 januari 2012 @ 19:21 |
Ik heb het hier al eens gevraagd, maar toen heb ik er geen duidelijk antwoord op gekregen. Kan ik vanuit Groningen gratis naar Leer met mijn studentenov? Ik heb namelijk gelezen dat er uitcheckpalen in Leer staan, maar als ik met mijn SOV in Groningen incheck wordt er natuurlijk geen borg afgeschreven. Scheelt weer een paar euro als ik binnenkort naar Berlijn ga. | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 19:25 |
Volgens mij kan je met Arriva tot Leer reizen met je OV-Chipkaart. Ik zou het - als ik jou was - even navragen bij de Arriva klantenservice. Word je zo geholpen, met een juist antwoord. | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2012 @ 19:26 |
Ik denk dat Gupps graag mee wil op het nieuwjaarsrondje ![]() Nou, dat mag hoor ![]() | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 20:02 |
Oja. Opvallend (spoorgerelateerd) van gister was onder andere: - Er stonden stuk of 40(!) losse locomotieven op de Waalhaven-Zuid ![]() - Het RSC en ECT waren volledig uitgestorven. Enkele levendigheid die te vinden was, waren stuk of 30 douanegastjes met honden die over het terrein bij containers liepen te snuffelen ![]() - Er stonden maar 2(!) treinen vertrekgereed in de Waalhaven, Pernis en Botlek samen, maar was nog geen locomotief - ex-NSR 1831 stond bij Shunter helemaal gestript van graffiti. Dit wordt de LOCON 9903/9904. | |
Guppy | zondag 1 januari 2012 @ 20:19 |
Heb nog niks, maar ik houd je op de hoogte ![]() Nieuwjaarsronde kan ik niet mee, moet dan naar de verjaardag van m'n zusje, en pakken. Want ik ga 25 januari op vakantie ![]() | |
dennistd | zondag 1 januari 2012 @ 20:19 |
Gewoon vanuit Rheine het originele plan weer oppakken, de mac is er vlakbij dus dat haal je makkelijk in drie kwartier. | |
dennistd | zondag 1 januari 2012 @ 20:23 |
Ik dacht dat we het er over eens waren dat het NRW-kaartje niet tot Bentheim geldt? In dat geval namelijk (met schoenes-wochenende): 5 Personen: ¤8,00 pp 6 personen: ¤13,33 pp 7 personen: ¤11,42 pp 8 personen: ¤10,00 pp 9 personen: ¤8,89 pp 10 personen: ¤8,00 pp | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 20:30 |
Officieel is hij niet geldig tot Bentheim. WFB gedoogt het meestal wel. Maar als wij vanaf Rheine met de Pimpel gaan, wordt het wel gewoon NRW. Daarom dat ik ook afvraag: Vanaf Rheine, Bentheim of Hengelo pimpel? | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 1 januari 2012 @ 20:32 |
Ik vindt het allemaal prima! | |
Dr_Flash | zondag 1 januari 2012 @ 20:36 |
Ik ook wel ![]() | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 20:50 |
En ik ook ![]() | |
Bitlord | zondag 1 januari 2012 @ 21:42 |
Mijn treinjaaroverzicht van 2011 in Nederland: in totaal 132 ritten gemaakt met een totaalafstand van 8428 kilometer. De gemiddelde afstand was 64 kilometer. De zes langste afstanden waren de drie retouren Utrecht - Groningen, goed voor 193 kilometer per enkele reis. De korste rit was Amsterdam Amstel - Amsterdam Centraal. In het buitenland heb ik verder nog de volgende reizen gemaakt: - Utrecht Centraal - Paris Nord - Paris Nord - Utrecht Centraal - Utrecht Centraal - Antwerpen - Antwerpen - Utrecht Centraal - Warschau - Poznan - Poznan - Wroclaw - Wroclaw - Krakau - Krakau - Warschau - Warschau - Lodz - Lodz - Warschau Uiteindelijk toch niet echt ontevreden over mijn jaartotaal. Anderen nog aantallen? | |
greavy | zondag 1 januari 2012 @ 21:48 |
OJA. Iedereen een GOED NIIEEEUWJAAAAHAAAR! Nu was het zo ongeveer 2012, het vuurwerk bij de Erasmusbrug werd de lucht ingeschoten: (meer foto's op Flickr(ca 15) en alle(289 stuks) goed gelukte foto's op dit album) Ik had bijna mijn eerste spoorse kilometers rond 2u middernacht. Maar omdat ik vanaf Blaak alleen met taxi naar CS (of lopen) heb ik de taxi maar genomen naar huis ![]() Vanaf CS reed er wel weer een nachttrein naar Dordrecht, waar ik dan de taxi kon nemen... | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 1 januari 2012 @ 21:51 |
Nou goed dan... Aantal trein-reizen: 230 Aantal kilometers: 15.807 Totale geplande reistijd: 238 uur Waarbovenop ongeplande vertraging: 4 uur Gemiddelde snelheid per spoor: 66 km/uur 4 uur vertraging op 238 uur geplande trein-tijd vindt ik best heel netjes. Van mij hoor je dan ook geen klachten! ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 01-01-2012 22:04:34 ] | |
bork | zondag 1 januari 2012 @ 22:40 |
Ik kan alleen redelijk snel Duitsland uitrekenen, Nederland zal veel minder zijn, ik kom aan zo'n 8000 kilometer, daar zit dan wel heel vaak Utrecht-Emmerich in trouwens. | |
Linkse_Boomknuffelaar | maandag 2 januari 2012 @ 09:07 |
Is de dienstregeling van 2012 ook ergens uit te printen? Ik neem namelijk niet mijn pc met monitor mee in de trein (beetje lastig te vervoeren ook en zo en dan moet je ook nog ergens een stopcontact vinden in de trein), dus gewoon een papieren versie is toch iets handiger dan een pc, monitor, toetsenbord, muis mee in de trein. | |
greavy | maandag 2 januari 2012 @ 09:12 |
| |
greavy | maandag 2 januari 2012 @ 09:13 |
Ja, ns.nl staat hij: Klikje Daar zijn PDF's te downloaden. | |
Linkse_Boomknuffelaar | maandag 2 januari 2012 @ 10:09 |
Dank je. Ik zie nu trouwens dat je via een duur 0900 nummer: 0900 2021163 ook de dienstregelingen kan bestellen. Edit: Of goedkoper bellen via een normaal nummer: 088 6712995 ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Linkse_Boomknuffelaar op 02-01-2012 10:27:17 ] | |
greavy | maandag 2 januari 2012 @ 10:39 |
Je kan ze gewoon bestellen, en krijgt een uitgeprint boekje thuis geleverd. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 2 januari 2012 @ 10:50 |
Je weet dat er tegenwoordig ook zoiets als de combinatie pc, monitor, toetsenbord en muis bestaat maar dan compact en speciaal bedoeld om mee te nemen? Dat heet "smartphone", misschien heb je er wel van gehoord! ![]() Die dingen zijn echt superhandig voor up-to-date treininformatie! ![]() ![]() | |
V2 | maandag 2 januari 2012 @ 10:52 |
Ik ga dit jaar misschien als vakantie een rondje Scandinavië doen, maar dat is nog niet helemaal zeker. Even informeren bij de treinreiswinkel binnenkort of hetgeen we willen nog kan in de periode die we in gedachten hebben ![]() | |
von_Preussen | maandag 2 januari 2012 @ 10:59 |
Zit momenteel in de IC uit Berlijn naar Schiphol en heb zojuist de Nederlandse conducteur gevraagd hoe het zit omtrent het in- en uitchecken met de studenten OV. Hij vertelde mij dat je icm een internationaal vervoersbewijs niet ingechecked hoeft te zijn, ook niet in Nederland. Of dit echter bij Arriva ook zo is weet ik niet. | |
#ANONIEM | maandag 2 januari 2012 @ 10:59 |
Hou ons op de hoogte, het lijkt me heel sterk dat dit gratis is. | |
Peterselieman | maandag 2 januari 2012 @ 11:01 |
Arriva wel. Zelfs in Leer staat een paaltje | |
#ANONIEM | maandag 2 januari 2012 @ 11:36 |
Dus zou je sowieso gratis kunnen reizen, als je wel incheckt maar niet uitcheckt. Ik zal het vandaag navragen bij Arriva. | |
greavy | maandag 2 januari 2012 @ 12:01 |
Te Leer:
| |
MaxMark | maandag 2 januari 2012 @ 12:38 |
Zelfs in Weener staat een paaltje ![]() | |
b2py | maandag 2 januari 2012 @ 13:30 |
Waarom rijdt de trein toch zo langzaam tussen Amsterdam C en Amsterdam Muiderpoort/Amstel.. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 2 januari 2012 @ 13:39 |
Teveel wissels over het hele stuk Muiderpoort - Centraal, die in de afbuigende stand allemaal met max 40km/u bereden kunnen worden, en een beveiligingssysteem wat niet uitgebreid genoeg is om een trein zo lang mogelijk nog harder te kunnen laten rijden, zelfs als die helemaal rechtdoor Amsterdam CS binnen kan rijden (wat volgens mij niet heel veel voorkomt...) | |
hemarookworst | maandag 2 januari 2012 @ 18:16 |
Oja nu ik ook over mijn buitenlandse treinreizen 2011, hoewel niet zo'n hardcore treinliefhebber toch niet mis: Madrid - Toledo Toledo - Madrid Wenen - Bratislava Bratislava - Boedapest | |
Dr_Flash | maandag 2 januari 2012 @ 19:10 |
Budapest - München - Utrecht Lang weekend rondom Hannover Lang weekend rondom Mons (B) Utrecht - Kopenhagen - Stockholm en terug Utrecht - Parijs en terug, twee maal Utrecht - München en terug En nog wat dagtochtjes natuurlijk ![]() | |
ziggyziggyziggy | maandag 2 januari 2012 @ 19:16 |
2011? Retourtje Berlijn gedaan. Dawast. | |
JDude | maandag 2 januari 2012 @ 19:19 |
Ik kwam niet verder dan wat ritjes met de metro van München. Maar wel een Duits spoorwegmuseum bezocht, dat dan weer wel. Oh, en een rondje met het parktreintje van Disneyland Paris ![]() Binnenlands was ook niet veel bijzonders ![]() | |
Fuszy | maandag 2 januari 2012 @ 19:50 |
Iemand een idee of de mensen die de ov chipkaart vervangen hebben gewerkt tussen kerst en oud en nieuw? Mijn persoonlijke ov chipkaart met daarop een studenten reisproduct is defect geraakt en ik heb hem bijna 2 weken terug opgestuurd. Nu weet ik dat de kerst er tussen zat, maar ik wil hem natuurlijk zo snel mogelijk terug. Het is best een duur grapje om 4 ritkaartjes te kopen voor de bus en een retourtje eindhoven zonder korting. Gelukkig kan ik tot nu toe met anderen meerijden naar mijn stagebedrijf. | |
greavy | maandag 2 januari 2012 @ 20:09 |
Je zal gewoon wachten moeten. Duurt 3 tot 6 weken bij DUO. Wat je ook had kunnen doen was een nieuwe P-OVC aanschaffen bij ov-chipkaart.nl oid, en dan via studentenreisproduct.nl daar je SOV-product opladen... | |
Guppy | dinsdag 3 januari 2012 @ 07:32 |
Mijn ijzer rijdt niet...
| |
Bitlord | dinsdag 3 januari 2012 @ 10:23 |
Onderweg met de ICE 105 van Utrecht naar Köln, we rijden net Dusseldorf binnen. Opvallend dat er in Duitsland altijd van die lege, gigantische rangeerterreinen liggen. Dat moet toch miljarden kosten of miljarden opleveren bij verkoop? | |
MTL | dinsdag 3 januari 2012 @ 10:35 |
Die dingen staan 's nachts dus echt vol (tenminste, dat viel mij op toen ik met de Euronight vanuit Kopenhagen naar Arnhem reed) ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 3 januari 2012 @ 10:40 |
Echt prachtig die Duitse industriespoorwegen. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 januari 2012 @ 10:50 |
Die in Düsseldorf niet hoor, want dat zijn sinds vele jaren slechts nog braakliggende terreinen zonder sporen. En dat midden in de stad. | |
Peterselieman | dinsdag 3 januari 2012 @ 12:36 |
Vanwege de wind heeft de NS de eerste maatregelen genomen. Den Helder - Alkmaar is losgekoppeld van de rest van het Nederlandse net, omdat er tussen Anna Paulowna en Den Helder Zuid langzamer gereden moet worden. | |
Mathijz | dinsdag 3 januari 2012 @ 13:11 |
Alles gaat nog op tijd, kennelijk maakt die beperking niet zoveel uit. | |
DriekOplopers | dinsdag 3 januari 2012 @ 13:19 |
De treinreiziger kan het dak op. Dat u dat even weet! http://frontpage.fok.nl/c(...)-kan-het-dak-op.html | |
greavy | dinsdag 3 januari 2012 @ 14:17 |
Duitsland vind het goedkoper om het eerst te laten liggen: Hebben wij het weer nodig? Ligt het er al ![]() Er word nu wel steeds meer opgeruimd van de braakliggende terreinen. Verder vanochtend zeer vroeg (ik dacht rond 6-en) een bommelding op Utrecht CS. Treinverkeer werd binnen half uur hervat. Bleek loos alarm. Sporen 1-7 waren BD. | |
greavy | dinsdag 3 januari 2012 @ 14:27 |
Door de harde wind een defecte bovenleiding tussen Woerden en Bodegraven ![]() | |
greavy | dinsdag 3 januari 2012 @ 14:28 |
De Fyra Abonnementsweken Reist u regelmatig met Fyra, maar bent u nog niet toe aan een nieuw NS-abonnement? Of wilt u naast het reizen op saldo met uw OV-chipkaart genieten van het gemak van een Fyra-abonnement? Dan is dit het moment om Fyra Maandtoeslag aan te schaffen! Van 1 t/m 22 januari 2012 ontvangt u uitsluitend online 25% korting op uw Fyra Maandtoeslag met ingangsdatum in januari. Zo kost bijvoorbeeld uw 2e klas Fyra Maandtoeslag voor het traject Schiphol – Rotterdam tijdens de Abonnementsweken geen ¤ 55,80 maar ¤ 41,90. ![]() Voorwaarden Verkoopperiode: 1 t/m 22 januari 2012 Ingangsdatum in januari 2012 Uitsluitend online verkrijgbaar Eén maand geldig Alleen geldig in combinatie met een NS-vervoerbewijs | |
Yreal | dinsdag 3 januari 2012 @ 14:55 |
En in de regel heeft hij daar helemaal gelijk in | |
greavy | dinsdag 3 januari 2012 @ 15:04 |
De Machinisten kan ik vaak geloven, met dit kuddevolk. Vaak genoeg is er in de achterste 3 bakken als voorbeeld nog genoeg plaats. Of zijn er 6 deuren, en iedereen wil persé via dezelfde deur naar binnen. | |
greavy | dinsdag 3 januari 2012 @ 15:28 |
Gaat weer lekker: - Rond Rotterdam minder treinen door suïcidaal persoon - Wolfheze - Arnhem geen treinen door aanrijding met persoon (TIS 3.1). Is gebeurd bij KM 78.0. Wolfheze = km 84,2, Ede-Wageningen km 75,4. - Deurne-Helmond, boom op het spoor = geen treinverkeer Gaat goed vandaag ![]() TIS 3.1:
| |
James1988 | dinsdag 3 januari 2012 @ 15:37 |
En vergeet de defecte bovenleiding tussen Woerden en Bodegraven niet, en de langere reistijd tussen Den Helder en Alkmaar door de weersomstandigheden ![]() | |
greavy | dinsdag 3 januari 2012 @ 15:46 |
Die waren al genoemd, dus had ik er niet in gezet ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 3 januari 2012 @ 15:47 |
Het door jou geschetste beeld zie ik minder vaak, dan reizigers die op station Amersfoort wanhopig de overvolle trein langs rennen op zoek naar een balkon waar nog net een staanplaats vrij is. | |
b2py | dinsdag 3 januari 2012 @ 15:47 |
Tussen alkmaar en den helder is het al gefixt ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 3 januari 2012 @ 15:50 |
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, maar dan moet je wel een beetje van te voren zekerheid kunnen hebben over hoe lang de trein zal zijn! | |
Linkse_Boomknuffelaar | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:04 |
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met de papieren treinkaartjes van de NS vanaf 1 januari 2013? (Aangenomen dat de wereld dan al niet vergaan is op 21 december uiteraard.) NS heeft verklaard vanaf 1 januari 2013 alleen nog een ov-chip te accepteren, net als in het stads- en streekvervoer het geval is. Nu doe ik sinds de invoering van de ov-chip alles per fiets en trein en ga niet langer met de bus en op zich is dat te doen. Maar zodra ook de NS alleen nog maar de ov-chip accepteert zie ik mezelf niet van Fryslan naar Amsterdam fietsen. Gaan echt alle papieren kaartjes er uit? Ook op de grotere stations? Ik heb een NS-VDU kaart maar die zal ik dan in dat geval annuleren, dat heeft dan ook geen zin meer. | |
greavy | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:04 |
And we're still counting..... Actueel: - Aanrijding met persoon tussen Tilburg en Boxtel (te overweg Streepstraat, Berkel-Enschot (Tilburg-Oisterwijk)) - Venlo-Mönchengladbach, boom op het spoor - Woerden-Bodegraven; Defecte bovenleiding - Wolfheze - Ede-Wageningen geen treinen door aanrijding met persoon (TIS 3.1). Is gebeurd bij KM 78.0. (Succes Gupps) Wolfheze = km 84,2, Ede-Wageningen km 75,4. En ik was alweer bijna "vergeten": - defecte trein bij de Nieuwe Meer (Schiphol - Bijlmer Arena) - Heerlen-Sittard; Koperdiefstal - Zutphen-Hengelo; Boom op het spoor - Ede-Wageningen - Arnhem; Stroomstoring - Rond Rotterdam minder treinen door suïcidaal persoon - Deurne-Helmond, boom op het spoor = geen treinverkeer - Alkmaar-Den Helder; Weersomstandigheden, vertragingen, loskoppeling ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 03-01-2012 17:57:44 ] | |
greavy | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:06 |
Nou, zodra NS dat papieren kaartje afschaft (is al aantal keer uitgesteld), heb je geen papieren kaartje meer, nee. Alleen voor internationale reizen is papieren kaartje mogelijk dan. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:29 |
Da's best knap... In welke kilometer-telling ligt 78.0 dan tussen Wolfheze en Arnhem? ![]() | |
Guppy | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:41 |
Goddamnit, weer geen trein ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:44 |
Het zit je niet mee he ![]() | |
Guppy | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:56 |
Vandaag niet echt. Vanmorgen een storing, nu een aanrijding. Ik neem de gok en rij naar ede, misschien is het dan weer opgelost. Wie weet. Gelukkig had ik nog een chococookie van vanmorgen ![]() | |
greavy | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:57 |
Euh. Ik bedoel Wolfheze-Ede Wageningen ![]() | |
greavy | dinsdag 3 januari 2012 @ 17:58 |
Suc6 Gupps. 't Nieuwe jaar begint goed ![]() | |
Guppy | dinsdag 3 januari 2012 @ 18:02 |
Dolle pret ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2012 @ 19:20 |
Suicidaal persoon opgepakt bij Apeldoorn Osseveld, had blijkbaar overwegstoringen richting Deeventer tot gevolg somehow. PE 241 +31 ![]() Kassa ![]() En goed dat ze een aanrijding met persoon hebben kunnen voorkomen ![]() | |
greavy | dinsdag 3 januari 2012 @ 19:27 |
Ze zijn goed bezig vandaag ![]() De tweede aanrijding al voorkomen vandaag (was ook 1 gek bij Rotterdam) ![]() Ik heb even de teller erbij gepakt.. Zitten nu op 14 verstoringen vandaag, sinds dit jaar al 22 te verwerken, waarvan 5 aanrijdingen met persoon (hadden dus al 7 kunnen zijn!). | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2012 @ 19:43 |
Hou dat ook ff bij over het hele jaar plz ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 3 januari 2012 @ 20:08 |
Da's logisch. Treinen die op zicht rijden ipv 140, dan liggen overwegen íets langer dicht. ![]() | |
greavy | dinsdag 3 januari 2012 @ 20:12 |
Eens kijken wat ik kan "bouwen" ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 03-01-2012 20:22:29 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2012 @ 20:39 |
Ja, kip-ei ![]() Maar leg me eens uit hoe het aanhouden van een suïcidaal persoon op Apeldoorn Osseveld alle overwegen tot Deventer in storing brengt? ![]() Trein mocht pas uit Apeldoorn weg toen suïcidaal persoon gevonden en in verzekering gesteld was. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 3 januari 2012 @ 20:41 |
Andere trein die ergens tussen Deventer en Apeldoorn stilgehouden werd en de storing veroorzaakte? (Misschien wel 2, dan ligt gelijk de hele sectie in storing dacht ik) | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2012 @ 20:48 |
Er zal vast wel ergens iets een noodstop gemaakt hebben en mogelijk door de rooie geschoten zijn? geen idee wat de bijna-aanrijdingstrein was. Of dat een stopper of een IC was en in welke richting dan. Lijkt me dat het spoor er in beide richtingen last van had. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2012 @ 21:08 |
3 januari, 2 GtbV's in de molen. Dit begint lekker.... | |
mschol | dinsdag 3 januari 2012 @ 21:47 |
2 treinen in de molen gewaaid? nice ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 januari 2012 @ 21:50 |
Neuh heul wat minder grappig: 1 bijna dode die op het perron onwel geworden was, en 1 bijna dode aspirant springer die ze hebben kunnen tegenhouden ![]() | |
mschol | dinsdag 3 januari 2012 @ 22:07 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | woensdag 4 januari 2012 @ 07:29 |
Vaak zitten de overwegen van een heel baanvak op dezelfde storingsmelder. En die melders zijn meestal zo ouderwets dat bij twee gestoorde overwegen de melder het ook niet meer weet. Dan moeten we voor alle overwegen aanwijzingen afgeven. | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 11:31 |
| |
ZwartmetSuiker | woensdag 4 januari 2012 @ 11:35 |
Da's slordig... | |
Yreal | woensdag 4 januari 2012 @ 11:45 |
ik kan met de planner van nshispeed helemaal naar peking hoor | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 11:51 |
Maar NSH kent veel stations niet ![]() bahn.de wel. Is ook makkelijker mee te werken. | |
Doc__Zenith | woensdag 4 januari 2012 @ 12:02 |
Wat is het verschil dan? Als ik de Internationale Treinplanner van NS pak, wat is het verschil met bahn.de dan? Behalve dan dat die bij NS goed verstopt is. Worden sommige reizen brakker getoond ofzo? Ik bedoel, een reisje Tschiili naar Wye wordt door beide begrepen en hetzelfde getoond, incl alle tussenstations. | |
Bowler01 | woensdag 4 januari 2012 @ 12:59 |
Het verschil is dat niet alle stations herkend worden door de planner van NS Hispeed. De grote stations lukt nog wel, maar stations in kleine plaatsen worden vaak niet gevonden. | |
James1988 | woensdag 4 januari 2012 @ 13:06 |
De planner zal die bestemmingen nog wel kennen. Maar wanneer je daarna een treinkaartje probeert te kopen gaat het mis... "Bedoelde u soms... Waddinxveen?" NS Hispeed krijgen binnenkort een nieuwe boekingsmodule, hopelijk verhelpt dat veel ergernissen. | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 13:17 |
Iemand al eens de ALP-45DP van Bombardier locomotieven gezien (op een foto)?![]() ![]() Is een loc met elektrische en dieselmogelijkheid. Kan via de panto overweg met 25kV 60Hz, 12.5kV 60Hz, 12kV 25Hz. Elektrisch mag hij 125 mph (201 km/h) en diesel 100 mph (161 km/h). New Jersey Transport heeft er 26 besteld, met nog een optie van 63. Willen ze inzetten op een lijn die gedeeltelijk diesel is en gedeeltelijk met bovenleiding: Raritan Valley Line en zuid-sectie van North Jersey Coast Line). Montreal's Agence métropolitaine de transport (AMT) heeft er ook 20 besteld met een optie voor nog 10. Dezen worden ingezet op de Repentigny-Mascouche Line. Nog een foto van deze dual-mode loc bij AMT: ![]() Een andere dual-mode loc van Bombardier, de Bombardier 3000-serie, word bij Metropolitan Transportation Agency (AMT) tijdelijk volledig uit dienst gehaald. Aanleiding is een ongeluk 9 December 2011 op het centraal station van Montreal. In de trein zaten 1400 passagiers. De trein maakte op het station een totaal onverwachte noodstop, en ging volledig mis. ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door greavy op 04-01-2012 13:29:39 ] | |
James1988 | woensdag 4 januari 2012 @ 13:37 |
Ja, die bimode-loc stond op InnoTrans 2010. Mooi spul, wel wat groter dan we van Europese locs gewend zijn. | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 13:45 |
En zo te zien maar 1 cabine. | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 13:46 |
Het leuke is dat NS nu ineens je persoonsgegevens kan vinden door inchecken. Zonder in te checken kan alleen IB-Groep/DUO en TLS daarbij.. Oh. En laat NS maar denken dat ik incheck tussen Zwijndrecht en Lombardijen. NOT. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 4 januari 2012 @ 13:49 |
Tja als die poortjes dichtgaan dan moet je wel. | |
Surveillance-Fiets | woensdag 4 januari 2012 @ 13:49 |
krijg je wel gewoon je 40% korting als je niet inchecked met je studenten ov en gewoon een papieren kaartje koopt? ![]() | |
Surveillance-Fiets | woensdag 4 januari 2012 @ 13:50 |
welke poortjes... ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 4 januari 2012 @ 13:50 |
Die in de Randstad ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 4 januari 2012 @ 13:51 |
En Almere. | |
V2 | woensdag 4 januari 2012 @ 13:51 |
Hoe zit het eigenlijk met jaarnetkaarthouders? Per wanneer moeten die inchecken? Daar wordt namelijk negens over gepraat. Ik weet dat het momenteel al wel kan, het inchecken, maar het is nog niet verplicht, en het wordt ook nooit gecontroleerd... | |
Surveillance-Fiets | woensdag 4 januari 2012 @ 13:51 |
![]() uhh een deel van de randstad... uhhh amsterdam en leiden uhhh. Utrecht, rotterdam en den haag hebben toch echt geen poortjes. Net als de rest van nederland. ![]() | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 13:53 |
Barendrecht, Rotterdam Zuid hebben sowieso poortjes. Zwijndrecht waren ze al bezig met voorbereidende werkzaamheden ![]() | |
Surveillance-Fiets | woensdag 4 januari 2012 @ 13:56 |
prima dat er poortjes komen. ![]() Al helpt het geen fuck om zwartrijders tegen te gaan. ![]() ![]() | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 13:57 |
Zelfs zonder inchecken kan dat erg goed. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 4 januari 2012 @ 14:02 |
Er gaat soms wel een alarm af maar niemand die er op let. | |
James1988 | woensdag 4 januari 2012 @ 14:08 |
Afgaande op de renders wordt het nieuwe station Breda ook poortjes. Die poortjes zouden dan bij de opgangen naar de perrons komen te staan, de reizigerstunnel zou verder dus vrij toegankelijk blijven. Echter, zoals bij alles: het kan nog veranderen ![]() | |
Ireyon | woensdag 4 januari 2012 @ 14:09 |
Ach ja het grote voordeel aan Roosendaal als eindstation. Gisteren al gelijk in praktijk kunnen brengen. - "Sinds 1 januari is inchecken verplicht hè, jij bent nu niet ingecheckt.." - Ik ga naar België - "Oh.. eh.. dan weet ik het niet" | |
James1988 | woensdag 4 januari 2012 @ 14:12 |
![]() Hoe dan ook: dan moet je dus niet inchecken, want in het buitenland kun je niet uitchecken (behalve in Leer, Ostfriesland) ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 4 januari 2012 @ 14:27 |
Hahahahha. Wat zegt de NS dan? | |
Ireyon | woensdag 4 januari 2012 @ 14:31 |
"Kijk op de site van NS Hispeed" Site van NS Hispeed: "Reist u over de grens? Check dan niet in of uit". http://www.nshispeed.nl/n(...)matie_voor_studenten En wanneer ze m'n kaartje naar Antwerpen willen zien, dan hebben vrienden van me die wel bij die toevallig uit een andere richting naar Roosendaal komen. | |
b2py | woensdag 4 januari 2012 @ 14:40 |
Mijn trein helemaal vol met primark kloodtjes volk ![]() | |
Surveillance-Fiets | woensdag 4 januari 2012 @ 14:40 |
zal wel hetzelfde als bij station leiden zijn... De gemeente eist dat de reizigerstunnel vrij toegankelijk blijft voor mensen tussen het centrum en het ziekenhuis daar. ![]() | |
Yreal | woensdag 4 januari 2012 @ 14:56 |
Wat een kneuzige jurist.. Ja maar de wet... Als de ns beslist dat een geel tshirt een geldig vervoersbewijs is kan je daar niks tegenin brengen. Bovendien verdwijnen die synovateflikkers nu, daar check ik wel voor in .. | |
#ANONIEM | woensdag 4 januari 2012 @ 15:19 |
De NS staat niet boven de wet hoor. ![]() En het is natuurlijk dikke onzin om te stellen dat een abonnement voor onbeperkt vrij reizen pas geldig is als je incheckt en niet meer geldig is als je uitcheckt. Het is dus best denkbaar dat een rechter korte metten met dat trucje maakt. P.S. De overheid (niet NS) staat het natuurlijk wel altijd vrij om de wet aan te passen. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2012 15:20:34 ] | |
V2 | woensdag 4 januari 2012 @ 15:20 |
1x inchecken, op 1 januari, daarna nooit meer uitchecken ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 4 januari 2012 @ 15:23 |
Dat hebben ze allang afgedekt ja. Je moet binnen 6 uur na inchecken uitchecken. | |
V2 | woensdag 4 januari 2012 @ 15:25 |
En als je dat niet doet, gaan ze je dan ook nog eens een boete geven ofzo? Dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk... | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 15:26 |
Geld alleen voor de nieuwe abonnementen volgens de voorwaarden. Als je dat tevaak NIET doet(pas uitcheckt als er meer dan 6u verstreken zijn) kan je als fraudeur aangemerkt worden. En voor alles: je check-in vervalt - ik dacht - automatisch om 4u in de nacht. Bij de nieuwe abonnementen: Uiteindelijk wel, met gevolg dat je kaart geblokkeerd word ivm fraude. Tenminste, als ze kunnen concluderen dat je dat deed om zo te frauderen. | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 15:32 |
Geld alleen voor de nieuwe abonnementen, die 6u regel.
| |
James1988 | woensdag 4 januari 2012 @ 15:44 |
En wat is dat Instaptarief bij de (Dal/Weekend/Altijd) Vrij-abonnementen? | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 15:48 |
Dat is 0. Dus dan wordt er niet extra afgeschreven (of ze moeten je borg bedoelen). | |
James1988 | woensdag 4 januari 2012 @ 15:52 |
Bij Altijd Vrij is die borg in ieder geval 0 euro. Hoe dat bij Dal en Weekend Vrij zit weet ik niet. | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 15:55 |
Weekend Vrij is de borg 10 euro, dit omdat je bij door de weeks wel moet betalen. Zal bij Dal-vrij ook zo zijn. Als ik rondje doe, check ik ergens waar ik genoeg tijd heb in- en uit, dan zoeken zij het maar verder uit. Ik ga niet steeds in- en uitchecken. Zo zat een conducteur laatst vreemd te kijken dat ik in Eindhoven had in- en uitgecheckt, en reisde tussen Zwolle en Amersfoort... | |
b2py | woensdag 4 januari 2012 @ 16:32 |
Dat vroeg ik me laatst af inderdaad.. Wat als ik weer random in een trein ga zitten de hele dag. Hoe moet ik dat dan chippen? :s | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 16:38 |
Je kan tegenwoordig ook op je OVC een dagkaart-product laden. Er komen meer producten bij. | |
Ireyon | woensdag 4 januari 2012 @ 16:39 |
Gewoon inchecken op je beginstation, uitchecken op je beginstation. Ik was gisteren ook ingecheckt in Roosendaal toen ik van Utrecht naar Rotterdam ging, hij keek me even raar aan maar zei verder niks ![]() | |
b2py | woensdag 4 januari 2012 @ 16:40 |
je kan toch niet weer uitchecken op je in-checkstation? Meen dat hier ooit gelezen te hebben.. | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 16:42 |
Maar als je borg betaalt ... ![]() Of geen net-abonnement hebt ... ![]() Jawel, maar als je borg hebt betaalt, en is meer dan een uur later weer uitchecken op station waar je ingecheckt bent, is je borg weg. Bij de SOVC is ook dat als je 12x een foutieve check-uit (bijv uitchecken op incheckstation, vergeten uit te checken) je kaart geblokkeerd, en moet je langs een balie voor deblokkade (mag ook van Arriva/RET/CXX/GVB etc zijn) | |
Hugo__Boss | woensdag 4 januari 2012 @ 18:05 |
12x binnen twee weken toch? | |
JDude | woensdag 4 januari 2012 @ 18:10 |
Komt er eigenlijk - net als in de bus/tram/metro - ook nog een "wegwerpkaart" voor bijv. toeristen? Al dat gekloot dat hier wordt beschreven valt toch aan geen mens uit te leggen ![]() | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 18:11 |
Dat durf ik niet te zeggen. Ik dacht dat daar geen termijn aan zat? | |
Dr_Flash | woensdag 4 januari 2012 @ 18:35 |
Gelul. TLS is een consortium waar o.a. alle vervoerders in zitten. Dus waar TLS bij kan, daar kan NS bij. Heb maar geen illusies wat dat betreft ![]() | |
Yreal | woensdag 4 januari 2012 @ 18:37 |
poe hee. Als je van iemand weet hoe diegene heet kan je tegewoordig bijna alles al achterhalen joh. | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 18:38 |
De SOVC-persoonsgegevens zijn bij geen enkele vervoerder bekend, enkel DUO/IB-Groep en TLS. NSR kan enkel zien of wij ingecheckt zijn, welk product. Bij de incheck kunnen ze nog geen naam zien, ze zien alleen maar kaartnummer enz. Hetzelfde als ik bij Veolia reis dus. Ook met een andere persoonlijke kaart. Wanneer je een abonnement van een vervoerder hebt, kan de vervoerder jou gegevens, aan de hand van je abonnement, wel zien. | |
Yreal | woensdag 4 januari 2012 @ 18:46 |
alles zwerft toch al op internet joh ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 4 januari 2012 @ 18:56 |
Niet alle vervoerders. Alleen de vervoerders die in overheidshanden zijn: NS, RET, GVB en HTM. | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 18:59 |
![]() Tot en met heden. | |
b2py | woensdag 4 januari 2012 @ 19:01 |
Totaal 22 toch? | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 19:09 |
Met vandaag? 24 stuks. // Edit: Grafiek aangepast, misten 3 verstoringen... Hierbij met aantallen: ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door greavy op 04-01-2012 19:14:42 ] | |
b2py | woensdag 4 januari 2012 @ 19:15 |
Ik las ergens vandaag 22 ![]() ![]() ![]() Goed bezig de nieuwe ![]() | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 19:16 |
Gister waren 22 het eindgetal. Vandaag 2 erbij. Ik heb tevens 'Aanrijding met persoon' uitgesplitst in oa Voorwerp en voertuig. Van de 6 die ik eerst had, was er 1 met een kerstboom... | |
Dr_Flash | woensdag 4 januari 2012 @ 20:01 |
"Boom op het spoor". Hoeveel loof- en hoeveel naaldbomen zijn dat? Nee wacht. Doe maar Berk, Eik, Beuk, Den, Spar, Lariks ![]() | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 20:08 |
Zaterdag dagje Utrecht ![]() OA: Buys Ballotstraat, Zonstraat, Abstederdijk en maar weer kijken waar dan ![]() Heimwee Express met de Muizenneus platen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 januari 2012 @ 20:09 |
Wordt het lekker weer dan? | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 20:12 |
Nog niet naar gekeken ![]() Edit: 90% kans op 3mm regen zaterdag ![]() Als 't weer teveel tegen zit, maak ik er een toerdagje van, en ga ik zondag ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 januari 2012 @ 20:18 |
sta je daar ![]() ik ga zaterdag Baanhoek en Blauwe Zoom opvissen en zondag naar Harmelen ![]() | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 20:30 |
Als 't zaterdag tegen zit ga ik denk ik (bekijk 's ochtends al) weer dagje MAT'en. Limburg dus. Ofzo. | |
Lord_Brett_Sinclair | woensdag 4 januari 2012 @ 20:38 |
Ik heb zo'n moderne kortingskaart; niet in de spits met korting. Nu vertelde een conducteur mij dat als ik 15.55 incheck ik gewoon met korting reis in de avond spits. Zou dit ook werken als ik dan pas om 18.00 de trein neem (dus bij aankomst al incheck voor de terugreis)? | |
James1988 | woensdag 4 januari 2012 @ 20:48 |
Je moet binnen 6 uur na inchecken weer uitchecken. Als je dus om 15:55 incheckt in Amsterdam en om bijv. 19:30 uitcheckt in Rotterdam, dan reis je legaal met korting. | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 20:52 |
Helaas is dat ook niet legaal (officieel gezien), maar het kan wel. Je mag maximaal 30 minuten voor aanvang van de reis inchecken (je fraudeert als je vaak meer dan 30 minuten van tevoren doet): Gedeeltelijke quote van de AVR nieuwe abonnementen: Nog een leuke: Ik check zovaak niet uit als ik mijn reis voortzet ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 04-01-2012 21:02:13 ] | |
Dr_Flash | woensdag 4 januari 2012 @ 21:51 |
Al de hele week gaan de sprinters Apeldoorn - Enschede blijkbaar niet verder dan Almelo ![]() ![]() | |
Wimpeh | woensdag 4 januari 2012 @ 21:57 |
Ik had het er met mijn collega toevallig ook over, op de gele borden in Almelo staat dat die sprinters deze en vorige week niet rijden, waarom in Enschede dan weer consequent staat 'deze trein rijdt niet' op de infoborden is mij een raadsel. | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 22:06 |
Vakantiemaatregelen. Hierdoor zijn een aantal treinen ingekort of opgeheven. | |
Dr_Flash | woensdag 4 januari 2012 @ 22:35 |
"U wilt naar Borne? Barst maar. Het is vakantie." ![]() | |
Ramkraker | woensdag 4 januari 2012 @ 22:38 |
Je moet nu toch met het OV inchecken? Dat moest namelijk in 2011 niet, maar sinds de ingang van 2012 moet het wel toch? | |
greavy | woensdag 4 januari 2012 @ 22:48 |
Word omgeroepen op het station hé, JA. DAT MOET. Is hier in dit topic ook al behandeld. |