abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2011 @ 23:22:42 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99045773

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging van en naar het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor ¤10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
pi_99045833
Je kunt op driebergen-zeist toch bij de AH-to go kaartjes kopen???
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_99045937
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Terecht!
En die blinde mensen in Zoetermeer dan? En de Doven in hurdygarp? En de bejaarde in De Vink? Enz enz..
  maandag 4 juli 2011 @ 23:29:51 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99046184
Overigens, opvallende quote over de Beneluxtrein in de Belgische kamervragen (vraag 8):
quote:
Ik heb al gezegd dat wij vandaag niet weten hoeveel mensen die Benelux-trein nemen. Hij is verlieslatend, dus de NMBS zal blij zijn ervan af te zijn. Ik denk dat dit wel voor iedereen duidelijk is.
Onbekend hoeveel reizigers er zijn? Verlieslatend? Vanwaar dan die verhalen over de Beneluxtrein die "de rails waarop hij is gelegd in goud waard is"? }:|
  maandag 4 juli 2011 @ 23:35:02 #5
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99046472
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:23 schreef Temlin het volgende:
Je kunt op driebergen-zeist toch bij de AH-to go kaartjes kopen???
Laat dat nu vandaag gesloten zijn ;)

Edit: De appie is nog wel open, NS tickets verkoop e.d. zijn weggehaald

[ Bericht 8% gewijzigd door greavy op 04-07-2011 23:42:06 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 juli 2011 @ 00:13:58 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99048325
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:04 schreef greavy het volgende:
Oh. Laat NS lekker de tyfus vallen.
Over het onderbreken van je reis met RoS.
Maar ik ga bij onderbreken niet uitchecken. Word het alleen maar duurder.

[..]

http://ns.nl/binaries/content/assets/NS/reizigers/avrns.pdf
artikel 6.9 uit de Algemene voorwaarden:
quote:
6.9
Een reis mag op elk Station op de kortste of snelste Reisroute worden onderbroken, en op dezelfde Dag weer worden voortgezet.
Maar dan kunnen ze zeker wijzen naar 18.7 uit diezelfde AVR :')
quote:
18.7
NS kan aanvullende voorwaarden van toepassing verklaren op de door NS verstrekte OV-chipkaarten.
Nogal vaag, maar kan eventueel uitgelegd worden als dat reizen op Saldo op NS-kaarten aan strengere regels gebonden kan zijn dan reizen op niet NS-kaarten.

Probleem bij mijn redenering is echter dat:
quote:
Voor zover bepalingen uit de AVR-NS of productvoorwaarden strijdig zijn met één of meerdere bepalingen uit deze verordening prevaleren de betreffende bepalingen uit de verordening boven de betreffende bepalingen uit de AVRNS of productvoorwaarden.
Hierdoor komt jouw punt 2.3 weer bovendrijven, alleen vraag ik me af in hoeverre dat houdbaar is. Het is namelijk nauwelijks controleerbaar en bij de NS ligt de bewijslast om aan te tonen dat jij niet meer met je eerdere reis bezig was.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:55:21 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99050016
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:29 schreef James1988 het volgende:
Overigens, opvallende quote over de Beneluxtrein in de Belgische kamervragen (vraag 8):

[..]

Onbekend hoeveel reizigers er zijn? Verlieslatend? Vanwaar dan die verhalen over de Beneluxtrein die "de rails waarop hij is gelegd in goud waard is"? }:|
Ik reis er niet elke dag mee maar de keren dat ik er in zat was het schoenlepelwerk, duwen en trekken om er in en uit te komen, zitten was optioneel, zelfs 1e klas geeft geen garanties, ik ben dus ook wel benieuwd waar dit nu weer vandaan komt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 01:02:52 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99050311
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:55 schreef bork het volgende:

[..]

Ik reis er niet elke dag mee maar de keren dat ik er in zat was het schoenlepelwerk, duwen en trekken om er in en uit te komen, zitten was optioneel, zelfs 1e klas geeft geen garanties, ik ben dus ook wel benieuwd waar dit nu weer vandaan komt.
Dat is ook mijn ervaring. In ieder geval wel op een doordeweekse avond, met de trein van 22:00 van Antwerpen naar Roosendaal. Hij was afgeladen vol.
pi_99050706
Bedenk wel dat ALLE treinen in Belgie verliesgevend zijn. ;) Hoe kan je anders elk jaar zo'n groot verlies leiden?
  Moderator dinsdag 5 juli 2011 @ 07:00:30 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_99053146
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:30 schreef Temlin het volgende:
guppy, toffe kaart :D heb je vandaag ook nog wat lekkers gekregen op arnhem cs?

Ja, ik kreeg een appeltaartje O+ En er was nog meer, maar dat vond ik wel genoeg :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99053147
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 01:15 schreef KapiteinT het volgende:
Bedenk wel dat ALLE treinen in Belgie verliesgevend zijn. ;) Hoe kan je anders elk jaar zo'n groot verlies leiden?
In nederland ook. Daarom lapt de overheid braaf bij. :(
  dinsdag 5 juli 2011 @ 07:40:43 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99053341
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:55 schreef bork het volgende:

[..]

Het geeft aan dat het bedrijf incompetent is. Als je er al niet in slaagt díe trein winstgevend te exploiteren...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 juli 2011 @ 07:41:50 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99053346
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dat valt nog wel mee volgens mij. Hoofdrailnet is deels winstgevend.

Maar: moet OV winstgevend zijn? Is wegvervoer winstgevend? En water? Hoe wordt de tweede Coentunnel gefinancierd?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:40:17 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99053937
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 07:41 schreef Duvel het volgende:

Maar: moet OV winstgevend zijn?
Neee natuurlijk niet. Het vervult een elementaire maatschappelijke functie. Zorg is ook verre van winstgevend. Net als kunst en cultuur.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99054014
Ik heb die Benelux een paar maanden dagelijks gebruikt tussen Antwerpen en Brussel en nog langer vanaf Roosendaal tot Brussel. Maar die trein zat in België altijd afgeladen nokkie vol. De belgische forens weet de snelste verbinding tussen de twee grote steden heus wel te vinden.

Al is snel relatief..... 40 km in drie kwartier afleggen. :')
  dinsdag 5 juli 2011 @ 08:53:02 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99054090
Vanmorgen, de omroep op Utrecht C:
quote:
Dames en heren, wegens technische problemen kan de intercity naar Gouda en Rotterdam van 7:17 vandaag niet rijden. U wordt verzocht niet meer in te stappen. Deze trein is afgekeurd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99054208
God de NS gaat steeds vaker e-mails sturen...

quote:
Belangrijk: bij station Lage Zwaluwe 9 dagen werk aan het spoor

Geachte

Van woensdag 13 t/m donderdag 21 juli vernieuwt ProRail de wissels bij station Lage Zwaluwe. Hierdoor rijden er geen treinen tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal en tussen Lage Zwaluwe en Breda.

Op onderstaande trajecten ondervindt u daarvan hinder. Uw extra reistijd is afhankelijk van het tijdstip van reizen.

[...]

Het meenemen van fietsen in Fyra en in de NS-bussen is niet toegestaan.

Meer informatie over de werkzaamheden vindt u op ns.nl/treinverkeerlagezwaluwe.

Actueel reisadvies
De vertreksporen en -tijden kunnen wijzigen. Kijk voor actuele informatie vlak voor vertrek op
de NS-Reisplanner of voor reisinformatie onderweg op m.ns.nl.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt

dinsdag 5 juli 2011 @ 09:04:23 #18
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_99054242
Ik kreeg 'm ook al ja. Zal wel een drukte van belang worden op station Breda als zowel de Benelux als de 1900 daar moeten keren.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:06:24 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99054276
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:02 schreef Fixers het volgende:

[..]

9 dagen? Hoeveel wissels hebben ze daar? Zevenenveertigduizend? :?
pi_99054277
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:02 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed he :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2011 09:06:56 ]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:49:43 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99055073
Vandaag rijdt de ICM 4240 tussen Den Haag en Venlo. Vertrekt 10:19 uit Venlo, aankomst Den Haag 12:10. Vertrek naar Venlo is vervolgens 12:51.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:50:07 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99055079
Oja, over de werkzaamheden te Lage Zwaluwe:

Te Lage Zwaluwe worden wissels 291A/B, 301, 305A/B, 307A/B, 309A/B, 311A/B, 315A,B en Engelsman 303/305A vervangen door exemplaren op beton.

Ook gelijktijdig werkzaamheden te Roosendaal, hier worden ook wissels, sporen en een overpad vernieuwd.

Toevoeging:
-10km aan balast en spoor worden vervangen
-seinen worden verplaatst (vervangen)
-Bovenleiding word vernieuwd
-Spanningsstation krijgt een servicebeurt
-En ik geloof dat er nog wat klein infrawerk was en de perrons zouden ook iets aan gedaan worden maar ben even vergeten wat
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:50:38 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99055091
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:49 schreef greavy het volgende:
Vandaag rijdt de ICM 4240 tussen Den Haag en Venlo. Vertrekt 10:19 uit Venlo, aankomst Den Haag 12:10. Vertrek naar Venlo is vervolgens 12:51.
nou en. Iedereen die dat wou heeft dat ding inmiddels een miljard keer op de foto. Hup, de pits in en reviseren met die klootzak.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:51:08 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99055100
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
nou en. Iedereen die dat wou heeft dat ding inmiddels een miljard keer op de foto. Hup, de pits in en reviseren met die klootzak.
Ik ga er vandaag nog achteraan. Misschien morgen ook.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:54:34 #25
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99055165
De nieuwe tunnel in Arnhem is mooi alleen de borden zijn echt slecht opgehangen, als je binnenkomt zie je ze allemaal niet.

Ze zijn ook meteen begonnen met het slopen van de brug.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_99055327
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O_
inderdaad.
pi_99055734
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

9 dagen? Hoeveel wissels hebben ze daar? Zevenenveertigduizend? :?
Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangen ^O^
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:24:05 #28
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_99055851
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat noem je dan zeker hogesnelheidswisselwisselen? En als het om het vervangen van hogesnelheidswissels gaat, is het dan hogesnelheidhogesnelheidswisselswisselen?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:27:18 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99055936
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het is dan ook niet iemand in zijn eentje met een schepje en een schroevendraaier he. Daar zit een heel team achter met machines en zo :7
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 juli 2011 @ 10:48:11 #30
Maffe Fries
pi_99056556
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

De NS krijgt bij mijn weten geen cent subsidie voor het laten rijden van treinen op het hoofdrailnet. Bij de kleinere aanbestede lijntjes wordt wel subsidie verstrekt.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:49:09 #31
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_99056586
Stationsexploitatie, daar maakt NS de echte winst op. Servex dus, met de te dure prijzen.
pi_99056596
Dat maakt de trein als openbaar vervoer nog niet rendabel he :D Denk bijv aan de infrastructuur, die wordt braaf door de overheid betaald
pi_99057219
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

Natuurlijk weten ze wel hoeveel mensen met de Beneluxtrein reizen. Maar dat heeft een antwoord waardoor het afschaffen van die trein never nooit niet verantwoord zal kunnen worden, dus dan houden we ons maar dom.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:00:54 #34
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99064112
Ik dacht dat die nieuwe sporen bij Utrecht erbij kwamen maar die oude richting Houten zijn al grootendeels opgebroken.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:08:42 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99064455
De nieuwe sporen bij Utrecht zijn ook maar tijdelijk, dit kun je bijvoorbeeld zien aan het bovenleidingssysteem, dit is type B1 terwijl bij nieuwe sporen tegenwoordig B4 wordt toegepast. B1 is alleen geschikt voor 1500V, B4 is ook geschikt voor 25 kV. Bijvoorbeeld bij Houten en de Hanzelijn kun je B4 zien.

De reden voor de tijdelijke sporen is dat men bezig is met een dive-under, en een spoorverdubbeling Utrecht - Houten staat ook in de planning. Daarnaast wordt station Vaartsche Rijn nog gebouwd, in het kader van Randstadspoor.

quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:04 schreef JDude het volgende:
Ik kreeg 'm ook al ja. Zal wel een drukte van belang worden op station Breda als zowel de Benelux als de 1900 daar moeten keren.
Dan krijgt Breda dus 3 kerende series: de Benelux, de Fyra en de 1900. De 1900 is nog het makkelijkste, want dat zijn gewoon treinstellen. Voor de Hispeed-treinen moet er met een loc omgelopen worden. Ik neem aan dat de 2200 (sneltrein Breda - Amsterdam) niet rijdt waardoor dit weer wat capaciteit vrijmaakt.

Naar wat ik begrijp is de Fyra tijdens die gehele periode toeslagvrij.

[ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 05-07-2011 14:15:05 ]
pi_99065829
geel sein rijden culemboorg-geldermalsen
weet iemand waarom?
En waarom kn de ns dat niet gewoon even melden. trein gemist terwijl k ook met de bus had gekund.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:08:48 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99066799
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:44 schreef Ascendancy het volgende:
geel sein rijden culemboorg-geldermalsen
weet iemand waarom?
Mijn gok: dan zit er een vertraagde trein voor.
quote:
En waarom kn de ns dat niet gewoon even melden. trein gemist terwijl k ook met de bus had gekund.
Omdat ze dat pas weten wanneer ze beginnen te rijden.
pi_99067302
Er is er eentje in de buurt van lage zwaluwe gesprongen. Als hij op het station is gesprongen vind ik dat wel skill _O_ _O_
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:47:12 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99068321
Waarom? :?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:50:18 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99068446
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:21 schreef Yreal het volgende:
Er is er eentje in de buurt van lage zwaluwe gesprongen. Als hij op het station is gesprongen vind ik dat wel skill _O_ _O_
Dude whut?
pi_99069546
Ik zat dus een beetje in mijn hoofd met die brug boven de HSL, maar die gewoon sporen zijn gewoon toegankelijk natuurlijk. :@
pi_99070004
+ dat het bij Dordrecht Zuid was, niet bij Lage Zwaluwe
pi_99071508
Sta hier nu in diemen, heeft een sprinter naar Amsterdam 69 minuten vertraging :D
pi_99071739
Haha, zoiets had ik laatst ook, ik stap in Deventer in de Pimpel richting Schiphol, en ik vond al dat die verdacht op tijd was. Reed zelfs 5 minuten te vroeg weg!
Bleek het eigenlijk de vorige pimpel te zijn met bijna 2 uur vertraging :@ Ze hebben 'm in Amersfoort opgeheven alwaar iedereen in de pimpel over mocht stappen die er ondertussen vlak achteraan reed...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:24:58 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99072791
Nog geen treinverkeer tussen Dordrecht en Breda/Roosendaal i.v.m. een aanrijding, dit zou bijna verholpen moeten zijn.Treinverkeer tussen Dordrecht - Breda/Roosendaal wordt weer hervat. Er staat nu ook een Fyra stuk op de HSL, dat is naar verwachting over een uur verholpen.

Tot die tijd geen Fyra's tussen Rotterdam en Schiphol (v.v.). Dat is nu verholpen, aldus NS.

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 05-07-2011 17:45:12 ]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:17:52 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99075208
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:08 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe sporen bij Utrecht zijn ook maar tijdelijk, dit kun je bijvoorbeeld zien aan het bovenleidingssysteem, dit is type B1 terwijl bij nieuwe sporen tegenwoordig B4 wordt toegepast. B1 is alleen geschikt voor 1500V, B4 is ook geschikt voor 25 kV. Bijvoorbeeld bij Houten en de Hanzelijn kun je B4 zien.

De reden voor de tijdelijke sporen is dat men bezig is met een dive-under, en een spoorverdubbeling Utrecht - Houten staat ook in de planning. Daarnaast wordt station Vaartsche Rijn nog gebouwd, in het kader van Randstadspoor.
Het is niet gezegd dat alle nieuwe sporen B4 krijgen, Arnhem wordt bijvoorbeeld in B1 gebouwd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:21:50 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99077737
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:21 schreef Yreal het volgende:
Nee. Niet bij Lage Zwaluwe. Is bij de overweg Zuidendijk in Dordrecht gebeurd, onder toeziend oog van 6 mensen (waarvan 5 het echt hebben zien gebeuren), waaronder ik en nog 2 spotters.

14:24 is het. De IC naar Den Haag komt ruim op tijd aan. Slagbomen dalen, zijn netjes gesloten. Aan de overzijde van de overweg staat een man (die later 26 jaar blijkt te zijn), te wachten tot hij door kon (dachten wij).
De trein is circa 50 meter van de overweg af, en deze jongeman sprint onder de overwegboom door. Toen heb ik iets gemist, ik hoorde een harde tyfoon - die door merg en been ging - , een doffe klap, gevolgd door een noodremming en gekletter onder de trein. Wat wij toen zagen onder het eerste rijtuig was een lichaam die aan gort was. De ICR-TD10 stam stond bij puntje perron Dordrecht Zuid stil.
Wat wij toen op het spoor zagen liggen vergeet je óók nooit weer. Lichaamsdelen verspreid, met een wat groter stuk romp erbij en dergelijke op het spoor, ca 70 meter voorbij de overweg. Politie was vrij snel aanwezig, de eerste al na 5 minuten (wij hadden ook gebeld). Uiteindelijk mee naar het bureau voor getuigeverklaring en een gesprek met Slachtofferhulp.
Toen wij 6 uur weer bij de overweg kwamen (stond mijn scooter en iemand zijn auto), was alles weer vrij. Strukton reed net weg. De overweg zal wel gestoord zijn (die heeft sowieso 40-50 minuten dicht gelegen, toen wij weg waren weet ik het niet).
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 juli 2011 @ 19:23:18 #48
Maffe Fries
pi_99077802
Heftig. Zoiets wil je niet meemaken ...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:24:45 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99077874
Nee, zeker niet. Dat gun je zelfs degene die je enorm haat niet.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:41:18 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99078573
Gatver joh -O-
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:47:59 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99078858
Jakkes, wat een verhaal. Hoe heb je Slachtofferhulp ervaren, greavy?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:53:58 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99079101
Goed. Goed verhaal. Tips bij het verwerken en ga zo maar door. Maar voor echte slachtofferhulp moet je later terug. Dit was gewoon wat tips, praten, je verhaal kwijt kunnen en dergelijke, met zijn allen.
pi_99079253
Oh wat kut voor je. Niet kijken de volgende keer, probeer je gezicht af te wenden scheelt een trauma.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:02:20 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99079457
quote:
Starbucks op centraal station

5 juli 2011

NIJMEGEN - Een vestiging van de populaire koffieketen Starbucks komt eind dit jaar op het centraal station van Nijmegen. De koffiemultinational komt op de plek waar nu Café T nog zit.

De NS had dinsdag als eigenaar van het station een gesprek met Starbucks, met name over de termijn dat een filiaal geopend kon worden. De Starbucks is vooral onder studenten erg populair. In New York zit er op zo'n beetje elke straathoek een. Er zijn al jaren filialen in Utrecht en Amsterdam. De koffieketen, met grote meeneembekers en verschillende cakesoorten, had al aangekondigd uit te willen breiden in Nederland.

Ook op station Arnhem strijkt aan het einde van dit jaar een Starbucks neer. Ze zoeken nog mensen.

Bron: De Gelderlander
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:16:27 #55
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99080092
Bizar. Een overhypede en meer dan schoftig dure koffieboer moet ineens overal komen, maar het loket op Driebergen-Zeist is voor het gemak maar gesloten. Het is maar wat je wilt dat reizigers belangrijk vinden.
pi_99080844
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mijn gok: dan zit er een vertraagde trein voor.

[..]

Omdat ze dat pas weten wanneer ze beginnen te rijden.
Ik vroeg het de conducteur en die zei dat er al langere tijd geel sein was op het trajectdeel. Dus het was al langer bekend.

Greavy: sterkte ermee. Dat is wel heel heftig om mee te maken -O-
Khoop dat je er niet te lang mee blijft zitten.

On another note: Zondag om half 8 ga ik met de nachttrein naar Kopenhagen. Hoe ik daarna verder ga zie ik daar wel O+
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:34:44 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99080896
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:53 schreef greavy het volgende:
Goed. Goed verhaal. Tips bij het verwerken en ga zo maar door. Maar voor echte slachtofferhulp moet je later terug. Dit was gewoon wat tips, praten, je verhaal kwijt kunnen en dergelijke, met zijn allen.
Klote man, sterkte ermee. :{

Dit vergeet je je leven niet, 't moet een plek krijgen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99081510
Zieke shit :{
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:50:46 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99081774
Dooie zelfs.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99083372
Vanmiddag de 10554 met V-IRM bij vertrek te Lw. Nieuw wijzigingsblad DGRL? Kan het niet terugvinden in het materieeloverzicht.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:24:01 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99083919
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:15 schreef Socios het volgende:
Vanmiddag de 10554 met V-IRM bij vertrek te Lw. Nieuw wijzigingsblad DGRL? Kan het niet terugvinden in het materieeloverzicht.
Al minstens twee dagen. Ook het deel uit Groningen is VIRM: 12 bakken die op Utrecht binnenkomen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:25:22 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99083983
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Al minstens twee dagen. Ook het deel uit Groningen is VIRM: 12 bakken die op Utrecht binnenkomen.
12 bakken virm wel ja :') "In de vakantieperiode... bla bla :O "

In de vakantieperiode rijden wij treintjes, en wie braaf is mag mee en verder koppedicht :')
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:26:17 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99084051
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

12 bakken virm wel ja :') "In de vakantieperiode... bla bla :O "

In de vakantieperiode rijden wij treintjes, en wie braaf is mag mee en verder koppedicht :')
Idd, 's ochtends een enkel ICMm drietje als IC Den Haag - Utrecht, 's middags dit...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99084065
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:15 schreef Socios het volgende:
:') zucht.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:27:27 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99084117
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:26 schreef Temlin het volgende:

[..]

:') zucht.
't Is toch gewoon kut man, als je een fijne Koploper verwacht, krijg je zo'n schommelboot.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99084155
Waar de fuck maak je je druk om.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:28:45 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99084190
Soosje zit te trollen :P Daar kan je in meegaan, of niet, dat is een keuze :)
pi_99084211
Sja, liever een staanplaats in een koploper dan 4 zitplaatsen voor jezelf in een schommelboot? :Y)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:29:27 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99084232
't Is fucking annoying, kut VIRM. :r
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:30:59 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99084327
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:29 schreef Duvel het volgende:
't Is fucking annoying, kut VIRM. :r
Ach, spoorkilometers zijn spoorkilometers. Be it een BZmotje, be it een slaapcoupé in de CNL :)
pi_99084389
Er waren vanochtend in de intercity naar Utrecht / Schiphol. 3 kleine kinderen die de namen van alle treinen op Utrecht CS wisten :o Koploper, VIRM, DDAR ed.
pi_99084406
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Soosje zit te trollen :P Daar kan je in meegaan, of niet, dat is een keuze :)
Huh? Het viel mij serieus op. Tot voor kort ging V-IRM 's middags twee uur eerder uit Leeuwarden (12.45u).
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:32:13 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99084407
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:31 schreef Temlin het volgende:
Er waren vanochtend in de intercity naar Utrecht / Schiphol. 3 kleine kinderen die de namen van alle treinen op Utrecht CS wisten :o Koploper, VIRM, DDAR ed.
Verdorven, verloren voor het leven.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99084477
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:31 schreef Temlin het volgende:
Autistjes in wording. Klaar om op te worden geclassificeerd volgens de DSM-IV.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:34:03 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99084520
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Huh? Het viel mij serieus op. Tot voor kort ging V-IRM 's middags twee uur eerder uit Leeuwarden (12.45u).
Ja, en nu niet meer he :s) Lekker belangrijk :P
pi_99084526
Ik ga morgenochtend lekker in rijke-stinkerd stijl naar Frankfurt *O*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:35:37 #77
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99084632
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:34 schreef Ireyon het volgende:
Ik ga morgenochtend lekker in rijke-stinkerd stijl naar Frankfurt *O*
Veel plezier tussen alle Interrailpaupers en hun plunjebalen. Maar als Roosendaler ben je wel wat gewend op dat gebied :P
pi_99084902
Interrailpaupers zie je niet in de HiSpeed/DB Lounges of 1ste klas :7 . En 'k was ook niet van plan om in de wachtruimte op het station te overnachten :+ .

'k Besef me trouwens net dat het misschien toch wel verstandig was geweest om even te reserveren :') ..
pi_99085047
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, en nu niet meer he :s) Lekker belangrijk :P
Wel een interessante mutatie mijns inziens.
pi_99085111
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:39 schreef Ireyon het volgende:
Interrailpaupers zie je niet in de HiSpeed/DB Lounges of 1ste klas :7 . En 'k was ook niet van plan om in de wachtruimte op het station te overnachten :+ .

'k Besef me trouwens net dat het misschien toch wel verstandig was geweest om even te reserveren :') ..
Neuh, 1e klas is altijd wel plek, hoor.

Sowieso heb ik maar één keer moeten staan in ICE. En wel tussen Frankfurt Flughafen (vertrek 18.09u) en Köln Hbf. :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 juli 2011 @ 21:43:32 #81
Maffe Fries
pi_99085176
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:32 schreef Socios het volgende:

[..]

omloop start later vanwege vakanties. Op somda staat er wel meer over.
pi_99085425
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:42 schreef Socios het volgende:

[..]

Neuh, 1e klas is altijd wel plek, hoor.
'k Had op zich wel willen reserveren, maar kan je onderhand bij NsHispeed al een specifieke zitplaats opgeven? De 2x dat ik via NsHispeed heb gereserveerd zat ik:
- in de Thalys aan de gangkant, omdat zelfs kiezen tussen gang/raam niet kon.
- in de ICE aan de muurkant, wat eigenlijk raamkant is maar dan net die ene plek zonder raam }:|
pi_99085489
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:47 schreef Ireyon het volgende:
'k Had op zich wel willen reserveren, maar kan je onderhand bij NsHispeed al een specifieke zitplaats opgeven? De 2x dat ik via NsHispeed heb gereserveerd zat ik:
- in de ICE aan de muurkant, wat eigenlijk raamkant is maar dan net die ene plek zonder raam }:|
Nee, dat kan niet. Wel word je als je alleen reist op een `1-zits´ geboekt (indien voorradig). Maar goed, nu kun je lekker zelf een mooi en chill plekje uitkiezen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:48:08 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99085493
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:41 schreef Socios het volgende:

[..]

Wel een interessante mutatie mijns inziens.
Oh dat kan. Het zou inderdaad iets met een wijzigingsblad te maken moeten hebben. Maar ik denk dat er van elke 100.000 treinreizigers ongeveer 3 op de hoogte zijn van het bestaan van het woord "wijzigingsblad". Al te relevant is het dus allemaal niet :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:49:19 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99085567
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

omloop start later vanwege vakanties. Op somda staat er wel meer over.
Ja, maar durf daar eens een vraagteken te posten. Dat is verboden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 juli 2011 @ 21:53:41 #86
Maffe Fries
pi_99085858
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar posten heeft dan ook weinig zin.
pi_99085965
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Haha, liever hier inderdaad.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:55:22 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99085981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Niet bij HiFail kopen. Lekker naar de Deutsche Bahn *O*
Kan je kiezen uit(indien beschikbaar):
Coupétype:
- Onbelangrijk
- Grootvolume
- Grootvolume met tafel

Coupé
- Positie van plaats
- Onbelangrijk
- Raam
Gang (indien mogelijk)

Zone
- Onbelangrijk
- GSM-zone
- Stiltezone
*O*

Voor Thalys moet je gewoon bij TGV Europe boeken. Daar kan je rijtuig+stoelnummers nog opgeven ook. Dan word gecontroleerd wat beschikbaar is, en zo niet, kan je je wens aanpassen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:57:02 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99086108
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:55 schreef greavy het volgende:

[..]

Niet bij HiFail kopen. Lekker naar de Deutsche Bahn *O*
Kan je kiezen uit(indien beschikbaar):
Coupétype:
- Onbelangrijk
- Grootvolume
- Grootvolume met tafel

Coupé
- Positie van plaats
- Onbelangrijk
- Raam
Gang (indien mogelijk)

Zone
- Onbelangrijk
- GSM-zone
- Stiltezone
*O*
Ik wil eigenlijk zo'n messing schildje bij mijn vaste plaats aan de bar.

Ja, in ELK restauratierijtuig dat ze hebben :Y
pi_99086682
"Grootvolume" _O-

Zet de taal van bahn.de gewoon op Duits. :P
pi_99086725
Ik wil vrijdag met nog iemand van Utrecht naar Amsterdam toe, met de ICE. Ik wil handig doen en van tevoren de kaartjes kopen in de vorm van e-tickets. Nou weet ik dat met reizen op saldo die toeslag niet verplicht is, maar ik neem aan dat die voor het e-ticket wel geldt? En kan ik die ICE-toeslagkaart op de NS website kopen?
Zul je zien dat ik alsnog bij een automaat dat toeslagkaartje moet kopen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:05:33 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99086731
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:04 schreef Socios het volgende:
"Grootvolume" _O-

Klinkt wel heel erg fout eigenlijk ja :X :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:08:46 #93
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_99086946
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:04 schreef Socios het volgende:
"Grootvolume" _O-

Voor extradikke Duitsers ;)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:14:52 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99087353
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:05 schreef TeringHenkie het volgende:
En kan ik die ICE-toeslagkaart op de NS website kopen?
Voor zover mij bekend is, niet.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:16:01 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99087422
als je een kaartje voor een rit met een ICE op internet kan kopen, dan is dat inclusief toeslag. Anders is het simpelweg niet "een kaartje voor een rit met een ICE" :)
pi_99088133
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
als je een kaartje voor een rit met een ICE op internet kan kopen, dan is dat inclusief toeslag. Anders is het simpelweg niet "een kaartje voor een rit met een ICE" :)
Maar je koopt het e-ticket op dag, niet op tijd. Ik kan nergens aangeven dat ik de toeslag wil betalen, en het kaartje is dus ook niet duurder. Een loophole in het huisreglement van de NS?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:30:25 #97
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_99088377
Is het ook duurder dan een normaal e-ticket Utrecht-A'dam?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:31:25 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99088454
quote:
RECTIFICATIE bericht ‘Ervaar als eerste onze nieuwe abonnementen’

Geachte heer Houtsma,

U heeft vandaag van ons een e-mail ontvangen waarin we u uitnodigen om onze nieuwe abonnementen
te testen.

Helaas is er iets misgegaan met de verzending van deze e-mail, waardoor u ten onrechte benaderd bent.
U kunt de e-mail als niet verzonden beschouwen. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Euh :?
pi_99088836
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Euh :?
je mag niet meer meedoen ;(

Shit in dord zuid is focked up trouwens
pi_99088849
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:30 schreef V2 het volgende:
Is het ook duurder dan een normaal e-ticket Utrecht-A'dam?
Nope. Het systeem kent het onderscheid totaal niet. Als je in de reisplanner de treinrit met het ICE-logo selecteert, kun je op "Koop een ticket" klikken, en alles invullen, maar ICE-toeslag is nergens te bekennen. Het vraagt je vervolgens opnieuw de reisdatum in te vullen.
Morgen maar even bellen :P
pi_99089388
Deze is ook mooi:
quote:
http://ns.nl/reizigers/plan-uw-reis/reisinformatie/nachtnet
Een vervoerbewijs met Voordeeluren-korting afgegeven vóór middernacht is tot 04.00 uur van de volgende dag (ook in het Nachtnet).
Een vervoerbewijs met Voordeeluren-korting, afgegeven op een doordeweekse dag na middernacht, is pas vanaf 09.00 uur geldig op die dag tot de volgende dag 04.00 uur (en daarmee geldig in het Nachtnet van de dag volgend op de dag van afgifte)
Hmm.
Eigenlijk wel bizar. Iemand die bv. in Utrecht woont, en een nachtdienst draait in Amsterdam die om 04.00 begint, en met Voordeelurenkorting reist, moet het kaartje dan al voor middernacht gekocht hebben.
Koopt hij het kaartje na middernacht (eigenlijk is het kaartje "verser"), dan zou hij gewoon een boete moeten krijgen.
Al betwijfel ik of een conducteur daar echt moeilijk over gaat doen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:46:53 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99089416
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:26 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Maar je koopt het e-ticket op dag, niet op tijd. Ik kan nergens aangeven dat ik de toeslag wil betalen, en het kaartje is dus ook niet duurder. Een loophole in het huisreglement van de NS?
Je verwart "toeslagplicht" met "reserveringsplicht"
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:51:46 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99089743
Grootvolumewagen:
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99089749
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je verwart "toeslagplicht" met "reserveringsplicht"
Nee hoor :P Ik weet dat er een toeslagplicht geldt voor de ICE, en dat reserveren niet verplicht is.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:57:32 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99090143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:51 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Nee hoor :P Ik weet dat er een toeslagplicht geldt voor de ICE, en dat reserveren niet verplicht is.
Dan vanwaar die zorgen over dag of tijd? :?
pi_99090748
Bah Greavy, sterkte met de verwerking. Ik kan me voorstellen (nou ja eigenlijk niet) dat je best wel even ondersteboven bent van zo'n ervaring. :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Bizar. Een overhypede en meer dan schoftig dure koffieboer moet ineens overal komen, maar het loket op Driebergen-Zeist is voor het gemak maar gesloten. Het is maar wat je wilt dat reizigers belangrijk vinden.
En dat terwijl dat hele bedrijf ons land tot twee jaar geleden alleen maar goed genoeg vond om een kantoor en branderij neer te plempen.
pi_99090974
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan vanwaar die zorgen over dag of tijd? :?
Omdat dan het systeem zou kunnen zeggen: "om xx:xx rijdt alleen een ICE, dus we voegen toeslag toe aan het kaartje".
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:12:37 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99091110
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:10 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Omdat dan het systeem zou kunnen zeggen: "om xx:xx rijdt alleen een ICE, dus we voegen toeslag toe aan het kaartje".
Ja, de control freak :{ Heb ik zelf ook hoor. In sommige gevallen is het inderdaad handiger om gewoon Sjaan Banaan te heten en gewoon een ticket te boeken ohne nach zu denken :)

Maar de bottom line is hetzelfde: je boekt en je krijgt een kaartje. Naar beste eer en geweten :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:13:59 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99091203
Nogmaals iedereen bedankt. Het is niet voor te stellen hoe erg zoiets is. De doffe klap is nog niet het ergste, maar voornamelijk dat je die lichaamsdelen ziet. En ook onder de trein. Alhoewel die doffe klap je ook erg raakt. Dat wil je ook niet graag horen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:14:47 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99091254
Ik doe niet altijd ICE-toeslag kopen. Soms geen tijd voor. Toeslag voor de ICE in de trein kopen is 4 euro als je gelijk (liefst gepast) kan afrekenen.
pi_99091430
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:14 schreef greavy het volgende:
Ik doe niet altijd ICE-toeslag kopen. Soms geen tijd voor. Toeslag voor de ICE in de trein kopen is 4 euro als je gelijk (liefst gepast) kan afrekenen.
Hoeveel is de toeslag bij de automaat?
pi_99091462
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:17 schreef TeringHenkie het volgende:
Hoeveel is de toeslag bij de automaat?
¤ 2,-.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:21:23 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99091674
Heb alleen nog geen controle gehad als ik geen toeslag had. Maar zorg altijd dat ik 4 euro gepast bij me heb, als ik niet zeker weet of ik tijd heb om automaat te bereiken.
pi_99091730
Ik meende dat de toeslag dan 6 euro is. Dat werd bij mij een keer omroepen in ICE vlakvoor vertrek uit Amsterdam Centraal.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:22:35 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99091743
ik koop altijd een toeslag eigenlijk, Zelfs op 31 januari, toen het nog niet nodig was :|W

Maar ik ga ook altijd in de bar staan. Daar is eigenlijk nooit een probleem :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:22:36 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99091745
Ik heb altijd 4 euro gehoord. Ik probeer zovaak mogelijk toeslag te kopen. Maar lukt het niet...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:23:07 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99091773
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:22 schreef Socios het volgende:
Ik meende dat de toeslag dan 6 euro is. Dat werd bij mij een keer omroepen in ICE vlakvoor vertrek uit Amsterdam Centraal.
Zelfs op Koninginnedag werd er in mijn ICE 4 euro omgeroepen
pi_99091806
Dan zal ik het wel verkeerd verstaan hebben.
pi_99092780
Heeft iemand hier wel eens op de Flåm spoorlijn gereisd? En hoe beviel dat? :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:42:57 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99092925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:40 schreef Ascendancy het volgende:
Ik niet, maar het lijkt me fantastisch. Ga jij?
pi_99093019
Het is de bedoeling dat ik die volgende week neem ja. Ik hoop foto's te kunnen maken. O+
  woensdag 6 juli 2011 @ 02:01:53 #122
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99097915
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:39 schreef Ireyon het volgende:

Neuj dat hoeft niet, ik ben nog nooit in een afgeladen ICE terecht gekomen. Vroeger reserveerde ik nog weleens, had je gewoon een raamplek, huhu met een stijl voor je neus, gewoon lekker 4-zits pakken waar niks staat gereserveerd, zijn er altijd is mijn ervaring.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 06:48:58 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_99099510
Sterkte Greavy. Wat helpt is erover praten. Niet per se met Slachtofferhulp (ik had daar zelf niks aan, stelletje geitenwollensokken daar), maar wel met mensen die je kent en/of vertrouwd.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99099741
Zit momenteel in de Olymipische koploper! Wat een heeeeeerlijke stoelen hebben die toch! Zoveel meer warmere uitstraling dan de vernieuwde! Vergeleken met dit is dat nieuwe toch een beetje koud ingericht.
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:07:22 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99099842
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 07:52 schreef kebabkever het volgende:
Zit momenteel in de Olymipische koploper! Wat een heeeeeerlijke stoelen hebben die toch! Zoveel meer warmere uitstraling dan de vernieuwde! Vergeleken met dit is dat nieuwe toch een beetje koud ingericht.
O+ Vandaag dit stel voor het laatst opzoeken. Vrijdag gaat hij in revisie.
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:11:45 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99099883
ProRail vernieuwt 20 wissels in Roosendaal en Lage Zwaluwe
Geplaatst op: dinsdag 5 juli 2011 om 20:33
Laatst bijgewerkt: dinsdag 5 juli 2011 om 20:36

Persbericht

Negen dagen lang geen treinen vanuit Lage Zwaluwe richting Roosendaal/Breda v.v.
Op de trajecten Lage Zwaluwe - Roosendaal en Lage Zwaluwe - Breda is vanaf woensdag 13 juli negen dagen lang geen treinverkeer mogelijk. ProRail voert dan grootschalige vernieuwingswerkzaamheden uit op de emplacementen van Lage Zwaluwe en Roosendaal. Dat is nodig om de treinen soepel te laten rijden op dit belangrijke corridor voor reizigers- en goederenverkeer. NS adviseert reizigers om zich van tevoren goed te informeren over de reismogelijkheden via http://www.ns.nl/treinverkeerlagezwaluwe

Werkzaamheden
Op emplacement Roosendaal worden 6 wissels vernieuwd en 400 meter spoor. Daarnaast vinden er bestratingswerkzaamheden plaats op het perron. Op emplacement Lage Zwaluwe worden nog eens 14 wissels vernieuwd. Ook vinden er tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe werkzaamheden plaats aan de bovenleiding. ProRail heeft in overleg met de vervoerders er voor gekozen deze werkzaamheden te combineren en uit te voeren in de vakantieperiode wanneer er minder mensen reizen. Zodoende ervaren omwonenden en treinreizigers zo weinig mogelijk overlast.

Hinder door werkzaamheden
Omwonenden kunnen mogelijk hinder ondervinden van de werkzaamheden. Te denken valt aan:

* ronkende motoren van machines, vrachtwagens of kranen
* bouwverlichting
* omleidingroutes
* langere wachttijden voor overwegen

Gevolgen voor de treinreiziger
NS laat tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal/Breda aansluitend op de treindiensten zowel snel- als stopbussen rijden. Voor doorgaande reizigers tussen de Randstad en West-Brabant/Zeeland geldt een omreisadvies. De extra reistijd is afhankelijk van het tijdstip van reizen.

Traject: Reisadvies
Amsterdam/Schiphol/Rotterdam - Breda: reis met Fyra zonder toeslag (2 keer per uur)
Den Haag - Eindhoven/Maastricht: reis naar Utrecht Centraal en stap daar over op de intercity naar Eindhoven/Maastricht
Lage Zwaluwe - Breda: reis met de NS-stopbus (stopt ook in Breda Prinsenbeek
Lage Zwaluwe - Roosendaal: reis met de NS-stopbus (stopt ook in Zevenbergen en Oudenbosch)
Amsterdam /Schiphol/Rotterdam-Antwerpen/Brussel: reis met Fyra naar Breda. De InterCity Brussel start in Breda en rijdt via Roosendaal naar België

* Thalys (reservering verplicht) rijdt in deze periode via de HSL-Zuid.
* Het meenemen van fietsen in Fyra en in de NS-bussen is niet toegestaan.
* Voor Fyra maandtoeslag abonnementhouders bestaat voor deze periode een coulance regeling.

*Bron: OV in NL
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:17:40 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99099931
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:40 schreef Ascendancy het volgende:
Ik, twee jaar geleden. Het is tof, maar übertoeristisch en het bezoek aan de waterval is kazig.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99102067
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_99102350
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:16 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
Shit, had gehoopt dat hij weer op Den Haag-Venlo zou uithangen vandaag... :(
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:31:24 #130
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99102411
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Geen Olympische Koplopers meer?
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:53:31 #131
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99103005
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kan dus gewoon helemaal geen kaartjes voor een rit met een ICE binnen Nederland kopen. NS verkoopt die alleen voor internationale reizen (daar zit dan geen toeslag bij, want voor internationale reizen heb je geen toeslag nodig).

Die ICE rijdt er ook niet voor binnenlandse reizigers (dat je toch mee mag als je een toeslag koopt, is niet meer dan een leuk extraatje)
pi_99105208
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:53 schreef ReisT het volgende:

[..]

Je kan dus gewoon helemaal geen kaartjes voor een rit met een ICE binnen Nederland kopen. NS verkoopt die alleen voor internationale reizen (daar zit dan geen toeslag bij, want voor internationale reizen heb je geen toeslag nodig).

Die ICE rijdt er ook niet voor binnenlandse reizigers (dat je toch mee mag als je een toeslag koopt, is niet meer dan een leuk extraatje)
Zet dat ding in als vijfde intercity tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam, eindelijk is weer doorrijden in plaats van al die stops :P.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:09:28 #133
258802 Yreal
henk..!
pi_99105675
ICE is de Echte IC Arnhem - Amsterdam :)

Tevens vind ik het wel goed dat we dit jaar in Zoetermeer gewoon een kwartiersdienst houden in de zomer. Dat halve uur geneuzel van vorig jaar was zo waardeloos.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:01:43 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99107399
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:57 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zet dat ding in als vijfde intercity tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam, eindelijk is weer doorrijden in plaats van al die stops :P.
Lekker vast komen te zitten tussen alle stoppertjes en cargo's bedoel je :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:28:28 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99108369
quote:
NMBS ontkent bericht over extra stoptrein Roosendaal-Antwerpen

Gepubliceerd: 6 juli 2011 9.03

Volgens het "Comité van Ministers" komt er elk uur een extra stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen, van zodra de Beneluxtrein (Amsterdam Centraal - Brussel Zuid) stopt met rijden. Dat zou in december van dit jaar al kunnen zijn. De nieuwe Fyra-trein, een hogesnelheidstrein voor de korte afstand, gaat dan van Brussel over Antwerpen, Brecht en Breda naar Amsterdam rijden.

Het "Comité van Ministers" (de Europese ministers van Buitenlands Zaken) heeft nu aan het Beneluxparlement laten weten dat er daarna een "snelle stoptrein" Antwerpen - Roosendaal komt, éénmaal per uur, met minder stopplaatsen dan de gewone L-trein. Volgens het Comité zijn daarover principe-afspraken gemaakt met de NS en de NMBS.

Het enige wat woordvoerder Jochem Goovaerts van de NMBS hiervan kan bevestigen, is de startdatum van december. "Volgens de informatie die wij tot vandaag van de Italiaase treinconstructeur krijgen, zullen we de nieuwe commerciële dienst inderdaad in december kunnen opstarten", bevestigt Goovaerts. "De testritten met de nieuwe Fyra-treinstellen zijn volop bezig en verlopen goed." Fyra rijdt al tussen Amsterdam en Rotterdam.

Goovaerts ontkent echter formeel dat er nu al beslist is tot een extra stoptrein. "Het is veel te vroeg om daarover te communiceren. De NMBS heeft een theoretisch standpunt ingenomen dat wij een oplossing zoeken voor de reizigers in Roosendaal die nu de Beneluxtrein gebruiken en voor wie de Fyra geen optie is. Maar welke oplossing dat wordt, staat nog niet vast."

Volgens tellingen van de NMBS hebben per trein maximaal twintig reizigers Antwerpen als vertrekstation en Roosendaal als eindstation, of omgekeerd, en is één trein per uur dus voldoende. Voorstanders van de bijkomende trein wijzen dan weer op het grote aantal potentiële gebruikers op de tussenliggende stopplaatsen.

Bron: Gazet van Antwerpen
Dus, afgaande op dit bericht, hebben we nog maar 5 maanden plezier van de Benelux en moeten we daarna in de Fyra? En men beweert dat er nog niets bekend is over tarieven en eventuele reservingsplicht?!
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:33:36 #136
258802 Yreal
henk..!
pi_99108555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dus, afgaande op dit bericht, hebben we nog maar 5 maanden plezier van de Benelux en moeten we daarna in de Fyra? En men beweert dat er nog niets bekend is over tarieven en eventuele reservingsplicht?!
Ik vind dat meneer een beetje krom redenatie gebruikt. Roosendaal -> Antwerpen is inderdaad niet de vervoersvraag van de stoptrein. De dorpen daartussen zijn bron. Bovendien zullen er best wel meer mensen met de boemel meewillen als ze geen ic meer hebben.

Dit is net zoals als de stoptrein utrecht -> zwolle bekritiseren omdat er niemand zwolle -> Utrecht in reist.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:36:23 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99108662
En in other news: op HGBTF.net wordt er melding gemaakt van de inzet van de HLE 18 in reizigersdienst bij de NMBS, op eigen kracht. Naar het schijnt hebben die EuroSprinters dus (eindelijk) hun toelating te pakken.
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:40:03 #138
146033 ReisT
pi_99111129
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik vind dat meneer een beetje krom redenatie gebruikt. Roosendaal -> Antwerpen is inderdaad niet de vervoersvraag van de stoptrein. De dorpen daartussen zijn bron. Bovendien zullen er best wel meer mensen met de boemel meewillen als ze geen ic meer hebben.
Nou de vervoersvraag van die dorpen is nogal klein, en de dorpen die nog wel wat voorstellen hebben al twee treinen per uur. Die extra trein moet het dus vooral hebben van de doorgaande reizigers.

Die beneluxtrein is altijd goed gevuld tussen Roosendaal en Antwerpen, als de helft daarvan straks met een extra stopper gaat zit die ook vol.
Van de andere helft gaat een deel misschien met de Fyra, de rest zoekt een ander vervoermiddel om de grens over te gaan.
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:03:09 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99112042
Girls :W

Zeg, hoe lang duurt het aanvragen van een BahnCard eigenlijk, totdat je m in huis hebt?
pi_99118662

Groetjes :W
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:50:48 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99118901
quote:
NS: een op de drie intercity's heeft wifi

Op dit moment hebben 130 treinen van de NS gratis wifi aan boord. Daarmee is is circa een derde van alle intercity's - en vrijwel elke enkelvloerse intercity - voorzien van draadloos internet. Het is onduidelijk of de uitrol volgens planning verloopt.

Wie momenteel reist met een enkelvloerse intercity, ook wel bekend als de Koploper, heeft altijd wifi aan boord. 130 van de 137 enkelvloerse intercity's beschikken al over wifi; de overige zeven worden momenteel verbouwd. Dat zegt NS-woordvoerster Nienke Kooistra tegen Tweakers.net. "Zodra alle enkelvloerse treinen over wifi beschikken, volgen de dubbeldekkers", zegt de woordvoerster. Het is onduidelijk hoeveel dubbeldekkers er nu zijn, maar medio vorig jaar waren er in totaal 365 intercity's.

Vorig jaar liep de uitrol van internet in de NS-treinen nog vertraging op. Na twee maanden waren slechts twee intercity's voorzien van wifi, terwijl dat er veel meer hadden moeten zijn. Kooistra wil niet zeggen of de NS nu wel op schema loopt. "Niets is zo veranderlijk als een planning", aldus de NS-woordvoerster. Volgens Kooistra moest na het winterweer bijvoorbeeld aan veel treinen herstelwerk worden uitgevoerd, en had dat voorrang. Toch zou de doelstelling om in 2013 alle intercity's van wifi te hebben voorzien, worden gehaald, aldus Kooistra.

Sprinters en stoptreinen krijgen geen wifi aan boord. "De gemiddelde reistijd in dergelijke treinen is maar 17 minuten", zegt Kooistra, en wifi in de trein zou meer van pas komen op de langere trajecten. Ondertussen wordt wifi in de trein echter vooral gebruikt voor korte sessies: de gemiddelde gebruiksduur bedraagt tien minuten.

De afgelopen maand werd er ongeveer 400.000 keer gebruikgemaakt van wifi in de trein. "Gemiddeld stijgt het aantal sessies met 40.000 stuks per maand", vertelt Kooistra. De verbinding in de trein wordt geleverd door T-Mobile. De komende twee jaar is internet in de trein nog gratis; of dat daarna ook zo blijft, is nog niet bekend.
Zo meldt Tweakers.

Dus binnenkort de eerste VIRMs met wifi :)
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:06:58 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99119388

Nee hoor, de OV chipkaart is volledig veilig en fraudebestendig.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99119409
Wat ik me afvroeg, hoe komt de Noord Oost eruit te zien als de Hanzelijn in bedrijf is? Rijden de treinen uit Leeuwarden over de Veluwe en van Groningen richting Lelystad? Hoe gaan de patroontijden eruitzien?

Wie weet al meer... :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juli 2011 @ 18:09:59 #144
Maffe Fries
pi_99119475
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:07 schreef brandsrus het volgende:
Wat ik me afvroeg, hoe komt de Noord Oost eruit te zien als de Hanzelijn in bedrijf is? Rijden de treinen uit Leeuwarden over de Veluwe en van Groningen richting Lelystad?
ja
quote:
Hoe gaan de patroontijden eruitzien?

Wie weet al meer... :P
Ik gok er op dat de patroontijden met een kwartier gaan verschuiven, afhankelijk van hoe het er rond het knooppunt Weesp allemaal uit komt te zien.
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:32:20 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99120130
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:16 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Heb hem tussen Gouda-Den Haag-Apeldoorn gehad :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:34:48 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99120201
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Girls :W

Zeg, hoe lang duurt het aanvragen van een BahnCard eigenlijk, totdat je m in huis hebt?
Kan tot 8 weken duren. Kan ook sneller gaan (behalve toen bij mij dat er iets verkeerd was ingevoerd). Maar als je naar een loket gaat, en hem daar aanvraagt, krijg je een tijdelijke Bahncard. Hiermee kan je reizen tot je je "Plastikkarte" per post ontvangen hebt.
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:58:59 #147
307803 Frietkraam
Het is friet, geen patat
pi_99121085
ik ga volgende week naar duitsland met de ICE, heeft de ICE gratis wifi en hoeveel is die toeslag die je moet betalen? iets van 5 euro toch?
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:32 schreef Sisiorange94 het volgende:
Frietzak, friettent, frietzaak, frietssaus, Franse frietjes, frietkraam, frituur en eigenlijk is het allemaal gewoon friet.
Frietrecepten Topic
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:02:22 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99121231
Toeslag binnenlandse reizen 2 euro uit de automaat, in de trein 4 euro. Dat is in NL.
pi_99121326
Voor reizen naar Duitsland betaal je geen toeslag en nee, er is geen gratis wifi.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:16:04 #150
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99121760
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Kan tot 8 weken duren. Kan ook sneller gaan (behalve toen bij mij dat er iets verkeerd was ingevoerd). Maar als je naar een loket gaat, en hem daar aanvraagt, krijg je een tijdelijke Bahncard. Hiermee kan je reizen tot je je "Plastikkarte" per post ontvangen hebt.
Je kan hem ook gewoon thuis uitprinten (de tijdelijke) ik had de mijne na 10 dagen al geloof ik.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:31:07 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99122283
Ah. Dat je de tijdelijke ook kon uitprinten wist ik niet.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:41:50 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99122660
De foto's van gister - tot in zoverre wij ze hebben kunnen maken.

3x Plan V te Zwijndrecht

DBS 189 085 met de Gremberg

HTRS 7108 met de Blerick shuttle

ICM 4240 als IC naar Den Haag

DBS 1616 met een UC

NSR 2958+2939 gesleept naar Leidschendam

DBS 6479 met de Citroën trein naar Oosterhout

HTRS 1507 met containertrein

NMBS 2816 met de Oostenrijkse rijtuigen

DBS 6520+6519 met de Staaltrein naar Wales

DBS 6442 met lege autotrein

3x DBS 6400 met kolentrein

En later sloeg het noodlot toe..
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:44:02 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99122739
Die Oostenrijker, rijdt die nou met maar vijf rijtuigen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:44:38 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99122759
Ja, tijdelijk. Er is een tweedeklas rijtuig defect.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:57:04 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99123201
Ik moet nog eens een keer met die Oostenrijkers mee... Hopelijk keren die straks ook in Breda.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:58:23 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99123259
Je kan beter gewoon een keer naar Oostenrijk gaan :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:00:42 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99123328
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:57 schreef James1988 het volgende:
Ik moet nog eens een keer met die Oostenrijkers mee... Hopelijk keren die straks ook in Breda.
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kan beter gewoon een keer naar Oostenrijk gaan :P
Dat dus.

Hier in Nederland zijn die Oostenrijkers niet zo goed zoals je daar rijden... Veel te veel defecten hier enzo.
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:00:55 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99123330
Dat is ook nog een keer de bedoeling. Ik hoop alleen wel dat de ÖBB voor toeristen minder duur is dan de SBB. ;)
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:39:35 #159
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99124856
Ik zag die oranje ICM-meuk vanmiddag op Amersfoort staan. Vrijdag ging dat ding van het spoor, toch?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_99126424
Mensen die op Tweakers gaan zitten beweren dat het signaal voor Internet in de trein via de bovenleiding binnen komt :X
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:11:14 #161
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99126646
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:07 schreef TeringHenkie het volgende:
Mensen die op Tweakers gaan zitten beweren dat het signaal voor Internet in de trein via de bovenleiding binnen komt :X
_O- Linkje?

Theoretisch is het overigens natuurlijk best mogelijk...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_99126959
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

_O- Linkje?

http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=4824166

Theoretisch ja, maar wel met een hele rate bitrate en veel packet loss. Vooral bij ijzel. :X
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:24:56 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99127353
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

_O- Linkje?

Ik weet niet of je zo'n hoogfrequent signaal er door krijgt over zo'n grote afstand. En de bovenleiding wordt dan één grote WiFi-antenne, maar dan met idioot veel reflecties.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:58:26 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99129097
In de trein zit een kast die signalen uit de lucht oppakt (zeg maar ook iets als 3G maar dan weer iets anders).
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:59:49 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99129189
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:58 schreef greavy het volgende:
In de trein zit een kast die signalen uit de lucht oppakt (zeg maar ook iets als 3G maar dan weer iets anders).
Het is precies 3G, iets anders zit er niet in de lucht waar je fatsoenlijk op kunt internetten. Je logt in op een T-Mobile hotspot.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:01:32 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99129312
Straks zit er 4G in de lucht :Y
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:12:20 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99130009
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:01 schreef James1988 het volgende:
Straks zit er 4G in de lucht :Y
En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99130354
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.
Je hebt veel teveel vertrouwen in de NS.
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:26:05 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99130811
quote:

[..]

En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.het eerste Starbucks-rijtuig
Dat zie ik nog net iets eerder gebeuren.
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:27:10 #170
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_99130882
NS die dingen lanceert. Het moet niet veel gekker worden. Beter laten ze dat aan de ESA en de NASA over ;)
pi_99130949
:D
pi_99131275
:W
pi_99131342
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 22:36:40 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_99131468
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:37:38 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99131544
quote:

[..]

Heb jij al een Kermit? Daarmee kun je bellen binnen 150 meter van een Greenpoint! Op elk station is wel een Greenpoint!
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:39:05 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99131649
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dus binnenkort de eerste VIRMs met wifi :)
Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..
pi_99131742
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..
Zou de NS-woordvoerder DDAR->DDZ bedoeld hebben met 'dubbeldekkers'?
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:41:12 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99131792
Dat kan ook natuurlijk. DDZ word natuurlijk IC materieel..
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:44:22 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99131981

Als ik dat schermpje daar zie, zou ik OBIS verwachten inderdaad. DDZ krijgt dus OBIS.
Dan gaat het originele plan gewoon door.
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:48:36 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99132237

De vragen:
- Welk station (1,5 punt)
- Welk materieel zien we hier (1 punt)
- Welke lijn is dit (1 punt)
- Welke vervoerder zit hier (1,5 punt)
- Rijden hier nog reguliere treinen? (0,5 punt)
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:54:25 #181
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_99132630
Vanmorgen voegde ik bij Pesse in op de A28 en kwam ik hier achter te zitten:

Er reed een gedeelte van een trein op de A28

Dit is een bak van de 528, op weg naar de welbekende eeuwige jachtvelden. :'(
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:59:30 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99132996
Ja, had zo'n foto ook op Twitter gezien. Dat zal wel de laatste voorlopig zijn. Er zijn nog geen nieuwe vergunningen.
Er is ook nog geen vergunning voor slooptransport per dieplader uit Amsterdam (Watergraafsmeer) naar de sloper..
pi_99133136
in Zaandam liggen nog steeds de twee stellen Plan T
de sloperij heeft geen vergunning om ze te slopen, ivm asbest.
tegenwoordig liggen de stellen ietwat verborgen tussen vele autowrakken. de sloperij draait gewoon door.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_99133354
inderdaad, op twitter continu mensen die een trein tegenkomen op de snelweg.
http://twitpic.com/5m24qt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juli 2011 @ 23:07:24 #185
Maffe Fries
pi_99133583
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
in Zaandam liggen nog steeds de twee stellen Plan T
de sloperij heeft geen vergunning om ze te slopen, ivm asbest.
tegenwoordig liggen de stellen ietwat verborgen tussen vele autowrakken. de sloperij draait gewoon door.
ik denk dat die bakken als allerlaatste zullen gaan.
pi_99133599
Ik heb er ook al een heleboel op de A28 bij Haren gezien. Op het rangeerterrein van Haren staan een flink aantal plan V of T (ik heb er de ballen verstand van). Waar worden die dingen gesloopt?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juli 2011 @ 23:09:06 #187
Maffe Fries
pi_99133716
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:07 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb er ook al een heleboel op de A28 bij Haren gezien. Op het rangeerterrein van Haren staan een flink aantal plan V of T (ik heb er de ballen verstand van). Waar worden die dingen gesloopt?
Die bij Onnen staan worden voorlopig nog niet gesloopt. Ze staan nog reserve.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:15:06 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99134100
En in Onnen staan alleen Plan V's. De tweedelige versie.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:19:28 #189
146033 ReisT
pi_99134351
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Het oorspronkelijke plan was dat in 2013 ongeveer 80% van alle Intercity's internet zou hebben. Dat kan nooit als ze daarmee wachten tot ná het DDZ-project wat eind 2013 af moet zijn.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:23:46 #190
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99134567
Ik ben ook al vaker van die bakken tegengekomen op de A28. Waar gaat dat heen?
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:24:03 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99134582
Dat plan is mij dan weer ontschoten. ICRm krijgt sowieso geen OBIS gok ik.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:28:15 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99134772
quote:
Reizigers dupe van vervalste OV-chipkaarten
Geplaatst op: woensdag 6 juli 2011 15:21
Laatst bijgewerkt: woensdag 6 juli 2011 15:23

De criminale business case van de OV-chipkaart bleek al langer te bestaan. Ook blijken reizigers wel degelijk de dupe te worden van de fraude. De eerste slachtoffers hebben zich al gemeld.

Dat blijkt uit een rondgang van het forum Opgelicht op internet. Vanochtend werd bekend dat aangifte is gedaan van 'grootschalige fraude' met de OV-chipkaart. Het zou gaan om honderd kaarten. Daarbij zouden mensen die kaarten voor ¤17,50 kopen met een saldo van ¤150 erop en dus weten dat het kaarten zijn waarmee gerommeld is.

Inmiddels is duidelijk dat de gang van zaken anders is. De klanten kregen via een website één of twee OV-dagkaarten aangeboden voor een prijs van ¤17,50. Dat is een prijs die niet onwaarschijnlijk hoeft te zijn; het ligt iets boven het niveau van sommige dagkaarten. Deze kosten liggen ongeveer in lijn van de prijs die een HEMA of Kruidvat rekent.

Inmiddels is wel duidelijk in het forum dat Leroy B. de hoofdverdachte is. Hij verhaalt uitgebreid op het forum over zijn webshop en vertelt zelfs van het geld op vakantie naar Turkije te zijn geweest.
Webwereld
quote:
Handel in illegale ov-chipkaarten ontdekt
Laatste update: 6 juli 2011 08:47 info
ROTTERDAM - Translink Systems, het bedrijf dat ov-chipkaarten produceert, heeft bij de politie Rotterdam aangifte gedaan van grootschalige handel in illegale kaarten.

Dat heeft een woordvoerster van het bedrijf woensdag gemeld.
Het gaat om een fraude met ''zeker enkele honderden kaarten, aldus de zegsvrouw. Het bedrijf kwam de fraude op het spoor toen een baliemedewerker op een station meldde honderd chipkaarten aan één persoon te hebben verkocht. Deze kaarten zijn uit voorzorg allemaal geblokkeerd.

De fraudeurs hebben de kaarten na aankoop gemanipuleerd en er kunstmatig een saldo van 150 euro op gezet. Daarna werden ze te koop aangeboden via sites als Marktplaats.
Translink meldt dat deze wijze van frauderen al eerder bekend was, maar dat dit de eerste maal is dat er op deze grote schaal handel wordt ontdekt in gemanipuleerde kaarten. Het bedrijf probeert ondertussen de ov-chipkaarten minder kraakgevoelig te maken.
nu.nl
Dat is dus die gast met die OV-dagkaarten van KrijgJeKorting.
pi_99134778
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben ook al vaker van die bakken tegengekomen op de A28. Waar gaat dat heen?
pi_99135579
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:43 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Groetjes :W
Welk station is dat?
  donderdag 7 juli 2011 @ 00:11:23 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99136668
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:24 schreef greavy het volgende:
Dat plan is mij dan weer ontschoten. ICRm krijgt sowieso geen OBIS gok ik.
Dat klopt, de verwachte levenstermijn van ICRm (nog hoogstens 10 jaar) is te kort en de hoeveelheid is te klein om zo'n investering te verantwoorden.
pi_99137174
Twee plaatjes van vanavond:

Een DDAR heeft net Flevoland verlaten en is op weg naar Weesp. Hier passeert de trein de A1 bij Muiderberg.

Iets verderop vertrekt een Sprinter vanuit station Weesp over de beweegbare brug over de Vecht.
pi_99137453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:24 schreef Bitlord het volgende:
Een DDAR heeft net Flevoland verlaten en is op weg naar Weesp. Hier passeert de trein de A1 bij Muiderberg.
[ afbeelding ]
Mooi!
pi_99138615
En nog maar eentje vanaf dezelfde locatie:
  donderdag 7 juli 2011 @ 07:36:35 #199
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99140955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:28 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Wauw wat een operatie. Ergens is het toch zonde, het is een groot stuk geschiedenis.
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:39:56 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99141477
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:46 schreef Socios het volgende:

[..]

Welk station is dat?
Frankfurt Main Hbf denk ik :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:09:53 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99143108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:48 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De vragen:
- Welk station (1,5 punt)
- Welk materieel zien we hier (1 punt)
- Welke lijn is dit (1 punt)
- Welke vervoerder zit hier (1,5 punt)
- Rijden hier nog reguliere treinen? (0,5 punt)
Geen idee, maar het ziet er een leuke buurt uit. Dus waar is het?
pi_99143222
Ik moet zaterdag Woerden --> Schiphol. Misschien maar eens via Rotterdam en de Fyra doen :) Heb ik die HSL ook eens bereden.. :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:32:11 #203
349660 ikwilgraven
Graaft graag
pi_99143670
Ik wil vandaag een beetje gaan treinen.
Nou wil ik vertrekken vanaf Utrecht CS!
Wat is een leuke route om te doen?
Waar ik ook een paar leuke foto's kan schieten.
Heb je toevallig een schep te koop?
pi_99143883
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:24 schreef Bitlord het volgende:
Iets verderop vertrekt een Sprinter vanuit station Weesp over de beweegbare brug over de Vecht.
[ afbeelding ]
Mooie foto! :)
pi_99144202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:32 schreef ikwilgraven het volgende:
Ik wil vandaag een beetje gaan treinen.
Nou wil ik vertrekken vanaf Utrecht CS!
Wat is een leuke route om te doen?
Waar ik ook een paar leuke foto's kan schieten.
Utrecht-Maastricht-Heerlen-Roermond-Nijmegen-Arnhem-Utrecht.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_99145031
quote:

[..]

Dan hoef je alleen de 3G module te vervangen door een 4G module. Denk alleen niet dat T-mobile een capabel netwerk heeft ter zijne tijd :').
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:29:46 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99145443
Waarom heeft dat kakpoepschijt vodafone nog STEEDS geen bereik tussen Barneveld en Apeldoorn? :(
pi_99145818
Daar heeft t-mobile ook geen bereik hoor :(
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:49:41 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99146093
Kut. Oplossen :(
pi_99146143
Mag niet :( Natuurgebied, verboden voor gsm-masten :(

Maar alle gekheid op een stokje, wees blij dat je nog ergens rustig in de trein kunt zitten zonder alle stress van de moderne maatschappij waar je 24/7 online bent! :s)
pi_99147706
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:07 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik blijf het gewoon raar vinden dat ze voor die sloopoperatie niet ergens een sloopterreintje bij een ongebruikt zijspoor inrichten. Lijkt me echt een stuk practischer dan alle bakken stuk voor stuk op een dieplader takelen en over de weg vervoeren.

Maar ja, mijn logica is natuurlijk geen grote bedrijfslogica.
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:36:37 #212
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_99147927
Fotoreportage van een Russische locwerkplaats :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juli 2011 @ 12:39:30 #213
Maffe Fries
pi_99148030
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:30 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik blijf het gewoon raar vinden dat ze voor die sloopoperatie niet ergens een sloopterreintje bij een ongebruikt zijspoor inrichten. Lijkt me echt een stuk practischer dan alle bakken stuk voor stuk op een dieplader takelen en over de weg vervoeren.

Maar ja, mijn logica is natuurlijk geen grote bedrijfslogica.
De zogenaamde losplaatsen zijn bijna allemaal al gesaneerd. Boven Zwolle heb je alleen Steenwijk nog over. Zwolle zal echter goedkoper zijn, omdat daar al een kraan aanwezig is, terwijl je bij andere losplaatsen telkens eentje zou moeten huren.
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:56:20 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99148637
quote:
12s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mag niet :( Natuurgebied, verboden voor gsm-masten :(

Maar alle gekheid op een stokje, wees blij dat je nog ergens rustig in de trein kunt zitten zonder alle stress van de moderne maatschappij waar je 24/7 online bent! :s)
Ja is die straling mogelijk eventueel schadelijk voor de eetlust van de zandbakhagedis ja? :o

Kamervragen!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juli 2011 @ 12:57:23 #215
Maffe Fries
pi_99148683
Ach, Fles. Er zijn meer trajecten waar je regelmatig geen bereik hebt.
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:01:19 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99148856
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
Tussen Tilburg Universiteit en Reeshof valt zowel met T-Mobile als met Vodafone bij mij ook altijd het bereik weg. Het is maar heel even, maar net lang genoeg om op te vallen (Spotify stopt met spelen, bijvoorbeeld).
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:02:49 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99148919
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
Zou GSM-R daar wel werken?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juli 2011 @ 13:03:12 #218
Maffe Fries
pi_99148936
Tussen Leeuwarden en Groningen heb ik meestal tot drie keer toe geen bereik
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juli 2011 @ 13:04:12 #219
Maffe Fries
pi_99148966
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik denk dat het net moet lukken, maar daarmee heb je dan ook alles gezegd.
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:08:14 #220
314390 Jackson5
Annie are you ok?
pi_99149153
Las ik hier vorige week nou afscheid van de koploper? Ik zit nu in die oude rag olympische trein 4240. Hoe kan dat dan?
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:08:47 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99149177
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:03 schreef Peterselieman het volgende:
Tussen Leeuwarden en Groningen heb ik meestal tot drie keer toe geen bereik
De laatste keer dat ik daar reed had ik de hele rit een hier bereik. Pas bij station Leeuwarden in de buurt kakte het in.
pi_99149218
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:08 schreef Jackson5 het volgende:
Las ik hier vorige week nou afscheid van de koploper? Ik zit nu in die oude rag olympische trein 4240. Hoe kan dat dan?
We zijn hier op tijd met afscheid nemen, hij gaat dit weekend uit dienst om verbouwd te gaan worden. Je hebt dus nu echt bijna het laatste ritje te pakken ^O^
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juli 2011 @ 13:12:33 #223
Maffe Fries
pi_99149319
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik daar reed had ik de hele rit een hier bereik. Pas bij station Leeuwarden in de buurt kakte het in.
Ik heb meestal last in de buurt van Zuidhorn, tussen Zwaagwesteinde en Buitenpost en nog ergens meende ik. Maar boeit me ook verder niet zo.
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:13:22 #224
314390 Jackson5
Annie are you ok?
pi_99149363
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

We zijn hier op tijd met afscheid nemen, hij gaat dit weekend uit dienst om verbouwd te gaan worden. Je hebt dus nu echt bijna het laatste ritje te pakken ^O^
Oh jammer ik heb zelfs een foto gemaakt.
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:23:48 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99149778
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:08 schreef Jackson5 het volgende:
_O- Dit zag je aankomen gewoon :D Iedereen heeft het erover, en een onbekende heeft per toeval WEL het allerlaatste ritje te pakken _O_
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:34:29 #226
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99150227
quote:
4s.gif Op donderdag 7 juli 2011 12:36 schreef V2 het volgende:
Fotoreportage van een Russische locwerkplaats :)
Gaaf! Jammer van de groothoekfoto's.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:37:10 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99153116
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. GSM-R is een compleet eigen net. Wordt jaarlijks gecontroleerd door de mP Jules.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:37:33 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99153134
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb meestal last in de buurt van Zuidhorn, tussen Zwaagwesteinde en Buitenpost en nog ergens meende ik. Maar boeit me ook verder niet zo.
Utrecht - Woerden ook altijd gekut rond Harmelen aansluiting.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:49:33 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99153716
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja. GSM-R is een compleet eigen net. Wordt jaarlijks gecontroleerd door de mP Jules.
En er mag wel een BTS voor GSM-R staan, maar niet voor overig GSM-verkeer? Knappe vergunning wel :Y
pi_99153755
mwah valt mee hoor.. valt nooit helemaal weg. Maartensdijk, die is echt irritant.

En Utrecht Centraal zelf, heb vaak maar 1G
pi_99157961
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

_O- Dit zag je aankomen gewoon :D Iedereen heeft het erover, en een onbekende heeft per toeval WEL het allerlaatste ritje te pakken _O_
Zolang die trein gewoon een dienstregeling rijdt is dat toch helemaal niet zo bijzonder.
pi_99162003
*O* Hoera! een glijbaan op station overvecht. *O*
Nu ben ik wel 5 seconden eerder bij de trein!

[ Bericht 7% gewijzigd door remcoP op 07-07-2011 19:13:31 ]
pi_99162351
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:06 schreef remcoP het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is echt supervet :D
  donderdag 7 juli 2011 @ 18:21:37 #234
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99162547
Sjesus, kan dat plaatje nog groter? Mijn mobiele verbinding is je dankbaar.
  donderdag 7 juli 2011 @ 18:55:30 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99163668
Wel vet ja idd. Maar resize eens 8)7
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 19:14:01 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_99164299
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 14:50 schreef Stefanovic83 het volgende:
mwah valt mee hoor.. valt nooit helemaal weg. Maartensdijk, die is echt irritant.

En Utrecht Centraal zelf, heb vaak maar 1G
Utrecht :') ik ben al blij als ik daar überhaupt kan bellen
pi_99165457
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, hoor. Ik vertrok vandaag nog met ICM 4240 om 16.27u uit Enschede. Later dan Jackson5 dus.
pi_99165888

ICM 4240 vertrekt als trein IC 1760 uit Deventer om 17.15u.

Mijn allerallerlaatste blik op een Koploper als deze langs `de tuintjes´ en via de bocht verderop Deventer verlaat.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:00:21 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99166076
Deventer *O*
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:05:25 #240
349660 ikwilgraven
Graaft graag
pi_99166309
Vandaag weer lekker ge-treint alleen het viel me wel op het aantal DD-AR treinen die ik tegen kwam!
Op elk traject waar normaal een VIRM of een Koploper reed zag ik een DD-AR heel bizar!
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:07:46 #241
349660 ikwilgraven
Graaft graag
pi_99166425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 18:06 schreef remcoP het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag zelfs nog met een maat van me op de nosop3 pagina gestaan met een filmpje!
Wat een debielen zeg die dat bedacht hebben..
http://nos.nl/op3/artikel/254185-via-de-glijbaan-op-de-trein.html
pi_99166486
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:05 schreef ikwilgraven het volgende:
Vandaag weer lekker ge-treint alleen het viel me wel op het aantal DD-AR treinen die ik tegen kwam!
Op elk traject waar normaal een VIRM of een Koploper reed zag ik een DD-AR heel bizar!
Vakantie dienstregeling he, terwijl nog niemand vakantie heeft. Wat een faal acte weer va NS. Ze mogen daar een keiharde trap krijen :r :N
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:12:00 #243
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99166630
Over NS gesproken, op dit moment is de NS Tweetup bezig op het NS-hoofdkantoor in Utrecht. 20 mensen die veel over NS twitteren zijn uitgenodigd voor een rondetafelgesprek met Ingrid Thijssen, directeur NS Reizigers.
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 20:13:45 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_99166715
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:08 schreef Temlin het volgende:

[..]

Vakantie dienstregeling he, terwijl nog niemand vakantie heeft. Wat een faal acte weer va NS. Ze mogen daar een keiharde trap krijen :r :N
Mijn vakantie zit er alweer op ;(
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:16:34 #245
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_99166854
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:08 schreef Temlin het volgende:

[..]

Kom dan met een oplossing als je het beter weet.

Of ben je een gesjeesde (ex-)student die meer doet met zijn mond doet dan met instrumenten?
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:22:42 #246
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99167113
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:16 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Kom dan met een oplossing als je het beter weet.

Of ben je een gesjeesde (ex-)student die meer doet met zijn mond doet dan met instrumenten?
Wat dacht je van het hele jaar door gewoon op normale sterkte blijven rijden? :')

Of ben je een gesjeesde (ex-)student die bijdehand doet tegen iedereen die ergens ontevreden over is?
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:23:37 #247
111382 Ofyles2
pi_99167148
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat dacht je van het hele jaar door gewoon op normale sterkte blijven rijden? :')

Of ben je een gesjeesde (ex-)student die bijdehand doet tegen iedereen die ergens ontevreden over is?
Ik ben helaas een ex-student die genaaid is door alles en iedereen en de mensen wil terugpakken die het hem mogelijk hebben gemaakt...
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:24:55 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99167201
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:23 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik ben helaas een ex-student die genaaid is door alles en iedereen en de mensen wil terugpakken die het hem mogelijk hebben gemaakt...
Ik begrijp er niet veel van, maar het zal wel :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:26:56 #249
111382 Ofyles2
pi_99167303
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begrijp er niet veel van, maar het zal wel :)
Yep.

Daarnaast heb ik ook teveel privédingen aan mijn hoofd.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:45:22 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99168146
Ah ja, dat kan he :) Al kun je je dan afvragen hoe handig het is om je op een forum als Fok te begeven, waar mensen nogal eens lompe dingen zeggen die dan onbedoeld verkeerd aankomen :)

Magoe, sterkte ermee iig :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:48:23 #251
111382 Ofyles2
pi_99168306
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah ja, dat kan he :) Al kun je je dan afvragen hoe handig het is om je op een forum als Fok te begeven, waar mensen nogal eens lompe dingen zeggen die dan onbedoeld verkeerd aankomen :)

Magoe, sterkte ermee iig :)
Bedankt, als het goed is kom ik later dit jaar terug.

Eerst nog even op vakantie naar een onbekende bestemming...
pi_99168855
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mijn vakantie zit er alweer op ;(
Zonde ;(, alhoewel ik heb helemaal geen vakantie dit jaar :')
pi_99168880
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:07:13 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99169250
Ik heb begin juni een week vakantie genomen, en neem in het najaar nog een week *O*
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:23:21 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99170232
Ik ga in mijn "vakantie" leukleuk papierrollen tegen de muur plakken en zo :')
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:38:27 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99171116
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 19:55 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
ICM 4240 vertrekt als trein IC 1760 uit Deventer om 17.15u.

Mijn allerallerlaatste blik op een Koploper als deze langs `de tuintjes´ en via de bocht verderop Deventer verlaat.
Kon je niet eerder zeggen dat je op Deventer stond? Ik was om 16:20 al op Deventer... Eerst de 4240 nog bij de ingraving bij Assel op de foto gezet, en bij de overweg thv Amersfoort Vlasakkers. Foto's komen nog.
Ik ben btw met de 4240 naar Den Haag gereisd.
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 21:44:12 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_99171444
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:59 schreef Temlin het volgende:

[..]

Zonde ;(, alhoewel ik heb helemaal geen vakantie dit jaar :')
Ja, maar m'n vakantie was het waard :Y Op naar de volgende *O*

Waarom ga je niet op vakantie?
pi_99171454
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:38 schreef greavy het volgende:
Kon je niet eerder zeggen dat je op Deventer stond? Ik was om 16:20 al op Deventer... Eerst de 4240 nog bij de ingraving bij Assel op de foto gezet, en bij de overweg thv Amersfoort Vlasakkers. Foto's komen nog.
Ik ben btw met de 4240 naar Den Haag gereisd.
Ik ben vanochtend halsoverkop vertrokken toen ik in de OD de planning van de 4240 zag staan. Relatief in de buurt en wilde toch al `die kant op´ vandaag. Ik heb van Amersfoort naar Enschede (vertrek 14.07u) en van Enschede naar Deventer (vertrek 16.27u) met de 4240 gereisd.

Ik FOK! zelden tot nooit onderweg; ik ben inmiddels weer thuis. :P

En hoe ben je naar Assel gegaan dan?
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:47:47 #259
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99171643
Ik ben vanochtend eerst naar Amersfoort gegaan, daar hem geplaat richting Den Haag (achterop). Toen naar Apeldoorn om naar de ingraving bij Assel te gaan, en was van plan om met de IC-Berlijn naar Almelo te gaan, maar omdat het te Deventer ophoopte (IC van 16:14 -> Den Haag/Rotterdam vertrok 16:26, maar was ruimschoots op tijd aan. 1 of andere jostie bedacht om 16.22 nog een stel aan te koppelen...). IC->Zwolle werd op 2A binnen genomen, waarop de IC-Berlijn 149 op de overstappende reizigers wachtte..

Ik zal je vast gezien hebben dan in Deventer, ik stond bij de voorste deur (en had een Canon DSLR om me nek). Ik ben in de motorwagen gaan zitten.

Naar Assel ben ik met een OV-Fiets gegaan, circa 10 kilometer fietsen. Alhoewel k niet helemaal naar Assel geweest ben, ik ben eerder al gestopt. Ik ben naar de Asselse Weg, Hoog Soeren gegaan. Daar op de ingraving geklommen.
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:52:21 #260
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99171915
Wij gaan binnenkort met de CNL 419 in een slaapcoupe naar Munchen, *O* daar blijven we 4 dagen vervolgens met de IC naar Karlsruhe en gelijk door met een ICE naar Freiburg en na 1 week naar Bad Godesberg(Bonn) ICE tot Frankfurt en IC naar Bonn. Dan na 6 dagen naar Keulen en daar met een ICE (via Eindhoven!, schiet niet op trouwens :() weer naar Utrecht.
Sorry voor de thuisblijvers en reeds uitgefeeste vakantiegangers maar we zijn er erg aan vakantie toe. :o
Als tussendoortje gaan we bijna zeker naar Basel en de rest zien we wel :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 07-07-2011 22:07:49 (oja, thx) ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juli 2011 @ 21:55:29 #261
Maffe Fries
pi_99172115
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga in mijn "vakantie" leukleuk papierrollen tegen de muur plakken en zo :')
Eindelijk is je huisje klaar?
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:55:42 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99172130
GodesBERG :P
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:56:00 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99172154
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Eindelijk is je huisje klaar?
8 sep krijg ik de sleutel ja :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:57:29 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99172238
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:52 schreef bork het volgende:

Als tussendoortje gaan we bijna zeker naar Basel en de rest zien we wel :Y
Ja, vertel mij wat, een WEEK in Freiburg. Tuurlijk ga je dan naar Basel, daar ontkom je gewoon niet aan :D Ik kende het hele stuk Strasbourg - Offenburg - Freiburg - Basel uit m'n hoofd op een gegeven moment, inclusief alle zijlijnen :X
pi_99172249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ga je in de buurt van het station wonen? Ik ben vandaag voor het eerst het station van Deventer `echt´ uitgelopen. Het centrum was best leuk. :P Had net niet tijd genoeg om nog door te lopen naar de IJssel.
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:58:03 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99172265
quote:

[..]

Wanneer is de housewarming? :+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juli 2011 @ 21:58:32 #267
Maffe Fries
pi_99172290
quote:

[..]

Tof :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:00:51 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99172442
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:57 schreef Socios het volgende:

[..]

Ga je in de buurt van het station wonen?
Oh had ik dat nog niet verteld? :')
pi_99172476
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh had ik dat nog niet verteld? :')
Nee... (of het is mij ontgaan).
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:01:53 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99172513
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:01 schreef Socios het volgende:

[..]

Nee... (of het is mij ontgaan).
Gast, echt :') Ik heb dat wel driehonderd keer gezegd of zo :D Mezelf kennende :')
pi_99172601
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Gast, echt :') Ik heb dat wel driehonderd keer gezegd of zo :D Mezelf kennende :')
Ik wist wel dat je in Deventer ging wonen, maar niet waar ongeveer. Nu nog niet dus. :D Maar je hoeft het niet te vertellen, hoor. :+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juli 2011 @ 22:03:09 #272
Maffe Fries
pi_99172606
Je hebt in de pimpel tijdens de meet zelfs nog aangewezen waar je zou gaan wonen
pi_99172639
Edit: nvm.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:04:51 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99172719
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:03 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je in Deventer ging wonen, maar niet waar ongeveer. Nu nog niet dus. :D Maar je hoeft het niet te vertellen, hoor. :+
Dichter bij het station dan jij in Lw *)
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:05:14 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99172743
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt in de pimpel tijdens de meet zelfs nog aangewezen waar je zou gaan wonen
Ja toen was Socios ook lekker uitgeslapen inderdaad _O- :')
pi_99172771
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Dichter bij het station dan jij in Lw *)
Nice!
pi_99172822
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja toen was Socios ook lekker uitgeslapen inderdaad _O- :')
Ik stapte pas in Deventer in en ging al vrij rap bier halen voor iedereen. Wellicht dat ik om één van beide redenen dat gemist heb. :+
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:11:20 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99173087
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wanneer is de housewarming? :+
Eind van het jaar zal ik wel een klein feestje maken voor de vaste bezoekers hier :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:12:09 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99173130
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Eind van het jaar zal ik wel een klein feestje maken voor de vaste bezoekers hier :)
Whoop whoop!

Wanneer ik (ooit eens) een eigen woning hebt komt er ook een housewarming voor jullie :D
pi_99173131
Deventer! O+

Hmm... als ik een half uurtje eerder van m'n werk naar huis was gewandeld had ik de 4240 nog over de IJsselbrug kunnen zien rijden! Helaas...

Maaruh, gefeliciteerd Fles! Eindelijk ook naar Deventer! ^O^
pi_99173268
Deventer *O*
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:19:09 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99173573
quote:
17s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Maaruh, gefeliciteerd Fles! Eindelijk ook naar Deventer! ^O^
Dank je :)

'd be about time huh 8-)
pi_99174031
Aanstaande Zondag voor het eerst met een fiets in de trein (Vlaardingen-Apeldoorn), ik zie mezelf straks al dat perron over fietsen om de "fiets deur" te vinden in de trein ;(
pi_99174070
En dan een boete krijgen omdat je niet mag fietsen op het perron ;(
pi_99174103
dat dan ook nog ja ;(
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:29:06 #286
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99174253
Foto's van vandaag:

Eerst te Amersfoort, bij de overweg thv Vlasakkers:

En de 4240 achterop:

Toen naar de ingravingen thv Hoog-Soeren / Assel gegaan (niet de hoge bij Assel):
Een IC-Berlijn:

En de andere richting op:

Toen kwam de 4240:

En nog ICMm:

Toen ben ik naar Deventer gegaan:

En met de 4240 naar Den Haag, waar hij weer vertrok naar Enschede:
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:35:21 #287
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99174668
Leuke fotoos Greavy :Y ^O^
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:36:12 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99174711
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:35 schreef bork het volgende:
Leuke fotoos Greavy :Y ^O^
Ja greavy, leuke fotoos :Y

EN NOU DE PITS IN MET DIE GLASBAK :(
pi_99174806
:D :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 juli 2011 @ 22:38:15 #290
Maffe Fries
pi_99174815
Hij moet eerst onderweg nog een extra pitstop maken

donderdag 7 juli 2011 @ 22:39:48 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99174906
Whehehehe, die reclame was briljant _O-
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:43:54 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99175135
Danku.

Iemand deze al gezien:

Dat schijnt een bekende spotter te zijn! Schijnt Rob van de Woude te zijn.
Alleen heeft die Rob v/d Woude nu géén prachtplaat. Die hij misschien wel kon hebben als hij aan de juiste kant v/d overweg bleef (niet snel oversteken)
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:45:52 #293
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99175242
Ik had 'm al gezien ja. Dit soort figuren kunnen we bedanken als de groene ProRail-hekken over een paar jaar zijn vervangen door betonmuren van 4 meter hoog.

Daarnaast: is het echt nodig om namen te gaan noemen? Je weet niet zeker of het ook daadwerkelijk diegene is, maar dit topic zal straks wel naar boven komen in Google als iemand op zijn naam zoekt.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:46:56 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99175305
Nearly hit :')

aanstellerij zeg
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:48:46 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99175435
Het IS zeker dat het die Rob is. Hij is herkend ;)
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:49:47 #296
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_99175502
"Nearly" is een beetje overdreven, maar een beetje suïcidaal kan je het wel noemen ja, damn.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:50:07 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99175525
En wat boeit dat verder voor dit topic? Ik ken die hele man niet.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:51:03 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99175569
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:48 schreef greavy het volgende:
Het IS zeker dat het die Rob is. Hij is herkend ;)
HERKEND? _O- OP DAT BEELD? _O-

Gast :') Doe ff normaal :')
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:51:25 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99175592
Niet op die video.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:51:27 #300
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99175594
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:49 schreef V2 het volgende:
"Nearly" is een beetje overdreven, maar een beetje suïcidaal kan je het wel noemen ja, damn.
Ja, zeker :Y Maar idd, er zijn wel gekkere gevallen.
  donderdag 7 juli 2011 @ 22:51:38 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99175606
Vull.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')