En die blinde mensen in Zoetermeer dan? En de Doven in hurdygarp? En de bejaarde in De Vink? Enz enz..quote:
Onbekend hoeveel reizigers er zijn? Verlieslatend? Vanwaar dan die verhalen over de Beneluxtrein die "de rails waarop hij is gelegd in goud waard is"?quote:Ik heb al gezegd dat wij vandaag niet weten hoeveel mensen die Benelux-trein nemen. Hij is verlieslatend, dus de NMBS zal blij zijn ervan af te zijn. Ik denk dat dit wel voor iedereen duidelijk is.
Laat dat nu vandaag gesloten zijnquote:Op maandag 4 juli 2011 23:23 schreef Temlin het volgende:
Je kunt op driebergen-zeist toch bij de AH-to go kaartjes kopen???
http://ns.nl/binaries/content/assets/NS/reizigers/avrns.pdfquote:Op maandag 4 juli 2011 23:04 schreef greavy het volgende:
Oh. Laat NS lekker de tyfus vallen.
Over het onderbreken van je reis met RoS.
Maar ik ga bij onderbreken niet uitchecken. Word het alleen maar duurder.
[..]
Maar dan kunnen ze zeker wijzen naar 18.7 uit diezelfde AVRquote:6.9
Een reis mag op elk Station op de kortste of snelste Reisroute worden onderbroken, en op dezelfde Dag weer worden voortgezet.
Nogal vaag, maar kan eventueel uitgelegd worden als dat reizen op Saldo op NS-kaarten aan strengere regels gebonden kan zijn dan reizen op niet NS-kaarten.quote:18.7
NS kan aanvullende voorwaarden van toepassing verklaren op de door NS verstrekte OV-chipkaarten.
Hierdoor komt jouw punt 2.3 weer bovendrijven, alleen vraag ik me af in hoeverre dat houdbaar is. Het is namelijk nauwelijks controleerbaar en bij de NS ligt de bewijslast om aan te tonen dat jij niet meer met je eerdere reis bezig was.quote:Voor zover bepalingen uit de AVR-NS of productvoorwaarden strijdig zijn met één of meerdere bepalingen uit deze verordening prevaleren de betreffende bepalingen uit de verordening boven de betreffende bepalingen uit de AVRNS of productvoorwaarden.
Ik reis er niet elke dag mee maar de keren dat ik er in zat was het schoenlepelwerk, duwen en trekken om er in en uit te komen, zitten was optioneel, zelfs 1e klas geeft geen garanties, ik ben dus ook wel benieuwd waar dit nu weer vandaan komt.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:29 schreef James1988 het volgende:
Overigens, opvallende quote over de Beneluxtrein in de Belgische kamervragen (vraag 8):
[..]
Onbekend hoeveel reizigers er zijn? Verlieslatend? Vanwaar dan die verhalen over de Beneluxtrein die "de rails waarop hij is gelegd in goud waard is"?
Dat is ook mijn ervaring. In ieder geval wel op een doordeweekse avond, met de trein van 22:00 van Antwerpen naar Roosendaal. Hij was afgeladen vol.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:55 schreef bork het volgende:
[..]
Ik reis er niet elke dag mee maar de keren dat ik er in zat was het schoenlepelwerk, duwen en trekken om er in en uit te komen, zitten was optioneel, zelfs 1e klas geeft geen garanties, ik ben dus ook wel benieuwd waar dit nu weer vandaan komt.
Ja, ik kreeg een appeltaartjequote:Op maandag 4 juli 2011 20:30 schreef Temlin het volgende:
guppy, toffe kaartheb je vandaag ook nog wat lekkers gekregen op arnhem cs?
In nederland ook. Daarom lapt de overheid braaf bij.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:15 schreef KapiteinT het volgende:
Bedenk wel dat ALLE treinen in Belgie verliesgevend zijn.Hoe kan je anders elk jaar zo'n groot verlies leiden?
Het geeft aan dat het bedrijf incompetent is. Als je er al niet in slaagt díe trein winstgevend te exploiteren...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:55 schreef bork het volgende:
[..]
Ik reis er niet elke dag mee maar de keren dat ik er in zat was het schoenlepelwerk, duwen en trekken om er in en uit te komen, zitten was optioneel, zelfs 1e klas geeft geen garanties, ik ben dus ook wel benieuwd waar dit nu weer vandaan komt.
Dat valt nog wel mee volgens mij. Hoofdrailnet is deels winstgevend.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In nederland ook. Daarom lapt de overheid braaf bij.
Neee natuurlijk niet. Het vervult een elementaire maatschappelijke functie. Zorg is ook verre van winstgevend. Net als kunst en cultuur.quote:
quote:Dames en heren, wegens technische problemen kan de intercity naar Gouda en Rotterdam van 7:17 vandaag niet rijden. U wordt verzocht niet meer in te stappen. Deze trein is afgekeurd.
quote:Belangrijk: bij station Lage Zwaluwe 9 dagen werk aan het spoor
Geachte
Van woensdag 13 t/m donderdag 21 juli vernieuwt ProRail de wissels bij station Lage Zwaluwe. Hierdoor rijden er geen treinen tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal en tussen Lage Zwaluwe en Breda.
Op onderstaande trajecten ondervindt u daarvan hinder. Uw extra reistijd is afhankelijk van het tijdstip van reizen.
[...]
Het meenemen van fietsen in Fyra en in de NS-bussen is niet toegestaan.
Meer informatie over de werkzaamheden vindt u op ns.nl/treinverkeerlagezwaluwe.
Actueel reisadvies
De vertreksporen en -tijden kunnen wijzigen. Kijk voor actuele informatie vlak voor vertrek op
de NS-Reisplanner of voor reisinformatie onderweg op m.ns.nl.
Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
Vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
9 dagen? Hoeveel wissels hebben ze daar? Zevenenveertigduizend?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:02 schreef Fixers het volgende:
God de NS gaat steeds vaker e-mails sturen...
[..]
Het is ook nooit goed hequote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:02 schreef Fixers het volgende:
God de NS gaat steeds vaker e-mails sturen...
[..]
nou en. Iedereen die dat wou heeft dat ding inmiddels een miljard keer op de foto. Hup, de pits in en reviseren met die klootzak.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:49 schreef greavy het volgende:
Vandaag rijdt de ICM 4240 tussen Den Haag en Venlo. Vertrekt 10:19 uit Venlo, aankomst Den Haag 12:10. Vertrek naar Venlo is vervolgens 12:51.
Ik ga er vandaag nog achteraan. Misschien morgen ook.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
nou en. Iedereen die dat wou heeft dat ding inmiddels een miljard keer op de foto. Hup, de pits in en reviseren met die klootzak.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou en. Iedereen die dat wou heeft dat ding inmiddels een miljard keer op de foto. Hup, de pits in en reviseren met die klootzak.
Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
9 dagen? Hoeveel wissels hebben ze daar? Zevenenveertigduizend?
Dat noem je dan zeker hogesnelheidswisselwisselen? En als het om het vervangen van hogesnelheidswissels gaat, is het dan hogesnelheidhogesnelheidswisselswisselen?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangen
Het is dan ook niet iemand in zijn eentje met een schepje en een schroevendraaier he. Daar zit een heel team achter met machines en zoquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangen
De NS krijgt bij mijn weten geen cent subsidie voor het laten rijden van treinen op het hoofdrailnet. Bij de kleinere aanbestede lijntjes wordt wel subsidie verstrekt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In nederland ook. Daarom lapt de overheid braaf bij.
Natuurlijk weten ze wel hoeveel mensen met de Beneluxtrein reizen. Maar dat heeft een antwoord waardoor het afschaffen van die trein never nooit niet verantwoord zal kunnen worden, dus dan houden we ons maar dom.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:29 schreef James1988 het volgende:
Overigens, opvallende quote over de Beneluxtrein in de Belgische kamervragen (vraag 8):
[..]
Onbekend hoeveel reizigers er zijn? Verlieslatend? Vanwaar dan die verhalen over de Beneluxtrein die "de rails waarop hij is gelegd in goud waard is"?
Dan krijgt Breda dus 3 kerende series: de Benelux, de Fyra en de 1900. De 1900 is nog het makkelijkste, want dat zijn gewoon treinstellen. Voor de Hispeed-treinen moet er met een loc omgelopen worden. Ik neem aan dat de 2200 (sneltrein Breda - Amsterdam) niet rijdt waardoor dit weer wat capaciteit vrijmaakt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:04 schreef JDude het volgende:
Ik kreeg 'm ook al ja. Zal wel een drukte van belang worden op station Breda als zowel de Benelux als de 1900 daar moeten keren.
Mijn gok: dan zit er een vertraagde trein voor.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:44 schreef Ascendancy het volgende:
geel sein rijden culemboorg-geldermalsen
weet iemand waarom?
Omdat ze dat pas weten wanneer ze beginnen te rijden.quote:En waarom kn de ns dat niet gewoon even melden. trein gemist terwijl k ook met de bus had gekund.
Dude whut?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:21 schreef Yreal het volgende:
Er is er eentje in de buurt van lage zwaluwe gesprongen. Als hij op het station is gesprongen vind ik dat wel skill![]()
Het is niet gezegd dat alle nieuwe sporen B4 krijgen, Arnhem wordt bijvoorbeeld in B1 gebouwd.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:08 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe sporen bij Utrecht zijn ook maar tijdelijk, dit kun je bijvoorbeeld zien aan het bovenleidingssysteem, dit is type B1 terwijl bij nieuwe sporen tegenwoordig B4 wordt toegepast. B1 is alleen geschikt voor 1500V, B4 is ook geschikt voor 25 kV. Bijvoorbeeld bij Houten en de Hanzelijn kun je B4 zien.
De reden voor de tijdelijke sporen is dat men bezig is met een dive-under, en een spoorverdubbeling Utrecht - Houten staat ook in de planning. Daarnaast wordt station Vaartsche Rijn nog gebouwd, in het kader van Randstadspoor.
Nee. Niet bij Lage Zwaluwe. Is bij de overweg Zuidendijk in Dordrecht gebeurd, onder toeziend oog van 6 mensen (waarvan 5 het echt hebben zien gebeuren), waaronder ik en nog 2 spotters.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:21 schreef Yreal het volgende:
Er is er eentje in de buurt van lage zwaluwe gesprongen. Als hij op het station is gesprongen vind ik dat wel skill![]()
quote:Starbucks op centraal station
5 juli 2011
NIJMEGEN - Een vestiging van de populaire koffieketen Starbucks komt eind dit jaar op het centraal station van Nijmegen. De koffiemultinational komt op de plek waar nu Café T nog zit.
De NS had dinsdag als eigenaar van het station een gesprek met Starbucks, met name over de termijn dat een filiaal geopend kon worden. De Starbucks is vooral onder studenten erg populair. In New York zit er op zo'n beetje elke straathoek een. Er zijn al jaren filialen in Utrecht en Amsterdam. De koffieketen, met grote meeneembekers en verschillende cakesoorten, had al aangekondigd uit te willen breiden in Nederland.
Ook op station Arnhem strijkt aan het einde van dit jaar een Starbucks neer. Ze zoeken nog mensen.
Bron: De Gelderlander
Ik vroeg het de conducteur en die zei dat er al langere tijd geel sein was op het trajectdeel. Dus het was al langer bekend.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mijn gok: dan zit er een vertraagde trein voor.
[..]
Omdat ze dat pas weten wanneer ze beginnen te rijden.
Klote man, sterkte ermee.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:53 schreef greavy het volgende:
Goed. Goed verhaal. Tips bij het verwerken en ga zo maar door. Maar voor echte slachtofferhulp moet je later terug. Dit was gewoon wat tips, praten, je verhaal kwijt kunnen en dergelijke, met zijn allen.
Al minstens twee dagen. Ook het deel uit Groningen is VIRM: 12 bakken die op Utrecht binnenkomen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:15 schreef Socios het volgende:
Vanmiddag de 10554 met V-IRM bij vertrek te Lw. Nieuw wijzigingsblad DGRL? Kan het niet terugvinden in het materieeloverzicht.
12 bakken virm wel jaquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Al minstens twee dagen. Ook het deel uit Groningen is VIRM: 12 bakken die op Utrecht binnenkomen.
Idd, 's ochtends een enkel ICMm drietje als IC Den Haag - Utrecht, 's middags dit...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
12 bakken virm wel ja"In de vakantieperiode... bla bla
"
In de vakantieperiode rijden wij treintjes, en wie braaf is mag mee en verder koppedicht
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:15 schreef Socios het volgende:
Vanmiddag de 10554 met V-IRM bij vertrek te Lw. Nieuw wijzigingsblad DGRL? Kan het niet terugvinden in het materieeloverzicht.
't Is toch gewoon kut man, als je een fijne Koploper verwacht, krijg je zo'n schommelboot.quote:
Ach, spoorkilometers zijn spoorkilometers. Be it een BZmotje, be it een slaapcoupé in de CNLquote:
Huh? Het viel mij serieus op. Tot voor kort ging V-IRM 's middags twee uur eerder uit Leeuwarden (12.45u).quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Soosje zit te trollenDaar kan je in meegaan, of niet, dat is een keuze
Verdorven, verloren voor het leven.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:31 schreef Temlin het volgende:
Er waren vanochtend in de intercity naar Utrecht / Schiphol. 3 kleine kinderen die de namen van alle treinen op Utrecht CS wistenKoploper, VIRM, DDAR ed.
Autistjes in wording. Klaar om op te worden geclassificeerd volgens de DSM-IV.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:31 schreef Temlin het volgende:
Er waren vanochtend in de intercity naar Utrecht / Schiphol. 3 kleine kinderen die de namen van alle treinen op Utrecht CS wistenKoploper, VIRM, DDAR ed.
Ja, en nu niet meer hequote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh? Het viel mij serieus op. Tot voor kort ging V-IRM 's middags twee uur eerder uit Leeuwarden (12.45u).
Veel plezier tussen alle Interrailpaupers en hun plunjebalen. Maar als Roosendaler ben je wel wat gewend op dat gebiedquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:34 schreef Ireyon het volgende:
Ik ga morgenochtend lekker in rijke-stinkerd stijl naar Frankfurt
Neuh, 1e klas is altijd wel plek, hoor.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:39 schreef Ireyon het volgende:
Interrailpaupers zie je niet in de HiSpeed/DB Lounges of 1ste klas. En 'k was ook niet van plan om in de wachtruimte op het station te overnachten
.
'k Besef me trouwens net dat het misschien toch wel verstandig was geweest om even te reserveren..
omloop start later vanwege vakanties. Op somda staat er wel meer over.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh? Het viel mij serieus op. Tot voor kort ging V-IRM 's middags twee uur eerder uit Leeuwarden (12.45u).
'k Had op zich wel willen reserveren, maar kan je onderhand bij NsHispeed al een specifieke zitplaats opgeven? De 2x dat ik via NsHispeed heb gereserveerd zat ik:quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Neuh, 1e klas is altijd wel plek, hoor.
Nee, dat kan niet. Wel word je als je alleen reist op een `1-zits´ geboekt (indien voorradig). Maar goed, nu kun je lekker zelf een mooi en chill plekje uitkiezen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:47 schreef Ireyon het volgende:
'k Had op zich wel willen reserveren, maar kan je onderhand bij NsHispeed al een specifieke zitplaats opgeven? De 2x dat ik via NsHispeed heb gereserveerd zat ik:
- in de Thalys aan de gangkant, omdat zelfs kiezen tussen gang/raam niet kon.
- in de ICE aan de muurkant, wat eigenlijk raamkant is maar dan net die ene plek zonder raam
Oh dat kan. Het zou inderdaad iets met een wijzigingsblad te maken moeten hebben. Maar ik denk dat er van elke 100.000 treinreizigers ongeveer 3 op de hoogte zijn van het bestaan van het woord "wijzigingsblad". Al te relevant is het dus allemaal nietquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Wel een interessante mutatie mijns inziens.
Ja, maar durf daar eens een vraagteken te posten. Dat is verboden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omloop start later vanwege vakanties. Op somda staat er wel meer over.
Daar posten heeft dan ook weinig zin.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar durf daar eens een vraagteken te posten. Dat is verboden.
Haha, liever hier inderdaad.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, maar durf daar eens een vraagteken te posten. Dat is verboden.
Niet bij HiFail kopen. Lekker naar de Deutsche Bahnquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Had op zich wel willen reserveren, maar kan je onderhand bij NsHispeed al een specifieke zitplaats opgeven? De 2x dat ik via NsHispeed heb gereserveerd zat ik:
- in de Thalys aan de gangkant, omdat zelfs kiezen tussen gang/raam niet kon.
- in de ICE aan de muurkant, wat eigenlijk raamkant is maar dan net die ene plek zonder raam
Ik wil eigenlijk zo'n messing schildje bij mijn vaste plaats aan de bar.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet bij HiFail kopen. Lekker naar de Deutsche Bahn![]()
Kan je kiezen uit(indien beschikbaar):
Coupétype:
- Onbelangrijk
- Grootvolume
- Grootvolume met tafel
Coupé
- Positie van plaats
- Onbelangrijk
- Raam
Gang (indien mogelijk)
Zone
- Onbelangrijk
- GSM-zone
- Stiltezone
Klinkt wel heel erg fout eigenlijk jaquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:04 schreef Socios het volgende:
"Grootvolume"
Zet de taal van bahn.de gewoon op Duits.
Voor extradikke Duitsersquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:04 schreef Socios het volgende:
"Grootvolume"
Zet de taal van bahn.de gewoon op Duits.
Voor zover mij bekend is, niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:05 schreef TeringHenkie het volgende:
En kan ik die ICE-toeslagkaart op de NS website kopen?
Maar je koopt het e-ticket op dag, niet op tijd. Ik kan nergens aangeven dat ik de toeslag wil betalen, en het kaartje is dus ook niet duurder. Een loophole in het huisreglement van de NS?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
als je een kaartje voor een rit met een ICE op internet kan kopen, dan is dat inclusief toeslag. Anders is het simpelweg niet "een kaartje voor een rit met een ICE"
Euhquote:RECTIFICATIE bericht ‘Ervaar als eerste onze nieuwe abonnementen’
Geachte heer Houtsma,
U heeft vandaag van ons een e-mail ontvangen waarin we u uitnodigen om onze nieuwe abonnementen
te testen.
Helaas is er iets misgegaan met de verzending van deze e-mail, waardoor u ten onrechte benaderd bent.
U kunt de e-mail als niet verzonden beschouwen. Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Nope. Het systeem kent het onderscheid totaal niet. Als je in de reisplanner de treinrit met het ICE-logo selecteert, kun je op "Koop een ticket" klikken, en alles invullen, maar ICE-toeslag is nergens te bekennen. Het vraagt je vervolgens opnieuw de reisdatum in te vullen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:30 schreef V2 het volgende:
Is het ook duurder dan een normaal e-ticket Utrecht-A'dam?
Hmm.quote:http://ns.nl/reizigers/plan-uw-reis/reisinformatie/nachtnet
Een vervoerbewijs met Voordeeluren-korting afgegeven vóór middernacht is tot 04.00 uur van de volgende dag (ook in het Nachtnet).
Een vervoerbewijs met Voordeeluren-korting, afgegeven op een doordeweekse dag na middernacht, is pas vanaf 09.00 uur geldig op die dag tot de volgende dag 04.00 uur (en daarmee geldig in het Nachtnet van de dag volgend op de dag van afgifte)
Je verwart "toeslagplicht" met "reserveringsplicht"quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:26 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Maar je koopt het e-ticket op dag, niet op tijd. Ik kan nergens aangeven dat ik de toeslag wil betalen, en het kaartje is dus ook niet duurder. Een loophole in het huisreglement van de NS?
Nee hoorquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je verwart "toeslagplicht" met "reserveringsplicht"
Dan vanwaar die zorgen over dag of tijd?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:51 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Nee hoorIk weet dat er een toeslagplicht geldt voor de ICE, en dat reserveren niet verplicht is.
En dat terwijl dat hele bedrijf ons land tot twee jaar geleden alleen maar goed genoeg vond om een kantoor en branderij neer te plempen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Bizar. Een overhypede en meer dan schoftig dure koffieboer moet ineens overal komen, maar het loket op Driebergen-Zeist is voor het gemak maar gesloten. Het is maar wat je wilt dat reizigers belangrijk vinden.
Omdat dan het systeem zou kunnen zeggen: "om xx:xx rijdt alleen een ICE, dus we voegen toeslag toe aan het kaartje".quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan vanwaar die zorgen over dag of tijd?
Ja, de control freakquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:10 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Omdat dan het systeem zou kunnen zeggen: "om xx:xx rijdt alleen een ICE, dus we voegen toeslag toe aan het kaartje".
Hoeveel is de toeslag bij de automaat?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:14 schreef greavy het volgende:
Ik doe niet altijd ICE-toeslag kopen. Soms geen tijd voor. Toeslag voor de ICE in de trein kopen is 4 euro als je gelijk (liefst gepast) kan afrekenen.
¤ 2,-.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:17 schreef TeringHenkie het volgende:
Hoeveel is de toeslag bij de automaat?
Zelfs op Koninginnedag werd er in mijn ICE 4 euro omgeroepenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:22 schreef Socios het volgende:
Ik meende dat de toeslag dan 6 euro is. Dat werd bij mij een keer omroepen in ICE vlakvoor vertrek uit Amsterdam Centraal.
Ik niet, maar het lijkt me fantastisch. Ga jij?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:40 schreef Ascendancy het volgende:
Heeft iemand hier wel eens op de Flåm spoorlijn gereisd? En hoe beviel dat?
Neuj dat hoeft niet, ik ben nog nooit in een afgeladen ICE terecht gekomen. Vroeger reserveerde ik nog weleens, had je gewoon een raamplek, huhu met een stijl voor je neus, gewoon lekker 4-zits pakken waar niks staat gereserveerd, zijn er altijd is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:39 schreef Ireyon het volgende:
Interrailpaupers zie je niet in de HiSpeed/DB Lounges of 1ste klas. En 'k was ook niet van plan om in de wachtruimte op het station te overnachten
.
'k Besef me trouwens net dat het misschien toch wel verstandig was geweest om even te reserveren..
quote:Op woensdag 6 juli 2011 07:52 schreef kebabkever het volgende:
Zit momenteel in de Olymipische koploper! Wat een heeeeeerlijke stoelen hebben die toch! Zoveel meer warmere uitstraling dan de vernieuwde! Vergeleken met dit is dat nieuwe toch een beetje koud ingericht.
Ik, twee jaar geleden. Het is tof, maar übertoeristisch en het bezoek aan de waterval is kazig.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:40 schreef Ascendancy het volgende:
Heeft iemand hier wel eens op de Flåm spoorlijn gereisd? En hoe beviel dat?
Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Vandaag dit stel voor het laatst opzoeken. Vrijdag gaat hij in revisie.
Shit, had gehoopt dat hij weer op Den Haag-Venlo zou uithangen vandaag...quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:16 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
Geen Olympische Koplopers meer?quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Vandaag dit stel voor het laatst opzoeken. Vrijdag gaat hij in revisie.
Je kan dus gewoon helemaal geen kaartjes voor een rit met een ICE binnen Nederland kopen. NS verkoopt die alleen voor internationale reizen (daar zit dan geen toeslag bij, want voor internationale reizen heb je geen toeslag nodig).quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
als je een kaartje voor een rit met een ICE op internet kan kopen, dan is dat inclusief toeslag. Anders is het simpelweg niet "een kaartje voor een rit met een ICE"
Zet dat ding in als vijfde intercity tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam, eindelijk is weer doorrijden in plaats van al die stopsquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:53 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je kan dus gewoon helemaal geen kaartjes voor een rit met een ICE binnen Nederland kopen. NS verkoopt die alleen voor internationale reizen (daar zit dan geen toeslag bij, want voor internationale reizen heb je geen toeslag nodig).
Die ICE rijdt er ook niet voor binnenlandse reizigers (dat je toch mee mag als je een toeslag koopt, is niet meer dan een leuk extraatje)
Lekker vast komen te zitten tussen alle stoppertjes en cargo's bedoel jequote:Op woensdag 6 juli 2011 11:57 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zet dat ding in als vijfde intercity tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam, eindelijk is weer doorrijden in plaats van al die stops.
Dus, afgaande op dit bericht, hebben we nog maar 5 maanden plezier van de Benelux en moeten we daarna in de Fyra? En men beweert dat er nog niets bekend is over tarieven en eventuele reservingsplicht?!quote:NMBS ontkent bericht over extra stoptrein Roosendaal-Antwerpen
Gepubliceerd: 6 juli 2011 9.03
Volgens het "Comité van Ministers" komt er elk uur een extra stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen, van zodra de Beneluxtrein (Amsterdam Centraal - Brussel Zuid) stopt met rijden. Dat zou in december van dit jaar al kunnen zijn. De nieuwe Fyra-trein, een hogesnelheidstrein voor de korte afstand, gaat dan van Brussel over Antwerpen, Brecht en Breda naar Amsterdam rijden.
Het "Comité van Ministers" (de Europese ministers van Buitenlands Zaken) heeft nu aan het Beneluxparlement laten weten dat er daarna een "snelle stoptrein" Antwerpen - Roosendaal komt, éénmaal per uur, met minder stopplaatsen dan de gewone L-trein. Volgens het Comité zijn daarover principe-afspraken gemaakt met de NS en de NMBS.
Het enige wat woordvoerder Jochem Goovaerts van de NMBS hiervan kan bevestigen, is de startdatum van december. "Volgens de informatie die wij tot vandaag van de Italiaase treinconstructeur krijgen, zullen we de nieuwe commerciële dienst inderdaad in december kunnen opstarten", bevestigt Goovaerts. "De testritten met de nieuwe Fyra-treinstellen zijn volop bezig en verlopen goed." Fyra rijdt al tussen Amsterdam en Rotterdam.
Goovaerts ontkent echter formeel dat er nu al beslist is tot een extra stoptrein. "Het is veel te vroeg om daarover te communiceren. De NMBS heeft een theoretisch standpunt ingenomen dat wij een oplossing zoeken voor de reizigers in Roosendaal die nu de Beneluxtrein gebruiken en voor wie de Fyra geen optie is. Maar welke oplossing dat wordt, staat nog niet vast."
Volgens tellingen van de NMBS hebben per trein maximaal twintig reizigers Antwerpen als vertrekstation en Roosendaal als eindstation, of omgekeerd, en is één trein per uur dus voldoende. Voorstanders van de bijkomende trein wijzen dan weer op het grote aantal potentiële gebruikers op de tussenliggende stopplaatsen.
Bron: Gazet van Antwerpen
Ik vind dat meneer een beetje krom redenatie gebruikt. Roosendaal -> Antwerpen is inderdaad niet de vervoersvraag van de stoptrein. De dorpen daartussen zijn bron. Bovendien zullen er best wel meer mensen met de boemel meewillen als ze geen ic meer hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus, afgaande op dit bericht, hebben we nog maar 5 maanden plezier van de Benelux en moeten we daarna in de Fyra? En men beweert dat er nog niets bekend is over tarieven en eventuele reservingsplicht?!
Nou de vervoersvraag van die dorpen is nogal klein, en de dorpen die nog wel wat voorstellen hebben al twee treinen per uur. Die extra trein moet het dus vooral hebben van de doorgaande reizigers.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik vind dat meneer een beetje krom redenatie gebruikt. Roosendaal -> Antwerpen is inderdaad niet de vervoersvraag van de stoptrein. De dorpen daartussen zijn bron. Bovendien zullen er best wel meer mensen met de boemel meewillen als ze geen ic meer hebben.
Zo meldt Tweakers.quote:NS: een op de drie intercity's heeft wifi
Op dit moment hebben 130 treinen van de NS gratis wifi aan boord. Daarmee is is circa een derde van alle intercity's - en vrijwel elke enkelvloerse intercity - voorzien van draadloos internet. Het is onduidelijk of de uitrol volgens planning verloopt.
Wie momenteel reist met een enkelvloerse intercity, ook wel bekend als de Koploper, heeft altijd wifi aan boord. 130 van de 137 enkelvloerse intercity's beschikken al over wifi; de overige zeven worden momenteel verbouwd. Dat zegt NS-woordvoerster Nienke Kooistra tegen Tweakers.net. "Zodra alle enkelvloerse treinen over wifi beschikken, volgen de dubbeldekkers", zegt de woordvoerster. Het is onduidelijk hoeveel dubbeldekkers er nu zijn, maar medio vorig jaar waren er in totaal 365 intercity's.
Vorig jaar liep de uitrol van internet in de NS-treinen nog vertraging op. Na twee maanden waren slechts twee intercity's voorzien van wifi, terwijl dat er veel meer hadden moeten zijn. Kooistra wil niet zeggen of de NS nu wel op schema loopt. "Niets is zo veranderlijk als een planning", aldus de NS-woordvoerster. Volgens Kooistra moest na het winterweer bijvoorbeeld aan veel treinen herstelwerk worden uitgevoerd, en had dat voorrang. Toch zou de doelstelling om in 2013 alle intercity's van wifi te hebben voorzien, worden gehaald, aldus Kooistra.
Sprinters en stoptreinen krijgen geen wifi aan boord. "De gemiddelde reistijd in dergelijke treinen is maar 17 minuten", zegt Kooistra, en wifi in de trein zou meer van pas komen op de langere trajecten. Ondertussen wordt wifi in de trein echter vooral gebruikt voor korte sessies: de gemiddelde gebruiksduur bedraagt tien minuten.
De afgelopen maand werd er ongeveer 400.000 keer gebruikgemaakt van wifi in de trein. "Gemiddeld stijgt het aantal sessies met 40.000 stuks per maand", vertelt Kooistra. De verbinding in de trein wordt geleverd door T-Mobile. De komende twee jaar is internet in de trein nog gratis; of dat daarna ook zo blijft, is nog niet bekend.
jaquote:Op woensdag 6 juli 2011 18:07 schreef brandsrus het volgende:
Wat ik me afvroeg, hoe komt de Noord Oost eruit te zien als de Hanzelijn in bedrijf is? Rijden de treinen uit Leeuwarden over de Veluwe en van Groningen richting Lelystad?
Ik gok er op dat de patroontijden met een kwartier gaan verschuiven, afhankelijk van hoe het er rond het knooppunt Weesp allemaal uit komt te zien.quote:Hoe gaan de patroontijden eruitzien?
Wie weet al meer...
Heb hem tussen Gouda-Den Haag-Apeldoorn gehadquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:16 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
Kan tot 8 weken duren. Kan ook sneller gaan (behalve toen bij mij dat er iets verkeerd was ingevoerd). Maar als je naar een loket gaat, en hem daar aanvraagt, krijg je een tijdelijke Bahncard. Hiermee kan je reizen tot je je "Plastikkarte" per post ontvangen hebt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Girls![]()
Zeg, hoe lang duurt het aanvragen van een BahnCard eigenlijk, totdat je m in huis hebt?
Je kan hem ook gewoon thuis uitprinten (de tijdelijke) ik had de mijne na 10 dagen al geloof ik.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Kan tot 8 weken duren. Kan ook sneller gaan (behalve toen bij mij dat er iets verkeerd was ingevoerd). Maar als je naar een loket gaat, en hem daar aanvraagt, krijg je een tijdelijke Bahncard. Hiermee kan je reizen tot je je "Plastikkarte" per post ontvangen hebt.
quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:57 schreef James1988 het volgende:
Ik moet nog eens een keer met die Oostenrijkers mee... Hopelijk keren die straks ook in Breda.
Dat dus.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kan beter gewoon een keer naar Oostenrijk gaan
quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:07 schreef TeringHenkie het volgende:
Mensen die op Tweakers gaan zitten beweren dat het signaal voor Internet in de trein via de bovenleiding binnen komt
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=4824166quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]Linkje?
Theoretisch is het overigens natuurlijk best mogelijk...
Ik weet niet of je zo'n hoogfrequent signaal er door krijgt over zo'n grote afstand. En de bovenleiding wordt dan één grote WiFi-antenne, maar dan met idioot veel reflecties.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]Linkje?
Theoretisch is het overigens natuurlijk best mogelijk...
Het is precies 3G, iets anders zit er niet in de lucht waar je fatsoenlijk op kunt internetten. Je logt in op een T-Mobile hotspot.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:58 schreef greavy het volgende:
In de trein zit een kast die signalen uit de lucht oppakt (zeg maar ook iets als 3G maar dan weer iets anders).
En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.quote:
Je hebt veel teveel vertrouwen in de NS.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.
Dat zie ik nog net iets eerder gebeuren.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.het eerste Starbucks-rijtuig
Heb jij al een Kermit? Daarmee kun je bellen binnen 150 meter van een Greenpoint! Op elk station is wel een Greenpoint!quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.
Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus binnenkort de eerste VIRMs met wifi
Zou de NS-woordvoerder DDAR->DDZ bedoeld hebben met 'dubbeldekkers'?quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..
ik denk dat die bakken als allerlaatste zullen gaan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
in Zaandam liggen nog steeds de twee stellen Plan T
de sloperij heeft geen vergunning om ze te slopen, ivm asbest.
tegenwoordig liggen de stellen ietwat verborgen tussen vele autowrakken. de sloperij draait gewoon door.
Die bij Onnen staan worden voorlopig nog niet gesloopt. Ze staan nog reserve.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:07 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb er ook al een heleboel op de A28 bij Haren gezien. Op het rangeerterrein van Haren staan een flink aantal plan V of T (ik heb er de ballen verstand van). Waar worden die dingen gesloopt?
Het oorspronkelijke plan was dat in 2013 ongeveer 80% van alle Intercity's internet zou hebben. Dat kan nooit als ze daarmee wachten tot ná het DDZ-project wat eind 2013 af moet zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..
quote:Reizigers dupe van vervalste OV-chipkaarten
Geplaatst op: woensdag 6 juli 2011 15:21
Laatst bijgewerkt: woensdag 6 juli 2011 15:23
De criminale business case van de OV-chipkaart bleek al langer te bestaan. Ook blijken reizigers wel degelijk de dupe te worden van de fraude. De eerste slachtoffers hebben zich al gemeld.
Dat blijkt uit een rondgang van het forum Opgelicht op internet. Vanochtend werd bekend dat aangifte is gedaan van 'grootschalige fraude' met de OV-chipkaart. Het zou gaan om honderd kaarten. Daarbij zouden mensen die kaarten voor ¤17,50 kopen met een saldo van ¤150 erop en dus weten dat het kaarten zijn waarmee gerommeld is.
Inmiddels is duidelijk dat de gang van zaken anders is. De klanten kregen via een website één of twee OV-dagkaarten aangeboden voor een prijs van ¤17,50. Dat is een prijs die niet onwaarschijnlijk hoeft te zijn; het ligt iets boven het niveau van sommige dagkaarten. Deze kosten liggen ongeveer in lijn van de prijs die een HEMA of Kruidvat rekent.
Inmiddels is wel duidelijk in het forum dat Leroy B. de hoofdverdachte is. Hij verhaalt uitgebreid op het forum over zijn webshop en vertelt zelfs van het geld op vakantie naar Turkije te zijn geweest.
Webwereld
Dat is dus die gast met die OV-dagkaarten van KrijgJeKorting.quote:Handel in illegale ov-chipkaarten ontdekt
Laatste update: 6 juli 2011 08:47 info
ROTTERDAM - Translink Systems, het bedrijf dat ov-chipkaarten produceert, heeft bij de politie Rotterdam aangifte gedaan van grootschalige handel in illegale kaarten.
Dat heeft een woordvoerster van het bedrijf woensdag gemeld.
Het gaat om een fraude met ''zeker enkele honderden kaarten, aldus de zegsvrouw. Het bedrijf kwam de fraude op het spoor toen een baliemedewerker op een station meldde honderd chipkaarten aan één persoon te hebben verkocht. Deze kaarten zijn uit voorzorg allemaal geblokkeerd.
De fraudeurs hebben de kaarten na aankoop gemanipuleerd en er kunstmatig een saldo van 150 euro op gezet. Daarna werden ze te koop aangeboden via sites als Marktplaats.
Translink meldt dat deze wijze van frauderen al eerder bekend was, maar dat dit de eerste maal is dat er op deze grote schaal handel wordt ontdekt in gemanipuleerde kaarten. Het bedrijf probeert ondertussen de ov-chipkaarten minder kraakgevoelig te maken.
nu.nl
quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben ook al vaker van die bakken tegengekomen op de A28. Waar gaat dat heen?
Dat klopt, de verwachte levenstermijn van ICRm (nog hoogstens 10 jaar) is te kort en de hoeveelheid is te klein om zo'n investering te verantwoorden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:24 schreef greavy het volgende:
Dat plan is mij dan weer ontschoten. ICRm krijgt sowieso geen OBIS gok ik.
Mooi!quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:24 schreef Bitlord het volgende:
Een DDAR heeft net Flevoland verlaten en is op weg naar Weesp. Hier passeert de trein de A1 bij Muiderberg.
[ afbeelding ]
Wauw wat een operatie. Ergens is het toch zonde, het is een groot stuk geschiedenis.quote:
Geen idee, maar het ziet er een leuke buurt uit. Dus waar is het?quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:48 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De vragen:
- Welk station (1,5 punt)
- Welk materieel zien we hier (1 punt)
- Welke lijn is dit (1 punt)
- Welke vervoerder zit hier (1,5 punt)
- Rijden hier nog reguliere treinen? (0,5 punt)
Mooie foto!quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:24 schreef Bitlord het volgende:
Iets verderop vertrekt een Sprinter vanuit station Weesp over de beweegbare brug over de Vecht.
[ afbeelding ]
Utrecht-Maastricht-Heerlen-Roermond-Nijmegen-Arnhem-Utrecht.quote:Op donderdag 7 juli 2011 10:32 schreef ikwilgraven het volgende:
Ik wil vandaag een beetje gaan treinen.
Nou wil ik vertrekken vanaf Utrecht CS!
Wat is een leuke route om te doen?
Waar ik ook een paar leuke foto's kan schieten.
Dan hoef je alleen de 3G module te vervangen door een 4G module. Denk alleen niet dat T-mobile een capabel netwerk heeft ter zijne tijdquote:Op woensdag 6 juli 2011 22:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.
Ik blijf het gewoon raar vinden dat ze voor die sloopoperatie niet ergens een sloopterreintje bij een ongebruikt zijspoor inrichten. Lijkt me echt een stuk practischer dan alle bakken stuk voor stuk op een dieplader takelen en over de weg vervoeren.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:07 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb er ook al een heleboel op de A28 bij Haren gezien. Op het rangeerterrein van Haren staan een flink aantal plan V of T (ik heb er de ballen verstand van). Waar worden die dingen gesloopt?
De zogenaamde losplaatsen zijn bijna allemaal al gesaneerd. Boven Zwolle heb je alleen Steenwijk nog over. Zwolle zal echter goedkoper zijn, omdat daar al een kraan aanwezig is, terwijl je bij andere losplaatsen telkens eentje zou moeten huren.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:30 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik blijf het gewoon raar vinden dat ze voor die sloopoperatie niet ergens een sloopterreintje bij een ongebruikt zijspoor inrichten. Lijkt me echt een stuk practischer dan alle bakken stuk voor stuk op een dieplader takelen en over de weg vervoeren.
Maar ja, mijn logica is natuurlijk geen grote bedrijfslogica.
Ja is die straling mogelijk eventueel schadelijk voor de eetlust van de zandbakhagedis ja?quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mag nietNatuurgebied, verboden voor gsm-masten
Maar alle gekheid op een stokje, wees blij dat je nog ergens rustig in de trein kunt zitten zonder alle stress van de moderne maatschappij waar je 24/7 online bent!
Tussen Tilburg Universiteit en Reeshof valt zowel met T-Mobile als met Vodafone bij mij ook altijd het bereik weg. Het is maar heel even, maar net lang genoeg om op te vallen (Spotify stopt met spelen, bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ach, Fles. Er zijn meer trajecten waar je regelmatig geen bereik hebt.
Zou GSM-R daar wel werken?quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:57 schreef Peterselieman het volgende:
Ach, Fles. Er zijn meer trajecten waar je regelmatig geen bereik hebt.
Ik denk dat het net moet lukken, maar daarmee heb je dan ook alles gezegd.quote:
De laatste keer dat ik daar reed had ik de hele rit een hier bereik. Pas bij station Leeuwarden in de buurt kakte het in.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:03 schreef Peterselieman het volgende:
Tussen Leeuwarden en Groningen heb ik meestal tot drie keer toe geen bereik
We zijn hier op tijd met afscheid nemen, hij gaat dit weekend uit dienst om verbouwd te gaan worden. Je hebt dus nu echt bijna het laatste ritje te pakkenquote:Op donderdag 7 juli 2011 13:08 schreef Jackson5 het volgende:
Las ik hier vorige week nou afscheid van de koploper? Ik zit nu in die oude rag olympische trein 4240. Hoe kan dat dan?
Ik heb meestal last in de buurt van Zuidhorn, tussen Zwaagwesteinde en Buitenpost en nog ergens meende ik. Maar boeit me ook verder niet zo.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik daar reed had ik de hele rit een hier bereik. Pas bij station Leeuwarden in de buurt kakte het in.
Oh jammer ik heb zelfs een foto gemaakt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
We zijn hier op tijd met afscheid nemen, hij gaat dit weekend uit dienst om verbouwd te gaan worden. Je hebt dus nu echt bijna het laatste ritje te pakken
quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:08 schreef Jackson5 het volgende:
Las ik hier vorige week nou afscheid van de koploper? Ik zit nu in die oude rag olympische trein 4240. Hoe kan dat dan?
Gaaf! Jammer van de groothoekfoto's.quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:36 schreef V2 het volgende:
Fotoreportage van een Russische locwerkplaats
Ja. GSM-R is een compleet eigen net. Wordt jaarlijks gecontroleerd door de mP Jules.quote:
Utrecht - Woerden ook altijd gekut rond Harmelen aansluiting.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik heb meestal last in de buurt van Zuidhorn, tussen Zwaagwesteinde en Buitenpost en nog ergens meende ik. Maar boeit me ook verder niet zo.
En er mag wel een BTS voor GSM-R staan, maar niet voor overig GSM-verkeer? Knappe vergunning welquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja. GSM-R is een compleet eigen net. Wordt jaarlijks gecontroleerd door de mP Jules.
Zolang die trein gewoon een dienstregeling rijdt is dat toch helemaal niet zo bijzonder.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Dit zag je aankomen gewoon
Iedereen heeft het erover, en een onbekende heeft per toeval WEL het allerlaatste ritje te pakken
Dat is echt supervetquote:Op donderdag 7 juli 2011 18:06 schreef remcoP het volgende:
Hoera! een glijbaan op station overvecht.
![]()
Nu ben ik wel 5 seconden eerder bij de trein!
[ afbeelding ]
Utrechtquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:50 schreef Stefanovic83 het volgende:
mwah valt mee hoor.. valt nooit helemaal weg. Maartensdijk, die is echt irritant.
En Utrecht Centraal zelf, heb vaak maar 1G
Nee, hoor. Ik vertrok vandaag nog met ICM 4240 om 16.27u uit Enschede. Later dan Jackson5 dus.quote:Op donderdag 7 juli 2011 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit zag je aankomen gewoon
Iedereen heeft het erover, en een onbekende heeft per toeval WEL het allerlaatste ritje te pakken
Vandaag zelfs nog met een maat van me op de nosop3 pagina gestaan met een filmpje!quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:06 schreef remcoP het volgende:
Hoera! een glijbaan op station overvecht.
![]()
Nu ben ik wel 5 seconden eerder bij de trein!
[ afbeelding ]
Vakantie dienstregeling he, terwijl nog niemand vakantie heeft. Wat een faal acte weer va NS. Ze mogen daar een keiharde trap krijenquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:05 schreef ikwilgraven het volgende:
Vandaag weer lekker ge-treint alleen het viel me wel op het aantal DD-AR treinen die ik tegen kwam!
Op elk traject waar normaal een VIRM of een Koploper reed zag ik een DD-AR heel bizar!
Mijn vakantie zit er alweer opquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:08 schreef Temlin het volgende:
[..]
Vakantie dienstregeling he, terwijl nog niemand vakantie heeft. Wat een faal acte weer va NS. Ze mogen daar een keiharde trap krijen![]()
Kom dan met een oplossing als je het beter weet.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:08 schreef Temlin het volgende:
[..]
Vakantie dienstregeling he, terwijl nog niemand vakantie heeft. Wat een faal acte weer va NS. Ze mogen daar een keiharde trap krijen![]()
Wat dacht je van het hele jaar door gewoon op normale sterkte blijven rijden?quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Kom dan met een oplossing als je het beter weet.
Of ben je een gesjeesde (ex-)student die meer doet met zijn mond doet dan met instrumenten?
Ik ben helaas een ex-student die genaaid is door alles en iedereen en de mensen wil terugpakken die het hem mogelijk hebben gemaakt...quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat dacht je van het hele jaar door gewoon op normale sterkte blijven rijden?![]()
Of ben je een gesjeesde (ex-)student die bijdehand doet tegen iedereen die ergens ontevreden over is?
Ik begrijp er niet veel van, maar het zal welquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben helaas een ex-student die genaaid is door alles en iedereen en de mensen wil terugpakken die het hem mogelijk hebben gemaakt...
Yep.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp er niet veel van, maar het zal wel
Bedankt, als het goed is kom ik later dit jaar terug.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ah ja, dat kan heAl kun je je dan afvragen hoe handig het is om je op een forum als Fok te begeven, waar mensen nogal eens lompe dingen zeggen die dan onbedoeld verkeerd aankomen
![]()
Magoe, sterkte ermee iig
Zondequote:
Kon je niet eerder zeggen dat je op Deventer stond? Ik was om 16:20 al op Deventer... Eerst de 4240 nog bij de ingraving bij Assel op de foto gezet, en bij de overweg thv Amersfoort Vlasakkers. Foto's komen nog.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:55 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
ICM 4240 vertrekt als trein IC 1760 uit Deventer om 17.15u.
Mijn allerallerlaatste blik op een Koploper als deze langs `de tuintjes´ en via de bocht verderop Deventer verlaat.
Ja, maar m'n vakantie was het waardquote:Op donderdag 7 juli 2011 20:59 schreef Temlin het volgende:
[..]
Zonde, alhoewel ik heb helemaal geen vakantie dit jaar
Ik ben vanochtend halsoverkop vertrokken toen ik in de OD de planning van de 4240 zag staan. Relatief in de buurt en wilde toch al `die kant op´ vandaag. Ik heb van Amersfoort naar Enschede (vertrek 14.07u) en van Enschede naar Deventer (vertrek 16.27u) met de 4240 gereisd.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:38 schreef greavy het volgende:
Kon je niet eerder zeggen dat je op Deventer stond? Ik was om 16:20 al op Deventer... Eerst de 4240 nog bij de ingraving bij Assel op de foto gezet, en bij de overweg thv Amersfoort Vlasakkers. Foto's komen nog.
Ik ben btw met de 4240 naar Den Haag gereisd.
Eindelijk is je huisje klaar?quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga in mijn "vakantie" leukleuk papierrollen tegen de muur plakken en zo
Ja, vertel mij wat, een WEEK in Freiburg. Tuurlijk ga je dan naar Basel, daar ontkom je gewoon niet aanquote:Op donderdag 7 juli 2011 21:52 schreef bork het volgende:
Als tussendoortje gaan we bijna zeker naar Basel en de rest zien we wel
Ga je in de buurt van het station wonen? Ik ben vandaag voor het eerst het station van Deventer `echt´ uitgelopen. Het centrum was best leuk.quote:
Oh had ik dat nog niet verteld?quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:57 schreef Socios het volgende:
[..]
Ga je in de buurt van het station wonen?
Gast, echtquote:
Ik wist wel dat je in Deventer ging wonen, maar niet waar ongeveer. Nu nog niet dus.quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Gast, echtIk heb dat wel driehonderd keer gezegd of zo
Mezelf kennende
Dichter bij het station dan jij in Lwquote:Op donderdag 7 juli 2011 22:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je in Deventer ging wonen, maar niet waar ongeveer. Nu nog niet dus.Maar je hoeft het niet te vertellen, hoor.
Ja toen was Socios ook lekker uitgeslapen inderdaadquote:Op donderdag 7 juli 2011 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt in de pimpel tijdens de meet zelfs nog aangewezen waar je zou gaan wonen
Ik stapte pas in Deventer in en ging al vrij rap bier halen voor iedereen. Wellicht dat ik om één van beide redenen dat gemist heb.quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja toen was Socios ook lekker uitgeslapen inderdaad![]()
Eind van het jaar zal ik wel een klein feestje maken voor de vaste bezoekers hierquote:
Whoop whoop!quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eind van het jaar zal ik wel een klein feestje maken voor de vaste bezoekers hier
Dank jequote:Op donderdag 7 juli 2011 22:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Maaruh, gefeliciteerd Fles! Eindelijk ook naar Deventer!![]()
Ja greavy, leuke fotoosquote:
HERKEND?quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:48 schreef greavy het volgende:
Het IS zeker dat het die Rob is. Hij is herkend
Ja, zekerquote:Op donderdag 7 juli 2011 22:49 schreef V2 het volgende:
"Nearly" is een beetje overdreven, maar een beetje suïcidaal kan je het wel noemen ja, damn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |