En die blinde mensen in Zoetermeer dan? En de Doven in hurdygarp? En de bejaarde in De Vink? Enz enz..quote:
Onbekend hoeveel reizigers er zijn? Verlieslatend? Vanwaar dan die verhalen over de Beneluxtrein die "de rails waarop hij is gelegd in goud waard is"?quote:Ik heb al gezegd dat wij vandaag niet weten hoeveel mensen die Benelux-trein nemen. Hij is verlieslatend, dus de NMBS zal blij zijn ervan af te zijn. Ik denk dat dit wel voor iedereen duidelijk is.
Laat dat nu vandaag gesloten zijnquote:Op maandag 4 juli 2011 23:23 schreef Temlin het volgende:
Je kunt op driebergen-zeist toch bij de AH-to go kaartjes kopen???
http://ns.nl/binaries/content/assets/NS/reizigers/avrns.pdfquote:Op maandag 4 juli 2011 23:04 schreef greavy het volgende:
Oh. Laat NS lekker de tyfus vallen.
Over het onderbreken van je reis met RoS.
Maar ik ga bij onderbreken niet uitchecken. Word het alleen maar duurder.
[..]
Maar dan kunnen ze zeker wijzen naar 18.7 uit diezelfde AVRquote:6.9
Een reis mag op elk Station op de kortste of snelste Reisroute worden onderbroken, en op dezelfde Dag weer worden voortgezet.
Nogal vaag, maar kan eventueel uitgelegd worden als dat reizen op Saldo op NS-kaarten aan strengere regels gebonden kan zijn dan reizen op niet NS-kaarten.quote:18.7
NS kan aanvullende voorwaarden van toepassing verklaren op de door NS verstrekte OV-chipkaarten.
Hierdoor komt jouw punt 2.3 weer bovendrijven, alleen vraag ik me af in hoeverre dat houdbaar is. Het is namelijk nauwelijks controleerbaar en bij de NS ligt de bewijslast om aan te tonen dat jij niet meer met je eerdere reis bezig was.quote:Voor zover bepalingen uit de AVR-NS of productvoorwaarden strijdig zijn met één of meerdere bepalingen uit deze verordening prevaleren de betreffende bepalingen uit de verordening boven de betreffende bepalingen uit de AVRNS of productvoorwaarden.
Ik reis er niet elke dag mee maar de keren dat ik er in zat was het schoenlepelwerk, duwen en trekken om er in en uit te komen, zitten was optioneel, zelfs 1e klas geeft geen garanties, ik ben dus ook wel benieuwd waar dit nu weer vandaan komt.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:29 schreef James1988 het volgende:
Overigens, opvallende quote over de Beneluxtrein in de Belgische kamervragen (vraag 8):
[..]
Onbekend hoeveel reizigers er zijn? Verlieslatend? Vanwaar dan die verhalen over de Beneluxtrein die "de rails waarop hij is gelegd in goud waard is"?
Dat is ook mijn ervaring. In ieder geval wel op een doordeweekse avond, met de trein van 22:00 van Antwerpen naar Roosendaal. Hij was afgeladen vol.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:55 schreef bork het volgende:
[..]
Ik reis er niet elke dag mee maar de keren dat ik er in zat was het schoenlepelwerk, duwen en trekken om er in en uit te komen, zitten was optioneel, zelfs 1e klas geeft geen garanties, ik ben dus ook wel benieuwd waar dit nu weer vandaan komt.
Ja, ik kreeg een appeltaartjequote:Op maandag 4 juli 2011 20:30 schreef Temlin het volgende:
guppy, toffe kaartheb je vandaag ook nog wat lekkers gekregen op arnhem cs?
In nederland ook. Daarom lapt de overheid braaf bij.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:15 schreef KapiteinT het volgende:
Bedenk wel dat ALLE treinen in Belgie verliesgevend zijn.Hoe kan je anders elk jaar zo'n groot verlies leiden?
Het geeft aan dat het bedrijf incompetent is. Als je er al niet in slaagt díe trein winstgevend te exploiteren...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:55 schreef bork het volgende:
[..]
Ik reis er niet elke dag mee maar de keren dat ik er in zat was het schoenlepelwerk, duwen en trekken om er in en uit te komen, zitten was optioneel, zelfs 1e klas geeft geen garanties, ik ben dus ook wel benieuwd waar dit nu weer vandaan komt.
Dat valt nog wel mee volgens mij. Hoofdrailnet is deels winstgevend.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In nederland ook. Daarom lapt de overheid braaf bij.
Neee natuurlijk niet. Het vervult een elementaire maatschappelijke functie. Zorg is ook verre van winstgevend. Net als kunst en cultuur.quote:
quote:Dames en heren, wegens technische problemen kan de intercity naar Gouda en Rotterdam van 7:17 vandaag niet rijden. U wordt verzocht niet meer in te stappen. Deze trein is afgekeurd.
quote:Belangrijk: bij station Lage Zwaluwe 9 dagen werk aan het spoor
Geachte
Van woensdag 13 t/m donderdag 21 juli vernieuwt ProRail de wissels bij station Lage Zwaluwe. Hierdoor rijden er geen treinen tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal en tussen Lage Zwaluwe en Breda.
Op onderstaande trajecten ondervindt u daarvan hinder. Uw extra reistijd is afhankelijk van het tijdstip van reizen.
[...]
Het meenemen van fietsen in Fyra en in de NS-bussen is niet toegestaan.
Meer informatie over de werkzaamheden vindt u op ns.nl/treinverkeerlagezwaluwe.
Actueel reisadvies
De vertreksporen en -tijden kunnen wijzigen. Kijk voor actuele informatie vlak voor vertrek op
de NS-Reisplanner of voor reisinformatie onderweg op m.ns.nl.
Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
Vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
9 dagen? Hoeveel wissels hebben ze daar? Zevenenveertigduizend?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:02 schreef Fixers het volgende:
God de NS gaat steeds vaker e-mails sturen...
[..]
Het is ook nooit goed hequote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:02 schreef Fixers het volgende:
God de NS gaat steeds vaker e-mails sturen...
[..]
nou en. Iedereen die dat wou heeft dat ding inmiddels een miljard keer op de foto. Hup, de pits in en reviseren met die klootzak.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:49 schreef greavy het volgende:
Vandaag rijdt de ICM 4240 tussen Den Haag en Venlo. Vertrekt 10:19 uit Venlo, aankomst Den Haag 12:10. Vertrek naar Venlo is vervolgens 12:51.
Ik ga er vandaag nog achteraan. Misschien morgen ook.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
nou en. Iedereen die dat wou heeft dat ding inmiddels een miljard keer op de foto. Hup, de pits in en reviseren met die klootzak.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou en. Iedereen die dat wou heeft dat ding inmiddels een miljard keer op de foto. Hup, de pits in en reviseren met die klootzak.
Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
9 dagen? Hoeveel wissels hebben ze daar? Zevenenveertigduizend?
Dat noem je dan zeker hogesnelheidswisselwisselen? En als het om het vervangen van hogesnelheidswissels gaat, is het dan hogesnelheidhogesnelheidswisselswisselen?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangen
Het is dan ook niet iemand in zijn eentje met een schepje en een schroevendraaier he. Daar zit een heel team achter met machines en zoquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangen
De NS krijgt bij mijn weten geen cent subsidie voor het laten rijden van treinen op het hoofdrailnet. Bij de kleinere aanbestede lijntjes wordt wel subsidie verstrekt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In nederland ook. Daarom lapt de overheid braaf bij.
Natuurlijk weten ze wel hoeveel mensen met de Beneluxtrein reizen. Maar dat heeft een antwoord waardoor het afschaffen van die trein never nooit niet verantwoord zal kunnen worden, dus dan houden we ons maar dom.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:29 schreef James1988 het volgende:
Overigens, opvallende quote over de Beneluxtrein in de Belgische kamervragen (vraag 8):
[..]
Onbekend hoeveel reizigers er zijn? Verlieslatend? Vanwaar dan die verhalen over de Beneluxtrein die "de rails waarop hij is gelegd in goud waard is"?
Dan krijgt Breda dus 3 kerende series: de Benelux, de Fyra en de 1900. De 1900 is nog het makkelijkste, want dat zijn gewoon treinstellen. Voor de Hispeed-treinen moet er met een loc omgelopen worden. Ik neem aan dat de 2200 (sneltrein Breda - Amsterdam) niet rijdt waardoor dit weer wat capaciteit vrijmaakt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:04 schreef JDude het volgende:
Ik kreeg 'm ook al ja. Zal wel een drukte van belang worden op station Breda als zowel de Benelux als de 1900 daar moeten keren.
Mijn gok: dan zit er een vertraagde trein voor.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:44 schreef Ascendancy het volgende:
geel sein rijden culemboorg-geldermalsen
weet iemand waarom?
Omdat ze dat pas weten wanneer ze beginnen te rijden.quote:En waarom kn de ns dat niet gewoon even melden. trein gemist terwijl k ook met de bus had gekund.
Dude whut?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:21 schreef Yreal het volgende:
Er is er eentje in de buurt van lage zwaluwe gesprongen. Als hij op het station is gesprongen vind ik dat wel skill![]()
Het is niet gezegd dat alle nieuwe sporen B4 krijgen, Arnhem wordt bijvoorbeeld in B1 gebouwd.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:08 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe sporen bij Utrecht zijn ook maar tijdelijk, dit kun je bijvoorbeeld zien aan het bovenleidingssysteem, dit is type B1 terwijl bij nieuwe sporen tegenwoordig B4 wordt toegepast. B1 is alleen geschikt voor 1500V, B4 is ook geschikt voor 25 kV. Bijvoorbeeld bij Houten en de Hanzelijn kun je B4 zien.
De reden voor de tijdelijke sporen is dat men bezig is met een dive-under, en een spoorverdubbeling Utrecht - Houten staat ook in de planning. Daarnaast wordt station Vaartsche Rijn nog gebouwd, in het kader van Randstadspoor.
Nee. Niet bij Lage Zwaluwe. Is bij de overweg Zuidendijk in Dordrecht gebeurd, onder toeziend oog van 6 mensen (waarvan 5 het echt hebben zien gebeuren), waaronder ik en nog 2 spotters.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:21 schreef Yreal het volgende:
Er is er eentje in de buurt van lage zwaluwe gesprongen. Als hij op het station is gesprongen vind ik dat wel skill![]()
quote:Starbucks op centraal station
5 juli 2011
NIJMEGEN - Een vestiging van de populaire koffieketen Starbucks komt eind dit jaar op het centraal station van Nijmegen. De koffiemultinational komt op de plek waar nu Café T nog zit.
De NS had dinsdag als eigenaar van het station een gesprek met Starbucks, met name over de termijn dat een filiaal geopend kon worden. De Starbucks is vooral onder studenten erg populair. In New York zit er op zo'n beetje elke straathoek een. Er zijn al jaren filialen in Utrecht en Amsterdam. De koffieketen, met grote meeneembekers en verschillende cakesoorten, had al aangekondigd uit te willen breiden in Nederland.
Ook op station Arnhem strijkt aan het einde van dit jaar een Starbucks neer. Ze zoeken nog mensen.
Bron: De Gelderlander
Ik vroeg het de conducteur en die zei dat er al langere tijd geel sein was op het trajectdeel. Dus het was al langer bekend.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mijn gok: dan zit er een vertraagde trein voor.
[..]
Omdat ze dat pas weten wanneer ze beginnen te rijden.
Klote man, sterkte ermee.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:53 schreef greavy het volgende:
Goed. Goed verhaal. Tips bij het verwerken en ga zo maar door. Maar voor echte slachtofferhulp moet je later terug. Dit was gewoon wat tips, praten, je verhaal kwijt kunnen en dergelijke, met zijn allen.
Al minstens twee dagen. Ook het deel uit Groningen is VIRM: 12 bakken die op Utrecht binnenkomen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:15 schreef Socios het volgende:
Vanmiddag de 10554 met V-IRM bij vertrek te Lw. Nieuw wijzigingsblad DGRL? Kan het niet terugvinden in het materieeloverzicht.
12 bakken virm wel jaquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Al minstens twee dagen. Ook het deel uit Groningen is VIRM: 12 bakken die op Utrecht binnenkomen.
Idd, 's ochtends een enkel ICMm drietje als IC Den Haag - Utrecht, 's middags dit...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
12 bakken virm wel ja"In de vakantieperiode... bla bla
"
In de vakantieperiode rijden wij treintjes, en wie braaf is mag mee en verder koppedicht
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:15 schreef Socios het volgende:
Vanmiddag de 10554 met V-IRM bij vertrek te Lw. Nieuw wijzigingsblad DGRL? Kan het niet terugvinden in het materieeloverzicht.
't Is toch gewoon kut man, als je een fijne Koploper verwacht, krijg je zo'n schommelboot.quote:
Ach, spoorkilometers zijn spoorkilometers. Be it een BZmotje, be it een slaapcoupé in de CNLquote:
Huh? Het viel mij serieus op. Tot voor kort ging V-IRM 's middags twee uur eerder uit Leeuwarden (12.45u).quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Soosje zit te trollenDaar kan je in meegaan, of niet, dat is een keuze
Verdorven, verloren voor het leven.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:31 schreef Temlin het volgende:
Er waren vanochtend in de intercity naar Utrecht / Schiphol. 3 kleine kinderen die de namen van alle treinen op Utrecht CS wistenKoploper, VIRM, DDAR ed.
Autistjes in wording. Klaar om op te worden geclassificeerd volgens de DSM-IV.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:31 schreef Temlin het volgende:
Er waren vanochtend in de intercity naar Utrecht / Schiphol. 3 kleine kinderen die de namen van alle treinen op Utrecht CS wistenKoploper, VIRM, DDAR ed.
Ja, en nu niet meer hequote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh? Het viel mij serieus op. Tot voor kort ging V-IRM 's middags twee uur eerder uit Leeuwarden (12.45u).
Veel plezier tussen alle Interrailpaupers en hun plunjebalen. Maar als Roosendaler ben je wel wat gewend op dat gebiedquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:34 schreef Ireyon het volgende:
Ik ga morgenochtend lekker in rijke-stinkerd stijl naar Frankfurt
Neuh, 1e klas is altijd wel plek, hoor.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:39 schreef Ireyon het volgende:
Interrailpaupers zie je niet in de HiSpeed/DB Lounges of 1ste klas. En 'k was ook niet van plan om in de wachtruimte op het station te overnachten
.
'k Besef me trouwens net dat het misschien toch wel verstandig was geweest om even te reserveren..
omloop start later vanwege vakanties. Op somda staat er wel meer over.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:32 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh? Het viel mij serieus op. Tot voor kort ging V-IRM 's middags twee uur eerder uit Leeuwarden (12.45u).
'k Had op zich wel willen reserveren, maar kan je onderhand bij NsHispeed al een specifieke zitplaats opgeven? De 2x dat ik via NsHispeed heb gereserveerd zat ik:quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Neuh, 1e klas is altijd wel plek, hoor.
Nee, dat kan niet. Wel word je als je alleen reist op een `1-zits´ geboekt (indien voorradig). Maar goed, nu kun je lekker zelf een mooi en chill plekje uitkiezen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:47 schreef Ireyon het volgende:
'k Had op zich wel willen reserveren, maar kan je onderhand bij NsHispeed al een specifieke zitplaats opgeven? De 2x dat ik via NsHispeed heb gereserveerd zat ik:
- in de Thalys aan de gangkant, omdat zelfs kiezen tussen gang/raam niet kon.
- in de ICE aan de muurkant, wat eigenlijk raamkant is maar dan net die ene plek zonder raam
Oh dat kan. Het zou inderdaad iets met een wijzigingsblad te maken moeten hebben. Maar ik denk dat er van elke 100.000 treinreizigers ongeveer 3 op de hoogte zijn van het bestaan van het woord "wijzigingsblad". Al te relevant is het dus allemaal nietquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:41 schreef Socios het volgende:
[..]
Wel een interessante mutatie mijns inziens.
Ja, maar durf daar eens een vraagteken te posten. Dat is verboden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omloop start later vanwege vakanties. Op somda staat er wel meer over.
Daar posten heeft dan ook weinig zin.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar durf daar eens een vraagteken te posten. Dat is verboden.
Haha, liever hier inderdaad.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, maar durf daar eens een vraagteken te posten. Dat is verboden.
Niet bij HiFail kopen. Lekker naar de Deutsche Bahnquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Had op zich wel willen reserveren, maar kan je onderhand bij NsHispeed al een specifieke zitplaats opgeven? De 2x dat ik via NsHispeed heb gereserveerd zat ik:
- in de Thalys aan de gangkant, omdat zelfs kiezen tussen gang/raam niet kon.
- in de ICE aan de muurkant, wat eigenlijk raamkant is maar dan net die ene plek zonder raam
Ik wil eigenlijk zo'n messing schildje bij mijn vaste plaats aan de bar.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Niet bij HiFail kopen. Lekker naar de Deutsche Bahn![]()
Kan je kiezen uit(indien beschikbaar):
Coupétype:
- Onbelangrijk
- Grootvolume
- Grootvolume met tafel
Coupé
- Positie van plaats
- Onbelangrijk
- Raam
Gang (indien mogelijk)
Zone
- Onbelangrijk
- GSM-zone
- Stiltezone
Klinkt wel heel erg fout eigenlijk jaquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:04 schreef Socios het volgende:
"Grootvolume"
Zet de taal van bahn.de gewoon op Duits.
Voor extradikke Duitsersquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:04 schreef Socios het volgende:
"Grootvolume"
Zet de taal van bahn.de gewoon op Duits.
Voor zover mij bekend is, niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:05 schreef TeringHenkie het volgende:
En kan ik die ICE-toeslagkaart op de NS website kopen?
Maar je koopt het e-ticket op dag, niet op tijd. Ik kan nergens aangeven dat ik de toeslag wil betalen, en het kaartje is dus ook niet duurder. Een loophole in het huisreglement van de NS?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
als je een kaartje voor een rit met een ICE op internet kan kopen, dan is dat inclusief toeslag. Anders is het simpelweg niet "een kaartje voor een rit met een ICE"
Euhquote:RECTIFICATIE bericht ‘Ervaar als eerste onze nieuwe abonnementen’
Geachte heer Houtsma,
U heeft vandaag van ons een e-mail ontvangen waarin we u uitnodigen om onze nieuwe abonnementen
te testen.
Helaas is er iets misgegaan met de verzending van deze e-mail, waardoor u ten onrechte benaderd bent.
U kunt de e-mail als niet verzonden beschouwen. Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
Nope. Het systeem kent het onderscheid totaal niet. Als je in de reisplanner de treinrit met het ICE-logo selecteert, kun je op "Koop een ticket" klikken, en alles invullen, maar ICE-toeslag is nergens te bekennen. Het vraagt je vervolgens opnieuw de reisdatum in te vullen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:30 schreef V2 het volgende:
Is het ook duurder dan een normaal e-ticket Utrecht-A'dam?
Hmm.quote:http://ns.nl/reizigers/plan-uw-reis/reisinformatie/nachtnet
Een vervoerbewijs met Voordeeluren-korting afgegeven vóór middernacht is tot 04.00 uur van de volgende dag (ook in het Nachtnet).
Een vervoerbewijs met Voordeeluren-korting, afgegeven op een doordeweekse dag na middernacht, is pas vanaf 09.00 uur geldig op die dag tot de volgende dag 04.00 uur (en daarmee geldig in het Nachtnet van de dag volgend op de dag van afgifte)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |