abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99055327
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nou en. Iedereen die dat wou heeft dat ding inmiddels een miljard keer op de foto. Hup, de pits in en reviseren met die klootzak.
_O_
inderdaad.
pi_99055734
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

9 dagen? Hoeveel wissels hebben ze daar? Zevenenveertigduizend? :?
Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangen ^O^
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:24:05 #28
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_99055851
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangen ^O^
Dat noem je dan zeker hogesnelheidswisselwisselen? En als het om het vervangen van hogesnelheidswissels gaat, is het dan hogesnelheidhogesnelheidswisselswisselen?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:27:18 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99055936
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 10:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangen ^O^
Het is dan ook niet iemand in zijn eentje met een schepje en een schroevendraaier he. Daar zit een heel team achter met machines en zo :7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 juli 2011 @ 10:48:11 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99056556
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

In nederland ook. Daarom lapt de overheid braaf bij. :(
De NS krijgt bij mijn weten geen cent subsidie voor het laten rijden van treinen op het hoofdrailnet. Bij de kleinere aanbestede lijntjes wordt wel subsidie verstrekt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:49:09 #31
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_99056586
Stationsexploitatie, daar maakt NS de echte winst op. Servex dus, met de te dure prijzen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_99056596
Dat maakt de trein als openbaar vervoer nog niet rendabel he :D Denk bijv aan de infrastructuur, die wordt braaf door de overheid betaald
pi_99057219
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:29 schreef James1988 het volgende:
Overigens, opvallende quote over de Beneluxtrein in de Belgische kamervragen (vraag 8):

[..]

Onbekend hoeveel reizigers er zijn? Verlieslatend? Vanwaar dan die verhalen over de Beneluxtrein die "de rails waarop hij is gelegd in goud waard is"? }:|
Natuurlijk weten ze wel hoeveel mensen met de Beneluxtrein reizen. Maar dat heeft een antwoord waardoor het afschaffen van die trein never nooit niet verantwoord zal kunnen worden, dus dan houden we ons maar dom.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:00:54 #34
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99064112
Ik dacht dat die nieuwe sporen bij Utrecht erbij kwamen maar die oude richting Houten zijn al grootendeels opgebroken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:08:42 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99064455
De nieuwe sporen bij Utrecht zijn ook maar tijdelijk, dit kun je bijvoorbeeld zien aan het bovenleidingssysteem, dit is type B1 terwijl bij nieuwe sporen tegenwoordig B4 wordt toegepast. B1 is alleen geschikt voor 1500V, B4 is ook geschikt voor 25 kV. Bijvoorbeeld bij Houten en de Hanzelijn kun je B4 zien.

De reden voor de tijdelijke sporen is dat men bezig is met een dive-under, en een spoorverdubbeling Utrecht - Houten staat ook in de planning. Daarnaast wordt station Vaartsche Rijn nog gebouwd, in het kader van Randstadspoor.

quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:04 schreef JDude het volgende:
Ik kreeg 'm ook al ja. Zal wel een drukte van belang worden op station Breda als zowel de Benelux als de 1900 daar moeten keren.
Dan krijgt Breda dus 3 kerende series: de Benelux, de Fyra en de 1900. De 1900 is nog het makkelijkste, want dat zijn gewoon treinstellen. Voor de Hispeed-treinen moet er met een loc omgelopen worden. Ik neem aan dat de 2200 (sneltrein Breda - Amsterdam) niet rijdt waardoor dit weer wat capaciteit vrijmaakt.

Naar wat ik begrijp is de Fyra tijdens die gehele periode toeslagvrij.

[ Bericht 21% gewijzigd door James1988 op 05-07-2011 14:15:05 ]
pi_99065829
geel sein rijden culemboorg-geldermalsen
weet iemand waarom?
En waarom kn de ns dat niet gewoon even melden. trein gemist terwijl k ook met de bus had gekund.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:08:48 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99066799
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:44 schreef Ascendancy het volgende:
geel sein rijden culemboorg-geldermalsen
weet iemand waarom?
Mijn gok: dan zit er een vertraagde trein voor.
quote:
En waarom kn de ns dat niet gewoon even melden. trein gemist terwijl k ook met de bus had gekund.
Omdat ze dat pas weten wanneer ze beginnen te rijden.
pi_99067302
Er is er eentje in de buurt van lage zwaluwe gesprongen. Als hij op het station is gesprongen vind ik dat wel skill _O_ _O_
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:47:12 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99068321
Waarom? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:50:18 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99068446
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:21 schreef Yreal het volgende:
Er is er eentje in de buurt van lage zwaluwe gesprongen. Als hij op het station is gesprongen vind ik dat wel skill _O_ _O_
Dude whut?
pi_99069546
Ik zat dus een beetje in mijn hoofd met die brug boven de HSL, maar die gewoon sporen zijn gewoon toegankelijk natuurlijk. :@
pi_99070004
+ dat het bij Dordrecht Zuid was, niet bij Lage Zwaluwe
pi_99071508
Sta hier nu in diemen, heeft een sprinter naar Amsterdam 69 minuten vertraging :D
pi_99071739
Haha, zoiets had ik laatst ook, ik stap in Deventer in de Pimpel richting Schiphol, en ik vond al dat die verdacht op tijd was. Reed zelfs 5 minuten te vroeg weg!
Bleek het eigenlijk de vorige pimpel te zijn met bijna 2 uur vertraging :@ Ze hebben 'm in Amersfoort opgeheven alwaar iedereen in de pimpel over mocht stappen die er ondertussen vlak achteraan reed...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:24:58 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99072791
Nog geen treinverkeer tussen Dordrecht en Breda/Roosendaal i.v.m. een aanrijding, dit zou bijna verholpen moeten zijn.Treinverkeer tussen Dordrecht - Breda/Roosendaal wordt weer hervat. Er staat nu ook een Fyra stuk op de HSL, dat is naar verwachting over een uur verholpen.

Tot die tijd geen Fyra's tussen Rotterdam en Schiphol (v.v.). Dat is nu verholpen, aldus NS.

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 05-07-2011 17:45:12 ]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:17:52 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99075208
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:08 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe sporen bij Utrecht zijn ook maar tijdelijk, dit kun je bijvoorbeeld zien aan het bovenleidingssysteem, dit is type B1 terwijl bij nieuwe sporen tegenwoordig B4 wordt toegepast. B1 is alleen geschikt voor 1500V, B4 is ook geschikt voor 25 kV. Bijvoorbeeld bij Houten en de Hanzelijn kun je B4 zien.

De reden voor de tijdelijke sporen is dat men bezig is met een dive-under, en een spoorverdubbeling Utrecht - Houten staat ook in de planning. Daarnaast wordt station Vaartsche Rijn nog gebouwd, in het kader van Randstadspoor.
Het is niet gezegd dat alle nieuwe sporen B4 krijgen, Arnhem wordt bijvoorbeeld in B1 gebouwd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:21:50 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99077737
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:21 schreef Yreal het volgende:
Er is er eentje in de buurt van lage zwaluwe gesprongen. Als hij op het station is gesprongen vind ik dat wel skill _O_ _O_
Nee. Niet bij Lage Zwaluwe. Is bij de overweg Zuidendijk in Dordrecht gebeurd, onder toeziend oog van 6 mensen (waarvan 5 het echt hebben zien gebeuren), waaronder ik en nog 2 spotters.

14:24 is het. De IC naar Den Haag komt ruim op tijd aan. Slagbomen dalen, zijn netjes gesloten. Aan de overzijde van de overweg staat een man (die later 26 jaar blijkt te zijn), te wachten tot hij door kon (dachten wij).
De trein is circa 50 meter van de overweg af, en deze jongeman sprint onder de overwegboom door. Toen heb ik iets gemist, ik hoorde een harde tyfoon - die door merg en been ging - , een doffe klap, gevolgd door een noodremming en gekletter onder de trein. Wat wij toen zagen onder het eerste rijtuig was een lichaam die aan gort was. De ICR-TD10 stam stond bij puntje perron Dordrecht Zuid stil.
Wat wij toen op het spoor zagen liggen vergeet je óók nooit weer. Lichaamsdelen verspreid, met een wat groter stuk romp erbij en dergelijke op het spoor, ca 70 meter voorbij de overweg. Politie was vrij snel aanwezig, de eerste al na 5 minuten (wij hadden ook gebeld). Uiteindelijk mee naar het bureau voor getuigeverklaring en een gesprek met Slachtofferhulp.
Toen wij 6 uur weer bij de overweg kwamen (stond mijn scooter en iemand zijn auto), was alles weer vrij. Strukton reed net weg. De overweg zal wel gestoord zijn (die heeft sowieso 40-50 minuten dicht gelegen, toen wij weg waren weet ik het niet).
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 juli 2011 @ 19:23:18 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99077802
Heftig. Zoiets wil je niet meemaken ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:24:45 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99077874
Nee, zeker niet. Dat gun je zelfs degene die je enorm haat niet.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:41:18 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99078573
Gatver joh -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')