quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nou en. Iedereen die dat wou heeft dat ding inmiddels een miljard keer op de foto. Hup, de pits in en reviseren met die klootzak.
Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
9 dagen? Hoeveel wissels hebben ze daar? Zevenenveertigduizend?
Dat noem je dan zeker hogesnelheidswisselwisselen? En als het om het vervangen van hogesnelheidswissels gaat, is het dan hogesnelheidhogesnelheidswisselswisselen?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangen
Het is dan ook niet iemand in zijn eentje met een schepje en een schroevendraaier he. Daar zit een heel team achter met machines en zoquote:Op dinsdag 5 juli 2011 10:20 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat zou best een prestatie zijn: elke 16 1/2 seconde een wissel vervangen
De NS krijgt bij mijn weten geen cent subsidie voor het laten rijden van treinen op het hoofdrailnet. Bij de kleinere aanbestede lijntjes wordt wel subsidie verstrekt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
In nederland ook. Daarom lapt de overheid braaf bij.
Natuurlijk weten ze wel hoeveel mensen met de Beneluxtrein reizen. Maar dat heeft een antwoord waardoor het afschaffen van die trein never nooit niet verantwoord zal kunnen worden, dus dan houden we ons maar dom.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:29 schreef James1988 het volgende:
Overigens, opvallende quote over de Beneluxtrein in de Belgische kamervragen (vraag 8):
[..]
Onbekend hoeveel reizigers er zijn? Verlieslatend? Vanwaar dan die verhalen over de Beneluxtrein die "de rails waarop hij is gelegd in goud waard is"?
Dan krijgt Breda dus 3 kerende series: de Benelux, de Fyra en de 1900. De 1900 is nog het makkelijkste, want dat zijn gewoon treinstellen. Voor de Hispeed-treinen moet er met een loc omgelopen worden. Ik neem aan dat de 2200 (sneltrein Breda - Amsterdam) niet rijdt waardoor dit weer wat capaciteit vrijmaakt.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:04 schreef JDude het volgende:
Ik kreeg 'm ook al ja. Zal wel een drukte van belang worden op station Breda als zowel de Benelux als de 1900 daar moeten keren.
Mijn gok: dan zit er een vertraagde trein voor.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:44 schreef Ascendancy het volgende:
geel sein rijden culemboorg-geldermalsen
weet iemand waarom?
Omdat ze dat pas weten wanneer ze beginnen te rijden.quote:En waarom kn de ns dat niet gewoon even melden. trein gemist terwijl k ook met de bus had gekund.
Dude whut?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:21 schreef Yreal het volgende:
Er is er eentje in de buurt van lage zwaluwe gesprongen. Als hij op het station is gesprongen vind ik dat wel skill![]()
Het is niet gezegd dat alle nieuwe sporen B4 krijgen, Arnhem wordt bijvoorbeeld in B1 gebouwd.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:08 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe sporen bij Utrecht zijn ook maar tijdelijk, dit kun je bijvoorbeeld zien aan het bovenleidingssysteem, dit is type B1 terwijl bij nieuwe sporen tegenwoordig B4 wordt toegepast. B1 is alleen geschikt voor 1500V, B4 is ook geschikt voor 25 kV. Bijvoorbeeld bij Houten en de Hanzelijn kun je B4 zien.
De reden voor de tijdelijke sporen is dat men bezig is met een dive-under, en een spoorverdubbeling Utrecht - Houten staat ook in de planning. Daarnaast wordt station Vaartsche Rijn nog gebouwd, in het kader van Randstadspoor.
Nee. Niet bij Lage Zwaluwe. Is bij de overweg Zuidendijk in Dordrecht gebeurd, onder toeziend oog van 6 mensen (waarvan 5 het echt hebben zien gebeuren), waaronder ik en nog 2 spotters.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:21 schreef Yreal het volgende:
Er is er eentje in de buurt van lage zwaluwe gesprongen. Als hij op het station is gesprongen vind ik dat wel skill![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |