Ik, twee jaar geleden. Het is tof, maar übertoeristisch en het bezoek aan de waterval is kazig.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:40 schreef Ascendancy het volgende:
Heeft iemand hier wel eens op de Flåm spoorlijn gereisd? En hoe beviel dat?
Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Vandaag dit stel voor het laatst opzoeken. Vrijdag gaat hij in revisie.
Shit, had gehoopt dat hij weer op Den Haag-Venlo zou uithangen vandaag...quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:16 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
Geen Olympische Koplopers meer?quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Vandaag dit stel voor het laatst opzoeken. Vrijdag gaat hij in revisie.
Je kan dus gewoon helemaal geen kaartjes voor een rit met een ICE binnen Nederland kopen. NS verkoopt die alleen voor internationale reizen (daar zit dan geen toeslag bij, want voor internationale reizen heb je geen toeslag nodig).quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
als je een kaartje voor een rit met een ICE op internet kan kopen, dan is dat inclusief toeslag. Anders is het simpelweg niet "een kaartje voor een rit met een ICE"
Zet dat ding in als vijfde intercity tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam, eindelijk is weer doorrijden in plaats van al die stopsquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:53 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je kan dus gewoon helemaal geen kaartjes voor een rit met een ICE binnen Nederland kopen. NS verkoopt die alleen voor internationale reizen (daar zit dan geen toeslag bij, want voor internationale reizen heb je geen toeslag nodig).
Die ICE rijdt er ook niet voor binnenlandse reizigers (dat je toch mee mag als je een toeslag koopt, is niet meer dan een leuk extraatje)
Lekker vast komen te zitten tussen alle stoppertjes en cargo's bedoel jequote:Op woensdag 6 juli 2011 11:57 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zet dat ding in als vijfde intercity tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam, eindelijk is weer doorrijden in plaats van al die stops.
Dus, afgaande op dit bericht, hebben we nog maar 5 maanden plezier van de Benelux en moeten we daarna in de Fyra? En men beweert dat er nog niets bekend is over tarieven en eventuele reservingsplicht?!quote:NMBS ontkent bericht over extra stoptrein Roosendaal-Antwerpen
Gepubliceerd: 6 juli 2011 9.03
Volgens het "Comité van Ministers" komt er elk uur een extra stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen, van zodra de Beneluxtrein (Amsterdam Centraal - Brussel Zuid) stopt met rijden. Dat zou in december van dit jaar al kunnen zijn. De nieuwe Fyra-trein, een hogesnelheidstrein voor de korte afstand, gaat dan van Brussel over Antwerpen, Brecht en Breda naar Amsterdam rijden.
Het "Comité van Ministers" (de Europese ministers van Buitenlands Zaken) heeft nu aan het Beneluxparlement laten weten dat er daarna een "snelle stoptrein" Antwerpen - Roosendaal komt, éénmaal per uur, met minder stopplaatsen dan de gewone L-trein. Volgens het Comité zijn daarover principe-afspraken gemaakt met de NS en de NMBS.
Het enige wat woordvoerder Jochem Goovaerts van de NMBS hiervan kan bevestigen, is de startdatum van december. "Volgens de informatie die wij tot vandaag van de Italiaase treinconstructeur krijgen, zullen we de nieuwe commerciële dienst inderdaad in december kunnen opstarten", bevestigt Goovaerts. "De testritten met de nieuwe Fyra-treinstellen zijn volop bezig en verlopen goed." Fyra rijdt al tussen Amsterdam en Rotterdam.
Goovaerts ontkent echter formeel dat er nu al beslist is tot een extra stoptrein. "Het is veel te vroeg om daarover te communiceren. De NMBS heeft een theoretisch standpunt ingenomen dat wij een oplossing zoeken voor de reizigers in Roosendaal die nu de Beneluxtrein gebruiken en voor wie de Fyra geen optie is. Maar welke oplossing dat wordt, staat nog niet vast."
Volgens tellingen van de NMBS hebben per trein maximaal twintig reizigers Antwerpen als vertrekstation en Roosendaal als eindstation, of omgekeerd, en is één trein per uur dus voldoende. Voorstanders van de bijkomende trein wijzen dan weer op het grote aantal potentiële gebruikers op de tussenliggende stopplaatsen.
Bron: Gazet van Antwerpen
Ik vind dat meneer een beetje krom redenatie gebruikt. Roosendaal -> Antwerpen is inderdaad niet de vervoersvraag van de stoptrein. De dorpen daartussen zijn bron. Bovendien zullen er best wel meer mensen met de boemel meewillen als ze geen ic meer hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus, afgaande op dit bericht, hebben we nog maar 5 maanden plezier van de Benelux en moeten we daarna in de Fyra? En men beweert dat er nog niets bekend is over tarieven en eventuele reservingsplicht?!
Nou de vervoersvraag van die dorpen is nogal klein, en de dorpen die nog wel wat voorstellen hebben al twee treinen per uur. Die extra trein moet het dus vooral hebben van de doorgaande reizigers.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik vind dat meneer een beetje krom redenatie gebruikt. Roosendaal -> Antwerpen is inderdaad niet de vervoersvraag van de stoptrein. De dorpen daartussen zijn bron. Bovendien zullen er best wel meer mensen met de boemel meewillen als ze geen ic meer hebben.
Zo meldt Tweakers.quote:NS: een op de drie intercity's heeft wifi
Op dit moment hebben 130 treinen van de NS gratis wifi aan boord. Daarmee is is circa een derde van alle intercity's - en vrijwel elke enkelvloerse intercity - voorzien van draadloos internet. Het is onduidelijk of de uitrol volgens planning verloopt.
Wie momenteel reist met een enkelvloerse intercity, ook wel bekend als de Koploper, heeft altijd wifi aan boord. 130 van de 137 enkelvloerse intercity's beschikken al over wifi; de overige zeven worden momenteel verbouwd. Dat zegt NS-woordvoerster Nienke Kooistra tegen Tweakers.net. "Zodra alle enkelvloerse treinen over wifi beschikken, volgen de dubbeldekkers", zegt de woordvoerster. Het is onduidelijk hoeveel dubbeldekkers er nu zijn, maar medio vorig jaar waren er in totaal 365 intercity's.
Vorig jaar liep de uitrol van internet in de NS-treinen nog vertraging op. Na twee maanden waren slechts twee intercity's voorzien van wifi, terwijl dat er veel meer hadden moeten zijn. Kooistra wil niet zeggen of de NS nu wel op schema loopt. "Niets is zo veranderlijk als een planning", aldus de NS-woordvoerster. Volgens Kooistra moest na het winterweer bijvoorbeeld aan veel treinen herstelwerk worden uitgevoerd, en had dat voorrang. Toch zou de doelstelling om in 2013 alle intercity's van wifi te hebben voorzien, worden gehaald, aldus Kooistra.
Sprinters en stoptreinen krijgen geen wifi aan boord. "De gemiddelde reistijd in dergelijke treinen is maar 17 minuten", zegt Kooistra, en wifi in de trein zou meer van pas komen op de langere trajecten. Ondertussen wordt wifi in de trein echter vooral gebruikt voor korte sessies: de gemiddelde gebruiksduur bedraagt tien minuten.
De afgelopen maand werd er ongeveer 400.000 keer gebruikgemaakt van wifi in de trein. "Gemiddeld stijgt het aantal sessies met 40.000 stuks per maand", vertelt Kooistra. De verbinding in de trein wordt geleverd door T-Mobile. De komende twee jaar is internet in de trein nog gratis; of dat daarna ook zo blijft, is nog niet bekend.
jaquote:Op woensdag 6 juli 2011 18:07 schreef brandsrus het volgende:
Wat ik me afvroeg, hoe komt de Noord Oost eruit te zien als de Hanzelijn in bedrijf is? Rijden de treinen uit Leeuwarden over de Veluwe en van Groningen richting Lelystad?
Ik gok er op dat de patroontijden met een kwartier gaan verschuiven, afhankelijk van hoe het er rond het knooppunt Weesp allemaal uit komt te zien.quote:Hoe gaan de patroontijden eruitzien?
Wie weet al meer...
Heb hem tussen Gouda-Den Haag-Apeldoorn gehadquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:16 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
Kan tot 8 weken duren. Kan ook sneller gaan (behalve toen bij mij dat er iets verkeerd was ingevoerd). Maar als je naar een loket gaat, en hem daar aanvraagt, krijg je een tijdelijke Bahncard. Hiermee kan je reizen tot je je "Plastikkarte" per post ontvangen hebt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Girls![]()
Zeg, hoe lang duurt het aanvragen van een BahnCard eigenlijk, totdat je m in huis hebt?
Je kan hem ook gewoon thuis uitprinten (de tijdelijke) ik had de mijne na 10 dagen al geloof ik.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Kan tot 8 weken duren. Kan ook sneller gaan (behalve toen bij mij dat er iets verkeerd was ingevoerd). Maar als je naar een loket gaat, en hem daar aanvraagt, krijg je een tijdelijke Bahncard. Hiermee kan je reizen tot je je "Plastikkarte" per post ontvangen hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |