abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:11:45 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99099883
ProRail vernieuwt 20 wissels in Roosendaal en Lage Zwaluwe
Geplaatst op: dinsdag 5 juli 2011 om 20:33
Laatst bijgewerkt: dinsdag 5 juli 2011 om 20:36

Persbericht

Negen dagen lang geen treinen vanuit Lage Zwaluwe richting Roosendaal/Breda v.v.
Op de trajecten Lage Zwaluwe - Roosendaal en Lage Zwaluwe - Breda is vanaf woensdag 13 juli negen dagen lang geen treinverkeer mogelijk. ProRail voert dan grootschalige vernieuwingswerkzaamheden uit op de emplacementen van Lage Zwaluwe en Roosendaal. Dat is nodig om de treinen soepel te laten rijden op dit belangrijke corridor voor reizigers- en goederenverkeer. NS adviseert reizigers om zich van tevoren goed te informeren over de reismogelijkheden via http://www.ns.nl/treinverkeerlagezwaluwe

Werkzaamheden
Op emplacement Roosendaal worden 6 wissels vernieuwd en 400 meter spoor. Daarnaast vinden er bestratingswerkzaamheden plaats op het perron. Op emplacement Lage Zwaluwe worden nog eens 14 wissels vernieuwd. Ook vinden er tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe werkzaamheden plaats aan de bovenleiding. ProRail heeft in overleg met de vervoerders er voor gekozen deze werkzaamheden te combineren en uit te voeren in de vakantieperiode wanneer er minder mensen reizen. Zodoende ervaren omwonenden en treinreizigers zo weinig mogelijk overlast.

Hinder door werkzaamheden
Omwonenden kunnen mogelijk hinder ondervinden van de werkzaamheden. Te denken valt aan:

* ronkende motoren van machines, vrachtwagens of kranen
* bouwverlichting
* omleidingroutes
* langere wachttijden voor overwegen

Gevolgen voor de treinreiziger
NS laat tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal/Breda aansluitend op de treindiensten zowel snel- als stopbussen rijden. Voor doorgaande reizigers tussen de Randstad en West-Brabant/Zeeland geldt een omreisadvies. De extra reistijd is afhankelijk van het tijdstip van reizen.

Traject: Reisadvies
Amsterdam/Schiphol/Rotterdam - Breda: reis met Fyra zonder toeslag (2 keer per uur)
Den Haag - Eindhoven/Maastricht: reis naar Utrecht Centraal en stap daar over op de intercity naar Eindhoven/Maastricht
Lage Zwaluwe - Breda: reis met de NS-stopbus (stopt ook in Breda Prinsenbeek
Lage Zwaluwe - Roosendaal: reis met de NS-stopbus (stopt ook in Zevenbergen en Oudenbosch)
Amsterdam /Schiphol/Rotterdam-Antwerpen/Brussel: reis met Fyra naar Breda. De InterCity Brussel start in Breda en rijdt via Roosendaal naar België

* Thalys (reservering verplicht) rijdt in deze periode via de HSL-Zuid.
* Het meenemen van fietsen in Fyra en in de NS-bussen is niet toegestaan.
* Voor Fyra maandtoeslag abonnementhouders bestaat voor deze periode een coulance regeling.

*Bron: OV in NL
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:17:40 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99099931
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:40 schreef Ascendancy het volgende:
Heeft iemand hier wel eens op de Flåm spoorlijn gereisd? En hoe beviel dat? :)
Ik, twee jaar geleden. Het is tof, maar übertoeristisch en het bezoek aan de waterval is kazig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99102067
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef greavy het volgende:

[..]

O+ Vandaag dit stel voor het laatst opzoeken. Vrijdag gaat hij in revisie.
Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_99102350
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:16 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
Shit, had gehoopt dat hij weer op Den Haag-Venlo zou uithangen vandaag... :(
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:31:24 #130
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99102411
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef greavy het volgende:

[..]

O+ Vandaag dit stel voor het laatst opzoeken. Vrijdag gaat hij in revisie.
Geen Olympische Koplopers meer?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:53:31 #131
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99103005
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
als je een kaartje voor een rit met een ICE op internet kan kopen, dan is dat inclusief toeslag. Anders is het simpelweg niet "een kaartje voor een rit met een ICE" :)
Je kan dus gewoon helemaal geen kaartjes voor een rit met een ICE binnen Nederland kopen. NS verkoopt die alleen voor internationale reizen (daar zit dan geen toeslag bij, want voor internationale reizen heb je geen toeslag nodig).

Die ICE rijdt er ook niet voor binnenlandse reizigers (dat je toch mee mag als je een toeslag koopt, is niet meer dan een leuk extraatje)
pi_99105208
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:53 schreef ReisT het volgende:

[..]

Je kan dus gewoon helemaal geen kaartjes voor een rit met een ICE binnen Nederland kopen. NS verkoopt die alleen voor internationale reizen (daar zit dan geen toeslag bij, want voor internationale reizen heb je geen toeslag nodig).

Die ICE rijdt er ook niet voor binnenlandse reizigers (dat je toch mee mag als je een toeslag koopt, is niet meer dan een leuk extraatje)
Zet dat ding in als vijfde intercity tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam, eindelijk is weer doorrijden in plaats van al die stops :P.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:09:28 #133
258802 Yreal
henk..!
pi_99105675
ICE is de Echte IC Arnhem - Amsterdam :)

Tevens vind ik het wel goed dat we dit jaar in Zoetermeer gewoon een kwartiersdienst houden in de zomer. Dat halve uur geneuzel van vorig jaar was zo waardeloos.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:01:43 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99107399
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:57 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zet dat ding in als vijfde intercity tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam, eindelijk is weer doorrijden in plaats van al die stops :P.
Lekker vast komen te zitten tussen alle stoppertjes en cargo's bedoel je :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:28:28 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99108369
quote:
NMBS ontkent bericht over extra stoptrein Roosendaal-Antwerpen

Gepubliceerd: 6 juli 2011 9.03

Volgens het "Comité van Ministers" komt er elk uur een extra stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen, van zodra de Beneluxtrein (Amsterdam Centraal - Brussel Zuid) stopt met rijden. Dat zou in december van dit jaar al kunnen zijn. De nieuwe Fyra-trein, een hogesnelheidstrein voor de korte afstand, gaat dan van Brussel over Antwerpen, Brecht en Breda naar Amsterdam rijden.

Het "Comité van Ministers" (de Europese ministers van Buitenlands Zaken) heeft nu aan het Beneluxparlement laten weten dat er daarna een "snelle stoptrein" Antwerpen - Roosendaal komt, éénmaal per uur, met minder stopplaatsen dan de gewone L-trein. Volgens het Comité zijn daarover principe-afspraken gemaakt met de NS en de NMBS.

Het enige wat woordvoerder Jochem Goovaerts van de NMBS hiervan kan bevestigen, is de startdatum van december. "Volgens de informatie die wij tot vandaag van de Italiaase treinconstructeur krijgen, zullen we de nieuwe commerciële dienst inderdaad in december kunnen opstarten", bevestigt Goovaerts. "De testritten met de nieuwe Fyra-treinstellen zijn volop bezig en verlopen goed." Fyra rijdt al tussen Amsterdam en Rotterdam.

Goovaerts ontkent echter formeel dat er nu al beslist is tot een extra stoptrein. "Het is veel te vroeg om daarover te communiceren. De NMBS heeft een theoretisch standpunt ingenomen dat wij een oplossing zoeken voor de reizigers in Roosendaal die nu de Beneluxtrein gebruiken en voor wie de Fyra geen optie is. Maar welke oplossing dat wordt, staat nog niet vast."

Volgens tellingen van de NMBS hebben per trein maximaal twintig reizigers Antwerpen als vertrekstation en Roosendaal als eindstation, of omgekeerd, en is één trein per uur dus voldoende. Voorstanders van de bijkomende trein wijzen dan weer op het grote aantal potentiële gebruikers op de tussenliggende stopplaatsen.

Bron: Gazet van Antwerpen
Dus, afgaande op dit bericht, hebben we nog maar 5 maanden plezier van de Benelux en moeten we daarna in de Fyra? En men beweert dat er nog niets bekend is over tarieven en eventuele reservingsplicht?!
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:33:36 #136
258802 Yreal
henk..!
pi_99108555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dus, afgaande op dit bericht, hebben we nog maar 5 maanden plezier van de Benelux en moeten we daarna in de Fyra? En men beweert dat er nog niets bekend is over tarieven en eventuele reservingsplicht?!
Ik vind dat meneer een beetje krom redenatie gebruikt. Roosendaal -> Antwerpen is inderdaad niet de vervoersvraag van de stoptrein. De dorpen daartussen zijn bron. Bovendien zullen er best wel meer mensen met de boemel meewillen als ze geen ic meer hebben.

Dit is net zoals als de stoptrein utrecht -> zwolle bekritiseren omdat er niemand zwolle -> Utrecht in reist.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:36:23 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99108662
En in other news: op HGBTF.net wordt er melding gemaakt van de inzet van de HLE 18 in reizigersdienst bij de NMBS, op eigen kracht. Naar het schijnt hebben die EuroSprinters dus (eindelijk) hun toelating te pakken.
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:40:03 #138
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99111129
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik vind dat meneer een beetje krom redenatie gebruikt. Roosendaal -> Antwerpen is inderdaad niet de vervoersvraag van de stoptrein. De dorpen daartussen zijn bron. Bovendien zullen er best wel meer mensen met de boemel meewillen als ze geen ic meer hebben.
Nou de vervoersvraag van die dorpen is nogal klein, en de dorpen die nog wel wat voorstellen hebben al twee treinen per uur. Die extra trein moet het dus vooral hebben van de doorgaande reizigers.

Die beneluxtrein is altijd goed gevuld tussen Roosendaal en Antwerpen, als de helft daarvan straks met een extra stopper gaat zit die ook vol.
Van de andere helft gaat een deel misschien met de Fyra, de rest zoekt een ander vervoermiddel om de grens over te gaan.
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:03:09 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99112042
Girls :W

Zeg, hoe lang duurt het aanvragen van een BahnCard eigenlijk, totdat je m in huis hebt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99118662


Groetjes :W
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:50:48 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99118901
quote:
NS: een op de drie intercity's heeft wifi

Op dit moment hebben 130 treinen van de NS gratis wifi aan boord. Daarmee is is circa een derde van alle intercity's - en vrijwel elke enkelvloerse intercity - voorzien van draadloos internet. Het is onduidelijk of de uitrol volgens planning verloopt.

Wie momenteel reist met een enkelvloerse intercity, ook wel bekend als de Koploper, heeft altijd wifi aan boord. 130 van de 137 enkelvloerse intercity's beschikken al over wifi; de overige zeven worden momenteel verbouwd. Dat zegt NS-woordvoerster Nienke Kooistra tegen Tweakers.net. "Zodra alle enkelvloerse treinen over wifi beschikken, volgen de dubbeldekkers", zegt de woordvoerster. Het is onduidelijk hoeveel dubbeldekkers er nu zijn, maar medio vorig jaar waren er in totaal 365 intercity's.

Vorig jaar liep de uitrol van internet in de NS-treinen nog vertraging op. Na twee maanden waren slechts twee intercity's voorzien van wifi, terwijl dat er veel meer hadden moeten zijn. Kooistra wil niet zeggen of de NS nu wel op schema loopt. "Niets is zo veranderlijk als een planning", aldus de NS-woordvoerster. Volgens Kooistra moest na het winterweer bijvoorbeeld aan veel treinen herstelwerk worden uitgevoerd, en had dat voorrang. Toch zou de doelstelling om in 2013 alle intercity's van wifi te hebben voorzien, worden gehaald, aldus Kooistra.

Sprinters en stoptreinen krijgen geen wifi aan boord. "De gemiddelde reistijd in dergelijke treinen is maar 17 minuten", zegt Kooistra, en wifi in de trein zou meer van pas komen op de langere trajecten. Ondertussen wordt wifi in de trein echter vooral gebruikt voor korte sessies: de gemiddelde gebruiksduur bedraagt tien minuten.

De afgelopen maand werd er ongeveer 400.000 keer gebruikgemaakt van wifi in de trein. "Gemiddeld stijgt het aantal sessies met 40.000 stuks per maand", vertelt Kooistra. De verbinding in de trein wordt geleverd door T-Mobile. De komende twee jaar is internet in de trein nog gratis; of dat daarna ook zo blijft, is nog niet bekend.
Zo meldt Tweakers.

Dus binnenkort de eerste VIRMs met wifi :)
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:06:58 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99119388


Nee hoor, de OV chipkaart is volledig veilig en fraudebestendig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99119409
Wat ik me afvroeg, hoe komt de Noord Oost eruit te zien als de Hanzelijn in bedrijf is? Rijden de treinen uit Leeuwarden over de Veluwe en van Groningen richting Lelystad? Hoe gaan de patroontijden eruitzien?

Wie weet al meer... :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juli 2011 @ 18:09:59 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99119475
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:07 schreef brandsrus het volgende:
Wat ik me afvroeg, hoe komt de Noord Oost eruit te zien als de Hanzelijn in bedrijf is? Rijden de treinen uit Leeuwarden over de Veluwe en van Groningen richting Lelystad?
ja
quote:
Hoe gaan de patroontijden eruitzien?

Wie weet al meer... :P
Ik gok er op dat de patroontijden met een kwartier gaan verschuiven, afhankelijk van hoe het er rond het knooppunt Weesp allemaal uit komt te zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:32:20 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99120130
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:16 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
Heb hem tussen Gouda-Den Haag-Apeldoorn gehad :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:34:48 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99120201
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Girls :W

Zeg, hoe lang duurt het aanvragen van een BahnCard eigenlijk, totdat je m in huis hebt?
Kan tot 8 weken duren. Kan ook sneller gaan (behalve toen bij mij dat er iets verkeerd was ingevoerd). Maar als je naar een loket gaat, en hem daar aanvraagt, krijg je een tijdelijke Bahncard. Hiermee kan je reizen tot je je "Plastikkarte" per post ontvangen hebt.
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:58:59 #147
307803 Frietkraam
Het is friet, geen patat
pi_99121085
ik ga volgende week naar duitsland met de ICE, heeft de ICE gratis wifi en hoeveel is die toeslag die je moet betalen? iets van 5 euro toch?
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:32 schreef Sisiorange94 het volgende:
Frietzak, friettent, frietzaak, frietssaus, Franse frietjes, frietkraam, frituur en eigenlijk is het allemaal gewoon friet.
Frietrecepten Topic
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:02:22 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99121231
Toeslag binnenlandse reizen 2 euro uit de automaat, in de trein 4 euro. Dat is in NL.
pi_99121326
Voor reizen naar Duitsland betaal je geen toeslag en nee, er is geen gratis wifi.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:16:04 #150
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99121760
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Kan tot 8 weken duren. Kan ook sneller gaan (behalve toen bij mij dat er iets verkeerd was ingevoerd). Maar als je naar een loket gaat, en hem daar aanvraagt, krijg je een tijdelijke Bahncard. Hiermee kan je reizen tot je je "Plastikkarte" per post ontvangen hebt.
Je kan hem ook gewoon thuis uitprinten (de tijdelijke) ik had de mijne na 10 dagen al geloof ik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')