Je verwart "toeslagplicht" met "reserveringsplicht"quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:26 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Maar je koopt het e-ticket op dag, niet op tijd. Ik kan nergens aangeven dat ik de toeslag wil betalen, en het kaartje is dus ook niet duurder. Een loophole in het huisreglement van de NS?
Nee hoorquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je verwart "toeslagplicht" met "reserveringsplicht"
Dan vanwaar die zorgen over dag of tijd?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:51 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Nee hoorIk weet dat er een toeslagplicht geldt voor de ICE, en dat reserveren niet verplicht is.
En dat terwijl dat hele bedrijf ons land tot twee jaar geleden alleen maar goed genoeg vond om een kantoor en branderij neer te plempen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Bizar. Een overhypede en meer dan schoftig dure koffieboer moet ineens overal komen, maar het loket op Driebergen-Zeist is voor het gemak maar gesloten. Het is maar wat je wilt dat reizigers belangrijk vinden.
Omdat dan het systeem zou kunnen zeggen: "om xx:xx rijdt alleen een ICE, dus we voegen toeslag toe aan het kaartje".quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan vanwaar die zorgen over dag of tijd?
Ja, de control freakquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:10 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Omdat dan het systeem zou kunnen zeggen: "om xx:xx rijdt alleen een ICE, dus we voegen toeslag toe aan het kaartje".
Hoeveel is de toeslag bij de automaat?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:14 schreef greavy het volgende:
Ik doe niet altijd ICE-toeslag kopen. Soms geen tijd voor. Toeslag voor de ICE in de trein kopen is 4 euro als je gelijk (liefst gepast) kan afrekenen.
¤ 2,-.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:17 schreef TeringHenkie het volgende:
Hoeveel is de toeslag bij de automaat?
Zelfs op Koninginnedag werd er in mijn ICE 4 euro omgeroepenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:22 schreef Socios het volgende:
Ik meende dat de toeslag dan 6 euro is. Dat werd bij mij een keer omroepen in ICE vlakvoor vertrek uit Amsterdam Centraal.
Ik niet, maar het lijkt me fantastisch. Ga jij?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:40 schreef Ascendancy het volgende:
Heeft iemand hier wel eens op de Flåm spoorlijn gereisd? En hoe beviel dat?
Neuj dat hoeft niet, ik ben nog nooit in een afgeladen ICE terecht gekomen. Vroeger reserveerde ik nog weleens, had je gewoon een raamplek, huhu met een stijl voor je neus, gewoon lekker 4-zits pakken waar niks staat gereserveerd, zijn er altijd is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:39 schreef Ireyon het volgende:
Interrailpaupers zie je niet in de HiSpeed/DB Lounges of 1ste klas. En 'k was ook niet van plan om in de wachtruimte op het station te overnachten
.
'k Besef me trouwens net dat het misschien toch wel verstandig was geweest om even te reserveren..
quote:Op woensdag 6 juli 2011 07:52 schreef kebabkever het volgende:
Zit momenteel in de Olymipische koploper! Wat een heeeeeerlijke stoelen hebben die toch! Zoveel meer warmere uitstraling dan de vernieuwde! Vergeleken met dit is dat nieuwe toch een beetje koud ingericht.
Ik, twee jaar geleden. Het is tof, maar übertoeristisch en het bezoek aan de waterval is kazig.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:40 schreef Ascendancy het volgende:
Heeft iemand hier wel eens op de Flåm spoorlijn gereisd? En hoe beviel dat?
Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Vandaag dit stel voor het laatst opzoeken. Vrijdag gaat hij in revisie.
Shit, had gehoopt dat hij weer op Den Haag-Venlo zou uithangen vandaag...quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:16 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
Geen Olympische Koplopers meer?quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Vandaag dit stel voor het laatst opzoeken. Vrijdag gaat hij in revisie.
Je kan dus gewoon helemaal geen kaartjes voor een rit met een ICE binnen Nederland kopen. NS verkoopt die alleen voor internationale reizen (daar zit dan geen toeslag bij, want voor internationale reizen heb je geen toeslag nodig).quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
als je een kaartje voor een rit met een ICE op internet kan kopen, dan is dat inclusief toeslag. Anders is het simpelweg niet "een kaartje voor een rit met een ICE"
Zet dat ding in als vijfde intercity tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam, eindelijk is weer doorrijden in plaats van al die stopsquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:53 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je kan dus gewoon helemaal geen kaartjes voor een rit met een ICE binnen Nederland kopen. NS verkoopt die alleen voor internationale reizen (daar zit dan geen toeslag bij, want voor internationale reizen heb je geen toeslag nodig).
Die ICE rijdt er ook niet voor binnenlandse reizigers (dat je toch mee mag als je een toeslag koopt, is niet meer dan een leuk extraatje)
Lekker vast komen te zitten tussen alle stoppertjes en cargo's bedoel jequote:Op woensdag 6 juli 2011 11:57 schreef Brembo het volgende:
[..]
Zet dat ding in als vijfde intercity tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam, eindelijk is weer doorrijden in plaats van al die stops.
Dus, afgaande op dit bericht, hebben we nog maar 5 maanden plezier van de Benelux en moeten we daarna in de Fyra? En men beweert dat er nog niets bekend is over tarieven en eventuele reservingsplicht?!quote:NMBS ontkent bericht over extra stoptrein Roosendaal-Antwerpen
Gepubliceerd: 6 juli 2011 9.03
Volgens het "Comité van Ministers" komt er elk uur een extra stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen, van zodra de Beneluxtrein (Amsterdam Centraal - Brussel Zuid) stopt met rijden. Dat zou in december van dit jaar al kunnen zijn. De nieuwe Fyra-trein, een hogesnelheidstrein voor de korte afstand, gaat dan van Brussel over Antwerpen, Brecht en Breda naar Amsterdam rijden.
Het "Comité van Ministers" (de Europese ministers van Buitenlands Zaken) heeft nu aan het Beneluxparlement laten weten dat er daarna een "snelle stoptrein" Antwerpen - Roosendaal komt, éénmaal per uur, met minder stopplaatsen dan de gewone L-trein. Volgens het Comité zijn daarover principe-afspraken gemaakt met de NS en de NMBS.
Het enige wat woordvoerder Jochem Goovaerts van de NMBS hiervan kan bevestigen, is de startdatum van december. "Volgens de informatie die wij tot vandaag van de Italiaase treinconstructeur krijgen, zullen we de nieuwe commerciële dienst inderdaad in december kunnen opstarten", bevestigt Goovaerts. "De testritten met de nieuwe Fyra-treinstellen zijn volop bezig en verlopen goed." Fyra rijdt al tussen Amsterdam en Rotterdam.
Goovaerts ontkent echter formeel dat er nu al beslist is tot een extra stoptrein. "Het is veel te vroeg om daarover te communiceren. De NMBS heeft een theoretisch standpunt ingenomen dat wij een oplossing zoeken voor de reizigers in Roosendaal die nu de Beneluxtrein gebruiken en voor wie de Fyra geen optie is. Maar welke oplossing dat wordt, staat nog niet vast."
Volgens tellingen van de NMBS hebben per trein maximaal twintig reizigers Antwerpen als vertrekstation en Roosendaal als eindstation, of omgekeerd, en is één trein per uur dus voldoende. Voorstanders van de bijkomende trein wijzen dan weer op het grote aantal potentiële gebruikers op de tussenliggende stopplaatsen.
Bron: Gazet van Antwerpen
Ik vind dat meneer een beetje krom redenatie gebruikt. Roosendaal -> Antwerpen is inderdaad niet de vervoersvraag van de stoptrein. De dorpen daartussen zijn bron. Bovendien zullen er best wel meer mensen met de boemel meewillen als ze geen ic meer hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus, afgaande op dit bericht, hebben we nog maar 5 maanden plezier van de Benelux en moeten we daarna in de Fyra? En men beweert dat er nog niets bekend is over tarieven en eventuele reservingsplicht?!
Nou de vervoersvraag van die dorpen is nogal klein, en de dorpen die nog wel wat voorstellen hebben al twee treinen per uur. Die extra trein moet het dus vooral hebben van de doorgaande reizigers.quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik vind dat meneer een beetje krom redenatie gebruikt. Roosendaal -> Antwerpen is inderdaad niet de vervoersvraag van de stoptrein. De dorpen daartussen zijn bron. Bovendien zullen er best wel meer mensen met de boemel meewillen als ze geen ic meer hebben.
Zo meldt Tweakers.quote:NS: een op de drie intercity's heeft wifi
Op dit moment hebben 130 treinen van de NS gratis wifi aan boord. Daarmee is is circa een derde van alle intercity's - en vrijwel elke enkelvloerse intercity - voorzien van draadloos internet. Het is onduidelijk of de uitrol volgens planning verloopt.
Wie momenteel reist met een enkelvloerse intercity, ook wel bekend als de Koploper, heeft altijd wifi aan boord. 130 van de 137 enkelvloerse intercity's beschikken al over wifi; de overige zeven worden momenteel verbouwd. Dat zegt NS-woordvoerster Nienke Kooistra tegen Tweakers.net. "Zodra alle enkelvloerse treinen over wifi beschikken, volgen de dubbeldekkers", zegt de woordvoerster. Het is onduidelijk hoeveel dubbeldekkers er nu zijn, maar medio vorig jaar waren er in totaal 365 intercity's.
Vorig jaar liep de uitrol van internet in de NS-treinen nog vertraging op. Na twee maanden waren slechts twee intercity's voorzien van wifi, terwijl dat er veel meer hadden moeten zijn. Kooistra wil niet zeggen of de NS nu wel op schema loopt. "Niets is zo veranderlijk als een planning", aldus de NS-woordvoerster. Volgens Kooistra moest na het winterweer bijvoorbeeld aan veel treinen herstelwerk worden uitgevoerd, en had dat voorrang. Toch zou de doelstelling om in 2013 alle intercity's van wifi te hebben voorzien, worden gehaald, aldus Kooistra.
Sprinters en stoptreinen krijgen geen wifi aan boord. "De gemiddelde reistijd in dergelijke treinen is maar 17 minuten", zegt Kooistra, en wifi in de trein zou meer van pas komen op de langere trajecten. Ondertussen wordt wifi in de trein echter vooral gebruikt voor korte sessies: de gemiddelde gebruiksduur bedraagt tien minuten.
De afgelopen maand werd er ongeveer 400.000 keer gebruikgemaakt van wifi in de trein. "Gemiddeld stijgt het aantal sessies met 40.000 stuks per maand", vertelt Kooistra. De verbinding in de trein wordt geleverd door T-Mobile. De komende twee jaar is internet in de trein nog gratis; of dat daarna ook zo blijft, is nog niet bekend.
jaquote:Op woensdag 6 juli 2011 18:07 schreef brandsrus het volgende:
Wat ik me afvroeg, hoe komt de Noord Oost eruit te zien als de Hanzelijn in bedrijf is? Rijden de treinen uit Leeuwarden over de Veluwe en van Groningen richting Lelystad?
Ik gok er op dat de patroontijden met een kwartier gaan verschuiven, afhankelijk van hoe het er rond het knooppunt Weesp allemaal uit komt te zien.quote:Hoe gaan de patroontijden eruitzien?
Wie weet al meer...
Heb hem tussen Gouda-Den Haag-Apeldoorn gehadquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:16 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
Kan tot 8 weken duren. Kan ook sneller gaan (behalve toen bij mij dat er iets verkeerd was ingevoerd). Maar als je naar een loket gaat, en hem daar aanvraagt, krijg je een tijdelijke Bahncard. Hiermee kan je reizen tot je je "Plastikkarte" per post ontvangen hebt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Girls![]()
Zeg, hoe lang duurt het aanvragen van een BahnCard eigenlijk, totdat je m in huis hebt?
Je kan hem ook gewoon thuis uitprinten (de tijdelijke) ik had de mijne na 10 dagen al geloof ik.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Kan tot 8 weken duren. Kan ook sneller gaan (behalve toen bij mij dat er iets verkeerd was ingevoerd). Maar als je naar een loket gaat, en hem daar aanvraagt, krijg je een tijdelijke Bahncard. Hiermee kan je reizen tot je je "Plastikkarte" per post ontvangen hebt.
quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:57 schreef James1988 het volgende:
Ik moet nog eens een keer met die Oostenrijkers mee... Hopelijk keren die straks ook in Breda.
Dat dus.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kan beter gewoon een keer naar Oostenrijk gaan
quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:07 schreef TeringHenkie het volgende:
Mensen die op Tweakers gaan zitten beweren dat het signaal voor Internet in de trein via de bovenleiding binnen komt
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=4824166quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]Linkje?
Theoretisch is het overigens natuurlijk best mogelijk...
Ik weet niet of je zo'n hoogfrequent signaal er door krijgt over zo'n grote afstand. En de bovenleiding wordt dan één grote WiFi-antenne, maar dan met idioot veel reflecties.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]Linkje?
Theoretisch is het overigens natuurlijk best mogelijk...
Het is precies 3G, iets anders zit er niet in de lucht waar je fatsoenlijk op kunt internetten. Je logt in op een T-Mobile hotspot.quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:58 schreef greavy het volgende:
In de trein zit een kast die signalen uit de lucht oppakt (zeg maar ook iets als 3G maar dan weer iets anders).
En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.quote:
Je hebt veel teveel vertrouwen in de NS.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.
Dat zie ik nog net iets eerder gebeuren.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.het eerste Starbucks-rijtuig
Heb jij al een Kermit? Daarmee kun je bellen binnen 150 meter van een Greenpoint! Op elk station is wel een Greenpoint!quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.
Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus binnenkort de eerste VIRMs met wifi
Zou de NS-woordvoerder DDAR->DDZ bedoeld hebben met 'dubbeldekkers'?quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..
ik denk dat die bakken als allerlaatste zullen gaan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
in Zaandam liggen nog steeds de twee stellen Plan T
de sloperij heeft geen vergunning om ze te slopen, ivm asbest.
tegenwoordig liggen de stellen ietwat verborgen tussen vele autowrakken. de sloperij draait gewoon door.
Die bij Onnen staan worden voorlopig nog niet gesloopt. Ze staan nog reserve.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:07 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb er ook al een heleboel op de A28 bij Haren gezien. Op het rangeerterrein van Haren staan een flink aantal plan V of T (ik heb er de ballen verstand van). Waar worden die dingen gesloopt?
Het oorspronkelijke plan was dat in 2013 ongeveer 80% van alle Intercity's internet zou hebben. Dat kan nooit als ze daarmee wachten tot ná het DDZ-project wat eind 2013 af moet zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..
quote:Reizigers dupe van vervalste OV-chipkaarten
Geplaatst op: woensdag 6 juli 2011 15:21
Laatst bijgewerkt: woensdag 6 juli 2011 15:23
De criminale business case van de OV-chipkaart bleek al langer te bestaan. Ook blijken reizigers wel degelijk de dupe te worden van de fraude. De eerste slachtoffers hebben zich al gemeld.
Dat blijkt uit een rondgang van het forum Opgelicht op internet. Vanochtend werd bekend dat aangifte is gedaan van 'grootschalige fraude' met de OV-chipkaart. Het zou gaan om honderd kaarten. Daarbij zouden mensen die kaarten voor ¤17,50 kopen met een saldo van ¤150 erop en dus weten dat het kaarten zijn waarmee gerommeld is.
Inmiddels is duidelijk dat de gang van zaken anders is. De klanten kregen via een website één of twee OV-dagkaarten aangeboden voor een prijs van ¤17,50. Dat is een prijs die niet onwaarschijnlijk hoeft te zijn; het ligt iets boven het niveau van sommige dagkaarten. Deze kosten liggen ongeveer in lijn van de prijs die een HEMA of Kruidvat rekent.
Inmiddels is wel duidelijk in het forum dat Leroy B. de hoofdverdachte is. Hij verhaalt uitgebreid op het forum over zijn webshop en vertelt zelfs van het geld op vakantie naar Turkije te zijn geweest.
Webwereld
Dat is dus die gast met die OV-dagkaarten van KrijgJeKorting.quote:Handel in illegale ov-chipkaarten ontdekt
Laatste update: 6 juli 2011 08:47 info
ROTTERDAM - Translink Systems, het bedrijf dat ov-chipkaarten produceert, heeft bij de politie Rotterdam aangifte gedaan van grootschalige handel in illegale kaarten.
Dat heeft een woordvoerster van het bedrijf woensdag gemeld.
Het gaat om een fraude met ''zeker enkele honderden kaarten, aldus de zegsvrouw. Het bedrijf kwam de fraude op het spoor toen een baliemedewerker op een station meldde honderd chipkaarten aan één persoon te hebben verkocht. Deze kaarten zijn uit voorzorg allemaal geblokkeerd.
De fraudeurs hebben de kaarten na aankoop gemanipuleerd en er kunstmatig een saldo van 150 euro op gezet. Daarna werden ze te koop aangeboden via sites als Marktplaats.
Translink meldt dat deze wijze van frauderen al eerder bekend was, maar dat dit de eerste maal is dat er op deze grote schaal handel wordt ontdekt in gemanipuleerde kaarten. Het bedrijf probeert ondertussen de ov-chipkaarten minder kraakgevoelig te maken.
nu.nl
quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben ook al vaker van die bakken tegengekomen op de A28. Waar gaat dat heen?
Dat klopt, de verwachte levenstermijn van ICRm (nog hoogstens 10 jaar) is te kort en de hoeveelheid is te klein om zo'n investering te verantwoorden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:24 schreef greavy het volgende:
Dat plan is mij dan weer ontschoten. ICRm krijgt sowieso geen OBIS gok ik.
Mooi!quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:24 schreef Bitlord het volgende:
Een DDAR heeft net Flevoland verlaten en is op weg naar Weesp. Hier passeert de trein de A1 bij Muiderberg.
[ afbeelding ]
Wauw wat een operatie. Ergens is het toch zonde, het is een groot stuk geschiedenis.quote:
Geen idee, maar het ziet er een leuke buurt uit. Dus waar is het?quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:48 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De vragen:
- Welk station (1,5 punt)
- Welk materieel zien we hier (1 punt)
- Welke lijn is dit (1 punt)
- Welke vervoerder zit hier (1,5 punt)
- Rijden hier nog reguliere treinen? (0,5 punt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |