abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:46:53 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99089416
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:26 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Maar je koopt het e-ticket op dag, niet op tijd. Ik kan nergens aangeven dat ik de toeslag wil betalen, en het kaartje is dus ook niet duurder. Een loophole in het huisreglement van de NS?
Je verwart "toeslagplicht" met "reserveringsplicht"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:51:46 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99089743
Grootvolumewagen:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99089749
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je verwart "toeslagplicht" met "reserveringsplicht"
Nee hoor :P Ik weet dat er een toeslagplicht geldt voor de ICE, en dat reserveren niet verplicht is.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:57:32 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99090143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:51 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Nee hoor :P Ik weet dat er een toeslagplicht geldt voor de ICE, en dat reserveren niet verplicht is.
Dan vanwaar die zorgen over dag of tijd? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99090748
Bah Greavy, sterkte met de verwerking. Ik kan me voorstellen (nou ja eigenlijk niet) dat je best wel even ondersteboven bent van zo'n ervaring. :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Bizar. Een overhypede en meer dan schoftig dure koffieboer moet ineens overal komen, maar het loket op Driebergen-Zeist is voor het gemak maar gesloten. Het is maar wat je wilt dat reizigers belangrijk vinden.
En dat terwijl dat hele bedrijf ons land tot twee jaar geleden alleen maar goed genoeg vond om een kantoor en branderij neer te plempen.
pi_99090974
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan vanwaar die zorgen over dag of tijd? :?
Omdat dan het systeem zou kunnen zeggen: "om xx:xx rijdt alleen een ICE, dus we voegen toeslag toe aan het kaartje".
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:12:37 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99091110
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:10 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Omdat dan het systeem zou kunnen zeggen: "om xx:xx rijdt alleen een ICE, dus we voegen toeslag toe aan het kaartje".
Ja, de control freak :{ Heb ik zelf ook hoor. In sommige gevallen is het inderdaad handiger om gewoon Sjaan Banaan te heten en gewoon een ticket te boeken ohne nach zu denken :)

Maar de bottom line is hetzelfde: je boekt en je krijgt een kaartje. Naar beste eer en geweten :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:13:59 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99091203
Nogmaals iedereen bedankt. Het is niet voor te stellen hoe erg zoiets is. De doffe klap is nog niet het ergste, maar voornamelijk dat je die lichaamsdelen ziet. En ook onder de trein. Alhoewel die doffe klap je ook erg raakt. Dat wil je ook niet graag horen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:14:47 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99091254
Ik doe niet altijd ICE-toeslag kopen. Soms geen tijd voor. Toeslag voor de ICE in de trein kopen is 4 euro als je gelijk (liefst gepast) kan afrekenen.
pi_99091430
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:14 schreef greavy het volgende:
Ik doe niet altijd ICE-toeslag kopen. Soms geen tijd voor. Toeslag voor de ICE in de trein kopen is 4 euro als je gelijk (liefst gepast) kan afrekenen.
Hoeveel is de toeslag bij de automaat?
pi_99091462
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:17 schreef TeringHenkie het volgende:
Hoeveel is de toeslag bij de automaat?
¤ 2,-.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:21:23 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99091674
Heb alleen nog geen controle gehad als ik geen toeslag had. Maar zorg altijd dat ik 4 euro gepast bij me heb, als ik niet zeker weet of ik tijd heb om automaat te bereiken.
pi_99091730
Ik meende dat de toeslag dan 6 euro is. Dat werd bij mij een keer omroepen in ICE vlakvoor vertrek uit Amsterdam Centraal.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:22:35 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99091743
ik koop altijd een toeslag eigenlijk, Zelfs op 31 januari, toen het nog niet nodig was :|W

Maar ik ga ook altijd in de bar staan. Daar is eigenlijk nooit een probleem :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:22:36 #116
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99091745
Ik heb altijd 4 euro gehoord. Ik probeer zovaak mogelijk toeslag te kopen. Maar lukt het niet...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:23:07 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99091773
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:22 schreef Socios het volgende:
Ik meende dat de toeslag dan 6 euro is. Dat werd bij mij een keer omroepen in ICE vlakvoor vertrek uit Amsterdam Centraal.
Zelfs op Koninginnedag werd er in mijn ICE 4 euro omgeroepen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99091806
Dan zal ik het wel verkeerd verstaan hebben.
pi_99092780
Heeft iemand hier wel eens op de Flåm spoorlijn gereisd? En hoe beviel dat? :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:42:57 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99092925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:40 schreef Ascendancy het volgende:
Heeft iemand hier wel eens op de Flåm spoorlijn gereisd? En hoe beviel dat? :)
Ik niet, maar het lijkt me fantastisch. Ga jij?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99093019
Het is de bedoeling dat ik die volgende week neem ja. Ik hoop foto's te kunnen maken. O+
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 6 juli 2011 @ 02:01:53 #122
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99097915
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:39 schreef Ireyon het volgende:
Interrailpaupers zie je niet in de HiSpeed/DB Lounges of 1ste klas :7 . En 'k was ook niet van plan om in de wachtruimte op het station te overnachten :+ .

'k Besef me trouwens net dat het misschien toch wel verstandig was geweest om even te reserveren :') ..
Neuj dat hoeft niet, ik ben nog nooit in een afgeladen ICE terecht gekomen. Vroeger reserveerde ik nog weleens, had je gewoon een raamplek, huhu met een stijl voor je neus, gewoon lekker 4-zits pakken waar niks staat gereserveerd, zijn er altijd is mijn ervaring.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 06:48:58 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_99099510
Sterkte Greavy. Wat helpt is erover praten. Niet per se met Slachtofferhulp (ik had daar zelf niks aan, stelletje geitenwollensokken daar), maar wel met mensen die je kent en/of vertrouwd.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99099741
Zit momenteel in de Olymipische koploper! Wat een heeeeeerlijke stoelen hebben die toch! Zoveel meer warmere uitstraling dan de vernieuwde! Vergeleken met dit is dat nieuwe toch een beetje koud ingericht.
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:07:22 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99099842
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 07:52 schreef kebabkever het volgende:
Zit momenteel in de Olymipische koploper! Wat een heeeeeerlijke stoelen hebben die toch! Zoveel meer warmere uitstraling dan de vernieuwde! Vergeleken met dit is dat nieuwe toch een beetje koud ingericht.
O+ Vandaag dit stel voor het laatst opzoeken. Vrijdag gaat hij in revisie.
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:11:45 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99099883
ProRail vernieuwt 20 wissels in Roosendaal en Lage Zwaluwe
Geplaatst op: dinsdag 5 juli 2011 om 20:33
Laatst bijgewerkt: dinsdag 5 juli 2011 om 20:36

Persbericht

Negen dagen lang geen treinen vanuit Lage Zwaluwe richting Roosendaal/Breda v.v.
Op de trajecten Lage Zwaluwe - Roosendaal en Lage Zwaluwe - Breda is vanaf woensdag 13 juli negen dagen lang geen treinverkeer mogelijk. ProRail voert dan grootschalige vernieuwingswerkzaamheden uit op de emplacementen van Lage Zwaluwe en Roosendaal. Dat is nodig om de treinen soepel te laten rijden op dit belangrijke corridor voor reizigers- en goederenverkeer. NS adviseert reizigers om zich van tevoren goed te informeren over de reismogelijkheden via http://www.ns.nl/treinverkeerlagezwaluwe

Werkzaamheden
Op emplacement Roosendaal worden 6 wissels vernieuwd en 400 meter spoor. Daarnaast vinden er bestratingswerkzaamheden plaats op het perron. Op emplacement Lage Zwaluwe worden nog eens 14 wissels vernieuwd. Ook vinden er tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe werkzaamheden plaats aan de bovenleiding. ProRail heeft in overleg met de vervoerders er voor gekozen deze werkzaamheden te combineren en uit te voeren in de vakantieperiode wanneer er minder mensen reizen. Zodoende ervaren omwonenden en treinreizigers zo weinig mogelijk overlast.

Hinder door werkzaamheden
Omwonenden kunnen mogelijk hinder ondervinden van de werkzaamheden. Te denken valt aan:

* ronkende motoren van machines, vrachtwagens of kranen
* bouwverlichting
* omleidingroutes
* langere wachttijden voor overwegen

Gevolgen voor de treinreiziger
NS laat tussen Lage Zwaluwe en Roosendaal/Breda aansluitend op de treindiensten zowel snel- als stopbussen rijden. Voor doorgaande reizigers tussen de Randstad en West-Brabant/Zeeland geldt een omreisadvies. De extra reistijd is afhankelijk van het tijdstip van reizen.

Traject: Reisadvies
Amsterdam/Schiphol/Rotterdam - Breda: reis met Fyra zonder toeslag (2 keer per uur)
Den Haag - Eindhoven/Maastricht: reis naar Utrecht Centraal en stap daar over op de intercity naar Eindhoven/Maastricht
Lage Zwaluwe - Breda: reis met de NS-stopbus (stopt ook in Breda Prinsenbeek
Lage Zwaluwe - Roosendaal: reis met de NS-stopbus (stopt ook in Zevenbergen en Oudenbosch)
Amsterdam /Schiphol/Rotterdam-Antwerpen/Brussel: reis met Fyra naar Breda. De InterCity Brussel start in Breda en rijdt via Roosendaal naar België

* Thalys (reservering verplicht) rijdt in deze periode via de HSL-Zuid.
* Het meenemen van fietsen in Fyra en in de NS-bussen is niet toegestaan.
* Voor Fyra maandtoeslag abonnementhouders bestaat voor deze periode een coulance regeling.

*Bron: OV in NL
  woensdag 6 juli 2011 @ 08:17:40 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99099931
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:40 schreef Ascendancy het volgende:
Heeft iemand hier wel eens op de Flåm spoorlijn gereisd? En hoe beviel dat? :)
Ik, twee jaar geleden. Het is tof, maar übertoeristisch en het bezoek aan de waterval is kazig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99102067
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef greavy het volgende:

[..]

O+ Vandaag dit stel voor het laatst opzoeken. Vrijdag gaat hij in revisie.
Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_99102350
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:16 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
Shit, had gehoopt dat hij weer op Den Haag-Venlo zou uithangen vandaag... :(
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:31:24 #130
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99102411
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:07 schreef greavy het volgende:

[..]

O+ Vandaag dit stel voor het laatst opzoeken. Vrijdag gaat hij in revisie.
Geen Olympische Koplopers meer?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:53:31 #131
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99103005
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
als je een kaartje voor een rit met een ICE op internet kan kopen, dan is dat inclusief toeslag. Anders is het simpelweg niet "een kaartje voor een rit met een ICE" :)
Je kan dus gewoon helemaal geen kaartjes voor een rit met een ICE binnen Nederland kopen. NS verkoopt die alleen voor internationale reizen (daar zit dan geen toeslag bij, want voor internationale reizen heb je geen toeslag nodig).

Die ICE rijdt er ook niet voor binnenlandse reizigers (dat je toch mee mag als je een toeslag koopt, is niet meer dan een leuk extraatje)
pi_99105208
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:53 schreef ReisT het volgende:

[..]

Je kan dus gewoon helemaal geen kaartjes voor een rit met een ICE binnen Nederland kopen. NS verkoopt die alleen voor internationale reizen (daar zit dan geen toeslag bij, want voor internationale reizen heb je geen toeslag nodig).

Die ICE rijdt er ook niet voor binnenlandse reizigers (dat je toch mee mag als je een toeslag koopt, is niet meer dan een leuk extraatje)
Zet dat ding in als vijfde intercity tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam, eindelijk is weer doorrijden in plaats van al die stops :P.
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:09:28 #133
258802 Yreal
henk..!
pi_99105675
ICE is de Echte IC Arnhem - Amsterdam :)

Tevens vind ik het wel goed dat we dit jaar in Zoetermeer gewoon een kwartiersdienst houden in de zomer. Dat halve uur geneuzel van vorig jaar was zo waardeloos.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:01:43 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99107399
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:57 schreef Brembo het volgende:

[..]

Zet dat ding in als vijfde intercity tussen Arnhem, Utrecht en Amsterdam, eindelijk is weer doorrijden in plaats van al die stops :P.
Lekker vast komen te zitten tussen alle stoppertjes en cargo's bedoel je :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:28:28 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99108369
quote:
NMBS ontkent bericht over extra stoptrein Roosendaal-Antwerpen

Gepubliceerd: 6 juli 2011 9.03

Volgens het "Comité van Ministers" komt er elk uur een extra stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen, van zodra de Beneluxtrein (Amsterdam Centraal - Brussel Zuid) stopt met rijden. Dat zou in december van dit jaar al kunnen zijn. De nieuwe Fyra-trein, een hogesnelheidstrein voor de korte afstand, gaat dan van Brussel over Antwerpen, Brecht en Breda naar Amsterdam rijden.

Het "Comité van Ministers" (de Europese ministers van Buitenlands Zaken) heeft nu aan het Beneluxparlement laten weten dat er daarna een "snelle stoptrein" Antwerpen - Roosendaal komt, éénmaal per uur, met minder stopplaatsen dan de gewone L-trein. Volgens het Comité zijn daarover principe-afspraken gemaakt met de NS en de NMBS.

Het enige wat woordvoerder Jochem Goovaerts van de NMBS hiervan kan bevestigen, is de startdatum van december. "Volgens de informatie die wij tot vandaag van de Italiaase treinconstructeur krijgen, zullen we de nieuwe commerciële dienst inderdaad in december kunnen opstarten", bevestigt Goovaerts. "De testritten met de nieuwe Fyra-treinstellen zijn volop bezig en verlopen goed." Fyra rijdt al tussen Amsterdam en Rotterdam.

Goovaerts ontkent echter formeel dat er nu al beslist is tot een extra stoptrein. "Het is veel te vroeg om daarover te communiceren. De NMBS heeft een theoretisch standpunt ingenomen dat wij een oplossing zoeken voor de reizigers in Roosendaal die nu de Beneluxtrein gebruiken en voor wie de Fyra geen optie is. Maar welke oplossing dat wordt, staat nog niet vast."

Volgens tellingen van de NMBS hebben per trein maximaal twintig reizigers Antwerpen als vertrekstation en Roosendaal als eindstation, of omgekeerd, en is één trein per uur dus voldoende. Voorstanders van de bijkomende trein wijzen dan weer op het grote aantal potentiële gebruikers op de tussenliggende stopplaatsen.

Bron: Gazet van Antwerpen
Dus, afgaande op dit bericht, hebben we nog maar 5 maanden plezier van de Benelux en moeten we daarna in de Fyra? En men beweert dat er nog niets bekend is over tarieven en eventuele reservingsplicht?!
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:33:36 #136
258802 Yreal
henk..!
pi_99108555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dus, afgaande op dit bericht, hebben we nog maar 5 maanden plezier van de Benelux en moeten we daarna in de Fyra? En men beweert dat er nog niets bekend is over tarieven en eventuele reservingsplicht?!
Ik vind dat meneer een beetje krom redenatie gebruikt. Roosendaal -> Antwerpen is inderdaad niet de vervoersvraag van de stoptrein. De dorpen daartussen zijn bron. Bovendien zullen er best wel meer mensen met de boemel meewillen als ze geen ic meer hebben.

Dit is net zoals als de stoptrein utrecht -> zwolle bekritiseren omdat er niemand zwolle -> Utrecht in reist.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:36:23 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99108662
En in other news: op HGBTF.net wordt er melding gemaakt van de inzet van de HLE 18 in reizigersdienst bij de NMBS, op eigen kracht. Naar het schijnt hebben die EuroSprinters dus (eindelijk) hun toelating te pakken.
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:40:03 #138
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99111129
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik vind dat meneer een beetje krom redenatie gebruikt. Roosendaal -> Antwerpen is inderdaad niet de vervoersvraag van de stoptrein. De dorpen daartussen zijn bron. Bovendien zullen er best wel meer mensen met de boemel meewillen als ze geen ic meer hebben.
Nou de vervoersvraag van die dorpen is nogal klein, en de dorpen die nog wel wat voorstellen hebben al twee treinen per uur. Die extra trein moet het dus vooral hebben van de doorgaande reizigers.

Die beneluxtrein is altijd goed gevuld tussen Roosendaal en Antwerpen, als de helft daarvan straks met een extra stopper gaat zit die ook vol.
Van de andere helft gaat een deel misschien met de Fyra, de rest zoekt een ander vervoermiddel om de grens over te gaan.
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:03:09 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99112042
Girls :W

Zeg, hoe lang duurt het aanvragen van een BahnCard eigenlijk, totdat je m in huis hebt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99118662


Groetjes :W
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:50:48 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99118901
quote:
NS: een op de drie intercity's heeft wifi

Op dit moment hebben 130 treinen van de NS gratis wifi aan boord. Daarmee is is circa een derde van alle intercity's - en vrijwel elke enkelvloerse intercity - voorzien van draadloos internet. Het is onduidelijk of de uitrol volgens planning verloopt.

Wie momenteel reist met een enkelvloerse intercity, ook wel bekend als de Koploper, heeft altijd wifi aan boord. 130 van de 137 enkelvloerse intercity's beschikken al over wifi; de overige zeven worden momenteel verbouwd. Dat zegt NS-woordvoerster Nienke Kooistra tegen Tweakers.net. "Zodra alle enkelvloerse treinen over wifi beschikken, volgen de dubbeldekkers", zegt de woordvoerster. Het is onduidelijk hoeveel dubbeldekkers er nu zijn, maar medio vorig jaar waren er in totaal 365 intercity's.

Vorig jaar liep de uitrol van internet in de NS-treinen nog vertraging op. Na twee maanden waren slechts twee intercity's voorzien van wifi, terwijl dat er veel meer hadden moeten zijn. Kooistra wil niet zeggen of de NS nu wel op schema loopt. "Niets is zo veranderlijk als een planning", aldus de NS-woordvoerster. Volgens Kooistra moest na het winterweer bijvoorbeeld aan veel treinen herstelwerk worden uitgevoerd, en had dat voorrang. Toch zou de doelstelling om in 2013 alle intercity's van wifi te hebben voorzien, worden gehaald, aldus Kooistra.

Sprinters en stoptreinen krijgen geen wifi aan boord. "De gemiddelde reistijd in dergelijke treinen is maar 17 minuten", zegt Kooistra, en wifi in de trein zou meer van pas komen op de langere trajecten. Ondertussen wordt wifi in de trein echter vooral gebruikt voor korte sessies: de gemiddelde gebruiksduur bedraagt tien minuten.

De afgelopen maand werd er ongeveer 400.000 keer gebruikgemaakt van wifi in de trein. "Gemiddeld stijgt het aantal sessies met 40.000 stuks per maand", vertelt Kooistra. De verbinding in de trein wordt geleverd door T-Mobile. De komende twee jaar is internet in de trein nog gratis; of dat daarna ook zo blijft, is nog niet bekend.
Zo meldt Tweakers.

Dus binnenkort de eerste VIRMs met wifi :)
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:06:58 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99119388


Nee hoor, de OV chipkaart is volledig veilig en fraudebestendig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99119409
Wat ik me afvroeg, hoe komt de Noord Oost eruit te zien als de Hanzelijn in bedrijf is? Rijden de treinen uit Leeuwarden over de Veluwe en van Groningen richting Lelystad? Hoe gaan de patroontijden eruitzien?

Wie weet al meer... :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juli 2011 @ 18:09:59 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99119475
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:07 schreef brandsrus het volgende:
Wat ik me afvroeg, hoe komt de Noord Oost eruit te zien als de Hanzelijn in bedrijf is? Rijden de treinen uit Leeuwarden over de Veluwe en van Groningen richting Lelystad?
ja
quote:
Hoe gaan de patroontijden eruitzien?

Wie weet al meer... :P
Ik gok er op dat de patroontijden met een kwartier gaan verschuiven, afhankelijk van hoe het er rond het knooppunt Weesp allemaal uit komt te zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:32:20 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99120130
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:16 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Ik had traject deventer - enschede! Zal dus wel weer richting amersfoort teruggaan..
Heb hem tussen Gouda-Den Haag-Apeldoorn gehad :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:34:48 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99120201
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Girls :W

Zeg, hoe lang duurt het aanvragen van een BahnCard eigenlijk, totdat je m in huis hebt?
Kan tot 8 weken duren. Kan ook sneller gaan (behalve toen bij mij dat er iets verkeerd was ingevoerd). Maar als je naar een loket gaat, en hem daar aanvraagt, krijg je een tijdelijke Bahncard. Hiermee kan je reizen tot je je "Plastikkarte" per post ontvangen hebt.
  woensdag 6 juli 2011 @ 18:58:59 #147
307803 Frietkraam
Het is friet, geen patat
pi_99121085
ik ga volgende week naar duitsland met de ICE, heeft de ICE gratis wifi en hoeveel is die toeslag die je moet betalen? iets van 5 euro toch?
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:32 schreef Sisiorange94 het volgende:
Frietzak, friettent, frietzaak, frietssaus, Franse frietjes, frietkraam, frituur en eigenlijk is het allemaal gewoon friet.
Frietrecepten Topic
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:02:22 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99121231
Toeslag binnenlandse reizen 2 euro uit de automaat, in de trein 4 euro. Dat is in NL.
pi_99121326
Voor reizen naar Duitsland betaal je geen toeslag en nee, er is geen gratis wifi.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:16:04 #150
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99121760
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Kan tot 8 weken duren. Kan ook sneller gaan (behalve toen bij mij dat er iets verkeerd was ingevoerd). Maar als je naar een loket gaat, en hem daar aanvraagt, krijg je een tijdelijke Bahncard. Hiermee kan je reizen tot je je "Plastikkarte" per post ontvangen hebt.
Je kan hem ook gewoon thuis uitprinten (de tijdelijke) ik had de mijne na 10 dagen al geloof ik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:31:07 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99122283
Ah. Dat je de tijdelijke ook kon uitprinten wist ik niet.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:41:50 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99122660
De foto's van gister - tot in zoverre wij ze hebben kunnen maken.

3x Plan V te Zwijndrecht

DBS 189 085 met de Gremberg

HTRS 7108 met de Blerick shuttle

ICM 4240 als IC naar Den Haag

DBS 1616 met een UC

NSR 2958+2939 gesleept naar Leidschendam

DBS 6479 met de Citroën trein naar Oosterhout

HTRS 1507 met containertrein

NMBS 2816 met de Oostenrijkse rijtuigen

DBS 6520+6519 met de Staaltrein naar Wales

DBS 6442 met lege autotrein

3x DBS 6400 met kolentrein

En later sloeg het noodlot toe..
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:44:02 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99122739
Die Oostenrijker, rijdt die nou met maar vijf rijtuigen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:44:38 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99122759
Ja, tijdelijk. Er is een tweedeklas rijtuig defect.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:57:04 #155
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99123201
Ik moet nog eens een keer met die Oostenrijkers mee... Hopelijk keren die straks ook in Breda.
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:58:23 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99123259
Je kan beter gewoon een keer naar Oostenrijk gaan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:00:42 #157
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99123328
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:57 schreef James1988 het volgende:
Ik moet nog eens een keer met die Oostenrijkers mee... Hopelijk keren die straks ook in Breda.
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kan beter gewoon een keer naar Oostenrijk gaan :P
Dat dus.

Hier in Nederland zijn die Oostenrijkers niet zo goed zoals je daar rijden... Veel te veel defecten hier enzo.
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:00:55 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99123330
Dat is ook nog een keer de bedoeling. Ik hoop alleen wel dat de ÖBB voor toeristen minder duur is dan de SBB. ;)
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:39:35 #159
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99124856
Ik zag die oranje ICM-meuk vanmiddag op Amersfoort staan. Vrijdag ging dat ding van het spoor, toch?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_99126424
Mensen die op Tweakers gaan zitten beweren dat het signaal voor Internet in de trein via de bovenleiding binnen komt :X
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:11:14 #161
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99126646
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:07 schreef TeringHenkie het volgende:
Mensen die op Tweakers gaan zitten beweren dat het signaal voor Internet in de trein via de bovenleiding binnen komt :X
_O- Linkje?

Theoretisch is het overigens natuurlijk best mogelijk...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_99126959
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

_O- Linkje?

Theoretisch is het overigens natuurlijk best mogelijk...
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=4824166

Theoretisch ja, maar wel met een hele rate bitrate en veel packet loss. Vooral bij ijzel. :X
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:24:56 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99127353
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:11 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

_O- Linkje?

Theoretisch is het overigens natuurlijk best mogelijk...
Ik weet niet of je zo'n hoogfrequent signaal er door krijgt over zo'n grote afstand. En de bovenleiding wordt dan één grote WiFi-antenne, maar dan met idioot veel reflecties.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:58:26 #164
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99129097
In de trein zit een kast die signalen uit de lucht oppakt (zeg maar ook iets als 3G maar dan weer iets anders).
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:59:49 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99129189
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:58 schreef greavy het volgende:
In de trein zit een kast die signalen uit de lucht oppakt (zeg maar ook iets als 3G maar dan weer iets anders).
Het is precies 3G, iets anders zit er niet in de lucht waar je fatsoenlijk op kunt internetten. Je logt in op een T-Mobile hotspot.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:01:32 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99129312
Straks zit er 4G in de lucht :Y
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:12:20 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99130009
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:01 schreef James1988 het volgende:
Straks zit er 4G in de lucht :Y
En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99130354
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.
Je hebt veel teveel vertrouwen in de NS.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:26:05 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99130811
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.het eerste Starbucks-rijtuig
Dat zie ik nog net iets eerder gebeuren.
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:27:10 #170
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_99130882
NS die dingen lanceert. Het moet niet veel gekker worden. Beter laten ze dat aan de ESA en de NASA over ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_99130949
:D
pi_99131275
:W
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_99131342
:W
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 22:36:40 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_99131468
:W
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:37:38 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99131544
quote:
3s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

En 3G in de trein. En tegen de tijd dat 5G in de lucht zit, lanceert NS de eerste 4G trein.
Heb jij al een Kermit? Daarmee kun je bellen binnen 150 meter van een Greenpoint! Op elk station is wel een Greenpoint!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:39:05 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99131649
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dus binnenkort de eerste VIRMs met wifi :)
Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..
pi_99131742
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..
Zou de NS-woordvoerder DDAR->DDZ bedoeld hebben met 'dubbeldekkers'?
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:41:12 #178
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99131792
Dat kan ook natuurlijk. DDZ word natuurlijk IC materieel..
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:44:22 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99131981

Als ik dat schermpje daar zie, zou ik OBIS verwachten inderdaad. DDZ krijgt dus OBIS.
Dan gaat het originele plan gewoon door.
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:48:36 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99132237

De vragen:
- Welk station (1,5 punt)
- Welk materieel zien we hier (1 punt)
- Welke lijn is dit (1 punt)
- Welke vervoerder zit hier (1,5 punt)
- Rijden hier nog reguliere treinen? (0,5 punt)
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:54:25 #181
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_99132630
Vanmorgen voegde ik bij Pesse in op de A28 en kwam ik hier achter te zitten:



Er reed een gedeelte van een trein op de A28



Dit is een bak van de 528, op weg naar de welbekende eeuwige jachtvelden. :'(
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:59:30 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99132996
Ja, had zo'n foto ook op Twitter gezien. Dat zal wel de laatste voorlopig zijn. Er zijn nog geen nieuwe vergunningen.
Er is ook nog geen vergunning voor slooptransport per dieplader uit Amsterdam (Watergraafsmeer) naar de sloper..
pi_99133136
in Zaandam liggen nog steeds de twee stellen Plan T
de sloperij heeft geen vergunning om ze te slopen, ivm asbest.
tegenwoordig liggen de stellen ietwat verborgen tussen vele autowrakken. de sloperij draait gewoon door.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_99133354
inderdaad, op twitter continu mensen die een trein tegenkomen op de snelweg.
http://twitpic.com/5m24qt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juli 2011 @ 23:07:24 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99133583
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
in Zaandam liggen nog steeds de twee stellen Plan T
de sloperij heeft geen vergunning om ze te slopen, ivm asbest.
tegenwoordig liggen de stellen ietwat verborgen tussen vele autowrakken. de sloperij draait gewoon door.
ik denk dat die bakken als allerlaatste zullen gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99133599
Ik heb er ook al een heleboel op de A28 bij Haren gezien. Op het rangeerterrein van Haren staan een flink aantal plan V of T (ik heb er de ballen verstand van). Waar worden die dingen gesloopt?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 juli 2011 @ 23:09:06 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99133716
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:07 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb er ook al een heleboel op de A28 bij Haren gezien. Op het rangeerterrein van Haren staan een flink aantal plan V of T (ik heb er de ballen verstand van). Waar worden die dingen gesloopt?
Die bij Onnen staan worden voorlopig nog niet gesloopt. Ze staan nog reserve.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:15:06 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99134100
En in Onnen staan alleen Plan V's. De tweedelige versie.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:19:28 #189
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99134351
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..
Het oorspronkelijke plan was dat in 2013 ongeveer 80% van alle Intercity's internet zou hebben. Dat kan nooit als ze daarmee wachten tot ná het DDZ-project wat eind 2013 af moet zijn.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:23:46 #190
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99134567
Ik ben ook al vaker van die bakken tegengekomen op de A28. Waar gaat dat heen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:24:03 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99134582
Dat plan is mij dan weer ontschoten. ICRm krijgt sowieso geen OBIS gok ik.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:28:15 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99134772
quote:
Reizigers dupe van vervalste OV-chipkaarten
Geplaatst op: woensdag 6 juli 2011 15:21
Laatst bijgewerkt: woensdag 6 juli 2011 15:23

De criminale business case van de OV-chipkaart bleek al langer te bestaan. Ook blijken reizigers wel degelijk de dupe te worden van de fraude. De eerste slachtoffers hebben zich al gemeld.

Dat blijkt uit een rondgang van het forum Opgelicht op internet. Vanochtend werd bekend dat aangifte is gedaan van 'grootschalige fraude' met de OV-chipkaart. Het zou gaan om honderd kaarten. Daarbij zouden mensen die kaarten voor ¤17,50 kopen met een saldo van ¤150 erop en dus weten dat het kaarten zijn waarmee gerommeld is.

Inmiddels is duidelijk dat de gang van zaken anders is. De klanten kregen via een website één of twee OV-dagkaarten aangeboden voor een prijs van ¤17,50. Dat is een prijs die niet onwaarschijnlijk hoeft te zijn; het ligt iets boven het niveau van sommige dagkaarten. Deze kosten liggen ongeveer in lijn van de prijs die een HEMA of Kruidvat rekent.

Inmiddels is wel duidelijk in het forum dat Leroy B. de hoofdverdachte is. Hij verhaalt uitgebreid op het forum over zijn webshop en vertelt zelfs van het geld op vakantie naar Turkije te zijn geweest.
Webwereld
quote:
Handel in illegale ov-chipkaarten ontdekt
Laatste update: 6 juli 2011 08:47 info
ROTTERDAM - Translink Systems, het bedrijf dat ov-chipkaarten produceert, heeft bij de politie Rotterdam aangifte gedaan van grootschalige handel in illegale kaarten.

Dat heeft een woordvoerster van het bedrijf woensdag gemeld.
Het gaat om een fraude met ''zeker enkele honderden kaarten, aldus de zegsvrouw. Het bedrijf kwam de fraude op het spoor toen een baliemedewerker op een station meldde honderd chipkaarten aan één persoon te hebben verkocht. Deze kaarten zijn uit voorzorg allemaal geblokkeerd.

De fraudeurs hebben de kaarten na aankoop gemanipuleerd en er kunstmatig een saldo van 150 euro op gezet. Daarna werden ze te koop aangeboden via sites als Marktplaats.
Translink meldt dat deze wijze van frauderen al eerder bekend was, maar dat dit de eerste maal is dat er op deze grote schaal handel wordt ontdekt in gemanipuleerde kaarten. Het bedrijf probeert ondertussen de ov-chipkaarten minder kraakgevoelig te maken.
nu.nl
Dat is dus die gast met die OV-dagkaarten van KrijgJeKorting.
pi_99134778
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben ook al vaker van die bakken tegengekomen op de A28. Waar gaat dat heen?
pi_99135579
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:43 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Groetjes :W
Welk station is dat?
  donderdag 7 juli 2011 @ 00:11:23 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99136668
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:24 schreef greavy het volgende:
Dat plan is mij dan weer ontschoten. ICRm krijgt sowieso geen OBIS gok ik.
Dat klopt, de verwachte levenstermijn van ICRm (nog hoogstens 10 jaar) is te kort en de hoeveelheid is te klein om zo'n investering te verantwoorden.
pi_99137174
Twee plaatjes van vanavond:

Een DDAR heeft net Flevoland verlaten en is op weg naar Weesp. Hier passeert de trein de A1 bij Muiderberg.


Iets verderop vertrekt een Sprinter vanuit station Weesp over de beweegbare brug over de Vecht.
pi_99137453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:24 schreef Bitlord het volgende:
Een DDAR heeft net Flevoland verlaten en is op weg naar Weesp. Hier passeert de trein de A1 bij Muiderberg.
[ afbeelding ]
Mooi!
pi_99138615
En nog maar eentje vanaf dezelfde locatie:
  donderdag 7 juli 2011 @ 07:36:35 #199
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_99140955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:28 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Wauw wat een operatie. Ergens is het toch zonde, het is een groot stuk geschiedenis.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:39:56 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99141477
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:46 schreef Socios het volgende:

[..]

Welk station is dat?
Frankfurt Main Hbf denk ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:09:53 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99143108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:48 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De vragen:
- Welk station (1,5 punt)
- Welk materieel zien we hier (1 punt)
- Welke lijn is dit (1 punt)
- Welke vervoerder zit hier (1,5 punt)
- Rijden hier nog reguliere treinen? (0,5 punt)
Geen idee, maar het ziet er een leuke buurt uit. Dus waar is het?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99143222
Ik moet zaterdag Woerden --> Schiphol. Misschien maar eens via Rotterdam en de Fyra doen :) Heb ik die HSL ook eens bereden.. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')