Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dus binnenkort de eerste VIRMs met wifi
Zou de NS-woordvoerder DDAR->DDZ bedoeld hebben met 'dubbeldekkers'?quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..
ik denk dat die bakken als allerlaatste zullen gaan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
in Zaandam liggen nog steeds de twee stellen Plan T
de sloperij heeft geen vergunning om ze te slopen, ivm asbest.
tegenwoordig liggen de stellen ietwat verborgen tussen vele autowrakken. de sloperij draait gewoon door.
Die bij Onnen staan worden voorlopig nog niet gesloopt. Ze staan nog reserve.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:07 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Ik heb er ook al een heleboel op de A28 bij Haren gezien. Op het rangeerterrein van Haren staan een flink aantal plan V of T (ik heb er de ballen verstand van). Waar worden die dingen gesloopt?
Het oorspronkelijke plan was dat in 2013 ongeveer 80% van alle Intercity's internet zou hebben. Dat kan nooit als ze daarmee wachten tot ná het DDZ-project wat eind 2013 af moet zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat is oorspronkelijk niet eens het plan. Het oorspronkelijke plan is om pas WiFi in te bouwen bij de modernisatie van VIRM (= alles gelijk trekken aan de nieuwste serie IRM (9547 en hoger). En dat gebeurd pas na DDAR->DDZ. Of ze moeten nu dus afwijken..
quote:Reizigers dupe van vervalste OV-chipkaarten
Geplaatst op: woensdag 6 juli 2011 15:21
Laatst bijgewerkt: woensdag 6 juli 2011 15:23
De criminale business case van de OV-chipkaart bleek al langer te bestaan. Ook blijken reizigers wel degelijk de dupe te worden van de fraude. De eerste slachtoffers hebben zich al gemeld.
Dat blijkt uit een rondgang van het forum Opgelicht op internet. Vanochtend werd bekend dat aangifte is gedaan van 'grootschalige fraude' met de OV-chipkaart. Het zou gaan om honderd kaarten. Daarbij zouden mensen die kaarten voor ¤17,50 kopen met een saldo van ¤150 erop en dus weten dat het kaarten zijn waarmee gerommeld is.
Inmiddels is duidelijk dat de gang van zaken anders is. De klanten kregen via een website één of twee OV-dagkaarten aangeboden voor een prijs van ¤17,50. Dat is een prijs die niet onwaarschijnlijk hoeft te zijn; het ligt iets boven het niveau van sommige dagkaarten. Deze kosten liggen ongeveer in lijn van de prijs die een HEMA of Kruidvat rekent.
Inmiddels is wel duidelijk in het forum dat Leroy B. de hoofdverdachte is. Hij verhaalt uitgebreid op het forum over zijn webshop en vertelt zelfs van het geld op vakantie naar Turkije te zijn geweest.
Webwereld
Dat is dus die gast met die OV-dagkaarten van KrijgJeKorting.quote:Handel in illegale ov-chipkaarten ontdekt
Laatste update: 6 juli 2011 08:47 info
ROTTERDAM - Translink Systems, het bedrijf dat ov-chipkaarten produceert, heeft bij de politie Rotterdam aangifte gedaan van grootschalige handel in illegale kaarten.
Dat heeft een woordvoerster van het bedrijf woensdag gemeld.
Het gaat om een fraude met ''zeker enkele honderden kaarten, aldus de zegsvrouw. Het bedrijf kwam de fraude op het spoor toen een baliemedewerker op een station meldde honderd chipkaarten aan één persoon te hebben verkocht. Deze kaarten zijn uit voorzorg allemaal geblokkeerd.
De fraudeurs hebben de kaarten na aankoop gemanipuleerd en er kunstmatig een saldo van 150 euro op gezet. Daarna werden ze te koop aangeboden via sites als Marktplaats.
Translink meldt dat deze wijze van frauderen al eerder bekend was, maar dat dit de eerste maal is dat er op deze grote schaal handel wordt ontdekt in gemanipuleerde kaarten. Het bedrijf probeert ondertussen de ov-chipkaarten minder kraakgevoelig te maken.
nu.nl
quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik ben ook al vaker van die bakken tegengekomen op de A28. Waar gaat dat heen?
Dat klopt, de verwachte levenstermijn van ICRm (nog hoogstens 10 jaar) is te kort en de hoeveelheid is te klein om zo'n investering te verantwoorden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:24 schreef greavy het volgende:
Dat plan is mij dan weer ontschoten. ICRm krijgt sowieso geen OBIS gok ik.
Mooi!quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:24 schreef Bitlord het volgende:
Een DDAR heeft net Flevoland verlaten en is op weg naar Weesp. Hier passeert de trein de A1 bij Muiderberg.
[ afbeelding ]
Wauw wat een operatie. Ergens is het toch zonde, het is een groot stuk geschiedenis.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |