Bij ons is het altijd een PB(+) die even van huis komt en de hekken sluit als collectie is geweest.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:00 schreef carboni het volgende:
TC inzetten voor sluitdienst? Doen ze hier gewoon met een zaterdagwerker of postbode.
Hier ook, bupomedewerkers sluiten hier, op zaterdag wil het nog wel eens verschillen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:11 schreef Troeta het volgende:
bij ons sluit collectie af, nog handiger..
Herkenbaar.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:16 schreef sbientje het volgende:
vandaag een meneer die naar me toe kwam:
Kun je het een beetje kwijt?
dus ik zei: ja hoor! zegt ie: Jullie maken er wel een zooitje van tegenwoordig. Al die foute post. Ik zei dat ik altijd mijn best deed alles in de goede bus te stoppen. "Ja ik had het ook niet over jou"
Zeg dan geen Jullie! Vind het echt vervelend dat er zoveel mensen blijkbaar een potje van maken en ik daar dan op word aangesproken
Lol whut... dan sta je wel even te kijken...quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:44 schreef pussywillow het volgende:
Of de standaardgrappen over rekeningen en blauwe enveloppenRaarste wat ik heb meegemaakt was twee op het oog hele nette oudere dames die vroegen of ik nog porno voor ze had
Zeker aan de sherry gezeten.
Het is mij ook al een aantal keer gebeurd dat er mensen met verkeerd bezorgde post van Sandd achter me aan kwamen, en dan nog verongelijkt doen ook. Kan ik er wat aan doen dat daar van die faalhazen werken
Dat is ook de reden dat ik nog thuis zit, met Buienradar aan.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef sbientje het volgende:
wat een kloteweer, gelukkig blijft het volgens buienradar hier nu droog. Toch maar m ijn regenpak mee!
Same herequote:Op donderdag 16 juni 2011 11:28 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat ik nog thuis zit, met Buienradar aan.
Misschien konden ze geen Engels? Hoe kun je trouwens een zoekgeraakt pakje retour afzender sturen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:40 schreef alexmeijer het volgende:
woeiii weer een faal actie van TNT er bij.
Voorkant:
bedrijfs naam, postzegel
en daar onder het adres (groot)
achterkant:
"in case of package lost and / or cannot be delivered to customer.
please return this package to the address below"
en dan mijn adres
komt het pakje (buspost)
zonder stempel op de postzegel gewoon aan op mijn adres.
ik heb achterkant zo klein gedaan, dat je denkt kan je dat wel lezen.
voorkant juist een heel stuk groter
hebben die postbezorgers serieus stront in de ogen en bezorgen ze naar de afzender ipv waar het heen moet?
je kan toch zien waar de postzegel is of niet soms :/
dat gebeurt weleens vaker, dat ie toevallig verkeerd om in de sorteer komt ofzo..quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:40 schreef alexmeijer het volgende:
woeiii weer een faal actie van TNT er bij.
Voorkant:
bedrijfs naam, postzegel
en daar onder het adres (groot)
achterkant:
"in case of package lost and / or cannot be delivered to customer.
please return this package to the address below"
en dan mijn adres
komt het pakje (buspost)
zonder stempel op de postzegel gewoon aan op mijn adres.
ik heb achterkant zo klein gedaan, dat je denkt kan je dat wel lezen.
voorkant juist een heel stuk groter
hebben die postbezorgers serieus stront in de ogen en bezorgen ze naar de afzender ipv waar het heen moet?
je kan toch zien waar de postzegel is of niet soms :/
Spannend! Goed dat je de politie hebt gebeld. Misschien zijn ze gewoon aan het schilderen ofzo, maar het is toch wel een beetje raarquote:Op donderdag 16 juni 2011 16:34 schreef sbientje het volgende:
Heb trouwens de politie gebeld. Was gisteren op een adres waar de deur op een kier stond. Heb de post naar binnen gemikt, maar nu kwam ik er weer stond de deur nog op een kier, en de post lag er nog. Er lag ook post onder de deur. Dus ik heb toch maar ff gebeld, vond het maar gek. Beter dat ze gaan kijken en er is niets aan de hand, dan dat er wel wat is en niemand meldt het ff..
Geen idee wat hier deze week de officiële scenarios zijn. Gisteren was het in de praktijk iig "we verzuipen erin en mensen draaien een dag van 11 uur" en vandaag was het scenario "Het is dat het gisteren nog erger was anders hadden we dit een enorme kutdag gevonden". Voor morgen verwacht (hoop) ik op scenario "Wow, niet te geloven: post gewoon op tijd op de depots!". Als het morgen ook weer zo tyfusdruk is ga ik echt gillen ben ik bangquote:Op donderdag 16 juni 2011 18:35 schreef TokenW het volgende:
Verwachting deze week rustig tot normaal. Daarom heb ik morgen voor 2 kanten ook dubbele VOS-post. (helaas waarvan eentje die we zelf mogen weglopen).
nee dit ging over nieuwe (ik stuur zn 20-40 pakjes per dag)quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien konden ze geen Engels? Hoe kun je trouwens een zoekgeraakt pakje retour afzender sturen?
djeez :/quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:36 schreef sbientje het volgende:
[..]
dat gebeurt weleens vaker, dat ie toevallig verkeerd om in de sorteer komt ofzo..
niemand zit hier te wachten op jouw nerdrage omdat jij een pakketje nog niet gehad hebt..quote:
dude ik wil niet zeiken hoor.. ik ben een bedrijf die zn 20+ pakjes per dag verstuur.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:34 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
niemand zit hier te wachten op jouw nerdrage omdat jij een pakketje nog niet gehad hebt..
OT: Het track&trace systeem werkt erg goed op de TNT siteHad 2 pakketten waarvan 1 inmiddels bezorgd is, de ander ligt nog in het sorteercentrum. Staat allemaal keurig bij die track en trace nummers
6 blauwe bakken, dat vond ik toen al veelquote:Op donderdag 16 juni 2011 18:56 schreef JochemP het volgende:
Vandaag met voorbereiden 9 blauwe bakken voor één wijkWat is jullie record blauwe bakken?
Als je nou eens wat respectvoller richting de medewerkers hier was, dan krijg je dit soort reacties niet. Niemand hier bepaald de route die het bedrijf heeft uitgestippeld en niemand is het er ook mee eens. Daarbij is de kans dat juist iemand op dit forum een fout maakt waardoor specifiek jouw pakketten in een verkeerd traject komen is nagenoeg nihil. Leuk voor de bestellers/bezorgers hier die opmerking van je dat alle postbezorgers stront in de ogen zouden hebben, maar juist de bezorgers hier zijn vrij plichtsgetrouw. Verder zit hier ook niemand van pakketservice.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:36 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
dude ik wil niet zeiken hoor.. ik ben een bedrijf die zn 20+ pakjes per dag verstuur.
Mijn weekloon is jouw half jaar loon, dus kom niet zeiken met "nerd".
Ik vroeg mij af waarom dingen laatste tijd zovaak fout gaan, omdat dat eerst niet zo was.
gewoon je meul houwe dus en lezen
grappig.. want TNT Business stuurde mij een E-mail en daar stond toch echt op de achterkant.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:41 schreef Melleyn het volgende:
Sjongejonge, zo goed zal je hoesjesbusiness ook wel weer niet lopen
Enne, volgens het Voorbeeld van juiste adressering moet je retouradres op de voorkant. Dus dan moet je hier ook niet huilie komen doen.
quote:Beste meneer Meijer,
bijgevoegd stuur ik u zoals telefonisch besproken de brochure vormgeving postzendingen.
Heeft u nog vragen neemt u dan telefonisch contact op, wij helpen u graag verder.
op de achterzijde óf op één regel bij voorkeur onderstreept in de zone voor het afzenderadres
Grappig dat iemand die post rond moet brengen om beetje geld te krijgen zegtquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:41 schreef Melleyn het volgende:
Sjongejonge, zo goed zal je hoesjesbusiness ook wel weer niet lopen
Enne, volgens het Voorbeeld van juiste adressering moet je retouradres op de voorkant. Dus dan moet je hier ook niet huilie komen doen.
Misschien zijn je kansen beter als je de volgende keer het adres in het Pools erop zet?quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:08 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
nee dit ging over nieuwe (ik stuur zn 20-40 pakjes per dag)
die had ik gister op de bus gedaan en hebben ze gewoon bij afleveradres op de bus gedaan
als je geen engels kan moet je niet bij een internationaal bedrijf werken
verder staat de postzegel aan de voorkant toch?
Heb je net zelf effe verzonnen of niet?quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:50 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
grappig.. want TNT Business stuurde mij een E-mail en daar stond toch echt op de achterkant.
Ik quote:
[..]
Misschien wel maar dan nogquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien zijn je kansen beter als je de volgende keer het adres in het Pools erop zet?
Tuurlijk jongen, hier een fucking screenshot.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:01 schreef lbeew het volgende:
[..]
Heb je net zelf effe verzonnen of niet?Lekker professioneel getypte e-mail.
Blame TNT? of moet ik nu ook een hele screenshot gaan maken van mn hele mail folder?quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:06 schreef rub3n het volgende:
Wel vreemd dat de tekst van de e-mail in een compleet ander lettertype is dan de "groet/handtekening".
Ik doe mijn werk, jullie doen jullie werk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:06 schreef rub3n het volgende:
Mja, als je nu gaat lopen pronken met je maximale inkomen, krijg je weinig sympathie hier denk ik.
De mensen in dit topic moeten vrij hard werken voor hun (bij)verdiensten! Helemaal in de nieuwe tijden van de post waar alles in een (te) krappe tijd moet.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:13 schreef rub3n het volgende:
Ik wil je best helpen. Maak eens een foto van een pakketje van je dan? (blur de adressen maar)
de foto is echt heel dicht bij genomen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:30 schreef carboni het volgende:
Die afzender info is best groot als je die op de achterkant plakt kan ik me wel voorstellen dat die per ongeluk terug komt. De SMO (sorteermachine overig) kan niet lezen dat het het retour adres is.
Zou het wat kleiner en op 1 regel op de voorkant doen.
Als ze telkens terugkomen de vestiging waar jouw post wordt voorbereid, omdat ze naar afzender worden gestuurd en dat de postbodes daar het pakketje als foutloper zien is het te begrijpen, maar dat het dan de hele tijd daar uitkomt is wel lastig te geloven.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:32 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
de foto is echt heel dicht bij genomen.
Ken je bonnetjes die je krijgt bij boodschappen? zo groot is het.
kan het eens proberen , rechts onderin toch?
maar los van terug komen, dat kan ik nog voorstellen.
Dat pakketjes pas na een week aankomen, dat is raar.
ZOiets als dit maar dan zonder barcode. Zelden kom ik deze tegen als fout gesorteerd bij het vossen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:32 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
de foto is echt heel dicht bij genomen.
Ken je bonnetjes die je krijgt bij boodschappen? zo groot is het.
kan het eens proberen , rechts onderin toch?
maar los van terug komen, dat kan ik nog voorstellen.
Dat pakketjes pas na een week aankomen, dat is raar.
gewoon: straat + huisnummer, postcode, woonplaats?
onderstreept?
Ik ga het eens in het systeem makenquote:Op donderdag 16 juni 2011 21:37 schreef carboni het volgende:
[..]
ZOiets als dit maar dan zonder barcode. Zelden kom ik deze tegen als fout gesorteerd bij het vossen.
[ afbeelding ]
Ik zie hier bij het vossen ook wel eens pakjes voorbij komen die al tig keer er tussen hebben gezeten. Dan plak je er een herstelsticker op, komt ie de volgende dag gewoon weer terug, zet je een kruis door het retouradres, komt ie ook weer terug, omcirkel je het adres waar het naartoe moet en zet je er zelfs pijlen bij, en dan nog zit het er soms weer tussen. In dat soort gevallen vraag ik me ook wel eens af hoe dat toch mogelijk is, en ja, dan heeft zo'n pakje inderdaad wel al snel een vertraging van een week.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:37 schreef lbeew het volgende:
[..]
Als ze telkens terugkomen de vestiging waar jouw post wordt voorbereid, omdat ze naar afzender worden gestuurd en dat de postbodes daar het pakketje als foutloper zien is het te begrijpen, maar dat het dan de hele tijd daar uitkomt is wel lastig te geloven.
Overigens kun je proberen gewoon postcode, huisnr als afzender te doen, voor nationale zendingen.
Dat lijkt idd wel op iets wat afgelopen week heel veel is gegeurdquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik zie hier bij het vossen ook wel eens pakjes voorbij komen die al tig keer er tussen hebben gezeten. Dan plak je er een herstelsticker op, komt ie de volgende dag gewoon weer terug, zet je een kruis door het retouradres, komt ie ook weer terug, omcirkel je het adres waar het naartoe moet en zet je er zelfs pijlen bij, en dan nog zit het er soms weer tussen. In dat soort gevallen vraag ik me ook wel eens af hoe dat toch mogelijk is, en ja, dan heeft zo'n pakje inderdaad wel al snel een vertraging van een week.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:10 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Ik doe mijn werk, jullie doen jullie werk.
Niks mis mee, maar ga niet lopen zeiken dat mijn bedrijf niet loopt want ik heb helemaal niks te klagen.
En ik werk net zo hard als jullie, verschil is dat IK de dupe ben als TNT (dus ook jullie) iets fout doen.
En er zullen vast alleen maar goede bezorgers zitten op FOK, die pakketje netjes afleveren enz.
Maar de rest dan? waar ligt dat probleem? als ik daar een oplossing voor weet kan ik het ook oplossen.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:36 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
dude ik wil niet zeiken hoor.. ik ben een bedrijf die zn 20+ pakjes per dag verstuur.
Mijn weekloon is jouw half jaar loon, dus kom niet zeiken met "nerd".
gewoon je meul houwe dus en lezen
mja erg jammer want het ging allemaal zo goed altijdquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:23 schreef carboni het volgende:
Probleem is een beetje bij het probleem oplossen is dat er niemand hier bij het sorteercentrum werkt. Voor bijna iedereen hier is het sorteercentrum een zwart gat waar post in gaat en op een magische manier redelijk goed uit.
Komt grotendeels ook omdat ze erg geprobeerd hebben die stakingen te breken door uitzendkrachten in te zetten en KNJ direct na de stakingen zorgt altijd al voor extra tijdelijke krachten die het wat minder nou nemen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:25 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
mja erg jammer want het ging allemaal zo goed altijd
alleen net na de stakingen kwamen veel dingen kapot aan
naja in het begin stuurde ik in dubbelzijdige enveloppen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:36 schreef carboni het volgende:
[..]
Komt grotendeels ook omdat ze erg geprobeerd hebben die stakingen te breken door uitzendkrachten in te zetten en KNJ direct na de stakingen zorgt altijd al voor extra tijdelijke krachten die het wat minder nou nemen.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:45 schreef sbientje het volgende:
Mijn politieverhaal is helemaal ondergesneeuwd
het sneeuwt hier pijpestelenquote:
Meld je verhaal aan voor de "klantfocus award"quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:45 schreef sbientje het volgende:
Mijn politieverhaal is helemaal ondergesneeuwd
Ik wacht met smart op het vervolgquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:45 schreef sbientje het volgende:
Mijn politieverhaal is helemaal ondergesneeuwd
Ik zou je retouradres doen zoals je nu hebt, maar dan op 1 regel, dus: NGR Rijckerstraat 1-II 6134 AM Sittardquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:42 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
naja in het begin stuurde ik in dubbelzijdige enveloppen.
Kwam eigenlijk 9/10x goed aan behalve na de stakingen.
Toen ben ik dus in doosjes gaan sturen.
En dat doe ik nu nogsteeds.
komt wel goed aan allemaal, maar erg laat helaas.
En kijk een dag later of 2 dagen later, naja daar kan ik niks aan doen en jij ook niet.
Maar een week later is toch een heel erg raar verhaal, dat snappen wij alle 2 wel.
TNT weet van niks, en klanten zijn ontevreden.
Dat werkt helaas niet zo goed
thxquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:42 schreef rub3n het volgende:
[..]
Ik zou je retouradres doen zoals je nu hebt, maar dan op 1 regel, dus: NGR Rijckerstraat 1-II 6134 AM Sittard
ff screenshot gemaakt voor als het echt is gebeurdquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:22 schreef Troeta het volgende:
Shit gister al m'n post natgeregend, adressen niet meer te lezen en ik hoorde allemaal hoesjes kraken toen ik de post aanstampte.
gaan jullie dit jaar nog dicht? en dan? wat ga jij dan doen?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag een brief gelezen waarin een datum genoemd wordt waarop mijn kantoor gaat sluiten. Sluiting was al wel verwacht en ook dit jaar nog, maar met een datum er bij komt het een stuk dichterbij ...
Dan gaan we naar de hoofdvestiging van ons VBG. Dat ons kantoor nog open is mag een wonder heten, omdat we zo ongeveer het kleinste kantoor van Nederland zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:52 schreef sbientje het volgende:
[..]
gaan jullie dit jaar nog dicht? en dan? wat ga jij dan doen?
Hoe groot is die wijk dan? (looptijd met HAH en het aantal afgiftepunten?)quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:53 schreef sbientje het volgende:
heb de hele week al de grootste wijk van ons team.. zijn ze ook nog aan het bijbouwen enzo. De TC had het vandaag over opsplitsen, dat zou niet eens zo'n gek idee zijn want nu is ie met HAH echt net wat te groot. Zeker als je er nog een klein wijkje na hebt..
2:50u looptijd. Ik weet niet hoeveel afgiftepuntenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:14 schreef TokenW het volgende:
[..]
Hoe groot is die wijk dan? (looptijd met HAH en het aantal afgiftepunten?)
In mijn oude DVG hebben zijn er ook van die idioot grote wijken. 9 van de 24 wijken hebben meer afgiftepunten dan officieel hoort (max 450). en de gemiddelde looptijd is ongeveer 2:10
nah, in 3 uur kan je het wel redden met HAH. Niet heel veel meer dusquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:41 schreef pussywillow het volgende:
"Officieel" 2:50 looptijd, dus in de praktijk nog veel meer?
Dat valt op zich nog wel mee. Bij ons op kantoor zijn in ieder geval nog grotere wijken dan dat.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:42 schreef sbientje het volgende:
[..]
nah, in 3 uur kan je het wel redden met HAH. Niet heel veel meer dus
edit - maar dan meot je wel nog een keer terug naar depot als je niet illegaal met de auto gaat
vind je dat meevallen? ik vind dat echt wel een flinke wijk hoor. Veel groter moeten ze echt niet wordenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:45 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dat valt op zich nog wel mee. Bij ons op kantoor zijn in ieder geval nog grotere wijken dan dat.
3:20 uur en we hebben ook nog een grote buitenwijk waar je nu zo'n 2:50 mee bezig bent, maar daar komen in de toekomst nog zo'n 600 afgiftepunten bij. Qua afgiftepunten heeft de grootste 802 afgiftepunten, maar daar gaat na oplevering van de nieuwbouw nog een wijk overheen met 909 afgiftepunten. Bij ons op kantoor zijn zeker zo'n 20 wijken van minimaal 2:30 uur.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:48 schreef sbientje het volgende:
[..]
vind je dat meevallen? ik vind dat echt wel een flinke wijk hoor. Veel groter moeten ze echt niet worden![]()
Wat is bij jullie de grootste loopwijk dan?
Bij ons is er een wijk van 4 uur, dat is volgens mij de grootste. Maar wel meerdere wijken die tussen de 2 uur en 40 minuten en 3 uur zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:48 schreef sbientje het volgende:
[..]
vind je dat meevallen? ik vind dat echt wel een flinke wijk hoor. Veel groter moeten ze echt niet worden![]()
Wat is bij jullie de grootste loopwijk dan?
4:45 is gewoon ziek. Ook al is het een autorit.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:50 schreef BirdyMen het volgende:
Ik heb denk ik bij ons de grootste wijk.
4:45 uur en 150 kilometer
maar 2:30 of 3 uur vind ik toch wel een verschil. Bij ons zijn er ook wel meer van 2:30 maar net dat half uur maakt het niet leuker zeg maarquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:51 schreef TokenW het volgende:
[..]
3:20 uur en we hebben ook nog een grote buitenwijk waar je nu zo'n 2:50 mee bezig bent, maar daar komen in de toekomst nog zo'n 600 afgiftepunten bij. Qua afgiftepunten heeft de grootste 802 afgiftepunten, maar daar gaat na oplevering van de nieuwbouw nog een wijk overheen met 909 afgiftepunten. Bij ons op kantoor zijn zeker zo'n 20 wijken van minimaal 2:30 uur.
ja, van autowijken zijn er hier ook wel meerdere die tussen de 4,5 en 5 uur zitten, maar dat vind ik toch anders dan 4 uur lopen/fietsen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:50 schreef BirdyMen het volgende:
Ik heb denk ik bij ons de grootste wijk.
4:45 uur en 150 kilometer
stevige autoroute ...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:50 schreef BirdyMen het volgende:
Ik heb denk ik bij ons de grootste wijk.
4:45 uur en 150 kilometer
True, 4 uur fiets wijken heb je hier ook wel. Maar daar moet ik toch niet aan denken om zelf te moeten doenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, van autowijken zijn er hier ook wel meerdere die tussen de 4,5 en 5 uur zitten, maar dat vind ik toch anders dan 4 uur lopen/fietsen.
Ik ben meestal dan ook al tussen 9 en half 10 de straat op. Hoef niet alles zelf te zetten dus, En hij is vooral ongelooflijk idioot ingedeeld. Er moest hier een auto uit dus hebben ze een autodienst opgedeeld, daardoor moet ik als ik klaar ben met mijn wijk eerst 20 minuten rijden naar een ver afgelegen dorpje, half uur bezorgen en weer kwartier terug rijden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
stevige autoroute ...
Bij ons zitten de autoroutes allemaal rond de 3:45 uur en heel wat minder kilometers. Ik kom morgen denk ik maar op 51 kilometer uit.
dat is bij ons ook, we hebben zelfs een wijk van 35 minuten inc. HAH..quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:01 schreef TokenW het volgende:
Het verschil is soms ook te groot, soms heb je in een DVG wijken waar je 0:50 over doet en over een andere wijk ben je 3:20 bezig. Dan is het gewoon niet goed opgezet.
Dikke kans dat ze dat tegelijk met het gedrocht autobedrijf invoeren.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Lekker is dat ...
Straks gaan bij ons de diensten ook over de kop als het kantoor dicht gaat en dan denk ik dat er wel een auto uit gaat. Ik verwacht dat het wek een heel geschuif van routes op gaat leveren, waarbij in de autoroutes niets meer hetzelfde blijft, ook in autoroutes die nu vanaf de hoofdvestiging van het VBG gedaan worden.
Hier breekt de pleuris nu al uit op het moment dat er wat moeilijker spul doorheen moet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:27 schreef sbientje het volgende:
dus als de HSM een keer vastloopt breekt de pleuris uit?lekker makkelijk
nou ja ik bedoelde qua depotritten eigenlijkquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:30 schreef carboni het volgende:
[..]
Hier breekt de pleuris al uit op het moment dat er wat moeilijker spul doorheen moet.
Oh zeker, zie de TC nog wel in zn priveauto uit armoede naar een depot rijden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:34 schreef sbientje het volgende:
[..]
nou ja ik bedoelde qua depotritten eigenlijk
en ook maar 1 rit naar depot zeker? bij ons zijn een aantal postbezorgers die 2 wijken ebben en nu hun eerste wijk rond 12 uur krijgen. Straks ook nog? ik vind het niet echt een verbetering allemaalquote:
Op dit moment zijn er 6 depots, 3 ritten. 1e depot word aangeleverd om 11:00 laatste om 13:00quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:35 schreef sbientje het volgende:
[..]
en ook maar 1 rit naar depot zeker? bij ons zijn een aantal postbezorgers die 2 wijken ebben en nu hun eerste wijk rond 12 uur krijgen. Straks ook nog? ik vind het niet echt een verbetering allemaal
vermoed dat het net te warm is voor het regenpak.....quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
Morgen het regenpak maar eens uit testen ...
Ik heb een hbo bedrijfseconomie, en nog steeds snap ik niet hoe je geld kunt bezuinigen door extra managementlagen, meer bureaucratie en meer mannetjes die geld willen vangen in je organisatie te brengen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:02 schreef carboni het volgende:
[..]
Dikke kans dat ze dat tegelijk met het gedrocht autobedrijf invoeren.
Ze rijden hier nog niet maar we kotsen ze al wel uit. Subcontractors die rondrijden met autos die roesten of dikke barsten in het ruit. De managers van het autobedrijf komen binnen, stellen zich niet voor, groeten niet, parkeren hun auto's driedubbel op ONS terrein. Dan zijn ze nu 3 maanden bezig met voorbereiden, vragen niks aan de mensen op de vloer of de TC's nu, hebben ze niet eens de begintijden van de haalritten goed. Depotritten hebben ze ook compleet fout gepland zonder enkel overleg, serieus drama. Als er 1 iemand te laat zn wijk klaar heeft voor het depot moet er een complete order worden opgesteld, over minder bureaucratie gesproken.
Bedrijf word helemaal kapot gemaakt ipv bezuinigen word er zwaar geld over de balk gesmeten om een nog inferieur product af te leveren.
35 jaar werk word gewoon kapot gemaakt in enkele weken. Overgewaardeerde hotemetoten die het wel beter denken te kunnen doen
Door de postbezorgers nog harder uit te knijpen. Zo wil TNT de in de CAO voor Postbezorgers vastgestelde duur van een fulltime werkweek verlengen van 38 naar 40 uur. Complete bullshit, want geen enkele postbezorger werkt fulltime (dat mag niet eens), en binnen TNT is fulltime vastgesteld op 37 uur! Maar de truc is dat het minimumloon zoals dat wettelijk bepaald is, geen uurloon is, maar een weekloon. En als TNT dat bedrag nu door 40 deelt ipv 38 hoeven ze de postbezorgers nog maar EUR 8,21 per uur uit te betalen ipv EUR 8,65. Een tweede truc is dat ze die mensen expres te kleine contracten geven, want als ze dan extra werken hoef je ze over die meeruren niet het minimumloon uit te betalen, maar mag het ook minder zijn. Het minimumloon is nml alleen van toepassing op contracturen. En aangezien die postbezorgers al zo lang geen loonsverhoging gehad hebben dat bij veel van hen hun uurloon onder het minimumloon gezakt is, is dat kassa voor TNT.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:36 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb een hbo bedrijfseconomie, en nog steeds snap ik niet hoe je geld kunt bezuinigen door extra managementlagen, meer bureaucratie en meer mannetjes die geld willen vangen in je organisatie te brengen.
Hier vanaf volgende week in principe alleen HAH op dinsdag en zaterdag max 5, met uitval naar donderdag. Ook mogen we dan geen onderscheid meer maken tussen zakelijk en particulier, dus HAH bezorgen bij winkels etc.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:34 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh zeker, zie de TC nog wel in zn priveauto uit armoede naar een depot rijden.
Overigens komt het piek/daldagen gezeik deze zomer nog. Kan je Di,Do,Vr 10 uur werken, en ma,wo,vr maandagdiensten doen. Gaat ook postbezorgers kosten.
Opmerkelijk, wanneer een leidinggevende hier zegt "ach wijkje van een uurtje" dan weet iedereen hier dat het minstens anderhalf uur lopen isquote:Op zondag 19 juni 2011 14:16 schreef JochemP het volgende:
Gister aangegeven niet te kunnen werken, moest om 13.15 weg. Word ik om 11.15 alsnog gebeld of ik een klein wijkje wil lopen, zou daar op tijd mee klaar zijn. Traag als ik ben was ik bang dat dat niet zou lukken, maar er was zo weinig post en het was zo'n klein wijkje dat ik in 36 minuten klaar was en om 12.45 weer thuis zat
Inderdaad.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:57 schreef carboni het volgende:
[..]
Opmerkelijk, wanneer een leidinggevende hier zegt "ach wijkje van een uurtje" dan weet iedereen hier dat het minstens anderhalf uur lopen is
Scenario maatwerk dikke duim.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:58 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Klein betekend hier normaal, rustig betekend vrij druk en als ze druk zeggen is het scenario "Extreem", en we zullen kijken betekend gewoon nee.
"Wijk van anderhalf uur." Ja, als je midden in de zomerdip zit zonder HAH wel ja.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:57 schreef carboni het volgende:
[..]
Opmerkelijk, wanneer een leidinggevende hier zegt "ach wijkje van een uurtje" dan weet iedereen hier dat het minstens anderhalf uur lopen is
Ze zijn zeer gewend geraakt aan postbezorgers/zaterdagwerkers die de brui er aan geven door alle veranderingen.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:08 schreef Lastpost het volgende:
Kreeg vandaag te horen dat ik ben toegelaten tot de studie die ik graag wilde volgen dus een dezer dagen mijn ontslag maar indienen, eens wat anders in de tijd dat zij de brieven structureel de deur uit sturen naar personeel.
Geef ze ook geen ongelijk, heb het jaren met plezier gedaan maar dat werd er ook steeds minder op, lijkt af en toe wel een spelletje personeel pesten.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:10 schreef carboni het volgende:
[..]
Ze zijn zeer gewend geraakt aan postbezorgers/zaterdagwerkers die de brui er aan geven door alle veranderingen.
Depot ritjes ook naar het autobedrijf?quote:Op zondag 19 juni 2011 17:06 schreef carboni het volgende:
Morgen word hier zwaar triest hier. Autobedrijf gaat rijden met maar 3 chauffeurs die het voorheen deden en voor de rest subcontractors en een postbode die nooit autodiensten deed. Haalritten worden ook nu gedaan door subco's die op zn hoogst 1x zijn meegereden.
Die subcontractors zijn triest man, 2 zijn pakketchauffeurs die het tussendoor gaan doen met hun pakketbus (zeer praktisch) en 1 rijd rond met een kapot voorruit.
Verwachting onder het overblijvende personeel dat minstens een kwart van de klanten in juni nog weggaan.
Ja alles met een auto. Hier worden zelfs de depotritten dan uitbesteed door het autobedrijf.quote:
hoe bedoel je dat laatste? wat je werkt moet je toch gewoon betaald krijgen?quote:Op maandag 20 juni 2011 13:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Geen idee hoe je dat kan aanpakken.
Hoor een collega ook altijd moeilijk doen over uren die de collega niet uitbetaald krijgt.
In theorie kunnen ze mij ook gewoon 4 uur per zaterdag uitbetalen, terwijl ik standaard 7 uur draai.
Dat staat immers op mijn contract
Ik heb niet het idee dat ik eerlijk mijn uren betaald krijg en dat komt voort uit het feit dat ik een keer mijn uren niet doorgegeven had. Toen hebben ze er gemakshalve 4 uur van gemaakt (mijn contract), terwijl ze dondersgoed weten dat ik minimaal 7 uur heb gewerkt.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:16 schreef sbientje het volgende:
[..]
hoe bedoel je dat laatste? wat je werkt moet je toch gewoon betaald krijgen?
oh zo.. nee maar dan moet je toch ook je uren doorgeven? zij gaan natuurlijk niet van iedereen bijhouden hoelang iemand werkt, dat lijtk me op zich wel logisch..quote:Op maandag 20 juni 2011 13:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat ik eerlijk mijn uren betaald krijg en dat komt voort uit het feit dat ik een keer mijn uren niet doorgegeven had. Toen hebben ze er gemakshalve 4 uur van gemaakt (mijn contract), terwijl ze dondersgoed weten dat ik minimaal 7 uur heb gewerkt.
Twee wijken + ochtend voorbereiden doe ik niet binnen 4 uur.
Ik heb het nu bijgehouden, dus even kijken wat er op mijn loonstrook staat en of het een beetje klopt.
Nee, dat snap ik ookquote:Op maandag 20 juni 2011 13:30 schreef sbientje het volgende:
[..]
oh zo.. nee maar dan moet je toch ook je uren doorgeven? zij gaan natuurlijk niet van iedereen bijhouden hoelang iemand werkt, dat lijtk me op zich wel logisch..
Het valt mij juist op dat wij een planning krijgen en je daarop voor 6u staat aan totale tijd en je er vervolgens 3 krijgt. Apartquote:Op maandag 20 juni 2011 13:30 schreef sbientje het volgende:
[..]
oh zo.. nee maar dan moet je toch ook je uren doorgeven? zij gaan natuurlijk niet van iedereen bijhouden hoelang iemand werkt, dat lijtk me op zich wel logisch..
Op de sticker is het bovenste hokje aangekruist, opzich zou het dus geen retourzending moeten zijn, maar een "herstel aan geadresseerde"-zendingquote:Op maandag 20 juni 2011 14:48 schreef alexmeijer het volgende:
Ik heb vandaag een pakje terug gekregen...
kan iemand mij uitleggen hoe dat kan en waar die sticker op slaat?
[ afbeelding ]
Want ik snap hier niks van.
Waarom krijg ik deze precies terug? er staat reden retour.. maar daar onder staat dus niks meer.
Ik heb het wit gemaakt.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:53 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Op de sticker is het bovenste hokje aangekruist, opzich zou het dus geen retourzending moeten zijn, maar een "herstel aan geadresseerde"-zending
Heb je een onvolledige postcode ingevuld? Ik weet niet of je de letters wit hebt gemaakt, maar de postcode die ik op het pakket zie is "1814", meer niet. Het lijkt erop dat de postbode de betreffende straat wist te vinden en vervolgens de goede letters heeft ingevuld. Hoe die dan alsnog bij jou terug bezorgd kan zijn is vreemd. Misschien dat het adres niet bestaat, controleer de postcode/straat/huisnummer eens hier
ja omdat het gewoon en papiertje is (geprint) en met plakband er op geplakt.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:16 schreef loonytik het volgende:
Zit er nou plakband over de postcode en adres geplakt? Geen idee hoe pakjes gesorteerd worden of dat het uberhoud door een machine gedaan wordt. Maar als het door een machine gedaan wordt kan het misschien wel een probleem opleveren ook maar een gokje...
De sticker staat gewoon prima herstellen aan geadresseerde en had dus bij jou niet terecht te horen komen =/ Alhoewel ik plak die stickers ook wel is om te herstellen aan geadresseerde en krijg ik ze alsnog de volgende dag terug. Terwijl dat niet hoort te gebeuren.
Ik verzend regelmatig boeken waar ik plakband over het adres heb geplakt.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:16 schreef loonytik het volgende:
Zit er nou plakband over de postcode en adres geplakt? Geen idee hoe pakjes gesorteerd worden of dat het uberhoud door een machine gedaan wordt. Maar als het door een machine gedaan wordt kan het misschien wel een probleem opleveren ook maar een gokje...
dat had ik juist en dat ging elke keer fout.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:23 schreef Smeich het volgende:
Ik zou zeggen, test het eens met jouw adreslabel op de achterkant te plaatsen.
Alhoewel..je had je adres er eerst niet op vermeld ...vreemd
Eerst had ik het adres klein op de achterkant (zoals dit pakje ook)quote:Op maandag 20 juni 2011 15:23 schreef Smeich het volgende:
Ik zou zeggen, test het eens met jouw adreslabel op de achterkant te plaatsen.
Alhoewel..je had je adres er eerst niet op vermeld ...vreemd
Vul je niet gewoon standaard een bezorgrapport in met daarop je gewerkte uren? Dan is dat ook gewoon je bewijs dat je gewerkt hebt. Zij kunnen ook niet bewijzen dat je níet gewerkt hebtquote:Op maandag 20 juni 2011 13:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik ook
Maar het gaat mij er ook om dat als ik klaar ben met mijn vaste wijk en ik loop nog een extra wijk of ik die wel uitbetaald krijg. Ik kan het immers niet bewijzen (staat niet op de planning).
Nope.. ik krijg geen bezorgrapport.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:19 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Vul je niet gewoon standaard een bezorgrapport in met daarop je gewerkte uren? Dan is dat ook gewoon je bewijs dat je gewerkt hebt. Zij kunnen ook niet bewijzen dat je níet gewerkt hebt
ik mag dat wel. Ikv ind dat als je ergens werkt, de baas ervanuit mag gaan dat je gewoon je best doet en doorwerkt. Ik doe dat iig wel. Dat is toch op iedere werkplek? Kijk, als ik 2 voorbereidingen en 2 wijken heb, en ik schrijf 9 uur, dan denk ik dat ie wel even komt checken hoe dat in elkaar zit, maar als ik er een half uurtje overheen zit, geen probleem. Soms zit ik er ook onder, dan zeg ik dat ook gewoon.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:36 schreef Ciske- het volgende:
Mogen jullie eigenlijk het aantal uren doorgeven dat je daadwerkelijk werkt?
Bij ons stond er altijd een vast aantal uren voor een bepaalde wijk (standaard te krap en niet omdat ik langzaam was ofzo, niemand haalde het), en die kreeg je betaald. Aan de ene kant logisch, omdat je anders erg langzaam kan gaan werken en dan veel betaald krijgen, maar dat het standaard zo krap was vond ik altijd behoorlijk lullig.
Ik werk overigens nu niet meer.
Maar dat mag heulemaal nietquote:Op maandag 20 juni 2011 18:16 schreef JochemP het volgende:
Een vriend van me die bij TNT werkt wilde altijd al 's avonds laat de HAH lopen, dus nu gaat ie vanavond om 23.00 de HAH voor morgen lopen, met een hoofdlampje
in de regio komen ze op tijd aan.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:15 schreef sbientje het volgende:
ik vind het wel raar hoor. Komen er ook wel pakjes aan, op tijd enzo? of heb je overal problemen mee?
Als je er met je teamcoach niet uitkomt, stap je naar de vestigingsmanager. Als ook dat niets oplevert, kun je contact opnemen met de kersvers aangestelde ombudsman, dhr Willem van Rhenen. Te bereiken per mail op ombudsman.productie@tntpost.nlquote:Op maandag 20 juni 2011 13:06 schreef Sandersson het volgende:
Ik kom hier alleen klagen over mijn functie bij PostNL en niets anders.
Zoals ik al een paar topics eerder heb vermeld is er veel geouwehoer geweest over de uren die ik niet krijg uitbetaald en collega's van mij ook niet. Wetende dat dit aantal uren over het afgelopen jaar (misschien wel jaren) echt in de tientallen is opgelopen, ben ik er toen iets van gaan zeggen.
De eerste klacht daarover is dat je bij ons op de vestiging niet weet wie je aan moet spreken en iedereen naar elkaar wijst als er een beslissing moet worden genomen.
Ik heb een aantal weken geleden beslist dat ik over de hele oude uren niet meer ga zeuren (vrij lastig te bewijzen ook), maar ik mis ongeveer 8 uur van een vijftal weken geleden (stond ik 2uur op de planning, maar ondertussen moest ik wel 7u werken bijvoorbeeld). Hier heb ik een boze e-mail over gestuurd, omdat mij toen al meermaals is toegezegd dat ik ze zou krijgen bij de volgende maandag, want dan kunnen ze het pas verwerken. Enfin, ik heb nu nog steeds niets gehad, terwijl ik twee weken geleden nog een gesprek heb gehad over die e-mail en nu zou het ECHT geregeld worden. Hij zou mij sms-en en e-mailen wanneer het geregeld was. Niks gehad.
Nu sta ik echt op het punt een loonvordering in te stellen, maar heb geen zin om onnodig stennis te schoppen. Weet iemand wat nog een alternatieve stap is die ik in kan stellen (intern spreken we dan over)? Het schiet gewoon niet op bij ons op de vestiging. Vriend van mij had drie weken geleden gewoon 0 uren gekregen op zaterdag; terwijl hij er 7 had gemaakt. Dit vind ik echt bijna criminele praktijken en te idioot voor woorden. Ik ben blij dat ik inmiddels door de weeks een andere baan heb, zodat de post niet mijn enige inkomsten is, want je houdt niets over zo.
Uiteraard is mijn leidinggevende die alles heeft toegezegd nu drie weken met verlof en was hij daarvoor 3 weken ziek. Dat gesprek heb ik gehad op een zaterdag dat hij er eindelijk een keer was. Verder is hij telefonisch niet bereikbaar en via de e-mail ook niet (nooit respons). Verder voelt geen andere leidinggevende zich geroepen zich in te zetten voor ons.
Kots klote bedrijf is het
rofl.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als je er met je teamcoach niet uitkomt, stap je naar de vestigingsmanager. Als ook dat niets oplevert, kun je contact opnemen met de kersvers aangestelde ombudsman, dhr Willem van Rhenen. Te bereiken per mail op ombudsman.productie@tntpost.nl
Wel tekenend voor de kwaliteit van TNT Post is dat deze brief over de ombudsman gisteren (op zondag, dus) bij mij werd bezorgd, terwijl hij gedateerd is op 20 mei 2011.
Bij het sorteren schrijven wij nog onze uren op en dat wordt voor zover ik na kan gaan keurig verwerkt.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:50 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik mag dat wel. Ikv ind dat als je ergens werkt, de baas ervanuit mag gaan dat je gewoon je best doet en doorwerkt. Ik doe dat iig wel. Dat is toch op iedere werkplek? Kijk, als ik 2 voorbereidingen en 2 wijken heb, en ik schrijf 9 uur, dan denk ik dat ie wel even komt checken hoe dat in elkaar zit, maar als ik er een half uurtje overheen zit, geen probleem. Soms zit ik er ook onder, dan zeg ik dat ook gewoon.
Dat mogen we bij ons wel (weer). Toen OPTIVO werd ingevoerd mocht het ineens niet meer, alleen was dat zo'n puinhoop dat binnen de kortste keren het weer werd toegestaanquote:Op maandag 20 juni 2011 17:36 schreef Ciske- het volgende:
Mogen jullie eigenlijk het aantal uren doorgeven dat je daadwerkelijk werkt?
Bij ons stond er altijd een vast aantal uren voor een bepaalde wijk (standaard te krap en niet omdat ik langzaam was ofzo, niemand haalde het), en die kreeg je betaald. Aan de ene kant logisch, omdat je anders erg langzaam kan gaan werken en dan veel betaald krijgen, maar dat het standaard zo krap was vond ik altijd behoorlijk lullig.
Ik werk er overigens nu niet meer.
Het word nog mooier. Zoals ik begreep van een collega die naar daarheen is gegaan, is het de bedoeling om dat ook zo te doen bij de klanten. Waarom? Omdat er bij het achteruit rijden zoveel schade word gereden. Sure dan ga je nog meer achteruit rijdenquote:
Dis ook wel lachen: Jongens we gaan een continent afcrossen maar wel milieuvriendelijk hequote:Bestuurder
Stichting Driving Nuts
Transportation/Trucking/Railroad industry
January 2011 – Present (6 months)
Stichting Driving heeft tot doel om de Dakar Rally te rijden met voertuigen op biofuel.
Verklaar "rommeltje" nader. Bij Sandd is alles tot het bij de bezorgers komt (die tevens ook hun eigen wijk op loopvolgorde zetten) gestandaardiseerd.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:33 schreef hemarookworst het volgende:
Ben van plan om als sorteerder bij Sandd te werken. Zou het daar niet zo'n rommeltje zijn?
Zie mijn eerdere bericht. Bestook massaal de ombudsman Willem van Rhenen (productie@tntpost.nl) met klachten.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:43 schreef Lastpost het volgende:
Hier ook standaard gezeik over de uren, kreeg ik een of ander lulverhaal dat omdat ik met een chronische fysieke ziekte rondloop ze daar geen extra rekening mee kunnen houden en dat ik enkel de tijden krijg die ervoor staan.
Nou dag, in de tijd dat die tijden er stonden ging de post nog gewoon in 2 tassen mee, tegenwoordig met die bergen HAH en andere inpakmethodes, ophalen van depot etc. ben ik langer bezig omdat ik meer tassen heb en verder moet rijden voor die tassen en het dan nog willen verdommen om die extra 10 tot 30 minuten uit te betalen.![]()
Mooiste was nog dat ik zag dat ik zelfs minder tijd kreeg dan ervoor stond op een rustige dag, terwijl ik op drukke dagen gewoon de normale tijd kreeg.
Ook een hoop geouwehoer/gemail over gehad, nu is het 'opgelost', al blijf je aan de gang.
Heb ook al eens voorgesteld om mee te lopen in de wijk zodat ie kan zien of ik te langzaam loop en natuurlijk doen ze dat dan weer niet.![]()
Dat is ook de reden dat praktisch iedere postbezorger bij ons verkeerd-lopers niet eens corrigeert al zijn het maar een paar huizen terug, als men je niet eens uitbetaald voor de tijd die ervoor staat, waarom zou je?
Vind het gewoon schofterig hoe ze wat dat betreft omgaan met het personeel, als iemand te langzaam is/zou zijn moet je dat in die maand proeftijd ook al opgevallen zijn en had je toen maar duidelijk moeten zijn met deze punten of er niet mee in zee gaan.
Dat gaat echt klachten opleveren. Mensen schrikken zich dood als er om 23.00 wat door de bus valt.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:16 schreef JochemP het volgende:
Een vriend van me die bij TNT werkt wilde altijd al 's avonds laat de HAH lopen, dus nu gaat ie vanavond om 23.00 de HAH voor morgen lopen, met een hoofdlampje
niet meer dan terecht, ik zou zelf ook een klacht indienen als een collega dat bij mij deed. Sowieso wat heeft het voor nut om je huis aan huis eerder of later weg te lopen, kost toch alleen maar nog meer tijd?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:15 schreef Troeta het volgende:
[..]
Dat gaat echt klachten opleveren. Mensen schrikken zich dood als er om 23.00 wat door de bus valt.
quote:21-06-2011
Gehoord in de wandelgangen,dus weet niet of het echt waar is (zou wel een hele grote bout zijn), maar een of andere snuggere Harrie is vergeten het formulier te ondertekenen voor het huur/koop contract de nieuwe Postsorteerfabriek in Den Bosch op Soetelieve. Het zou nu naar IKEA zijn gegaan, ja die waren misschien wel uitgeslapen.
MetzijnallennaardeTNTkloten
Foutje, moet kunnen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:07 schreef carboni het volgende:
Van reddepostbode.nl, weet niet of het waar is maar:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hah, is dus overal dat ze de extra drukte van oa. de veronica gewoon niet meer aankunnen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:11 schreef pussywillow het volgende:
Gaat lekker vandaag hier. Werd daarstraks al gebeld dat ik voorlopig nog niet hoefde te komen, want ze zitten met z'n vieren alle wijken (wat zal het zijn, een stuk of 30 in totaal) voor te bereiden![]()
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:23 schreef pussywillow het volgende:
Ik denk extra drukte in combinatie met een aantal andere dingen... we hebben sinds een week of 5 Optivo en sindsdien gebeurt het sowieso al vaker dat wijken niet op tijd klaar zijn, vanwege de nog krappere tijden. Er zullen er ook best wel wat met verlof zijn nu, de TC is op vakantie en de PB+ is vorige week ineens vertrokken omdat hij er geen zin meer in had. Dus ja, dan wordt het wel een beetje krap
In de op staat een schema. Het word altijd overgemaakt op de 21ste (indien geen zon/feestdag), strook binnen op de 22ste. Alleen de afgelopen 2 maanden was het de 19equote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:56 schreef Deezertje het volgende:
Iemand al zijn papieren loonstrookje gehad?
Normaal rond de 19/20e maar nog niks gezien, ook niet op mijn rekening...
Of ben ik gewoon zo ongeduldig?
Jup gaat zeker wat worden, en ze spraken over afgelopen zomer al "meer incidenten dan normaal".quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:02 schreef rub3n het volgende:
Ik werd gisteren ook gebeld door een TC, of ik vanmorgen asjeblieft wilde komen. Ze hadden echt super weinig mensen, de rest van de weken lukte hem wel!
Dat gaat wat worden deze zomer!
Beter dat dan een THK opleiden die dan 3 dagen voor de vakantie opeens ontslag neemt, das namelijk standaard TNT procedure, heb wel eens naar de gedachtegang hierachter gevraagd en het is zoiets als "De mensen die er al langer werken kunnen we alle kutklusjes laten doen zonder opleiding terwijl we die tijdelijke alleen opleiden voor dit"quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:19 schreef sbientje het volgende:
ik krijg binnenkort opleiding voor 2 industriewijken, eentje ken ik al. Moet waarschijnlijk een groot deel van de vakantie die 3 wijken doen omdat iedereen die ze kan rijden tegelijk op vakantie gaat
WTF, subcontractor ofzo? Hoe kan je in godsnaam meer dan 32 uur bij collectie werken? Begin je op zn vroegst om 14:00 tot 19:00quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:43 schreef Roces18 het volgende:
Heb nu een baan aangeboden gekregen chauffeur collectie voor de zomervakantie. Die man zegt dat je 40-60 uur in de week werkt. Maar ik denk niet dat ik daar veel zin in heb omdat ik zelf zat te denken aan 32 uur, het is tenslotte zomervakantie.
Wat denken jullie
Die dude verzuipt echt in z'n jasquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:05 schreef carboni het volgende:
[..]
Spontane conversatie hiero
http://www.postnljobs.nl/Functie/Detail/8?tes=5002001&pro=5
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:05 schreef carboni het volgende:
[..]
WTF, subcontractor ofzo? Hoe kan je in godsnaam meer dan 32 uur bij collectie werken? Begin je op zn vroegst om 14:00 tot 19:00
Werk is wel leuk, lekker met de auto crossen ritten zijn over het algemeen goed te doen.
Overigens staat er lachwekkende filmpjes op www.postnljobs.nl
Postbezorger die zn hond meeneemt
http://www.postnljobs.nl/Functie/Detail/9?tes=5001002&pro=5
Ja, die vrijheid heb ik ook nooit zo gezienquote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:06 schreef carboni het volgende:
Ik vind het altijd erg grappig hoe ze de functie postbezorger als vrij omschrijven. Zelf je werktijden indelen komt in de praktijk op neer dat je wijk van 2 uur, om 13u op het depot staat. Oh en dan komt de wijk nog te laat ook
1 uur voor jan lul lopen op 2,5 uur is wel heel zuurquote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:17 schreef dateq het volgende:
Ik kom hier voor de eerste keer, ik heb (nog) niet alles doorgelezen maar wilde toch eens een vraagje stellen.
Mijn vriendin werkt nu bijna een jaar bij PostNL. Ze loopt een (zoals de PBPlus zei) een moeilijke wijk en krijgt daar maximaal 2,5 uur voor. Bij een zware HaH zoals vandaag (8 tassen totaal) krijgt zij helemaal niets extra. Ze is vandaag om 12:30 pas begonnen (late levering) en zal naar eigen verwachting pas na 16:00 uur klaar zijn. Snel gerekend komt dat neer op meer als 3,5 uur lopen. Zij krijgt dus maar 2,5 uur uitbetaald en loopt 1 uur voor jan met de korte achternaam.
Ik val hier erg over. Ik vind dat mensen betaald dienen te worden naar hun werk en tijd. Wanneer PostNL dus een dubbele hoeveelheid aan poststukken en HaH levert moeten zij er ook vanuit gaan dat iemand hier langer over doet.
Sta ik hier nu alleen in? De OR heeft mijn vriendin ook al niets aan, want die zeggen gewoon glashard: "Wanneer je de tijd niet haalt, moet je na gaan denken of postbezorgen iets voor jou is."
Mijn vriendin voelt zich geen echter geen postbezorger meer, maar een veredelde folderloper.
Zo.. Ik ben mijn ei kwijt
Je hoort gewoon betaald te krijgen naar wat je werkt. Bedrijf heeft er een handje van om te zeggen, de norm kan niet falenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:17 schreef dateq het volgende:
Ik kom hier voor de eerste keer, ik heb (nog) niet alles doorgelezen maar wilde toch eens een vraagje stellen.
Mijn vriendin werkt nu bijna een jaar bij PostNL. Ze loopt een (zoals de PBPlus zei) een moeilijke wijk en krijgt daar maximaal 2,5 uur voor. Bij een zware HaH zoals vandaag (8 tassen totaal) krijgt zij helemaal niets extra. Ze is vandaag om 12:30 pas begonnen (late levering) en zal naar eigen verwachting pas na 16:00 uur klaar zijn. Snel gerekend komt dat neer op meer als 3,5 uur lopen. Zij krijgt dus maar 2,5 uur uitbetaald en loopt 1 uur voor jan met de korte achternaam.
Ik val hier erg over. Ik vind dat mensen betaald dienen te worden naar hun werk en tijd. Wanneer PostNL dus een dubbele hoeveelheid aan poststukken en HaH levert moeten zij er ook vanuit gaan dat iemand hier langer over doet.
Sta ik hier nu alleen in? De OR heeft mijn vriendin ook al niets aan, want die zeggen gewoon glashard: "Wanneer je de tijd niet haalt, moet je na gaan denken of postbezorgen iets voor jou is."
Mijn vriendin voelt zich geen echter geen postbezorger meer, maar een veredelde folderloper.
Zo.. Ik ben mijn ei kwijt
Inderdaad een subcontractor, maar een 40 tot 60 urige werkweek en zeker in de zomer zie ik niet zo zitten eigenlijk. Al lijkt het werk voor in de zomervakantie mij wel relaxter dan de hele dag het gehijg van een baas in mijn nek. Maar ik slaap er een nachtje over maar ik denk dat ik het niet doe mijn leven bestaat ook nog uit andere dingen dan werk namelijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:05 schreef carboni het volgende:
[..]
WTF, subcontractor ofzo? Hoe kan je in godsnaam meer dan 32 uur bij collectie werken? Begin je op zn vroegst om 14:00 tot 19:00
Werk is wel leuk, lekker met de auto crossen ritten zijn over het algemeen goed te doen.
Elke TC word oa. afgerekend op het aantal uren dat hij boven of onder de norm heeft ingepland. Sommige TC's zijn ontzettend cijfergeil en komen nooit van hun bureau af en je hebt TC's die nog menselijk zijn en weten dat de norm niet altijd te halen is.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:59 schreef Ciske- het volgende:
Er zijn dus inderdaad meer mensen die tegen die standaard te krappe tijden aanlopen.
Raar toch eigenlijk dat je in sommige gemeentes dan weer wél de daadwerkelijke uren mag schrijven. Dat zou dan toch gewoon de landelijke regel moeten zijn? Of mag elke TC dat zelf bepalen ofzo..
Inderdaad het geld is erg lekker, maar via Postanaalquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:26 schreef carboni het volgende:
[..]
40-60uur is belachelijk, al is 60 u x 8,62 wel erg lekker, maar ik heb het absoluut niet op subco's dus je zal wel een poot worden uitgedraaid. Je kunt beter direct voor TNT werken dan worden genaaid door een subco die op zijn beurt weer genaaid word door Postanaal.
Geen functies meer open omdat het gaat via subcontractors zodat ze alle arbeidsrechten kunnen passeren. Geen verklaring omtrent gedrag en als er iets misgaat kunnen ze zeggen: ja maar dat is een subcontractor.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:34 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Inderdaad het geld is erg lekker, maar via Postanaalzijn er geen functies open had al gebeld en dergelijke maar als ik het bekijk vind ik een 32 urige werkweek wel genoeg eigenlijk. Kan mijn hele leven nog werken toch?>
Kngrtt die filmpjesquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:05 schreef carboni het volgende:
Overigens staat er lachwekkende filmpjes op www.postnljobs.nl
Postbezorger die zn hond meeneemt
http://www.postnljobs.nl/Functie/Detail/9?tes=5001002&pro=5
Spontane conversatie hiero
http://www.postnljobs.nl/Functie/Detail/8?tes=5002001&pro=5
Ook hier geen postverdeler
http://www.postnljobs.nl/Functie/Detail/5?tes=4001001&pro=4
Lekker rustig hier
http://www.postnljobs.nl/Functie/Detail/1?tes=2001001&pro=2scenario maatwerk rustig
http://www.postnljobs.nl/Functie/Detail/3?tes=2002001&pro=2
Op pad met 1! buslichtingzaken scannen hoeft ook niet. Buslichtingsindicator ook niet versteld.
Bij ons zit de barcode op het pedaaltje trouwens ipv aan de zijkant.
http://www.postnljobs.nl/Functie/Detail/7?tes=1001001&pro=1
Koffie,koffie,koffie
http://www.postnljobs.nl/Functie/Detail/6?tes=5003001&pro=5
De filmpjes geven totaal geen eerlijk beeld van het beroep postbezorger. Eerder naar het depot om gezellig bij te kletsen kan hier maar bij 1 depot, de rest is een ongezellige groep zeikerds. En alle post voor je wijk in 1 keer mee kunnen nemen is ook zeldzaam.quote:
Nee, inderdaad.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:48 schreef carboni het volgende:
[..]
De filmpjes geven totaal geen eerlijk beeld van het beroep postbezorger. Eerder naar het depot om gezellig bij te kletsen kan hier maar bij 1 depot, de rest is een ongezellige groep zeikerds. En alle post voor je wijk in 1 keer mee kunnen nemen is ook zeldzaam.
Maar die postbezorger met die hond![]()
Ja is toffe hond, maar ben benieuwd wat ie doet als er een hond achter de deur staat.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, inderdaad.
Ik woon dichterbij twee depots, maar ik ga speciaal naar een depot 10 km verderop, omdat de rest ook om te huilen is.![]()
Tevens is het goed voor de conditie.
Die hond is trouwens wel braaf![]()
Hehe ja maar zo ben ik niet heaquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:37 schreef carboni het volgende:
[..]
Geen functies meer open omdat het gaat via subcontractors zodat ze alle arbeidsrechten kunnen passeren. Geen verklaring omtrent gedrag en als er iets misgaat kunnen ze zeggen: ja maar dat is een subcontractor.
Ach, na verloop van tijd weet je alle honden in je wijk wel te zittenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Over honden achter de deur gesproken.
Altijd grappig als je dat niet door hebt en de hond slaat onverwacht aan
Dat hang er maar net vanaf waar je loopt. Ik heb een tijdje gelopen vanaf een depot aan de Avenue Concordia wat werkelijk van alle gemakken voorzien was, inclusief toilet, koffiezetapparaat (koffie moest je wel zelf meebrengen), verlichting en verwarming. Maar dat is een zeldzaamheid. De meeste depots zijn garageboxen zonder licht (ook geen daglicht) of van die containers, dus niet echt een plek om gezellig bij te kletsen. Alles in 1x meenemen kan bijna nooit, tenzij je zo'n postboy hebt en die helemaal volstampt, maar dan krijg je 'm amper nog de stoeprand op.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:48 schreef carboni het volgende:
[..]
De filmpjes geven totaal geen eerlijk beeld van het beroep postbezorger. Eerder naar het depot om gezellig bij te kletsen kan hier maar bij 1 depot, de rest is een ongezellige groep zeikerds. En alle post voor je wijk in 1 keer mee kunnen nemen is ook zeldzaam.
Maar die postbezorger met die hond![]()
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:20 schreef pussywillow het volgende:
LOL, die man met die hondHet lijkt de Baron uit Bassie en Adriaan wel. Drommels, drommels en nog eens drommels, mijn wijk is weer eens door een uitzendkracht gezet! Ik heb zo'n idee dat je bij voorbaat al niet binnen de tijd loopt als je je hond meeneemt en continu met mensen gaat lopen ouwehoeren waar je niet eens post voor hebt
ik heb 1 adres waar het echt niet normaal is. Twee van die rottweilers achter een voordeur met zo'n glazen stuk zeg maar.. Die beesten komen echt met blikkerende tanden bijna door de deur heen. Ik ben niet bang van honden, maar ik houd daar altijd mijn hart vast.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:27 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ach, na verloop van tijd weet je alle honden in je wijk wel te zittenSowieso ben ik niet gauw onder de indruk van een hond. Ik heb wel één adres met een hond die me waarschijnlijk het liefst aan stukken zou scheuren, maar gelukkig zit hij achter een hek.
Of van die post-etende hondenIk ken een paar adressen in andere wijken waar de post gewoon uit je handen wordt gerukt van achter de deur en vervolgens vakkundig aan stukken wordt gescheurd door zo'n geflipt mormel. Neem dan een buitenbus
Je hebt ook van die kleine hondjes die echt totaal geflipt zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:37 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik heb 1 adres waar het echt niet normaal is. Twee van die rottweilers achter een voordeur met zo'n glazen stuk zeg maar.. Die beesten komen echt met blikkerende tanden bijna door de deur heen. Ik ben niet bang van honden, maar ik houd daar altijd mijn hart vast.
Ook 1 adres waar je die hond achter de deur echt met zijn nagels ver boven je hoofd tegen de deur hoort schrapen, die springt gewoon tegen het dak ofzo![]()
En idd, ook wel adressen waar dehond de post zo uit je handen trekt en meteen verscheurt. Nou ja, das neit mijn probleem hoorWat ik trouwens ook superirritant vind, van die mensen die dan zo'n buitenbus in de tuin hebben staan, die dichtgemaakt is.. sta je eerst een hele tijd te prutsen aan zo'n ding en dan blijkt ie echt op slot te zitten, dus dan toch maar naar de voordeur.. waarom zet je in godsnaam zo'n bus in je tuin als je er geen post in wilt!!
quote:Op maandag 20 juni 2011 14:48 schreef alexmeijer het volgende:
Ik heb vandaag een pakje terug gekregen...
kan iemand mij uitleggen hoe dat kan en waar die sticker op slaat?
[ afbeelding ]
Want ik snap hier niks van.
Waarom krijg ik deze precies terug? er staat reden retour.. maar daar onder staat dus niks meer.
Zo we hebben de dader, biecht maar op. Nou ben ik benieuwd waar die sticker op slaat, hij kwam iig in Haarlem terecht.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:42 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Dat pakje heb ik volgens mij nog zelfs in mijn hand gehad op de zaterdag.
Het pakje lag in de verkeerde bak, had hem in de goede blauwe bak gedaan. Van de rest weet ik er niks van, helaas.. normaal sorteer ik niet voor Alkmaar.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:04 schreef carboni het volgende:
[..]
Zo we hebben de dader, biecht maar op. Nou ben ik benieuwd waar die sticker op slaat, hij kwam iig in Haarlem terecht.
Dus dat pakje is serieus ook nog in Alkmaar geweest. Blijkbaar zitten er een aantal te slapen bij de sorteer, want dit is wel heel slecht.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:23 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Het pakje lag in de verkeerde bak, had hem in de goede blauwe bak gedaan. Van de rest weet ik er niks van, helaas.. normaal sorteer ik niet voor Alkmaar.Was even een helpende hand.
Ja, als het in Alkmaar in de blauwe bak is geweest moet er wel heel veel mensen erg gefaald hebben. Eigenlijk zou het het VBG niet verlaten moeten hebben, behalve dan in de tassen voor de betreffende wijkquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:07 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dus dat pakje is serieus ook nog in Alkmaar geweest. Blijkbaar zitten er een aantal te slapen bij de sorteer, want dit is wel heel slecht.
Ik heb 3 jaar voor TNT gewerkt, vanaf het 2e jaar op de auto (ook later bij autobedrijf) maar mijn laatste contract werd niet verlengd. Nu rijd ik nog steeds voor TNT, maar dan via een subco (en voor minder centen helaas..).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:37 schreef carboni het volgende:
[..]
Geen functies meer open omdat het gaat via subcontractors zodat ze alle arbeidsrechten kunnen passeren. Geen verklaring omtrent gedrag en als er iets misgaat kunnen ze zeggen: ja maar dat is een subcontractor.
Hoe doen subco's depotritten, speciaal daarvoor auto's met een klep aangeschaft?quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:05 schreef Nutricia het volgende:
[..]
Ik heb 3 jaar voor TNT gewerkt, vanaf het 2e jaar op de auto (ook later bij autobedrijf) maar mijn laatste contract werd niet verlengd. Nu rijd ik nog steeds voor TNT, maar dan via een subco (en voor minder centen helaas..).
Bij mijn sollicitatie werd wel gevraagd naar een VOG (die ik dan weer niet hoefde in te leveren, aangezien ik al 3 jaar bij TNT werkte).
Ja (maar niet speciaal aangeschaft, koeriers rijden vaker met die dingen) van die meubelbakken, maar het is allemaal een zwaar illegale operatie. Collega heeft uitgezocht wat het maximum laadvermogen was van die auto die is ingezet. 400 kgquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:05 schreef lbeew het volgende:
[..]
Hoe doen subco's depotritten, speciaal daarvoor auto's met een klep aangeschaft?
Tipje richting de RDW? Die zijn niet zo happig op overbeladen auto's.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:25 schreef carboni het volgende:
[..]
Ja (maar niet speciaal aangeschaft, koeriers rijden vaker met die dingen) van die meubelbakken, maar het is allemaal een zwaar illegale operatie. Collega heeft uitgezocht wat het maximum laadvermogen was van die auto die is ingezet. 400 kg1 lege rolcontainer weegt al 70 kg. En er gaan vaak rolcontainers naar de depots waarvan als je er 1ntje op de laadklep staat hij het met veel moeite tilt.
Lekker dus als er zon subco je bumperkleefd en je trapt op de rem (de remmen zullen ook wel niet in orde zijn). Ook voor TNT niet goed , aangezien in de media dit word beschouwd als TNT Post.
[ afbeelding ]
Zo ding maar dan uit 1998 en afgeragder.
Wel toepasselijke usernamequote:Op woensdag 22 juni 2011 10:22 schreef Lastpost het volgende:
Gisteren m'n ontslagbrief ingediend, voelt toch vreemd.
Politie razzia bij de poortquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
Tipje richting de RDW? Die zijn niet zo happig op overbeladen auto's.
het is niet per se een retourstickerquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:32 schreef rub3n het volgende:
Die retoursticker had je er weer af moeten halen.
je contractlooon krijg je nu van juni hoorquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:03 schreef JochemP het volgende:
Vandaag loonstrook gehad met ¤67,44. Best grappig aangezien ik pas 3 juni in dienst ben getreden en de hele maand mei dus nooit heb gewerkt...
Ow ik denk dat ik het snap. Ik sta als zaterdagbezorger ingeschreven, en die maakt 3 contracturen per week. Dus dat heb ik nu betaald (bij Algemene Gegevens staat dat ik 12,15 uur per maand werk). Wat ik dus allemaal extra heb gelopen krijg ik dus volgende maand?quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:04 schreef sbientje het volgende:
[..]
je contractlooon krijg je nu van juni hooralleen overuren zijn van mei
Ja, ze willen graag je competenties te weten komen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:17 schreef Jesse_ het volgende:
Solliciteren volgens STAR methode bij PostNL autobedrijf, iemand die onzin al meegemaakt?
Jij hebt wel een hoge pet op van de subco'squote:Op woensdag 22 juni 2011 10:25 schreef carboni het volgende:
[..]
Lekker dus als er zon subco je bumperkleefd en je trapt op de rem (de remmen zullen ook wel niet in orde zijn). Ook voor TNT niet goed , aangezien in de media dit word beschouwd als TNT Post.
[ afbeelding ]
Zo ding maar dan uit 1998 en afgeragder.
Je hebt toch helemaal geen competenties nodigquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:38 schreef lbeew het volgende:
[..]
Ja, ze willen graag je competenties te weten komen.
jij snapt het helemaalquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:07 schreef JochemP het volgende:
[..]
Ow ik denk dat ik het snap. Ik sta als zaterdagbezorger ingeschreven, en die maakt 3 contracturen per week. Dus dat heb ik nu betaald (bij Algemene Gegevens staat dat ik 12,15 uur per maand werk). Wat ik dus allemaal extra heb gelopen krijg ik dus volgende maand?
Hebben wij het zeker slecht getroffen qua subco's. Maar wat voor een auto er nodig is ligt natuurlijk aan het depot. Depots waar je af kan met Kangoo zijn er zeker. Maar hier hebbben we 2 depots waar, zeker op dag met HAH, per depot 3 volle zware rolcontainers meegaan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:51 schreef Nutricia het volgende:
[..]
Jij hebt wel een hoge pet op van de subco's
Wij rijden sinds november 2010 met subco's en er zit 1 afgeragde bak bij (van de 6 subco's). Ik heb een auto van 1 jaar oud en die ziet er supernetjes uit. De rest zal ook zoiets zijn, of iig zeer goed onderhouden. Ik rijd mijn depotrit gewoon in een kleine (vergelijkbaar met Kangoo) auto, past prima. De 'grote' depotrit wordt nog steeds door TNT zelf uitgevoerd met de klepauto.
Overigens bumperkleef ik niet, dat deed ik ook niet toen ik nog 'gewoon' bij TNT werkte
Niets idd, behalve veel geduld met je werkgeverquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:54 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Je hebt toch helemaal geen competenties nodig
waaat? dat is toch geen doen!quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:00 schreef TokenW het volgende:
Net een brief van de vestigingsmanager binnen gehad, vanaf 1 juli gaan alle TV-tijdschriften + eventuele ANWB op dinsdag mee. Wordt leuk als er op die dag ook H&M en bijenkorf is.
Uhuh. Een dergelijke brief hadden wij hier afgelopen weekend ook. Trouwens ook dat HAH voortaan bij alle adressen bezorgd moet worden die geen sticker hebben, ook bedrijven.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:00 schreef TokenW het volgende:
Net een brief van de vestigingsmanager binnen gehad, vanaf 1 juli gaan alle TV-tijdschriften + eventuele ANWB op dinsdag mee. Wordt leuk als er op die dag ook H&M en bijenkorf is.
Heb ik ook gehad. Alleen het zijn niet alle TV-gidsen, "alleen" Avro, KRO, NCRV en Veronica. Plus om de week de Kampioen (ene x de even nrs, andere x de oneven), de Libelle en de Donald Duck. En meerdere soorten hah. Dit alles ihkv DiDoZa. Volgens de brief van de vestigingsmanager zou het effect voor postbezorgers "nauwelijks merkbaar" zijn, en alleen in de voorbereiding meer tijd kosten. Er zat zelfs een fraai urenstaatje bij, waar je kunt aflezen hoeveel uur ze per dag extra nodig denken te hebben voor vb en uv, of juist minder.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:00 schreef TokenW het volgende:
Net een brief van de vestigingsmanager binnen gehad, vanaf 1 juli gaan alle TV-tijdschriften + eventuele ANWB op dinsdag mee. Wordt leuk als er op die dag ook H&M en bijenkorf is.
Bij de brief die ik binnen kreeg werd wel aangegeven dat de looptijden een probleem zouden kunnen worden. Dit wordt hoe dan ook een farce, de ene dag heb je in de voorbereiding bijna niks te doen en de andere dag is er niet doorheen te komen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad. Alleen het zijn niet alle TV-gidsen, "alleen" Avro, KRO, NCRV en Veronica. Plus om de week de Kampioen (ene x de even nrs, andere x de oneven), de Libelle en de Donald Duck. En meerdere soorten hah. Dit alles ihkv DiDoZa. Volgens de brief van de vestigingsmanager zou het effect voor postbezorgers "nauwelijks merkbaar" zijn, en alleen in de voorbereiding meer tijd kosten. Er zat zelfs een fraai urenstaatje bij, waar je kunt aflezen hoeveel uur ze per dag extra nodig denken te hebben voor vb en uv, of juist minder.
Op dinsdag met ANWB is er 9 uur extra nodig in de voorbereiding, per team, en 1 uur voor de uitvoering. Dat is per team hetzelfde (we hebben er 11), en dat is al opmerkelijk, omdat sommige teams groter zijn dan andere. Een team heeft hier 20 tot 30 wijken. Dus krijg ik op dinsdag omdat het zo druk is max. 2 hele minuten looptijd per wijk erbij. Daar staat tegenover dat ze op de rustige woensdag (weinig post, geen hah) er maar 2 minuten afhalen. Die wegvallen tegen die andere 2, dus er wordt niets geboekt. Komt er dus op neer dat je volgens de "norm" altijd ongeveer even lang over je wijk zou doen, ongeacht de hoeveelheid post en/of hah.
Natuurlijk is dat geen doen, met lopen. Om te beginnen moet je op die dinsdag dan veel vaker terugrijden naar het depot, en je kan je rondjes niet altijd meer op de voorgeschreven wijze lopen. Dus moet je splitsen, en in de gevallen waarin dat niet kan (rondje is om huizenbok heen, of de twee kanten van de straat worden gescheiden door een gracht of sloot) wordt dat loos lopen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:48 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij de brief die ik binnen kreeg werd wel aangegeven dat de looptijden een probleem zouden kunnen worden. Dit wordt hoe dan ook een farce, de ene dag heb je in de voorbereiding bijna niks te doen en de andere dag is er niet doorheen te komen.
Ik ook.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
Heb nu zelfs meer gekregen dan waar ik rekening mee had gehouden
Ik heb een C1000 in mijn wijk zitten, die zitten vast te springen om de AH Bonus-folderquote:Op woensdag 22 juni 2011 20:00 schreef carboni het volgende:
HAH afleveren bij alle adressen is ook faal, het enige wat het voorkomt is de twijfelgevallen waar huis en bedrijf op 1 adres zit. Verder zit er geen enkel bedrijf te wachten op de c1000 folder ofzo.
Maar das dan wel weer heel grappig.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:30 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik heb een C1000 in mijn wijk zitten, die zitten vast te springen om de AH Bonus-folder
Ik geloof op zich wel dat DiDoZa uiteindelijk tot meer efficiëntie kan leiden, maar alleen als de woensdag en de vrijdag qua drukte vergelijkbaar worden met maandag. Dat is ook wat TNT voor ogen staat, en op de langere termijn zou het me niets verbazen als TNT nog maar op 3 dagen gaat bezorgen, als ze die langgekoesterde wijziging in de Postwet er door krijgen. En dan op de daldagen alleen nog maar rouwkaarten en trombosepost, en dat dan uitbesteden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 20:50 schreef lololo het volgende:
Bij ons werd iig wel onderkend dat de looptijden didoza idd wel eens flink omhoog zouden kunnen gaan.
Maar ik vraag me af of ze nou ook daadwerkelijk significante 'winst' gaan halen met dat gebeuren. Om dat te behalen zal landelijk gezien de efficientie van de piekdagen boven de relatief inefficiente daldagen moeten liggen. Bij grote wijken wordt dat al een erg lastig verhaal aangezien je vaker op en neer moet voor nabrengtassen. En nabrengtassen halen zijn zoals elke postbode je kan vertellen echt fucking killing voor je efficiency.
Zelfs bij de meest gunstig gelegen nabrengpunten (praktisch op je postroute) ben je met fiets parkeren, tassen pakken, eventueel overladen HAH en foutlopers al vaak tegen de 5 minuten kwijt. Laat staan de gevallen waar je verder moet fietsen.
Ik zie op onze grote wijken het aantal tassen makkelijk van 4 naar 8 gaan. Ga je uit van 10 minuten voor tassen halen is dat 20 minuten extra tov nu per piekdag. 20 minuten extra waarin je dus niks bezorgt.
Die 20 minuten inefficiëntie moet je dus weg kunnen werken met het feit dat je meer stuks per adres bezorgd dus meer inkomsten genereert per adres. Alleen moet je ook de inefficiency wegwerken van je daldagen, waarin je met erg weinig stuks per adres te maken krijgt.
Als ik zo eens bij ons kijk: wijk die nu 3 uur is op dinsdag met dubbel hah. Die zie ik op zo'n topdag wel 4 uur worden door verneukte rondjes en extra nabrengtassen en het feit dat het gewoon zwaarder is en dat je minder snel loopt en fietst. Op een daldag stel ik me dan even voor dat je hem in 2 uur loopt. Per saldo levert dat al niks op.
Het is natuurlijk maar natte vingerwerk maar imho kán je ook niet veel meer dan natte vingerwerk doen in je voorspellingen hiervoor. Ik heb dus het idee dat de Post zich weer eens rijk rekent.
Newsflash, autobedrijf neemt nu al de aangetekenden en laat ze rijden door subco's. En die subco's zijn in veel gevallen al de subco's die nu pakketdienst doen en dus in 75% van de gevallen voldoen aan jouw beschrijving. Je hebt dus bedrijven die dik 100 euro per maand betalen om de post op te laten halen en krijgen dus een gozertje dat in een autowrak met tijdelijk postvestje (die hesjes) langs.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik geloof op zich wel dat DiDoZa uiteindelijk tot meer efficiëntie kan leiden, maar alleen als de woensdag en de vrijdag qua drukte vergelijkbaar worden met maandag. Dat is ook wat TNT voor ogen staat, en op de langere termijn zou het me niets verbazen als TNT nog maar op 3 dagen gaat bezorgen, als ze die langgekoesterde wijziging in de Postwet er door krijgen. En dan op de daldagen alleen nog maar rouwkaarten en trombosepost, en dat dan uitbesteden.
Als de subcontractors die hier rondrijden voor pakketservice een voorbode zijn van degenen die straks met aangetekenden en gerechtelijken gaan rijden, of de depots bevoorraden, dan kun je je borst natmaken. Eerst was het een dikke kettingrokende Turk in een groezelige TNT-bodywarmer (die hij zelfs met 30 graden nog aanhad), die rondreed in een met ducktape bij mekaar gehouden Mazda bestelbusje, wat vermoedelijk ooit wit geweest was. Tegenwoordig zijn het allemaal van die gassies van net 18 met bontkragen en omgekeerde petjes.
Oepsquote:Op woensdag 22 juni 2011 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Woensdag wordt geen piek maar een daldag.
Dan lopen wij hier zeker achter, want hier doen we ze nog zelf. Dwz, in sommige gevallen nemen bestellers de agt. voor hun eigen wijk mee, maar je hebt ook teams met een aparte agt. dienst waar je dan zo'n mooie Piaggio Liberty voor mee krijgt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:53 schreef carboni het volgende:
[..]
Newsflash, autobedrijf neemt nu al de aangetekenden en laat ze rijden door subco's.
Of wat dacht je van brievenbuspakjes die niet door de brievenbus passen en dus pakketpost zijn!quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:02 schreef carboni het volgende:
Ook zo'n voorbeeld van waar ze tienduizenden euros laten lopen is het aantal ongestempelde of niet voldoende gefrankeerde enveloppen. Worden er ook steeds meer.
Bij ons gaan de agt mee met de autowijken en de fietswijken aparte routes op de fiets/nooit werkende brommer/ eventueel maar eigenlijk nooit beschikbare auto. Die aparte routes worden nu gedaan door subco's.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan lopen wij hier zeker achter, want hier doen we ze nog zelf. Dwz, in sommige gevallen nemen bestellers de agt. voor hun eigen wijk mee, maar je hebt ook teams met een aparte agt. dienst waar je dan zo'n mooie Piaggio Liberty voor mee krijgt.
Ik hen pas zo'n subcontractor aangesproken, en gevraagd wanneer zij nou eens die agt over gaan nemen. Hij begon meteen te vloeken en te tieren.
Overigens is de nieuwste ontwikkeling de komst van de subsubcontractor. Die onderaannemer gaat het zelf weer uitbesteden, voor nog minder geld. "Onze" subcontractor schijnt nu een stelletje Polen te hebben ingezet. Het wachten is op de subsubsubcontractor, als de Polen het weer gaan uitbesteden aan Roemenen.
Schijnt dat de volgens de postwet de overheid een 6daagse postbezorging moet verzorgen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maareh.. stel je voor dat postnl helemaal over de kop gaat...?
Wie neemt dat dan over?![]()
Ik zit daar weleens aan te denken.
Dergelijke bedrijven (net zoals de NS) hebben toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |