Na de eerste keer heb ik dat idd gedaan dus binnenkort even zien of ze terug te vinden zijn, daarnaast is een tas ook heel herkenbaar omdat er nogal wat stuk aan is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:59 schreef carboni het volgende:
[..]
Fietstassen jatten sneu zegen dat nemen ze dan aan om waardevolle post te bezorgen. Tip: schrijf naam op tassen en jassen anders loopt men te jatten
Het ligt volgens mij toch echt aan jou.quote:Op woensdag 15 juni 2011 08:37 schreef alexmeijer het volgende:
woeii het is weer zover tnt faalt
8 juni een pakje (brievenbus post) op de bus gedaan.
vandaag nog niet aangekomen.
heb vanaf zaterdag de addressering veranderd
had ivm internationaal
name:
to:
street:
waarschijnlijk snapt tnt dat niet en laten ze hem eerst 100x door het systeem gaan en leveren ze hem pas na een week af? of misschien wel 2?
naja hoop dat het nu beter gaat.
ga denk ik vanaf 1 juli inbouwen in me site "package received" klanten krijgen na 2 dagen een link of ze hem ontvangen hebben of niet.
Zodat ik ongeveer kan zien hoelang het duurt
Die worden hier ook standaard gejat, de rode PTT tassen wel te verstaan want praktisch niemand rijdt hier z'n wijken met de huidige.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:40 schreef lbeew het volgende:
[..]
Het enige waar hier een tekort aan is zijn fietstassen, want vorige week al voor de 3e keer dat iemand mijn fietstassen heeft gejat uit het fietsenhok, terwijl ze gewoon aan mijn fiets hingen.
daarom zei ik ook, misschien ligt het aan de: to, street, name gedoequote:Op woensdag 15 juni 2011 09:13 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het ligt volgens mij toch echt aan jou.
Als je wilt weten of een pakketje aankomt kan je gewoon de track and trace nummers gebruiken. Ik heb zelf bij een webwinkel gewerkt waar er zo'n 50 tot 200 pakketten per dag de deur uitgingen van allerlei formaten. De keren dat er iets kwijt is geraakt in de post, in de 1,5 jaar dat ik er heb gewerkt kan ik op één hand tellen.
Als de trace niet heeft gewerkt heb ik zo'n vermoeden dat het als gewone brievenbuspost is verwerkt. Had je het zelf afgegeven? Bij het collectieproces word er gesorteerd in blauw (gefrankeerde pakketten) en grijs (gefrankeerde briefpost).quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:45 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
daarom zei ik ook, misschien ligt het aan de: to, street, name gedoe
trouwens het andere pakketje was een dag later aangekomen, maar de trace heeft nog nooit gewerkt
een pakje van 50x50cm als briefpost?quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:08 schreef carboni het volgende:
[..]
Als de trace niet heeft gewerkt heb ik zo'n vermoeden dat het als gewone brievenbuspost is verwerkt. Had je het zelf afgegeven? Bij het collectieproces word er gesorteerd in blauw (gefrankeerde pakketten) en grijs (gefrankeerde briefpost).
Heb tijdens het bezorgen wel eens een brievenbuspakket bezorgt (barcode + 6,75 frankering) en dan word het inderdaad niet getraced.
Hier mag je de tassen ook niet mee naar binnen nemen, maar na 1 keer mijn fiets omvergegooid en zonder tassen gezien te hebben, gaan ze gewoon weer mee naar binnen onder de kast.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier laten ze zelfs de tassen met namen niet met rust.
Met name de eenmalige uitzendkrachten..
Gelukkig hebben ze nu wel voldoende tassen.
Ik mag de tassen niet meer mee naar binnen nemen, dus moet ze wel op mijn fiets laten zitten.
Mag dus in mijn handjes knijpen dat ze er niet afgehaald zijn
Wil ze liever niet kwijt, want ze zijn niet stuk.
50x50 is te groot, maar je haalt geloof ik wat dingen door elkaar.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:30 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
een pakje van 50x50cm als briefpost?
ik hoorde van tnt dat het pas na een dag beschikbaar is, die tracking info
dan zou hij al afgeleverd moeten worden.. lekker onzinnig dus
maar mijn post ging over normale post , niet als pakketpost.
Is brievenbus doosje, ik lever altijd af bij tnt om te wegen enz
het pakket van 50x50 had een trace nummer, wat pas na 2 dagen (volgens tnt) hoeft te werken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:47 schreef carboni het volgende:
[..]
50x50 is te groot, maar je haalt geloof ik wat dingen door elkaar.
Het pakket is 50x50 maar gaat over normale post in een brievenbus doosje?
op donderdag om uurtje of 2quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:51 schreef carboni het volgende:
Tracenummers werken hier wel goed en niet pas na 2 dagen. Wanneer heb je het afgegeven? Op vrijdagmiddag na 17:00 word het pas maandag opgehaald.
Klinkt vaag, zou maar een klacht indienden via twitter of 058 2 333 333quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:54 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
op donderdag om uurtje of 2
kwam zaterdag pas aan, vrijdag en zaterdag werkte tracking niet
al gedaanquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:55 schreef carboni het volgende:
[..]
Klinkt vaag, zou maar een klacht indienden via twitter of 058 2 333 333
omdat wij een internationale webshop hebben en ik geen zin had om alleen dat voor nederland aan te gaan passen?:)quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:22 schreef rub3n het volgende:
Waarom zet je er in Nederland een Name, to, Street op dan?
Het is gewoon het beste om je aan de volgende regels te houden qua addressering!
Dat is:
Naam
Titel
Straat + nr
Postcode[spatie]letters[spatie][spatie]Woonplaats
48 uur is te doenquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:28 schreef rub3n het volgende:
Ik moet zeggen dat buspakketjes wel vaak vertraging heeft. Omdat je als postbezorger/postbode die "apart" mee krijgt, dus niet in de bundels.
Ik heb ook wel eens dat ik in mijn laatste straat dat buspakketje zie liggen voor in de auto en dan is het: KUT! Die had ik moeten bezorgen in de eerste straat. En dan ga ik natuurlijk geen 15km rijden om dat pakketje nog te bezorgen, nee dat gaat dan gewoon de volgende dag mee. Buspakketjes zijn ook 48-uurs post volgens mij.
Maar hij heeft het over brievenbuspost. Die hebben toch nooit een Track & Trace code?quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:13 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het ligt volgens mij toch echt aan jou.
Als je wilt weten of een pakketje aankomt kan je gewoon de track and trace nummers gebruiken. Ik heb zelf bij een webwinkel gewerkt waar er zo'n 50 tot 200 pakketten per dag de deur uitgingen van allerlei formaten. De keren dat er iets kwijt is geraakt in de post, in de 1,5 jaar dat ik er heb gewerkt kan ik op één hand tellen.
Je hebt ook brievenbuspost gefrankeerd als pakket, heb zelf wel eens een envelop met pakketzegel gezien.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar hij heeft het over brievenbuspost. Die hebben toch nooit een Track & Trace code?
Tja, je kunt de schuld bij TNT leggen, maar daar schiet je weinig mee op. Want tenzij je de spullen aangetekend en/of verzekerd verzonden hebt, krijg je geen cent van ons. Aan de andere kant is het wel vreemd dat het vooral met jouw pakjes misgaat. We zullen heus wel eens wat kwijt raken, maar als we van 1 afzender zo veel verliezen, is dat wel heel vreemd. Zien de pakjes er heel waardevol uit? En als het inderdaad brievenbus post is, hoe heb je het dan aangeboden? In een brievenbus gegooid? Bij een businessbalie ingeleverd?quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:06 schreef alexmeijer het volgende:
Hopa, tweede telefoontje boze klant.
Hebben ook een week bestelt (brievenbus post) heb het opgestuurt maar de klant heeft niks ontvangen
Bij wie kan ik de schuld nu gaan leggen? want ik kan bakken met geld over maken terwijl tnt zijn werk niet doet.
Edit: ook de 7de besteld, dus 8ste verzonden
Sterker nog, bij de balie afgeleverd, doe ik namelijk altijd ivm gewicht.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, je kunt de schuld bij TNT leggen, maar daar schiet je weinig mee op. Want tenzij je de spullen aangetekend en/of verzekerd verzonden hebt, krijg je geen cent van ons. Aan de andere kant is het wel vreemd dat het vooral met jouw pakjes misgaat. We zullen heus wel eens wat kwijt raken, maar als we van 1 afzender zo veel verliezen, is dat wel heel vreemd. Zien de pakjes er heel waardevol uit? En als het inderdaad brievenbus post is, hoe heb je het dan aangeboden? In een brievenbus gegooid? Bij een businessbalie ingeleverd?
dat heb ik dus al de hele week..quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:50 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn er problemen in Apeldoorn? Afgelopen week twee keer iets besteld en twee keer kwam het niet direct de volgende dag terwijl net bij andere klanten wel netjes op tijd kwam, waar ligt de fout bij TNT?
Dat komt omdat er in grote delen van het land al gewerkt wordt met het PostNL principe "Morgen is vandaag", elders in het land loopt men nog achter en is vandaag op de bus, morgen in huis nog actief.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:57 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
dat heb ik dus al de hele week..
gister pakjes op bus gedaan
bepaalde mensen hebben hem wel gekregen
andere niet..
Het moet allemaal goedkoper, meeste klote is dat er ook geen echte concurrentie is. DHL express is te duur, DHL4You te slecht (=selektvrachtquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:22 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Sterker nog, bij de balie afgeleverd, doe ik namelijk altijd ivm gewicht.
Gewone witte doosjes met onze site er op niks bijzonders.
Snap ik wel, maar het is toch raar dat je niks meer op een normale manier kan verzenden?
Dat inderdaad, ging in eerste instantie met een sweater naar buiten en liep in de middag - nota bene in de regen - in korte broek.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:51 schreef sbientje het volgende:
Vond het een rotdag, het was zo benauwd, best veel post en toen begon het nog ineens te gieten ook [ afbeelding ]
morgen geen HAH, hopelijk schiet het dan wat beter op..
mijn postkleren zaten in de was, dus ikw as in mijn gewone kloffie. Ook zonder jas. Met was ook veel te warm geweest denk ikquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:54 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat inderdaad, ging in eerste instantie met een sweater naar buiten en liep in de middag - nota bene in de regen - in korte broek.
Ach het zomerdal.... Het is rustiger maar dat word ruim en zwaar gecompenseerd door tierelantijntjes als inverdienen en opdelenquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze voorspelden hier dat het met de zomer rustiger zou worden met de post, maar daar merk ik anders bar weinig van..
Dit valt nog niet onder 'zomer' in postbegrippen. Tijdens de bouwvak storten de volumes wel volkomen in.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ze voorspelden hier dat het met de zomer rustiger zou worden met de post, maar daar merk ik anders bar weinig van..
Ze hebben en kunnen die 3 man gewoon niet vinden. Misschien wel een prutser maar daar heb je alleen maar last van. Word alleen maar erger wanneer je te maken krijgt met het gedrocht wat autobedrijf heet. Moet er nog een shitload aan bureaucratie om een wijk die te laat is op het depot te krijgen als dat al lukt ipv een random iemand van de vloer plukken en in een auto zetten. Als er uberhaupt nog een auto is aangezien 50% word uitbesteed.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:17 schreef lololo het volgende:
[..]
Dit valt nog niet onder 'zomer' in postbegrippen. Tijdens de bouwvak storten de volumes wel volkomen in.
Vandaag was het absurd druk, hoop troep die niet door de HSM ging, dinsdag weekbladen en woensdagweekbladen. Planning was een puinhoop, gevolg: dienst van paar uurtjes werd een dienst van 9 uur. Sommige collega's zullen een werkdag van rond de 11 uur hebben gehad...
Verbazend hoe het bedrijf nooit leert van dit soort dingen, met 3 man in de voorbereiding erbij hadden we alles nog binnen de perken kunnen houden.
Oh echt wel. Gaan ze gewoon de TC dienst opdelen, extra koffiepauzes ftw. En iedereen een stukje meeplannenquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:32 schreef TokenW het volgende:
Blij dat ik van de zomer niet hoef op te delen. Teamcoachtekort FTW.
precies mijn tijd, van vandaag!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:09 schreef JochemP het volgende:
KlotedagVan 12 tot half 5 gelopen en liet constant de post uit mijn klauwen vallen
Morgen om half 8, alleen 's ochtends, want 's middags examenuitslag
Hier van 8:30 tot 18 uur, lekker geld verdienen door puin te ruimen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:09 schreef JochemP het volgende:
KlotedagVan 12 tot half 5 gelopen en liet constant de post uit mijn klauwen vallen
Morgen om half 8, alleen 's ochtends, want 's middags examenuitslag
Ze kunnen de drukte van de veronicagids gewoon niet meer aan en de volumes maar "dalen".quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:26 schreef loonytik het volgende:
Oook erg druk hier vandaag en de TC kan van mij part is weer omvallen. 6:20-16:00 hier en weet wel zeker dat hij dat niet gaat invoerenhad leuk een fulltimer dienst gekregen omdat diegene al een hele tijd ziek is. Al aangegeven dat ik op dit moment zulke lange diensten niet trek maar neuuh
Nog een zieke hier en alles is helemaal in paniek denk ik
Hij betaalt maar gewoon, en anders gewoon die oranje kaart in z'n mik douwen. Als ze bij mij dat soort geintjes zouden flikken zou ik me een stuk minder flexibel opstellen. Zat deeltijdwerkers hier die gewoon de straat op gaan als het "hun tijd" is. Ik doe juist regelmatig wat extra's, maar als ze dat dan zouden weigeren uit te betalen dan zou ik geen reet meer doen dan wat ik contractueel verplicht ben. Structureel overwerk hoort daar niet bij, en structureel onbetaald overwerk al helemaal niet!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:26 schreef loonytik het volgende:
Oook erg druk hier vandaag en de TC kan van mij part is weer omvallen. 6:20-16:00 hier en weet wel zeker dat hij dat niet gaat invoerenhad leuk een fulltimer dienst gekregen omdat diegene al een hele tijd ziek is. Al aangegeven dat ik op dit moment zulke lange diensten niet trek maar neuuh
Nog een zieke hier en alles is helemaal in paniek denk ik
Dit dus. Het is alleen al belangrijk om voor jezelf op te komen om de TC te laten weten dat ie niet met je moet sollen. Ze krijgen aan het einde van het jaar een bonus als ze "groen" scoren, oftewel zo veel mogelijk uren onder de norm in te plannen. Als je 1/2 keer naar je TC stapt zal je waarschijnlijk al merken dat "opeens" de uren vaker kloppen. Echt sneu, maar wat verwacht je van een bedrijf dat aan komt zetten met "spelregels" op de oranje kaart.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hij betaalt maar gewoon, en anders gewoon die oranje kaart in z'n mik douwen. Als ze bij mij dat soort geintjes zouden flikken zou ik me een stuk minder flexibel opstellen. Zat deeltijdwerkers hier die gewoon de straat op gaan als het "hun tijd" is. Ik doe juist regelmatig wat extra's, maar als ze dat dan zouden weigeren uit te betalen dan zou ik geen reet meer doen dan wat ik contractueel verplicht ben. Structureel overwerk hoort daar niet bij, en structureel onbetaald overwerk al helemaal niet!
Maakt weinig uit, heb de teamcoach sluitdienst deze zomer, hoe dan ook tot 5 uur.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:53 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh echt wel. Gaan ze gewoon de TC dienst opdelen, extra koffiepauzes ftw. En iedereen een stukje meeplannenEn een werkoverleg inplannen
Ah krijgen jullie die 16 van ons, afaik scoorde we 40 te weinig ingezet vorige week.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:58 schreef sbientje het volgende:
wij hadden vorige week 16 uur teveel ingezet over het hele team.. krijg je daar weer gezever over..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |