maar 2:30 of 3 uur vind ik toch wel een verschil. Bij ons zijn er ook wel meer van 2:30 maar net dat half uur maakt het niet leuker zeg maarquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:51 schreef TokenW het volgende:
[..]
3:20 uur en we hebben ook nog een grote buitenwijk waar je nu zo'n 2:50 mee bezig bent, maar daar komen in de toekomst nog zo'n 600 afgiftepunten bij. Qua afgiftepunten heeft de grootste 802 afgiftepunten, maar daar gaat na oplevering van de nieuwbouw nog een wijk overheen met 909 afgiftepunten. Bij ons op kantoor zijn zeker zo'n 20 wijken van minimaal 2:30 uur.
ja, van autowijken zijn er hier ook wel meerdere die tussen de 4,5 en 5 uur zitten, maar dat vind ik toch anders dan 4 uur lopen/fietsen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:50 schreef BirdyMen het volgende:
Ik heb denk ik bij ons de grootste wijk.
4:45 uur en 150 kilometer
stevige autoroute ...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:50 schreef BirdyMen het volgende:
Ik heb denk ik bij ons de grootste wijk.
4:45 uur en 150 kilometer
True, 4 uur fiets wijken heb je hier ook wel. Maar daar moet ik toch niet aan denken om zelf te moeten doenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ja, van autowijken zijn er hier ook wel meerdere die tussen de 4,5 en 5 uur zitten, maar dat vind ik toch anders dan 4 uur lopen/fietsen.
Ik ben meestal dan ook al tussen 9 en half 10 de straat op. Hoef niet alles zelf te zetten dus, En hij is vooral ongelooflijk idioot ingedeeld. Er moest hier een auto uit dus hebben ze een autodienst opgedeeld, daardoor moet ik als ik klaar ben met mijn wijk eerst 20 minuten rijden naar een ver afgelegen dorpje, half uur bezorgen en weer kwartier terug rijden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
stevige autoroute ...
Bij ons zitten de autoroutes allemaal rond de 3:45 uur en heel wat minder kilometers. Ik kom morgen denk ik maar op 51 kilometer uit.
dat is bij ons ook, we hebben zelfs een wijk van 35 minuten inc. HAH..quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:01 schreef TokenW het volgende:
Het verschil is soms ook te groot, soms heb je in een DVG wijken waar je 0:50 over doet en over een andere wijk ben je 3:20 bezig. Dan is het gewoon niet goed opgezet.
Dikke kans dat ze dat tegelijk met het gedrocht autobedrijf invoeren.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Lekker is dat ...
Straks gaan bij ons de diensten ook over de kop als het kantoor dicht gaat en dan denk ik dat er wel een auto uit gaat. Ik verwacht dat het wek een heel geschuif van routes op gaat leveren, waarbij in de autoroutes niets meer hetzelfde blijft, ook in autoroutes die nu vanaf de hoofdvestiging van het VBG gedaan worden.
Hier breekt de pleuris nu al uit op het moment dat er wat moeilijker spul doorheen moet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:27 schreef sbientje het volgende:
dus als de HSM een keer vastloopt breekt de pleuris uit?lekker makkelijk
nou ja ik bedoelde qua depotritten eigenlijkquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:30 schreef carboni het volgende:
[..]
Hier breekt de pleuris al uit op het moment dat er wat moeilijker spul doorheen moet.
Oh zeker, zie de TC nog wel in zn priveauto uit armoede naar een depot rijden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:34 schreef sbientje het volgende:
[..]
nou ja ik bedoelde qua depotritten eigenlijk
en ook maar 1 rit naar depot zeker? bij ons zijn een aantal postbezorgers die 2 wijken ebben en nu hun eerste wijk rond 12 uur krijgen. Straks ook nog? ik vind het niet echt een verbetering allemaalquote:
Op dit moment zijn er 6 depots, 3 ritten. 1e depot word aangeleverd om 11:00 laatste om 13:00quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:35 schreef sbientje het volgende:
[..]
en ook maar 1 rit naar depot zeker? bij ons zijn een aantal postbezorgers die 2 wijken ebben en nu hun eerste wijk rond 12 uur krijgen. Straks ook nog? ik vind het niet echt een verbetering allemaal
vermoed dat het net te warm is voor het regenpak.....quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
Morgen het regenpak maar eens uit testen ...
Ik heb een hbo bedrijfseconomie, en nog steeds snap ik niet hoe je geld kunt bezuinigen door extra managementlagen, meer bureaucratie en meer mannetjes die geld willen vangen in je organisatie te brengen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:02 schreef carboni het volgende:
[..]
Dikke kans dat ze dat tegelijk met het gedrocht autobedrijf invoeren.
Ze rijden hier nog niet maar we kotsen ze al wel uit. Subcontractors die rondrijden met autos die roesten of dikke barsten in het ruit. De managers van het autobedrijf komen binnen, stellen zich niet voor, groeten niet, parkeren hun auto's driedubbel op ONS terrein. Dan zijn ze nu 3 maanden bezig met voorbereiden, vragen niks aan de mensen op de vloer of de TC's nu, hebben ze niet eens de begintijden van de haalritten goed. Depotritten hebben ze ook compleet fout gepland zonder enkel overleg, serieus drama. Als er 1 iemand te laat zn wijk klaar heeft voor het depot moet er een complete order worden opgesteld, over minder bureaucratie gesproken.
Bedrijf word helemaal kapot gemaakt ipv bezuinigen word er zwaar geld over de balk gesmeten om een nog inferieur product af te leveren.
35 jaar werk word gewoon kapot gemaakt in enkele weken. Overgewaardeerde hotemetoten die het wel beter denken te kunnen doen
Door de postbezorgers nog harder uit te knijpen. Zo wil TNT de in de CAO voor Postbezorgers vastgestelde duur van een fulltime werkweek verlengen van 38 naar 40 uur. Complete bullshit, want geen enkele postbezorger werkt fulltime (dat mag niet eens), en binnen TNT is fulltime vastgesteld op 37 uur! Maar de truc is dat het minimumloon zoals dat wettelijk bepaald is, geen uurloon is, maar een weekloon. En als TNT dat bedrag nu door 40 deelt ipv 38 hoeven ze de postbezorgers nog maar EUR 8,21 per uur uit te betalen ipv EUR 8,65. Een tweede truc is dat ze die mensen expres te kleine contracten geven, want als ze dan extra werken hoef je ze over die meeruren niet het minimumloon uit te betalen, maar mag het ook minder zijn. Het minimumloon is nml alleen van toepassing op contracturen. En aangezien die postbezorgers al zo lang geen loonsverhoging gehad hebben dat bij veel van hen hun uurloon onder het minimumloon gezakt is, is dat kassa voor TNT.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:36 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb een hbo bedrijfseconomie, en nog steeds snap ik niet hoe je geld kunt bezuinigen door extra managementlagen, meer bureaucratie en meer mannetjes die geld willen vangen in je organisatie te brengen.
Hier vanaf volgende week in principe alleen HAH op dinsdag en zaterdag max 5, met uitval naar donderdag. Ook mogen we dan geen onderscheid meer maken tussen zakelijk en particulier, dus HAH bezorgen bij winkels etc.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:34 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh zeker, zie de TC nog wel in zn priveauto uit armoede naar een depot rijden.
Overigens komt het piek/daldagen gezeik deze zomer nog. Kan je Di,Do,Vr 10 uur werken, en ma,wo,vr maandagdiensten doen. Gaat ook postbezorgers kosten.
Opmerkelijk, wanneer een leidinggevende hier zegt "ach wijkje van een uurtje" dan weet iedereen hier dat het minstens anderhalf uur lopen isquote:Op zondag 19 juni 2011 14:16 schreef JochemP het volgende:
Gister aangegeven niet te kunnen werken, moest om 13.15 weg. Word ik om 11.15 alsnog gebeld of ik een klein wijkje wil lopen, zou daar op tijd mee klaar zijn. Traag als ik ben was ik bang dat dat niet zou lukken, maar er was zo weinig post en het was zo'n klein wijkje dat ik in 36 minuten klaar was en om 12.45 weer thuis zat
Inderdaad.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:57 schreef carboni het volgende:
[..]
Opmerkelijk, wanneer een leidinggevende hier zegt "ach wijkje van een uurtje" dan weet iedereen hier dat het minstens anderhalf uur lopen is
Scenario maatwerk dikke duim.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:58 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Klein betekend hier normaal, rustig betekend vrij druk en als ze druk zeggen is het scenario "Extreem", en we zullen kijken betekend gewoon nee.
"Wijk van anderhalf uur." Ja, als je midden in de zomerdip zit zonder HAH wel ja.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:57 schreef carboni het volgende:
[..]
Opmerkelijk, wanneer een leidinggevende hier zegt "ach wijkje van een uurtje" dan weet iedereen hier dat het minstens anderhalf uur lopen is
Ze zijn zeer gewend geraakt aan postbezorgers/zaterdagwerkers die de brui er aan geven door alle veranderingen.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:08 schreef Lastpost het volgende:
Kreeg vandaag te horen dat ik ben toegelaten tot de studie die ik graag wilde volgen dus een dezer dagen mijn ontslag maar indienen, eens wat anders in de tijd dat zij de brieven structureel de deur uit sturen naar personeel.
Geef ze ook geen ongelijk, heb het jaren met plezier gedaan maar dat werd er ook steeds minder op, lijkt af en toe wel een spelletje personeel pesten.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:10 schreef carboni het volgende:
[..]
Ze zijn zeer gewend geraakt aan postbezorgers/zaterdagwerkers die de brui er aan geven door alle veranderingen.
Depot ritjes ook naar het autobedrijf?quote:Op zondag 19 juni 2011 17:06 schreef carboni het volgende:
Morgen word hier zwaar triest hier. Autobedrijf gaat rijden met maar 3 chauffeurs die het voorheen deden en voor de rest subcontractors en een postbode die nooit autodiensten deed. Haalritten worden ook nu gedaan door subco's die op zn hoogst 1x zijn meegereden.
Die subcontractors zijn triest man, 2 zijn pakketchauffeurs die het tussendoor gaan doen met hun pakketbus (zeer praktisch) en 1 rijd rond met een kapot voorruit.
Verwachting onder het overblijvende personeel dat minstens een kwart van de klanten in juni nog weggaan.
Ja alles met een auto. Hier worden zelfs de depotritten dan uitbesteed door het autobedrijf.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |