abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98407751
Ik kom hier alleen klagen over mijn functie bij PostNL en niets anders :P.

Zoals ik al een paar topics eerder heb vermeld is er veel geouwehoer geweest over de uren die ik niet krijg uitbetaald en collega's van mij ook niet. Wetende dat dit aantal uren over het afgelopen jaar (misschien wel jaren) echt in de tientallen is opgelopen, ben ik er toen iets van gaan zeggen.

De eerste klacht daarover is dat je bij ons op de vestiging niet weet wie je aan moet spreken en iedereen naar elkaar wijst als er een beslissing moet worden genomen.

Ik heb een aantal weken geleden beslist dat ik over de hele oude uren niet meer ga zeuren (vrij lastig te bewijzen ook), maar ik mis ongeveer 8 uur van een vijftal weken geleden (stond ik 2uur op de planning, maar ondertussen moest ik wel 7u werken bijvoorbeeld). Hier heb ik een boze e-mail over gestuurd, omdat mij toen al meermaals is toegezegd dat ik ze zou krijgen bij de volgende maandag, want dan kunnen ze het pas verwerken. Enfin, ik heb nu nog steeds niets gehad, terwijl ik twee weken geleden nog een gesprek heb gehad over die e-mail en nu zou het ECHT geregeld worden. Hij zou mij sms-en en e-mailen wanneer het geregeld was. Niks gehad.

Nu sta ik echt op het punt een loonvordering in te stellen, maar heb geen zin om onnodig stennis te schoppen. Weet iemand wat nog een alternatieve stap is die ik in kan stellen (intern spreken we dan over)? Het schiet gewoon niet op bij ons op de vestiging. Vriend van mij had drie weken geleden gewoon 0 uren gekregen op zaterdag; terwijl hij er 7 had gemaakt. Dit vind ik echt bijna criminele praktijken en te idioot voor woorden. Ik ben blij dat ik inmiddels door de weeks een andere baan heb, zodat de post niet mijn enige inkomsten is, want je houdt niets over zo.

Uiteraard is mijn leidinggevende die alles heeft toegezegd nu drie weken met verlof en was hij daarvoor 3 weken ziek. Dat gesprek heb ik gehad op een zaterdag dat hij er eindelijk een keer was. Verder is hij telefonisch niet bereikbaar en via de e-mail ook niet (nooit respons). Verder voelt geen andere leidinggevende zich geroepen zich in te zetten voor ons.

Kots klote bedrijf is het
pi_98407821
Geen idee hoe je dat kan aanpakken.
Hoor een collega ook altijd moeilijk doen over uren die de collega niet uitbetaald krijgt.

In theorie kunnen ze mij ook gewoon 4 uur per zaterdag uitbetalen, terwijl ik standaard 7 uur draai.
Dat staat immers op mijn contract :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_98408090
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Geen idee hoe je dat kan aanpakken.
Hoor een collega ook altijd moeilijk doen over uren die de collega niet uitbetaald krijgt.

In theorie kunnen ze mij ook gewoon 4 uur per zaterdag uitbetalen, terwijl ik standaard 7 uur draai.
Dat staat immers op mijn contract :')
hoe bedoel je dat laatste? wat je werkt moet je toch gewoon betaald krijgen?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_98408325
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:16 schreef sbientje het volgende:

[..]

hoe bedoel je dat laatste? wat je werkt moet je toch gewoon betaald krijgen?
Ik heb niet het idee dat ik eerlijk mijn uren betaald krijg en dat komt voort uit het feit dat ik een keer mijn uren niet doorgegeven had. Toen hebben ze er gemakshalve 4 uur van gemaakt (mijn contract), terwijl ze dondersgoed weten dat ik minimaal 7 uur heb gewerkt.
Twee wijken + ochtend voorbereiden doe ik niet binnen 4 uur.

Ik heb het nu bijgehouden, dus even kijken wat er op mijn loonstrook staat en of het een beetje klopt.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_98408657
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat ik eerlijk mijn uren betaald krijg en dat komt voort uit het feit dat ik een keer mijn uren niet doorgegeven had. Toen hebben ze er gemakshalve 4 uur van gemaakt (mijn contract), terwijl ze dondersgoed weten dat ik minimaal 7 uur heb gewerkt.
Twee wijken + ochtend voorbereiden doe ik niet binnen 4 uur.

Ik heb het nu bijgehouden, dus even kijken wat er op mijn loonstrook staat en of het een beetje klopt.
oh zo.. nee maar dan moet je toch ook je uren doorgeven? zij gaan natuurlijk niet van iedereen bijhouden hoelang iemand werkt, dat lijtk me op zich wel logisch..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_98408770
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:30 schreef sbientje het volgende:

[..]

oh zo.. nee maar dan moet je toch ook je uren doorgeven? zij gaan natuurlijk niet van iedereen bijhouden hoelang iemand werkt, dat lijtk me op zich wel logisch..
Nee, dat snap ik ook :)

Maar het gaat mij er ook om dat als ik klaar ben met mijn vaste wijk en ik loop nog een extra wijk of ik die wel uitbetaald krijg. Ik kan het immers niet bewijzen (staat niet op de planning).

[ Bericht 0% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 20-06-2011 13:38:52 ]
pi_98408964
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:30 schreef sbientje het volgende:

[..]

Het valt mij juist op dat wij een planning krijgen en je daarop voor 6u staat aan totale tijd en je er vervolgens 3 krijgt. Apart
pi_98409784
gelukkig is er hier sinds onze nieuwe tc nooit meer wat mis met de uren. Zelfs als ik ze vergeet door te geven smst ie of ik ze zsm kan doorsturen :)
  maandag 20 juni 2011 @ 14:48:29 #159
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_98412274
Ik heb vandaag een pakje terug gekregen...

kan iemand mij uitleggen hoe dat kan en waar die sticker op slaat?

Want ik snap hier niks van.

Waarom krijg ik deze precies terug? er staat reden retour.. maar daar onder staat dus niks meer.
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 juni 2011 @ 14:53:07 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98412476
Dat ding had hersteld moeten worden aan de geadresseerde. Geen idee waarom dat niet gedaan is ...

Overigens mag die sticker er wel wat rechter opgeplakt worden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98412488
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:48 schreef alexmeijer het volgende:
Ik heb vandaag een pakje terug gekregen...

kan iemand mij uitleggen hoe dat kan en waar die sticker op slaat?

[ afbeelding ]

Want ik snap hier niks van.

Waarom krijg ik deze precies terug? er staat reden retour.. maar daar onder staat dus niks meer.
Op de sticker is het bovenste hokje aangekruist, opzich zou het dus geen retourzending moeten zijn, maar een "herstel aan geadresseerde"-zending
Heb je een onvolledige postcode ingevuld? Ik weet niet of je de letters wit hebt gemaakt, maar de postcode die ik op het pakket zie is "1814", meer niet. Het lijkt erop dat de postbode de betreffende straat wist te vinden en vervolgens de goede letters heeft ingevuld. Hoe die dan alsnog bij jou terug bezorgd kan zijn is vreemd. Misschien dat het adres niet bestaat, controleer de postcode/straat/huisnummer eens hier
  maandag 20 juni 2011 @ 14:56:59 #162
313962 alexmeijer
pi_98412618
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 14:53 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Op de sticker is het bovenste hokje aangekruist, opzich zou het dus geen retourzending moeten zijn, maar een "herstel aan geadresseerde"-zending
Heb je een onvolledige postcode ingevuld? Ik weet niet of je de letters wit hebt gemaakt, maar de postcode die ik op het pakket zie is "1814", meer niet. Het lijkt erop dat de postbode de betreffende straat wist te vinden en vervolgens de goede letters heeft ingevuld. Hoe die dan alsnog bij jou terug bezorgd kan zijn is vreemd. Misschien dat het adres niet bestaat, controleer de postcode/straat/huisnummer eens hier
Ik heb het wit gemaakt.

Ik heb gekeken, zelfs op google streetview. en ja hoor, adres, postcode nummer kloppen precies.

ik stuur elke week pakjes naar hem maar nu gaat het wel erg fout.
vorige pakje was ook met vertraging aangekomen.

snappen jullie nu waarom ik zo klaag? :)

Ik heb nu nog maals alles er af gehaald, adres opnieuw er op geplakt.
Links boven in bedrijfsnaam gezet + afzender.

Kijken hoe lang dit gaat duren

heb het nu zo gedaan:

[ Bericht 3% gewijzigd door alexmeijer op 20-06-2011 15:11:30 ]
pi_98413441
Zit er nou plakband over de postcode en adres geplakt? Geen idee hoe pakjes gesorteerd worden of dat het uberhoud door een machine gedaan wordt. Maar als het door een machine gedaan wordt kan het misschien wel een probleem opleveren ook maar een gokje...

De sticker staat gewoon prima herstellen aan geadresseerde en had dus bij jou niet terecht te horen komen =/ Alhoewel ik plak die stickers ook wel is om te herstellen aan geadresseerde en krijg ik ze alsnog de volgende dag terug. Terwijl dat niet hoort te gebeuren. :{
  maandag 20 juni 2011 @ 15:17:53 #164
313962 alexmeijer
pi_98413539
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:16 schreef loonytik het volgende:
Zit er nou plakband over de postcode en adres geplakt? Geen idee hoe pakjes gesorteerd worden of dat het uberhoud door een machine gedaan wordt. Maar als het door een machine gedaan wordt kan het misschien wel een probleem opleveren ook maar een gokje...

De sticker staat gewoon prima herstellen aan geadresseerde en had dus bij jou niet terecht te horen komen =/ Alhoewel ik plak die stickers ook wel is om te herstellen aan geadresseerde en krijg ik ze alsnog de volgende dag terug. Terwijl dat niet hoort te gebeuren. :{
ja omdat het gewoon en papiertje is (geprint) en met plakband er op geplakt.
maar het is prima leesbaar enz dus lijkt me niet dat dat een probleem moet zijn toch?

ik doe dat om zie reden boven en ook zodat als het gaat regenen het adres gewoon zichtbaar blijft

maar dit soort gedoe heb ik dus heel vaak.. en daardoor komen pakjes laat aan bij de ontvanger.
ik krijg klachten, en snap er niks van
pi_98413832
Ik zou zeggen, test het eens met jouw adreslabel op de achterkant te plaatsen.

Alhoewel..je had je adres er eerst niet op vermeld ...vreemd
pi_98413851
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:16 schreef loonytik het volgende:
Ik verzend regelmatig boeken waar ik plakband over het adres heb geplakt.
Geen problemen daarmee gehad. :)
Ben altijd bang dat het adres loskomt oid.
  maandag 20 juni 2011 @ 15:24:38 #167
313962 alexmeijer
pi_98413874
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:23 schreef Smeich het volgende:

dat had ik juist en dat ging elke keer fout.

paar pagina's geleden stond dat ik het zo moest doen.. dus doe het maar zo :)
pi_98413884
Ach dan zal ik het wss mis hebben. het was ook maar een zeer ruime gok :P
  maandag 20 juni 2011 @ 16:26:34 #169
313962 alexmeijer
pi_98416771
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:23 schreef Smeich het volgende:

Eerst had ik het adres klein op de achterkant (zoals dit pakje ook)

later ben ik het gaan zetten op de voorkant omdat teveel pakjes telaat aan kwamen.
pi_98419165
ik vind het wel raar hoor. Komen er ook wel pakjes aan, op tijd enzo? of heb je overal problemen mee?
  maandag 20 juni 2011 @ 17:19:30 #171
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_98419333
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nee, dat snap ik ook :)

Maar het gaat mij er ook om dat als ik klaar ben met mijn vaste wijk en ik loop nog een extra wijk of ik die wel uitbetaald krijg. Ik kan het immers niet bewijzen (staat niet op de planning).
Vul je niet gewoon standaard een bezorgrapport in met daarop je gewerkte uren? Dan is dat ook gewoon je bewijs dat je gewerkt hebt. Zij kunnen ook niet bewijzen dat je níet gewerkt hebt :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_98420074
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:19 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Vul je niet gewoon standaard een bezorgrapport in met daarop je gewerkte uren? Dan is dat ook gewoon je bewijs dat je gewerkt hebt. Zij kunnen ook niet bewijzen dat je níet gewerkt hebt :P
Nope.. ik krijg geen bezorgrapport.

Wel stuur ik twee emails, een naar de TC en een naar de pb +, dus dat is misschien wel een soort van bewijs.. maar het is altijd wel spannend of ze dat goedkeuren. :)
pi_98420099
Mogen jullie eigenlijk het aantal uren doorgeven dat je daadwerkelijk werkt?

Bij ons stond er altijd een vast aantal uren voor een bepaalde wijk (standaard te krap en niet omdat ik langzaam was ofzo, niemand haalde het), en die kreeg je betaald. Aan de ene kant logisch, omdat je anders erg langzaam kan gaan werken en dan veel betaald krijgen, maar dat het standaard zo krap was vond ik altijd behoorlijk lullig.

Ik werk er overigens nu niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ciske- op 20-06-2011 17:50:14 ]
pi_98420608
Geen idee, we hebben wel vaste tijden voor bepaalde wijken.
pi_98420734
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:36 schreef Ciske- het volgende:
Mogen jullie eigenlijk het aantal uren doorgeven dat je daadwerkelijk werkt?

Bij ons stond er altijd een vast aantal uren voor een bepaalde wijk (standaard te krap en niet omdat ik langzaam was ofzo, niemand haalde het), en die kreeg je betaald. Aan de ene kant logisch, omdat je anders erg langzaam kan gaan werken en dan veel betaald krijgen, maar dat het standaard zo krap was vond ik altijd behoorlijk lullig.

Ik werk overigens nu niet meer.
ik mag dat wel. Ikv ind dat als je ergens werkt, de baas ervanuit mag gaan dat je gewoon je best doet en doorwerkt. Ik doe dat iig wel. Dat is toch op iedere werkplek? Kijk, als ik 2 voorbereidingen en 2 wijken heb, en ik schrijf 9 uur, dan denk ik dat ie wel even komt checken hoe dat in elkaar zit, maar als ik er een half uurtje overheen zit, geen probleem. Soms zit ik er ook onder, dan zeg ik dat ook gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')