abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98513904
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:00 schreef TokenW het volgende:
Net een brief van de vestigingsmanager binnen gehad, vanaf 1 juli gaan alle TV-tijdschriften + eventuele ANWB op dinsdag mee. Wordt leuk als er op die dag ook H&M en bijenkorf is.
waaat? dat is toch geen doen!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 juni 2011 @ 16:40:15 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98514053
quote:
Net een brief van de vestigingsmanager binnen gehad, vanaf 1 juli gaan alle TV-tijdschriften + eventuele ANWB op dinsdag mee. Wordt leuk als er op die dag ook H&M en bijenkorf is.
Uhuh. Een dergelijke brief hadden wij hier afgelopen weekend ook. Trouwens ook dat HAH voortaan bij alle adressen bezorgd moet worden die geen sticker hebben, ook bedrijven.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:43:18 #278
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_98514187
quote:
Heb ik ook gehad. Alleen het zijn niet alle TV-gidsen, "alleen" Avro, KRO, NCRV en Veronica. Plus om de week de Kampioen (ene x de even nrs, andere x de oneven), de Libelle en de Donald Duck. En meerdere soorten hah. Dit alles ihkv DiDoZa. Volgens de brief van de vestigingsmanager zou het effect voor postbezorgers "nauwelijks merkbaar" zijn, en alleen in de voorbereiding meer tijd kosten. Er zat zelfs een fraai urenstaatje bij, waar je kunt aflezen hoeveel uur ze per dag extra nodig denken te hebben voor vb en uv, of juist minder.

Op dinsdag met ANWB is er 9 uur extra nodig in de voorbereiding, per team, en 1 uur voor de uitvoering. Dat is per team hetzelfde (we hebben er 11), en dat is al opmerkelijk, omdat sommige teams groter zijn dan andere. Een team heeft hier 20 tot 30 wijken. Dus krijg ik op dinsdag omdat het zo druk is max. 2 hele minuten looptijd per wijk erbij. Daar staat tegenover dat ze op de rustige woensdag (weinig post, geen hah) er maar 2 minuten afhalen. Die wegvallen tegen die andere 2, dus er wordt niets geboekt. Komt er dus op neer dat je volgens de "norm" altijd ongeveer even lang over je wijk zou doen, ongeacht de hoeveelheid post en/of hah. :?

Wat helemaal frappant is dar uit het staatje niets blijkt van een evt. bezuiniging die DiDoZa met zich mee zou moeten brengen. Op dinsdag en donderdag kost het meer tijd, op woensdag en vrijdag minder, op maandag en zaterdag geen effect. Maar als ik de totalenkolom optel kom ik tot het slotsom dat er in weken zonder ANWB 25 uur per week meer moet worden uitgegeven, en met ANWB zelfs 180!

[ Bericht 10% gewijzigd door Kramerica-Industries op 22-06-2011 16:51:25 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_98514408
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Heb ik ook gehad. Alleen het zijn niet alle TV-gidsen, "alleen" Avro, KRO, NCRV en Veronica. Plus om de week de Kampioen (ene x de even nrs, andere x de oneven), de Libelle en de Donald Duck. En meerdere soorten hah. Dit alles ihkv DiDoZa. Volgens de brief van de vestigingsmanager zou het effect voor postbezorgers "nauwelijks merkbaar" zijn, en alleen in de voorbereiding meer tijd kosten. Er zat zelfs een fraai urenstaatje bij, waar je kunt aflezen hoeveel uur ze per dag extra nodig denken te hebben voor vb en uv, of juist minder.

Op dinsdag met ANWB is er 9 uur extra nodig in de voorbereiding, per team, en 1 uur voor de uitvoering. Dat is per team hetzelfde (we hebben er 11), en dat is al opmerkelijk, omdat sommige teams groter zijn dan andere. Een team heeft hier 20 tot 30 wijken. Dus krijg ik op dinsdag omdat het zo druk is max. 2 hele minuten looptijd per wijk erbij. Daar staat tegenover dat ze op de rustige woensdag (weinig post, geen hah) er maar 2 minuten afhalen. Die wegvallen tegen die andere 2, dus er wordt niets geboekt. Komt er dus op neer dat je volgens de "norm" altijd ongeveer even lang over je wijk zou doen, ongeacht de hoeveelheid post en/of hah. :?
Bij de brief die ik binnen kreeg werd wel aangegeven dat de looptijden een probleem zouden kunnen worden. Dit wordt hoe dan ook een farce, de ene dag heb je in de voorbereiding bijna niks te doen en de andere dag is er niet doorheen te komen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:58:34 #280
Bijdehand mannetje
pi_98514839
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:48 schreef TokenW het volgende:

[..]

Bij de brief die ik binnen kreeg werd wel aangegeven dat de looptijden een probleem zouden kunnen worden. Dit wordt hoe dan ook een farce, de ene dag heb je in de voorbereiding bijna niks te doen en de andere dag is er niet doorheen te komen.
Natuurlijk is dat geen doen, met lopen. Om te beginnen moet je op die dinsdag dan veel vaker terugrijden naar het depot, en je kan je rondjes niet altijd meer op de voorgeschreven wijze lopen. Dus moet je splitsen, en in de gevallen waarin dat niet kan (rondje is om huizenbok heen, of de twee kanten van de straat worden gescheiden door een gracht of sloot) wordt dat loos lopen.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:53:40 #281
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_98519202
Ik heb verdomme 7,36 uur te weinig uren uitbetaald gekregen!!!!!!!!!!!!!! Ik ben zo boos, morgen wat een leuk belletje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heb verdomme op 1 dag 13 uur gewerkt om al die rouwkaarten die bleven liggen weg te brengen word je zo hard genaaid.
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:23:51 #282
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_98520805
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
Heb nu zelfs meer gekregen dan waar ik rekening mee had gehouden :9
Ik ook. :9 Met optivo is m'n vaste dienst langer geworden en dat is te merken. :P
Nothing is what it seems
pi_98522729
didoza klinkt als compleetfaaloza, die gasten die denken dat je 8 tassen in dezelfde tijd weg kan krijgen als 2-3 moeten echt is van hun bureau afkomen.
HAH afleveren bij alle adressen is ook faal, het enige wat het voorkomt is de twijfelgevallen waar huis en bedrijf op 1 adres zit. Verder zit er geen enkel bedrijf te wachten op de c1000 folder ofzo.
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:15:40 #284
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_98523668
Straks gaan ze nog beweren dat het gezonder is om rennend langs de brievenbussen te gaan en dat van meer HAH op één dag je sterkere armspieren krijgt. :')
Nothing is what it seems
pi_98523830
* Mental image van allemaal rennende postbodes langs de deuren met een enorme stapel HAH.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 juni 2011 @ 20:24:09 #286
Maffe Fries
pi_98524102
Ben geen voorstander van die piekdagen trouwens, want ik merk nu al regelmatig dat met de vele HAH het lastig wordt om de tassen mee te nemen. Kan er 3 per keer houden, terwijl het er regelmatig 4 zijn. Teruglopen naar het depot is geen optie, want dat ligt te ver weg.
pi_98524399
Ik snap ook het hele voordeel niet, ene dag is er geen fluit te doen om de volgende dag de drukte niet aan te kunnen.
pi_98524449
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:00 schreef carboni het volgende:
HAH afleveren bij alle adressen is ook faal, het enige wat het voorkomt is de twijfelgevallen waar huis en bedrijf op 1 adres zit. Verder zit er geen enkel bedrijf te wachten op de c1000 folder ofzo.
Ik heb een C1000 in mijn wijk zitten, die zitten vast te springen om de AH Bonus-folder :Y
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_98524977
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:30 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ik heb een C1000 in mijn wijk zitten, die zitten vast te springen om de AH Bonus-folder :Y
Maar das dan wel weer heel grappig.
pi_98525598
Bij ons werd iig wel onderkend dat de looptijden didoza idd wel eens flink omhoog zouden kunnen gaan.

Maar ik vraag me af of ze nou ook daadwerkelijk significante 'winst' gaan halen met dat gebeuren. Om dat te behalen zal landelijk gezien de efficientie van de piekdagen boven de relatief inefficiente daldagen moeten liggen. Bij grote wijken wordt dat al een erg lastig verhaal aangezien je vaker op en neer moet voor nabrengtassen. En nabrengtassen halen zijn zoals elke postbode je kan vertellen echt fucking killing voor je efficiency.

Zelfs bij de meest gunstig gelegen nabrengpunten (praktisch op je postroute) ben je met fiets parkeren, tassen pakken, eventueel overladen HAH en foutlopers al vaak tegen de 5 minuten kwijt. Laat staan de gevallen waar je verder moet fietsen.

Ik zie op onze grote wijken het aantal tassen makkelijk van 4 naar 8 gaan. Ga je uit van 10 minuten voor tassen halen is dat 20 minuten extra tov nu per piekdag. 20 minuten extra waarin je dus niks bezorgt.

Die 20 minuten inefficiency moet je dus weg kunnen werken met het feit dat je meer stuks per adres bezorgd dus meer inkomsten genereert per adres. Alleen moet je ook de inefficiency wegwerken van je daldagen, waarin je met erg weinig stuks per adres te maken krijgt.

Als ik zo eens bij ons kijk: wijk die nu 3 uur is op dinsdag met dubbel hah. Die zie ik op zo'n topdag wel 4 uur worden door verneukte rondjes en extra nabrengtassen en het feit dat het gewoon zwaarder is en dat je minder snel loopt en fietst. Op een daldag stel ik me dan even voor dat je hem in 2 uur loopt. Per saldo levert dat al niks op.

Het is natuurlijk maar natte vingerwerk maar imho kán je ook niet veel meer dan natte vingerwerk doen in je voorspellingen hiervoor. Ik heb dus het idee dat de Post zich weer eens rijk rekent.
pi_98527832
Even een vraagje aan mijn collega's :P

Iemand heeft wat verstuurd naar mij, hij heeft het pakket donderdag 16 juni weggebracht. Ik weet niet precies hoe laat, als het na 17:00 is geweest dan is het dus vrijdag de 17e geweest.

Ik had verwacht dat ik het sowieso zaterdag wel zou hebben. Maar het is inmiddels woensdag de 22e en ik heb nogsteeds niks ontvangen.

Ik heb gevraagd of hij het Track 'n Trace nummer kon doorgeven, maar hij had meerdere pakketten dus hij had 2 Track 'n Trace codes voor mij, aangezien hij niet zeker wist welke van de 2 mijn pakket was. Ik heb het geprobeerd op de Track 'n Trace site met allebei de codes in combinatie met m'n postcode, maar bij beiden vind hij geen zending.

Waar is mijn pakket!? Hij had het wel verzekerd verzonden, maarja het ging om een 2e hands item dus hij heeft er geen aankoopbewijs ofzo van, en aan die verzekering heb je dan ook weinig denk ik? Ik zal nog even contact opnemen met dat PostNL Twitter Webcare team, maar misschien dat iemand hier nog een oplossing heeft?
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:30:27 #292
Bijdehand mannetje
pi_98528346
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:50 schreef lololo het volgende:
Bij ons werd iig wel onderkend dat de looptijden didoza idd wel eens flink omhoog zouden kunnen gaan.

Maar ik vraag me af of ze nou ook daadwerkelijk significante 'winst' gaan halen met dat gebeuren. Om dat te behalen zal landelijk gezien de efficientie van de piekdagen boven de relatief inefficiente daldagen moeten liggen. Bij grote wijken wordt dat al een erg lastig verhaal aangezien je vaker op en neer moet voor nabrengtassen. En nabrengtassen halen zijn zoals elke postbode je kan vertellen echt fucking killing voor je efficiency.

Zelfs bij de meest gunstig gelegen nabrengpunten (praktisch op je postroute) ben je met fiets parkeren, tassen pakken, eventueel overladen HAH en foutlopers al vaak tegen de 5 minuten kwijt. Laat staan de gevallen waar je verder moet fietsen.

Ik zie op onze grote wijken het aantal tassen makkelijk van 4 naar 8 gaan. Ga je uit van 10 minuten voor tassen halen is dat 20 minuten extra tov nu per piekdag. 20 minuten extra waarin je dus niks bezorgt.

Die 20 minuten inefficiëntie moet je dus weg kunnen werken met het feit dat je meer stuks per adres bezorgd dus meer inkomsten genereert per adres. Alleen moet je ook de inefficiency wegwerken van je daldagen, waarin je met erg weinig stuks per adres te maken krijgt.

Als ik zo eens bij ons kijk: wijk die nu 3 uur is op dinsdag met dubbel hah. Die zie ik op zo'n topdag wel 4 uur worden door verneukte rondjes en extra nabrengtassen en het feit dat het gewoon zwaarder is en dat je minder snel loopt en fietst. Op een daldag stel ik me dan even voor dat je hem in 2 uur loopt. Per saldo levert dat al niks op.

Het is natuurlijk maar natte vingerwerk maar imho kán je ook niet veel meer dan natte vingerwerk doen in je voorspellingen hiervoor. Ik heb dus het idee dat de Post zich weer eens rijk rekent.
Ik geloof op zich wel dat DiDoZa uiteindelijk tot meer efficiëntie kan leiden, maar alleen als de woensdag en de vrijdag qua drukte vergelijkbaar worden met maandag. Dat is ook wat TNT voor ogen staat, en op de langere termijn zou het me niets verbazen als TNT nog maar op 3 dagen gaat bezorgen, als ze die langgekoesterde wijziging in de Postwet er door krijgen. En dan op de daldagen alleen nog maar rouwkaarten en trombosepost, en dat dan uitbesteden.

Als de subcontractors die hier rondrijden voor pakketservice een voorbode zijn van degenen die straks met aangetekenden en gerechtelijken gaan rijden, of de depots bevoorraden, dan kun je je borst natmaken. Eerst was het een dikke kettingrokende Turk in een groezelige TNT-bodywarmer (die hij zelfs met 30 graden nog aanhad), die rondreed in een met ducktape bij mekaar gehouden Mazda bestelbusje, wat vermoedelijk ooit wit geweest was. Tegenwoordig zijn het allemaal van die gassies van net 18 met bontkragen en omgekeerde petjes.
pi_98529769
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik geloof op zich wel dat DiDoZa uiteindelijk tot meer efficiëntie kan leiden, maar alleen als de woensdag en de vrijdag qua drukte vergelijkbaar worden met maandag. Dat is ook wat TNT voor ogen staat, en op de langere termijn zou het me niets verbazen als TNT nog maar op 3 dagen gaat bezorgen, als ze die langgekoesterde wijziging in de Postwet er door krijgen. En dan op de daldagen alleen nog maar rouwkaarten en trombosepost, en dat dan uitbesteden.

Als de subcontractors die hier rondrijden voor pakketservice een voorbode zijn van degenen die straks met aangetekenden en gerechtelijken gaan rijden, of de depots bevoorraden, dan kun je je borst natmaken. Eerst was het een dikke kettingrokende Turk in een groezelige TNT-bodywarmer (die hij zelfs met 30 graden nog aanhad), die rondreed in een met ducktape bij mekaar gehouden Mazda bestelbusje, wat vermoedelijk ooit wit geweest was. Tegenwoordig zijn het allemaal van die gassies van net 18 met bontkragen en omgekeerde petjes.
Newsflash, autobedrijf neemt nu al de aangetekenden en laat ze rijden door subco's. En die subco's zijn in veel gevallen al de subco's die nu pakketdienst doen en dus in 75% van de gevallen voldoen aan jouw beschrijving. Je hebt dus bedrijven die dik 100 euro per maand betalen om de post op te laten halen en krijgen dus een gozertje dat in een autowrak met tijdelijk postvestje (die hesjes) langs.
Oh en die subco's kennen geen flikker van de stad en gebruiken dus tomtom. Zeer praktisch maar niet heus, aangezien ze niet op volgorde staan en je je stratenkennis moet gebruiken om uberhaupt in de buurt van de 13 in een uur te komen.

TNT reorganisaties zijn altijd "Pennywise, pound foolish". Gerust een paar euro sparen per uur om pakketservice uit te besteden maar wel continu fulltime een controleteam er achteraan sturen :')

Overigens is woensdag als piekdag niet echt handig uitgekozen, dan willen de huismoeders s'middags thuiszitten met de kroost. Al is het maar de vraag hoe lang de Post nog kan vissen uit de huismoedervijver aangezien kinderopvang ook onbetaalbaar word.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 juni 2011 @ 21:58:24 #294
Maffe Fries
pi_98530140
Woensdag wordt geen piek maar een daldag.
pi_98530289
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
Woensdag wordt geen piek maar een daldag.
Oeps
pi_98530420
Ook zo'n voorbeeld van waar ze tienduizenden euros laten lopen is het aantal ongestempelde of niet voldoende gefrankeerde enveloppen. Worden er ook steeds meer.
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:11:47 #297
Bijdehand mannetje
pi_98531059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:53 schreef carboni het volgende:

[..]

Newsflash, autobedrijf neemt nu al de aangetekenden en laat ze rijden door subco's.
Dan lopen wij hier zeker achter, want hier doen we ze nog zelf. Dwz, in sommige gevallen nemen bestellers de agt. voor hun eigen wijk mee, maar je hebt ook teams met een aparte agt. dienst waar je dan zo'n mooie Piaggio Liberty voor mee krijgt.

Ik hen pas zo'n subcontractor aangesproken, en gevraagd wanneer zij nou eens die agt over gaan nemen. Hij begon meteen te vloeken en te tieren.

Overigens is de nieuwste ontwikkeling de komst van de subsubcontractor. Die onderaannemer gaat het zelf weer uitbesteden, voor nog minder geld. "Onze" subcontractor schijnt nu een stelletje Polen te hebben ingezet. Het wachten is op de subsubsubcontractor, als de Polen het weer gaan uitbesteden aan Roemenen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:12:21 #298
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_98531102
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:02 schreef carboni het volgende:
Ook zo'n voorbeeld van waar ze tienduizenden euros laten lopen is het aantal ongestempelde of niet voldoende gefrankeerde enveloppen. Worden er ook steeds meer.
Of wat dacht je van brievenbuspakjes die niet door de brievenbus passen en dus pakketpost zijn! -O- Vandaag weer twee stuks....
Leven en laten leven
pi_98531604
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan lopen wij hier zeker achter, want hier doen we ze nog zelf. Dwz, in sommige gevallen nemen bestellers de agt. voor hun eigen wijk mee, maar je hebt ook teams met een aparte agt. dienst waar je dan zo'n mooie Piaggio Liberty voor mee krijgt.

Ik hen pas zo'n subcontractor aangesproken, en gevraagd wanneer zij nou eens die agt over gaan nemen. Hij begon meteen te vloeken en te tieren.

Overigens is de nieuwste ontwikkeling de komst van de subsubcontractor. Die onderaannemer gaat het zelf weer uitbesteden, voor nog minder geld. "Onze" subcontractor schijnt nu een stelletje Polen te hebben ingezet. Het wachten is op de subsubsubcontractor, als de Polen het weer gaan uitbesteden aan Roemenen.
Bij ons gaan de agt mee met de autowijken en de fietswijken aparte routes op de fiets/nooit werkende brommer/ eventueel maar eigenlijk nooit beschikbare auto. Die aparte routes worden nu gedaan door subco's.
Subsubcontractors zullen overal wel zijn aangezien de subco ook medewerkers kan inzetten.
Allemaal omdat ze wat auto's weg willen bezuinigen raken ze de controle TOTAAL kwijt. Want die subsubsubco's zullen wel geen verklaring goed gedrag inleveren en ook hun identiteit is niet bekend.
pi_98532015
Maareh.. stel je voor dat postnl helemaal over de kop gaat...?
Wie neemt dat dan over? :')

Ik zit daar weleens aan te denken.
Dergelijke bedrijven (net zoals de NS) hebben toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')