carboni | zondag 20 februari 2011 @ 17:24 |
![]() Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post. Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom! Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken! ![]() ![]() Vorige topics: 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | ![]() Salaristabel: ![]() Uitbetalingen: ![]() ![]() Handige linkjes voor klanten: Consumenten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zakelijke klanten: ![]() ![]() Veel gebruikte afkortingen en termen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Overige linkjes: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br> Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br> xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br> Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br> Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br> Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br> Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br> JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br> ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br> silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br> MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br> Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br> seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br> Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br> sbientje, werkzaam in Breda<br> Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br> geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br> rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br> dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br> Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br> ![]() De OP is hier te vinden. | |
Jojoortje | zondag 20 februari 2011 @ 17:28 |
Koud ![]() | |
Beardy | zondag 20 februari 2011 @ 17:31 |
Okee, pas (zie FOK! Valentijnsverhalenwedstrijd 2011 ) een poststuk met een paar euro porto tekort gehad; daar zit een kaart bij enzovoorts (zie dat topic daaro!). Nu vraag ik mij dus af wat dat innen eigenlijk ongeveer kost? Ik bedoel, loont al die moeite (dus kosten) de moeite voor die paar centen? Lullig voor de postmedewerkers dat er zo veel uit gebonjoerd worden, en het komt op mij heel vreemd over dat er tegelijk een campagne is (geweest) om postbezorgers te werven 'want dat is zo'n leuk baantje, kom je blije mensen tegen'. Dan denk je als simpele boeren*** toch; kennelijk is er wél genoeg werk voor postbodes, dus waarom doen ze dit? Aan de andere kant, afgezien van acceptgiro's en blauwe enveloppen ![]() | |
carboni | zondag 20 februari 2011 @ 18:24 |
Mwa valt die kosten vallen erg mee, de frankering controleren gaat per machine en niet foutloos ook, bij postzegels die verkeerd geplakt zijn word het vaak alsnog aangerekend om nog te zwijgen over de hoeveelheid kaarten die er doorslipt of niet eens gestempeld word. Die strafportokaart versturen is voor TNT natuurlijk bijna gratis en het verwerken van de betaling is ruim gedekt door de hoeveelheid die je nog extra er boven op mag betalen. Oh ja ze versturen ook nog een herinnering. Reorganisatie kun je een heel verhaal over vertellen maar het is simpel. Er word minder post verstuurd dus moet er inderdaad worden bezuinigd. Maar TNT wil gewoon alle dure voltijders er uit flikkeren en het laten doen door subcontractors en zeer goedkoop personeel. En ze kunnen ontkennen wat ze willen maar de klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid is aanzienlijk gedaald en dat is niet de schuld van het oud personeel. Bijvoorbeeld hier is de buslichting om 19:00 geschrapt, medewerkers worden aangenomen die niet weten wat oneven/even is, medewerkers die na 1 week weggaan omdat ze de tijden niet halen en het salaris dan onder minimum loon terecht komen, pakketten die verstop worden in papierbakken/carports/achtertuinen/door een openstaand raam gegooid omdat er betaald word per bezorgd pakket. Persoonlijk denk ik dat TNT Post (onder zijn nieuwe naam) niet meer bestaat in de huidige danwel de vorm die zij hebben bedacht en dit dankzij de reorganisaties. | |
Loll | zondag 20 februari 2011 @ 22:09 |
gaan ze weer rebranden? | |
carboni | zondag 20 februari 2011 @ 22:26 |
Vanaf 1 Juni, nieuwe naam nog onbekend. Hoop is op PTT Post | |
xxiessiexx | zondag 20 februari 2011 @ 22:43 |
Ik moest op hyves lezen dat het gister m'n TC z'n laatste dag was. Zal hij ook niet even melden ofzo. Met taart ![]() | |
xxiessiexx | zondag 20 februari 2011 @ 22:44 |
Nog steeds geen flauw idee wie (of wat) hem gaat vervangen ![]() | |
carboni | zondag 20 februari 2011 @ 22:47 |
Ach officieel heb ik ook nog steeds niet gehoord dat mijn teamcoach is ontslagen en dat is al een half jaar geleden. | |
Peterselieman | zondag 20 februari 2011 @ 22:54 |
Wen er maar aan | |
xxiessiexx | zondag 20 februari 2011 @ 22:54 |
Mijne is niet ontslagen ![]() | |
fespo | maandag 21 februari 2011 @ 00:25 |
kan de klantenservice door middel van een 3spaaa code de postcode achterhalen? de track and trace werkt namelijk niet (15 feb. verzonden) en nu twijfel ik of de postcode wel goed is. | |
carboni | maandag 21 februari 2011 @ 00:33 |
3spaaa is zon plakbarcode op dingen die al gefrankeerd /antwoordnr. Volgens mij kan klantenservice dat wel doen afaik kunnen ze ook op adres barcodes zoeken. Overigens word de postcode aangepast indien niet bestelbaar, al speelt TNT faal dan weer mee. Heb zelf internetbestelling 10 dagen lang tussen Zwolle en Nieuwgein zien pingpongen | |
fespo | maandag 21 februari 2011 @ 00:38 |
nou het is sowieso een beetje vreemd. ik kreeg wel van Bol.com de melding dat de retour is ontvangen alleen 1 artikel i.p.v. 3 ![]() | |
Think_Pad | maandag 21 februari 2011 @ 01:38 |
Morgen Vandaag afspraak maken om even om de tafel te zitten met TC van Collectie, zodat we kunnen kijken wanneer ik kan enzo. Heb er zin in ![]() Vorige week nog even gebeld met m'n huidige TC van post, en die dacht dat ik op zaterdag nog bij Post bleef, en doordeweeks op de auto ging rijden ![]() ![]() Oja nog even terugkomend hierop: Ik blijf zoals het nu lijkt gewoon onder m'n zaterdagcontract (3 uurs contract) werken, dus lekker verdienen ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Think_Pad op 21-02-2011 01:52:52 ] | |
4EverBlackEyed | maandag 21 februari 2011 @ 09:45 |
True, maar zolang ik in beweging heb ik het zelfs warm ![]() | |
Zipportal | maandag 21 februari 2011 @ 12:22 |
Geld nog niet binnen. Zal morgen wel komen. ![]() | |
rub3n | maandag 21 februari 2011 @ 13:06 |
Dan zul je op zaterdag toch wat bij de Post moeten doen ;-) Collectie is niet werkzaam op zaterdag. | |
carboni | maandag 21 februari 2011 @ 13:15 |
Mwa, mijn zaterdagbestellerscontract zegt niet dat ik op zaterdag moet werken alleen dat er minimaal 3 uur gewerkt is. | |
lbeew | maandag 21 februari 2011 @ 13:19 |
Als er binnenkort alleen nog maar post gelopen wordt en de VBGs gaan verdwijnen ga ik wel solliciteren voor het autobedrijf hoor. Anders is er niet veel aan, alleen maar lopen. Dan mis ik die collegialiteit toch wel. | |
rub3n | maandag 21 februari 2011 @ 13:26 |
| |
carboni | maandag 21 februari 2011 @ 13:39 |
ach dat is de naam van de functie, juridisch zal het wel loslopen. Hier gebeurt het wel eens dat zaterdagwerkers niet op zaterdag werken en dikke plusuren hebben. Maar het blijft dat zaterdagwerken een hele vage functieomschrijving is, ooit mochten we geen agt's brengen. | |
gelestipjes | maandag 21 februari 2011 @ 14:39 |
Bij ons zijn er ook wel mensen met een zaterdagwerkerscontract die nooit op zaterdag werken, dus dat is volgens mij geen enkel probleem. | |
rub3n | maandag 21 februari 2011 @ 15:57 |
Er zijn bij ons ook een paar zaterdagwerkers die op zaterdag niet weg. Dat doen ze van 4 verlofuren die ze doordeweeks opbouwen. | |
Think_Pad | maandag 21 februari 2011 @ 16:42 |
Hoezo werkt Collectie niet op zaterdag dan? Op zaterdag worden de bussen toch ook geleegd, of snap ik het nou niet helemaal ![]() | |
Zetslet | maandag 21 februari 2011 @ 18:40 |
Dat is op zondag ![]() | |
carboni | maandag 21 februari 2011 @ 19:33 |
Haha, zondag ja en zondag's krijg je als zaterdagwerker slechts 35% toeslag. Morgen is het payday! | |
rub3n | dinsdag 22 februari 2011 @ 09:06 |
Ze hebben mij het afgelopen uur zitten bellen. Ik kon niet opnemen vanwege andere verplichtingen. Even een sms gestuurd wat ze willen; of ik mijn boerenwijk wil rijden. Gezegd dat dat prima is, als een ander begint met de voorbereiding. Kan pas vanaf 10u. | |
Lastpost | dinsdag 22 februari 2011 @ 09:24 |
Oh god ze hebben weer iets met m'n uren verziekt, kunnen we er weer achteraan gaan. | |
4EverBlackEyed | dinsdag 22 februari 2011 @ 10:09 |
Weer een andere klasgenoot zei dat hij (chauffeur collectie en hij loopt ook wijken) op zondag 100% kreeg of heeft hij een ander contract? | |
Troeta | dinsdag 22 februari 2011 @ 11:13 |
Als je een zaterdagcontract hebt ben je verplicht om op zaterdag te werken. Natuurlijk kunnen mensen met veel overuren een dealtje maken om hun vakantieuren op te nemen en doordeweeks blijven werken, maar als ze je nodig hebben moet je gewoon weer werken. Alleen rijden bij Collectie kan niet op je zaterdagcontract, je word namelijk uitgeleend aan Collectie. Collectie is een ander bedrijf als de post. | |
Troeta | dinsdag 22 februari 2011 @ 11:14 |
Verder zijn de contracten bij Collectie prima in orde, dus waarom zou je dat niet doen? | |
carboni | dinsdag 22 februari 2011 @ 11:16 |
Niet overal, op mijn vbg is collectie nog niet verbijzonderd | |
Dale__Cooper | dinsdag 22 februari 2011 @ 11:36 |
Is het salaris dat je als zaterdagbesteller vandaag krijgt zo opgebouwd? - De uren die voor je wijk staan op de zaterdagen in februari - De overuren in januari | |
xxiessiexx | dinsdag 22 februari 2011 @ 11:42 |
Volgens mij wel. | |
gelestipjes | dinsdag 22 februari 2011 @ 11:59 |
Dat zal dan wel per vestiging verschillen, maar bij ons werkt het niet zo. Diegenen die bij ons een zaterdagcontract hebben maar alleen door de week werken hoeven voor die zaterdagen vrij geen verlofuren in te leveren. Ze maken gewoon hun contracturen al ruimschoots gedurende de rest van de week. En ook bij een tekort aan mensen hoeven ze niet persé op zaterdag te werken, dat gaat dan gewoon in overleg. | |
Loll | dinsdag 22 februari 2011 @ 20:10 |
ik ben dan wel geen mederwerker maar 'k maar een klein vraagje. wij hadden de nationale entertaiment card naar een vriend van ons verzonden een hele tijs terug echter vandaag kregen zijn een brief van tnt dat de kaart weg was en de meegezonden envelop was recht door midden gescheurd. kan u ik ergens zozjn kaart bij de soorterder hier in zwolle halen. ik heb nl wel is gehoord dat daar bakken vol van zijn alvast tnks. | |
rub3n | dinsdag 22 februari 2011 @ 20:46 |
Ik zou je bericht even beter formuleren. Ik kan er niet veel van bakken. Pasjes in enveloppen is nooit handig. | |
Loll | dinsdag 22 februari 2011 @ 21:07 |
nog een keer. wij hebben een entertaiment kaart naar een vriend van ons. gewoon in zo'n kartonnen omhulsel palt dus. dat is dus verstuurd. na wat vissen was er niks aangekomen. vandaag hoorden we dat hij van tnt een brief kreeg. daar in zat een recht door gescheurde envelop(waar we hem in hadden verstuurd) en een brief waar in net nederlands in stond dat ze hem hadden gemold(daar kwam het op neer. natuurlijk ontkenden ze) maar to the point. ik had gehoord dat er op sorteer centra bakken vol met kwijt..... | |
Zetslet | dinsdag 22 februari 2011 @ 21:08 |
Nee. | |
Loll | dinsdag 22 februari 2011 @ 21:09 |
geraakte dingen kan ik nog ergens een formuliertje invullen ofzo iets dat ik het toch nog kan geven | |
carboni | dinsdag 22 februari 2011 @ 21:18 |
Niet aangetekend en niet verzekerd is niks terug. | |
Lastpost | dinsdag 22 februari 2011 @ 21:21 |
![]() | |
Loll | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:18 |
das baalen maar daar ga ik een stokje voor zetten ********* [ Bericht 31% gewijzigd door Loll op 22-02-2011 22:36:26 (getier) ] | |
lbeew | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:34 |
jij wel tarzan | |
carboni | dinsdag 22 februari 2011 @ 22:43 |
Nummer klantenservice 0900-0990 (10 ct per minuut). Klantenservice is veel beter in het afpoeieren met loze beloftes dan wij, het voetvolk, zijn. | |
pussywillow | dinsdag 22 februari 2011 @ 23:06 |
Er stonden vanochtend 10 binnentassen op me te wachten, waarvan 6 met HAH (1 middelgrote wijk en 2 kleintjes). ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 februari 2011 @ 23:10 |
Of ze voegen ze niet samen met de normale tassen met post, waardoor je ook over moet laden om alles efficiënter te laten verlopen. Heb zelf op zaterdag daarom regelmatig 7 tassen, terwijl in mijn wijk 6 tassen vele malen praktischer en sneller loopt. | |
rub3n | woensdag 23 februari 2011 @ 00:01 |
Is het nou een kartonnen omhulsel of een (gescheurde) envelop? Was het een plastic pasje? Enveloppen met pasjes erin, die molt de machine namelijk vaak. Maar serieus, gebruik even hoofdletters enzo joh. Leest een stuk makkelijker. | |
rub3n | woensdag 23 februari 2011 @ 00:04 |
Ik moet trouwens wegens ziekte morgen de boerenwijk ook doen. Ik ga maar op tijd. Want de vervangend TC had het over 8:00, terwijl de dienst om 9:00 begint. Ik weet nu dus niet of die andere werkzaamheden ook verwacht van me. | |
Loll | woensdag 23 februari 2011 @ 00:11 |
nee de envelop was kapot. Ik zou er op proberen te letten. | |
Loll | woensdag 23 februari 2011 @ 00:12 |
Wel plastic ja in een kartonnen omhulsel. | |
sbientje | woensdag 23 februari 2011 @ 00:17 |
ik was effe kwijt ![]() | |
Think_Pad | woensdag 23 februari 2011 @ 13:30 |
Ik ben zonet dus heen geweest, en ik krijg inderdaad een ander contract. Qua salaris ga ik er iets op achteruit (van 7,03 huidig naar 6,80). Maar dat vind ik het opzich wel waard, en ik denk ook dat ik bij collectie meer kan werken, en het elkaar daardoor wel compenseert. M'n zaterdag contract loopt ergens in April af, daarna ga ik onder een nieuwe contract van Collectie werken. Maar hij kon mij volgende week waarschijnlijk al wel 'lenen' van Bestellen. Ik moet tot April nog de post blijven doen op zaterdag. * Think_Pad is blij ![]() | |
xxiessiexx | woensdag 23 februari 2011 @ 13:33 |
Gefeliciteerd! | |
Catch_me | woensdag 23 februari 2011 @ 14:20 |
Weet iemand hier hoe het met flexwerkers geregeld is bij de TNT? Ik zoek werk voor 20-25 uur tot september. Volgens die site hebben ze 3 vacatures die op zich wel in de buurt liggen, maar net te ver zijn om te fietsen. Krijg je dan reiskostenvergoeding als je post moet voorbereiden/bezorgen in een andere wijk dan je woonplaats? Anders kost het me natuurlijk minstens 6 x per week reiskosten om er uberhaupt te komen ![]() | |
Blobje | donderdag 24 februari 2011 @ 11:38 |
Ik kom me hier nu ook even melden. Vorige week gesolliciteerd. Ze waren niet heel blij met mij. Afgestudeerd HBO en werkzoekend. Waren bang dat ik gauw weer weg zou gaan, maar vanmorgen toch gebeld dat ik ben aangenomen als postbezorger in Groningen. ![]() | |
Essebes | donderdag 24 februari 2011 @ 11:44 |
heeft de klantenservice ook een niet-0900 nummer? Ik moet nl. bellen vanuit het buitenland. ![]() | |
carboni | donderdag 24 februari 2011 @ 12:19 |
Dat 0900 nummer is sinds 1 jan, waarschijnlijk doet het oude nummer 058-2333 333 het ook nog wel. | |
Kramerica-Industries | donderdag 24 februari 2011 @ 15:27 |
Dat hangt af van het contract wat je krijgt. Als je wordt aangenomen als (deeltijd)postbode val je onder de CAO voor TNT en krijg je reiskostenvergoeding en fietsvergoeding. In mijn geval (deeltijdwerker voor 20 uur, wonend op 7 km afstand van de vestiging) is dat ongeveer EUR 37 per maand totaal. | |
Lastpost | donderdag 24 februari 2011 @ 15:40 |
Komende maand een leuk salaris, mijn 192 verlofuren worden uitbetaald. En wat een bagger qua HAH deze week zeg, eerst die Gamma-boekwerken, toen die kandidatenlijsten van veredeld plee-papier in de sneeuw en vandaag weer een of ander flutpapiertje. | |
Troeta | donderdag 24 februari 2011 @ 16:01 |
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? of heb je ontslag genomen? | |
tntster | donderdag 24 februari 2011 @ 18:47 |
bij onze gemeente zat ook een fout in de stemwijzers...misschien nog een dagje stemwijzers voor ons ![]() | |
rub3n | donderdag 24 februari 2011 @ 21:57 |
Kandidatenlijsten bedoel je? Oja, de auto (die met die nieuwe bestickering) is weer ingenomen. En wordt overgenomen door de Autounit. Voor onze wijk hebben we nu een spiksplinternieuwe Peugeot Partner (cruisecontrol, airco, elek. ramen, etc.)! Best lekker! Al eerder gehad zo'n één. Heerlijke auto. Wel jammer dat tie "undercover" is. Dus geen bestickering. Laten mensen je minder snel voor, geen zwaaiende boeren meer etc. Ja alleen degene die je kennen haha. Maar wel een heerlijke auto. Dus opzich tevreden. | |
Zetslet | donderdag 24 februari 2011 @ 22:06 |
Ik rij nu precies zo een, 3 uurtjes per dag ![]() | |
carboni | donderdag 24 februari 2011 @ 22:13 |
Undercover auto's zijn wel ideaal als je wat haast hebt. Kun je ietwat harder rijden zonder klachten ![]() | |
loonytik | vrijdag 25 februari 2011 @ 09:23 |
Koninginnedag is bij de post toch gewoon een vrije dag als ik me goed herinner? ![]() | |
xxiessiexx | vrijdag 25 februari 2011 @ 09:59 |
Ja. | |
sbientje | vrijdag 25 februari 2011 @ 12:04 |
krijg morgen iemand in opleiding mee.. wel beetje zuur, want een goede collega is overgeplaatst naar een ander team (tegen haar zin) en nu moet ik meteen al iemand opleiden in haar wijken. Maar ja.. niets aan te doen denk ik... | |
Stephan1237 | vrijdag 25 februari 2011 @ 13:07 |
Via de topicstart mag ik hier mijn vragen neerzetten , ik klink waarschijnlijk beetje geïrriteerd maar ik heb weer een vraag/klacht over TNT. 25.02.2011: 1e afleverpoging niet geslaagd. 2e afleverpoging volgt Maar de pakketbezorger is helemaal niet langs geweest. De pakketbezorger vertikt het gewoon. Dus mijn vraag is : Is dit normaal om zomaar leugens op te schrijven over dat een ontvanger niet thuis is terwijl die wel thuis is en een vrije dag heeft genomen daarvoor? Product: Verhoogd Aansprakelijk Zending Verzekerd: 500.00 Ik heb al zoveel klachten aan tnt gemeld en er wordt gewoon helemáál niks mee gedaan. Ik krijg elke keer te horen van, excuses bla bla bla . Het helpt gewoon niet. Bedankt voor het antwoorden | |
Peterselieman | vrijdag 25 februari 2011 @ 13:21 |
Het gebeurt helaas veel vaker ja. Dit soort praktijken zijn geen visitekaartje voor het bedrijf ... | |
sbientje | vrijdag 25 februari 2011 @ 13:26 |
ik snap niet dat TNT hier niet iets meer aandacht aan besteedt. Ze moeten toch wel weten dat een aantal van hun pakketbezorgers er gewoon met de pet naar gooien. Ze zijn echt te gefocust op de financien en te weinig op klanttevredenheid. Erg jammer, want de leiding loopt niet in een tnt-jas over straat. En wij krijgen de klachten... | |
Stephan1237 | vrijdag 25 februari 2011 @ 13:39 |
Maar aan die klachten word volgens mij ook niks door TNT aan gedaan want ik blijf maar klachten sturen (denk dat dit wel de 8ste klacht is in 2.5 jaar). | |
tntster | vrijdag 25 februari 2011 @ 13:55 |
wel vreemd dat de pakketbezorger je pakket niet liever aan je kwijt is. Als ik me niet vergis verdienen ze per pakket. Hier in onze buurt proberen ze het vaak nog een 2e keer aan te bieden, zo graag zijn ze hun pakketten het liefst de eerste poging kwijt :-) | |
Stephan1237 | vrijdag 25 februari 2011 @ 13:58 |
Ik vind het ook vreemd, normaal bezorgen ze het dan aan de buren en het pakket mag ook dus daarnaartoe.Zeker een andere pakketbezorger dan normaal | |
Troeta | vrijdag 25 februari 2011 @ 16:38 |
Bezorgers krijgen niet allemaal per pakket betaald, waarom iedereen dat blijft geloven is mij een raadsel. En ook als ze wel per pakket betaald krijgen, ook hun willen wel eens eerder naar huis enz. dan scannen ze de overgebleven pakketjes gewoon als niet thuis. Hier in de straat komen ze altijd heel laat met pakketten,dus het laatste deel van de route en ik heb het dus ook al een paar keer gehad, erg irritant. Ook een klacht gemaild, ze zetten er standaard excuses neer,maar verder niks. Ze horen het gewoon te scannen als herstel voor morgen, maar dat ze e rneer zetten dat ze geweest zijn is gewoon raar ja. | |
sbientje | vrijdag 25 februari 2011 @ 16:40 |
ik vind dat ze zulke mensen gewoon eruit moeten tsjoepen bij een aantal klachten. Dit kan je toch echt niet maken als bedrijf vind ik.. | |
tntster | vrijdag 25 februari 2011 @ 18:39 |
tuurlijk verdienen ze meer als ze alle pakketten uitreiken, dan is er namelijk de volgende dag meer plek in hun bussie om weer nieuwe aanvoer uit te reiken. Als die bus nog halfvol (overdreven) ligt met pakketten van de dag ervoor zal die minder mee kunnen nemen en eventueel bijladen.. | |
carboni | vrijdag 25 februari 2011 @ 20:27 |
Volgens mij is het aantal pakketbezorgers in loondienst erg weinig. In L'stad 0, in Almere zie je nog wel eens een TNT Post sprinter met deuren rondrijden. Klachten hebben idd weinig zin :| | |
rub3n | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:40 |
Ik rijd altijd "ietwat harder" haha. Nog nooit klachten gehad. | |
carboni | vrijdag 25 februari 2011 @ 21:45 |
Collega reed eens 160 op een boerenweg (in oogstseizoen nog wel), heeft ie wel wat over gehoord. [ Bericht 2% gewijzigd door carboni op 25-02-2011 21:57:53 ] | |
xxiessiexx | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:05 |
Ik heb het idee dat ik eindelijk een vaste bezorgwijk op zaterdag heb ![]() De voorbereiding blijft wel altijd een verrassing ![]() | |
4EverBlackEyed | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:06 |
Lijkt me lastig als dat steeds wisselt? Ik heb nu voor de derde keer dezelfde wijk, morgen moet ik een andere wijk voorbereiden. Heb niet het idee dat ik het nu goed leer. ![]() | |
xxiessiexx | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:07 |
Wat leer je niet goed dan? | |
4EverBlackEyed | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:11 |
Het voorbereiden. ![]() Had een gesprek met de coördinator en die vond dat ik bij iemand anders moest gaan staan. Iemand die meer ervaren is enz.. Hopelijk heb ik morgen wel dezelfde wijk, ik bleef gelukkig vorige week binnen de tijd ![]() | |
sbientje | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:12 |
om een wijk voor te bereiden hoef je m niet te kennen toch ![]() | |
xxiessiexx | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:12 |
Ik heb wel liever een vaste voorbereiding, omdat je op een gegeven moment dan heel snel gaat. Ik heb vaak een dienst gehad waarbij ik twee grote wijken en twee kleine wijken moest voorbereiden en dan onder de vostijd al kans had om de grote wijken in te gooien. Nou dan ben je soms om 9 uur de deur uit ![]() Aan de andere kant, als je vaak wisselt van voorbereiding leer je veel kastindelingen kennen en ben je multi inzetbaar. Altijd handig voor KNJ oid. | |
4EverBlackEyed | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:13 |
O ja klopt! Ons is beloofd (hihi) dat we (groepje nieuwelingen) een vaste wijk zouden krijgen. Die zouden we dan standaard moeten voorbereiden. | |
loonytik | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:45 |
mjah meestal boeit het niet nee. Maar een kast hier is echt vervelend. Is een wijk met veel straten en meestal maar 1 a 2 a 3 vakjes per straat... Dan zit je je wel een beetje gek te zoeken naar al die straatnamen als je hem nog nooit gedaan hebt ![]() | |
sbientje | zaterdag 26 februari 2011 @ 00:47 |
ja okee, ingooien is onhandig als je een kast/wijk niet kent. Maar ja, dat hou je toch wel.. En multiinzetbaar is altijd handig toch, niet alleen met KNJ | |
gelestipjes | zaterdag 26 februari 2011 @ 10:53 |
Dat ligt er volgens mij maar net aan wat voor wijken het zijn. We hebben hier ook van die wijken met heel veel stegen met a/b/c subnummers, die dan niet na elkaar komen en ook niet in logische volgorde en die door de machine altijd verkeerd worden gezet, dan duurt het echt wel langer als je die wijk niet kent. | |
rub3n | zaterdag 26 februari 2011 @ 11:05 |
Hier ligt de halve voorbereiding stil dankzij een WOZ-mailing van de gemeente. De machines hebben nu al 2 uur vertraging. Gelukkig heb ik weinig averij opgelopen en niet hoeven wachten. Maar goed, normaal ga ik nu de weg op. Nu moet ik nog 1/3 zetten. | |
Stephan1237 | zaterdag 26 februari 2011 @ 11:21 |
Pakketje is vanmorgen om 08:05 bezorgd bij de buren omdat er niemand in het huis nog wakker was.Pakketje om 08:30 gehaald bij de buren . ![]() | |
Think_Pad | zaterdag 26 februari 2011 @ 13:46 |
Was vandaag lekker snel klaar, had iemand bij me die ik moest opleiden dus allebei de helft van de wijk gedaan. Was wel aardig koud buiten, en het miezerde | |
gekkewiebel | zaterdag 26 februari 2011 @ 14:36 |
Hier werd gister een soort brede massagebank bezorgd (zo'n soort huisartsbank). Scheen bedoeld te zijn voor vermoeide medewerkers die daarop gemasseerd kunnen worden... ![]() Uit welke koker ze dit idee nou weer hebben getrokken ![]() | |
sbientje | zaterdag 26 februari 2011 @ 15:16 |
ik had ook iemadn in opleiding maar dat schoot voor geen meter op. Bijna net zolang over gedaan als ik het in mijn uppie doe.. En dat weer hielp ook niet mee, was kleddernat! | |
xxiessiexx | zaterdag 26 februari 2011 @ 15:31 |
Was helemaal kut vandaag ![]() Er was een of andere mailing van de gemeente over de ozb, dus dat was praktisch hah dat door de sorteermachine moest. Oftewel, de eerste rode bakjes kwamen om een uur of negen en de tweede om half twaalf. Fijn. Bijna elke wijk vier rode bakken (wijken van 1,5-2 uur) en buiten dat ook nog veel post. En het hoosde hier echt, regenpak heeft niet gewerkt. Liep te soppen in m'n schoenen ![]() | |
sbientje | zaterdag 26 februari 2011 @ 15:34 |
ik had mijn regenpak niet eens bij me... had niet gedacht dat het zo erg zou worden, maar helaas ![]() | |
Ataraxy | zaterdag 26 februari 2011 @ 15:59 |
![]() Dat ze eerst investeren in de basisbehoeften van de medewerkers... | |
Zetslet | zaterdag 26 februari 2011 @ 16:41 |
Dat is geen opleiding ![]() | |
xxiessiexx | zaterdag 26 februari 2011 @ 16:44 |
Ik doe het ook altijd zo ![]() ![]() | |
4EverBlackEyed | zaterdag 26 februari 2011 @ 17:17 |
Een regenpak was vandaag best handig, ik had het alleen niet. Snel even kopen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 26 februari 2011 @ 17:18 |
Bij ons ook een mailing van de gemeente en ook hier ruim een uur vertraging met de levering van het spul. Was denk ik 50 minuten later dan vorige week de weg op. En de regen bleef beperkt tot wat miezer en regelmatig was het zelfs helemaal droog ![]() We hadden hier trouwens zelfs 3 folders. De extra folder kwam van een politieke partij, maar deze was zo licht dat ik daar onderweg niets van merkte. | |
xxiessiexx | zaterdag 26 februari 2011 @ 17:42 |
Heb je er geen van TNT dan? | |
Kramerica-Industries | zaterdag 26 februari 2011 @ 17:56 |
Ook hier een druk dagje. Weinig plaatwerk, maar wel veel handpost die niet door de machine kon, oa een mailing van V&D. En natuurlijk ook hier de gemeentelijke en waterschapsbelastingen. Kom je uitgeput thuis na een lange dag, ligt er een aanslag in je bus van bijna 500 euro. En dan heb ik nog niet eens een koophuis! ![]() | |
Taneli | zaterdag 26 februari 2011 @ 18:22 |
Ik had vandaag een best wel chille dag, kreeg opleiding voor een autodienst, dus één wijk gezet en 2 weggereden samen met degene die dat normaal al doet en vervolgens nog één flatwijkje gezet en weggelopen! ![]() | |
carboni | zaterdag 26 februari 2011 @ 18:52 |
ROFL, die managers denken het is bijna 1 april. Ach kan mooi in de hoek met de 75 karretjes die staan te verstoffen. Regenpak moet je van TNT krijgen, die nieuwe zijn erg goed. [ Bericht 4% gewijzigd door carboni op 26-02-2011 19:35:40 ] | |
Dale__Cooper | zaterdag 26 februari 2011 @ 20:31 |
Pittig dagje. Moest vanwege de drukte al een half uur wachten op de post ... ook hier gemeentelijke post (echt voor elk adres). Ook nog een mailing van een energiebedrijf en iets van de V&D. Maar goed, regenjas hielp gelukkig. | |
4EverBlackEyed | zaterdag 26 februari 2011 @ 21:20 |
Nee, ik ben nog in "opleiding" via het uitzendbureau. Dat kan nog een paar maanden duren. Tegen die tijd hebben we wellicht mooier weer ![]() | |
loonytik | zaterdag 26 februari 2011 @ 23:56 |
Hier ook post van de gemeente. Maar de post was gewoon op tijd ![]() ![]() | |
rub3n | zondag 27 februari 2011 @ 13:50 |
Welke auto dan? Ik dacht vorige week namelijk ik ga de auto eens VOL op zijn staart trappen. Ik kreeg hem niet boven de 150... had ik toch een flinke weg met kilometers voor me. Dit was de Kangoo, de Caddy zal misschien iets harder gaan. | |
carboni | zondag 27 februari 2011 @ 13:53 |
Uhm geloof dat het een Kangoo was, maar kan ook 150 geweest zijn. De klacht van de bewoner was 160. Overigens is naar 120 optrekken en dan vol op de remmen ook ......intressant. | |
Peterselieman | zondag 27 februari 2011 @ 13:55 |
Zulke snelheden haal ik onderweg niet eens. Mijn snelste was met een Kangoo 130 op de teller. Moest daarna alweer in de remmen voor een bocht ![]() | |
carboni | zondag 27 februari 2011 @ 14:00 |
Voordeel van de Flevopolder, rechte wegen langer dan de startbanen op Schiphol. | |
rub3n | zondag 27 februari 2011 @ 14:01 |
Ja dat zal best. Ik werk ook in de flevopolder. Maar die boerderijen staan echt niet verder dan 500mtr uit elkaar. En daartussen haal je geen 150 in een Kangoo. Ook niet als je pak 'm beet een Kokkelweg van begin tot 't eind pakt. | |
carboni | zondag 27 februari 2011 @ 14:04 |
Haalrit, boerderij op het einde van rechte weg van 4 km | |
Peterselieman | zondag 27 februari 2011 @ 14:05 |
Die hebben we hier niet. Wel een aantal rechte stukken, maar die zijn op enkele uitzonderingen na redelijk kort. En meestal is er ook ander verkeer, waardoor je iets rustiger aan moet doen. | |
carboni | zondag 27 februari 2011 @ 14:15 |
Ik zou het trouwens nooit doen, meer dan 20 kmh is mij al teveel. Mijn rijbewijs is mij te lief en er zit daar vlakbij een politietestcentrum. Doet mij trouwens denken aan een collega die een nieuwe medewerker moest opleiden voor een steunpuntrit. Reed ontzettend hard, asociaal en gevaarlijk. Bleek achteraf zijn rijbewijs ingetrokken te zijn ![]() | |
sbientje | zondag 27 februari 2011 @ 14:21 |
vind het echt niet normaal om 150 km p/u te gaan rijden op een polderweg tijdens werk. Noem het ouderwets of suf, ik vind het totaal onnodig en zelfs gevaarlijk | |
rub3n | zondag 27 februari 2011 @ 14:24 |
Och ik rijd ook 110 km/h op die polderwegen hoor. Er is geen hond en alle opritten kun je overzien. | |
Peterselieman | zondag 27 februari 2011 @ 14:33 |
Gewoon binnen het redelijke blijven. Werkt ook prima | |
carboni | zondag 27 februari 2011 @ 15:26 |
Hou er ook rekening mee dat die postauto's nou niet echt optimaal onderhouden worden. Eigenlijk is 90 op een boerenweg al doodeng soms zeker in oogstseizoen. | |
4EverBlackEyed | zondag 27 februari 2011 @ 17:01 |
Hier ging het ook niet helemaal soepel. Twee keer gehad dat er in 1 bundel even en oneven nummers zaten (en nee dat liep niet netjes een rondje, maar dat andere nummer was helemaal aan de andere kant van de straat). | |
rub3n | zondag 27 februari 2011 @ 19:13 |
Ik heb altijd dezelfde auto en ken zijn beperkingen en kunnen dus door en door. Ik overtreed de regels misschien. Maar ik houd het altijd veilig. | |
xxiessiexx | zondag 27 februari 2011 @ 23:05 |
Volkomen eens, je kan dan wel denken dat je de auto onder controle hebt en goed overzicht hebt, ik vind het het risico niet waard en al helemaal niet voor werk. | |
Think_Pad | maandag 28 februari 2011 @ 00:33 |
Ik wil ook autorijdennnnnn Heb nog niks gehoord van TC collectie, had afgelopen donderdag gesprek en hij zei dat ik even m'n beschikbare dagen moest doormailen, dus dat gelijk donderdag gedaan, en toen zei die dat ik misschien volgende week (deze week dus inmiddels ![]() Hoop dat hij morgen nog mailt/belt, zou wel leuk zijn | |
sbientje | maandag 28 februari 2011 @ 01:09 |
Ik ga ook eens vragen of ik bij collectie wat kan doen. Mag door de week niet meer extra werken omdat we extra voltiders hebben.. Geen uren meer dus.. Baal wel, want kon t geld wel gebruiken. | |
xxiessiexx | maandag 28 februari 2011 @ 10:08 |
Ook stom dat dat niet meer kan. | |
sbientje | maandag 28 februari 2011 @ 13:25 |
ja baal er ook behoorlijk van, en mijn collega vinden het ook niet fair. Maar ja, daar koop ik neits voor ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 februari 2011 @ 13:37 |
Het kan dan wel niet fair zijn, maar het is wel logisch, omdat ze eerst de mensen met de grote contracten aan hun uren willen laten komen. Overigens ving ik afgelopen zaterdag op dat het bedrijf niet zo happig meer is op zaterdagwerkers die veel uren maken, omdat ze dankzij de kleine contracten veel verlofuren sparen. Uiteraard worden ze nauwelijks opgenomen, waardoor meer dan 100+ uren overal geen uitzonderingen meer zijn. | |
carboni | maandag 28 februari 2011 @ 13:49 |
Verbaast me niet zoveel, thk'en zijn ook nog eens goedkoper qua uurloon. Maar moeten ze maar grotere contracten geven, die extra verlofuren maken het steeds minder salaris toch nog goed. | |
sbientje | maandag 28 februari 2011 @ 14:06 |
Oh ik snap het ook goed hoor ![]() ![]() | |
rub3n | maandag 28 februari 2011 @ 14:26 |
Hier kunnen zaw ook niet meer veel doordeweeks werken. Er zijn hier mensen die hun gemiddelde aantal uren hebben geclaimd als contracturen. | |
xxiessiexx | maandag 28 februari 2011 @ 16:06 |
Hier hebben ze me zaterdag drie keer gevraagd of ik deze week kon werken. Gewoon niet geloven dat er in Brabant in een andere week vakantie is dan in Zuid-Holland ![]() | |
sbientje | maandag 28 februari 2011 @ 16:22 |
ja in de vakantie kan ik ook wel weer komen denk ik ![]() | |
Kramerica-Industries | maandag 28 februari 2011 @ 16:59 |
En hoe hebben ze dat opgelost? Je kan niet iemand een zaterdagcontract van 30 uur geven! Of kregen ze dan een tweede contract ernaast als deeltijdwerker? En was dat dan een vast dtw-contract of voor 1 jaar? | |
carboni | maandag 28 februari 2011 @ 19:37 |
Denk dat ze gewoon het zaterdagcontract hebben uitgebreid, denk ook dat je geen contractverlenging hoef te verwachten ![]() | |
Miepiekiekuut | maandag 28 februari 2011 @ 21:35 |
Optivo! Vandaag een filmpje gezien als info over het proces optivo ![]() Wat ingewikkeld allemaal en wat een gestress ![]() Petje af voor alle mensen die hiermee moeten werken, het volhouden, of zelfs leuk vinden! ![]() Ik ben maar een postbezorger en merk er nu haast niets van, ik zou nu niet meer voor de mogelijkheid kiezen om de post voor te bereiden, het is lopende-band-werk geworden ![]() | |
carboni | maandag 28 februari 2011 @ 21:43 |
Haha, dat filmpje is inderdaad belachelijk, maar niemand houd zich aan de optivo regels. Behalve wat streberige managers. | |
rub3n | maandag 28 februari 2011 @ 22:49 |
Als ik nu terug kijk naar een half jaar terug voor Optivio en naar nu. Is het best vooruitgegaan moet ik zeggen. We werken simpelweg sneller én dat is de hele opzet geweest. | |
carboni | maandag 28 februari 2011 @ 23:06 |
Ach hier en daar is er wat meer efficienter, wat netter (bakkenkarren staan recht in een lijntje), paar rare situaties waar 1 iemand de helft van je wijk ingooide zijn veranderd. Oh en het vossen is makkelijker geworden als niet-expert. Maar ik zie hier nou niemand de bak met elastieken rechts houden (of whatever het nou was). Soms kan het niet eens met kasten waar vakjes onderin zitten. Oh ja en ik doe ook nog steeds oldschool piramidezetten (grootste achter) wat ook verboden zou zijn. Postverdeler zie je soms niet ( sommige zijn goed sommige maken er een potje van) en ik kan hier nog steeds de tassen op een container voor depots zetten. Voordeel is wel dat je nu 1 persoon heeft die een lijst heeft met welke wijk waar heen moet zodat dat minder snel misgaat. Die karretjes staan te verstoffen, worden hoogstens een paar keer gebruikt om de post van boven naar beneden te brengen met de lift. Oh ja en in 1 team heeft iemand met KNJ een schroevendraaier van een monteur geleend om die karrenhouders van de tafels te schroeven, omdat ie er steeds tegenaan liep. Maar de grootste kritiek zoals je die leest in die blaadjes komt van vestigingen waar je van die managers hebben die de regels strikt naleven. Las over een vestiging waar de postverdeler met een zwarte polsband moet rondlopen, officiële waarschuwingen als iemand maar iets over de lijnen ging, niet naar de wc kunnen. PS. Oh en diegene die bedacht heeft dat het een goed idee was om zwarte letters op rode/donkerblauwe achtergrond te gebruiken voor de vak nummering (volgorde vakken + postcodeletters), mag van mij best op straat gezet worden. [ Bericht 4% gewijzigd door carboni op 28-02-2011 23:17:44 ] | |
Peterselieman | maandag 28 februari 2011 @ 23:19 |
Hmm, dan moet ik zo'n manager maar niet tegenkomen. Heb namelijk de neiging om mezelf helemaal in te bouwen tijdens het sorteren en zodra de laatste bundel gesorteerd is, ruim ik de werkplaats weer netjes op, omdat alles dan precies zo staat als ik het wil hebben. Aan rekjes, karretjes en andere zaken heb ik een broertje dood. Zitten toch alleen maar in de weg. | |
lbeew | maandag 28 februari 2011 @ 23:53 |
Bij ons gebruikt haast niemand die karretjes, hooguit om de tassen naar je fiets te brengen. | |
rub3n | dinsdag 1 maart 2011 @ 12:55 |
Met optivio bedoel ik meer: nieuwe kastenindelingen en diensten etc. Met mandje rechts etc. daar wordt bij ons niet aan gedaan. | |
carboni | dinsdag 1 maart 2011 @ 13:43 |
Die kasten en diensten zijn hier ook wel verbeterd. Maar dat mandje rechts, bakken rechts/links etc heeft denk ik nog het meeste aan geld gekost. De enige keren dat iedereen zich daar een beetje aan hield was toen die vier consultants rondliepen ![]() .En dan hebben we het nog niet eens over die over het paard getilde VBG Changemanager, god was was dat een irritant mens. En nu is ze terug voor de autounitreorganisatie. | |
sbientje | dinsdag 1 maart 2011 @ 13:48 |
Die changemanager was bij ons idd ook zo'n ei eerste klas ja.. Dit is al mijn vijfde wave, blablabla | |
xxiessiexx | dinsdag 1 maart 2011 @ 14:41 |
Changemanager ![]() | |
sbientje | dinsdag 1 maart 2011 @ 14:51 |
denk dat dat de mensen zijn waardoor er steeds dingen blijven veranderen. Anders hebben ze niets meer te doen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2011 @ 14:54 |
Let wel. Die veranderingen worden dus door anderen bedacht en de changemanager mag het dan uit gaan voeren ![]() | |
sbientje | dinsdag 1 maart 2011 @ 15:00 |
wat een rotbaan, stuit je altijd maar op verzet ![]() | |
carboni | dinsdag 1 maart 2011 @ 20:02 |
Changemanager, daar hadden ze echt een Nederlandse naam voor moeten vinden. Of een badass naam zoals Changinator | |
Peterselieman | dinsdag 1 maart 2011 @ 20:04 |
Een Engelse naam is hip he. Veranderingsconsulent(e) klinkt ook wel, maar is niet echt hip | |
xxiessiexx | dinsdag 1 maart 2011 @ 21:28 |
Whaha Changinator, daar teken ik voor ![]() | |
Kramerica-Industries | dinsdag 1 maart 2011 @ 21:53 |
Wij hadden hier ook zo'n kerel rondlopen. Een kwal van een vent die aan de oppervlakte heel relaxt leek, maar plotseling in grote woede kon uitbarsten. Ik moest van mijn teamcoach een paar kasten gaan overplakken, en toen kwam hij zich er tegenaan bemoeien, want dat mocht ik niet doen. Dus ik zeg dat ik gewoon een opdracht van mijn direct leidinggevende uitvoer. Meneer meteen kwaad, ik moest naar hem luisteren, want hij was hoger geplaatst dan mijn TC. Dus ik zeg tegen hem dat ik niks met hem te maken heb, en dat hij zich maar bij mijn TC moet beklagen, en dat die dan maar naar mij moet toekomen. Zo werkt namelijk de chain of command. Nou, toen ging hij zowat door het lint, en briesend liep hij weg. Gelukkig was hij na enkele weken weer opgehoepeld, dus nu doen we het werk weer grotendeels op de oude manier. Alleen als er een audit is gaan we ineens weer heel spastisch die domme regeltjes naleven. Dan komen de TC's ook ineens weer zeuren dat je niet zoveel mag praten en sneller moet werken, dat je stiekjes rechts moeten staan ("Maar ik ben linkshandig" "Niets mee te maken") en moeten we weer die multikarren gaan gebruiken, ook al betekent dat dat de postverdeler er niet meer langskan, en je aan alle kanten staan ingebouwd. Als er brand uitbreekt zijn we serieus de lul, en niet alleen vanwege al dat papier. Als ik change manager zou zijn zou ik er over liegen op feestjes. Dan zou ik wel zeggen dat ik een kinderverkrachter op proefverlof was, ofzo. ![]() | |
carboni | dinsdag 1 maart 2011 @ 22:05 |
Allemaal zo herkenbaar, weten totaal niks van het proces, hebben nooit een brief bezorgd ofzo. Volgens mij gaat het overal zo, worden de karretjes van stal gehaald omdat er weer een hoge pief langskomt. Je kan volgens mij veel meer bezuinigen door al die managers en consultants op straat te flikkeren. | |
pussywillow | dinsdag 1 maart 2011 @ 22:26 |
Het heeft ook allemaal zo weinig zin. ![]() ![]() | |
carboni | dinsdag 1 maart 2011 @ 22:31 |
Geen TC's? Gebeurd hier bijna nooit en als het al gebeurd dan loopt de VM rond in plaats van. Bundels terugplaatsen is nodig voor mijn persoonlijk georoute om hun normtijden te halen ![]() | |
sbientje | dinsdag 1 maart 2011 @ 22:43 |
bij ons is de TC toch wel regelmatig afwezig. Is neit altijd handig | |
xxiessiexx | woensdag 2 maart 2011 @ 09:33 |
De laatste keer dat er bij ons controle was door lui die denken dat ze heel wat zijn, was een van de meest hilarische ochtenden ooit. Bij ons houdt normaal helemaal niemand zich aan de regels en nu móest het echt. Ging gepaard met een hoop gefluisterde grappen, gekke bekken en heel wat gegiechel ![]() | |
xxiessiexx | woensdag 2 maart 2011 @ 09:36 |
Nu mijn TC ontslag heeft genomen, komt de komende drie maanden m'n allereerste TC weer toezicht houden. En met toezicht houden bedoel ik ook toezicht houden, die loopt continu de zaal over en gaat heel vaak achter je staan en je in de gaten houden. Krijg nu al de zenuwen als ik eraan denk dat ik daar weer iets van 12 zaterdagen mee om moet gaan. Het ergste is nog alstie 's ochtends vroeg, rond half zeven, tegen je aan gaat praten en er zo'n walm van sigarenlucht je neusholten bereikt. | |
Think_Pad | woensdag 2 maart 2011 @ 20:05 |
Vandaag rooster doorgemaild gekregen van TC Collectie. Mag volgende week al 2x avondje meerijden ![]() Kenteken van de auto stond erbij in het rooster..... Renault Kangoo Express 1.5DCI Willen die een beetje vooruit? De rest zijn allemaal Mercedes Sprinters [ Bericht 18% gewijzigd door Think_Pad op 02-03-2011 20:40:44 ] | |
carboni | woensdag 2 maart 2011 @ 20:48 |
Prima auto. Het remmen moet je misschien even aan wennen, gaat vaak wat trager dan je wil en dan lijkt het op een noodstop. Die sprinters zullen wel kleppenwagens zijn. | |
Think_Pad | woensdag 2 maart 2011 @ 20:51 |
Oke ![]() Carboni, heb jij misschien ook een idee hoe vaak ik met iemand mee ga rijden (opleiding) ? En wat ga ik eigenlijk doen? Ik snap dat het post ophalen betreft, maar waar? Brievenbussen leeghalen, of bij postkantoor / klant ofzo? Het is van 16:30 - 18:30 ongeveer [ Bericht 0% gewijzigd door Think_Pad op 02-03-2011 20:58:47 ] | |
Peterselieman | woensdag 2 maart 2011 @ 20:53 |
Mja, bij het remmen hangt het ook weer van de auto af. De ene Kangoo heeft het meer dan de andere is mijn persoonlijke ervaring. Optrekken willen ze trouwens wel. Zelf getest ![]() | |
carboni | woensdag 2 maart 2011 @ 20:56 |
Hier doen ze standaard iemand 2-3 keer mee laten rijden. Standaard collectie dienst is eerst bij bedrijven ophalen, daarna buslichten/postagentschappen. Wat je vooral leert bij het meerijden is hoe het beste die route te rijden is aangezien de volgorde niet echt leidend is. Je moet je houden aan de contracttijden (ophalen tussen van en tot tijd). Bij bedrijven is het meestal zak ophalen, barcode scannen en gaan. Soms hebben klanten niet meer dan een bundeltje post en die doe je dan in een blauwe bak die je meeneemt. Buslichten is simpel, buslichtingszak in houder, bus openen, scannen barcode, buslichtingsindicator doorduwen door op barcode te drukken en sluiten. Postagentschappen/servicepunten legen is imo het minst leuke. container met pakjes meenemen, pakjes een voor een in auto laden, zak gefrankeerd + zak aangetekend meenemen, bonnetje tekenen, scannen. Als je terugkomt de buslichting storten, zak niet te vol laten worden en niet vol achterlaten voor de volgende als je iedereen te vriend wil houden. Daarna alle zakken uitladen, grijs bij grijs, rood/geel bij geel, aangetekend (depeche) bij depeche tent, gefrankeerde pakketten bij blauw, franco/(oude aangetekende stickers) pakketten bij geel. Ze hebben nieuwe stickers waarvan de eerste letter aanduid in welke container ie moet, B bij blauw, D bij depeche. Dan moet je nog die blauwe bak leegmaken, ze zullen wel een rek hebben met drie zakken waar je uit moet splitsen in gefrankeerd (frankeermachine), rode/oranje mappen + aangetekende stukken met registerboekje en nog een zak met postzegelpost. Ja dat remmen ligt dus altijd erg aan de auto, daarom proefrem ik vaak nog even op het terrein voordat ik rijd. [ Bericht 2% gewijzigd door carboni op 02-03-2011 21:05:09 ] | |
Dale__Cooper | donderdag 3 maart 2011 @ 13:03 |
Weet iemand of je je salarisverhoging krijgt in de maand dat je een jaar ouder bent geworden? | |
xxiessiexx | donderdag 3 maart 2011 @ 13:25 |
Tot je 23ste wel ja. | |
Taneli | donderdag 3 maart 2011 @ 16:39 |
Bij mijn weten gaat het pas de volgende maand in... zoals bij mij bijvoorbeeld: ik ben in september jarig, maar het salaris gaat pas omhoog in oktober [ Bericht 1% gewijzigd door Taneli op 03-03-2011 17:05:50 ] | |
loonytik | donderdag 3 maart 2011 @ 16:54 |
Ik ben begin september jarig. En me loon was al verhoogd(voor tweede keer al) op de loonstrook van september(was ook leuk voor de overuren in de vakantie x) ).... | |
Taneli | donderdag 3 maart 2011 @ 17:05 |
*checkt salarisstrookje van september* Je hebt idd gelijk! | |
Dale__Cooper | donderdag 3 maart 2011 @ 17:51 |
Mooi! Zonet ook de bevestiging gehad dat ik mijn kleding binnenkort ontvang. 8 maanden geleden besteld ![]() | |
Miepiekiekuut | donderdag 3 maart 2011 @ 19:16 |
![]() ![]() | |
Lastpost | donderdag 3 maart 2011 @ 19:19 |
![]() Ik waag nog wel een poging, wie weet komt het nog voor m'n uitdiensttreding, anders altijd handig voor tijdens het klussen. | |
Kramerica-Industries | donderdag 3 maart 2011 @ 19:22 |
Is het bij jullie ook al zo druk de hele week? Zelfs dinsdag was relatief veel. Vandaag weer raak: Kampioen voor even en oneven nrs, Eigen Huis Magazine, en een of ander flutblaadje van Nuon (bedankt Netwerk VSP dat jullie het verdommen om buiten de bebouwde kom te bezorgen). Gisteren hadden we oa een bijna-hah mailing van Zorg & Zekerheid, en dinsdag een Bijenkorf-brochure. Ben benieuwd wat morgen op ons wacht. Wel lekker voor de inkomsten natuurlijk ![]() | |
Lastpost | donderdag 3 maart 2011 @ 19:25 |
Hier is het deze week: Dinsdag geen HAH, wel bergen post met o.a Bijenkorf en Kampioens ding van de ANWB. Woensdag: Bijzonder veel post, magazines en dat soort zooi. Donderdag: 3 folders en weinig post. Vrijdag: 1 folder en veel post. | |
Kramerica-Industries | donderdag 3 maart 2011 @ 19:27 |
Ik las wel op de kledingbestelsite de volgende mededeling: "Vertraging in de aanlevering van bedrijfskleding Met het oog op de externe splitsing van TNT Post en TNT Express is de productie van nieuwe inkooporders later gestart. Dit heeft tot gevolg dat in sommige artikelen backorders ontstaan. Alle huidige en toekomstige backorders zullen op een later moment worden uitgeleverd. Zodra de nieuwe levertijden zijn bevestigd (medio maart), kunt u deze hieronder en bij "publicaties" terugvinden. Deze informatie wordt wekelijks bijgewerkt met de meest actuele informatie. " Kennelijk wordt er nog maar mondjesmaat TNT Post-kleding gefabriceerd, omdat we over een paar maanden weer alles in de nieuwe kleuren (en met nieuwe bedrijfsnaam) moeten bestellen. Ik heb hier nog stapels prima kleding liggen, waaronder veel overhemden nog in het folie. Wat een weggegooid geld! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 maart 2011 @ 19:28 |
En het nieuwe kledingpakket zal ook uitgekleed zijn, waardoor je niet voor alle omstandigheden de juiste kleding hebt. | |
Miepiekiekuut | donderdag 3 maart 2011 @ 19:31 |
Huh? Ik heb 1 regenjas oud model en een afritsbroek, poloshirt en korte broek, allemaal 2e hands, en 1, jawel 1 gloednieuw bloesje ![]() | |
carboni | donderdag 3 maart 2011 @ 19:54 |
Kwestie van een TC die een beetje meedenkt. Heb ook genoeg kleding om elke werkdag een nieuw outfit te dragen. Maar was hier al lang bekend dat de naam/kleding/logo zou veranderen, sinds Oktober. Kledingpakket zal waarschijnlijk waardeloos zijn, nu al zijn truien/lange mouwen er uit gesloopt. Fuck TNT-NG, ik blijf gewoon mijn TNT trui aan doen als er geen TNT-NG truien zijn. Zowiezo moet de naam van TNT-NG weer PTT Post zijn. Na 10 jaar blijven mensen het PTT noemen, behalve natuurlijk als er klachten zijn. | |
Kramerica-Industries | donderdag 3 maart 2011 @ 20:30 |
TNT-NG? Is dat de nieuwe naam? Ik dacht dat die nog niet bekend was/ | |
carboni | donderdag 3 maart 2011 @ 21:03 |
Nog niet bekend dus noem ik het maar TNT-NextGeneration. Het is in ieder geval niks met TNT, want die merknaam moest weg en het zal dus ook wel niet oranje zijn. Rood + PTT svp! | |
sbientje | donderdag 3 maart 2011 @ 21:07 |
is het al zeker dan, dat we weer een andere naam krijgen? | |
Kramerica-Industries | donderdag 3 maart 2011 @ 21:26 |
Ja, dat is zeker. TNT Express krijgt het alleenrecht op de merknaam TNT. De nieuwe naam van de Posttak wordt, geloof ik, in mei bekend gemaakt. | |
sbientje | donderdag 3 maart 2011 @ 21:29 |
wat een bedrijf zeg.. ![]() | |
carboni | donderdag 3 maart 2011 @ 21:29 |
Denk dat het wel eerder bekend zal zijn, in mei word het in ieder geval voorgelegd aan aandeelhouders en dat is nog de enige horde naar een nwe naam. | |
carboni | donderdag 3 maart 2011 @ 21:33 |
Jep. Volgens collega kost grapje trouwens 30 miljoen. Oh ja en het kost 60 miljoen in 2011 om de postbodes er uit te werken voor een besparing van... 60 miljoen. 1989 PTT naar PTT Post 2002 PTT Post naar TPG Post 2006 TPG Post naar TNT Post 2011 TNT Post naar ? | |
Think_Pad | donderdag 3 maart 2011 @ 23:23 |
Even een vraagje over contract. Mijn zaterdagwerker-contract loop ergens in April af, en heb ik dus aangegeven (en lever nog ondertekend briefje daarvan in) dat ik hem niet wil verlengen omdat ik naar collectie ga. Heb ik dan ergens in April m'n laatste werkdag, of komt er nog een maand achteraan? Ik belde vandaag namelijk met m'n Postbode+ om vrij te vragen, en toen zei dat hij mij a.s. zaterdag nog mee wou laten lopen met iemand voor opleiding van een wijk. Maar aangezien ik nog maar een keer of 5 hoef te lopen lijkt me dat een beetje onnodig. Tenzij er natuurlijk een addertje onder het gras zit en ik dus nog wel een maand langer moet. Iemand een idee? | |
carboni | donderdag 3 maart 2011 @ 23:34 |
Op het moment dat je contract is afgelopen natuurlijk. | |
Peterselieman | donderdag 3 maart 2011 @ 23:35 |
Opzeggen van je contract, ook al loopt het af moet je schriftelijk doen en uiterlijk één maand van te voren. Werk je na die tijd toch voor het bedrijf dan heb je weer een nieuw contract en geld wederom de opzegtermijn van één maand. In die laatste maand moet je uiteraard wel werken, tenzij je over die dagen verlof hebt. | |
4EverBlackEyed | donderdag 3 maart 2011 @ 23:39 |
Even een stomme vraag, maar kan iemand uitleggen wat een postbode plus is? | |
carboni | vrijdag 4 maart 2011 @ 00:11 |
Functie tussen TC en postbezorger/postbode/zaterdagbesteller. Stuurt officieel alleen postbezorgers aan en mag niets in harmony wijzigen maar in de praktijk zijn het een soort pseudo-TC's die plannen en aansturen. Het enige verschil tussen postbode+ en TC is dat de postbode+ nog wel eens zijn reet van de bureaustoel haalt om nog een wijk weg te brengen. | |
4EverBlackEyed | vrijdag 4 maart 2011 @ 00:15 |
Bedankt voor je uitleg ![]() | |
Think_Pad | vrijdag 4 maart 2011 @ 08:56 |
Wat vreemd dat hij mij dan nog een nieuwe wijk wil leren, zeker als ik nog maar 4x hoef te lopen ![]() | |
carboni | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:37 |
Weet je P + wel dat je jouw contract niet wil verlengen? Overigens is dat TNT-Eigen om in iets te gaan investeren op het moment dat het onnodig is. | |
Think_Pad | vrijdag 4 maart 2011 @ 11:44 |
Ja ik heb het hem laatst nog verteld, maar ik denk dat hij het misschien alweer vergeten is. Hij is wel vaker een beetje verstrooid namelijk ![]() | |
pussywillow | vrijdag 4 maart 2011 @ 12:03 |
Misschien hebben ze gewoon in die vier weken iemand nodig voor die wijk? Zo lang duurt het natuurlijk ook niet om een wijk te leren. Sterker nog, bij ons doen ze daar helemaal niet aan ![]() ![]() | |
xxiessiexx | vrijdag 4 maart 2011 @ 13:33 |
Ik hoop dat het morgen net zulk lekker weer is als nu ![]() | |
Kramerica-Industries | vrijdag 4 maart 2011 @ 18:18 |
Dat kun je wel zeggen, ja. Op mijn vorige kantoor hebben ze twee jaar voor ons (op dat moment al bekende) vertrek nog grondig verbouwd. Muren weggebroken, de hele toiletgroep verplaatst, etc. En ook nu weer: Ook mijn huidige kantoor gaat binnen nu en 3 jaar dicht, maar desondanks moesten er vorig jaar oranje sierstrips op de muren komen, en peperdure belijning op de vloer (die er al weer bijna is afgesleten door geschuif met bakken post). Er was zelfs een dag lang iemand bezig om op iedere kast stickertjes te plakken die aangaven waar je je bakje met elastieken moest neerzetten en je zetblok. | |
4EverBlackEyed | vrijdag 4 maart 2011 @ 18:23 |
Nou en of! ![]() | |
4EverBlackEyed | vrijdag 4 maart 2011 @ 18:25 |
Bij alle vestigingen waar ik heb gewerkt, kreeg ik een geprint stratenkaartje inclusief markering van de postbode + of teamcoach. ![]() | |
ellenatmars | vrijdag 4 maart 2011 @ 19:08 |
Even wat vraagjes, he. Dat fietsenplan, bij/vanaf hoeveel verlofuren werkt dat? En hoeveel lever je daar dan voor in? En zijn hier mensen die zich aan hadden gemeld voor de Efteling-dag? Iemand een idee wanneer die toegangsbewijzen nou verstuurd worden? 't Is tenslotte al 'begin maart' ![]() | |
Think_Pad | zaterdag 5 maart 2011 @ 12:48 |
Alweer klaar met werken, was om 10:15 begonnen en om 12:27 klaar. Moest meelopen met een postbode die de wijk al 1.5 jaar doet dus we waren lekker vlot klaar. Was bang dat ik m'n eigen wijk er nog achteraan moest doen, maar die werd gedaan door degene die ik vorige week mee had voor opleiding. Nog maar een keer of 3 lopen en dan ben ik klaar en zit ik alleen nog maar bij collectie ![]() Lekker zonnetje btw | |
xxiessiexx | zaterdag 5 maart 2011 @ 14:33 |
Hmpf, hier geen zon gezien, het lijkt de hele tijd of het gaat regenen. Verder kort dagje, weinig post ondanks de Makro ![]() | |
Taneli | zaterdag 5 maart 2011 @ 15:09 |
Hier exact hetzelfde, op een gegeven moment begon het zelfs heel even te miezeren hier ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 maart 2011 @ 17:10 |
Hier een normaal dagje met nog een klein stukje extra omdat er iemand plotseling ziek was geworden. De wijk van die gene hebben we even in meerdere stukken gehakt om alles toch weg te krijgen. | |
Dale__Cooper | zaterdag 5 maart 2011 @ 20:16 |
Eindelijk weer eens een rustig dagje. Ook het kledingpakket ontvangen. Missen wel drie dingen (backorder) en de jas is drie maten te klein afgeleverd ![]() | |
carboni | zaterdag 5 maart 2011 @ 22:52 |
AREA Noord-Oost heeft iedereen een brief gestuurd met de oranje kaart. Als je er niet uitkomt met je leidinggevende moet je samen de oranje kaart opstellen. Ik las die brief echt met een ![]() | |
4EverBlackEyed | zondag 6 maart 2011 @ 00:17 |
Het was vandaag best lekker weer om te lopen. | |
xxiessiexx | zondag 6 maart 2011 @ 13:14 |
Kijk nou, vandaag is het net zulk weer als vrijdag. Waarom moest de zaterdag zo'n combobreaker zijn? ![]() | |
Geelman | zondag 6 maart 2011 @ 13:18 |
Ik heb vorig jaar een half jaar bij de TNT gewerkt. Ik had een scooterwijk in een landelijk gebied. Als het lekker weer was, deed je het werk bijna voor de lol. Ik bewaar er best goede herinneringen aan! ![]() | |
xxiessiexx | zondag 6 maart 2011 @ 14:08 |
Ja echt he, brommerwijken ftw! | |
Peterselieman | zondag 6 maart 2011 @ 14:10 |
Autoroutes zijn toffer ![]() | |
xxiessiexx | zondag 6 maart 2011 @ 14:11 |
Als je van autorijden houdt ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 maart 2011 @ 14:14 |
Heerlijk muziekje er bij. Post gewoon op de bijrijdersstoel neer kunnen leggen, zodat je tijdens het rijden de handen vrij hebt. | |
xxiessiexx | zondag 6 maart 2011 @ 14:18 |
Uh ik rij ook niet met post in m'n handen hoor, in tegenstelling tot heel wat andere brommerpostbodes ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 6 maart 2011 @ 14:23 |
verstandig. Heb zelf bij autoroutes altijd een kratje post naast me staan en de uitsparingen in het dashboard gebruik ik voor de reclame. Werkt uitstekend ![]() | |
loonytik | zondag 6 maart 2011 @ 14:24 |
yay gister van half 7 tot half 12 binnen gezeten. En toen was ik klaar . Bespreking over invoering optivo met de zaterdagwerkers was er. Duurde alleen een beetje langer als gepland hehe. Moest daarna iedereen wat bijhelpen zodat ze weer wat sneller weg konden 8). Meeste zooi van optivo ligt al in de "opslagplaats" Die multikar gevallen en nieuwe kasten. | |
carboni | zondag 6 maart 2011 @ 14:39 |
Die karren zullen er ook weer snel naar toe gaan ![]() Ze staan ook in de weg, dus staan er nu 3 boven op elkaar gestapeld dus zelfs als ze een keer moeten worden gebruikt (hoge pief op bezoek) ben je een half uur bezig om alle karren boven te krijgen. Oh ja en er zijn ook nog is te weinig karren voor het totale aantal kasten en denk niet dat er ooit is bijbesteld. Oh en heb je de DVD over optivo gezien? Die is pas sneu [ Bericht 7% gewijzigd door carboni op 06-03-2011 15:34:05 ] | |
xxiessiexx | maandag 7 maart 2011 @ 15:41 |
Heerlijk weer vandaag ![]() Wel heel kort gewerkt, van 11.00 tot 13.30 ![]() | |
sbientje | maandag 7 maart 2011 @ 16:15 |
ik van 13.00 tot 14.45 ![]() ben bij collectie langsgeweest maar hier helaas geen vacatures ![]() | |
Think_Pad | maandag 7 maart 2011 @ 19:04 |
Ze wisten wel dat je al bij TNT werkt? Bij mij zei die ook van: eigenlijk heb ik niemand nodig, maar ik heb misschien nog wel wat ritjes liggen. En toen moest ik een dag later terugbellen. Als ik als buitenstaander had geprobeerd dan was ik gelijk al afgekapt aan de telefoon denk ik. Woensdag trouwens 1e keer bij Collectie, heb er zin in ![]() ![]() [ Bericht 51% gewijzigd door Think_Pad op 07-03-2011 19:11:22 ] | |
rub3n | maandag 7 maart 2011 @ 23:36 |
Kan een zaterdagwerker (22jr) zit mij eens vertellen wat zijn loon zou zijn bij 40 uur? (staat op loonstrook) | |
sbientje | dinsdag 8 maart 2011 @ 00:01 |
ja dat heb ik wel verteld. Hij heeft wel mijn naam enzo genoteerd en ik kwam op het stapeltje maar dat was nogal een dikke stapel haha. Die nieuwe bestickering is echt lelijk zeg! Oranje op wit ipv andersom.. bahbah | |
rub3n | dinsdag 8 maart 2011 @ 12:21 |
Een collega van mij gaat er mee stoppen. Hij heeft eindelijk een baan waar die voor afgestudeerd is. Hij zou vragen of ik zijn uren over kon nemen (ma-vr 7:00-9:30). TC Was niet zo happig begreep ik. | |
tntster | dinsdag 8 maart 2011 @ 14:12 |
je loon veranderd toch niet als je 40 uur werkt? blijft gewoon hetzelfde als dat je 20 uur per week werkt.. | |
Troeta | dinsdag 8 maart 2011 @ 14:32 |
Als je 40 uur werkt ga je wat meer belasting betalen, dat bedoelt hij denk ik. | |
carboni | dinsdag 8 maart 2011 @ 15:46 |
Denk dat de TC bang is dat dan die uren als contract gaat opeisen. | |
sbientje | dinsdag 8 maart 2011 @ 23:33 |
wat een superzwaar HAH vandaag. Gamma en hornbach, twee van die dikke krantjes.. Hopelijk morgen geen HAH, dan ben ik lekker op tijd klaar ![]() | |
pussywillow | woensdag 9 maart 2011 @ 01:26 |
Wij hadden AH, Gamma én Karwei. En ook nog de ANWB Kampioen, H&M rommel en een aantal superzware modegidsen. En als ik het HAH-rooster goed heb begrepen is er de rest van de week elke dag wel HAH ![]() Ben wel heel blij dat ik het bij twee wijken heb gelaten vandaag (TC probeerde me een derde wijk aan te smeren maar ik heb vriendelijk bedankt). Drie is toch vaak net teveel van het goede, zeker op een dinsdag omdat er dan meestal veel HAH is. | |
sbientje | woensdag 9 maart 2011 @ 01:33 |
ik had er 1,5, waarvan de hele wijk best een grote is.. was ongeveer 3 uurtjes bezig. Heb niet al te vlug gedaan, was vroeg begonnen dus alle tijd. Schoot sowieso niet echt op met de HAH erbij. Je sjouwt je een ongeluk. Morgen heb ik 2 wijken. Ik hoop geen HAH dus, maar heb niet op het rooster gekeken | |
Lastpost | woensdag 9 maart 2011 @ 08:29 |
Wij hadden de Gamma, een klein glad lokaal tennisblaadje en de Blokker, ook zo'n fijne combinatie. En die andere zooi die je net noemde trouwens. ![]() | |
Miepiekiekuut | woensdag 9 maart 2011 @ 16:43 |
Nou vandaag helemaal geen HAH, liep lekker weg ondanks de motregen! ![]() | |
Lastpost | woensdag 9 maart 2011 @ 16:45 |
Hier weer van die boekwerken als HAH, weer 115 gram per woning. ![]() | |
sbientje | woensdag 9 maart 2011 @ 16:48 |
wij hadden ook geen HAH ![]() was trouwens ook amper post! | |
Think_Pad | woensdag 9 maart 2011 @ 22:48 |
Vanavond dus eerste werkdag gehad bij Collectie. Ging met een jongen mee, eerst langs bedrijven omdat dat op tijd stond, toen reed hij. Daarna gingen we brievenbussen legen en toen mocht ik rijden, omdat dat minder op tijd staat. Maar damn, alle verhalen wat ik hier heb gelezen over die auto's zijn waar, wat een afgetrapte dingen ![]() Ik reed dus met een Renault Kangoo, en de koppeling greep pas aan als je je voet er al bijna af had ![]() De rem, was zoals hier al was gezegd, ook erg fijn. Half intrappen > geen reactie, iets verder intrappen > BAM, bijna een noodstop ![]() Voelde net alsof ik m'n 1e rijles had ![]() ![]() Er zat overigens geen boordcomputer in, er zat nog wel zo'n knipperdingetje, maar hij hoefde niks ertegenaan te houden ofzo. Maargoed, gewoon even wennen en dan komt het wel goed. [ Bericht 5% gewijzigd door Think_Pad op 09-03-2011 22:59:31 ] | |
rub3n | donderdag 10 maart 2011 @ 00:09 |
Mwoah, die rem is ook bij nieuwe Kangoo's! De auto's zijn hier wel redelijk goed nog. Maar er is ook best veel vervangen hier. We hebben ook steeds meer huurauto's. Aangezien de nieuwe auto's hier naar de Auto-unit gaan. Ik werd vanmiddag gebeld of ik morgen even mijn boerenwijk wil doen. | |
Dale__Cooper | donderdag 10 maart 2011 @ 00:20 |
Hebben jullie tegenwoordig ook zo'n superdun foldertje van de C1000 op donderdag? | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2011 @ 00:24 |
De auto's staan tegenwoordig erg vaak bij de garage iig ![]() | |
gelestipjes | donderdag 10 maart 2011 @ 00:26 |
Volgens mij is dat zo'n foldertje dat eens in de zoveel maanden weer terug komt voor een paar weken, 1 zo'n flutblaadje met 1 aanbieding aan de voorkant en 1 aan de achterkant. | |
carboni | donderdag 10 maart 2011 @ 00:29 |
Boco's zijn eruit sinds 1/1 en volgens mij is dat niet geheel positief voor de auto's ![]() Die rem is standaard zo, zelfs de nieuwe Kangoo's hebben dat. | |
pussywillow | donderdag 10 maart 2011 @ 00:35 |
WIj hadden ook geen HAH vandaag. Ik blij. Maar: nam ik vanmiddag een wijk over van iemand (die had geen tijd, ofzo), zat daar de HAH van gisteren bij ![]() Morgen bij ons ook C1000 HAH. Inderdaad zo'n achterlijk dun vodje met één of andere gare aanbieding. Gelukkig heb ik maar een klein wijkje morgen. Hoewel dat morgenochtend best weer anders kan zijn, onze TC kennende. ![]() | |
Viper86 | donderdag 10 maart 2011 @ 10:28 |
Hier ook, zag afgelopen zaterdag alweer 2 huurauto's staan. Europcar is denk ik wel tevreden met TNT als klant. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2011 @ 10:31 |
Ook voor die tijd hadden de auto's al problemen ![]() | |
sbientje | donderdag 10 maart 2011 @ 10:33 |
kreeg net een smsje dat mijn wijk al klaar staat.. dat wordt een kort dagje dus ![]() | |
carboni | donderdag 10 maart 2011 @ 13:06 |
Ja, maar eigenlijk niet zo gek ook. Die auto's rijden veel kilometers en dan ook nog eens extreem belastend rijden (steeds stukjes van 500 meter). En dan te bedenken dat een van de redenen dat er nu een autounit komt is om de autos NOG meer te benutten. | |
Peterselieman | donderdag 10 maart 2011 @ 13:16 |
mja, wat is veel kilometers. Ik ken autoroutes waarbij maar 60 km op een dag rijdt, terwijl er anderen zijn die boven de 100 km uit komen en qua tijd even lang zijn. De extreme belasting, die sloopt idd de auto. Heb het idee dat de auto's van vroeger er iets beter tegen konden, iets wat mogelijk ook met beter onderhoud te maken heeft. | |
rub3n | donderdag 10 maart 2011 @ 15:49 |
Hier verdwijnen de TNT auto's zo langzamerhand. Allemaal huurauto's. Auto's die er nu uit gaan, komen er geen nieuwe TNT auto's v oor terug. Omdat we hier niet heel lang meer zitten. Ik kwam vanmorgen om 8:45 op kantoor voor een ingelaste werkdag. Was de wijk die voor mij zat in de kast nog niet gezet/ingegooid. Dus die moest ik eerst doen, dus ik begon pas om 9:30 met mijn oorspronkelijke dienst (normaal 9:00). Rustig qua post (2 maanden ipv 4 op zaterdag). Wel die C1000 HAH. Is wel fijn in de auto! ![]() Oja. Morgen in "opleiding" voor een brengrit! van 7:00-9:30. Waarschijnlijk kan ik hem sporadisch doen. Jammer genoeg niet elke dag voorlopig ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door rub3n op 10-03-2011 15:57:38 ] | |
Kramerica-Industries | donderdag 10 maart 2011 @ 16:40 |
Hier behoorlijk druk vandaag. Flink veel plaatwerk, oa de Kampioen voor de even nrs, een dikke mailing van Centerparcs, een dik tijdschrift van de KLM en 4x hah, alle 4 van die dunne flutblaadjes, waaronder inderdaad dat C1000 vloeipapier dingetje ![]() | |
TokenW | vrijdag 11 maart 2011 @ 04:54 |
Sinds wanneer is het normaal om 4 maal HAH mee te geven? Belachelijk trouwens dat die kampioen er bij zit. Vrijdag is een veel rustigere dag dan donderdag en er is op vrijdag bijna nooit HAH. Teamcoaches mogen de kampioen gewoon een dag doorschuiven. [ Bericht 0% gewijzigd door TokenW op 11-03-2011 06:15:11 (-) ] | |
Peterselieman | vrijdag 11 maart 2011 @ 10:12 |
Het gebeurt in sommige wijken tegenwoordig idd wel dat er 4x HAH is. Het mag kennelijk zolang het max gewicht niet overschreden wordt. | |
Kramerica-Industries | vrijdag 11 maart 2011 @ 15:09 |
Dat mag ook niet, 4x hah! Maar het komt hier wel eens vaker voor, bijv. als een partij te laat is aangeleverd en daardoor niet op de geplande dag meekan. Dan moet 'ie op een andere dag mee, ook al hebben we er die dag al 3. Van plannen en vooruitkijken hebben ze hier nog nooit gehoord, lijkt het wel. We hebben hier bijna nooit een normale dag. Of er is heel weinig, of er is heel veel, een tussenweg bestaat er niet. | |
santiagojwz | vrijdag 11 maart 2011 @ 16:29 |
jullie ook zo'n hekel aan die H&M pakketjes die met geen mogelijkheid door de echte brievenbussen kunnen? Laatste maand heb ik regelmatig een H&M zakje gekregen, wat uiteraard wel door dat ding gaat op het postkantoor, maar een echte brievenbus, ho maar.. | |
loonytik | vrijdag 11 maart 2011 @ 16:38 |
als je meerdere brieven hebt voor het adres helpt het meestal wel om het H&M pakje tussen twee brieven te proppen. Gaat meestal een stuk makkelijker. Tis alleen kut als dat adres niet meerdere brieven heeft ![]() | |
Bramdecaviaeter | vrijdag 11 maart 2011 @ 16:50 |
Werk er nu ook sinds kort 9 uurtjes in de week. Het is wel leuk werk en ik doe het ook om een beetje fit te blijven, maar de tijden die staan voor de wijken zijn erg strak. Of je nu 2 of 4 zakken heb je krijgt er even veel voor. Maar mn grootste probleem is HAH ik krijg daar 20 minuten extra voor maar op dinsdag krijg ik de dikke boekwerken van gamma, blokker en AH. Dat zijn per wijk 5 tassen maar toch krijg ik daar maar 20 minuten extra werk voor terwijl ik eigenlijk gewoon dubbel moet lopen. Ik loop echt niet te treuzelen want ik heb al enkele keren gehad dat ik ongeveer net zo hard als een voorbijganger op de stoep liep alleen ging ik daarbij ook nog huizen af met post. En ik zie het ook als een uitdaging om het wat sneller te doen. Ik heb voor mn eerste weken wel overuren gemaakt uiteindelijk waren dit er 13 maar ik krijg er maar 10 uitbetaald. En ik vrees dat komende maanden ik het ook moeilijk binnen de tijden red maar toch niet uitbetaald krijg. Hoe gaan jullie hiermee om? | |
pussywillow | vrijdag 11 maart 2011 @ 17:11 |
Volgens mij is het wel de bedoeling dat je gewerkte uren gewoon krijgt uitbetaald, maar ik werk ook nog maar een paar weken voor TNT dus ik kan het je nog niet vertellen, want nog geen salaris gehad ![]() En meestal kun je er ook niet echt iets aan doen dat het langer duurt. Vandaag hadden ze bijv. een of andere bezorger in opleiding één van mijn wijken laten zetten, en ik heb werkelijk nog nooit zoiets slechts gezien ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door pussywillow op 11-03-2011 21:48:38 ] | |
carboni | vrijdag 11 maart 2011 @ 22:00 |
Je moet gewoon de harmony uitdraaien bestuderen (even opletten dat de printdatum op de maandag/dinsdag staat NA de week die uitgedraaid is) en dan weet je precies voor welke dienst welke tijd je uitbetaald krijgt. Die harmony uitdraaien horen in elk depot/VBG voor elke medewerker in te zien zijn. | |
xxiessiexx | vrijdag 11 maart 2011 @ 23:06 |
Wij hebben er een waarvan je weet dat als hij gaat praten tijdens het zetten je flink de pineut bent. Alles zit dan door elkaar en er klopt helemaal niks meer van. Mja met de klachten daarover wordt niks gedaan ![]() | |
Troeta | zaterdag 12 maart 2011 @ 00:05 |
De wijken uitzoeken die je wel haalt, dit zijn vaak de middagwijken en de postbodewijken. En niet meer op dinsdag werken. | |
pussywillow | zaterdag 12 maart 2011 @ 01:03 |
Wat is eigenlijk het verschil tussen een postbodewijk en een... postbezorgerwijk? Start een postbodewijk vanuit een depot en een postbezorgerwijk vanuit een steunpunt, ofzo? | |
Taneli | zaterdag 12 maart 2011 @ 06:12 |
Bij ons VBG niet per se, maar ik denk over het algemeen van wel idd. | |
Troeta | zaterdag 12 maart 2011 @ 11:47 |
Ik bedoel er mee de wijken die door postbodes zelf gelopen worden, maar die vallen wel eens uit en dan kan iedereen hem lopen. Want de tijden voor hun eigen wijken staan veel ruimer. | |
tntster | zaterdag 12 maart 2011 @ 13:16 |
ja die wijken staan vaak ook ruimer omdat daar aan en af fiets tijden bij zitten;-) | |
xxiessiexx | zaterdag 12 maart 2011 @ 13:23 |
Bij ons is een postbodewijk een brommerwijk. Postbodes starten sowieso vanuit het depot, maar daar kunnen postbezorgers ook starten. | |
np101 | zaterdag 12 maart 2011 @ 14:15 |
Oh wat was het een heerlijk werkdagje. Weinig post, 1 HAH, en heerlijk weer ![]() | |
Taneli | zaterdag 12 maart 2011 @ 14:52 |
Hier hetzelfde alleen zonder de HAH! ![]() | |
loonytik | zaterdag 12 maart 2011 @ 16:02 |
bluh ben gaar.... vandaag 6:20 tot 15:00 uur gewerkt. had in principe maar een autowijk voorbereiden plus een klein wijkje weglopen. wordt ik later gebeld toen ik dat wijkje klaarhad. Of ik een andere wijk wilde erbij lopen. Omdat de postbezorger weigerde hem te bezorgen ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 12 maart 2011 @ 16:10 |
Lekker is dat Ben zelf ook even gesloopt. Na vier wijken weer eens mijn eigen wijk gelopen en dan merk ik dat deze best zwaar is ... | |
electrocrash | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:27 |
Ik heb een vraagje, als je postbezorger bent in eigen wijk, doordeweeks. Moet je dan op een vaste tijd bezorgen of mag je zelf plan hoelaat je bezorgt? | |
TokenW | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:33 |
De regel is dat een wijk voor 5 uur bezorgd moet zijn, niet dat dat altijd gebeurt, maar dat terzijde. | |
electrocrash | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:34 |
K*t wat kan je het beste doen als je naar school gaat van 8:00 tot 15:00? | |
TokenW | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:35 |
Dat is ook niet altijd waar, op de Chroom zijn zat wijken van postbezorgerswijken die te ruim staan en postbodewijken die te krap staan. Bij het invoeren van Optivo kunnen de postbodes hun eigen wijken niet zelf uitkiezen. | |
TokenW | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:38 |
Meestal merken de teamcoaches niet eens en vaak zijn ze al lang blij dat er iemand is die de wijk wegloopt. Het is een officiële regel maar ik zou me er niet druk om maken als ik jou was, Afgelopen kerst waren er bij ons zelfs mensen die tot 23:00 uur liepen (wat overigens best wel ziek is). | |
sbientje | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:42 |
pff ik ben echt helemaal gesloopt. Te slecht geslapen en toch best hard gewerkt. We hadden ook nog werkoverleg. Blijkbaar is de HAHkwaliteit hier heel laag.. nu gaan ze extra controleren enzo. Het was weer een beetje een strafkamppraatje iig Verder 3 wijken voorbereid en 2 uitgevoerd.. uitvoering ging wel vlot, zeker mijn flattenwijk ![]() | |
Bramdecaviaeter | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:53 |
Is het mogelijk grote hoeveelheden NEE JA of NEE NEE stickers te halen? Ik denk dat ik een keertje die stickers uitdeel tussen mijn HAH. | |
electrocrash | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:54 |
Heb je dan ook geen boze mensen daarover? want ik wil graag een baantje bij tnt iets dat zegmaar niet veel tijd in beslag neemt in verband met school tot 15:00 en ik wil dan 1-3 uurtjes bezorgen en dan ook nog wat vrije tijd. Is het aan te raden? Verdien je als 18 jarige genoeg? Moet je kunnen fietsen of is het iets wat je lopend in je gemak kan doen. | |
carboni | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:55 |
23:00 ?? fucking hell, ik dien een klacht in als ik collega's rond zie lopen na 19:00 | |
Bramdecaviaeter | zaterdag 12 maart 2011 @ 18:59 |
Is het aan te raden? Verdien je als 18 jarige genoeg? Moet je kunnen fietsen of is het iets wat je lopend in je gemak kan doen. [/quote] Je moet eigenlijk wel een fiets hebben want je zit al snel boven de 50 kilo post en zeker met HAH. Ook zijn de tijden meestal erg strak en moet je er echt wel stevig voor lopen. Je kunt het wel op eigen tempo doen maar je krijgt er niet meer voor betaald dan. Het is wel relaxed maar ik moet toch echt even nagaan of ik geen ruimere tijden voor HAH kan krijgen want 20 minuten extra voor 5 zware postzakken extra is simpelweg onrealistisch. Ik moet daarvoor sowieso 1 keer extra fietsen en alleen daarmee ben ik al 20 minuten extra kwijt. | |
electrocrash | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:01 |
Je moet eigenlijk wel een fiets hebben want je zit al snel boven de 50 kilo post en zeker met HAH. Ook zijn de tijden meestal erg strak en moet je er echt wel stevig voor lopen. Je kunt het wel op eigen tempo doen maar je krijgt er niet meer voor betaald dan. Het is wel relaxed maar ik moet toch echt even nagaan of ik geen ruimere tijden voor HAH kan krijgen want 20 minuten extra voor 5 zware postzakken extra is simpelweg onrealistisch. Ik moet daarvoor sowieso 1 keer extra fietsen en alleen daarmee ben ik al 20 minuten extra kwijt. [/quote] Kan je ook rond 17:00 beginnen? | |
sbientje | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:02 |
ik zou het niet doen als je echt pas na 15.00 kan.. of je moet een heel klein wijkje regelen maar dat levert dan weer weinig op.. | |
sbientje | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:02 |
nou dat lijkt me niet echt gewenst | |
Bramdecaviaeter | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:03 |
Is dat geen matennaaierrij? | |
Bramdecaviaeter | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:04 |
Hieruit maak ik op dat je in Den Haag loopt? | |
TokenW | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:10 |
Ja, Den Haag, de nummer 1 portiekenstad van Nederland, maar dat is toch niet aan te raden, vandaag zo'n 120 portieken gelopen en dat is toch wel teveel van het goede. Was vandaag zelf ook pas om 17: 40 klaar, maar ja, een lekke band doe je weinig tegen. | |
carboni | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:13 |
Matennaaierij? Het is medewerkernaaierij om je medewerkers ver in het donker te laten lopen. De enige manier om het nog enigszins hogerop bekend te maken is door klachten in te dienen. Las laatst een interview met Peter Bakker, dat die moest janken om de Zembla reportage. Management in die groene toren is compleet "out of touch with reality" | |
TokenW | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:14 |
Bij het stadhuis of een stadsdeelkantoor kun je ze krijgen, maar meer dan 20 geven ze denk ik niet mee. Op de standaardstickers staat ook een telefoonnummer dat je kan bellen, maar dat kost wel geld. | |
Bramdecaviaeter | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:16 |
Ah in het begin heb ik ook een portiekenwijkje gehad in Loosduinen. Ging wel redelijk maar echt wel een stuk zwaarder. Ik heb nu 2 wijken in Waldeck. Wordt bij jou gekeken naar de bezorgrapporten of krijg je ook alleen die vaste tijd en ga je daar nooit overheen dan? | |
Bramdecaviaeter | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:21 |
Ah okee ![]() Ik werk er pas sinds kort maar ik ga inderdaad ook wel merken dat ze niet helemaal sporen. Ik kom uit een ondernemersgezin en zal echt niet zomaar gaan zeuren tegen een leidinggevende. Maar ik kom echt onmogelijke dingen tegen. Ik geloof niet dat de ouwetjes net zo snel kunnen lopen als ik en ik haal mijn tijden maar net aan als het rustig is. | |
carboni | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:22 |
Haha held, weet niet of het management dat zo'n goed idee vind.. Eigenlijk is het wel een goed idee sommige klanten zijn te lui om een sticker te halen maar willen ze toch niet en je hebt klanten die het perse wel willen. Heb ook wel klanten gezien die een JA JA sticker in elkaar hebben geflanst. Die OGS (management taal voor HAH) kwaliteit was hier ook te laag in de zomer, kregen we ook boze speeches en controles. Heb zelf ook nog zo'n controle gedaan, geen enkele fout kunnen vinden ( we moesten perse gaan vragen bij de laatste huizen). Heeft nog trouwens tot de herfst geduurd voordat ze eindelijk de juist hoeveelheid voor mijn wijk meegaven. | |
TokenW | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:24 |
Ik ben zaterdagwerker zonder vaste wijk, dus ik kies meestal mijn eigen wijken uit, daarbij loop ik gemiddeld over alle wijken niet buiten tijd, dus als ik een keer een half uur buiten tijd zit, dan maak ik dat een andere keer wel weer goed. ZDW-ers vullen ook geen bezorgrapportjes in. Je loopt zeker de 5107 en 5108 dan. Die tijden zijn wel haalbaar, alleen de 5101 en 5218 moet je echt mijden. | |
Bramdecaviaeter | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:28 |
Hehe nee ik weet het maar ik wordt er ook moedeloos van om me de tering in te sjouwen, er praktisch niet voor betaald te krijgen en ik mensen direct die boekjes zie weggooien. Ik hoorde van anderen dat ze als ze HAH bezorgen alleen HAH geven aan huizen waar ze post moeten bezorgen. Ik had juist allerlei formulieren gekregen dat het echt moest en ik weet dat het een erg belangrijke inkomstenbron is voor TNT. Dus ik heb het tot nu toe serieus genomen en netjes bezorgd. Maar als ik er zwaar onderbetaald ben ga ik het niet meer zo netjes doen. [ Bericht 2% gewijzigd door Bramdecaviaeter op 12-03-2011 19:36:08 ] | |
Bramdecaviaeter | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:34 |
Jah klopt, laatste weken met maar 2 zakken post was het wel goed te doen jah. Maar in het begin had ik dikwijls 3 of 4 zakken post. Dan loop je toch minder snel. En HAH 5 zakken loop ik niet met 20 minuten extra weg. Overigens ben ik ook zeer slecht geinformeerd. mij was verteld dat ik 1030 aanwezig moest zijn. terwijl de post op zn vroegst 1100 er is en vaak ook 1130. Maar de bezorgers van de landre zeiden dat het wel gewoon doorbetaald is terwijl mn teamcoach dat opeens ontkent. Het is dat ik het ook doe om conditie op te bouwen anders was ik nu wel weg. | |
carboni | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:35 |
HAH bezorgen bij adressen waar alleen post is overbodige moeite. Als je het fout gaan doen kun je het net zo goed helemaal niet doen ![]() | |
Bramdecaviaeter | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:38 |
Hmm ja vond het ook al een vreemde tactiek. | |
ellenatmars | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:57 |
Nouja, vandaag zo'n geaddresseerde mailing van UPC "komt naar u toe", bijna HAH ![]() Maar alsnog irritant, vooral om dat allemaal te moeten gaan ingooien/zetten. Zucht. Woensdag gewoon voor 3 wijken ingepland ![]() | |
TokenW | zaterdag 12 maart 2011 @ 19:59 |
Officieel moeten ochtendwijken zoals de 5107 er om 10:30 staan, maar het is mogelijk dat ze dit veranderd hebben aan het begin van dit jaar, (zelfs als alle ochtendkanten al klaar zijn wachten de postbode+-en nog op andere kanten tot soms wel 10:30 voor ze gaan rijden). Het management wil ook pas wachttijden uitbetalen als een wijk minimaal een half uur te laat is en pas vanaf dat halve uur te laat. Met HAH moet je ook leren lopen, de eerste keer dat ik het los mee kreeg ging het ook voor geen meter. Verder wil het ook nog weleens helpen om 3,5 grijze tas leeg te halen en dan los in je fietstassen te doen, als je dat handig doet krijg je die 3,5 grijze tas er gewoon in en dat scheelt toch al snel een ritje heen en weer. | |
Bramdecaviaeter | zaterdag 12 maart 2011 @ 20:07 |
nouja mij werd verteld dat ik dan maar om 1100 moest komen, dat doe dan ook maar, Maar beetje jammer dat ik ruim een maand die uren wel weg heb moeten gooien. De HAH ga ik ook maar anders aanpakken en ik ga het misschien proberen andersom te kunnen dragen(rechtsdragen en links erin doen) misschien dat ik dan een groter gewicht kan meenemen op mn armen door af te wisselen. | |
yingyangert | zaterdag 12 maart 2011 @ 20:54 |
ik doe het altijd in mijn tnt schouder tas.. Die flap open doen en dan steeds je hah er uit pakken. de eerste 15 minuten zijn ff klooien om steeds van elke soort 1 te pakken, maar daarna word het automatisme en is de wijk zo af. | |
Lastpost | zaterdag 12 maart 2011 @ 21:00 |
Zo doe ik het ook. ![]() | |
Bramdecaviaeter | zaterdag 12 maart 2011 @ 21:12 |
hmm dan ook maar om een schoudertas vragen. | |
carboni | zaterdag 12 maart 2011 @ 21:34 |
Ik gebruik altijd twee schoudertassen, ziet er een beetje commandostyle uit maar ik heb altijd een stuk bundel over ipv een stuk straat. En je gaat er ook nog eens minder schuin van lopen. Oh en jullie moeten eens naar dat artikel lezen over de autounit, nou gaan ze opeens luisteren naar medewerkers. Passagiersstoel eruit? Laten we het proberen. ![]() | |
Kramerica-Industries | zaterdag 12 maart 2011 @ 22:24 |
Moest 'ie janken? Dan toch zeker om zijn eigen laffe optreden aan het einde! Zo zie je maar, als ze geen door de persvoorlichters voorgebakken lulpraatje paraat hebben zijn ze in ene nergens meer! |