MacGuyertjes in de dopquote:Op vrijdag 4 februari 2011 03:22 schreef Floxxx het volgende:
JacobPark Jacob Park
RT @dougmcgray Design for the real world: @sharifkouddous says people in Tahrir Sq are hacking street lights to charge cell phones. #Egypt
5 minutes ago
D-Day, wat heb ik die al vaak gehoordquote:
Ja, is inderdaad een mooi goed. En bij deze wil ik alle mensen die hebben bijgedragen aan de vele topics hartelijk danken voor de informatie van de afgelopen dagen. Zit helaas op mijn werk, maar dankzij dit forum ben ik wel continue op de hoogte.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 07:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vreemd om zo ver weg toch spanning te voelen.
Af en toe is massa-media een mooi goed
D for Departure dan wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 07:58 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
D-Day, wat heb ik die al vaak gehoord
Maar als je gaat kijken is D-Day wel een belangrijk begrip in een strijd om vrijheid
Het is V voor Victory hè, die hou ik al een paar dagen aanquote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
D for Departure dan wel natuurlijk.
Weer eens wat anders dan V for Vendetta
Ik bedoel dat vanuit de Wikileaks die gister naar buiten is gekomen, dat Suleiman al een tijd geleden diverse gesprekken in Washington heeft gevoerd met de CIA.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:03 schreef NorthernStar het volgende:
Ik begrijp je vragen over Suleiman niet helemaal tass.
Omar Suleiman is een vertrouweling van Mubarak, een ouwe knar die al heel lang dienst van zijn regime uitmaakt. Hij was ook jarenlang hoofd van de geheime dienst en heeft zat mensen laten opsluiten, martelen, aan de VS uitgeleverd of gewoon laten verdwijnen. Is net als Mubarak erg close met het pentagon.
Mubarak of Suleiman, lood om oud ijzer, het is hetzelfde regime. Mubarak had het liefst zijn zoon als opvolger gehad maar omdat het er al op leek dat dit echt op teveel verzet zou stuiten was wellicht al bedacht om Suleiman tussendoor te doen.
Verder zegt het niks dat de CIA en andere diensten contacten heeft met de oppositie, Moslimbroederschap,vakbonden etc. Dat is hun baan. Ze hadden tijdens de koude oorlog ook contacten met de KGB.
En omdat het nog helemaal niet duidelijk is wie straks de touwtjes in handen krijgt is het natuurlijk handig om op zoveel mogelijk kaarten tegelijk in te zetten. Doen alle spelers waarschijnlijk, niet alleen de Amerikanen.
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:19 schreef Janena het volgende:
Hopen dat het vandaag allemaal goed verloopt, zonder geweld...en ZONDER Moebie als president.
Mogge!quote:
Waarom lijkt je dat de beste oplossing? Waarom geen regering van nationale eenheid? Nodig alle grote georganiseerde groepen uit om deel te nemen, ja inclusief de moslimsbroederschap, en begin met het schrijven van een nieuwe grondwet en het voorbereiden van verkiezingen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:14 schreef tass het volgende:
[..]
Ik bedoel dat vanuit de Wikileaks die gister naar buiten is gekomen, dat Suleiman al een tijd geleden diverse gesprekken in Washington heeft gevoerd met de CIA.
Bush was indertijd al bezig om Moebie te vertellen dat ie meer democratie in het land moest brengen, maar daar wou ons klein dictatortje toen al niks van weten. En daarvanuit zijn ze Suleiman gaan benaderen. Helemaal omdat die er openlijk op tegen was om Gamal zijn vader te laten opvolgen.
Ik weet ook dat Suleiman ook gewoon een viezerik is, maar als hij de interim regering kan leiden, met Amerika op de achtergrond totdat er verkiezingen zijn geweest, dan lijkt mij dat de beste oplossing tot die tijd. Het is Amerika gewoon heel veel gegeven om de rust in de hele regio daar te laten bewaren. Ze zijn doodsbang dat Israel weer wordt aangevallen.
En als Suleiman achter gesloten deuren hulp mbt alles (rust, economisch en voor de verkiezingen) accepteert, dan denk ik dat op die manier de kans het grootst is voor het gewone volk om hier echt als winnaar uit te komen.
Zoals ik overal al zei en blijf zeggen; het is niks anders als politiek; een spelletje dat draait om macht en geld......
12:10 lokale tijdquote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:27 schreef shomila het volgende:
LaurenBohn Lauren E. Bohn
Good ("Day of Departure") morning. Air thick with intensity. Many calls from friends taking to the street/sq after prayer. #Cairo #Jan25
1 minute ago
Hoe laat is het gebed?
Domme mensen. Mubarak blijft dus gewoon lekker zitten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:33 schreef shomila het volgende:
jrug Jonathan Rugman
The anti-march to the Pres palace called off, says protest leader, as they focus on a people buildup in iconic Tahrir Sq
43 seconds ago
Is hij credible?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:33 schreef shomila het volgende:
jrug Jonathan Rugman
The anti-march to the Pres palace called off, says protest leader, as they focus on a people buildup in iconic Tahrir Sq
43 seconds ago
Zelfs als hij credible is, heeft hij niet de beste bronnenquote:
quote:jrug Jonathan Rugman
Rumour is that Mubarak has gone. Can not confirm. Celebrations in streets #c4news #jan25 #feb01 #egypt
1 Feb
Onmogelijk dat die weg is... hij zei gister nog dat die niet weg kon ivm de gaosquote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:39 schreef Carine-C het volgende:
[..]
Zelfs als hij credible is, heeft hij niet de beste bronnen
[..]
Freijten staat er niet bij?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:41 schreef Zith het volgende:
http://abcworldnews.tumbl(...)l-the-journalist-who
volgens die theorie : issie toch al wegquote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:42 schreef Maitje het volgende:
[..]
Onmogelijk dat die weg is... hij zei gister nog dat die niet weg kon ivm de gaos
Gaos. Is dat een land naast Laos?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:42 schreef Maitje het volgende:
[..]
Onmogelijk dat die weg is... hij zei gister nog dat die niet weg kon ivm de gaos
quote:Dozens of police trucks in side streets around Pres Palace. Yes thats right police! Haven't seen them in a while. #Egypt
Vanaf deze zijde niet veel foto's gezien. Indrukwekkend.quote:
Fox! Altijd een goede nieuwszender voor 's ochtends bij een kopje koffiequote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:38 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Islamic Militants Support Egyptian Protesters
volgens tweet van Anderson Cooper is cnn vanaf 10 uur live, bij ons 9 uur dan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:47 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
zijn er b.t.w. nog andere livestreams ? ik heb nu alleen deze http://www.presstv.ir/live/llnw/
is dat de enige nu ?:?
http://www.aljazeera.net/Channel/Livestreamingquote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:47 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
zijn er b.t.w. nog andere livestreams ? ik heb nu alleen deze http://www.presstv.ir/live/llnw/
Is die stream van Iran live ?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:47 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
okaj thnx!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:52 schreef Carine-C het volgende:
[..]
volgens tweet van Anderson Cooper is cnn vanaf 10 uur live, bij ons 9 uur dan.
zo te zien is ie live .. i.i.g dat beweren ze , maar ziet er wel live uit ..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:53 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Is die stream van Iran live ?
Goedemorgen
quote:http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4936/VK-Dossier-Onrust-in-het-Midden-Oosten/article/detail/1831373/2011/02/04/6-April-Beweging-is-de-motor-achter-de-strijd-tegen-Mubarak.dhtml
CAÏRO - De 6 April Beweging werd in 2008 opgericht op internet om stakende arbeiders in de industriestad Mahalla al-Kubra te helpen. Een beweging van jongeren uit de Egyptische middenklasse, die plots strijden om de macht in het land.
De 'Facebookgeneratie' die de drijvende kracht is achter de democratische opstand in Egypte, is in werkelijkheid een losvaste groep, met een lemma op Wikipedia en een naam die bij voorbaat geschiedenis lijkt te willen schrijven: de 6 April Beweging.
Deze groep deed, samen met een Facebooknetwerk dat zich 'Wij zijn allen Khaled Said' noemt, de oproep uitgaan voor de eerste betoging op het Tahrirplein, dinsdag 25 januari. Het was bedoeld als een soort flashmob - waarbij een grote groep personen uit het niets bij elkaar lijkt te komen -, maar het pakte veel groter uit dan de organisatoren hadden gedacht. Het gaf deze jongeren uit de middenklasse, maar weldra burgers van alle leeftijden en standen, plotseling het idee: wat de Tunesiërs konden, kunnen wij ook.
Verantwoordelijkheid
De 6 April-jongens zagen hun kans, maar beseften meteen hun verantwoordelijkheid. Binnen een etmaal was hun actie veranderd in een acute uitdaging aan het regime van Hosni Mubarak. Voor vrijdag de 27ste werd een grote demonstratie aangekondigd, opnieuw op het Tahrirplein. Er moest razendsnel een volwassen alternatief voor de regering-Mubarak worden gesmeed.
Oppositiegroep na oppositiegroep haakte, het momentum voelende, in na die cruciale dinsdag. Vorige week donderdag al vond het eerste beraad plaats tussen vertegenwoordigers van de 6 April Beweging en leiders van de belangrijkste oppositiegroepen - zowel oude partijen als de nieuwe National Association for Change (NAC) van Nobelprijswinnaar Mohamed ElBaradei.
Het gezicht
Meteen al werd bepaald dat hij het gezicht zou worden van de zich uitkristalliserende anti-Mubarak-coalitie. De jongeren blijven echter een hoofdrol spelen in de beweging.
Volgens een reconstructie in The New York Times is al een schaduwparlement samengesteld en is een lijst opgesteld met tien namen van personen die zouden kunnen deelnemen aan een regering van nationale eenheid, die een nieuwe Grondwet en verkiezingen moet voorbereiden.
die speelt bij mij niet af ; We're sorry, but only the following browsers are supported on your operating system at this time:Microsoft Internet Explorer 6.0 and 7.0Mozilla Firefox 2.0 or laterGoogle ChromeApple Safari/Webkit 3 or laterPlease check back soon for support for other browsers.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:52 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
http://www.aljazeera.net/Channel/Livestreaming
waarom zou het niet de D van Decision zijn? dat is waar D-Day voor staat toch.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:00 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
D for Departure dan wel natuurlijk.
Weer eens wat anders dan V for Vendetta
Nou, dat hebben ze er later bij gedacht. Was meer een soort algemene aanduiding, omdat ze toen nog niet precies wisten wanneer Operation Overlord van start zou gaan,quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:58 schreef Timmie2 het volgende:
[..]
waarom zou het niet de D van Decision zijn? dat is waar D-Day voor staat toch.
Nee een inside force. Het regime zelf. Politie verdwijnt langzaam op maandag en dinsdag en op woensdag verschijnen ineens honderden mannen die het plein wel even schoon gaan vegen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:44 schreef wdn het volgende:
AJE
= Er is een 'outside force' verantwoordelijk geweest voor het sturen van 'thugs'.
Gisteren dan Teletekst man, was niet normaal. Gewoon beweren dat de pro's het plein hadden ingenomen. Wat een mongolen, zeg.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:59 schreef Carine-C het volgende:
Ben ik de enige die zich ergert aan die aankondiging bij RTL "El-Baradei, boegbeeld van de oppositie eist dat Mubarak vandaag vertrekt".
Oh en dan met zwoele stem: RTL is errrrbij
De gemiddelde Egyptenaar weet niet eens wie de fuck El Baradei is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:59 schreef Carine-C het volgende:
Ben ik de enige die zich ergert aan die aankondiging bij RTL "El-Baradei, boegbeeld van de oppositie eist dat Mubarak vandaag vertrekt".
Oh en dan met zwoele stem: RTL is errrrbij
Opgeklopte, tendentieuze bullshit. Typisch FOX, effe lekker de Rednecks en andere domme boeren in de VS de stuipen op het lijf jagen. Kutzender.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:38 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Islamic Militants Support Egyptian Protesters
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:03 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
wow het is me eindelijk gelukt een foto te posten
quote:mosaaberizing RT @weddady The world learned a new Arabic word: Tahrir=Liberation #Jan25
1 minute ago via Tweets60
Zie je, dat krijg je als er geen thugs zijn om ze in elkaar te trappen!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 09:02 schreef yavanna het volgende:
Best apart, dagenlang camera's van, meestal, veraf en nu twee camera's op het plein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |