de anti is nu na een paar minuten opeens veranderd in promubarak, gelukkig. dacht al aan ernstige propaganda.quote:Op donderdag 3 februari 2011 04:15 schreef -jos- het volgende:
msnbc: 'antimubarak protestors apparently on the run in cairo'
tnxquote:Op donderdag 3 februari 2011 04:13 schreef -jos- het volgende:
msnbc, deze werkt hier:
http://www.msnbc.msn.com/id/21134540/vp/41398817#41398817
oepsquote:Op donderdag 3 februari 2011 04:17 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Is niet live. Ik krijg een filmpje van 18 minuten, van een uur geleden.
Gericht? En op anti mub?quote:Op donderdag 3 februari 2011 04:23 schreef -jos- het volgende:
pro-mubarak zijn verdreven maar sindsdien vuurt het leger constant met gunfire.
Geweervuur vanaf pro-muba (gericht) en het leger (waarschuwingen) en lynchpartijen bij zowel pro als antiquote:
"US Citizens who wish to leave", maar ze hebben daar ook door dat het menens is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 04:25 schreef Floxxx het volgende:
US State department zegt dat alle US citizens meteen naar het vliegveld moeten
klopt, die weg willen, ze gaan ze niet ophalenquote:Op donderdag 3 februari 2011 04:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
"US Citizens who wish to leave", maar ze hebben daar ook door dat het menens is.
Ik ging het net zeggen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 04:27 schreef Floxxx het volgende:
hmm, het is daar nu 05:30, zon zal snel opkomen
Nog een dik uur dusquote:Op donderdag 3 februari 2011 04:28 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ik ging het net zeggen.
http://www.timeanddate.com/worldclock/astronomy.html?n=53
Die kans is zeker aanwezig (al zijn de pro's waarschijnlijk voornamelijk huurlingen van de regering)quote:Op donderdag 3 februari 2011 04:29 schreef Sapstengel het volgende:
Gaat aardig de verkeerde kant op zo. Straks een burgeroorlog tussen de pro's en anti's?
Zojuist flinke vuurgevechten/schotenquote:Op donderdag 3 februari 2011 04:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik ben net wakker, hele nacht geslapen en het lijkt nog precies hetzelfde
Is het niet al morgen?quote:Op donderdag 3 februari 2011 04:32 schreef Sapstengel het volgende:
Ja ik ga nu maar eens slapen. Morgen kijken hoe het verder is gegaan.
http://twitter.com/#!/monasoshquote:monaeltahawy Mona Eltahawy
Listening to @monasosh on AJE. She's crying and smashing my heart to pieces. God Almighty. #Jan25. "
1 minute ago
Geen live beeld nee, alleen audioquote:Op donderdag 3 februari 2011 04:44 schreef Athlon_2o0o het volgende:
AJE heeft geen camerabeeld meer?
nope :squote:Op donderdag 3 februari 2011 04:44 schreef Athlon_2o0o het volgende:
AJE heeft geen camerabeeld meer?
Dit begint op Srebrenica te lijken, ze willen wel, maar ze mogen of durven niet in te grijpenquote:Op donderdag 3 februari 2011 04:49 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Waarom doet het leger niks? Die zijn gewoon op de hand van Mubarak.
quote:jonsnowC4 Jon Snow
Mubarakists now down to fewer than 100 in square separated by army from 5,000(?) protesters in square. Cordite stench hangs but no tankfire
27 seconds ago
Was maar kort, is inderdaad terug naar latest picturesquote:Op donderdag 3 februari 2011 04:49 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Bij mij staat er alleen "latest pictures", nog niet live.
nog niet, zal niet lang meer durenquote:
Krijg ook het idee dat de redactie in z'n nest ligt en zou graag meer 24 uurs updates zien bij belangerijke nieuws ontwikkelingen. Genoeg leden over de hele wereld om dit te doen, en voor Nederland zou Fok! uniek zijn met 24 uurs non-stop nieuws updates bij grote gebeurtenissen. Zelfs de grote kranten doen het niet (ook niet in Duitsland trouwens) en maakt Nederland zo 'provinciaal' landje. Fok! kan daar veranderingen in brengen. Krijg hier de hele tijd diepgaande Egypte updates via Facebook, maar op Fok! helemaal niks, echt zonde.quote:Op donderdag 3 februari 2011 05:04 schreef Floxxx het volgende:
Waar blijft onze frontpage redactie? tijd voor een FP update me dunkt
Ik merk inderdaad dat tussen middernacht en 7 uur 's morgens over het algemeen geen berichten worden geplaatst. Misschien inderdaad een idee om naar "global coverage" te strevenquote:Op donderdag 3 februari 2011 05:06 schreef Hoedjeman het volgende:
[..]
Krijg ook het idee dat de redactie in z'n nest ligt en zou graag meer 24 uurs updates zien. Genoeg leden over de hele wereld, voor Nederland zou Fok dan uniek zijn.
Tijd voor een dagje ziekquote:Op donderdag 3 februari 2011 05:15 schreef plak_bandje het volgende:
Weltrusten mannen. Denk niet dat ik fit genoeg ben om zo gelijk door te gaan naar college.
Ok, die geven dus ook nog lang niet op.quote:Op donderdag 3 februari 2011 05:23 schreef -jos- het volgende:
blakehounshell Blake Hounshell
by peterdaou
NileTV ticker: "Obama hails Mubarak's speech to the nation... Obama praises Egypt's youth and army... EU praises Mubarak..."
4 minutes ago Fa
Geen enkele militaire macht kan ingrijpen binnen een termijn die er toe doet. Het enige dat de westerse wereld kan en moet doen is de steun voor Mubarak intrekken en er op aandringen dat iemand van het leger de macht overneemt. Dat is de enige stabiele oplossing op dit moment.quote:Op donderdag 3 februari 2011 05:21 schreef Crazy-M het volgende:
Live beelden @ Jazeera
Iedereen die zich afvraagt waarom de wereld niet ingrijpt is eigenlijk nogal logisch.
Dit is iets binnen egypte, Amerika, iran, israerl, europa of wie dan ook kan niet met een militaire legermacht egypte binnenvallen en de president afdwingen. Dit betekent dan gehaaid oorlog tussen 2 landen.
De enige macht die KAN ingrijpen maar het nog niet doet is de VN.
Wat echter wel kan is alle Egyptische bezittingen in je land bevriezen. Alle leden van het regime in je land oppakken wegens mogelijke betrokkenheid bij oorlogsmisdaden en geen visa meer verstrekken aan leden van het regime.quote:Op donderdag 3 februari 2011 05:21 schreef Crazy-M het volgende:
Live beelden @ Jazeera
Iedereen die zich afvraagt waarom de wereld niet ingrijpt is eigenlijk nogal logisch.
Dit is iets binnen egypte, Amerika, iran, israerl, europa of wie dan ook kan niet met een militaire legermacht egypte binnenvallen en de president afdwingen. Dit betekent dan gehaaid oorlog tussen 2 landen.
De enige macht die KAN ingrijpen maar het nog niet doet is de VN.
Hmm ok, dacht VN in zulke situaties wel kon ingrijpen voor de orde te handhavenquote:Op donderdag 3 februari 2011 05:25 schreef Recce het volgende:
[..]
Geen enkele militaire macht kan ingrijpen binnen een termijn die er toe doet. Het enige dat de westerse wereld kan en moet doen is de steun voor Mubarak intrekken en er op aandringen dat iemand van het leger de macht overneemt. Dat is de enige stabiele oplossing op dit moment.
Hebben die mensen geen staatsbescherming vanaf egyptische kant ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 05:26 schreef Revian het volgende:
[..]
Wat echter wel kan is alle Egyptische bezittingen in je land bevriezen. Alle leden van het regime in je land oppakken wegens mogelijke betrokkenheid bij oorlogsmisdaden en geen visa meer verstrekken aan leden van het regime.
De VN mag zich niet bemoeien met binnenlandse aangelegenheden, dus de VN mag officieel niks. De NAVO zou wel kunnen ingrijpen (dat heeft het onder meer gedaan in Kosovo), maar dat zou in Egypte denk ik alleen een averechts effect hebben.quote:Op donderdag 3 februari 2011 05:26 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Hmm ok, dacht VN in zulke situaties wel kon ingrijpen voor de orde te handhaven
Je kan op het terrein van de ambassade inderdaad weinig doen onder het internationale recht. Zodra ze naar buiten lopen wel natuurlijk. En niemand verplicht jou om eten e.d. naar de Ambassade toe te latenquote:Op donderdag 3 februari 2011 05:27 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Hebben die mensen geen staatsbescherming vanaf egyptische kant ?
Als jij gezocht wordt en je gaat terrein van de ambassade op kunnen ze je namelijk niks meer doen
Weet ik ook weer waarom dat lawaai was.quote:MennaGamal Menna Gamal
by Sandmonkey
Too low. Making noise by hitting steal boards to cover up the screams and cry for helps of protesters. TOO LOW! #Jan25 #Tahrir
26 minutes ago
had gisteren al een soort Srebrenica gevoel. Zeker toen de Pro's het plein wel erg dicht begonnen te naderen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 04:50 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Dit begint op Srebrenica te lijken, ze willen wel, maar ze mogen of durven niet in te grijpen
Nee, dat is van de uitgebrande auto's e.d., er is nauwelijks met traangas gestrooid vannacht, traangas is witterquote:Op donderdag 3 februari 2011 06:23 schreef Recce het volgende:
Ik ben bang dat de "smoke" op AJE traangas is.
Er werd rook gemaakt door tanks. Dat zou een rookgordijn kunnen zijn, maar misschien is het traangas.quote:Op donderdag 3 februari 2011 06:24 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Nee, dat is van de uitgebrande auto's e.d., er is nauwelijks met traangas gestrooid vannacht
Rook die je nu ziet is rookgordijn, witter dan de rook van net en ook dichterquote:Op donderdag 3 februari 2011 06:25 schreef Recce het volgende:
[..]
Er werd rook gemaakt door tanks. Dat zou een rookgordijn kunnen zijn, maar misschien is het traangas.
Yups. Het waren een soort tankwagens. Misschien een soort militaire brandweer? Bijvullen van de brandweer?quote:Op donderdag 3 februari 2011 06:29 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Rook die je nu ziet is rookgordijn, witter dan de rook van net en ook dichter
thugs werden in de metro gevangen gehouden; nu dus afgevoerd door politie(hun collega's?). Benieuwd of er vandaag al dezelfde nogmaals gepakt gaan worden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 05:36 schreef -jos- het volgende:
Twee oranje (politie)busjes met zwaailichten rijden het plein op, vervolgens komen er mensen uit de metroingang en worden ze de busjes in gezet en afgevoerd.
Slaap wel.quote:Op donderdag 3 februari 2011 06:49 schreef Floxxx het volgende:
En met de onzin die nu op AJE is, ga ik naar bed
Tot over een uur of 5-6
Slaap lekkerquote:Op donderdag 3 februari 2011 06:49 schreef Floxxx het volgende:
En met de onzin die nu op AJE is, ga ik naar bed
Tot over een uur of 5-6
ik ook al 2 uur hoorquote:Op donderdag 3 februari 2011 06:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Slaap lekker
Ik ben net een paar uur wakker (maar ik woon dan ook in Azië)
Ik in de VS, bijna 1 uur 's nachts hierquote:Op donderdag 3 februari 2011 06:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Slaap lekker
Ik ben net een paar uur wakker (maar ik woon dan ook in Azië)
Ah. I c.quote:Op donderdag 3 februari 2011 06:50 schreef Recce het volgende:
[..]
De meeste media zijn niet echt actief nu, maar het was een nare toestand vannacht.
http://www.nu.nl/buitenla(...)hieten-betogers.htmlquote:Aanhangers Mubarak beschieten betogers
Uitgegeven: 3 februari 2011 06:15
Laatst gewijzigd: 3 februari 2011 06:55
CAIRO - Aanhangers van de Egyptische president Mubarak hebben in de nacht van woensdag op donderdag het vuur geopend op anti-regeringsbetogers op het Tahrirplein in Caïro. Dat meldde de Arabische nieuwszender Al Jazeera.
© Getty ImagesAl Arabiya TV meldt dat vier demonstranten om het leven zijn gekomen. Ook zouden er dertien gewonden zijn.
Het schieten hield een groot deel van de nacht aan. Getuigen op het plein zeggen dat het leger de mensen niet verdedigde en dat de betogers zichzelf probeerden te beschermen met stokken en stenen.
Op het plein was het de hele nacht al onrustig. Er werd met stenen en molotovcocktails gegooid. Ook zouden Mubarak-aanhangers en betogers tegen de regering eerder enkele malen slaags zijn geraakt.
Geweld
Woensdag brak geweld uit tussen aanhangers van de Egyptische president Hosni Mubarak en anti-regeringsbetogers.
Daarbij vielen ruim 1500 gewonden en drie doden. Later, in de nacht van woensdag op donderdag, werden betogers op het Tahrirplein onder vuur genomen. Daarbij vielen enkele doden en meer dan tien gewonden.
Ik hoop echt dat vreedzame betogers naar het plein kunnen komen vandaag. Daar ziet het er niet naar uit helaas.quote:Op donderdag 3 februari 2011 06:58 schreef rakotto het volgende:
Misinformatie.Het is gewoon tuig/poltiie dat tegen de anti-mu vechten... Geen mubarakaanhanger
Ja de strategie is het volk moe maken waardoor het vanzelf uit elkaar gaat. Dat is in Iran ook goed gelukt, en je hoort er niks meer van in Iran. Mubarak hoopt dat hier hetzelfde gebeurt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:05 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat vreedzame betogers naar het plein kunnen komen vandaag. Daar ziet het er niet naar uit helaas.Ik heb het gevoel dat het maken van chaos door het regime zo goed werkt dat er binnen een paar dagen geen protest meer over is.
Aan de andere kant kan het ook zo werken dat mensen zo boos worden dat het protest nog grootschaliger wordt, maar dan moeten de mensen wel moedig zijn.
Ik weet niet of je alles gevolgd hebt vanaf het begin, maar de mensen moesten letterlijk oorlog voeren tegen de politie met stenen. De politie was goed uitgerust en had alsnog verloren. Nu is de politie terug, maar in burger en probeert het van binnen uit kapot te maken... Op een gegeven moment verliezen zij weer massaal en gaan ze normaal door met het protesteren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:05 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat vreedzame betogers naar het plein kunnen komen vandaag. Daar ziet het er niet naar uit helaas.Ik heb het gevoel dat het maken van chaos door het regime zo goed werkt dat er binnen een paar dagen geen protest meer over is.
Aan de andere kant kan het ook zo werken dat mensen zo boos worden dat het protest nog grootschaliger wordt, maar dan moeten de mensen wel moedig zijn.
Het zijn inderdaad helden. Ze kunnen ook niet anders, als ze weg willen, moeten ze door de pro Mubarak gasten.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:12 schreef deleriouz het volgende:
Ok, heb ik nog iets gemist sinds 03:00?
Wat een helden. Ze staan nog steeds het plein te verdedigen!
Het is niet voor wat geld, het zijn gewoon politiediensten in burgerkleding. Het zijn geen echte protesters.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:11 schreef theNull het volgende:
Meer Pro & Anti onderwge zojuist op AJE.
Hoever kun je gaan als Pro voor een paar euro?
Ze waren eergisteren wel met veel mensen op het plein en toen was het vreedzaam. Nu zijn er nog een paar honderd over, de rest is thuis. Het organiseren van een nieuw protest lijkt me erg moeilijk, omdat het zo gevaarlijk is en omdat de pro Mubarak mensen overal zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:08 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik weet niet of je alles gevolgd hebt vanaf het begin, maar de mensen moesten letterlijk oorlog voeren tegen de politie met stenen. De politie was goed uitgerust en had alsnog verloren. Nu is de politie terug, maar in burger en probeert het van binnen uit kapot te maken... Op een gegeven moment verliezen zij weer massaal en gaan ze normaal door met het protesteren.
Trouwens mensen, gisteren heeft een outcast van de regering/het leger verteld dat de politie toen weg is gegaan omdat zij "out of ammo" waren. Dat werd toen op AJA bekend gemaakt.
Da's juistquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:16 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Wat zien we nu op AJE? Dat is toch niet Tahrir Square, maar een soort van intersection ten noorden van Tahrir Square en ten noorden van het Nationaal Museum?
Ja, dit viel mij ook op. Maar Mubarak heeft AJE verboden in Egypte, dus is het logisch dat AJE zich alleen nog maar sterker verzet tegen Mubarak. Fantastische zender.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:17 schreef Misstique het volgende:
Dag 10 en ik probeer me opstanden en demonstraties te herinneren die van dezelfde schaal waren.
Opvallend trouwens dat ze bij AJE nu alleen nog maar spreken van Liberation Square ipv Tahrir. Meer Amerikaanse kijkers? Het is iig voor propaganda doeleinden. Niet dat ik het erg vind.
AJE is echt baas! Is Ayman inmiddels weer boven water?quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:18 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, dit viel mij ook op. Maar Mubarak heeft AJE verboden in Egypte, dus is het logisch dat AJE zich alleen nog maar sterker verzet tegen Mubarak. Fantastische zender.
Ik vind dit toch altijd een beetje in een soort van slachtofferrol kruipen. "Het zijn de VS en Israël die eigenlijk aan de touwtjes trekken".quote:
Ja, er staat gewoon filequote:Op donderdag 3 februari 2011 07:20 schreef Misstique het volgende:
Onwerkelijk ook als ze uitzoomen en je ziet gewoon de ochtendspits achter ze langs gaan.
Ayman is ondergedoken: http://twitter.com/AymanMquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:19 schreef deleriouz het volgende:
[..]
AJE is echt baas! Is Ayman inmiddels weer boven water?
Waar Mubarak mee bezig is, is een massamoord in de maak. Dus ik zie de vergelijking wel met de hakenkruis... En Israel en de VS trekken duidelijk aan de touwtjes, ze staan nog steeds achter Mubarak en grijpen helemaal niet in zoals hoe zij het meestal doen in andere gevallen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik vind dit toch altijd een beetje in een soort van slachtofferrol kruipen. "Het zijn de VS en Israël die eigenlijk aan de touwtjes trekken".
Alsof een Egyptenaar zelf hier niet toe in staat zou zijn. Beetje een True Scotsman fallacy als je het mij vraagt.
En WTF doet dat hakenkruis daar? Zou je daar niet eerder een davidsster verwachten?
Niet zo overdrijven, een massamoord wellicht maar het is geen doelbewuste poging van Mubarak om het hele Egyptische volk uit te roeien.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:25 schreef rakotto het volgende:
[..]
Waar Mubarak mee bezig is, is een genocide in de maak.
Israel en de VS kunnen alleen hun steun intrekken en mubarak omlullen om af te treden (net zoals alle andere landen)quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:25 schreef rakotto het volgende:
[..]
Waar Mubarak mee bezig is, is een genocide in de maak. Dus ik zie de vergelijking wel met de hakenkruis... En Israel en de VS trekken duidelijk aan de touwtjes, ze staan nog steeds achter Mubarak en grijpen helemaal niet in zoals hoe zij het meestal doen in andere gevallen.
Tot zover geen reactie van die vent, dus een doelbewuste poging? Het zal me niks verbazen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:28 schreef Misstique het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven, een massamoord wellicht maar het is geen doelbewuste poging van Mubarak om het hele Egyptische volk uit te roeien.
Genocide is een groot woord indd. Aangpast*quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:28 schreef Misstique het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven, een massamoord wellicht maar het is geen doelbewuste poging van Mubarak om het hele Egyptische volk uit te roeien.
Ik snap dat het makkelijker is om een vijandsbeeld te hebben zoals de VS en Israël, maar het is toch echt een Egyptenaar die het hen allemaal flikt. En hij mag dan wel de steun van die landen hebben, maar je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:25 schreef rakotto het volgende:
[..]
Waar Mubarak mee bezig is, is een genocide in de maak. Dus ik zie de vergelijking wel met de hakenkruis... En Israel en de VS trekken duidelijk aan de touwtjes, ze staan nog steeds achter Mubarak en grijpen helemaal niet in zoals hoe zij het meestal doen in andere gevallen.
Als het Moslim Broederschap de macht overneemt vind ik dat niet eens zo'n rare gedachte hoor. Misschien een beetje overdreven, maar ik snap die reactie wel.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Reacties van mensen die het allemaal niet volgen is echt bizar. Ik gooide het onderwerp net weer op op m'n werk: 'over een paar jaar kunnen we echt niet meer op vakantie in die islamitische landen als het zo doorgaat'.
Ik weet niet eens meer of je uit moet leggen hoe het wél zit.
Het is een Egyptenaar die het doet en de thugs van hem zijn ook Egyptenaren, maar dat wil nog steeds het feit niet veranderen dat deze lui geen druk op hem uitoefenen of wel.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik snap dat het makkelijker is om een vijandsbeeld te hebben zoals de VS en Israël, maar het is toch echt een Egyptenaar die het hen allemaal flikt. En hij mag dan wel de steun van die landen hebben, maar je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien.
Ik vind dat echt zoiets van: "Een echte Egyptenaar zou dat niet doen, hij is vast gecorrumpeerd door de VS en Israël." Flikker een eind op zeg.
Die mensen moeten ook inzien dat nationalisme niet heiligmakend is en dat ook een 'echte Egyptenaar' tot deze gruweldaden in staat is.
Als het MB de macht overneemt en áls ze extremistischer zijn dan ze zeggen te zijn dan ís er een mogelijkheid dat het lastiger wordt om daar vakantie te houden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:32 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als het Moslim Broederschap de macht overneemt vind ik dat niet eens zo'n rare gedachte hoor. Misschien een beetje overdreven, maar ik snap die reactie wel.
Ochtendnevel? Uitlaatgassen van de file?quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:33 schreef Casah het volgende:
Wat is dat voor een witte rook/stof wolk wat bij die brug vandaan komt?
Wie verwachte na de vrede demonstraties deze troep ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:34 schreef Misstique het volgende:
[..]
Als het MB de macht overneemt en áls ze extremistischer zijn dan ze zeggen te zijn dan ís er een mogelijkheid dat het lastiger wordt om daar vakantie te houden.
Maar ik verwacht het niet, geen van alle.
Ik verwachtte nog wel geweld ja, het was bizar hoe rustig alles verliep.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:35 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Wie verwachte na de vrede demonstraties deze troep ?
mee eens. Heb er nog steeds grote respect voor hoe goed ze dat hebben gedaan. Als de 'pro's' geen geweld waren gebruiken had het nog steeds vreedzaam gegaan denk ik.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:36 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik verwachtte nog wel geweld ja, het was bizar hoe rustig alles verliep.
Nee, ik eigenlijk ook niet. Daarvoor is de seculiere traditie in Egypte te sterk.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:34 schreef Misstique het volgende:
[..]
Als het MB de macht overneemt en áls ze extremistischer zijn dan ze zeggen te zijn dan ís er een mogelijkheid dat het lastiger wordt om daar vakantie te houden.
Maar ik verwacht het niet, geen van alle.
Het verliep misschien wel erg rustig, maar zoveel geweld in 1 dag ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:36 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat maakt toch helemaal geen reet uit? Dat ze nu druk om 'm uitoefenen snap ik best, maar de VS is op dit moment over gestapt naar een hem te motiveren zelf op te stappen. Israël zal ongetwijfeld willen dat hij blijft zitten. Maar het is geen puppet-regime.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:32 schreef rakotto het volgende:
Het is een Egyptenaar die het doet en de thugs van hem zijn ook Egyptenaren, maar dat wil nog steeds het feit niet veranderen dat deze lui geen druk op hem uitoefenen of wel.
Het is zo overduidelijk geweest in de persconferenties van the US en EGY.
Die Hawass zit metersdiep in Mubaraks reetquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:41 schreef MisterSqueaky het volgende:
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in het perspectief van een archeoloog:
http://www.drhawass.com/
Want dode mummies zijn ook belangrijk
Dit forumquote:
http://www.nytimes.com/2009/06/24/us/politics/24webobama.htmlquote:In his strongest comments since the crisis erupted 10 days ago, Mr. Obama used unambiguous language to assail the Iranian government during a news conference at the White House, calling himself “appalled and outraged by the threats, beatings and imprisonments of the past few days.”
He praised what he called the courage and dignity of the demonstrators, especially the women who have been marching, and said that he had watched the “heartbreaking” video of a 26-year-old Iranian woman whose last seconds of life were captured by video camera after she was shot on a Tehran street.
“While this loss is raw and extraordinarily painful,” he said, “we also know this: Those who stand up for justice are always on the right side of history.”
(...)
During the news conference, Mr. Obama maintained that he had been consistent in his tone toward Iran all along. “As soon as violence broke out — in fact, in anticipation of potential violence — we were very clear in saying that violence was unacceptable, that that was not how governments operate with respect to their people,” Mr. Obama said.
Toen die pro-M-groep eraan kwam was het wel duidelijk dat het lelijk zou gaan worden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:36 schreef Misstique het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:45 schreef Misstique het volgende:
geertwilderspvv Geert Wilders
Wel Mubarak, geen Mubarak, zolang de fascistische islam niet wordt verdrongen zal Egypte niet vrij zijn. Islam en vrijheid gaan niet samen.
Telt nietquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Dit forum
aangezien ik op werk zit
Walgelijke, walgelijke klootzak. Dit voor z'n eigen cause gebruiken is iets wat zelfs de meest fundamentalistische moslims niet doen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:45 schreef Misstique het volgende:
geertwilderspvv Geert Wilders
Wel Mubarak, geen Mubarak, zolang de fascistische islam niet wordt verdrongen zal Egypte niet vrij zijn. Islam en vrijheid gaan niet samen.
kunt zeggen wat je wilt, maar er is een tak van de islam (de slechte kant) die nog minder vrijheid toe laat.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:49 schreef Recce het volgende:
Wilders is echt een idioot.
http://twitter.com/geertwilderspvv/statuses/33052540933382144
Volgens mij hebben ze de overpass ingepikt vannachtquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:51 schreef Monidique het volgende:
De brug is toch pro-Moebarak? Of is dat veranderd?
Nee, brug is pro-Mubarak.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:51 schreef Monidique het volgende:
De brug is toch pro-Moebarak? Of is dat veranderd?
Lijkt er op héquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:54 schreef deleriouz het volgende:
Ze zijn thugs aan het vangen en aan het overdragen aan het leger
Dat was een uurtje of 4 terug toch al zo?quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:55 schreef Recce het volgende:
Zou kunnen dat de anti-Mubarak mensen nu de brug wel in handen hebben.
4 uur geleden lag ik te slapenquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:56 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Dat was een uurtje of 4 terug toch al zo?
Zeker niet. De brug was steeds in handen van de pro-Mubarak mensen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:56 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Dat was een uurtje of 4 terug toch al zo?
Ik kan me tweets herinneren als THE BRIDGE IS OURS, THEY ARE FLEEYING LIKE RATS... Wat was dat dan?quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:57 schreef Recce het volgende:
[..]
Zeker niet. De brug was steeds in handen van de pro-Mubarak mensen.
Ze zijn uiteindelijk niet de brug opgegaan. Op AJA zie ik dat de brug weer vrij vol is met pro-Mubarak lui.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:58 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Ik kan me tweets herinneren als THE BRIDGE IS OURS, THEY ARE FLEEYING LIKE RATS... Wat was dat dan?
Okee, dat was het moment dat ik ook wegging namelijk. Zondequote:Op donderdag 3 februari 2011 07:59 schreef Recce het volgende:
[..]
Ze zijn uiteindelijk niet de brug opgegaan. Op AJA zie ik dat de brug weer vrij vol is met pro-Mubarak lui.
Er schijnt inderdaad gericht geschoten te zijn op de anti's en de anti's hebben het plein nog steeds in handen. Het leger heeft wel in de lucht geschoten.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:00 schreef yavanna het volgende:
Moi is weer wakker. Kan iemand een vertellen hoe het vannacht ging, klopt het dat er, gericht?, geschoten is door pro's op anti's en dat anti's ondanks alles stand hebben gehouden? Is het plein nog omsingeld, heeft het leger ook maar iets gedaan vannacht qua bescherming?
Ok bedankt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:02 schreef Recce het volgende:
[..]
Er schijnt inderdaad gericht geschoten te zijn op de anti's en de anti's hebben het plein nog steeds in handen. Het leger heeft wel in de lucht geschoten.
Dankje.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:03 schreef raistlin6 het volgende:
Egypte: Chaos in Caïro
A new day a new fight.
Ik vraag me af waar de meesten gebleven zijn. Afgelopen week waren het er bijna een miljoen. Zijn die nu allemaal naar huis gegaan of pro geworden?quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:08 schreef shomila het volgende:
Er moeten wel meer anti mubarak komen anders gaan ze het niet redden.
Damnquote:Op donderdag 3 februari 2011 08:07 schreef Floxxx het volgende:
nogmaals, voor de mensen die het vannacht gemist hadden:
Lichamen worden door demonstranten weggesleept:
[ afbeelding ]
Daar komt het wel op neer, helaas.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:08 schreef shomila het volgende:
Er moeten wel meer anti mubarak komen anders gaan ze het niet redden.
En terecht, inmiddels. Al ben ik tegen de doodstraf, ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat willen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:07 schreef deleriouz het volgende:
Het volk eist de executie van de president!
Het vergt nogal wat, om daar te staan tegenover mensen die je dood willen hebben, als je thuis mensen hebt waar je voor moeten zorgen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar de meesten gebleven zijn. Afgelopen week waren het er bijna een miljoen. Zijn die nu allemaal naar huis gegaan of pro geworden?
Heftig.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:07 schreef Floxxx het volgende:
nogmaals, voor de mensen die het vannacht gemist hadden:
Lichamen worden door demonstranten weggesleept:
[ afbeelding ]
niet beetje gelijk met het nieuwsbericht onder je ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:03 schreef raistlin6 het volgende:
Egypte: Chaos in Caïro
A new day a new fight.
Door al die doden, worden de anti's alleen maar meer pissig en word het alleen maar een grotere chaos. Als Mubarak wil dat die demonstraties stoppen mag hij eerst wel eens die pro-demonstranten daar weg zien te krijgen, want zij zijn juist degene die het openbare leven verstoren. Dit alles had allang voorbij kunnen zijn als die "klootzakken" zich er niet mee bemoeit hadden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:09 schreef shomila het volgende:
Nou kom op mensen, ze zijn toch niet voor niks gestorven.
Inderdaad. Overdag zullen er wel weer meer mensen ( proberen te ) komen, maar het plein schijnt nog steeds heel moeilijk bereikbaar te zijn met nog steeds omsingeling van pro's.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:11 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het vergt nogal wat, om daar te staan tegenover mensen die je dood willen hebben, als je thuis mensen hebt waar je voor moeten zorgen.
Zou jij je er in gaan mengen als er geschoten wordt en de omgeving heel erg onveilig is vanwege de pro-Mubarak mensen? Je moet dan wel dapper zijn. Dat is niet iets voor normale mensen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:09 schreef shomila het volgende:
Nou kom op mensen, ze zijn toch niet voor niks gestorven.
het is nog steeds hetzelfde. De brug is pro en de corridor langs Nationaal Museum is anti.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:51 schreef Iridal het volgende:
Is er net als gisteren nog een overzichtsfoto met wie waar staat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |