Ik vind dit toch altijd een beetje in een soort van slachtofferrol kruipen. "Het zijn de VS en Israël die eigenlijk aan de touwtjes trekken".quote:
Ja, er staat gewoon filequote:Op donderdag 3 februari 2011 07:20 schreef Misstique het volgende:
Onwerkelijk ook als ze uitzoomen en je ziet gewoon de ochtendspits achter ze langs gaan.
Ayman is ondergedoken: http://twitter.com/AymanMquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:19 schreef deleriouz het volgende:
[..]
AJE is echt baas! Is Ayman inmiddels weer boven water?
Waar Mubarak mee bezig is, is een massamoord in de maak. Dus ik zie de vergelijking wel met de hakenkruis... En Israel en de VS trekken duidelijk aan de touwtjes, ze staan nog steeds achter Mubarak en grijpen helemaal niet in zoals hoe zij het meestal doen in andere gevallen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik vind dit toch altijd een beetje in een soort van slachtofferrol kruipen. "Het zijn de VS en Israël die eigenlijk aan de touwtjes trekken".
Alsof een Egyptenaar zelf hier niet toe in staat zou zijn. Beetje een True Scotsman fallacy als je het mij vraagt.
En WTF doet dat hakenkruis daar? Zou je daar niet eerder een davidsster verwachten?
Niet zo overdrijven, een massamoord wellicht maar het is geen doelbewuste poging van Mubarak om het hele Egyptische volk uit te roeien.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:25 schreef rakotto het volgende:
[..]
Waar Mubarak mee bezig is, is een genocide in de maak.
Israel en de VS kunnen alleen hun steun intrekken en mubarak omlullen om af te treden (net zoals alle andere landen)quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:25 schreef rakotto het volgende:
[..]
Waar Mubarak mee bezig is, is een genocide in de maak. Dus ik zie de vergelijking wel met de hakenkruis... En Israel en de VS trekken duidelijk aan de touwtjes, ze staan nog steeds achter Mubarak en grijpen helemaal niet in zoals hoe zij het meestal doen in andere gevallen.
Tot zover geen reactie van die vent, dus een doelbewuste poging? Het zal me niks verbazen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:28 schreef Misstique het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven, een massamoord wellicht maar het is geen doelbewuste poging van Mubarak om het hele Egyptische volk uit te roeien.
Genocide is een groot woord indd. Aangpast*quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:28 schreef Misstique het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven, een massamoord wellicht maar het is geen doelbewuste poging van Mubarak om het hele Egyptische volk uit te roeien.
Ik snap dat het makkelijker is om een vijandsbeeld te hebben zoals de VS en Israël, maar het is toch echt een Egyptenaar die het hen allemaal flikt. En hij mag dan wel de steun van die landen hebben, maar je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:25 schreef rakotto het volgende:
[..]
Waar Mubarak mee bezig is, is een genocide in de maak. Dus ik zie de vergelijking wel met de hakenkruis... En Israel en de VS trekken duidelijk aan de touwtjes, ze staan nog steeds achter Mubarak en grijpen helemaal niet in zoals hoe zij het meestal doen in andere gevallen.
Als het Moslim Broederschap de macht overneemt vind ik dat niet eens zo'n rare gedachte hoor. Misschien een beetje overdreven, maar ik snap die reactie wel.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Reacties van mensen die het allemaal niet volgen is echt bizar. Ik gooide het onderwerp net weer op op m'n werk: 'over een paar jaar kunnen we echt niet meer op vakantie in die islamitische landen als het zo doorgaat'.
Ik weet niet eens meer of je uit moet leggen hoe het wél zit.
Het is een Egyptenaar die het doet en de thugs van hem zijn ook Egyptenaren, maar dat wil nog steeds het feit niet veranderen dat deze lui geen druk op hem uitoefenen of wel.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik snap dat het makkelijker is om een vijandsbeeld te hebben zoals de VS en Israël, maar het is toch echt een Egyptenaar die het hen allemaal flikt. En hij mag dan wel de steun van die landen hebben, maar je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien.
Ik vind dat echt zoiets van: "Een echte Egyptenaar zou dat niet doen, hij is vast gecorrumpeerd door de VS en Israël." Flikker een eind op zeg.
Die mensen moeten ook inzien dat nationalisme niet heiligmakend is en dat ook een 'echte Egyptenaar' tot deze gruweldaden in staat is.
Als het MB de macht overneemt en áls ze extremistischer zijn dan ze zeggen te zijn dan ís er een mogelijkheid dat het lastiger wordt om daar vakantie te houden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:32 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als het Moslim Broederschap de macht overneemt vind ik dat niet eens zo'n rare gedachte hoor. Misschien een beetje overdreven, maar ik snap die reactie wel.
Ochtendnevel? Uitlaatgassen van de file?quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:33 schreef Casah het volgende:
Wat is dat voor een witte rook/stof wolk wat bij die brug vandaan komt?
Wie verwachte na de vrede demonstraties deze troep ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:34 schreef Misstique het volgende:
[..]
Als het MB de macht overneemt en áls ze extremistischer zijn dan ze zeggen te zijn dan ís er een mogelijkheid dat het lastiger wordt om daar vakantie te houden.
Maar ik verwacht het niet, geen van alle.
Ik verwachtte nog wel geweld ja, het was bizar hoe rustig alles verliep.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:35 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Wie verwachte na de vrede demonstraties deze troep ?
mee eens. Heb er nog steeds grote respect voor hoe goed ze dat hebben gedaan. Als de 'pro's' geen geweld waren gebruiken had het nog steeds vreedzaam gegaan denk ik.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:36 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik verwachtte nog wel geweld ja, het was bizar hoe rustig alles verliep.
Nee, ik eigenlijk ook niet. Daarvoor is de seculiere traditie in Egypte te sterk.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:34 schreef Misstique het volgende:
[..]
Als het MB de macht overneemt en áls ze extremistischer zijn dan ze zeggen te zijn dan ís er een mogelijkheid dat het lastiger wordt om daar vakantie te houden.
Maar ik verwacht het niet, geen van alle.
Het verliep misschien wel erg rustig, maar zoveel geweld in 1 dag ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:36 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat maakt toch helemaal geen reet uit? Dat ze nu druk om 'm uitoefenen snap ik best, maar de VS is op dit moment over gestapt naar een hem te motiveren zelf op te stappen. Israël zal ongetwijfeld willen dat hij blijft zitten. Maar het is geen puppet-regime.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:32 schreef rakotto het volgende:
Het is een Egyptenaar die het doet en de thugs van hem zijn ook Egyptenaren, maar dat wil nog steeds het feit niet veranderen dat deze lui geen druk op hem uitoefenen of wel.
Het is zo overduidelijk geweest in de persconferenties van the US en EGY.
Die Hawass zit metersdiep in Mubaraks reetquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:41 schreef MisterSqueaky het volgende:
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in het perspectief van een archeoloog:
http://www.drhawass.com/
Want dode mummies zijn ook belangrijk
Dit forumquote:
http://www.nytimes.com/2009/06/24/us/politics/24webobama.htmlquote:In his strongest comments since the crisis erupted 10 days ago, Mr. Obama used unambiguous language to assail the Iranian government during a news conference at the White House, calling himself “appalled and outraged by the threats, beatings and imprisonments of the past few days.”
He praised what he called the courage and dignity of the demonstrators, especially the women who have been marching, and said that he had watched the “heartbreaking” video of a 26-year-old Iranian woman whose last seconds of life were captured by video camera after she was shot on a Tehran street.
“While this loss is raw and extraordinarily painful,” he said, “we also know this: Those who stand up for justice are always on the right side of history.”
(...)
During the news conference, Mr. Obama maintained that he had been consistent in his tone toward Iran all along. “As soon as violence broke out — in fact, in anticipation of potential violence — we were very clear in saying that violence was unacceptable, that that was not how governments operate with respect to their people,” Mr. Obama said.
Toen die pro-M-groep eraan kwam was het wel duidelijk dat het lelijk zou gaan worden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:36 schreef Misstique het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:45 schreef Misstique het volgende:
geertwilderspvv Geert Wilders
Wel Mubarak, geen Mubarak, zolang de fascistische islam niet wordt verdrongen zal Egypte niet vrij zijn. Islam en vrijheid gaan niet samen.
Telt nietquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Dit forum
aangezien ik op werk zit
Walgelijke, walgelijke klootzak. Dit voor z'n eigen cause gebruiken is iets wat zelfs de meest fundamentalistische moslims niet doen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:45 schreef Misstique het volgende:
geertwilderspvv Geert Wilders
Wel Mubarak, geen Mubarak, zolang de fascistische islam niet wordt verdrongen zal Egypte niet vrij zijn. Islam en vrijheid gaan niet samen.
kunt zeggen wat je wilt, maar er is een tak van de islam (de slechte kant) die nog minder vrijheid toe laat.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:49 schreef Recce het volgende:
Wilders is echt een idioot.
http://twitter.com/geertwilderspvv/statuses/33052540933382144
Volgens mij hebben ze de overpass ingepikt vannachtquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:51 schreef Monidique het volgende:
De brug is toch pro-Moebarak? Of is dat veranderd?
Nee, brug is pro-Mubarak.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:51 schreef Monidique het volgende:
De brug is toch pro-Moebarak? Of is dat veranderd?
Lijkt er op héquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:54 schreef deleriouz het volgende:
Ze zijn thugs aan het vangen en aan het overdragen aan het leger
Dat was een uurtje of 4 terug toch al zo?quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:55 schreef Recce het volgende:
Zou kunnen dat de anti-Mubarak mensen nu de brug wel in handen hebben.
4 uur geleden lag ik te slapenquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:56 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Dat was een uurtje of 4 terug toch al zo?
Zeker niet. De brug was steeds in handen van de pro-Mubarak mensen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:56 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Dat was een uurtje of 4 terug toch al zo?
Ik kan me tweets herinneren als THE BRIDGE IS OURS, THEY ARE FLEEYING LIKE RATS... Wat was dat dan?quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:57 schreef Recce het volgende:
[..]
Zeker niet. De brug was steeds in handen van de pro-Mubarak mensen.
Ze zijn uiteindelijk niet de brug opgegaan. Op AJA zie ik dat de brug weer vrij vol is met pro-Mubarak lui.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:58 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Ik kan me tweets herinneren als THE BRIDGE IS OURS, THEY ARE FLEEYING LIKE RATS... Wat was dat dan?
Okee, dat was het moment dat ik ook wegging namelijk. Zondequote:Op donderdag 3 februari 2011 07:59 schreef Recce het volgende:
[..]
Ze zijn uiteindelijk niet de brug opgegaan. Op AJA zie ik dat de brug weer vrij vol is met pro-Mubarak lui.
Er schijnt inderdaad gericht geschoten te zijn op de anti's en de anti's hebben het plein nog steeds in handen. Het leger heeft wel in de lucht geschoten.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:00 schreef yavanna het volgende:
Moi is weer wakker. Kan iemand een vertellen hoe het vannacht ging, klopt het dat er, gericht?, geschoten is door pro's op anti's en dat anti's ondanks alles stand hebben gehouden? Is het plein nog omsingeld, heeft het leger ook maar iets gedaan vannacht qua bescherming?
Ok bedankt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:02 schreef Recce het volgende:
[..]
Er schijnt inderdaad gericht geschoten te zijn op de anti's en de anti's hebben het plein nog steeds in handen. Het leger heeft wel in de lucht geschoten.
Dankje.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:03 schreef raistlin6 het volgende:
Egypte: Chaos in Caïro
A new day a new fight.
Ik vraag me af waar de meesten gebleven zijn. Afgelopen week waren het er bijna een miljoen. Zijn die nu allemaal naar huis gegaan of pro geworden?quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:08 schreef shomila het volgende:
Er moeten wel meer anti mubarak komen anders gaan ze het niet redden.
Damnquote:Op donderdag 3 februari 2011 08:07 schreef Floxxx het volgende:
nogmaals, voor de mensen die het vannacht gemist hadden:
Lichamen worden door demonstranten weggesleept:
[ afbeelding ]
Daar komt het wel op neer, helaas.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:08 schreef shomila het volgende:
Er moeten wel meer anti mubarak komen anders gaan ze het niet redden.
En terecht, inmiddels. Al ben ik tegen de doodstraf, ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat willen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:07 schreef deleriouz het volgende:
Het volk eist de executie van de president!
Het vergt nogal wat, om daar te staan tegenover mensen die je dood willen hebben, als je thuis mensen hebt waar je voor moeten zorgen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar de meesten gebleven zijn. Afgelopen week waren het er bijna een miljoen. Zijn die nu allemaal naar huis gegaan of pro geworden?
Heftig.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:07 schreef Floxxx het volgende:
nogmaals, voor de mensen die het vannacht gemist hadden:
Lichamen worden door demonstranten weggesleept:
[ afbeelding ]
niet beetje gelijk met het nieuwsbericht onder je ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:03 schreef raistlin6 het volgende:
Egypte: Chaos in Caïro
A new day a new fight.
Door al die doden, worden de anti's alleen maar meer pissig en word het alleen maar een grotere chaos. Als Mubarak wil dat die demonstraties stoppen mag hij eerst wel eens die pro-demonstranten daar weg zien te krijgen, want zij zijn juist degene die het openbare leven verstoren. Dit alles had allang voorbij kunnen zijn als die "klootzakken" zich er niet mee bemoeit hadden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:09 schreef shomila het volgende:
Nou kom op mensen, ze zijn toch niet voor niks gestorven.
Inderdaad. Overdag zullen er wel weer meer mensen ( proberen te ) komen, maar het plein schijnt nog steeds heel moeilijk bereikbaar te zijn met nog steeds omsingeling van pro's.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:11 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Het vergt nogal wat, om daar te staan tegenover mensen die je dood willen hebben, als je thuis mensen hebt waar je voor moeten zorgen.
Zou jij je er in gaan mengen als er geschoten wordt en de omgeving heel erg onveilig is vanwege de pro-Mubarak mensen? Je moet dan wel dapper zijn. Dat is niet iets voor normale mensen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:09 schreef shomila het volgende:
Nou kom op mensen, ze zijn toch niet voor niks gestorven.
het is nog steeds hetzelfde. De brug is pro en de corridor langs Nationaal Museum is anti.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:51 schreef Iridal het volgende:
Is er net als gisteren nog een overzichtsfoto met wie waar staat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |