Tijd voor een dagje ziekquote:Op donderdag 3 februari 2011 05:15 schreef plak_bandje het volgende:
Weltrusten mannen. Denk niet dat ik fit genoeg ben om zo gelijk door te gaan naar college.
Ok, die geven dus ook nog lang niet op.quote:Op donderdag 3 februari 2011 05:23 schreef -jos- het volgende:
blakehounshell Blake Hounshell
by peterdaou
NileTV ticker: "Obama hails Mubarak's speech to the nation... Obama praises Egypt's youth and army... EU praises Mubarak..."
4 minutes ago Fa
Geen enkele militaire macht kan ingrijpen binnen een termijn die er toe doet. Het enige dat de westerse wereld kan en moet doen is de steun voor Mubarak intrekken en er op aandringen dat iemand van het leger de macht overneemt. Dat is de enige stabiele oplossing op dit moment.quote:Op donderdag 3 februari 2011 05:21 schreef Crazy-M het volgende:
Live beelden @ Jazeera
Iedereen die zich afvraagt waarom de wereld niet ingrijpt is eigenlijk nogal logisch.
Dit is iets binnen egypte, Amerika, iran, israerl, europa of wie dan ook kan niet met een militaire legermacht egypte binnenvallen en de president afdwingen. Dit betekent dan gehaaid oorlog tussen 2 landen.
De enige macht die KAN ingrijpen maar het nog niet doet is de VN.
Wat echter wel kan is alle Egyptische bezittingen in je land bevriezen. Alle leden van het regime in je land oppakken wegens mogelijke betrokkenheid bij oorlogsmisdaden en geen visa meer verstrekken aan leden van het regime.quote:Op donderdag 3 februari 2011 05:21 schreef Crazy-M het volgende:
Live beelden @ Jazeera
Iedereen die zich afvraagt waarom de wereld niet ingrijpt is eigenlijk nogal logisch.
Dit is iets binnen egypte, Amerika, iran, israerl, europa of wie dan ook kan niet met een militaire legermacht egypte binnenvallen en de president afdwingen. Dit betekent dan gehaaid oorlog tussen 2 landen.
De enige macht die KAN ingrijpen maar het nog niet doet is de VN.
Hmm ok, dacht VN in zulke situaties wel kon ingrijpen voor de orde te handhavenquote:Op donderdag 3 februari 2011 05:25 schreef Recce het volgende:
[..]
Geen enkele militaire macht kan ingrijpen binnen een termijn die er toe doet. Het enige dat de westerse wereld kan en moet doen is de steun voor Mubarak intrekken en er op aandringen dat iemand van het leger de macht overneemt. Dat is de enige stabiele oplossing op dit moment.
Hebben die mensen geen staatsbescherming vanaf egyptische kant ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 05:26 schreef Revian het volgende:
[..]
Wat echter wel kan is alle Egyptische bezittingen in je land bevriezen. Alle leden van het regime in je land oppakken wegens mogelijke betrokkenheid bij oorlogsmisdaden en geen visa meer verstrekken aan leden van het regime.
De VN mag zich niet bemoeien met binnenlandse aangelegenheden, dus de VN mag officieel niks. De NAVO zou wel kunnen ingrijpen (dat heeft het onder meer gedaan in Kosovo), maar dat zou in Egypte denk ik alleen een averechts effect hebben.quote:Op donderdag 3 februari 2011 05:26 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Hmm ok, dacht VN in zulke situaties wel kon ingrijpen voor de orde te handhaven
Je kan op het terrein van de ambassade inderdaad weinig doen onder het internationale recht. Zodra ze naar buiten lopen wel natuurlijk. En niemand verplicht jou om eten e.d. naar de Ambassade toe te latenquote:Op donderdag 3 februari 2011 05:27 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Hebben die mensen geen staatsbescherming vanaf egyptische kant ?
Als jij gezocht wordt en je gaat terrein van de ambassade op kunnen ze je namelijk niks meer doen
Weet ik ook weer waarom dat lawaai was.quote:MennaGamal Menna Gamal
by Sandmonkey
Too low. Making noise by hitting steal boards to cover up the screams and cry for helps of protesters. TOO LOW! #Jan25 #Tahrir
26 minutes ago
had gisteren al een soort Srebrenica gevoel. Zeker toen de Pro's het plein wel erg dicht begonnen te naderen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 04:50 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Dit begint op Srebrenica te lijken, ze willen wel, maar ze mogen of durven niet in te grijpen
Nee, dat is van de uitgebrande auto's e.d., er is nauwelijks met traangas gestrooid vannacht, traangas is witterquote:Op donderdag 3 februari 2011 06:23 schreef Recce het volgende:
Ik ben bang dat de "smoke" op AJE traangas is.
Er werd rook gemaakt door tanks. Dat zou een rookgordijn kunnen zijn, maar misschien is het traangas.quote:Op donderdag 3 februari 2011 06:24 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Nee, dat is van de uitgebrande auto's e.d., er is nauwelijks met traangas gestrooid vannacht
Rook die je nu ziet is rookgordijn, witter dan de rook van net en ook dichterquote:Op donderdag 3 februari 2011 06:25 schreef Recce het volgende:
[..]
Er werd rook gemaakt door tanks. Dat zou een rookgordijn kunnen zijn, maar misschien is het traangas.
Yups. Het waren een soort tankwagens. Misschien een soort militaire brandweer? Bijvullen van de brandweer?quote:Op donderdag 3 februari 2011 06:29 schreef Floxxx het volgende:
[..]
Rook die je nu ziet is rookgordijn, witter dan de rook van net en ook dichter
thugs werden in de metro gevangen gehouden; nu dus afgevoerd door politie(hun collega's?). Benieuwd of er vandaag al dezelfde nogmaals gepakt gaan worden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 05:36 schreef -jos- het volgende:
Twee oranje (politie)busjes met zwaailichten rijden het plein op, vervolgens komen er mensen uit de metroingang en worden ze de busjes in gezet en afgevoerd.
Slaap wel.quote:Op donderdag 3 februari 2011 06:49 schreef Floxxx het volgende:
En met de onzin die nu op AJE is, ga ik naar bed
Tot over een uur of 5-6
Slaap lekkerquote:Op donderdag 3 februari 2011 06:49 schreef Floxxx het volgende:
En met de onzin die nu op AJE is, ga ik naar bed
Tot over een uur of 5-6
ik ook al 2 uur hoorquote:Op donderdag 3 februari 2011 06:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Slaap lekker
Ik ben net een paar uur wakker (maar ik woon dan ook in Azië)
Ik in de VS, bijna 1 uur 's nachts hierquote:Op donderdag 3 februari 2011 06:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Slaap lekker
Ik ben net een paar uur wakker (maar ik woon dan ook in Azië)
Ah. I c.quote:Op donderdag 3 februari 2011 06:50 schreef Recce het volgende:
[..]
De meeste media zijn niet echt actief nu, maar het was een nare toestand vannacht.
http://www.nu.nl/buitenla(...)hieten-betogers.htmlquote:Aanhangers Mubarak beschieten betogers
Uitgegeven: 3 februari 2011 06:15
Laatst gewijzigd: 3 februari 2011 06:55
CAIRO - Aanhangers van de Egyptische president Mubarak hebben in de nacht van woensdag op donderdag het vuur geopend op anti-regeringsbetogers op het Tahrirplein in Caïro. Dat meldde de Arabische nieuwszender Al Jazeera.
© Getty ImagesAl Arabiya TV meldt dat vier demonstranten om het leven zijn gekomen. Ook zouden er dertien gewonden zijn.
Het schieten hield een groot deel van de nacht aan. Getuigen op het plein zeggen dat het leger de mensen niet verdedigde en dat de betogers zichzelf probeerden te beschermen met stokken en stenen.
Op het plein was het de hele nacht al onrustig. Er werd met stenen en molotovcocktails gegooid. Ook zouden Mubarak-aanhangers en betogers tegen de regering eerder enkele malen slaags zijn geraakt.
Geweld
Woensdag brak geweld uit tussen aanhangers van de Egyptische president Hosni Mubarak en anti-regeringsbetogers.
Daarbij vielen ruim 1500 gewonden en drie doden. Later, in de nacht van woensdag op donderdag, werden betogers op het Tahrirplein onder vuur genomen. Daarbij vielen enkele doden en meer dan tien gewonden.
Ik hoop echt dat vreedzame betogers naar het plein kunnen komen vandaag. Daar ziet het er niet naar uit helaas.quote:Op donderdag 3 februari 2011 06:58 schreef rakotto het volgende:
Misinformatie.Het is gewoon tuig/poltiie dat tegen de anti-mu vechten... Geen mubarakaanhanger
Ja de strategie is het volk moe maken waardoor het vanzelf uit elkaar gaat. Dat is in Iran ook goed gelukt, en je hoort er niks meer van in Iran. Mubarak hoopt dat hier hetzelfde gebeurt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:05 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat vreedzame betogers naar het plein kunnen komen vandaag. Daar ziet het er niet naar uit helaas.Ik heb het gevoel dat het maken van chaos door het regime zo goed werkt dat er binnen een paar dagen geen protest meer over is.
Aan de andere kant kan het ook zo werken dat mensen zo boos worden dat het protest nog grootschaliger wordt, maar dan moeten de mensen wel moedig zijn.
Ik weet niet of je alles gevolgd hebt vanaf het begin, maar de mensen moesten letterlijk oorlog voeren tegen de politie met stenen. De politie was goed uitgerust en had alsnog verloren. Nu is de politie terug, maar in burger en probeert het van binnen uit kapot te maken... Op een gegeven moment verliezen zij weer massaal en gaan ze normaal door met het protesteren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:05 schreef Recce het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat vreedzame betogers naar het plein kunnen komen vandaag. Daar ziet het er niet naar uit helaas.Ik heb het gevoel dat het maken van chaos door het regime zo goed werkt dat er binnen een paar dagen geen protest meer over is.
Aan de andere kant kan het ook zo werken dat mensen zo boos worden dat het protest nog grootschaliger wordt, maar dan moeten de mensen wel moedig zijn.
Het zijn inderdaad helden. Ze kunnen ook niet anders, als ze weg willen, moeten ze door de pro Mubarak gasten.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:12 schreef deleriouz het volgende:
Ok, heb ik nog iets gemist sinds 03:00?
Wat een helden. Ze staan nog steeds het plein te verdedigen!
Het is niet voor wat geld, het zijn gewoon politiediensten in burgerkleding. Het zijn geen echte protesters.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:11 schreef theNull het volgende:
Meer Pro & Anti onderwge zojuist op AJE.
Hoever kun je gaan als Pro voor een paar euro?
Ze waren eergisteren wel met veel mensen op het plein en toen was het vreedzaam. Nu zijn er nog een paar honderd over, de rest is thuis. Het organiseren van een nieuw protest lijkt me erg moeilijk, omdat het zo gevaarlijk is en omdat de pro Mubarak mensen overal zijn.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:08 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik weet niet of je alles gevolgd hebt vanaf het begin, maar de mensen moesten letterlijk oorlog voeren tegen de politie met stenen. De politie was goed uitgerust en had alsnog verloren. Nu is de politie terug, maar in burger en probeert het van binnen uit kapot te maken... Op een gegeven moment verliezen zij weer massaal en gaan ze normaal door met het protesteren.
Trouwens mensen, gisteren heeft een outcast van de regering/het leger verteld dat de politie toen weg is gegaan omdat zij "out of ammo" waren. Dat werd toen op AJA bekend gemaakt.
Da's juistquote:Op donderdag 3 februari 2011 07:16 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Wat zien we nu op AJE? Dat is toch niet Tahrir Square, maar een soort van intersection ten noorden van Tahrir Square en ten noorden van het Nationaal Museum?
Ja, dit viel mij ook op. Maar Mubarak heeft AJE verboden in Egypte, dus is het logisch dat AJE zich alleen nog maar sterker verzet tegen Mubarak. Fantastische zender.quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:17 schreef Misstique het volgende:
Dag 10 en ik probeer me opstanden en demonstraties te herinneren die van dezelfde schaal waren.
Opvallend trouwens dat ze bij AJE nu alleen nog maar spreken van Liberation Square ipv Tahrir. Meer Amerikaanse kijkers? Het is iig voor propaganda doeleinden. Niet dat ik het erg vind.
AJE is echt baas! Is Ayman inmiddels weer boven water?quote:Op donderdag 3 februari 2011 07:18 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, dit viel mij ook op. Maar Mubarak heeft AJE verboden in Egypte, dus is het logisch dat AJE zich alleen nog maar sterker verzet tegen Mubarak. Fantastische zender.
Ik vind dit toch altijd een beetje in een soort van slachtofferrol kruipen. "Het zijn de VS en Israël die eigenlijk aan de touwtjes trekken".quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |