Hahahah, sorry hoor smaken verschillen... Vind het weliswaar geen mooie auto's om te zien, maar om te rijden hebben BMW's onbegrensde schoonheid! Elke rit is weer een waar genoegen om te sturen. Kwalitatief vind ik het ook de beste auto's (zeker ivm Lancia) dus het spijt me dat ik ze niet mooi vind (hoewel de nieuwe F10 en Z4 maken weer een hoop goed) ik ben hier alleen maar eerlijk over....quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Afgezien van het feit dat je de eerste post in het BMW Fantopic begint met dat je BMW's de lelijkste auto's vindt die er zijn, is het redelijk vanzelf sprekend hier dat als je als laatste post dan ook een nieuw topic maakt.
Nu ga ik je niet eens in de OP zetten, misschien als je een modje lief aankijkt
Lancia heeft toch ook al tig jaar geen mooie auto meer gemaakt?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:06 schreef HFdude het volgende:
[..]
Hahahah, sorry hoor smaken verschillen... Vind het weliswaar geen mooie auto's om te zien, maar om te rijden hebben BMW's onbegrensde schoonheid! Elke rit is weer een waar genoegen om te sturen. Kwalitatief vind ik het ook de beste auto's (zeker ivm Lancia) dus het spijt me dat ik ze niet mooi vind (hoewel de nieuwe F10 en Z4 maken weer een hoop goed) ik ben hier alleen maar eerlijk over....
Daar heb je gelijk in, ik rectificeer: Ik vind BMW's niet de mooiste auto's :pquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke, maar niet mooi is al heel wat anders "lelijkste auto's die er zijn". Ik snap niet wat in je Lancia's ziet dan, maar goed smaken verschillen inderdaaden je staat in de OP.
helaas maar al te waar, daarom nu ook BMW!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lancia heeft toch ook al tig jaar geen mooie auto meer gemaakt?
Als je van M20 naar M20 gaat is het een avondje werk. volgens mij hoeven we dan echt alleen het blok te doen. en niks anders. Bij de E30 heb ik het nu 3 keer gedaan dus ik zeg ja, dat kan ik. (eerlijk = wel dat ik tot nu toe nog nooit een E21 in mijn handen heb gehad, maar zoveel anders kan het nooit zijn natuurlijk)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Klopt, M20B25 is in principe de makkelijkste swap, omdat er nu al in een M20(b20) in zit. Kan jij dat? Hoeveel werk is zo'n swap?
BMW dealers. Bij mij. of Bij elke "tuner"quote:
Dit is wel een hele mooie maar helaas een prive initiatiefquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:20 schreef HFdude het volgende:
[..]
helaas maar al te waar, daarom nu ook BMW!
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:19 schreef HFdude het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, ik rectificeer: Ik vind BMW's niet de mooiste auto's :p
Wat ik in Lancia's zie heeft zowel betrekking op pure schoonheid (Aurelia 2500 GT / B20, Fulvia coupe, Flavia Coupe, Hyena etc) alswel de VELE technische innovaties die lancia op zijn naam heeft gezet welke hedendaags nog door nagenoeg alle merken gebruikt worden. Ik noem kort: 1e V8 motor, 1e auto met zelfdragend! chassis, 1e auto met hydraulische remmen en schokbrekers, 1e auto met onafhankelijke wielophanging etc... Om nog maar te zwijgen over de vele rally-succesen die ze met 3 verschillende auto's gehaald hebben (integrale, stratos en 037).
Als je niet onder de indruk van het merk Lancia bent komt dit alleen vanwege onbekendheid. Is niet voor niets door Top Gear uitgeroepen tot beste/mooiste automerk!
Sorry, nu weer over BMW....
De oude Lancia's zijn idd wel oke, voorkant doet me veel denken aan die oude Masserati's.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:19 schreef HFdude het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, ik rectificeer: Ik vind BMW's niet de mooiste auto's :p
Wat ik in Lancia's zie heeft zowel betrekking op pure schoonheid (Aurelia 2500 GT / B20, Fulvia coupe, Flavia Coupe, Hyena) alswel de VELE technische innovaties die lancia op zijn naam heeft gezet welke hedendaags nog door nagenoeg alle merken gebruikt worden.
Zoveel anders zal het inderdaad niet zijn, maar zo makkelijk als alleen het blok overzetten is het volgens mij ook weer niet. Volgens mij had de M20B25 (omdat die natuurlijk uit de E30 komen) wat andere bekabeling en ik weet niet hoe het met de versnellingsbak zit? Heb nu een 4-bak erin...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:21 schreef rival het volgende:
[..]
Als je van M20 naar M20 gaat is het een avondje werk. volgens mij hoeven we dan echt alleen het blok te doen. en niks anders. Bij de E30 heb ik het nu 3 keer gedaan dus ik zeg ja, dat kan ik. (eerlijk = wel dat ik tot nu toe nog nooit een E21 in mijn handen heb gehad, maar zoveel anders kan het nooit zijn natuurlijk)
Mwoah, ik vind de huidige Delta niet heel lelijkquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lancia heeft toch ook al tig jaar geen mooie auto meer gemaakt?
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Afgezien van het feit dat je de eerste post in het BMW Fantopic begint met dat je BMW's de lelijkste auto's vindt die er zijn, is het redelijk vanzelf sprekend hier dat als je als laatste post dan ook een nieuw topic maakt.
Nu ga ik je niet eens in de OP zetten, misschien als je een modje lief aankijkt
edit: oh je hebt hier al vaker gepost. Nou ja, ik voeg je wel toe dan
Vertel..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:00 schreef HFdude het volgende:
- '02 E53 X5 4.4 High Executive (lpg G3 prins installatie laten inbouwen, NOOIT DOEN!)
Ik nietquote:
Het is ons 1 keer gelukt zaterdagochtend beginnen, zondagavond rijden. Heb ik wel zaterdag tot half 1 en zondag weer vanaf een uur of 10 eraan gezeten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:26 schreef Maharbal het volgende:
Kheb gehoord dat een M50 inbouwen in een E30 zo rond de 50 uur kost ofzo, om alles goed werkend te krijgen.
Dan gaat de versnellingsbak mee van het nieuwe blok. die zal dan op jouw cardan moeten komen. in de E30 ben ik daarmee geen problemen tegengekomen. maar zoals ik al eerder zei, ik heb geen E21 in mijn handen gehad. De bekabeling zou weleens wat werk kunnen kosten als daar echt veel verschil in zit... tenzij er weer ergens een duidelijke omschrijving te vinden is van welke draad op welke draad...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Zoveel anders zal het inderdaad niet zijn, maar zo makkelijk als alleen het blok overzetten is het volgens mij ook weer niet. Volgens mij had de M20B25 (omdat die natuurlijk uit de E30 komen) wat andere bekabeling en ik weet niet hoe het met de versnellingsbak zit? Heb nu een 4-bak erin...
Als je een mooie M20B25 tegenkomt meld het dan even
E30 M3 is wel een droomwagen ja.quote:Op woensdag 19 januari 2011 02:18 schreef piekartz87 het volgende:
zo'n e30 m3 dtm... dat is nog eens een bak waar ik een moord voor zou doen om een keer in te trappen
in het filmpje is ook een lancia te zien trouwenserg gave bakken allemaal.
EARGASM!!!
quote:Het is even stil geweest, maar de organisatie van de Sharknose Meeting heeft
niet stil gezeten. Versterkt met de Nederlandse BMW Coupé Club gaan we ervoor
zorgen dat de Sharknose Meeting 2011 een flinke sprong vooruit gaat maken,
groter en mooier!
Wij weten dus nu al dat het een niet te missen dag wordt dus zet die 11e juni
alvast in de agenda!
Lokatie wordt midden van het land en de website zal binnenkort on line zijn. We
zullen hier laten weten wanneer de aanmelding start.
Ja, een meet met allemaal oude BMW's met een sharknose.quote:Op woensdag 19 januari 2011 13:46 schreef Mikkie het volgende:
Sharknose... nooit van gehoord
Hoe dan ook, 11 juni een BMW-meet? En dat terwijl er op de 13e, tweede pinksterdag, nog diverse meets zijn? Onder andere DAF 2011.
Tsja, wat is belangrijker? Een vlotte smijtbak, of een leukere, meer stijlvolle auto?quote:Op woensdag 19 januari 2011 13:50 schreef Oksel het volgende:
Ik wil graag een 130, of een 1-coupe..Aan de andere kant worden de Z4's ook al aardig betaalbaar.
Het idee erachter had ik door ja, kende alleen de term nietquote:Op woensdag 19 januari 2011 13:57 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ja, een meet met allemaal oude BMW's met een sharknose.
daar staat als ik het goed zie een 507, mocht ik ooit de loterij winnenquote:Op woensdag 19 januari 2011 13:57 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ja, een meet met allemaal oude BMW's met een sharknose.
Dat is meer E36quote:
Ik heb na inbouw van de gasinstallatie last gekregen van veel electronische foutmeldingen, en veel pakkingen zijn motorolie gaan lekken/zweten. Ook een brief gehad van de ANWB dat ik niet meer mocht bellen omdat ik anders eruit gegooid zou wordenquote:
Ook met verzekeringen zo. Je bent klant tot je iets gaat claimenquote:Op donderdag 20 januari 2011 11:36 schreef HFdude het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar word je geroyeerd als je vaker dan 5x per jaar de ANWB belt...
Henkie (mijn apk man) ziet ze soms een jaar niet, en dan inderdaad ineens 3 x in een week....quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo, APK doorgekomen 15 euro. Lang leve kwikfitDe beste man vertelde me wel dat mijn banden ogenblikkelijk vervangen moesten worden (2,5mm) en dat ze scheef waren gesleten ofzo. Ach ja, ik rij toch al voorzichtiger met regen (en met sneeuw helemaal niet) en in de zomer rijd ik liever op slicks
Ik zag ook nog dat er een steekproef gedaan was. Hoe vaak gebeurt dat eigenlijk want dat heb ik nog nooit gezien.
Ik zie 3 lijnenquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Rival:
[ afbeelding ]
Hmm toen ik de foto maakte leek het beter gelukt op m'n schermmaar misschien als je zelf een beetje scheel kijkt dan zie je m'n temperatuur metertje. Zo staat ie dus vaak
De E21 gaat kaarsrecht als een trein op de railsquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:20 schreef rival het volgende:
en wie neemt er nou een foto als ie 100 gaat, levensgevaarlijk
Zal inderdaad m'n hand wel zijn geweestquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:22 schreef Turquaz52 het volgende:
Volgens mij mag je na het uitlijnen je banden gelijk balanceren, of iig je hand
Je zit in het verkeerde topic.quote:
OWNDquote:
Wa is da voor gedrochtquote:
Ik daag maar wat uit,, met die lanciaquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
OWND
[..]
Wa is da voor gedrocht![]()
Dan vind ik de Compact ineens een Beauty queen tegenover dat gesmolte kaas
quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:46 schreef Jimmie het volgende:
Audi werd compleet vernederd door Lancia in de rallysport.
Heb altijd een Xsara gehad, helaas total loss gereden..quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik vind weinig Citroen's mooi, maar die achterlichten van die oude Xantia zijn wel cool. Lijkt een beetje op de E36, rode en witte streep vierkant. Deze bedoel ik dan:
[ afbeelding ]
Kijk zo horen franse auto's eruit te zienquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:08 schreef kevin87g het volgende:
[..]
Heb altijd een Xsara gehad, helaas total loss gereden.. [ afbeelding ]
als ik meer te besteden heb na de vakantie maar eens kijken naar een audi (L)
hehe sorryquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Fijn, nu is het topic wel genoeg vervuild.
Ik heb al twee keer een steekproef gehad, kennelijk trek ik het aanquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo, APK doorgekomen 15 euro. Lang leve kwikfitDe beste man vertelde me wel dat mijn banden ogenblikkelijk vervangen moesten worden (2,5mm) en dat ze scheef waren gesleten ofzo. Ach ja, ik rij toch al voorzichtiger met regen (en met sneeuw helemaal niet) en in de zomer rijd ik liever op slicks
Ik zag ook nog dat er een steekproef gedaan was. Hoe vaak gebeurt dat eigenlijk want dat heb ik nog nooit gezien.
Mwoah, valt vaak mee. M'n laatste was bij 0 km/h (stond stil voor het verkeerslicht), maar heb ook al bij 160 en hoger foto's geschotenquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:20 schreef rival het volgende:
en wie neemt er nou een foto als ie 100 gaat, levensgevaarlijk
Sodeju. Het is dat ik weet dat ik net nuchter uit m'n werk kom, maar ik zou toch aan m'n promillage gaan twijfelen nuquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb paar maanden terug al laten uitlijnen toen zeiden ze al dat ze echt behoorlijk waardes hadden veranderd ofzo weet ik veel. Maar was toen eigenlijk al stuk scheef gesleten. Is dus nog erger geworden, maar ja nu toch al zinloos. Ff nog een zomertje mee rijden dan nieuwe banden maar.
Rival:
[ afbeelding ]
Hmm toen ik de foto maakte leek het beter gelukt op m'n schermmaar misschien als je zelf een beetje scheel kijkt dan zie je m'n temperatuur metertje. Zo staat ie dus vaak
Wat heb je gedaan om die Xsara zo plat te rijden?quote:
Een mondeo als taxi?quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:15 schreef kevin87g het volgende:
voor mn werk rij ik Mondeo.. Platinum
Hahahahaquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:46 schreef Jimmie het volgende:
Audi werd compleet vernederd door Lancia in de rallysport.
Ik betwijfel of je die 14pk gaat merken. Op die hoeveelheid denk ik het niet, al zou in theorie de nieuwe versie iets sneller op 100 moeten zitten. Het verbruik zal vast ook wat schelen, maar die liter per 100km moet het je niet doen. Het is leuk als je daar voordeel haalt, maar ik zou vooral gaan kijken naar een model dat jouw voorkeur heeft. Vind je de uiterlijke wijzigingen van de facelift het extra geld waard? Welke opties wil je graag, wat wil je besteden etc?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:52 schreef Moody het volgende:
Mijn zoektocht naar een 6-serie nadert zijn einde. Ik heb proefritjes gemaakt in een 650i uit 2006 en 630i uit 2008.
De 650i valt af. De motor is erg fijn, maar toen ik op een overvolle weg (90% van de tijd) met 75km per uur achter een Clio reed, ging er een belletje rinkelen. Waarom zou ik de helft meer aan benzine betalen + meer belasting + flink meer verzekering wanneer ik de motor alleen maar zou verwaarlozen in het Nederlandse verkeer. Daarbij, als rekeningrijden wordt ingevoerd, heb ik met verbruiksklasse G een probleem(de 630i '08 is ingedeeld in klasse C). Ook voelde de 650i merkbaar zwaarder aan, vooral bij de neus. (wat natuurlijk ook zo is.).
Toegegeven, het geluid van de V8 klinkt zoveel luxer dan een 6-cylinder. Aan de andere kant, ik rijd nu in een 4-cylinder met 120pk, dus de stap omhoog is hoe dan ook erg groot.
Er gaat dus gekozen worden uit een 630i van voor de facelift en het model van na de facelift. (> sept 2007). Naast de optische veranderingen, is de motor ook "getweaked" van 258pk naar 272pk.
Het verbruik tussen 630i '06 -> '08 is ook gezakt van 1:10,5 naar 1:13. Weet iemand of dit grote verschil in verbruik in de praktijk realistisch is? Daarnaast vroeg ik me af of mensen het verschil kunnen merken tussen een 3.0 258pk en 3.0 272pk? (zit ook in de 330i dacht ik)
Neenquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:52 schreef Moody het volgende:
....
Het verbruik tussen 630i '06 -> '08 is ook gezakt van 1:10,5 naar 1:13. Weet iemand of dit grote verschil in verbruik in de praktijk realistisch is? ...
Een 2008 model kost rond de 50-55k. Een nette 2006 heb je voor 30-35k.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je die 14pk gaat merken. Op die hoeveelheid denk ik het niet, al zou in theorie de nieuwe versie iets sneller op 100 moeten zitten. Het verbruik zal vast ook wat schelen, maar die liter per 100km moet het je niet doen. Het is leuk als je daar voordeel haalt, maar ik zou vooral gaan kijken naar een model dat jouw voorkeur heeft. Vind je de uiterlijke wijzigingen van de facelift het extra geld waard? Welke opties wil je graag, wat wil je besteden etc?
Als je zo denkt, kun je beter een 650i kopenquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Neen
Denk dat je in de praktijk niet veel beter haalt dan op zijn best 1 op 10.
Je moet de massa toch in beweging brengen en houden,![]()
Alleen als je 's nachts over lege snelwegen 100 km heen en 100 km terug rijdt naar je werk met de cruisecontrol op 110 oid. haal je die cijfers misschien. Dan kan je beter zo'n 14% BPM bakkie halen.
Of suicide plegen
Wat "puntiger" zeg maar. De 650i is onderin sterker, maar is op toeren wat minder "fel" dan de 630i.quote:
Is altijd heel moeilijk om te beoordelen hoe snel een auto daadwerkelijk accelereert. Auto's met veel koppel onderin lijken vaker op hoge toeren wat fut te missen, omdat ze een veel lineaire acceleratie hebben. Veel moderne auto's hebben er best wel "last"van en best veel autoliefhebbers vinden dat wel jammer. Je mist eigenlijk een beetje "kick".quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat "puntiger" zeg maar. De 650i is onderin sterker, maar is op toeren wat minder "fel" dan de 630i.
Uiteraard is de 650i sneller, dat voel je ook duidelijk. 80-120 gaat als de brandweer in zijn 6, bij de 630i heb je het gevoel dat je beter naar de 4 of 5 kunt schakelen.
Maar bij gewone rijstijl (meerijden met het verkeer) lijkt het dat de 630i wat sneller reageert op het gaspedaal.
Als dat je overweging is zou ik gaan voor de 635d...... voor de rest beetje rare vergelijking 6-lijn vs. V8...quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:52 schreef Moody het volgende:
Mijn zoektocht naar een 6-serie nadert zijn einde. Ik heb proefritjes gemaakt in een 650i uit 2006 en 630i uit 2008.
De 650i valt af. De motor is erg fijn, maar toen ik op een overvolle weg (90% van de tijd) met 75km per uur achter een Clio reed, ging er een belletje rinkelen. Waarom zou ik de helft meer aan benzine betalen + meer belasting + flink meer verzekering wanneer ik de motor alleen maar zou verwaarlozen in het Nederlandse verkeer. Daarbij, als rekeningrijden wordt ingevoerd, heb ik met verbruiksklasse G een probleem(de 630i '08 is ingedeeld in klasse C). Ook voelde de 650i merkbaar zwaarder aan, vooral bij de neus. (wat natuurlijk ook zo is.).
Toegegeven, het geluid van de V8 klinkt zoveel luxer dan een 6-cylinder. Aan de andere kant, ik rijd nu in een 4-cylinder met 120pk, dus de stap omhoog is hoe dan ook erg groot.
Er gaat dus gekozen worden uit een 630i van voor de facelift en het model van na de facelift. (> sept 2007). Naast de optische veranderingen, is de motor ook "getweaked" van 258pk naar 272pk.
Het verbruik tussen 630i '06 -> '08 is ook gezakt van 1:10,5 naar 1:13. Weet iemand of dit grote verschil in verbruik in de praktijk realistisch is? Daarnaast vroeg ik me af of mensen het verschil kunnen merken tussen een 3.0 258pk en 3.0 272pk? (zit ook in de 330i dacht ik)
Rare vergelijking, maar de enige die je kunt maken als je een benzine 6-serie zoektquote:Op vrijdag 21 januari 2011 07:35 schreef HFdude het volgende:
[..]
Als dat je overweging is zou ik gaan voor de 635d...... voor de rest beetje rare vergelijking 6-lijn vs. V8...
verder qua uitrusting hetzelfde? Het is niet zo omdat de 630 het "instapmodel" model is dat er ook concessies gedaan zijn aan de hoeveelheid extra's?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Rare vergelijking, maar de enige die je kunt maken als je een 6-serie zoekt
De 630i heeft hele kleine verschillen zoals andere uitlaten, standaard 17" velgen (maar vrijwel elke 630 heeft 18/19"). Qua prijs (met dezelfde uitrusting) verschillen ze amper, terwijl de nieuwprijs van de 650i 10-15k hoger ligt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
verder qua uitrusting hetzelfde? Het is niet zo omdat de 630 het "instapmodel" model is dat er ook concessies gedaan zijn aan de hoeveelheid extra's?
Oeii slechte zaak. Thermostaat moet vervangen worden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb paar maanden terug al laten uitlijnen toen zeiden ze al dat ze echt behoorlijk waardes hadden veranderd ofzo weet ik veel. Maar was toen eigenlijk al stuk scheef gesleten. Is dus nog erger geworden, maar ja nu toch al zinloos. Ff nog een zomertje mee rijden dan nieuwe banden maar.
Rival:
[ afbeelding ]
Hmm toen ik de foto maakte leek het beter gelukt op m'n schermmaar misschien als je zelf een beetje scheel kijkt dan zie je m'n temperatuur metertje. Zo staat ie dus vaak
Why?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:04 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Oeii slechte zaak. Thermostaat moet vervangen worden.
Omdat jij nu rijdt met een blok die rond de 60 graden zit ipv 90 en je motor blijft choken. Je zal niet blij worden van je verbruik.quote:
Ben blij dat je auto niet in brand is gegaan daardoor, of dergelijke schade aan je electronicaquote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:41 schreef Maharbal het volgende:
Mmm, misschien dat ik het probleem heb gevonden.
Had vandaag de auto weer aan startkabels...en zag dat de voedingskabel van m'n versterker normaal gesproken in een soort doorzichtige diode hangt (ik neem aan dat dat of de condensator of de zekering is), en dat dat loskoppelbaar is. Nu was het gedeelte dat aan de + pool van de accu hangt...los van de doorzichtige diode.....en maakte het dus constant contact met het chassis van de auto. 3x raden wat er gebeurt met een + die constant in contact met een aarde staat....d'oh.
Misschien was dat wel een monsterachtige lekstroom. Nadat ik de loshangende voedingskabel heb ingetaped met isolatietape (ik zet 'm binnenkort weer vast) heb ik ongeveer 25km gereden. Motor uitgedaan en een paar keer proberen te starten....startte zonder problemen.
Ondertussen heb ik de accu ff losgekoppeld zodat ik de volgende keer sowieso kan starten en even een langere rit kan maken...
Ik hoop dat dat m'n probleem heeft opgelost.
Nuja, schade aan de electronica zou grotendeels gestopt worden door zekeringen natuurlijk. Maar die brand...is iets anders haha. Waarschijnlijk was de accu al zodanig leeggeraakt dat 't chassis niet lange tijd onder spanning stond, maar wel gewoon constant alle beetje stroom die de accu in ging meteen weer leegtrok.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:04 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Omdat jij nu rijdt met een blok die rond de 60 graden zit ipv 90 en je motor blijft choken. Je zal niet blij worden van je verbruik.
Je weet dat de bedrijfstemperatuur van een auto 90 is en dat heeft ook zijn redenen
[..]
Ben blij dat je auto niet in brand is gegaan daardoor, of dergelijke schade aan je electronica
Ik was vandaag bij de action en ik zag dat ze daar ook (vol)syntetische olie hebben.
Dit stond erachter:
Spec niveau:
SAE: 5w40
API: SM/CF
ACEA: A3 S4(D4)
MB: 229.1 on 229.3
BMW: LL-98
VW 502 00 505 00
HM LL-B-025
PORSCHE
Voordat ik het ga kopen wil ik weten of het er in kan.
Voor de castrol moraalridders, olie maakt geen fuck uit tenzij je de verkeerde olie type hebt.
In mijn E39 523i kocht ik destijds van de shell de 15w40 voor 55 euro maar om de 3~4 maanden at dat ding 5 liter.
Tenzij je echt verstand er van heb, dan wil ik graag je mening horen
quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:04 schreef Gokhan03 het volgende:
...
Ik was vandaag bij de action en ik zag dat ze daar ook (vol)syntetische olie hebben.
Dit stond erachter:
Spec niveau:
SAE: 5w40
API: SM/CF
ACEA: A3 S4(D4)
MB: 229.1 on 229.3
BMW: LL-98
...
Bovenstaande motoren moeten volgens BMW dus andere olie hebben.quote:7.0 "Longlife-98"
Freigegeben für alle BMW-Motoren außer:
M43CNG,
M54 ab (09/2001)
N40
N42
S54
N62
N73
S62/E39 (bis 02/2000)
Daar heb je een punt in. Tegen de tijd dat de werking van de olie weg gaat, moet ik er al weer olie ingietenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:26 schreef Bowny het volgende:
Ik bekijk het even vanuit luchtvaartperspectief. Wij gebruiken dure high-tech olie, deze zal initieel net zo goed werken als een goedkopere variant, mits de specificaties kloppen. Echter, de goedkopere olie zal sneller zijn (koel- en smeer) eigenschappen verliezen. Neem aan dat het in de auto-industrie net zo is.
Bij de e46 kan dat gewoon in het servicemenu van de boardcomputerquote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:00 schreef Maharbal het volgende:
Kun je niet een simpele resettool halen voor de E46?
Hell, ik kan bij mij m'n service intervall indicator etc. resetten door 2 pinnetjes met elkaar te verbinden
Bij mijn e39 523i was het zo dat het gemiddeld verbruik op een gegeven moment vastliep en ik hem moest resetten.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Bij de e46 kan dat gewoon in het servicemenu van de boardcomputer.
Een reset dmv het loskoppelen van de accu is een optie. Alleen zo jammer dat ik dan m'n verbruiksdata van de afgelopen vijfduizend kilometers kwijt ben... Vooral als daarna blijkt dat het lampje weer aanspringt, dan was het voor niets
Even denkenquote:Op zondag 23 januari 2011 11:09 schreef D. het volgende:
Iemand een idee in welk model Freude Am Fahren het beste tot zijn recht komt?
E21quote:Op zondag 23 januari 2011 11:09 schreef D. het volgende:
Iemand een idee in welk model Freude Am Fahren het beste tot zijn recht komt?
Dat is persoonlijk natuurlijk, ik rij iedere dag met plezier in mijn E38, maar deze lijkt me ook wel leukquote:Op zondag 23 januari 2011 11:09 schreef D. het volgende:
Iemand een idee in welk model Freude Am Fahren het beste tot zijn recht komt?
Ik rijd nu sinds 2 maanden een E36 coupe, maar heb echt een 'is dit het nou?' gevoel.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is persoonlijk natuurlijk, ik rij iedere dag met plezier in mijn E38, maar deze lijkt me ook wel leuk
Mijn E36 is uit '98quote:Op zondag 23 januari 2011 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Vind je een E36 niet ouder dan 15 jaar dan?
Tenzij je weer een E46 M3 paktquote:Op zondag 23 januari 2011 12:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar de E36 rolde al van de fabriek in 1991... echt ingrijpend is die niet veranderd tot 1998.
Wil je leuk door de bochten knallen dan zijn de eerdere 3-series leuke auto's (E21, E30). De E36 en E46 zijn al iets meer op comfort gericht maar rijden ook nog lekker, maar ik geef het toe het is wat "saaier".
Maar die is dan ook weer niet voor iedereen weggelegd. Zowel qua aanschafprijs als qua onderhoud. Ik zou er niet aan moeten denken om met 30k per jaar een M3 te moeten rijden. Veel rijplezier, dat wel, maar mên m'n portemonneequote:
Maar wel doorontwikkeld mag ik aannemen, én 7 jaar nieuwerquote:Op zondag 23 januari 2011 12:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar de E36 rolde al van de fabriek in 1991... echt ingrijpend is die niet veranderd tot 1998.
Ik heb liever comfort, ik heb al een 'scheurijzer'quote:Wil je leuk door de bochten knallen dan zijn de eerdere 3-series leuke auto's (E21, E30). De E36 en E46 zijn al iets meer op comfort gericht maar rijden ook nog lekker, maar ik geef het toe het is wat "saaier".
Een E36 is qua wegligging / bochtenwerk geen 'scheurijzer'quote:Op zondag 23 januari 2011 13:19 schreef D. het volgende:
[..]
Maar wel doorontwikkeld mag ik aannemen, én 7 jaar nieuwer
[..]
Ik heb liever comfort, ik heb al een 'scheurijzer'
Ik vind een M3 ook prachtig maar zou ook eerder voor dat geld een Porsche nemenquote:Op zondag 23 januari 2011 14:01 schreef Hyperdude het volgende:
Natuurlijk.
Maar als het fout gaat, gaat het echt fout.Qua kosten.
Je moet pijn willen en kunnen lijden.
NB. Probeer eerst een 911 voordat je een M3 koopt.
bv. 996 Turbo, zoals DS4 heeft, is verrassend betaalbaar/praktisch.
Een sportieve auto kopen is altijd pijn lijden. Je kunt het een vorm van SM noemenquote:Op zondag 23 januari 2011 14:01 schreef Hyperdude het volgende:
Natuurlijk.
Maar als het fout gaat, gaat het echt fout.Qua kosten.
Je moet pijn willen en kunnen lijden.
NB. Probeer eerst een 911 voordat je een M3 koopt.
bv. 996 Turbo, zoals DS4 heeft, is verrassend betaalbaar/praktisch.
Niet helemaal voor hetzelffde geld, vrees ik.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind een M3 ook prachtig maar zou ook eerder voor dat geld een Porsche nemen
Daar kan ik me ook wel in herkennen. Gevoelsmatig krijg ik van m'n E30 een dikkere trap dan menig krachtigere auto die ik heb gereden. Komt uiteraard door de wendbaarheid, sportiviteit, gewicht en snelheidsbeleving (hoi isolatie).quote:Op zondag 23 januari 2011 14:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niet helemaal voor hetzelffde geld, vrees ik.Maar zou het iig. eens proberen/ervaren.
Mijn 24,5jaar oude 911 geeft gevoelsmatig een veel dikkere trap onder je kont dan mijn ook alweer 10 jaar oude 330. (net zoveel PK's 30% minder gewicht).
edit: Je kan ook best een voorkeur voor de M3 hebben en daar uiteindelijk terecht weer op uitkomen; maar even verder kijken dan de neus lang is kan geen kwaad.![]()
Klopt, maar elke keer zoiets en het gaat hard. Als ik in een jaar m'n brandstofpomp of turbo in de soep draai, kan ik alleen daarvoor al ter waarde van minimaal 1.500 euro gebukt gaan staan. Er kan elk jaar wel iets fout gaan natuurlijk. Punt is dat in een M-model, ook nog eens duurdere onderdelen zitten. Zo zijn originele M-draagarmen nog eens 100 euro duurder dan de normale versies. Mja, dat telt ook nog eens lekker op natuurlijk.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:09 schreef Maharbal het volgende:
Dat zeker. Maar draagarmen is iets dat je bijvoorbeeld normaliter niet elk jaar hoeft te doen, en dat kost je - als je het laat doen - toch al een euro of ¤500 inclusief montage.
Eindconclusie is dat het duur is. Maar als je zo'n ding wilt rijden moet je er toch iets voor over hebben
Ik heb zelf een 928S4 (1990), rijdt ook lekker, is wat meer een tourer maar toch ook lekker snelquote:Op zondag 23 januari 2011 14:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niet helemaal voor hetzelffde geld, vrees ik.Maar zou het iig. eens proberen/ervaren.
Mijn 24,5jaar oude 911 geeft gevoelsmatig een veel dikkere trap onder je kont dan mijn ook alweer 10 jaar oude 330. (net zoveel PK's 30% minder gewicht).
edit: Je kan ook best een voorkeur voor de M3 hebben en daar uiteindelijk terecht weer op uitkomen; maar even verder kijken dan de neus lang is kan geen kwaad.![]()
Er kan uiteraard heel vaak iets fout gaan. Als je SMG in de M3 kapot gaat ben je ook ¤6.000 tot ¤8.000 lichterquote:Op zondag 23 januari 2011 14:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt, maar elke keer zoiets en het gaat hard. Als ik in een jaar m'n brandstofpomp of turbo in de soep draai, kan ik alleen daarvoor al ter waarde van minimaal 1.500 euro gebukt gaan staan. Er kan elk jaar wel iets fout gaan natuurlijk. Punt is dat in een M-model, ook nog eens duurdere onderdelen zitten. Zo zijn originele M-draagarmen nog eens 100 euro duurder dan de normale versies. Mja, dat telt ook nog eens lekker op natuurlijk.
Anderzijds is een normale BMW ook niet goedkoop. Ik heb nu een aantal kleine kwaaltjes die stiekem ook best duur kunnen worden.
Dat bedoel ikquote:Op zondag 23 januari 2011 14:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er kan uiteraard heel vaak iets fout gaan. Als je SMG in de M3 kapot gaat ben je ook ¤6.000 tot ¤8.000 lichter
350 euro bij de dealer voor een grote beurt? Da's erg weinig. Een Inspektion II kost volgens mij een stuk meer. Maar zou mooi zijnquote:Op zondag 23 januari 2011 21:53 schreef Oksel het volgende:
Pas bij 100k m'n auto grote beurt gegeven.. viel erg mee, 350 euro voor nieuwe olie / filters en uitlijnen. Nu alweer bijna op 125k, ben benieuwd wanneer het servicelampje weer gaat branden. Wat gebeurt er dan trouwens? Weer nieuwe olie?
Verder maak ik veel snelweg km's.. ben erg benieuwd hoe lang de schokbrekers / remmen het uithouden.
En dan nog de breedte van je band...quote:Op maandag 24 januari 2011 00:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
350 euro bij de dealer voor een grote beurt? Da's erg weinig. Een Inspektion II kost volgens mij een stuk meer. Maar zou mooi zijn. Als dit een II was, kom je de volgende keer mogelijk goed weg. Een aantal filters hoeven dan niet vervangen te worden, dat scheelt weer geld.
Krijg je geen overzicht van je aantal te rijden km's tot de volgende service als je de auto start? Bij een e46 is dat wel. Blijft een paar tellen in beeld en dan krijg je de 'normale' info weer te zien.
Ik zit stiekem ook te kijken naar nieuwe velgen. 17 of 18 inch zou mooi zijn. Probleem is vooral dat de velgen zelf niet zo duur zijn, maar de banden tikken wel behoorlijk aan. Prijsverschil tussen 16 en 17 inch is al zomaar 40 euro per band, dat tikt toch wel aan. Moet je nagaan wat 18 inch doet... Voorlopig dus toch maar even doorrijden op 15
Die had ik meegenomenquote:Op maandag 24 januari 2011 00:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
En dan nog de breedte van je band...
ben ik ook van plan. maar zat hier toch alquote:Op maandag 24 januari 2011 12:19 schreef Maharbal het volgende:
Als je het nog niet hebt gedaan: ik zou 'm ff op de fansite zetten.
Koop dan. dan heb ik ruimte om lopende projecten en klussen sneller af te krijgen... hint hint hintquote:
van je kachelradiatorquote:Op maandag 24 januari 2011 15:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Dikke bak
M'n E21 was nogal beslagen van binnen de laatste tijd. Niet een beetje vocht, maar echt nat. DUS ik ging op onderzoek uit... Ten eerste bleek m'n dashboardkastje nat te zijn. Behoorlijk nat eigenlijk, vooral achterin. Ook achterin bij de vloer was het nat.
Waar kan het water vandaan gekomen zijn?
Wat moet ik dan nog met een 2.5 als ik een 3.5 alpina hebquote:Op maandag 24 januari 2011 15:37 schreef rival het volgende:
[..]
Koop dan. dan heb ik ruimte om lopende projecten en klussen sneller af te krijgen... hint hint hint
nee. maar ik beloof je wel dat ik na aankomend weekend alles weet en jou iets concreets kan vertellen/aanbiedenquote:Op maandag 24 januari 2011 15:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat moet ik dan nog met een 2.5 als ik een 3.5 alpina heb![]()
Heb je je al wat ingelezen?
Okquote:Op maandag 24 januari 2011 15:45 schreef rival het volgende:
[..]
nee. maar ik beloof je wel dat ik na aankomend weekend alles weet en jou iets concreets kan vertellen/aanbieden
Ik had het dan ook over mijn echte autoquote:Op zondag 23 januari 2011 13:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Een E36 is qua wegligging / bochtenwerk geen 'scheurijzer'![]()
Nu ben ik benieuwdquote:Op maandag 24 januari 2011 22:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over mijn echte auto
och of een e46 of E39?quote:Op maandag 24 januari 2011 23:11 schreef D. het volgende:
[..]
Vandaar dat ik op zoek ben naar iets met comfort, voor dagelijks gebruik
Een 7 serie moet je rijden met minimaal een v8quote:Op maandag 24 januari 2011 23:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan zou ik inderdaad niet voor de 3-serie gaankoop gewoon een dikke E38 dan ben je de man
Das nou het mooie he, je moet helemaal niksquote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:23 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Een 7 serie moet je rijden met minimaal een v8
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ey weet iemand goede plekken in NL waar je je auto kan tunen? Body kits, spoiler enz...
Gaat om een mogelijke BMW 320-330ci
Tja, da's nu te laat hèquote:Op maandag 24 januari 2011 23:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan zou ik inderdaad niet voor de 3-serie gaankoop gewoon een dikke E38 dan ben je de man
Ligt er heel erg aan wat je wil hebben. Als je handig bent kun je heel veel er zelf al onder zetten, moet je het alleen laten spuiten van tevoren. En anders kun je bij de dealer vast wel terecht voor een M-pakket.quote:
Dat overweeg ik dusquote:Op maandag 24 januari 2011 23:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan zou ik inderdaad niet voor de 3-serie gaankoop gewoon een dikke E38 dan ben je de man
quote:
ik rij dagelijks hier gozer, ze houden me alleen soms aan wanneer ik mij misdraag.... het zal toch echt aan je gevaarlijke kop liggenquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Wel flauw, vooral die eerste, dat ze me gewoon aanhouden omdat ik in een oude BMW in Slotermeer rijdt. Agent keek al verbaast toen ie een blank iemand er in zag
Nee niet te lomp idd. Niet zoals in NFSquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:31 schreef piekartz87 het volgende:
[..]zijn zoveel tuning bedrijfjes.
wat voor een bodykit ben je van plan? toch niet te lomp ofwel? zou beetje zonde zijn van die 330 ci. maargoed moet je zelf weten natuurlijk. De waarde van de auto zou wel heel erg zakken als de bodykit/spoiler te lomp is en niet van bmw (m-tech).
Ja is bij mijn E46 coupe ook zo. Misschien deels door de 18 inch velgen, maar voor de rest heb ik geen rare fratsen erop. Over de E21 met zwarte velgen en spoiler maar niet te spreken...quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:02 schreef piekartz87 het volgende:
wel lame dat het door de auto komt... bepaalde mensen hebben het imago van de bmw rijder flink verneukt.
ik liet laatst een e46 zien aan mijn vriendin. ene hele nette originele nog wel.
zegt ze: "vind ik niks voor jou, zo'n lompe asobak"
liet ik een zilveren zien zegt ze: "oja zo ziet hij er wel netter uit"
snap er niks van.. vind het wel een heel moderne en nette auto eigenlijk. maargoed het imago is nogal verneukt.
1M, 340 PKquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Je had het toch over een 3-serie?
Volgens mij is de enige BMW die je tegenwoordig nog mag rijden om als normaal persoon gerekend te worden de 1-serie.
Terwijl ik die altijd meteen onder de leasebaktrappers rekenquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij is de enige BMW die je tegenwoordig nog mag rijden om als normaal persoon gerekend te worden de 1-serie.
Als je hem zoals op het plaatje hebt zullen mensen nog niet zo heel snel denken "wat een aso bak" hoor. Nette kleur. luxe uitvoering. Ze denken eerder: goh die verdient ook genoeg.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:38 schreef lezzer het volgende:
Mijn vrouw wilde eerst geen BMW, omdat het een pooierbak zou zijn.
Tot ze er in ging zitten en een eindje ging rijden
De keuze voor een 5-serie was heel snel gemaakt
Ik had met mijn Alfa Romeo 155 TS wel last van het imago, ik ben ook ooit door de politie aan de kant gezet vanwege die auto denk ik. Ik kreeg een bekeuring voor een overtreding die ik echt niet begaan had, maar goed, daar doe je dan dus niks aan.
Met m'n BMW gaat eigenlijk iedereen altijd voor me aan de kant, en ik zie daar wel de voordelen van.![]()
Ik vind het erg jammer dat het image van een oudere 7 serie zo slecht is. Ik vind het zo'n prachtige auto's![]()
[ afbeelding ]
Kijk nou toch naar die kont, godsamme, wat mooi![]()
Is dat zo? Ik krijg over mijn auto alleen maar complimenten, ook van niet BMW rijders, hij is wel in geheel originele staatquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:38 schreef lezzer het volgende:
Ik vind het erg jammer dat het image van een oudere 7 serie zo slecht is. Ik vind het zo'n prachtige auto's![]()
[ afbeelding ]
Kijk nou toch naar die kont, godsamme, wat mooi![]()
Dat laatste scheelt een hoop en je leeftijd. Als 20 jarige kan je daar gewoon niet in rijden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik krijg over mijn auto alleen maar complimenten, ook van niet BMW rijders, hij is wel in geheel originele staat
20-jarigen rijden dan ook vaker een afgetrapte e36 met een overdaad aan tupperwarequote:Op donderdag 27 januari 2011 11:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat laatste scheelt een hoop en je leeftijd. Als 20 jarige kan je daar gewoon niet in rijden.
Dat heb ik ook wel een beetje. Het is echt niet m'n favoriete model en er zitten te veel van die jonge gasten in, die met de top van hun budget net een 1 konden betalen. Vooroordeel, I knowquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
Terwijl ik die altijd meteen onder de leasebaktrappers reken
Goed punt, daar moet ik ook nog langs. M'n PDC loopt al twee weken te ouwehoeren dus ga even een andere sensor scorenquote:
Als je de auto in de achteruit zet moet je heel zachte tikjes kunnen horen bij de sensoren. Dat hoor ik bij drie sensoren wel en bij eentje niet. Die ene ga ik dus vervangen. Als het dan nog niet werkt, geloof ik het allemaal wel en parkeer ik wel gewoon in op alleen m'n spiegels, zoals ik al jaren doequote:Op donderdag 27 januari 2011 11:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoop voor je dat het daar aan ligt. Was bij mij in ieder geval niet de oplossing en heb nu nog steeds geen idee wat er stuk is. Geen zin om daar geld aan uit te geven eerlijk gezegd, alhoewel soms in A'dam ik weleens in parkeerplaatsen moet inparkeren waar ik blij zou zijn als ik de pdc wel werkend had
Mja, enerzijds wel waar, anderzijds vind ik zeven tientjes voor een lullige sensor wel weer erg veel geld.quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:59 schreef Hyperdude het volgende:
Probleem is dat die sensoren kuren kunnen hebben die je alleen maar ontdekt als de storing, ondanks "nieuwe" sensor, niet verdwijnt.
Ik zou nog geen ¤20 betalen voor een sensor die niet in een origineel, gesloten BMW doosje zit.
Bij BMW zijn ze iets van ¤60-70 dacht ik
Het is een combo van auto en rijder.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:38 schreef lezzer het volgende:
Ik vind het erg jammer dat het image van een oudere 7 serie zo slecht is. Ik vind het zo'n prachtige auto's![]()
Dankje. Ik ben ook blij dat ik geen 3 of 5 rij, en daarmee bij klanten aankom. Zit in de duurzame industrie zegmaar..quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Je had het toch over een 3-serie?
[..]
Volgens mij is de enige BMW die je tegenwoordig nog mag rijden om als normaal persoon gerekend te worden de 1-serie.
Het was geen complimentquote:Op donderdag 27 januari 2011 20:13 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dankje. Ik ben ook blij dat ik geen 3 of 5 rij, en daarmee bij klanten aankom. Zit in de duurzame industrie zegmaar..![]()
Misschien een 130, nog een keer.
Geniaal ding ja. 163pk, maar toch (zelfs als touring geloof ik) in de 20% bijtelling te rijden. Ik zou het wel weten als ik leaser was en het budget ervoor had.quote:Op donderdag 27 januari 2011 22:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het was geen complimentAch, die 320d EDE ofzo, allernieuwste, is anders behoorlijk zuinig en toch nog erg snel. Kan je best mee aankomen bij de klant denk ik.
Heb er nog een paar liggen van een e39, weet alleen niet of het past, maar ga ervanuit dat ze hetzelfde zijn....quote:Op donderdag 27 januari 2011 16:53 schreef Mikkie het volgende:
Klote, net drie sloopbedrijven hier in de buurt langs geweest en nergens hebben ze een losse sensor liggen.
Ja daar heb ik er volgens mij nog 2 a 3 (goeie) van liggen. Weet niet of je in de buurt van R'dam woont maar je mag ze wel ff proberen of het werkt...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Als het goed is zien ze er zo uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dan gewoon zwart neem ik aan en niet grijs gespoten.
Waar woon je? ben ook veel onderweg door NL.....quote:Op vrijdag 28 januari 2011 12:43 schreef Mikkie het volgende:
Oeh da's een heel aardig aanbod. Alleen zo jammer dat ik 150km van Rotterdam af woon
. Desondanks ga ik heel even uitzoeken of ze uitwisselbaar zijn!
Nijmegen, weet niet of je daar wel eens in de buurt komt?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:23 schreef HFdude het volgende:
[..]
Waar woon je? ben ook veel onderweg door NL.....
Hmm, niet echt... wel maastricht of utrechtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nijmegen, weet niet of je daar wel eens in de buurt komt?
Als dat zou kunnenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:30 schreef HFdude het volgende:
[..]
Hmm, niet echt... wel maastricht of utrechtmaar daar heb je niet zoveel aan... Zal zaterdag ff kijken of ik ze kan vinden, kan er ook wel 1 opsturen...
Goed ideequote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef Maharbal het volgende:
Heb de knoop doorgehakt. De laatste tijd raak ik geirriteerd door de kuren van m'n E30 en tegen de zomer heb ik een auto nodig waar ik op kan bouwen. Vind het een fantastische auto, maar het is een auto die ik gewoon erbij moet hebben als ik een garage heb en het niet m'n primaire auto is. De auto gaat dit weekend in de verkoop denk ik. Eerst op fora om te peilen, marktplaats is laatste redmiddel.
Ik ga een E46 coupé (minimaal 6cyl 320) kopen. Er zijn een aantal opties die ik wil, en de kleur moet dat mooie Titaanzilver zijn, vind dat fantastisch.
Mikkie, jij hebt je onlangs verdiept in het wel en wee van de E46. Enige cruciale dingen waar ik volgens jou echt op moet letten?
De facelift is in 09/2001 geweest voor de meeste modellen, alleen gaat dat voor de coupé niet helemaal op volgens mij. Qua exterieur heeft ie in elk geval als 'oud model' meegedraaid tot 2003. Hoe dan ook, zou ik kijken voor een 325 of meer. Je merk op het gebied van verbruik amper verschil.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:56 schreef Maharbal het volgende:
Wat is veel standaard onderhoud?
Meeste van die punten wist ik inderdaad. Vanaf wanneer was de post-facelift ook alweer? Kzag dat die idd 170pk had t.o.v. 150, gaat m'n voorkeur naar uit.
Kijk vooral naar modellen die bij een garage vandaan komen en onderhoudshistorie hebben.
Thanks for the info btw. Keep em coming!
Maar jij hebt alles in die 2DIN-unit zitten denk ik hè? Aftermarket spul. Als je origineel BMW wil, de BM54-module, dan wordt het een ander verhaal. Want die unit hoort in de kofferbak. Als die daar nu niet zit en er ligt geen kabelvoorbereiding, dan wordt het lastig en dan is een aftermarket radio al snel aantrekkelijk ja. Ligt er ook aan hoe graag je alles origineel BMW wil houden.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
Business cd naar 16:9 kan idd niet ZOMAAR, maar het kan wel, ik heb het ook
Volgens mij heb je dan alleen een andere (softwareupdate??) mk3 of mk4 computer nodig. De kabelboom is wel hetzelfde dus kan nooit ingewikkeld zijn...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
Business cd naar 16:9 kan idd niet ZOMAAR, maar het kan wel, ik heb het ook
Worden minder 330i's aangeboden. Aanschaf scheelt zo een kleine 3000/4000 geloof ik, das ongeveer de helft van een beetje goede 320. Ik ga me deze keer niet blindstaren op vermogen, 170pk is voorlopig ook best zat (eventueel).quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:12 schreef Hyperdude het volgende:
Wat schelen een vergelijkbare 320 en 330 coupé in aanschaf?
Hoeveel kms. maak je? 330d is nl. ook niet gek.![]()
Bij de 330 scheelt het qua verbruik nogal of je handbak of automaat neemt.
Qua verbruik en ondehoud ontlopen de 6 cylinders elkaar niet veel. Bij normaal gebruik!
Klopt, is niet origineel meer. Who caresquote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:20 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar jij hebt alles in die 2DIN-unit zitten denk ik hè? Aftermarket spul. Als je origineel BMW wil, de BM54-module, dan wordt het een ander verhaal. Want die unit hoort in de kofferbak. Als die daar nu niet zit en er ligt geen kabelvoorbereiding, dan wordt het lastig en dan is een aftermarket radio al snel aantrekkelijk ja. Ligt er ook aan hoe graag je alles origineel BMW wil houden.
Het is geen origineel BMW he dus... dat hele dubbeldin ding is aftermarket. Maar ziet er toch wel mooi uit?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:32 schreef HFdude het volgende:
[..]
Volgens mij heb je dan alleen een andere (softwareupdate??) mk3 of mk4 computer nodig. De kabelboom is wel hetzelfde dus kan nooit ingewikkeld zijn...
Ja die 170 pk 320i is idd snel zat.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Worden minder 330i's aangeboden. Aanschaf scheelt zo een kleine 3000/4000 geloof ik, das ongeveer de helft van een beetje goede 320. Ik ga me deze keer niet blindstaren op vermogen, 170pk is voorlopig ook best zat (eventueel).
Als je je adres ff PM't.....quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:30 schreef HFdude het volgende:
[..]
Hmm, niet echt... wel maastricht of utrechtmaar daar heb je niet zoveel aan... Zal zaterdag ff kijken of ik ze kan vinden, kan er ook wel 1 opsturen...
Het is zijn autoquote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:41 schreef Maharbal het volgende:
Hahaha man, wat heb jij een mazzel.
Nu je broertje slaan
PM mij eens even wat details e.d. of de advertentie als die er al is...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef Maharbal het volgende:
Heb de knoop doorgehakt. De laatste tijd raak ik geirriteerd door de kuren van m'n E30 en tegen de zomer heb ik een auto nodig waar ik op kan bouwen. Vind het een fantastische auto, maar het is een auto die ik gewoon erbij moet hebben als ik een garage heb en het niet m'n primaire auto is. De auto gaat dit weekend in de verkoop denk ik. Eerst op fora om te peilen, marktplaats is laatste redmiddel.
Ik ga ff met mn broertje praten, hij vindt dat ding fantastisch en wil 'm misschien overnemen. Ik weet straks wel wat meer denk ik. Alvorens ik 'm adverteer zal ik jou wel een berichtje sturen. Ik verkoop m liever aan iemand die ik 'ken' en waar 'ie in goede handen isquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:23 schreef rival het volgende:
[..]
PM mij eens even wat details e.d. of de advertentie als die er al is...
De touring gaat hier de deur uit namelijk, dus ben op zoek.
Hangt er vanaf. Bij de coupe kwam de facelift pas later (dwz andere voorkant etc.) maar werden de motoren wel al verbeterd begin 2002 of zelfs iets eerder. Je moet dus goed kijken of je de nieuwe motoren hebt (neem aan dat je een coupe wilt) want die zijn gewoon veel beter dan de oudere.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:21 schreef Maharbal het volgende:
Nog even terugkomend op die E46:
Is het nou wel of niet aan te raden een pre-facelift model te nemen? M.a.w., moet ik die al bij voorbaat gewoon links laten liggen?
Mwoah, ik mis die zesde gang nogal eens. Op de snelweg doe ik bij 125 op de CC toch ongeveer 7l/100km. Met een zesde verzet zou het toerental lager liggen en het verbruik daarmee ook. Moet je nagaan als je in het buitenland eens wat meer doorjakkert, dan gaat je gemiddelde verbruik door het dak. Dus als je veel snelweg rijdt een zesbak wel lekker. Voor provinciaal heb je 'm niet nodig inderdaad.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:10 schreef Hyperdude het volgende:
Ben het wel met je eens dat een later model wat meer zekerheid biedt, maar als iedereen het face-lift model wil betaal je daar ook voor.![]()
Ik zou niet gaan voor een model van voor 2000, maar daarna wordt het snel beter. Overigens vind ik de voor-face-lift mooier bij sedan en touring, maar de "gefacelifte" vind ik wat mooier bij de coupé.
Kijk even wanneer er bij een specifiek model dingen veranderen. bv. 6 bak bij de 330i vanaf 03-2003; nutteloos volgens mij in NL.
Zilver en zwart zijn imho de mooiste kleuren voor de E30 jaquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:37 schreef Maharbal het volgende:
Dat kun je die auto niet aandoen. Sterlingsilber ist geil jo
You've got PM rival
Dan zou ik voor een E93 gaan. Vind ze op zich wel mooi, maar de E46 is mooier inderdaad. Overigens ben ik het niet met je eens dat de prefacelift mooier is, ik vind de look van van de facelift wat strakker. Die lichtunits zijn vet. Alleen is de voorbumper van de PFL is wel mooierquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:44 schreef Bowny het volgende:
Mijn zoektocht naar een nieuwe machine uit Beieren is ook weer gestart. Het gaat gewoon weer een E46 worden. Mocht ik een pre-facelift model pakken, dan pak ik er wel eentje waar alles aan is vervangen (de typische E46 dingen).....ken de auto nu door en door, scheelt een hoop ergernissen. Maar uiteindelijke target gaat wel een coupe wordenDe facelift koplampen vind ik niet zo mooi, te vrouwelijk, maar daar kan ik nog wel mee leven
Aangezien dit jaar de nieuwe 3 komt, heb ik nog wel een E90 overwogen, maar ik vind ze nog iets te duur (en eerlijk gezegd ook nog eens "lelijker" dan de tijdloze E46, maar dat is slechts een mening)
Het is een beetje onduidelijk, maar zoiets bedoel ikquote:Op donderdag 27 januari 2011 21:49 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je hier wat aan?
http://www.7-forum.com/modelle/e38/preise_ausstattung.php
Oh, dat heb ik dan weer totaal niet. Ik sta liever een half uur in de file dan dat ik een kwartier in het OV zit. Ik heb wel zo'n schurfthekel aan dat veevervoerquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo is het maar net. Ik ga zo nu en dan nog wel met het OV, heb er niet zoveel problemen mee tenzij het regent of heel koud is. Het probleem is altijd naar het station toe komen en vanaf het station weer naar de plaats van bestemming. Toen ik nog op kantoor werkte lachen ze me altijd uit dat ik bijna dagelijks met de trein ging, terwijl ik 2 BMW's had. Maar er is 1 ding waar ik nog een gruwelijkere hekel aan heb dan vertragingen en dat zijn files
Haarlem - Amsterdam...met de auto ben je er in 10~15 minuten. Met de bus/trein in 1.5 uur. Ik heb het dan niet over centrum maar meer over zuidoost of oud-west.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik ken meer mensen die absoluut niet met het OV willen. Beetje aanstellerij vind ik dat, maar goed. Misschien hangt het er ook vanaf waar je woont. In Amsterdam bijv. ben je bijna altijd sneller met het OV dan met de auto. Oh ja en het feit dat mijn vader bij de NS werkt, waardoor ik gratis mag reizenals je ziet wat die kaartjes tegenwoordig kosten dan is dat inderdaad belachelijk.
Zoiets dacht ik inderdaad ook. Beetje raar alleen, want dan kijk ik liever naar een 320ci of een 325ci natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Yep, dat is het vermogen van de 325ci...
Ja jong, maar ik weet niet precies wanneer de NFL kwamen. Voor de coupés kwamen de uiterlijke kenmerken pas na 2003 geloof ik, terwijl de motoren al vanaf 2000 aangepakt waren dacht ik.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Yep, dat is het vermogen van de 325ci... 2500cc klopt wel. Ik had verwacht dat je na alle verhalen over de PFL je toch voor de nieuwere motoren zou gaanDat ding heeft een F label he
Juh, ik doe al jaren de engelse spellingquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Cilinder is gewoon met een i hoor. Nou ja dan zou ik zoeken naar een 320ci dan heb je in ieder geval je 6-in-lijn. Voor 10k moet je toch wel wat kunnen vinden
I beg to differ!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:34 schreef Bowny het volgende:
GroteNeus, ja, 5 was initieel wel de bedoeling, maar toen ging ik uit van de middellange termijn. Maar het OV komt nu zo m'n strot uit, dat ik op korte termijn weer een auto wil hebben, dus is een E46 financieel wat makkelijker.
Mikkie, ik vind een E90 al teveel geld, laat staan een 92 of 93Voor nu, op z'n minst een 6-in-lijn en het liefst een blauwe.
Oh en mijn motto is: Ik rijd liever helemaal geen auto dan een non-BMW kopen.....en dat meen ik echt heel serieusHet zijn toch je eigen keiharde pegels.......lease is wat anders
Juist. Het OV is leuk als je een traject reist dat regelmatig file en/of parkeerproblemen kent en waarbij zowel plaats van vertrek als plaats van bestemming dicht bij een station liggen. Anders is je deur tot deur reistijd gewoon ruk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:35 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
I beg to differ!
Ik zat gisteren nog liever in een Deawoo Matiz dan dat ik met 't freaking OV moest.
Heb verdomme 50 minuten in de kou gestaan omdat de NS het nodig vond om een trein niet te laten rijden. En gewoon niks omroepen!
En vervolgens aangekomen in 't plaatsje waar ik moest zijn nog even een half uur lopen naar punt van bestemming.
50 minuten in de ijzige kou staan zonder informatie te krijgen went niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar het is een kwestie van wennen. Sowieso als je geen auto hebt dan weet je ook niet beter. Als je dag in dag uit de trein pakt dan raak je aan je reistijd gewend en gaat het ook veel sneller voorbij. Bovendien kan je lekker een krantje lezen en wat eten in de treinMaar goed het is vrij zinloos om in het BMW topic de trein goed te praten denk ik
Een vriend van me zei ooit dat de BP de beste benzine had. Ik ging dus daarna daar tanken en ik merkte echt dat ik vergeleken met de shell minder kilometers reed. Of er zitten anti-bp stoffen in de shell benzinequote:Op zondag 30 januari 2011 22:48 schreef Mikkie het volgende:
Nooit bij BP getankt dus ik zou het niet weten, maar ik vind het een vaag verhaal. 20% is nogal een verschil, daar zouden ze echt niet mee weg komen.
Ja maar denk eens naquote:Op zondag 30 januari 2011 23:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Klinkt als gelul, als er luchtbellen in zouden zitten zouden die verdwijnen in je auto, als dat niet zo is zou je het merken met rijden. Maar dan zou je 50l tanken en er maar 40l je auto in komen, dat merk je snel genoeg. Klinkt als BS dit, maar als je denkt dat het zo is, tank dan gewoon ergens anders
Let er maar een keer op wanneer je een jerrycan vultquote:Op maandag 31 januari 2011 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Is me eerlijk gezegd nooit opgevallen
proffesional i-drive heb je met zowel de oude als de nieuwe i-drive controller, op de 1e foto staat de oude (wel na facelift) op de 2e foto staat de nieuwe controller, welke volgens mij niet in de oude 6 terug te vinden is.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:11 schreef Moody het volgende:
Vraagje voor de 6 kenner (m.a.w. is Femme er?)
[ afbeelding ]
Deze uitvoering is de facelift en bevat de optie "Professional Navigatie". (dit is officieel bevestigd via de optielijst). Echter, de iDrive knop is nog de oude, niet de knop die in alle folders staat alszijde iDrive van dit model:
[ afbeelding ]
Mis ik iets?
(enig wat professional wil zeggen is dat je een kaart op je monitor ziet ipv pijlen, je hebt dan ook een groter scherm. Ik heb zelf nog nooit een 6-serie gezien met business navi)quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:21 schreef HFdude het volgende:
[..]
professional i-drive heb je met zowel de oude als de nieuwe i-drive controller, op de 1e foto staat de oude (wel na facelift) op de 2e foto staat de nieuwe controller, welke volgens mij niet in de oude 6 terug te vinden is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |