Daar heb je een punt in. Tegen de tijd dat de werking van de olie weg gaat, moet ik er al weer olie ingietenquote:Op zaterdag 22 januari 2011 20:26 schreef Bowny het volgende:
Ik bekijk het even vanuit luchtvaartperspectief. Wij gebruiken dure high-tech olie, deze zal initieel net zo goed werken als een goedkopere variant, mits de specificaties kloppen. Echter, de goedkopere olie zal sneller zijn (koel- en smeer) eigenschappen verliezen. Neem aan dat het in de auto-industrie net zo is.
Bij de e46 kan dat gewoon in het servicemenu van de boardcomputerquote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:00 schreef Maharbal het volgende:
Kun je niet een simpele resettool halen voor de E46?
Hell, ik kan bij mij m'n service intervall indicator etc. resetten door 2 pinnetjes met elkaar te verbinden
Bij mijn e39 523i was het zo dat het gemiddeld verbruik op een gegeven moment vastliep en ik hem moest resetten.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Bij de e46 kan dat gewoon in het servicemenu van de boardcomputer.
Een reset dmv het loskoppelen van de accu is een optie. Alleen zo jammer dat ik dan m'n verbruiksdata van de afgelopen vijfduizend kilometers kwijt ben... Vooral als daarna blijkt dat het lampje weer aanspringt, dan was het voor niets
Even denkenquote:Op zondag 23 januari 2011 11:09 schreef D. het volgende:
Iemand een idee in welk model Freude Am Fahren het beste tot zijn recht komt?
E21quote:Op zondag 23 januari 2011 11:09 schreef D. het volgende:
Iemand een idee in welk model Freude Am Fahren het beste tot zijn recht komt?
Dat is persoonlijk natuurlijk, ik rij iedere dag met plezier in mijn E38, maar deze lijkt me ook wel leukquote:Op zondag 23 januari 2011 11:09 schreef D. het volgende:
Iemand een idee in welk model Freude Am Fahren het beste tot zijn recht komt?
Ik rijd nu sinds 2 maanden een E36 coupe, maar heb echt een 'is dit het nou?' gevoel.quote:Op zondag 23 januari 2011 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is persoonlijk natuurlijk, ik rij iedere dag met plezier in mijn E38, maar deze lijkt me ook wel leuk
Mijn E36 is uit '98quote:Op zondag 23 januari 2011 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Vind je een E36 niet ouder dan 15 jaar dan?
Tenzij je weer een E46 M3 paktquote:Op zondag 23 januari 2011 12:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar de E36 rolde al van de fabriek in 1991... echt ingrijpend is die niet veranderd tot 1998.
Wil je leuk door de bochten knallen dan zijn de eerdere 3-series leuke auto's (E21, E30). De E36 en E46 zijn al iets meer op comfort gericht maar rijden ook nog lekker, maar ik geef het toe het is wat "saaier".
Maar die is dan ook weer niet voor iedereen weggelegd. Zowel qua aanschafprijs als qua onderhoud. Ik zou er niet aan moeten denken om met 30k per jaar een M3 te moeten rijden. Veel rijplezier, dat wel, maar mên m'n portemonneequote:
Maar wel doorontwikkeld mag ik aannemen, én 7 jaar nieuwerquote:Op zondag 23 januari 2011 12:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar de E36 rolde al van de fabriek in 1991... echt ingrijpend is die niet veranderd tot 1998.
Ik heb liever comfort, ik heb al een 'scheurijzer'quote:Wil je leuk door de bochten knallen dan zijn de eerdere 3-series leuke auto's (E21, E30). De E36 en E46 zijn al iets meer op comfort gericht maar rijden ook nog lekker, maar ik geef het toe het is wat "saaier".
Een E36 is qua wegligging / bochtenwerk geen 'scheurijzer'quote:Op zondag 23 januari 2011 13:19 schreef D. het volgende:
[..]
Maar wel doorontwikkeld mag ik aannemen, én 7 jaar nieuwer
[..]
Ik heb liever comfort, ik heb al een 'scheurijzer'
Ik vind een M3 ook prachtig maar zou ook eerder voor dat geld een Porsche nemenquote:Op zondag 23 januari 2011 14:01 schreef Hyperdude het volgende:
Natuurlijk.
Maar als het fout gaat, gaat het echt fout.Qua kosten.
Je moet pijn willen en kunnen lijden.
NB. Probeer eerst een 911 voordat je een M3 koopt.
bv. 996 Turbo, zoals DS4 heeft, is verrassend betaalbaar/praktisch.
Een sportieve auto kopen is altijd pijn lijden. Je kunt het een vorm van SM noemenquote:Op zondag 23 januari 2011 14:01 schreef Hyperdude het volgende:
Natuurlijk.
Maar als het fout gaat, gaat het echt fout.Qua kosten.
Je moet pijn willen en kunnen lijden.
NB. Probeer eerst een 911 voordat je een M3 koopt.
bv. 996 Turbo, zoals DS4 heeft, is verrassend betaalbaar/praktisch.
Niet helemaal voor hetzelffde geld, vrees ik.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind een M3 ook prachtig maar zou ook eerder voor dat geld een Porsche nemen
Daar kan ik me ook wel in herkennen. Gevoelsmatig krijg ik van m'n E30 een dikkere trap dan menig krachtigere auto die ik heb gereden. Komt uiteraard door de wendbaarheid, sportiviteit, gewicht en snelheidsbeleving (hoi isolatie).quote:Op zondag 23 januari 2011 14:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niet helemaal voor hetzelffde geld, vrees ik.Maar zou het iig. eens proberen/ervaren.
Mijn 24,5jaar oude 911 geeft gevoelsmatig een veel dikkere trap onder je kont dan mijn ook alweer 10 jaar oude 330. (net zoveel PK's 30% minder gewicht).
edit: Je kan ook best een voorkeur voor de M3 hebben en daar uiteindelijk terecht weer op uitkomen; maar even verder kijken dan de neus lang is kan geen kwaad.![]()
Klopt, maar elke keer zoiets en het gaat hard. Als ik in een jaar m'n brandstofpomp of turbo in de soep draai, kan ik alleen daarvoor al ter waarde van minimaal 1.500 euro gebukt gaan staan. Er kan elk jaar wel iets fout gaan natuurlijk. Punt is dat in een M-model, ook nog eens duurdere onderdelen zitten. Zo zijn originele M-draagarmen nog eens 100 euro duurder dan de normale versies. Mja, dat telt ook nog eens lekker op natuurlijk.quote:Op zondag 23 januari 2011 13:09 schreef Maharbal het volgende:
Dat zeker. Maar draagarmen is iets dat je bijvoorbeeld normaliter niet elk jaar hoeft te doen, en dat kost je - als je het laat doen - toch al een euro of ¤500 inclusief montage.
Eindconclusie is dat het duur is. Maar als je zo'n ding wilt rijden moet je er toch iets voor over hebben
Ik heb zelf een 928S4 (1990), rijdt ook lekker, is wat meer een tourer maar toch ook lekker snelquote:Op zondag 23 januari 2011 14:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niet helemaal voor hetzelffde geld, vrees ik.Maar zou het iig. eens proberen/ervaren.
Mijn 24,5jaar oude 911 geeft gevoelsmatig een veel dikkere trap onder je kont dan mijn ook alweer 10 jaar oude 330. (net zoveel PK's 30% minder gewicht).
edit: Je kan ook best een voorkeur voor de M3 hebben en daar uiteindelijk terecht weer op uitkomen; maar even verder kijken dan de neus lang is kan geen kwaad.![]()
Er kan uiteraard heel vaak iets fout gaan. Als je SMG in de M3 kapot gaat ben je ook ¤6.000 tot ¤8.000 lichterquote:Op zondag 23 januari 2011 14:22 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Klopt, maar elke keer zoiets en het gaat hard. Als ik in een jaar m'n brandstofpomp of turbo in de soep draai, kan ik alleen daarvoor al ter waarde van minimaal 1.500 euro gebukt gaan staan. Er kan elk jaar wel iets fout gaan natuurlijk. Punt is dat in een M-model, ook nog eens duurdere onderdelen zitten. Zo zijn originele M-draagarmen nog eens 100 euro duurder dan de normale versies. Mja, dat telt ook nog eens lekker op natuurlijk.
Anderzijds is een normale BMW ook niet goedkoop. Ik heb nu een aantal kleine kwaaltjes die stiekem ook best duur kunnen worden.
Dat bedoel ikquote:Op zondag 23 januari 2011 14:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er kan uiteraard heel vaak iets fout gaan. Als je SMG in de M3 kapot gaat ben je ook ¤6.000 tot ¤8.000 lichter
350 euro bij de dealer voor een grote beurt? Da's erg weinig. Een Inspektion II kost volgens mij een stuk meer. Maar zou mooi zijnquote:Op zondag 23 januari 2011 21:53 schreef Oksel het volgende:
Pas bij 100k m'n auto grote beurt gegeven.. viel erg mee, 350 euro voor nieuwe olie / filters en uitlijnen. Nu alweer bijna op 125k, ben benieuwd wanneer het servicelampje weer gaat branden. Wat gebeurt er dan trouwens? Weer nieuwe olie?
Verder maak ik veel snelweg km's.. ben erg benieuwd hoe lang de schokbrekers / remmen het uithouden.
En dan nog de breedte van je band...quote:Op maandag 24 januari 2011 00:19 schreef Mikkie het volgende:
[..]
350 euro bij de dealer voor een grote beurt? Da's erg weinig. Een Inspektion II kost volgens mij een stuk meer. Maar zou mooi zijn. Als dit een II was, kom je de volgende keer mogelijk goed weg. Een aantal filters hoeven dan niet vervangen te worden, dat scheelt weer geld.
Krijg je geen overzicht van je aantal te rijden km's tot de volgende service als je de auto start? Bij een e46 is dat wel. Blijft een paar tellen in beeld en dan krijg je de 'normale' info weer te zien.
Ik zit stiekem ook te kijken naar nieuwe velgen. 17 of 18 inch zou mooi zijn. Probleem is vooral dat de velgen zelf niet zo duur zijn, maar de banden tikken wel behoorlijk aan. Prijsverschil tussen 16 en 17 inch is al zomaar 40 euro per band, dat tikt toch wel aan. Moet je nagaan wat 18 inch doet... Voorlopig dus toch maar even doorrijden op 15
Die had ik meegenomenquote:Op maandag 24 januari 2011 00:39 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
En dan nog de breedte van je band...
ben ik ook van plan. maar zat hier toch alquote:Op maandag 24 januari 2011 12:19 schreef Maharbal het volgende:
Als je het nog niet hebt gedaan: ik zou 'm ff op de fansite zetten.
Koop dan. dan heb ik ruimte om lopende projecten en klussen sneller af te krijgen... hint hint hintquote:
van je kachelradiatorquote:Op maandag 24 januari 2011 15:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Dikke bak
M'n E21 was nogal beslagen van binnen de laatste tijd. Niet een beetje vocht, maar echt nat. DUS ik ging op onderzoek uit... Ten eerste bleek m'n dashboardkastje nat te zijn. Behoorlijk nat eigenlijk, vooral achterin. Ook achterin bij de vloer was het nat.
Waar kan het water vandaan gekomen zijn?
Wat moet ik dan nog met een 2.5 als ik een 3.5 alpina hebquote:Op maandag 24 januari 2011 15:37 schreef rival het volgende:
[..]
Koop dan. dan heb ik ruimte om lopende projecten en klussen sneller af te krijgen... hint hint hint
nee. maar ik beloof je wel dat ik na aankomend weekend alles weet en jou iets concreets kan vertellen/aanbiedenquote:Op maandag 24 januari 2011 15:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat moet ik dan nog met een 2.5 als ik een 3.5 alpina heb![]()
Heb je je al wat ingelezen?
Okquote:Op maandag 24 januari 2011 15:45 schreef rival het volgende:
[..]
nee. maar ik beloof je wel dat ik na aankomend weekend alles weet en jou iets concreets kan vertellen/aanbieden
Ik had het dan ook over mijn echte autoquote:Op zondag 23 januari 2011 13:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Een E36 is qua wegligging / bochtenwerk geen 'scheurijzer'![]()
Nu ben ik benieuwdquote:Op maandag 24 januari 2011 22:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over mijn echte auto
och of een e46 of E39?quote:Op maandag 24 januari 2011 23:11 schreef D. het volgende:
[..]
Vandaar dat ik op zoek ben naar iets met comfort, voor dagelijks gebruik
Een 7 serie moet je rijden met minimaal een v8quote:Op maandag 24 januari 2011 23:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan zou ik inderdaad niet voor de 3-serie gaankoop gewoon een dikke E38 dan ben je de man
Das nou het mooie he, je moet helemaal niksquote:Op dinsdag 25 januari 2011 08:23 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Een 7 serie moet je rijden met minimaal een v8
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ey weet iemand goede plekken in NL waar je je auto kan tunen? Body kits, spoiler enz...
Gaat om een mogelijke BMW 320-330ci
Tja, da's nu te laat hèquote:Op maandag 24 januari 2011 23:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan zou ik inderdaad niet voor de 3-serie gaankoop gewoon een dikke E38 dan ben je de man
Ligt er heel erg aan wat je wil hebben. Als je handig bent kun je heel veel er zelf al onder zetten, moet je het alleen laten spuiten van tevoren. En anders kun je bij de dealer vast wel terecht voor een M-pakket.quote:
Dat overweeg ik dusquote:Op maandag 24 januari 2011 23:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Dan zou ik inderdaad niet voor de 3-serie gaankoop gewoon een dikke E38 dan ben je de man
quote:
ik rij dagelijks hier gozer, ze houden me alleen soms aan wanneer ik mij misdraag.... het zal toch echt aan je gevaarlijke kop liggenquote:Op woensdag 26 januari 2011 16:38 schreef YoshiBignose het volgende:
Wel flauw, vooral die eerste, dat ze me gewoon aanhouden omdat ik in een oude BMW in Slotermeer rijdt. Agent keek al verbaast toen ie een blank iemand er in zag
Nee niet te lomp idd. Niet zoals in NFSquote:Op dinsdag 25 januari 2011 20:31 schreef piekartz87 het volgende:
[..]zijn zoveel tuning bedrijfjes.
wat voor een bodykit ben je van plan? toch niet te lomp ofwel? zou beetje zonde zijn van die 330 ci. maargoed moet je zelf weten natuurlijk. De waarde van de auto zou wel heel erg zakken als de bodykit/spoiler te lomp is en niet van bmw (m-tech).
Ja is bij mijn E46 coupe ook zo. Misschien deels door de 18 inch velgen, maar voor de rest heb ik geen rare fratsen erop. Over de E21 met zwarte velgen en spoiler maar niet te spreken...quote:Op donderdag 27 januari 2011 00:02 schreef piekartz87 het volgende:
wel lame dat het door de auto komt... bepaalde mensen hebben het imago van de bmw rijder flink verneukt.
ik liet laatst een e46 zien aan mijn vriendin. ene hele nette originele nog wel.
zegt ze: "vind ik niks voor jou, zo'n lompe asobak"
liet ik een zilveren zien zegt ze: "oja zo ziet hij er wel netter uit"
snap er niks van.. vind het wel een heel moderne en nette auto eigenlijk. maargoed het imago is nogal verneukt.
1M, 340 PKquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Je had het toch over een 3-serie?
Volgens mij is de enige BMW die je tegenwoordig nog mag rijden om als normaal persoon gerekend te worden de 1-serie.
Terwijl ik die altijd meteen onder de leasebaktrappers rekenquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij is de enige BMW die je tegenwoordig nog mag rijden om als normaal persoon gerekend te worden de 1-serie.
Als je hem zoals op het plaatje hebt zullen mensen nog niet zo heel snel denken "wat een aso bak" hoor. Nette kleur. luxe uitvoering. Ze denken eerder: goh die verdient ook genoeg.quote:Op donderdag 27 januari 2011 09:38 schreef lezzer het volgende:
Mijn vrouw wilde eerst geen BMW, omdat het een pooierbak zou zijn.
Tot ze er in ging zitten en een eindje ging rijden
De keuze voor een 5-serie was heel snel gemaakt
Ik had met mijn Alfa Romeo 155 TS wel last van het imago, ik ben ook ooit door de politie aan de kant gezet vanwege die auto denk ik. Ik kreeg een bekeuring voor een overtreding die ik echt niet begaan had, maar goed, daar doe je dan dus niks aan.
Met m'n BMW gaat eigenlijk iedereen altijd voor me aan de kant, en ik zie daar wel de voordelen van.![]()
Ik vind het erg jammer dat het image van een oudere 7 serie zo slecht is. Ik vind het zo'n prachtige auto's![]()
[ afbeelding ]
Kijk nou toch naar die kont, godsamme, wat mooi![]()
Is dat zo? Ik krijg over mijn auto alleen maar complimenten, ook van niet BMW rijders, hij is wel in geheel originele staatquote:Op donderdag 27 januari 2011 09:38 schreef lezzer het volgende:
Ik vind het erg jammer dat het image van een oudere 7 serie zo slecht is. Ik vind het zo'n prachtige auto's![]()
[ afbeelding ]
Kijk nou toch naar die kont, godsamme, wat mooi![]()
Dat laatste scheelt een hoop en je leeftijd. Als 20 jarige kan je daar gewoon niet in rijden.quote:Op donderdag 27 januari 2011 10:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik krijg over mijn auto alleen maar complimenten, ook van niet BMW rijders, hij is wel in geheel originele staat
20-jarigen rijden dan ook vaker een afgetrapte e36 met een overdaad aan tupperwarequote:Op donderdag 27 januari 2011 11:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat laatste scheelt een hoop en je leeftijd. Als 20 jarige kan je daar gewoon niet in rijden.
Dat heb ik ook wel een beetje. Het is echt niet m'n favoriete model en er zitten te veel van die jonge gasten in, die met de top van hun budget net een 1 konden betalen. Vooroordeel, I knowquote:Op donderdag 27 januari 2011 10:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
Terwijl ik die altijd meteen onder de leasebaktrappers reken
Goed punt, daar moet ik ook nog langs. M'n PDC loopt al twee weken te ouwehoeren dus ga even een andere sensor scorenquote:
Als je de auto in de achteruit zet moet je heel zachte tikjes kunnen horen bij de sensoren. Dat hoor ik bij drie sensoren wel en bij eentje niet. Die ene ga ik dus vervangen. Als het dan nog niet werkt, geloof ik het allemaal wel en parkeer ik wel gewoon in op alleen m'n spiegels, zoals ik al jaren doequote:Op donderdag 27 januari 2011 11:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoop voor je dat het daar aan ligt. Was bij mij in ieder geval niet de oplossing en heb nu nog steeds geen idee wat er stuk is. Geen zin om daar geld aan uit te geven eerlijk gezegd, alhoewel soms in A'dam ik weleens in parkeerplaatsen moet inparkeren waar ik blij zou zijn als ik de pdc wel werkend had
Mja, enerzijds wel waar, anderzijds vind ik zeven tientjes voor een lullige sensor wel weer erg veel geld.quote:Op donderdag 27 januari 2011 17:59 schreef Hyperdude het volgende:
Probleem is dat die sensoren kuren kunnen hebben die je alleen maar ontdekt als de storing, ondanks "nieuwe" sensor, niet verdwijnt.
Ik zou nog geen ¤20 betalen voor een sensor die niet in een origineel, gesloten BMW doosje zit.
Bij BMW zijn ze iets van ¤60-70 dacht ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |