abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91630488
Mijn zoektocht naar een 6-serie nadert zijn einde. Ik heb proefritjes gemaakt in een 650i uit 2006 en 630i uit 2008.

De 650i valt af. De motor is erg fijn, maar toen ik op een overvolle weg (90% van de tijd) met 75km per uur achter een Clio reed, ging er een belletje rinkelen. Waarom zou ik de helft meer aan benzine betalen + meer belasting + flink meer verzekering wanneer ik de motor alleen maar zou verwaarlozen in het Nederlandse verkeer. Daarbij, als rekeningrijden wordt ingevoerd, heb ik met verbruiksklasse G een probleem :P (de 630i '08 is ingedeeld in klasse C). Ook voelde de 650i merkbaar zwaarder aan, vooral bij de neus. (wat natuurlijk ook zo is.).

Toegegeven, het geluid van de V8 klinkt zoveel luxer dan een 6-cylinder. Aan de andere kant, ik rijd nu in een 4-cylinder met 120pk, dus de stap omhoog is hoe dan ook erg groot.

Er gaat dus gekozen worden uit een 630i van voor de facelift en het model van na de facelift. (> sept 2007). Naast de optische veranderingen, is de motor ook "getweaked" van 258pk naar 272pk.
Het verbruik tussen 630i '06 -> '08 is ook gezakt van 1:10,5 naar 1:13. Weet iemand of dit grote verschil in verbruik in de praktijk realistisch is? Daarnaast vroeg ik me af of mensen het verschil kunnen merken tussen een 3.0 258pk en 3.0 272pk? (zit ook in de 330i dacht ik)

[ Bericht 5% gewijzigd door Moody op 20-01-2011 21:02:50 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_91630962
Mijn achterwielen van de E21 staan zo:



Is dat erg?
Facts don't care about your feelings
pi_91632117
Dat is negatieve camber..
Het is erg voor je banden, maar het heeft ook zo zijn voordelen.. Wat precies durf ik niet te zeggen :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_91632255
Meer grip (in bochten) natuurlijk.
pi_91632960
Oooh. Zal wel, viel me nu opeens op. Meer grip hmmm nou die achterkant wil altijd behoorlijk graag...
Facts don't care about your feelings
pi_91634220
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:52 schreef Moody het volgende:
Mijn zoektocht naar een 6-serie nadert zijn einde. Ik heb proefritjes gemaakt in een 650i uit 2006 en 630i uit 2008.

De 650i valt af. De motor is erg fijn, maar toen ik op een overvolle weg (90% van de tijd) met 75km per uur achter een Clio reed, ging er een belletje rinkelen. Waarom zou ik de helft meer aan benzine betalen + meer belasting + flink meer verzekering wanneer ik de motor alleen maar zou verwaarlozen in het Nederlandse verkeer. Daarbij, als rekeningrijden wordt ingevoerd, heb ik met verbruiksklasse G een probleem :P (de 630i '08 is ingedeeld in klasse C). Ook voelde de 650i merkbaar zwaarder aan, vooral bij de neus. (wat natuurlijk ook zo is.).

Toegegeven, het geluid van de V8 klinkt zoveel luxer dan een 6-cylinder. Aan de andere kant, ik rijd nu in een 4-cylinder met 120pk, dus de stap omhoog is hoe dan ook erg groot.

Er gaat dus gekozen worden uit een 630i van voor de facelift en het model van na de facelift. (> sept 2007). Naast de optische veranderingen, is de motor ook "getweaked" van 258pk naar 272pk.
Het verbruik tussen 630i '06 -> '08 is ook gezakt van 1:10,5 naar 1:13. Weet iemand of dit grote verschil in verbruik in de praktijk realistisch is? Daarnaast vroeg ik me af of mensen het verschil kunnen merken tussen een 3.0 258pk en 3.0 272pk? (zit ook in de 330i dacht ik)
Ik betwijfel of je die 14pk gaat merken. Op die hoeveelheid denk ik het niet, al zou in theorie de nieuwe versie iets sneller op 100 moeten zitten. Het verbruik zal vast ook wat schelen, maar die liter per 100km moet het je niet doen. Het is leuk als je daar voordeel haalt, maar ik zou vooral gaan kijken naar een model dat jouw voorkeur heeft. Vind je de uiterlijke wijzigingen van de facelift het extra geld waard? Welke opties wil je graag, wat wil je besteden etc?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:00:37 #82
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91634599
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:52 schreef Moody het volgende:
....
Het verbruik tussen 630i '06 -> '08 is ook gezakt van 1:10,5 naar 1:13. Weet iemand of dit grote verschil in verbruik in de praktijk realistisch is? ...
Neen :P

Denk dat je in de praktijk niet veel beter haalt dan op zijn best 1 op 10.
Je moet de massa toch in beweging brengen en houden, :P

Alleen als je 's nachts over lege snelwegen 100 km heen en 100 km terug rijdt naar je werk met de cruisecontrol op 110 oid. haal je die cijfers misschien. Dan kan je beter zo'n 14% BPM bakkie halen.
Of suicide plegen :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91634620
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 21:54 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik betwijfel of je die 14pk gaat merken. Op die hoeveelheid denk ik het niet, al zou in theorie de nieuwe versie iets sneller op 100 moeten zitten. Het verbruik zal vast ook wat schelen, maar die liter per 100km moet het je niet doen. Het is leuk als je daar voordeel haalt, maar ik zou vooral gaan kijken naar een model dat jouw voorkeur heeft. Vind je de uiterlijke wijzigingen van de facelift het extra geld waard? Welke opties wil je graag, wat wil je besteden etc?
Een 2008 model kost rond de 50-55k. Een nette 2006 heb je voor 30-35k.
Ik heb geen 20k over voor de facelift, maar voor de 2008 krijg je bij verkoop natuurlijk meer terug over een paar jaar, zodat je een groot deel van de meerprijs weer "terugverdiend".
Een bijkomende voordeel van een nieuwer model is...dat-ie nieuwer is. Minder gebruikssporen, wat je investering qua gevoel wat meer rechtvaardigt. Nadeel is dat je die extra 20k wel eerst moet inleggen, terwijl ik ook een nieuwe keuken wil :P
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_91634632
Ja pleeg maar suicide :)
Facts don't care about your feelings
pi_91634800
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Neen :P

Denk dat je in de praktijk niet veel beter haalt dan op zijn best 1 op 10.
Je moet de massa toch in beweging brengen en houden, :P

Alleen als je 's nachts over lege snelwegen 100 km heen en 100 km terug rijdt naar je werk met de cruisecontrol op 110 oid. haal je die cijfers misschien. Dan kan je beter zo'n 14% BPM bakkie halen.
Of suicide plegen :')
Als je zo denkt, kun je beter een 650i kopen :P

Qua aanschafprijs maakt het weinig uit, de 650i kost alleen flink meer in gebruik (benz, verz, belast.)
Maar als ik nu de 630i al wat lekkerder vindt rijden (wat feller en voelt lichter), moet ik die 650i gewoon links laten liggen.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_91634948
Feller dan de 650i? Hoe.......
Facts don't care about your feelings
pi_91635330
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Feller dan de 650i? Hoe.......
Wat "puntiger" zeg maar. De 650i is onderin sterker, maar is op toeren wat minder "fel" dan de 630i.
Uiteraard is de 650i sneller, dat voel je ook duidelijk. 80-120 gaat als de brandweer in zijn 6, bij de 630i heb je het gevoel dat je beter naar de 4 of 5 kunt schakelen.
Maar bij gewone rijstijl (meerijden met het verkeer) lijkt het dat de 630i wat sneller reageert op het gaspedaal.

Ik vraag me ook af of je een 650i niet net zo zuinig kan rijden dan een 630i. Je kan bij een V8 heel relaxt bijna alles in de 5 of 6 doen, terwijl een 6-cylinder toch wat meer toeren moet maken.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  donderdag 20 januari 2011 @ 22:28:44 #88
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91636505
Je kan je ook afvragen hoe je zo´n ding wilt/moet rijden.
Waarom zou je zo bv. in de 6 willen optrekken van 80 naar 120?
Dan kan je beter een diesel nemen. :)

Met de huidige benzineprijzen en een relaxte rijstijl zou ik een 630 nemen en niets groters.
3 liter brandbaar gas maken kost nu éénmaal minder benzine dan 5 liter gas aanmaken. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 01:41:27 #89
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_91644973
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 22:11 schreef Moody het volgende:

[..]

Wat "puntiger" zeg maar. De 650i is onderin sterker, maar is op toeren wat minder "fel" dan de 630i.
Uiteraard is de 650i sneller, dat voel je ook duidelijk. 80-120 gaat als de brandweer in zijn 6, bij de 630i heb je het gevoel dat je beter naar de 4 of 5 kunt schakelen.
Maar bij gewone rijstijl (meerijden met het verkeer) lijkt het dat de 630i wat sneller reageert op het gaspedaal.
Is altijd heel moeilijk om te beoordelen hoe snel een auto daadwerkelijk accelereert. Auto's met veel koppel onderin lijken vaker op hoge toeren wat fut te missen, omdat ze een veel lineaire acceleratie hebben. Veel moderne auto's hebben er best wel "last"van en best veel autoliefhebbers vinden dat wel jammer. Je mist eigenlijk een beetje "kick".

Als jij meer plezier uit het rijden haalt met de 630 kan dan zou ik zeggen: ga ervoor. Je bespaart geld in vergelijking met de 650. Ik heb zelf een 535d. Op lage toeren voelt hij heel snel aan en op hoge toeren wat minder. Maar als ik een inhaal manoeuvre maak, dan merk ik dat ik heel snel op rijbewijs vernietigende snelheden zit. Als ik iemand inhaal die 70 doet op een 80km weg, dan zit ik al gauw op 130 voordat ik de andere auto al heb ingehaald. Vaker laat ik het gas al los voordat ik klaar ben met de manoeuvre om mijn rijbewijs te beschermen :)
Horrible Cunt!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 07:35:33 #90
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_91646794
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:52 schreef Moody het volgende:
Mijn zoektocht naar een 6-serie nadert zijn einde. Ik heb proefritjes gemaakt in een 650i uit 2006 en 630i uit 2008.

De 650i valt af. De motor is erg fijn, maar toen ik op een overvolle weg (90% van de tijd) met 75km per uur achter een Clio reed, ging er een belletje rinkelen. Waarom zou ik de helft meer aan benzine betalen + meer belasting + flink meer verzekering wanneer ik de motor alleen maar zou verwaarlozen in het Nederlandse verkeer. Daarbij, als rekeningrijden wordt ingevoerd, heb ik met verbruiksklasse G een probleem :P (de 630i '08 is ingedeeld in klasse C). Ook voelde de 650i merkbaar zwaarder aan, vooral bij de neus. (wat natuurlijk ook zo is.).

Toegegeven, het geluid van de V8 klinkt zoveel luxer dan een 6-cylinder. Aan de andere kant, ik rijd nu in een 4-cylinder met 120pk, dus de stap omhoog is hoe dan ook erg groot.

Er gaat dus gekozen worden uit een 630i van voor de facelift en het model van na de facelift. (> sept 2007). Naast de optische veranderingen, is de motor ook "getweaked" van 258pk naar 272pk.
Het verbruik tussen 630i '06 -> '08 is ook gezakt van 1:10,5 naar 1:13. Weet iemand of dit grote verschil in verbruik in de praktijk realistisch is? Daarnaast vroeg ik me af of mensen het verschil kunnen merken tussen een 3.0 258pk en 3.0 272pk? (zit ook in de 330i dacht ik)
Als dat je overweging is zou ik gaan voor de 635d...... voor de rest beetje rare vergelijking 6-lijn vs. V8...
  vrijdag 21 januari 2011 @ 07:54:19 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91646903
Lees nu dat de laatste 630 maar 5 kilo meer weegt dan mijn oude 330i (231PK)Touring. :@
Dan is een 630(272PK) meer dan genoeg in NL.
Ik zou de verstandige keuze maken en iets leuks doen met de rest van je geld :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91648395
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 07:35 schreef HFdude het volgende:

[..]

Als dat je overweging is zou ik gaan voor de 635d...... voor de rest beetje rare vergelijking 6-lijn vs. V8...
Rare vergelijking, maar de enige die je kunt maken als je een benzine 6-serie zoekt :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Moody op 21-01-2011 10:05:45 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 21 januari 2011 @ 10:08:32 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_91649229
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 09:37 schreef Moody het volgende:

[..]

Rare vergelijking, maar de enige die je kunt maken als je een 6-serie zoekt ;)
verder qua uitrusting hetzelfde? Het is niet zo omdat de 630 het "instapmodel" model is dat er ook concessies gedaan zijn aan de hoeveelheid extra's?
pi_91649410
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 10:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

verder qua uitrusting hetzelfde? Het is niet zo omdat de 630 het "instapmodel" model is dat er ook concessies gedaan zijn aan de hoeveelheid extra's?
De 630i heeft hele kleine verschillen zoals andere uitlaten, standaard 17" velgen (maar vrijwel elke 630 heeft 18/19"). Qua prijs (met dezelfde uitrusting) verschillen ze amper, terwijl de nieuwprijs van de 650i 10-15k hoger ligt.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  vrijdag 21 januari 2011 @ 12:34:57 #95
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91654167
Als het verschil 20k is, wist ik het wel. Lekker een 2006'er kopen. Die schrijft relatief minder af dan een '08 model. Koop een leuke cabrio en ga toeren. Voor die 20k kun je voldoende andere leuke dingen doen :)

En steek ook eens een lichtje op in Duitsland, daar kun je soms ook mooie exemplaren scoren met wat belastingvoordeel.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91693604
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb paar maanden terug al laten uitlijnen toen zeiden ze al dat ze echt behoorlijk waardes hadden veranderd ofzo weet ik veel. Maar was toen eigenlijk al stuk scheef gesleten. Is dus nog erger geworden, maar ja nu toch al zinloos. Ff nog een zomertje mee rijden dan nieuwe banden maar.

Rival:

[ afbeelding ]

Hmm toen ik de foto maakte leek het beter gelukt op m'n scherm :') maar misschien als je zelf een beetje scheel kijkt dan zie je m'n temperatuur metertje. Zo staat ie dus vaak :P
Oeii slechte zaak. Thermostaat moet vervangen worden.

Bij mijn e39 is ie al 2x vervangen toen.

Gister reed ik met 2 collegas in mn auto naar huis. Ze waren natuurlijk benieuwd hoeveel vermogen zo n 323TI heeft. Ik kwam van de snelweg en stond voor de stoplichten. Ik trok hard op en deed hem in zn 2, opeens voelde ik geen schok bij het schakelen.
Ik zie mijn toerental op 6000 blijven en de koppelling bleef maar slippen. Daarna deed ik hem in zijn 3 en had ik weer hetzelfde verhaal. Toen maar voorzichtig gereden.
Koppellingsplaat is op -.-

Ik dacht al waarom heeft dat ding zo weinig vermogen wanneer er meer dan 2 mensen in de auto zitten. |:(
pi_91697022
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 02:04 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Oeii slechte zaak. Thermostaat moet vervangen worden.

Why?

Mooie bak:



[ Bericht 20% gewijzigd door YoshiBignose op 22-01-2011 09:44:46 ]
Facts don't care about your feelings
pi_91703612
Mmm, misschien dat ik het probleem heb gevonden.

Had vandaag de auto weer aan startkabels...en zag dat de voedingskabel van m'n versterker normaal gesproken in een soort doorzichtige diode hangt (ik neem aan dat dat of de condensator of de zekering is), en dat dat loskoppelbaar is. Nu was het gedeelte dat aan de + pool van de accu hangt...los van de doorzichtige diode.....en maakte het dus constant contact met het chassis van de auto. 3x raden wat er gebeurt met een + die constant in contact met een aarde staat....d'oh.

Misschien was dat wel een monsterachtige lekstroom. Nadat ik de loshangende voedingskabel heb ingetaped met isolatietape (ik zet 'm binnenkort weer vast) heb ik ongeveer 25km gereden. Motor uitgedaan en een paar keer proberen te starten....startte zonder problemen.

Ondertussen heb ik de accu ff losgekoppeld zodat ik de volgende keer sowieso kan starten en even een langere rit kan maken...

Ik hoop dat dat m'n probleem heeft opgelost.
pi_91713705
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 09:36 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Why?

Mooie bak:

Omdat jij nu rijdt met een blok die rond de 60 graden zit ipv 90 en je motor blijft choken. Je zal niet blij worden van je verbruik.
Je weet dat de bedrijfstemperatuur van een auto 90 is en dat heeft ook zijn redenen :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:41 schreef Maharbal het volgende:
Mmm, misschien dat ik het probleem heb gevonden.

Had vandaag de auto weer aan startkabels...en zag dat de voedingskabel van m'n versterker normaal gesproken in een soort doorzichtige diode hangt (ik neem aan dat dat of de condensator of de zekering is), en dat dat loskoppelbaar is. Nu was het gedeelte dat aan de + pool van de accu hangt...los van de doorzichtige diode.....en maakte het dus constant contact met het chassis van de auto. 3x raden wat er gebeurt met een + die constant in contact met een aarde staat....d'oh.

Misschien was dat wel een monsterachtige lekstroom. Nadat ik de loshangende voedingskabel heb ingetaped met isolatietape (ik zet 'm binnenkort weer vast) heb ik ongeveer 25km gereden. Motor uitgedaan en een paar keer proberen te starten....startte zonder problemen.

Ondertussen heb ik de accu ff losgekoppeld zodat ik de volgende keer sowieso kan starten en even een langere rit kan maken...

Ik hoop dat dat m'n probleem heeft opgelost.
Ben blij dat je auto niet in brand is gegaan daardoor, of dergelijke schade aan je electronica :)

Ik was vandaag bij de action en ik zag dat ze daar ook (vol)syntetische olie hebben.
Dit stond erachter:
Spec niveau:
SAE: 5w40
API: SM/CF
ACEA: A3 S4(D4)
MB: 229.1 on 229.3
BMW: LL-98
VW 502 00 505 00
HM LL-B-025
PORSCHE

Voordat ik het ga kopen wil ik weten of het er in kan.
Voor de castrol moraalridders, olie maakt geen fuck uit tenzij je de verkeerde olie type hebt.
In mijn E39 523i kocht ik destijds van de shell de 15w40 voor 55 euro maar om de 3~4 maanden at dat ding 5 liter.
Tenzij je echt verstand er van heb, dan wil ik graag je mening horen :)
pi_91714079
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:04 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Omdat jij nu rijdt met een blok die rond de 60 graden zit ipv 90 en je motor blijft choken. Je zal niet blij worden van je verbruik.
Je weet dat de bedrijfstemperatuur van een auto 90 is en dat heeft ook zijn redenen :)

[..]

Ben blij dat je auto niet in brand is gegaan daardoor, of dergelijke schade aan je electronica :)

Ik was vandaag bij de action en ik zag dat ze daar ook (vol)syntetische olie hebben.
Dit stond erachter:
Spec niveau:
SAE: 5w40
API: SM/CF
ACEA: A3 S4(D4)
MB: 229.1 on 229.3
BMW: LL-98
VW 502 00 505 00
HM LL-B-025
PORSCHE

Voordat ik het ga kopen wil ik weten of het er in kan.
Voor de castrol moraalridders, olie maakt geen fuck uit tenzij je de verkeerde olie type hebt.
In mijn E39 523i kocht ik destijds van de shell de 15w40 voor 55 euro maar om de 3~4 maanden at dat ding 5 liter.
Tenzij je echt verstand er van heb, dan wil ik graag je mening horen :)
Nuja, schade aan de electronica zou grotendeels gestopt worden door zekeringen natuurlijk. Maar die brand...is iets anders haha. Waarschijnlijk was de accu al zodanig leeggeraakt dat 't chassis niet lange tijd onder spanning stond, maar wel gewoon constant alle beetje stroom die de accu in ging meteen weer leegtrok.

+ Ik hoorde van een electrotechnicus vandaag dat 't met brandbaarheid minder snel gaat bij auto's in verband met de coatings etc die worden gebruikt. Had ik kaal staal gehad...dan was die draad gewoon vastgesmolten aan 't chassis :P
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:31:23 #101
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91717195
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:04 schreef Gokhan03 het volgende:
...
Ik was vandaag bij de action en ik zag dat ze daar ook (vol)syntetische olie hebben.
Dit stond erachter:
Spec niveau:
SAE: 5w40
API: SM/CF
ACEA: A3 S4(D4)
MB: 229.1 on 229.3
BMW: LL-98
...
quote:
7.0 "Longlife-98"
Freigegeben für alle BMW-Motoren außer:
M43CNG,
M54 ab (09/2001)
N40
N42
S54
N62
N73
S62/E39 (bis 02/2000)
Bovenstaande motoren moeten volgens BMW dus andere olie hebben.

Welk blok heb je?
Ook door BMW niet vrijgegeven olie kan prima zijn werk doen. :)
Gebruik zelf Mobil1 5W-50: ook niet vrijgegeven door BMW.

NB. Zou precies komt het nou ook weer niet met olie. Maar hoe weet je eigenlijk of niet één of andere Pool etiketten op zijn computertje heeft gemaakt en die op Wit-Russisch "kwaliteits olie"olie heeft geplakt? Lijkt mij sterk dat de Action naar meer kijkt dan de inkoopprijs. :?

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 22-01-2011 19:49:50 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91718926
Ik heb een E36 323TI compact met een M52B25 blokje erin :)

Op internet heb ik erover gezocht en het blijkt dat de merk niets uit maakt en uiteindelijk alles uit dezelfde fabriek komt net als hetzelfde verhaal met premium benzine.
Zo' n 5w40 olie van de action wordt verkocht in flacons van 1 liter voor 3,15 per stuk.

Destijds met mijn E39 523i heb meerdere soorten olie geprobeerd die zogenaamd je verbruik omlaag halen of olieverbruik minderen en dat soort bullshit en ik merkte er gewoon niets van.

Het mooie is toen de koppakking eruit lag dat ik te horen kreeg dat alle oliekanalen verstopt waren en overal aangekoekte olie zat.
Ik heb er zelf naar gekeken en het was echt niet normaal hoeveel troep er zat. De slang van de carterontluchting was keihard door brokken verhard olie die erin zat. Ik hoorde daardoor ook mijn kleppen ook steeds meer en meer wanneer mijn blok warm was.

Maargoed wat denken jullie?
Ik denk dat het geen fuck uit maakt welk merk je haalt zolang de specificaties maar kloppen.
Ik las ergens op internet dat de olie van de hema ook goede kwaliteitsolie was.

Topic op autoweek
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:08:05 #103
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91719280
Als er in die fles zit wat er op staat, en dat zal wel, zie ik geen probleem. :)

NB. Carterontluchting is een "slijtage onderdeel" :') bij deze motoren; die moet je zo nu en dan vervangen.
Dikke rookwolken bij abrupt gas loslaten op de snelweg is een dead giveaway; dan moet ie weer. Of eigenlijk iets eerder. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91720163
Ik bekijk het even vanuit luchtvaartperspectief. Wij gebruiken dure high-tech olie, deze zal initieel net zo goed werken als een goedkopere variant, mits de specificaties kloppen. Echter, de goedkopere olie zal sneller zijn (koel- en smeer) eigenschappen verliezen. Neem aan dat het in de auto-industrie net zo is. :)
pi_91720482
Mijn neef heeft een autogarage en gaat kijken naar mijn auto wat er allemaal aan mankeerd.
In mei verloopt mijn apk en ik begin alvast met sparen voor de nodige kosten die gemaakt moeten worden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 20:26 schreef Bowny het volgende:
Ik bekijk het even vanuit luchtvaartperspectief. Wij gebruiken dure high-tech olie, deze zal initieel net zo goed werken als een goedkopere variant, mits de specificaties kloppen. Echter, de goedkopere olie zal sneller zijn (koel- en smeer) eigenschappen verliezen. Neem aan dat het in de auto-industrie net zo is. :)
Daar heb je een punt in. Tegen de tijd dat de werking van de olie weg gaat, moet ik er al weer olie ingieten :).
Per jaar koop ik zo n 4x 5 liter van 55 euro en het gaat er alleen maar in :P

Maargoed mijn ervaring baseer ik op wat ik met mijn oude bmw 523i had. Deze 323TI is wat nieuwer en de blok loopt beter dan mijn oude 523i. Ik hoor geen kleppen maar de motor loopt soepel en het olieverbruik is wat minder.

Wat voor olie gooien jullie erin? Mobil is naar mijn weten heel erg duur. Een vriend van me koopt elke maand bij de pomp 1 liter 0w30 voor 20 euro :')
pi_91720803
Normaal Castrol 10W40 of Brega (van de Brezan) 10W40. Volgende oliewissel probeer ik 15W40.
pi_91721173
Ik gooide er altijd Castrol TXT LL04 5W30 erin (M43TU19). Eurootje of 16 per liter bij de specialist, maar Hyperdude heeft mooie olie-linkjes, waar het zowat de helft kost :P
  zaterdag 22 januari 2011 @ 22:48:58 #108
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91728230
Ik ga olie in de toekomst ook online bestellen. Volsynthetische 5W30 van Castrol voor 62 euro per vijf liter. Daar haal ik gewoon twee of drie jerrycans van, en twee kleine flesjes van een liter om als reserve in de auto te leggen...da's nooit weg. Stuk goedkoper dan bij de dealer of een andere garage. Goede voornemen voor dit jaar is dan ook om zelf m'n beurtjes te gaan doen :).

Overigens wel klote: het lijkt erop dat ik wat simpele elektronicaproblemen heb. PDC geeft regelmatig foutmeldingen (wellicht een kapotte sensor) en vandaag ging m'n airbaglampje branden vanuit het niets. De mat bij de passagier schijnt een kwetsbaar punt te zijn, moet ik dus maar even naar kijken (contactjes enzo). Een nieuwe mat kost 80 euro ex inbouw, dus da's ook weer zonde geld voor zo'n stom lampje. En wellicht is alleen een reset nodig, maar ja... ook daarvoor betaal je bij de dealer weer dik :{.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91728894
Kun je niet een simpele resettool halen voor de E46?

Hell, ik kan bij mij m'n service intervall indicator etc. resetten door 2 pinnetjes met elkaar te verbinden :P
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:09:38 #110
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91729310
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:00 schreef Maharbal het volgende:
Kun je niet een simpele resettool halen voor de E46?

Hell, ik kan bij mij m'n service intervall indicator etc. resetten door 2 pinnetjes met elkaar te verbinden :P
Bij de e46 kan dat gewoon in het servicemenu van de boardcomputer ;).

Een reset dmv het loskoppelen van de accu is een optie. Alleen zo jammer dat ik dan m'n verbruiksdata van de afgelopen vijfduizend kilometers kwijt ben... Vooral als daarna blijkt dat het lampje weer aanspringt, dan was het voor niets :+
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:12:31 #111
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91729442
OBD-II stekker zou ik niet direct in gaan zitten porren met een paperclip oid. ;)

edit:
Wat boeien die verbruiksdata nou? :)
Die veranderen nauwelijks meer na een paar duizend km.
Als je ´m nu loshaalt staat ie 3x tanken later alweer op dezelfde waarde.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91736548
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:09 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Bij de e46 kan dat gewoon in het servicemenu van de boardcomputer ;).

Een reset dmv het loskoppelen van de accu is een optie. Alleen zo jammer dat ik dan m'n verbruiksdata van de afgelopen vijfduizend kilometers kwijt ben... Vooral als daarna blijkt dat het lampje weer aanspringt, dan was het voor niets :+
Bij mijn e39 523i was het zo dat het gemiddeld verbruik op een gegeven moment vastliep en ik hem moest resetten.
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 11:09:15 #113
18653 crew  D.
pi_91739790
Iemand een idee in welk model Freude Am Fahren het beste tot zijn recht komt?
pi_91739800
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:09 schreef D. het volgende:
Iemand een idee in welk model Freude Am Fahren het beste tot zijn recht komt?
Even denken :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 11:10:32 #115
18653 crew  D.
pi_91739822
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:09 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Even denken :)
Ja, doe eens :P
pi_91739823
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:09 schreef D. het volgende:
Iemand een idee in welk model Freude Am Fahren het beste tot zijn recht komt?
E21 >:)
Facts don't care about your feelings
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 11:11:42 #117
18653 crew  D.
pi_91739860
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

E21 >:)
*googled

Liever niet ouder dan 15 jaar :P
  zondag 23 januari 2011 @ 11:15:48 #118
131800 Tarado
capô de fusca
pi_91739964
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:09 schreef D. het volgende:
Iemand een idee in welk model Freude Am Fahren het beste tot zijn recht komt?
Dat is persoonlijk natuurlijk, ik rij iedere dag met plezier in mijn E38, maar deze lijkt me ook wel leuk
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 11:19:23 #119
18653 crew  D.
pi_91740062
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is persoonlijk natuurlijk, ik rij iedere dag met plezier in mijn E38, maar deze lijkt me ook wel leuk
Ik rijd nu sinds 2 maanden een E36 coupe, maar heb echt een 'is dit het nou?' gevoel.
Een E38 staat op mijn lijstje voor als ik straks meer kilometers ga maken :Y
pi_91740163
Vind je een E36 niet ouder dan 15 jaar dan?
Facts don't care about your feelings
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 11:24:01 #121
18653 crew  D.
pi_91740190
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 11:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Vind je een E36 niet ouder dan 15 jaar dan?
Mijn E36 is uit '98 :Y
pi_91743203
Vroeger werden autos heel lang geproduceerd. De E36 bestond van 1991 tm 2000.
Tegenwoordig is 5 jaar al oud :')
pi_91743244
Maar de E36 rolde al van de fabriek in 1991... echt ingrijpend is die niet veranderd tot 1998.

Wil je leuk door de bochten knallen dan zijn de eerdere 3-series leuke auto's (E21, E30). De E36 en E46 zijn al iets meer op comfort gericht maar rijden ook nog lekker, maar ik geef het toe het is wat "saaier".
Facts don't care about your feelings
pi_91743393
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar de E36 rolde al van de fabriek in 1991... echt ingrijpend is die niet veranderd tot 1998.

Wil je leuk door de bochten knallen dan zijn de eerdere 3-series leuke auto's (E21, E30). De E36 en E46 zijn al iets meer op comfort gericht maar rijden ook nog lekker, maar ik geef het toe het is wat "saaier".
Tenzij je weer een E46 M3 pakt :+
  zondag 23 januari 2011 @ 12:50:29 #125
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91743544
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:46 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Tenzij je weer een E46 M3 pakt :+
Maar die is dan ook weer niet voor iedereen weggelegd. Zowel qua aanschafprijs als qua onderhoud. Ik zou er niet aan moeten denken om met 30k per jaar een M3 te moeten rijden. Veel rijplezier, dat wel, maar mên m'n portemonnee ;(
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91743666
Hehe, het kost wat ja. Ik geloof dat je wel rond de ¤1000/¤2000 per jaar mag reserveren voor onderhoud en zulks.

Benzine....ach ik doe nu in de winter ook 1 op 8 / 1 op 9, die achteruitgang zal wel meevallen :P.

Ik wil nog steeds binnen 5 jaar zo'n ding. Gelukkig werk ik in een branche die dat toch wel mogelijk maakt :)

Met gewoon modaal kan het denk ik ook wel, maar het is een redelijk grote aanslag op je maandelijkse budget haha.
pi_91744002
Heeft iemand toevallig misschien wat statistieken/gegevens over het gemiddeld onderhoud van een E46 M3 of iets dergelijks? Lijkt me wel wat om dat 's in te zien :+
  zondag 23 januari 2011 @ 13:04:27 #128
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91744298
Ik vind 2k per jaar voor onderhoud niet schokkend veel, eerlijk gezegd. Met een beurtje en nieuwe draagarmen zit ik al aan 650 euro, het afgelopen kwartaal. Nog een beurtje en een keer iets stuk en je zit makkelijk richting 2k. En dan hebben we het nog niet over banden e.d., want dat hakt er ook in. Ik rij nu op 15 en 16 inch, maar de 18 of 19 inch die onder een M3 ligt kost in aanschaf ook nog eens een berg geld... :%
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91744525
Dat zeker. Maar draagarmen is iets dat je bijvoorbeeld normaliter niet elk jaar hoeft te doen, en dat kost je - als je het laat doen - toch al een euro of ¤500 inclusief montage.

Eindconclusie is dat het duur is. Maar als je zo'n ding wilt rijden moet je er toch iets voor over hebben :D
pi_91744889
Mwah de vraag is of een E46 M3 veel duurder is dan een andere E46 coupe. Vooral met een 6-cilinder zijn de kosten volgens mij niet veel anders. Ja, je rijdt harder dus alles slijt wat sneller, maar de onderdelen zijn vaak ook beter (oke duurder). Als je iemand kent die monteur is of je repareert zelf dan valt het wel mee. Als je bij een garage binnenrijdt met een M3 zullen ze ook niet mild omgaan met de factuur.

En zoals mikkie zegt, voor een gemiddelde E46 heb je ook jaren er tussen zitten met 2k hoor :P (ik kom ook dichtbij de 2k)

De aanschafprijs is rond de 20k, daar zit hem het probleem vooral :P voor de helft heb je ook een mooie E46 coupe.
Facts don't care about your feelings
  Moderator zondag 23 januari 2011 @ 13:19:40 #131
18653 crew  D.
pi_91745051
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 12:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar de E36 rolde al van de fabriek in 1991... echt ingrijpend is die niet veranderd tot 1998.
Maar wel doorontwikkeld mag ik aannemen, én 7 jaar nieuwer
quote:
Wil je leuk door de bochten knallen dan zijn de eerdere 3-series leuke auto's (E21, E30). De E36 en E46 zijn al iets meer op comfort gericht maar rijden ook nog lekker, maar ik geef het toe het is wat "saaier".
Ik heb liever comfort, ik heb al een 'scheurijzer' :Y
pi_91745074
Die E46 M3 heeft ook iets andere (en betere) techniek. Zo heeft dat ding mechanische klepstoters die handmatig moeten worden gesteld.....en dat grapje doen ze bij elke Insp II en kost je ongeveer ¤800 :D.

Ik ga nog maar 's op zoek naar een concreet lijstje van onderhoudskosten (gemiddeld).

Overigens zit je voor een goede E46 M3 nog steeds eerder rond de ¤25.000 dan de ¤20.000

quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:19 schreef D. het volgende:

[..]

Maar wel doorontwikkeld mag ik aannemen, én 7 jaar nieuwer

[..]

Ik heb liever comfort, ik heb al een 'scheurijzer' :Y
Een E36 is qua wegligging / bochtenwerk geen 'scheurijzer' ;)
  zondag 23 januari 2011 @ 13:53:23 #133
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91746605
Ik heb destijds voor een 330i gekozen omdat je geen M3 in Touring kon krijgen. Maar eigenlijk vnl. qua kosten. ;) Ook weet ik niet of een M3 nou z'n geschikte 2e/3e hands aankoop is. Zo'n ding wordt nou niet direct gekocht door oma's.
Ik schat dat je uiteindelijk, afgezien van afschrijving, ongeveer op dubbele kosten uitkomt voor een M3 tov. een 330. En dat is dus (veel) meer dan de al genoemde 2000 per jaar.

Als dagelijkse auto, hangt er natuurlijk vanaf hoeveel kms. je maakt en of je zakelijk iets met de kosten kunt, zou ik geen M3 aanschaffen. Ernaast is natuurlijk altijd goed.

NB Klepstoters stellen blijft balen. Moet bij mijn oude 911 om de 20K kms. Dat is ¤1000 extra kosten per jaar als je iets van 20-25K kms per jaar maakt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91746833
Uiteindelijk blijven we allemaal schatten :P.

Ik baseer mijn uitspraken gewoon op de bedragen die ik op E46 M3 fora voorbij zie komen. Het is dan inderdaad meer richting de ¤2000 dan ¤1000, maar niet een veelvoud daarvan.

Bij de aankoop van een gebruikte M3 moet je dat ding gewoon van top tot teen nalopen, inclusief allemaal keuringen vooraf en de volledige historie opvragen bij BMW Nederland.
  zondag 23 januari 2011 @ 14:01:10 #135
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91747019
Natuurlijk.
Maar als het fout gaat, gaat het echt fout.Qua kosten.
Je moet pijn willen en kunnen lijden. :P

NB. Probeer eerst een 911 voordat je een M3 koopt.
bv. 996 Turbo, zoals DS4 heeft, is verrassend betaalbaar/praktisch. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 23 januari 2011 @ 14:04:08 #136
131800 Tarado
capô de fusca
pi_91747172
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:01 schreef Hyperdude het volgende:
Natuurlijk.
Maar als het fout gaat, gaat het echt fout.Qua kosten.
Je moet pijn willen en kunnen lijden. :P

NB. Probeer eerst een 911 voordat je een M3 koopt.
bv. 996 Turbo, zoals DS4 heeft, is verrassend betaalbaar/praktisch. :)
Ik vind een M3 ook prachtig maar zou ook eerder voor dat geld een Porsche nemen
pi_91747365
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:01 schreef Hyperdude het volgende:
Natuurlijk.
Maar als het fout gaat, gaat het echt fout.Qua kosten.
Je moet pijn willen en kunnen lijden. :P

NB. Probeer eerst een 911 voordat je een M3 koopt.
bv. 996 Turbo, zoals DS4 heeft, is verrassend betaalbaar/praktisch. :)
Een sportieve auto kopen is altijd pijn lijden. Je kunt het een vorm van SM noemen :P.

Ik weet niet of ik snel een Porsche of iets dergelijks zou willen. Don't get me wrong, ik vind die 911's fantastische auto's om te zien (nooit in gereden), maar een M3 zou ik meer vanuit emotie (altijd fout) kopen. Sinds ik een klein jongetje was vond ik dat ding altijd al fantastisch, en heb altijd al geroepen dat ik ooit zo'n ding zou willen :D. Zegmaar een betaalbare droomauto (om vanuit daar weer verder te dromen).

Eerst volgend jaar maar een E46 coupé op de kop tikken als 't meezit :)
  zondag 23 januari 2011 @ 14:10:01 #138
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91747460
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind een M3 ook prachtig maar zou ook eerder voor dat geld een Porsche nemen
Niet helemaal voor hetzelffde geld, vrees ik. :) Maar zou het iig. eens proberen/ervaren.
Mijn 24,5 :P jaar oude 911 geeft gevoelsmatig een veel dikkere trap onder je kont dan mijn ook alweer 10 jaar oude 330. (net zoveel PK's 30% minder gewicht).

edit: Je kan ook best een voorkeur voor de M3 hebben en daar uiteindelijk terecht weer op uitkomen; maar even verder kijken dan de neus lang is kan geen kwaad. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91747699
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Niet helemaal voor hetzelffde geld, vrees ik. :) Maar zou het iig. eens proberen/ervaren.
Mijn 24,5 :P jaar oude 911 geeft gevoelsmatig een veel dikkere trap onder je kont dan mijn ook alweer 10 jaar oude 330. (net zoveel PK's 30% minder gewicht).

edit: Je kan ook best een voorkeur voor de M3 hebben en daar uiteindelijk terecht weer op uitkomen; maar even verder kijken dan de neus lang is kan geen kwaad. :)
Daar kan ik me ook wel in herkennen. Gevoelsmatig krijg ik van m'n E30 een dikkere trap dan menig krachtigere auto die ik heb gereden. Komt uiteraard door de wendbaarheid, sportiviteit, gewicht en snelheidsbeleving (hoi isolatie).

In dat laatste heb je helemaal gelijk. Het is altijd leuk om wat rond te kijken. Wie weet word je zo verliefd op een andere auto.
  zondag 23 januari 2011 @ 14:22:44 #140
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91748127
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 13:09 schreef Maharbal het volgende:
Dat zeker. Maar draagarmen is iets dat je bijvoorbeeld normaliter niet elk jaar hoeft te doen, en dat kost je - als je het laat doen - toch al een euro of ¤500 inclusief montage.

Eindconclusie is dat het duur is. Maar als je zo'n ding wilt rijden moet je er toch iets voor over hebben :D
Klopt, maar elke keer zoiets en het gaat hard. Als ik in een jaar m'n brandstofpomp of turbo in de soep draai, kan ik alleen daarvoor al ter waarde van minimaal 1.500 euro gebukt gaan staan. Er kan elk jaar wel iets fout gaan natuurlijk. Punt is dat in een M-model, ook nog eens duurdere onderdelen zitten. Zo zijn originele M-draagarmen nog eens 100 euro duurder dan de normale versies. Mja, dat telt ook nog eens lekker op natuurlijk.

Anderzijds is een normale BMW ook niet goedkoop. Ik heb nu een aantal kleine kwaaltjes die stiekem ook best duur kunnen worden.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 23 januari 2011 @ 14:24:16 #141
131800 Tarado
capô de fusca
pi_91748194
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Niet helemaal voor hetzelffde geld, vrees ik. :) Maar zou het iig. eens proberen/ervaren.
Mijn 24,5 :P jaar oude 911 geeft gevoelsmatig een veel dikkere trap onder je kont dan mijn ook alweer 10 jaar oude 330. (net zoveel PK's 30% minder gewicht).

edit: Je kan ook best een voorkeur voor de M3 hebben en daar uiteindelijk terecht weer op uitkomen; maar even verder kijken dan de neus lang is kan geen kwaad. :)
Ik heb zelf een 928S4 (1990), rijdt ook lekker, is wat meer een tourer maar toch ook lekker snel
  zondag 23 januari 2011 @ 14:30:29 #142
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91748460
Die zijn ook tof.
Maar zo zijn we wel heel snel afgedwaald van Maharbal zijn E46M3 plannen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91748738
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:22 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Klopt, maar elke keer zoiets en het gaat hard. Als ik in een jaar m'n brandstofpomp of turbo in de soep draai, kan ik alleen daarvoor al ter waarde van minimaal 1.500 euro gebukt gaan staan. Er kan elk jaar wel iets fout gaan natuurlijk. Punt is dat in een M-model, ook nog eens duurdere onderdelen zitten. Zo zijn originele M-draagarmen nog eens 100 euro duurder dan de normale versies. Mja, dat telt ook nog eens lekker op natuurlijk.

Anderzijds is een normale BMW ook niet goedkoop. Ik heb nu een aantal kleine kwaaltjes die stiekem ook best duur kunnen worden.
Er kan uiteraard heel vaak iets fout gaan. Als je SMG in de M3 kapot gaat ben je ook ¤6.000 tot ¤8.000 lichter :P
  zondag 23 januari 2011 @ 16:54:30 #144
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91755949
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:36 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Er kan uiteraard heel vaak iets fout gaan. Als je SMG in de M3 kapot gaat ben je ook ¤6.000 tot ¤8.000 lichter :P
Dat bedoel ik :D. Je moet maar wat op reserve hebben liggen :o
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 23 januari 2011 @ 21:53:20 #145
58560 Oksel
Gezellig.
pi_91772762
Pas bij 100k m'n auto grote beurt gegeven.. viel erg mee, 350 euro voor nieuwe olie / filters en uitlijnen. Nu alweer bijna op 125k, ben benieuwd wanneer het servicelampje weer gaat branden. Wat gebeurt er dan trouwens? Weer nieuwe olie?

Verder maak ik veel snelweg km's.. ben erg benieuwd hoe lang de schokbrekers / remmen het uithouden.
  zondag 23 januari 2011 @ 21:53:34 #146
58560 Oksel
Gezellig.
pi_91772784
Over een tijdje zomer! Kunnen m'n nieuwe velgen met zomerbanden er weer onder..
  maandag 24 januari 2011 @ 00:19:51 #147
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91781186
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 21:53 schreef Oksel het volgende:
Pas bij 100k m'n auto grote beurt gegeven.. viel erg mee, 350 euro voor nieuwe olie / filters en uitlijnen. Nu alweer bijna op 125k, ben benieuwd wanneer het servicelampje weer gaat branden. Wat gebeurt er dan trouwens? Weer nieuwe olie?

Verder maak ik veel snelweg km's.. ben erg benieuwd hoe lang de schokbrekers / remmen het uithouden.
350 euro bij de dealer voor een grote beurt? Da's erg weinig. Een Inspektion II kost volgens mij een stuk meer. Maar zou mooi zijn :). Als dit een II was, kom je de volgende keer mogelijk goed weg. Een aantal filters hoeven dan niet vervangen te worden, dat scheelt weer geld.

Krijg je geen overzicht van je aantal te rijden km's tot de volgende service als je de auto start? Bij een e46 is dat wel. Blijft een paar tellen in beeld en dan krijg je de 'normale' info weer te zien.

Ik zit stiekem ook te kijken naar nieuwe velgen :@. 17 of 18 inch zou mooi zijn. Probleem is vooral dat de velgen zelf niet zo duur zijn, maar de banden tikken wel behoorlijk aan. Prijsverschil tussen 16 en 17 inch is al zomaar 40 euro per band, dat tikt toch wel aan. Moet je nagaan wat 18 inch doet... Voorlopig dus toch maar even doorrijden op 15 :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91781842
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:19 schreef Mikkie het volgende:

[..]

350 euro bij de dealer voor een grote beurt? Da's erg weinig. Een Inspektion II kost volgens mij een stuk meer. Maar zou mooi zijn :). Als dit een II was, kom je de volgende keer mogelijk goed weg. Een aantal filters hoeven dan niet vervangen te worden, dat scheelt weer geld.

Krijg je geen overzicht van je aantal te rijden km's tot de volgende service als je de auto start? Bij een e46 is dat wel. Blijft een paar tellen in beeld en dan krijg je de 'normale' info weer te zien.

Ik zit stiekem ook te kijken naar nieuwe velgen :@. 17 of 18 inch zou mooi zijn. Probleem is vooral dat de velgen zelf niet zo duur zijn, maar de banden tikken wel behoorlijk aan. Prijsverschil tussen 16 en 17 inch is al zomaar 40 euro per band, dat tikt toch wel aan. Moet je nagaan wat 18 inch doet... Voorlopig dus toch maar even doorrijden op 15 :P
En dan nog de breedte van je band...
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  maandag 24 januari 2011 @ 00:44:11 #149
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91781980
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 00:39 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

En dan nog de breedte van je band...
Die had ik meegenomen :). Gewoon gekeken naar een bepaald type band (Dunlop en Goodyear), en dan de maten die ik nu heb vergeleken met de maten die ik op 17 en 18 inch nodig zou hebben. Dat zijn geen grappen :%. Voorlopig dus maar even wachten.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91790421
Misschien heeft iemand hier er interesse in.

BMW 3.0 CSI. uit 1975.

Auto staat al zeker 7 jaar stil. De motor is niet goed vanwege een probleem met het injectiesysteem.
Er zit een andere motor bij, en niet zomaar 1. een 3.5 Alpina blok. (uit die tijd) dat blok is wel met het vernieuwde injectiesysteem.



de auto staat op (immi?) alpina velgen. er zit een set standaard wielen bij. ik heb even binnen gekeken. er is leer voor en achter. voorstoelen zijn mooi. de achterbank laten de naden los.
De auto ziet er goed uit, maar ik heb wel hier en daar een roestplekje gevonden.
KMstand was ergens rond de 53.000.

Vraagprijs van de eigenaar voor dit alles is 8000 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')