Ik betwijfel of je die 14pk gaat merken. Op die hoeveelheid denk ik het niet, al zou in theorie de nieuwe versie iets sneller op 100 moeten zitten. Het verbruik zal vast ook wat schelen, maar die liter per 100km moet het je niet doen. Het is leuk als je daar voordeel haalt, maar ik zou vooral gaan kijken naar een model dat jouw voorkeur heeft. Vind je de uiterlijke wijzigingen van de facelift het extra geld waard? Welke opties wil je graag, wat wil je besteden etc?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:52 schreef Moody het volgende:
Mijn zoektocht naar een 6-serie nadert zijn einde. Ik heb proefritjes gemaakt in een 650i uit 2006 en 630i uit 2008.
De 650i valt af. De motor is erg fijn, maar toen ik op een overvolle weg (90% van de tijd) met 75km per uur achter een Clio reed, ging er een belletje rinkelen. Waarom zou ik de helft meer aan benzine betalen + meer belasting + flink meer verzekering wanneer ik de motor alleen maar zou verwaarlozen in het Nederlandse verkeer. Daarbij, als rekeningrijden wordt ingevoerd, heb ik met verbruiksklasse G een probleem(de 630i '08 is ingedeeld in klasse C). Ook voelde de 650i merkbaar zwaarder aan, vooral bij de neus. (wat natuurlijk ook zo is.).
Toegegeven, het geluid van de V8 klinkt zoveel luxer dan een 6-cylinder. Aan de andere kant, ik rijd nu in een 4-cylinder met 120pk, dus de stap omhoog is hoe dan ook erg groot.
Er gaat dus gekozen worden uit een 630i van voor de facelift en het model van na de facelift. (> sept 2007). Naast de optische veranderingen, is de motor ook "getweaked" van 258pk naar 272pk.
Het verbruik tussen 630i '06 -> '08 is ook gezakt van 1:10,5 naar 1:13. Weet iemand of dit grote verschil in verbruik in de praktijk realistisch is? Daarnaast vroeg ik me af of mensen het verschil kunnen merken tussen een 3.0 258pk en 3.0 272pk? (zit ook in de 330i dacht ik)
Neenquote:Op donderdag 20 januari 2011 20:52 schreef Moody het volgende:
....
Het verbruik tussen 630i '06 -> '08 is ook gezakt van 1:10,5 naar 1:13. Weet iemand of dit grote verschil in verbruik in de praktijk realistisch is? ...
Een 2008 model kost rond de 50-55k. Een nette 2006 heb je voor 30-35k.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik betwijfel of je die 14pk gaat merken. Op die hoeveelheid denk ik het niet, al zou in theorie de nieuwe versie iets sneller op 100 moeten zitten. Het verbruik zal vast ook wat schelen, maar die liter per 100km moet het je niet doen. Het is leuk als je daar voordeel haalt, maar ik zou vooral gaan kijken naar een model dat jouw voorkeur heeft. Vind je de uiterlijke wijzigingen van de facelift het extra geld waard? Welke opties wil je graag, wat wil je besteden etc?
Als je zo denkt, kun je beter een 650i kopenquote:Op donderdag 20 januari 2011 22:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Neen
Denk dat je in de praktijk niet veel beter haalt dan op zijn best 1 op 10.
Je moet de massa toch in beweging brengen en houden,![]()
Alleen als je 's nachts over lege snelwegen 100 km heen en 100 km terug rijdt naar je werk met de cruisecontrol op 110 oid. haal je die cijfers misschien. Dan kan je beter zo'n 14% BPM bakkie halen.
Of suicide plegen
Wat "puntiger" zeg maar. De 650i is onderin sterker, maar is op toeren wat minder "fel" dan de 630i.quote:
Is altijd heel moeilijk om te beoordelen hoe snel een auto daadwerkelijk accelereert. Auto's met veel koppel onderin lijken vaker op hoge toeren wat fut te missen, omdat ze een veel lineaire acceleratie hebben. Veel moderne auto's hebben er best wel "last"van en best veel autoliefhebbers vinden dat wel jammer. Je mist eigenlijk een beetje "kick".quote:Op donderdag 20 januari 2011 22:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Wat "puntiger" zeg maar. De 650i is onderin sterker, maar is op toeren wat minder "fel" dan de 630i.
Uiteraard is de 650i sneller, dat voel je ook duidelijk. 80-120 gaat als de brandweer in zijn 6, bij de 630i heb je het gevoel dat je beter naar de 4 of 5 kunt schakelen.
Maar bij gewone rijstijl (meerijden met het verkeer) lijkt het dat de 630i wat sneller reageert op het gaspedaal.
Als dat je overweging is zou ik gaan voor de 635d...... voor de rest beetje rare vergelijking 6-lijn vs. V8...quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:52 schreef Moody het volgende:
Mijn zoektocht naar een 6-serie nadert zijn einde. Ik heb proefritjes gemaakt in een 650i uit 2006 en 630i uit 2008.
De 650i valt af. De motor is erg fijn, maar toen ik op een overvolle weg (90% van de tijd) met 75km per uur achter een Clio reed, ging er een belletje rinkelen. Waarom zou ik de helft meer aan benzine betalen + meer belasting + flink meer verzekering wanneer ik de motor alleen maar zou verwaarlozen in het Nederlandse verkeer. Daarbij, als rekeningrijden wordt ingevoerd, heb ik met verbruiksklasse G een probleem(de 630i '08 is ingedeeld in klasse C). Ook voelde de 650i merkbaar zwaarder aan, vooral bij de neus. (wat natuurlijk ook zo is.).
Toegegeven, het geluid van de V8 klinkt zoveel luxer dan een 6-cylinder. Aan de andere kant, ik rijd nu in een 4-cylinder met 120pk, dus de stap omhoog is hoe dan ook erg groot.
Er gaat dus gekozen worden uit een 630i van voor de facelift en het model van na de facelift. (> sept 2007). Naast de optische veranderingen, is de motor ook "getweaked" van 258pk naar 272pk.
Het verbruik tussen 630i '06 -> '08 is ook gezakt van 1:10,5 naar 1:13. Weet iemand of dit grote verschil in verbruik in de praktijk realistisch is? Daarnaast vroeg ik me af of mensen het verschil kunnen merken tussen een 3.0 258pk en 3.0 272pk? (zit ook in de 330i dacht ik)
Rare vergelijking, maar de enige die je kunt maken als je een benzine 6-serie zoektquote:Op vrijdag 21 januari 2011 07:35 schreef HFdude het volgende:
[..]
Als dat je overweging is zou ik gaan voor de 635d...... voor de rest beetje rare vergelijking 6-lijn vs. V8...
verder qua uitrusting hetzelfde? Het is niet zo omdat de 630 het "instapmodel" model is dat er ook concessies gedaan zijn aan de hoeveelheid extra's?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Rare vergelijking, maar de enige die je kunt maken als je een 6-serie zoekt
De 630i heeft hele kleine verschillen zoals andere uitlaten, standaard 17" velgen (maar vrijwel elke 630 heeft 18/19"). Qua prijs (met dezelfde uitrusting) verschillen ze amper, terwijl de nieuwprijs van de 650i 10-15k hoger ligt.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
verder qua uitrusting hetzelfde? Het is niet zo omdat de 630 het "instapmodel" model is dat er ook concessies gedaan zijn aan de hoeveelheid extra's?
Oeii slechte zaak. Thermostaat moet vervangen worden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb paar maanden terug al laten uitlijnen toen zeiden ze al dat ze echt behoorlijk waardes hadden veranderd ofzo weet ik veel. Maar was toen eigenlijk al stuk scheef gesleten. Is dus nog erger geworden, maar ja nu toch al zinloos. Ff nog een zomertje mee rijden dan nieuwe banden maar.
Rival:
[ afbeelding ]
Hmm toen ik de foto maakte leek het beter gelukt op m'n schermmaar misschien als je zelf een beetje scheel kijkt dan zie je m'n temperatuur metertje. Zo staat ie dus vaak
Why?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:04 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Oeii slechte zaak. Thermostaat moet vervangen worden.
Omdat jij nu rijdt met een blok die rond de 60 graden zit ipv 90 en je motor blijft choken. Je zal niet blij worden van je verbruik.quote:
Ben blij dat je auto niet in brand is gegaan daardoor, of dergelijke schade aan je electronicaquote:Op zaterdag 22 januari 2011 13:41 schreef Maharbal het volgende:
Mmm, misschien dat ik het probleem heb gevonden.
Had vandaag de auto weer aan startkabels...en zag dat de voedingskabel van m'n versterker normaal gesproken in een soort doorzichtige diode hangt (ik neem aan dat dat of de condensator of de zekering is), en dat dat loskoppelbaar is. Nu was het gedeelte dat aan de + pool van de accu hangt...los van de doorzichtige diode.....en maakte het dus constant contact met het chassis van de auto. 3x raden wat er gebeurt met een + die constant in contact met een aarde staat....d'oh.
Misschien was dat wel een monsterachtige lekstroom. Nadat ik de loshangende voedingskabel heb ingetaped met isolatietape (ik zet 'm binnenkort weer vast) heb ik ongeveer 25km gereden. Motor uitgedaan en een paar keer proberen te starten....startte zonder problemen.
Ondertussen heb ik de accu ff losgekoppeld zodat ik de volgende keer sowieso kan starten en even een langere rit kan maken...
Ik hoop dat dat m'n probleem heeft opgelost.
Nuja, schade aan de electronica zou grotendeels gestopt worden door zekeringen natuurlijk. Maar die brand...is iets anders haha. Waarschijnlijk was de accu al zodanig leeggeraakt dat 't chassis niet lange tijd onder spanning stond, maar wel gewoon constant alle beetje stroom die de accu in ging meteen weer leegtrok.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:04 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Omdat jij nu rijdt met een blok die rond de 60 graden zit ipv 90 en je motor blijft choken. Je zal niet blij worden van je verbruik.
Je weet dat de bedrijfstemperatuur van een auto 90 is en dat heeft ook zijn redenen
[..]
Ben blij dat je auto niet in brand is gegaan daardoor, of dergelijke schade aan je electronica
Ik was vandaag bij de action en ik zag dat ze daar ook (vol)syntetische olie hebben.
Dit stond erachter:
Spec niveau:
SAE: 5w40
API: SM/CF
ACEA: A3 S4(D4)
MB: 229.1 on 229.3
BMW: LL-98
VW 502 00 505 00
HM LL-B-025
PORSCHE
Voordat ik het ga kopen wil ik weten of het er in kan.
Voor de castrol moraalridders, olie maakt geen fuck uit tenzij je de verkeerde olie type hebt.
In mijn E39 523i kocht ik destijds van de shell de 15w40 voor 55 euro maar om de 3~4 maanden at dat ding 5 liter.
Tenzij je echt verstand er van heb, dan wil ik graag je mening horen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |