Ik ga ff met mn broertje praten, hij vindt dat ding fantastisch en wil 'm misschien overnemen. Ik weet straks wel wat meer denk ik. Alvorens ik 'm adverteer zal ik jou wel een berichtje sturen. Ik verkoop m liever aan iemand die ik 'ken' en waar 'ie in goede handen isquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:23 schreef rival het volgende:
[..]
PM mij eens even wat details e.d. of de advertentie als die er al is...
De touring gaat hier de deur uit namelijk, dus ben op zoek.
Hangt er vanaf. Bij de coupe kwam de facelift pas later (dwz andere voorkant etc.) maar werden de motoren wel al verbeterd begin 2002 of zelfs iets eerder. Je moet dus goed kijken of je de nieuwe motoren hebt (neem aan dat je een coupe wilt) want die zijn gewoon veel beter dan de oudere.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:21 schreef Maharbal het volgende:
Nog even terugkomend op die E46:
Is het nou wel of niet aan te raden een pre-facelift model te nemen? M.a.w., moet ik die al bij voorbaat gewoon links laten liggen?
Mwoah, ik mis die zesde gang nogal eens. Op de snelweg doe ik bij 125 op de CC toch ongeveer 7l/100km. Met een zesde verzet zou het toerental lager liggen en het verbruik daarmee ook. Moet je nagaan als je in het buitenland eens wat meer doorjakkert, dan gaat je gemiddelde verbruik door het dak. Dus als je veel snelweg rijdt een zesbak wel lekker. Voor provinciaal heb je 'm niet nodig inderdaad.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 17:10 schreef Hyperdude het volgende:
Ben het wel met je eens dat een later model wat meer zekerheid biedt, maar als iedereen het face-lift model wil betaal je daar ook voor.![]()
Ik zou niet gaan voor een model van voor 2000, maar daarna wordt het snel beter. Overigens vind ik de voor-face-lift mooier bij sedan en touring, maar de "gefacelifte" vind ik wat mooier bij de coupé.
Kijk even wanneer er bij een specifiek model dingen veranderen. bv. 6 bak bij de 330i vanaf 03-2003; nutteloos volgens mij in NL.
Zilver en zwart zijn imho de mooiste kleuren voor de E30 jaquote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:37 schreef Maharbal het volgende:
Dat kun je die auto niet aandoen. Sterlingsilber ist geil jo
You've got PM rival
Dan zou ik voor een E93 gaan. Vind ze op zich wel mooi, maar de E46 is mooier inderdaad. Overigens ben ik het niet met je eens dat de prefacelift mooier is, ik vind de look van van de facelift wat strakker. Die lichtunits zijn vet. Alleen is de voorbumper van de PFL is wel mooierquote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:44 schreef Bowny het volgende:
Mijn zoektocht naar een nieuwe machine uit Beieren is ook weer gestart. Het gaat gewoon weer een E46 worden. Mocht ik een pre-facelift model pakken, dan pak ik er wel eentje waar alles aan is vervangen (de typische E46 dingen).....ken de auto nu door en door, scheelt een hoop ergernissen. Maar uiteindelijke target gaat wel een coupe wordenDe facelift koplampen vind ik niet zo mooi, te vrouwelijk, maar daar kan ik nog wel mee leven
Aangezien dit jaar de nieuwe 3 komt, heb ik nog wel een E90 overwogen, maar ik vind ze nog iets te duur (en eerlijk gezegd ook nog eens "lelijker" dan de tijdloze E46, maar dat is slechts een mening)
Het is een beetje onduidelijk, maar zoiets bedoel ikquote:Op donderdag 27 januari 2011 21:49 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je hier wat aan?
http://www.7-forum.com/modelle/e38/preise_ausstattung.php
Oh, dat heb ik dan weer totaal niet. Ik sta liever een half uur in de file dan dat ik een kwartier in het OV zit. Ik heb wel zo'n schurfthekel aan dat veevervoerquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo is het maar net. Ik ga zo nu en dan nog wel met het OV, heb er niet zoveel problemen mee tenzij het regent of heel koud is. Het probleem is altijd naar het station toe komen en vanaf het station weer naar de plaats van bestemming. Toen ik nog op kantoor werkte lachen ze me altijd uit dat ik bijna dagelijks met de trein ging, terwijl ik 2 BMW's had. Maar er is 1 ding waar ik nog een gruwelijkere hekel aan heb dan vertragingen en dat zijn files
Haarlem - Amsterdam...met de auto ben je er in 10~15 minuten. Met de bus/trein in 1.5 uur. Ik heb het dan niet over centrum maar meer over zuidoost of oud-west.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik ken meer mensen die absoluut niet met het OV willen. Beetje aanstellerij vind ik dat, maar goed. Misschien hangt het er ook vanaf waar je woont. In Amsterdam bijv. ben je bijna altijd sneller met het OV dan met de auto. Oh ja en het feit dat mijn vader bij de NS werkt, waardoor ik gratis mag reizenals je ziet wat die kaartjes tegenwoordig kosten dan is dat inderdaad belachelijk.
Zoiets dacht ik inderdaad ook. Beetje raar alleen, want dan kijk ik liever naar een 320ci of een 325ci natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Yep, dat is het vermogen van de 325ci...
Ja jong, maar ik weet niet precies wanneer de NFL kwamen. Voor de coupés kwamen de uiterlijke kenmerken pas na 2003 geloof ik, terwijl de motoren al vanaf 2000 aangepakt waren dacht ik.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Yep, dat is het vermogen van de 325ci... 2500cc klopt wel. Ik had verwacht dat je na alle verhalen over de PFL je toch voor de nieuwere motoren zou gaanDat ding heeft een F label he
Juh, ik doe al jaren de engelse spellingquote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Cilinder is gewoon met een i hoor. Nou ja dan zou ik zoeken naar een 320ci dan heb je in ieder geval je 6-in-lijn. Voor 10k moet je toch wel wat kunnen vinden
I beg to differ!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:34 schreef Bowny het volgende:
GroteNeus, ja, 5 was initieel wel de bedoeling, maar toen ging ik uit van de middellange termijn. Maar het OV komt nu zo m'n strot uit, dat ik op korte termijn weer een auto wil hebben, dus is een E46 financieel wat makkelijker.
Mikkie, ik vind een E90 al teveel geld, laat staan een 92 of 93Voor nu, op z'n minst een 6-in-lijn en het liefst een blauwe.
Oh en mijn motto is: Ik rijd liever helemaal geen auto dan een non-BMW kopen.....en dat meen ik echt heel serieusHet zijn toch je eigen keiharde pegels.......lease is wat anders
Juist. Het OV is leuk als je een traject reist dat regelmatig file en/of parkeerproblemen kent en waarbij zowel plaats van vertrek als plaats van bestemming dicht bij een station liggen. Anders is je deur tot deur reistijd gewoon ruk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:35 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
I beg to differ!
Ik zat gisteren nog liever in een Deawoo Matiz dan dat ik met 't freaking OV moest.
Heb verdomme 50 minuten in de kou gestaan omdat de NS het nodig vond om een trein niet te laten rijden. En gewoon niks omroepen!
En vervolgens aangekomen in 't plaatsje waar ik moest zijn nog even een half uur lopen naar punt van bestemming.
50 minuten in de ijzige kou staan zonder informatie te krijgen went niet.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 18:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar het is een kwestie van wennen. Sowieso als je geen auto hebt dan weet je ook niet beter. Als je dag in dag uit de trein pakt dan raak je aan je reistijd gewend en gaat het ook veel sneller voorbij. Bovendien kan je lekker een krantje lezen en wat eten in de treinMaar goed het is vrij zinloos om in het BMW topic de trein goed te praten denk ik
Een vriend van me zei ooit dat de BP de beste benzine had. Ik ging dus daarna daar tanken en ik merkte echt dat ik vergeleken met de shell minder kilometers reed. Of er zitten anti-bp stoffen in de shell benzinequote:Op zondag 30 januari 2011 22:48 schreef Mikkie het volgende:
Nooit bij BP getankt dus ik zou het niet weten, maar ik vind het een vaag verhaal. 20% is nogal een verschil, daar zouden ze echt niet mee weg komen.
Ja maar denk eens naquote:Op zondag 30 januari 2011 23:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Klinkt als gelul, als er luchtbellen in zouden zitten zouden die verdwijnen in je auto, als dat niet zo is zou je het merken met rijden. Maar dan zou je 50l tanken en er maar 40l je auto in komen, dat merk je snel genoeg. Klinkt als BS dit, maar als je denkt dat het zo is, tank dan gewoon ergens anders
Let er maar een keer op wanneer je een jerrycan vultquote:Op maandag 31 januari 2011 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Is me eerlijk gezegd nooit opgevallen
proffesional i-drive heb je met zowel de oude als de nieuwe i-drive controller, op de 1e foto staat de oude (wel na facelift) op de 2e foto staat de nieuwe controller, welke volgens mij niet in de oude 6 terug te vinden is.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:11 schreef Moody het volgende:
Vraagje voor de 6 kenner (m.a.w. is Femme er?)
[ afbeelding ]
Deze uitvoering is de facelift en bevat de optie "Professional Navigatie". (dit is officieel bevestigd via de optielijst). Echter, de iDrive knop is nog de oude, niet de knop die in alle folders staat alszijde iDrive van dit model:
[ afbeelding ]
Mis ik iets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |