abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 20:00:13 #203
18653 crew  D.
pi_91955683
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:38 schreef lezzer het volgende:

Ik vind het erg jammer dat het image van een oudere 7 serie zo slecht is. Ik vind het zo'n prachtige auto's :9~
Het is een combo van auto en rijder.

Als de auto origineel is (dus geen foute velgen) en jij niet te sportief gekleed gaat is er niets aan de hand :P

Nouja, 30+ is ook een pre :Y
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 20:02:32 #204
18653 crew  D.
pi_91955779
Beetje spuit 11 :P
pi_91956167
Ik ben 37, dus dat kan wel :)
Maar toch...

Die nieuwe 5-serie ben ik ook niet vies van.
Maar hij is zo duuhuuur.... ;(
pi_91956276
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Je had het toch over een 3-serie?

[..]

Volgens mij is de enige BMW die je tegenwoordig nog mag rijden om als normaal persoon gerekend te worden de 1-serie.
Dankje. Ik ben ook blij dat ik geen 3 of 5 rij, en daarmee bij klanten aankom. Zit in de duurzame industrie zegmaar.. :P

Misschien een 130, nog een keer.
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 20:14:22 #207
18653 crew  D.
pi_91956310
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:11 schreef lezzer het volgende:
Ik ben 37, dus dat kan wel :)
Ik zeg doen :Y
quote:
Maar toch...

Ach.. :P
pi_91956349
Wij rijden onze BMW privé en zakelijk een "degelijke" auto (honda accord, meest onderschatte auto in dat segment als je het mij vraagt).
pi_91956359
Ik hou m'n 1 serie voorlopig, is een diesel, rij heel veel.. dus rij hem tot 300k denk ik. Wellicht een 2e auto erbij, een Z4. Voor in het weekend. Die zijn nu nog 14k, maar over 2 jaar niet meer.. ;)
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 20:19:03 #210
18653 crew  D.
pi_91956560
Iemand die weet waar je de verschillende uitvoeringen/pakketten van de E38 kunt terugvinden?
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:49:40 #211
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91962113
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91963320
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:13 schreef Oksel het volgende:

[..]

Dankje. Ik ben ook blij dat ik geen 3 of 5 rij, en daarmee bij klanten aankom. Zit in de duurzame industrie zegmaar.. :P

Misschien een 130, nog een keer.
Het was geen compliment :P Ach, die 320d EDE ofzo, allernieuwste, is anders behoorlijk zuinig en toch nog erg snel. Kan je best mee aankomen bij de klant denk ik.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 28 januari 2011 @ 03:10:06 #213
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91976245
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:05 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het was geen compliment :P Ach, die 320d EDE ofzo, allernieuwste, is anders behoorlijk zuinig en toch nog erg snel. Kan je best mee aankomen bij de klant denk ik.
Geniaal ding ja. 163pk, maar toch (zelfs als touring geloof ik) in de 20% bijtelling te rijden. Ik zou het wel weten als ik leaser was en het budget ervoor had.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 07:19:00 #214
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_91976973
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:53 schreef Mikkie het volgende:
Klote, net drie sloopbedrijven hier in de buurt langs geweest en nergens hebben ze een losse sensor liggen }:|.
Heb er nog een paar liggen van een e39, weet alleen niet of het past, maar ga ervanuit dat ze hetzelfde zijn....
pi_91979270
Als het goed is zien ze er zo uit:





Maar dan gewoon zwart neem ik aan en niet grijs gespoten.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 28 januari 2011 @ 11:43:01 #216
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_91982756
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 09:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Als het goed is zien ze er zo uit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar dan gewoon zwart neem ik aan en niet grijs gespoten.
Ja daar heb ik er volgens mij nog 2 a 3 (goeie) van liggen. Weet niet of je in de buurt van R'dam woont maar je mag ze wel ff proberen of het werkt...
  vrijdag 28 januari 2011 @ 12:43:06 #217
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91984988
Oeh da's een heel aardig aanbod :). Alleen zo jammer dat ik 150km van Rotterdam af woon -O-. Desondanks ga ik heel even uitzoeken of ze uitwisselbaar zijn!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:23:51 #218
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_91986363
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 12:43 schreef Mikkie het volgende:
Oeh da's een heel aardig aanbod :). Alleen zo jammer dat ik 150km van Rotterdam af woon -O-. Desondanks ga ik heel even uitzoeken of ze uitwisselbaar zijn!
Waar woon je? ben ook veel onderweg door NL.....
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:25:08 #219
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91986411
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:23 schreef HFdude het volgende:

[..]

Waar woon je? ben ook veel onderweg door NL.....
Nijmegen, weet niet of je daar wel eens in de buurt komt?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:30:10 #220
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_91986592
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:25 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Nijmegen, weet niet of je daar wel eens in de buurt komt?
Hmm, niet echt... wel maastricht of utrecht ;) maar daar heb je niet zoveel aan... Zal zaterdag ff kijken of ik ze kan vinden, kan er ook wel 1 opsturen...
pi_91986665
Heb de knoop doorgehakt. De laatste tijd raak ik geirriteerd door de kuren van m'n E30 en tegen de zomer heb ik een auto nodig waar ik op kan bouwen. Vind het een fantastische auto, maar het is een auto die ik gewoon erbij moet hebben als ik een garage heb en het niet m'n primaire auto is. De auto gaat dit weekend in de verkoop denk ik. Eerst op fora om te peilen, marktplaats is laatste redmiddel.

Ik ga een E46 coupé (minimaal 6cyl 320) kopen. Er zijn een aantal opties die ik wil, en de kleur moet dat mooie Titaanzilver zijn, vind dat fantastisch.

Mikkie, jij hebt je onlangs verdiept in het wel en wee van de E46. Enige cruciale dingen waar ik volgens jou echt op moet letten?
pi_91987435
Hij heeft een 320d, die hebben nog veel meer kwaaltjes ;) Voor de rest heeft de E46 best wel veel standaard onderhoud. Nou zijn de facelifts vaak stukken beter (daar zou ik sowieso voor gaan, die oude 320 is traag, vooral tov je 325i ;) ) maar je moet vooral letten op:

- Draagarm (en rubbers, fuseekogels) slijten snel
- Veren achter willen weleens breken
- Sensors gaan vaak stuk (oliepijlsensor, nokkenassensor) maar op zich redelijk zelf te doen
- Deurmechanisme en raammechanisme, vooral bij coupe's (en krakende ramen)
- Subframe bij de 6-cilinders, maar alleen pre-facelift dacht ik
- Airbaglampje branden meestal door sensor in mat

Check dus onderhoudshistorie maar dat is logisch. Als het altijd slecht onderhouden is zou ik er niet eens aan beginnen want dan heb je om de haverklap wat. Ze willen ook nog weleens olie verbruiken, check of er niks lekt. Bij mij lekte er ook ooit wat, in 1x was alles nat, bleek een kering ofzo te zijn niks ernstigs, maar hij verbruikt nog steeds wel wat olie. Motorisch volgens mij weinig problemen en ook met de automaat weinig. Volgens mij hebben alle E46's een distr.ketting.
Facts don't care about your feelings
pi_91987561
Wat is veel standaard onderhoud?

Meeste van die punten wist ik inderdaad. Vanaf wanneer was de post-facelift ook alweer? Kzag dat die idd 170pk had t.o.v. 150, gaat m'n voorkeur naar uit.

Kijk vooral naar modellen die bij een garage vandaan komen en onderhoudshistorie hebben.

Thanks for the info btw. Keep em coming! ^O^
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:12:48 #224
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91988316
Wat schelen een vergelijkbare 320 en 330 coupé in aanschaf?
Hoeveel kms. maak je? 330d is nl. ook niet gek. :P
Bij de 330 scheelt het qua verbruik nogal of je handbak of automaat neemt.
Qua verbruik en ondehoud ontlopen de 6 cylinders elkaar niet veel. Bij normaal gebruik!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:14:22 #225
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91988372
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:30 schreef HFdude het volgende:

[..]

Hmm, niet echt... wel maastricht of utrecht ;) maar daar heb je niet zoveel aan... Zal zaterdag ff kijken of ik ze kan vinden, kan er ook wel 1 opsturen...
Als dat zou kunnen :). Als het goed is past het precies in een envelop dus dat zou ideaal zijn!
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef Maharbal het volgende:
Heb de knoop doorgehakt. De laatste tijd raak ik geirriteerd door de kuren van m'n E30 en tegen de zomer heb ik een auto nodig waar ik op kan bouwen. Vind het een fantastische auto, maar het is een auto die ik gewoon erbij moet hebben als ik een garage heb en het niet m'n primaire auto is. De auto gaat dit weekend in de verkoop denk ik. Eerst op fora om te peilen, marktplaats is laatste redmiddel.

Ik ga een E46 coupé (minimaal 6cyl 320) kopen. Er zijn een aantal opties die ik wil, en de kleur moet dat mooie Titaanzilver zijn, vind dat fantastisch.

Mikkie, jij hebt je onlangs verdiept in het wel en wee van de E46. Enige cruciale dingen waar ik volgens jou echt op moet letten?
Goed idee ;). Ik heb me verdiept in de diesels, maar een aantal punten zullen allicht hetzelfde zijn. Kwetsbare E46-kwaaltjes zijn de luchtmassameter en de draagarmen+rubbers. Bij een kapotte LMM verlies je trekkracht. Is niet schadelijk, maar wel vervelend. De draagarmen+rubbers merk je vooral bij trillingen in het stuur. Het begint op hogere snelheden en breidt zich langzaam uit naar lagere snelheden. Niet heel schadelijk in het begin, wel irritant. Bij hard remmen kan je auto ook naar één kant trekken, dat kan dan weer wél gevaarlijk zijn :P. Ik heb een paar duizend km gereden met versleten rubbers en toen alles vervangen. Als je dit zelf kan, ben je voor een krappe 350 euro klaar (Meyle HD imitatie spul gekocht, staat beter bekend dan origineel BMW), maar bij de dealer betaal je al gauw bijna het dubbele. Dat verdient dus wel wat aandacht. Het is geen moeilijke klus om zelf te doen overigens (mits je wat sleutelruimte hebt). Ook de achterveren staan er niet om bekend dat ze bijzonder lang meegaan.

Verder zijn het vooral kleine dingen die je in je prijsonderhandelingen kan meenemen: slechte airbagsensormatten in de passagiersstoel (rood lampje op het dash brandt dan, vervangen kost rond de 250 euro denk ik (80 euro voor de mat + een berg arbeidsloon)), slechte olieniveausensoren die kapot gaan (maar als je zelf blijft peilen hoef je die niet te vervangen, kosten ongeveer 150 euro)) en raammechanismes die kwetsbaar zijn (genoeg Do It Yourself's te vinden en reparatiekitjes te koop overigens). Een raam dat tergend langzaam omhoog loopt kan wel eens aan z'n eind qua mechanisme zitten (vooral bij de coupé zie je dit regelmatig). Zet ook even de kachel aan en kijk of die gedurende langere tijd op constante snelheid en temperatuur blijft blazen. Zo niet, dan is je 'egel' kapot, een soort weerstand die ingebouwd zit. Die kun je zelf vervangen maar da's geen ideaal werk.

Bij de krachtigere versies moet je eigenlijk even het subframe nakijken. Voor de 330d, 330i en M3 van voor de facelift (09/2001) zijn niet foolproof wat dat betreft: er zijn er nogal wat waarbij flinke scheuren in de carrosserie zijn getrokken. Die reparatie wil je niet voor je kiezen krijgen. Qua motorisering heb ik begrepen dat de verbruikscijfers tussen een 320, 323, 325, 328 en 330 in praktijk amper verschil maken, dus staar je niet blind op een 320 :).

Uitrustingstechnisch is het inderdaad kijken wat je wil. Bedenk je dat een handmatige airco-unit niet zomaar te vervangen is voor een climate control-unit en dat wanneer je business CD of cassette hebt, je hier niet zomaar een groot 16:9-navi systeem in kan hangen. Ook ombouw van een standaardstuur naar een multifunctioneel stuur kost ook wat knutselwerk, dus liefst meteen MFL kopen, want dat is wel écht een pre. Ik had het hiervoor ook nooit, maar cruise control e.d. zijn toch wel erg prettig, vind ik.

Dat was 't wel zo'n beetje in eerste instantie. Mocht je meer willen weten dan hoor ik 't wel :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91988477


Business cd naar 16:9 kan idd niet ZOMAAR, maar het kan wel, ik heb het ook :P
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:18:52 #227
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91988563
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:56 schreef Maharbal het volgende:
Wat is veel standaard onderhoud?

Meeste van die punten wist ik inderdaad. Vanaf wanneer was de post-facelift ook alweer? Kzag dat die idd 170pk had t.o.v. 150, gaat m'n voorkeur naar uit.

Kijk vooral naar modellen die bij een garage vandaan komen en onderhoudshistorie hebben.

Thanks for the info btw. Keep em coming! ^O^
De facelift is in 09/2001 geweest voor de meeste modellen, alleen gaat dat voor de coupé niet helemaal op volgens mij. Qua exterieur heeft ie in elk geval als 'oud model' meegedraaid tot 2003. Hoe dan ook, zou ik kijken voor een 325 of meer. Je merk op het gebied van verbruik amper verschil.

Volgens mij valt het standaard onderhoud wel mee. Het zijn de kleine kwaaltjes waar je mee om moet willen/kunnen gaan en waar je niet constant mee naar de dealer moet rennen, dan valt het mee. Als je dat wél doet, kan het een dure hobby worden.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:20:27 #228
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91988611
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]

Business cd naar 16:9 kan idd niet ZOMAAR, maar het kan wel, ik heb het ook :P
Maar jij hebt alles in die 2DIN-unit zitten denk ik hè? Aftermarket spul. Als je origineel BMW wil, de BM54-module, dan wordt het een ander verhaal. Want die unit hoort in de kofferbak. Als die daar nu niet zit en er ligt geen kabelvoorbereiding, dan wordt het lastig en dan is een aftermarket radio al snel aantrekkelijk ja. Ligt er ook aan hoe graag je alles origineel BMW wil houden.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:22:46 #229
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91988689
Vanaf 03-2000 zijn er eigenlijk geen scheuren meer bij de bevestiging van de achteras
Als ze wel voorkomen is dat eigenlijk alleen maar bij de 330D (met chippie ;) )

En ik zou altijd sportzetels willen.
Indien leer altijd met stoelverwarming nemen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 28-01-2011 14:29:03 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:32:13 #230
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_91989088
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]

Business cd naar 16:9 kan idd niet ZOMAAR, maar het kan wel, ik heb het ook :P
Volgens mij heb je dan alleen een andere (softwareupdate??) mk3 of mk4 computer nodig. De kabelboom is wel hetzelfde dus kan nooit ingewikkeld zijn...
pi_91989162
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:12 schreef Hyperdude het volgende:
Wat schelen een vergelijkbare 320 en 330 coupé in aanschaf?
Hoeveel kms. maak je? 330d is nl. ook niet gek. :P
Bij de 330 scheelt het qua verbruik nogal of je handbak of automaat neemt.
Qua verbruik en ondehoud ontlopen de 6 cylinders elkaar niet veel. Bij normaal gebruik!
Worden minder 330i's aangeboden. Aanschaf scheelt zo een kleine 3000/4000 geloof ik, das ongeveer de helft van een beetje goede 320. Ik ga me deze keer niet blindstaren op vermogen, 170pk is voorlopig ook best zat (eventueel).

Ik ga vanaf de zomer 20.000 zakelijke km's maken en de rest prive (rond de 10.000/15.000). Diesel zou wel kunnen opzich, maar mijn persoonlijke voorkeur speelt mee. Dat geluid van een 6cyl benzine..

Ik zit nu te kijken richting de wat betere 320i's. Misschien even meer kijken naar de particuliere 32x. Mikkie, heb jij ook particulier gekocht?

Ik denk dat ik rond een budget van 9.000 ga zitten, misschien 10.000 als ik iets zie dat ik niet kan laten gaan.
pi_91989279
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:20 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar jij hebt alles in die 2DIN-unit zitten denk ik hè? Aftermarket spul. Als je origineel BMW wil, de BM54-module, dan wordt het een ander verhaal. Want die unit hoort in de kofferbak. Als die daar nu niet zit en er ligt geen kabelvoorbereiding, dan wordt het lastig en dan is een aftermarket radio al snel aantrekkelijk ja. Ligt er ook aan hoe graag je alles origineel BMW wil houden.
Klopt, is niet origineel meer. Who cares :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:32 schreef HFdude het volgende:

[..]

Volgens mij heb je dan alleen een andere (softwareupdate??) mk3 of mk4 computer nodig. De kabelboom is wel hetzelfde dus kan nooit ingewikkeld zijn...
Het is geen origineel BMW he dus... dat hele dubbeldin ding is aftermarket. Maar ziet er toch wel mooi uit?

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Worden minder 330i's aangeboden. Aanschaf scheelt zo een kleine 3000/4000 geloof ik, das ongeveer de helft van een beetje goede 320. Ik ga me deze keer niet blindstaren op vermogen, 170pk is voorlopig ook best zat (eventueel).
Ja die 170 pk 320i is idd snel zat.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:41:20 #233
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91989534
Ik heb particulier in Duitsland geshopt :). Punt is dat ik met ongeveer 25-30k per jaar voor een diesel ben gegaan. Als je alleen verbruik en mrb afweegt tegen elkaar, ligt het omslagpunt tussen een 320i en een 320d op 15.000km per jaar. Een diesel is dus al snel rendabel, maar als je graag benzine rijdt, snap ik die keuze prima ;).

Of het voor benzineversies ook loont om in DL te shoppen weet ik niet. Diesel zijn daar met veel lagere tellerstanden te vinden (geen dieselboete bij aanschaf), dus daarom heb ik bewust daar gekeken. Benzine is een ander verhaal, maar je kunt altijd eens kijken.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:45:05 #234
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91989716
Zoiets?

Of trek je dat rood niet? ;)

http://ecom.bmw.de/ecom32(...)Page&offerId=4766810

Ding staat wel een rot end weg, en lijkt mij ook niet echt goedkoop.
Volgens de advertentie heeft ie Runflatjes; dacht ze daar pas bij de E90 mee zijn begonnen?
Niet mijn voorkeur die stugge krengen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:47:23 #235
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91989813
Dat rood zou ik niks vinden, te schreeuwerig. Bovendien jammer dat de eigenaar wel de knipperlichten voor in smoke heeft, maar aan de zijkant niet. Maar het belangrijkste minpunt is nog wel het stuurwiel dat niet multifunctioneel is. Dat is zó fijn :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91990388
Dat rood is wel erg schreeuwerig haha, maar zoiets zit inderdaad in m'n hoofd. Ben helemaal verliefd op die kleur in combinatie met de coupé.

Nu nog ff op een rijtje welke opties ik per sé wil, en dan kijken. Aankoop heeft niet zoveel haast, kheb in beginsel tot de zomer. Gewoon m'n aankoopdrang in bedang houden en rustig kijken.
pi_91991100
Klein probleempje met de E36. De deurkap binnen had mn broertje erop gezet, maar niet helemaal goed waardoor dat slotje niet uitstak. Toen heeft hij de deuren op slot gedaan, maar nu krijgt hij het dus niet meer open. Hoe kan ik op een andere manier nog in de auto komen? Het is een coupe, maar via de kofferbak kan je ook de achterbank niet openen.

HELP ME
Facts don't care about your feelings
pi_91991141
Beide sloten gaan niet open?
pi_91991500
Klopt, het passagiersslot had nooit gewerkt dus dat is ook geen optie.
Facts don't care about your feelings
pi_91991705
O, das best kak. Ik kan even niets bedenken...
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:36:17 #241
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91991934
Oeh, ik voorzie hier problemen :D :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91992131
Opgelost! In de kofferbak gekropen en toen geschopt tegen de achterbank, bleek die nog half los te zitten, dus die vloog zo los hahahahhaha. Gelukkig :D :') zag er zo dom uit ik jank hier.
Facts don't care about your feelings
pi_91992169
Hahaha man, wat heb jij een mazzel :P.

Nu je broertje slaan :+
  vrijdag 28 januari 2011 @ 15:44:34 #244
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_91992320
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:30 schreef HFdude het volgende:

[..]

Hmm, niet echt... wel maastricht of utrecht ;) maar daar heb je niet zoveel aan... Zal zaterdag ff kijken of ik ze kan vinden, kan er ook wel 1 opsturen...
Als je je adres ff PM't.....
pi_91992953
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 15:41 schreef Maharbal het volgende:
Hahaha man, wat heb jij een mazzel :P.

Nu je broertje slaan :+
Het is zijn auto ;) In m'n E46 kan je achterbank gewoon openen via kofferbak, daar zit zo'n hendel. Veel slimmer :P
Facts don't care about your feelings
pi_91993081
Oo, dacht dat je een fout had gemaakt met "E36" :P
pi_91993304
Neeee wij hebben alle 3-series hier in de familie he :P behalve de E92. Maar die E36 is echt een wrak, wat redelijk standaard is helaas. Rijdt wel lekker zo'n 318is.
Facts don't care about your feelings
pi_91993571
Mwah, kvond de E36 318is niet zo heel bijzonder. Ding kreeg pas enigszins trekkracht rond de 4.500/5.000, en dat duurt gewoon te lang :P
pi_91994034
Nog even terugkomend op die E46:

Is het nou wel of niet aan te raden een pre-facelift model te nemen? M.a.w., moet ik die al bij voorbaat gewoon links laten liggen?
pi_91994127
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:32 schreef Maharbal het volgende:
Heb de knoop doorgehakt. De laatste tijd raak ik geirriteerd door de kuren van m'n E30 en tegen de zomer heb ik een auto nodig waar ik op kan bouwen. Vind het een fantastische auto, maar het is een auto die ik gewoon erbij moet hebben als ik een garage heb en het niet m'n primaire auto is. De auto gaat dit weekend in de verkoop denk ik. Eerst op fora om te peilen, marktplaats is laatste redmiddel.
PM mij eens even wat details e.d. of de advertentie als die er al is...
De touring gaat hier de deur uit namelijk, dus ben op zoek.
pi_91994436
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:23 schreef rival het volgende:

[..]

PM mij eens even wat details e.d. of de advertentie als die er al is...
De touring gaat hier de deur uit namelijk, dus ben op zoek.
Ik ga ff met mn broertje praten, hij vindt dat ding fantastisch en wil 'm misschien overnemen. Ik weet straks wel wat meer denk ik. Alvorens ik 'm adverteer zal ik jou wel een berichtje sturen. Ik verkoop m liever aan iemand die ik 'ken' en waar 'ie in goede handen is :Y
  vrijdag 28 januari 2011 @ 16:33:36 #252
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91994624
Of die 'm oranje spuit :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91994819
Dat kun je die auto niet aandoen. Sterlingsilber ist geil jo :P

You've got PM rival
pi_91995879
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:21 schreef Maharbal het volgende:
Nog even terugkomend op die E46:

Is het nou wel of niet aan te raden een pre-facelift model te nemen? M.a.w., moet ik die al bij voorbaat gewoon links laten liggen?
Hangt er vanaf. Bij de coupe kwam de facelift pas later (dwz andere voorkant etc.) maar werden de motoren wel al verbeterd begin 2002 of zelfs iets eerder. Je moet dus goed kijken of je de nieuwe motoren hebt (neem aan dat je een coupe wilt) want die zijn gewoon veel beter dan de oudere.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:10:09 #255
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91996506
Ben het wel met je eens dat een later model wat meer zekerheid biedt, maar als iedereen het face-lift model wil betaal je daar ook voor. :P
Ik zou niet gaan voor een model van voor 2000, maar daarna wordt het snel beter. Overigens vind ik de voor-face-lift mooier bij sedan en touring, maar de "gefacelifte" vind ik wat mooier bij de coupé.
Kijk even wanneer er bij een specifiek model dingen veranderen. bv. 6 bak bij de 330i vanaf 03-2003; nutteloos volgens mij in NL.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:13:22 #256
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91996658
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:10 schreef Hyperdude het volgende:
Ben het wel met je eens dat een later model wat meer zekerheid biedt, maar als iedereen het face-lift model wil betaal je daar ook voor. :P
Ik zou niet gaan voor een model van voor 2000, maar daarna wordt het snel beter. Overigens vind ik de voor-face-lift mooier bij sedan en touring, maar de "gefacelifte" vind ik wat mooier bij de coupé.
Kijk even wanneer er bij een specifiek model dingen veranderen. bv. 6 bak bij de 330i vanaf 03-2003; nutteloos volgens mij in NL.
Mwoah, ik mis die zesde gang nogal eens. Op de snelweg doe ik bij 125 op de CC toch ongeveer 7l/100km. Met een zesde verzet zou het toerental lager liggen en het verbruik daarmee ook. Moet je nagaan als je in het buitenland eens wat meer doorjakkert, dan gaat je gemiddelde verbruik door het dak. Dus als je veel snelweg rijdt een zesbak wel lekker. Voor provinciaal heb je 'm niet nodig inderdaad.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91997146
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:33 schreef Hyperdude het volgende:
Of die 'm oranje spuit :D
HEY :{w Ik zou nooit een E30 bewust verneuken ;(

Kijk wel een E36, dat is wat anders! :P
pi_91997223
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 16:37 schreef Maharbal het volgende:
Dat kun je die auto niet aandoen. Sterlingsilber ist geil jo :P

You've got PM rival
Zilver en zwart zijn imho de mooiste kleuren voor de E30 ja :)
pi_92000920
Mijn zoektocht naar een nieuwe machine uit Beieren is ook weer gestart. Het gaat gewoon weer een E46 worden. Mocht ik een pre-facelift model pakken, dan pak ik er wel eentje waar alles aan is vervangen (de typische E46 dingen).....ken de auto nu door en door, scheelt een hoop ergernissen. Maar uiteindelijke target gaat wel een coupe worden :) De facelift koplampen vind ik niet zo mooi, te vrouwelijk, maar daar kan ik nog wel mee leven ;)

Aangezien dit jaar de nieuwe 3 komt, heb ik nog wel een E90 overwogen, maar ik vind ze nog iets te duur (en eerlijk gezegd ook nog eens "lelijker" dan de tijdloze E46, maar dat is slechts een mening)
pi_92001255
Klopt, maar ik dacht dat jij voor de 5-serie zou gaan? >:)



PIMP BOWNY HAS ARRIVED

Facts don't care about your feelings
  vrijdag 28 januari 2011 @ 19:05:31 #261
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_92002000
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:44 schreef Bowny het volgende:
Mijn zoektocht naar een nieuwe machine uit Beieren is ook weer gestart. Het gaat gewoon weer een E46 worden. Mocht ik een pre-facelift model pakken, dan pak ik er wel eentje waar alles aan is vervangen (de typische E46 dingen).....ken de auto nu door en door, scheelt een hoop ergernissen. Maar uiteindelijke target gaat wel een coupe worden :) De facelift koplampen vind ik niet zo mooi, te vrouwelijk, maar daar kan ik nog wel mee leven ;)

Aangezien dit jaar de nieuwe 3 komt, heb ik nog wel een E90 overwogen, maar ik vind ze nog iets te duur (en eerlijk gezegd ook nog eens "lelijker" dan de tijdloze E46, maar dat is slechts een mening)
Dan zou ik voor een E93 gaan. Vind ze op zich wel mooi, maar de E46 is mooier inderdaad. Overigens ben ik het niet met je eens dat de prefacelift mooier is, ik vind de look van van de facelift wat strakker. Die lichtunits zijn vet. Alleen is de voorbumper van de PFL is wel mooier :).

Wat voor iets ga je zoeken, Bowny?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_92003456
GroteNeus, ja, 5 was initieel wel de bedoeling, maar toen ging ik uit van de middellange termijn. Maar het OV komt nu zo m'n strot uit, dat ik op korte termijn weer een auto wil hebben, dus is een E46 financieel wat makkelijker.

Mikkie, ik vind een E90 al teveel geld, laat staan een 92 of 93 :D Voor nu, op z'n minst een 6-in-lijn en het liefst een blauwe. :P

Oh en mijn motto is: Ik rijd liever helemaal geen auto dan een non-BMW kopen.....en dat meen ik echt heel serieus ;) Het zijn toch je eigen keiharde pegels.......lease is wat anders ;)
pi_92003931
Zo is het maar net. Ik ga zo nu en dan nog wel met het OV, heb er niet zoveel problemen mee tenzij het regent of heel koud is. Het probleem is altijd naar het station toe komen en vanaf het station weer naar de plaats van bestemming. Toen ik nog op kantoor werkte lachen ze me altijd uit dat ik bijna dagelijks met de trein ging, terwijl ik 2 BMW's had. Maar er is 1 ding waar ik nog een gruwelijkere hekel aan heb dan vertragingen en dat zijn files :P
Facts don't care about your feelings
pi_92004179
E46 mooier dan E90?
Nee vind ik niet ;-)
pi_92004328
Ik vind de E90 qua looks geen identiteit hebben en vooral de neus vind ik lelijk. Maar ik zou ook m'n eigen wagen verdedigen hoor ;) :z

Maar de E92.....das gewoon porno :P
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 22:44:42 #266
18653 crew  D.
pi_92015169
quote:
Het is een beetje onduidelijk, maar zoiets bedoel ik :Y

Zie ik het juist dat er maar 1 pakket is, en dat is het Highline-pakket?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 02:42:39 #267
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_92027227
Mja, ik vind de E9X verre van lelijk hoor, maar de E46 heeft meer schwung, vind ik. Als ik geld genoeg zou hebben zou echter ik eerder voor een E93 kiezen dan voor een E46 cabrio, moet ik zeggen :). Dan maar minder identiteit :+.
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 19:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Zo is het maar net. Ik ga zo nu en dan nog wel met het OV, heb er niet zoveel problemen mee tenzij het regent of heel koud is. Het probleem is altijd naar het station toe komen en vanaf het station weer naar de plaats van bestemming. Toen ik nog op kantoor werkte lachen ze me altijd uit dat ik bijna dagelijks met de trein ging, terwijl ik 2 BMW's had. Maar er is 1 ding waar ik nog een gruwelijkere hekel aan heb dan vertragingen en dat zijn files :P
Oh, dat heb ik dan weer totaal niet. Ik sta liever een half uur in de file dan dat ik een kwartier in het OV zit. Ik heb wel zo'n schurfthekel aan dat veevervoer :r. Dat had ik jaren terug al...toen kon ik nota bene nog gratis met m'n OV reizen en toen ging ik al met de auto. Had ik nog geen Bimmer maar ook toen was het al zo erg. En die aversie is alleen maar groter geworden... bah. Doe het echt als het niet anders kan of als het nergens meer over gaat. Tijdje terug naar EHV airport geweest met OV om bijna 100 euro parkeren te besparen, maar wel iemand geregeld die me op kwam halen om OV op de terugweg te ontlopen :').
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_92030771
Ja ik ken meer mensen die absoluut niet met het OV willen. Beetje aanstellerij vind ik dat, maar goed. Misschien hangt het er ook vanaf waar je woont. In Amsterdam bijv. ben je bijna altijd sneller met het OV dan met de auto. Oh ja en het feit dat mijn vader bij de NS werkt, waardoor ik gratis mag reizen :P als je ziet wat die kaartjes tegenwoordig kosten dan is dat inderdaad belachelijk.
Facts don't care about your feelings
pi_92031599
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik ken meer mensen die absoluut niet met het OV willen. Beetje aanstellerij vind ik dat, maar goed. Misschien hangt het er ook vanaf waar je woont. In Amsterdam bijv. ben je bijna altijd sneller met het OV dan met de auto. Oh ja en het feit dat mijn vader bij de NS werkt, waardoor ik gratis mag reizen :P als je ziet wat die kaartjes tegenwoordig kosten dan is dat inderdaad belachelijk.
Haarlem - Amsterdam...met de auto ben je er in 10~15 minuten. Met de bus/trein in 1.5 uur. Ik heb het dan niet over centrum maar meer over zuidoost of oud-west.

Haarlem beverwijk ben je ook langer dan 1 uur onderweg tenzij je dichtbij het station woont.
Met de auto ook 15 mins.
Rara waarom pak ik de auto dan
pi_92031740
Jaaa ga maar eens in de spits met je auto door halfweg. En de A9 is ook geen pretje hoor. Trouwens, 1.5 uur slaat nergens op. Met de trein ben je in 10 minuten van Haarlem in Sloterdijk. Pak je daar bus 15 / 315 en je zit in 15 min. in oud-west.

Maar je hebt gelijk dat de auto in veel gevallen sneller is dat zal ik ook niet ontkennen :P maar vooral tijdens de spits valt de trein wel mee er vanuit gaande dan dat je gratis mag reizen kan het een alternatief zijn... of als je dicht bij het station moet zijn.

Wat ik een tijdje gedaan heb is de BMW in een woonwijk vlakbij het station en dan met de trein tot daar, ff lopen en dan rijden naar kantoor. Zo ontweek ik de coentunnel file in ieder geval elke ochtend :P
Facts don't care about your feelings
pi_92032806
http://www.autonique.nl/occasions

323ci e-dak/sportleder :9~ :9~

Ik geloof dat ik daar eens achteraan moet! Alle opties die ik wil, in de kleur die ik wil, met het vermogen dat altijd leuk is :D

Zitten ze alleen niet fout met het vermogen?

edit: wat dat vermogen betreft. Anders kan ik natuurlijk opzoek naar een 320i met de TU motor met 170pk, maakt dan geen hol uit :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Maharbal op 29-01-2011 11:47:34 ]
pi_92033100
Yep, dat is het vermogen van de 325ci... 2500cc klopt wel. Ik had verwacht dat je na alle verhalen over de PFL je toch voor de nieuwere motoren zou gaan :P Dat ding heeft een F label he ;)
Facts don't care about your feelings
pi_92033136
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Yep, dat is het vermogen van de 325ci...
Zoiets dacht ik inderdaad ook. Beetje raar alleen, want dan kijk ik liever naar een 320ci of een 325ci natuurlijk.

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 11:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Yep, dat is het vermogen van de 325ci... 2500cc klopt wel. Ik had verwacht dat je na alle verhalen over de PFL je toch voor de nieuwere motoren zou gaan :P Dat ding heeft een F label he ;)
Ja jong, maar ik weet niet precies wanneer de NFL kwamen. Voor de coupés kwamen de uiterlijke kenmerken pas na 2003 geloof ik, terwijl de motoren al vanaf 2000 aangepakt waren dacht ik.
pi_92033449
Dat is correct :P alleen de 320ci heeft eigenlijk 2 motoren gehad en ging van 2.0 naar 2.2. De rest was gewoon standaard BMW, dus eerst kwam de 323 / 328 en daarna vernieuwd naar 325 / 330. Dus zoiets:

320ci
1999-2000 = 150 pk
2001-xxxx = 170 pk

323ci
tm 2000 170 pk

328ci
tm 2000 193 pk

325ci
vanaf 2001 192 pk

330ci
vanaf 2000 231 pk

Natuurlijk zijn er randgevallen rond 2000/2001 dat weet ik ook niet precies.
Facts don't care about your feelings
pi_92033518
Ja, zoiets had ik al door inderdaad.

Dat maakt de keuze eigenlijk een beetje raar tussen een TU 320ci (met 170pk) dus of een 323ci die vaak duurder is maar precies hetzelfde vermogen heeft :P
pi_92033528
Juist en minder zuinig, maar ook vaak goedkoper :P
Facts don't care about your feelings
pi_92033555
Die 323ci's zijn niet echt goedkoper, althans niet die ik vind haha.

+ die TU upgrades zijn dus de betere versies van die motoren, kwaliteitsgewijs?
pi_92033590
Nee juist niet toch? De nieuwe 320ci en 325ci waren toch M54 ipv M52 motoren?

TU was een update van de oudere M52 motoren.
Facts don't care about your feelings
pi_92033647
Ja, de 320ci was dus de M54. Maar das toch de opvolger van de M52?
pi_92033686
Jaaa, sneller en zuiniger :)
Facts don't care about your feelings
pi_92033735
Haha, ja dat bedoel ik.

Dan weet ik dat ik in ieder geval niet naar een 323ci ga kijken boven een 320ci (M54).

Hoogstens een 325ci, maar denk dat dat 'm ook niet wordt. Ik moet m'n pk-drang gewoon ff in toom houden :P
pi_92033872
318ci met 2000cc en 143 pk? :P
Facts don't care about your feelings
pi_92033897
Nop, dat 6cylinder geluid krijg ik nooit meer uit m'n hoofd. Kheb ook wel 's in een 6cyl E46 gereden en 't klonk alsof ik in een mini M3 zat :D
pi_92034322
Cilinder is gewoon met een i hoor. Nou ja dan zou ik zoeken naar een 320ci dan heb je in ieder geval je 6-in-lijn. Voor 10k moet je toch wel wat kunnen vinden :)
Facts don't care about your feelings
pi_92034430
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 12:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Cilinder is gewoon met een i hoor. Nou ja dan zou ik zoeken naar een 320ci dan heb je in ieder geval je 6-in-lijn. Voor 10k moet je toch wel wat kunnen vinden :)
Juh, ik doe al jaren de engelse spelling :'). Gaat al automatisch
  zaterdag 29 januari 2011 @ 12:35:03 #286
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_92034549
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 19:34 schreef Bowny het volgende:
GroteNeus, ja, 5 was initieel wel de bedoeling, maar toen ging ik uit van de middellange termijn. Maar het OV komt nu zo m'n strot uit, dat ik op korte termijn weer een auto wil hebben, dus is een E46 financieel wat makkelijker.

Mikkie, ik vind een E90 al teveel geld, laat staan een 92 of 93 :D Voor nu, op z'n minst een 6-in-lijn en het liefst een blauwe. :P

Oh en mijn motto is: Ik rijd liever helemaal geen auto dan een non-BMW kopen.....en dat meen ik echt heel serieus ;) Het zijn toch je eigen keiharde pegels.......lease is wat anders ;)
I beg to differ!
Ik zat gisteren nog liever in een Deawoo Matiz dan dat ik met 't freaking OV moest.
Heb verdomme 50 minuten in de kou gestaan omdat de NS het nodig vond om een trein niet te laten rijden. En gewoon niks omroepen!
En vervolgens aangekomen in 't plaatsje waar ik moest zijn nog even een half uur lopen naar punt van bestemming.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  zaterdag 29 januari 2011 @ 17:24:29 #287
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_92046012
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 12:35 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

I beg to differ!
Ik zat gisteren nog liever in een Deawoo Matiz dan dat ik met 't freaking OV moest.
Heb verdomme 50 minuten in de kou gestaan omdat de NS het nodig vond om een trein niet te laten rijden. En gewoon niks omroepen!
En vervolgens aangekomen in 't plaatsje waar ik moest zijn nog even een half uur lopen naar punt van bestemming.
Juist. Het OV is leuk als je een traject reist dat regelmatig file en/of parkeerproblemen kent en waarbij zowel plaats van vertrek als plaats van bestemming dicht bij een station liggen. Anders is je deur tot deur reistijd gewoon ruk.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_92048035
Maar het is een kwestie van wennen. Sowieso als je geen auto hebt dan weet je ook niet beter. Als je dag in dag uit de trein pakt dan raak je aan je reistijd gewend en gaat het ook veel sneller voorbij. Bovendien kan je lekker een krantje lezen en wat eten in de trein :P Maar goed het is vrij zinloos om in het BMW topic de trein goed te praten denk ik :)
Facts don't care about your feelings
pi_92048824
Ik heb ook weinig bezwaar tegen het OV.

Hell, ik zat 4 jaar lang voor m'n bijbaantje toch wel een uur of 15 in het OV, daar kwam nog de OV tijd per week bij voor m'n studie.
  zaterdag 29 januari 2011 @ 18:51:15 #290
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_92049182
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 18:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar het is een kwestie van wennen. Sowieso als je geen auto hebt dan weet je ook niet beter. Als je dag in dag uit de trein pakt dan raak je aan je reistijd gewend en gaat het ook veel sneller voorbij. Bovendien kan je lekker een krantje lezen en wat eten in de trein :P Maar goed het is vrij zinloos om in het BMW topic de trein goed te praten denk ik :)
50 minuten in de ijzige kou staan zonder informatie te krijgen went niet.
Ik moet regelmatig met OV en ik vind 't gewoon ronduit kut. Als er geen vertraging is, dan mag je weer de coupé delen met luidruchtig plebs.

Auto O+
BMW O+
5-serie O+
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_92049682
50 minuten in de ijzige kou staan is een uitzondering, net als je koppeling die het begeeft bijvoorbeeld.
Facts don't care about your feelings
pi_92078314
Ben ik nou de enige die zegt dat BP kut benzine heeft met luchtbellen erin waardoor je auto veel minder kilometers rijdt vergeleken met gewone euro95 van de shell?

Met mijn E39 en E36 viel het me heel erg op. Ik heb een aantal keer 40 liter van de BP getankt en daarmee reed ik 380 km ongeveer en bij de shell haal ik 500 km

Met mijn E39 tankte ik iedere keer 25 liter zodat ik het verbruik in de gaten kon houden.
Bij de shell reed ik 250 km mee en bij bp zo n 200 en hooguit 220.
Dit test ik al sinds 1 jaar en onder verschillende weersomstandigheden merk ik gewoon dat er iets niet klopt aan de benzine van de BP. Zelfs hun ultimate98 is zo bagger.

Een keer moest ik een jerrycan vullen met benzine bij de bp en het viel me op dat er veel luchtbellen in zaten. Bij de shell kwam er gewoon een mooie straal uit van benzine.
Ik merk ook dat ze bij de shell meestal zo n glaasje hebben waarmee ze de benzine laten zien dat er geen luchtbellen in zitten vergeleken bij de bp waar ik dat nog nooit gezien heb.
  zondag 30 januari 2011 @ 22:48:08 #293
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_92105263
Nooit bij BP getankt dus ik zou het niet weten, maar ik vind het een vaag verhaal. 20% is nogal een verschil, daar zouden ze echt niet mee weg komen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_92105622
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 22:48 schreef Mikkie het volgende:
Nooit bij BP getankt dus ik zou het niet weten, maar ik vind het een vaag verhaal. 20% is nogal een verschil, daar zouden ze echt niet mee weg komen.
Een vriend van me zei ooit dat de BP de beste benzine had. Ik ging dus daarna daar tanken en ik merkte echt dat ik vergeleken met de shell minder kilometers reed. Of er zitten anti-bp stoffen in de shell benzine :')
pi_92107524
Klinkt als gelul, als er luchtbellen in zouden zitten zouden die verdwijnen in je auto, als dat niet zo is zou je het merken met rijden. Maar dan zou je 50l tanken en er maar 40l je auto in komen, dat merk je snel genoeg. Klinkt als BS dit, maar als je denkt dat het zo is, tank dan gewoon ergens anders ;)
Facts don't care about your feelings
pi_92108748
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 23:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Klinkt als gelul, als er luchtbellen in zouden zitten zouden die verdwijnen in je auto, als dat niet zo is zou je het merken met rijden. Maar dan zou je 50l tanken en er maar 40l je auto in komen, dat merk je snel genoeg. Klinkt als BS dit, maar als je denkt dat het zo is, tank dan gewoon ergens anders ;)
Ja maar denk eens na :) Luchtbellen = minder liters. Je weet zelf ook van bmw's dat de benzinemeter ongeveer om de 5 liter de metertje zakt dus wanneer ik getankt heb zie ik geen verschil op de meter.

edit:

er staat ook meestal wanneer er zo n kijkglas is: "Aflevering zonder luchtbellen"
Wanneer je dat niet ziet dan kan je je afvragen of je werklijk de juiste liters krijgt

edit#2:
Hier tank ik vaak en vlak boven iedere vulpistool zie je zo n rechthoekig glaasje waarin je de benzine ziet die in je auto gaat:
http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,61.53,,2,6.36

[ Bericht 12% gewijzigd door Gokhan03 op 31-01-2011 00:30:23 ]
pi_92113168
Is me eerlijk gezegd nooit opgevallen :P
Facts don't care about your feelings
pi_92115408
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 09:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Is me eerlijk gezegd nooit opgevallen :P
Let er maar een keer op wanneer je een jerrycan vult ;)
pi_92169302
Vraagje voor de 6 kenner (m.a.w. is Femme er? :))



Deze uitvoering is de facelift en bevat de optie "Professional Navigatie". (dit is officieel bevestigd via de optielijst). Echter, de iDrive knop is nog de oude, niet de knop die in alle folders staat alszijde iDrive van dit model:



Mis ik iets? :{
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:21:12 #300
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_92169638
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:11 schreef Moody het volgende:
Vraagje voor de 6 kenner (m.a.w. is Femme er? :))

[ afbeelding ]

Deze uitvoering is de facelift en bevat de optie "Professional Navigatie". (dit is officieel bevestigd via de optielijst). Echter, de iDrive knop is nog de oude, niet de knop die in alle folders staat alszijde iDrive van dit model:

[ afbeelding ]

Mis ik iets? :{
proffesional i-drive heb je met zowel de oude als de nieuwe i-drive controller, op de 1e foto staat de oude (wel na facelift) op de 2e foto staat de nieuwe controller, welke volgens mij niet in de oude 6 terug te vinden is.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 13:22:42 #301
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_92169686
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:21 schreef HFdude het volgende:

[..]

professional i-drive heb je met zowel de oude als de nieuwe i-drive controller, op de 1e foto staat de oude (wel na facelift) op de 2e foto staat de nieuwe controller, welke volgens mij niet in de oude 6 terug te vinden is.
(enig wat professional wil zeggen is dat je een kaart op je monitor ziet ipv pijlen, je hebt dan ook een groter scherm. Ik heb zelf nog nooit een 6-serie gezien met business navi)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')