Jij had niet de lapo.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:29 schreef Diabox het volgende:
Is er al.
Treinentopic #260 waar we opgewonden raken van treinen
Slotje.
Precies.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Jij had niet de lapo.
Dit hier is het goede topic.
Jawel hoor. Als het ze niet eens lukt om een Veetje tussen Klp en Ed te laten pendelen bijvoorbeeld. Niet dat daar veel wissels liggen om vast te vriezen trouwens, maar okeequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:34 schreef Duvel het volgende:
GTBV is zeker niet van toepassing die zondag?
Ik heb wel zin om eens een dagje te kijken wat er zo allemaal mis gaat. Net zoals ik ook een mooie slinger ga maken in het eerste weekend dat je in heel NL met de OV-chipflip in de trein "kunt"quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:34 schreef Duvel het volgende:
Nou, nee. Ik heb geen zin om te moeten betalen om proefkonijn te zijn.
Wat bedoel je daarmee? Toch niet ´het eerste weekend dat men louter met een OV-Chipknip kan reizen´, hč? Want dat weekend komt er sowieso niet (serieus).quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Net zoals ik ook een mooie slinger ga maken in het eerste weekend dat je in heel NL met de OV-chipflip in de trein "kunt"
Ik wilde net posten: vergeet je rollator niet tegen die tijd.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Toch niet ´het eerste weekend dat men louter met een OV-Chipknip kan reizen´, hč? Want dat weekend komt er sowieso niet (serieus).
Ik niet. Je komt dat 1 niet weg en 2 als je weg bent dan duurt het een eeuwigheid dat je weer thuis komt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies.
Wie gaat er zondag een rondje maken met skipak en noodrantsoen?
Nee, als alle vervoerders zeggen er klaar voor te zijnquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Toch niet ´het eerste weekend dat men louter met een OV-Chipknip kan reizen´, hč? Want dat weekend komt er sowieso niet (serieus).
Denk je dat een rondje Utrecht - Hilversum - Amersfoort gaat lukken?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik niet. Je komt dat 1 niet weg en 2 als je weg bent dan duurt het een eeuwigheid dat je weer thuis komt.
Tricky.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, als alle vervoerders zeggen er klaar voor te zijn
Je bent sneller op de fiets!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk je dat een rondje Utrecht - Hilversum - Amersfoort gaat lukken?
Alleen als je een slaapplaats voor onderweg weet te regelen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Denk je dat een rondje Utrecht - Hilversum - Amersfoort gaat lukken?
Mja, dat ligt alleen aan de reizigers. Als niemand het onding gebruikt, dan niet, maar ik denk dat een redelijk deel uit gemakszucht wel over zal stappen. De kaart kan meer dan dat de NS ons wil doen geloven, maar ze vertikken het om de juiste producten er op te zetten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:48 schreef JustinK het volgende:
De ov-chip is geen lang leven beschoren.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor gewoon vaker dat ër gaat wat mis" alarmpje dan een geslaagde checkin of checkout als ik in Utrecht door die paaltjes loopHet wordt echt één grote puinklerezooi met die kaart. En wat krijg je dan? Agressie tegen personeel
Nou die slagjes Gouda - Utrecht word je ook niet vet vanquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:12 schreef Duvel het volgende:
Bij mij is woon-werk toch wel de grootste post.
Maar ik hou het niet bij...
Het hoofdkwartier van mijn detacheerbureau. Waar ik allen heen ga voor cursussen, jaargesprekken en dergelijkequote:
H-R-N?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:36 schreef SpeedyRich het volgende:
hoe denken jullie over de nieuwe aanbesteding van HRN ?
Zou NS hem krijgen of niet ?
Nee, 70 km per dag of zo.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou die slagjes Gouda - Utrecht word je ook niet vet van![]()
Oh neequote:
Jaquote:
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:52 schreef Falco het volgende:
He jongens en meisjes! Wat vinden jullie van de filmpjes van Dutchtrainmanserie22?
Mager. Vooral de titelsquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:52 schreef Falco het volgende:
He jongens en meisjes! Wat vinden jullie van de filmpjes van Dutchtrainmanserie22?
Zitten af en toe leuke dingen bij, maar over het algemeen is het niets bijzonders en zelfs niet uitnodigend vanwege zijn commentaar en natuurlijk de titels zoals Fles al een voorbeeld gaf.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:52 schreef Falco het volgende:
He jongens en meisjes! Wat vinden jullie van de filmpjes van Dutchtrainmanserie22?
Van NU.nlquote:"Spoorboekloos treinen redelijk succesvol"
De NS, spoorbeheerder ProRail en Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) zijn redelijk tevreden over de proef waarbij de afgelopen maand elke tien minuten een trein reed op de trajecten Amsterdam-Eindhoven en Geldermalsen-Utrecht.
Dat hebben de drie organisaties dinsdag bekendgemaakt. Volgens een woordvoerster van ProRail hebben zich ''geen grote logistieke problemen voorgedaan''. In de eerste weken van de proef kwamen er onder meer klachten binnen over te volle treinen tussen Utrecht en Geldermalsen. NS heeft daarop enkele treinen verlengd.
Waardering
Tijdens de proef reden er op doordeweekse dagen in de ochtend- en avondspits zes intercity's op het traject tussen Amsterdam-Eindhoven. Op het spoor tussen Utrecht en Geldermalsen reden zes stoptreinen per uur. Uit onderzoek blijkt dat de reiziger dit waardeert. NS, ProRail en de goederenvervoerders nemen begin volgend jaar een besluit over de definitieve invoering van hoogfrequent spoorvervoer tussen Amsterdam en Eindhoven.
Ik raak anders al behoorlijk opgewonden van de titels alleen al!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zitten af en toe leuke dingen bij, maar over het algemeen is het niets bijzonders en zelfs niet uitnodigend vanwege zijn commentaar en natuurlijk de titels zoals Fles al een voorbeeld gaf.
Ze hebben een andere proef gezien dan de gemiddelde reiziger?quote:
Blijkbaar ja. Ergens op een modelzolder in eoa HGB.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben een andere proef gezien dan de gemiddelde reiziger?
Jezusteringtakke, Jules Deelder had het ooit al over mensen een bunker voor de taas hadden, hier is het de complete Atlantikwall.quote:
Dat ding is inmiddels vastgeroest.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:14 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Afgeschreven en aan de kant gezet, maar niet alleen.
Kan ik die nog ergens op de foto zetten?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:14 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Afgeschreven en aan de kant gezet, maar niet alleen.
Nee, geredenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
De vellen op je lul gefapt bij het idee?
Ja, staat op het buitenste spoor op de Cartesiusweg, aan de kant van de Locomotiefstraat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan ik die nog ergens op de foto zetten?
Ik heb een voordeelurenkaart en ik zit er zo af en toe wel in. Ik vind het vooral lollig als ik in treinstel 4444 zit, maar voor de rest boeit het me maar weinig. Als ze maar op tijd rijden, dan vind ik alles wel best. Ooit wil ik trouwens eens de Transsiberische spoorlijn afreizen naar Peking of Vladivostok.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoi!Wat heb jij met treinen?
Hee wat lollig. Eoa leperd heeft daar ook een "Wisselstraat" aangelegd. Wat een dijenkletser.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, staat op het buitenste spoor op de Cartesiusweg, aan de kant van de Locomotiefstraat.
Och ja, die 5 mei trein.. Helemaal gemist toen, terwijl ik nog wel een foto heb van de vorigequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:14 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Afgeschreven en aan de kant gezet, maar niet alleen.
Huh, maar dat deed ziggy toch voor je dan? Daar waren we al eerderquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik had het gewoon over een trein besturen
Zeventig posts verder, alleen maar databasevervuiling.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Huh, maar dat deed ziggy toch voor je dan? Daar waren we al eerder
Hiel-arisch.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee wat lollig. Eoa leperd heeft daar ook een "Wisselstraat" aangelegd. Wat een dijenkletser.
Okee. Dan is het goed. Ik ging trouwens zoeken naar een curlingtrein, maar die bestaat blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik heb een voordeelurenkaart en ik zit er zo af en toe wel in. Ik vind het vooral lollig als ik in treinstel 4444 zit, maar voor de rest boeit het me maar weinig. Als ze maar op tijd rijden, dan vind ik alles wel best. Ooit wil ik trouwens eens de Transsiberische spoorlijn afreizen naar Peking of Vladivostok.
En het treinterrein waar dat ding op staat heet ook letterlijk "Het treinterrein".quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee wat lollig. Eoa leperd heeft daar ook een "Wisselstraat" aangelegd. Wat een dijenkletser.
XM hier naast me: "Is dat iemand die klaarkomt op een trein?"quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:27 schreef von_Preussen het volgende:
Mijn god zeg, dat "geluid" bij 0:05 is wel zeer ernstig.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:27 schreef von_Preussen het volgende:
Mijn god zeg, dat "geluid" bij 0:05 is wel zeer ernstig.
ja aan de andere kant van die grote weg is dat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:27 schreef Watertornado het volgende:
[..]
En het treinterrein waar dat ding op staat heet ook letterlijk "Het treinterrein".
Het erge is dat die buurt de schepenbuurt heet.![]()
Die gast is 37??quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
![]()
En gewoon niet dat stukje eraf knippen he
Mja, bij spooridioten zegt dat nou eenmaal niksquote:
Er is toch ook zo'n kerel die tijdens de filmpjes luidkeels commentaar geeft, half orgastisch en zo, of is dat deze?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, bij spooridioten zegt dat nou eenmaal niks
Deze?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is toch ook zo'n kerel die tijdens de filmpjes luidkeels commentaar geeft, half orgastisch en zo, of is dat deze?
Dan had je DAT moeten filmenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:37 schreef Watertornado het volgende:
Vandaag zag ik iemand op Delft intens genieten van het filmen van de immer interessante grijstinten van de bovenkant van een DD-AR en ICR.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ehm. Dit is wel seriously disturbing. Veel langer dan 15 seconden heb ik er niet van gezien trouwensquote:
Nee, met Nederlandse treintjes.quote:
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan had je DAT moeten filmenDat was nog wel interessant geweest.
Ik stond serieus nog op het punt om een praatje met deze meneer te gaan maken, maar ik dacht: kom, laat ik hem in zijn waarde en met rust laten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beter onethisch dan oneetbaar
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:27 schreef von_Preussen het volgende:
Mijn god zeg, dat "geluid" bij 0:05 is wel zeer ernstig.
Door jouw naam heb ik nu zin in Duvel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, met Nederlandse treintjes.
Deze is ook wel ziek trouwens.
Dan trek je d'r eentje open. Zo lang je maar geen trek krijgt in mij.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:44 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Door jouw naam heb ik nu zin in Duvel.
Die is gewoon leukquote:
Aan jou wordt al geknabbeld?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan trek je d'r eentje open. Zo lang je maar geen trek krijgt in mij.
En wie had dat gefilmd dan?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Er was toch ook zo'n gast die op zoek ging naar een hek dat open stond bij een opstelterrein en helemaal over de zeik ging in verband met terroristische gevaren enzo? Om je te bescheuren.
Ja, van het emplacement van Venlo...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Er was toch ook zo'n gast die op zoek ging naar een hek dat open stond bij een opstelterrein en helemaal over de zeik ging in verband met terroristische gevaren enzo? Om je te bescheuren.
Laat die sloeber maar. Hij doet toch niet meer mee, hij doet niet meer mee...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:55 schreef Crientj het volgende:
[..]Ik wilde een keertje keihard stomkop tegen iemand schreeuwen. Maar dat kwam omdat diegene het blijkbaar normaal vind om constant proberen in te checken terwijl er iets keihard faalt.
BLEEEEEP.
BLEEEEEP.
BLEEEEEP.
Argh, uitmoorden die herrie.
Die Alberto Stegeman-wannabee was ook DUTCHTRAINMANSERIE22!!!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Er was toch ook zo'n gast die op zoek ging naar een hek dat open stond bij een opstelterrein en helemaal over de zeik ging in verband met terroristische gevaren enzo? Om je te bescheuren.
Oh ja, klopt inderdaad. Met zijn zielige hetze tegen het onrecht dat hem continu aangedaan wordt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:51 schreef Falco het volgende:
[..]
Die Alberto Stegeman-wannabee was ook DUTCHTRAINMANSERIE22!!!
Is er materieel dat zo genoemd werd dan? Het kwam niet eens in me op.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Wie zijn er nu aan het opzoeken welk materieeltype in de volksmond aangeduid werd met "Kattenbakken"?
Het was zo stil ineensquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Is er materieel dat zo genoemd werd dan? Het kwam niet eens in me op.
Ik dacht dat Duvel gewoon katten had...
De Wereld Draait Door had een leuk tv-fragment.quote:
Zo zo. Kijk eens wie we daar hebben. Lang geledenquote:
Ben nooit weggeweest, maar heb gewoon een tijdlang mijn muil gehouden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zo. Kijk eens wie we daar hebben. Lang geleden
Duidelijk geen vrouwquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ben nooit weggeweest, maar heb gewoon een tijdlang mijn muil gehouden.
Crientj is daarentegen wel opvallend stil...quote:
Hmm? Ik ben verdomd druk met mn portfolio layout.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Crientj is daarentegen wel opvallend stil...
Die is druk met mijn MSNquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Crientj is daarentegen wel opvallend stil...
EN DOE NORMAAL MET DIE SMILEYSquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:36 schreef Crientj het volgende:
Maar ik lees wel mee. ;D
Ennnn. Waar is Gupps heen ;{
God oh God ik dacht dat er minstens heel wat aan de hand wasquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:37 schreef KapiteinT het volgende:
Zo, gaat lekker hard hier.
Hier het filmpje met het openstaande hek.
Alleen de titel al...
Geen woorden, alleen een smilie:quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:37 schreef KapiteinT het volgende:
Zo, gaat lekker hard hier.
Hier het filmpje met het openstaande hek.
Alleen de titel al...
Oh kut ja, morgen ben ik vroeg. Wekker zetten maar. Ze gaan ons water afsluiten van 9 tot 14 uur morgen. "Wegens werkzaamheden. " "onze excuses voor het ongemak" U kent dat gelul wel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:38 schreef Crientj het volgende:
Trouwens Fles, kom je morgenochtend weer langs?Misschien ben ik dit keer wel wakker.
Wat een idioot.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:37 schreef KapiteinT het volgende:
Zo, gaat lekker hard hier.
Hier het filmpje met het openstaande hek.
Alleen de titel al...
Zolang je maar niet om 6 uur voor de deur staat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh kut ja, morgen ben ik vroeg. Wekker zetten maar. Ze gaan ons water afsluiten van 9 tot 14 uur morgen. "Wegens werkzaamheden. " "onze excuses voor het ongemak" U kent dat gelul wel.
"Iemand met verkeerde terroristische bedoelingen."quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:37 schreef KapiteinT het volgende:
Zo, gaat lekker hard hier.
Hier het filmpje met het openstaande hek.
Alleen de titel al...
Bij mij in Hoofddorp ben je van 7.30 tot 14.30 welkom.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:42 schreef Crientj het volgende:
[..]
Zolang je maar niet om 6 uur voor de deur staat.
7:00/14:00 U kent het wel.
Ghehe, dat doen we een keertje met een dagkaart of ov. ^^/quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:43 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Bij mij in Hoofddorp ben je van 7.30 tot 14.30 welkom.
We kunnen morgen ook ruilen. Ik in de AH to Go, jij in de Kiosk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:45 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ghehe, dat doen we een keertje met een dagkaart of ov. ^^/
Ja Noofgevaldin ;D als je meeleest, Emmen komt ook nog een keer.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:37 schreef KapiteinT het volgende:
Zo, gaat lekker hard hier.
Hier het filmpje met het openstaande hek.
Alleen de titel al...
Die beschrijving én die klote stem van die knuppelquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:44 schreef von_Preussen het volgende:
Tsja, bij gebrek aan inhoud van je leven moet je je wel over futiliteiten druk gaan maken:
Jezus wat een aapquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:44 schreef von_Preussen het volgende:
Tsja, bij gebrek aan inhoud van je leven moet je je wel over futiliteiten druk gaan maken:
Hahaha, dat zou tof zijn!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:47 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
We kunnen morgen ook ruilen. Ik in de AH to Go, jij in de Kiosk.
Wie heeft je dat wijsgemaakt en hoe bepaal je dat?quote:
Nee, onze Kiosk is een Reizigerskiosk, dus nog best een grote winkel met vrij groot assortiment. Maar de AH zal alsnog wel anders zijn, soms (vooral in het weekend) heb je bij ons helemaal niks te doen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:50 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hahaha, dat zou tof zijn!
Alleen denk ik dat ik gek word van zo'n klein winkeltje (Tenminste, die op het perron.. ;o)
En jij van de drukte in de drukste winkel van heel Europa. ;D
Euh, door te kijken hoeveel mensen er per vierkante meter in de winkel staan.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie heeft je dat wijsgemaakt en hoe bepaal je dat?
Iets met scorebordjournalistiek...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie heeft je dat wijsgemaakt en hoe bepaal je dat?
Ah oke. ;o Helemaal niets te doen hebben in het weekend?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nee, onze Kiosk is een Reizigerskiosk, dus nog best een grote winkel met vrij groot assortiment. Maar de AH zal alsnog wel anders zijn, soms (vooral in het weekend) heb je bij ons helemaal niks te doen.
Dat wordt per minuut berekend?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:55 schreef Crientj het volgende:
[..]
Euh, door te kijken hoeveel mensen er per vierkante meter in de winkel staan.
Ofzo. Weet ik veel, leidinggevende vertelde dat tijdens opleidingsavond.
Dat is hier. Moet wel toegeven dat het hek best vaak openstaat terwijl er 100 meter verderop op een andere poort zo'n schreeuwerig geel bordje hangt van ProRail en hun elektrocutie- en aanrijdgevaar verhaaltje.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:37 schreef KapiteinT het volgende:
Zo, gaat lekker hard hier.
Hier het filmpje met het openstaande hek.
Alleen de titel al...
En dan? Ik denk dat hij zich eerder zorgen moet maken om spelende kinderen die het terrein als speeltuin zien dan om een bomgordeltoerist die wanhopig op zoek is naar een openstaand hek.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:21 schreef Jeroen_L het volgende:
[..]
Dat is hier. Moet wel toegeven dat het hek best vaak openstaat terwijl er 100 meter verderop op een andere poort zo'n schreeuwerig geel bordje hangt van ProRail en hun elektrocutie- en aanrijdgevaar verhaaltje.
Fles, ik haat je.quote:
Ik kan ook weleens zo een overzichtje maken. Ik heb alle treinkaartjes nog wel daarvoor.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:38 schreef KapiteinT het volgende:
Door jou zit ik nu bij al mijn 319 reizen van dit jaar in te voeren wat het reisdoel was, zodat ik ook zo'n leuk grafiekje kan maken.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:38 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Fles, ik haat je.
Door jou zit ik nu bij al mijn 319 reizen van dit jaar in te voeren wat het reisdoel was, zodat ik ook zo'n leuk grafiekje kan maken.
Je bericht gefixt. Klote OV-Chipkaart. Nooit mee beginnenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:16 schreef James1988 het volgende:[/b
]Eigenlijk moet ik m'n OV-[b]faal-chip-reisgegevens er eens bijpakken, die geven me het tot vrijwel in detail van het gefaal.
En de enquetes (iig mijne) niet gelezen. Mijn opmerkingen vakje stond vol... Per saldo is er met dat spoorboekloos gedoe voor mij de situatie slechter. Ik heb afgelopen maand vaker moeten staan, treinen laten schieten wegens overvol en kleine vertragingen door gemiste aansluitingen opgelopen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben een andere proef gezien dan de gemiddelde reiziger?
't is makkelijk voor m'n werk. Eén keer per maand een overzichtje afdrukken, in een oranje envelop (declaraties) en opsturen naar m'n werkgever.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Je bericht gefixt. Klote OV-Chipkaart. Nooit mee beginnen
Is het niet stiekem gewoon ook FusionFreak?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:51 schreef Falco het volgende:
[..]
Die Alberto Stegeman-wannabee was ook DUTCHTRAINMANSERIE22!!!
Onder Vrienden valt het reizen naar vrienden toe en het reizen met vrienden ergens naar toe. Als deze reis niet echt een duidelijk doel heeft, valt het onder Treinen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij mij staat vriendenbezoek onder Overig![]()
Al is er bij Spoorhobby natuurlijk ook heel veel wat ik samen met (spoor)vrienden doe
Ik dacht even dat je iedereen in dit topic begroette.quote:
Ik gok dat Enkhuizen wordt bedoeld?quote:
Naast Spuit 11.quote:
Je zou zo'n ding wel als bar in je kamer kunnen zetten, je kunt alleen je benen niet kwijt.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet je hoe lomp groot die dingen zijn?
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:43 schreef von_Preussen het volgende:Kreeg toen nog een brief terug dat "het helaas niet mogelijk is om een trein per post op te sturen",
Dan zet je hem op pootjes. Afgezaagde rookpalen ofzo.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je zou zo'n ding wel als bar in je kamer kunnen zetten, je kunt alleen je benen niet kwijt.
Ja.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:36 schreef von_Preussen het volgende:
Zou je zo een oude CTA-bak voor thuis kunnen krijgen?
Ik dacht dat de panto's 't enige waren dat werkte aan die trein. Nou, mooi niet dusquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:54 schreef trainfreak het volgende:
Maandag en/of waren er testritten met de Albatros op L2 (Leuven-Luik)
En maandagnacht zijn de sleetstukken van de panto's doorgebrand door grote vonkvorming.
Goed nieuws dusquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:54 schreef trainfreak het volgende:
Maandag en/of waren er testritten met de Albatros op L2 (Leuven-Luik)
En maandagnacht zijn de sleetstukken van de panto's doorgebrand door grote vonkvorming.
Wat gaan ze eigenlijk doen met de grote halaanwijzer in Utrecht? Toch niet ook vervangen door 2 van die kleine prutschermpjes?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:02 schreef Duvel het volgende:
Over TBP's: http://www.kplusv.nl/uplo(...)081&CFTOKEN=68916992
"Landelijke invoering kan in het tweede kwartaal van 2007 beginnen en is anderhalf jaar later afgerond."
In Den Haag is ie geloof ik helemaal weg... Rotterdam heeft er ook geen meer.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat gaan ze eigenlijk doen met de grote halaanwijzer in Utrecht? Toch niet ook vervangen door 2 van die kleine prutschermpjes?
Jaa, echt een toppertje, die V250quote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:54 schreef trainfreak het volgende:
Maandag en/of waren er testritten met de Albatros op L2 (Leuven-Luik)
En maandagnacht zijn de sleetstukken van de panto's doorgebrand door grote vonkvorming.
Ja, en dan krijg je 2 van die kleine kutschermpjes terugquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Den Haag is ie geloof ik helemaal weg... Rotterdam heeft er ook geen meer.
Volgende keer meeten we gewoon bij Crientj op schootquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:59 schreef Duvel het volgende:
Klopt, die grote borden zijn veel handiger. Ook om onder af te spreken met mensen waar je een biertje mee gaat pakken.
EN dan krijg je 2 schermpjes terug. Die in Den Haag dubbel zoveel ruimte per trein nodig hebben dan die op gewone stations, waardoor er maar 8-10 treinen op kunnenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:59 schreef Duvel het volgende:
Klopt, die grote borden zijn veel handiger. Ook om onder af te spreken met mensen waar je een biertje mee gaat pakken.
Nee, maar goed, die OV hoerenkaart ook niet. Komt er toch. Wen er maar aanquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:12 schreef Ascendancy het volgende:
Dat gaat in Utrecht toch nooit werken,
Ik ben heel blij met dat ding. Strippenkaart is op 1 goed dagje zo vol. Alleen dat uitchecken als je toch gratis mag is een beetje storend. En in de trein hoef ik helemaal niets met dat ding maar kan ik gewoon instappen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, maar goed, die OV hoerenkaart ook niet. Komt er toch. Wen er maar aan
*kuchquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgende keer meeten we gewoon bij Crientj op schoot
Pardon? xD Dat gaat nooit passen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgende keer meeten we gewoon bij Crientj op schoot
LOL.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 06:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je iedereen in dit topic begroette.
o.O Die moet blijven, maar puur omdat die halaanwijzer zo fucking geniaal is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wat gaan ze eigenlijk doen met de grote halaanwijzer in Utrecht? Toch niet ook vervangen door 2 van die kleine prutschermpjes?
Haha.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bah. Dat gaat je een fles kiwisap kosten
D'r is nog relatief veel van over, foto's op nu.nl.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:33 schreef Peter het volgende:
Auto 2x geraakt door trein: http://www.nu.nl/algemeen(...)ar-treinongeluk.html
Dat wordt 'm niet nee.quote:
Je was verdacht scherp ja!quote:Ik was aan het praten met een collega xD.
Hee. Wacht eens. kiwisap.
DUVEL!
Ja, maar je zat ook zo naar mij te kijken van; Herkent ze mij dit keer nu wel of niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat wordt 'm niet nee.
[..]
Je was verdacht scherp ja!
quote:
Hoe schattig. Men heeft een eigen willetjequote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo zou mijn grafiek er ook uit hebben gezien.
quote:Bij iedere Nederlander die ook maar enigszins bij het spoor is betrokken (beroeps- danwel hobbymatig) staat het schaamrood inmiddels toch wel op de kaken wanneer hij het tegen een Fransman over onze HSL en Fyra heeft?
Dan is er weer dit probleem (EMC), dan weer dat (het zoveelste probleem met de V250's), dan blijkt ineens weer dat jaarabonnementhouders gratis mee kunnen door een foutje in de voorwaarden, dan moeten de Beneluxtreinreizigers er weer aan geloven omdat de rijtuigen nodig zijn voor de HSL.
Na meer dan een jaar rijden is het bedroevend slecht gesteld met Fyra (zowel qua imago, kwaliteit als punctualiteit) en worden er miljoenenverliezen geleden, kunnen we niet eens een keer stoppen met die idioterie?
NS Hispeed-fans?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:40 schreef James1988 het volgende:
Zojuist dit maar eens gepost op OHIH, ben benieuwd hoe lang het blijft staan voordat de NS Hispeed-fans erop inspringen:
[..]
Okee daar stopte ik met lezenquote:
Als ze nou ja zeggen, hef je dan persoonlijk NS HiSpeed op of zo?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:40 schreef James1988 het volgende:
Zojuist dit maar eens gepost op OHIH, ben benieuwd hoe lang het blijft staan voordat de NS Hispeed-fans erop inspringen:
[..]
[quote]
kunnen we niet eens een keer stoppen met die idioterie?
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:55 schreef greavy het volgende:
Zit je in een SLT tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht begint dat ding ineens te zeggen dat het volgende station Enschede is, eindpunt van de trein. Vlak daarna werd er live omgeroepen: "In tegenstelling tot vorig bericht is het volgende station Barendrecht, en rijden wij door naar Dordrecht als Stoptrein. Als wij naar Enschede gaan, zijn wij nog lang bezig als stoptrein. Zeker met dit materieel met de storingen."
Er kwamen vanuit meerdere hoeken glimlachen en gelach vandaan na dat bericht.
Ach, alsof de Fransen wel met treinen rijden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:40 schreef James1988 het volgende:
Zojuist dit maar eens gepost op OHIH, ben benieuwd hoe lang het blijft staan voordat de NS Hispeed-fans erop inspringen:
[..]
Jammer van je 20 euro zegquote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hmm, zodra er een stroomstoring ergens op het station is, dan vallen de ov chipkaart palen ook uit, dat betekent dat je dus niet kunt uitchecken
En waar sta je nu dan?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Naja ik stond vanavond op Coevorden, en daar was dus een stroomstoring...
Eindje lopen hequote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:11 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik zit nu weer thuis in almelo
In die regio kan je nog van tractor naar tractor meeliften.quote:
Is het nog erger dan in het oosten van Groningen waar ze wekelijks wedstrijden ploegen houden en iedereen zich nog per tractor verplaatst?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
In die regio kan je nog van tractor naar tractor meeliften.
Either way, overstappen moet je tochquote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
In die regio kan je nog van tractor naar tractor meeliften.
Best wel, maar gelukkig reden de treinen nog welquote:
En dat is het enigste tussenstation waar je kunt overstappen, en dat maken ze natuurlijk geen sneltreinstationquote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:21 schreef greavy het volgende:
Marienberg heeft gewoon een klote verbinding. Net als een aantal andere stations daar op die lijn. Maar één keer per uur een trein. En een Sneltrein die niet veel sneller is als de Stoptrein... MAAR 7 minuten. En je staat onderweg een paar keer ruim 5 minuten stil om te wachten op een tegemoetkomende trein.
Dan gaan de sneltreinen eruit?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
En dat is het enigste tussenstation waar je kunt overstappen, en dat maken ze natuurlijk geen sneltreinstation![]()
Maar dat is over een paar jaar afgelopen, als arriva daar gaat rijden
Deutsche Bahn zal daar vast geen ICM inzetten. Dat doet NS dan weer wel.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:22 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Maar dat is over een paar jaar afgelopen, als arriva daar gaat rijden
De sneltrein naar Almeloooooquote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:25 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Dan word Marienberg een station waar sneltreinen gaan stoppen...
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:36 schreef Brembo het volgende:
[..]
De sneltrein naar Almelooooo
Je hebt er volgens mij wel een restaurant of café daar zitten.
Ik heb dat cafe nog nooit opengezien trouwensquote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
_!
Er was wel een plan (3-4 jaar terug) om een sneltrein van Almelo naar Emmen te laten rijden. Er zit idd een cafe in dat pand.
Ik ook nietquote:Op donderdag 7 oktober 2010 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb dat cafe nog nooit opengezien trouwens
Even verderop hebben ze ze wel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:23 schreef Stefanovic83 het volgende:
waarom verkopen ze geen boterhamzakjes bij de AH To Go op Utrecht?
Euh, omdat wij vinden dat het niet nodig is voor onderweg.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:23 schreef Stefanovic83 het volgende:
waarom verkopen ze geen boterhamzakjes bij de AH To Go op Utrecht?
Je vergeet nu het concept van de togo. Het is geen winkel voor vergeten boodschappen, maar juist om onderweg even snel iets te eten/drinken te kunnen halen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:56 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik vind het nodig in het kader van 'gister vergeten bij de supermarkt, ik haal het wel ff snel bij de AHTG'.
Jammer ditMoet ik morgen mijn bammetjes los meenemen.. ofzo.
Mensen die dat niet doen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:12 schreef von_Preussen het volgende:
Mensen die hun eigen brood meenemen naar het werk.![]()
Zijn gewoon grote schranskoningen, die genieten van een heerlijke lunch i.p.v. muf brood waar de gewone man al van moet kotsen.quote:
Topic is geslotenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:19 schreef Socios het volgende:
Die discussie hier voortzetten: Vrouw betaalt EUR 8,50. voor een lunch.
Dat gaat zeker over de AH aan de Prins Hendrikstraat? Daar heb ik acht jaar lang mijn boodschappen gedaan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 10:19 schreef Socios het volgende:
Die discussie hier voortzetten: Vrouw betaalt EUR 8,50. voor een lunch.
Wie zijn jullie om zoiets te bepalen??quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:34 schreef Crientj het volgende:
[..]
Euh, omdat wij vinden dat het niet nodig is voor onderweg.
Dat staat op een bord boven de ingang: AH to go.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie zijn jullie om zoiets te bepalen??
Hoofdkantoor.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie zijn jullie om zoiets te bepalen??
Klopt ja. Ik woon daar om de hoek. Vaak mijd ik ´lunchtijd´ maar om boodschappen te doen. Opgefokte ´éénproductkopers´ daar om die tijd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat gaat zeker over de AH aan de Prins Hendrikstraat? Daar heb ik acht jaar lang mijn boodschappen gedaan.
Zo te zien hebben ze ook alleen de nieuwe kleurstelling ontworpen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:27 schreef Duvel het volgende:
Ze kunnen het wel, een fatsoenlijke trein ontwerpen!
Ja. Maar. Waarom dan de V250?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:37 schreef James1988 het volgende:
Kleurstelling en interieur gaat Pininfarina doen, het design van de Velaro zelf is immers al gedaan door Siemens.
Daarmee is het toch nog steeds gedeeltelijk in handen van de Franse staat, uiteindelijk?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:43 schreef James1988 het volgende:
Eurostar is een maand terug geherstructureerd. Was het t/m 31 augustus nog een joint-venture van SNCF, NMBS en LCR (Britse partij), per 1/9 is het een volledig apart bedrijf waarvan de aandelen in handen zijn van eerder genoemde partijen.
quote:Eurostar fleet renewal
07 October 2010
Regarding Eurostar's purchase of new trains, Alstom will make no comment on today's commercial discussions announced by the company.
Alstom underlines, as the French Ministry of Transport has already done, that the current security rules applying to trains travelling through the Channel Tunnel conform to the highest possible standards and consequently do not permit the use of the trains that Eurostar states it has purchased. The definition and the possible evolution of these rules are neither the responsibility of the rail operators nor of the rolling stock manufacturers nor of the Channel Tunnel operator.
Welke veiligheidseisen dan? Ik dacht dat met name de lengte het probleem was (ivm de vluchtdeuren) en volgens dat vorige artikel zijn de nieuwe stellen even lang.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:10 schreef James1988 het volgende:
Statement van Alstom m.b.t. de aanschaf van Siemens-treinen door Eurostar:
[..]
Sjiek hendig dan. twee veiligheidsregels die strijdig met elkaar zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:21 schreef James1988 het volgende:
Een andere eis is dat de treinen in het midden gesplitst kunnen worden zodat reizigers in een ander deel kunnen worden geplaatst en dat andere deel alsnog zelfstandig de tunnel kan verlaten (denk aan brand e.d.). Deze regel staat inmiddels wel ter discussie of is zelfs al geschrapt, want uit ervaring is gebleken dat bij brand de bovenleiding sowieso snel wegvalt.
Ik geloof dat dit iets te maken heeft met de aandrijving: gedistribueerd of met 2 locs aan weerszijden van de trein. De E320 heeft gedistribueerd waarbij meerdere rijtuigen tractie leveren.
Dat hoeft niets uit te maken, ik neem aan dat als je een E320 in tweeën splitst je dan eigenlijk gewoon twee ICE's overhoudt (maar dan ieder met maar één stuurstand).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:21 schreef James1988 het volgende:Ik geloof dat dit iets te maken heeft met de aandrijving: gedistribueerd of met 2 locs aan weerszijden van de trein. De E320 heeft gedistribueerd waarbij meerdere rijtuigen tractie leveren.
Guppps! Oh noes.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Treinbuddies! Ik ben weer terug in NLMaandag weer treinen naar het werk, dat dan weer wel
What!?!?!? Crap!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:55 schreef Crientj het volgende:
[..]
Guppps! Oh noes.Je cookies waren in de aanbieding.
![]()
Oeh; nomnomnom.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
What!?!?!? Crap!
Nou ja, ik had verse kokosmelk uit een noot... Ook lekker
Hmquote:
De bovenleiding smelt gewoon, of vervormt te veel bij brand.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:21 schreef James1988 het volgende:
Een andere eis is dat de treinen in het midden gesplitst kunnen worden zodat reizigers in een ander deel kunnen worden geplaatst en dat andere deel alsnog zelfstandig de tunnel kan verlaten (denk aan brand e.d.). Deze regel staat inmiddels wel ter discussie of is zelfs al geschrapt, want uit ervaring is gebleken dat bij brand de bovenleiding sowieso snel wegvalt.
Ik geloof dat dit iets te maken heeft met de aandrijving: gedistribueerd of met 2 locs aan weerszijden van de trein. De E320 heeft gedistribueerd waarbij meerdere rijtuigen tractie leveren.
Ja ik ook, gisteren al. In de 7500 Ede - Arnhem bijvoorbeeld. Greavy had het er al over dat er een hoop weer terug zou komen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:03 schreef Duvel het volgende:
Oh, ik zag trouwens vandaag allemaal Plan V waar het een tijd weg is geweest.
Somda is toch ERGENS goed voorquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:18 schreef Crientj het volgende:
Godver. Ik heb de krant weggegooid waarop ik het treinstelnummer had geschreven van de plan v die ik woensdagochtend had.
Oh in je vorige rijtje kwamen ze heel bewust uit de range 850 -870 meen ik me te herinneren. Die in de stoptrein Ede - Arnhem gisteren was de 884 in ieder gevalquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:21 schreef greavy het volgende:
Als ik mij niet vergis komen 12 (!) stellen terug in de rijdende dienst. Heeft te maken met 'herfst defecten'
De stellen worden met willekeur gepakt, zolang ze maar niet ondergeklad met graffiti zijn.
Zo zouden er stellen gekozen worden, maar die zijn alsnog ingewisseld voor andere stellen, omdat de oorspronkelijke stellen onder de graffiti zaten + zeer slechte staat etc etc etc.
Er mochten niet teveel kosten aan zitten om ze weer rijvaardig + toonbaar te maken.
Ja, maar Dennis vult die soms nog wel eens in.quote:
Tja, het ging niet echt, op een eilandje. Maar songthaew is ook een prima vervoersmiddelquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nep-liefhebber
Mar weejbeej hoor
Toen ik naar Rotterdam ging om de proloog van de Tour de France te volgen zat mijn Fyra goed vol (alleen richting Schiphol, op de heenweg niets bijzonders)...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:43 schreef Crientj het volgende:
Ha-Ha. Faal nieuwsbrief in mn inbox;
'Nog vaker profiteren van Fyra'
Yeah. Right.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |