abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87275093
Ik vind het nodig in het kader van 'gister vergeten bij de supermarkt, ik haal het wel ff snel bij de AHTG'.
Jammer dit :9 Moet ik morgen mijn bammetjes los meenemen.. ofzo.
pi_87275130
Mensen zonder broodtrommel. :')
pi_87275173
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:56 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik vind het nodig in het kader van 'gister vergeten bij de supermarkt, ik haal het wel ff snel bij de AHTG'.
Jammer dit :9 Moet ik morgen mijn bammetjes los meenemen.. ofzo.
Je vergeet nu het concept van de togo. Het is geen winkel voor vergeten boodschappen, maar juist om onderweg even snel iets te eten/drinken te kunnen halen.
Oh, en waarom wij dan wel toiletpapier verkopen? Don't ask, want ik weet het ook niet & dat is mij nog een raadsel.
pi_87275528
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:57 schreef Socios het volgende:
Mensen zonder broodtrommel. :')
Mensen die hun eigen brood meenemen naar het werk. :') :')
pi_87275584
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:12 schreef von_Preussen het volgende:
Mensen die hun eigen brood meenemen naar het werk. :') :')
Mensen die dat niet doen. :') :') :')
pi_87275718
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Mensen die dat niet doen. :') :') :')
Zijn gewoon grote schranskoningen, die genieten van een heerlijke lunch i.p.v. muf brood waar de gewone man al van moet kotsen.

Maar goed, laten we dat getroll maar, gaan we verder over de spoorwegen.

Ik zit zometeen in de trein van Rotterdam naar Deventer, hopelijk heb ik dan weer internet. :)
pi_87275741
Mensen die elke dag voor ¤5 aan lunch kopen :') (en ondertussen waarsch klagen dat ze zo weinig geld hebben voor leuke dingen)

Mensen die elke dag op de terugweg een doos lucht in hun tas hebben :')
pi_87275774
Die discussie hier voortzetten: Vrouw betaalt EUR 8,50. voor een lunch.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:19:55 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87275776
Mensen die zeuren! :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 oktober 2010 @ 10:21:14 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87275819
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:19 schreef Socios het volgende:
Die discussie hier voortzetten: Vrouw betaalt EUR 8,50. voor een lunch.
Topic is gesloten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:48:13 #259
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_87279299
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 10:19 schreef Socios het volgende:
Die discussie hier voortzetten: Vrouw betaalt EUR 8,50. voor een lunch.
Dat gaat zeker over de AH aan de Prins Hendrikstraat? Daar heb ik acht jaar lang mijn boodschappen gedaan. :')
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_87279700
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 09:34 schreef Crientj het volgende:

[..]

Euh, omdat wij vinden dat het niet nodig is voor onderweg.
Wie zijn jullie om zoiets te bepalen?? :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:21:15 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87280477
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie zijn jullie om zoiets te bepalen?? :(
Dat staat op een bord boven de ingang: AH to go.

Het is een schande, klaag ze aan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:43:37 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87281216
Eurostar heeft vandaag een en ander aangekondigd: ze gaan al hun treinen volledig renoveren, en er is een order geplaatst bij Siemens voor 10 nieuwe hogesnelheidstreinen van het type Velaro D. Deze treinen, genoemd "Eurostar 320", zullen een topsnelheid hebben van 320 km/h en inzetbaar zijn in vrijwel heel West-Europa, waaronder ook Nederland en België.

Eurostar hoopt hiermee te kunnen groeien zodat ze niet alleen een aanbieder zijn van reizen Parijs <-> Londen <-> Brussel en verder afhankelijk te zijn van partnerships, maar ze willen ook zelf die diensten aanbieden.

Edit: de Eurostar e320 is 400 meter lang, net als de huidige TGV-TMST's van Alstom. De e320 biedt wel meer capaciteit: 900 reizigers voor de e320 tegenover 750 reizigers voor de TMST. Dit is toe te schrijven aan de 'distributed power'-bouw van de Siemens-treinen, waarbij de aandrijvingskracht over meerdere rijtuigen is verdeeld. De TMST's hebben aan iedere kant een krachtige locomotief, wat zitplaatsen kost.

Verder krijgen de treinen beschikking over wifi, on-board audio en video, realtime reis- en bestemmingsinformatie en het laatste nieuws.

Het ontwerp van de treinen, zowel interieur als exterieur, wordt gedaan door het Italiaanse Pininfarina: bekend van luxe auto's zoals Ferrari's, Lamborghini's maar ook van onze nationale schaamte, de V250. Meer feiten hier.

[ Bericht 16% gewijzigd door James1988 op 07-10-2010 13:00:42 ]
pi_87281262
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie zijn jullie om zoiets te bepalen?? :(
Hoofdkantoor.
pi_87281308
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dat gaat zeker over de AH aan de Prins Hendrikstraat? Daar heb ik acht jaar lang mijn boodschappen gedaan. :')
Klopt ja. Ik woon daar om de hoek. Vaak mijd ik ´lunchtijd´ maar om boodschappen te doen. Opgefokte ´éénproductkopers´ daar om die tijd.

In november krijgt station Leeuwarden een AH To Go. Kunnen ze zich tussen de treinreizigers mengen.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 13:03:42 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87281815
Fotootje van de E320:


bron

Voor meer info zie mijn eerdere post.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 13:27:24 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87282578
Ze kunnen het wel, een fatsoenlijke trein ontwerpen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 oktober 2010 @ 13:31:00 #267
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87282728
Mooi, laat ze maar eens een begin maken met een fatsoenlijk Europees hogesnelheidsnetwerk. 10 treinen is nog niet veel, maar het is een goed begin.

Daarnaast komt het misschien nog wel goed met Europa als een gedeeltelijk Frans bedrijf Duitse treinen mag bestellen. ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 7 oktober 2010 @ 13:43:30 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87283166
Eurostar is een maand terug geherstructureerd. Was het t/m 31 augustus nog een joint-venture van SNCF, NMBS en LCR (Britse partij), per 1/9 is het een volledig apart bedrijf waarvan de aandelen in handen zijn van eerder genoemde partijen.
pi_87284642
Ik wacht nog even met een treinreis naar London totdat die nieuwe Siemenstreinen daar rijden. :P
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:29:57 #270
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_87284679
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:27 schreef Duvel het volgende:
Ze kunnen het wel, een fatsoenlijke trein ontwerpen!
Zo te zien hebben ze ook alleen de nieuwe kleurstelling ontworpen.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:37:36 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87284967
Kleurstelling en interieur gaat Pininfarina doen, het design van de Velaro zelf is immers al gedaan door Siemens.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:43:11 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_87285156
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 14:37 schreef James1988 het volgende:
Kleurstelling en interieur gaat Pininfarina doen, het design van de Velaro zelf is immers al gedaan door Siemens.
Ja. Maar. Waarom dan de V250? ;(
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:45:29 #273
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87285233
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:43 schreef James1988 het volgende:
Eurostar is een maand terug geherstructureerd. Was het t/m 31 augustus nog een joint-venture van SNCF, NMBS en LCR (Britse partij), per 1/9 is het een volledig apart bedrijf waarvan de aandelen in handen zijn van eerder genoemde partijen.
Daarmee is het toch nog steeds gedeeltelijk in handen van de Franse staat, uiteindelijk?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 7 oktober 2010 @ 15:34:42 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87287015
Klopt, maar dan hebben ze wel minder invloed.
pi_87287138
Vanaf eind volgend jaar gaat er ook een ICE rijden van Frankfurt (Main) Hbf naar Marseille.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:10:36 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87288497
Statement van Alstom m.b.t. de aanschaf van Siemens-treinen door Eurostar:

quote:
Eurostar fleet renewal
07 October 2010

Regarding Eurostar's purchase of new trains, Alstom will make no comment on today's commercial discussions announced by the company.

Alstom underlines, as the French Ministry of Transport has already done, that the current security rules applying to trains travelling through the Channel Tunnel conform to the highest possible standards and consequently do not permit the use of the trains that Eurostar states it has purchased. The definition and the possible evolution of these rules are neither the responsibility of the rail operators nor of the rolling stock manufacturers nor of the Channel Tunnel operator.

  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:15:22 #277
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87288724
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 16:10 schreef James1988 het volgende:
Statement van Alstom m.b.t. de aanschaf van Siemens-treinen door Eurostar:
[..]


Welke veiligheidseisen dan? Ik dacht dat met name de lengte het probleem was (ivm de vluchtdeuren) en volgens dat vorige artikel zijn de nieuwe stellen even lang.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 7 oktober 2010 @ 16:21:11 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_87288996
Een andere eis is dat de treinen in het midden gesplitst kunnen worden zodat reizigers in een ander deel kunnen worden geplaatst en dat andere deel alsnog zelfstandig de tunnel kan verlaten (denk aan brand e.d.). Deze regel staat inmiddels wel ter discussie of is zelfs al geschrapt, want uit ervaring is gebleken dat bij brand de bovenleiding sowieso snel wegvalt.

Ik geloof dat dit iets te maken heeft met de aandrijving: gedistribueerd of met 2 locs aan weerszijden van de trein. De E320 heeft gedistribueerd waarbij meerdere rijtuigen tractie leveren.
pi_87289657
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 16:21 schreef James1988 het volgende:
Een andere eis is dat de treinen in het midden gesplitst kunnen worden zodat reizigers in een ander deel kunnen worden geplaatst en dat andere deel alsnog zelfstandig de tunnel kan verlaten (denk aan brand e.d.). Deze regel staat inmiddels wel ter discussie of is zelfs al geschrapt, want uit ervaring is gebleken dat bij brand de bovenleiding sowieso snel wegvalt.

Ik geloof dat dit iets te maken heeft met de aandrijving: gedistribueerd of met 2 locs aan weerszijden van de trein. De E320 heeft gedistribueerd waarbij meerdere rijtuigen tractie leveren.
Sjiek hendig dan. twee veiligheidsregels die strijdig met elkaar zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')