Vrijdag weerquote:Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef Duvel het volgende:
OK...
On-topic: ik mag morgen weer met de trein, wie nog meer?
En ik zit niet eens op Somda.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
2200 serie? Het is hier Somda niet hoor. Sociaal gehandicapten daarheen gaarne
Lekker, 2 ½ uur zonder pleequote:Op woensdag 1 september 2010 21:38 schreef Watertornado het volgende:
[..]
En ik zit niet eens op Somda.![]()
In ieder geval de trein van Amsterdam naar Breda/Dordrecht via Haarlem/Leiden/Den Haag was vandaag (toen ik erin zat tenminste) een SLT. Normaal moet je het altijd uithouden in gare DD-AR-bakken maar daar is vanzelfsprekend wel een stuk meer ruimte in per bak. Maar de trein hadden ze gelukkig ook redelijk lang gemaakt.
250 + 1quote:
Ik zorg voor popcorn morgenquote:Op woensdag 1 september 2010 22:06 schreef Ascendancy het volgende:
Als alles met mijn studentenOV goedgaat,
Ik kom zojuist uit de trein en mag morgen weer met de trein.quote:Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef Duvel het volgende:
OK...
On-topic: ik mag morgen weer met de trein, wie nog meer?
Spot niet met die al te mooie DDM-1quote:Op woensdag 1 september 2010 21:38 schreef Watertornado het volgende:
[..]
En ik zit niet eens op Somda.![]()
In ieder geval de trein van Amsterdam naar Breda/Dordrecht via Haarlem/Leiden/Den Haag was vandaag (toen ik erin zat tenminste) een SLT. Normaal moet je het altijd uithouden in gare DD-AR-bakken maar daar is vanzelfsprekend wel een stuk meer ruimte in per bak. Maar de trein hadden ze gelukkig ook redelijk lang gemaakt.
Ik mag elke dag met de treinquote:Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef Duvel het volgende:
OK...
On-topic: ik mag morgen weer met de trein, wie nog meer?
quote:
Beledig DDM1 niet door het met DD-AR te verwarren.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Spot niet met die al te mooie DDM-1Dat is wel het oudste dubbeldeks materieel wat NS heeft, en per september aan de kant gaat
Rekenen kan ik prima, dank je. "Deel" spellen echter ook.quote:Op woensdag 1 september 2010 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
250 + 1
Pak je zakjapanner er maar even bij
Ik zie een hekje?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Rekenen kan ik prima, dank je. "Deel" spellen echter ook.
Nope. Ben dan werkenquote:Op woensdag 1 september 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Treinennerds, kom Socios, Duvel en Fles in het echt bekijken!
Gaan we dan ook nog even naar 't opstelterrein Cartesiusweg?quote:Op woensdag 1 september 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Treinennerds, kom Socios, Duvel en Fles in het echt bekijken!
Nee. Bruno komt nietquote:Op woensdag 1 september 2010 22:58 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Gaan we dan ook nog even naar 't opstelterrein Cartesiusweg?
Werk op zaterdag bij de TNT postquote:Op woensdag 1 september 2010 23:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Van 15.00u tot ergens in de nacht?
Waar werk je tegenwoordig?
Nou het is dus al fout gegaan.quote:
En waar moet je verder naartoe voor je werk?quote:Op woensdag 1 september 2010 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Werk op zaterdag bij de TNT post
Moet vanuit Groningen naar mijn ouderlijk huis toequote:Op woensdag 1 september 2010 23:09 schreef Socios het volgende:
[..]
En waar moet je verder naartoe voor je werk?Ik meende dat je een stukje met de trein moest daarvoor.
Ohw, zo! Nu snap ik het. Jammer dat je zaterdag niet kan dan. Was wel lachen geweest.quote:Op woensdag 1 september 2010 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Moet vanuit Groningen naar mijn ouderlijk huis toe
Bruno is een jongen (18 of 19 jaar volgens mij) uit Zwijndrecht, die al heel lang een droom heeft om machinist te worden.quote:
quote:Op donderdag 2 september 2010 08:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Bruno is een jongen (18 of 19 jaar volgens mij) uit Zwijndrecht, die al heel lang een droom heeft om machinist te worden.
Maar hij vind alles qua spoor wel leuk, en doet nogal eens illegale dingen om net die ene foto of net die ene video te maken. Zoals zonder spoorbevoegdheid de rails op te gaan
Of bedoeld fles hier een andere Bruno?
Ja,maar in de tweedeeerste regel van de OP had ik iets teveel verwijderd.quote:
Stap dan ook eens uit op Rotterdam Blaakquote:Op donderdag 2 september 2010 11:59 schreef Gutz het volgende:
elke dag Roosendaal - Rotterdam Centraal begint ook saai te worden...
Ja. Dit omdat de sprinter tussen Almere Oostvaarders en Hoofddorp niet verder rijdt dan Amsterdam Zuid. Door de IC te laten stoppen op Hoofddorp wordt er toch een snelle verbinding gegarandeerd.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom rijdt de ic uit berlijn nu door naar hoofddorp? dit ivm de werkzaamheden bij schiphol?
Volgens mij staat er een extra loc op Hoofddorp Opstel. Hierdoor kun je vrij snel keren.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
bedankt.
en waar word normaal de loc omgereden dan? watergraafsmeer?
Goed mogelijk. Volgens mij ging hij vroeger wel vaker door naar Hoofddorp. Sowieso kun je op die digitale CTA's van alles neerzetten.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:57 schreef Igen het volgende:
Zou er dan nou in Berlijn ook "Hoofddorp" op de CTA's staan?
Volgens mij is Nederland echt het enige land waar ze dat niet idd gewoon doen. Tenzij er echt een groepje kinderen OP de rails aan het spelen is (ook al eens gehad in Duitsland) maar anders wordt er gewoon doorgereden. In België, in Luxemburg, in Duitsland, en ook in Zwitserland.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:35 schreef V2 het volgende:
Gister +30 door iemand die een blokje om ging maken over het spoor bij Gouda. Alle treinen langzaam rijden natuurlijk. Beter rijden ze de volgende keer gewoon op volle snelheid door. Beter voor de dienstregeling, en misschien heeft het nog een beetje afschrikwekkende werking.
In Bentheim werd er halverwege vorige maand iig nog gewoon Schiphol omgeroepen, CTA's zijn daar nietquote:Op donderdag 2 september 2010 13:57 schreef Igen het volgende:
Zou er dan nou in Berlijn ook "Hoofddorp" op de CTA's staan?
In Duitsland heb ik anders vaak genoeg uitgevallen en vertraagde treinen gehad vanwege 'Personen im Gleis'. Dat zal toch niet allemaal zelfmoord zijn geweest?quote:Op donderdag 2 september 2010 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij is Nederland echt het enige land waar ze dat niet idd gewoon doen. Tenzij er echt een groepje kinderen OP de rails aan het spelen is (ook al eens gehad in Duitsland) maar anders wordt er gewoon doorgereden. In België, in Luxemburg, in Duitsland, en ook in Zwitserland.
Volgens mij was het grootste probleem dat er op spoor 5 een intercity stond waar een rem was vastgelopen. Deze moest geblust worden (spoor was wit van het bluspoeder), en het draaistel moest handmatig gelost worden. Dat ding heeft er denk ik zeker een uur gestaan voordat ie werd afgevoerd richting Goverwelle.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:35 schreef V2 het volgende:
Gister +30 door iemand die een blokje om ging maken over het spoor bij Gouda. Alle treinen langzaam rijden natuurlijk. Beter rijden ze de volgende keer gewoon op volle snelheid door. Beter voor de dienstregeling, en misschien heeft het nog een beetje afschrikwekkende werking.
Nou dat zeg ik toch ook? Personen IM Gleis. Niet zomaar iedere jandoedel die op het schouwpad loopt met zijn hondje.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:06 schreef Igen het volgende:
[..]
In Duitsland heb ik anders vaak genoeg uitgevallen en vertraagde treinen gehad vanwege 'Personen im Gleis'. Dat zal toch niet allemaal zelfmoord zijn geweest?
Aha. Nou ok, dat maakt 't allemaal wat minder erg. Enige info die mij ter ore is gekomen (gewoon via de omroep dus) ging over een persoon die langs het spoor lag (?).quote:Op donderdag 2 september 2010 15:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij was het grootste probleem dat er op spoor 5 een intercity stond waar een rem was vastgelopen. Deze moest geblust worden (spoor was wit van het bluspoeder), en het draaistel moest handmatig gelost worden. Dat ding heeft er denk ik zeker een uur gestaan voordat ie werd afgevoerd richting Goverwelle.
Oh ja, wist ik veel of je dat zo letterlijk moet nemen, ik heb in Duitsland nooit mensen op het spoor of op het schouwpad gezien dus voor mij was het altijd maar gissen.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zeg ik toch ook? Personen IM Gleis. Niet zomaar iedere jandoedel die op het schouwpad loopt met zijn hondje.
Kan zijn dat dat er ook nog bij kwam, maar dat van die ic op spoor 5 zal ook een aardige rol hebben gespeeld.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Aha. Nou ok, dat maakt 't allemaal wat minder erg. Enige info die mij ter ore is gekomen (gewoon via de omroep dus) ging over een persoon die langs het spoor lag (?).
Wel een iets stoerdere Heimwee-express dan die 386 trouwens zegquote:
Die bedoelde ik, maar dat is tegelijkertijd een fly-overquote:Op donderdag 2 september 2010 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe staat het met de nieuwe IJsselbrug?
Dat is geen willekeurige tunnel. Het is de tunnelbak waar het spoor vanuit Zwolle richting Amersfoort doorheen komt te liggen. Over niet al te lange tijd zal deze in gebruik moeten worden gaan worden. En zodra het kan rijdt de trein vanuit Amersfoort dan over de nieuwe IJsselbrug terwijl er daarna gewerkt wordt om de trein naar Amersfoort de definitieve aansluiting te geven.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die bedoelde ik, maar dat is tegelijkertijd een fly-over
Bovenleidingsportalen werden nu geinstalleerd.
Maar verder terug zie je alleen een paar kunstwerken midden in het landschap. Zoals een nogal willekeurige tunnel vlak naast het gewone spoor
De huidige IJsselbrug wordt na ingebruikname van de Hanzelijn gesloopt.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:11 schreef Ascendancy het volgende:
Op dit moment leek het willekeurig.![]()
Waarom moet het met een tunnel? Ik dacht dat de hanzelijn over het huidige spoor heen gaat vlak voor de ijssel. Heb ik dat dan verkeerd gezien?
Dat is niet helemaal waar, er gaan daar juist meer treinen rijden. Als je bedoelt dat je hier minder vaak tegen normaal tarief zal kunnen reizen heb je wel een punt.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
Er gaan wel dingen veranderen ja. Het lijkt er op dat je minder vaak kunt reizen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol.
Die ligt daar voor de afsplitsing van de veluwelijn vanaf de hanzelijnquote:Op donderdag 2 september 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die bedoelde ik, maar dat is tegelijkertijd een fly-over
Bovenleidingsportalen werden nu geinstalleerd.
Maar verder terug zie je alleen een paar kunstwerken midden in het landschap. Zoals een nogal willekeurige tunnel vlak naast het gewone spoor
Dat bedoelde ik ja. Is imo geen echte verbetering dus.quote:Op donderdag 2 september 2010 18:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, er gaan daar juist meer treinen rijden. Als je bedoelt dat je hier minder vaak tegen normaal tarief zal kunnen reizen heb je wel een punt.
Simpelweg een verslechtering. Er is helemaal geen vraag naar een toeslagtraject op Amsterdam-Schiphol. Het gaat er namelijk helemaal niet sneller doorquote:Op donderdag 2 september 2010 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ja. Is imo geen echte verbetering dus.
Bron: Treinreiziger.nlquote:Nog steeds weinig Fyra reizigers
vrijdag 3 september 2010
De Fyra-treinen op de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam hebben een gemiddelde bezetting van 15 procent. Dat komt neer op gemiddeld 75 reizigers per trein, vooral buiten de spits wordt de Fyra nauwelijks gebruikt. Dat meldt het Algemeen Dagblad vrijdag.
In de spits wordt de Fyra het vaakst gebruikt, dan loopt de bezettingsgraad op tot 50 procent. In de daluren wordt de trein veel minder gebruikt. Treinreiziger.nl deed eerder al een keer een onderzoek naar de bezetting, en kwam eveneens op een lage bezetting uit.
Jaarkaarthouders
Sinds 1 april mogen jaarkaarthouders zonder toeslag van de Fyra gebruik maken. Dat heeft echter niet tot een hogere bezetting geleid, want medio februari bedroeg de bezetting eveneens gemiddeld 15 procent. Vorig jaar december ging NS Hispeed nog uit van een bezettingsgraad van 19 procent. Vanaf 4 oktober moeten jaarkaarthouders weer gaan betalen voor de snelle trein. Vanaf dat moment wordt de frequentie verdubbeld en gaat de Fyra 2x per uur rijden.
Breda
NS Hispeed gaat er vanuit dat de bezetting toeneemt als de Fyra vaker gaat rijden. Het is de bedoeling dat de Fyra vanaf december vanaf december ook door gaat rijden naar Breda. Op dit moment worden tussen Rotterdam en Breda testritten uitgevoerd onder ERTMS level 2. Of Fyra daadwerkelijk in december kan doorrijden naar Breda hangt af vanaf het moment NS Hispeed toestemming krijgt om onder level 2 te mogen rijden.
Voorjaar
Volgens het Algemeen Dagblad moet de frequentie in het voorjaar van 2011 verder omhoog. Dan zouden er vier Fyra's per uur gaan rijden tussen Amsterdam en Rotterdam, waarvan twee doorgaand naar Breda.
Echt he, ik snap niet hoe je als directeur zo'n loze en totaal onware claim kan blijven verdedigen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:47 schreef Ireyon het volgende:
Waar ik nog de grootste hekel aan heb is dat standaard antwoord van ze; Als we straks vaker rijden, willen mensen wel te veel geld betalen voor een wanproduct. 'k Snap dat hun hoofdkantoor is bezaaid met idioten maar dat is in de rest van de wereld nog net niet het geval.
Ja precies. Hoe vaker rijden méér mensen in iedere trein moet krijgen ontgaat mij ook geheel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:47 schreef Ireyon het volgende:
Waar ik nog de grootste hekel aan heb is dat standaard antwoord van ze; Als we straks vaker rijden, willen mensen wel te veel geld betalen voor een wanproduct. 'k Snap dat hun hoofdkantoor is bezaaid met idioten maar dat is in de rest van de wereld nog net niet het geval.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:58 schreef De_Hertog het volgende:
Ja precies. Hoe vaker rijden méér mensen in iedere trein moet krijgen ontgaat mij ook geheel.
mja, ze hebben bijna alle parallelle buslijnen opgeheven, dus je moet wel met de trein.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:02 schreef Socios het volgende:
[..]
![]()
Dat is vrij logisch, hoor. Indien een hogere frequentie wordt geboden op een spoorlijn, stijgt het aantal reizigers omdat men dan vaker en met een minder lange ´gemiddelde wachttijd´ kan reizen.
Een recent voorbeeld is de frequentieverhoging tussen Groningen en Zuidbroek. Sindsdien ´puilen´ de treinen juist uit.
Ik had het specifiek over Fyra. Het is niet dat er te weinig treinen rijden op die trajecten, het is dat Fyra (vooralsnog) te weinig meerwaarde biedt voor de extra kosten. Het lijkt me dat je dat niet oplost door meer treinen te laten rijden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:02 schreef Socios het volgende:
[..]
![]()
Dat is vrij logisch, hoor. Indien een hogere frequentie wordt geboden op een spoorlijn, stijgt het aantal reizigers omdat men dan vaker en met een minder lange ´gemiddelde wachttijd´ kan reizen.
Een recent voorbeeld is de frequentieverhoging tussen Groningen en Zuidbroek. Sindsdien ´puilen´ de treinen juist uit.
Ik dacht dat de ICE naar Amsterdam verlies draaide.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom kan een iCE wel met betrekkelijk geringe toeslag rijden en zit die constant vol? Welke idioot is er voor Jan Lul met een gouden koets op en neer aan het karren op een spoor wat op zich al veel te duur is? Hoeveel belastinggeld moet er nog verspild worden?
Dat is inmiddels geschiedenis. Vanuit Amsterdam hoef je nou alleen nog maar in Eindhoven en in Venlo over te stappenquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:42 schreef Ascendancy het volgende:
Tevens geen overstap in Kalderkirchen.
Oh, ik dacht dat die overstap nog een paar weken bleef en daarna naar monchengladbach verplaatst zou worden omdat de langere FLIRTS nog steeds de grens niet over mochten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is inmiddels geschiedenis. Vanuit Amsterdam hoef je nou alleen nog maar in Eindhoven en in Venlo over te stappen
Amsterdam - Köln Hbf:quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is inmiddels geschiedenis. Vanuit Amsterdam hoef je nou alleen nog maar in Eindhoven en in Venlo over te stappen
Zal wel een besloten ritje hebben of anders een testritje voor komende zondag.quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:49 schreef jappas het volgende:
net een kameel in Arnhem gezien, iemand enig idee wat die daar doet? zal helaas wel niet de stoptrein naar Zutphen zijn ipv een SGMm
Ga je zondag nog ergens kijken?quote:Op vrijdag 3 september 2010 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
Zal wel een besloten ritje hebben of anders een testritje voor komende zondag.
Ik weet het nog niet. En de mogelijke locatie heb ik in dit of in het vorige topic al neergezetquote:
Jammer.quote:
Tien kilometer van Dronrijp dus.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weet het nog niet. En de mogelijke locatie heb ik in dit of in het vorige topic al neergezet
Ik denk dat ik te Harlingen (Haven) en Leeuwarden een kijkje ga nemen. In Leeuwarden komt ´ie op meerdere tijdstippen. Nog even plannen hoe te combineren.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:06 schreef greavy het volgende:
Ik ga waarschijnlijk bij Dronrijp staan, of bij de overweg of bij de Headyk
Nog niks zeker hoor.
Wat een kutplaten waren dat toen in 2006 zegquote:Op vrijdag 3 september 2010 15:11 schreef Socios het volgende:
[..]
Jammer.
Hoopte op een mooie foto van die "Kameel" van jou op een locatie als deze ofzo.
Het treinpics, -nieuws en -praattopic deel 33
Haha, af en toe blader ik wat oude topics door. Leuk om de reportages uit die tijd terug te lezen/ bekijken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat een kutplaten waren dat toen in 2006 zegDe kameel rijdt tussen Mp en Lw toch fout voor de zon, dus dat wordt daar bij Wirdum niks.
Veel plezier!quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
ik ga morgen naar de Grote Fok!Meet iig
'k Zag hem tussen Breda en Tilburg.. volgens mij een nieuw stel, anders is het nogal droevig dat-ie nog steeds niet zelf kan rijden..quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:37 schreef Fixers het volgende:
Ik ga morgen gewoon werken.
Tref net een V250 tussen Tilburg en Den Bosch. Issie de weg kwijt?
Ik wil België feliciteren met de ontvangst van het eerste Fyra-treinstel, ik ben blij dat het ontwerp past in de algehele lijn van treinontwerpen in België.quote:Op vrijdag 3 september 2010 21:37 schreef James1988 het volgende:
Die is terug van proefritjes in België?
4881 is het eerste NMBS-stel trouwens.
Nee, de algehele lijn van treinontwerpen in Nederand slaat wel ergens op zeker?quote:Op zaterdag 4 september 2010 08:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik wil België feliciteren met de ontvangst van het eerste Fyra-treinstel, ik ben blij dat het ontwerp past in de algehele lijn van treinontwerpen in België.
Ze zijn niet zo teringlelijk als veel van die Belgenhokken ja. Hoewel dat ook wel weer zijn charme heeft, en dat kunnen we van die Gapende Karper nog niet zeggen.quote:Op zaterdag 4 september 2010 10:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, de algehele lijn van treinontwerpen in Nederand slaat wel ergens op zeker?
Wat een gekut. Waarom mogen ze Nederland niet in?quote:Op zaterdag 4 september 2010 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
krijg net een SMS van mn pa, die is met de ICE onderweg naar Köln. Er is gedonder, de trein uit D mag NL niet in en nou moet de hele zooi in Emmerich 10 minuten wachten en overstappen in een andere trein, en dan hebben ze geen vertraging, of zo.
Dan mag het wel, maar gaat ie stuk.quote:Op zaterdag 4 september 2010 12:15 schreef dennistd het volgende:
Misschien een ICE-3 en geen ICE-3M ingezet? Die eerste doet het niet op gelijkspanning namelijk.
Wat een gepruts van DB. Dat dit kan buiten Berlijn!quote:Op zaterdag 4 september 2010 12:15 schreef dennistd het volgende:
Misschien een ICE-3 en geen ICE-3M ingezet? Die eerste doet het niet op gelijkspanning namelijk.
In tien minuten een vervangende trein regelen kan ik nu niet echt gepruts noemen. Gepruts noem ik wel dat akkefietje van laatst: Vergeten dat werkzaamheden zijn afgelopen en vervolgens een locomotief per abuis naar Venlo sturen terwijl de te rijden trein in Emmerich staat.quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:25 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat een gepruts van DB. Dat dit kan buiten Berlijn!
+100-nogwat vermoed ik.quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:48 schreef Eix het volgende:
[..]
In tien minuten een vervangende trein regelen kan ik nu niet echt gepruts noemen. Gepruts noem ik wel dat akkefietje van laatst: Vergeten dat werkzaamheden zijn afgelopen en vervolgens een locomotief per abuis naar Venlo sturen terwijl de te rijden trein in Emmerich staat.Hoeveel vertraging was dat toen uiteindelijk?
Iets van +240 en +270 dacht ik...quote:Op zaterdag 4 september 2010 18:48 schreef Eix het volgende:
[..]
In tien minuten een vervangende trein regelen kan ik nu niet echt gepruts noemen. Gepruts noem ik wel dat akkefietje van laatst: Vergeten dat werkzaamheden zijn afgelopen en vervolgens een locomotief per abuis naar Venlo sturen terwijl de te rijden trein in Emmerich staat.Hoeveel vertraging was dat toen uiteindelijk?
Jij!quote:Op woensdag 1 september 2010 22:58 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Gaan we dan ook nog even naar 't opstelterrein Cartesiusweg?
quote:Defect aan het spoor Culemborg - Geldermalsen
Tussen Utrecht en Tiel en tussen Utrecht en Den Bosch moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten en tussen Leerdam en Geldermalsen en tussen Utrecht en Schiphol moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door herstelwerkzaamheden rijden er:
* tussen Utrecht en Geldermalsen geen stoptreinen maar bussen
* tussen Geldermalsen en Leerdam geen treinen maar bussen
* tussen Geldermalsenen Tiel geen treinen maar bussen
* tussen Utrecht en Den Bosch geen IC maar snelbussen
* tussen Utrecht en Schiphol minder IC
Advies:
* Reizigers tussen Eindhoven en Utrecht, Amsterdam en Schiphol kunnen omreizen via Rotterdam.
* Doorgaande reizigers tussen Den Bosch en Amersfoort kunnen omreizen via Arnhem.
Prognose:
* Treindienst normaal om 12:30 uur.
Ik hoop dat ze geprobeerd hebben een 1500V-kabel te jatten.quote:Op zondag 5 september 2010 09:31 schreef greavy het volgende:
Er wordt gesproken over koperdiefstal. Vernomen via Twitter.
Check, dezelfde trein even na 15.30u door Ut zien rijden.quote:Op zondag 5 september 2010 05:20 schreef James1988 het volgende:
Vanmiddag zag ik (rond 15.00) rode Traxx + ICRm-Prio (Fyra)-rijtuigen + rode Traxx op de spoorlijn Den Bosch -> Utrecht t.h.v. de A15. Iemand enig idee waarom die route gereden werd, en waarom met 2 Traxx'en? Terug naar Wgm na een dag proefrijden op de HSL?
Van waar naar waar ging je treinreis eigenlijk?quote:Op zondag 5 september 2010 05:29 schreef liesje1979 het volgende:
Ik zat vandaag 2x in een trein.
2x vergeten naar de nummers te kijken ook.
Ik ben tussen 12.43u en 13.19u te Dronrijp. Bij de overweg ten Westen van het station. Ergens tussen 15.30u en 16.00u nog te Leeuwarden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:06 schreef greavy het volgende:
Ik ga waarschijnlijk bij Dronrijp staan, of bij de overweg of bij de Headyk
Nog niks zeker hoor.
Naar Den Haag, terug via Amsterdam.quote:Op zondag 5 september 2010 10:34 schreef Socios het volgende:
[..]
Van waar naar waar ging je treinreis eigenlijk?
Haha, echt he, anders was ik nu nog niet zo pontificaal geweest, hoor. Mijn ´maandtrajectkaart´ werkte ook weer prima.quote:Op zondag 5 september 2010 13:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat werkt goed, een motivatie om uit bed te komen
Nee, die intereurfoto´s posten in dit topic. Dat is het makkelijkst en het leukst voor iedereen.quote:Op zondag 5 september 2010 15:48 schreef djm008 het volgende:
Alvast thanks! Stuur gerust een PM. Dat is wellicht makkelijker.
Die eerste.. bron?quote:Op zondag 5 september 2010 01:55 schreef Ofyles2 het volgende:
Twee belangrijke mededelingen:
• Voorlopig geen spoorverdubbeling tussen Amsterdam en Almere
• Vanaf morgen weer een spitsproef tussen Amsterdam Centraal en Eindhoven
De verdubbeling was slechts een onderdeel van het totale pakket.quote:Op zondag 5 september 2010 16:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Die eerste.. bron?
Jorritsma eiste dat toch als voorwaarde voor de groei van Almere?
Dat kloptquote:Op zondag 5 september 2010 17:01 schreef djm008 het volgende:
Foto's van DE2 178/179 mogen hier gerust geplaatst worden.
Ik was bij het station van 11:30 tot 11:47. Daar kwam nog een gast op een scooter aan om te fotograferen. Iemand van hier?quote:Op zondag 5 september 2010 11:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik ben tussen 12.43u en 13.19u te Dronrijp. Bij de overweg ten Westen van het station. Ergens tussen 15.30u en 16.00u nog te Leeuwarden.
KIJK UIT DAT NIEMAND ZE ZONDER TOESTEMMING GEBRUIKT HOORquote:Op zondag 5 september 2010 17:05 schreef greavy het volgende:
Heb mooie platen gemaakt, moet ze nog even online zetten.
Ik voorzie dat de seinwachters bij Utrecht Centraal het bijzonder druk krijgen. Dit is net Tetris op level 2578 spelen...quote:Op zondag 5 september 2010 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Je kunt je sowieso afvragen hoe handig het is om die proef net nu te doen nou het station in Utrecht op de schop ligt
Gelukkig was ik dat niet idd. Ik stond gewoon biij de overweg, lekker makkelijk. Toen de Kameel weer terug kwam naar Leeuwarden zat ik allang in de auto opweg naar Zwijndrechtquote:Op zondag 5 september 2010 20:15 schreef Socios het volgende:
Leuke foto´s. Toen ik daar was, zag ik nog wel een paar ´overactieve´ mensen helemaal de weilanden inrennen enzo.Gelukkig was jij dat dus niet.
quote:Aanrijding Breda Prinsenbeek-Breda
Tussen Breda en Lage Zwaluwe moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding rijden er tussen Breda en Lage Zwaluwe geen treinen.
Prognose:
*Treindienst normaal om 23:59 uur.
Daarover wordt hier in zijn algemeenheid nèt iets genuanceerder gedacht overigens.quote:Op zondag 5 september 2010 21:51 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
waarschijnlijk zelfdoding.
Oke mensen niks aan de hand.
Ik zou t maar doen. Tenzij je 4 uur lang aan een statafel aan een kop koffie wilt lurken, dat kan ook. Denk aan een euro of 3, trouwens.quote:Op zondag 5 september 2010 22:07 schreef Artbij2 het volgende:
Ik ga komende dinsdag met de ICE van Arnhem naar Frankfurt Lufth. Op deze route is reserveren gewenst, niet verplicht. Ik heb kaartjes via mijn luchtvaarmaatschappij, via internet kan ik geen `reservation only´ doen, kan alleen plaatsen reserveren incl ticket.
Weet iemand of het echt nodig is, dat reserveren?
quote:Seinstoring Groningen-Groningen Noord
Tussen Groningen en Roodeschool en tussen Groningen en Delfzijl moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 15 minuten.
Door een seinstoring rijden de treinen met vertraging.
Prognose:
* Treindienst normaal om 23:00 uur.
't Kan weleens druk worden in zo'n ICE dus voor een paar euro heb je sowieso een fijne zekerheid.. Vooral het volledige traject naar Frankfurt betwijfel ik of je nog zitplaatsen zult vinden die niet gereserveerd zijnquote:Op zondag 5 september 2010 22:07 schreef Artbij2 het volgende:
Ik ga komende dinsdag met de ICE van Arnhem naar Frankfurt Lufth. Op deze route is reserveren gewenst, niet verplicht. Ik heb kaartjes via mijn luchtvaarmaatschappij, via internet kan ik geen `reservation only´ doen, kan alleen plaatsen reserveren incl ticket.
Weet iemand of het echt nodig is, dat reserveren?
3 pp + 12,50 reserveringskosten hoorde ik. Is dat ook online te doen? En zo ja waar?quote:Op zondag 5 september 2010 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou t maar doen. Tenzij je 4 uur lang aan een statafel aan een kop koffie wilt lurken, dat kan ook. Denk aan een euro of 3, trouwens.
Je kan via Deutsche Bahn voor EUR 4,50. alleen een zitplaats reserveren. Helaas kan dat dan niet vanaf Arnhem, wel vanaf Oberhausen Hbf. (Grote kans dat die zitplaats dan ook tussen Arnhem en Oberhausen Hbf al vrij is)quote:Op zondag 5 september 2010 22:40 schreef Artbij2 het volgende:
3 pp + 12,50 reserveringskosten hoorde ik. Is dat ook online te doen? En zo ja waar?
Nee, beter ga je ff in Ut of Ah langs het loketquote:Op zondag 5 september 2010 22:40 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
3 pp + 12,50 reserveringskosten hoorde ik. Is dat ook online te doen? En zo ja waar?
Dat weet jij vast beter dan ikquote:Op zondag 5 september 2010 22:55 schreef Watertornado het volgende:
Zeg Fles, volgens mij heeft een goederentrein vol chemische waar vertraging, is het niet?
Dat zei ik gisteravond ook al:quote:Op maandag 6 september 2010 06:52 schreef greavy het volgende:
Deze ochtend rijden er geen 6 sprinters per uur tussen Utrecht en Geldermalsen in beide richtingen ivm werkzaamheden bij Culemborg..
quote:Op zondag 5 september 2010 18:44 schreef Fixers het volgende:
Wat betreft het spoorboekloos rijden: Geen extra sprinters morgen tussen Geldermalsen en Utrecht. Dat hoor ik net omroepen op Utrecht CS. Nog steeds vanwege herstel werkzaamheden.
Niet alles is zo debiel als het lijkt. Ik stond ook een keer in Duivendrecht verbaasd te kijken dat er één ICM-treinstel in de spits richting Amersfoort ging als IC, helemaal stampvol, maar al gauw bleek dat dat was omdat de Berlijntrein was ingekort en dat we blij mochten zijn dat er überhaupt een trein reed.quote:Op maandag 6 september 2010 09:17 schreef oshiro het volgende:
Zo hee, SLT tussen Amsterdam en Rotterdam zat net zo vol dat er een enorme berg mensen op de stations moest blijven staan... Ook debiel, 1 stel op zo'n traject in de spits
Ze komen er hardhandig achter dat zes bakken Plan V veel meer mensen kan herbergen dan zes bakjes SLT.quote:Op maandag 6 september 2010 09:17 schreef oshiro het volgende:
Zo hee, SLT tussen Amsterdam en Rotterdam zat net zo vol dat er een enorme berg mensen op de stations moest blijven staan... Ook debiel, 1 stel op zo'n traject in de spits
Tja, als je zes bakken V inlevert voor een losse SLT-IV (wat lengte betreft de helft van die zes bakken V) dan weet je dat het misgaat. Dat hadden gewoon twee IV-tjes moeten zijn of tenminste een VI (in een SLT kun je veel meer mensen laten staan).quote:Op maandag 6 september 2010 09:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze komen er hardhandig achter dat zes bakken Plan V veel meer mensen kan herbergen dan zes bakjes SLT.
Die zit/zat in de stoptrein naar Dordrecht, vreemde inzet maar het had dan ook al op de Zaanstraat moeten staan...quote:Op maandag 6 september 2010 10:02 schreef Duvel het volgende:
DDM1 Bison rijdt net Utrecht uit, heel langzaam. Adieu.
Hij ging leeg de deur uit hier, dus zal daar wel naar op weg zijn. Zonde.quote:Op maandag 6 september 2010 10:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die zit/zat in de stoptrein naar Dordrecht, vreemde inzet maar het had dan ook al op de Zaanstraat moeten staan...
Die kunnen ze eventueel in Haarlem uitwisselenquote:Op maandag 6 september 2010 11:08 schreef greavy het volgende:
Er is ook nog een DDM-1 in de serie 3400 actief volgens Somda...
Het spul is nog goed verdwaald.quote:Op maandag 6 september 2010 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die kunnen ze eventueel in Haarlem uitwisselen
Is er naast deze lijst ook iets om te zien wanneer (ongeveer) welk materieel waar rijdt? Bijvoorbeeld in de 3600, die ik regelmatig neem, staan VIRM, ICRm en ICM. Daarbij hebben ICRm en ICM toch mijn voorkeur (ze zitten gewoon fijnerquote:Op maandag 6 september 2010 11:17 schreef dennistd het volgende:
Voor wie zich afvraagt wat er dan wel in welke treinserie hoor te rijden: ik heb mijn treinseriematinzetlijst weer bijgewerkt: http://www.spoornieuws.nl/index?page=treinseries
-> Somda.quote:Op maandag 6 september 2010 12:35 schreef jappas het volgende:
[..]
Is er naast deze lijst ook iets om te zien wanneer (ongeveer) welk materieel waar rijdt? Bijvoorbeeld in de 3600, die ik regelmatig neem, staan VIRM, ICRm en ICM. Daarbij hebben ICRm en ICM toch mijn voorkeur (ze zitten gewoon fijner). Ik kan er alleen nooit iets wijs uit worden of iets op een bepaalde tijd rijdt ofzo. Daar moet toch enig systeem inzitten?
Misschien nog eens wat voor maken, de info heb ik wel liggen namelijk (sterker nog, het zit gewoon in de database, er wordt alleen nog niet meer mee gedaan dat de materieelsoorten per serie opzoeken).quote:Op maandag 6 september 2010 12:35 schreef jappas het volgende:
[..]
Is er naast deze lijst ook iets om te zien wanneer (ongeveer) welk materieel waar rijdt? Bijvoorbeeld in de 3600, die ik regelmatig neem, staan VIRM, ICRm en ICM. Daarbij hebben ICRm en ICM toch mijn voorkeur (ze zitten gewoon fijner). Ik kan er alleen nooit iets wijs uit worden of iets op een bepaalde tijd rijdt ofzo. Daar moet toch enig systeem inzitten?
Het lijkt alsof hier wel een tussenbak bij zit. Die zonder de tussenbak staat toch bij Stator?quote:Op maandag 6 september 2010 13:24 schreef dennistd het volgende:
Als ik me niet vergis is dat Arnhem met een ICM-0 (zonder tussenbak) als oefenobject. Ik meen de 4005 maar zeker weet ik het zo niet.
Een gedetailleerde lijst (indien je het treinnummer weet): Waarisdetreinquote:Op maandag 6 september 2010 12:35 schreef jappas het volgende:
[..]
Is er naast deze lijst ook iets om te zien wanneer (ongeveer) welk materieel waar rijdt? Bijvoorbeeld in de 3600, die ik regelmatig neem, staan VIRM, ICRm en ICM. Daarbij hebben ICRm en ICM toch mijn voorkeur (ze zitten gewoon fijner). Ik kan er alleen nooit iets wijs uit worden of iets op een bepaalde tijd rijdt ofzo. Daar moet toch enig systeem inzitten?
Ik had liever iets meer DDM op de foto gehad, maar hij vertrok voordat ik een goede plek kon vinden. Tevens tegen de zon in, maar dat ging ff niet anders.quote:Op maandag 6 september 2010 16:37 schreef greavy het volgende:
Hmm. DDM-1 is nog hyper actief in Nederland. Rijden nog een paar setjes rond. Zal me benieuwen hoelang de bijsturing dit vol gaat houden..
Verder wel aardige pics hoor Duvel!
Ik kwam ze vanavond in Heerlen ook nog even tegenquote:Op maandag 6 september 2010 14:50 schreef Treces het volgende:
Heeft iemand een idee wat deze jongen vanmiddag in mijn dorp deed?
[ afbeelding ]
xD!quote:Op maandag 6 september 2010 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
GREAVY WAAR WAS JE??!!
[ afbeelding ]foei stout nietmeerdoen
Wat was er in Boxtel?quote:Op maandag 6 september 2010 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
GREAVY WAAR WAS JE??!!
[ afbeelding ]foei stout nietmeerdoen
We moesten een kwartiertje wachten omdat er een defecte trein voor ons zou zitten. Heel Btl - Ht linkerspoor gereden, inclusief extra stop te Vught waar niet de hele trein langs het perron kon. Geen enkele defecte trein op het rechterspoor zien staan thoughquote:
Tof.quote:Op maandag 6 september 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik had +30:13 trouwens. NET genoeg om een GtbV voor te schrijven
Ik heb een weekje vakantie.quote:Op zondag 5 september 2010 22:28 schreef dennistd het volgende:
Heb je aan de verkeerde knopjes gezeten ziggy?
[..]
Star Guitar zeker? Dies tof!quote:Op maandag 6 september 2010 22:03 schreef Watertornado het volgende:
Enneuh, Dr_Flash, óf ik heb niet op zitten letten, óf jij hebt na herhaaldelijke hints vanuit mijn richting nogsteeds niet een of andere clip van The Chemical Brothers gepost. Zou je wel doen.
OF ik was vandaag een echt leven aan het hebben, what you never thought possiblequote:Op maandag 6 september 2010 22:03 schreef Watertornado het volgende:
Enneuh, Dr_Flash, óf ik heb niet op zitten letten, óf jij hebt na herhaaldelijke hints vanuit mijn richting nogsteeds niet een of andere clip van The Chemical Brothers gepost. Zou je wel doen.
spijker, kopquote:Op maandag 6 september 2010 22:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Star Guitar zeker? Dies tof!
Ja nu verpest je 't weer.quote:Op maandag 6 september 2010 22:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Star Guitar zeker? Dies tof!
WaTootje moet nog een hoop lerenquote:Op maandag 6 september 2010 22:07 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ja nu verpest je 't weer.Had 't dan tussen spoiler tags geplaatst.
Weer verbaasd van de snelheid hier.
Avignon Centrequote:Op maandag 6 september 2010 22:31 schreef Socios het volgende:
[..]
Iemand die weet langs welk station ´ie gaat halverwege het nummer?
Wanneer gaat -1 eruit?quote:Op maandag 6 september 2010 22:33 schreef Duvel het volgende:
Nog meer DDM1: verdwaald in de stopper Den Haag C - Gouda Goverwelle.
[ link | afbeelding ]
P1030918 by Duvel78, on Flickr
[ link | afbeelding ]
P1030919 by Duvel78, on Flickr
[ link | afbeelding ]
P1030920 by Duvel78, on Flickr
[ link | afbeelding ]
P1030921 by Duvel78, on Flickr
Met ingang van vandaag.quote:
Valt nog mee, ik zag laatst een van de oudste VIRMs...quote:Op maandag 6 september 2010 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed onder de postzegels die laatste zeg, potverjoppie
Er wordt voorlopig niets gesloopt, dus veel plaatjes krijg je er dan ook niet vanquote:
Vanwege asbest geloof ik. Net als bij de oudere V's.quote:Op maandag 6 september 2010 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er wordt voorlopig niets gesloopt, dus veel plaatjes krijg je er dan ook niet van
Alleen deze foto gevonden...quote:Op maandag 6 september 2010 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er wordt voorlopig niets gesloopt, dus veel plaatjes krijg je er dan ook niet van
Wil je DDM1 niet met DD-AR verwarren?quote:Op maandag 6 september 2010 22:41 schreef Watertornado het volgende:
Duvel: gaat 't jou nu specifiek om DDM1's waar dus zo'n blokkerige afbeelding van een of ander stom dier die je nooit ziet buiten de dierentuin op staat? Of is elke DD-AR voor jou speciaal?
Al het IRM materieel mag van mij linea recta naar Hoebenquote:Op maandag 6 september 2010 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Elke DDAR, DDM, DD IRM whatever mag van mij linea recta de plomp in. En ik heb zo, vaag, het idee dat Duvel daar vergelijkbare ideeën over koestert.
In DDM1 zitten nog licht gewijzigde Sprinterbanken, een verademing vergeleken met DD-AR.quote:Op maandag 6 september 2010 22:43 schreef Socios het volgende:
Als ik op houte planken wil zitten, zoek ik wel een bankje in het bos.
Ik werd laatst letterlijk zeeziek in zo'n ding, was iets niet goed met de vering.quote:Op maandag 6 september 2010 22:44 schreef trolololo het volgende:
[..]
Al het IRM materieel mag van mij linea recta naar Hoeben![]()
Dat noem je toch geen treinenprutsmaterieel..
Wat dacht je van SM'90... over kapitaalvernietiging gesprokenquote:Op maandag 6 september 2010 22:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
En ik vind het debiel dat treinen die 25 jaar oud zijn aan de kant gepleurd worden. Terwijl een paar weken geleden een loc van bijna 60 liet zien dat ie nog prima mee kon. Kapitaalvernietiging. Het comfort zou niet goed genoeg meer zijn. Maar ik geloof dat je met een redelijke revisie dat spul nog makkelijk tien jaar kunt inzetten.
Ik heb vanmiddag trouwens 114 km overleefd in Stadlers RegioSprinter. Geloof het of niet, maar dat is het snelst accelererende railvoertuig ter wereld. En een paar machinisten wilden die titel ook voor het afremmen veiligstellenquote:Op maandag 6 september 2010 22:44 schreef trolololo het volgende:
[..]
Al het IRM materieel mag van mij linea recta naar Hoeben![]()
Dat noem je toch geen treinenprutsmaterieel..
En ze kunnen nu zonder moeite de 1800'en buiten dienst stellen.quote:Op maandag 6 september 2010 22:47 schreef James1988 het volgende:
Het comfort niet goed genoeg is een reden om het naar de buitenwereld te vertellen. De echte reden zal waarschijnlijk eerder in de hoek liggen dat DDM-1 anders is dan de latere series, en daardoor duurder is in het onderhoud in vergelijking met de andere series.
quote:Op maandag 6 september 2010 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor de beeldvorming, dit is de madderfakker waar we het over hebben![]()
[ afbeelding ]
Duits materieelquote:Op maandag 6 september 2010 22:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Eén van de redenen waarom ik zelden met stoptreinen reis in Duitsland.
Wel leuk om te zien, hoor. Maar ik hoef er geen (lange) reizen in te maken.
Dikke motor in keiklein treintje. Racebak.quote:Op maandag 6 september 2010 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag trouwens 114 km overleefd in Stadlers RegioSprinter. Geloof het of niet, maar dat is het snelst accelererende railvoertuig ter wereld. En een paar machinisten wilden die titel ook voor het afremmen veiligstellenEn het spoor ligt daar al niet zo superduper
![]()
Voor de beeldvorming, dit is de madderfakker waar we het over hebben![]()
[ afbeelding ]
Sowieso... Dat ´wiebelen´... Af en toe merk ik er wat van op een emplacement op een station. Maar verder nooit... Ook niet in V-IRM.quote:Op maandag 6 september 2010 22:47 schreef James1988 het volgende:
VIRM is in principe prima materieel, al wiebelen sommige VIRMs inderdaad behoorlijk. Al had ik vorige week een wiebelende ICMm, ook geen pretje.
De RegioSprinter is niet van Stadler, dat is de RegioShuttle. En die laatste heeft Stadler ook alleen gekregen omdat Bombardier ervan af moest bij de overname van ADtranz. De RegioSprinter is van Duewag.quote:Op maandag 6 september 2010 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag trouwens 114 km overleefd in Stadlers RegioSprinter.
Dat is ook zo, er zijn meer dan genoeg 1700's over om de diensten met ICRm te verzekeren, daarnaast gaan er nog ICRm-rijtuigen naar Hispeed waardoor er ook nog wat 1700's aan de kant gaan.quote:Op maandag 6 september 2010 22:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
En ze kunnen nu zonder moeite de 1800'en buiten dienst stellen.
Dat waren 18 bakken, en dat spul was vanaf het begin brakjes...quote:Op maandag 6 september 2010 22:45 schreef trolololo het volgende:
[..]
Wat dacht je van SM'90... over kapitaalvernietiging gesproken
Ja deze kant gaat het op. Het onhandige was ook dat de 1800 niet met die BDs'en kan praten, waardoor ICRm trek-duwstammen alleen met een 1700 kunnen rijdenquote:Op maandag 6 september 2010 22:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is ook zo, er zijn meer dan genoeg 1700's over om de diensten met ICRm te verzekeren, daarnaast gaan er nog ICRm-rijtuigen naar Hispeed waardoor er ook nog wat 1700's aan de kant gaan.
Reken er maar op dat wanneer het ICRm aan de kant gaat (verdrongen door een 5e lichting VIRM?) er helemaal geen getrokken treinen meer in de binnenlandse dienst rijden. En als DB en HSA hun zin krijgen worden ook de internationale getrokken treinen vervangen door treinstellen (meer specifiek: V250 voor Fyra, en ICE's ipv de pimpel).
Ik ben benieuwd wat er met de 1800's (en later 1700's) gaat gebeuren... er zijn destijds wat 1600's naar ACTS en Railion gegaan, maar volgens mij is de kwaliteit van de reeks 1800 niet meer wat het geweest is. Bovendien, welke vervoerder heeft tegenwoordig nog interesse in een loc die uitsluitend binnen Nederland te gebruiken is terwijl je multicourante locs kunt krijgen?
Fijn, maar tegenwoordig staat er Stadler op. Ik zal donderdag nog wel even wat foto's voor je makenquote:Op maandag 6 september 2010 22:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De RegioSprinter is niet van Stadler, dat is de RegioShuttle. En die laatste heeft Stadler ook alleen gekregen omdat Bombardier ervan af moest bij de overname van ADtranz. De RegioSprinter is van Duewag.
Er zijn leuke trajecten bij die eigenlijk niet geschikt zijn voor dat mat, zoals Leiden - Alphen a/d Rijn.quote:Op maandag 6 september 2010 22:50 schreef Socios het volgende:
[..]
Sowieso... Dat ´wiebelen´... Af en toe merk ik er wat van op een emplacement op een station. Maar verder nooit... Ook niet in V-IRM.
Ja en nee. SM'90 heeft wel de basis gevormd voor het DM'90 en het VIRM, dus het is toch nog ergens goed voor geweest.quote:Op maandag 6 september 2010 22:45 schreef trolololo het volgende:
[..]
Wat dacht je van SM'90... over kapitaalvernietiging gesproken
Je 15 seconds of fame!quote:Op maandag 6 september 2010 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Mij zien? hier klikken en door scrollen naar 0:55
ALS je durft.
Hahaha. Professioneel gesproken hoor.quote:Op maandag 6 september 2010 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Mij zien? hier klikken en door scrollen naar 0:55
ALS je durft.
Heb je gelijk in; was kleine serie maar om zo maar even naar Hoeben te sturen vind ik dom; ze reden prima; alleen onderhoud was duur...quote:Op maandag 6 september 2010 22:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat waren 18 bakken, en dat spul was vanaf het begin brakjes...
Die sprinters van tegenwoordig komen anders ook akelig dicht in de buurt hoor. Is gewoon een stuk plastic met een lapje stof eroverheen. Hoogstens een lapje gebonden acrylaatvezel ertussen ofzo. :\quote:Op maandag 6 september 2010 22:43 schreef Socios het volgende:
Als ik op houte planken wil zitten, zoek ik wel een bankje in het bos.
Is niks van bewaard geblevenquote:Op maandag 6 september 2010 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja en nee. SM'90 heeft wel de basis gevormd voor het DM'90 en het VIRM, dus het is toch nog ergens goed voor geweest.
Je wordt nog beroemdquote:Op maandag 6 september 2010 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Mij zien? hier klikken en door scrollen naar 0:55
ALS je durft.
Ach ja, in GTW precies hetzelfde verhaal.quote:Op maandag 6 september 2010 22:59 schreef Watertornado het volgende:
Die sprinters van tegenwoordig komen anders ook akelig dicht in de buurt hoor.
Mja, daar heb ik ook wel wat over gezegd, maar dat heeft de uitzending dus niet gehaaldquote:Op maandag 6 september 2010 22:57 schreef Socios het volgende:
Ik gruwel trouwens wel van die superlatieven als "het spoorboekje definitief het raam uit kan" enzo.
Socios gelooft ook niet in de OV-chipkaart.quote:Op maandag 6 september 2010 22:57 schreef Socios het volgende:
Ik gruwel trouwens wel van die superlatieven als "het spoorboekje definitief het raam uit kan" enzo.
Arriva...quote:Op maandag 6 september 2010 23:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Ach ja, in GTW precies hetzelfde verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |