abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 17:06:50 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85990529
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die bedoelde ik, maar dat is tegelijkertijd een fly-over
Bovenleidingsportalen werden nu geinstalleerd.
Maar verder terug zie je alleen een paar kunstwerken midden in het landschap. Zoals een nogal willekeurige tunnel vlak naast het gewone spoor :?
Dat is geen willekeurige tunnel. Het is de tunnelbak waar het spoor vanuit Zwolle richting Amersfoort doorheen komt te liggen. Over niet al te lange tijd zal deze in gebruik moeten worden gaan worden. En zodra het kan rijdt de trein vanuit Amersfoort dan over de nieuwe IJsselbrug terwijl er daarna gewerkt wordt om de trein naar Amersfoort de definitieve aansluiting te geven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85990699
Op dit moment leek het willekeurig. :6
Waarom moet het met een tunnel? Ik dacht dat de hanzelijn over het huidige spoor heen gaat vlak voor de ijssel. Heb ik dat dan verkeerd gezien?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 17:13:33 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85990765
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:11 schreef Ascendancy het volgende:
Op dit moment leek het willekeurig. :6
Waarom moet het met een tunnel? Ik dacht dat de hanzelijn over het huidige spoor heen gaat vlak voor de ijssel. Heb ik dat dan verkeerd gezien?
De huidige IJsselbrug wordt na ingebruikname van de Hanzelijn gesloopt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85990935
Dan heb ik het dus inderdaad verkeerd gezien :)

Ik lees nu even over hoogfrequent vervoer en daar staan best wat aparte dingen in.
Is er werkelijk meer vervoersvraag op de lijn Leiden-Den Haag dan op Den Haag-Rotterdam? Het lijkt zo onlogisch. Net als dat Utrecht-Arnhem wel wordt meegenomen, maar Utrecht-Den Haag/Rotterdam niet. Ik heb het idee dat de laatste een drukkere corridor. En geen goedenvervoer op de oude lijn meer.

Tevens gaat de frequentie toch juist omlaag op de oude lijn, de HSL gaat immers de 2 grootste steden bedienen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 17:27:18 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85991167
Er gaan wel dingen veranderen ja. Het lijkt er op dat je minder vaak kunt reizen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol.

De meeste treinen zullen via Haarlem omgeleid gaan worden. Deze gaan gewoon door naar Rotterdam Centraal. Wil je naar Den Haag Centraal dan zul je in Leiden over moeten stappen. Dit komt omdat Den Haag Centraal - Schiphol - Lelystad (- Groningen) een corridor wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 september 2010 @ 18:51:27 #81
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85993713
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
Er gaan wel dingen veranderen ja. Het lijkt er op dat je minder vaak kunt reizen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol.
Dat is niet helemaal waar, er gaan daar juist meer treinen rijden. Als je bedoelt dat je hier minder vaak tegen normaal tarief zal kunnen reizen heb je wel een punt.
  donderdag 2 september 2010 @ 21:19:07 #82
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_85999432
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die bedoelde ik, maar dat is tegelijkertijd een fly-over
Bovenleidingsportalen werden nu geinstalleerd.
Maar verder terug zie je alleen een paar kunstwerken midden in het landschap. Zoals een nogal willekeurige tunnel vlak naast het gewone spoor :?
Die ligt daar voor de afsplitsing van de veluwelijn vanaf de hanzelijn ;)


edit: zie ook dit plaatje



Op Zwolle is ondertussen ook begonnen met de voorbereidingen van het nieuwe (4e) perroneiland en de nieuwe voetgangerstunnel(breder)

[ Bericht 5% gewijzigd door Mkr op 02-09-2010 21:25:00 ]
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 21:21:05 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85999523
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, er gaan daar juist meer treinen rijden. Als je bedoelt dat je hier minder vaak tegen normaal tarief zal kunnen reizen heb je wel een punt.
Dat bedoelde ik ja. Is imo geen echte verbetering dus.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 september 2010 @ 21:22:27 #84
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85999577
Vandaag tussen Den Bosch en Utrecht twee keer oponthoud gehad, daardoor een overstap van 15 minuten op de bus gemist, die maar één keer per uur gaat. En het gebrek aan informatie over bussen in Den Bosch is schrijnend.

Ach, soms heb je je dag niet. :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86000306
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dat bedoelde ik ja. Is imo geen echte verbetering dus.
Simpelweg een verslechtering. Er is helemaal geen vraag naar een toeslagtraject op Amsterdam-Schiphol. Het gaat er namelijk helemaal niet sneller door :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86006949
Ga ik vanavond om 22.15 naar de AH.. geen Fokkers te zien! :N
pi_86011298
Heb je aan iedereen die je wel zag, gevraagd of hij of zij een Fokker was? :? Nou dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:38:58 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86014106
quote:
Nog steeds weinig Fyra reizigers
vrijdag 3 september 2010

De Fyra-treinen op de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam hebben een gemiddelde bezetting van 15 procent. Dat komt neer op gemiddeld 75 reizigers per trein, vooral buiten de spits wordt de Fyra nauwelijks gebruikt. Dat meldt het Algemeen Dagblad vrijdag.

In de spits wordt de Fyra het vaakst gebruikt, dan loopt de bezettingsgraad op tot 50 procent. In de daluren wordt de trein veel minder gebruikt. Treinreiziger.nl deed eerder al een keer een onderzoek naar de bezetting, en kwam eveneens op een lage bezetting uit.

Jaarkaarthouders
Sinds 1 april mogen jaarkaarthouders zonder toeslag van de Fyra gebruik maken. Dat heeft echter niet tot een hogere bezetting geleid, want medio februari bedroeg de bezetting eveneens gemiddeld 15 procent. Vorig jaar december ging NS Hispeed nog uit van een bezettingsgraad van 19 procent. Vanaf 4 oktober moeten jaarkaarthouders weer gaan betalen voor de snelle trein. Vanaf dat moment wordt de frequentie verdubbeld en gaat de Fyra 2x per uur rijden.

Breda
NS Hispeed gaat er vanuit dat de bezetting toeneemt als de Fyra vaker gaat rijden. Het is de bedoeling dat de Fyra vanaf december vanaf december ook door gaat rijden naar Breda. Op dit moment worden tussen Rotterdam en Breda testritten uitgevoerd onder ERTMS level 2. Of Fyra daadwerkelijk in december kan doorrijden naar Breda hangt af vanaf het moment NS Hispeed toestemming krijgt om onder level 2 te mogen rijden.

Voorjaar
Volgens het Algemeen Dagblad moet de frequentie in het voorjaar van 2011 verder omhoog. Dan zouden er vier Fyra's per uur gaan rijden tussen Amsterdam en Rotterdam, waarvan twee doorgaand naar Breda.
Bron: Treinreiziger.nl

Een bezettingsgraad van 15% is de helft van wat de NS haalt met de andere treinen. Ze zijn - op een paar dagen na - een jaar bezig met dit hele Fyra-geneuzel, en nog halen ze maar 15% bezetting. Als Thalys in zijn eerste jaar een bezettingsgraad van slechts 15% had gehad zou de SNCF er waarschijnlijk weer mee zijn opgehouden en de TGV's in de binnenlandse dienst ingezet hebben.

:')
pi_86014316
Waar ik nog de grootste hekel aan heb is dat standaard antwoord van ze; Als we straks vaker rijden, willen mensen wel te veel geld betalen voor een wanproduct. 'k Snap dat hun hoofdkantoor is bezaaid met idioten maar dat is in de rest van de wereld nog net niet het geval.
pi_86014507
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:47 schreef Ireyon het volgende:
Waar ik nog de grootste hekel aan heb is dat standaard antwoord van ze; Als we straks vaker rijden, willen mensen wel te veel geld betalen voor een wanproduct. 'k Snap dat hun hoofdkantoor is bezaaid met idioten maar dat is in de rest van de wereld nog net niet het geval.
Echt he, ik snap niet hoe je als directeur zo'n loze en totaal onware claim kan blijven verdedigen.
Het is gewoon belachelijk duur om iedere ochtend in die kuttrein te stappen. En de mensen die dat geldt er wel voor hebben die hebben ook een dikke leasebak. Daar zou ik ook liever in gaan zitten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:58:22 #91
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86014621
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:47 schreef Ireyon het volgende:
Waar ik nog de grootste hekel aan heb is dat standaard antwoord van ze; Als we straks vaker rijden, willen mensen wel te veel geld betalen voor een wanproduct. 'k Snap dat hun hoofdkantoor is bezaaid met idioten maar dat is in de rest van de wereld nog net niet het geval.
Ja precies. Hoe vaker rijden méér mensen in iedere trein moet krijgen ontgaat mij ook geheel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86014747
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:58 schreef De_Hertog het volgende:
Ja precies. Hoe vaker rijden méér mensen in iedere trein moet krijgen ontgaat mij ook geheel.
:')

Dat is vrij logisch, hoor. Indien een hogere frequentie wordt geboden op een spoorlijn, stijgt het aantal reizigers omdat men dan vaker en met een minder lange ´gemiddelde wachttijd´ kan reizen.

Een recent voorbeeld is de frequentieverhoging tussen Groningen en Zuidbroek. Sindsdien ´puilen´ de treinen juist uit.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 september 2010 @ 11:04:30 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86014790
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:02 schreef Socios het volgende:

[..]

:')

Dat is vrij logisch, hoor. Indien een hogere frequentie wordt geboden op een spoorlijn, stijgt het aantal reizigers omdat men dan vaker en met een minder lange ´gemiddelde wachttijd´ kan reizen.

Een recent voorbeeld is de frequentieverhoging tussen Groningen en Zuidbroek. Sindsdien ´puilen´ de treinen juist uit.
mja, ze hebben bijna alle parallelle buslijnen opgeheven, dus je moet wel met de trein.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 september 2010 @ 11:05:43 #94
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86014817
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:02 schreef Socios het volgende:

[..]

:')

Dat is vrij logisch, hoor. Indien een hogere frequentie wordt geboden op een spoorlijn, stijgt het aantal reizigers omdat men dan vaker en met een minder lange ´gemiddelde wachttijd´ kan reizen.

Een recent voorbeeld is de frequentieverhoging tussen Groningen en Zuidbroek. Sindsdien ´puilen´ de treinen juist uit.
Ik had het specifiek over Fyra. Het is niet dat er te weinig treinen rijden op die trajecten, het is dat Fyra (vooralsnog) te weinig meerwaarde biedt voor de extra kosten. Het lijkt me dat je dat niet oplost door meer treinen te laten rijden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 3 september 2010 @ 11:23:53 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_86015301
Nou zou je kunnen stellen dat één van de redenen dat die Fyra weinig meerwaarde biedt, de lage frequentie is, je hebt immers niets aan een kwartier rijtijdwinst als je eerst drie kwartier op die trein moet wachten. Maar dan heb je het wel alleen over Schiphol-Rotterdam.

Op Amsterdam-Schiphol heeft de Fyra geen meerwaarde (van het belangrijkste voordeel, snelheidswinst, is hier geen sprake) en dat zal die ook nooit krijgen. Frequentieverhoging van de HST gaat hier ten koste van frequentieverlaging van de even snelle IC's. Dit gedeelte zou dus gewoon toeslagvrij moeten zijn.
pi_86015438
Waarom kan een iCE wel met betrekkelijk geringe toeslag rijden en zit die constant vol? Welke idioot is er voor Jan Lul met een gouden koets op en neer aan het karren op een spoor wat op zich al veel te duur is? Hoeveel belastinggeld moet er nog verspild worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86017846
Omdat er geen goed alternatief is tussen Amsterdam/Utrecht/Arnhem en het Ruhrgebiet/Frankfurt.
pi_86017961
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom kan een iCE wel met betrekkelijk geringe toeslag rijden en zit die constant vol? Welke idioot is er voor Jan Lul met een gouden koets op en neer aan het karren op een spoor wat op zich al veel te duur is? Hoeveel belastinggeld moet er nog verspild worden?
Ik dacht dat de ICE naar Amsterdam verlies draaide.
Het verschil is natuurlijk dat omreizen via Venlo gewoon een paar uur meer duurt en de meerwaarde van de ICE duidelijk is. Tevens geen overstap in Kalderkirchen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86018227
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:42 schreef Ascendancy het volgende:
Tevens geen overstap in Kalderkirchen.
Dat is inmiddels geschiedenis. Vanuit Amsterdam hoef je nou alleen nog maar in Eindhoven en in Venlo over te stappen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86018324
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is inmiddels geschiedenis. Vanuit Amsterdam hoef je nou alleen nog maar in Eindhoven en in Venlo over te stappen :P
Oh, ik dacht dat die overstap nog een paar weken bleef en daarna naar monchengladbach verplaatst zou worden omdat de langere FLIRTS nog steeds de grens niet over mochten.
Maar Eindhoven Venlo is nu niet echt een mooi traject voor de internationale reizigers met die kutstoptrein die daar rijdt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')