Stap dan ook eens uit op Rotterdam Blaakquote:Op donderdag 2 september 2010 11:59 schreef Gutz het volgende:
elke dag Roosendaal - Rotterdam Centraal begint ook saai te worden...
Ja. Dit omdat de sprinter tussen Almere Oostvaarders en Hoofddorp niet verder rijdt dan Amsterdam Zuid. Door de IC te laten stoppen op Hoofddorp wordt er toch een snelle verbinding gegarandeerd.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom rijdt de ic uit berlijn nu door naar hoofddorp? dit ivm de werkzaamheden bij schiphol?
Volgens mij staat er een extra loc op Hoofddorp Opstel. Hierdoor kun je vrij snel keren.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
bedankt.
en waar word normaal de loc omgereden dan? watergraafsmeer?
Goed mogelijk. Volgens mij ging hij vroeger wel vaker door naar Hoofddorp. Sowieso kun je op die digitale CTA's van alles neerzetten.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:57 schreef Igen het volgende:
Zou er dan nou in Berlijn ook "Hoofddorp" op de CTA's staan?
Volgens mij is Nederland echt het enige land waar ze dat niet idd gewoon doen. Tenzij er echt een groepje kinderen OP de rails aan het spelen is (ook al eens gehad in Duitsland) maar anders wordt er gewoon doorgereden. In België, in Luxemburg, in Duitsland, en ook in Zwitserland.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:35 schreef V2 het volgende:
Gister +30 door iemand die een blokje om ging maken over het spoor bij Gouda. Alle treinen langzaam rijden natuurlijk. Beter rijden ze de volgende keer gewoon op volle snelheid door. Beter voor de dienstregeling, en misschien heeft het nog een beetje afschrikwekkende werking.
In Bentheim werd er halverwege vorige maand iig nog gewoon Schiphol omgeroepen, CTA's zijn daar nietquote:Op donderdag 2 september 2010 13:57 schreef Igen het volgende:
Zou er dan nou in Berlijn ook "Hoofddorp" op de CTA's staan?
In Duitsland heb ik anders vaak genoeg uitgevallen en vertraagde treinen gehad vanwege 'Personen im Gleis'. Dat zal toch niet allemaal zelfmoord zijn geweest?quote:Op donderdag 2 september 2010 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij is Nederland echt het enige land waar ze dat niet idd gewoon doen. Tenzij er echt een groepje kinderen OP de rails aan het spelen is (ook al eens gehad in Duitsland) maar anders wordt er gewoon doorgereden. In België, in Luxemburg, in Duitsland, en ook in Zwitserland.
Volgens mij was het grootste probleem dat er op spoor 5 een intercity stond waar een rem was vastgelopen. Deze moest geblust worden (spoor was wit van het bluspoeder), en het draaistel moest handmatig gelost worden. Dat ding heeft er denk ik zeker een uur gestaan voordat ie werd afgevoerd richting Goverwelle.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:35 schreef V2 het volgende:
Gister +30 door iemand die een blokje om ging maken over het spoor bij Gouda. Alle treinen langzaam rijden natuurlijk. Beter rijden ze de volgende keer gewoon op volle snelheid door. Beter voor de dienstregeling, en misschien heeft het nog een beetje afschrikwekkende werking.
Nou dat zeg ik toch ook? Personen IM Gleis. Niet zomaar iedere jandoedel die op het schouwpad loopt met zijn hondje.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:06 schreef Igen het volgende:
[..]
In Duitsland heb ik anders vaak genoeg uitgevallen en vertraagde treinen gehad vanwege 'Personen im Gleis'. Dat zal toch niet allemaal zelfmoord zijn geweest?
Aha. Nou ok, dat maakt 't allemaal wat minder erg. Enige info die mij ter ore is gekomen (gewoon via de omroep dus) ging over een persoon die langs het spoor lag (?).quote:Op donderdag 2 september 2010 15:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij was het grootste probleem dat er op spoor 5 een intercity stond waar een rem was vastgelopen. Deze moest geblust worden (spoor was wit van het bluspoeder), en het draaistel moest handmatig gelost worden. Dat ding heeft er denk ik zeker een uur gestaan voordat ie werd afgevoerd richting Goverwelle.
Oh ja, wist ik veel of je dat zo letterlijk moet nemen, ik heb in Duitsland nooit mensen op het spoor of op het schouwpad gezien dus voor mij was het altijd maar gissen.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zeg ik toch ook? Personen IM Gleis. Niet zomaar iedere jandoedel die op het schouwpad loopt met zijn hondje.
Kan zijn dat dat er ook nog bij kwam, maar dat van die ic op spoor 5 zal ook een aardige rol hebben gespeeld.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Aha. Nou ok, dat maakt 't allemaal wat minder erg. Enige info die mij ter ore is gekomen (gewoon via de omroep dus) ging over een persoon die langs het spoor lag (?).
Wel een iets stoerdere Heimwee-express dan die 386 trouwens zegquote:
Die bedoelde ik, maar dat is tegelijkertijd een fly-overquote:Op donderdag 2 september 2010 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe staat het met de nieuwe IJsselbrug?
Dat is geen willekeurige tunnel. Het is de tunnelbak waar het spoor vanuit Zwolle richting Amersfoort doorheen komt te liggen. Over niet al te lange tijd zal deze in gebruik moeten worden gaan worden. En zodra het kan rijdt de trein vanuit Amersfoort dan over de nieuwe IJsselbrug terwijl er daarna gewerkt wordt om de trein naar Amersfoort de definitieve aansluiting te geven.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die bedoelde ik, maar dat is tegelijkertijd een fly-over
Bovenleidingsportalen werden nu geinstalleerd.
Maar verder terug zie je alleen een paar kunstwerken midden in het landschap. Zoals een nogal willekeurige tunnel vlak naast het gewone spoor
De huidige IJsselbrug wordt na ingebruikname van de Hanzelijn gesloopt.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:11 schreef Ascendancy het volgende:
Op dit moment leek het willekeurig.![]()
Waarom moet het met een tunnel? Ik dacht dat de hanzelijn over het huidige spoor heen gaat vlak voor de ijssel. Heb ik dat dan verkeerd gezien?
Dat is niet helemaal waar, er gaan daar juist meer treinen rijden. Als je bedoelt dat je hier minder vaak tegen normaal tarief zal kunnen reizen heb je wel een punt.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
Er gaan wel dingen veranderen ja. Het lijkt er op dat je minder vaak kunt reizen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol.
Die ligt daar voor de afsplitsing van de veluwelijn vanaf de hanzelijnquote:Op donderdag 2 september 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die bedoelde ik, maar dat is tegelijkertijd een fly-over
Bovenleidingsportalen werden nu geinstalleerd.
Maar verder terug zie je alleen een paar kunstwerken midden in het landschap. Zoals een nogal willekeurige tunnel vlak naast het gewone spoor
Dat bedoelde ik ja. Is imo geen echte verbetering dus.quote:Op donderdag 2 september 2010 18:51 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, er gaan daar juist meer treinen rijden. Als je bedoelt dat je hier minder vaak tegen normaal tarief zal kunnen reizen heb je wel een punt.
Simpelweg een verslechtering. Er is helemaal geen vraag naar een toeslagtraject op Amsterdam-Schiphol. Het gaat er namelijk helemaal niet sneller doorquote:Op donderdag 2 september 2010 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ja. Is imo geen echte verbetering dus.
Bron: Treinreiziger.nlquote:Nog steeds weinig Fyra reizigers
vrijdag 3 september 2010
De Fyra-treinen op de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam hebben een gemiddelde bezetting van 15 procent. Dat komt neer op gemiddeld 75 reizigers per trein, vooral buiten de spits wordt de Fyra nauwelijks gebruikt. Dat meldt het Algemeen Dagblad vrijdag.
In de spits wordt de Fyra het vaakst gebruikt, dan loopt de bezettingsgraad op tot 50 procent. In de daluren wordt de trein veel minder gebruikt. Treinreiziger.nl deed eerder al een keer een onderzoek naar de bezetting, en kwam eveneens op een lage bezetting uit.
Jaarkaarthouders
Sinds 1 april mogen jaarkaarthouders zonder toeslag van de Fyra gebruik maken. Dat heeft echter niet tot een hogere bezetting geleid, want medio februari bedroeg de bezetting eveneens gemiddeld 15 procent. Vorig jaar december ging NS Hispeed nog uit van een bezettingsgraad van 19 procent. Vanaf 4 oktober moeten jaarkaarthouders weer gaan betalen voor de snelle trein. Vanaf dat moment wordt de frequentie verdubbeld en gaat de Fyra 2x per uur rijden.
Breda
NS Hispeed gaat er vanuit dat de bezetting toeneemt als de Fyra vaker gaat rijden. Het is de bedoeling dat de Fyra vanaf december vanaf december ook door gaat rijden naar Breda. Op dit moment worden tussen Rotterdam en Breda testritten uitgevoerd onder ERTMS level 2. Of Fyra daadwerkelijk in december kan doorrijden naar Breda hangt af vanaf het moment NS Hispeed toestemming krijgt om onder level 2 te mogen rijden.
Voorjaar
Volgens het Algemeen Dagblad moet de frequentie in het voorjaar van 2011 verder omhoog. Dan zouden er vier Fyra's per uur gaan rijden tussen Amsterdam en Rotterdam, waarvan twee doorgaand naar Breda.
Echt he, ik snap niet hoe je als directeur zo'n loze en totaal onware claim kan blijven verdedigen.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:47 schreef Ireyon het volgende:
Waar ik nog de grootste hekel aan heb is dat standaard antwoord van ze; Als we straks vaker rijden, willen mensen wel te veel geld betalen voor een wanproduct. 'k Snap dat hun hoofdkantoor is bezaaid met idioten maar dat is in de rest van de wereld nog net niet het geval.
Ja precies. Hoe vaker rijden méér mensen in iedere trein moet krijgen ontgaat mij ook geheel.quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:47 schreef Ireyon het volgende:
Waar ik nog de grootste hekel aan heb is dat standaard antwoord van ze; Als we straks vaker rijden, willen mensen wel te veel geld betalen voor een wanproduct. 'k Snap dat hun hoofdkantoor is bezaaid met idioten maar dat is in de rest van de wereld nog net niet het geval.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 10:58 schreef De_Hertog het volgende:
Ja precies. Hoe vaker rijden méér mensen in iedere trein moet krijgen ontgaat mij ook geheel.
mja, ze hebben bijna alle parallelle buslijnen opgeheven, dus je moet wel met de trein.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:02 schreef Socios het volgende:
[..]
![]()
Dat is vrij logisch, hoor. Indien een hogere frequentie wordt geboden op een spoorlijn, stijgt het aantal reizigers omdat men dan vaker en met een minder lange ´gemiddelde wachttijd´ kan reizen.
Een recent voorbeeld is de frequentieverhoging tussen Groningen en Zuidbroek. Sindsdien ´puilen´ de treinen juist uit.
Ik had het specifiek over Fyra. Het is niet dat er te weinig treinen rijden op die trajecten, het is dat Fyra (vooralsnog) te weinig meerwaarde biedt voor de extra kosten. Het lijkt me dat je dat niet oplost door meer treinen te laten rijden.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:02 schreef Socios het volgende:
[..]
![]()
Dat is vrij logisch, hoor. Indien een hogere frequentie wordt geboden op een spoorlijn, stijgt het aantal reizigers omdat men dan vaker en met een minder lange ´gemiddelde wachttijd´ kan reizen.
Een recent voorbeeld is de frequentieverhoging tussen Groningen en Zuidbroek. Sindsdien ´puilen´ de treinen juist uit.
Ik dacht dat de ICE naar Amsterdam verlies draaide.quote:Op vrijdag 3 september 2010 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom kan een iCE wel met betrekkelijk geringe toeslag rijden en zit die constant vol? Welke idioot is er voor Jan Lul met een gouden koets op en neer aan het karren op een spoor wat op zich al veel te duur is? Hoeveel belastinggeld moet er nog verspild worden?
Dat is inmiddels geschiedenis. Vanuit Amsterdam hoef je nou alleen nog maar in Eindhoven en in Venlo over te stappenquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:42 schreef Ascendancy het volgende:
Tevens geen overstap in Kalderkirchen.
Oh, ik dacht dat die overstap nog een paar weken bleef en daarna naar monchengladbach verplaatst zou worden omdat de langere FLIRTS nog steeds de grens niet over mochten.quote:Op vrijdag 3 september 2010 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is inmiddels geschiedenis. Vanuit Amsterdam hoef je nou alleen nog maar in Eindhoven en in Venlo over te stappen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |