Stap dan ook eens uit op Rotterdam Blaakquote:Op donderdag 2 september 2010 11:59 schreef Gutz het volgende:
elke dag Roosendaal - Rotterdam Centraal begint ook saai te worden...
Ja. Dit omdat de sprinter tussen Almere Oostvaarders en Hoofddorp niet verder rijdt dan Amsterdam Zuid. Door de IC te laten stoppen op Hoofddorp wordt er toch een snelle verbinding gegarandeerd.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom rijdt de ic uit berlijn nu door naar hoofddorp? dit ivm de werkzaamheden bij schiphol?
Volgens mij staat er een extra loc op Hoofddorp Opstel. Hierdoor kun je vrij snel keren.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
bedankt.
en waar word normaal de loc omgereden dan? watergraafsmeer?
Goed mogelijk. Volgens mij ging hij vroeger wel vaker door naar Hoofddorp. Sowieso kun je op die digitale CTA's van alles neerzetten.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:57 schreef Igen het volgende:
Zou er dan nou in Berlijn ook "Hoofddorp" op de CTA's staan?
Volgens mij is Nederland echt het enige land waar ze dat niet idd gewoon doen. Tenzij er echt een groepje kinderen OP de rails aan het spelen is (ook al eens gehad in Duitsland) maar anders wordt er gewoon doorgereden. In België, in Luxemburg, in Duitsland, en ook in Zwitserland.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:35 schreef V2 het volgende:
Gister +30 door iemand die een blokje om ging maken over het spoor bij Gouda. Alle treinen langzaam rijden natuurlijk. Beter rijden ze de volgende keer gewoon op volle snelheid door. Beter voor de dienstregeling, en misschien heeft het nog een beetje afschrikwekkende werking.
In Bentheim werd er halverwege vorige maand iig nog gewoon Schiphol omgeroepen, CTA's zijn daar nietquote:Op donderdag 2 september 2010 13:57 schreef Igen het volgende:
Zou er dan nou in Berlijn ook "Hoofddorp" op de CTA's staan?
In Duitsland heb ik anders vaak genoeg uitgevallen en vertraagde treinen gehad vanwege 'Personen im Gleis'. Dat zal toch niet allemaal zelfmoord zijn geweest?quote:Op donderdag 2 september 2010 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij is Nederland echt het enige land waar ze dat niet idd gewoon doen. Tenzij er echt een groepje kinderen OP de rails aan het spelen is (ook al eens gehad in Duitsland) maar anders wordt er gewoon doorgereden. In België, in Luxemburg, in Duitsland, en ook in Zwitserland.
Volgens mij was het grootste probleem dat er op spoor 5 een intercity stond waar een rem was vastgelopen. Deze moest geblust worden (spoor was wit van het bluspoeder), en het draaistel moest handmatig gelost worden. Dat ding heeft er denk ik zeker een uur gestaan voordat ie werd afgevoerd richting Goverwelle.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:35 schreef V2 het volgende:
Gister +30 door iemand die een blokje om ging maken over het spoor bij Gouda. Alle treinen langzaam rijden natuurlijk. Beter rijden ze de volgende keer gewoon op volle snelheid door. Beter voor de dienstregeling, en misschien heeft het nog een beetje afschrikwekkende werking.
Nou dat zeg ik toch ook? Personen IM Gleis. Niet zomaar iedere jandoedel die op het schouwpad loopt met zijn hondje.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:06 schreef Igen het volgende:
[..]
In Duitsland heb ik anders vaak genoeg uitgevallen en vertraagde treinen gehad vanwege 'Personen im Gleis'. Dat zal toch niet allemaal zelfmoord zijn geweest?
Aha. Nou ok, dat maakt 't allemaal wat minder erg. Enige info die mij ter ore is gekomen (gewoon via de omroep dus) ging over een persoon die langs het spoor lag (?).quote:Op donderdag 2 september 2010 15:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Volgens mij was het grootste probleem dat er op spoor 5 een intercity stond waar een rem was vastgelopen. Deze moest geblust worden (spoor was wit van het bluspoeder), en het draaistel moest handmatig gelost worden. Dat ding heeft er denk ik zeker een uur gestaan voordat ie werd afgevoerd richting Goverwelle.
Oh ja, wist ik veel of je dat zo letterlijk moet nemen, ik heb in Duitsland nooit mensen op het spoor of op het schouwpad gezien dus voor mij was het altijd maar gissen.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zeg ik toch ook? Personen IM Gleis. Niet zomaar iedere jandoedel die op het schouwpad loopt met zijn hondje.
Kan zijn dat dat er ook nog bij kwam, maar dat van die ic op spoor 5 zal ook een aardige rol hebben gespeeld.quote:Op donderdag 2 september 2010 15:18 schreef V2 het volgende:
[..]
Aha. Nou ok, dat maakt 't allemaal wat minder erg. Enige info die mij ter ore is gekomen (gewoon via de omroep dus) ging over een persoon die langs het spoor lag (?).
Wel een iets stoerdere Heimwee-express dan die 386 trouwens zegquote:
Die bedoelde ik, maar dat is tegelijkertijd een fly-overquote:Op donderdag 2 september 2010 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe staat het met de nieuwe IJsselbrug?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |