abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85964060

Welkom in alweer deel 251 van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

======================================================================================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld, een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

======================================================================================

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.
======================================================================================

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT

======================================================================================

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 0% gewijzigd door Crientj op 01-09-2010 22:14:23 ]
  woensdag 1 september 2010 @ 21:26:33 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85964189
OK... :D

On-topic: ik mag morgen weer met de trein, wie nog meer?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85964217
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef Duvel het volgende:
OK... :D

On-topic: ik mag morgen weer met de trein, wie nog meer?
Vrijdag weer :D
pi_85964218
ik vrijdag.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85964227
Vandaag in de 4209 (Ehv-Shl), leek wel of er een stofzuiger in de trein zat, harder herrie bij hogere snelheid. Deze trein was voorzien van wifi, maar het was niet super. Moet zeggen het bereik is beter dan met UMTS via de telefoon maar echt snel was het nog niet.
pi_85964261
Ik ga morgen ook weer met de trein. Vandaag had ik op de 2200 serie een SLT. Wtf?
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_85964421
Ik moest zoeken :')
  woensdag 1 september 2010 @ 21:32:04 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85964446
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
ik vrijdag.
Same here, morgen thuiswerk.
pi_85964485
2200 serie? Het is hier Somda niet hoor. Sociaal gehandicapten daarheen gaarne :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 september 2010 @ 21:33:50 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85964533
Vrijdag weer een stukje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85964733
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
2200 serie? Het is hier Somda niet hoor. Sociaal gehandicapten daarheen gaarne :)
En ik zit niet eens op Somda. ;(

In ieder geval de trein van Amsterdam naar Breda/Dordrecht via Haarlem/Leiden/Den Haag was vandaag (toen ik erin zat tenminste) een SLT. Normaal moet je het altijd uithouden in gare DD-AR-bakken maar daar is vanzelfsprekend wel een stuk meer ruimte in per bak. Maar de trein hadden ze gelukkig ook redelijk lang gemaakt.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_85964785
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:38 schreef Watertornado het volgende:

[..]

En ik zit niet eens op Somda. ;(

In ieder geval de trein van Amsterdam naar Breda/Dordrecht via Haarlem/Leiden/Den Haag was vandaag (toen ik erin zat tenminste) een SLT. Normaal moet je het altijd uithouden in gare DD-AR-bakken maar daar is vanzelfsprekend wel een stuk meer ruimte in per bak. Maar de trein hadden ze gelukkig ook redelijk lang gemaakt.
Lekker, 2 ½ uur zonder plee *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85964868
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker, 2 ½ uur zonder plee *O*
Gelukkig was 't geen Beneluxtrein, dan was-ie opgeheven wegens gebrek aan wc's.
pi_85964891
:')
  woensdag 1 september 2010 @ 21:54:46 #15
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85965502
Dee 251? Que?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_85965774
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dee 251? Que?
250 + 1

Pak je zakjapanner er maar even bij ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85966116
Als alles met mijn studentenOV goedgaat, ga ik morgen groningen maar eens doen. Eventueel via Friesland terug en een tussenstop in Assen
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85966340
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:06 schreef Ascendancy het volgende:
Als alles met mijn studentenOV goedgaat,
Ik zorg voor popcorn morgen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85966398
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef Duvel het volgende:
OK... :D

On-topic: ik mag morgen weer met de trein, wie nog meer?
Ik kom zojuist uit de trein en mag morgen weer met de trein. :P
pi_85966491
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dee 251? Que?
:(
pi_85966733
Morgen weer met de trein naar Hengeloooo :D
pi_85966752
Voor mijn nieuwe baan mag ik elke dag Alkmaar -> Leiden :)
De terugweg is minder leuk want ELKE (maar dan ook echt ELKE) dag 's avonds op de terugweg zit de hele 1e klas vol, en de 2e klas totaal niet en kan ik niet lekker zitten :(
  woensdag 1 september 2010 @ 22:23:39 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85966947
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:38 schreef Watertornado het volgende:

[..]

En ik zit niet eens op Somda. ;(

In ieder geval de trein van Amsterdam naar Breda/Dordrecht via Haarlem/Leiden/Den Haag was vandaag (toen ik erin zat tenminste) een SLT. Normaal moet je het altijd uithouden in gare DD-AR-bakken maar daar is vanzelfsprekend wel een stuk meer ruimte in per bak. Maar de trein hadden ze gelukkig ook redelijk lang gemaakt.
Spot niet met die al te mooie DDM-1 :( Dat is wel het oudste dubbeldeks materieel wat NS heeft, en per september aan de kant gaat -O-
pi_85967006
Mooi. Opdonderen met die kuttoei.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 september 2010 @ 22:26:35 #25
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85967113
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:26 schreef Duvel het volgende:
OK... :D

On-topic: ik mag morgen weer met de trein, wie nog meer?
Ik mag elke dag met de trein *O*
Vrijdagmiddag heb ik nog even een 'uitstapje' naar Leeuwarden, aldaar ik tot zondag blijf. En dan maandag weer vanuit Zwijndrecht (ja, met de auto ga ik naar huis) elke dag Zwijndrecht - Rotterdam Lombardijen mag afleggen :)
  woensdag 1 september 2010 @ 22:33:39 #26
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85967510
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi. Opdonderen met die kuttoei.
:N
Er staat een defecte DDM-1 op Rotterdam die ze willen afslepen naar Maastricht om een nieuwe 1800 E-loc voor te plaatsen, en hem terug te krijgen in de rijdende dienst 8)7
Pak dan lekker de reserve DDM-1 stam die er is.. Het gaat toch terzijde. Smijt deze dan maar bij de Zaanstraat neer.

Maandag ochtend word de laatste DDM-1 rit gereden, en welgeteld 3 stammen komen eenmalig in actie: De Spitstoevoegers uit Enkhuizen in de ochtend (4 stuks, waarvan 3 met DDM-1) zal nog gereden worden, en worden in Amsterdam ledig naar de Zaanstraat gereden, waarna de taak van DDM-1 compleet over en uit is..
De rest staat (als het goed is) eerder al op de Zaanstraat.
  woensdag 1 september 2010 @ 22:34:11 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85967542
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Spot niet met die al te mooie DDM-1 :( Dat is wel het oudste dubbeldeks materieel wat NS heeft, en per september aan de kant gaat -O-
Beledig DDM1 niet door het met DD-AR te verwarren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 1 september 2010 @ 22:34:46 #28
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_85967569
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

250 + 1

Pak je zakjapanner er maar even bij ^O^
Rekenen kan ik prima, dank je. "Deel" spellen echter ook.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_85967714
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Rekenen kan ik prima, dank je. "Deel" spellen echter ook.
Ik zie een hekje? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85967751
Even wat meer treinenfans naar Utrecht sturen aanstaande zaterdag:

Grote FOK! meet zaterdag 4 september in Utrecht, komt allen #3

Komt allen! :P
pi_85967882
Treinennerds, kom Socios, Duvel en Fles in het echt bekijken! :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 september 2010 @ 22:47:29 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85968195
Zaterdag zit ik in het kleine dorpje genaamd Easterlittens. Dus nee, dat zit er niet in..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 september 2010 @ 22:56:34 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85968643
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Treinennerds, kom Socios, Duvel en Fles in het echt bekijken! :')
Nope. Ben dan werken :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85968660
't Is zaterdag kermis in Roosendaal, natuurlijk blijf ik dan hier. Op loopafstand van 't station, komt allen *O*
pi_85968778
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Treinennerds, kom Socios, Duvel en Fles in het echt bekijken! :')
Gaan we dan ook nog even naar 't opstelterrein Cartesiusweg?
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_85969054
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:58 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Gaan we dan ook nog even naar 't opstelterrein Cartesiusweg?
Nee. Bruno komt niet :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85969116
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
Nope. Ben dan werken :P
Van 15.00u tot ergens in de nacht? :+

Waar werk je tegenwoordig? :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 september 2010 @ 23:07:51 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85969174
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Van 15.00u tot ergens in de nacht? :+

Waar werk je tegenwoordig? :P
Werk op zaterdag bij de TNT post :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85969201
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zorg voor popcorn morgen ^O^
Nou het is dus al fout gegaan.
De IB stuurt mij in augustus een brief dat mijn oude studentOV eraf moet, omdat ik vanaf maart geen recht meer had op OV :') _!
Maar nu laadde ik gisteren me nieuwe op en mijn oude zou er bij dat zelfde ding af moeten, maar nu heb ik 2 OV's en 2 kortingskaarten op mijn chip ^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85969242
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
Werk op zaterdag bij de TNT post :P
En waar moet je verder naartoe voor je werk? :P Ik meende dat je een stukje met de trein moest daarvoor.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 september 2010 @ 23:19:23 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85969705
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:09 schreef Socios het volgende:

[..]

En waar moet je verder naartoe voor je werk? :P Ik meende dat je een stukje met de trein moest daarvoor.
Moet vanuit Groningen naar mijn ouderlijk huis toe
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85969790
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Moet vanuit Groningen naar mijn ouderlijk huis toe
Ohw, zo! Nu snap ik het. Jammer dat je zaterdag niet kan dan. Was wel lachen geweest.
  donderdag 2 september 2010 @ 01:39:59 #43
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85973738
pfff, wat een oeverloos gezeik hier, is dit nog wel TPG, treintopic?

Voor straf!
Geen foto!
Een fapper-storie.
Vandaag trein Utrecht CS-Heerlen/Maastricht 19.38 vertrek ik weet niet wat het was, heb er geen verstand van leek op ATB maar trein 4 x flink op zijn rem tussen Utrecht Cs en Culemborg, het was wel zo dat de firma Heijmans flink te keer ging links van ons.
20.07 (erger kan het niet worden) wtf, Thalys te Culemborg, toen ben ik maar mijn boek gaan lezen :)
00.02 terug naar Utrecht, beetje saai hoewel ik de trein vanaf Geldermalsen volgens mij gewoon zelf had kunnen meenemen. :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 2 september 2010 @ 01:53:35 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_85973923
Een Thalys in Culemborg is redelijk opmerkelijk... de enige verklaring die ik daarvoor kan bedenken is dat dat een Thalys is die vanaf Antwerpen op weg was naar Amsterdam maar i.v.m. een verstoring op de zuidsectie van de HSL via de verbindingsboog bij Breda is omgereden via Den Bosch / Utrecht.

Als de noordsectie verstoord zou zijn zou vanaf Rotterdam de klassieke route (over Den Haag) genomen kunnen worden. De andere kant op had men de Schiphollijn kunnen nemen (als de noordsectie gestoord zou zijn) of de route langs Roosendaal / Lijn 12.
  donderdag 2 september 2010 @ 07:41:19 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85975189
quote:
Op woensdag 1 september 2010 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Bruno komt niet :')
Wat? Wie?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 september 2010 @ 08:54:55 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_85976054
quote:
Op donderdag 2 september 2010 07:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat? Wie?
Bruno is een jongen (18 of 19 jaar volgens mij) uit Zwijndrecht, die al heel lang een droom heeft om machinist te worden.
Maar hij vind alles qua spoor wel leuk, en doet nogal eens illegale dingen om net die ene foto of net die ene video te maken. Zoals zonder spoorbevoegdheid de rails op te gaan :o

Of bedoeld fles hier een andere Bruno?
  donderdag 2 september 2010 @ 08:58:36 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85976125
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:54 schreef greavy het volgende:

[..]

Bruno is een jongen (18 of 19 jaar volgens mij) uit Zwijndrecht, die al heel lang een droom heeft om machinist te worden.
Maar hij vind alles qua spoor wel leuk, en doet nogal eens illegale dingen om net die ene foto of net die ene video te maken. Zoals zonder spoorbevoegdheid de rails op te gaan :o

Of bedoeld fles hier een andere Bruno?
:{ Sukkel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85976543
quote:
Op woensdag 1 september 2010 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zie een hekje? :?
Ja,maar in de tweedeeerste regel van de OP had ik iets teveel verwijderd.
Anders stond er 'Welkom in deel ###...'
  Moderator donderdag 2 september 2010 @ 09:23:35 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_85976572
:W

Ik mag ook elke dag met de trein :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_85977497
Ik ga vrijdag weer met de trein, Grunn - R'dam.
  donderdag 2 september 2010 @ 11:09:13 #51
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_85979047
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_85980636
elke dag Roosendaal - Rotterdam Centraal begint ook saai te worden...
pi_85982333
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:59 schreef Gutz het volgende:
elke dag Roosendaal - Rotterdam Centraal begint ook saai te worden...

Stap dan ook eens uit op Rotterdam Blaak ^O^
Please consider the environment before printing this post
pi_85982800
waarom rijdt de ic uit berlijn nu door naar hoofddorp? dit ivm de werkzaamheden bij schiphol?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 13:20:39 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85982978
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
waarom rijdt de ic uit berlijn nu door naar hoofddorp? dit ivm de werkzaamheden bij schiphol?
Ja. Dit omdat de sprinter tussen Almere Oostvaarders en Hoofddorp niet verder rijdt dan Amsterdam Zuid. Door de IC te laten stoppen op Hoofddorp wordt er toch een snelle verbinding gegarandeerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85983168
bedankt.

en waar word normaal de loc omgereden dan? watergraafsmeer?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 13:31:29 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85983341
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
bedankt.

en waar word normaal de loc omgereden dan? watergraafsmeer?
Volgens mij staat er een extra loc op Hoofddorp Opstel. Hierdoor kun je vrij snel keren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 2 september 2010 @ 13:46:09 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85983807
Op Hoofddorp Opstel is er 80 minuten tussen aankomst en vertrek, tijd genoeg dus (als er niet al te veel vertraging is tenminste, bij meer dan +60 vertrekt ie ook te laat weer naar Duitsland). De extra stop op Hoofddorp is niks meer dan even stoppen en de deuren ontgrendelen, want normaal komt ie op weg naar Opstel ook al langs het perron daar.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85984227
Zou er dan nou in Berlijn ook "Hoofddorp" op de CTA's staan?
  donderdag 2 september 2010 @ 14:35:26 #60
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_85985431
Gister +30 door iemand die een blokje om ging maken over het spoor bij Gouda. Alle treinen langzaam rijden natuurlijk. Beter rijden ze de volgende keer gewoon op volle snelheid door. Beter voor de dienstregeling, en misschien heeft het nog een beetje afschrikwekkende werking.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_85985569
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:57 schreef Igen het volgende:
Zou er dan nou in Berlijn ook "Hoofddorp" op de CTA's staan?
Goed mogelijk. Volgens mij ging hij vroeger wel vaker door naar Hoofddorp. Sowieso kun je op die digitale CTA's van alles neerzetten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85985617
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:35 schreef V2 het volgende:
Gister +30 door iemand die een blokje om ging maken over het spoor bij Gouda. Alle treinen langzaam rijden natuurlijk. Beter rijden ze de volgende keer gewoon op volle snelheid door. Beter voor de dienstregeling, en misschien heeft het nog een beetje afschrikwekkende werking.
Volgens mij is Nederland echt het enige land waar ze dat niet idd gewoon doen. Tenzij er echt een groepje kinderen OP de rails aan het spelen is (ook al eens gehad in Duitsland) maar anders wordt er gewoon doorgereden. In België, in Luxemburg, in Duitsland, en ook in Zwitserland.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 2 september 2010 @ 14:59:40 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_85986272
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:57 schreef Igen het volgende:
Zou er dan nou in Berlijn ook "Hoofddorp" op de CTA's staan?
In Bentheim werd er halverwege vorige maand iig nog gewoon Schiphol omgeroepen, CTA's zijn daar niet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_85986502
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Volgens mij is Nederland echt het enige land waar ze dat niet idd gewoon doen. Tenzij er echt een groepje kinderen OP de rails aan het spelen is (ook al eens gehad in Duitsland) maar anders wordt er gewoon doorgereden. In België, in Luxemburg, in Duitsland, en ook in Zwitserland.
In Duitsland heb ik anders vaak genoeg uitgevallen en vertraagde treinen gehad vanwege 'Personen im Gleis'. Dat zal toch niet allemaal zelfmoord zijn geweest?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2010 15:08:15 ]
  donderdag 2 september 2010 @ 15:10:53 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85986639
quote:
Op donderdag 2 september 2010 14:35 schreef V2 het volgende:
Gister +30 door iemand die een blokje om ging maken over het spoor bij Gouda. Alle treinen langzaam rijden natuurlijk. Beter rijden ze de volgende keer gewoon op volle snelheid door. Beter voor de dienstregeling, en misschien heeft het nog een beetje afschrikwekkende werking.
Volgens mij was het grootste probleem dat er op spoor 5 een intercity stond waar een rem was vastgelopen. Deze moest geblust worden (spoor was wit van het bluspoeder), en het draaistel moest handmatig gelost worden. Dat ding heeft er denk ik zeker een uur gestaan voordat ie werd afgevoerd richting Goverwelle.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 02-09-2010 15:15:57 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85986700
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:06 schreef Igen het volgende:

[..]

In Duitsland heb ik anders vaak genoeg uitgevallen en vertraagde treinen gehad vanwege 'Personen im Gleis'. Dat zal toch niet allemaal zelfmoord zijn geweest?
Nou dat zeg ik toch ook? Personen IM Gleis. Niet zomaar iedere jandoedel die op het schouwpad loopt met zijn hondje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85986713
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:10 schreef Duvel het volgende:
Deze moest geblusd worden
ge-hoe? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 2 september 2010 @ 15:15:42 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85986796
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ge-hoe? :?
Oh tering!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 september 2010 @ 15:18:16 #69
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_85986869
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:10 schreef Duvel het volgende:

[..]


Volgens mij was het grootste probleem dat er op spoor 5 een intercity stond waar een rem was vastgelopen. Deze moest geblust worden (spoor was wit van het bluspoeder), en het draaistel moest handmatig gelost worden. Dat ding heeft er denk ik zeker een uur gestaan voordat ie werd afgevoerd richting Goverwelle.
Aha. Nou ok, dat maakt 't allemaal wat minder erg. Enige info die mij ter ore is gekomen (gewoon via de omroep dus) ging over een persoon die langs het spoor lag (?).
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_85986889
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou dat zeg ik toch ook? Personen IM Gleis. Niet zomaar iedere jandoedel die op het schouwpad loopt met zijn hondje.
Oh ja, wist ik veel of je dat zo letterlijk moet nemen, ik heb in Duitsland nooit mensen op het spoor of op het schouwpad gezien dus voor mij was het altijd maar gissen.
  donderdag 2 september 2010 @ 15:34:43 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_85987424
quote:
Op donderdag 2 september 2010 15:18 schreef V2 het volgende:

[..]

Aha. Nou ok, dat maakt 't allemaal wat minder erg. Enige info die mij ter ore is gekomen (gewoon via de omroep dus) ging over een persoon die langs het spoor lag (?).
Kan zijn dat dat er ook nog bij kwam, maar dat van die ic op spoor 5 zal ook een aardige rol hebben gespeeld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_85988070
quote:
Wel een iets stoerdere Heimwee-express dan die 386 trouwens zeg _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85990106
Verder dan Zwolle niet gedaan, hoe verder noordelijk ik ging, hoe kutter het weer werd }:|
En via Deventer terug. S&V die 2 bejaarde mensen in Zwolle naar het verkeerde spoor stuurde, maar even wel de goede weg uitgelegd.
Mooie Fly-over hebben ze daar wel neergelegd. ^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85990150
Hoe staat het met de nieuwe IJsselbrug?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_85990367
quote:
Op donderdag 2 september 2010 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe staat het met de nieuwe IJsselbrug?
Die bedoelde ik, maar dat is tegelijkertijd een fly-over
Bovenleidingsportalen werden nu geinstalleerd.
Maar verder terug zie je alleen een paar kunstwerken midden in het landschap. Zoals een nogal willekeurige tunnel vlak naast het gewone spoor :?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 17:06:50 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85990529
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die bedoelde ik, maar dat is tegelijkertijd een fly-over
Bovenleidingsportalen werden nu geinstalleerd.
Maar verder terug zie je alleen een paar kunstwerken midden in het landschap. Zoals een nogal willekeurige tunnel vlak naast het gewone spoor :?
Dat is geen willekeurige tunnel. Het is de tunnelbak waar het spoor vanuit Zwolle richting Amersfoort doorheen komt te liggen. Over niet al te lange tijd zal deze in gebruik moeten worden gaan worden. En zodra het kan rijdt de trein vanuit Amersfoort dan over de nieuwe IJsselbrug terwijl er daarna gewerkt wordt om de trein naar Amersfoort de definitieve aansluiting te geven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85990699
Op dit moment leek het willekeurig. :6
Waarom moet het met een tunnel? Ik dacht dat de hanzelijn over het huidige spoor heen gaat vlak voor de ijssel. Heb ik dat dan verkeerd gezien?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 17:13:33 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85990765
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:11 schreef Ascendancy het volgende:
Op dit moment leek het willekeurig. :6
Waarom moet het met een tunnel? Ik dacht dat de hanzelijn over het huidige spoor heen gaat vlak voor de ijssel. Heb ik dat dan verkeerd gezien?
De huidige IJsselbrug wordt na ingebruikname van de Hanzelijn gesloopt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_85990935
Dan heb ik het dus inderdaad verkeerd gezien :)

Ik lees nu even over hoogfrequent vervoer en daar staan best wat aparte dingen in.
Is er werkelijk meer vervoersvraag op de lijn Leiden-Den Haag dan op Den Haag-Rotterdam? Het lijkt zo onlogisch. Net als dat Utrecht-Arnhem wel wordt meegenomen, maar Utrecht-Den Haag/Rotterdam niet. Ik heb het idee dat de laatste een drukkere corridor. En geen goedenvervoer op de oude lijn meer.

Tevens gaat de frequentie toch juist omlaag op de oude lijn, de HSL gaat immers de 2 grootste steden bedienen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 17:27:18 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85991167
Er gaan wel dingen veranderen ja. Het lijkt er op dat je minder vaak kunt reizen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol.

De meeste treinen zullen via Haarlem omgeleid gaan worden. Deze gaan gewoon door naar Rotterdam Centraal. Wil je naar Den Haag Centraal dan zul je in Leiden over moeten stappen. Dit komt omdat Den Haag Centraal - Schiphol - Lelystad (- Groningen) een corridor wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 september 2010 @ 18:51:27 #81
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_85993713
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
Er gaan wel dingen veranderen ja. Het lijkt er op dat je minder vaak kunt reizen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol.
Dat is niet helemaal waar, er gaan daar juist meer treinen rijden. Als je bedoelt dat je hier minder vaak tegen normaal tarief zal kunnen reizen heb je wel een punt.
  donderdag 2 september 2010 @ 21:19:07 #82
216495 Mkr
Stay out of trouble, boys.
pi_85999432
quote:
Op donderdag 2 september 2010 17:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die bedoelde ik, maar dat is tegelijkertijd een fly-over
Bovenleidingsportalen werden nu geinstalleerd.
Maar verder terug zie je alleen een paar kunstwerken midden in het landschap. Zoals een nogal willekeurige tunnel vlak naast het gewone spoor :?
Die ligt daar voor de afsplitsing van de veluwelijn vanaf de hanzelijn ;)


edit: zie ook dit plaatje



Op Zwolle is ondertussen ook begonnen met de voorbereidingen van het nieuwe (4e) perroneiland en de nieuwe voetgangerstunnel(breder)

[ Bericht 5% gewijzigd door Mkr op 02-09-2010 21:25:00 ]
"I am nice, and if that makes me a pussy, so be it."
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 september 2010 @ 21:21:05 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_85999523
quote:
Op donderdag 2 september 2010 18:51 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, er gaan daar juist meer treinen rijden. Als je bedoelt dat je hier minder vaak tegen normaal tarief zal kunnen reizen heb je wel een punt.
Dat bedoelde ik ja. Is imo geen echte verbetering dus.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 2 september 2010 @ 21:22:27 #84
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85999577
Vandaag tussen Den Bosch en Utrecht twee keer oponthoud gehad, daardoor een overstap van 15 minuten op de bus gemist, die maar één keer per uur gaat. En het gebrek aan informatie over bussen in Den Bosch is schrijnend.

Ach, soms heb je je dag niet. :P
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86000306
quote:
Op donderdag 2 september 2010 21:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Dat bedoelde ik ja. Is imo geen echte verbetering dus.
Simpelweg een verslechtering. Er is helemaal geen vraag naar een toeslagtraject op Amsterdam-Schiphol. Het gaat er namelijk helemaal niet sneller door :r
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86006949
Ga ik vanavond om 22.15 naar de AH.. geen Fokkers te zien! :N
pi_86011298
Heb je aan iedereen die je wel zag, gevraagd of hij of zij een Fokker was? :? Nou dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:38:58 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_86014106
quote:
Nog steeds weinig Fyra reizigers
vrijdag 3 september 2010

De Fyra-treinen op de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Rotterdam hebben een gemiddelde bezetting van 15 procent. Dat komt neer op gemiddeld 75 reizigers per trein, vooral buiten de spits wordt de Fyra nauwelijks gebruikt. Dat meldt het Algemeen Dagblad vrijdag.

In de spits wordt de Fyra het vaakst gebruikt, dan loopt de bezettingsgraad op tot 50 procent. In de daluren wordt de trein veel minder gebruikt. Treinreiziger.nl deed eerder al een keer een onderzoek naar de bezetting, en kwam eveneens op een lage bezetting uit.

Jaarkaarthouders
Sinds 1 april mogen jaarkaarthouders zonder toeslag van de Fyra gebruik maken. Dat heeft echter niet tot een hogere bezetting geleid, want medio februari bedroeg de bezetting eveneens gemiddeld 15 procent. Vorig jaar december ging NS Hispeed nog uit van een bezettingsgraad van 19 procent. Vanaf 4 oktober moeten jaarkaarthouders weer gaan betalen voor de snelle trein. Vanaf dat moment wordt de frequentie verdubbeld en gaat de Fyra 2x per uur rijden.

Breda
NS Hispeed gaat er vanuit dat de bezetting toeneemt als de Fyra vaker gaat rijden. Het is de bedoeling dat de Fyra vanaf december vanaf december ook door gaat rijden naar Breda. Op dit moment worden tussen Rotterdam en Breda testritten uitgevoerd onder ERTMS level 2. Of Fyra daadwerkelijk in december kan doorrijden naar Breda hangt af vanaf het moment NS Hispeed toestemming krijgt om onder level 2 te mogen rijden.

Voorjaar
Volgens het Algemeen Dagblad moet de frequentie in het voorjaar van 2011 verder omhoog. Dan zouden er vier Fyra's per uur gaan rijden tussen Amsterdam en Rotterdam, waarvan twee doorgaand naar Breda.
Bron: Treinreiziger.nl

Een bezettingsgraad van 15% is de helft van wat de NS haalt met de andere treinen. Ze zijn - op een paar dagen na - een jaar bezig met dit hele Fyra-geneuzel, en nog halen ze maar 15% bezetting. Als Thalys in zijn eerste jaar een bezettingsgraad van slechts 15% had gehad zou de SNCF er waarschijnlijk weer mee zijn opgehouden en de TGV's in de binnenlandse dienst ingezet hebben.

:')
pi_86014316
Waar ik nog de grootste hekel aan heb is dat standaard antwoord van ze; Als we straks vaker rijden, willen mensen wel te veel geld betalen voor een wanproduct. 'k Snap dat hun hoofdkantoor is bezaaid met idioten maar dat is in de rest van de wereld nog net niet het geval.
pi_86014507
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:47 schreef Ireyon het volgende:
Waar ik nog de grootste hekel aan heb is dat standaard antwoord van ze; Als we straks vaker rijden, willen mensen wel te veel geld betalen voor een wanproduct. 'k Snap dat hun hoofdkantoor is bezaaid met idioten maar dat is in de rest van de wereld nog net niet het geval.
Echt he, ik snap niet hoe je als directeur zo'n loze en totaal onware claim kan blijven verdedigen.
Het is gewoon belachelijk duur om iedere ochtend in die kuttrein te stappen. En de mensen die dat geldt er wel voor hebben die hebben ook een dikke leasebak. Daar zou ik ook liever in gaan zitten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:58:22 #91
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86014621
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:47 schreef Ireyon het volgende:
Waar ik nog de grootste hekel aan heb is dat standaard antwoord van ze; Als we straks vaker rijden, willen mensen wel te veel geld betalen voor een wanproduct. 'k Snap dat hun hoofdkantoor is bezaaid met idioten maar dat is in de rest van de wereld nog net niet het geval.
Ja precies. Hoe vaker rijden méér mensen in iedere trein moet krijgen ontgaat mij ook geheel.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86014747
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 10:58 schreef De_Hertog het volgende:
Ja precies. Hoe vaker rijden méér mensen in iedere trein moet krijgen ontgaat mij ook geheel.
:')

Dat is vrij logisch, hoor. Indien een hogere frequentie wordt geboden op een spoorlijn, stijgt het aantal reizigers omdat men dan vaker en met een minder lange ´gemiddelde wachttijd´ kan reizen.

Een recent voorbeeld is de frequentieverhoging tussen Groningen en Zuidbroek. Sindsdien ´puilen´ de treinen juist uit.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 september 2010 @ 11:04:30 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86014790
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:02 schreef Socios het volgende:

[..]

:')

Dat is vrij logisch, hoor. Indien een hogere frequentie wordt geboden op een spoorlijn, stijgt het aantal reizigers omdat men dan vaker en met een minder lange ´gemiddelde wachttijd´ kan reizen.

Een recent voorbeeld is de frequentieverhoging tussen Groningen en Zuidbroek. Sindsdien ´puilen´ de treinen juist uit.
mja, ze hebben bijna alle parallelle buslijnen opgeheven, dus je moet wel met de trein.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 september 2010 @ 11:05:43 #94
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86014817
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:02 schreef Socios het volgende:

[..]

:')

Dat is vrij logisch, hoor. Indien een hogere frequentie wordt geboden op een spoorlijn, stijgt het aantal reizigers omdat men dan vaker en met een minder lange ´gemiddelde wachttijd´ kan reizen.

Een recent voorbeeld is de frequentieverhoging tussen Groningen en Zuidbroek. Sindsdien ´puilen´ de treinen juist uit.
Ik had het specifiek over Fyra. Het is niet dat er te weinig treinen rijden op die trajecten, het is dat Fyra (vooralsnog) te weinig meerwaarde biedt voor de extra kosten. Het lijkt me dat je dat niet oplost door meer treinen te laten rijden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 3 september 2010 @ 11:23:53 #95
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_86015301
Nou zou je kunnen stellen dat één van de redenen dat die Fyra weinig meerwaarde biedt, de lage frequentie is, je hebt immers niets aan een kwartier rijtijdwinst als je eerst drie kwartier op die trein moet wachten. Maar dan heb je het wel alleen over Schiphol-Rotterdam.

Op Amsterdam-Schiphol heeft de Fyra geen meerwaarde (van het belangrijkste voordeel, snelheidswinst, is hier geen sprake) en dat zal die ook nooit krijgen. Frequentieverhoging van de HST gaat hier ten koste van frequentieverlaging van de even snelle IC's. Dit gedeelte zou dus gewoon toeslagvrij moeten zijn.
pi_86015438
Waarom kan een iCE wel met betrekkelijk geringe toeslag rijden en zit die constant vol? Welke idioot is er voor Jan Lul met een gouden koets op en neer aan het karren op een spoor wat op zich al veel te duur is? Hoeveel belastinggeld moet er nog verspild worden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86017846
Omdat er geen goed alternatief is tussen Amsterdam/Utrecht/Arnhem en het Ruhrgebiet/Frankfurt.
pi_86017961
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 11:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom kan een iCE wel met betrekkelijk geringe toeslag rijden en zit die constant vol? Welke idioot is er voor Jan Lul met een gouden koets op en neer aan het karren op een spoor wat op zich al veel te duur is? Hoeveel belastinggeld moet er nog verspild worden?
Ik dacht dat de ICE naar Amsterdam verlies draaide.
Het verschil is natuurlijk dat omreizen via Venlo gewoon een paar uur meer duurt en de meerwaarde van de ICE duidelijk is. Tevens geen overstap in Kalderkirchen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_86018227
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:42 schreef Ascendancy het volgende:
Tevens geen overstap in Kalderkirchen.
Dat is inmiddels geschiedenis. Vanuit Amsterdam hoef je nou alleen nog maar in Eindhoven en in Venlo over te stappen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_86018324
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is inmiddels geschiedenis. Vanuit Amsterdam hoef je nou alleen nog maar in Eindhoven en in Venlo over te stappen :P
Oh, ik dacht dat die overstap nog een paar weken bleef en daarna naar monchengladbach verplaatst zou worden omdat de langere FLIRTS nog steeds de grens niet over mochten.
Maar Eindhoven Venlo is nu niet echt een mooi traject voor de internationale reizigers met die kutstoptrein die daar rijdt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')