Goh, verrassend. Nu meer mensen met dit gedrocht (verplicht) te maken krijgen dat in eerste instantie al veel te duur was (meer dan 1 miljard euro) en reizen duurder maakt, heeft het minder draagvlak.quote:'Draagvlak OV-chipkaart slinkt'
Nederlanders zijn steeds minder enthousiast over de OV-chipkaart. Zo vindt nog maar 43 procent dat de kaart het reizen gemakkelijker maakt. In 2008 vond nog een meerderheid van 54 procent dat, blijkt uit de Vervoersmonitor 2010 van onderzoeksbureau Newcom. Voor het onderzoek zijn meer dan duizend mensen ondervraagd.
Nog maar 28 procent noemt de OV-chipkaart een eerlijk reissysteem. In 2008 vond nog 37 procent het systeem eerlijk. Slechts zeven procent gelooft dat zijn persoonsgegevens bij de chipkaart veilig zijn, ongeveer net zo veel als in 2008. Ook het percentage dat de kaart betrouwbaar noemt (elf procent) bleef nagenoeg gelijk. Maar twintig procent gelooft dat de kaart het reizen sneller maakt.
Terwijl de kaart volgend jaar in heel Nederland moet worden ingevoerd, geeft nog maar dertig procent aan zeer goed op de hoogte te zijn van hoe de kaart werkt. Dat is wel iets hoger dan in 2008, toen nog maar zeventien procent op de hoogte was.
De bekendheid van de kaart is wel toegenomen: 93 procent van de ondervraagden kent de kaart tegenover 88 procent in 2008. Ook is nu dertig procent van plan de kaart te kopen zodra hij in de eigen regio wordt ingevoerd, vergeleken met zeventien procent in 2008.
Dit dus .quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:55 schreef BasEnAad het volgende:
De overheid geeft nooit iets terug. Nu dus ook niet.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:58 schreef Sapstengel het volgende:
Domme OV chipkaart. Voor mij is het gratis, want student, maar ik heb ook zo'n naamloze kaart met saldo gewoon om eens te proberen. Waar ik normaal 1,20 betaal voor een enkele reis, betaal ik met de OV-chip ruim 1,70. En overstapkaartjes zijn ook niet meer mogelijk, die kon je eerst voor 1,60 kopen als je binnen een uur terug ging, of over wilde stappen op een andere lijn.
Ik heb nog nooit iemand gehoord over een trein- of buskaartje die het niet naar behoren zou werken.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:58 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dit dus .
En verder werkt die OV-chip perfect hier
quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:00 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand gehoord over een trein- of buskaartje die het niet naar behoren zou werken.
Voor degene die de OV-chipkaart zo graag wil, omdat het lastig en onhandig is met allemaal verschillende soorten papieren kaartjes: het is verstandig om met een begeleider te reizen, kennelijk heb je hulp nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren in deze maatschappij.
Met overstappen op een andere lijn lukt dat wel inderdaad. Alleen als ik even snel het centrum in wil en dan weer terug is 35 minuten meestal niet genoeg.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:00 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nu kun je binnen 35 minuten overstappen zodat je niet nog eens het basistarief hoeft te betalen.
Ik betaal 3 euro om van de ene kant van Amsterdam naar de andere kant te reizen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:01 schreef Winner_Taco het volgende:
Normaal moest ik met de metro een kaartje kopen voor 1,60 ( ja ook voor 1 halteóf 2 strippen afstempelen ) en nu betaal ik maar 0,40 cent voor de rit , dus een stuk eerlijker
Nee oké, maar dat is vanzelfsprekend omdat je dan een nieuwe rit hebt natuurlijk.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:03 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Met overstappen op een andere lijn lukt dat wel inderdaad. Alleen als ik even snel het centrum in wil en dan weer terug is 35 minuten meestal niet genoeg.
quote:En trouwens, is dat Dwight in je UI?
Nee. Dat komt omdat voorstanders van de kaart iedereen die kaart willen opdringen. Ik pleit voor keuze.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:02 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik ben niet echt een voorstander van de kaart. Het slaat uiteindelijk nergens op gezien we ook met papieren kaartjes prima kunnen betalen.
Maar wat jij zegt slaat natuurlijk nergens op. Het was inderdaad een rommeltje, wou je met de trein dan moest je weer apart kaartje kopen. Had je een kortingskaart moest je weer een ander kaartje kopen. Wou je met de bus dan moest je naar de supermarkt om een strippenkaart te halen.
Nu gaat dat allemaal automatisch. Het is wel handig, maar veel te duur geweest. Veel te weinig privacy en te duur qua tarief ook.
Ja hoor, ga ergens anders trollen. Het basistarief is al 78 cent.quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:01 schreef Winner_Taco het volgende:
Normaal moest ik met de metro een kaartje kopen voor 1,60 ( ja ook voor 1 halteóf 2 strippen afstempelen ) en nu betaal ik maar 0,40 cent voor de rit , dus een stuk eerlijker
Met andere woorden: zeventig procent van de reizigers overweegt het openbaar vervoer voortaan te mijden als dat ding verplicht wordt.quote:Ook is nu dertig procent van plan de kaart te kopen zodra hij in de eigen regio wordt ingevoerd, vergeleken met zeventien procent in 2008.
Ik woon zelf in Amsterdam, maar ik peins er niet over om de ov-chipkaart aan te schaffen. Lopen, fietsen of de auto nemen zijn voor mij de opties om te vervoeren.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:53 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Goh, verrassend. Nu meer mensen met dit gedrocht (verplicht) te maken krijgen dat in eerste instantie al veel te duur was (meer dan 1 miljard euro) en reizen duurder maakt, heeft het minder draagvlak.
Zal de stekker eruit getrokken worden en krijgt Rotterdam en Amsterdam weer de papieren buskaart terug? Vast niet, want "nu is er al zoveel in geïnvesteerd, er is geen weg meer terug." Zo gaat dat altijd.
nee ben je gelijk 4 euro kwijt per persoonquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:54 schreef Ludacriss het volgende:
Net bij de Randstad rail in Den Haag liepen de ov-kaart systemen vast en raakten ze buiten dienst. Het was shopping night dus erg druk en hierdoor konden veel mensen niet meer uit checken. Heb er een aantal erg horen schelden! Geen vlekkeloos systeem dus!
Het openbaar vervoer vermijd ik al sinds de privatisering van de NS en busmaatschappijen.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Met andere woorden: zeventig procent van de reizigers overweegt het openbaar vervoer voortaan te mijden als dat ding verplicht wordt.
quote:Op zondag 20 juni 2010 11:27 schreef Citizen.Erased het volgende:
De OV-chipkaart zorgt voor een verhoging van de drempel om het OV te gebruiken en het lijkt me sterk dat men dat na wil streven.
Misschien moet je dan toch maar eens gaan kijken bij het OV want het is echt geen drama. Oke, het is minder leuk en makkelijk dan met de auto maar dat is altijd zo geweest.quote:Op zondag 20 juni 2010 12:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het openbaar vervoer vermijd ik al sinds de privatisering van de NS en busmaatschappijen.
Dit is een logische stap in dat proces en het is onomkeerbaar.
Service, klantvriendelijkheid, keuzevrijheid e.d. is allemaal verdwenen en men ziet zichzelf alleen nog maar als vervoersmaatschappij, die zo efficiënt mogelijk mensen van A naar B vervoert. Onpersoonlijk en met de rekenmachine.
Waar is je instaptarief van ongeveer 0,75 dan?quote:Op donderdag 17 juni 2010 14:01 schreef Winner_Taco het volgende:
quote:Nederland zou Nederland niet zijn als er niet ook op uitgebreide schaal kritiek werd geleverd op de zonering en de kennis daarvan. Hoe weet een wildvreemde reiziger hoeveel zones hij in een grote stad moet afstempelen, of hoeveel zones het is van de halte politiepost in het Zuid-Limburgse Vijlen naar de Dorpsstraat in het naburige Noorbeek? De laatste reis wordt verzorgd door de busmaatschappijen Hermes en Limex.
Sommige chauffeurs hebben geen idee hoeveel zones er moeten worden afgestempeld. Roodvoets: ‘Het aantal zones veroorzaakt inderdaad problemen bij de afstempeling van de strippenkaart. Iedere buschauffeur behoort te weten hoe zijn gebied is ingedeeld in zones. De reguliere reiziger weet dat natuurlijk ook en vraagt gewoon om een aantal zones. Maar van toevallige toeristen kan je dat moeilijker verwachten.’ Die onbekendheid kan ook gemakkelijk leiden tot grijs en zwart rijden, een veel voorkomend probleem.
quote:OV-Chipkaart: gewoon even wennen
‘Begrijpen nieuwe kaart vereist universitaire opleiding’, ‘Consumentenbond vreest chaos openbaar vervoer’, ‘Bejaarden in de problemen’ en ‘Kaart pakt duurder uit’. Zijn dit krantenkoppen over de nieuwe ov-chipkaart, die zo omstreden oplaadbare vervoerspas die donderdag definitief in de Rotterdamse metro zal worden ingevoerd? Nee hoor, ze horen bij berichten uit 1980 bij de introductie van de strippenkaart in het landelijk openbaar vervoer.
De vervanging van de toenmalige metro-, tram- en buskaartjes door een reissysteem met zones veroorzaakte bijna dertig jaar geleden een storm van protest.
Misschien moet je je OV-chipkaart "per ongeluk" verliezen, dan krijg je wel een nieuwe.quote:Op zondag 20 juni 2010 14:14 schreef Laydina het volgende:
Ik heb een ov chipkaart, maar die werkt dus niet echt meer. Hij pakt hem niet meer in de bussen. Ga je naar de NS station zeg je dat ie het niet doet. Ja na 1 minuut voor dat ding houden wel. Dus is het niet hun probleem meer. Wil je een nieuwe zeggen ze: het is een persoonlijke, dus op de site regelen.
Kijk je op de site staat er: je moet een papiertje van de NS invullen
Jeuh, een artikel uit een ver verleden dat niet eens ingaat op het echte probleem met de chipkaart: dat het onding gewoon niet betrouwbaar is en in te veel gevallen gewoon niet doet wat het moet doen.quote:Op zondag 20 juni 2010 14:15 schreef VancouverFan het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)on-even-wennen.dhtml
[..]
Dat.. Zou nooit geld zetten op de studenten OV simpelweg omdat het dan zou verdwijnen aan boetes omdat het systeem iedere maand wel een keer faalt.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:27 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Ik moet nu voor 2 x 78 cent een verzoek om terugvragen gaan sturen naar dat klote Qbuzz omdat die kastjes in de bussen gewoon geld van de chipkaart schrijven, terwijl er een abo op staat. Stelletje prutsers, ze weten dat niemand voor zon klein bedrag zoveel moeite gaat doen dus het is gewoon weer simpel cashen.
gewoon niet reageren joh, dan krijgen we een discussie hier ipv die herhalingenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Jeuh, een artikel uit een ver verleden dat niet eens ingaat op het echte probleem met de chipkaart: dat het onding gewoon niet betrouwbaar is en in te veel gevallen gewoon niet doet wat het moet doen.
Qbuzz schijnt veel problemen te hebben, gisteren werkte het systeem weer een keer niet, ging de bus midden op de weg stilstaan om het systeem te resetten.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:27 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Ik moet nu voor 2 x 78 cent een verzoek om terugvragen gaan sturen naar dat klote Qbuzz omdat die kastjes in de bussen gewoon geld van de chipkaart schrijven, terwijl er een abo op staat. Stelletje prutsers, ze weten dat niemand voor zon klein bedrag zoveel moeite gaat doen dus het is gewoon weer simpel cashen.
omdat het goedkoop moet ? (geen duurdere veiligere chip, goedkope poortjes)quote:Op zondag 20 juni 2010 16:47 schreef justanick het volgende:
Ik blijf mij altijd afvragen waarom NL het iedere keer voor elkaar weet te krijgen om dit soort projecten binnen de kortste keren FUBAR te krijgen. In London werkt het Oyster systeem vziw aanmerkelijk beter, het kan dus wel goed zijn.
Nieuw? Volgens mij was de beveiliging van die chip al verouderd op het moment dat ze 'm afnamen, dus dat is 'm ook niet.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:50 schreef eriksd het volgende:
Omdat Nederland altijd met van die nieuwe kutsystemen komen die ook altijd waardeloos blijken te zijn. Kenniseconomie hé
daarom werden in het begin al heel veel poortjes vervangenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:58 schreef justanick het volgende:
[..]
Nieuw? Volgens mij was de beveiliging van die chip al verouderd op het moment dat ze 'm afnamen, dus dat is 'm ook niet.
Ja, maar je moet dan wel weer opnieuw betalen, wat bij de papieren kaart niet was. Je betaalt dus minimaal 2x zoveelquote:Op donderdag 17 juni 2010 14:00 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nu kun je binnen 35 minuten overstappen zodat je niet nog eens het basistarief hoeft te betalen.
Al een schooklasje op schoolreis zien gaan? Nou enig hoor, moet je voor 28 kinderen zorgen dat alles goed gaat, plus nog 15 kaarten zelf kopen omdat ze nog geen chipkaart hadden, enig systeemquote:Op donderdag 17 juni 2010 14:00 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand gehoord over een trein- of buskaartje die het niet naar behoren zou werken.
Voor degene die de OV-chipkaart zo graag wil, omdat het lastig en onhandig is met allemaal verschillende soorten papieren kaartjes: het is verstandig om met een begeleider te reizen, kennelijk heb je hulp nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren in deze maatschappij.
Gelukkig werkt papier al voor duizenden jaren, sterker nog; het is nog leesbaar na die tijd, maar het ov systeem veranderd van dag tot dagquote:Op zondag 20 juni 2010 17:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
daarom werden in het begin al heel veel poortjes vervangen
Kaartenautomaten bleken ook niet te voldoen, ook die werden massaal vervangen (in Rotterdam althans)
goedkoop is duurkoop, zeker voor een systeem wat minimaal 30 jaar mee moet gaan toch
quote:U hebt op 16-3-2010 om 3:14:45 de volgende vraag aan ons gesteld:
Geachte heer/mevrouw,
Met de nodige interesse las ik de diverse berichten in de media over het klanttevredenheidsonderzoek naar de OV-chipkaart middels een telefonische enquête en ben erg benieuwd naar de achterliggende cijfers en de methodiek.
Is er een mogelijkheid dat het onderzoeksrapport op de site wordt gepubliceerd of dat deze mij wordt toegezonden?
Met vriendelijke groet,
Zelva
Geachte heer Zelva,
Hartelijk dank voor uw reactie van half maart dit jaar. Met oprechte excuses voor de ernstige vertraging in de beantwoording reageer ik hierop.
U treft hieronder een directe link naar de webpagina van onze website www.ret.nl, waar u meer informatie kunt vinden over het door u genoemde tevredenheidsonderzoek:
http://www.ret.nl/over-re(...)n-ov-weer-hoger.aspx
Het is mij overigens uit uw mailverzoek niet duidelijk geworden waarom u meer informatie wilt hebben over dit specifieke onderzoek.
In principe zijn onderzoekgegevens namelijk uitsluitend bedoeld voor bedrijfseigen gebruik, tenzij onze opdrachtgever de Stadsregio Rotterdam daarom vraagt.
Mocht de informatie in de hierboven genoemde link voor u niet voldoende blijken zijn, dan raad ik u aan om een schriftelijk verzoek in te dienen bij de RET met daarbij de reden voor uw verzoek. U kunt dit richten aan:
RET
afdeling Marketing, Services en Communicatie
Postbus 112
3000 AC ROTTERDAM
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Anna Klink
RET Klant Contact Center
en dan geven ze een link naar een onderzoek dat mensen het OV hoger waarderenquote:Op maandag 21 juni 2010 22:36 schreef Zelva het volgende:
Ah, is dit nu het officiële ov-shitkaarttopic.
Van de week kreeg ik eindelijk een mail van de RET over de vraag naar het klanttevredenheidsonderzoek dat ik op 16 maart stuurde.
[..]
Met andere woorden: Wij van WC-eend adviseren WC-eend, maar waarom we WC-eend adviseren dat mag alleen WC-eend weten.
Sowieso is de vraag waarom onderzoeksgegevens die kennelijk alleen bedoeld zijn voor intern gebruik, gebruikt worden om een een hallelujah-verhaal voor de buitenwereld te houden?
ik moest 1,10 betalen voor een ritje Den Haag HS-Den Haag CSquote:Op maandag 21 juni 2010 22:50 schreef HiZ het volgende:
Ik kan prima uit de voeten met de chip-kaart. Helemaal nu ik er ook op saldo mee kan reizen in de trein. Als ik de tram met neem naar mijn werk ben ik goedkoper uit dan met de strippenkaart.
quote:Rover noemt ov-chipkaart 'flop'
Uitgegeven: 21 juni 2010 22:33 /// Laatst gewijzigd: 21 juni 2010 22:55
UTRECHT - De ov-chipkaart heeft gefaald. Reizigersvereniging Rover stelt op basis van alle negatieve reacties die de organisatie de afgelopen maanden van reizigers heeft gehad.
Het reizen is duurder geworden en ''bepaald niet eenvoudiger'', aldus Rover. Een woordvoerder van de belangenvereniging heeft maandagavond een bericht daarover op de site van dagblad Trouw bevestigd.
Prijzen onduidelijk en hoog
''De prijzen zijn nog steeds vaak erg onduidelijk en bijna alle ritjes vallen duurder uit'', stelt hij. ''Om over het ongemak van de nieuwe kaart nog maar te zwijgen.'' Met een ov-chipkaart moeten reizigers zelf in- en uitchecken in de tram, bus en metro. Wie dat vergeet, wordt het maximumbedrag voor een rit in rekening gebracht.
Noordelijke provincies
De Groningse gedeputeerde Marc Jager (Vervoer) liet dit weekend al weten dat de drie noordelijke provincies een eigen ov-chipkaart willen invoeren om dat soort bezwaren te ondervangen. In principe wordt in Groningen en Drenthe dit najaar de landelijke ov-chipkaart ingevoerd. Maar bijvoorbeeld scholieren profiteren dan niet meer van forse kortingen, zoals de provincie wel zou willen. De noordelijke chipkaart zou transparanter moeten zijn dan de landelijke variant.
Buiten boekje
Rover vindt dat de 'noordelijke' ov-chipkaart in heel Nederland zou moeten worden ingevoerd. ''Wat de noordelijke provincies nu willen, was het oorspronkelijke idee van de ov-chipkaart'', stelt een zegsman.
''Maar door gebrek aan centraal toezicht, kijkt geen enkele vervoerder buiten zijn eigen boekje. Hierdoor is de landelijke versie één grote chaos geworden.''
© ANP
nog een ander soort chipkaart ? Noem het dan geen 1 kaart voor alle vervoer meerquote:
Het klinkt mij eerder als een ander type abonnement op dezelfde OV-chipkaart in de oren. Dus bv een kortingskaart voor scholieren die zowel in de Connexxionbus in Leeuwarden, de Qbuzzbus in Groningen en de Arriva-trein tussen Groningen en Leeuwarden korting geeft.quote:Op maandag 21 juni 2010 23:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
nog een ander soort chipkaart ? Noem het dan geen 1 kaart voor alle vervoer meer
Dan heb jij geluk.quote:Op maandag 21 juni 2010 22:50 schreef HiZ het volgende:
Ik kan prima uit de voeten met de chip-kaart. Helemaal nu ik er ook op saldo mee kan reizen in de trein. Als ik de tram met neem naar mijn werk ben ik goedkoper uit dan met de strippenkaart.
quote:Bij mij doet de kaart het soms niet. Er gaat geen piepje af bij het poortje, hoe vaak ik dat ding er ook tegenaan houd.Dit heb ik ook al eens in een tram gehad. Dan is het extra lullig, want de trambestuurder eist dan toch betaling, terwijl je je kaart dus gewoon helemaal vol het staan. Hebben meer mensen hier last van?
quote:Ow, het ligt dan dus aan het paaltje als ik op Q's posts moet afgaan. Klinkt ook logischer ja! Gisteren deed een paaltje in Utrecht het inderdaad niet.
Oh nee he, hoe vaak moeten we het hier nog zeggen, ze zijn al 5 jaar bezig in Rotterdam en Amsterdamquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:18 schreef 29-11 het volgende:
Het zijn nu gewoon kinderziektes, na een tijdje zal het echt wel probleemloos gaan met de OV-chipkaart
He VC weer een nieuwe kloon aangemaakt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:18 schreef 29-11 het volgende:
Het zijn nu gewoon kinderziektes, na een tijdje zal het echt wel probleemloos gaan met de OV-chipkaart
Doe mij ook zon kaartje, ik moest gewoon betalenquote:Op maandag 21 juni 2010 22:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik moest 1,10 betalen voor een ritje Den Haag HS-Den Haag CS
Met een kaartje was dat 0,00
Kinderziektes an 6 jaar?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:18 schreef 29-11 het volgende:
als je van Rotterdam naar Den Haag HS reist of naar Den Haag CS maakt qua prijs niet uitquote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:33 schreef fs180 het volgende:
[..]
Doe mij ook zon kaartje, ik moest gewoon betalen
geeft je recht op gratis reizenquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Oh nee he, hoe vaak moeten we het hier nog zeggen, ze zijn al 5 jaar bezig in Rotterdam en Amsterdam
En nog steeds zijn er ook in Rotterdam problemen met poortjes, om de zoveel tijd is er wel weer 1 buiten werking.
Lezers in de bus doen het vaker niet, alleen dit jaar al 12x meegemaakt
ik dacht dat klonen hier verboden was, maar hij blijft bezigquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
He VC weer een nieuwe kloon aangemaakt.![]()
ow, ik dacht dat het om het Inchecken gingquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
4 euro kosten omdat je niet kan uitchecken is gratis ?
gek
Het kwam nog nog niet eens zo zeer door de pro-ovchipkaart associatie, maar wel de kinderziektes opmerkingquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:12 schreef fs180 het volgende:
Vancouver is een fanatieke Pro-Ov chipkaarter, wanneer een nieuw iemand ook pro is wordt de asociatie natuurlijk snel gemaakt.
Probleemkind...quote:
quote:Eén op drie trams niet gecontroleerd in Rotterdam
Eén op drie Rotterdamse trams wordt niet gecontroleerd op zwartrijden. De elektronische apparaatjes die tramcontroleurs nodig hebben om OV-chipkaarten te checken zijn namelijk al weken stuk.
NOS Headlines meldde het probleem al, maar dat is drie weken later nog niet opgelost.
Voor lul
Voor Arno Bonte, fractievoorzitter van GroenLinks in Rotterdam, is de maat intussen vol: "Ik merk dat er niet meer gecontroleerd wordt, en als er al gecontroleerd wordt, doen de wagenbegeleiders maar net alsof."
Volgens Bonte klagen de begeleiders zelf ook: "Ze geven aan dat ze eigenlijk voor lul staan. Want als ze zien dat mensen niet inchecken, kunnen ze dat niet met hun checker controleren."
Niet overdrijven
De directeur van de Rotterdamse vervoermaatschappij RET, Pedro Peeters, relativeert de klachten over de kapotte controleapparaten: "Het is een vervelend probleem, maar we moeten de ernst niet overdrijven."
"Deze apparaatjes zijn een extra controlemiddel voor onze conducteurs. Wij zijn de enige stad die dit zo doet. Den Haag heeft geen conducteurs of apparaatjes, Amsterdam heeft wel controleurs, maar geen apparaatjes. Wij hebben die apparaatjes gekocht, en dan willen we ook dat ze het doen."
Softwareproblemen
Volgens Peeters rijdt een op de drie trams in Rotterdam rond zonder een werkend controletoestel, en hij erkent dat de vervoersmaatschappij daarmee ook niet tevreden is.
De RET had beloofd dat de problemen drie weken geleden opgelost zouden zijn, maar dat is nog steeds niet gelukt.
Peeters: "Toen bleek dat zo'n 80 procent van de apparaten stuk waren, hebben we 90 nieuwe apparaten ingezet. Maar daar bleken weer softwareproblemen in te zitten. Er wordt nu dag en nacht aan gewerkt en ik hoop dat het zo snel mogelijk opgelost wordt."
Zwartrijden
Arno Bonte van GroenLinks stelt dat de situatie "een vrijbrief voor zwartrijden is", en dat de stad hierdoor veel geld misloopt dat in openbaar vervoer geïnvesteerd zou kunnen worden.
Die inkomstenderving is relatief volgens RET-directeur Peeters: "Dat mensen niet betalen is al jaren ons probleem. Met de strippenkaart moesten de mensen vroeger zelf stempelen als ze op de tram stapten; alleen deden ze dat vaak niet."
Hij besluit: "Sinds de invoering van de ov-chipkaart moeten de reizigers bij iedere deur inchecken. Daardoor was het aantal zwartrijders nog nooit zo laag was als nu."
Vanochtend werd op de radio gemeld dat er ergens een storing met de lezers was, maar kan er geen bericht meer van terugvinden.quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Echt, die laatste twee zinnen van Pedro Peters zijn echt zo in- en intriest. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
Want jij hebt bewijs dat het aantal zwartrijders niet is afgenomen?quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Echt, die laatste twee zinnen van Pedro Peters zijn echt zo in- en intriest. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:01 schreef Zelva het volgende:
"Deze apparaatjes zijn een extra controlemiddel voor onze conducteurs. Wij zijn de enige stad die dit zo doet. Den Haag heeft geen conducteurs of apparaatjes, Amsterdam heeft wel controleurs, maar geen apparaatjes. Wij hebben die apparaatjes gekocht, en dan willen we ook dat ze het doen."
En weer er alleen maar uitpakken waar je op kunt zeiken en de rest negeren.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:44 schreef Tokus het volgende:
[..]
ah, vandaar dat ik vorige week in de tram in Amsterdam gecontroleerd ben, met zo'n apparaat...
Die knuppel van de RET lult weer eens uit z'n nek.
die controles zeggen nietsquote:Op donderdag 24 juni 2010 00:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
quote:SP: OV-chip moet voordeliger
DEN HAAG – De SP wil dat de OVchipkaart voordeliger wordt. Nu betalen reizigers extra als bus, metro of trein omrijdt. Ook betalen kortingkaarthouders de volle mep voor hun rit als ze voor negen uur ’s ochtends inchecken, zelfs als voor - een deel van - hun treinrit de korting geldt omdat dat na negenen is. „De OV-chip is zo voor veel mensen een verslechtering ten opzichte van het papieren kaartje. Dit moet daarom worden opgelost, het is gewoon een kwestie van programmeren”, zegt SP-Kamerlid Farshad Bashir die hier vandaag vragen over stelt aan demissionair minister Eurlings (Verkeer en Waterstaat).
Reizigers met een kortingskaart zijn soms met een OV-chip duurder uit dan met een papieren kaartje. „Als je trein twee minuten over negen gaat, betaal je toch het volle bedrag omdat je voor negen uur door het poortje gaat.” Ook kopen reizigers nu vaak twee papieren kaartjes als een deel van hun rit na negenen valt zodat ze toch deels met korting kunnen reizen. „Met de OV-chip is dat niet mogelijk. Dat is heel onverstandig want de kortingskaart moet mensen prikkelen om buiten de spits te reizen. Bovendien zijn reizigers nu gewoon onnodig duurder uit met de OVchip”, zegt Bashir. De SP wil daarom dat de Eurlings opdracht geeft het systeem zo te programmeren dat een reiziger in dit soort gevallen een gemiddelde ritprijs betaalt. Ook zouden mensen een tarief moeten gaan betalen dat is gebaseerd op hemelsbrede afstanden. ,,Nu betalen mensen meer als de bus of metro omrijdt, ook als dat door drukte of werkzaamheden is”, zegt het Kamerlid.
Daarnaast wil hij dat de site van de OVchipkaart verbeterd wordt. Nu kunnen reizigers pas na een week zien of ze bijvoorbeeld een keer vergeten zijn uit te checken. „Mensen moeten daardoor onnodig lang wachten voor ze hun geld terug kunnen vragen. Dit moet veel sneller kunnen, de kaart schrijft immers meteen een bedrag af als je reist.” Met deze aanpassingen is de storm aan OV-klachten niet opgelost, zegt Bashir. „Maar we kunnen er met deze aanpassingen wel aan werken de kaart weer iets perfecter te krijgen.” Reizigersorganisatie ROVER heeft inmiddels, na de aanhoudende problemen, het geloof in de kaart volledig verloren en noemde deze afgelopen week „een flop”.
Nee, erger.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:12 schreef fs180 het volgende:
Vancouver is een fanatieke Pro-Ov chipkaarter, wanneer een nieuw iemand ook pro is wordt de asociatie natuurlijk snel gemaakt.
zeker relevant, want het geeft aan dat die vent van de RET gewoon niet weet wat er speelt rondom het systeem dat ze gebruiken.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En weer er alleen maar uitpakken waar je op kunt zeiken en de rest negeren.
Nog iets irrelevants ook. Lekker belangrijk of het RET goed weet hoe de GVB werkt....
Zolang niet alle punten weggewerkt zijn, het vlekkeloos werkt, betrouwbaar is en de reiziger echt centraal staat bij de ov-chip zal je dit ALTIJD blijven houden. Her O.V. Goebels.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En weer er alleen maar uitpakken waar je op kunt zeiken en de rest negeren.
Nog iets irrelevants ook. Lekker belangrijk of het RET goed weet hoe de GVB werkt....
Dat weet toch zowat niemand op de vloer van de ovbedrijven.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:17 schreef Tokus het volgende:
[..]
zeker relevant, want het geeft aan dat die vent van de RET gewoon niet weet wat er speelt rondom het systeem dat ze gebruiken.
Er zijn ook talloze mensen die geen problemen hebben met de OV chipkaart en er prima mee overweg kunnen. Maar dat mag hier niet gezegd worden. Dan wordt er al snel een nadeel tegenovergesteld en uitgebreid over gezeurd.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zolang niet alle punten weggewerkt zijn, het vlekkeloos werkt, betrouwbaar is en de reiziger echt centraal staat bij de ov-chip zal je dit ALTIJD blijven houden. Her O.V. Goebels.
Je ziet het niet of erger nog, je wil het niet zien.
TALLOZE mensen hebben hier al hun kritiek en punten van ergernis neergelegd en jij doet ze allemaal af als niet relevant, ondoordacht of pure bullshit. Terwijl ze allemaal naar de kern gaan, de reiziger heeft NOOIT maar dan ook echt NOOIT centraal gestaan bij de hele implementatie. De ovboeren en de overheid hebben hebben ze als stront behandeld in het hele implementatieproces, nu kunnen jullie uit het ov dat lekker proberen op te lossen.
ov-chip is een totale mislukking, de reden dat het gebruikt wordt is een moetje. De gebruikers kunnen niets anders.
Belachelijk.
Zo'n implementatie had je moeten proberen bij een normale organisatie met echte klanten. Je houdt geen inkomsten meer over.
Hij moet weten wat er in Rotterdam speelt. Ik zou niet weten waarom hij ook precies moet weten wat er in Amsterdam allemaal speelt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:17 schreef Tokus het volgende:
[..]
zeker relevant, want het geeft aan dat die vent van de RET gewoon niet weet wat er speelt rondom het systeem dat ze gebruiken.
Als we de minachting van de OV chip kaart maker zien, dan kunnen we heus wel als feit stellen dat de reiziger niet centraal staat. Dat het voor jou een mining is doet er voor mij niet toe.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:54 schreef VancouverFan het volgende:
Dus dat de kaart een totale mislukking is en de reiziger nooit centraal heeft gestaan zijn meningen, geen feiten.
Dan moet hij verstandig zjin en daar geen niet kloppende uitspraken over doen maar gewoon zegen dat hij het niet weet. Dat is niet goed voor de betrouwebaarheid van de info. Eerlijkheid boven alles zeg ik maar, en als iemand eenmaal begint te liegen of halve verhalen te vertellen waarom zouden wij die persoon dan nog wel met zijn ander verhalen moeten geloven.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:55 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hij moet weten wat er in Rotterdam speelt. Ik zou niet weten waarom hij ook precies moet weten wat er in Amsterdam allemaal speelt.
En ook dat er bij de OV chipkaart maker een minachting is, is een mening.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als we de minachting van de OV chip kaart maker zien, dan kunnen we heus wel als feit stellen dat de reiziger niet centraal staat. Dat het voor jou een mining is doet er voor mij niet toe.
Als de reiziger centraal had gestaan had men wel gepoogd om rover te blijven betrekken bij de invoer.
Dan had men wel meteen de hemelsbrede afstand ingevoerd, ipv de afgelgde weg.
Dan had men niet nog administratie kosten gerekend waneer er iets mis gaat.
En zo kunnen we als we wat zoeken nog wel wat feiten vinden die staven dat de reiziger nooit centraal heeft gestaan maar de vervoersorganisaties die het maximum eruit willen persen.
Het begint nu helemaal een gevalletje van spijkers op laag water zoekenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moet hij verstandig zjin en daar geen niet kloppende uitspraken over doen maar gewoon zegen dat hij het niet weet. Dat is niet goed voor de betrouwebaarheid van de info. Eerlijkheid boven alles zeg ik maar, en als iemand eenmaal begint te liegen of halve verhalen te vertellen waarom zouden wij die persoon dan nog wel met zijn ander verhalen moeten geloven.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:54 schreef VancouverFan het volgende:
Er zijn ook talloze mensen die geen problemen hebben met de OV chipkaart en er prima mee overweg kunnen. Maar dat mag hier niet gezegd worden. Dan wordt er al snel een nadeel tegenovergesteld en uitgebreid over gezeurd.
In ieder geval in Rotterdam is er een onderzoek gehouden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:22 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zijn er ook cijfers bekend over tevredenheid van gebruikersgroepen? Ik kan kan me voorstellen dat het je als abonnementshouder of student allemaal niet zo boeit omdat het je toch geen geld kost (even kort door de bocht), en dat je er dan prima tevreden over bent. Als je op saldo reist moet je opeens alles nauwgezet gaan bijhouden, in- en uitchecken, wordt het juiste berdag wel afgeschreven enzo, en dan lijkt me die kaart een drama in het gebruik. Waar je voorheen gewoon een kaartje kocht van A naar B, moet je nu bij ieder tussenstation allerlei handelingen gaan doen, met bijbehorende foutkans.
En 35% vond de overgang naar Chipkaart makkelijker dan verwacht.quote:16 maart 2010
Maandag 15 maart presenteerden algemeen directeur RET Pedro Peters en Hans Vervat, portefeuillehouder Verkeer en Vervoer van de stadsregio Rotterdam, tijdens een persconferentie in perscentrum Nieuwspoort een lijst van tien leerpunten die van belang zijn voor de landelijke invoering van de OV-chipkaart.
Het klanttevredenheidsonderzoek werd uitgevoerd op verzoek van de RET en de stadsregio Rotterdam. De rapportage werd tijdens de persconferentie overhandigd aan de heer L. Verbeek, coördinator landelijke invoering OV-chipkaart. Reizigers geven de OV-chipkaart gemiddeld een 7,2!
Ik weet een betere, de controle van zwartrijders bestaat bijna niet meer. Controle zijn onrechtmatig, werken niet, controleurs snappen het vaak zelf ook niet. Ik de tram haal ik gewoon mijn pasje van de paal zodra wel controle isquote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Want jij hebt bewijs dat het aantal zwartrijders niet is afgenomen?
even een recenter en onafhankelijker onderzoekquote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
In ieder geval in Rotterdam is er een onderzoek gehouden.
[..]
En 35% vond de overgang naar Chipkaart makkelijker dan verwacht.
http://www.ret.nl/over-re(...)ek-ov-chipkaart.aspx
Daarbij was ook aandacht voor het restitutie aanvragen en daar waren de meeste mensen tevreden over hoe dat ging.
Maar dat werdt door o.a. Zelva van tafel geschoven met vage vergezochte argumentaties en door het onderzoeksbureau af te kraken.
VF moet het AD eens gaan lezen, controleurs gaan pas controleren als ze in een "veilig gebied" zijn en daarbuiten controleren ze niet eens. Onder meer brieven van mensen die getuigen dat controleurs afgingen op mensen die niet incheckten maar toen ze hun vrienden zagen, ijlings terug liepenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik weet een betere, de controle van zwartrijders bestaat bijna niet meer. Controle zijn onrechtmatig, werken niet, controleurs snappen het vaak zelf ook niet. Ik de tram haal ik gewoon mijn pasje van de paal zodra wel controle isControle weg, pasje weer langs
Zondagavond, uurtje 8/9 komen ze met 14 !!! man controleren, voor mij en een dode hondquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
die controles zeggen niets
s'morgens taan ze met 20 man stoer te doen maar ze moeten natuurlijk niet in de spits gaan controleren maar op momenten dat mensen echt veel zwartrijden
Ik kreeg als ik al controle kreeg, controle op zondagavond 12 uur. Zit je alleen in de bus, komen er 6 van die knuppels langs, ja dat heeft zin
En in hoeverre is dat anders dan bij de strippenkaart?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ik weet een betere, de controle van zwartrijders bestaat bijna niet meer. Controle zijn onrechtmatig, werken niet, controleurs snappen het vaak zelf ook niet. Ik de tram haal ik gewoon mijn pasje van de paal zodra wel controle isControle weg, pasje weer langs
bij mij dus echt zondagavond 0.00 he, ik woon in een dorp vlakbij Rotterdam, ik was de enigste ind ebus. Ik moest zelfs naar voren komen omdat ze te lui waren om me in te sluiten hahaquote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:17 schreef fs180 het volgende:
[..]
Zondagavond, uurtje 8/9 komen ze met 14 !!! man controleren, voor mij en een dode hond![]()
En ja hoor, in de spits, tussen alle mensen heen wurmen
Vertel eens, welke privacy wetten worden geschonden?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:31 schreef fs180 het volgende:
Het niet in acht nemen van privacywetten..
Niet, deed ik destijds ook altijd, gewoon in de buurt van de stempelmasjien blijven, maar dat geeft dus weer wel aan hoe dit systeem faalt, zelfs mijn oma zei (toen ze hoorde hoe die kaart werkte) 'Oh, dan kan iedereen dus gewoon zwartrijden!" En die is de 90 al gepasseerd, het lijkt me dat iedereen dat wel kan bedenken..
quote:Eurlings voorkomt dubbel opstaptarief trein
Uitgegeven: 25 juni 2010 20:41 /// Laatst gewijzigd: 25 juni 2010 20:41
DEN HAAG - Het papieren treinkaartje blijft voorlopig bestaan, zolang regionale spoorvervoerders en de Nederlandse Spoorwegen geen oplossing hebben gevonden voor het probleem van het dubbele opstaptarief.
Demissionair minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat hiervoor een Algemene Maatregel van Bestuur invoeren. Eurlings stelt ook een onafhankelijke commissie in die een structurele oplossing moet vinden, zo liet hij de Tweede Kamer vrijdag weten.
Opstaptarief
Een treinreiziger die met de OV-chipkaart reist betaalt per vervoerder een opstaptarief. Als hij één reis maakt met verschillende spoorvervoerders, bijvoorbeeld van Assen naar Winschoten, van Kerkrade naar Venlo of van Utrecht naar Winterswijk, kan hij twee tot drie keer het opstaptarief betalen.
© ANP
Misschien dat je het al 'vergeten' was, maar gebruikersverenigingen hebben al lang vóór de invoering van de kaart afgehaakt vanwege het totaal niet serieus genomen worden door de vervoersbedrijven.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als Rover zich zou opstellen als een waardig discussie partner, dan is daar goed mee te werken. Maar dat doet Rover niet, die lopen alleen maar te zeuren op de OV chipkaart gaan heel hard roepen dat het misgaat, maar als het gewoon goed gaat, dan hoor je ze dat niet zeggen. Ze gaan gewoon door met klagen.
Heel begrijpelijk dat de OV bedrijven Rover dan niet meer zo serieus nemen.
het papieren kaartje moet wel blijven bestaan, aangezien ze ook nog geen oplossing hebben voor meereizende klanten op een voordeelurenkaart/studentenkaartquote:
Pff, ergens rond art 8 or 12, geen behoefte het nog eens na te kijken, daar in de buurt zit het sowieso, die verbied het opslaan van deze informatie voor een periode van 7 jaar. Wellicht uberhaupt de opslag van gegevens, maar dat is lastiger hard te maken natuurlijk. Dat zijn geen mazen in de wet, dat is gewoon willens en weten schijt hebben aan de privacy en deze dmv machtsposities aan de laars lappen, imo een zeer kwalijke zaak!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:40 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Vertel eens, welke privacy wetten worden geschonden?
Er zijn ook mazen in de wet te vinden. Dat is geen reden om het maar niet uit te voeren of het als mislukking te bestempelen. Er is vast wel een manier te verzinnen om ook in de bus poortjes te doen, maar dat wordt niet gedaan.
Als de ov bedrijven zich nou eens naar de reiziger waardig zou opstellen, waren er geen grote problemen geweest. Zoals nu. Rover heeft alle reden om zich zo op te stellen. Heb je probs met die kutkaart?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En ook dat er bij de OV chipkaart maker een minachting is, is een mening.
Er is/wordt door de verschillende OV bedrijven ontzettend veel moeite gestoken in voorlichting van de klanten. Bij de overgangsdagen was er veel hulp, de bedrijven zijn coulant met declaraties.
Als Rover zich zou opstellen als een waardig discussie partner, dan is daar goed mee te werken. Maar dat doet Rover niet, die lopen alleen maar te zeuren op de OV chipkaart gaan heel hard roepen dat het misgaat, maar als het gewoon goed gaat, dan hoor je ze dat niet zeggen. Ze gaan gewoon door met klagen.
Heel begrijpelijk dat de OV bedrijven Rover dan niet meer zo serieus nemen.
Hmm, ik ben een half-regelmatige OV reiziger en ik heb nou niet echt relevante problemen met die kaart. Niet meer dan met de oude strippenkaart en losse kaartjes.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als de ov bedrijven zich nou eens naar de reiziger waardig zou opstellen, waren er geen grote problemen geweest. Zoals nu. Rover heeft alle reden om zich zo op te stellen. Heb je probs met die kutkaart?
Kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur, kastje, muur.
Het is dus heel begrijpelijk dat de ex ov-reiziger, zoals ik, de ov bedrijven niet meer zo serieus neemt.
En waarom zou rover zich zo opstellen denk je? Heb je daar wel eens kritisch over nagedacht? Nee? Misschien heeft het iets te maken met de aspecten die ik in mijn vorige post opsom? Is 't niet?
Als jij zo zeker weet dat die privacy wetten worden overtreden, waarom is er dan niemand die daarmee naar de rechter stap? Rover zou dat prima kunnen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:42 schreef fs180 het volgende:
[..]
Pff, ergens rond art 8 or 12, geen behoefte het nog eens na te kijken, daar in de buurt zit het sowieso, die verbied het opslaan van deze informatie voor een periode van 7 jaar. Wellicht uberhaupt de opslag van gegevens, maar dat is lastiger hard te maken natuurlijk. Dat zijn geen mazen in de wet, dat is gewoon willens en weten schijt hebben aan de privacy en deze dmv machtsposities aan de laars lappen, imo een zeer kwalijke zaak!
Jij praat net zo goed anderen na. Kom maar op met je bewijs dat het van de belastingdienst moet.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als jij zo zeker weet dat die privacy wetten worden overtreden, waarom is er dan niemand die daarmee naar de rechter stap? Rover zou dat prima kunnen.
Het opslaan van die gegevens voor 7 jaar is juist een vereiste van de belastingdienst. Dus als dat tegen de wet is, is dat eerder een probleem van de Belastingdienst dan de OV chipkaart.
Sorry dat ik het zeg. Maar als je dit zo roept blijkt wel dat je er weinig verstand van hebt en alleen maar anderen na zit te praten.
En nooit gaat er wat fout bij die logistieke sector? Nooit een apparaat dat een dagje stuk is? Nooit een storing in de communicatie?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:54 schreef Red_85 het volgende:
@ vancouverfan:
Er zijn ENORM veel systemen die tussen mens en techniek vlekkeloos werken. Kijk naar de logistieke sector. De hele logistiek kan niet bestaan zonder een werkend elektronisch systeem. Hoe deze systemen ingevoerd zijn? Eerst uitdenken wat je gaat doen, de gebruiker centraal stellen, scenario's doorlopen en dan uitvoeren, ow ja, en dan nog eens een keer gaan nadenken. Een kinderziekte kan dan nog voorkomen, jup, maar de problemen met de ov-chipkaart waren er niet geweest als al die stappen doorlopen waren.
Dat er niet is nagedacht over de kaart is ook een mening.quote:'de reiziger centraal'
Als de reiziger wel centraal had gestaan, had er beter geluisterd geweest en waren nu 9 van de 10 problemen er nooit geweest. Het is gewoon een feit, gezien de problemen die na de gedwongen implementatie naar boven komen, dat het een ondoordacht systeem is. Zet je de klant centraal, ga je alle scenario's langs waarbij het moet werken. Aangezien er maar 1 scenario vlekkeloos werkt, dat één reiziger van A naar B in één modaliteit reist, bewijst dat. Als je dat wil ontkennen is dat goed, als je ieder persoon dat een probleem heeft maar blijft zien als een op zichzelf staand 'incident', ook goed. Maar zowat alle reizigers hebben problemen met die grafkaart en dat bewijst juist jou ongelijk en blindheid. Jij verwijt anderen hier dat ze blind zijn voor jou argumenten, ik denk eerder dat het andersom is. Lees eens wat de posters hier voor een problemen met die grafkaart hebben en analyseer het eens. Ik zie alleen maar terugkomende aspecten. Als er van te voren echt was nagedacht over die kaart had het best een mooi iets kunnen worden, zo niet.
1.000 waarnemen? Toe maar heb je een lijstje bijgehouden of roep je zomaar wat?quote:Een waarneming is vaak te herleiden tot een fundamenteel aspect. Dat jij inmiddels ongeveer 1000 waarnemingen afdoet als 'kinderziektes', 'bullshit', 'rechtmatig' en 'wat had je dan gedacht' is totaal absurd en laat precies zien hoe de chip is ingevoerd.
Dat bewijs heb ik allang gegevenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:53 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Jij praat net zo goed anderen na. Kom maar op met je bewijs dat het van de belastingdienst moet.
http://www.belastingdiens(...)dministratie-11.htmlquote:Voor zogenoemde basisgegevens geldt een fiscale bewaarplicht van 7 jaar. Het gaat hierbij om de volgende gegevens:
het grootboek
de debiteuren- en crediteurenadministratie
de in- en verkoopadministratie
de voorraadadministratie
de loonadministratie
Misschien dat je het hebt gelezen, maar ik geef een goede reden waarom de vervoersbedrijven Rover niet meer serieus namen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:26 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien dat je het al 'vergeten' was, maar gebruikersverenigingen hebben al lang vóór de invoering van de kaart afgehaakt vanwege het totaal niet serieus genomen worden door de vervoersbedrijven.
Vreemd, reisgegevens staan er niet tussen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat bewijs heb ik allang gegeven
Maar goed:
[..]
http://www.belastingdiens(...)dministratie-11.html
de belastingdienst heeft allang verklaard dat het niet 7 jaar bewaard hoeft te blijven en beetje mens kan begrijpen waaromquote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Vreemd, reisgegevens staan er niet tussen.
Dat jij denkt dat dat een goede reden is, leuk voor jou, maar, zoals gebruikelijk, negeer je gewoon de echte reden: de gebruikersverenigingen zijn opgestapt omdat de vervoersbedrijven geen enkele wil toonden voor overleg (laat staan andere zaken)quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Misschien dat je het hebt gelezen, maar ik geef een goede reden waarom de vervoersbedrijven Rover niet meer serieus namen.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, erger.
Hij is ingehuurd door de ov-stasi om een chipkaart-propaganda-campagne te starten. En een beetje modern propagandist, met een goede sovietopleiding, weet dat er op internet veel mensen bij elkaar komen om eens ongezouten kritiek te leveren en hij is daarvoor omdat direct de kop in te drukken.
Vandaag verplicht met het ov moeten reizen, Amsterdam centrum doe je niet met de auto. Gereist met arriva en het gvb. Ik weet niet wat ik in totaal betaald heb. Ieder kastje stond alleen op 'swvk' of 'tot ziens'. Niets meer... Met een strippenkaart wist je wat je betaalde.
De meest basale service, het meest basale recht: laten zien wat je betalen moet, staat er niet eens op. Bij voorbaat is dat al een keiharde faal!
Buitenom de privacy, fraudegevoeligheid en het doordrukken van de ov-boeren en het niet onderzoeken of de reiziger er wel op zit te wachten...
En nog wat, ik kan ook mijn strippenkaart niet inleveren voor keiharde euro's terwijl ik er nog ong. 40 op heb staan.
'transparant systeem', voor de overheid ja.
Ik heb er totaal geen zin meer in om OOIT nog eens met het ov te reizen. geldklopperij.
.
Niet expliciet genoemd. Dat klopt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:08 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Vreemd, reisgegevens staan er niet tussen.
Tja, dat wordt de kip en het ei verhaal.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat jij denkt dat dat een goede reden is, leuk voor jou, maar, zoals gebruikelijk, negeer je gewoon de echte reden: de gebruikersverenigingen zijn opgestapt omdat de vervoersbedrijven geen enkele wil toonden voor overleg (laat staan andere zaken)
trollquote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Niet expliciet genoemd. Dat klopt.
Maar wat denk je van het declareren van reiskosten door werknemers. Dat is iets wat de belastingdienst ook in de gaten houd.
Vroeger moesten de reizigers bij de deur stempelen, dat hielp ook niet echt, is het niet. Voorlopig heb ik nog nul komma nul cijfers gezien die onomstotelijk aantonen dat het aantal zwartrijders, met uitzondering van de metro, want daar staan poortjes, is afgenomen. Sterker nog, ik zie uit eigen ervaring dat het gigantisch is toegenomen. Vroeger had je op elke tram een controleur en kón je dus absoluut niet zwartrijden, het cijfer lag echt dicht bij de nul. Als ik nu in de tram van Rotterdam reis, zie ik echt hordes en hordes en hordes mensen grijsrijden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Want jij hebt bewijs dat het aantal zwartrijders niet is afgenomen?
en jij denkt dat je gelijk krijgt van VF ?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vroeger moesten de reizigers bij de deur stempelen, dat hielp ook niet echt, is het niet. Voorlopig heb ik nog nul komma nul cijfers gezien die onomstotelijk aantonen dat het aantal zwartrijders, met uitzondering van de metro, want daar staan poortjes, is afgenomen. Sterker nog, ik zie uit eigen ervaring dat het gigantisch is toegenomen. Vroeger had je op elke tram een controleur en kón je dus absoluut niet zwartrijden, het cijfer lag echt dicht bij de nul. Als ik nu in de tram van Rotterdam reis, zie ik echt hordes en hordes en hordes mensen grijsrijden.
Als je deze tekst nog eens goed leest, begrijp je wel dat ik je dank voor deze post.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, dat wordt de kip en het ei verhaal.
Als de OV bedrijven onredelijke eisen of verwachtingen hebben, dan valt daar weinig over te onderhandelen.
Het pinsysteem werkt vlekkeloos. Bij niemand in Nederland wordt een bedrag van 100 euro afgeschreven als je 50 euro pint bij de geldautomaat en als je bij de bakker een brood voor 1,59 pint, dan komt er niet opeens 2,23 op je afschrift te staan.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:54 schreef VancouverFan het volgende:
En noem jij eens een systeem op wat vlekkeloos werkt. Dat is er gewoon niet. Zo gauw er techniek en/of mensen bij betrokken zijn gaat er altijd wel wat fout. Verwachten dat de OV chipkaart vlekkeloos werkt is bijzonder naief of een simpele manier om kritiek te blijven houden.
En hier gaat Vancouverfool maar weer eens voorbij aan hét grootste probleem met de ov-shitkaart. Dat heeft niets te maken met dat het systeem onhandig is, dat heeft alles te maken met de foutgevoeligheid van een volledig onbetrouwbaar kolèrezooitje. Bij de strippenkaart gaat nooit wat fout en als er al eens een stempeltje teveel wordt gezet door de buschauffeur, dan is dat à la minute opgelost. Bij de ov-shitkaart betalen per dag duizenden en duizenden mensen een verkeerd bedrag, waarbij ze maar moeten hopen dat ze dat ooit nog eens terugkrijgen, minstens maanden later.quote:Dus dat de kaart een totale mislukking is en de reiziger nooit centraal heeft gestaan zijn meningen, geen feiten. Toen de strippenkaart werd ingevoerd was dat net zo goed een moetje als bij de OV chipkaart nu. Zoals al zovaak gezegd werd er toen ook hel en verdoemenis gepreekt. En nu wil men niet meer van de strippenkaart af.
Over welke vroegers heb je het allemaal?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vroeger moesten de reizigers bij de deur stempelen, dat hielp ook niet echt, is het niet. Voorlopig heb ik nog nul komma nul cijfers gezien die onomstotelijk aantonen dat het aantal zwartrijders, met uitzondering van de metro, want daar staan poortjes, is afgenomen. Sterker nog, ik zie uit eigen ervaring dat het gigantisch is toegenomen. Vroeger had je op elke tram een controleur en kón je dus absoluut niet zwartrijden, het cijfer lag echt dicht bij de nul. Als ik nu in de tram van Rotterdam reis, zie ik echt hordes en hordes en hordes mensen grijsrijden.
Bedankt dat je mij op deze domme fout hebt gewezen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:39 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je deze tekst nog eens goed leest, begrijp je wel dat ik je dank voor deze post.
lezen en schrijven hequote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:39 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je deze tekst nog eens goed leest, begrijp je wel dat ik je dank voor deze post.
Nee, dat komt omdat je nooit reist. Ik reis daarentegen vaak met de tram in Rotterdam en er is altijd een controleur.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Over welke vroegers heb je het allemaal?
Want dat er in elke tram een conducteur aanwezig is heb ik nooit meegemaakt. Bij de trams waar wel een conducteur was, kon je ook gewoon doorlopen als je geen strippenkaart had.
Zo moeilijk is het niet om te zien dat mensen die net gecontroleerd zijn, snel even uitchecken. Of dat ze pas haltes later inchecken terwijl de controleur in een ander compartiment bezig is en niet oplet. En al die mensen rijden volgens de gegevens groen, want dat ze grijsrijden, daar wordt geen rekening mee gehouden, omdat niemand daar achter komt.quote:Hoe zie jij dat die mensen grijsrijden? Jij houd alle chipkaart apparaten in de gaten en kijkt wat de mensen doen?
Het zou schelen als meneer Peters eens wat cijfers aandraagt, maar dat doet hij niet.quote:Wel grappig om te zien hoe jij tot oordeel komt dat die Pedro Pieters het fout heeft, je roept eigenijk zomaar wat....
Dat jouw maatstaf voor vlekkeloos werken?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:40 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het pinsysteem werkt vlekkeloos. Bij niemand in Nederland wordt een bedrag van 100 euro afgeschreven als je 50 euro pint bij de geldautomaat en als je bij de bakker een brood voor 1,59 pint, dan komt er niet opeens 2,23 op je afschrift te staan.
quote:Case closed.
En hier neem ik je maar niet meer serieus...quote:En hier gaat Vancouverfool
nee daar reageert hij maar niet op, op de miljoenen transacties per jaar die fout gaanquote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat jouw maatstaf voor vlekkeloos werken?
Mijn maatstaf voor vlekkeloos werken is dat alle apparaten het altijd doen en nooit fouten. Dus ook dat ik een bonnetje krijg als ik daar om vraag.
[..]
[..]
En hier neem ik je maar niet meer serieus...
Wat een kleutergedrag van je weer...
He? En net sugereerde je nog dat er nooit of amper meer een controleur op de tram is.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 11:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, dat komt omdat je nooit reist. Ik reis daarentegen vaak met de tram in Rotterdam en er is altijd een controleur.
Wat knap dat jij al die reizigers zo goed in de gaten houdquote:Zo moeilijk is het niet om te zien dat mensen die net gecontroleerd zijn, snel even uitchecken. Of dat ze pas haltes later inchecken terwijl de controleur in een ander compartiment bezig is en niet oplet. En al die mensen rijden volgens de gegevens groen, want dat ze grijsrijden, daar wordt geen rekening mee gehouden, omdat niemand daar achter komt.
En jij ook niet. Dus je kunt niet zeggen of hij fout is of niet.quote:Het zou schelen als meneer Peters eens wat cijfers aandraagt, maar dat doet hij niet.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En nooit gaat er wat fout bij die logistieke sector? Nooit een apparaat dat een dagje stuk is? Nooit een storing in de communicatie?
Laat even precies weten welke apparaten dat zijn en wie ze gebouwd hebben. Fabrikanten die dergelijke perfecte apparaten kunnen maken die nooit stuk gaan zullen wereldhelden worden
Precies hetzelfde als de kmheffing, geef eerst een flink aantal proefkonijnen een kaart en laat praktijk problemen aan het licht komen. Hoe lang heeft die testfase geduurd bij de ovchip? Wat voor reizigers zijn hierbij betrokken geweest? Te kort en niet alle soorten.quote:En kun je misschien ook uiteggen hoe de OV chipkaart van tevoren perfect uitgetest kan worden op deze schaal?
Hoe hadden ze een situatie kunnen creëren waarbij ze alle aspecten van de chipkaart uitgebreid en hoe de klanten daarmee omgaan hadden kunnen onderzoeken?
Bijvoorbeeld bij autos zou je denken dat dat goed mogelijk is. Eerst goed uittekenen en dan op allerlei testbanen rondjes laten rijden. Eventueel een paar klanten een paar weken in het gewone verkeer laten rijden. Aanpassingen doen, weer testen en dan pas groot op de markt zetten.
Hoe kan dat bij de OV chipkaart? Een systeem wat nog nergens op dergelijke grote schaal is ingezet en waar zoveel partijen bij zijn betrokken.
Asjeblieft zeg. Een mening, ik heb nog nooit een systeem gezien met zoveel ‘kinderziektes’ die je met logisch nadenken in een knap voortraject al had kunnen oplossen. De waarnemingen bewijzen het feit.quote:[..]
Dat er niet is nagedacht over de kaart is ook een mening.
Heb al vaker kritiek langs zien komen en na een beetje rondzoeken bleek dat de OV bedrijven daar allang over hadden nagedacht.
Die 1000 is misschien een beetje overdreven inderdaad, maar kijk eens naar het topicaantal. Al 32x7 pagina's zit jij je meerderen na te praten dat het zowat een weergaloos succes is die kaart.quote:
[..]
1.000 waarnemen? Toe maar heb je een lijstje bijgehouden of roep je zomaar wat?
Ik gok het laatste.
bij dat laatste probleem moet je nog een of twee keer inchecken, afhankelijk hoeveel je in 1x opwaardeertquote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:20 schreef Caesu het volgende:
is het iemand al gelukt automatisch opladen erop te zetten.
ik heb dit via ov-chipkaart.nl besteld, 1 eurocent overgemaakt via IDeal.
product opgehaald bij een ophaalautomaat in de AH...
maar... als ik nu inlog bij ov-chipkaart.nl staat er: "Automatisch opladen is niet geactiveerd voor deze kaart en kan daarom niet worden gewijzigd"
ok bij NS.nl staat: Automatisch opladen Neen
wat doe ik fout?
verder nog een vraag. automatisch opladen gebeurd dus als je saldo onder de 5 euro schiet.
maar je kan alleen bij de NS inchecken als je een saldo heb van 20 euro.
dus stel je hebt een saldo van 6 euro, dan wordt er nog niet automatisch opgeladen, maar ik kan dus niet inchecken bij de NS?
Oh, nou dan geef ik mijn baan ook wel op, als ik toch maar wat lulquote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als jij zo zeker weet dat die privacy wetten worden overtreden, waarom is er dan niemand die daarmee naar de rechter stap? Rover zou dat prima kunnen.
Het opslaan van die gegevens voor 7 jaar is juist een vereiste van de belastingdienst. Dus als dat tegen de wet is, is dat eerder een probleem van de Belastingdienst dan de OV chipkaart.
Sorry dat ik het zeg. Maar als je dit zo roept blijkt wel dat je er weinig verstand van hebt en alleen maar anderen na zit te praten.
hij blijft gewoon onziin verkopen, want hij heeft al 20x kunnen lezen dat het helemaal niet hoeft van de belastingdienst en ook dat het CPB geen afspraken heeft met Translink, die de gegevens opslaat. Ze hebben wel gepraat met de vervoerders maar niet met Translinkquote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:32 schreef fs180 het volgende:
[..]
Oh, nou dan geef ik mijn baan ook wel op, als ik toch maar wat lul
quote:]Trans Link Systems (TLS) is een Nederlands bedrijf. Het is in 2002 opgericht als een joint venture van vijf grote openbaarvervoerbedrijven: Connexxion, GVB, HTM, NS en RET. TLS werkt ook samen met de overige OV-bedrijven, verenigd in Mobis, . Deze bedrijven hebben samen TLS opgericht om om één elektronisch betaal- systeem in het Nederlandse openbaar vervoer te realiseren: de OV-chipkaart. TLS treedt tevens op als clearinghouse tussen de verschillende deelnemende partijen. Connexxion is op 19 september 2008 uit TLS gestapt, omdat TLS om een nieuwe investering vroeg, en omdat Connexxion niet zowel deelnemer als afnemer wil zijn
het is een samenwerkingsverband, niet hetzelfde bedrijfquote:
Op het moment van inchecken kom je onder de 5 euro, dus wordt er automatisch opgeladen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:20 schreef Caesu het volgende:
verder nog een vraag. automatisch opladen gebeurd dus als je saldo onder de 5 euro schiet.
dus stel je hebt een saldo van 6 euro, dan wordt er nog niet automatisch opgeladen, maar ik kan dus niet inchecken bij de NS?
Ach, ik denk dat we inmiddels allemaal wel door hebben dat vancouverfan ergens een cursusje propaganda heeft gevolgd in de sovietunie en dat hier ten gehore brengt. Het persoon weet zelf niet eens wat er precies aan de hand is in de praktijk. Achter het pc'tje is het allemaal pais de vré, tot daar aan toe. Ieder tegenargument afdoen als pure onzin stoort mij nog het meeste. Alsof het 't geesteskindje van hem/haar is.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
hij blijft gewoon onziin verkopen, want hij heeft al 20x kunnen lezen dat het helemaal niet hoeft van de belastingdienst en ook dat het CPB geen afspraken heeft met Translink, die de gegevens opslaat. Ze hebben wel gepraat met de vervoerders maar niet met Translink
en als je dan kiest voor 10 of 20 euro, kan je nog steeds onder het instaptarief zittenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:52 schreef freako het volgende:
[..]
Op het moment van inchecken kom je onder de 5 euro, dus wordt er automatisch opgeladen.
gewoon aandacht trekken, jammer dat er nog steeds mensen reageren op hemquote:Op zondag 27 juni 2010 00:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ach, ik denk dat we inmiddels allemaal wel door hebben dat vancouverfan ergens een cursusje propaganda heeft gevolgd in de sovietunie en dat hier ten gehore brengt. Het persoon weet zelf niet eens wat er precies aan de hand is in de praktijk. Achter het pc'tje is het allemaal pais de vré, tot daar aan toe. Ieder tegenargument afdoen als pure onzin stoort mij nog het meeste. Alsof het 't geesteskindje van hem/haar is.
U bepaalt zelf het bedrag voor automatisch opladen. Reist u met de NS? Kies dan voor minimaal ¤ 20 anders heeft u niet altijd voldoende saldo om in- en uit te checken.quote:Op zondag 27 juni 2010 00:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
en als je dan kiest voor 10 of 20 euro, kan je nog steeds onder het instaptarief zitten
bv beginsaldo is 7 - 20 = -13 +10 = -3
of + 20 = 7
nog steeds te weinig![]()
ze hadden dus beter saldo < 20 euro als ondergrens kunnen nemen voor het automatisch opwaarderen, want dan had ht wel perfect gewerkt
Dus jij verlangt van de OV chipkaart dat die vlekkeloos werkt maar weet dat dat eigenlijk niet kan. Lekker onrealistische eisen stellen dus.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er gaat zat fout in die sector, je heb mij dat niet zien schrijven. Wat wel een feit is, is dat er van te voren beter wordt nagedacht voordat er een nieuw, bijvoorbeeld E.R.P, systeem wordt geïmplementeerd. Men gaat eerst namelijk alle mogelijke scenario’s langs en men zet als eerste de gebruiker centraal. Hoe klein of hoe groot de organisatie ook is. Meerdere decennia kunnen deze trajecten in beslag nemen. Op de schaal van de ovkaart had dit ook gemoeten.
En welke garantie heb je nu dat die KM heffing probleemloos wordt ingevoerd en dat iedereen meteen weet hoe het werkt?quote:Precies hetzelfde als de kmheffing, geef eerst een flink aantal proefkonijnen een kaart en laat praktijk problemen aan het licht komen. Hoe lang heeft die testfase geduurd bij de ovchip? Wat voor reizigers zijn hierbij betrokken geweest? Te kort en niet alle soorten.
En het is ook een feit dat er nog nooit eerder een zo groot systeem landelijk is ingevoerd bij allerlei verschillende bedrijven. Logisch dat er dan meer kinderziektes zijn.quote:Perfect is niet mogelijk, je komt altijd achter een aantal aspecten nadat je het pas heb ingevoerd waar je van te voren nooit aan had kunnen denken. Wat de invoering van de ovchip wel bewijst is dat er hier totaal geen aandacht is gegeven aan het voortraject. Episch hiervoor is ‘het geluid’ van de ns en de studentenkaartproblemen.
[..]
Asjeblieft zeg. Een mening, ik heb nog nooit een systeem gezien met zoveel ‘kinderziektes’ die je met logisch nadenken in een knap voortraject al had kunnen oplossen. De waarnemingen bewijzen het feit.
Mijn meerderequote:Die 1000 is misschien een beetje overdreven inderdaad, maar kijk eens naar het topicaantal. Al 32x7 pagina's zit jij je meerderen na te praten dat het zowat een weergaloos succes is die kaart.
ja maar je saldo gaat pas omhoog als het onder de 5 euro komt. Als je dan kiest voor 20 kan je nog tekort hebben voor je reisquote:Op zondag 27 juni 2010 00:18 schreef Caesu het volgende:
[..]
U bepaalt zelf het bedrag voor automatisch opladen. Reist u met de NS? Kies dan voor minimaal ¤ 20 anders heeft u niet altijd voldoende saldo om in- en uit te checken.
https://www.ov-chipkaart.(...)vragen/oplaadbedrag/
Laatste had ik ook onder de 20 euro saldo. Maar meteen toen ik incheckte voor de trein werdt er meteen geld bijgezet bleek uit het overzicht later.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 19:20 schreef Caesu het volgende:
is het iemand al gelukt automatisch opladen erop te zetten.
ik heb dit via ov-chipkaart.nl besteld, 1 eurocent overgemaakt via IDeal.
product opgehaald bij een ophaalautomaat in de AH...
maar... als ik nu inlog bij ov-chipkaart.nl staat er: "Automatisch opladen is niet geactiveerd voor deze kaart en kan daarom niet worden gewijzigd"
ok bij NS.nl staat: Automatisch opladen Neen
wat doe ik fout?
Met automatisch opladen, heeft u altijd voldoende saldo op uw OV-chipkaart. Zodra het saldo op uw kaart lager is dan ¤ 5, wordt er automatisch een vast bedrag opgeladen via uw bankrekening. Zo heeft u altijd voldoende saldo om te reizenquote:Op zondag 27 juni 2010 00:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja maar je saldo gaat pas omhoog als het onder de 5 euro komt. Als je dan kiest voor 20 kan je nog tekort hebben voor je reis
Ze hadden dus van de 5 euro 20 euro moeten maken, dan werkt het wel goed.
Als je niet zomaar wat lult kun je ook wel uitleggen waarom niemand de OV bedrijven aanklaagt als ze wetten overtreden.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:32 schreef fs180 het volgende:
[..]
Oh, nou dan geef ik mijn baan ook wel op, als ik toch maar wat lul
Het is zo wel duidelijk dat jij totaal niet goed in kunt schatten wat de realiteit is. Als jij uit mijn reacties meent op te maken dat het alleen maar om propaganda bedoeld is, is er toch echt wat mis met jouw beoordelingsvermogen.quote:Op zondag 27 juni 2010 00:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ach, ik denk dat we inmiddels allemaal wel door hebben dat vancouverfan ergens een cursusje propaganda heeft gevolgd in de sovietunie en dat hier ten gehore brengt. Het persoon weet zelf niet eens wat er precies aan de hand is in de praktijk. Achter het pc'tje is het allemaal pais de vré, tot daar aan toe. Ieder tegenargument afdoen als pure onzin stoort mij nog het meeste. Alsof het 't geesteskindje van hem/haar is.
komen nog 5 reacties waarschijnlijkquote:Op zondag 27 juni 2010 00:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is zo wel duidelijk dat jij totaal niet goed in kunt schatten wat de realiteit is. Als jij uit mijn reacties meent op te maken dat het alleen maar om propaganda bedoeld is, is er toch echt wat mis met jouw beoordelingsvermogen.
oh hij is al klaarquote:Op zondag 27 juni 2010 00:18 schreef Caesu het volgende:
[..]
U bepaalt zelf het bedrag voor automatisch opladen. Reist u met de NS? Kies dan voor minimaal ¤ 20 anders heeft u niet altijd voldoende saldo om in- en uit te checken.
https://www.ov-chipkaart.(...)vragen/oplaadbedrag/
Zoals ik al zei, ik heb gereisd met de trein terwijl er 6 euro op mijn kaart stond.quote:Op zondag 27 juni 2010 02:11 schreef 29-11 het volgende:
zoals ik al eerder zei, kun je tot maximaal -4 euro zitten, dat betekent dat je minimaal 16 euro op je kaart moet hebben, maar 20 euro word zeer aangeraden :p
Om het maar simpel te houden; bureaucratie.quote:Op zondag 27 juni 2010 00:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je niet zomaar wat lult kun je ook wel uitleggen waarom niemand de OV bedrijven aanklaagt als ze wetten overtreden.
VF heeft een voordeelurenkaart, daar is het instaptarief 10 euro, vandaar dat hij dan wel kan reizenquote:
Tot nu toe 2 keer en het zal nog heel vaak lukken als het automatisch opladen pas aanslaat als ik onder de 5 euro kom.quote:
Lekker simpel kritiek geven op de OV chipkaart terwijl je dus niet weet waar het over gaat.quote:Op zondag 27 juni 2010 03:22 schreef fs180 het volgende:
[..]
Om het maar simpel te houden; bureaucratie.
29-11 heeft gewoon gelijk hoor, alleen omdat je met een voordeelurenkaart reist is je instaptarief 10 euro vandaar dat je met 6 euro nog kan incheckenquote:Op zondag 27 juni 2010 10:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tot nu toe 2 keer en het zal nog heel vaak lukken als het automatisch opladen pas aanslaat als ik onder de 5 euro kom.
Dus pas vanaf het moment dat ik me aanmeld kan ik het systeem in de gaten gaan houden en daarvoor moet ik helemaal vertrouwen op eens systeem dat het werkt. Ze houden toch mij gegeven voor 7 jaar vast, dan wil ik ook die gegevens kunnen inzien.quote:https://tls.helptu.nl/(tow2hj55gghrd555exgqfz45)/p_sn_li.aspx?ClickType=2&NodeID=595
· De transacties die u zoekt, zijn gedaan voordat u Trans Link Systems BV (TLS) toestemming heeft gegeven om uw transacties weer te geven. Het overzicht bevat alleen de transacties vanaf het moment van toestemming. Transacties verschijnen dan met een vertraging van maximaal zeven dagen en worden maximaal achttien maanden weergegeven.
Pas na een week kun je je Reis&Transactie overzicht online bekijken ,quote:Op zondag 27 juni 2010 10:57 schreef Basp1 het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met de mijn ov-chip kaart site. Ik heb nu maar eens een account aangemaakt want ik heb gisteren wat gereisd en volgens mij zijn er voor 2 dezelfde ritten verschillende bedragen afgeschreven. Maar bij de aanmelding op de mijn ov chip site zag ik een regel staan dat ik pas transactie kan zien vanaf het moment dat ik me bij de site heb aangemeld. (die kan ik helaas niet meer teruig toveren, ik kan me niet opnieuw aanmelden om dat scherm te krijgen) Dus het kan ook zijn dat ik iets verkeerd geinterepeteerd heb. Maar wat wil je anders met een niet duidelijk kaart dat de klant het meteen snapt.
Leuk ook bij de aanmelgind hoef je alleen maar aan te geven wat je kaart nummer is je postcode en geboortedatum. Na registratie weet de site dan automagisch dat je dhr.b.xxxxx bent. Wat nou privacy. Als je dan je transactie overzicht wilt zien moet je wat extra burocratische handelingen aflopen om alles wat je met je eigen kaart doet wel te kunnen/mogen zien. En dat zogenaamd in het kader van privacy bescherming.
Nou dat allemaal ingesteld ik krijg alleen nog steeds maar 0 transcaties te zien. Terwijl ik gisteren toch ook echt met de NS heb gereisd en dat toch stande-pe op het scherm zou moeten staan. Ook mijn saldo geeft hij aan dat het 0 is ook daar staat een dsiclaimer bij dat het niet hoeft te klopppen.
Vandaag ga ik denk ik toch nog naar parkpop toe. Mocht nu blijken dat ik alleen maar de transacties vanaf vandaag kan bekijken zou het helemaal een farce zijn dit project. Ik ga er in ieder geval vanuit dat ik alles wat ik in het verleden gedaan heb met deze kaart vanaf het moment dat ik deze geactiveerd heb gewoon zichtbaar ga krijgen.
Want jij spaarde ook altijd al je strippenkaarten en treinkaartjes op om oude koude winteravonden terug te gaan kijken wat je vorig jaar zomer gereis had?quote:Op zondag 27 juni 2010 11:05 schreef Basp1 het volgende:
Nee ik heb dus gelijk :
bij vragen en antwoorden :
[..]
Dus pas vanaf het moment dat ik me aanmeld kan ik het systeem in de gaten gaan houden en daarvoor moet ik helemaal vertrouwen op eens systeem dat het werkt. Ze houden toch mij gegeven voor 7 jaar vast, dan wil ik ook die gegevens kunnen inzien.
Wat een systeem .
Dus het systeem mag voor maar liefst 7 jaar je gegevens bewaren (wat nou privacy?), maar als jij jouw gegevens wil inzien, moet je hen daarvoor toestemming verlenen? Om vervolgens te horen dat 'de getoonde gegevens' niet juist hoeven te zijn!quote:Op zondag 27 juni 2010 11:05 schreef Basp1 het volgende:
Nee ik heb dus gelijk :
bij vragen en antwoorden :
[..]
Dus pas vanaf het moment dat ik me aanmeld kan ik het systeem in de gaten gaan houden en daarvoor moet ik helemaal vertrouwen op eens systeem dat het werkt. Ze houden toch mij gegeven voor 7 jaar vast, dan wil ik ook die gegevens kunnen inzien.
Wat een systeem .
Dat is ook de reden van al die problemen hier. In het buitenland werkt die kaart zo goed omdat het betaalsysteem heel erg eenvoudig (en dus gebruiksvriendelijk) is met welhaast altijd 1 vervoerder.quote:
In welke landen is het betaalsysteem dan zo anders? Of kun je achteraf betalen?quote:Op zondag 27 juni 2010 11:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat is ook de reden van al die problemen hier. In het buitenland werkt die kaart zo goed omdat het betaalsysteem heel erg eenvoudig (en dus gebruiksvriendelijk) is met welhaast altijd 1 vervoerder.
Hier in Nederland heeft men gewoon een creditkaart gemaakt, alleen in plaats van achteraf betalen doe je het nu van te voren. En de problemen dan? Die zijn voor de reiziger...
Ah. Daar is Stupendous weer.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dus het systeem mag voor maar liefst 7 jaar je gegevens bewaren (wat nou privacy?), maar als jij jouw gegevens wil inzien, moet je hen daarvoor toestemming verlenen? Om vervolgens te horen dat 'de getoonde gegevens' niet juist hoeven te zijn!
Wat een achterlijk faalsysteem.
quote:Op zondag 27 juni 2010 11:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ah. Daar is Stupendous weer.
Die komt alleen maar klagen dat bepaalde dingen niet zouden kloppen, vraagt bewijs voor mijn beweringen en als ik dat bewijs dan geef, reageert die niet meer en komt die pas weer tevoorschijn als die iets anders om over te zeiken heeft.
Nee bij mijn kaartjes kon ik meteen bekijken en daarop kon ik zelf constateren of het goed was of fout was.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:26 schreef VancouverFan het volgende:
Want jij spaarde ook altijd al je strippenkaarten en treinkaartjes op om oude koude winteravonden terug te gaan kijken wat je vorig jaar zomer gereis had?
Of komt het cliche "principe" dan weer op tafel....
Nu kun je elke keer als je uitcheckt kijken welk bedrag er is afgeschreven. Een fractie van een seconde wachten en op het schermpje staat wat de reis jou gekost heeft.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee bij mijn kaartjes kon ik meteen bekijken en daarop kon ik zelf constateren of het goed was of fout was.![]()
![]()
Die regels waar mensen zoals jij zo hard over klagen. Privacy moet er zijn, maar ook weer niet teveelquote:Maar als ik bijvoorbeeld naar mijn pa kijk die ZZP'er is en al zijn reisbewegingen aan de belastingdienst moet doorgeven die spaarde deze kaartejes wel op. Ook zie ik hem het voor elkaar krijgen om dus alleen zijn ov chip kaart te activeren, en dan er pas aan het eind van het jaar achter te komen dat hij dus een heel jaar niet meer kan declareren. Vanwege die vage regel die ik hierboven heb geciteerd.
Je hoeft niet perse bij de NS langs te gaan, dat overzicht kun je ook op metrostations met automaten inzien.quote:Verder spaarde ik in het verleden die kaartjes wel eens meer dan een jaar op ,maar dat was omdat er een lancune in de afstempeldatum/jaartal bij de NS zit, en je met retourtjes zonder datum een jaar later met dezelfde stempel datum kunt reizen.![]()
Maar zoals al gemled ik had het idee dat bij 2 dezelfde metro trajecten 2 verschillende bedragen afgeboekt zijn. Maar door het systeem kan ik dat dus niet eens online gaan bekijken maar moet ik nog binnen de 10 transacties een keer bij de NS langsgaan om een transactieoverzicht af te drukken. Nou wat heeft met toch veel rekening gehouden met reizigers zou ik dan zeggen.
Kom dan eens met bewijs dat het niet 7 jaar bewaard hoeft te worden. Belastingdienst zegt duidelijk van wel.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:34 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
De uitleg voor de erg dommen:
Die gegevens hoeven niet 7 jaar bewaard te worden, ondanks 'jouw mening' () van wel. Maar als het systeem aangeeft dat die gegevens die jij te zien krijgt helemaal niet de juiste gegevens hoeven te zijn, dan moet je je toch ernstig afvragen wat voor een brak systeem dat wel niet moet zijn als ze zelf al aangeven dat het onbetrouwbaar is. Moet je eens proberen bij je bankrekening. Wat trouwens wel raar is, want die hebben dus een pasjessysteem dat al jaaaarenlang werkt met een foutmarge van uiterst minimaal. En dan zou het bij de ov-flopkaart opeens niet kunnen werken?
Ga fijn wat doen, volg nog een cursusje dom zijn ofzo.
Ow ja die schermen waar je je in een onmogelijk vorm moet wringen om het even snel voorbij te zien schieten samen met je huidige saldo.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:43 schreef VancouverFan het volgende:
Nu kun je elke keer als je uitcheckt kijken welk bedrag er is afgeschreven. Een fractie van een seconde wachten en op het schermpje staat wat de reis jou gekost heeft.
Wel makkelijk om te zeggen dat ik er over klaag maar niet ingaan op het argument waarom ik mijn eigen gegevens niet te zien kan krijgen terwijl men ze wel bijhoudt voor diezelfde belastingdiens volgens jou.quote:Die regels waar mensen zoals jij zo hard over klagen. Privacy moet er zijn, maar ook weer niet teveel
Zoveel metro stations zijn er niet in tilburg.quote:Je hoeft niet perse bij de NS langs te gaan, dat overzicht kun je ook op metrostations met automaten inzien.
voor jou zijn er 4 optiesquote:Op zondag 27 juni 2010 11:51 schreef Basp1 het volgende:
Zoveel metro stations zijn er niet in tilburg.![]()
Verder ga ik niet tijdens een reis met krappe overstappen nog tussentijds naar automaten lopen om te controleren of een systeem wat in principe feilloos zou moeten functioneren, dit wel of niet doet.
Als je 3,20 m lang bent misschien wel. Een normaal mens kan die schermen goed zien.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow ja die schermen waar je je in een onmogelijk vorm moet wringen om het even snel voorbij te zien schieten samen met je huidige saldo.![]()
Mja, als jij pas later je aanmeldt om gegevens in te zien is dat niet het probleem van de OV chipkaart maar van jou.quote:Wel makkelijk om te zeggen dat ik er over klaag maar niet ingaan op het argument waarom ik mijn eigen gegevens niet te zien kan krijgen terwijl men ze wel bijhoudt voor diezelfde belastingdiens volgens jou.![]()
Nou nee hoor, die 7 jaar is een standaard termijn.quote:Verder kan ik me goed voorstellen dat die gegevens 1 jaar beschikbaar blijven maar 7 jaar is van een totaal andere orde.
Ow ik kan me nog geklaag van jou herinneren dat je in Amsterdam moest gaan reizen. Ik kan niet ruiken dat je in Tilburg woont.quote:Zoveel metro stations zijn er niet in tilburg.![]()
Blijf je constant aan het reizen dan? Nooit een eindpunt of beginpunt waar je even 2 minuten over hebt?quote:Verder ga ik niet tijdens een reis met krappe overstappen nog tussentijds naar automaten lopen om te controleren of een systeem wat in principe feilloos zou moeten functioneren, dit wel of niet doet.
Dat online kijken van oude reisgegeven gaat volgens mij niet meer werken als je de eerder geciteerde stukje leest. Aangezien ze de gegeven wel bijhouden is dat natuurlijk ook te bizar voor woorden.quote:Op zondag 27 juni 2010 11:54 schreef 29-11 het volgende:
[..]
voor jou zijn er 4 opties
1. Je wacht een week en kijkt online
2. Je gaat telkens naar een NS automaar
3. Je gaat elke dag naar Omgeving Rotterdam naar een RET automaat
4. Je gaat elke dag naar omgeving Amsterdam naar een GVB automaat
![]()
![]()
![]()
Dus TLS mag de meest bizar moelijke producten en voorwaarden bedenken en dan het probleem zogenaamd bij de klanten neerleggenquote:Op zondag 27 juni 2010 11:55 schreef VancouverFan het volgende:
Mja, als jij pas later je aanmeldt om gegevens in te zien is dat niet het probleem van de OV chipkaart maar van jou.
Weer een goed voorbeeld dat je je niet goed op de hoogte stelt van de werking van de kaart maar er wel allerlei kritiek op hebt, achteraf.
Ach, jij verwacht gewoon teveel dingen. En als TLS daar niet aan voldoet bestempel je dat meteen als klantonvriendelijkheid.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus TLS mag de meest bizar moelijke producten en voorwaarden bedenken en dan het probleem zogenaamd bij de klanten neerleggenDat bedoel ik dus met klantvriendelijkheid die hier totaal ontbreekt.
Het kan. Maar dan zou iemand anders waarschijnlijk gaan klagen dat die gegevens pas getoond mogen worden vanaf het moment dat je je aanmeldt.quote:Aangezien TLS mijn reis gegevens toch wel heeft om het geld tussen de ovbedrijven te verdelen en ik op de site vanallerlei farce dingetjes moet aanklikken om mijn "privacy" te waarborgen, kan men ook een klik dingetje maken toegang tot je oude gegevens krijgen.
Ow ik verwacht teveel.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:10 schreef VancouverFan het volgende:
Ach, jij verwacht gewoon teveel dingen. En als TLS daar niet aan voldoet bestempel je dat meteen als klantonvriendelijkheid.
Dat schrijf ik toch ook dat het een aparte vink is die kan de klant dan zelf aanvinken, en hiermee de farce ophouden dat je nog wat privacy hebt, terwijl wij weten dat die gegevn etr toch wel al zijn.quote:Het kan. Maar dan zou iemand anders waarschijnlijk gaan klagen dat die gegevens pas getoond mogen worden vanaf het moment dat je je aanmeldt.
Mja, jouw argumenten waarom ze die geschiedenis wel zouden moeten laten zien, zijn ook niet bepaald overtuigend. Zeker niet voor mensen die al maanden lopen te zeiken dat hun privacy in gevaar is.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ow ik verwacht teveel.Nou nou wat een sterk argmunt om vast te blijven houden dat er geen geschiedenis met terug werkend kracht getoond zou hoeven te worden kunnen voor klanten.
Zou kunnen. Daar hebben ze blijkbaar niet voor gekozen.quote:Dat schrijf ik toch ook dat het een aparte vink is die kan de klant dan zelf aanvinken, en hiermee de farce ophouden dat je nog wat privacy hebt, terwijl wij weten dat die gegevn etr toch wel al zijn.
http://www.veolia-transpo(...)Brabant/ovchipkaart/quote:Op zondag 27 juni 2010 12:19 schreef Fixers het volgende:
Zeg, veolia West Brabant gaat volgende week gebruik maken van de ov-chip. Die kastjes hangen al in de bus, studenten gebruiken ze al. Maar waar vind ik de tarieven? 9292ov.nl houdt zich van de dommen, OV-chipkaart.nl verwijst naar Veolia-Transport.nl en Veolia-Transport.nl stuurt je weer door naar OV-chipkaart.nl. Dat het opstaptarief 78 cent is weet ik inmiddels, maar de kilometerprijs....
De OV-chip heeft potentie om een goed betaalsysteem te worden. Maar dat zal nog een lange weg zijn.
heb je ook niets aan, tenzij jij gaat meten hoeveel km je onderweg bent.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:19 schreef Fixers het volgende:
Zeg, veolia West Brabant gaat volgende week gebruik maken van de ov-chip. Die kastjes hangen al in de bus, studenten gebruiken ze al. Maar waar vind ik de tarieven? 9292ov.nl houdt zich van de dommen, OV-chipkaart.nl verwijst naar Veolia-Transport.nl en Veolia-Transport.nl stuurt je weer door naar OV-chipkaart.nl. Dat het opstaptarief 78 cent is weet ik inmiddels, maar de kilometerprijs....
De OV-chip heeft potentie om een goed betaalsysteem te worden. Maar dat zal nog een lange weg zijn.
Mijn argument was dat zzp'ers die met het ov reizen die reisgegevens moeten overhandigen aan de belastingdients. En wanneer men zich ook niet meteen voor de OV-chipkaart site zelf heeft aangemeld kan dat dadelijk niet meer. Dat argument wordt nergens onderuit gehaald. Dat ik zorgen heb over mijn privacy staat buiten deze discussie om oude gegevens wel weer terug te kunnen zien na het moment dat je je voor de ov-chipsite aanmeld.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:19 schreef VancouverFan het volgende:
Mja, jouw argumenten waarom ze die geschiedenis wel zouden moeten laten zien, zijn ook niet bepaald overtuigend. Zeker niet voor mensen die al maanden lopen te zeiken dat hun privacy in gevaar is.
15 miljoenmensen met het ov ik geloof er weinig van en met een gedrocht als deze kaart waardoor het reizen met ov voor velen duurder wordt, worden het alleen nog maar minder.quote:Zou kunnen. Daar hebben ze blijkbaar niet voor gekozen.
Jammer voor je. Ze kunnen toch geen systeem maken waar 15 miljoen mensen allemaal uitermate blij mee zijn.
het leuke is dat dat sowieso niet al je ritten op OVchipkaart.nl komen.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat online kijken van oude reisgegeven gaat volgens mij niet meer werken als je de eerder geciteerde stukje leest. Aangezien ze de gegeven wel bijhouden is dat natuurlijk ook te bizar voor woorden.
Mja, als je als ZZP'er moet declareren, dan moet je zorgen dat je meteen bonnetjes krijgt. En niet een paar maanden later.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mijn argument was dat zzp'ers die met het ov reizen die reisgegevens moeten overhandigen aan de belastingdients. En wanneer men zich ook niet meteen voor de OV-chipkaart site zelf heeft aangemeld kan dat dadelijk niet meer. Dat argument wordt nergens onderuit gehaald. Dat ik zorgen heb over mijn privacy staat buiten deze discussie om oude gegevens wel weer terug te kunnen zien na het moment dat je je voor de ov-chipsite aanmeld.![]()
Yeah right. Weer allerlei aannames van je.quote:15 miljoenmensen met het ov ik geloof er weinig van en met een gedrocht als deze kaart waardoor het reizen met ov voor velen duurder wordt, worden het alleen nog maar minder.
quote:Op zondag 27 juni 2010 12:32 schreef VancouverFan het volgende:
Mja, als je als ZZP'er moet declareren, dan moet je zorgen dat je meteen bonnetjes krijgt. En niet een paar maanden later.
Als ik iets voor de zaak koop vraag ik ook meteen een bonnetje en verwacht ik niet dat ze dat 3 maanden later nog tevoorschijn kunnen toveren.
Er zal altijd wel iemand iets te klagen hebben. Maar jij moet toch ook toegeven dat het te bizar voor woorden is dat men een systeem heeft waarbij wel alles wordt bijgehouden maar je als gebruiker geen inzage in je eigen reis gegevens hebt voor het moment dat je je aangemeld hebt op de ov-chipkaart site.quote:Feit blijft dat er altijd wel iemand wat te klagen zal hebben over het systeem.
het is te belachelijk voor woorden die argumenten van VFquote:Op zondag 27 juni 2010 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus de ZZP'er mag na elke reis een uitdraai maken van die digitale gegeven. Hoezo omslachtig. Het zou toch juist makkelijker worden met de ov-chip kaart.
[..]
Er zal altijd wel iemand iets te klagen hebben. Maar jij moet toch ook toegeven dat het te bizar voor woorden is dat men een systeem heeft waarbij wel alles wordt bijgehouden maar je als gebruiker geen inzage in je eigen reis gegevens hebt voor het moment dat je je aangemeld hebt op de ov-chipkaart site.
Nee je moet je meteen opgeven op die site of 1 keer in de 10 reizen een uitdraai laten maken.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus de ZZP'er mag na elke reis een uitdraai maken van die digitale gegeven. Hoezo omslachtig. Het zou toch juist makkelijker worden met de ov-chip kaart.
Nee dat vind ik niet bizar.quote:Er zal altijd wel iemand iets te klagen hebben. Maar jij moet toch ook toegeven dat het te bizar voor woorden is dat men een systeem heeft waarbij wel alles wordt bijgehouden maar je als gebruiker geen inzage in je eigen reis gegevens hebt voor het moment dat je je aangemeld hebt op de ov-chipkaart site.
De meeste bedrijven zijn heel bereidwillig en willen dan best voor je in het systeem duiken om een oude bon opnieuw uit te printen is mijn ervaring in ieder geval. Maar bij deze monopolisten moeten we het heel normaal vinden.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:43 schreef VancouverFan het volgende:
Niet na 3 maanden aan komen kloppen of ze even alle gegevens laten zien. Elk bedrijf zou je uitlachen als je achteraf ineens om bonnetje komt vragen.
Tja, elke bedrijf dat spullen op naam verkoop moet die gegevens bewaren. Dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal in hun administratie gaan duiken omdat jij te lui was om meteen om een bonnetje te vragen.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De meeste bedrijven zijn heel bereidwillig en willen dan best voor je in het systeem duiken om een oude bon opnieuw uit te printen is mijn ervaring in ieder geval. Maar bij deze monopolisten moeten we het heel normaal vinden.
Wanneer het bedrijf mij zou uitlachen is de kans een stuk kleiner geworden dat ik ooit nog terug kom bij hun.
Verder gaat de vergelijking met een bon uitprinten totaal niet op, want het gaat om het tonen van mijn persoonlijke reisgegeven die men toch in de database heeft staan.
Net ging het nog over een reserve bonnetje, en nu gaat het erover dat ik meteen het bonnejte had moeten vragen. De kaartjes van de NS waren automatisch je bonnetjes voro de BD, aangezien die kaartejs verdwenen zijn moeten de reizigers die dingen willen gaan declareren dus veel meer moeite gaan doen om het van hun werkgever terug te krijgen. Dan wordt de keus voor de auto weer makkelijker.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:51 schreef VancouverFan het volgende:
Tja, elke bedrijf dat spullen op naam verkoop moet die gegevens bewaren. Dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal in hun administratie gaan duiken omdat jij te lui was om meteen om een bonnetje te vragen.
Ja het is echt een probleem wat ikzelf veroorzaakt heb.quote:Het is wel grappig om te zien dat een probleem wat jij veroorzaakt bij andere deponeert en niet bij jezelf denkt " misschien had ik meteen om een bonnetje moeten vragen".
Nou het is echt zoveel moeite om je 1 keer aan te melden voor de OV chipkaart site en dan 1 keer per maand een uitdraai te makenquote:Op zondag 27 juni 2010 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net ging het nog over een reserve bonnetje, en nu gaat het erover dat ik meteen het bonnejte had moeten vragen. De kaartjes van de NS waren automatisch je bonnetjes voro de BD, aangezien die kaartejs verdwenen zijn moeten de reizigers die dingen willen gaan declareren dus veel meer moeite gaan doen om het van hun werkgever terug te krijgen. Dan wordt de keus voor de auto weer makkelijker.
Stel je niet zo aan man.quote:Ja het is echt een probleem wat ikzelf veroorzaakt heb.Alleen maar door het feit dat ik niet elke willekeurig en totaal nutteloos gekozen regeltje van TLS& de rest van de vervoerders niet meteen heb nagelezen.
![]()
Het systeem heeft wel wat functionaliteit. Als je je op tijd aanmeldtquote:Het is GVD geen hypotheek die ik afsluit.
Ik mag toch gewoon wel wat functionaliteit van zo'n systeem verwachten. En ook dat ik mijn gegevens wanneer ik me later voor de mijn-ov-chip aanmeld toch nog de eerder gemaakt reisbewegingen en transacties zichtbaar kan krijgen. Desnoods met een extra mailtje, maar ik ga me niet eens wagen om iets te bewegen aan de loden kast van TLS want de muur waar je daarna naartoe gestuurd is zo hard.
Je mag toch minimaal verwachten dat er van te voren flink wordt nagedacht over een implementatie, hetgene wat hier amper gebeurd is. Mensen uit de praktijk zijn er nauwelijks bij betrokken geweest, tijd is er amper ingestoken. Zie de problemen die er nu zijn.quote:Op zondag 27 juni 2010 00:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus jij verlangt van de OV chipkaart dat die vlekkeloos werkt maar weet dat dat eigenlijk niet kan. Lekker onrealistische eisen stellen dus.
[..]
Hint: ga eens onderzoek doen, ik zou zeggen begin eens even op Schiphol, de Rotterdamse haven, Douane systemen. Ga eens kijken op de site van de IATA, wereldwijde elektronische systemen zijn ingevoerd, geheim? Goed nadenken over wat je gaat doen, de gebruiker centraal zetten en zoveel mogelijk scenario's langsgaan.quote:En welke garantie heb je nu dat die KM heffing probleemloos wordt ingevoerd en dat iedereen meteen weet hoe het werkt?
Daarbij is er bij de KM heffing wel wat minder moeite nodig dan bij de OV chipkaart. Bij de KM heffing hoef je niet in en uit te checken.
[..]
En het is ook een feit dat er nog nooit eerder een zo groot systeem landelijk is ingevoerd bij allerlei verschillende bedrijven. Logisch dat er dan meer kinderziektes zijn.
[..]
Er is maar een soort reiziger dat geen problemen heeft en daar scherm jij continu mee. De enkele reiziger die van a naar b reist zonder over te stappen. Alle andere soorten hebben minimaal 1 probleem.quote:Mijn meerdere
Dat jij er ook al van overtuigd ben dat ik dit als betaalde baan doen zegt wel veel. Hilarisch dat het voor sommige mensen onvoorstelbaar is dat mensen geen kritiek hebben op de OV chipkaart. Geeft ook aan hoe bekrompen die mensen dan zijn...
Begrijpend lezen was je vak zeker niet op de basisschool, was ‘t? Zal ik het even uitleggen dan? Je bent zo bezig met die kaart de beschermen dat het je geesteskindje lijkt of dat je leven er van af hangt. Je lijkt er voor betaald te worden om hier te posten.quote:Op zondag 27 juni 2010 00:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is zo wel duidelijk dat jij totaal niet goed in kunt schatten wat de realiteit is. Als jij uit mijn reacties meent op te maken dat het alleen maar om propaganda bedoeld is, is er toch echt wat mis met jouw beoordelingsvermogen.
OMG. Jij heb echt geen pap gegeten van het woord 'praktijk'. Ik dacht het al maar nu weet ik het zeker.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee je moet je meteen opgeven op die site of 1 keer in de 10 reizen een uitdraai laten maken.
Niet na 3 maanden aan komen kloppen of ze even alle gegevens laten zien. Elk bedrijf zou je uitlachen als je achteraf ineens om bonnetje komt vragen.
[..]
Nee dat vind ik niet bizar.
Zie bovengenoemde reden.
Nogmaals, dat zijn meningen. Geen feiten.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je mag toch minimaal verwachten dat er van te voren flink wordt nagedacht over een implementatie, hetgene wat hier amper gebeurd is. Mensen uit de praktijk zijn er nauwelijks bij betrokken geweest, tijd is er amper ingestoken. Zie de problemen die er nu zijn.
Nou doei dan maarquote:Hint: ga eens onderzoek doen, ik zou zeggen begin eens even op Schiphol, de Rotterdamse haven, Douane systemen. Ga eens kijken op de site van de IATA, wereldwijde elektronische systemen zijn ingevoerd, geheim? Goed nadenken over wat je gaat doen, de gebruiker centraal zetten en zoveel mogelijk scenario's langsgaan.
Jij mag ook wel eens nadenken voordat je wat uitkraamt op je toetsenbord. Het laat precies zien wat voor een stuk onbenul je bent.
Normaal niet, het is echter voorgekomen dat het wel moet, je kan dit controleren bij een ophaalpunt door de inhoud van je producten te bekijken. Daar hoort te staan tot wanneer je studentenreisrecht geldig is.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Misschien een vraag die al 1000x gesteld is, maar moet de OV-chipkaart voor aanvang van het nieuwe schooljaar weer opnieuw worden opgeladen met een week-abbo?
Zeg droeftoeter, als je je eigen links al niet eens meer snapt, wat verwacht je dan nog van ons?quote:Op zondag 27 juni 2010 11:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Kom dan eens met bewijs dat het niet 7 jaar bewaard hoeft te worden. Belastingdienst zegt duidelijk van wel.
Let op: ondernemer, dus niet reiziger.quote:Hoe lang moet u uw administratie bewaren?
Iedere ondernemer is wettelijk verplicht zijn administratie 7 jaar te bewaren (fiscale bewaarplicht).
Apart dat ze reisgegevens hier niet noemen.quote:Wij streven echter naar zo min mogelijk administratieve lasten en hanteren soms kortere bewaartermijnen. Hoe lang u uw administratie moet bewaren, hangt af van het belang dat wij hebben bij de verschillende soorten gegevens in uw administratie. Bepaalde onderdelen van uw administratie worden aangemerkt als basisgegevens. Daarbij moet u denken aan:
* het grootboek
* de debiteuren- en crediteurenadministratie
* de voorraadadministratie
* de in- en verkoopadministratie
* de loonadministratie
De basisgegevens moeten 7 jaar bewaard blijven. Na deze termijn vragen wij deze gegevens niet meer bij u op.
Dus, waarom 'denk' jij dat die gegevens 7 jaar bewaard zouden moeten worden? Welke informatie heb je daarvoor, welke link?quote:7 jaar centrale opslag OV-reisgegevens niet nodig
Gepubliceerd: Maandag 17 november 2008 /// Auteur: Brenno de Winter
Langdurige centrale opslag van alle reisdata van de OV-chipkaart is overbodig. Trans Link Systems dacht dat de fiscus dit verplichtte, maar dat is niet het geval. Dat blijkt uit antwoorden op vragen van Webwereld aan de Belastingdienst en het Ministerie van Financiën wie nou precies wat voor hoe lang moet bewaren.
Noodzakelijk voor fiscus
Op dit moment slaat het systeem van Trans Link Systems alle reisbewegingen van mensen in een centrale database op. De informatie daarin wordt zeven jaar lang bewaard om de financiële administratie te onderbouwen naar de fiscus toe. Het bedrijf vertelt Webwereld al acht maanden dat het nog overleg met de Belastingdienst voert.
Een tipgever wees Webwereld erop dat de reisbewegingen niet voor de fiscale administratie nodig zijn. Hij wees erop dat facturen de basis van een administratie vormen en dat bijvoorbeeld in de telecomindustrie niet de losse telefoongesprekken maar de totalen van belang zijn voor afrekening tussen de bedrijven en met de klanten. Desgevraagd bevestigen medewerkers van telecombedrijven dit.
Werkgevers verantwoordelijk voor administratie
Navraag bij het Ministerie van Financiën leert dat reisbewegingen zeven jaar lang bewaard moeten worden, maar niet door Trans Link Systems. Werkgevers die reiskosten vergoeden moeten hun administratie onderbouwen met een overzicht van gemaakte reizen. Dat is nu ook al zo voor papieren kaartjes of registratie van autoritten.
Omdat de OV-chipkaart eigenlijk onvoldoende bewijs levert zouden de bonnetjes niet gelden. Maar in een besluit van de Belastingdienst wordt dat probleem verholpen door het uitprinten overzichten van vervoerders toch goed te keuren.
"Ik keur goed dat door of vanwege het vervoerbedrijf gemaakte overzichten van transacties met de OV-chipkaart worden gelijkgesteld met vervoerbewijzen voor de overhandigingsplicht ingevolge de Wet LB", schrijft J. Thunnissen, directeur-generaal Belastingdienst. Een voorlichter verduidelijkt: "De werknemer heeft een overhandigingsplicht aan zijn werkgever. De werkgever heeft een bewaarplicht voor de vervoerbewijzen."
OV-chipkaart website
Trans Link heeft nu al een website om overzichten op te vragen en vervolgens af te drukken. Wie zich registreert kan volgens een zegsvrouw Jannemieke Zandee gedurende anderhalf jaar de transacties teruglezen. Daarna zijn ze niet meer online beschikbaar.
Het bedrijf zegt nog steeds in overleg te zijn met de Belastingdienst over wat er nou precies bewaard moet worden, maar denkt dat ze toch de reisgegevens zeven jaar lang moeten bewaren.
Problemen met privacy wetgeving
De discussie over de noodzaak is belangrijk, omdat de Wet Bescherming Persoonsgegevens alleen opslag toestaat als de verwerking noodzakelijk is. Wanneer dat niet het geval is dan is langdurige opslag niet toegestaan.
Trans Link heeft meer ingewikkelde discussies te voeren, want niet iedere reis is een betaalde rit. Bezitters van een abonnement betalen voor al hun reizen. Zij genereren transacties met een waarde van nul euro, waardoor er geen noodzaak is ook die gegevens jaren te bewaren.
CBP deal met NS
Recentelijk sloot het College Bescherming Persoonsgegevens een overeenkomst met de Nederlandse Spoorwegen over het verwerken van gegevens. In de brief aan de staatssecretaris vroeg het CBP hulp om de kwestie met de fiscus sneller op te lossen.
Een duidelijke uitleg wat ik niet snap aan mijn eigen links. Is dat zoveel gevraagd dan?quote:Op zondag 27 juni 2010 20:36 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zeg droeftoeter, als je je eigen links al niet eens meer snapt, wat verwacht je dan nog van ons?
Die staat er. Dat jij zelfs dat niet meer snapt...quote:Op zondag 27 juni 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Een duidelijke uitleg wat ik niet snap aan mijn eigen links. Is dat zoveel gevraagd dan?
Meneer is van mening dat zijn mening boven feiten gaan en als anderen daar wat van zeggen 'hebben ze geen respect voor een andere mening'.quote:Maar blijkbaar kun jij ook niet op een normale manier een discussie voeren zonder je als klein kind te gaan gedragen en geen respect te tonen voor mensen met een andere mening.
Graag, nu nog bij de andere hier en het wordt nog beter.quote:Dus laat ik de rest van jouw post maar lekker aan me voorbij gaan...
Leg eens uit, waarom moet ik jou serieus nemen als je als een klein kind gaat schelden?quote:Op zondag 27 juni 2010 21:36 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Die staat er. Dat jij zelfs dat niet meer snapt...
[..]
Meneer is van mening dat zijn mening boven feiten gaan en als anderen daar wat van zeggen 'hebben ze geen respect voor een andere mening'.
![]()
[..]
Graag, nu nog bij de andere hier en het wordt nog beter.
Is trouwens wel handig voor je, hoef je al die 'bewijzen' 'opeens' niet meer op te zoeken. Niet dat je dat überhaupt deed, want hé, het is jouw mening tegenover de feiten van anderen, en dan hoeft dat niet...
Sorry, maar je zou niet meer reagerenquote:Op zondag 27 juni 2010 21:40 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Leg eens uit, waarom moet ik jou serieus nemen als je als een klein kind gaat schelden?
Blijkbaar heb je moeite met lezen, want dat heb ik nergens gezegd. Ik zei dat ik de post met jouw kinderachtige droeftoeter aan mij voorbij liet gaan.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Sorry, maar je zou niet meer reageren
Ja. Als je dat tevaak doet, wordt je kaart geblokkeerd.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:03 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe zit het nou met de studententen OV chip? Als je inklokt bij de bus en niet uitklokt maakt dat wat uit?
Dank voor je opmerking, maar in dit geval dus zeker niet.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:53 schreef Hukkie het volgende:
Heren, heren. Beter handelen jullie deze persoonlijke kwesties via PM af.
Je zou nog liever je schoenen opeten dan toegeven dat je fout bezig wasquote:Op zondag 27 juni 2010 23:10 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dank voor je opmerking, maar in dit geval dus zeker niet.
Fout bezig? Wanneer ga je nu eens bewijzen aanvoeren ipv 'je mening' (voor wat die nog waard is, misschien nog één opstaptarief)quote:Op zondag 27 juni 2010 23:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je zou nog liever je schoenen opeten dan toegeven dat je fout bezig was
Als jij gaat uitleggen waarom ik serieus in moet gaan op mensen die zich kinderachtig gedragen wil ik best nog wel voor de zoveelste keer bewijzen laten zien.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Fout bezig? Wanneer ga je nu eens bewijzen aanvoeren ipv 'je mening' (voor wat die nog waard is, misschien nog één opstaptarief)
Zorgen dat er tegen die tijd niks meer op je eigen kaart staat.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:18 schreef 29-11 het volgende:
doe ff kankernormaal jullie, en laten we verder gaan over de OV-Chipkaart :p
------------------------------------------------------------------
ik heb een klacht
ik heb nu een persoonlijke OV-chipkaart, maar zodra ik 18 word in november krijg ik van de DUO een Studenten OV-Chipkaart
(((dit is geen KLB , k weet het))) maar
Klacht: Nederland is zielig, en straks zit ik met 2 chipkaarten
gaat niet lukken met het zo door VF gepromote automatisch opwaarderenquote:Op zondag 27 juni 2010 23:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zorgen dat er tegen die tijd niks meer op je eigen kaart staat.
Niet anders dan een strippenkaart overhebben op het moment dat je een OV jaarkaart krijgt.
quote:OV Chipkaart voor ouderen moeizaam ding
Gepubliceerd op 27 juni 2010, 23:19 /// Laatst bijgewerkt op 27 juni 2010, 23:22
Even een OV Chipkaart aanvragen, hoe moeilijk kan dat zijn. Heel moeilijk als je geen gebruik wil maken van internet, heeft Truus Welagen uit Heemskerk aan den lijve ondervonden.
Welagen moest de formulieren in Amsterdam halen. Ze nam er meteen tien mee voor haar buren, die veelal slechter ter been zijn. Nieuw probleem is dat de ouderen nu alsnog persoonlijk naar Amsterdam moeten om de kaart te activeren. Erg omslachtig, meent Welagen. De NS heeft nog niet gereageerd op de klacht.
Lees het volledige artikel in Dagblad Kennemerland
Mensen die geen gebruik willen maken van internet en wat heeft de NS ermee te maken? Die zijn niet de enige die de kaarten verstrekken.quote:
Net zoals je nu niet een normaal kaartje tot over de grens moet kopen maar een internationaal kaartje.quote:Op maandag 28 juni 2010 08:31 schreef Basp1 het volgende:
Komend weekend is er werchter. Mijn werchter kaartje is geldig vanaf de grens , hoe kan ik met mijn ov-chipkaart uitchippen aan de grens.
uitstappen, uitchecken en uur wachten op volgende treinquote:Op maandag 28 juni 2010 08:31 schreef Basp1 het volgende:
Komend weekend is er werchter. Mijn werchter kaartje is geldig vanaf de grens , hoe kan ik met mijn ov-chipkaart uitchippen aan de grens.
negeer die gast gewoon, dan gaat hij vanzelf weg, hij wil alleen aandachtquote:Op maandag 28 juni 2010 08:31 schreef Basp1 het volgende:
Nee ik hoef geen internationaal kaartje te kopen ik kan gewoon een kaartje tot de grens kopen. Dat jij dit zeuren noemt, ik noem het gewoon een scenario waar ik als gebruiker weer tegen aan loop en waarbij we de ov-chip (nog) niet kunnen gebruiken.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Net zoals je nu niet een normaal kaartje tot over de grens moet kopen maar een internationaal kaartje.
De trein die de grens over gaat is geen standaard NS trein.
En dan maar vol blijven houden dat men met echte problemen komt en helemaal niet loopt te zoeken naar dingen om over te zeuren.
Ach, dat uit de mond van diegene die dacht dat die bij de NS moest zijn om bij het GVB te kunnen reizen vind ik weinig indrukwekkend.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee ik hoef geen internationaal kaartje te kopen ik kan gewoon een kaartje tot de grens kopen. Dat jij dit zeuren noemt, ik noem het gewoon een scenario waar ik als gebruiker weer tegen aan loop en waarbij we de ov-chip (nog) niet kunnen gebruiken.![]()
Maar scenarios die een beetje van de standaard afwijken komen in de autistische zwart wit wereld van scenario beschrijvingen van TLS en de propagandist alhier niet voor.
Retourtje naar Duitsland is meestal goedkooper, dus ik zou er ook niet aan beginnen.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Net zoals je nu niet een normaal kaartje tot over de grens moet kopen maar een internationaal kaartje.
De trein die de grens over gaat is geen standaard NS trein.
Voor zover ik weet moest de student altijd al een kaartje kopen van Roosendaal naar het eerstvolgende station over de grens.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:52 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
Retourtje naar Duitsland is meestal goedkooper, dus ik zou er ook niet aan beginnen.
Enige probleem is als je student bent en gratis naar de grens zou mogen gaan met de OV chip kaart maar nu dus extra voor een internationaal kaartje zou moeten betalen.
Of kan je bij een NS balie korting krijgen op het internationale kaartje, als je de studenten OV chipkaart toont?
als je een voordeeelurenabonnement heb, is de reis naar Brussel en Antwerpen nu ook mogelijk met een kaartje met korting tot aan de grens. Gewoon 1 kaartje tot bv Brussel met de korting verwerktquote:Op maandag 28 juni 2010 09:52 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
Retourtje naar Duitsland is meestal goedkooper, dus ik zou er ook niet aan beginnen.
Enige probleem is als je student bent en gratis naar de grens zou mogen gaan met de OV chip kaart maar nu dus extra voor een internationaal kaartje zou moeten betalen.
Of kan je bij een NS balie korting krijgen op het internationale kaartje, als je de studenten OV chipkaart toont?
quote:Op maandag 28 juni 2010 09:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moest de student altijd al een kaartje kopen van Roosendaal naar het eerstvolgende station over de grens.
Er bestaan in Nederland geen kaartjes voor reizen tot aan de grens of vanaf de grens.
en daarbij kan je dat kaartje al kopen als je de trein instapt.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Voor zover ik weet moest de student altijd al een kaartje kopen van Roosendaal naar het eerstvolgende station over de grens.
Er bestaan in Nederland geen kaartjes voor reizen tot aan de grens of vanaf de grens.
Ja goed he.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:00 schreef Hephaistos. het volgende:
Jezus, zijn jullie nu nog steeds bezig?
tuurljk VancouverFan wordt betaald om de ov chipkaart te promotenquote:Op maandag 28 juni 2010 10:00 schreef Hephaistos. het volgende:
Jezus, zijn jullie nu nog steeds bezig?
Jij bent erg vervelend vooral dat je zoveel personelijke aanvallen plaatst. Ik zou graag weten waar ik dit beweerd heb dan, waarbij we natuurlijk meteen de aantekening maken dat dit argument weer eens totaal irrelevant was.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:23 schreef VancouverFan het volgende:
Ach, dat uit de mond van diegene die dacht dat die bij de NS moest zijn om bij het GVB te kunnen reizen vind ik weinig indrukwekkend.
Dan gebruikt NS toch verschillende regeltjes, wanneer ik namelijk sommige kaartjes voor internationale treinen koop dan is het ticket wel geldig tot of vanaf de grens.quote:En nogmaals in dit geval moet je gewoon een internationaal kaartje kopen. Er zijn geen kaartjes die tot de grens gaan. Dus daar kun je de normale NS kaartjes ook niet voor gebruiken.
quote:Het NS traject tot en vanaf de grens moet binnen 1 dag zijn afgelegd
Niet zo hypocriet ventje:quote:Op maandag 28 juni 2010 10:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij bent erg vervelend vooral dat je zoveel personelijke aanvallen plaatst.
Niet gaan janken als ik mijn stem verhef na dergelijk gezeur.quote:Maar scenarios die een beetje van de standaard afwijken komen in de autistische zwart wit wereld van scenario beschrijvingen van TLS en de propagandist alhier niet voor.
Een aantal topic terug kwam jij toch vragen hoe je reizen op saldo bij de NS aan moest vragen omdat je in de Amsterdamse metro wilde reizen. Of een variant daar opquote:Ik zou graag weten waar ik dit beweerd heb dan, waarbij we natuurlijk meteen de aantekening maken dat dit argument weer eens totaal irrelevant was.
En hoe zie je je dat dan voor je? Dat de trein precies op de grens stopt ofzo?quote:Dan gebruikt NS toch verschillende regeltjes, wanneer ik namelijk sommige kaartjes voor internationale treinen koop dan is het ticket wel geldig tot of vanaf de grens.
Vanaf de ns-hispeed website waar naar toe de ns mij doorlinkt als ik een enkeltje roosendaal -> essen (eerste station in belgie):
[..]
Ik heb daar niets persoonlijks geplaats dat jij je daarmee aangesproken voelt daar kan ik niets aan doen.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:14 schreef VancouverFan het volgende:
Niet gaan janken als ik mijn stem verhef na dergelijk gezeur.
Dan zie je dus hoe onduidelijk het voor de gemiddelde gebruiker is. Voor mij als regelmatig reiziger was het al totaal niet duidelijk dat ik in principe al saldo op mijn kortingskaart kon zetten waarbij dat saldo bruikbaar is voor alle vervoerders behalve de NS. Wanneer ik dat saldo dan bij de NS wil gebruiken moet ik nog maals bij de NS mijn kaart activeren. Maar de schuld zal wel weer hier bij de gebruiker gelegd worden ipv bij de invoerder die totaal niet duidelijk en eenduidig is.quote:Een aantal topic terug kwam jij toch vragen hoe je reizen op saldo bij de NS aan moest vragen omdat je in de Amsterdamse metro wilde reizen. Of een variant daar op
Ik zou het niet weten hoe ik het voor me moet zien. Maar ik weet wel dat mijn werchter ticket vanaf de grens als treinticket gebruikt kan worden.quote:En hoe zie je je dat dan voor je? Dat de trein precies op de grens stopt ofzo?
dat je uit moet checken bij Roosendaal en de volgende trein moet nemenquote:Op maandag 28 juni 2010 10:22 schreef Laydina het volgende:
Uhm met de Chipkaart veranderd er toch niks mbt grensreizen
Nu koop je een kaartje (bij de balie) tot en met , laten we zeggen, antwerpen. Evt zet zij daar korting op omdat je jong bent en/of student. In roosendaal stap je uit en stap je in de volgende trein. als student zijnde kreeg ik gewoon een kaartje roosendaal-antwerpen, want kon gratis reizen. En in t weekend gewoon van het hele traject maar dan met korting.
Nu check je in. roosendaal uitstappen en uitchecken. En je hebt al een kaartje gekocht of koopt er 1 voor het traject Roosendaal - antwerpen. En reist weer verder.
Wat is er n precies anders?
Er is er 1 iemand (VancouverFan) die zich geroepen voelt op elke post te reageren en als je een probleem heb met de OV chipkaart ben je een zeikerd een zeurpiet of een ander scheldwoordquote:Op maandag 28 juni 2010 10:26 schreef Jungpionier het volgende:
Trouwens, waarom wordt er zo vel tegen mensen met OV chip kaart problemen gereageerd? :S
Dat het onduidelijk is, is toch echt jouw probleem. De verschillende vervoerders doen veel mensen op de hoogte te brengen van de mogelijkheden.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb daar niets persoonlijks geplaats dat jij je daarmee aangesproken voelt daar kan ik niets aan doen.![]()
![]()
[..]
Dan zie je dus hoe onduidelijk het voor de gemiddelde gebruiker is. Voor mij als regelmatig reiziger was het al totaal niet duidelijk dat ik in principe al saldo op mijn kortingskaart kon zetten waarbij dat saldo bruikbaar is voor alle vervoerders behalve de NS. Wanneer ik dat saldo dan bij de NS wil gebruiken moet ik nog maals bij de NS mijn kaart activeren. Maar de schuld zal wel weer hier bij de gebruiker gelegd worden ipv bij de invoerder die totaal niet duidelijk en eenduidig is.
En om bij de grens te komen moet je vanuit Nederland een internationaal treinkaartje kopen. Net zoals nu met de papieren kaartjes ook al het geval is.quote:Ik zou het niet weten hoe ik het voor me moet zien. Maar ik weet wel dat mijn werchter ticket vanaf de grens als treinticket gebruikt kan worden.
papieren kaartjes kun je voor elk traject bij elke automaat kopen (de Van locatie wijzigen is gewoon mogelijk)quote:Op maandag 28 juni 2010 10:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat je uit moet checken bij Roosendaal en de volgende trein moet nemen
kost je een half uur extra reistijd, vind jij dat makkelijk ?
Anders had je gewoon in Rotterdam al een papieren kaartje kunnen kopen van Roosendaal-Antwerpen en gewoon verder reizen zonder over te stappen
nieuwe abonnementen komen er neit, reizen per km vind men eerlijkerquote:Op maandag 28 juni 2010 10:26 schreef Jungpionier het volgende:
Er bestaan wel grens treinstations. Bad Bentheim is er eenDaar wisselen ze ook het personel en de lokomotief
Trouwens, waarom wordt er zo vel tegen mensen met OV chip kaart problemen gereageerd? :S
Feit is, het is heel erg onduidelijk geworden. Op de NS website vind je meestal niet de informatie die je zoekt. Er zijn veel dingen mis gegaan met de chip kaart en mensen voelen zich misleid en in het algemeen gefrustreerd. Dan helpt het niet als je ze aanspreekt met "ventje". Als je de taak op je neemt om van alles te vertellen over de chip kaart omdat je blijkbaar alle kennis hebt, dan moet je ook een beejte meer geduld hebben met de gefrustreerde klanten.
Trouwens weet iemand hoe een maand abonement voor een lokaal traject straks uit zal zien (dus een abonement op bepaalde kilometers)? Ik kan er nog steeds geen informatie over vinden. Het gaat mij dus om die nieuwe abonementen voor als er straks geen zones meer bestaan.
Mensen die een echt probleem hebben reageer ik normaal tegen. Maar er zijn hier een aantal anti chipkaart fanatici die dagen gaan broeden om een probleem te verzinnen.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:26 schreef Jungpionier het volgende:
Er bestaan wel grens treinstations. Bad Bentheim is er eenDaar wisselen ze ook het personel en de lokomotief
Feit is, het is heel erg onduidelijk geworden. Op de NS website vind je meestal niet de informatie die je zoekt. Er zijn veel dingen mis gegaan met de chip kaart en mensen voelen zich misleid en in het algemeen gefrustreerd. Dan helpt het niet als je ze aanspreekt met "ventje". Als je de taak op je neemt om van alles te vertellen over de chip kaart omdat je blijkbaar alle kennis hebt, dan moet je ook een beejte meer geduld hebben met de gefrustreerde klanten.
Voor abbo's blijven de zones voorlopig nog bestaan.quote:Trouwens weet iemand hoe een maand abonement voor een lokaal traject straks uit zal zien (dus een abonement op bepaalde kilometers)? Ik kan er nog steeds geen informatie over vinden. Het gaat mij dus om die nieuwe abonementen voor als er straks geen zones meer bestaan.
Bij de NS kun je gewoon op saldo reizen.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:28 schreef plonsplons het volgende:
als je het niet nodig heb moet je helemaal niet OM gaan met die ov chip
altijd gedonder, vooral als je stukken met synthus gaat
en sinds gisteren weer prijsstijging, en mijn automatisch verlengen , moet ik wel hanmatig koppelen aan voordeelurenabonnement en saldo reizen
maar waarom synthus en ns nog steeds niet mogelijk maakt om op saldo te reizen is mijn echt een vraag
deze rit kost mij zo'n 25 % meer, met dank aan ns,synthus
Dit zijn gewoon problemen waar ik als betalende gebruiker tegen aanloop daar hoef ik niet eens wat voor te verzinnen.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:34 schreef VancouverFan het volgende:
Mensen die een echt probleem hebben reageer ik normaal tegen. Maar er zijn hier een aantal anti chipkaart fanatici die dagen gaan broeden om een probleem te verzinnen.
Maar dat verzinnen doe je wel blijkt nu wel weerquote:Op maandag 28 juni 2010 10:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon problemen waar ik als betalende gebruiker tegen aanloop daar hoef ik niet eens wat voor te verzinnen.![]()
Dat het nog niet marktrijp is, is jouw mening. Geen feit.quote:Dat dit gezien wordt als spijkers op laag water zoeken zegt meer over het fanatiek willen blijven verdedigen van een nog niet volwassen product wat nog niet marktrijp is.
ja maar met sythus dus niet, nou moet ik met meer dan 1 ( zeg drie ) bewijzen in de trein zittenquote:Op maandag 28 juni 2010 10:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bij de NS kun je gewoon op saldo reizen.
Als de chipkaart van de ene op de andere dag landelijk ingevoerd zou worden zou je pas echt ellende hebbenquote:Op maandag 28 juni 2010 10:50 schreef plonsplons het volgende:
[..]
ja maar met sythus dus niet, nou moet ik met meer dan 1 ( zeg drie ) bewijzen in de trein zitten
eerst met je op saldo omdat dat goedkoper is dan kaartje of gelijk. dan bij sythus of met je strippenkaart en als je niet genoeg strippen heb ook nog ergens een kaart uit automaat.
kortom 3 opstap tarieven ga je lekker !!!!
en 1 kaartje papier , is altijd duurder dan saldo+ papier, met dank
en dat allemaal omdat synthus en ns , niet aan de reiziger denken maar aan hun eigen belangen
voor dat ov chip kaart dan niet in, voordat elke vervoeder zover is !!
De OV chipkaart is ook voor het merendeel van de reizigers BEWEZEN duurderquote:Op maandag 28 juni 2010 10:52 schreef Laydina het volgende:
Ik kan het traject dat ik hier met de bus doe veel beter met de strippenkaart doen. Is 2 strippen dus 1 euro.
Met de ov chipkaart is het bijna 2 euro
1 jaar al , en synthus bus kan je weer wel ov chip kaart gebruikenquote:Op maandag 28 juni 2010 10:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als de chipkaart van de ene op de andere dag landelijk ingevoerd zou worden zou je pas echt ellende hebben
1 jaar ? hij is in 2005 ingevoerdquote:Op maandag 28 juni 2010 10:58 schreef plonsplons het volgende:
[..]
1 jaar al , en synthus bus kan je weer wel ov chip kaart gebruiken
gewoon niet het belang van de reiziger voorop dat is het gewoon
ze moeten trouwens ook maar geld terug bij vertraging door ov chipkaart invoeren
wat je mist dus ook de aansluiting mooi he
o zo handig die ov chip, julia staat op perron terwijl mario lekker over kan stappen
niets mis mee, maar ja het moest en zou anders moeten he , zo ontzettend makelijk dat reizen op saldoquote:Op maandag 28 juni 2010 10:58 schreef juxtaposition het volgende:
ik snap nog steeds niet wat er mis was met papieren kaartjes.
strippenkaart stempelen duurt even lang als inchecken, als je weet dat het druk is bij de kaartjes machines tegen de tijd dat je gaat reizen koop je ze eerder?
ik heb er nooit problemen mee gehad..
Zucht.... Je wil het niet zien. Zelfs de minister en staatssectretaris hebben het zelfs door... Zijn dat ook ongegronde meningen die onzin of niet relevant zijn? Die verzinnen ze ook waar je bijstaat toch? Net als wij hier...quote:Op zondag 27 juni 2010 13:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nogmaals, dat zijn meningen. Geen feiten.
quote:En welke problemen zijn er dan nog steeds?
Veruit de meeste studenten kunnen gewoon reizen, reizigers raken gewend aan uitchecken, minder declaraties, techniek wordt steeds beter.
Wat zijn de echte problemen die nog spelen?
[..]
En met jou valt wel een discussie aan te gaan? Je doet alle argumenten af bij mij (en anderen) alszijnde persoonlijke meningen, niet relevant of onzin. Dat is respect hebben? Zelfs zodra iemand met een onderzoek komt dat jou argumenten neersabelt wuif je het wegquote:Nou doei dan maar
Leer eens wat respect te hebben voor de mening van anderen. Dan ga ik misschien nog wel een keer met je in discussie.
Welke argumenten?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:22 schreef Red_85 het volgende:![]()
[..]
Zucht.... Je wil het niet zien. Zelfs de minister en staatssectretaris hebben het zelfs door... Zijn dat ook ongegronde meningen die onzin of niet relevant zijn? Die verzinnen ze ook waar je bijstaat toch? Net als wij hier...
Je bent er totaal van overtuigd dat het goed gaat, terwijl de praktijk toch echt anders is. Om tegen wat problemen aan te lopen, ga eens met een groepje kinderen naar Artis, een stuk of 10.. athans, probeer het.
[..]
![]()
Je maakt je volstrekt belachelijk met wat je hier uitkraamt. Gefeliciteerd. Toppertje Al Sahaf![]()
[..]
En met jou valt wel een discussie aan te gaan? Je doet alle argumenten af bij mij (en anderen) alszijnde persoonlijke meningen, niet relevant of onzin. Dat is respect hebben? Zelfs zodra iemand met een onderzoek komt dat jou argumenten neersabelt wuif je het weg![]()
'How can you say that your truth is better than ours?' Heb ik iemand ooit horen zeggen. Het is bijna niet beter te brengen wat jij hier doet in dit topique...
Ja, het grootste probleem is dat de poortjes niet werken...quote:Op maandag 28 juni 2010 11:24 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Welke argumenten?
Je roept alleen maar "er zijn problemen" en als ik dan vraag welke problemen dat zijn geef je geen antwoord.
Ik vind het wel eens tijd voor een samenvatting van de stand van zaken wat er mis is. Volgens mij wordt er alleen maar doorgehamerd op dezelfde (oude) problemen als poortjes die af en toe niet werken. Onduidelijkheid hoe het werkt.
Niks schokkends.
VancouverFan wil een samenvatting omdat hij zelf de posten nooit leest tussen zijn eigen gebagger hahaquote:Op maandag 28 juni 2010 11:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, het grootste probleem is dat de poortjes niet werken...![]()
![]()
Veeg me op
Nou geef dan aan wat het grootste probleem nu nog is volgens jou. Dat is toch niet zoveel gevraagd....quote:Op maandag 28 juni 2010 11:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, het grootste probleem is dat de poortjes niet werken...![]()
![]()
Veeg me op
Ok, dankjewel. Dus het zal wel kunnen gebeuren dat er straks geen abbos meer zijn?quote:Op maandag 28 juni 2010 10:34 schreef VancouverFan het volgende:
Voor abbo's blijven de zones voorlopig nog bestaan.
Dat is tenminste in Rotterdam en Amsterdam zo.
ik zou niet weten waarom abonnementen worden afgeschaft.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:26 schreef Jungpionier het volgende:
[..]
Ok, dankjewel. Dus het zal wel kunnen gebeuren dat er straks geen abbos meer zijn?
De lieve mensen bij de HTM konden mij er ook niets over vertellen... ik hoop dat ze eruit zijn voor April 2011.
Ja dat hoop ik. We zullen het zien.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom abonnementen worden afgeschaft.
Misschien dat ze veranderen, maar het is voor de vervoerders ook wel belangrijk dat ze vaste klanten hebben waarvan ze zeker weten dat die een bepaalde tijd of traject gaat reizen.
Nouja, ze kunnen voor de abbo's ook de zones af gaan schaffen en vaste trajecten instellen waarbij men moet reizen. Maar dan zou jij of iemand anders gaan klagen dat mensen dan alleen maar dat ene ritje kunnen maken.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:37 schreef Basp1 het volgende:
Wel maf eigenlijk juist de afschaffing van zone's wordt als argument gebruikt om zogenaamd het draagvlak van de ov-chipkaart te vergroten omdat je dan voor de afgelegde weg betaald, maar de abbonmenten mogen wel gebruik blijven maken van die zone's .
grootste probleem ben jijquote:Op maandag 28 juni 2010 12:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nou geef dan aan wat het grootste probleem nu nog is volgens jou. Dat is toch niet zoveel gevraagd....
Dan vind ik het een vorm van volksverlakkerij, want juist door het zone systeem worden dan weer de abbonementhouders bevoordeeld. Terwijl er al genoeg busritjes hier getoond zijn die voor ov-chipkaart gebruikers gewoon 20% duurder worden tov het zone systeem. Met die ov-chip zouden ze dan dus ook gewoon met het zone systeem blijven kunnen werken als het met abbonementen ook werkt.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nouja, ze kunnen voor de abbo's ook de zones af gaan schaffen en vaste trajecten instellen waarbij men moet reizen. Maar dan zou jij of iemand anders gaan klagen dat mensen dan alleen maar dat ene ritje kunnen maken.
Weer typische een voorbeeld van dat de OV bedrijven het toch niet goed doen, wat ze ook bedenken.
je mag je abonnement toch niet gerbuiken om de andere kant op te gaan, dat is volgens jou misbruik weet je nog welquote:Op maandag 28 juni 2010 12:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nouja, ze kunnen voor de abbo's ook de zones af gaan schaffen en vaste trajecten instellen waarbij men moet reizen. Maar dan zou jij of iemand anders gaan klagen dat mensen dan alleen maar dat ene ritje kunnen maken.
Waarom heb ik toch het idee dat je dit niet gezegd zou hebben als ze juist dit doorgevoerd hadden.quote:Op maandag 28 juni 2010 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan vind ik het een vorm van volksverlakkerij, want juist door het zone systeem worden dan weer de abbonementhouders bevoordeeld. Terwijl er al genoeg busritjes hier getoond zijn die voor ov-chipkaart gebruikers gewoon 20% duurder worden tov het zone systeem. Met die ov-chip zouden ze dan dus ook gewoon met het zone systeem blijven kunnen werken als het met abbonementen ook werkt.
Met kaartjes (en als student met korting/vrij reizen): Stap in rotterdam op de trein naar antwerpen. Heb ik gewoon een kaartje voor, voor zowel het nederlandse als buitenlande trject.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:22 schreef Laydina het volgende:
Uhm met de Chipkaart veranderd er toch niks mbt grensreizen
Nu koop je een kaartje (bij de balie) tot en met , laten we zeggen, antwerpen. Evt zet zij daar korting op omdat je jong bent en/of student. In roosendaal stap je uit en stap je in de volgende trein. als student zijnde kreeg ik gewoon een kaartje roosendaal-antwerpen, want kon gratis reizen. En in t weekend gewoon van het hele traject maar dan met korting.
Nu check je in. roosendaal uitstappen en uitchecken. En je hebt al een kaartje gekocht of koopt er 1 voor het traject Roosendaal - antwerpen. En reist weer verder.
Wat is er n precies anders?
Dat kun jij beoordelen?quote:Op maandag 28 juni 2010 15:34 schreef 29-11 het volgende:
ik kies de kant van VancouverFan omdat tie verstand heeft en dingen weet van alles en nog wat![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Of koop vooraf online een internationaal kaartje. Stap op Rotterdam in en in Antwerpen uit.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:07 schreef fs180 het volgende:
[..]
Met kaartjes (en als student met korting/vrij reizen): Stap in rotterdam op de trein naar antwerpen. Heb ik gewoon een kaartje voor, voor zowel het nederlandse als buitenlande trject.
Met de chipkaart: Chip in bij rotterdam en ... check niet uit in antwerpen en reis weer terug, en bij rotterdam check ik weer uit![]()
Of zoals het hoort: Check in, stap uit bij roosendaal, check daar uit, zie de trein wegrijden, koop een extra kaartje, wacht een half uur op de volgende en zit de reis uit met een vertrouwd papieren kaartje
Maw je moet en zal gewoon een papieren kaartje moeten kopen, en daardoor zal je als je romero heet, de trein missen hè!![]()
Ik kan dat waarschijnlijk iets beter inschatten, ik kwam namelijk niet met een vraagquote:Op maandag 28 juni 2010 16:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja net zoals jij kunt beoordelen of ik verstand van zaken heb of niet.
Wat wil je dan? Een systeem ontwikkelen wat over de hele wereld geldig is?quote:Op maandag 28 juni 2010 16:17 schreef fs180 het volgende:
Ja natuurlijk kun je er omheen, feit is gewoon dat de dit geweldige prestige project gewoon keihard faalt als je naar het buitenland wiltHet complete voordeel valt gewoon weg. Als de kaartjes in gebruik blijven, en de automaten blijven staan. Wat veranderd er nou feitelijk?!
Daltarief? Andere route?quote:Op maandag 28 juni 2010 16:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Hoe kan het met dezelfde vervoerder en dezelfde route met verschillende lijn bussen dat ik veel kwijt ben?
Het was minde dan 1 km. Ik pakte lijn 1 naar de locatie, ik had ¤5 op mijn pas staan. Het geintje op de heenweg koste mij 0,74¤.
Uren later, na 18.00 ik wederom zelfde halte en locatie lijn 141 de terugweg kostte mij maar 0,54¤!
Hoe kan dit?
Hoezo kun je neit zomaar met de trein naar het buitenlandquote:Op maandag 28 juni 2010 16:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Een systeem ontwikkelen wat over de hele wereld geldig is?
Alleen maar omdat een fractie van het aantal treinreizen de grens over gaat?
De OV bedrijven weten hun beperkingen op dit vlak. Leuk zeur materiaal voor de critici, maar het is nooit de intentie geweest om met de OV chipkaart naar het buitenland te gaan.
Dat er niks zou veranderen als er een paar automaten blijven staan voor buitenlandse reizen is natuurlijk volstrekte onzin.
En je kunt nu ook niet zomaar naar het buitenland met de trein. Moet je ook extra moeite doen.
Nogmaals de vraag, wat verwacht je dan, een systeem maken dat voor heel de wereld hetzelfde is omdat een fractie van de reizen naar het buitenland gaan?quote:Op maandag 28 juni 2010 16:28 schreef fs180 het volgende:
[..]
Hoezo kun je neit zomaar met de trein naar het buitenlandIk ga naar het station, loop het goede spoor en stap in, je bent ervan op de hoogte dat er geen doane in de trein is?
![]()
Juist dat je in dit geval een papieren kaartje moet halen geeft aan dat je het oude kaartje niet af kunt schaffen, maw het papieren kaartje blijft gewoon bestaan!!
Waarom moesten wij dan miljoenen verbrassen voor dit geweldige systeem?
http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/quote:Op maandag 28 juni 2010 16:22 schreef VancouverFan het volgende:
En je kunt nu ook niet zomaar naar het buitenland met de trein. Moet je ook extra moeite doen.
Ja dus?quote:Op maandag 28 juni 2010 16:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/
Ik zie onderin toch echt 2 knoppen zitten om kaartjes voor buitenlandse stations te kopen.
Dan kan ik het niet verklaren met die informatie die je geeftquote:Op maandag 28 juni 2010 16:29 schreef CantFazeMe het volgende:
Nee, gewoon dezelfde route ! Minder dan 1 km.
quote:Op maandag 28 juni 2010 16:22 schreef VancouverFan het volgende:
Volgens mij insinueerde je met die eerdere posting toch echt dat je echt veel moeite moet doen voor internationale kaartjes, en dat blijkt dus totaal niet het geval te zijn. Maar het zal wel weer aan mij liggen.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:33 schreef VancouverFan het volgende:
Er is niemand die zegt dat je de kaartjes niet bij een automaat kunt kopen.
Vanwaar deze vraag? Het is niet logisch een internationeel systeem te nemen, doch werkte de papieren kaartjes prima buiten nederland, iit de chipkaart. Leuk dat je het een andere riching wilt geven, maar de chipkaart faalt waar de papieren kaartjes wel afdoende waren.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag, wat verwacht je dan, een systeem maken dat voor heel de wereld hetzelfde is omdat een fractie van de reizen naar het buitenland gaan?
Kinderziektesquote:Op maandag 28 juni 2010 16:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan kan ik het niet verklaren met die informatie die je geeft
Als je je oogkleppen opzet en alleen maar kijkt naar de (relatief) paar buitenlandse reizen zou je dat kunnen concluderen.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:39 schreef fs180 het volgende:
[..]
Vanwaar deze vraag? Het is niet logisch een internationeel systeem te nemen, doch werkte de papieren kaartjes prima buiten nederland, iit de chipkaart. Leuk dat je het een andere riching wilt geven, maar de chipkaart faalt waar de papieren kaartjes wel afdoende waren.
Nee met die eerdere posting gaf ik aan dat je extra moeite moet doen. NIet "echt veel moeite".quote:Op maandag 28 juni 2010 16:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij insinueerde je met die eerdere posting toch echt dat je echt veel moeite moet doen voor internationale kaartjes, en dat blijkt dus totaal niet het geval te zijn. Maar het zal wel weer aan mij liggen.
Waar bestaat die extra moeite precies uit?quote:Op maandag 28 juni 2010 16:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee met die eerdere posting gaf ik aan dat je extra moeite moet doen. NIet "echt veel moeite".
Ik kijk objectief naar de zaak.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:46 schreef fs180 het volgende:
Dat het relatief gezien niet al te veel voorsteld (relatief ja, enorme stroom forenzen is het, niet te vergeten) betekend niet dat je die groep maar marginaal mag noemen en gewoon af kan doen als uitzonderingen.
Als je mensen een nieuw systeem opdwingt moet het gewoon werken, goed, stabiel en overal. Geen halve maatregelen zoals daar wel, en daar weer niet, en in dit geval wel, maar daar hoeft het weer niet; dat kan gewoon niet! Doe zelf je oogkleppen af, schijf dat maandelijke bedrag terug naar TLS en kijk objectief naar de zaak..
Welk nut heeft de ov chipkaar voor de klant?
wat is precies het probleem om 1 minuut (als je langzaam doet) een kaartje te kopen..??quote:Op maandag 28 juni 2010 16:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je je oogkleppen opzet en alleen maar kijkt naar de (relatief) paar buitenlandse reizen zou je dat kunnen concluderen.
Zet je je oogkleppen af en kijk je naar het groter geheel en alle andere reizen binnen nederland, dan zie je dat de OV chipkaart wel degelijk een nut heeft en prima werkt. Zelfs beter dan de kaartjes.
Of jij moet het leuker vinden om telkens een kaartje te kopen ipv gewoon door te lopen en alleen maar in te checken.
Ligt er aan hoe je reist. Met OV chipkaart, of korting of niet.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
Waar bestaat die extra moeite precies uit?
Het gaat niet alleen om betalen bij de NS automaat. Maar ook betalen voor afstand die je niet aflegt door het zonesysteem, niet meer druk hoeven te maken over zones in bussen en trams. Nooit meer zorgen maken of je nog wel strippen hebt en allerlei andere handigheden.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:49 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
wat is precies het probleem om 1 minuut (als je langzaam doet) een kaartje te kopen..??
als je elke dag naar je werk moet haal je een abbo..
1 keer in een paar jaar een keer een automaat die het niet doet, in dat geval doe je een stap opzei en koop je je kaartje bij een ander..
Je zit de hele tijd te zeiken dat het maar een paar dingetjes zijn enzo..
maar wat was er zo onwijs mis met het oude systeem?
Mijn conclusie is namelijk: nieuw systeem voor tyfus veel geld (dat wij overigens zelf betalen aan verhoogde prijzen, een pasje van 20 euro moeten aanschaffen en belasting) dat op meer punten faalt dan het oude systeem..
100% eens. Zelf de chauffeurs zijn er mee eens waar ik woon dat het een zwaar maar ook een zwaar kut systeem isquote:Op maandag 28 juni 2010 16:49 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
wat is precies het probleem om 1 minuut (als je langzaam doet) een kaartje te kopen..??
als je elke dag naar je werk moet haal je een abbo..
1 keer in een paar jaar een keer een automaat die het niet doet, in dat geval doe je een stap opzei en koop je je kaartje bij een ander..
Je zit de hele tijd te zeiken dat het maar een paar dingetjes zijn enzo..
maar wat was er zo onwijs mis met het oude systeem?
Mijn conclusie is namelijk: nieuw systeem voor tyfus veel geld (dat wij overigens zelf betalen aan verhoogde prijzen, een pasje van 20 euro moeten aanschaffen en belasting) dat op meer punten faalt dan het oude systeem..
Dat is al de derde keer dat jij die aanname voor mij maakt, vraag je dan ook vriendelijk jouw mening niet met mijn woorden te verwarren, dat maakt het gesprek alleen maar lastigerquote:Op maandag 28 juni 2010 16:49 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik kijk objectief naar de zaak.
Ik ga niet op zoek naar uitzondering om dan te gaan roepen dat de kaart helemaal niet werkt.
In jouw voorstel zou er een systeem ingevoerd moeten worden dat over de hele wereld werkt. En dat is natuurlijk complete onzin. En dat snap je zelf ook wel als je objectief kijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |