Uit de telecommunicatiewet.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat Telfort, KPN, Vodafone etc hun paalgegevens niet kunnen gebruiken om jouw positie te zien?
als jij appels peren noemt en ik zeg dat het geen peren zijn maar appels en jij zegt dat het mijnmening is, dan houdt het wel op he.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 16:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat mijn voorbeelden niet gelijk staan aan de OV chipkaart is jouw mening.
[..]
De NS heeft ze wel en geen enkel bedrijf heeft dezelfde koppeling tussen locatie en persoonsgegevens van mijn GSM. Daarom gaat je analogie niet op.quote:Dat laatste is niet zo. Net zoals niet elk bedrijf jouw OV chipkaart gegevens op kan vragen.
Kun je wat specifieker zijn.quote:
Nogmaals, privacy is geen maatstaf of iets een korting is of niet.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Jawel, want in mijn voorbeeld met het brood laat ik de privacy op een gelijk niveau tussen de 2 situaties maar de prijs is verschillend. Duidelijk kan haast niet.
Als je tegenstander bent van het EPD dan moet je ook bijna wel tegenstander zijn van het gebruik van GSM en pinpas. Zeker die laatste verteld anderen veel over jou doen of laten. Waar je boodschappen doet, waar je op de trein stapt etc.quote:Telecommunicatiewet
[..]
http://sargasso.nl/archie(...)-dossier/#more-52487
onderwerp is epd, maar de achterliggende informatie over collectief opslaan van data en de gevaren daarvan zijn voor nu belangrijker. En zijn argumentatie wint het imo toch meer voor mij.
Ja dat kan gebeuren dat mensen een andere mening hebben. Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:06 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
als jij appels peren noemt en ik zeg dat het geen peren zijn maar appels en jij zegt dat het mijnmening is, dan houdt het wel op he.
Ik zie nergens in de Telecom wet of ergens anders staan dat de Telecom bedrijven niet dezelfde koppeling tussen jouw GSM en prive gegevens hebben.quote:De NS heeft ze wel en geen enkel bedrijf heeft dezelfde koppeling tussen locatie en persoonsgegevens van mijn GSM. Daarom gaat je analogie niet op.
Wel als dat het enige is wat is verandert aan het product dat je koopt.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nogmaals, privacy is geen maatstaf of iets een korting is of niet.
nee hoor, zit een wereld van verschil tussen.quote:[..]
Als je tegenstander bent van het EPD dan moet je ook bijna wel tegenstander zijn van het gebruik van GSM en pinpas. Zeker die laatste verteld anderen veel over jou doen of laten. Waar je boodschappen doet, waar je op de trein stapt etc.
Ik heb je de link gegeven.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:17 schreef One_of_the_few het volgende:
nee, ik heb het stuk niet zo direct digitaal bij de hand.
Nou iemand moet die gegevens hebben. Anders zouden ze niet gebruikt kunnen worden zoals in de rechtzaak tegen Louwes.quote:Maar jij doet toch elke keer de situatie voor als die van een gsm is gelijk aan ovchipkaart kwa volgen. Maar je weet niet eens of dit wel zo is?
Er is wel een verschil tussen de oude en nieuwe situatie wat betreft strippenkaart en OV chipkaart. Maar ik ben van mening dat er geen verschil is tussen gebruik van GSM of Pinpas en OV chipkaart. Met al die 3 produkten kan men zien waar je bent.quote:Ik begrijp wel dat jij de kaart en zijn privacy beleid prima vind. Ik niet, maar ik begrijp het wel als jij het je niks kan schelen. Ik begrijp alleen niet waarom je zo een beeld moet doen voorkomen dat er geen verschil is tussen de oude en nieuwe situatie?
De politie is geen KPN of telfort. Wat ik al had gezegd.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb je de link gegeven.
[..]
Nou iemand moet die gegevens hebben. Anders zouden ze niet gebruikt kunnen worden zoals in de rechtzaak tegen Louwes.
En ik denk niet dat de politie of het OM een pijplijn heeft met al die gegevens.
[..]
Er is wel een verschil tussen de oude en nieuwe situatie wat betreft strippenkaart en OV chipkaart. Maar ik ben van mening dat er geen verschil is tussen gebruik van GSM of Pinpas en OV chipkaart. Met al die 3 produkten kan men zien waar je bent.
Maar als vrijwel iedereen GSM en/of pinpas gebruikt en daar geen probleem van maakt, is het voor mij moeilijk te begrijpen als er wel een probleem wordt gemaakt van de OV chipkaart.
Hmm.....quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:24 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
De politie is geen KPN of telfort. Wat ik al had gezegd.
Maar als je alles op 1 hoop gaat gooien en je handen voor je ogen doet en zegt ik zie niks. dan ben ik er wel klaar mee. Succes met op alles en iedereen reageren die hier klaagt.
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:10 schreef VancouverFan het volgende:
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_01-05-2010
En dan ben ik diegene die z'n handen voor z'n ogen doetquote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:17 schreef One_of_the_few het volgende:
nee, ik heb het stuk niet zo direct digitaal bij de hand.
Zoals welke nadelen dan?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:45 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik zie (iig voor studenten) alleen maar nadelen aan de OV-chipkaart, geen enkel voordeel. Dus.
Reisinformatie wordt opgeslagen, controleren duurt langer, problemen als je uit vergeet te checken in bussen, etc.quote:
Uitchecken is een gewenning.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:53 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Reisinformatie wordt opgeslagen, controleren duurt langer, problemen als je uit vergeet te checken in bussen, etc.
Dat zou ook met de oude studentenkaart doorgevoerd kunnen worden. Trajectkaarten tussen bepaalde steden bestaan al.quote:Bovendien ben ik bang dat we door dit systeem binnenkort alleen nog maar mogen reizen tussen woonplaats en plaats van de uni, wat me ook een slecht iets lijkt.
Dan hadden ze misschien niet moeten afstappen van het strippenkaartsysteem, had de reiziger de ellende bespaard van in- en uitchecken.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij pleit voor het afschaffen van het uitchecken. Maar dat is essentieel voor betalen per kilometer.
quote:[..]
Misschien moet je eerst eens nadenken voordat je wat zegt.
Dus in jouw digitale tijdperk kan je dat niet op zon chipkaart zetten?quote:[..]
Bij controles komen ze die groot verbruikers passen natuurlijk wel tegen. Want ze kunnen vooraf natuurlijk niet zien wie een groot verbruikers pas heeft. Maar dan kunnen ze niet controleren of diegene die de kaart gebruikt op dat moment aan het werk is. Aangezien ze niet van iedere agent weten wat zijn werktijden zijn.
Als ik daar de enige in zou zijn.quote:[..]
Oftewel, je hebt geen enkel bewijs dat de gepresenteerde cijfers niet kloppen. Je roept zomaar wat.
Tekenend voorbeeld, niet hét bewijs.quote:[..]
Jawel. Dus daarom zou het vreemd zijn geweest als die agenten jouw bewijs waren dat het zwartrijden niet zoveel was afgenomen.
Alles en iedereen die (bewezen) kritiek heeft op de chipkaart bestrijden of zwart maken omdat jij van mening bent 'dat het allemaal wel mee valt'. Is dat normaal?quote:[..]
Achja. Wat is normaal he?
Een vaag Telegraaf bericht over agenten die afspraken niet nakomen, wanhopig gebruiken om iets aan te tonen over zwartrijden. Is dat normaal?
zie in bold in de quote.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:43 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dan hadden ze misschien niet moeten afstappen van het strippenkaartsysteem, had de reiziger de ellende bespaard van in- en uitchecken.
lekker makkelijk, waarom maken we het OV niet gewoon gratis, dan zijn we helemaal van deze problemen met het OV af...
[..]
![]()
[..]
Dus in jouw digitale tijdperk kan je dat niet op zon chipkaart zetten?
nee, met de werking van de huidige OV-chipkaart kan dat niet, zelfs als het zou kunnen is het niet te doen om dit goed bij te houden met verlof, dinstwissels etcetera.
Waarom maak je hier zo'n groot probleem van trouwens, je gelooft toch niet dat wanneer ze strippenkaarten van de baas gehad zouden hebben om mee te reizen dat ze die niet gebruikt zouden hebben? Dit probleem wat jij maakt is geen probleem met en van de OV-chipkaart maar iets tussen werknemer en werkgever, om het gelijk maar algemeen te maken en niet politie specifiek.
[..]
Als ik daar de enige in zou zijn.
Dus als maar genoeg mensen roepen dat iets waar is dan is het ook zo?
[..]
Tekenend voorbeeld, niet hét bewijs.
zoals ik al zei is je voorbeeld niet gerelateerd aan de OV-chipkaart, met strippenkaarten had dit niet voorkomen kunnen worden. Dit is tussen vergever en werknemer.
[..]
Alles en iedereen die (bewezen) kritiek heeft op de chipkaart bestrijden of zwart maken omdat jij van mening bent 'dat het allemaal wel mee valt'. Is dat normaal?
bestrijden is onderdeel van een discussie met voor en tegenstanders, jij doet exact hetzelfde en verwijt als pot dat de ketel zwart ziet.
Volgens mij ( ik heb het niet gechecked) zis in die steden maar 1 vervoersmaatschappij aktief, wat de invoer en werking van die pasjes een stuk makkelijker maakt.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:33 schreef macca728 het volgende:
waarom is niet gewoon gekeken naar het buitenland en de OV chipkaart van Singapore, Hong Kong of Londen genomen of combinatie daarvan ?
waarom kan je hier niet gewoon anoniem reizen ?
Wat is ht belang van de OV bedrijven daarbij ? Dat ze je een aanbieding kunnen doen naar aanleiding van je rijgedrag ?
ja je kan anoniem reizen met de anonieme OV chipkaart, maar niet voor iedereen. Dat weet jij ook, niet voor OV studenten, niet voor kinderen, niet voor ouderen, niet voor abonnementhouders.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:42 schreef Prachtman het volgende:
[..]
Volgens mij ( ik heb het niet gechecked) zis in die steden maar 1 vervoersmaatschappij aktief, wat de invoer en werking van die pasjes een stuk makkelijker maakt.
Je kan gewoon anoniem reizen, daarvoor is de anonieme OV-chipkaart..
Het enige belang dat ik me kan voorstellen is dat ze door middel van dit systeem beter en sneller inzichtelijk hebben wat het reisgedrag van mensen is en daar eventueel hun beleid en dienstregeling op aan kunnen passen.
Over de privacy ben ik ook erg kritisch, maar voor zover ik gezien heb kan je niet 'zomaar' bij alle gegevens en zal bij een misdrijf ook volgens de regels en wetten gehalndeld worden. Dat het kan betekend niet dat het ook gebeurd. ( ja, ik geloof graag nog in het goede van de mens, zonder kan je niet normaal leven).
Hoe wil je dan controleren of diegene die de kaart gebruikt ook recht heeft op het abonnement of gratis OV wat de kaart met zich mee brengt? Wat zou me tegenhouden om mijn in jouw situatie anoniemen studenten OV-chipkaart aan een familielid/vriend/kennis/vreemde te gevenom mee te reizen? Hetzelfde geldt voor abonnementen en andere kortingsproducten, je moet dit ergens kunnen controleren. Met een anonieme kaart is dat niet mogelijk, als dat wel zou kunnen is de kaart niet meer anoniem namelijk.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja je kan anoniem reizen met de anonieme OV chipkaart, maar niet voor iedereen. Dat weet jij ook, niet voor OV studenten, niet voor kinderen, niet voor ouderen, niet voor abonnementhouders.
Dus is er geen enkel argument om het reizen volledig anoniem te maken eigenlijk ?Want jouw argument kan ook heel goed anoniem, alleen dan niet persoonsgericht. Dus waarom het niet standaard anoniem maken. Had je veel gezeik al bij voorbaat niet gehad.
quote:Op zondag 2 mei 2010 20:23 schreef Prachtman het volgende:
[..]
Hoe wil je dan controleren of diegene die de kaart gebruikt ook recht heeft op het abonnement of gratis OV wat de kaart met zich mee brengt? Wat zou me tegenhouden om mijn in jouw situatie anoniemen studenten OV-chipkaart aan een familielid/vriend/kennis/vreemde te gevenom mee te reizen? Hetzelfde geldt voor abonnementen en andere kortingsproducten, je moet dit ergens kunnen controleren. Met een anonieme kaart is dat niet mogelijk, als dat wel zou kunnen is de kaart niet meer anoniem namelijk.
Als iemand anoniem wil reizen is dat prima, die mogelijkheid is er, maar dan moet hij/zij niet gaan klagen dat hij/zij niet dezelfde mogelijkheden heeft als iemand die wel zijn gegevens koppelt aan de kaart.
Ow vast wel. Alleen denk ik dat er eerste belangrijkere zaken zijn om voor elkaar te krijgen.quote:Op zondag 2 mei 2010 13:43 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dan hadden ze misschien niet moeten afstappen van het strippenkaartsysteem, had de reiziger de ellende bespaard van in- en uitchecken.
[quote]
Had gekund. Er is gekozen om per KM te betalen.
De ellende dat je na 2 haltes de zones grens over gaat wordt de reiziger zo bespaard.
[q]
![]()
[..]
Dus in jouw digitale tijdperk kan je dat niet op zon chipkaart zetten?
Zal me een wordt wezen. Voorlopig roep je zomaar wat zonder daar bewijs voor te hebben. Het zou je sieren als je dat ook gewoon toe zou geven. Maar op deze manier wordt wel heel erg duidelijk dat je alleen maar wil zeuren om het zeuren.quote:Als ik daar de enige in zou zijn.
Voorbeeld voor wat in godsnaam?quote:Tekenend voorbeeld, niet hét bewijs.
Waarom geef je niet gewoon antwoord op mijn vraag?quote:Alles en iedereen die (bewezen) kritiek heeft op de chipkaart bestrijden of zwart maken omdat jij van mening bent 'dat het allemaal wel mee valt'. Is dat normaal?
Je kunt hier gewoon anoniem reizen. Niet liegen.quote:Op zondag 2 mei 2010 18:33 schreef macca728 het volgende:
waarom is niet gewoon gekeken naar het buitenland en de OV chipkaart van Singapore, Hong Kong of Londen genomen of combinatie daarvan ?
waarom kan je hier niet gewoon anoniem reizen ?
Wat is het belang van de OV bedrijven daarbij ? Dat ze je een aanbieding kunnen doen naar aanleiding van je rijgedrag ?
quote:Op zondag 2 mei 2010 18:30 schreef Prachtman het volgende:
Anders lees je je even in.quote:lekker makkelijk, waarom maken we het OV niet gewoon gratis, dan zijn we helemaal van deze problemen met het OV af...
Zoals je het nu neerzet kan het wel degelijk.quote:nee, met de werking van de huidige OV-chipkaart kan dat niet, zelfs als het zou kunnen is het niet te doen om dit goed bij te houden met verlof, dinstwissels etcetera.
Zwartrijden is slechts licht afgenomen. Bewijs (dat voor VF ooit misschien überhaupt geaccepteerd zal worden...) is daar niet voor. Maar met een beetje gezond verstand kan ieder normaal persoon dat bedenken. Uit het aangehaalde bericht blijkt dat zelfs de politie niet op de juiste manier gebruik maakt van de kaart (of het nu kan/mag van wie-dan-ook, het gebeurt gewoon)quote:Waarom maak je hier zo'n groot probleem van trouwens, je gelooft toch niet dat wanneer ze strippenkaarten van de baas gehad zouden hebben om mee te reizen dat ze die niet gebruikt zouden hebben? Dit probleem wat jij maakt is geen probleem met en van de OV-chipkaart maar iets tussen werknemer en werkgever, om het gelijk maar algemeen te maken en niet politie specifiek.
Anders lees je je even in.quote:Dus als maar genoeg mensen roepen dat iets waar is dan is het ook zo?
De chipkaart maakt het gemakkelijker, omdat je aan de kaart zelf niets meer ziet, i.t.t. een strippenkaart.quote:[..]
zoals ik al zei is je voorbeeld niet gerelateerd aan de OV-chipkaart, met strippenkaarten had dit niet voorkomen kunnen worden. Dit is tussen vergever en werknemer.
Als jij hier nog een discussie in ziet, er zijn meer dan genoeg (keiharde) feiten die worden afgedaan, genegeerd, worden betwijfeld, etc., en dat allemaal door 1 persoon.quote:bestrijden is onderdeel van een discussie met voor en tegenstanders, jij doet exact hetzelfde en verwijt als pot dat de ketel zwart ziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |