quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus als ik 6 trajecten bekijk waarvan er 5 duurder zijn heb ik gelijk ?
Stukken goedkoper ?
Graag prijzen van strippenkaart en chipkaart van die trajecten
"e:Op vrijdag 13 februari 2009 19:17 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Uitzoeken hoeveel je ritje kost is geen enkele moeite. Daar hoef je je kassabon echt niet voor te bewaren. Gewoon op internet uitzoeken, de RET heeft een hele handige site daarvoor.
En hoeveel het met strippen koste is ook na te gaan.
Dus als je dan moeite doet om kritiek te leveren, onderbouw het dan zoveel mogelijk met feiten en niet met indrukken. En tja, de vervoerders hebben gezegd dat het voor sommige mensen duurder zou worden en voor anderen goedkoper.
Als je dan alleen maar gaat zoeken naar mensen voor wie het duurder wordt...
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, ik heb onlangs bij willekeurige 6 trajecten in Amsterdam bekeken wat goedkoper was, chipkaart of strippenkaart.
En daar was in 5 gevallen de chipkaart toch echt stukken goedkoper.
Dus misschien kun jij even voorbeelden geven waar het duurder is geworden. Moet geen probleem zijn toch?
Doe eens zelf wat moeite...quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:42 schreef macca728 het volgende:
Volgens Snowgoon is in veel gevallen de chipkaart stukken goedkoper
Graag prijzen van strippenkaart en chipkaart van die genoemde trajecten
Graag ook link waar je prijzen kan berekenen vooraf van de chipkaart reizen in Rotterdam en Amsterdam
Graag bron anders lul je uit je nek.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Doe eens zelf wat moeite...
Jij zegt dat het allemaal duurder is geworden, nou laat maar zien dan.
En de 6 voorbeelden zijn in deze reeks voorbij gekomen, maar dat zul jij wel niet opgeslagen hebben, want dat was positief nieuws over de OV chipkaart.
Zal die nog wel even zoeken voor je.
De rest zoek je maar zelf uit.
Bron voor wat wil je?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
Graag bron anders lul je uit je nek.
IIk zeg dat niet, het AD zegt dat en geeft concrete voorbeelden
Wat een baarlijke nonsens. Als de vervoersbedrijven dat zouden willen is het binnen 5 minuten met een mededeling aan de bestuurders en controleurs afgeschaft.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:19 schreef snowgoon het volgende:
zoals terug rijden binnen een uur een maas in het strippenkaart systeem was.
Ik heb geen prijzen gezien van jou, alleen vb. Die kan ik helaas niet checken.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Doe eens zelf wat moeite...
Jij zegt dat het allemaal duurder is geworden, nou laat maar zien dan.
En de 6 voorbeelden zijn in deze reeks voorbij gekomen, maar dat zul jij wel niet opgeslagen hebben, want dat was positief nieuws over de OV chipkaart.
Zal die nog wel even zoeken voor je.
De rest zoek je maar zelf uit.
van de prijzen van genoemde trajecten.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bron voor wat wil je?
Nou kopieer die voorbeelden dan
Ik zeg toch dat ik aan het zoeken ben!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik heb geen prijzen gezien van jou, alleen vb. Die kan ik helaas niet checken.
Een overzicht hiervan is wel zo makkelijk en kan je zo ophoesten
Hoe kunnen ze dat binnen 5 minuten afschaffen dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat een baarlijke nonsens. Als de vervoersbedrijven dat zouden willen is het binnen 5 minuten met een mededeling aan de bestuurders en controleurs afgeschaft.
Haha, ja dat was ook flauwekul van Snowgoon.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat een baarlijke nonsens. Als de vervoersbedrijven dat zouden willen is het binnen 5 minuten met een mededeling aan de bestuurders en controleurs afgeschaft.
je kunt toch wel lezen en (over) typen...quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
van de prijzen van genoemde trajecten.
Ik heb geen scanner, dus kan niet inscannen.
Kopieren lukte niet met mijn muis
Ik wel jaquote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
je kunt toch wel lezen en (over) typen...
heel simpel, als iemand gestript heeft en terug wil reizen op die strippen, gewoon opnieuw laten stempelenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze dat binnen 5 minuten afschaffen dan?
Die 1,5 uur is soms nodig om van A naar B te reizen. Als ze de reiziger geen tijd geven, zouden ze na een tijdje ineens zwart rijden.
Geef eens de voorbeelden, dan ga ik het zelf nog wel controleren.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik wel ja![]()
Dat geloof jij toch niet, waarom zou ik die moeite doen
Waarom zou je die persoon opnieuw gaan stempelen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
heel simpel, als iemand gestript heeft en terug wil reizen op die strippen, gewoon opnieuw laten stempelen
Omdat je met overstappen binnen een zone nog wel eens lang onderweg bent.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
Haha, ja dat was ook flauwekul van Snowgoon.
Strippen zijn een bepaalde tijd geldig, had ook 30 min kunnen zijn , maar de vervoerders hebben bewust voor langer gekozen
als je mensen niet wil terug laten reizen op dezelfde strippen als heen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:56 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom zou je die persoon opnieuw gaan stempelen?
Met een chipkaart toch ook ? Toch moet je daar ineens na 35 min al weer een instaptarief betalenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:57 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Omdat je met overstappen binnen een zone nog wel eens lang onderweg bent.
Hoe kan een busschaufeur zien dat iemand weer terug reist met dezelfde strippen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
als je mensen niet wil terug laten reizen op dezelfde strippen als heen.
Daar gaat het toch over. Was toch een maas in het systeem ?
Omdat de zones zijn afgeschaft en per km betaald wordtquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Met een chipkaart toch ook ? Toch moet je daar ineens na 35 min al weer een instaptarief betalen
Graag bron van de chipkaart tarieven, zodat ik het even kan narekenenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:00 schreef snowgoon het volgende:
Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #7
Amsterdam CS - Dam
Chip 83 cent
Strippen 97 cent
CS - Stadionplein
Chip 1,40
Strippen 1,46
IJburg - Rietlandpark
Chip 1,33
Strippen 1,46
Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #7
Schoolstraat - Amstelstation