abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65952160


De vorige topics vind je hier:
  • deel 1
  • deel 2
  • deel 3
  • deel 4
  • deel 5
  • deel 6
  • deel 7
  • deel 8
  • deel 9
    Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #10

    Extra informatie:
    wikipedia over de ov-chipkaart
    wikipedia over de oyster-kaart (in gebruik in Londen)
    wikipedia over de octopus-kaart (in gebruik in Hong Kong)

    NS website met hopenlijk het up to date verhaal van de NS
    De website van TLS het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren
    project website van TLS?

    Een website om klachten over de ov-chipkaart te melden
    De Rover (Reizigers overleg) website
    De rover webstie om klachten over de ov-chipkaat te melden (en pluimen uit te delen)


    OP

    De OP vind je hier.
    Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 15:42 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Dus alleen als de ouderwetse conducteur langkomt in een trein wordt er een extra "station"op mijn kaart vast gelegd waardoor dus alleen dan de omweg geregistreerd wordt. Wat een systeem, terwijl ik nu wel een via kaartje kan kopen.


    [ Bericht 59% gewijzigd door Basp1 op 11-02-2009 19:20:11 ]
  • pi_65952677
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 15:56 schreef Basp1 het volgende:
    Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #10

    de rest van de OP moet ik nog in elkaar flansen, komt straks wel.

    De laatste post uit het oude topic
    [..]


    Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?
      woensdag 11 februari 2009 @ 16:26:03 #3
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65953376
    Omdat daar iemand staat die je iets wil geven?
    Deed ik wel vaker vroeger.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65953948
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:09 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?
    In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.

    Soms zelfs om sneller te zijn omdat sommige overstappen totaal niet aansluiten. Met het nieuwe systeem van betaal per kilometer mag je omdat je sneller kan zijn door een omweg te maken oko meer gaan betalen.

    Hoe wil de NS dit eigenlijk gaan doen als er weer eens werk in uitvoering is en de reiziger verplicht moet omreizen.
      woensdag 11 februari 2009 @ 16:43:20 #5
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65954055
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:09 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?
    Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65954232
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:40 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.

    Soms zelfs om sneller te zijn omdat sommige overstappen totaal niet aansluiten. Met het nieuwe systeem van betaal per kilometer mag je omdat je sneller kan zijn door een omweg te maken oko meer gaan betalen.

    Hoe wil de NS dit eigenlijk gaan doen als er weer eens werk in uitvoering is en de reiziger verplicht moet omreizen.
    Net zoals nu. Toestaan dat men omreist.

    NS zal, waarschijnlijk, altijd de kortste route gebruiken. Want het is niet na te gaan welke route iemand neemt. Als je bijvoorbeeld op Utrecht opstap zijn er verschillende manieren om naar Amsterdam te gaan.
    Bij bus en tram is duidelijker welke route men neemt.
    pi_65954283
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:43 schreef wdn het volgende:

    [..]

    Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.
    Oke, begrijpelijk.
    Wat veranderd er dan aan de situatie als de OV chipkaart wordt ingevoerd?
    pi_65956924
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:43 schreef wdn het volgende:

    [..]

    Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.
    simpel, als je op saldo reist betaal je meer, als je met een kaartje reist op je chipkaart moet je ongeveer hetzelfde betalen.
    pi_65956962
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:40 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.

    Soms zelfs om sneller te zijn omdat sommige overstappen totaal niet aansluiten. Met het nieuwe systeem van betaal per kilometer mag je omdat je sneller kan zijn door een omweg te maken oko meer gaan betalen.

    Hoe wil de NS dit eigenlijk gaan doen als er weer eens werk in uitvoering is en de reiziger verplicht moet omreizen.
    mag je meer gaan betalen, net als bij bussen en trams en bij vertragingen.

    Geniaal systeem toch voor de OV vervoerders, bij storingen en vertragingen gewoon de passagier laten dokken.
    pi_65957073
    wat in het vorige topic ook gezegd, in Rotterdam betaal je nu vaak veel meer, omdat bussen omwegen maken en je betaalt per afstand.

    bv in Ridderkerk heb je 4 lijndiensten naar Rotterdam, allemaal 4 strippen, maar voor de langzaamste (met de meeste omwegen) ga je het meeste betalen.
    pi_65957433
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    simpel, als je op saldo reist betaal je meer, als je met een kaartje reist op je chipkaart moet je ongeveer hetzelfde betalen.
    Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.
    pi_65957476
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:11 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    mag je meer gaan betalen, net als bij bussen en trams en bij vertragingen.

    Geniaal systeem toch voor de OV vervoerders, bij storingen en vertragingen gewoon de passagier laten dokken.
    Wat een lulkoek. Waaruit blijkt dat je bij de NS extra moet gaan betalen als er werkzaamheden zijn en je moet omreizen?
    pi_65957535
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:27 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Wat een lulkoek. Waaruit blijkt dat je bij de NS extra moet gaan betalen als er werkzaamheden zijn en je moet omreizen?
    Als je op saldo reist, betaal je per km.

    Dus betaal je meer, ook instaptarief evt.
    pi_65957561
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:26 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.
    onzin, je moet overal in en uitchecken, doe je dat niet, reis je gewoon zwart.

    Waarbij ik aanneem dat Susteren het eindpunt is van genoemde reis Roermond-Sittard

    Dan moet je bij Sittard uitchecken en weer inchecken, doe je dat niet reis je zwart.
    pi_65958056
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:28 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Als je op saldo reist, betaal je per km.

    Dus betaal je meer, ook instaptarief evt.
    En hoe kan de NS zien welke route je reist?
    pi_65958100
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:30 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    onzin, je moet overal in en uitchecken, doe je dat niet, reis je gewoon zwart.

    Waarbij ik aanneem dat Susteren het eindpunt is van genoemde reis Roermond-Sittard

    Dan moet je bij Sittard uitchecken en weer inchecken, doe je dat niet reis je zwart.
    Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.
    Dus een omweg is geen enkel probleem als je op saldo reist. De NS kan toch niet zien of je van Nijmegen naar Utrecht gaat via Arnhem of Den Bosch.
    pi_65958349
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:46 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.
    Dus een omweg is geen enkel probleem als je op saldo reist. De NS kan toch niet zien of je van Nijmegen naar Utrecht gaat via Arnhem of Den Bosch.
    Dat blijft zwartrijden.

    Maar in dit vb wil iemand eerst naar Sittard en dan terug. Als hij in Sittard niet in en uitcheckt en hij krijgt controle net na Sittard, dan is hij wel de lul.
    pi_65958420
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:45 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    En hoe kan de NS zien welke route je reist?
    in- en uitchecken is verpllicht. Blijf je in de trein zelf maakt het uiteraard niet uit. Alleen betaal je evt een extra instaptarief.

    Ik neem aan dat we uitgaan van mensen die betalen voor hun reis
    pi_65958499
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:46 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.
    Dus een omweg is geen enkel probleem als je op saldo reist. De NS kan toch niet zien of je van Nijmegen naar Utrecht gaat via Arnhem of Den Bosch.
    Dus volgens jou kan ik inchecken in Rotterdam, reizen naar Amsterdam, vervolgens weer terug naar Rotterdam en dan krijg ik geen vragen als ik op de terugweg ben.

    Dan check ik uit in Rotterdam, heb ik voor niets gerezen.

    En jij denkt serieus dat dit kan ?
    pi_65958594
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:58 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Dus volgens jou kan ik inchecken in Rotterdam, reizen naar Amsterdam, vervolgens weer terug naar Rotterdam en dan krijg ik geen vragen als ik op de terugweg ben.

    Dan check ik uit in Rotterdam, heb ik voor niets gerezen.

    En jij denkt serieus dat dit kan ?
    Ja. Zolang je maar niet uitcheckt in Amsterdam kun je gewoon weer terug naar Rotterdam.
    Leg jij maar eens uit waarom dat niet kan als je op saldo reist.

    Gerezen
    pi_65958610
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:56 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    in- en uitchecken is verpllicht. Blijf je in de trein zelf maakt het uiteraard niet uit. Alleen betaal je evt een extra instaptarief.

    Ik neem aan dat we uitgaan van mensen die betalen voor hun reis
    Oftewel, de NS kan niet in de gaten houden welke route je reist.
    pi_65958673
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:02 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Ja. Zolang je maar niet uitcheckt in Amsterdam kun je gewoon weer terug naar Rotterdam.
    Leg jij maar eens uit waarom dat niet kan als je op saldo reist.

    Gerezen
    Ja is Rotterdams haha

    Omdat als ik controle krijg op de terugweg, ik maar uit moet leggen hoe het komt dat ik in Rotterdam ben ingecheckt en dan in de trein zit, richting de plaats waar ik ingecheckt ben.

    Met zwartrijden kan het ja, dat kan nu ook zonder kaartje.
    pi_65958743
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:02 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Oftewel, de NS kan niet in de gaten houden welke route je reist.
    Nee als je zwartrijdt niet.

    Dat dat makkelijker is geworden met de chipkaart ipv moeilijker heb ik al eerder gezegd, maar dat was toen niet zo volgens sommige
    pi_65958925
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:06 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Nee als je zwartrijdt niet.

    Dat dat makkelijker is geworden met de chipkaart ipv moeilijker heb ik al eerder gezegd, maar dat was toen niet zo volgens sommige


    Hoe kan de NS zien welke route je neemt? De NS kan toch niet weten of via Den Bosch naar Utrecht gaat of via Arnhem.
    Of zit er een GPS op de OV chipkaart?
    pi_65958982
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:11 schreef snowgoon het volgende:

    [..]



    Hoe kan de NS zien welke route je neemt? De NS kan toch niet weten of via Den Bosch naar Utrecht gaat of via Arnhem.
    Of zit er een GPS op de OV chipkaart?
    nee dat kan de NS niet weten nee

    Als je niet betaalt, reis je toch zwart ? of niet ?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')