quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus alleen als de ouderwetse conducteur langkomt in een trein wordt er een extra "station"op mijn kaart vast gelegd waardoor dus alleen dan de omweg geregistreerd wordt. Wat een systeem, terwijl ik nu wel een via kaartje kan kopen.
Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:56 schreef Basp1 het volgende:
Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #10
de rest van de OP moet ik nog in elkaar flansen, komt straks wel.
De laatste post uit het oude topic
[..]
In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?
Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?
Net zoals nu. Toestaan dat men omreist.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.![]()
Soms zelfs om sneller te zijn omdat sommige overstappen totaal niet aansluiten. Met het nieuwe systeem van betaal per kilometer mag je omdat je sneller kan zijn door een omweg te maken oko meer gaan betalen.
Hoe wil de NS dit eigenlijk gaan doen als er weer eens werk in uitvoering is en de reiziger verplicht moet omreizen.
Oke, begrijpelijk.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.
simpel, als je op saldo reist betaal je meer, als je met een kaartje reist op je chipkaart moet je ongeveer hetzelfde betalen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.
mag je meer gaan betalen, net als bij bussen en trams en bij vertragingen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.![]()
Soms zelfs om sneller te zijn omdat sommige overstappen totaal niet aansluiten. Met het nieuwe systeem van betaal per kilometer mag je omdat je sneller kan zijn door een omweg te maken oko meer gaan betalen.
Hoe wil de NS dit eigenlijk gaan doen als er weer eens werk in uitvoering is en de reiziger verplicht moet omreizen.
Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
simpel, als je op saldo reist betaal je meer, als je met een kaartje reist op je chipkaart moet je ongeveer hetzelfde betalen.
Wat een lulkoek. Waaruit blijkt dat je bij de NS extra moet gaan betalen als er werkzaamheden zijn en je moet omreizen?quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
mag je meer gaan betalen, net als bij bussen en trams en bij vertragingen.
Geniaal systeem toch voor de OV vervoerders, bij storingen en vertragingen gewoon de passagier laten dokken.
Als je op saldo reist, betaal je per km.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Waaruit blijkt dat je bij de NS extra moet gaan betalen als er werkzaamheden zijn en je moet omreizen?
onzin, je moet overal in en uitchecken, doe je dat niet, reis je gewoon zwart.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.
En hoe kan de NS zien welke route je reist?quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je op saldo reist, betaal je per km.
Dus betaal je meer, ook instaptarief evt.
Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
onzin, je moet overal in en uitchecken, doe je dat niet, reis je gewoon zwart.
Waarbij ik aanneem dat Susteren het eindpunt is van genoemde reis Roermond-Sittard
Dan moet je bij Sittard uitchecken en weer inchecken, doe je dat niet reis je zwart.
Dat blijft zwartrijden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.
Dus een omweg is geen enkel probleem als je op saldo reist. De NS kan toch niet zien of je van Nijmegen naar Utrecht gaat via Arnhem of Den Bosch.
in- en uitchecken is verpllicht. Blijf je in de trein zelf maakt het uiteraard niet uit. Alleen betaal je evt een extra instaptarief.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En hoe kan de NS zien welke route je reist?
Dus volgens jou kan ik inchecken in Rotterdam, reizen naar Amsterdam, vervolgens weer terug naar Rotterdam en dan krijg ik geen vragen als ik op de terugweg ben.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.
Dus een omweg is geen enkel probleem als je op saldo reist. De NS kan toch niet zien of je van Nijmegen naar Utrecht gaat via Arnhem of Den Bosch.
Ja. Zolang je maar niet uitcheckt in Amsterdam kun je gewoon weer terug naar Rotterdam.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus volgens jou kan ik inchecken in Rotterdam, reizen naar Amsterdam, vervolgens weer terug naar Rotterdam en dan krijg ik geen vragen als ik op de terugweg ben.
Dan check ik uit in Rotterdam, heb ik voor niets gerezen.
En jij denkt serieus dat dit kan ?
Oftewel, de NS kan niet in de gaten houden welke route je reist.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
in- en uitchecken is verpllicht. Blijf je in de trein zelf maakt het uiteraard niet uit. Alleen betaal je evt een extra instaptarief.
Ik neem aan dat we uitgaan van mensen die betalen voor hun reis
Ja is Rotterdams hahaquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja. Zolang je maar niet uitcheckt in Amsterdam kun je gewoon weer terug naar Rotterdam.
Leg jij maar eens uit waarom dat niet kan als je op saldo reist.
Gerezen
Nee als je zwartrijdt niet.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Oftewel, de NS kan niet in de gaten houden welke route je reist.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee als je zwartrijdt niet.
Dat dat makkelijker is geworden met de chipkaart ipv moeilijker heb ik al eerder gezegd, maar dat was toen niet zo volgens sommige
nee dat kan de NS niet weten neequote:Op woensdag 11 februari 2009 19:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe kan de NS zien welke route je neemt? De NS kan toch niet weten of via Den Bosch naar Utrecht gaat of via Arnhem.
Of zit er een GPS op de OV chipkaart?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |