quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus alleen als de ouderwetse conducteur langkomt in een trein wordt er een extra "station"op mijn kaart vast gelegd waardoor dus alleen dan de omweg geregistreerd wordt. Wat een systeem, terwijl ik nu wel een via kaartje kan kopen.
Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:56 schreef Basp1 het volgende:
Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #10
de rest van de OP moet ik nog in elkaar flansen, komt straks wel.
De laatste post uit het oude topic
[..]
In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?
Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?
Net zoals nu. Toestaan dat men omreist.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.![]()
Soms zelfs om sneller te zijn omdat sommige overstappen totaal niet aansluiten. Met het nieuwe systeem van betaal per kilometer mag je omdat je sneller kan zijn door een omweg te maken oko meer gaan betalen.
Hoe wil de NS dit eigenlijk gaan doen als er weer eens werk in uitvoering is en de reiziger verplicht moet omreizen.
Oke, begrijpelijk.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.
simpel, als je op saldo reist betaal je meer, als je met een kaartje reist op je chipkaart moet je ongeveer hetzelfde betalen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.
mag je meer gaan betalen, net als bij bussen en trams en bij vertragingen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.![]()
Soms zelfs om sneller te zijn omdat sommige overstappen totaal niet aansluiten. Met het nieuwe systeem van betaal per kilometer mag je omdat je sneller kan zijn door een omweg te maken oko meer gaan betalen.
Hoe wil de NS dit eigenlijk gaan doen als er weer eens werk in uitvoering is en de reiziger verplicht moet omreizen.
Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
simpel, als je op saldo reist betaal je meer, als je met een kaartje reist op je chipkaart moet je ongeveer hetzelfde betalen.
Wat een lulkoek. Waaruit blijkt dat je bij de NS extra moet gaan betalen als er werkzaamheden zijn en je moet omreizen?quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
mag je meer gaan betalen, net als bij bussen en trams en bij vertragingen.
Geniaal systeem toch voor de OV vervoerders, bij storingen en vertragingen gewoon de passagier laten dokken.
Als je op saldo reist, betaal je per km.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Waaruit blijkt dat je bij de NS extra moet gaan betalen als er werkzaamheden zijn en je moet omreizen?
onzin, je moet overal in en uitchecken, doe je dat niet, reis je gewoon zwart.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.
En hoe kan de NS zien welke route je reist?quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je op saldo reist, betaal je per km.
Dus betaal je meer, ook instaptarief evt.
Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
onzin, je moet overal in en uitchecken, doe je dat niet, reis je gewoon zwart.
Waarbij ik aanneem dat Susteren het eindpunt is van genoemde reis Roermond-Sittard
Dan moet je bij Sittard uitchecken en weer inchecken, doe je dat niet reis je zwart.
Dat blijft zwartrijden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.
Dus een omweg is geen enkel probleem als je op saldo reist. De NS kan toch niet zien of je van Nijmegen naar Utrecht gaat via Arnhem of Den Bosch.
in- en uitchecken is verpllicht. Blijf je in de trein zelf maakt het uiteraard niet uit. Alleen betaal je evt een extra instaptarief.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En hoe kan de NS zien welke route je reist?
Dus volgens jou kan ik inchecken in Rotterdam, reizen naar Amsterdam, vervolgens weer terug naar Rotterdam en dan krijg ik geen vragen als ik op de terugweg ben.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.
Dus een omweg is geen enkel probleem als je op saldo reist. De NS kan toch niet zien of je van Nijmegen naar Utrecht gaat via Arnhem of Den Bosch.
Ja. Zolang je maar niet uitcheckt in Amsterdam kun je gewoon weer terug naar Rotterdam.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus volgens jou kan ik inchecken in Rotterdam, reizen naar Amsterdam, vervolgens weer terug naar Rotterdam en dan krijg ik geen vragen als ik op de terugweg ben.
Dan check ik uit in Rotterdam, heb ik voor niets gerezen.
En jij denkt serieus dat dit kan ?
Oftewel, de NS kan niet in de gaten houden welke route je reist.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
in- en uitchecken is verpllicht. Blijf je in de trein zelf maakt het uiteraard niet uit. Alleen betaal je evt een extra instaptarief.
Ik neem aan dat we uitgaan van mensen die betalen voor hun reis
Ja is Rotterdams hahaquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja. Zolang je maar niet uitcheckt in Amsterdam kun je gewoon weer terug naar Rotterdam.
Leg jij maar eens uit waarom dat niet kan als je op saldo reist.
Gerezen
Nee als je zwartrijdt niet.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Oftewel, de NS kan niet in de gaten houden welke route je reist.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee als je zwartrijdt niet.
Dat dat makkelijker is geworden met de chipkaart ipv moeilijker heb ik al eerder gezegd, maar dat was toen niet zo volgens sommige
nee dat kan de NS niet weten neequote:Op woensdag 11 februari 2009 19:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe kan de NS zien welke route je neemt? De NS kan toch niet weten of via Den Bosch naar Utrecht gaat of via Arnhem.
Of zit er een GPS op de OV chipkaart?
Dan leg je uit dat je de verkeerde trein had en weer terug gaat en geen tijd had om uit en in te checken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja is Rotterdams haha
Omdat als ik controle krijg op de terugweg, ik maar uit moet leggen hoe het komt dat ik in Rotterdam ben ingecheckt en dan in de trein zit, richting de plaats waar ik ingecheckt ben.
Met zwartrijden kan het ja, dat kan nu ook zonder kaartje.
Zolang je ingecheckt bent, heb je toch al betaald. Of niet?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee dat kan de NS niet weten nee
Als je niet betaalt, reis je toch zwart ? of niet ?
De OV bedrijven en de overheid.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Wie heeft nou voor de ontwikkeling van dat Ov ding betaald eigenlijk?
waarom zou de conducteur niet kunnen zien waar je ingecheckt bent ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zolang je ingecheckt bent, heb je toch al betaald. Of niet?
en de reiziger natuurlijkquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Wie heeft nou voor de ontwikkeling van dat Ov ding betaald eigenlijk?
Goh, voor iemand die andere keren altijd de meest bizarre verhalen verzint om misbruik te maken van de kaart en loopt te klagen dat verschillende voordelen van de strippenkaart niet meer gebruikt kunnen worden, ben je nu ineens wel pietje precies zeg.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
waarom zou de conducteur niet kunnen zien waar je ingecheckt bent ?
Je betaalt sowieso pas als je uitcheckt. Bij inchecken betaal je in feite alleen een borg.
Maar je heb gelijk als je zegt dat de NS dat niet kan zien.
Toch blijft misbruik misbruik en zwartrijden zwartrijden.
Wie zegt trouwens dat de NS reizen op saldo gaat invoeren.
Precies om de redenen die jij aangeeft zal ik het nooit doen als bedrijf zijnde.
Ik denk dat dat onmogelijk is. Dat kan alleen bij een gesloten systeem en dat wordt het bij de NS sowieso al niet.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Goh, voor iemand die andere keren altijd de meest bizarre verhalen verzint om misbruik te maken van de kaart en loopt te klagen dat verschillende voordelen van de strippenkaart niet meer gebruikt kunnen worden, ben je nu ineens wel pietje precies zeg.
Wat is er veranderd aan je?
De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie.
En nu ook te vinden in de uitgebreide OP met meer linkjes en een wiki verwijziging zodat iedereen deze nog kan aanvullen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:
De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie.
Wie is er veranderd ? Ik heb in elk geval nooit zwart gereist. Als ik heen en weer ga met de strippenkaart is daar niets strafbaars aan, omdat de strippen gewoon zoveel tijd geldig zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Goh, voor iemand die andere keren altijd de meest bizarre verhalen verzint om misbruik te maken van de kaart en loopt te klagen dat verschillende voordelen van de strippenkaart niet meer gebruikt kunnen worden, ben je nu ineens wel pietje precies zeg.
Wat is er veranderd aan je?
De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie. En er zullen maar weinig mensen zijn die van Rotterdam naar Rotterdam reizen via Amsterdam. Dus dat 'nadeel' zullen ze wel vrede mee hebben. Net zoals de OV bedrijven er vrede mee hadden dat je binnen een uur gratis terug kon reizen met een strippenkaart.
complimenten !!!quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En nu ook te vinden in de uitgebreide OP met meer linkjes en een wiki verwijziging zodat iedereen deze nog kan aanvullen.(inclusief spellingsfouten voor niets
)
Net zoals het niet strafbaar is om binnen een uur terug te gaan, is het ook niet strafbaar om rondjes te rijden zolang je ingecheckt bent.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wie is er veranderd ? Ik heb in elk geval nooit zwart gereist. Als ik heen en weer ga met de strippenkaart is daar niets strafbaars aan, omdat de strippen gewoon zoveel tijd geldig zijn.
Jij wil nu opeens gaan zwartreizen, wat eerst volgens jou bijna onmogelijk zou worden.
Dat is wel strafbaar omdat je verplicht bent in en uit te checken bij elke overstap.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Net zoals het niet strafbaar is om binnen een uur terug te gaan, is het ook niet strafbaar om rondjes te rijden zolang je ingecheckt bent.
Dat jij dat niet wilt snappen, wil nog niet zeggen dat zwartrijden is.
Waar staat het dat je bij de NS bij elke overstap opnieuw in moet inchecken?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is wel strafbaar omdat je verplicht bent in en uit te checken bij elke overstap.
Doe je dat niet, reis je zwart
Dus ?????quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar staat het dat je bij de NS bij elke overstap opnieuw in moet inchecken?
Dat wil zeggen dat, alhoewel je trein aan het andere kant van het perron staat, je eerste naar een poortje moet gaan om in en uit te checken
Klopt. Nog sterker: zoals de NS het nu wil kan de conducteur niet eens zien dat je langer onderweg bent tenzij ze tussen Sittard en Susteren controleren (is een rit van 3 minuten ofzoquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.
Met dit statement ben ik het eens.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat onmogelijk is. Dat kan alleen bij een gesloten systeem en dat wordt het bij de NS sowieso al niet.
De poortjes bij de metro staan ook bij de stations uitgang. Als je op Rotterdam beurs overstapt naar een andere metro, ga je dan ook eerst naar buiten om uit te checken en dan weer naar binnen om in te checken?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus ?????
Wat is het verschil met overstappen van ene tram naar andere tram of bus ???
Of van de ene metro naar de andere ?
Komen de poortjes bij de perrons en niet bij de in/uit gangen?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Klopt. Nog sterker: zoals de NS het nu wil kan de conducteur niet eens zien dat je langer onderweg bent tenzij ze tussen Sittard en Susteren controleren (is een rit van 3 minuten ofzo) want dan zien ze dat je niet in Sittard bent ingechecked.
macca: je moet in- en uitchecken als je het perron verlaat. Staat de trein dus aan de overkant heb je "mazzel"
Nee je moet in- en uitchecken bij elke overstap als je op saldo reist. Hetzelfde heb je nu bij een overstap van de ene naar de andere tram. Of naar bus, metro etcquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Klopt. Nog sterker: zoals de NS het nu wil kan de conducteur niet eens zien dat je langer onderweg bent tenzij ze tussen Sittard en Susteren controleren (is een rit van 3 minuten ofzo) want dan zien ze dat je niet in Sittard bent ingechecked.
macca: je moet in- en uitchecken als je het perron verlaat. Staat de trein dus aan de overkant heb je "mazzel"
Dat weet toch niemand nog.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Komen de poortjes bij de perrons en niet bij de in/uit gangen?
En waaruit blijkt dat zwartrijden makkelijker wordt?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee je moet in- en uitchecken bij elke overstap als je op saldo reist. Hetzelfde heb je nu bij een overstap van de ene naar de andere tram. Of naar bus, metro etc
Ik ben het overigens eens met jullie dat je dat makkelijk kan omzeilen bij de trein.
Eigenlijk ook in bus en tram. Buschauffeurs gaan heus niet kijken of iedereen zijn chipkaart precies over dat ding heenhaalt.
Ik heb altijd gezegd dat zwartrijden makkelijker zou worden met chipkaart.
Uit de door jou geschetste voorbeelden ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat zwartrijden makkelijker wordt?
Leg eens uit.
De bus-chauffeurs kunnen horen én zien of iemand zijn kaart activeert.
Dus het is voor de buschauffeur erg duidelijk als iemand doorloopt zonder in te checken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Uit de door jou geschetste voorbeelden ?
Ja buschauffeurs kunnen dat zien en horen. Dus ?
Nou zien.
bij trams gaat dat sowieso niet op, omdat de apparaten door de hele tram heen staan.
In Rotterdam en Den Haag dan, in Amsterdam wellicht moeilijker
Heb je zelf gedaan bij de trein.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus het is voor de buschauffeur erg duidelijk als iemand doorloopt zonder in te checken.
De chipkaart automaten staan net zo goed door de trams als de strippenkaart automaten door de tram staan. Dus er veranderd niets aan die situatie.
Maar toch wordt zwartrijden makkelijker volgens jou, leg eens uit hoe dan.
En hoe was de verdeling, 50-50 ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De OV bedrijven en de overheid.
eerder 10-90quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:13 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
En hoe was de verdeling, 50-50 ?
jaquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:17 schreef Schenkstroop het volgende:
10% OV en 90% betaald overheid bedoel je ?
Nogmaals dan:quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
Heb je zelf gedaan bij de trein.
Buschauffeurs gaan echt niet heel de dag kijken en luisteren of iedereen incheckt.
Jij hebt zeker nooit de strippenkaartautomaten voorin de bus meegemaakt.
Die waren binnen een jaar weg, omdat het aantal zwartrijders sterk steeg.
ja hoor, ga jij maar rondjes rijden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nogmaals dan:
ZOLANG JE INGECHECKT BENT, BEN JE NIET AAN HET ZWARTRIJDEN!
Een rondje treinrijden is een maas in het systeem van de OV chipkaart zoals terug rijden binnen een uur een maas in het strippenkaart systeem was.
Owja, buschauffeurs gaan wel de hele dag stempelen en abbo's controleren, maar niet in de gaten houden of iemand incheckt
zie openingstopicquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bron?
Artikel waar dat uit blijkt?
bron ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nogmaals dan:
ZOLANG JE INGECHECKT BENT, BEN JE NIET AAN HET ZWARTRIJDEN!
Een rondje treinrijden is een maas in het systeem van de OV chipkaart zoals terug rijden binnen een uur een maas in het strippenkaart systeem was.
Owja, buschauffeurs gaan wel de hele dag stempelen en abbo's controleren, maar niet in de gaten houden of iemand incheckt
Waar wil je een bron voor hebben?quote:
Je hebt nooit ingecheckt in Parijs? Hoe ben je daar dan door de poortjes gekomen?quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja hoor, ga jij maar rondjes rijden.
nee, uit eigen ervaring meegemaakt in Parijs, ik heb daar nooit ingecheckt, nooit een probleem gehad.
Als jij in Londen bent geweest heb je mischien hetzelfde meegemaakt.
Ze hielden ook niet bij of iedereen wel stempelde in de stempelautomaat recht voor hun neus, dus waarom wel bij het inchecken dat volgens jou nog veel sneller gaat ook
in bus Snowgoon. Waarom laat elke buschauufeur mij en mijn vriendin door danquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je hebt nooit ingecheckt in Parijs? Hoe ben je daar dan door de poortjes gekomen?
Ik heb in Londen en Parijs alleen maar met een dagkaart gereisd, dus ik weet niet hoe het daar gaat met rondjes rijden en geldigheid van de kaart.
Ik reageer op andere vragen of situaties en natuurlijk de onzin van sommige fokkersquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als daar alles al staat, waarom kom je hier dan nog vragen stellen
Wat bazel je nou weer allemaal?quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
in bus Snowgoon. Waarom laat elke buschauufeur mij en mijn vriendin door dan
staan weinig poortjes.
Oh dus je heb geen ervaring daar. Alleen met een dagkaart, dat verklaart een hoop
Oftewel, je hebt geen bron hoe de investering voor de chipkaart is verdeeld tussen overheid en OV bedrijven.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik reageer op andere vragen of situaties en natuurlijk de onzin van sommige fokkers
buschauffeur in trein ofzo ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus het is voor de buschauffeur erg duidelijk als iemand doorloopt zonder in te checken.
De chipkaart automaten staan net zo goed door de trams als de strippenkaart automaten door de tram staan. Dus er veranderd niets aan die situatie.
Maar toch wordt zwartrijden makkelijker volgens jou, leg eens uit hoe dan.
Dat plaatje maakt de OP helemaal afquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:56 schreef Basp1 het volgende:
[ afbeelding ]
De vorige topics vind je hier:deel 1 deel 2 deel 3 deel 4 deel 5 deel 6 deel 7 deel 8 deel 9
Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #10
Extra informatie:
wikipedia over de ov-chipkaart
wikipedia over de oyster-kaart (in gebruik in Londen)
wikipedia over de octopus-kaart (in gebruik in Hong Kong)
NS website met hopenlijk het up to date verhaal van de NS
De website van TLS het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren
project website van TLS?
Een website om klachten over de ov-chipkaart te melden
De Rover (Reizigers overleg) website
De rover webstie om klachten over de ov-chipkaat te melden (en pluimen uit te delen)
OP
De OP vind je hier.
Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
[..]
ja Snowgoon is nog aan het rondjes rijden tussen Roermond en Susteren hahahaquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:48 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat plaatje maakt de OP helemaal af
Oh ja, Susteren ligt tussen Roermond en Sittard in...
Nee van Rotterdam naar Rotterdam, via Amsterdam maar dat station niet verlaten. Waarvan jij denkt dat veel mensen dat gaan doenquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja Snowgoon is nog aan het rondjes rijden tussen Roermond en Susteren hahaha
hoezo kan ik het station niet verlaten ? Staan er poortjes ? Stap ik wel een halte eerder uit hahaquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee van Rotterdam naar Rotterdam, via Amsterdam maar dat station niet verlaten. Waarvan jij denkt dat veel mensen dat gaan doen
Ik heb mezelf niet vastgeluld en ik loop nergens te scheldenquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
buschauffeur in trein ofzo ?
Wat lul je nou, als je je eigen weer heb vastgeluld ga je weer schelden
Snowgoon mee eens ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:55 schreef macca728 het volgende:
dus als je van Roermond via Sittard naar Susteren wil, moet je bij Sittard uitchecken en vervolgens weer inchecken anders rij je zwart. Niets geen mazen van het systeem, je overtreedt gewoon de wet.
En ja dat kan je 99/100 keer ongestraft doen
Als je op saldo reist
Met andere woorden: het via een ander station reizen (zoals nu heel simpel met een kaartje wel kan) wordt zeer waarschijnlijk een duel tussen rennen om uit- en in- te checken (als dat al kan binnen een zo korte tijd) en/of zwartrijden. Betaal je dan ook 2x het starttarief?quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:55 schreef macca728 het volgende:
dus als je van Roermond via Sittard naar Susteren wil, moet je bij Sittard uitchecken en vervolgens weer inchecken anders rij je zwart. Niets geen mazen van het systeem, je overtreedt gewoon de wet.
En ja dat kan je 99/100 keer ongestraft doen
Als je op saldo reist
als je langer dan 35 min reist wel jaquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:02 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Met andere woorden: het via een ander station reizen (zoals nu heel simpel met een kaartje wel kan) wordt zeer waarschijnlijk een duel tussen rennen om uit- en in- te checken (als dat al kan binnen een zo korte tijd) en/of zwartrijden. Betaal je dan ook 2x het starttarief?
Die Snowgoon toch, heel niet in de gaten dat in de begintijd van de OV-jaarkaart voor studenten toen menig koeriersbedrijf is begonnen, want de studenten hadden vrij reizen. Als de winst hoger ligt dan de boete (die je misschien niet eens krijgt), is het vrij goed voorspelbaar wat er gaat gebeuren.quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee van Rotterdam naar Rotterdam, via Amsterdam maar dat station niet verlaten. Waarvan jij denkt dat veel mensen dat gaan doen
Ik zeg toch niet dat je dat station niet kunt verlatenquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoezo kan ik het station niet verlaten ? Staan er poortjes ? Stap ik wel een halte eerder uit haha
Dus nogmaals, ja dat kan zolang je niet uitcheckt in Amsterdam.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus volgens jou kan ik inchecken in Rotterdam, reizen naar Amsterdam, vervolgens weer terug naar Rotterdam en dan krijg ik geen vragen als ik op de terugweg ben.
Dan check ik uit in Rotterdam, heb ik voor niets gerezen.
En jij denkt serieus dat dit kan ?
quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee van Rotterdam naar Rotterdam, via Amsterdam maar dat station niet verlaten. Waarvan jij denkt dat veel mensen dat gaan doen
En wat heeft dat allemaal met deze discussie te maken?quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:04 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Die Snowgoon toch, heel niet in de gaten dat in de begintijd van de OV-jaarkaart voor studenten toen menig koeriersbedrijf is begonnen, want de studenten hadden vrij reizen. Als de winst hoger ligt dan de boete (die je misschien niet eens krijgt), is het vrij goed voorspelbaar wat er gaat gebeuren.
Waaruit blijkt dat je bij de NS ook elke 35 minuten een instaptarief betaald?quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
als je langer dan 35 min reist wel ja
dus zwartrijden wordt makkelijker ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat je dat station niet kunt verlaten
Weet je niet meer welke situatie jij schetste:
[..]
Dus nogmaals, ja dat kan zolang je niet uitcheckt in Amsterdam.
Enige wat je dan betaald is instaptarief.
Je hoeft niet in en uit te checken als je overstapt van trein naar trein.quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:02 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Met andere woorden: het via een ander station reizen (zoals nu heel simpel met een kaartje wel kan) wordt zeer waarschijnlijk een duel tussen rennen om uit- en in- te checken (als dat al kan binnen een zo korte tijd) en/of zwartrijden. Betaal je dan ook 2x het starttarief?
Het is net zo zwartrijden als met een strippenkaart binnen een uur terug gaan. Maas in de mogelijkheden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus zwartrijden wordt makkelijker ?
En ja niet betalen wat je gereist heb, ook al is dat technisch mogelijk blijft zwartrijden
Waaruit blijkt dat niet dan ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat je bij de NS ook elke 35 minuten een instaptarief betaald?
LUL NIET, dat moet je wel, op saldo reizenquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:08 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je hoeft niet in en uit te checken als je overstapt van trein naar trein.
Zegt diegene die niet wist dat de NS op saldo reizen gaat invoerenquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:48 schreef macca728 het volgende:
Je zit eerst 3 pagina's te neuzelen dat je heel Nederland door kan met de trein als je maar incheckt en daarna zeg je dat zwartrijden niet makkelijker wordt.
Je wilt zelfs overstappen van de ene naar de andere trein zonder in- en uit te checken.
En dan weet je hoe de chipkaart werkt ?
nee want ik heb wel betaald voor de reis dan, de strippen zijn 1,5 geldig na stempel.quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is net zo zwartrijden als met een strippenkaart binnen een uur terug gaan. Maas in de mogelijkheden.
Quote graag ? waar ik dat zegquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zegt diegene die niet wist dat de NS op saldo reizen gaat invoeren
Dus als je uit een trein stap en de volgende trein staat aan de andere kant van het perron, moet je eerst naar de hal om uit te checken, in te checken en dan weer terug naar het perronquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
LUL NIET, dat moet je wel, op saldo reizen
Hoe gaat SNowgoon overstappen van de ene tram naar de andere ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zegt diegene die niet wist dat de NS op saldo reizen gaat invoeren
JA LOGISCH HEquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus als je uit een trein stap en de volgende trein staat aan de andere kant van het perron, moet je eerst naar de hal om uit te checken, in te checken en dan weer terug naar het perron
Nee dat is heel logisch hoor
quote:
quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wie zegt trouwens dat de NS reizen op saldo gaat invoeren.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
JA LOGISCH HE
Jij was zo enthousiast over de chipkaart
Nergens staat dat je ook in en uit moet checken als je van trein wisselt.quote:Check in: aan het begin van uw reis houdt u uw OV-chipkaart tegen het scherm van een poortje of losse kaartlezer, die u herkent aan het OV- chipkaart logo. Daarna gaat het poortje open of geeft de kaartlezer een bevestigingssignaal. Reizen: gewoon, zoals u gewend bent Check uit: aan het eind van uw reis houdt u opnieuw uw OV-chipkaart opnieuw voor de kaartlezer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |