abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65959021
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja is Rotterdams haha

Omdat als ik controle krijg op de terugweg, ik maar uit moet leggen hoe het komt dat ik in Rotterdam ben ingecheckt en dan in de trein zit, richting de plaats waar ik ingecheckt ben.

Met zwartrijden kan het ja, dat kan nu ook zonder kaartje.
Dan leg je uit dat je de verkeerde trein had en weer terug gaat en geen tijd had om uit en in te checken.

Overigens, zie de conducteur wel waar je bent ingecheckt?
pi_65959077
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee dat kan de NS niet weten nee

Als je niet betaalt, reis je toch zwart ? of niet ?
Zolang je ingecheckt bent, heb je toch al betaald. Of niet?
  woensdag 11 februari 2009 @ 19:17:54 #28
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_65959157
Wie heeft nou voor de ontwikkeling van dat Ov ding betaald eigenlijk?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_65959178
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Wie heeft nou voor de ontwikkeling van dat Ov ding betaald eigenlijk?
De OV bedrijven en de overheid.
pi_65959231
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:15 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Zolang je ingecheckt bent, heb je toch al betaald. Of niet?
waarom zou de conducteur niet kunnen zien waar je ingecheckt bent ?
Je betaalt sowieso pas als je uitcheckt. Bij inchecken betaal je in feite alleen een borg.
Maar je heb gelijk als je zegt dat de NS dat niet kan zien.

Toch blijft misbruik misbruik en zwartrijden zwartrijden.

Wie zegt trouwens dat de NS reizen op saldo gaat invoeren.

Precies om de redenen die jij aangeeft zal ik het nooit doen als bedrijf zijnde.
pi_65959247
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Wie heeft nou voor de ontwikkeling van dat Ov ding betaald eigenlijk?
en de reiziger natuurlijk
pi_65959396
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

waarom zou de conducteur niet kunnen zien waar je ingecheckt bent ?
Je betaalt sowieso pas als je uitcheckt. Bij inchecken betaal je in feite alleen een borg.
Maar je heb gelijk als je zegt dat de NS dat niet kan zien.

Toch blijft misbruik misbruik en zwartrijden zwartrijden.

Wie zegt trouwens dat de NS reizen op saldo gaat invoeren.

Precies om de redenen die jij aangeeft zal ik het nooit doen als bedrijf zijnde.
Goh, voor iemand die andere keren altijd de meest bizarre verhalen verzint om misbruik te maken van de kaart en loopt te klagen dat verschillende voordelen van de strippenkaart niet meer gebruikt kunnen worden, ben je nu ineens wel pietje precies zeg.
Wat is er veranderd aan je?

De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie. En er zullen maar weinig mensen zijn die van Rotterdam naar Rotterdam reizen via Amsterdam. Dus dat 'nadeel' zullen ze wel vrede mee hebben. Net zoals de OV bedrijven er vrede mee hadden dat je binnen een uur gratis terug kon reizen met een strippenkaart.
pi_65959519
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Goh, voor iemand die andere keren altijd de meest bizarre verhalen verzint om misbruik te maken van de kaart en loopt te klagen dat verschillende voordelen van de strippenkaart niet meer gebruikt kunnen worden, ben je nu ineens wel pietje precies zeg.
Wat is er veranderd aan je?

De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie.
Ik denk dat dat onmogelijk is. Dat kan alleen bij een gesloten systeem en dat wordt het bij de NS sowieso al niet.
pi_65959526
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:


De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie.
En nu ook te vinden in de uitgebreide OP met meer linkjes en een wiki verwijziging zodat iedereen deze nog kan aanvullen. (inclusief spellingsfouten voor niets )
pi_65959612
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Goh, voor iemand die andere keren altijd de meest bizarre verhalen verzint om misbruik te maken van de kaart en loopt te klagen dat verschillende voordelen van de strippenkaart niet meer gebruikt kunnen worden, ben je nu ineens wel pietje precies zeg.
Wat is er veranderd aan je?

De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie. En er zullen maar weinig mensen zijn die van Rotterdam naar Rotterdam reizen via Amsterdam. Dus dat 'nadeel' zullen ze wel vrede mee hebben. Net zoals de OV bedrijven er vrede mee hadden dat je binnen een uur gratis terug kon reizen met een strippenkaart.
Wie is er veranderd ? Ik heb in elk geval nooit zwart gereist. Als ik heen en weer ga met de strippenkaart is daar niets strafbaars aan, omdat de strippen gewoon zoveel tijd geldig zijn.

Jij wil nu opeens gaan zwartreizen, wat eerst volgens jou bijna onmogelijk zou worden.
pi_65959662
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En nu ook te vinden in de uitgebreide OP met meer linkjes en een wiki verwijziging zodat iedereen deze nog kan aanvullen. (inclusief spellingsfouten voor niets )
complimenten !!!
pi_65959734
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wie is er veranderd ? Ik heb in elk geval nooit zwart gereist. Als ik heen en weer ga met de strippenkaart is daar niets strafbaars aan, omdat de strippen gewoon zoveel tijd geldig zijn.

Jij wil nu opeens gaan zwartreizen, wat eerst volgens jou bijna onmogelijk zou worden.
Net zoals het niet strafbaar is om binnen een uur terug te gaan, is het ook niet strafbaar om rondjes te rijden zolang je ingecheckt bent.
Dat jij dat niet wilt snappen, wil nog niet zeggen dat zwartrijden is.
pi_65959814
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Net zoals het niet strafbaar is om binnen een uur terug te gaan, is het ook niet strafbaar om rondjes te rijden zolang je ingecheckt bent.
Dat jij dat niet wilt snappen, wil nog niet zeggen dat zwartrijden is.
Dat is wel strafbaar omdat je verplicht bent in en uit te checken bij elke overstap.
Doe je dat niet, reis je zwart
pi_65959938
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is wel strafbaar omdat je verplicht bent in en uit te checken bij elke overstap.
Doe je dat niet, reis je zwart
Waar staat het dat je bij de NS bij elke overstap opnieuw in moet inchecken?
Dat wil zeggen dat, alhoewel je trein aan het andere kant van het perron staat, je eerste naar een poortje moet gaan om in en uit te checken
pi_65960021
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:38 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waar staat het dat je bij de NS bij elke overstap opnieuw in moet inchecken?
Dat wil zeggen dat, alhoewel je trein aan het andere kant van het perron staat, je eerste naar een poortje moet gaan om in en uit te checken
Dus ?????

Wat is het verschil met overstappen van ene tram naar andere tram of bus ???
Of van de ene metro naar de andere ?
  woensdag 11 februari 2009 @ 19:44:15 #41
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65960180
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 18:26 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.
Klopt. Nog sterker: zoals de NS het nu wil kan de conducteur niet eens zien dat je langer onderweg bent tenzij ze tussen Sittard en Susteren controleren (is een rit van 3 minuten ofzo ) want dan zien ze dat je niet in Sittard bent ingechecked.

macca: je moet in- en uitchecken als je het perron verlaat. Staat de trein dus aan de overkant heb je "mazzel"
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat onmogelijk is. Dat kan alleen bij een gesloten systeem en dat wordt het bij de NS sowieso al niet.
Met dit statement ben ik het eens.

Dit systeem is ook bedacht als een gesloten systeem (Londen kent geen zuilen ) en het idee van zuilen is er laten bij gekomen. Gaten in het systeem => mogelijkheid tot misbruik.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_65960249
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dus ?????

Wat is het verschil met overstappen van ene tram naar andere tram of bus ???
Of van de ene metro naar de andere ?
De poortjes bij de metro staan ook bij de stations uitgang. Als je op Rotterdam beurs overstapt naar een andere metro, ga je dan ook eerst naar buiten om uit te checken en dan weer naar binnen om in te checken?

Voor iemand die zo liep te zeuren dat in en uit checken zoveel tijd kost, is het wel bizar dat je nu ineens verzint dat mensen die overstappen in metro of trein extra moeten gaan in en uit checken.
pi_65960286
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:44 schreef wdn het volgende:

[..]

Klopt. Nog sterker: zoals de NS het nu wil kan de conducteur niet eens zien dat je langer onderweg bent tenzij ze tussen Sittard en Susteren controleren (is een rit van 3 minuten ofzo ) want dan zien ze dat je niet in Sittard bent ingechecked.

macca: je moet in- en uitchecken als je het perron verlaat. Staat de trein dus aan de overkant heb je "mazzel"
Komen de poortjes bij de perrons en niet bij de in/uit gangen?
pi_65960296
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:44 schreef wdn het volgende:

[..]

Klopt. Nog sterker: zoals de NS het nu wil kan de conducteur niet eens zien dat je langer onderweg bent tenzij ze tussen Sittard en Susteren controleren (is een rit van 3 minuten ofzo ) want dan zien ze dat je niet in Sittard bent ingechecked.

macca: je moet in- en uitchecken als je het perron verlaat. Staat de trein dus aan de overkant heb je "mazzel"
Nee je moet in- en uitchecken bij elke overstap als je op saldo reist. Hetzelfde heb je nu bij een overstap van de ene naar de andere tram. Of naar bus, metro etc

Ik ben het overigens eens met jullie dat je dat makkelijk kan omzeilen bij de trein.
Eigenlijk ook in bus en tram. Buschauffeurs gaan heus niet kijken of iedereen zijn chipkaart precies over dat ding heenhaalt.

Ik heb altijd gezegd dat zwartrijden makkelijker zou worden met chipkaart.
pi_65960379
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Komen de poortjes bij de perrons en niet bij de in/uit gangen?
Dat weet toch niemand nog.

Sowieso komen er zuilen bij de meeste stations, ik neem aan per perron ja. Zo was het bij de proef in Rotterdam althans ook.

Maar het zou overal wel anders worden vrees ik
pi_65960599
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee je moet in- en uitchecken bij elke overstap als je op saldo reist. Hetzelfde heb je nu bij een overstap van de ene naar de andere tram. Of naar bus, metro etc

Ik ben het overigens eens met jullie dat je dat makkelijk kan omzeilen bij de trein.
Eigenlijk ook in bus en tram. Buschauffeurs gaan heus niet kijken of iedereen zijn chipkaart precies over dat ding heenhaalt.

Ik heb altijd gezegd dat zwartrijden makkelijker zou worden met chipkaart.
En waaruit blijkt dat zwartrijden makkelijker wordt?
Leg eens uit.

De bus-chauffeurs kunnen horen én zien of iemand zijn kaart activeert.
pi_65960705
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:54 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat zwartrijden makkelijker wordt?
Leg eens uit.

De bus-chauffeurs kunnen horen én zien of iemand zijn kaart activeert.
Uit de door jou geschetste voorbeelden ?

Ja buschauffeurs kunnen dat zien en horen. Dus ?
Nou zien.

bij trams gaat dat sowieso niet op, omdat de apparaten door de hele tram heen staan.
In Rotterdam en Den Haag dan, in Amsterdam wellicht moeilijker
pi_65961003
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Uit de door jou geschetste voorbeelden ?

Ja buschauffeurs kunnen dat zien en horen. Dus ?
Nou zien.

bij trams gaat dat sowieso niet op, omdat de apparaten door de hele tram heen staan.
In Rotterdam en Den Haag dan, in Amsterdam wellicht moeilijker
Dus het is voor de buschauffeur erg duidelijk als iemand doorloopt zonder in te checken.

De chipkaart automaten staan net zo goed door de trams als de strippenkaart automaten door de tram staan. Dus er veranderd niets aan die situatie.
Maar toch wordt zwartrijden makkelijker volgens jou, leg eens uit hoe dan.
pi_65961151
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dus het is voor de buschauffeur erg duidelijk als iemand doorloopt zonder in te checken.

De chipkaart automaten staan net zo goed door de trams als de strippenkaart automaten door de tram staan. Dus er veranderd niets aan die situatie.
Maar toch wordt zwartrijden makkelijker volgens jou, leg eens uit hoe dan.
Heb je zelf gedaan bij de trein.

Buschauffeurs gaan echt niet heel de dag kijken en luisteren of iedereen incheckt.
Jij hebt zeker nooit de strippenkaartautomaten voorin de bus meegemaakt.
Die waren binnen een jaar weg, omdat het aantal zwartrijders sterk steeg.
  woensdag 11 februari 2009 @ 20:13:29 #50
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_65961442
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:18 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De OV bedrijven en de overheid.
En hoe was de verdeling, 50-50 ?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')