quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus alleen als de ouderwetse conducteur langkomt in een trein wordt er een extra "station"op mijn kaart vast gelegd waardoor dus alleen dan de omweg geregistreerd wordt. Wat een systeem, terwijl ik nu wel een via kaartje kan kopen.
Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:56 schreef Basp1 het volgende:
Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #10
de rest van de OP moet ik nog in elkaar flansen, komt straks wel.
De laatste post uit het oude topic
[..]
In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?
Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?
Net zoals nu. Toestaan dat men omreist.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.![]()
Soms zelfs om sneller te zijn omdat sommige overstappen totaal niet aansluiten. Met het nieuwe systeem van betaal per kilometer mag je omdat je sneller kan zijn door een omweg te maken oko meer gaan betalen.
Hoe wil de NS dit eigenlijk gaan doen als er weer eens werk in uitvoering is en de reiziger verplicht moet omreizen.
Oke, begrijpelijk.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.
simpel, als je op saldo reist betaal je meer, als je met een kaartje reist op je chipkaart moet je ongeveer hetzelfde betalen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:43 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.
mag je meer gaan betalen, net als bij bussen en trams en bij vertragingen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.![]()
Soms zelfs om sneller te zijn omdat sommige overstappen totaal niet aansluiten. Met het nieuwe systeem van betaal per kilometer mag je omdat je sneller kan zijn door een omweg te maken oko meer gaan betalen.
Hoe wil de NS dit eigenlijk gaan doen als er weer eens werk in uitvoering is en de reiziger verplicht moet omreizen.
Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
simpel, als je op saldo reist betaal je meer, als je met een kaartje reist op je chipkaart moet je ongeveer hetzelfde betalen.
Wat een lulkoek. Waaruit blijkt dat je bij de NS extra moet gaan betalen als er werkzaamheden zijn en je moet omreizen?quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
mag je meer gaan betalen, net als bij bussen en trams en bij vertragingen.
Geniaal systeem toch voor de OV vervoerders, bij storingen en vertragingen gewoon de passagier laten dokken.
Als je op saldo reist, betaal je per km.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Waaruit blijkt dat je bij de NS extra moet gaan betalen als er werkzaamheden zijn en je moet omreizen?
onzin, je moet overal in en uitchecken, doe je dat niet, reis je gewoon zwart.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.
En hoe kan de NS zien welke route je reist?quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als je op saldo reist, betaal je per km.
Dus betaal je meer, ook instaptarief evt.
Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
onzin, je moet overal in en uitchecken, doe je dat niet, reis je gewoon zwart.
Waarbij ik aanneem dat Susteren het eindpunt is van genoemde reis Roermond-Sittard
Dan moet je bij Sittard uitchecken en weer inchecken, doe je dat niet reis je zwart.
Dat blijft zwartrijden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.
Dus een omweg is geen enkel probleem als je op saldo reist. De NS kan toch niet zien of je van Nijmegen naar Utrecht gaat via Arnhem of Den Bosch.
in- en uitchecken is verpllicht. Blijf je in de trein zelf maakt het uiteraard niet uit. Alleen betaal je evt een extra instaptarief.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:45 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En hoe kan de NS zien welke route je reist?
Dus volgens jou kan ik inchecken in Rotterdam, reizen naar Amsterdam, vervolgens weer terug naar Rotterdam en dan krijg ik geen vragen als ik op de terugweg ben.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.
Dus een omweg is geen enkel probleem als je op saldo reist. De NS kan toch niet zien of je van Nijmegen naar Utrecht gaat via Arnhem of Den Bosch.
Ja. Zolang je maar niet uitcheckt in Amsterdam kun je gewoon weer terug naar Rotterdam.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus volgens jou kan ik inchecken in Rotterdam, reizen naar Amsterdam, vervolgens weer terug naar Rotterdam en dan krijg ik geen vragen als ik op de terugweg ben.
Dan check ik uit in Rotterdam, heb ik voor niets gerezen.
En jij denkt serieus dat dit kan ?
Oftewel, de NS kan niet in de gaten houden welke route je reist.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
in- en uitchecken is verpllicht. Blijf je in de trein zelf maakt het uiteraard niet uit. Alleen betaal je evt een extra instaptarief.
Ik neem aan dat we uitgaan van mensen die betalen voor hun reis
Ja is Rotterdams hahaquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja. Zolang je maar niet uitcheckt in Amsterdam kun je gewoon weer terug naar Rotterdam.
Leg jij maar eens uit waarom dat niet kan als je op saldo reist.
Gerezen
Nee als je zwartrijdt niet.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Oftewel, de NS kan niet in de gaten houden welke route je reist.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee als je zwartrijdt niet.
Dat dat makkelijker is geworden met de chipkaart ipv moeilijker heb ik al eerder gezegd, maar dat was toen niet zo volgens sommige
nee dat kan de NS niet weten neequote:Op woensdag 11 februari 2009 19:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe kan de NS zien welke route je neemt? De NS kan toch niet weten of via Den Bosch naar Utrecht gaat of via Arnhem.
Of zit er een GPS op de OV chipkaart?
Dan leg je uit dat je de verkeerde trein had en weer terug gaat en geen tijd had om uit en in te checken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja is Rotterdams haha
Omdat als ik controle krijg op de terugweg, ik maar uit moet leggen hoe het komt dat ik in Rotterdam ben ingecheckt en dan in de trein zit, richting de plaats waar ik ingecheckt ben.
Met zwartrijden kan het ja, dat kan nu ook zonder kaartje.
Zolang je ingecheckt bent, heb je toch al betaald. Of niet?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee dat kan de NS niet weten nee
Als je niet betaalt, reis je toch zwart ? of niet ?
De OV bedrijven en de overheid.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Wie heeft nou voor de ontwikkeling van dat Ov ding betaald eigenlijk?
waarom zou de conducteur niet kunnen zien waar je ingecheckt bent ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zolang je ingecheckt bent, heb je toch al betaald. Of niet?
en de reiziger natuurlijkquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Schenkstroop het volgende:
Wie heeft nou voor de ontwikkeling van dat Ov ding betaald eigenlijk?
Goh, voor iemand die andere keren altijd de meest bizarre verhalen verzint om misbruik te maken van de kaart en loopt te klagen dat verschillende voordelen van de strippenkaart niet meer gebruikt kunnen worden, ben je nu ineens wel pietje precies zeg.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
waarom zou de conducteur niet kunnen zien waar je ingecheckt bent ?
Je betaalt sowieso pas als je uitcheckt. Bij inchecken betaal je in feite alleen een borg.
Maar je heb gelijk als je zegt dat de NS dat niet kan zien.
Toch blijft misbruik misbruik en zwartrijden zwartrijden.
Wie zegt trouwens dat de NS reizen op saldo gaat invoeren.
Precies om de redenen die jij aangeeft zal ik het nooit doen als bedrijf zijnde.
Ik denk dat dat onmogelijk is. Dat kan alleen bij een gesloten systeem en dat wordt het bij de NS sowieso al niet.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Goh, voor iemand die andere keren altijd de meest bizarre verhalen verzint om misbruik te maken van de kaart en loopt te klagen dat verschillende voordelen van de strippenkaart niet meer gebruikt kunnen worden, ben je nu ineens wel pietje precies zeg.
Wat is er veranderd aan je?
De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie.
En nu ook te vinden in de uitgebreide OP met meer linkjes en een wiki verwijziging zodat iedereen deze nog kan aanvullen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:
De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie.
Wie is er veranderd ? Ik heb in elk geval nooit zwart gereist. Als ik heen en weer ga met de strippenkaart is daar niets strafbaars aan, omdat de strippen gewoon zoveel tijd geldig zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Goh, voor iemand die andere keren altijd de meest bizarre verhalen verzint om misbruik te maken van de kaart en loopt te klagen dat verschillende voordelen van de strippenkaart niet meer gebruikt kunnen worden, ben je nu ineens wel pietje precies zeg.
Wat is er veranderd aan je?
De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie. En er zullen maar weinig mensen zijn die van Rotterdam naar Rotterdam reizen via Amsterdam. Dus dat 'nadeel' zullen ze wel vrede mee hebben. Net zoals de OV bedrijven er vrede mee hadden dat je binnen een uur gratis terug kon reizen met een strippenkaart.
complimenten !!!quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En nu ook te vinden in de uitgebreide OP met meer linkjes en een wiki verwijziging zodat iedereen deze nog kan aanvullen.(inclusief spellingsfouten voor niets
)
Net zoals het niet strafbaar is om binnen een uur terug te gaan, is het ook niet strafbaar om rondjes te rijden zolang je ingecheckt bent.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wie is er veranderd ? Ik heb in elk geval nooit zwart gereist. Als ik heen en weer ga met de strippenkaart is daar niets strafbaars aan, omdat de strippen gewoon zoveel tijd geldig zijn.
Jij wil nu opeens gaan zwartreizen, wat eerst volgens jou bijna onmogelijk zou worden.
Dat is wel strafbaar omdat je verplicht bent in en uit te checken bij elke overstap.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Net zoals het niet strafbaar is om binnen een uur terug te gaan, is het ook niet strafbaar om rondjes te rijden zolang je ingecheckt bent.
Dat jij dat niet wilt snappen, wil nog niet zeggen dat zwartrijden is.
Waar staat het dat je bij de NS bij elke overstap opnieuw in moet inchecken?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is wel strafbaar omdat je verplicht bent in en uit te checken bij elke overstap.
Doe je dat niet, reis je zwart
Dus ?????quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waar staat het dat je bij de NS bij elke overstap opnieuw in moet inchecken?
Dat wil zeggen dat, alhoewel je trein aan het andere kant van het perron staat, je eerste naar een poortje moet gaan om in en uit te checken
Klopt. Nog sterker: zoals de NS het nu wil kan de conducteur niet eens zien dat je langer onderweg bent tenzij ze tussen Sittard en Susteren controleren (is een rit van 3 minuten ofzoquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:26 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.
Met dit statement ben ik het eens.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat onmogelijk is. Dat kan alleen bij een gesloten systeem en dat wordt het bij de NS sowieso al niet.
De poortjes bij de metro staan ook bij de stations uitgang. Als je op Rotterdam beurs overstapt naar een andere metro, ga je dan ook eerst naar buiten om uit te checken en dan weer naar binnen om in te checken?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus ?????
Wat is het verschil met overstappen van ene tram naar andere tram of bus ???
Of van de ene metro naar de andere ?
Komen de poortjes bij de perrons en niet bij de in/uit gangen?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Klopt. Nog sterker: zoals de NS het nu wil kan de conducteur niet eens zien dat je langer onderweg bent tenzij ze tussen Sittard en Susteren controleren (is een rit van 3 minuten ofzo) want dan zien ze dat je niet in Sittard bent ingechecked.
macca: je moet in- en uitchecken als je het perron verlaat. Staat de trein dus aan de overkant heb je "mazzel"
Nee je moet in- en uitchecken bij elke overstap als je op saldo reist. Hetzelfde heb je nu bij een overstap van de ene naar de andere tram. Of naar bus, metro etcquote:Op woensdag 11 februari 2009 19:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Klopt. Nog sterker: zoals de NS het nu wil kan de conducteur niet eens zien dat je langer onderweg bent tenzij ze tussen Sittard en Susteren controleren (is een rit van 3 minuten ofzo) want dan zien ze dat je niet in Sittard bent ingechecked.
macca: je moet in- en uitchecken als je het perron verlaat. Staat de trein dus aan de overkant heb je "mazzel"
Dat weet toch niemand nog.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:47 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Komen de poortjes bij de perrons en niet bij de in/uit gangen?
En waaruit blijkt dat zwartrijden makkelijker wordt?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee je moet in- en uitchecken bij elke overstap als je op saldo reist. Hetzelfde heb je nu bij een overstap van de ene naar de andere tram. Of naar bus, metro etc
Ik ben het overigens eens met jullie dat je dat makkelijk kan omzeilen bij de trein.
Eigenlijk ook in bus en tram. Buschauffeurs gaan heus niet kijken of iedereen zijn chipkaart precies over dat ding heenhaalt.
Ik heb altijd gezegd dat zwartrijden makkelijker zou worden met chipkaart.
Uit de door jou geschetste voorbeelden ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat zwartrijden makkelijker wordt?
Leg eens uit.
De bus-chauffeurs kunnen horen én zien of iemand zijn kaart activeert.
Dus het is voor de buschauffeur erg duidelijk als iemand doorloopt zonder in te checken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Uit de door jou geschetste voorbeelden ?
Ja buschauffeurs kunnen dat zien en horen. Dus ?
Nou zien.
bij trams gaat dat sowieso niet op, omdat de apparaten door de hele tram heen staan.
In Rotterdam en Den Haag dan, in Amsterdam wellicht moeilijker
Heb je zelf gedaan bij de trein.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus het is voor de buschauffeur erg duidelijk als iemand doorloopt zonder in te checken.
De chipkaart automaten staan net zo goed door de trams als de strippenkaart automaten door de tram staan. Dus er veranderd niets aan die situatie.
Maar toch wordt zwartrijden makkelijker volgens jou, leg eens uit hoe dan.
En hoe was de verdeling, 50-50 ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De OV bedrijven en de overheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |