abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65952160


De vorige topics vind je hier:
  • deel 1
  • deel 2
  • deel 3
  • deel 4
  • deel 5
  • deel 6
  • deel 7
  • deel 8
  • deel 9
    Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #10

    Extra informatie:
    wikipedia over de ov-chipkaart
    wikipedia over de oyster-kaart (in gebruik in Londen)
    wikipedia over de octopus-kaart (in gebruik in Hong Kong)

    NS website met hopenlijk het up to date verhaal van de NS
    De website van TLS het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren
    project website van TLS?

    Een website om klachten over de ov-chipkaart te melden
    De Rover (Reizigers overleg) website
    De rover webstie om klachten over de ov-chipkaat te melden (en pluimen uit te delen)


    OP

    De OP vind je hier.
    Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 15:42 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Dus alleen als de ouderwetse conducteur langkomt in een trein wordt er een extra "station"op mijn kaart vast gelegd waardoor dus alleen dan de omweg geregistreerd wordt. Wat een systeem, terwijl ik nu wel een via kaartje kan kopen.


    [ Bericht 59% gewijzigd door Basp1 op 11-02-2009 19:20:11 ]
  • pi_65952677
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 15:56 schreef Basp1 het volgende:
    Consumentenclubs stappen uit overleg OV-chipkaart #10

    de rest van de OP moet ik nog in elkaar flansen, komt straks wel.

    De laatste post uit het oude topic
    [..]


    Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?
      woensdag 11 februari 2009 @ 16:26:03 #3
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65953376
    Omdat daar iemand staat die je iets wil geven?
    Deed ik wel vaker vroeger.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65953948
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:09 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?
    In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.

    Soms zelfs om sneller te zijn omdat sommige overstappen totaal niet aansluiten. Met het nieuwe systeem van betaal per kilometer mag je omdat je sneller kan zijn door een omweg te maken oko meer gaan betalen.

    Hoe wil de NS dit eigenlijk gaan doen als er weer eens werk in uitvoering is en de reiziger verplicht moet omreizen.
      woensdag 11 februari 2009 @ 16:43:20 #5
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65954055
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:09 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Waarom zou je via een omweg reizen als je niet het station uitgaat?
    Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65954232
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:40 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.

    Soms zelfs om sneller te zijn omdat sommige overstappen totaal niet aansluiten. Met het nieuwe systeem van betaal per kilometer mag je omdat je sneller kan zijn door een omweg te maken oko meer gaan betalen.

    Hoe wil de NS dit eigenlijk gaan doen als er weer eens werk in uitvoering is en de reiziger verplicht moet omreizen.
    Net zoals nu. Toestaan dat men omreist.

    NS zal, waarschijnlijk, altijd de kortste route gebruiken. Want het is niet na te gaan welke route iemand neemt. Als je bijvoorbeeld op Utrecht opstap zijn er verschillende manieren om naar Amsterdam te gaan.
    Bij bus en tram is duidelijker welke route men neemt.
    pi_65954283
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:43 schreef wdn het volgende:

    [..]

    Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.
    Oke, begrijpelijk.
    Wat veranderd er dan aan de situatie als de OV chipkaart wordt ingevoerd?
    pi_65956924
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:43 schreef wdn het volgende:

    [..]

    Ik heb een perfect voorbeeld gevonden. Route: Roermond -> Susteren -> Sittard. Het is sneller om met de intercity van Roermond naar Sittard te gaan en dan de stoptrein terug naar Susteren te nemen dan om in Roermond uit de intercity te stappen en daar de stoptrein naar Susteren te nemen. In Sittard rijdt de stoptrein 2 minuten later weg dan de intercity aankomt. In Roermond moet je 20 minuten wachten op de stoptrein.
    simpel, als je op saldo reist betaal je meer, als je met een kaartje reist op je chipkaart moet je ongeveer hetzelfde betalen.
    pi_65956962
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 16:40 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    In het voorbeeld was het om bossche bollen te halen.

    Soms zelfs om sneller te zijn omdat sommige overstappen totaal niet aansluiten. Met het nieuwe systeem van betaal per kilometer mag je omdat je sneller kan zijn door een omweg te maken oko meer gaan betalen.

    Hoe wil de NS dit eigenlijk gaan doen als er weer eens werk in uitvoering is en de reiziger verplicht moet omreizen.
    mag je meer gaan betalen, net als bij bussen en trams en bij vertragingen.

    Geniaal systeem toch voor de OV vervoerders, bij storingen en vertragingen gewoon de passagier laten dokken.
    pi_65957073
    wat in het vorige topic ook gezegd, in Rotterdam betaal je nu vaak veel meer, omdat bussen omwegen maken en je betaalt per afstand.

    bv in Ridderkerk heb je 4 lijndiensten naar Rotterdam, allemaal 4 strippen, maar voor de langzaamste (met de meeste omwegen) ga je het meeste betalen.
    pi_65957433
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:09 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    simpel, als je op saldo reist betaal je meer, als je met een kaartje reist op je chipkaart moet je ongeveer hetzelfde betalen.
    Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.
    pi_65957476
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:11 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    mag je meer gaan betalen, net als bij bussen en trams en bij vertragingen.

    Geniaal systeem toch voor de OV vervoerders, bij storingen en vertragingen gewoon de passagier laten dokken.
    Wat een lulkoek. Waaruit blijkt dat je bij de NS extra moet gaan betalen als er werkzaamheden zijn en je moet omreizen?
    pi_65957535
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:27 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Wat een lulkoek. Waaruit blijkt dat je bij de NS extra moet gaan betalen als er werkzaamheden zijn en je moet omreizen?
    Als je op saldo reist, betaal je per km.

    Dus betaal je meer, ook instaptarief evt.
    pi_65957561
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:26 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.
    onzin, je moet overal in en uitchecken, doe je dat niet, reis je gewoon zwart.

    Waarbij ik aanneem dat Susteren het eindpunt is van genoemde reis Roermond-Sittard

    Dan moet je bij Sittard uitchecken en weer inchecken, doe je dat niet reis je zwart.
    pi_65958056
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:28 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Als je op saldo reist, betaal je per km.

    Dus betaal je meer, ook instaptarief evt.
    En hoe kan de NS zien welke route je reist?
    pi_65958100
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:30 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    onzin, je moet overal in en uitchecken, doe je dat niet, reis je gewoon zwart.

    Waarbij ik aanneem dat Susteren het eindpunt is van genoemde reis Roermond-Sittard

    Dan moet je bij Sittard uitchecken en weer inchecken, doe je dat niet reis je zwart.
    Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.
    Dus een omweg is geen enkel probleem als je op saldo reist. De NS kan toch niet zien of je van Nijmegen naar Utrecht gaat via Arnhem of Den Bosch.
    pi_65958349
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:46 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.
    Dus een omweg is geen enkel probleem als je op saldo reist. De NS kan toch niet zien of je van Nijmegen naar Utrecht gaat via Arnhem of Den Bosch.
    Dat blijft zwartrijden.

    Maar in dit vb wil iemand eerst naar Sittard en dan terug. Als hij in Sittard niet in en uitcheckt en hij krijgt controle net na Sittard, dan is hij wel de lul.
    pi_65958420
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:45 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    En hoe kan de NS zien welke route je reist?
    in- en uitchecken is verpllicht. Blijf je in de trein zelf maakt het uiteraard niet uit. Alleen betaal je evt een extra instaptarief.

    Ik neem aan dat we uitgaan van mensen die betalen voor hun reis
    pi_65958499
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:46 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Zolang je ingecheckt bent, kun je overal heen reizen en reis je nooit zwart.
    Dus een omweg is geen enkel probleem als je op saldo reist. De NS kan toch niet zien of je van Nijmegen naar Utrecht gaat via Arnhem of Den Bosch.
    Dus volgens jou kan ik inchecken in Rotterdam, reizen naar Amsterdam, vervolgens weer terug naar Rotterdam en dan krijg ik geen vragen als ik op de terugweg ben.

    Dan check ik uit in Rotterdam, heb ik voor niets gerezen.

    En jij denkt serieus dat dit kan ?
    pi_65958594
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:58 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Dus volgens jou kan ik inchecken in Rotterdam, reizen naar Amsterdam, vervolgens weer terug naar Rotterdam en dan krijg ik geen vragen als ik op de terugweg ben.

    Dan check ik uit in Rotterdam, heb ik voor niets gerezen.

    En jij denkt serieus dat dit kan ?
    Ja. Zolang je maar niet uitcheckt in Amsterdam kun je gewoon weer terug naar Rotterdam.
    Leg jij maar eens uit waarom dat niet kan als je op saldo reist.

    Gerezen
    pi_65958610
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:56 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    in- en uitchecken is verpllicht. Blijf je in de trein zelf maakt het uiteraard niet uit. Alleen betaal je evt een extra instaptarief.

    Ik neem aan dat we uitgaan van mensen die betalen voor hun reis
    Oftewel, de NS kan niet in de gaten houden welke route je reist.
    pi_65958673
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:02 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Ja. Zolang je maar niet uitcheckt in Amsterdam kun je gewoon weer terug naar Rotterdam.
    Leg jij maar eens uit waarom dat niet kan als je op saldo reist.

    Gerezen
    Ja is Rotterdams haha

    Omdat als ik controle krijg op de terugweg, ik maar uit moet leggen hoe het komt dat ik in Rotterdam ben ingecheckt en dan in de trein zit, richting de plaats waar ik ingecheckt ben.

    Met zwartrijden kan het ja, dat kan nu ook zonder kaartje.
    pi_65958743
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:02 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Oftewel, de NS kan niet in de gaten houden welke route je reist.
    Nee als je zwartrijdt niet.

    Dat dat makkelijker is geworden met de chipkaart ipv moeilijker heb ik al eerder gezegd, maar dat was toen niet zo volgens sommige
    pi_65958925
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:06 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Nee als je zwartrijdt niet.

    Dat dat makkelijker is geworden met de chipkaart ipv moeilijker heb ik al eerder gezegd, maar dat was toen niet zo volgens sommige


    Hoe kan de NS zien welke route je neemt? De NS kan toch niet weten of via Den Bosch naar Utrecht gaat of via Arnhem.
    Of zit er een GPS op de OV chipkaart?
    pi_65958982
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:11 schreef snowgoon het volgende:

    [..]



    Hoe kan de NS zien welke route je neemt? De NS kan toch niet weten of via Den Bosch naar Utrecht gaat of via Arnhem.
    Of zit er een GPS op de OV chipkaart?
    nee dat kan de NS niet weten nee

    Als je niet betaalt, reis je toch zwart ? of niet ?
    pi_65959021
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:04 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Ja is Rotterdams haha

    Omdat als ik controle krijg op de terugweg, ik maar uit moet leggen hoe het komt dat ik in Rotterdam ben ingecheckt en dan in de trein zit, richting de plaats waar ik ingecheckt ben.

    Met zwartrijden kan het ja, dat kan nu ook zonder kaartje.
    Dan leg je uit dat je de verkeerde trein had en weer terug gaat en geen tijd had om uit en in te checken.

    Overigens, zie de conducteur wel waar je bent ingecheckt?
    pi_65959077
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:13 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    nee dat kan de NS niet weten nee

    Als je niet betaalt, reis je toch zwart ? of niet ?
    Zolang je ingecheckt bent, heb je toch al betaald. Of niet?
      woensdag 11 februari 2009 @ 19:17:54 #28
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_65959157
    Wie heeft nou voor de ontwikkeling van dat Ov ding betaald eigenlijk?
    heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
    P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
    pi_65959178
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Schenkstroop het volgende:
    Wie heeft nou voor de ontwikkeling van dat Ov ding betaald eigenlijk?
    De OV bedrijven en de overheid.
    pi_65959231
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:15 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Zolang je ingecheckt bent, heb je toch al betaald. Of niet?
    waarom zou de conducteur niet kunnen zien waar je ingecheckt bent ?
    Je betaalt sowieso pas als je uitcheckt. Bij inchecken betaal je in feite alleen een borg.
    Maar je heb gelijk als je zegt dat de NS dat niet kan zien.

    Toch blijft misbruik misbruik en zwartrijden zwartrijden.

    Wie zegt trouwens dat de NS reizen op saldo gaat invoeren.

    Precies om de redenen die jij aangeeft zal ik het nooit doen als bedrijf zijnde.
    pi_65959247
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:17 schreef Schenkstroop het volgende:
    Wie heeft nou voor de ontwikkeling van dat Ov ding betaald eigenlijk?
    en de reiziger natuurlijk
    pi_65959396
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:19 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    waarom zou de conducteur niet kunnen zien waar je ingecheckt bent ?
    Je betaalt sowieso pas als je uitcheckt. Bij inchecken betaal je in feite alleen een borg.
    Maar je heb gelijk als je zegt dat de NS dat niet kan zien.

    Toch blijft misbruik misbruik en zwartrijden zwartrijden.

    Wie zegt trouwens dat de NS reizen op saldo gaat invoeren.

    Precies om de redenen die jij aangeeft zal ik het nooit doen als bedrijf zijnde.
    Goh, voor iemand die andere keren altijd de meest bizarre verhalen verzint om misbruik te maken van de kaart en loopt te klagen dat verschillende voordelen van de strippenkaart niet meer gebruikt kunnen worden, ben je nu ineens wel pietje precies zeg.
    Wat is er veranderd aan je?

    De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie. En er zullen maar weinig mensen zijn die van Rotterdam naar Rotterdam reizen via Amsterdam. Dus dat 'nadeel' zullen ze wel vrede mee hebben. Net zoals de OV bedrijven er vrede mee hadden dat je binnen een uur gratis terug kon reizen met een strippenkaart.
    pi_65959519
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Goh, voor iemand die andere keren altijd de meest bizarre verhalen verzint om misbruik te maken van de kaart en loopt te klagen dat verschillende voordelen van de strippenkaart niet meer gebruikt kunnen worden, ben je nu ineens wel pietje precies zeg.
    Wat is er veranderd aan je?

    De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie.
    Ik denk dat dat onmogelijk is. Dat kan alleen bij een gesloten systeem en dat wordt het bij de NS sowieso al niet.
    pi_65959526
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:


    De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie.
    En nu ook te vinden in de uitgebreide OP met meer linkjes en een wiki verwijziging zodat iedereen deze nog kan aanvullen. (inclusief spellingsfouten voor niets )
    pi_65959612
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Goh, voor iemand die andere keren altijd de meest bizarre verhalen verzint om misbruik te maken van de kaart en loopt te klagen dat verschillende voordelen van de strippenkaart niet meer gebruikt kunnen worden, ben je nu ineens wel pietje precies zeg.
    Wat is er veranderd aan je?

    De NS zelf zegt dat ze op saldo reizen in gaan voeren. Vandaag nog aan bod geweest in deze discussie. En er zullen maar weinig mensen zijn die van Rotterdam naar Rotterdam reizen via Amsterdam. Dus dat 'nadeel' zullen ze wel vrede mee hebben. Net zoals de OV bedrijven er vrede mee hadden dat je binnen een uur gratis terug kon reizen met een strippenkaart.
    Wie is er veranderd ? Ik heb in elk geval nooit zwart gereist. Als ik heen en weer ga met de strippenkaart is daar niets strafbaars aan, omdat de strippen gewoon zoveel tijd geldig zijn.

    Jij wil nu opeens gaan zwartreizen, wat eerst volgens jou bijna onmogelijk zou worden.
    pi_65959662
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:26 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    En nu ook te vinden in de uitgebreide OP met meer linkjes en een wiki verwijziging zodat iedereen deze nog kan aanvullen. (inclusief spellingsfouten voor niets )
    complimenten !!!
    pi_65959734
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:29 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Wie is er veranderd ? Ik heb in elk geval nooit zwart gereist. Als ik heen en weer ga met de strippenkaart is daar niets strafbaars aan, omdat de strippen gewoon zoveel tijd geldig zijn.

    Jij wil nu opeens gaan zwartreizen, wat eerst volgens jou bijna onmogelijk zou worden.
    Net zoals het niet strafbaar is om binnen een uur terug te gaan, is het ook niet strafbaar om rondjes te rijden zolang je ingecheckt bent.
    Dat jij dat niet wilt snappen, wil nog niet zeggen dat zwartrijden is.
    pi_65959814
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:32 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Net zoals het niet strafbaar is om binnen een uur terug te gaan, is het ook niet strafbaar om rondjes te rijden zolang je ingecheckt bent.
    Dat jij dat niet wilt snappen, wil nog niet zeggen dat zwartrijden is.
    Dat is wel strafbaar omdat je verplicht bent in en uit te checken bij elke overstap.
    Doe je dat niet, reis je zwart
    pi_65959938
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:34 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Dat is wel strafbaar omdat je verplicht bent in en uit te checken bij elke overstap.
    Doe je dat niet, reis je zwart
    Waar staat het dat je bij de NS bij elke overstap opnieuw in moet inchecken?
    Dat wil zeggen dat, alhoewel je trein aan het andere kant van het perron staat, je eerste naar een poortje moet gaan om in en uit te checken
    pi_65960021
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:38 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Waar staat het dat je bij de NS bij elke overstap opnieuw in moet inchecken?
    Dat wil zeggen dat, alhoewel je trein aan het andere kant van het perron staat, je eerste naar een poortje moet gaan om in en uit te checken
    Dus ?????

    Wat is het verschil met overstappen van ene tram naar andere tram of bus ???
    Of van de ene metro naar de andere ?
      woensdag 11 februari 2009 @ 19:44:15 #41
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_65960180
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 18:26 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Als je op saldo reist en station Sittard niet verlaat, betaal je niks extra's.
    Klopt. Nog sterker: zoals de NS het nu wil kan de conducteur niet eens zien dat je langer onderweg bent tenzij ze tussen Sittard en Susteren controleren (is een rit van 3 minuten ofzo ) want dan zien ze dat je niet in Sittard bent ingechecked.

    macca: je moet in- en uitchecken als je het perron verlaat. Staat de trein dus aan de overkant heb je "mazzel"
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:26 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Ik denk dat dat onmogelijk is. Dat kan alleen bij een gesloten systeem en dat wordt het bij de NS sowieso al niet.
    Met dit statement ben ik het eens.

    Dit systeem is ook bedacht als een gesloten systeem (Londen kent geen zuilen ) en het idee van zuilen is er laten bij gekomen. Gaten in het systeem => mogelijkheid tot misbruik.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
    pi_65960249
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:40 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Dus ?????

    Wat is het verschil met overstappen van ene tram naar andere tram of bus ???
    Of van de ene metro naar de andere ?
    De poortjes bij de metro staan ook bij de stations uitgang. Als je op Rotterdam beurs overstapt naar een andere metro, ga je dan ook eerst naar buiten om uit te checken en dan weer naar binnen om in te checken?

    Voor iemand die zo liep te zeuren dat in en uit checken zoveel tijd kost, is het wel bizar dat je nu ineens verzint dat mensen die overstappen in metro of trein extra moeten gaan in en uit checken.
    pi_65960286
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:44 schreef wdn het volgende:

    [..]

    Klopt. Nog sterker: zoals de NS het nu wil kan de conducteur niet eens zien dat je langer onderweg bent tenzij ze tussen Sittard en Susteren controleren (is een rit van 3 minuten ofzo ) want dan zien ze dat je niet in Sittard bent ingechecked.

    macca: je moet in- en uitchecken als je het perron verlaat. Staat de trein dus aan de overkant heb je "mazzel"
    Komen de poortjes bij de perrons en niet bij de in/uit gangen?
    pi_65960296
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:44 schreef wdn het volgende:

    [..]

    Klopt. Nog sterker: zoals de NS het nu wil kan de conducteur niet eens zien dat je langer onderweg bent tenzij ze tussen Sittard en Susteren controleren (is een rit van 3 minuten ofzo ) want dan zien ze dat je niet in Sittard bent ingechecked.

    macca: je moet in- en uitchecken als je het perron verlaat. Staat de trein dus aan de overkant heb je "mazzel"
    Nee je moet in- en uitchecken bij elke overstap als je op saldo reist. Hetzelfde heb je nu bij een overstap van de ene naar de andere tram. Of naar bus, metro etc

    Ik ben het overigens eens met jullie dat je dat makkelijk kan omzeilen bij de trein.
    Eigenlijk ook in bus en tram. Buschauffeurs gaan heus niet kijken of iedereen zijn chipkaart precies over dat ding heenhaalt.

    Ik heb altijd gezegd dat zwartrijden makkelijker zou worden met chipkaart.
    pi_65960379
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:47 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Komen de poortjes bij de perrons en niet bij de in/uit gangen?
    Dat weet toch niemand nog.

    Sowieso komen er zuilen bij de meeste stations, ik neem aan per perron ja. Zo was het bij de proef in Rotterdam althans ook.

    Maar het zou overal wel anders worden vrees ik
    pi_65960599
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:47 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Nee je moet in- en uitchecken bij elke overstap als je op saldo reist. Hetzelfde heb je nu bij een overstap van de ene naar de andere tram. Of naar bus, metro etc

    Ik ben het overigens eens met jullie dat je dat makkelijk kan omzeilen bij de trein.
    Eigenlijk ook in bus en tram. Buschauffeurs gaan heus niet kijken of iedereen zijn chipkaart precies over dat ding heenhaalt.

    Ik heb altijd gezegd dat zwartrijden makkelijker zou worden met chipkaart.
    En waaruit blijkt dat zwartrijden makkelijker wordt?
    Leg eens uit.

    De bus-chauffeurs kunnen horen én zien of iemand zijn kaart activeert.
    pi_65960705
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:54 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    En waaruit blijkt dat zwartrijden makkelijker wordt?
    Leg eens uit.

    De bus-chauffeurs kunnen horen én zien of iemand zijn kaart activeert.
    Uit de door jou geschetste voorbeelden ?

    Ja buschauffeurs kunnen dat zien en horen. Dus ?
    Nou zien.

    bij trams gaat dat sowieso niet op, omdat de apparaten door de hele tram heen staan.
    In Rotterdam en Den Haag dan, in Amsterdam wellicht moeilijker
    pi_65961003
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:56 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    Uit de door jou geschetste voorbeelden ?

    Ja buschauffeurs kunnen dat zien en horen. Dus ?
    Nou zien.

    bij trams gaat dat sowieso niet op, omdat de apparaten door de hele tram heen staan.
    In Rotterdam en Den Haag dan, in Amsterdam wellicht moeilijker
    Dus het is voor de buschauffeur erg duidelijk als iemand doorloopt zonder in te checken.

    De chipkaart automaten staan net zo goed door de trams als de strippenkaart automaten door de tram staan. Dus er veranderd niets aan die situatie.
    Maar toch wordt zwartrijden makkelijker volgens jou, leg eens uit hoe dan.
    pi_65961151
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 20:04 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Dus het is voor de buschauffeur erg duidelijk als iemand doorloopt zonder in te checken.

    De chipkaart automaten staan net zo goed door de trams als de strippenkaart automaten door de tram staan. Dus er veranderd niets aan die situatie.
    Maar toch wordt zwartrijden makkelijker volgens jou, leg eens uit hoe dan.
    Heb je zelf gedaan bij de trein.

    Buschauffeurs gaan echt niet heel de dag kijken en luisteren of iedereen incheckt.
    Jij hebt zeker nooit de strippenkaartautomaten voorin de bus meegemaakt.
    Die waren binnen een jaar weg, omdat het aantal zwartrijders sterk steeg.
      woensdag 11 februari 2009 @ 20:13:29 #50
    244521 Schenkstroop
    De Echte! sinds 1985
    pi_65961442
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 19:18 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    De OV bedrijven en de overheid.
    En hoe was de verdeling, 50-50 ?
    heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
    P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')