abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:48:52 #1
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65056381
En hier weer verder.
Het vorige topic vind je hier.

Omdat de realiteit nu is dat de OV-chipkaart ondanks alle problemen toch door de vervoersbedrijven door wordt gedrukt, natuurlijk met steun van de overheid, kan de TT wellicht aangepast worden door iemand die een goed voorstel heeft.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:49:07 #2
188877 Stupendous76
pi_65056393
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:36 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dus als je je paspoort kwijtraakt en iemand leest je naam, geboorte en woonplaats is dat geen probleem. Als je je OV chipkaart kwijt raakt en iemand ziet welke geboortedatum daarbij hoort, is dat wel een probleem.
Dat vind ik wel heel bijzonder.
Dat mag jij vinden. Je mag ook vinden dat ik dat geen probleem vind, ik schrijf dat namelijk nergens.
quote:
Welke automatisch opengaande poortjes had de RET al?
Voor de 'ouderwetse' tickets. Of heb jij andere in gedachten?
quote:
Goh. Ik denk juist dat kwaliteit duur is. Maar bij jou heb je dus goede kwaliteit als je weinig betaald. Aparte denkwijze.
Hé, volgens jou heb ik blijkbaar weer meer gezegd dan er staat.
quote:
Of het nieuwe systeem geld gaat besparen is dus afwachten. Ik denk trouwens niet dat je dat aan de kaartprijs gaan merken maar eerder aan nieuwe treinen, betere voorzieningen op stations e.d.
En die nieuwe treinen en betere voorzieningen (zoals?) zouden er anders niet komen? Maak dat de kat wijs.
quote:
De RET zegt ook dat het aan het systeem ligt. De RET zegt nergens dat het alleen maar aan de klanten ligt.
In het nieuwsbericht staat dat het komt doordat mensen verkeerd in of uitchecken, niet omdat het systeem niet werkt.
quote:
Dat staat nog nergens. Het is een vraag van mij aan jou.
Ik weet niet de status van alle poortjes van Rotterdam op dit moment. Ik zou zeggen: doe eens wat moeite en ga het na.
Repent, Pray, Forgive
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:53:27 #3
188877 Stupendous76
pi_65056512
En hier een aanverwante discussie: OV-chipkaartdatabase kan boetetransacties niet ophoesten #2

Topicmerge?
Repent, Pray, Forgive
pi_65058695
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 @ 00:53 schreef Stupendous76 het volgende:
En hier een aanverwante discussie: OV-chipkaartdatabase kan boetetransacties niet ophoesten #2

Topicmerge?
Lijkt me handig.
For great justice!
pi_65059077
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 07:44 schreef Q. het volgende:

[..]

Lijkt me handig.
Mij niet want zo'n topic is toch binnen de kortste keren vol als er een paar trollen verschijnen die totaal elkaars argumenten niet lezen maar bij dezelfde plaat blijven hangen die voor hun kop hangt.
pi_65059501
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 08:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mij niet want zo'n topic is toch binnen de kortste keren vol als er een paar trollen verschijnen die totaal elkaars argumenten niet lezen maar bij dezelfde plaat blijven hangen die voor hun kop hangt.
Puur hypothetisch hè?
For great justice!
pi_65060393
Misschien kan iemand uitleggen wat de directeur van de RET in het AD vanochtend bedoelt.

De vraag was : mijn dochter komt uit Amerika op bezoek, welke kaart kon zij het beste kopen

antwoord van dhr Peters van de RET : als ze recht heb op korting, kan ze een wegwerpkaart kopen, als ze geen recht heb een anonieme chipkaart.

Volgens mij zit daar geen verschil tussen, alleen met een persoonlijke OV chipkaart kan je korting krijgen.
Hoe komt de directeur van de RET dan aan zon antwoord ?
pi_65060414
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:39 schreef macca728 het volgende:
de directeur van de RET
!

Ik kan die vent zooooo niet serieus meer nemen hè?
For great justice!
pi_65060482
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:39 schreef macca728 het volgende:

Volgens mij zit daar geen verschil tussen, alleen met een persoonlijke OV chipkaart kan je korting krijgen.
Hoe komt de directeur van de RET dan aan zon antwoord ?
Zie je hoeveel duimen dit icoontje heeft. Beetej op die duimen zuigen, zo komt een directeur aan een antwoord waarvan hij eigenlijk niet weet wat hij moet zeggen. Zeggen dat hij niet weet hoe de ov chip knip zal gaan werken zou natuurlijk een blamage zijn voor die directeur daarom zegt hij maar iets.
pi_65060487
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:41 schreef Q. het volgende:

[..]

!

Ik kan die vent zooooo niet serieus meer nemen hè?
nee maar je kan vragen stellen aan hem via het AD en dit was een antwoord. Ik vind het heel merkwaardig, want wat ik begrepen heb is dat je alleen korting krijg met reizen bij de persoonlijke chipkaart
pi_65060514
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zie je hoeveel duimen dit icoontje heeft. Beetej op die duimen zuigen, zo komt een directeur aan een antwoord waarvan hij eigenlijk niet weet wat hij moet zeggen. Zeggen dat hij niet weet hoe de ov chip knip zal gaan werken zou natuurlijk een blamage zijn voor die directeur daarom zegt hij maar iets.
kies dan een andere vraag voor publicatie, zo kom je echt als een idioot over !!!
pi_65061308
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

kies dan een andere vraag voor publicatie, zo kom je echt als een idioot over !!!
Blijkbaar was dit de vraag waar het minst idiote antwoord op mogelijk was.
For great justice!
pi_65061488
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:13 schreef Q. het volgende:

[..]

Blijkbaar was dit de vraag waar het minst idiote antwoord op mogelijk was.

pi_65062096
Mag je hier ook posten als je niet actief zoekt gaat naar problemeen met de OV chipkaart?
pi_65062151
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:42 schreef snowgoon het volgende:
Mag je hier ook posten als je niet actief zoekt gaat naar problemeen met de OV chipkaart?
Ja hoor, misschien kan jij het antwoord van de directeur van de RET verduidelijken.

Ik heb nooit begrepen dat je met de wegwerpkaart ook korting kon krijgen, maar volgens hem kan dat dus wel. Nou prima als dat waar is.
pi_65062350
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:49 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Je mag ook vinden dat ik dat geen probleem vind, ik schrijf dat namelijk nergens.
[..]

Voor de 'ouderwetse' tickets. Of heb jij andere in gedachten?
[..]

Hé, volgens jou heb ik blijkbaar weer meer gezegd dan er staat.
[..]

En die nieuwe treinen en betere voorzieningen (zoals?) zouden er anders niet komen? Maak dat de kat wijs.
[..]

In het nieuwsbericht staat dat het komt doordat mensen verkeerd in of uitchecken, niet omdat het systeem niet werkt.
[..]

Ik weet niet de status van alle poortjes van Rotterdam op dit moment. Ik zou zeggen: doe eens wat moeite en ga het na.
Ouderwetse tickets die poortjes openden voor de metro?
Voor zover ik me kan herinneren heb ik nooit opengaande poortjes gezien in Amsterdam of Rotterdam.

Misschien dat die andere voorzieningen er ook wel zouden komen, maar dan zou het treinkaartje duurder worden. De vervoersbewijzen zijn geen filantropische instellingen die een bodemloze put met geld hebben.
Die terugbetaal actie van het RET kost ze ook al 70.000 euro.

Ik heb gister een bericht gezien waarbij het RET ook zei dat het niet alleen aan de mensen lag. Kan het bericht niet zo snel vinden en vind het ook niet zo belangrijk om uitgebreid te gaan zoeken.

Jij bent diegene die beweerd dat de poortjes niet goed werken. Ik kan uit de berichten van gebruikers niet opmaken dat ze erg vaak slecht.

En als je meent dat ik jou verkeerd begrepen heb, dan moet je misschien eens wat duidelijker zijn met je uitleg. Dan is blijkbaar wat jij zegt voor meerder manieren interpreteerbaar.
pi_65062389
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja hoor, misschien kan jij het antwoord van de directeur van de RET verduidelijken.

Ik heb nooit begrepen dat je met de wegwerpkaart ook korting kon krijgen, maar volgens hem kan dat dus wel. Nou prima als dat waar is.
Geef eens een link naar het hele verhaal van die directeur. Ik wil wel eens de hele context zien en aangezien jij uitermate subjectief aan het posten bent denk ik niet dat jij de hele context laat zien.
pi_65062478
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Geef eens een link naar het hele verhaal van die directeur. Ik wil wel eens de hele context zien en aangezien jij uitermate subjectief aan het posten bent denk ik niet dat jij de hele context laat zien.
Ah we gaan op de man spelen, leuk want als hier iemand van objectiviteit gespeend is.
pi_65062530
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:51 schreef snowgoon het volgende:

Ik heb gister een bericht gezien waarbij het RET ook zei dat het niet alleen aan de mensen lag. Kan het bericht niet zo snel vinden en vind het ook niet zo belangrijk om uitgebreid te gaan zoeken.

Jij bent diegene die beweerd dat de poortjes niet goed werken. Ik kan uit de berichten van gebruikers niet opmaken dat ze erg vaak slecht.
Wat is voor jou een acceptable MTBF . Ik zou met mijn dikke duim zeggen dat maar 1 op de 10.000 transacties een probleem mag opleveren, als dat cijfer nu nog veel hoger ligt is een outrol het stomste wat men kan doen.
pi_65062628
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

lees het AD maar, staat op pagina 3, klein berichtje

er staat letterlijk Als uw dochter recht heeft op korting kan ze het beste de wegwerp ov chipkaart kiezen

en later als ze geen recht heeft op reductie kan ze ook de anonieme OV chipkaart kopen

misschien kan iemand anders dat berciht inscannen of mij steunen, dan geloof je het ook

Het zou best kunnen alleen heb ik begrepen dat de wegwerp en anonieme kaart in feite hetzelfde werken alleen wegwerp staan 1 of 2 ritten op en anonieme kan je laden met saldo
pi_65062708
tvp
............................
pi_65062794
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

lees het AD maar, staat op pagina 3, klein berichtje

er staat letterlijk Als uw dochter recht heeft op korting kan ze het beste de wegwerp ov chipkaart kiezen

en later als ze geen recht heeft op reductie kan ze ook de anonieme OV chipkaart kopen

misschien kan iemand anders dat berciht inscannen of mij steunen, dan geloof je het ook

Het zou best kunnen alleen heb ik begrepen dat de wegwerp en anonieme kaart in feite hetzelfde werken alleen wegwerp staan 1 of 2 ritten op en anonieme kan je laden met saldo
Ik heb hier niet alle kranten uit Nederland voor me liggen
Maak er een foto van met je telefoon ofzo. Ik ga niet oordelen over die uitspraken aan de hand van jouw uitleg.
pi_65062852
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:04 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik heb hier niet alle kranten uit Nederland voor me liggen
Maak er een foto van met je telefoon ofzo. Ik ga niet oordelen over die uitspraken aan de hand van jouw uitleg.
ik ben niet zo rijk dat ik een telefoon met camera heb, die van mij is al 5 jaar oud.
anders zeg je toch dat ik heb gefotoshpt om mijn gelijk te krijgen.

Iemand anders zou het ook wel gelezen hebben hoop ik
pi_65062922
speciaal voor Snowgoon

Heb je op 29 januari nog géén persoonlijke OV-chipkaart?
Geen nood, je kunt dan altijd een anonieme- of wegwerp OV-chipkaart kopen maar dan is
het niet mogelijk met reductie te reizen of om je abonnement op te laden!

bron http://www.rsgh.nl/Home/N(...)d958/40/Default.aspx
pi_65062939
Van de RET site, uitleg over de wegwerpkaart.
quote:
Naast de persoonlijke OV-chipkaart en de Anonieme OV-chipkaart is er ook een Wegwerp OV-chipkaart. Hier kunt u het volgende opladen: RET 2 uur reizen, RET 2 metroreizen en RET 1 dagkaart. Dit geldt voor zowel voltarief als voor reductietarief. Na gebruik van deze reisproducten is de kaart niet meer te gebruiken. Op de wegwerp OV-chipkaart kan geen saldo worden geladen . Blokkering na verlies of diefstal is niet mogelijk.

De wegwerp OV-chipkaart is te koop bij de verkoop- en oplaadautomaten op de metrostations. De prijs van deze OV-chipkaart is gratis, u betaalt alleen het product dat u op de kaart wenst te hebben.
Ik gok dat er dus, net als de roze strippenkaart, ook een aparte wegwerpkaart is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')