Zoveel is het ook niet, maar alles opgeteld en afgetrokken toch wel iets van 18 miljoen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De zoveelste keer dat je dat roept. Ik heb jou nog geen enkele bron zien geven waarin staat dat Londen 35 miljoen verdient aan de OV chipkaart.
Dan niet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:57 schreef macca728 het volgende:
ja duh, lees zelf dan maar eens, stond al eerder hier ergens
36 miljoen pond omdat mensen vergeten uit te checken en 1 miljoen die wordt terugbetaald.
Stond er ook bij hoeveel ze verdienden aan verloren strippenkaarten?quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoveel is het ook niet, maar alles opgeteld en afgetrokken toch wel iets van 18 miljoen.
weet jij toch wel ?quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Stond er ook bij hoeveel ze verdienden aan verloren strippenkaarten?
Die keuze heb je alleen bij een 'anonieme' kaart, maar die is duurder dan een 'normale' kaart. Wat eigenlijk absurd is, want die kaart kost net zo veel om te maken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik heb toch liever dat ze mijn reisgegevens opslaan dan mijn naam en adres.
Afgezien van het feit dat elke technologische invoering met dit argument wordt gepresenteerd, voor dit soort projecten zijn er natuurlijk investeringskosten. Die investeringskosten zijn relatief (want zonder chipkaart hadden ze de poortjes ook wel een keer moeten vervangen), dus die kosten zijn niet zo hoog als men jou wil doen geloven. Daarnaast zou het gebruik van dit systeem er voor moeten zorgen dat er minder personeel nodig is (zeker aan controle) en personeel is tegenwoordig een vrij zware kostenpost.quote:Waaruit blijkt dat de invoering tot kostenbesparing werkt? Dat is wel een heel simpele stelling.
En die mislukte transacties, dat zijn enkel de mensen die vergeten goed in/uit te checken? Of zitten de keren dat het systeem faalde hier ook bij?quote:Zeker met het bericht dat de RET zoveel kwijt is aan 'mislukte transacties'.
Tot nu toe wel.quote:Poortjes die wel of niet open gaan is geen blijvend probleem.
dank je, ik kon het niet meer vinden voor hemquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoveel is het ook niet, maar alles opgeteld en afgetrokken toch wel iets van 18 miljoen.
Edit: Inderdaad, 33 miljoen omzet door niet/verkeerd uitchecken, min de ritprijs die de reizigers anders hadden moeten betalen, is netto 18 miljoen winst. (bron)
Was dat in Engeland ook zo?quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
weet jij toch wel ?
Ter info OV bedrijven kregen per km betaald via de overheid. Inkomsten aan strippenkaarten gingen dan ook naar de overheid
niets dus
quote:
De gegevens die nu op mijn chipkaart worden opgeslagen vind ik geen aantasting van mijn privacy.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:01 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Die keuze heb je alleen bij een 'anonieme' kaart, maar die is duurder dan een 'normale' kaart. Wat eigenlijk absurd is, want die kaart kost net zo veel om te maken.
[..]
Afgezien van het feit dat elke technologische invoering met dit argument wordt gepresenteerd, voor dit soort projecten zijn er natuurlijk investeringskosten. Die investeringskosten zijn relatief (want zonder chipkaart hadden ze de poortjes ook wel een keer moeten vervangen), dus die kosten zijn niet zo hoog als men jou wil doen geloven. Daarnaast zou het gebruik van dit systeem er voor moeten zorgen dat er minder personeel nodig is (zeker aan controle) en personeel is tegenwoordig een vrij zware kostenpost.
[..]
En die mislukte transacties, dat zijn enkel de mensen die vergeten goed in/uit te checken? Of zitten de keren dat het systeem faalde hier ook bij?
[..]
Tot nu toe wel.
Of ze flink gaan verdienen is een vermoeden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
??????
whats your point ?
ze gaan dus flink verdienen daaraan de komende jaren, want in Londen, waar hetzelfde systeem werkt, gebeurt dat ook. Ongeveer een gelijk aantal mensen Londen en NL, dus conclusie lijkt me duidelijk
werken ze allemaal ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De gegevens die nu op mijn chipkaart worden opgeslagen vind ik geen aantasting van mijn privacy.
Als ik mijn paspoort kwijtraakt wordt er meer informatie over mij bekend.
Welke poortjes moet de NS vervangen als de chipkaart er niet was gekomen? Er zal op de lange termijn vast wel minder geld nodig zijn. Maar dat is nu met al die investeringen moeilijk in te schatten.
Als een bedrijf gaat reorganiseren krijgt het personeel niet automatisch meer loon.
Geen idee wat er allemaal in die mislukte transacties zit. Een groot deel daarvan zal ook wel door gebrek aan ervaring komen.
Er werkt geen enkel poortje in Rotterdam?
alles ? Ja hoorquote:Op donderdag 15 januari 2009 00:11 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Of ze flink gaan verdienen is een vermoeden.
Niet alles wat in Londen gebeurd, gebeurd ook in Nederland. Zeker niet als ze alles terug gaan betalen zoals het RET nu doet.
Net zoals het een waarschijnlijke aanname is dat de OV bedrijven nu ook al verdienen aan strippenkaarten die verloren gaan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
alles ? Ja hoor![]()
nee het is geen vermoeden, het is een waarschijnlijke aanname, zoals ze dat noemen in het bedrijfsleven.
als er een beter systeem isquote:Op donderdag 15 januari 2009 00:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Net zoals het een waarschijnlijke aanname is dat de OV bedrijven nu ook al verdienen aan strippenkaarten die verloren gaan.
Dus ook wat dat betreft zal de situatie niet zoveel veranderen.
Maarja, het strippenkaart systeem is natuurlijk perfect. Werkt prima voor iedereen, gaat nooit wat mis, is duidelijk en handig. Dat o zo goede systeem mag niet vervangen worden. Stel je voor zeg.
Maar een paspoort heeft dan ook als doel om jou te identificeren. Een ov-chipkaart niet, die dient er enkel toe om jou reizen mogelijk te maken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:09 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De gegevens die nu op mijn chipkaart worden opgeslagen vind ik geen aantasting van mijn privacy.
Als ik mijn paspoort kwijtraakt wordt er meer informatie over mij bekend.
Ik bedoelde eigenlijk de RET. De NS moet inderdaad nieuwe poortjes plaatsen, maar dat waren ze al langer van plan omdat mensen zonder kaartje de toegang tot de perrons te ontzeggen. Daar hebben ze dan nu eindelijk een reden voor.quote:Welke poortjes moet de NS vervangen als de chipkaart er niet was gekomen?
Als je dit soort zaken goed oppakt, zorg je er ook voor dat de kosten zo laag mogelijk blijven en zich snel terugbetalen. Voldoe je daar niet aan, is het dus niet goed opgepakt en kan je aan de kwaliteit gaan twijfelen. Overigens, omdat dit Nederland is kan je stap 1 net zo goed overslaan, maar dat terzijdequote:Er zal op de lange termijn vast wel minder geld nodig zijn. Maar dat is nu met al die investeringen moeilijk in te schatten.
Deze uitspraak lijkt mij niet thuis in deze discussie: het gaat niet om een reorganisatie, maar om een methode die zowel de verkoop als controle van kaartjes moet automatiseren. Mensen (verkoop en controle) worden hierdoor dus overbodig.quote:Als een bedrijf gaat reorganiseren krijgt het personeel niet automatisch meer loon.
Daarom is het ook verkeerd dat de RET met dit bericht komt. Hadden ze gezegd dat er aanloopproblemen zijn die hun dit jaar ¤ xxx.xxx hebben gekost, dan klonk het al heel anders. Maar de RET wil perse dit systeem doorzetten, ondanks alle (reeds lang) bekende problemen, waarna de RET ook nog eens zegt dat de mensen het verkeerd doen zodat het hun geld kost.quote:Geen idee wat er allemaal in die mislukte transacties zit. Een groot deel daarvan zal ook wel door gebrek aan ervaring komen.
Waar staat dat?quote:Er werkt geen enkel poortje in Rotterdam?
Zolang ik geen overtuigende bronnen zie, geloof ik weinig van dat verhaal.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
als er een beter systeem is
ik heb al uitgelegd dat de OV bedrijven niets aan strippenkaarten verdienden maar goed
Er zijn wel systemen die behoorlijk veilig zijn, betaalbaar, waarmee zeer veel gebruik(er)servaring is, dat snel kan worden ingevoerd in heel Nederland.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zolang ik geen overtuigende bronnen zie, geloof ik weinig van dat verhaal.
Zeker aangezien bedrijven niet voor niks werken
En er is geen enkel systeem wat perfect veilig is, betaalbaar, alle kinderziektes al weg zijn, binnen 2 dagen kan worden ingevoerd in heel Nederland etc.
verdiep je er eens in man.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zolang ik geen overtuigende bronnen zie, geloof ik weinig van dat verhaal.
Zeker aangezien bedrijven niet voor niks werken
Dus als je je paspoort kwijtraakt en iemand leest je naam, geboorte en woonplaats is dat geen probleem. Als je je OV chipkaart kwijt raakt en iemand ziet welke geboortedatum daarbij hoort, is dat wel een probleem.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:19 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar een paspoort heeft dan ook als doel om jou te identificeren. Een ov-chipkaart niet, die dient er enkel toe om jou reizen mogelijk te maken.
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de RET. De NS moet inderdaad nieuwe poortjes plaatsen, maar dat waren ze al langer van plan omdat mensen zonder kaartje de toegang tot de perrons te ontzeggen. Daar hebben ze dan nu eindelijk een reden voor.
[..]
Als je dit soort zaken goed oppakt, zorg je er ook voor dat de kosten zo laag mogelijk blijven en zich snel terugbetalen. Voldoe je daar niet aan, is het dus niet goed opgepakt en kan je aan de kwaliteit gaan twijfelen. Overigens, omdat dit Nederland is kan je stap 1 net zo goed overslaan, maar dat terzijde![]()
[..]
Deze uitspraak lijkt mij niet thuis in deze discussie: het gaat niet om een reorganisatie, maar om een methode die zowel de verkoop als controle van kaartjes moet automatiseren. Mensen (verkoop en controle) worden hierdoor dus overbodig.
[..]
Daarom is het ook verkeerd dat de RET met dit bericht komt. Hadden ze gezegd dat er aanloopproblemen zijn die hun dit jaar ¤ xxx.xxx hebben gekost, dan klonk het al heel anders. Maar de RET wil perse dit systeem doorzetten, ondanks alle (reeds lang) bekende problemen, waarna de RET ook nog eens zegt dat de mensen het verkeerd doen zodat het hun geld kost.
[..]
Waar staat dat?
Welke systemen doel je dan op? En waar worden die al gebruikt?quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:25 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Er zijn wel systemen die behoorlijk veilig zijn, betaalbaar, waarmee zeer veel gebruik(er)servaring is, dat snel kan worden ingevoerd in heel Nederland.
Maar het moest zonodig toch anders: het is minder veilig, niet betaalbaarder (en door de vele fouten vaak duurder), geen gebruik(er)servaring en kan niet op grote schaal worden ingevoerd.
Heb jij dit subjectieve stuk geschreven?quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:34 schreef macca728 het volgende:
In feite gaan we dus terug naar vroeger, verschillende tarieven, tarief per afstand, overstaptarief
ter verduidelijking, dit komt gewoon van Wikipedia, niet door mij verzonnen
voordelen van strippenkaart zijn nu dus nadelen geworden voor de OV chipkaart. De doorstroming zal veel langzamer gaan door het in en uitchecken en het kopen van anonieme kaarten
Voor de introductie van de strippenkaart had iedere bus- of trammaatschappij een eigen vervoerbewijs met eigen tariefsysteem. In de meeste gevallen bestond het tarief uit een vast basistarief (een opstaptarief) en een tarief per afstand. Reizigers die bij een reis gebruik maakten van twee of meer busmaatschappijen, moesten opnieuw een kaartje kopen (incl. opstaptarief).
De strippenkaart daarentegen is in heel Nederland geldig. Reizigers betalen (stempelen) eenmaal voor de complete reis en betalen dus maar eenmaal een opstaptarief.
[bewerk] Vervoerbedrijven
Voor de vervoerders heeft de strippenkaart als voordeel dat de doorstroming (de gemiddelde rijsnelheid) verhoogd werd. Door het verhogen van de prijzen van de strippenkaarten op de bus (de grijze strippenkaarten), werd de voorverkoop bij de tabakszaak, postkantoor of NS-station gestimuleerd. Zo wordt de tijdrovende kaartverkoop beperkt en kan de bus sneller van A naar B rijden, waardoor de bus aantrekkelijker wordt. In bepaalde gevallen zou de bus zo snel van A naar B kunnen dat er minder bussen op een lijn nodig zijn om de dienstregeling te kunnen uitvoeren. Dit betekende weer een besparing op de exploitatiekosten voor de vervoerders.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Heb jij dit subjectieve stuk geschreven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |