abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65054833
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:54 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De zoveelste keer dat je dat roept. Ik heb jou nog geen enkele bron zien geven waarin staat dat Londen 35 miljoen verdient aan de OV chipkaart.
Zoveel is het ook niet, maar alles opgeteld en afgetrokken toch wel iets van 18 miljoen.
Edit: Inderdaad, 33 miljoen omzet door niet/verkeerd uitchecken, min de ritprijs die de reizigers anders hadden moeten betalen, is netto 18 miljoen winst. (bron)

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2009 23:59:22 ]
pi_65054857
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:57 schreef macca728 het volgende:
ja duh, lees zelf dan maar eens, stond al eerder hier ergens

36 miljoen pond omdat mensen vergeten uit te checken en 1 miljoen die wordt terugbetaald.
Dan niet.
pi_65054889
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Zoveel is het ook niet, maar alles opgeteld en afgetrokken toch wel iets van 18 miljoen.
Stond er ook bij hoeveel ze verdienden aan verloren strippenkaarten?
pi_65054909
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:58 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dan niet.
Zie boven, stond op NU.nl volgens mij of eerder in dit topic.

Ok 18 miljoen, fikse winst dus
pi_65054978
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Stond er ook bij hoeveel ze verdienden aan verloren strippenkaarten?
weet jij toch wel ?

Ter info OV bedrijven kregen per km betaald via de overheid. Inkomsten aan strippenkaarten gingen dan ook naar de overheid

niets dus
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:01:29 #281
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65054987
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik heb toch liever dat ze mijn reisgegevens opslaan dan mijn naam en adres.
Die keuze heb je alleen bij een 'anonieme' kaart, maar die is duurder dan een 'normale' kaart. Wat eigenlijk absurd is, want die kaart kost net zo veel om te maken.
quote:
Waaruit blijkt dat de invoering tot kostenbesparing werkt? Dat is wel een heel simpele stelling.
Afgezien van het feit dat elke technologische invoering met dit argument wordt gepresenteerd, voor dit soort projecten zijn er natuurlijk investeringskosten. Die investeringskosten zijn relatief (want zonder chipkaart hadden ze de poortjes ook wel een keer moeten vervangen), dus die kosten zijn niet zo hoog als men jou wil doen geloven. Daarnaast zou het gebruik van dit systeem er voor moeten zorgen dat er minder personeel nodig is (zeker aan controle) en personeel is tegenwoordig een vrij zware kostenpost.
quote:
Zeker met het bericht dat de RET zoveel kwijt is aan 'mislukte transacties'.
En die mislukte transacties, dat zijn enkel de mensen die vergeten goed in/uit te checken? Of zitten de keren dat het systeem faalde hier ook bij?
quote:
Poortjes die wel of niet open gaan is geen blijvend probleem.
Tot nu toe wel.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65055006
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Zoveel is het ook niet, maar alles opgeteld en afgetrokken toch wel iets van 18 miljoen.
Edit: Inderdaad, 33 miljoen omzet door niet/verkeerd uitchecken, min de ritprijs die de reizigers anders hadden moeten betalen, is netto 18 miljoen winst. (bron)
dank je, ik kon het niet meer vinden voor hem
pi_65055072
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

weet jij toch wel ?

Ter info OV bedrijven kregen per km betaald via de overheid. Inkomsten aan strippenkaarten gingen dan ook naar de overheid

niets dus
Was dat in Engeland ook zo?
pi_65055168
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:03 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Was dat in Engeland ook zo?

??????
whats your point ?

ze gaan dus flink verdienen daaraan de komende jaren, want in Londen, waar hetzelfde systeem werkt, gebeurt dat ook. Ongeveer een gelijk aantal mensen Londen en NL, dus conclusie lijkt me duidelijk
pi_65055291
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:01 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Die keuze heb je alleen bij een 'anonieme' kaart, maar die is duurder dan een 'normale' kaart. Wat eigenlijk absurd is, want die kaart kost net zo veel om te maken.
[..]

Afgezien van het feit dat elke technologische invoering met dit argument wordt gepresenteerd, voor dit soort projecten zijn er natuurlijk investeringskosten. Die investeringskosten zijn relatief (want zonder chipkaart hadden ze de poortjes ook wel een keer moeten vervangen), dus die kosten zijn niet zo hoog als men jou wil doen geloven. Daarnaast zou het gebruik van dit systeem er voor moeten zorgen dat er minder personeel nodig is (zeker aan controle) en personeel is tegenwoordig een vrij zware kostenpost.
[..]

En die mislukte transacties, dat zijn enkel de mensen die vergeten goed in/uit te checken? Of zitten de keren dat het systeem faalde hier ook bij?
[..]

Tot nu toe wel.
De gegevens die nu op mijn chipkaart worden opgeslagen vind ik geen aantasting van mijn privacy.
Als ik mijn paspoort kwijtraakt wordt er meer informatie over mij bekend.

Welke poortjes moet de NS vervangen als de chipkaart er niet was gekomen? Er zal op de lange termijn vast wel minder geld nodig zijn. Maar dat is nu met al die investeringen moeilijk in te schatten.
Als een bedrijf gaat reorganiseren krijgt het personeel niet automatisch meer loon.

Geen idee wat er allemaal in die mislukte transacties zit. Een groot deel daarvan zal ook wel door gebrek aan ervaring komen.

Er werkt geen enkel poortje in Rotterdam?
pi_65055364
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

??????
whats your point ?

ze gaan dus flink verdienen daaraan de komende jaren, want in Londen, waar hetzelfde systeem werkt, gebeurt dat ook. Ongeveer een gelijk aantal mensen Londen en NL, dus conclusie lijkt me duidelijk
Of ze flink gaan verdienen is een vermoeden.
Niet alles wat in Londen gebeurd, gebeurd ook in Nederland. Zeker niet als ze alles terug gaan betalen zoals het RET nu doet.
pi_65055379
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:09 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De gegevens die nu op mijn chipkaart worden opgeslagen vind ik geen aantasting van mijn privacy.
Als ik mijn paspoort kwijtraakt wordt er meer informatie over mij bekend.

Welke poortjes moet de NS vervangen als de chipkaart er niet was gekomen? Er zal op de lange termijn vast wel minder geld nodig zijn. Maar dat is nu met al die investeringen moeilijk in te schatten.
Als een bedrijf gaat reorganiseren krijgt het personeel niet automatisch meer loon.

Geen idee wat er allemaal in die mislukte transacties zit. Een groot deel daarvan zal ook wel door gebrek aan ervaring komen.

Er werkt geen enkel poortje in Rotterdam?
werken ze allemaal ?

staat er toch niet dat geen enkel poortje werkt ?
pi_65055417
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:11 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Of ze flink gaan verdienen is een vermoeden.
Niet alles wat in Londen gebeurd, gebeurd ook in Nederland. Zeker niet als ze alles terug gaan betalen zoals het RET nu doet.
alles ? Ja hoor

nee het is geen vermoeden, het is een waarschijnlijke aanname, zoals ze dat noemen in het bedrijfsleven.

in Londen betalen ze ook terug, hier ook.
Maar niet alles dus en dat is pure winst
pi_65055519
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

alles ? Ja hoor

nee het is geen vermoeden, het is een waarschijnlijke aanname, zoals ze dat noemen in het bedrijfsleven.
Net zoals het een waarschijnlijke aanname is dat de OV bedrijven nu ook al verdienen aan strippenkaarten die verloren gaan.
Dus ook wat dat betreft zal de situatie niet zoveel veranderen.

Maarja, het strippenkaart systeem is natuurlijk perfect. Werkt prima voor iedereen, gaat nooit wat mis, is duidelijk en handig. Dat o zo goede systeem mag niet vervangen worden. Stel je voor zeg.
pi_65055598
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Net zoals het een waarschijnlijke aanname is dat de OV bedrijven nu ook al verdienen aan strippenkaarten die verloren gaan.
Dus ook wat dat betreft zal de situatie niet zoveel veranderen.

Maarja, het strippenkaart systeem is natuurlijk perfect. Werkt prima voor iedereen, gaat nooit wat mis, is duidelijk en handig. Dat o zo goede systeem mag niet vervangen worden. Stel je voor zeg.
als er een beter systeem is

ik heb al uitgelegd dat de OV bedrijven niets aan strippenkaarten verdienden maar goed
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:19:35 #291
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65055599
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:09 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De gegevens die nu op mijn chipkaart worden opgeslagen vind ik geen aantasting van mijn privacy.
Als ik mijn paspoort kwijtraakt wordt er meer informatie over mij bekend.
Maar een paspoort heeft dan ook als doel om jou te identificeren. Een ov-chipkaart niet, die dient er enkel toe om jou reizen mogelijk te maken.
quote:
Welke poortjes moet de NS vervangen als de chipkaart er niet was gekomen?
Ik bedoelde eigenlijk de RET. De NS moet inderdaad nieuwe poortjes plaatsen, maar dat waren ze al langer van plan omdat mensen zonder kaartje de toegang tot de perrons te ontzeggen. Daar hebben ze dan nu eindelijk een reden voor.
quote:
Er zal op de lange termijn vast wel minder geld nodig zijn. Maar dat is nu met al die investeringen moeilijk in te schatten.
Als je dit soort zaken goed oppakt, zorg je er ook voor dat de kosten zo laag mogelijk blijven en zich snel terugbetalen. Voldoe je daar niet aan, is het dus niet goed opgepakt en kan je aan de kwaliteit gaan twijfelen. Overigens, omdat dit Nederland is kan je stap 1 net zo goed overslaan, maar dat terzijde
quote:
Als een bedrijf gaat reorganiseren krijgt het personeel niet automatisch meer loon.
Deze uitspraak lijkt mij niet thuis in deze discussie: het gaat niet om een reorganisatie, maar om een methode die zowel de verkoop als controle van kaartjes moet automatiseren. Mensen (verkoop en controle) worden hierdoor dus overbodig.
quote:
Geen idee wat er allemaal in die mislukte transacties zit. Een groot deel daarvan zal ook wel door gebrek aan ervaring komen.
Daarom is het ook verkeerd dat de RET met dit bericht komt. Hadden ze gezegd dat er aanloopproblemen zijn die hun dit jaar ¤ xxx.xxx hebben gekost, dan klonk het al heel anders. Maar de RET wil perse dit systeem doorzetten, ondanks alle (reeds lang) bekende problemen, waarna de RET ook nog eens zegt dat de mensen het verkeerd doen zodat het hun geld kost.
quote:
Er werkt geen enkel poortje in Rotterdam?
Waar staat dat?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65055704
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

als er een beter systeem is

ik heb al uitgelegd dat de OV bedrijven niets aan strippenkaarten verdienden maar goed
Zolang ik geen overtuigende bronnen zie, geloof ik weinig van dat verhaal.
Zeker aangezien bedrijven niet voor niks werken

En er is geen enkel systeem wat perfect veilig is, betaalbaar, alle kinderziektes al weg zijn, binnen 2 dagen kan worden ingevoerd in heel Nederland etc.
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:25:54 #293
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65055783
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:22 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Zolang ik geen overtuigende bronnen zie, geloof ik weinig van dat verhaal.
Zeker aangezien bedrijven niet voor niks werken

En er is geen enkel systeem wat perfect veilig is, betaalbaar, alle kinderziektes al weg zijn, binnen 2 dagen kan worden ingevoerd in heel Nederland etc.
Er zijn wel systemen die behoorlijk veilig zijn, betaalbaar, waarmee zeer veel gebruik(er)servaring is, dat snel kan worden ingevoerd in heel Nederland.
Maar het moest zonodig toch anders: het is minder veilig, niet betaalbaarder (en door de vele fouten vaak duurder), geen gebruik(er)servaring en kan niet op grote schaal worden ingevoerd.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65055784
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:22 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Zolang ik geen overtuigende bronnen zie, geloof ik weinig van dat verhaal.

Zeker aangezien bedrijven niet voor niks werken
verdiep je er eens in man.

Nee ze kregen betaald per gereden km. Daardoor was het mogelijk dat onrendabele lijnen toch bleven bestaan. Subsidie in feite, in ruil daarvoor kreeg de overheid de opbrengsten van strippenkaarten (gedeelte he). OV is zwaar gesubsidieerd hoor, de OV chipkaart net zo goed
pi_65055908
doet er ook helemaal niet toe
pi_65055996
In feite gaan we dus terug naar vroeger, verschillende tarieven, tarief per afstand, overstaptarief

ter verduidelijking, dit komt gewoon van Wikipedia, niet door mij verzonnen

voordelen van strippenkaart zijn nu dus nadelen geworden voor de OV chipkaart. De doorstroming zal veel langzamer gaan door het in en uitchecken en het kopen van anonieme kaarten


Voor de introductie van de strippenkaart had iedere bus- of trammaatschappij een eigen vervoerbewijs met eigen tariefsysteem. In de meeste gevallen bestond het tarief uit een vast basistarief (een opstaptarief) en een tarief per afstand. Reizigers die bij een reis gebruik maakten van twee of meer busmaatschappijen, moesten opnieuw een kaartje kopen (incl. opstaptarief).

De strippenkaart daarentegen is in heel Nederland geldig. Reizigers betalen (stempelen) eenmaal voor de complete reis en betalen dus maar eenmaal een opstaptarief.


[bewerk] Vervoerbedrijven
Voor de vervoerders heeft de strippenkaart als voordeel dat de doorstroming (de gemiddelde rijsnelheid) verhoogd werd. Door het verhogen van de prijzen van de strippenkaarten op de bus (de grijze strippenkaarten), werd de voorverkoop bij de tabakszaak, postkantoor of NS-station gestimuleerd. Zo wordt de tijdrovende kaartverkoop beperkt en kan de bus sneller van A naar B rijden, waardoor de bus aantrekkelijker wordt. In bepaalde gevallen zou de bus zo snel van A naar B kunnen dat er minder bussen op een lijn nodig zijn om de dienstregeling te kunnen uitvoeren. Dit betekende weer een besparing op de exploitatiekosten voor de vervoerders.
pi_65056068
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:19 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Maar een paspoort heeft dan ook als doel om jou te identificeren. Een ov-chipkaart niet, die dient er enkel toe om jou reizen mogelijk te maken.
[..]

Ik bedoelde eigenlijk de RET. De NS moet inderdaad nieuwe poortjes plaatsen, maar dat waren ze al langer van plan omdat mensen zonder kaartje de toegang tot de perrons te ontzeggen. Daar hebben ze dan nu eindelijk een reden voor.
[..]

Als je dit soort zaken goed oppakt, zorg je er ook voor dat de kosten zo laag mogelijk blijven en zich snel terugbetalen. Voldoe je daar niet aan, is het dus niet goed opgepakt en kan je aan de kwaliteit gaan twijfelen. Overigens, omdat dit Nederland is kan je stap 1 net zo goed overslaan, maar dat terzijde
[..]

Deze uitspraak lijkt mij niet thuis in deze discussie: het gaat niet om een reorganisatie, maar om een methode die zowel de verkoop als controle van kaartjes moet automatiseren. Mensen (verkoop en controle) worden hierdoor dus overbodig.
[..]

Daarom is het ook verkeerd dat de RET met dit bericht komt. Hadden ze gezegd dat er aanloopproblemen zijn die hun dit jaar ¤ xxx.xxx hebben gekost, dan klonk het al heel anders. Maar de RET wil perse dit systeem doorzetten, ondanks alle (reeds lang) bekende problemen, waarna de RET ook nog eens zegt dat de mensen het verkeerd doen zodat het hun geld kost.
[..]

Waar staat dat?
Dus als je je paspoort kwijtraakt en iemand leest je naam, geboorte en woonplaats is dat geen probleem. Als je je OV chipkaart kwijt raakt en iemand ziet welke geboortedatum daarbij hoort, is dat wel een probleem.
Dat vind ik wel heel bijzonder.

Welke automatisch opengaande poortjes had de RET al?

Goh. Ik denk juist dat kwaliteit duur is. Maar bij jou heb je dus goede kwaliteit als je weinig betaald. Aparte denkwijze.
Of het nieuwe systeem geld gaat besparen is dus afwachten. Ik denk trouwens niet dat je dat aan de kaartprijs gaan merken maar eerder aan nieuwe treinen, betere voorzieningen op stations e.d.

De RET zegt ook dat het aan het systeem ligt. De RET zegt nergens dat het alleen maar aan de klanten ligt.


Dat staat nog nergens. Het is een vraag van mij aan jou.
pi_65056107
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:25 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Er zijn wel systemen die behoorlijk veilig zijn, betaalbaar, waarmee zeer veel gebruik(er)servaring is, dat snel kan worden ingevoerd in heel Nederland.
Maar het moest zonodig toch anders: het is minder veilig, niet betaalbaarder (en door de vele fouten vaak duurder), geen gebruik(er)servaring en kan niet op grote schaal worden ingevoerd.
Welke systemen doel je dan op? En waar worden die al gebruikt?
pi_65056129
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:34 schreef macca728 het volgende:
In feite gaan we dus terug naar vroeger, verschillende tarieven, tarief per afstand, overstaptarief

ter verduidelijking, dit komt gewoon van Wikipedia, niet door mij verzonnen

voordelen van strippenkaart zijn nu dus nadelen geworden voor de OV chipkaart. De doorstroming zal veel langzamer gaan door het in en uitchecken en het kopen van anonieme kaarten


Voor de introductie van de strippenkaart had iedere bus- of trammaatschappij een eigen vervoerbewijs met eigen tariefsysteem. In de meeste gevallen bestond het tarief uit een vast basistarief (een opstaptarief) en een tarief per afstand. Reizigers die bij een reis gebruik maakten van twee of meer busmaatschappijen, moesten opnieuw een kaartje kopen (incl. opstaptarief).

De strippenkaart daarentegen is in heel Nederland geldig. Reizigers betalen (stempelen) eenmaal voor de complete reis en betalen dus maar eenmaal een opstaptarief.


[bewerk] Vervoerbedrijven
Voor de vervoerders heeft de strippenkaart als voordeel dat de doorstroming (de gemiddelde rijsnelheid) verhoogd werd. Door het verhogen van de prijzen van de strippenkaarten op de bus (de grijze strippenkaarten), werd de voorverkoop bij de tabakszaak, postkantoor of NS-station gestimuleerd. Zo wordt de tijdrovende kaartverkoop beperkt en kan de bus sneller van A naar B rijden, waardoor de bus aantrekkelijker wordt. In bepaalde gevallen zou de bus zo snel van A naar B kunnen dat er minder bussen op een lijn nodig zijn om de dienstregeling te kunnen uitvoeren. Dit betekende weer een besparing op de exploitatiekosten voor de vervoerders.
Heb jij dit subjectieve stuk geschreven?
pi_65056176
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:39 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Heb jij dit subjectieve stuk geschreven?

nee sukkel, daaruit blijkt dus dat wat we gaan invoeren meer tijd gaat kosten
we gaan terug naar vroeger, alleen digitaal


http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_vervoerbewijzen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')