Dat mag jij vinden. Je mag ook vinden dat ik dat geen probleem vind, ik schrijf dat namelijk nergens.quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus als je je paspoort kwijtraakt en iemand leest je naam, geboorte en woonplaats is dat geen probleem. Als je je OV chipkaart kwijt raakt en iemand ziet welke geboortedatum daarbij hoort, is dat wel een probleem.
Dat vind ik wel heel bijzonder.
Voor de 'ouderwetse' tickets. Of heb jij andere in gedachten?quote:Welke automatisch opengaande poortjes had de RET al?
Hé, volgens jou heb ik blijkbaar weer meer gezegd dan er staat.quote:Goh. Ik denk juist dat kwaliteit duur is. Maar bij jou heb je dus goede kwaliteit als je weinig betaald. Aparte denkwijze.
En die nieuwe treinen en betere voorzieningen (zoals?) zouden er anders niet komen? Maak dat de kat wijs.quote:Of het nieuwe systeem geld gaat besparen is dus afwachten. Ik denk trouwens niet dat je dat aan de kaartprijs gaan merken maar eerder aan nieuwe treinen, betere voorzieningen op stations e.d.
In het nieuwsbericht staat dat het komt doordat mensen verkeerd in of uitchecken, niet omdat het systeem niet werkt.quote:De RET zegt ook dat het aan het systeem ligt. De RET zegt nergens dat het alleen maar aan de klanten ligt.
Ik weet niet de status van alle poortjes van Rotterdam op dit moment. Ik zou zeggen: doe eens wat moeite en ga het na.quote:Dat staat nog nergens. Het is een vraag van mij aan jou.
Lijkt me handig.quote:Op donderdag 15 januari 2009 @ 00:53 schreef Stupendous76 het volgende:
En hier een aanverwante discussie: OV-chipkaartdatabase kan boetetransacties niet ophoesten #2
Topicmerge?
Mij niet want zo'n topic is toch binnen de kortste keren vol als er een paar trollen verschijnen die totaal elkaars argumenten niet lezen maar bij dezelfde plaat blijven hangen die voor hun kop hangt.quote:
Puur hypothetisch hè?quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mij niet want zo'n topic is toch binnen de kortste keren vol als er een paar trollen verschijnen die totaal elkaars argumenten niet lezen maar bij dezelfde plaat blijven hangen die voor hun kop hangt.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:39 schreef macca728 het volgende:
Volgens mij zit daar geen verschil tussen, alleen met een persoonlijke OV chipkaart kan je korting krijgen.
Hoe komt de directeur van de RET dan aan zon antwoord ?
nee maar je kan vragen stellen aan hem via het AD en dit was een antwoord. Ik vind het heel merkwaardig, want wat ik begrepen heb is dat je alleen korting krijg met reizen bij de persoonlijke chipkaartquote:Op donderdag 15 januari 2009 09:41 schreef Q. het volgende:
[..]!
Ik kan die vent zooooo niet serieus meer nemen hè?
kies dan een andere vraag voor publicatie, zo kom je echt als een idioot over !!!quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zie je hoeveel duimen dit icoontje heeft. Beetej op die duimen zuigen, zo komt een directeur aan een antwoord waarvan hij eigenlijk niet weet wat hij moet zeggen. Zeggen dat hij niet weet hoe de ov chip knip zal gaan werken zou natuurlijk een blamage zijn voor die directeur daarom zegt hij maar iets.
Blijkbaar was dit de vraag waar het minst idiote antwoord op mogelijk was.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
kies dan een andere vraag voor publicatie, zo kom je echt als een idioot over !!!
quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Blijkbaar was dit de vraag waar het minst idiote antwoord op mogelijk was.
Ja hoor, misschien kan jij het antwoord van de directeur van de RET verduidelijken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:42 schreef snowgoon het volgende:
Mag je hier ook posten als je niet actief zoekt gaat naar problemeen met de OV chipkaart?
Ouderwetse tickets die poortjes openden voor de metro?quote:Op donderdag 15 januari 2009 00:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Je mag ook vinden dat ik dat geen probleem vind, ik schrijf dat namelijk nergens.
[..]
Voor de 'ouderwetse' tickets. Of heb jij andere in gedachten?
[..]
Hé, volgens jou heb ik blijkbaar weer meer gezegd dan er staat.
[..]
En die nieuwe treinen en betere voorzieningen (zoals?) zouden er anders niet komen? Maak dat de kat wijs.
[..]
In het nieuwsbericht staat dat het komt doordat mensen verkeerd in of uitchecken, niet omdat het systeem niet werkt.
[..]
Ik weet niet de status van alle poortjes van Rotterdam op dit moment. Ik zou zeggen: doe eens wat moeite en ga het na.
Geef eens een link naar het hele verhaal van die directeur. Ik wil wel eens de hele context zien en aangezien jij uitermate subjectief aan het posten bent denk ik niet dat jij de hele context laat zien.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoor, misschien kan jij het antwoord van de directeur van de RET verduidelijken.
Ik heb nooit begrepen dat je met de wegwerpkaart ook korting kon krijgen, maar volgens hem kan dat dus wel. Nou prima als dat waar is.
Ah we gaan op de man spelen, leuk want als hier iemand van objectiviteit gespeend is.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geef eens een link naar het hele verhaal van die directeur. Ik wil wel eens de hele context zien en aangezien jij uitermate subjectief aan het posten bent denk ik niet dat jij de hele context laat zien.
Wat is voor jou een acceptable MTBF . Ik zou met mijn dikke duim zeggen dat maar 1 op de 10.000 transacties een probleem mag opleveren, als dat cijfer nu nog veel hoger ligt is een outrol het stomste wat men kan doen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:51 schreef snowgoon het volgende:
Ik heb gister een bericht gezien waarbij het RET ook zei dat het niet alleen aan de mensen lag. Kan het bericht niet zo snel vinden en vind het ook niet zo belangrijk om uitgebreid te gaan zoeken.
Jij bent diegene die beweerd dat de poortjes niet goed werken. Ik kan uit de berichten van gebruikers niet opmaken dat ze erg vaak slecht.
lees het AD maar, staat op pagina 3, klein berichtjequote:Op donderdag 15 januari 2009 10:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geef eens een link naar het hele verhaal van die directeur. Ik wil wel eens de hele context zien en aangezien jij uitermate subjectief aan het posten bent denk ik niet dat jij de hele context laat zien.
Ik heb hier niet alle kranten uit Nederland voor me liggenquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees het AD maar, staat op pagina 3, klein berichtje
er staat letterlijk Als uw dochter recht heeft op korting kan ze het beste de wegwerp ov chipkaart kiezen
en later als ze geen recht heeft op reductie kan ze ook de anonieme OV chipkaart kopen
misschien kan iemand anders dat berciht inscannen of mij steunen, dan geloof je het ook
Het zou best kunnen alleen heb ik begrepen dat de wegwerp en anonieme kaart in feite hetzelfde werken alleen wegwerp staan 1 of 2 ritten op en anonieme kan je laden met saldo
ik ben niet zo rijk dat ik een telefoon met camera heb, die van mij is al 5 jaar oud.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik heb hier niet alle kranten uit Nederland voor me liggen
Maak er een foto van met je telefoon ofzo. Ik ga niet oordelen over die uitspraken aan de hand van jouw uitleg.
Ik gok dat er dus, net als de roze strippenkaart, ook een aparte wegwerpkaart is.quote:Naast de persoonlijke OV-chipkaart en de Anonieme OV-chipkaart is er ook een Wegwerp OV-chipkaart. Hier kunt u het volgende opladen: RET 2 uur reizen, RET 2 metroreizen en RET 1 dagkaart. Dit geldt voor zowel voltarief als voor reductietarief. Na gebruik van deze reisproducten is de kaart niet meer te gebruiken. Op de wegwerp OV-chipkaart kan geen saldo worden geladen . Blokkering na verlies of diefstal is niet mogelijk.
De wegwerp OV-chipkaart is te koop bij de verkoop- en oplaadautomaten op de metrostations. De prijs van deze OV-chipkaart is gratis, u betaalt alleen het product dat u op de kaart wenst te hebben.
prima dusquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:09 schreef snowgoon het volgende:
Van de RET site, uitleg over de wegwerpkaart.
[..]
Ik gok dat er dus, net als de roze strippenkaart, ook een aparte wegwerpkaart is.
Ik denk dat de RET beter op de hoogte is van hun producten dan een school.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:08 schreef macca728 het volgende:
speciaal voor Snowgoon
Heb je op 29 januari nog géén persoonlijke OV-chipkaart?
Geen nood, je kunt dan altijd een anonieme- of wegwerp OV-chipkaart kopen maar dan is
het niet mogelijk met reductie te reizen of om je abonnement op te laden!
bron http://www.rsgh.nl/Home/N(...)d958/40/Default.aspx
ja ik was op zoek voor jou toevalligquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik denk dat de RET beter op de hoogte is van hun producten dan een school.
Wel apart dat je deze link wel vind en niet op zoek gaat op de RET site. En dat terwijl je de RET toch zoveel vragen stelt.
Hoe hoog dat cijfer is hangt van de techniek af EN van de reizigers. Zo gauw de mensen gewend zijn aan het nieuw systeem zal er veel vaker uitgecheckt worden en zal het dus veel minder fout gaan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is voor jou een acceptable MTBF . Ik zou met mijn dikke duim zeggen dat maar 1 op de 10.000 transacties een probleem mag opleveren, als dat cijfer nu nog veel hoger ligt is een outrol het stomste wat men kan doen.
Ok hoe cryptich kan men het opschrijven dat er geen touw meer aan vast te knopen is.quote:Naast de persoonlijke OV-chipkaart en de Anonieme OV-chipkaart is er ook een Wegwerp OV-chipkaart. Hier kunt u het volgende opladen: RET 2 uur reizen, RET 2 metroreizen en RET 1 dagkaart. Dit geldt voor zowel voltarief als voor reductietarief. Na gebruik van deze reisproducten is de kaart niet meer te gebruiken. Op de wegwerp OV-chipkaart kan geen saldo worden geladen . Blokkering na verlies of diefstal is niet mogelijk.
lijkt mij op alle kaarten dan, als ik een persoonlijke kaart heb, hoef ik geen wegwerpkaartquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ok hoe cryptich kan men het opschrijven dat er geen touw meer aan vast te knopen is.
Kan ik alleen op die wegwerpklaart die dingen laden of ook op de andere 2 genoemde kaarten.
En dat zou dan geschreven moeten zijn door iemand die dik betaald is en iets met communicatie gestudeerd heeft.
Dat stukje, op de eerste zin na dan, is de uitleg bij de wegwerp kaart.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ok hoe cryptich kan men het opschrijven dat er geen touw meer aan vast te knopen is.
Kan ik alleen op die wegwerpklaart die dingen laden of ook op de andere 2 genoemde kaarten.
En dat zou dan geschreven moeten zijn door iemand die dik betaald is en iets met communicatie gestudeerd heeft.
ik kan dus geen 2 ritten laden op mijn persoonlijke chipkaart ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat stukje, op de eerste zin na dan, is de uitleg bij de wegwerp kaart.
Lijkt me duidelijk dat dus niet de andere kaarten worden genoemd.
Als jij dat cryptisch vind, ligt dat meer aan jou dan aan de uitleg.
Een mtbf hangt totaal niet van de mensen af, het gaat om de mtbf van die apparaten. Die apparaten moeten gewoon 100% betrouwbaar zijn, het kan toch niet zo zijn dat we een nieuwe techniek invoeren en opeens een grote groep reizigers nog regelmatiger gaan opzadelen met falende techniek. Die kaart zou er toch moeten zijn om het gebruiksvriendelijker te maken. Wanneer er door die foute afhandeling van die kaarten ook nog eens blijkt dat de amdinistratieve taken van de vervoerder opeens nog meer worden, dan weten we nu al wie er voor de kosten gaan opdraaien, dat zijn wij de reizigers.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:14 schreef snowgoon het volgende:
Hoe hoog dat cijfer is hangt van de techniek af EN van de reizigers. Zo gauw de mensen gewend zijn aan het nieuw systeem zal er veel vaker uitgecheckt worden en zal het dus veel minder fout gaan.
Waaruit blijkt dat je meer gaat betalen dan de reis zelf?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
lijkt mij op alle kaarten dan, als ik een persoonlijke kaart heb, hoef ik geen wegwerpkaart
Let wel op : je gaat dus wel meer betalen dan de reis zelf. Het voordeel van de OV chipkaart is dat je per afstand betaalt. Met deze kaart dus niet meer, dus met korting betaal je misschien nog meer dan de feitelijke ritprijs
quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:18 schreef macca728 het volgende:
lijkt mij op alle kaarten dan, als ik een persoonlijke kaart heb, hoef ik geen wegwerpkaart
Let wel op : je gaat dus wel meer betalen dan de reis zelf. Het voordeel van de OV chipkaart is dat je per afstand betaalt. Met deze kaart dus niet meer, dus met korting betaal je misschien nog meer dan de feitelijke ritprijs
Gelukkig ben ik niet de enigste die het cryptisch vond.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:19 schreef snowgoon het volgende:
Dat stukje, op de eerste zin na dan, is de uitleg bij de wegwerp kaart.
Lijkt me duidelijk dat dus niet de andere kaarten worden genoemd.
Als jij dat cryptisch vind, ligt dat meer aan jou dan aan de uitleg.
Waarom zou dat moeten kunnen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik kan dus geen 2 ritten laden op mijn persoonlijke chipkaart ?
Moet toch kunnen via internet ?
Bij telefoon misschien.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef macca728 het volgende:
prepaidkaart is altijd duurder toch
De communicatie naar de burger toe is, in ieder geval in Rotterdam, veel uitgebreider dan internet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig ben ik niet de enigste die het cryptisch vond.![]()
En met zulke slecht communicatie wil men burgers overhalen toch van een wanproduct gebruik te gaan maken.
Als jij een apparaat kunt maken dat 100% betrouwbaar is, nooit stuk gaat, altijd precies doet wat jij wilt, dan ben je de held van de wereld!quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een mtbf hangt totaal niet van de mensen af, het gaat om de mtbf van die apparaten. Die apparaten moeten gewoon 100% betrouwbaar zijn, het kan toch niet zo zijn dat we een nieuwe techniek invoeren en opeens een grote groep reizigers nog regelmatiger gaan opzadelen met falende techniek. Die kaart zou er toch moeten zijn om het gebruiksvriendelijker te maken. Wanneer er door die foute afhandeling van die kaarten ook nog eens blijkt dat de amdinistratieve taken van de vervoerder opeens nog meer worden, dan weten we nu al wie er voor de kosten gaan opdraaien, dat zijn wij de reizigers.
Wanneer ik binnen het bedrijf waar ik werkzaam ben een nieuwe technologie invoer dan moeten er ook inderdaad betere resultaten uit komen, als dat niet het geval is dan wordt die technologie echt niet ingevoerd.
Het saldo staat wel op de chip én wordt ook bijgehouden in een centrale database.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:26 schreef Q. het volgende:
Als die saldogegevens toch centraal worden opgeslagen in een database waarom kan je dan niet van afstand met iDeal je persoonlijke chipkaart opladen? Als dat toch niet op de chip staat...
Ga het eens navragen bij die RET vrienden van je. Je hebt toch al zoveel aan ze gevraagd!quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:28 schreef macca728 het volgende:
RET 2 uur reizen = 3,50
RET 2 ritten = 4,90
Reductie niet mogelijk
Hoe kan ik dan met korting reizen op die wegwepkaart. Bij tarieven is dat niet mogelijk ? Op de RET site staat eerder dat het wel mogelijk is
http://www.ret.nl/service(...)20CVPNExtension.ashx
En wat als die twee nu niet matchen? Wat dan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het saldo staat wel op de chip én wordt ook bijgehouden in een centrale database.
je krijg geen korting op een wegwerpkaart met 2 ritten of 2 uur reizen. Puntquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ga het eens navragen bij die RET vrienden van je. Je hebt toch al zoveel aan ze gevraagd!
Tja, zo kan ik ook wel allerlei rampscenarios verzinnen. Wat als de metro nu eens op een trein botst wat dan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:31 schreef Q. het volgende:
[..]
En wat als die twee nu niet matchen? Wat dan?
Oh. En hoe kan dat automatisch opladen dan wel werken? Gebeurt dat pas op het moment dat je incheckt?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het saldo staat wel op de chip én wordt ook bijgehouden in een centrale database.
Ik stel even een vraag waarvan het mij als ICTer duidelijk lijkt dat dat vaak gaat gebeuren. Nu moet jij niet steeds zo ontwijkend gaan doen. Ik wil weten of er over dit soort dingen is nagedacht. Als ik jou zo hoor dan lijkt het antwoord daarop 'nee'. Zoals over zo veel dingen niet nagedacht is. Als jij een beetje goodwill wil kweken voor die kaart dan moet je dat echt op een andere manier doen hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, zo kan ik ook wel allerlei rampscenarios verzinnen. Wat als de metro nu eens op een trein botst wat dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |