abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65063004
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:09 schreef snowgoon het volgende:
Van de RET site, uitleg over de wegwerpkaart.
[..]

Ik gok dat er dus, net als de roze strippenkaart, ook een aparte wegwerpkaart is.
prima dus
pi_65063041
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:08 schreef macca728 het volgende:
speciaal voor Snowgoon

Heb je op 29 januari nog géén persoonlijke OV-chipkaart?
Geen nood, je kunt dan altijd een anonieme- of wegwerp OV-chipkaart kopen maar dan is
het niet mogelijk met reductie te reizen of om je abonnement op te laden!


bron http://www.rsgh.nl/Home/N(...)d958/40/Default.aspx
Ik denk dat de RET beter op de hoogte is van hun producten dan een school.

Wel apart dat je deze link wel vind en niet op zoek gaat op de RET site. En dat terwijl je de RET toch zoveel vragen stelt.
pi_65063128
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:12 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik denk dat de RET beter op de hoogte is van hun producten dan een school.

Wel apart dat je deze link wel vind en niet op zoek gaat op de RET site. En dat terwijl je de RET toch zoveel vragen stelt.
ja ik was op zoek voor jou toevallig

ik krijg helaas geen antwoorden van de RET
pi_65063131
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat is voor jou een acceptable MTBF . Ik zou met mijn dikke duim zeggen dat maar 1 op de 10.000 transacties een probleem mag opleveren, als dat cijfer nu nog veel hoger ligt is een outrol het stomste wat men kan doen.
Hoe hoog dat cijfer is hangt van de techniek af EN van de reizigers. Zo gauw de mensen gewend zijn aan het nieuw systeem zal er veel vaker uitgecheckt worden en zal het dus veel minder fout gaan.

Op basis van cijfers tijdens de introductie gaan stellen dat het hele project vol fouten zit is wel erg makkelijk.
pi_65063163
quote:
Naast de persoonlijke OV-chipkaart en de Anonieme OV-chipkaart is er ook een Wegwerp OV-chipkaart. Hier kunt u het volgende opladen: RET 2 uur reizen, RET 2 metroreizen en RET 1 dagkaart. Dit geldt voor zowel voltarief als voor reductietarief. Na gebruik van deze reisproducten is de kaart niet meer te gebruiken. Op de wegwerp OV-chipkaart kan geen saldo worden geladen . Blokkering na verlies of diefstal is niet mogelijk.
Ok hoe cryptich kan men het opschrijven dat er geen touw meer aan vast te knopen is.

Kan ik alleen op die wegwerpklaart die dingen laden of ook op de andere 2 genoemde kaarten.

En dat zou dan geschreven moeten zijn door iemand die dik betaald is en iets met communicatie gestudeerd heeft.
pi_65063256
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ok hoe cryptich kan men het opschrijven dat er geen touw meer aan vast te knopen is.

Kan ik alleen op die wegwerpklaart die dingen laden of ook op de andere 2 genoemde kaarten.

En dat zou dan geschreven moeten zijn door iemand die dik betaald is en iets met communicatie gestudeerd heeft.
lijkt mij op alle kaarten dan, als ik een persoonlijke kaart heb, hoef ik geen wegwerpkaart
Let wel op : je gaat dus wel meer betalen dan de reis zelf. Het voordeel van de OV chipkaart is dat je per afstand betaalt. Met deze kaart dus niet meer, dus met korting betaal je misschien nog meer dan de feitelijke ritprijs
pi_65063289
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ok hoe cryptich kan men het opschrijven dat er geen touw meer aan vast te knopen is.

Kan ik alleen op die wegwerpklaart die dingen laden of ook op de andere 2 genoemde kaarten.

En dat zou dan geschreven moeten zijn door iemand die dik betaald is en iets met communicatie gestudeerd heeft.
Dat stukje, op de eerste zin na dan, is de uitleg bij de wegwerp kaart.
Lijkt me duidelijk dat dus niet de andere kaarten worden genoemd.

Als jij dat cryptisch vind, ligt dat meer aan jou dan aan de uitleg.
pi_65063324
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:19 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat stukje, op de eerste zin na dan, is de uitleg bij de wegwerp kaart.
Lijkt me duidelijk dat dus niet de andere kaarten worden genoemd.

Als jij dat cryptisch vind, ligt dat meer aan jou dan aan de uitleg.
ik kan dus geen 2 ritten laden op mijn persoonlijke chipkaart ?
Moet toch kunnen via internet ?
pi_65063338
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:14 schreef snowgoon het volgende:

Hoe hoog dat cijfer is hangt van de techniek af EN van de reizigers. Zo gauw de mensen gewend zijn aan het nieuw systeem zal er veel vaker uitgecheckt worden en zal het dus veel minder fout gaan.
Een mtbf hangt totaal niet van de mensen af, het gaat om de mtbf van die apparaten. Die apparaten moeten gewoon 100% betrouwbaar zijn, het kan toch niet zo zijn dat we een nieuwe techniek invoeren en opeens een grote groep reizigers nog regelmatiger gaan opzadelen met falende techniek. Die kaart zou er toch moeten zijn om het gebruiksvriendelijker te maken. Wanneer er door die foute afhandeling van die kaarten ook nog eens blijkt dat de amdinistratieve taken van de vervoerder opeens nog meer worden, dan weten we nu al wie er voor de kosten gaan opdraaien, dat zijn wij de reizigers.

Wanneer ik binnen het bedrijf waar ik werkzaam ben een nieuwe technologie invoer dan moeten er ook inderdaad betere resultaten uit komen, als dat niet het geval is dan wordt die technologie echt niet ingevoerd.
pi_65063388
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

lijkt mij op alle kaarten dan, als ik een persoonlijke kaart heb, hoef ik geen wegwerpkaart
Let wel op : je gaat dus wel meer betalen dan de reis zelf. Het voordeel van de OV chipkaart is dat je per afstand betaalt. Met deze kaart dus niet meer, dus met korting betaal je misschien nog meer dan de feitelijke ritprijs
Waaruit blijkt dat je meer gaat betalen dan de reis zelf?
pi_65063401
prepaidkaart is altijd duurder toch
pi_65063403
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:18 schreef macca728 het volgende:
lijkt mij op alle kaarten dan, als ik een persoonlijke kaart heb, hoef ik geen wegwerpkaart
Let wel op : je gaat dus wel meer betalen dan de reis zelf. Het voordeel van de OV chipkaart is dat je per afstand betaalt. Met deze kaart dus niet meer, dus met korting betaal je misschien nog meer dan de feitelijke ritprijs
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:19 schreef snowgoon het volgende:

Dat stukje, op de eerste zin na dan, is de uitleg bij de wegwerp kaart.
Lijkt me duidelijk dat dus niet de andere kaarten worden genoemd.

Als jij dat cryptisch vind, ligt dat meer aan jou dan aan de uitleg.
Gelukkig ben ik niet de enigste die het cryptisch vond.
En met zulke slecht communicatie wil men burgers overhalen toch van een wanproduct gebruik te gaan maken.
pi_65063423
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik kan dus geen 2 ritten laden op mijn persoonlijke chipkaart ?
Moet toch kunnen via internet ?
Waarom zou dat moeten kunnen?
En 2 ritten met tram / metro of trein. Dat weet je maar nooit bij jou.
pi_65063464
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef macca728 het volgende:
prepaidkaart is altijd duurder toch
Bij telefoon misschien.
Dat wil niet zeggen dat het ook zo bij de chipkaart.

Waarom doe je zo godsgruwelijk veel moeite om alles aan de chipkaart negatief uit te leggen?
pi_65063522
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]


[..]

Gelukkig ben ik niet de enigste die het cryptisch vond.
En met zulke slecht communicatie wil men burgers overhalen toch van een wanproduct gebruik te gaan maken.
De communicatie naar de burger toe is, in ieder geval in Rotterdam, veel uitgebreider dan internet.
Je moet nief alleen afgaan op wat er op internet staat. Bij de Rotterdamse stations lopen er 100'den mensen rond die je vanalles over de chipkaart uit kunnen leggen.
pi_65063542
Als die saldogegevens toch centraal worden opgeslagen in een database waarom kan je dan niet van afstand met iDeal je persoonlijke chipkaart opladen? Als dat toch niet op de chip staat...
For great justice!
pi_65063580
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een mtbf hangt totaal niet van de mensen af, het gaat om de mtbf van die apparaten. Die apparaten moeten gewoon 100% betrouwbaar zijn, het kan toch niet zo zijn dat we een nieuwe techniek invoeren en opeens een grote groep reizigers nog regelmatiger gaan opzadelen met falende techniek. Die kaart zou er toch moeten zijn om het gebruiksvriendelijker te maken. Wanneer er door die foute afhandeling van die kaarten ook nog eens blijkt dat de amdinistratieve taken van de vervoerder opeens nog meer worden, dan weten we nu al wie er voor de kosten gaan opdraaien, dat zijn wij de reizigers.

Wanneer ik binnen het bedrijf waar ik werkzaam ben een nieuwe technologie invoer dan moeten er ook inderdaad betere resultaten uit komen, als dat niet het geval is dan wordt die technologie echt niet ingevoerd.
Als jij een apparaat kunt maken dat 100% betrouwbaar is, nooit stuk gaat, altijd precies doet wat jij wilt, dan ben je de held van de wereld!

En de grootste problemen met de chipkaart liggen in de software, oftewel: oplosbaar.
pi_65063622
RET 2 uur reizen = 3,50
RET 2 ritten = 4,90

Reductie niet mogelijk

Hoe kan ik dan met korting reizen op die wegwepkaart. Bij tarieven is dat niet mogelijk ? Op de RET site staat eerder dat het wel mogelijk is


http://www.ret.nl/service(...)20CVPNExtension.ashx
pi_65063663
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:26 schreef Q. het volgende:
Als die saldogegevens toch centraal worden opgeslagen in een database waarom kan je dan niet van afstand met iDeal je persoonlijke chipkaart opladen? Als dat toch niet op de chip staat...
Het saldo staat wel op de chip én wordt ook bijgehouden in een centrale database.
pi_65063692
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:28 schreef macca728 het volgende:
RET 2 uur reizen = 3,50
RET 2 ritten = 4,90

Reductie niet mogelijk

Hoe kan ik dan met korting reizen op die wegwepkaart. Bij tarieven is dat niet mogelijk ? Op de RET site staat eerder dat het wel mogelijk is


http://www.ret.nl/service(...)20CVPNExtension.ashx
Ga het eens navragen bij die RET vrienden van je. Je hebt toch al zoveel aan ze gevraagd!
pi_65063729
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:29 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het saldo staat wel op de chip én wordt ook bijgehouden in een centrale database.
En wat als die twee nu niet matchen? Wat dan?
For great justice!
pi_65063810
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:30 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ga het eens navragen bij die RET vrienden van je. Je hebt toch al zoveel aan ze gevraagd!
je krijg geen korting op een wegwerpkaart met 2 ritten of 2 uur reizen. Punt
Je kan alleen korting krijgen op 1 dagkaart

Kan je nalezen.
pi_65063833
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:31 schreef Q. het volgende:

[..]

En wat als die twee nu niet matchen? Wat dan?
Tja, zo kan ik ook wel allerlei rampscenarios verzinnen. Wat als de metro nu eens op een trein botst wat dan?
pi_65063835
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:29 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het saldo staat wel op de chip én wordt ook bijgehouden in een centrale database.
Oh. En hoe kan dat automatisch opladen dan wel werken? Gebeurt dat pas op het moment dat je incheckt?
For great justice!
pi_65063896
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:33 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tja, zo kan ik ook wel allerlei rampscenarios verzinnen. Wat als de metro nu eens op een trein botst wat dan?
Ik stel even een vraag waarvan het mij als ICTer duidelijk lijkt dat dat vaak gaat gebeuren. Nu moet jij niet steeds zo ontwijkend gaan doen. Ik wil weten of er over dit soort dingen is nagedacht. Als ik jou zo hoor dan lijkt het antwoord daarop 'nee'. Zoals over zo veel dingen niet nagedacht is. Als jij een beetje goodwill wil kweken voor die kaart dan moet je dat echt op een andere manier doen hoor.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')