prima dusquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:09 schreef snowgoon het volgende:
Van de RET site, uitleg over de wegwerpkaart.
[..]
Ik gok dat er dus, net als de roze strippenkaart, ook een aparte wegwerpkaart is.
Ik denk dat de RET beter op de hoogte is van hun producten dan een school.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:08 schreef macca728 het volgende:
speciaal voor Snowgoon
Heb je op 29 januari nog géén persoonlijke OV-chipkaart?
Geen nood, je kunt dan altijd een anonieme- of wegwerp OV-chipkaart kopen maar dan is
het niet mogelijk met reductie te reizen of om je abonnement op te laden!
bron http://www.rsgh.nl/Home/N(...)d958/40/Default.aspx
ja ik was op zoek voor jou toevalligquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik denk dat de RET beter op de hoogte is van hun producten dan een school.
Wel apart dat je deze link wel vind en niet op zoek gaat op de RET site. En dat terwijl je de RET toch zoveel vragen stelt.
Hoe hoog dat cijfer is hangt van de techniek af EN van de reizigers. Zo gauw de mensen gewend zijn aan het nieuw systeem zal er veel vaker uitgecheckt worden en zal het dus veel minder fout gaan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat is voor jou een acceptable MTBF . Ik zou met mijn dikke duim zeggen dat maar 1 op de 10.000 transacties een probleem mag opleveren, als dat cijfer nu nog veel hoger ligt is een outrol het stomste wat men kan doen.
Ok hoe cryptich kan men het opschrijven dat er geen touw meer aan vast te knopen is.quote:Naast de persoonlijke OV-chipkaart en de Anonieme OV-chipkaart is er ook een Wegwerp OV-chipkaart. Hier kunt u het volgende opladen: RET 2 uur reizen, RET 2 metroreizen en RET 1 dagkaart. Dit geldt voor zowel voltarief als voor reductietarief. Na gebruik van deze reisproducten is de kaart niet meer te gebruiken. Op de wegwerp OV-chipkaart kan geen saldo worden geladen . Blokkering na verlies of diefstal is niet mogelijk.
lijkt mij op alle kaarten dan, als ik een persoonlijke kaart heb, hoef ik geen wegwerpkaartquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ok hoe cryptich kan men het opschrijven dat er geen touw meer aan vast te knopen is.
Kan ik alleen op die wegwerpklaart die dingen laden of ook op de andere 2 genoemde kaarten.
En dat zou dan geschreven moeten zijn door iemand die dik betaald is en iets met communicatie gestudeerd heeft.
Dat stukje, op de eerste zin na dan, is de uitleg bij de wegwerp kaart.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ok hoe cryptich kan men het opschrijven dat er geen touw meer aan vast te knopen is.
Kan ik alleen op die wegwerpklaart die dingen laden of ook op de andere 2 genoemde kaarten.
En dat zou dan geschreven moeten zijn door iemand die dik betaald is en iets met communicatie gestudeerd heeft.
ik kan dus geen 2 ritten laden op mijn persoonlijke chipkaart ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat stukje, op de eerste zin na dan, is de uitleg bij de wegwerp kaart.
Lijkt me duidelijk dat dus niet de andere kaarten worden genoemd.
Als jij dat cryptisch vind, ligt dat meer aan jou dan aan de uitleg.
Een mtbf hangt totaal niet van de mensen af, het gaat om de mtbf van die apparaten. Die apparaten moeten gewoon 100% betrouwbaar zijn, het kan toch niet zo zijn dat we een nieuwe techniek invoeren en opeens een grote groep reizigers nog regelmatiger gaan opzadelen met falende techniek. Die kaart zou er toch moeten zijn om het gebruiksvriendelijker te maken. Wanneer er door die foute afhandeling van die kaarten ook nog eens blijkt dat de amdinistratieve taken van de vervoerder opeens nog meer worden, dan weten we nu al wie er voor de kosten gaan opdraaien, dat zijn wij de reizigers.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:14 schreef snowgoon het volgende:
Hoe hoog dat cijfer is hangt van de techniek af EN van de reizigers. Zo gauw de mensen gewend zijn aan het nieuw systeem zal er veel vaker uitgecheckt worden en zal het dus veel minder fout gaan.
Waaruit blijkt dat je meer gaat betalen dan de reis zelf?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
lijkt mij op alle kaarten dan, als ik een persoonlijke kaart heb, hoef ik geen wegwerpkaart
Let wel op : je gaat dus wel meer betalen dan de reis zelf. Het voordeel van de OV chipkaart is dat je per afstand betaalt. Met deze kaart dus niet meer, dus met korting betaal je misschien nog meer dan de feitelijke ritprijs
quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:18 schreef macca728 het volgende:
lijkt mij op alle kaarten dan, als ik een persoonlijke kaart heb, hoef ik geen wegwerpkaart
Let wel op : je gaat dus wel meer betalen dan de reis zelf. Het voordeel van de OV chipkaart is dat je per afstand betaalt. Met deze kaart dus niet meer, dus met korting betaal je misschien nog meer dan de feitelijke ritprijs
Gelukkig ben ik niet de enigste die het cryptisch vond.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:19 schreef snowgoon het volgende:
Dat stukje, op de eerste zin na dan, is de uitleg bij de wegwerp kaart.
Lijkt me duidelijk dat dus niet de andere kaarten worden genoemd.
Als jij dat cryptisch vind, ligt dat meer aan jou dan aan de uitleg.
Waarom zou dat moeten kunnen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik kan dus geen 2 ritten laden op mijn persoonlijke chipkaart ?
Moet toch kunnen via internet ?
Bij telefoon misschien.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef macca728 het volgende:
prepaidkaart is altijd duurder toch
De communicatie naar de burger toe is, in ieder geval in Rotterdam, veel uitgebreider dan internet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Gelukkig ben ik niet de enigste die het cryptisch vond.![]()
En met zulke slecht communicatie wil men burgers overhalen toch van een wanproduct gebruik te gaan maken.
Als jij een apparaat kunt maken dat 100% betrouwbaar is, nooit stuk gaat, altijd precies doet wat jij wilt, dan ben je de held van de wereld!quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een mtbf hangt totaal niet van de mensen af, het gaat om de mtbf van die apparaten. Die apparaten moeten gewoon 100% betrouwbaar zijn, het kan toch niet zo zijn dat we een nieuwe techniek invoeren en opeens een grote groep reizigers nog regelmatiger gaan opzadelen met falende techniek. Die kaart zou er toch moeten zijn om het gebruiksvriendelijker te maken. Wanneer er door die foute afhandeling van die kaarten ook nog eens blijkt dat de amdinistratieve taken van de vervoerder opeens nog meer worden, dan weten we nu al wie er voor de kosten gaan opdraaien, dat zijn wij de reizigers.
Wanneer ik binnen het bedrijf waar ik werkzaam ben een nieuwe technologie invoer dan moeten er ook inderdaad betere resultaten uit komen, als dat niet het geval is dan wordt die technologie echt niet ingevoerd.
Het saldo staat wel op de chip én wordt ook bijgehouden in een centrale database.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:26 schreef Q. het volgende:
Als die saldogegevens toch centraal worden opgeslagen in een database waarom kan je dan niet van afstand met iDeal je persoonlijke chipkaart opladen? Als dat toch niet op de chip staat...
Ga het eens navragen bij die RET vrienden van je. Je hebt toch al zoveel aan ze gevraagd!quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:28 schreef macca728 het volgende:
RET 2 uur reizen = 3,50
RET 2 ritten = 4,90
Reductie niet mogelijk
Hoe kan ik dan met korting reizen op die wegwepkaart. Bij tarieven is dat niet mogelijk ? Op de RET site staat eerder dat het wel mogelijk is
http://www.ret.nl/service(...)20CVPNExtension.ashx
En wat als die twee nu niet matchen? Wat dan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het saldo staat wel op de chip én wordt ook bijgehouden in een centrale database.
je krijg geen korting op een wegwerpkaart met 2 ritten of 2 uur reizen. Puntquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ga het eens navragen bij die RET vrienden van je. Je hebt toch al zoveel aan ze gevraagd!
Tja, zo kan ik ook wel allerlei rampscenarios verzinnen. Wat als de metro nu eens op een trein botst wat dan?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:31 schreef Q. het volgende:
[..]
En wat als die twee nu niet matchen? Wat dan?
Oh. En hoe kan dat automatisch opladen dan wel werken? Gebeurt dat pas op het moment dat je incheckt?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:29 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het saldo staat wel op de chip én wordt ook bijgehouden in een centrale database.
Ik stel even een vraag waarvan het mij als ICTer duidelijk lijkt dat dat vaak gaat gebeuren. Nu moet jij niet steeds zo ontwijkend gaan doen. Ik wil weten of er over dit soort dingen is nagedacht. Als ik jou zo hoor dan lijkt het antwoord daarop 'nee'. Zoals over zo veel dingen niet nagedacht is. Als jij een beetje goodwill wil kweken voor die kaart dan moet je dat echt op een andere manier doen hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, zo kan ik ook wel allerlei rampscenarios verzinnen. Wat als de metro nu eens op een trein botst wat dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |